Export do Excelu

[*] matko <matko(zv)proces.sk> - 1.10.2004 14:26:21

Na export pouzivam zdrojaky podla Tipy a triky na www.zive(tec)cz. Tento
vsak uklada vsetko ako string.
Potrebujem export celeho datasetu do Excelu zo zachovanim typu dat.
Nepozna niekto sikovnu komponentu, alebo unit ?

Webova aplikace

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 1.10.2004 14:12:19

> Ja bych preci jen zustal u tech delphiku takze jestli mi
> posles nejakej ten navod tak bych Ti byl nadosmrti
> vdecnej :O)) dikes moc

Skus http://www.matlus.com

Webova aplikace

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 1.10.2004 14:06:19

Ja bych preci jen zustal u tech delphiku takze jestli mi posles nejakej ten
navod tak bych Ti byl nadosmrti vdecnej :O)) dikes moc

"Peter Ondras"
<peter.ondras(zv)pse
.sk> Komu
Odeslal: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)cl Kopie
expert(tec)cz
Predmet
Re: Webova aplikace
01.10.2004 13:30

Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l(zv)clexpert
(tec)cz

Nie je to vobec zlozite, ale je to predsalen na nejake to vysvetlovanie,
najme o principoch. V podstate by si sa musel naucit nieco nove, avsak
IMHO sa to v Delphi naucis skor ako v uplne novom jazyku (ak nevies
ASP.NET). Ak mas aspon nejaky prehlad o ASP.NET a nikdy si v Delphi
nerobil webovku, tak mas asi lepsie ist rovno do ASP.NET - avsak to som
len vydedukoval podla toho co sa tu dnes pisalo. Ak mas cas sa to naucit
pre Delphi, tak by som mohol do pondelka spisat nejaky navod a urobit
nejaku ukazkovu aplikaciu.

Ak niekto pozna link na nejaky uceleny navod aj s prikladmi, tak ho tu
pripadne moze poslat.

Delphi 6 nie je prekazkou. Webove aplikacie sa daju robit od Delphi 4. A
na to naco myslim ja sa nepouzivaju ziadne komponenty okrem webmodulu.
Zvysok su napr. IBX pre firebird. Vizualna cast programu sa tvori v HMTL
a XHTML+CSS.

experti (pluginy) do Delph

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.10.2004 13:36:17

From: "Jan Rizek" <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz>
> Existuji jeste i jine nastroje nez GExperts? Neexistuje nejaky nastroj na
> nahrazovani retezcu ve vybranych souborech, refractoring (mam dojem, ze
> existuje pro JBuilder) a podobne?

http://www.delphi-expert.com/castalia2/index.html
http://www.devexpress.com/?section=/products/vcl/coderush/Index

Petr Vones

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.10.2004 13:30:16

> [...]

na to naco myslim ja sa nepouzivaju ziadne komponenty okrem webmodulu.
Zvysok su napr. IBX pre firebird. Vizualna cast programu sa tvori v HMTL

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 1.10.2004 13:22:15

Existuji jeste i jine nastroje nez GExperts? Neexistuje nejaky nastroj na nahrazovani retezcu ve vybranych souborech, refractoring (mam dojem, ze existuje pro JBuilder) a podobne?

JR

Synapse, odeslani mailu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.10.2004 13:10:14

> Problem je ted jiny: Outlook to odesle a zprava take dojde,
> ale Synapse (muj program) zpravu odesle ale ta nedojde.
> ( odeslani na jinou adresu stejnym postupem funguje ).

A to i v pripade, ze vsechny kroky odesilani neskoncily chybou? V
takovem pripade se pak tezko usuzuje pricina.
Co rika log na postovnim serveru?

Webova aplikace

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 1.10.2004 13:10:14

[...]

01.10.2004 13:00

Odpovezte prosim
uzivateli
delphi-l(zv)clexpert
(tec)cz

V Delphi je to jednoduche urobit (podla toho co som pisal v
predchadzajucich mailoch).

O ASP.NET ja neporadim, podla toho co pisu niektori, tak sa takyto
pripad da rychlo spravit aj tam.

IMHO prakticky sme vsetci odbocili od toho co si chcel vediet. Ak si
nikdy nevidel ASP.NET, ale vies robit v Delphi (a vies aj HTML alebo
este lepsie XHTML), tak je zbytocne ucit sa na toto novu vec o ktorej
este ani nevies akym smerom sa vyvinie napr. o rok alebo o 2 roky, ale
jednoduchsie je pouzit to co vies, cize Delphi.

Jak na podmineny preklad

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.10.2004 12:46:11

On Friday, October 01, 2004 11:00 AM [CET], Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz>
wrote:

> Tak tohle nefacha ... defined ani neni v napovede ...
>
> {$IFDEF PRVNI OR $IFDEF DRUHY}
>
> nehazi chybu ale nefunguje taky

v tom pripadku tohle pomuze urcite:

{$IFDEF PRVNI}
{$DEFINE doit}
{$ENDIF}

{$IFDEF DRUHY}
{$DEFINE doit}
{$ENDIF}

{$IFDEF doit}

....{$ENDIF}

Dalibor Toman

Webova aplikace

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 1.10.2004 13:08:14

> myslim, ze ASP.NET ide len tam kde je .NET a o tom si myslim,
> ze je len pre windows...

Nie je to celkom tak:

Charlie Calvert: Running CodeBehind ASP.NET CSharp Projects on Mono
http://bdn.borland.com/article/0,1410,32057,00.html

ASP.NET on Mono:
http://www.mono-project.com/contributing/asp-net.html

Webova aplikace

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 1.10.2004 12:46:12

No potrebuju aby tam byli nejaky texty, edity,obrazky a listboxy do
kterejch nactu data z nejakyho TXT poslani vyberu mailem a tisk nejaky
objednavky tod vse

Jak na podmineny preklad

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 1.10.2004 13:04:13

Jiri Virt wrote:

> Tak tohle nefacha ... defined ani neni v napovede ...

Podminka je spravne, akorat se to musi ukoncit direktivou $IFEND.
Direktiva $IF byla zavedena tusim v D6, alespon my ji bez problemu
pouzivame.

HTH, pf

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.10.2004 13:00:13

> [...]

este ani nevies akym smerom sa vyvinie napr. o rok alebo o 2 roky, ale
jednoduchsie je pouzit to co vies, cize Delphi.

Webova aplikace

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 1.10.2004 12:56:12

OS od

> praveze na internete nepotrebujes mat aplikaciu aj pre MS aj pre
Linux,
> uplne postacuje jedna aplikacia pre ten web server, na ktorom to
pobezi.

Myslim, ze si to vobec nepochopil. Ide o to aky ma zakaznik server.
Vacsina internetovych serverov je linux+apache a pisal som, ze si
myslim, ze ASP.NET ide len tam kde je .NET a o tom si myslim, ze je len
pre windows...

PHP/ASP

> v ASP.NET je to ovela jednoduchsie, navrhujes si formulare podobne
> ako v Delphi a programujes to v C# podobne ako v Delphi. Samozrejme
> su tam obmedzenia dane jednak web technologiou a potom aj samotnym
> ASP.NET a jeho vyvojovym prostredim ale aj tak je to neporovnatelne
> s inymi moznostami web vyvoja ako napr. pomocou Delphi alebo
> skriptovacich jazykov. A ked sa urobi mono, tak to mozno pobezi
> aj na Linuxe ale to ma zatial velmi netrapi ;-).

O klikani nejakym "nastrojom" viem svoje. Neda sa to realne pouzit ani v
Delphi a IMHO ani v ASP.NET. Nakoniec je aj tak dolezity kod. To co som
pisal ja je este jednoduchsie, pretoze po tom jednom tyzdni prakticky do
programu uz netreba zasahovat. Vsetko potrebne sa spravi priamo v HTML,
resp. XHTML a CSS. Oproti skriptovacim jazykom je to jednoduchsie,
pricom mozem vyuzivat vsetko co je v Delphi - ako napr. vyriesene
napojenie na databazy a pod.
IMHO moje rucne urobene XHTML je mensie a tym aj rychlejsie ako HTML,
ktore vygeneruje stroj...>
> Erik

COM vs. CORBA

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 1.10.2004 12:26:10

> hledame vhodnou technologii pro nevizualni komponentu. V teto komponente
bude probihat pomerne slozity vypocet a na vystupu by mela byt kolekce o
>radove 100000 prvku obsahujicich asi 10 hodnot float a 10 hodnot string.
Predpoklad je moznost pripojeni teto komponenty do ruznych programovacich
>jazyku Delphi 5.., Visual basic, C++, .NET. Uvazujeme o technologiich COM
nebo CORBA, ale nemame s nimi vetsi zkusenosti. Dokazal by nekdo poradit,
>kterou technologii radeji zvolit. DIky Josef Tichy

CORBA urcite nie, CORBA je o distribuovanych objektoch (podobne ako DCOM).

Takze zostavaju este tieto moznosti
DLL
COM
ActiveX
.NET

AktiveX je z nich z hladiska pouzitia asi najuniverzalnejsie ("pobezi" i na
web stranke ;-) ),
ale zial nie je vzdy najvyhodnejsie (treba registrovat, dost komplikovane sa
pise).

Erik

Delphi -> C#

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Libor Junek,
> Pravdepodobne nic existovat nebude. Jedna vec je syntaxe a druha vec je
> logika programovani ktera je u .NET uplne jina.
> Libor

Prave - rikas to ty, rika to Petr Vones, rikam to ja, rikaji to dalsi.
Meli by si to vsichni uvedomit.
(koneckoncu i Borland se svym D8, ktere se, zda se, snazi tvarit, jako by se nic nedelo :-)

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

Webova aplikace

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 1.10.2004 11:44:07

> [...]

skriptovacich jazykov. A ked sa urobi mono, tak to mozno pobezi
aj na Linuxe ale to ma zatial velmi netrapi ;-).

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.10.2004 11:22:05

From: <tichy_josef(zv)centrum(tec)cz>
> mel bych dotaz na to jakym zpusobem by bylo mozno migrovat aplikaci z
> delphi do C#. Je mi jasne, ze by to bylo teoreticky mozne jen castecne, ale

Teoreticky temer vubec. Je treba si uvedomit, ze jde o zcela odlisne platformy
(Win32 -> .NET) ktere se v principu pomerne dost odlisuji.

Zeptam se jinak, co ocekavate od toho ze se aplikace prepise do .NETu ?

Petr Vones

Jak na podmineny preklad

Tak tohle nefacha ... defined ani neni v napovede ...{$IFDEF PRVNI OR $IFDEF DRUHY}

nehazi chybu ale nefunguje taky

D5 - profi teda mam

Jirka Virt >{$IF Defined(PRVNI) or Defined(DRUHY)}
>{$ENDIF}

Jak na podmineny preklad

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2004 11:06:02

Pod Delphi 7 ano... :)

Delphi -> C#

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of tichy_josef(zv)centrum(tec)cz
> mel bych dotaz na to jakym zpusobem by bylo mozno migrovat
> aplikaci z delphi do C#. Je mi jasne, ze by to bylo teoreticky
> mozne jen castecne, ale chtel bych se zeptat jestli nekdo nevite
> o takovem nastroji. Diky Josef Tichy

Priznam se, ze s .NET (resp. C#) zatim spise laboruji,
vetsi aplikaci jsem v tom zatim nenapsal.

Vice by k tomu mohli rici nasi lektori David Muzatko (spise nevizualni zalezitosti) a Zbysek Hlinka (vizualni databazove aplikace) kteri v .NET uz realne delsi cas delaji.

Jedno je ale podle meho soudu jasne:

C# (resp. .NET) neni o jen jine syntaxi.
Je to jiny styl programovani - modularita, objektovost, ...
Presneji receno, kdo dela v Delphi "pekne a ciste", pro toho by to az takovy problem byt nemel.
Ale Delphi casto svadi k peknym "prasarnam", je otazka, jak se s tim kdo vyrovnal.

Uz jsem to tady psal:
s malou nadsazkou lze prechod Win32=>.NET prirovnat k prechodu DOS=>Win32.

Proto bych o zadnou "migraci" radsi neusiloval.
Aplikaci je treba prepsat - pekne ji to "provetra" :-)

Vyhodu ma asi ten, kdo v Delphi pracuje s COM objekty, ktere ho nuti psat pekne modularne.
COM je navic cesta, jak velke aplikace "migrovat" postupne.
a)
Delphi aplikaci modularizuju a funkcnost modulu (nejcasteji nevizualnich) postupne prenasim do C#.
Ukazuje se, ze vsechno jde najednou lepe a snaze :-)
Z Delphi pak tuto funkcnost volam pres urcity COM obal nad C# moduly.
b)
Aplikaci pisu v C#.
Hotovou funkcnost, kterou mam v Delphi, zabalim do COM modulu a volam ji ze C# aplikace.

viz nase kurzy - mame to myslim vsechno pokryto.

= tel. 493 792 569 (mobil 776 347 735)
====================================

Qreport, Qreport

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 1.10.2004 10:56:01

Dobry den,
myslim, ze jsem se na to uz jednou ptal, ale bez odezvy. Jak se prosim vas
da spustit preview qreportu pred tiskem tak, aby byla nastavena velikost
zobrazovane strany - jsou tam tusim tri moznosti a aby se zobrazil v okne?

S dikem
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312, 291
fax:+420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

Delphi -> C#

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 1.10.2004 10:52:00

From: "Tomas Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>
> [...]

V Delphi Win32 opravdu nepsat. Ne ze by to vylozene neslo ale zkratka se to k
tomu prilis nehodi. V dnesni dobe rozhodne ASP.NET

soubor nenalezen

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 11.10.2004 08:35:52

To je opravdu otazka za vsechny prachy. Pokud nesdelis vic, tak tezko
odpovedet. Muze to mit tisic pricin.

mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> [Fatal Error] File not found: 'D:\Program Files\Borland\LMD70SE\LIB\D7\LMDCustomComponent.pas'
>
> Proc to hlasi? Cesty jsou nastaveny! Ale proc to hleda *.pas???????!!

Synapse

[*] Pave Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 11.10.2004 08:25:51

Ahoj

vkladas obrazek nebo HTML ??

> Napisal som si kratky kod na odoslanie mailu, avsak pri prijati takto
> odoslaneho html mailu sa nezobarzia obrazky. Miesto obrazku je tam prazdne
> okno. Ten obrazok sa skutocne preniesol, pretoze ked na neho kliknem a dam

> MIME.AddPartHTMLFromFile(TextFromFile_Path, Part);

zkus pouzit jinou funkci:

function AddPartBinary(const Stream: TStream; const FileName: string;
const PartParent: TMimePart): TMimepart;
function AddPartBinaryFromFile(const FileName: string; const PartParent:
TMimePart): TMimepart;
function AddPartHTMLBinary(const Stream: TStream; const FileName, Cid:
string; const PartParent: TMimePart): TMimepart;
function AddPartHTMLBinaryFromFile(const FileName, Cid: string; const
PartParent: TMimePart): TMimepart;

Pavel

nemohu vytvorit databazi ve FB

Na prvni pokus jsem si to neprecetl cele a ted jsem vsecekzmaten. Takoveto
obskurni pokusy jsem nikdy nedelal ale mam pocit ze je-li server instalovan
jako lokalni tak zadne sluzby "ven" neposkytuje cili pokouset se z jineho
pocitace k tomuto serveru pripojit nema moc velkou sanci na uspech. Ping v
podstate jen testuje spojeni, sluzba SQL serveru je mu celkem fuk. Ale
mozna se mylim. Kdyz nejde connect na vzdaleny server i kdyz je jinak
vsechno v poradku tak nekdy pomuze misto jmena serveru zadat IP adresu. A
jmeno vzdaleneho serveru by asi nemelo byt Localhost. Podle toho naopak
klient pozna, ze se ma pripojit k mistnimu serveru.
> server i fbguard bezi
> nainstaloval jsem FB Classic server a kdyz zkousim pomoci isql, vytvorit
> databazi, tak skoncim na chybe -902, "unable to complete network request
> host "localhost"",
> ping na localhost funguje, firewall je vypnuty a v netstat port 3050
> nasloucha,

soubor nenalezen

[*] mr.guest_delphi(zv)centrum(tec)cz - 10.10.2004 23:23:15

[Fatal Error] File not found: 'D:\Program Files\Borland\LMD70SE\LIB\D7\LMDCustomComponent.pas'

Proc to hlasi? Cesty jsou nastaveny! Ale proc to hleda *.pas???????!!

Synapse

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 10.10.2004 22:53:12

Ahoj

Mam dotaz ohladom zasielania mailov pomocou Synapse. V archive
konferencii som nasiel radu, ze ak potrebujem poslat mail jednoducho
spolahlivo aj s diakritikou tak viacmenej jednoznacna volba je Synapse.
[...]
kopirovat a vysledok niekam ulozim, tak sa obrazok zobrazi spravne. Iba v
prijatom maily ho nevidim ako obrazok. Ak ten isty mail poslem klasicky cez
Outlook alebo Outlook Expres, prijaty mail zobrazi korektne obrazok.
Pripajam kod akym posielam mail

MIME:=TMimemess.create;
try
Part := MIME.AddPartMultipart('Mixed', nil);
MIME.AddPartHTMLFromFile(TextFromFile_Path, Part);
MIME.header.from:= FromAddress;
MIME.header.tolist.add(ToAddress);
MIME.header.subject:= Subject;
MIME.EncodeMessage;
SendToRaw(FromAddress, ToAddress, SMTPHost, MIME.lines, '', '');
finally
MIME.Free;
end;

Co som zabudol nastavit ? Dakujem

Ing. Keder Vladimir

nemohu vytvorit databazi ve FB

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 10.10.2004 21:35:07

cesta musi byt vcetne nazvu serveru

> [...]
> create database 'c:\delphi\fb\test.fdb' page_size 8192 user 'SYSDBA'
> password 'masterkey' default character set ISO8859_2;
> S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000
>
>server i fbguard bezi
>
>Bych si tipnul ze neni nastartovany FB server.

> databazi, tak skoncim na chybe -902, "unable to complete network request
> host "localhost"", prikaz v isql: create database
> 'localhost:c:\delphi\fb\test.fdb' page_size 8192 user 'SYSDBA' password
> 'masterkey' default character set ISO8859_2;
>ping na localhost funguje, firewall je vypnuty a v netstat port 3050

Kopirovani otevreneho DBF souboru

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 10.10.2004 21:13:05

On Behalf Of David Klodner

> .... O tu konzistenci zase az tak
> nejde, nacitam totiz z asi 50 dbf tabulek individualni ceny
> ruznych zakazniku. Je to vsechno pro offline objednavkovy
> system, nacita se to jednou denne, takze jestli tam zrovna
> nekdo neco pripisuje a
> neni to jeste ulozeno, tak to nevadi a nacte se to dalsi den.

Ahoj,
Asi jsi spravne nepochopil co je to konzistence u dbf souboru.
Klidne se ti muze stat, ne ze ti budou chybet nejeka nove dodana data,
ale ze ty data nebudou stejna i u drive ulozenych a nezmenenych vet a
nebo (v lepsim pripade) nepujde takto zkopirovana tabulka otevrit. To ze
se Ti to 1000krat povedlo comandrem zkopirovat to absolutne nevylucuje.
Proste se nemuzes spolehnout na to, ze ten soubor je spravne.
Bude se Ti to velmi velmi blbe hledat.
Proc ten soubor normalne neotevres jako DBF a nevyctes to zaznam po
zaznamu.

Ludek

nemohu vytvorit databazi ve FB

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 10.10.2004 17:56:52

[...]

databazi, tak skoncim na chybe -902, "unable to complete network request to
host "localhost"", prikaz v isql: create database
'localhost:c:\delphi\fb\test.fdb' page_size 8192 user 'SYSDBA' password
'masterkey' default character set ISO8859_2;

nemohu vytvorit databazi ve FB

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 10.10.2004 16:28:46

server i fbguard bezi

>Bych si tipnul ze neni nastartovany FB server.

dobry den,
> [...]

> host "localhost""
Bych si tipnul ze neni nastartovany FB server.

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 10.10.2004 15:40:42

dobry den,
[...]

Delphi a Abra - predefinovany typ currency

[*] bzaujec <bzaujec(zv)zoznam.sk> - 9.10.2004 23:23:37

On Fri, 8 Oct 2004 12:39:12 +0200
"Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz> wrote:

> [...]
> Narazil jsem na problem a snad ho jako delphi neodbornik budu umet popsat. Delame aplikaci (D6) ktera komunikuje s OLE Automation Serverem systemu Abra. Aby komunikovala, musi se do uses unity
> pridat
> AbraOLE_TLB
> kde je ovsem oblibeny delphi typ currency predefinovan - nahle je to interface. Takze v unite kde je Abra OLE nelze pouzivat delphi typ currency - hlasi to takove roztomilosti jako
> Incompatible types: 'DB.Currency' and 'AbraOLE_TLB.Currency'
> Incompatible types: 'Extended' and 'Currency'

Pri importe TLB sa daju jednotlive typy premenovat, takze by mozno pomohlo pri
importe TLB ten typ currency premenovat na iny, napr
AbraCurrency

--
bzaujec <bzaujec(zv)zoznam.sk>

Kopirovani otevreneho DBF souboru

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 9.10.2004 19:05:20

Diky za pomoc hosi.
Stacilo to pres ten TFileStream. Uz jsem ho pouzival, ale nemel jsem ho
fmShareDenyNone.

David Klodner

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)sofico(tec)cz>

From: "David Klodner" <d.klodner(zv)sofico(tec)cz>
> [...]

Kopirovani otevreneho DBF souboru

> Jenze windows ukladaji data az v okamziku uzavreni souboru.

Pokud neni nastaven FILE_ATTRIBUTE_TEMPORARY, coz v pripade souboru DBF asi
nehrozi, jsou data samozrejme ukladany prubezne a ne az pri uzavreni
souboru.

Kopirovani otevreneho DBF souboru

> I tak by se me to hodilo. Ten soubor je otevren ucetnim programem,
> zapise se do nej nejaka zmena a pak to zustava otevrene
> treba i nekolik hodin.
> Nevite teda nekdo, jak zkopirovat otevreny soubor?

viz paralelni zpravy - to nejde...

Budes muset napsat nejaky export, ktery data dostane ven.
Nevadi ze DBF je otevreny - k datum muze pristupovat vice uzivatelu.
Pak vytvoris "vedlejsi" soubor, ktery po dokonceni bude uz zavreny.

Zamysli se nad logikou aplikace.

Opravdu musis kopirovat cely soubor? Nestaci jenom nejake zmeny?

Kdo ten soubor potrebuje?
Nestacilo by napsat nejakou sluzbu, ktera by data zpristupnila zvnejsku primo?

Musis to exportovat do DBF?
Nebylo by lepsi neco "univerzalnejsiho" (XML a pod).

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Kopirovani otevreneho DBF souboru

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 9.10.2004 11:28:49

Ahoj,

> I tak by se me to hodilo. Ten soubor je otevren ucetnim programem,
> zapise se do nej nejaka zmena a pak to zustava otevrene
> treba i nekolik hodin.
> Nevite teda nekdo, jak zkopirovat otevreny soubor?

No, kdyz pomineme to, ja hodne ten soubor bude konzistentni a zda vubec
bude pripadne pouzitelny tak zkus pouzit treba TFileStream a pri jeho
creatu nastavit patricny mod(fmShareDenyNone) treba to pujde,
kdyz ne, tak ten prg. co s nim pracuje ho ma exclusivne...

Kopirovani otevreneho DBF souboru

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 9.10.2004 11:20:48

Jenze windows ukladaji data az v okamziku uzavreni souboru.
Viz. problemy FB 1.0.x s forced writes.
Takze pokud opravdu chces ty data k necemu pouzit, tak to nedelej.

Slavek

PS: Podivej se na API funkci CreateFile (MS SDK).

> [...]
> programem, zapise se do nej nejaka zmena a pak to zustava
> otevrene treba i nekolik hodin. Nevite teda nekdo, jak

[*] David Klodner <d.klodner(zv)sofico(tec)cz> - 9.10.2004 11:08:47

> [...]

David Klodner

>Pokud by si chtel kopirovat soubor ktery je otevren tak prece nemuzes
zajistit ze je prave v konzistentnim stavu.

> Podle toho asi bude vypadat jeho "obsah".

> Petr Vones

DBComboBox a jeho Items - konverzia typu

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Jan Kostial
> Potrebujem do databazy ukladat hodnoty ordinalneho vymenovaneho typu.
> Do databazy sa teda ukladaju ciselne hodnoty 0-6.
>
> Potrebujem, aby DBComboBox zobrazoval uzivatelovi nie cisla, ale retazce,
> tak ako su vymenovane v type.

Mozna existuje lepsi reseni, ale me napada:

Na prislusnem fieldu

OnGetText - konvertuje hodnotu fieldu na text
- DBComboBox.Items[Field.AsInteger]

OnSetText - konvertuje text na hodnotu fieldu
- DBComBoBox.IndexOf(text)

viz nase kurzy Delphi

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Mirne OT: Jak pekne nakreslit orientovany graf/flo

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 8.10.2004 19:25:43

Zdravim vespolek,

hledam algoritmus, ktery by mi pro dany flowchart (nejake obdelniky a hrany
mezi nimi) vymyslel, jak vest sipky, aby to bylo co mozna
nejprehlednejsi/nejcitelnejsi. Predpokladam, ze takove veci uz jiste musely
byt reseny, tak kdybyste nekdo meli predstavu, od ceho se odpichnout. Nejde
mi o SW tool, tech lze vygooglit hodne, spis bych uvital popis algoritmu,
pripadne odkaz na nejakou unitu atp.

Pozice i velikosti objektu jsou predem dany. Uvital bych spise nejaky
dynamicky pristup, ktery by mi po pridani/presunu/smazani jednoho
objektu/hrany umoznil prepocitat pouze cast flowchartu. Idealni by bylo,
kdyby to navic slo parametrizovat nejakymi pravidly, jakym zpusobem maji
hrany vychazet z/vchazet do objektu (napr. vychazet jen ze spodni hrany
atd.)

DBComboBox a jeho Items - konverzia typu

[*] Jan Kostial <lucky62(zv)szm.sk> - 8.10.2004 16:31:32

Zdravim, riesil niekto nasledovnu vec? :

Potrebujem do databazy ukladat hodnoty ordinalneho vymenovaneho typu.

Napriklad:
TDayOfWeek = (pondelok,utorok,streda, stvrtok,piatok,sobota,nedela);

Do databazy sa teda ukladaju ciselne hodnoty 0-6.

Potrebujem, aby DBComboBox zobrazoval uzivatelovi nie cisla, ale retazce,
tak ako su vymenovane v type.
Samozrejme mozem pouzit obycajny ComboBox a doprogramovat to, ale to
nechcem.

Mate niekto nejaku ideu? (Existujuci komponent?)

Dik.

Lucky.

Delphi a Abra - predefinovany typ currency

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.10.2004 13:51:21

Kalhous wrote:
> [...]
> 'DB.Currency' and 'AbraOLE_TLB.Currency'
> Incompatible types: 'Extended' and 'Currency'

AbraOLE_TLB.Currency je typ interface (na objekt s popisem meny),
kdezto System.Currency je ciselny typ. Pokud dojde ke konfliktu jmen,
plati deklarace z unity uvedene v uses jako druhe v poradi, takze by
postacilo prohodit poradi unit v uses, ale v tomto pripade je unita System
deklarovana implicitne v uses jako prvni. Presto jsou mozna dve reseni:

1) pouzivat plne kvalifikovana jmena, napr. System.Currency

2) nadeklarovat si v unite kde se pouziva AbraOLE_TLB tento typ:
type Currency = System.Currency;

Martin Schayna
www.abra(tec)cz

Firebird 1.5 CZ lokalizace

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.10.2004 14:01:22

Pavel Lang wrote:
> Hledam CZ lokalizaci instalace nebo instalacniho skriptu (Inno setup)
> databazoveho serveru Firebird 1.5. Nevi nekdo, kde to najdu??

Napriklad tady:
http://www.abra(tec)cz/html/dcenter/firebird.html

Martin Schayna
www.abra(tec)cz

Synapse - email s prilohou

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.10.2004 12:09:09

> Je mozne poslat e-mail s?prilohou pomoci Synapse ?
> Diky za odpoved i za radu jak na to.

Napriklad:

Uses
mimemess, mimepart, smtpsend;

m:TMimemess;
l:tstringlist;
p: TMimepart;
begin
m:=TMimemess.create;
l:=tstringlist.create;
try
p := m.AddPartMultipart('mixed', nil);
l.loadfromfile('c:\search.log');
m.AddPartText(l,p);
m.AddPartBinary('c:\search.log',p);
m.header.from:='youraddress(zv)somewhere.com';
m.header.tolist.add('You(zv)somewhere.com');
m.header.subject:='test message';
m.EncodeMessage;
SendToRaw('youraddress(zv)somewhere.com', 'You(zv)somewhere.com',
YourSMTPserver, m.lines, '', '');
finally
m.free;
l.free;

Skryti adresare

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.10.2004 23:44:53

Ja vidim...
Nadefinovat si administratorsky ucet, ktery pouzit k pousteni delphi pod
timto uzivatelem a zaroven dat prava na soubor jen adminu. Je jasne ze
ten pracovni ucet nesmi byt administratorsky. Pak ovsem pod pracovnim
uctem se budes muset neustale pri kazdem pusteni delphi logovat jako
jiny user. Jestli ti to nevadi proc ne;-)
Aldik

David Kraina napsal(a):

>Nastaveni NTFS prav, ale pokud mas pouze jeden ucet, reseni nevidim.

problem s pristupem k externi tabulce

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2004 20:36:39

Vytvareni externich tabulek je z duvodu bezpecnosti ve FB implicitne
zakazano, takze pokud sis to nepovolil, tak by to mohlo byt ono.
Povolis to tak, ze v adresari s FB serverem mas soubor firebird.conf a
do nej pridas radek ExternalFileAccess = Full

David Klodner

Datum: Utery, 30.listopadu 2004 - 2:38 odp.
Predmet: Re: Property jako objekt

> abstract
> No ona to neni abstract metoda ale standartne v TPersistent v ni
> je pouze
> vyvolani Exceptiony.
> Takze pokud nededis tu metodu primo od TPersistent tak volat
> inherited, coz
> by si meli
> obslouzit predci a pokud od TPersistent tak je vhodne otestovat
> class
> predavanho
> objektu a inherited volat pokud nesedi, tim se vyvola standartni
> exceptiona.Property si samozrejme prirazujes jen ty svoje, vramci
> [...]

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2004 16:18:22

[...]

);

[...]

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 30.10.2004 14:38:15

> [...]

Property si samozrejme prirazujes jen ty svoje, vramci te tridy, ne zdedene

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 30.10.2004 13:02:07

>Nevim, jestli jsem to pochopil spravne, ale mel bych so procedury AssginTo prepsat nejen moje nove property, ktere jsem si v te komponente vytvori, ale vsechny od TPersistent vyse?
>Dest.property1:=property1;
>Dest.property2:=property2; atd..

napises tam jen ty svoje a na konec procedury AssignTo das inherited.
v pripade ze dedis primo od TPersistent tam to inherited nedas, v TPersistent je totiz AssignTo virtualni metoda a tudis nema implementaci.

Property jako objekt

[*] Vit Krska <vit.krska(zv)del(tec)cz> - 30.10.2004 13:06:08

> [...]

velka omluva za tento blabol. spletl jsem si pojmy virtual a abstract

vitek

Vycisteni palety Templates, Delphi 6

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 30.10.2004 12:04:01

Horak Jaroslav wrote:
> Zdravim,
> nevedel by nekdo, prosim, jak vycistit paletu Templates?
> Ukladam si na ni nejake docasne komponenty. I kdyz pak v properties
> palety danou komponentu smazu, stejne mi pri pokusu pridat jinou
> komponentu stejneho jmena Delphi oznami, ze komponenta je na palete
> uz umistena. Pritom se tvari jako prazdna...
> Nevite nekdo jak na to?
> Diky, Jarda

Musis komponentu odstranit z balicku, kam jsi ji pridal. Delphi hlasi, ze takova
komponenta je uz registrovana v nejakem balicku (ne na palete). Kdyz ji smazes z
palety, to ji neodstrani z balicku. V Properties palety je u kazde komponenty
informace, v jakem je balicku. Staci balicek otevrit a komponentu z nej odstranit a
pak balicek zase zkompilovat.

Marian

Vycisteni palety Templates, Delphi 6

[*] Horak Jaroslav <jaroslav.horak(zv)elcomgroup(tec)cz> - 30.10.2004 11:39:59

[...]

ADO + SQL Server a chyba pri Refresh

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 30.10.2004 10:07:52

Timto zpusobem se zajistuje "autorefresh" pri sitovem provozu. Resil jsem
podobny problem jako ty, a tohle pomohlo.

Mozna by stalo za pokus, nastavit CursorLocation :=clUseServer , protoze
cursory na serveru se chovaji jinak nez na strane klienta, zejmena co se
tyce zmen hodnot klicu.

Libor.J

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Libor Janecek
> Zkus zmenit nastaveni recordsetu nasledujicim zpusobem :
>
> PrijateObjednavky.Recordset.Properties['Update
> Resync'].Value:=adResyncAutoIncrement + adResyncUpdates +
> adResyncInserts;

>Bohuzel, tohle taky nepomohlo. Neda se timto zpusobem nastavit chovani
>Recordsetu pri Refreshi?

>Vas

Property jako objekt

[*] machackarel(zv)quick(tec)cz - 30.10.2004 11:29:58

Datum: Pondeli, 29.listopadu 2004 - 8:16 odp.
Predmet: Re: Property jako objekt

> No, dle meho nazoru by se spis mela prepisovat virtualka AssignTo,
> kdyz se podivas na TPersistent tak zjistis ze Assign vola prave
> AssignTo.A v Assign mas osetrit ruzne prirazovani ruznych property
> a ne volat
> inherited.
> Takhle ti to nejspis probubla az do TPersistent, kde prave
> virtualka
> AssignTo
> vyvola tuhle exception. Je to tam standartne.
> Proste by to melo byt treba takto:
>
> procedure Komp2.AssignTo(Dest: TPersistent);
> [...]

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 30.10.2004 10:33:54

CursorLocation:= clUseServer skutecne pomohlo. Ma pouziti kurzoru na
strane serveru nejaky nejaky negativni vliv na aplikaci (tedy krome
vykonu)? Nebo by se mel pouzivat tento typ kurzoru pouze jako "nouzove"
reseni v teto konkretni situaci?

Mam jeste jeden dotaz, ktery taky souvisi se slozenymi dotazy. Pokud se
snazim pridat novy zaznam do datasetu nad slozenym dotazem, tak ADO se
mi snazi vlozit novy zaznam do vsech svazanych tabulek. Neda se nejak
nastavit Recordset aby se vkladal zaznam pouze do primarni tabulky?

Dekuju, Vas

Select pomoci BDE - velka a mala pismena

[*] Vyvoj software <delphi(zv)tds-technik(tec)cz> - 30.10.2004 10:21:53

Pro shodu mala/velka pouzij SQL funkci UPPER:

select PRIJMENI from TABULKA where upper(PRIJMENI) like "TOMAS%"
From: "Petr Vones" <konference(zv)petrvones.net>
> Prihlasit je pod jinym uctem kde nebudou mit prava na pristup k tvym
> adresarum. Windows XP navic umoznuji "Fast user switching" takze neni
> treba
> se odlogovat (za cenu toho ze musis pouzivat to hnusny obrazkovy
> prihlasovani)
> Petr Vones

> From: "Josef Straka" <strakajosef(zv)seznam(tec)cz>

SMTP/Synapse ... Zjisteni stavu / nastaveni SMTP s

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 30.10.2004 00:09:07

[...]

Lze nekde na SMTP detekovat, max. pocet pripojeni, max. pocet zprav v jedne
session atd. ?

diky

jirka

Skryti adresare

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 22:33:01

Nastaveni NTFS prav, ale pokud mas pouze jeden ucet, reseni nevidim.

Databaze a objekty

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.10.2004 21:54:57

> Ja jsem na tom podobne a casem bych s tim chtel taky neco udelat,
> ovsem ted jsem do konce roku docela busy.
> Reseni bych asi oprel o parser CREATE TABLE scriptu, ktery mam hotovy
> resp. mam ho zabudovany do interface k SQLite, ktera si ho schovava
> v metadatech - pro SQLite pouzivame syntaxi MS SQL 6.5.
> Takze kdybys na tom chtel zapracovat, muzu ti ho poskytnout.
> pf

Coz o to, chut by byla, ale tlaci me terminy veci, ktere musim udelat, takze
letos urcite nebudu moct. Stejne ale diky za nabidku.

Jiri Foldyna

Skryti adresare

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 29.10.2004 21:58:58

Mel bych jeste lepsi a v podstate stoprocentni metodu. Mit v pocitaci
suplik, dva disky, jeden pro deti, jeden muj a je to. Pouzivam to takhle cca
2 roky a bez problemu.

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz>

> Neporadim sice Delphi reseni, ale nemelo by se toto resit pre uzivatelska
> prava a uzivatelske ucty?

Skryti adresare

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.10.2004 21:22:53

From: "Josef Straka" <strakajosef(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

se odlogovat (za cenu toho ze musis pouzivat to hnusny obrazkovy prihlasovani)

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2004 21:32:55

Josef Straka wrote:
> [...]
> adresar s mymi Delphi programy :-))

Neporadim sice Delphi reseni, ale nemelo by se toto resit pre uzivatelska

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.
-Robert F. Kennedy, 1961

Skryti adresare

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 21:16:52

Dobry den,
nevite nekdo jak skryt adresar, aby nebyl viditelny pro aplikace Windows
XP? Presne to, co chci dela program Hide Folders XP, ale ten neni zadarmo.
Proto bych chtel neco podobneho udelat, ale nevim jak zacit. Nestaci jen
adresar oznacit za skryty v atributech, protoze pak treba zastupci na plose
stale funguji, nebo si uzivatel nastavi zobrazovani skrytych a systemovych
souboru a je to.
Nechci totiz aby dalsi uzivatele na mem pocitaci (treba deti) smazaly
nejake me cenne vytvory. Treba pracovni adresar s mymi Delphi programy :-))

Delphi 5 Prof UpdatePack1, WinXP SP2

Straka Josef
strakajosef(zv)quick(tec)cz

Funkce frac(x) vraci 1

[*] Jan Stepanek <hanys.stepanek(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 20:18:48

Prosim pomozte, potrebuju zapsat desetine racionalni cislo v podobe
zlomku m/n pouzivam nasledujici algoritmus:

function pisZlomek(c: extended):string;
var i,m: integer;
cs,ms,ns: string;
jeIrac: boolean;
begin
i:=1;
jeIrac:=false;
while not (frac(abs(c*i))<0.0000000001) do begin
i:=i+1;
if i>32000 then begin
str(c:4,cs);
result:=cs;
jeirac:=true;
break;
if not jeirac then begin
if i=1 then begin
m:=trunc(c);
str(m,ms);
result:=ms;
str(i,ns);
m:=trunc(c*i);
str(m,ms);
result:=ms+'/'+ns;

Bohuzel nefunguje, protoze frac(abs(c*i)) muze podle DELPHI byt klidne
1. Prosim pomozte mozna, ze delam trivialni chybu v DELPHI jsem zacatecnik.

Property jako objekt

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 29.10.2004 20:16:47

> [...]

> Pokud se ale snazim v komponente KOMP1 priradit do property nejakou
> instanci KOMP2, tak me to hlasi, ze "Cannot Assign TKOMP2 to TKOMP2"

Property jako objekt

[*] Karel Machac <machackarel(zv)quick(tec)cz> - 29.10.2004 19:48:41

Zravim,

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem:
vytvoril jsem si komponentu KOMP1, ktera ma jako property moznot priradi instanci jine komponenty KOMP2 odvozenou od jineho predka nez KOMP1.

[...]

dale mam v KOMP1 osetrene prirazeni do property:

procedure TKOMP1.SetPropKomp2(const Value: TKOMP2);
begin
if Assigned(Value) then
......nejake properties
FKOMP2.Assign(Value);
end;

Pokud se ale snazim v komponente KOMP1 priradit do property nejakou instanci KOMP2, tak me to hlasi, ze "Cannot Assign TKOMP2 to TKOMP2"
Kde delam chybu?

S pozdravem
Karel Machac

Databaze a objekty

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 29.10.2004 19:06:38

No my neco podobneho mame pro IB/FB. Z metadat nacteme strukturu tabulky a
vygenerujeme unitu s objektem, ktery dedi z naseho base objectu TDBRecord.
Pokud mohu prispet radou, tak v tom neni problem, ale konkretni reseni bude
asi ponekud mimo bez naseho kompletniho frameworku...

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.10.2004 18:02:34

Jiri Foldyna wrote:

> [...]

v metadatech - pro SQLite pouzivame syntaxi MS SQL 6.5.

Takze kdybys na tom chtel zapracovat, muzu ti ho poskytnout.

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 29.10.2004 17:14:30

> [...]

>za koncem datasetu. Ten join nema vliv.
>Nejjednodusi je si refresh napsat sam Close - Open a Locate

Pavel

> [...]
> nize), tak mi vyskoci nasledujici chyba: "Hodnota klice pro
> tento radek
> byla v ulozisti dat zmenena nebo odstranena . Lokalni radek je
> odstranen." Je to pravdepodobne zpusobeno tim, ze u nekterych
> zaznamu z
> prvni tabulky neexistuje vazba na druhou tabulku resp.
> PrijateObjednavky.Objednavky_ID = NULL. Da se nejak nastavit (nebo
> udelat), aby ADO provadelo ten Refresh nejak rozumneji, tedy aby
> nekoncilo na zminene chybe?
>
> Dotaz v ADOQuery:
> SELECT PrijateObjednavky.*, Objednavky.Cislo

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 29.10.2004 16:58:29

> [...]

> nekoncilo na zminene chybe?
>
> Dotaz v ADOQuery:
> SELECT PrijateObjednavky.*, Objednavky.Cislo

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 29.10.2004 15:56:24

Zdravim,

[...]

LEFT JOIN Objednavky ON Objednavky.ID = PrijateObjednavky.Objednavky_ID

Predem dekuji za odpoved,
Vaclav Sykora

Odchyceni klavesy

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 29.10.2004 15:32:22

> [...]

TCMDialogChar);
begin
if ssAlt in KeyDataToShiftState(Message.KeyData) then

Select na Paradox BDE - velka a mala pismena

select PRIJMENI from TABULKA where Upper(PRIJMENI) like "TOMAS%"

Jirka Virt

Select na Paradox BDE - velka a mala pismena

[*] rnetusil(zv)vez.pce.justice(tec)cz - 29.10.2004 14:22:17

Panove,
[...]

A co dokonce diakritika?

Presmerovani stdin a stdout.

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 29.10.2004 13:40:14

Ahoj,

mam Win32 console app, ktera ceka na klavesu pomoci
ReadConsoleInput(ConInHandle, IBuff[0], 255, IEvent).
Ja potrebuji do teto aplikace vpalit svoje klavesy a nejak
mi to nejde ani pomoci

IR.EventType:=Key_event;
IR.Event.KeyEvent.bKeyDown:=true;
IR.Event.KeyEvent.wRepeatCount:=1;
IR.Event.KeyEvent.wVirtualKeyCode:=Ord('8');
IR.Event.KeyEvent.AsciiChar:='8';
WriteConsoleInput(StdInput_w,IR,1,written);

ani pomoci

ch:=Key;
WriteFile(StdInput_w,Ch,1,Written,nil);

Urcite to nejak jde... nema nekdo plodny den? Ja
tedy urcite ne.

Tmetafile a ceske znaky

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)volny(tec)cz> - 29.10.2004 13:26:13

Zdravim, uz jste nekdy nekdo prohledaval TMetaFile ? O co jde: delam
vyhledavani v QR sestave, kazda stranka je TMetaFile, a kdyz hledam text, ve
kterem jsou pismenka s hacky, tak to vraci kraviny, napr Financni
evidence=Finan'$D#'ni evidence. Neznate neco, co by to vratilo treba bez
tech hacku a carek ?

Diky Tomas Andrasko

Rozdeleni EXE na vice casti

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2004 13:22:13

Petr Vones wrote:
> From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
>
> V balicku prave ne, naopak DLL nemuzes pouzit s objekty.

Ale to musi mit celou app. s balicky. Ne jen ty sve. Coz asi neni to co
puvodni tazetel chtel. Takhle by musel distribuovat i ty borlandi.

BTW tohle je pekne poreseno v .NETu.

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.10.2004 13:14:12

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]

V balicku prave ne, naopak DLL nemuzes pouzit s objekty.

> Pokud muzes, spis si udelej neco jako rozdilovy soubor a je to. Pak se to

To je asi idealni reseni. Na druhe strane zkompriovane 5MB EXE muze mit tak
3MB coz uz neni tolik.

Petr Vones

Rozdeleni EXE na vice casti

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2004 13:06:11

Martin Pisarik wrote:
> V aplikaci mam spoustu Framu a asi nejlepsi by bylo aby kazdy z nich byl
> linkovan do samostatneho dll. Uzivatel by potom stahoval jen nektere dll.
> Potreboval bych poradit jak to bezbolestne udelat. Do jake miry mi nova
> architektura zkomplikuje ladeni? Mohu ocekavat, ze ty dll budou mit
> rozumnou velikost? Pokud by totiz kazda mela velikost napr. 3MB, tak to
> uz je lepsi jeden EXE s 5MB

No vzhledem k tomu, ze se ti nepodari uplne oddelit jednotlive objekty, bude
mit v kazdem balicku/DLL kus VCL naprosto zbytecne. Oddelit muzes dobre kod,
ale kusy VCL pouzite v app se oddeluji tezko.

[...]

kliknuti na cizi okno

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 29.10.2004 12:14:07

Nekde (patrne na Torry) jsem videl komponenty pro globalni hookovani
klavesnice a mysi (tusim GpSysHook), treba by to s nimi slo.

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz>

> zkousim si vyrobit program na snimani obrazovky, oken, vyrezu. Neco jako
> Hypersnap, ale jednodussi. Kliknu na tlacitko, minimalizuje se ten muj
> programek a ceka az kliknu na okno, co chci sejmout. Zatim to mam na
> casovaci a pres pri jeho ontimer udalosti funkci zjistuji nad kterym oknem
> nebo prvkem na plose je mys a to okno nactu. To funguje, ale radeji bych
> sejmuti startoval kliknutim mysi. Ale to je na cizim okne v cizi aplikaci.
> Jakpak by se dala tato vec vymyslet? Jak odchytit kliknuti na cizim okne?

Automaticke zjisteni proxy

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 12:16:08

Ahoj,

v nastaveni Internet Exploreru se da zaskrtnout, zda pouziva nastaveni proxy zadane rucne, nebo zda ma pouzit automaticke zjistovani proxy. Ja bych nyni potreboval ve svem programu zjistit stav tohoto zaskrtavatka. Tj. jestli se proxy zjistuje automaticky nebo ne. Nevite nekdo jak to zjistit? Z registru, kde jsou ostatni udaje vyplnitelne ze stejneho formulare, to zrejme neplyne nebo spatne koukam. Nevite nekdo? Diky

David Lebeda

Rozdeleni EXE na vice casti

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 12:30:09

Ahoj,
mozna by ti pomohli balicky. Rozdelit aplikaci do balicku a pak muses menit
pouze ty balicky.Moc o tom jeste nevim, teprve badam, ale jsou to v podstate
DLL prizpusobene VCL a Delphi. Je to popsane v helpu pod heslem Packages.

Snad to pomuze, s pozdravem Krakora M.

OT: Admine, zijes?

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 12:26:08

Ahoj Admine Petre,

uz cca mesic se te snazim kontaktovat na adrese clexpert(zv)clexpert(tec)cz s dotazem, proc mi robot na imailsrv brani v prihlaseni do konference, nicmene nikdy jsi mi dosud neodpovedel. Konferenci ale odebiras, kdyz odpovidas na prispevky, tak snad uspeju touto cestou, ostatnim se omlouvam, ale uz nevim, co delat jineho.

Proc se nemohu prihlasit do konfery z adresy david.lebeda(zv)comarr(tec)cz a dostavam odpoved ve smyslu "Security violation...". To jsi opravdu nedostal zadny z mych mailu, ani ten, co jsem posilal pres webove rozhrani Tvych stranek? Uz vazne nevim, co si mam myslet a kde mit dovolani.

David Lebeda

Rozdeleni EXE na vice casti

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 11:38:04

Dobry den,
29. listopadu 2004, 10:56:01, napsal jste:

> [...]

> velikost? Pokud by totiz kazda mela velikost napr. 3MB, tak to uz je lepsi

A co pouzit PathMaker? Stacilo by vzdy pri aktualizaci vytvorit maly
path, ktery by si uzivatel stahl a nainstaloval.

Petr Cafourek
mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

kliknuti na cizi okno

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2004 12:12:07

Dalibor Faltynel wrote:
> [...]
> bych to sejmuti startoval kliknutim mysi. Ale to je na cizim okne v cizi
> aplikaci. Jakpak by se dala tato vec vymyslet? Jak odchytit kliknuti na

Tohle je to co hledas (Form a zbytek si dodelej, nebo se ozvi mailem a ja ti
to cele poslu):

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, AppEvnts;

ApplicationEvents1: TApplicationEvents;
ListBox1: TListBox;
procedure ApplicationEvents1Message(var Msg: tagMSG;
var Handled: Boolean);
procedure FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
FHookStarted : Boolean;

JHook: THandle;

{$R *.dfm}

function JournalProc(Code, wParam: Integer; var EventStrut: TEventMsg):
Integer; stdcall;
var
s: string;
begin
Result := CallNextHookEx(JHook, Code, wParam, Longint((zv)EventStrut));
if Code < 0 then Exit;
if Code = HC_SYSMODALON then Exit;
if Code = HC_ACTION then
begin
s := '';
if EventStrut.message = WM_LBUTTONUP then s := 'Leve tlacitko uvolneno
na pozici: [' + IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' +
IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if EventStrut.message = WM_LBUTTONDOWN then s := 'Leve tlacitko
stisknuto na pozici: [' + IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' +
IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if EventStrut.message = WM_RBUTTONDOWN then s := 'Prave tlacitko
stisknuto na pozici: [' + IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' +
IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if EventStrut.message = WM_RBUTTONUP then s := 'Prave tlacitko uvolneno
na pozici: [' + IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' +
IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if EventStrut.message = WM_MOUSEWHEEL then s := 'Kolecko otoceno na
pozici: [' + IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' +
IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if EventStrut.message = WM_MOUSEMOVE then s := 'Kurzor je na pozici: ['
+ IntToStr(EventStrut.paramL) + ', ' + IntToStr(EventStrut.paramH) + ']';
if s <> '' then Form1.ListBox1.ItemIndex :=
Form1.ListBox1.Items.Add(s);

if FHookStarted then
begin
ShowMessage('Mys je jiz sledovana!');
JHook := SetWindowsHookEx(WH_JOURNALRECORD, (zv)JournalProc, hInstance, 0);
if JHook > 0 then FHookStarted := True
else ShowMessage('Nelze zapnout sledovani');

FHookStarted := False;
UnhookWindowsHookEx(JHook);
JHook := 0;
end;

procedure TForm1.ApplicationEvents1Message(var Msg: tagMSG; var Handled:
Boolean);
begin
Handled := False;
if (Msg.message = WM_CANCELJOURNAL) and FHookStarted then JHook :=
SetWindowsHookEx(WH_JOURNALRECORD, (zv)JournalProc, 0, 0);
end;

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
if FHookStarted then UnhookWindowsHookEx(JHook);

[...]

[*] Dalibor Faltynel <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 29.10.2004 11:42:05

Ahoj,
[...]
nebo prvkem na plose je mys a to okno nactu. To funguje, ale radeji bych to
[...]

Thready - zacatecnicky dotaz / Predani vysledku

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.10.2004 11:36:04

Jiri Baudys wrote:

> Snazil jsem se vyuzit ReturnValue, ale ta je v TTheard v Protected.

To co das do ReturnValue je pak v vysledku fce WaitFor.

Nebo je dobre si toto predat v OnTerminate, ktery bezi v hlavnim vlakne.

[...]

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 29.10.2004 11:18:02

Tak si v tride toho threadu udelej property nebo public promennou, ve ktere
ta informace bude a pak si ji proste z toho volajiciho modulu prectes.
Prubeh kopirovani... hm, pokud pouzivas systemovou funkci CopyFile, tak
tezko, jedine ze bys pouzil CopyFileEx, ta dovoluje pracovat s prubehem
kopirovani, ale s tim nemam zadnou zkusenost.

http://brant.wz(tec)cz <http://brant.wz(tec)cz> > mam takovy zacatecnicky dotaz, co se tyce threadu.
> Mam thread, ktery kopiruje soubory, z bodu A do bodu B.
> - Create predam bod A a bod B
> - Execute udelam kopii souboru
>
> To je sice super, a funguje to, ale potrebuji v aplikaci detekovat, jak to
> cele dopadlo, popr. i prubeh kopirovani.

Rozdeleni EXE na vice casti

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2004 10:56:01

[...]

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 29.10.2004 10:31:59

Dobry den,
[...]

Diky za radu

jirka

Odchyceni klavesy

[*] leka(zv)centrum(tec)cz - 29.10.2004 10:15:58

Zdarvim,
[...]

Diky za odpovedi.
Leon

Importovane ActiveX prvky nefunguji v Delphi 7

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2004 10:07:57

Nikdo na to nenarazil? Ze by byla chyba na mem PC? Muze to nekdo taky zkusit? Dekuji.
Jeste muzu zkusit Delphi preinstalovat, ale obavam se, ze to nepomuze...

likeapear ^_^

From: "David Kraina" <dkx(zv)seznam(tec)cz>

> Abychom se nakonec nedivili, vzhledem k tomu, ze to M$ vyzdvihuje jako jednu
> z hlavnich vyhod C# ...

GC ma i dalsi vyhodu, a to ze alokace pameti je velmi rychla ve srovnani s tim
jak relativne narocna je ve Win32 (kde je treba prochazet seznam volnych bloku
atd).

Petr Vones

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.2004 21:47:40

Puvodni zprava ze dne 26.11.2004:

> Proste uz jenom ten Garbage collector. To mazani "nekdy" se na 90%
> provede v nejnevhodnejsi dobu.

Proc resis prosimte likvidaci objektu? Prave tohle je proto, abys to
resit nemusel. Leta pouzivam napriklad nastroj Sleuth QA Suite od
TurboPower za nemale penize, kterym se prave odhaluji takove memory
leaky, kdy neco neuvolnis...

Jestli v Delphi opravdu programujes, pak musis jasne vedet, ze prave
neuvolneni systemovych prostredku a pameti je uplne ten nejzakladnejsi
problem programu - proste vetsinou se nejaky najde, at chces nebo ne.
V kazdem programu jsou chyby a garbage collector odstranuje prave
tuhle nejvetsi a nejcastejsi chybu. Diky tomu muzes zapomenout na ty
silene kontrukce try-finally hroznym zpusobem zanorene do sebe jen
kvuli spravnemu uvolnovani prostredku.

Ja to beru jako velke plus. Kdyz jsem prave na te vyssi urovni
vyvojoveho nastroje, tak chci, abych se nemusel zabyvat ptakovinami,
kterymi se zabyvat nechci. Kdyz se tim chces zabyvat, tak i v .NET
mnohdy existuje moznost, jak toho dosahnout...

> Me osobne by procedurky chybely. Jasne, jsou tam staje jako metody
> atd.

No to se dela tak, ze si udelas statickou metodu, nemusis nic resit.
Proste treba takhle:

namespace clexpert
{
public class fn
{
public fn() { }

public static string Nazev(string Parametr1, bool Parametr2)
{
... bla bla ...

A mas takovou funkci clexpert.fn.Nazev, ktera vraci string a ma dva
parametry... Tim "statis" rikas, ze je staticka a tak nemusis tridu
"fn" vytvaret, staci jednoduse pouzit metodu "Nazev" daneho jmenneho
prostoru "clexpert" a tridy "fn" odkudkoliv z programu...

Neni to zase takova tragedie, navic v tom pak mas jeste lepsi prehled,
protoze si muzes udelat ruzne tridy a tim se v nich jeste lepe vyznas,
protoze pak taky vis, co ktera dela, davas si je kazdou do jineho
souboru a take snadno pouzijes celou tridu nebo jmenny prostor ve vice
projektech.

> A hlavni smysl byl v delani veci na nizsi urovni, nez jazyk byl
> puvodne zamyslen, tedy napriklad operace s pameti typu copymemory,
> string je pouze unicode (coz je dost+), tedy nutnost vlastnich
> struktur, samotne API nabizi sice sloziteji, ale mnohem vice jak ten
> Framework ... ale to uz prehanim, uz pisu jak mnou kritizovany C++
> kolega.

Vzdy se da najit cesticka, jak leccos obejit. Otazkou je, zda to je
nutne, a zaroven zda to oceni vetsina vyvojaru. Kdyz zrovna Ty pises
hry, tak to neznamena, ze kazdy pise hry. Vicemene majoritnim
nasazenim nastroju typu Delphi jsou databazove aplikace (at se to
Petrovi Vonesovi libi nebo ne :-), zdravim Te, Petre), pricemz smer
vyvoje je jasny - podpora .NET, XML, webovych sluzeb, PDA aplikaci
apod. Proc? Protoze tyto technologie setri praci a jsou urcene pro
business, coz je prave kategorie, ktera vydelava.

Informacni system nenapises v Assembleru tak, aby byl opravdu
konkurenceschopny. Assembler ponechme na drivery a i tam je to take o
Cecku. V Assembleru se vicemene uz nepise tak mohutne ani pro
jednocipove mikroprocesory nebo mikrokontrolery, i tam se dnes
pouzivaji Basicy, Cecka nebo Pascaly. Samozrejme ze to neni tak
optimalizovane jako kdyz si to cele napises v Assembleru. Jenomze ono
to neni jen o tom, jak napsat vysoce optimalizovany program. Vsechno
je otazka trhu a neni zadouci, abys aplikaci psal 1,5 roku a chtel za
ni inkasovat miliony, ale abys to napsal rychle a levne. Proto vznikly
i nastroje RAD. A proto vznikaji knihovny komponent apod. Kdyby kazdy
programoval v Assembleru, tak by Borland uz davno chcipl a vyvojarska
cast Microsoftu take :-)

> Spise by melo byt definovano, co je nizsi jazyk.

Ono je to ve finale uplne jedno. Nejaka terminologie nebo seminarni
prace vedcu z univerzit nejsou dulezite. Mnohem dulezitejsi je treba
toto - zakaznik (nebo trh) potrebuje nejaky software a je za nej
ochoten (nebo schopen) zaplatit urcitou sumu penez, ty jsi ochoten ho
za urcitych podminek napsat, jsi ochoten urcitou cast financi
investovat do dalsich nastroju (komponenty, vyvojove nastroje) a
znalosti (studium, knihy, kurzy) a jsi schopen ho napsat za urcitou
dobu, kterou akceptuje zakaznik nebo trh. Pak se domluvite.

Jinymi slovy, kdyz ja budu zadavatel a budu po tobe chtit, abys rychle
vyvinul nejaky software, tak mi budes tezko vysvetlovat, ze radeji nez
VS.NET a C# pouzijes Assembler, pricemz to budes delat 10 mesicu misto
2 mesicu jen proto, ze si sam budes uvolnovat pamet :-) Rozumime si?

> Je to sice muj nazor, ale urcite ma Delphi vetsi spektrum efektivni
> pouzitelnosti jak C#

Ja Ti ten nazor vubec neberu, ale polozim Ti doplnujici otazku - na co
Ti to je? Vyuzijes to? Nebo to jen tak reknes a tim tvrdis, ze Pascal
z Delphi je lepsi nez C# z VS.NET? A hned Ti vysvetlim, proc jsem tu
otazku polozil...

Nejprve priklad - od pradavna tu probihaji diskuse, co je lepsi,
jestli Pascal nebo C++. Jaky je hlavni argument pro C++ od ceckaru? No
preci, ze v C++ se daji psat drivery. Toho si vsimni, to kazdy nadhodi
velmi rychle, kdyz se takova diskuze rozjede. A ja se ptam - na co mi
to je? Chci ja psat drivery? Kdo vubec umi psat dobre drivery? Temer
nikdo. Onehda jsem potreboval napsat driver a byl jsem za to ochoten
zaplatit nemaly peniz. Zacal jsem patrat po vyvojarich C++, kteri
umeji psat drivery. Sehnal jsem jich nula. Hlavne ze kazdy ceckar ma
plna usta reci o driverech, ze preci v C++ jdou psat. Ano, to je
opravdu velka vyhoda :-)

No a proc nejezdi po ulici jen kamiony, kdyz do kamionu se preci vejde
vice veci a proto jsou pouzitelnejsi? Asi proto, ze osobni auta maji
take urcite vyhody.

Nelze jen tak rici, co je lepsi. Ale lze rici, co je pro konkretniho
vyvojare a pro konkretni projekt lepsi. Ja to delam temer kazdy den,
kdy vyvojarum vysvetluji, co je pro ne lepsi. Mam hodne
zakazniku-vyvojaru a komunikuji s nimi casto.

Napriklad ja stale delam a i zacinam nove Win32 projekty v Delphi 5,
ovsem webove a PDA aplikace a webove sluzby delam v .NET pod VS.NET s
C#. Protoze prave tohle je pro me uplne nejlepsi.

> Ale udelas vse, a nejoptimalizovaneji (pokud programator neni prase)
> :-)

Ano, udelas vse - a na co to je? Tim kamionem taky odvezes vse a mas
pred barakem kamion? Nejoptimalizovaneji? A je Ti to k necemu? Opravdu
ma cenu delat projekt 10x tak dlouho kvuli tomu, ze to je
optimalizovanejsi? Za tu dobu se 3x zvedne vykon pocitacu i pameti. To
ma cenu v urcitych kritickych castech zcela specialnich aplikaci. Ve
vetsine beznych aplikacich to nepotrebujes.

Mimochodem mi to pripomina klasickeho ceckare, ktery je schopen
stravit nekolik dni pouze na tom, ze se snazi napsat totez tak, aby to
pokud mozno napsal vsechno na jeden jediny radek s co nejmensim poctem
znaku - dekuji, nechci :-)

Ja Ti vubec neberu Assembler ani iluze, ale bud trochu rozumny a divej
se na veci trochu objektivne a hlavne z pohledu potreby :-)

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.2004 21:53:41

Puvodni zprava ze dne 26.11.2004:

> No, vetsina lidi, jako i ja :-) vubec netusili v dobach Pascalu co
> OOP je.

Ja si pamatuji, ze kdyz jsem si za sve penize koupil svuj prvni
program (to byl prave Turbo Pascal 6), tak jsem si pak koupil take
nejaka skripta na OOP a vubec jsem to nemohl pochopit, a tak jsem to
asi tyden nebo 14 dni cetl porad dokolecka, nez jsem to konecne
pochopil.

> [...]
> manazer a ve snaze vymyslet neco sveho a naprosto uzasneho jsem
> drbal do toho tak dlouho, dokud jsem ty veschny examples nemusel

No vidis a lidi ze Software602 ho vzali a trochu prepsali a udelali
Manazer 602 a vydelali na nem silene baliky prachu :-)

PS: Mimochodem zde pritomny Karel Kral tehdy napsal super soft TVDM
(Turbo Vision Dialog Maker) na vizualni tvorbu dialogu a ja ho od nej
koupil a pak jsme se blize seznamili tak, ze jsme si volali a hodiny a
hodiny spolu kecali po telefonu mezimesto :-) Ale to uz sem vubec
nepatri...

JCL a JVCL ...???

[*] Ing. Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 26.10.2004 12:32:57

JVCL jsou zde:
http://homepages.borland.com/jedi/jvcl/

Petr Kejval

> Ahoj,
> copak jsou zac ty JCL a JVCL komponenty, lze to nekde stahnout i s
> dokumentaci pripadne zdrojakama?
>
> P.

ADMIN: Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.10.2004 11:14:49

Puvodni zprava ze dne 26.11.2004:

> Hele, nechcete toho nechat a zacit se zas bavit trosku seriozne,
> kdo ma tyhle maily porad mazat ...

ADMIN: Tak se na tyden odhlas a nemusis nic mazat. Konference, kde je
mnoho stovek ucastniku, nemuze nikdy vyhovovat uplne kazdemu. A pokud
je nekdo netolerantni k nazorum a zajmum ostatnich, pak samozrejme
nemuze byt pritomen v takove komunite.