IDE Delphi 7 - Automaticke upravy v zdroji projekt

[*] Jiri Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 5.10.2004 23:06:29

Ahoj

Jde nejakym zpusobem vypnout to, aby mi IDE Delphi nemazalo ze zdroje
projektu kod oznaceny jako komentar?
Pokud mam napriklad neco takoveho:

AOPRozhrani in 'aop\AOPRozhrani.pas',
// AOPDataModule in 'aop\AOPDataModule.pas' {AOPdmd: TDataModule},
// AOPKatalogyFrame in 'aop\AOPKatalogyFrame.pas' {AOPKatalogyFra: TFrame},
// AOPBrowseFrame in 'aop\AOPBrowseFrame.pas' {AOPModul: TFrame},
// AOPDsFrame in 'aop\AOPDsFrame.pas' {AOPDsFra: TFrame},
// AOPVyberAdresaForm in 'aop\AOPVyberAdresaForm.pas' {dlgGetAopFaxMail},

A pak pridam nejekou dalsi unitu, tak mi vse co je oznaceno jako komentar
vypadne.

Diky Jirka

D7 / WME/9X : ACM wave recorder

[*] Radek Voltr <voltr(zv)crawler(tec)com> - 5.10.2004 23:08:29

Zdravim,

nema nekdo overenou ACM komponentu nebo zdrojak ktery bude nahravat na
WME/9X,
bude pro D7 a idealne je overen s MP3 codecem ktery je standardne ve WMP ?

Co jsem zatim zkousel tak se chova tak ze to pri prvnim ci druhem pokusu o
nahravani spadne na chybu ktera probubla az do systemu a hodi info o
KRNL386.exe
chybe a srazi WME do bluescreenu

Zajimave je ze stejny kod kompilovany D5 provede jeden record kdezto v D7
spadne
na tlamu hned po zahajeni recordu ale zadny kod me neprovedl druhy pokus o
record

Problem je v 95% pripadu s funkci waveInAddBuffer ktera vykazuje chybu
MMSYSERR_NOMEM

Pomohlo by i jak zabranit padu do modre v pripade ze v callback funkci nebo
zpracovani MM_WIM_DATA.

Stihnu zobrazit message box na kterem to i zustane vyset nebo vypsat log ale
vzdycky to zdechne

OT: .Net a DLLImport

AHoj,

potreboval bych v .Net naimportovat funkce s jedne DLL.
V Delphi k ni pristupuje pres tenhle kod

type
HANDLE = Pointer;

OVR :procedure (SES: HANDLE; sx:Integer; sy:Integer); pascal;

U .NET jsem na to pouzil
[DllImport("test.dll ", EntryPoint="OVR")]
public static extern void OVR(IntPtr ses, int sx, int sy);

Ale pri pouziti procedury OVR mi .Net zahlasi

"An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' occurred in WindowsApplication1.exe

Additional information: Object reference not set to an instance of an object.
"

Zkousel jsem pouzit jeste dalsi parametry DLLImportu jako treba
CallingConvention=CallingConvention.StdCall
Ale marne.

Zjistil jsem, ze pokud ma funkce, ci procedura jeden parametr, tak je to OK, ale kdyz jich ma vice, tak je prave onen problem.

Prosim HELP.....

Dekuji

texture1:pointer

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2004 20:28:18

Ahoj,
snazim se trochu v openGl a mam problem.
Textury nacitam podle tutorialu procedurou
auxDIBImageLoadA do promene tohoto typu:

type TAUX_RGBImageRec= record
sizeX, sizeY: TGLint;
data: pointer;
end;
PTAUX_RGBImageRec= ^TAUX_RGBImageRec;

Moje zacatecnicka otazka zni, jak mam tyto informace, na nez ukazuje
"data" pozmenit? Tzn. jak se pracuje s typem obecny pointer? Umim
pouze typove ukazatele.

Hledal jsem googlem, ale nic nemam.

Pokud si nekdo udela cas na odpoved, budu rad.
dik, d

OT: beta tester - dlouhodobe

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2004 19:58:15

Ahoj,
shanim nekoho se zajmem kritizovat moji tvorbu. Mensi
predstavu co umim si lze udelat z webu: http://z44.iglu(tec)cz
Pokud by mel nekdo zajem i po zhlednuti z44, tak mi pls napiste
na soukromy mail dawwe(zv)alexandria.cc

dik

Expert - dialog na vytvoreni property

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 5.10.2004 19:10:07

Zkus ModelMaker Code Explorer, pouzivam, je vyborny (i na refactoring)

> Subject: Expert - dialog na vytvoreni property
>

> V CodeRush je nastroj na vytvoreni promenne, ale neni tam
> nastroj na automaticke vytvoreni property
>
> nechci to psat rucne - je to strasne zdrzovani.. Neexistuje
> neco i na toto?
>
> Ze by clovek vyplnil nejaky dialog a expert by to za nej
> vsechno dal na spravne misto v unite..

ADMIN: OT: CD ke knize 3DS MAX 4 Uzivatelska pr i

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.10.2004 19:18:08

Puvodni zprava ze dne 5.10.2004:

> Ahoj, byl by nekdo (nejlepe z Prahy) ochoten zapujcit %subj%? Prosim
> veskere odezvy na soukromy mail.

Ehm, tohle snad neni burza...

FireBird 1.5.1 - DefaultDbCachePages

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.10.2004 16:43:58

Pavel Cisar dne 5 Oct 2004 v 16:31:

> zatim se to nedoporucuje. Prave se testuji zmeny v cache manageru
> ktere tento problem resi, a tyto zmeny by se mely objevit uz ve verzi
> 2.0.

OK, diky.

Jinak zajimava vec: obcas jsem pouzival konstrukci dotazu, kdy bylo
SELECT
FROM
WHERE (1=2)

A pak jsem programove k tomu pridaval
'or ((a.IndA=15)and(a.IndB=1))'
'or ((a.IndA=19)and(a.IndB=27))'

apod.

V FB 1.5.0 to bylo v pohode, v 1.5.1 tam to 1=2 na zacatku zpusobi, ze se nepouzije index! Staci
pritom dat misto toho napr. (a.IndA=-1) a je to opet v pohode...

Karel Rys

On 5 Oct 2004 at 15:33, Karel Rys wrote:

> [...]

zatim se to nedoporucuje. Prave se testuji zmeny v cache manageru
ktere tento problem resi, a tyto zmeny by se mely objevit uz ve verzi

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

OT: CD ke knize 3DS MAX 4 Uzivatelska pr irucka (

Ahoj, byl by nekdo (nejlepe z Prahy) ochoten zapujcit %subj%? Prosim veskere
odezvy na soukromy mail.

http://brant.wz(tec)cz

RAR - Ikony

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 5.10.2004 15:51:53

On 5 Oct 2004 at 15:03, Jiri Baduys wrote:

> Pokud by to nekomu furt neslo stahnout umistil jsem kopii na
> http://www.baudys.name/down/icons.rar

diky, bez problemu i s RAR 2.90

Jarekm Uher

RAR - Ikony

[*] Jiri Baduys <konference(zv)baudys.name> - 5.10.2004 15:03:39

Pokud by to nekomu furt neslo stahnout umistil jsem kopii na
http://www.baudys.name/down/icons.rar

> A neni problem spis v tom webovem serveru ? Me rika, ze adresa
> http://www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/icons.rar je:

> ale myslim si, ze by mela byt neco takoveho:

> Tomas Zalesak

import dbf do MSSQL

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 5.10.2004 15:03:39

> Ted bych ale potreboval podobnym zpusobem nejak jednoduse
> (nejlepe jednim SQL dotazem stejne jako vyse uvedeny postup)
> importovat "externi data" (dbf tabulka ci csv soubor) do jiz existujici
> tabulky na MSSQL (nazvy a typy sloupcu externich dat odpovidaji
> nazvum a typum sloupcu tabulky v MSSQL).
> Existuje na to nejaky jednoduchy zpusob, nebo mi nezbyva nez
> to delat pomoci INSERT INTO radek po radku?

INSERT dbo.NovaTabulkaZDBF
SELECT * FROM OPENDATASOURCE('Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
'Data Source="C:\Cesta";Extended properties=dBase 5.0')...[Soubor]

Tomas Zalesak

import dbf do MSSQL

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 5.10.2004 15:43:52

> A uplne idealni by to bylo z XLS ;-)

SELECT * FROM OPENDATASOURCE('Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
'Data Source="C:\Test.xls";User ID=Admin;Password=;Extended properties="Excel 5.0;IMEX=1"')...[List1$]

> Kde by se daly najit strucne popsane ty "Extended
> properties"? Snazil jsem se neco najit, ale nic strucneho
> "pro zacatecnika" jsem nenasel :-(

Je to rozsypano v dokumentaci SQL Serveru (BooksOnLine) na ruznych
mistech, predevsim u:

OPENDATASOURCE, OPENROWSET, sp_addlinkedserver apod.

A neco se da pochopit odtud:
http://www.connectionstrings.com

Tomas Zalesak

FireBird 1.5.1 - DefaultDbCachePages

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.10.2004 15:33:43

Pekne odpoledne,

da se u FB jiz nastavit DefaultDbCachePages na vetsi hodnotu nez
10.000? U IB 6 se to nemelo (server pak blbnul), je to u FB bezpecne
mozne?

Trial verze

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2004 15:21:42

Ahoj,
mam k dispozici D6 Personal, ktera vysla v casopise Computer a je v
podstate FREE. Ted mam d6Profi, takze muzu klidne prenechat CD.

S pozdravem Petr

import dbf do MSSQL

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 5.10.2004 15:21:42

Ja pouzivam pro import dat DTS balicky, tam si muzes nadefinovat i workflow a spousty jinych vymozenosti.
Balicek potom spustis ze sve aplikace pomoci DTSRUN.exe (soucasti MS SQL)

import dbf do MSSQL

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)trul(tec)cz> - 5.10.2004 15:29:43

> Zalesak Tomas
>

> INSERT dbo.NovaTabulkaZDBF
> SELECT * FROM OPENDATASOURCE('Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
> 'Data Source="C:\Cesta";Extended properties=dBase 5.0')...[Soubor]

Dekuji, to funguje na dbf dobre. Existuje nejaka modifikace, aby to slo i z
csv souboru? A uplne idealni by to bylo z XLS ;-)
[...]

Instalace Indy 9 v Delphi 6

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 5.10.2004 15:15:41

Odebral jsem to z Components i jsem to vymaznul v ..\Source\indy, ..\lib
i v adresari Windows
Nakonec jsem se vratil k Indy 8. Jsem zoufalec :o)

cau
Robert

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
Subject: Re: Ikony
> Stahl jsem si rar soubor, ale je prazdny.. Jak je to u vas?

Ikony

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.10.2004 09:47:31

Jan Rizek wrote:
> [...]

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz
---
Nekdo vidi veci, ktere existuji, a pta se - proc?. Ja snim o vecech, ktere
nikdy neexistovaly a ptam se - proc ne? (Robert Kennedy)

RAR - Ikony

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 4.10.2004 08:49:24

Stiahni si novu verziu WinRaru a razbal to v nom a nie v starej verzii
alebo v Total Commanderi.

Delphi nezkompiluje co je na formulari

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 4.10.2004 08:31:22

Otazka je, zda mate klasickou aplikaci nebo zda pouzivate bpl-ka (balicky).

Export do Excelu

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 4.10.2004 09:31:29

Ahoj

> Potrebujem export celeho datasetu do Excelu zo zachovanim typu dat.
> Nepozna niekto sikovnu komponentu, alebo unit ?

pouzivam toto:

var
Matice : Variant;

procedure XLSSetVar(const R,S: Longint; V:variant);
begin
Matice[R,S] := V;
end;

---naplneni matice udaju:

XLS.Matice := VarArrayCreate([1,PocRadku,1,PocSloupcu],varVariant);

MemTab.First;
For i := 0 to MemTab.RecordCount-1 do
begin
For j := 0 to MemTab.FieldDefs.Count-1 do
XLSSetVar(starti+i,j+1,MemTab.Fields[j].Value);
MemTab.Next;
end;

---export do excelu:

Xls.Worksheet.Range['A1',PosledniBunka].Value := XLS.Matice;

Pavel

Castalia - Refactoring Explorer

Hm, mam tutez zkusenost. Nicmene funguje prave tlacitko v editacnim okne
(uplne dole je polozka Refactoring) a funguje take hotkey.

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz>

> nainstaloval jsem si Castaliu a snazim se pouzit refactoring ovsem
> marne. Refactoring Explorer se mi vubec neukaze. Kdyz kliknu v menu na
> View/Refactoring Explorer, tak se nic nestane. Netusite nekdo, kde by mohl
> byt schovany?

Delphi nezkompiluje co je na formulari

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 4.10.2004 08:59:26

Nekompilujes s runtime balicky a nezmenils nedavno cestu na BPL?

Roman

> Ahoj,
>
> ono to opravdu vypada, jako kdyby v editoru byl jiny soubor nez ten,
> ktery nakonec Delphi zkompiluje. Pokud by nemohl byt ukryt ani nekde
> v C:\Program Files\Borland\..., zkusil bych zjistit, co se stane,
> kdyz do zdrojaku v Delphi napises nejakou kravinu, tak aby to neslo
> prelozit. Budou Delphi prskat? Jako dalsi pokus bych zkusil smazat
> vsechny dcu soubory daneho projektu.
>
> Jeste jeden napad z vlastni praxe. Nepouzival jsi treba lokalizaci do
> cizich jazyku (vcetne cestiny), takze bys mohl mit vedle exe souboru
> [...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.10.2004 08:41:23

> [...]

(vcetne cestiny), takze bys mohl mit vedle exe souboru i soubor s priponou CSY apod.?

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 4.10.2004 08:29:22

Stahl jsem si rar soubor, ale je prazdny.. Jak je to u vas?

> Kdo chce, nech si je stahne na fakultnim serveru
> www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/icons.rar. Pokud by mel nekdo problemy, muzu mu
> poslat, nebo dat na www.cincura.net.
>
> Jako podekovani, prosim, promyslete umisteni banneru ID3 renameru na sve
> stranky, byl bych moc vdecen (info: www.cincura.net/?id=banner).

Export do Excelu

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 4.10.2004 08:01:20

> [...]
> Potrebujem export celeho datasetu do Excelu zo zachovanim typu dat.
> Nepozna niekto sikovnu komponentu, alebo unit ?

ja pouzivam priblizne toto:

var
Matice : Variant;

procedure XLSSetVar(const R,S: Longint; V:variant);
begin
Matice[R,S] := V;

no a potom (naplneni matice udaju):

[...]

a samozrejmne (export do excelu):

Xls.Worksheet.Range['A1',PosledniBunka].Value := XLS.Matice;
Pavel

Firebird INNER JOIN

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 4.10.2004 07:47:19

> SELECT u."ID",u."Volneminuty",t."Datum" FROM "users" u
> INNER JOIN "trzba" t ON u."ID"=t."User_ID" WHERE
> "Volneminuty" > 0 Group By u."ID",u."Volneminuty"

Myslim, ze uz drive jsi psal ze chces posledni datum, potom musis v
dotazu mit max(t."Datum").
Nebo si lepe rozmysli, co vlastne z toho dotazu chces.

Peca

Ikony

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 3.10.2004 20:14:23

www.fi.muni(tec)cz/~xcincura/icons.rar. Pokud by mel nekdo problemy, muzu mu to
[...]

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 3.10.2004 15:58:06

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 3.10.2004 15:26:04

Honza wrote:
> [...]

Nekdo vidi veci, ktere existuji, a pta se - proc?. Ja snim o vecech, ktere
nikdy neexistovaly a ptam se - proc ne? (Robert Kennedy)

[*] Honza <blue22(zv)quick(tec)cz> - 3.10.2004 15:00:00

Hledam .ico soubory pro ikony save, open..., proste takove ty uplne standartni (disketka ap.)
v distribuci delphi nejsou, mam pristup i k Visual Studiu, kde napr. VB je dokaze sam vygenerovat na MDI form pomoci pruvodce, ale ty ico soubory nejsem schopen odtud vytahnout
Potrebuju je pro D6 na toolbar.
Nevite nekdo, kde je mohu ziskat ?

Delphi nezkompiluje co je na formulari

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 3.10.2004 13:17:54

Zkomntrolujte cesty v libraries - Delhi vam sahaj na nejakou starou unitu..> Ahoj!

> nevim co zpusobuje udedene problemy a jestli nebudu muset preinstalovat
pocitac :-(( proto napred prosim o radu, jiz nejakou dobu se
> [...]
spustiletnem souboru zmena neobjevi.

> Navic jsem potreboval pridat nektere rutiny reagujici na udalosti
formulare (OnActivate, OnShow...), ackoli to Delphi zkompiluji,
> rutiny se proste ve zkompilovanem programu neobjevi (nereaguji na akce).
>
> Pouzivam Delphi 5, Bulid taky nepomaha, znovuspusteni Delphi taky ne.
>
> Mohli by jste mi nekdo poradit nebo me nakopnout ? Setkali jste se uz
nekdo s necim podobnym ?

> Diky za jakoukoli odpoved, nevim si rady.
>
> Honza

Otevreni okna v MDi aplikaci po startu

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 3.10.2004 12:55:52

>Mam MDI aplikaci a potrebuji aby se po startu aplikace a otevreni hlavniho
(rodicovskeho) formulare v nekterem pripade automaticky otevrelo dalsi -
pracovni formular (s posledne editovanym souborem).

>To neni problem udelat jako reakci na nejakou udalost (vyber z menu, stisk
tlacitka, pohyb mysi...) ale jak okno otevrit po startu aplikace. Behem
inicializace promennych aplikace v procedure FormCreate hlavniho >formulare
nemuzu pracovni formular otevrit, protoze v teto dobe jeste neni otevreno
ani hlavni formular.

>Idealni by bylo umistit rutinu otevreni pracovniho formulare do takove
udalosti hlavniho formulare, ktera se vola pouze jednou po zobrazeni
hlavniho formulare. Jenze jaka je to udalost? V dobe OnCreate jeste formular
>neexistuje, udalosti OnShow, OnActivate... se zase muzou vyskytnout
nekolikrat, coz neni zadouci. V literature se bezne ukazuji priklady splash
screen coz neni tento priklad.

Ja to resim tak, ze pri udalosti hlavniho formulare FormShow si posilam
vlastni zpravu CM_CXSALES_FORMSTART.

unit xxx;

CM_CXSALES_FORMSTART = WM_USER + 1;

type
TCxSalesMainForm = class(TForm)
procedure CMFormStart(var Message: TMessage); message
CM_CXSALES_FORMSTART;

procedure TCxSalesMainForm.FormShow(Sender: TObject);
PostMessage(self.Handle, CM_CXSALES_FORMSTART, 0, 0);

procedure TCxSalesMainForm.CMFormStart(var Message: TMessage);
begin
... otevreni toho tveho formulare

OT: .Net a DLLImport

Ahoj, jak muzu v .NET naimportovat tuhle proceduru pres DLLImport?
Jde to vubec?

procedure P(sx:Integer; sy:Integer); pascal; external TestLib;

Firebird INNER JOIN

[*] Tomas Stejskal <tstejskal(zv)aktis(tec)cz> - 3.10.2004 10:47:42

Radim Hradecky wrote:

> [...]
>
>SELECT u."ID",u."Volneminuty",t."Datum" FROM "users" u
>INNER JOIN "trzba" t ON u."ID"=t."User_ID" WHERE
> "Volneminuty" > 0 Group By u."ID",u."Volneminuty"
>
>Pricemz to hlasi:
>Invalid token.
>Dynamic SQL Error.
>SQL error code = -104.
>Invalid expression in the select list (not contained in either an aggregate
>function or the GROUP BY clause).
>
>Chyba je v tom GROUP BY, pokud to dam pryc jde to. Chce to po mne dat tam i
>to "Datum",cimz ale ten group by ztraci vyznam, protoze to je pokazde

Stacila by drobna uprava:

SELECT u."ID",u."Volneminuty", MAX(t."Datum") FROM "users" u
INNER JOIN "trzba" t ON u."ID"=t."User_ID" WHERE
"Volneminuty" > 0 Group By u."ID",u."Volneminuty"

prip. upravit dotaz bez groupovani:

SELECT
u."ID",
u."Volneminuty",
(SELECT MAX(t."Datum") FROM "trzba" t WHERE t."User_ID" = u."ID") as Datum
FROM "users" u
WHERE u."Volneminuty" > 0

Jinak bych doporucoval nepouzivat v CREATE TABLE pro nazvy fieldu uvozovky.

S pozdravem

Tomas Stejskal
Aktis, a. s.

Otevreni okna v MDi aplikaci po startu

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2004 09:41:38

Ahoj,

potrebuji poradit s problemem na ktery jsem nenasel v literature napovedu.

[...]

Je spravne umistit rutinu otevirajici okno do hlavniho kodu programu pred "Application.Run;" ?

Dekuji za napovedu.

Honza

Jak na podmineny preklad

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 23:24:57

da se rict ze podmineny preklad je umoznen kvuli potrebe vytvatet
viceplatformove apl. (CLX) coz je ale umozneno az od Delphi 6 (pokud vim)
... takze v Delphi 5 tohle stejne neudelas ...

nebo ti jde o neco jineho ?

Vlastimil Burian
ICQ: 265-226-027
### Delphi 7 Enterprise & WinXP SP2 ###

-----------------------

D5 - profi teda mam
Jirka Virt

Delphi nezkompiluje co je na formulari

[*] Peter Svetlik <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 22:18:53

> Dik Petre za odpoved - v Project manageru vidim, kde jsou soubory
jednotlivych formularu a unit umisteny (je jich asi 30), na disku
> nejsou soubory stejneho jmena dvakrat.
>
> Stejny problem mam pokud dam retezcovou konstantu jako Resourcestring -
Delphi mi stale dava do textu konstanty retezec, ktery tam
> byl nekdy davno a takovyto text ve vsech souborech uz proste neexistuje.
> Vypada to, ze jsou stare unity nekde nakompilovane a nemuzu Delphi
donutit, aby soubory prekompilovala, porad pouziva ty stare !!!

> Uz z toho sedivim!
>
> Diky za pomoc, zkuste jeste neco.
>
> Honza

V tom pripade mi napada este jedna moznost:
Projekt nevidi na niektore unity, ale ma k dispozicii ich dcu zo starsieho
buildu. Na potvrdenie/vyvratenie hypotezy odporucam skontrolovat cesty v
projekte a pred buildom odstranit vsetky uz predtym vyhotovene dcu.

Peter.

Delphi nezkompiluje co je na formulari

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 2.10.2004 21:56:51

> [...]

> nekdo s necim podobnym ?

> Skus si overit, ci ti delphi nebuilduju nejaku inu unitu s rovnakym menom

[*] Peter Svetlik <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 21:40:50

> [...]
>
> Honza

Skus si overit, ci ti delphi nebuilduju nejaku inu unitu s rovnakym menom

[*] Jan Kirchner <imconr(zv)volny(tec)cz> - 2.10.2004 21:08:48

[...]

CTRL+ALT+DEL, ALT+TAB

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 17:26:33

procedure TForm1.TimerTimer(Sender: TObject);

var
TM_Handle : HWND;

begin

TM_Handle := FindWindow(nil, 'Spravce uloh systemu Windows');

if TM_Handle > 0 then
PostMessage(TM_Handle, WM_QUIT, 0, 0);

SetForegroundWindow(Handle);

end;

jednoduche reseni "zakazu" task managera (ctrl+alt+tab) pomoci casovace -
samozrejme to muzes rozsirit pro jine nez ceske windows tak ze si zjistis
nazev toho okna pro jine jazykove mutace ....

------------------------

No s Ctrl-Alt-Del se rozluc, pokud nechces prepsat vlastni WinLogon cast
Windows. (Castecne na to funguje muj program Keys, tak jedine ho do tve app.
zadelat.)

Na Alt-Tab docela zabira.

RegisterHotKey(0, 0, MOD_ALT, Ord(VK_TAB))

Prijde ti pak zprava WM_HOTKEY, ale muzes ji ignorovat.

Webova aplikace

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 2.10.2004 15:44:26

> Je to pre mna zanedbatelna pomoc, pretoze som presvedceny, ze to co si
> urobim ja sam urobim lepsie akoby som mal upravovat to co mi urobil
> stroj. Viem uz dopredu co budem robit a ako to budem robit. Vyroba xhtml
> je velmi rychla. Urcite zaberie o nieco viac casu ako vizualny editor,
> avsak presne viem co ktora cast robi, resp. kde co najdem a je to male.

to je aj otazka kvality konkretneho nastroja. Napr. vela vizualnych HTML
editorov generuje vyslovene "smetie" a nie HTML kod a tak som tiez
kolko razy pouzil radsej Notepad na editaciu, ked to slo. Visual Studio
je v tomto smere IMHO velmi dobre urobene (az na par detailov), ja ho
pouzivam aj ako vyborny HTML editor. A dokonca aj ako editor
a konvertor unixovych suborov lebo ma dobre vyriesenu podporu
a konverziu roznych CR/CRLF/LF/Unicode formatov. Treba si ten
produkt asi vyskusat a kazdy si ho bud oblubi alebo nie.

Erik

binarni zaloha

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 15:18:24

rawrite

ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/linux/9/en/os/i386/dosutils/rawritewin/

ev. o uroven vyse je jeho konzolova varianta.

>Pred vyhozenim si potrebuji zazalohovat starsi diskety. Jaky program mam
>pouzit na "binarni" zalohu disket. S pozdravem

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 2.10.2004 14:22:20

> To jsi ovsem neodpovedel na moji otazku. Co tedy delas za webove
> aplikaci?

Napr. prerobenie personalistiky na web. Vizualne rovnake ako desktop
aplikacia, velke casti kodu prebrate z desktop aplikacie, prakticky cely
data modul prebraty z desktop aplikacie. Univerzalne prostredie, kde
staci na pridanie novej evidencie alebo osnovy zavolat ako parameter v
URI nazov potrebnej tabulky.

> Jinak k tomu XHTML a navrhu webovych aplikaci. Ano, pokud delas
> jednoduchou aplikacicku (to ani nelze aplikacickou nazvat) pro
> zpracovani jednoho formulare, pak budes happy s nevizualnim navrhem
> stejne jako treba s ASP nebo PHP a spol. V okamziku, kdy zacnes delat
> opravdovou webovou aplikaci, velmi rychle zjistis, ze tudy cesta
> nevede, pokud se z toho nechces zblaznit. To jsou me rozsahle
> zkusenosti napriklad s ASP. Proste oddeleni kodu od vizualniho navrhu
> je velky, primo zasadni problem. Prinasi s sebou velmi slozitou udrzbu
> aplikace.

Keby som mal vsetko, t.j. kazdu drobnost naozaj upravovat v samostatnych
suboroch, tak by som sa naozaj zblaznil. Ja to mam vsak navrhnute trochu
inak a tam upravujem len jednu oblast. Skutocne to trva dlhsie ako
vizualny editor, ale napr. zmena (vizualna) trva extremne kratko -
ratane v minutach a ovplyvni to celu aplikaciu - vsetky evidencie,
osnovy a pod.

> [...]
> uvedomit jeden dost zasadni rys .NET a ASP.NET. Totiz webova aplikace
> v ASP.NET ma mnohem blize k bezne aplikaci .NET. Neni to skript jako
> ASP nebo PHP. A to je opravdu zasadni. ASP.NET samo zajistuje takove
> veci jako jsou stavy ovladacich prvku apod. Vyvoj pod ASP.NET neni o
> tom, ze si navrhnes 2-3 (X)HTML stranky a doplnis nejaky kod, ktereho
> jsou tam tuny. ASP.NET je o .NET Frameworku, udalostech, objektech,
> webovych sluzbach, XML, samozrejme o databazich, no a take hlavne o
> vizualnich prvcich, ktere z toho delaji RAD.

Ja som pod aplikaciou nikdy nemyslel jeden formular. Databazu beriem ako
samozrejmost, udalosti, objekty webove sluzby sa daju urobit aj v
Delphi. Len na to nemozno ist tak, ze sa na to rovno skoci. Treba si
spravit na zaciatku framework, ktory to vsetko bude obhospodarovat a
potom sa to da robit takmer tak ako v ASP.NET. Este vcera na zaciatku
som pisal, ze je potrebne si spravit ten framework. A ked ho uz mam, tak
mam zbytocne prechadzat velmi rychlo na nieco nove. Mozem si to skusat a
ked zistim a odladim vsetky situacie, ktore potrebujem, tak potom do
toho mozem zacat prerabat vsetko ostatne.

> To nema s pohledem nic spolecneho. To je fakt, se kterym moc
> diskutovat nemuzes. Jestlize ja dam na stranku plne funkcni grid,
> nastavim svazani s daty a udalosti, zatimco ty tohle vsechno budes
> psat rucne, tak muzes mit pohled na vec jakykoliv, ale beztak se
> zapotis neskutecne vic nez ja...

Toto je naozaj vec pohladu. Ako pisem vyssie, tak nato, aby sa grid
zviazal s datami staci zadat do URI nazov tabulky. To ktore polia sa do
gridu maju dostat urci uzivatelsky profil. Kazdy uzivatel ma na to
editor, navyse moze si ho nastavovat aj v desktop verzii a na webe ho
moze tiez vyuzivat.

> Pro me je zase vyhodnejsi, kdyz se pri vyvoji mohu soustredit na
> reseni vlastniho jadra problemu a nemusim se zabyvat programovanim
> vizualniho prostredi. Rad se prizpusobim cemukoliv, pokud to zvysi
> produktivitu prace.

Takisto aj v hotovom framework v Delphi sa da sustredit na skutocnu
realizaciu projektu a nie na bavenie sa s nim.

> To neni argument pro rucni praci.

> Co ti neni jasne? Ze v Delphi se webove aplikace vyvijeji mnohem
> pomaleji oproti ASP.NET?

Ospravedlnujem sa, po prispevku Zbyska Hlinku som to pochopil.

Firebird INNER JOIN

[*] Radim Hradecky <radim.hradecky(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 14:00:19

> [...]

Chyba je v tom GROUP BY, pokud to dam pryc jde to. Chce to po mne dat tam i
to "Datum",cimz ale ten group by ztraci vyznam, protoze to je pokazde

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.10.2004 13:36:16

Puvodni zprava ze dne 2.10.2004:

> [...]

> v Delphi aj v ASP.NET. Ja som predostrel moj nazor, ze je to pre
> neho v Delphi vyhodnejsie, pretoze nemusi experimentovat.

No podle meho nazoru je vyvoj webovych aplikaci v Delphi jeden velky
experiment :-)

Webova aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.10.2004 13:16:15

Hm. Ono nakonec lze udelat temer vse v temer vsem. Fakt o .NET nic nevis.
Protoze v .NET se tyto veci daji udelat rychleji, elegantneji a _levneji_.
Takze ve skutecnosti nedostanes v Delphi stejny vysledek jako v .NET, ale
vzdy bude v necem horsi. Budto bude horsi technologicky, nebo bude drazsi,
nebo hur udrzovatelny, nejspis ale vsechno dohromady.

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 2.10.2004 13:10:14

> [...]

avsak presne viem co ktora cast robi, resp. kde co najdem a je to male.

> To jiste ne. Ovsem tim, ze to naklikas, a hlavne ze to vidis, si

To je IMHO vec pohladu. Pre mna je vyhodnejsie ked sa neprisposobujem ja
uz existujucemu navrhu, ale ked si ho sam urobim. Ako som pisal vyssie,
tak v xhtml je to tiez dost rychlo urobene.

> Nejsem si jisty, ze my dva jsme se shodli :)

:-) To netvrdim ani ja, myslim len v tom, ze dolezity je vysledok.

> To ani nahodou :)

Toto mi nie je jasne, beriem to ako vec nazoru.

Vzhladom nato, ze uz v predchadzajucich mailoch som napisal nazor, ze
ASP.NET urcite vyskusam a aj dovody pre ktore pouzivam Delphi, tak
navrhujem tuto debatu ukoncit. Debata svoj povodny ucel splnila.
Tomasovi Fajtmanovi, aspon dufam, odpovedala nato, ze moze tvorit aj v
Delphi aj v ASP.NET. Ja som predostrel moj nazor, ze je to pre neho v
Delphi vyhodnejsie, pretoze nemusi experimentovat. Ostatni zase
presvedcili mna, aby som minimalne vyskusal ASP.NET. A ostatni
nezainteresovani citatelia zistili, ze najlepsie je vyskusat oboje
nastroje, pretoze kazdy ma svoje vyhody a nevyhody.

Webova aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.10.2004 12:54:08

Puvodni zprava ze dne 2.10.2004:

> Myslim tym, ze vizualny navrh webu nepovazujem (aspon ja osobne) za
> ziadnu vyhodu.

A ja osobne za zcela zasadni, protoze se nechci vracet 100 let za
opice, abych webovou aplikaci s uzivatelskym rozhranim vyvijel
nevizualne.

> [...]

Nejsem si jisty, ze my dva jsme se shodli :)

> Rovnaky vysledok dostanem aj v Delphi ako v ASP.NET

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 2.10.2004 12:26:06

> [...]
>
> Jinak - neni vubec rozhodujici, co zakaznik prave ted ma, ale co bude
> potrebovat pro to, aby mu byla poskytnuta sluzba, kterou potrebuje,
> aby byl maximalne spokojen.

Presne tak. A to moze byt ako windows, tak aj linux. Ako ASP.NET tak aj
Delphi rovnako ako cokolvek ine. Rovnako ako v .NET sa aj v Delphi da
internetova aplikacia prerobit aj na normalnu sietovu alebo jednoduchsie
na aplikaciu s pristupom k rovnakej databaze.

> Z tvych prispevku jsem pochopil, ze o ASP.NET nevis temer nic. A pak
> vubec nechapu, jak muzes poustet do sveta takove hlasky.

Aj som to pisal, ze o nom neviem nic, len dedukujem. Este raz vysvetlim
tu hlasku. Myslim tym, ze vizualny navrh webu nepovazujem (aspon ja
osobne) za ziadnu vyhodu. V niecom pomoze, avsak vzdy je to minimum toho
co nakoniec aj tak treba urobit. Zjednodusene tym chcem povedat, ze len
> [...]

> Podivej se nekdy na ASP.NET, az budes chtit porovnavat. Mozna budes
> hodne moc prekvapeny, co to vlastne je...

Ano vcerajsia debata ma prinutila najst si cas na ASP.NET a nevylucujem,
ze na to prejdem. Som rad, ze sme sa o tom rozpravali. Inak by ma nikdy
nenapadalo skusit ASP.NET.

Webova aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.10.2004 12:34:07

To je asi tak jediny uznatelny duvod, a to jeste jen do casu. :-) Pozdeji
take muze platit toto: nemas cas proto, ze jsi zustal ve Win32 Delphi.
Vsechny ostatni duvody bych povazoval za dusledek neznalosti, o cem je u
.NETu rec.

> To preco som Tomasovi Fajtmanovi doporucoval pouzit radsej
> Delphi je to preco to pouzivam aj ja - usudzujem podla seba a
> mojho casu.

Take se lze na to podivat z jineho uhlu. Ja uz jsem nemel cas prekonavat
problemy a chyby VCL a neustale to nejak obchazet. Ne, ze bych v .NET
nemusel nektere veci obchazet, ale porad je to vyrazne lepsi nez ve VCL. Coz
mi v dusledku setri cas. Jedinym problemem je cas, ktery jsem musel venovat
prechodu. Ale dnes to uz rada lidi umi, takze si muzes zkratit cas prechodu
skolenim.
<reklama>http://www.haes(tec)cz/</reklama>

Webova aplikace

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.10.2004 12:32:06

From: "Peter Ondras" <peter.ondras(zv)pse.sk>
> Ja osobne som si vybral Delphi, lebo tam mam uz dlho prakticky vsetko
> potrebne urobene. Kod programu je tiez oddeleny od zobrazovacej vrstvy a

Problem je v tom, ze web aplikace v Delphi je ISAPI a na tohle sezenes pomerne
tezko nejaky hosting, leda ze si to budes provozovat cele sam.

Petr Vones

Firebird INNER JOIN

On 2 Oct 2004 at 10:57, Radim Hradecky wrote:

> [...]

A ja bych se vsadil, ze nemas :-) Pokud je deklarace tabulky takova
jak pises, tedy s User_ID, pak se na nej musis odkazovat jako na

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 2.10.2004 12:20:05

> [...]
> grafickem rozhrani, vlastni vykon je ulozen ve spolecnem kodu, ktery
navic
> muze byt v samostatnem souboru (dll), takze se mi nemota v buildu pro
> ci
> ono rozhrani. Takze bez vetsich problemu vyplodim aplikaci, kterou
budou
> moc
> ve firme pouzivat jak s okynky, tak i web formulari.

Ja osobne som si vybral Delphi, lebo tam mam uz dlho prakticky vsetko
potrebne urobene. Kod programu je tiez oddeleny od zobrazovacej vrstvy a
ta je len v html suboroch, ktore stacia 3. Ked sa zmeni prvy z nich
nazvany sablona.html, tak sa automaticky zmenia vsetky podstranky. Cize
zmena na iny projekt je extremne kratka.

Podla toho co napisal winsoft a ty sa mi zacina ASP.NET pacit, ale teraz
mam uz len jediny dovod ho nevyuzit. A to je cas. Ked ho budem mat viac
potom sa budem moct do neho pustit.

To preco som Tomasovi Fajtmanovi doporucoval pouzit radsej Delphi je to
preco to pouzivam aj ja - usudzujem podla seba a mojho casu. Len tak som
si tipol, ze ho ani on nemusi mat vela. Skor sa nauci to v Delphi behom
par hodin ako experimentovat hned s niecim novym co moze/nemusi trvat
dlhsie. To preco sa kto rozhodne je uz na nom.

OT: binarni zaloha

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 2.10.2004 11:48:02

Dobry den.

Pred vyhozenim si potrebuji zazalohovat starsi diskety. Jaky program mam
pouzit na "binarni" zalohu disket.

Predem dekuji Jirka

VCL komponenty v DLL

[*] Jaroslav Stepanek <metest(zv)metest(tec)cz> - 2.10.2004 11:38:02

Potrebuji vygenerovat DLL, ktera vyvori formular obsahujici dva
RichEdit.Jeden je jeste mozny, i kdyz jsou problemy se zaviranim, to se ale
da odstranit. Problem se netyka pouze RichEdit, ale vice VCL komponent,
RichEdit je vsak zjevne nejagresivnejsi. Pouzivam standartni postup, ktery
je bezproblemovy u DLL, ktere neobsahuji VCL komponenty.
Diky, Jarda

Firebird INNER JOIN

[*] Radim Hradecky <radim.hradecky(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2004 10:57:59

Ahoj,

Prevadim svou aplikaci z mysql na Firebird a pri prevodu dotazu
obsahujici INNER JOIN sem narazil na problem. Firebird tvrdosijne vraci ze
sloupec neexistuje. Pouzivam Firebird 1.5 SQL dialect 3

V principu chci vybrat vsechny uzivatele z users kteri maji vice nez 0
volnych minut a pomoci JOINU z trzby zjistit, kdy platili naposledy (neboli
najit posledni zaznam, obsahujici jejich ID). Doufam ze sem to napsal
srozumitelne.

[...]

Dekuji za pomoc

S pozdravem Radim Hradecky

Export do Excelu

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 2.10.2004 10:53:58

nebo zkusit Fastreport (popripade samotny Excel sheet..) > Na export pouzivam zdrojaky podla Tipy a triky na www.zive(tec)cz. Tento
> [...]
> Potrebujem export celeho datasetu do Excelu zo zachovanim typu dat.
> Nepozna niekto sikovnu komponentu, alebo unit ?

sql INSERT INTO

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 2.10.2004 10:51:58

Ano, jde to i pres parametry, ale je treba si ohlidat, aby edit.text
nebyl delsi nez je velikost pole meno v DB.
Pokud totiz bude MENO VARCHAR(4) a edit.text=Milan, pak to zahlasi chybu
a nic se nezapise.
Jinak jsou ty parametry asi pohodlnejsi.

David Klodner

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Je to chyba D6? Nebo neco delam spatne? Jsou v D7 tyto chyby opraveny?

Ano, to je vcelku normalni stav.

Petr Vones

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.10.2004 18:08:44

> Vlakno:=TThread(nil); //tady mi vypadlo ".Create"
> Vlakno.Params.Clear; //<-- tady se to kousne beze slova...
> aplikace se tvari, ze v pohode bezi... :((
>
> atd. Pak se mi nekde stane, ze mi nejaka cast kodu toho
> "Proved" zhuci na vyjimku - bohuzel "zatim" nepisu kod bez
> chyb. Proto jsem to dal do toho bloku try->finally a doufal,
> ze kdyz mi to v tom kodu zhuci, dostane se to do bloku
> finally a aplikace zahlasi chybu, ke ktere doslo, a bude dal
> pokracovat...

Aplikace zadnou chybu nezahlasi, ta je "preposlana" prislusnemu threadu
a tam ti chybi jeji obslouzeni.>
> bohuzel se tak nedeje. V kodu pouzivam komponenty
> TIBDatabase, TIBTransaction, TIBDataset, TIBQuery - nekde
> jsem vycetl, ze IB/FB neni tzv. "thread safety" a tak si
> vsechny spojeni na databazi vytvarim v tele Create toho
> threadu. Doufam, ze to s tim nesouvisi...

Tak jak je to napsane, klidne muzes thready smazat,
aplikace bude fungovat o neco (tisicin promile) tychleji.

Slavek

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.10.2004 17:54:43

From: "Ing. Jiri Sokol" <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> Jakmile ta urcita cast kodu skonci, ma se thread "uspat" a cekat na dalsi
> pozadavek spusteni.

Jenze pokud vykonavas cely ten kod tak, ze jej cely volas prostrednictvim
metody TThread.Synchornize, tak nema smysl aby tam ten thread byl. Tim to
volani totiz stejne provedes v kontextu hlavniho threadu.

Petr Vones

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.10.2004 17:48:42

Ing. Jiri Sokol wrote:

> Mam cca takovou konstrukci

> procedure TMainThread.Execute;
> begin
> while not Terminated do
> try
> Synchronize(proved);
> finally
> if not Terminated then Suspend;
> end;//try->finally
> end;

Cert vi, co se ti tam vlastne deje <g>

Jestli totiz mas takovouhle konstrukci, tak se zamysli na tim,
proc vubec vytvaris thread, protoze pokud spoustis
ten vypocet pres synchronize, tak se metoda "proved" vykona v kontextu
*hlavniho* threadu a tvuj TMainThread bude cekat na jeho dokonceni !!!

Cili to bude horsi, nez kdybys to zavolal rovnou z hlavniho threadu :-)

***

To synchronize pracuje v principu takto:

* V kontextu podruzneho threadu volani Synchronize() zaradi "proved" do
fronty
spolu s event pro indikaci konce vypoctu a zavola WakeMainThread(),
coz typicky zpusobi postnuti zpravy WM_NULL instanci TApplication.

* Pak podruzny thread ceka na stav signaled te predane event
tj. na konec vypoctu

* Po prijmu zpravy WM_NULL v kontextu *hlavniho* threadu instance
TApplication
pres volani CheckSynchronize() vyzvedne "proved" z fronty a spusti ho

* Az "proved" skonci, tak se signalizuje konec vypoctu pres event, coz
vzbudi
podruzny thread a ten pokracuje dal.

***

BTW, to je taky odpoved na to, proc treba v prikladu, na ktery te odkazoval
TOndrej nekdy pred mesicem, se synchronize nepouziva: chces-li totiz mit
slusny multiprocessing, musis zapomenout na "siditka" jako synchronize
a navrhnout si vlastni plnohodnotny IPC.

HTH, pf

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.10.2004 17:46:41

From: "Ing. Jiri Sokol" <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> Ahoj, mam asi trivialni dotaz, ale nevim si s nim rady.
> Ma cca takovou konstrukci
> procedure TMainThread.Execute;
> begin
> while not Terminated do
> try
> Synchronize(proved);
> finally
> if not Terminated then Suspend;
> end;//try->finally
> end;

To je dost nestastna konstrukce. Takove veci je vhodnejsi resit nejakym
eventem na ktery cekas a nevolat Suspend.

Petr Vones

oznaceni textu od nejakeho sloupce do nejakeho slo

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.10.2004 17:12:39

Ahoj,

> Je mozne v editoru Delph oznacit text napr. od 10 sloupce do
> 25 sloupce? (Obdelnik textu..)

Viz. help "editor keyboard shortcuts" .

experti (pluginy) do Delph

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.10.2004 17:10:38

Nemuzu si nerejpount :)). To se tyce drtive vetsiny jejich produktu.

Webova aplikace

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.10.2004 16:50:35

Ano, odesel. Nebo mu nabidnu zmenu serveru, nebo zmenu hostingu.

Situaci vidim takto. Budto mam pripravene kvalitni prostredi, ze ktereho
vygeneruji web na miru (coz znamena, ze to jednak umim, druhak pouziju prvky
ktere mam pripravene z jine prace), pak nevidim duvod se prizpusobovat
jinemu prostredi, antoz by me to prislo draz nez zakaznika poslat za
konkurenci. Nebo se to teprve zacinam ucit a cosi matlam, pak je stejne
Delphi to posledni, po cem bych sahl.

Jestlize chci delat aktivni aplikace proti nejake databazi, pak se predem
rozmyslim, kterou platformu chci podporovat, a na ni se zamerim. Urcite se
vyhnu hokus-pokusum s MS SQL a paralelne MySql, IIS a paralelne Apache.

Ja osobne jsem si vybral .NET, protoze prvky, ktere v nem napisu, mohu
uspesne pouzit jak pro WinForms, tak i pro WebForms. Rozdil bude jen v
grafickem rozhrani, vlastni vykon je ulozen ve spolecnem kodu, ktery navic
muze byt v samostatnem souboru (dll), takze se mi nemota v buildu pro to ci
ono rozhrani. Takze bez vetsich problemu vyplodim aplikaci, kterou budou moc
ve firme pouzivat jak s okynky, tak i web formulari.

Chyba pri zmene balicku komponent

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 16:38:34

Zdravim..

Mame balicek, kde mame nase komponenty. Kdyz v nem neco zmenim a nemusi to byt zmena interface, ale jen kodu uvnitr nejake metody a tento balicek zkompiluji. Tak pravidelne v 5 pripadech z 10 se objevi nasledujici chyba:

Access violation at address 4000567D in module 'rtl60.bpl'. Read of address EDEBFFFC

Call Stack:

main thread ($51c):
4000567d rtl60.bpl System TObject.ClassName
007a18d9 designide60.bpl Componentdesigner TComponentRoot.FindCompClass
010f41e7 borlndmm.dll Borlndmm SysGetMem
40005b0a rtl60.bpl System (zv)ClassDestroy
4000571d rtl60.bpl System TObject.Destroy
4000572c rtl60.bpl System TObject.Free
00589902 coreide60.bpl Pasmgr TPascalFormUpdater.GetFields
0056d1f9 coreide60.bpl Modules TUnitModule.ValidateFields
0056d887 coreide60.bpl Modules TUnitModule.Update
0057919b coreide60.bpl Modules UpdateModules
00590d8c coreide60.bpl Pasmgr TPascalProjectUpdater.CompileProject
005767b8 coreide60.bpl Modules TWorkspace.CompileContainer
00576818 coreide60.bpl Modules TWorkspace.CompileActive
4003725f rtl60.bpl Classes TBasicAction.Execute
400e71a1 vcl60.bpl ActnList TContainedAction.Execute
400e7e39 vcl60.bpl ActnList TCustomAction.Execute
40037134 rtl60.bpl Classes TBasicActionLink.Execute
4010796d vcl60.bpl Controls TControl.Click
4011492c vcl60.bpl Buttons TSpeedButton.Click
007b8eb9 designide60.bpl Idecommandbutton TCommandButton.Click
40114916 vcl60.bpl Buttons TSpeedButton.MouseUp
40107d70 vcl60.bpl Controls TControl.DoMouseUp
40107de5 vcl60.bpl Controls TControl.WMLButtonUp
007b8d3a designide60.bpl Idecommandbutton TCommandButton.WMLButtonUp
401077ec vcl60.bpl Controls TControl.WndProc
051c2a34 Castalia6.bpl $xp$29Castaliahookutils THookMethod
77f514de ntdll.dll RtlAnsiStringToUnicodeString
401075bc vcl60.bpl Controls TControl.Perform
4010a704 vcl60.bpl Controls GetControlAtPos
401075bc vcl60.bpl Controls TControl.Perform
4010a838 vcl60.bpl Controls TWinControl.IsControlMouseMsg
4010a926 vcl60.bpl Controls TWinControl.WndProc
4014735d vcl60.bpl ComCtrls TToolBar.WndProc
4000903c rtl60.bpl System (zv)IntfClear
4010a620 vcl60.bpl Controls TWinControl.MainWndProc
40037ee8 rtl60.bpl Classes StdWndProc
77d34387 user32.dll DispatchMessageA
400f582f vcl60.bpl Forms TApplication.ProcessMessage
400f5866 vcl60.bpl Forms TApplication.HandleMessage
400f5a86 vcl60.bpl Forms TApplication.Run
0041a27b delphi32.exe EntryPoint

Je to chyba D6? Nebo neco delam spatne? Jsou v D7 tyto chyby opraveny?

oznaceni textu od nejakeho sloupce do nejakeho slo

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 16:44:35

Je mozne v editoru Delph oznacit text napr. od 10 sloupce do 25 sloupce? (Obdelnik textu..)

Webova aplikace

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 1.10.2004 16:24:33

> [...]
> niekto pride a povie, ze ma vlastny server kde ma linux a chce tam
> urobit webovu aplikaciu. Keby ASP.NET nefungovalo pre Linux, tak by

ak niekto pride za mnou a povie, ze chce webovu aplikaciu,
tak zas ja mu poviem, ze ta aplikacia moze bezat na nasom
web serveri a on sa o to vobec nemusi starat. Predpokladam,
ze ten zakaznik ma vzdy ten svoj web u nejakeho providera,
tak nevidim ziaden problem dat to k takemu providerovi (hoci
i v Amerike), kde mu pobezi ASP.NET (ci ich je vecsina to
ma nezujima). Ak zakaznik nema peniaze na prevadzku takeho
systemu, tak urcite nebude mat peniaze ani na jeho vyvoj
a nema teda vyznam sa s takym zakaznikom dalej bavit.

> odisiel. A prave preto, aby to bolo jedno sa da robit v Delphi kde sa
> to, ak sa nepouziju zbytocne komponenty, da lahko prekompilovat aj pre
> win aj pre lin.

no v Delphi asi tazko urobit aplikaciu pre Linux, predpokladam,
ze to potom snad kompilujes v Kylixe

> Jedna vec je naklikat na normalny windows formular pevnej velkosti
> komponenty. Tym to samozrejme aj konci. Zvysok je uz aj tak
> programovanie.
> Pri webovych aplikaciach ak sa pouziju tie nastroje ktore su v ASP.NET
> tak to tiez robi pevne polohy komponent co je na internet velmi zle -
> toto usudzujem podla tych ukaziek na strankach mono rezimu ASP.NET,
> ktore sa tu dnes objavili. Mozno sa to da potom upravit na klasicke
> fungovanie internetovych stranok, kde pozicie prvkov nie su v
> absolutnych cislach ale relativne, avsak to uz je predsa tiez rucne
> [...]

stiahni si Visual Web Developer Express (beta verzia je zdarma
na MS webe) a vyskusaj si to - mozes pouzivat aj absolutne
aj relativne pozicie. Zrejme si to nevidel (a to je IMHO skoda),
lebo jedna z veci, ktora mne tam dost vadi su prave relativne
pozicie - ja mam radsej absolutne.

> V Delphi sa to nedoprogramovovava. V Delphi sa urobi aplikacna vrstva a
> v HTML sa robi zobrazovanie. Toto riesenie je aj vyhodne v situaciach
> ked nemas vlastny server a vyuzivas webhosting alebo ked je server
> niekde prec (aj tvoj je v UK). Ak nemas pristup k vzdialenej sprave IIS

pre mna by to vobec nebolo vyhodne, lebo ja na nasom serveri nemozem
spustat Delphi programy a ani ich nechcem spustat. IMHO aj vdaka tomu
ten server bezi velmi spolahlivo.

> tak ak je aplikacia v adresari s chranenym pristupom tak ju moze vymenit
> len admin - toto moze trva aj niekolko hodin. Webhosting kde by
> obmedzovali vymenu html som este nevidel. Vyhoda pouzitia vizualneho
> navrhu na internete je nulova kvoli generovaniu velkeho(=pomaleho) a
> neprehladneho kodu - v pripade ASP.NET navyse s pevnymi poziciami.

ASP.NET programy mozes bez problemov vymienat - staci len
nakopirovat subory, nic viac. Doporucujem vyskusat. A nie su tam
ani pevne pozicie ak ich nechces. A ani neprehladny kod tam nie je
(kod programu je oddeleny od HTML stranky).

Erik

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 1.10.2004 16:06:31

> Od: Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> Datum: 01.10.2004 15:23:43

Omlouvam se, ale v mem predchozim prispevku jsem udelal chybu... -> Posilam opraveny text. Dekuju za pochopeni.

V tom threadu mam kod, ktery se v urcitych intervalech, po slpneni urcitych podminek opakuje - ridi hlavni thread aplikace volanim Resume threadu. Jakmile ta urcita cast kodu skonci, ma se thread "uspat" a cekat na dalsi pozadavek spusteni.
Ze se mi to chova nekorektne jsem zjistil napr tim, ze jsem mel preklep v kodu, ktery mi prekladac nenasel a sice:

!!!! CHYBA v minulem mailu, omlouvam se... (*> Vlakno:=TThread(nil); //tady mi vypadlo ".Create" *)

melo byt:

VlaknoTran:=TIBTransaction(nil); //tady mi vypadlo ".Create"
VlaknoTran.Params.Clear; //<-- tady se to kousne beze slova... aplikace se tvari, ze v pohode bezi... :((

pricemz VlaknoTran je interni promenna toho threadu.

atd. Pak se mi nekde stane, ze mi nejaka cast kodu toho "Proved" zhuci na vyjimku - bohuzel "zatim" nepisu kod bez chyb. Proto jsem to dal do toho bloku try->finally a doufal, ze kdyz mi to v tom kodu zhuci, dostane se to do bloku finally a aplikace zahlasi chybu, ke ktere doslo, a bude dal pokracovat... Nicmene i na podle me primitivnim prikladu, ktery se snad (bez urazky) muzu stat komukoliv, do bloku finally nedojde... PROC????

[...]

Diky za dalsi pomoc a omlouvam se za predchozi mystifikaci
Jirka

experti (pluginy) do Delph

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 1.10.2004 16:04:31

Jan Rizek wrote:

> [...]

v dilcich funkcnostech uz nejspise jo. Ale autor uz pred casem presel do
Developer Expressu a veskere usili venuje vyvoji CodeRushe pro
VisualStudio .NET (alespon, co je mi znamo, v posledni dobe uz nemam cas
sledovat prislusne newsy).

vyvoj IS

ProCA, spol. s r.o.
V Luzich 818
Praha 4 - Libus
140 00, Czech Republic

tel: +420 234646446
fax: +420 234646120

michalik(zv)proca(tec)cz
http://www.proca(tec)cz

Proc mi nezafunguje try->finally v threadu?

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 1.10.2004 15:24:28

> [...]

bohuzel se tak nedeje. V kodu pouzivam komponenty TIBDatabase, TIBTransaction, TIBDataset, TIBQuery - nekde jsem vycetl, ze IB/FB neni tzv. "thread safety" a tak si vsechny spojeni na databazi vytvarim v tele Create toho threadu. Doufam, ze to s tim nesouvisi...

Diky za dalsi pomoc
Jirka

Castalia - Refactoring Explorer

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 15:24:28

Vsechny zdravim,

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.10.2004 15:46:30

From: "Tomas Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>
> Ja bych preci jen zustal u tech delphiku takze jestli mi posles nejakej ten
> navod tak bych Ti byl nadosmrti vdecnej :O)) dikes moc

Asi jedina relativne pouzitelna technologie od Borlandu byl WebBroker. Sice
skorem nic neumel, ale byl jednoduchy a vcelku rychly coz se hodilo pro male
aplikace. Jenze Borland jej moc neudrzuje a ma problemy na novejsich verzich
Windows a IIS (ruzne AV, zatuhavani apod)

Petr Vones

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.10.2004 15:38:29

> [...]

odisiel. A prave preto, aby to bolo jedno sa da robit v Delphi kde sa
to, ak sa nepouziju zbytocne komponenty, da lahko prekompilovat aj pre
Kedze uz viem, ze ASP.NET ide aj pre Linux, tak navrhujem tuto cast
debaty ukoncit.

> [...]

navrhu na internete je nulova kvoli generovaniu velkeho(=pomaleho) a
neprehladneho kodu - v pripade ASP.NET navyse s pevnymi poziciami.

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 1.10.2004 14:46:22

Poradit ti sice neporadim, ale skor by ma zaujimalo, kde si to nasiel presne
na tom www.zive.sk. Mohol by si hodit presny link?
Martin Kasman
M Software

Smrekova 23, 010 07 Zilina 7
++421 908 270 294
mk(zv)martinkasman.sk www.martinkasman.sk

> Potrebujem export celeho datasetu do Excelu zo zachovanim typu dat.
> Nepozna niekto sikovnu komponentu, alebo unit ?

Webova aplikace

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 1.10.2004 14:46:22

> [...]

urcite nezvolil. Ono treba rozlisovat dve veci: prva, ze sa nieco
da nejak urobit a druha ci to je aj vyhodne takto robit.

ADOX & MS Access

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 1.10.2004 15:08:27

> Ctlg:=CoCatalog.Create;
> Ctlg.Create(DBName);
> CtlgDst.Set_ActiveConnection(Unassigned);
> CtlgDst:=nil;

nema tam byt Ctlg namiesto CtlgDst?

Erik

experti (pluginy) do Delph

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 14:56:23

> [...]
nahrazovani retezcu ve vybranych souborech, refractoring (mam dojem, ze

experti (pluginy) do Delph

[*] Libor Valka <attic.sw(zv)volny(tec)cz> - 1.10.2004 14:50:23

> Prvni odkaz je naprosto super, ovsem druhy mi nejde - "Can
> not locate remore server" - je to jen prechodna zalezitost?

Jestli ti to nebude vadit, tak odpovim za Petra.
Chybka bude nekde jinde, oba odkazy mi funguji naprosto bez problemu.

Libor

experti (pluginy) do Delph

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 14:12:20