barva v Rave

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 26.10.2004 15:01:10

Ahoj,

potreboval bych v Rave reportu tisknout barevne stitky a barvu
mam ulozenou v databazi jako integer - nevite nekdo jak mam v tom
reportu nastavit barvu Rectangle podle toho integeru - nejaky
priklad ? radek

--
Zimni pneu nejlevneji v CR! Nakup primo od vyrobcu, doprava
zdarma. http://www.pneuprodej(tec)cz

IBTable a unknown error

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 26.10.2004 10:28:44

No co jsem cetl tak to delphi vnitrne prevadi na SQL ale je lepsi kdyz
to udelas sam, muzes to lip ovlivnit, ani master detail neni absolutne
zadny problem, do podrizene tabulky vlozis Text SQL prikazu
select * from podr_tab where foreign_klic = :primary_klic
kde primary_klic je nazev pole v nadrazene tabulce pres ktere se vaze na
podrazenou. No a samozrejme je musis propojit pres datasource, ale to uz
stejne mas.
Tom

Jiri Virt napsal(a):

>A to ja ze predpokladam, protoze pristupuji k DB pres Ibdatabase, ze
>IBTable urcite funguje vnitrne pres SQL prikazy.
>nebo se pletu, apristupuje streamove k GDB souboru? :-o
>
>Jirka Virt

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 26.10.2004 14:55:09

> Hlavnim smyslem "pry" bylo zabranit dvojnasobnemu uvolnovani.

a trojnasobnemu

> Ale vyhodou je (no, v jistem smyslu i nevyhodou), ze referencni/hodnotove
> typy jsou alokovany teprve tehdy, kdyz jsou potreba. Hodnotove se pak
> uvolnuji pri ukonceni bloku.

zatial vie GC iba uvolnovat pamet. Az ju bude vediet aj sam
alokovat, tak programovanie asi bude celkom zabavne ;-)

> Nechtel kritizovat jazyk jako takovy, ale spise jsem tim chtel poukazat na
> ty hlavni rozdily oproti Delphi. Vlastni zkusenosti v tom nemam, a kdyz
uz
> to nekdo napsal a hojne se to pouziva, tak to tak spatne zase nebude :-)

ten problem by som videl v poradi. Najprv si nieco precitat
o programovani a potom to aplikovat pomocou prog. jazyka.
Realita je asi ina. Pouzivanim a ucenim sa prog. jazyka
programatori objavuju samotne programovanie ;-)

> Jen se mi Delphi v nekterych smerech zda takove flexibilnejsi - coz je ale
> kazdy nizsi jazyk. V ASM se dela nejlepe :-)

no keby som vedel tak rychlo generovat ASM kod ako
povedzme Delphi, tak urcite robim v ASM

Erik

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.10.2004 11:18:50

Ja je taky ctu ... Vzdycky v nadeji, ze se tam doctu neco noveho ... Ale v poslednich par mailech byla hromada veci, u kterych jsem vahal nad tim, zda je to ironie a nebo je to jen tim, ze je patek a clovek je uz pretazenej ... :(

From: "Jaromir Cermak" <cermak(zv)procom(tec)cz>
> Rad bych se vratil k puvodnimu dotazu. Jak to vypada s prevodem aplikace
> vyuzivajici ADO (dbGO), vicevrstve aplikace(DataSnap) a QuickReport.

Pokud tedy jde o Delphi 7 -> Delphi 2005 Win32 tak to bude jako s kazdou jinou
verzi. Chyb je tam vicemene porad stejne, akorat ze jsou trochu jine.

Petr Vones

Komponenta HTMLEditor

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.10.2004 12:36:57

From: <delphi(zv)mjsoft(tec)cz>
> nevite nekdo o dobrych komponentach do Delphi viz %SUBJ%. Potrebuji

http://www.euromind.com/iedelphi/EditHTML.htm

Petr Vones

Select pomoci BDE - velka a mala pismena

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2004 15:01:10

> [...]
> select PRIJMENI from TABULKA where PRIJMENI like "TOMAS%"
> vratil vsechny
> TOMAS, Tomasek, Tomaskova, tomaskova atd.

Pokud jde i diakritiku, to se musis rozhodnout...
Jestli uzivatel chce diakritiku, tak at ji taky do parametru napise.
(ostatne, ma obvykle nastavenou klavesnici na CZ)

Nevim jak Paradox (uz jsem na nej davno zapomnel),
ale pak taky existuje neco jako

select * from osoba where upper(prijmeni) like 'TOMAS%'
(InterBase i Firebird)
Paradox by to mel vyhodnocovat obdobne, ale nevim.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Vlastnosti .NET (was: Re[2,sum]: Prechod delphi 7

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 26.10.2004 10:56:47

> Delphi jsou dobre v prostredi Win32. Pro .NET se vsak uz moc
> nehodi, jsou
> prilis znasilnene, jak nabalovaly ruzne vlastnosti pri genezi
> z DOSu pres
> Windows. Pokud nekdo mysli prechod z Win32 do .NET vazne, mel by si
> popremyslet, zda se mu nevyplati prejit i na jiny jazyk. A to
> plati nejen
> pro Delphi -> C#, ale i pro C++ -> C# a dalsi. Ale jestli si
> nekdo mysli, ze
> v .NET udela stesti v necem, "na co je zvykly", je to jeho
> [...]
Ja bych videl jistou sanci novych Delphi v tom, ze win32 verze prebira
nektere novinky z .NET - jinak nepouzitelne - verze. Mam hlavne na mysli
vnorene typy atp, coz jsou veci, ktery v pascalu proste chybej. Pro .NET
nebo web by me to nejspis ani nenapadlo pouzivat, ale win32 jeste nejakou
dobu psat budu a jestli to bude chodit jak ma, tak proc ne...
David

Verze Windows

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2004 13:23:01

Ahoj,

rad bych ve svem programu zjistil verzi OS Windows. K tomu jsem nasel fci GetVersionEx, cimz dokazu rozlisit Win95, Win98 a Win NT. Jenze ja bych rad zjistil, nikoli ze mam Win NT 5.1, nybrz ze se jedna o Win XP. Podobne i pro W2000. Da se to nejak? Da se spolehnout na MajorVersion a MinorVersion a urcite kombinace prekladat jako W2000, WinXP atd., nebo to lze i lepe?

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.10.2004 10:30:45

Hele, nechcete toho nechat a zacit se zas bavit trosku seriozne, kdo ma tyhle maily porad mazat ...

Tvorba dokumentace ke zdrojum v Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.10.2004 14:33:07

> nepouzivate nekdo nejaky rozumny (pokud mozno free) nastroj na tvorbu
> usporadane dokumentace zdrojovych kodu (neco podobneho jako treba
> Javadoc v Jave) ?
> Staci url, pripadne pridejte vlastni zkusenost, potesi ... Diky.

Pouzivam PasDoc http://pasdoc.sourceforge.net/phpwiki/

Jak to vypada ve zdrojaku muzes videt ve zdrojacich Synapse, a jak
vypada vysledek, muzes videt tady:
http://synapse.ararat(tec)cz/docs/help/index.html

Vlastnosti .NET (was: Re[2,sum]: Prechod delphi 7

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 26.10.2004 11:00:48

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Zbysek Hlinka
> zvykly", je to jeho problem. A psat pro .NET v ASM? :-)))))))))))))))))))

Nejak to jde ;-) http://www.viksoe.dk/code/asmil.htm

Danik

Delphi, Interbase a format data

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 26.10.2004 13:41:03

Ahoj,

ve sve aplikaci pouzivam interbase prostradnictvim komponent z
Delphi. Do tabulky vkladam pomoci SQL prikazu INSERT. Jeden ze
sloupcu tabulky, do ktere vkladam je typu TIMESTAMP. Tato polozka
je v SQL prikazu jako stringova a spravny string ziskavam z tridy
TDateTime pouzim metody DateTimeString. Pokud program prouzivam
na ceske verzi OS, je vse OK. Problem nastane, pokud je pouzito
jine narodni prostredi. Vlozeni do databaze neprobehne z duvodu
nespravneho formatovani data a casu. Samozrejme neni problem
pouzit misto DateTimeString metodu FormatDateTime. Otazka zni:
existuje nejaky univerzalni format pro TIMESTAMP, ktery funguje
bez ohledu na nastaveni narodniho prostredi?

Milan Kotaska

Delphi, Interbase a format data

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 26.10.2004 14:19:06

Nejjistejsi by bylo predavat ten datum jako parametr.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Lukas Gebauer
Pouzivam PasDoc http://pasdoc.sourceforge.net/phpwiki/
Jak to vypada ve zdrojaku muzes videt ve zdrojacich Synapse, a jak
vypada vysledek, muzes videt tady:
http://synapse.ararat(tec)cz/docs/help/index.html

Nastaveni proxy v IE

[*] David Lebeda <david.lebeda(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2004 14:25:06

Ahoj,

potreboval bych ve sve aplikaci zjistit nastaveni proxy, tak jak je pouziva Internet Explorer. Pokud se nepouziva automaticke zjistovani nastaveni proxy, da se to najit v registru:

'HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet settings'

Je-li v IE zaskrtnuto, ze se ma pouzivat automaticke nastaveni Proxy, je jasne, ze je treba pouzit jiny postup, popsany v MSDN. Co bych ale potreboval ted zjistit, je, kam si IE uklada stav toho checkboxu, zda se ma nebo nema pouzivat automaticke zjistovani proxy. Mel jsem za to, ze to najdu v registru na vyse uvedenem umisteni, ale vypada to, ze ne. Je tam sice polozka AutoConfigProxy, ale jeji hodnota je bez ohledu na zaskrtnuti checkboxu vzdy stejna, a to "wininet.dll". Nevite nekdo, kde to je doopravdy?

PS. Dari se nekomu komunikovat s adminem na adrese clexpert(zv)clexpert(tec)cz? At mu tam napisu, cokoli, vysledkem je, ze vubec nereaguje. Drive konferenci spravoval jeste tusim Tomas Burgner. V soucasnosti je Petr Zahradnik jedina osoba, ktera ma na starosti seznam ucastniku konference, nebo se lze obratit i nekam jinam?

Databaze a objekty

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.10.2004 14:47:09

Ahoj,

ve svych projektech casto pristupuji k databazovym tabulkam jako objektum
(record = objekt, tabulka = seznam objektu). Nejpracnejsi na tom celem je
asi vytvoreni seznamu fieldu (pracuji s nimi jako property) a pro
zjednoduseni editace se property jmenuji stejne jako prislusne fieldy. Delam
to tak, ze si oskriptuji vytvorenou tabulku, z createtable pomoci ruznych
hledej/nahrad a kopirovani bloku udelam property. Je to ovsem k uzoufani
otravna drbacka, zvlaste pokud je fieldu 10+. Nepouzivate nekdo nejaky
nastroj, ktery by to umel zautomatizovat ?

Verze Windows

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.10.2004 13:29:02

Podivej se na GetWindowsVersion z JclSysUtils :)

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2004 15:17:12

> Pokud se tomu OOP dalo rici :-)

Urcite dalo !!!
A delali jsme v tom.
Navic tam byla i dobra dokumentace.
Chtel bych dneska slyset nekoho, kdo bude nadavat na Turbo Vision, Object Windows (nebo jak se to tenkrat jmenovalo: TP6, BP7, 1998? 1989?)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Tvorba dokumentace ke zdrojum v Delphi

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.10.2004 14:21:06

Ahojky lidi,
[...]

Milan

Vlastnosti .NET (was: Re[2,sum]: Prechod delphi 7

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.10.2004 14:17:05

> Pokud nekdo mysli prechod z Win32 do .NET vazne, mel by si
> popremyslet, zda se mu nevyplati prejit i na jiny jazyk. A to plati nejen
> pro Delphi -> C#, ale i pro C++ -> C# a dalsi.

Ja si myslim, ze my, odkojeni v Turbo Pascalu, Object Pascalu (Delphi)
s tim zadnej problem mit nebudeme.
Ostatne, uz vice nez 16 let programujeme objektove.

Nejvic je mi lito tech, kteri neco delali ve (Visual) Basicu.
Ti dneska maji daleko vetsi problemy
http://www.zive(tec)cz/h/Programovani/f.asp?ARI=118734&amp;CAI=&amp;HID=&amp;RFS
(Zbysku, jeste jednou dekuju za tento odkaz)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

QReport - Nekompletni sestava

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.10.2004 14:53:09

Ahoj, v jedne sve aplikaci pouzivam qreport na generovani sestavy.
Na WinXP(SP1, SP2) se mi stava, ze se sestava nevygeneruje cela, na Win2000
se mi to jeste nepovedlo nasimulovat.
Nevite nekdo cim by to mohlo byt?

Dekuji

Dalibor B.

Delphi5, Delphi7

Vlastnosti .NET (was: Re[2,sum]: Prechod delphi 7

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.10.2004 11:00:48

> A psat pro .NET v ASM? :-)))))))))))))))))))

:-)

Nedavno som nahodou videl jeden velmi pekny ulet na tuto temu:
http://www.viksoe.dk/code/asmil.htm

Dufam, ze vas to tiez rozveseli :-)

Prajem pekny vikend,
TOndrej

Vlastnosti .NET (was: Re[2,sum]: Prechod delphi 7

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.10.2004 10:48:47

Vsak o to prave jde. Nemusim dumat nad tim, jak jsou tam data ulozena a jak
je spravne vydolovat. XML dokument totiz obsahuje i popis ulozeni dat, a
muze obsahovat i popis jejich typove struktury, relacni vazby, souvislosti,
indexy, ...

Proti textakum, ktere si kazdy formatoval jak chtel, se jedna o NESMIRNOU
ulevu. jestlize chci prevest data do jineho formatu, pak mi staci (vetsinou)
nadefinovat jen prevodni vztahy, a nemusim psat kompletni parser. Navic tam
mohu mit vnorene tabulky, coz se u textaku osetruje dost blbe.

No, doporucuji si o XML neco precist, uvidis, ze se ti to vyplati. ;)

Proto jsem to napsal. Nemam rad oponenty. :)

> Jen se mi Delphi v nekterych smerech zda takove flexibilnejsi
> - coz je ale kazdy nizsi jazyk. V ASM se dela nejlepe :-)

Kazdy jazyk je na neco jineho. Uz te vidim, jak pises v ASM aplikaci typu
ucetnictvi nebo skladu. :-D

[...]

JCL a JVCL ...???

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 26.10.2004 10:04:42

> [...]

> RxLibrary jsou ted soucasti JVCL. Je tam i Convertor pro prevod Rx komponent na JVCL komponenty.

Re[2,sum]: Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2004 09:50:41

>V teto souvislosti bych rad upozornil na Baltika 3D .NET, www.sgp(tec)cz
:-) Vsechno jde, kdyz se chce.

-------

>? To ma byt argument???
Argument ceho ?
Spise to byla jen takove upozorneni (konferenci nectou jenom experti), ze
"rozhodnout" se programovat v nejnovejsim (myslim) jazyce neni jen tak easy.
Proste kod :

Using System;

class Hello
{
public static void Main ( )
{
Console.WriteLine("Hello, World");

... by mohl nekoho vystrasit. Ale to je zase flame.

>Tak v OOP snad programujeme uz od Turbo Pascal 5.5 nebo ne?
Pokud se tomu OOP dalo rici :-)

-------

>Nekdy by se hodilo mit na uvolnovanim kontrolu
to teda jo

> ale co znamena ta posledni poznamka?
>To si delas srandu? Alokovany objekt, na ktery neukazuje zadna reference,
>smrdi dost velkou chybou.

"You cannot control exactly when an object will be destroyed"
"Garbage collection only destroys an object when no other object holds a
reference to it"

Hlavnim smyslem "pry" bylo zabranit dvojnasobnemu uvolnovani.
Ale vyhodou je (no, v jistem smyslu i nevyhodou), ze referencni/hodnotove
typy jsou alokovany teprve tehdy, kdyz jsou potreba. Hodnotove se pak
uvolnuji pri ukonceni bloku.>Kdyz se nekdo nevyzna v OOP, tak nevim, na co mu jsou objekty. Kdyz
>chces argumentovat, pak v souvislostech a ne si najit kazdou drobnost,
>ktera se zrovna tobe nelibi. Me to treba vyhovuje.
Kdyz se nekdo nevyzna v OOP, nedela v C#
Souvislostech ? No, uznavam, ze to slo definovat urcite lepe.
A nikomu to neberu, bylo to spise k zamysleni...>Coz je presne to jak by to melo byt.
Hmm, tak k tomu nemam co dodat.

-------

----

>Co atd, atp.?

Nic dalsiho me nenapadlo :-)

---

>A mych: prakticka zkusenost.

V tom pripade nemohu oponovat.

---

> Libor Junek
Plne souhlasim.

---

>Prechodu z D7 na D2005
Omlouvam se za flame.
> [...]

>neschopnosti v programovani, misto toho vyuzil konferenci ke studiu ci
>obcasnym vypomocem. Takze panove zpet do prace a relevantnim

Tomu se rika profesionalni pristup, vitejte v komunisticke konferenci. Od
toho tu je ADMIN.
Ale cim to, ze me tahle narazka od "nekoho" neprekvapuje ?

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

IBTable a unknown error

> [...]

Jirka Virt

>Ja bych se spise zamyslel nad nahrazenim IBTable komponentou IBQuery.

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 26.10.2004 09:22:37

Ja bych se spise zamyslel nad nahrazenim IBTable komponentou IBQuery.

From: "David Kraina" <dkx(zv)seznam(tec)cz>
> - Vsechno same metody .. kdo se dobre nevyzna v OOP nema sanci

OOP je prave o tom, ze jsou to "same metody". Naopak jazyky typu C++ nebo
Object Pascal jsou to, co lze nazvat paskvilem.

> [...]
> teprve tehdy, kdyz je to potreba, tj. kdyz uz je zasrana pamet, tak projde

Error: Install JVCL3

[*] martin.sztemon(zv)logikon(tec)cz - 25.10.2004 12:47:02

Dobry den,

Pri instalaci jvcl3 na D6 Enterprise bez SP mi to havaruje s hlaskou:
[Compiling: JvSystemD6R.bpl]

Borland Delphi Version 14.0

Copyright (c) 1983,2001 Borland Software Corporation

C:\Program
Files\Borland\Delphi6\_components\JVCL3-Latest\run\JvComputerInfoEx.pas(1268)
Error: Undeclared identifier: 'COLOR_MENUHILIGHT'

C:\Program
Files\Borland\Delphi6\_components\JVCL3-Latest\run\JvComputerInfoEx.pas(1269)
Error: Undeclared identifier: 'COLOR_MENUBAR'

JvSystemD6R.dpk(83) Fatal: Could not compile used unit
'..\..\run\JvComputerInfoEx.pas'
Nemate nekdo nahodou spravnou verzi unity JvComputerInfoEx.pas ?

Predem diky za vsechny Vase odpovedi..
Martin Sztemon

Jak maximalizovat form aby sa neschoval Taskbar

[*] martin <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 25.10.2004 23:21:52

Zdravim,
skuste si toto:
- vytvorte "New Project"
- mate nastavenu property form1.borderstyle := bsSizeable;
- run

Ak stlacite tlacitko na maximalizaciu okna, tak sa to maximalizuje v
poriadku - t.j. tak, ze Taskbar ostava tiez zobrazeny

- skuste nastavit property form1.borderstyle := bsNone;
- pridajte este tlacitko "Button" a v onclick udalosti pridajte
PostMessage(form1.Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_MAXIMIZE, 0);

- run

Aplikacia nema titulok, skuste ju maximalizovat pomocou tlacitka.
Mam XPcka a to okno sa zobrazi uplne na celu obrazovku, tak ze
prekryje aj taskbar.

Co robim zle, resp. co,kde nastavit, aby pri form1.borderstyle := bsNone
a maximalizovani okna sa NEPREKRYL aj taskbar ??

Vdaka

D7Pro,jcl,jvcl

Kombinace

Najjednoduchsie asi cez master - detail t.j.

Master: cislo kombinacie a klasifikacia
Id Klasifikacia

Detail: hodnota premennej pre danu klasifikaciu
MasterId Premenna Hodnota
1 1 1
1 2 1
1 3 2
2 1 2
2 2 1
2 3 1

Martin Pisarik wrote:
> [...]
>
> Jenze situace ze zmenila a nevim kolik bude promennych a kolika hodnot
> mohou nabyvat a nerad bych dynamicky vyrabel tabulku s promennym poctem

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 25.10.2004 22:33:46

Dobry den,

> [...]
DK> vsechny reference na objekty, a pokud uz jsou NIL, tak je smaze - takze
DK> prave v tu nejhorsi chvili. Da se to sice u nekterych trid obejit, ale

No ale to je prece jeho urceni, aby tam byla vsude podpora XML.
Sice jsem uz videl hry v C#, ale proc by to nekdo delal?
Na druhou stranu podivej jake misto na slunci ma JAVA taky to neni o
hrach. Proste jsou to ruzne svety.
.NET je o bussines aplikacich typu ucetnicvi, webovych aplikacich,
remotingu, webovych sluzbach atd.
To je jako by jsi chtel psat v delphi ovladace taky na to vezmes C++.
IMHO, jak chces dnes programovat, kdyz neumis OOP?
To snad musis umet i pro Delphi. Proste .NET neni o hrach,
neni ani o grafice, i kdyz reseni upravy obrazu pomoci adaptivniho
prahovani jde docela svizne i VB.NET. Ale proc bych to delal v .NET ze?

Martin Radvansky, MCAD .NET
delphiconf(zv)radvansky.net

Kombinace

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 25.10.2004 22:35:46

Dobry den,

LS> Takto je mozne vytvorit akukolvek stromovu strukturu, ktoru master - detail
LS> tazko dosiahne.
LS> Uz len domysliet dalsie spracovanie...:-)

No prave ta posledni poznamka je dost dulezita. Spacovani stromove
stuktury neni nikterak trivialni vec a casove je dost narocna, takze
proc strom, kdyz to jde pres 3 tabulky? Jednoduche a proverene reseni
na x prikladech kdekoliv. Snadne dotazovani pouhe join.

Martin Radvansky, MCAD .NET
delphiconf(zv)radvansky.net

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2004 22:21:45

[...]

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz

D5, SQL2XML

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 25.10.2004 17:23:23

Ahoj vsem,

potrebuju navest jak postupovat v D5Prof - mam dataset, mam xml s danou
strukturou (vicevrstvou) a potrebuju dle tohoto vzoru vytvorit z datasetu
xml. Existuje nejaka komponenta (XMLDataset jsem rozchodil pouze jako
linearni opis datasetu), ve ktere lze nadefinovat strom (strukturu xml),
naplnit daty a vyexportovat do xml?

Roman Borkovec
+420 603 590 639
www.borkovec.com

OT: pozicovani na webu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2004 15:25:14

predem se omlouvam za OT ale nemohl sem ted narychlo najit schopnou HTML konferenci ... a mozna ste se s tim nekdo setkal ... jedna se o trivialni problem ale ...

situace: podle striktniho html je vypusten atribut HEIGHT ... potrebujem "neco" vycentrovat na stred stranky (i pri zmene velikosti okna) jak horizontalne tak vertikalne ... jednoduche reseni s /height/

jednoduche ale pri striktnim to pochopitelne "nefunguje" ... jak to ale udelat jinak ??? jedine na co sme s kolegou dosli je tento styl

#center {
position: absolute;
top: 50%;
left: 50%;
}

ale porad nemuzem odstranit posun o polovicni sirku centrovaneho bloku ....

jsme vdecni za vsechny napady ... diky

odstraneni systemoveho menu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2004 14:43:10

situace je takova:
potrebuju mit sizeablovatelne okno ale nechci v nem systemove menu jelikoz slouzi jako dialog ... takze jenom krizek pro vypnuti ... je to sice malickost ale jeste sem to neresil ... co s tim ??

Kombinace

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 25.10.2004 19:33:33

Dobry den,

BP> N:M = dve tabulky = Master - Detail

no dovolim si poznamenat ze pro relaci N:M je potreba 3 tabulek
zapomel jste na spojovaci tabulku pro vytvoreni vazby N:M.
Aby jste byl prave schopen dosahnou vazby 1:N M:1
a tim te univerzalnosti.

Martin Radvansky
delphiconf(zv)radvansky.net

Komponenta HTMLEditor

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 25.10.2004 17:47:25

Zdravim,

[...]

Diky predem

Karel

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 25.10.2004 17:07:22

> C# rozhodne z Delphi nevychazi ...

No, asi nelze tvrdit, ze by C# z Delphi (Object Pascalu) "vychazel",
ale Anders Heilsberg udelal nejdriv Turbo Pascal, potom Delphi,
potom se poucil z chybicek a nedotazenosti
a navrhl .NET Framework a C#.
Takze v urcitem slova smyslu ... :-)

> hlediska Delphistu je to vsak velice podobny jazyk a velmi dobre
> se z Delphi na C# prechazi.
Souhlas,
navic pro prechod z Delphi do C# doporucuje Microsoft
prave nase kurzy http://msdn.microsoft(tec)cz/promo/

> Mohu osobne potvrdit. C# je dokonce jeste prijemnejsi nez
> Delphi, lepe se s nim dela. Tisice dekovnych dopisu. :-)
Souhlas

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

pozicovani na webu

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 25.10.2004 15:51:15

Podivej se na http://www.pixy(tec)cz/css/zarovnavani.html

Milda

[...]

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 25.10.2004 15:59:17

> [...]

|Pokud se jedna o spojeni dvou ruzny struktur, tak vygenerovat
|schema. Importovat tabulky a dle schema vytvorit klice.

pozicovani na webu

[*] Mirek Mrakota <mirek(zv)mrakota(tec)cz> - 25.10.2004 15:55:16

viz http://www.jakpsatweb(tec)cz/css/css-vertikalni-centrovani.html

Mirek...

> situace: podle striktniho html je vypusten atribut HEIGHT ... potrebujem
"neco" vycentrovat na stred stranky (i pri zmene velikosti okna) jak
horizontalne tak vertikalne ... jednoduche reseni s /height/

Klavesnice vs. buttons

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.10.2004 12:08:56

GroupIndex nastav na hodnotu > 0 :)))

Klavesnice vs. buttons

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2004 12:18:59

nastav AllowAllUp, jinak to funguje "radiobuttonovsky" >GroupIndex nastav na hodnotu > 0 :)))

Error: Install JVCL3

[*] Martin Bednar <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 25.10.2004 13:33:05

Dobry den,

mel jsem take problemy s instalaci JVCL3 a problem vyresilo az
kompletni odstraneni JCL a JVCL a jejich nahrazeni "poslednimi verzemi".
Problem zpusobovala nekompatibilita JCl a JVCL.

Martin Bednar

25. listopadu 2004, 12:47:02, napsal jste:

mslc> Pri instalaci jvcl3 na D6 Enterprise bez SP mi to havaruje s hlaskou:
mslc> [Compiling: JvSystemD6R.bpl]
mslc> Borland Delphi Version 14.0
mslc> Copyright (c) 1983,2001 Borland Software Corporation
mslc> C:\Program
mslc> Files\Borland\Delphi6\_components\JVCL3-Latest\run\JvComputerInfoEx.pas(1268)
mslc> Error: Undeclared identifier: 'COLOR_MENUHILIGHT'
mslc> C:\Program
mslc> Files\Borland\Delphi6\_components\JVCL3-Latest\run\JvComputerInfoEx.pas(1269)
mslc> Error: Undeclared identifier: 'COLOR_MENUBAR'
mslc> JvSystemD6R.dpk(83) Fatal: Could not compile used unit
mslc> '..\..\run\JvComputerInfoEx.pas'

Nacitani komponent z DFM souboru

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 25.10.2004 13:25:05

No v zasade asi takhle:

TextStream := TMemoryStream.Create;
try
ReadStream( FileName, TextStream );
BinStream := TMemoryStream.Create;
try
BinStream.Seek( 0, soFromBeginning );
Reader := TReader.Create( BinStream, 4096 );
try
Reader.ReadRootComponent( Instance );
except
// nepovedlo se
Reader.Free;
BinStream.Free;
TextStream.Free;
end;

Instance by mel byt toho typu, ktery mas ulozeny v tom DFM
(takze asi TForm), nebo by mel mit stejny vlastnosti (co se tyce
pojmenovani), kdyz si to budes do toho DFM i sam ukladat tak
RootComponent muze byt co chces, Delphi takhle ukladaj jen
TForm a TFrame...
Ale mel by sis udelat sveho potomka TReader ktery bude resit
eventy (v Reader.onFindMethod). Jinak DFM jsou ulozeny nekde
v resourcich, takze je nemusis distribuovat primo s programem...

From: "Radim Kunz" <rkunz(zv)casestudio.com>

> Carovna formulka zni: CoInitialize. Pokud chces pouzivat COM ve vlaknu,
> musis na zacatku
> zavolat CoInitialize a na konci CoUnitialize

..CoInitialize sa musi volat pred kazdym creatovanim nejakeho COM-u alebo
staci len raz?..ked som ho zavolal len raz, tak mi to pri asi 10-tich
COM-och islo ok, ale pri 1 to spadne na DAX Error - Catastrophic
failure...netusi niekto, cim to moze byt?

Nacitani komponent z DFM souboru

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 25.10.2004 09:16:39

Nacitani za behu ti asi moc nepomuze, pokud ti bude chybet provazanost s
kodem. Takze doporucuji Frame. Pokud bys ale na nacitani formulare trval,
pak si muzes koupit Lokalizator, k nemu jsou ke stahnuti kompletni zdrojaky,
a tam najdes jak na to. :-) Je to docela opicarna a jsou s tim problemy,
pokud nemas zaregistrovane vsechny tridy, ktere formular pouziva.

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 25.10.2004 09:10:38

C# rozhodne z Delphi nevychazi, je to jakasi kombinace mezi C++ a Javou. Z
hlediska Delphistu je to vsak velice podobny jazyk a velmi dobre se z Delphi
na C# prechazi. Mohu osobne potvrdit. C# je dokonce jeste prijemnejsi nez
Delphi, lepe se s nim dela. Tisice dekovnych dopisu. :-)

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.10.2004 09:06:37

DD,

On Wednesday, November 24, 2004 10:32 AM [CET], Pavol Stugel,
NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> wrote:

> ... no mam taky pocit, ze otazka bola Win32 Delphi7 -> Win32 Delphi
> 2005, a nie do .NET
>
> Co som ja zatial za 2 dni zistil tak D2005 ma nove API pre TOOLs
> (cize nemusia(nebudu) fungovat komponenty z D7 ktore pouzivaju
> vlastne Editory v GUI). Inak je dost velka sanca ze ostatne by malo
> ako tak prejst ...

moje zkusenosti s novymi D jsou zatim ponekud smisene. Ponekud
zdlouhave spousteni (jsem zvykly na D7 Profi, mozna D2005 v Profi
verzi nebude tak pomala jako Enterprise). Zda se mi, ze i samotne IDE
je ponekud pomalejsi.
Zasadni problem mam ten, ze 'stare' Win32 projekty chce nove IDE
nejdrive 'upgradnout' a tento proces mi na projektu (cca 100000+
radek) nedobehne ani kdyz ho necham bezet pres hodinu. Procesor na
100%, IDE sezere 700MB pameti a nic. Jednou se mi to povedlo, kdyz
jsem nechal IDE rozcvicit na kratsich projektech - pak upgradlo ten
velky za par desitek sekund.

Dalsi problem, ktery jsem zatim nevyresil je ten, ze pouzivam nepatrne
upravenou System.pas (jeji zdrojak je soucasti projektu) a D2005 ji
odmitaji prelozit s nejakou nicnerekajici lakonickou zpravou (could't
compile System.pas). Bohuzel s Trial verzi nejsou (nebo jsem je
nenasel) nejsou zdrojaky k aktualni System unite takze je mozne, ze je
problem v Trial neresitelny....

Dalibor Toman

Nacitani komponent z DFM souboru

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 25.10.2004 08:56:36

Na tohle ti doporucuju vytvorit vlastni tridu zalozek a ty si vzdy v
pozadovane chvili vytvorit, jen pak nezapomen priradit vlastnosti Parent
referenci na tvuj PageControl
Prece nebudes spolu s apklikaci vypoustet i dfm soubory.

Tom

> [...]
>zobrazi ruzne formulare v jednotlivych zalozkach (nebo i stejne s ruznymi

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2004 08:44:35

> Myslenka je takova, ze vzhled formularu se navrhne v IDE a pak za behu se
> zobrazi ruzne formulare v jednotlivych zalozkach (nebo i stejne s ruznymi

Zkus umistit komponenty na panel, vytvorit formular, nasledne panelu
nastavis jako parenta zalozku z jineho formulare. Formulare, ktere si
takto zobrazis na jednotlivych zalozkach musis pak samozrejme uvolnit pred
zavrenim hlavniho formu.

Nacitani komponent z DFM souboru

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 25.10.2004 08:42:35

Zdrojovy formular vytvorit jako TFrame a pak se da new a jako Owner
formular nebo treba TTabSheet.

Petr
> [...]
> zobrazi ruzne formulare v jednotlivych zalozkach (nebo i stejne s ruznymi

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 25.10.2004 08:40:34

Na neco podobneho slouzi TFrame. Vytvori se vzhled primo na Frame a pak
pomoci property Parent (runtime) nebo pomoci inline v DFM (design) se
zobrazi kde je potreba.
Jinak primo cist z DFM za behu programu je (myslim) nemozne.

> [...]
> zobrazi ruzne formulare v jednotlivych zalozkach (nebo i stejne s ruznymi

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 25.10.2004 08:28:33

> [...]

form.dfm
> a umistit je na TTabSheet v jinem formulari.

Nalogovani uzivatele

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 25.10.2004 07:44:30

David Kraina napsal(a):

>DefaultUserName = nalogovany uzivatel
>
>Pekna finticka :-) Jen jestli to maze pri logout - asi tezko - popsal jsem
>to totiz spatne. Potrebuju zjistit zdali je nekdo prihlasen, pokud ne tak
>jsem na logonui a mohu provest prihlaseni sam.

tak jeste v kombinaci s pokusem otevrit ntuser.dat z profilu
uzivatele--> pokud k nemu bude odepren pristup, tak je dany uzivatel
prihlaseny. Tedy alespon z normalni aplikace to takto jde zjistit, ale
nevim jak ze sluzby ...

F.

Nacitani komponent z DFM souboru

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 25.10.2004 06:26:24

> [...]

> Potrebuji nacist nektere komponenty - jejich vlastnosti ze souboru form.dfm
> a umistit je na TTabSheet v jinem formulari.

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 24.10.2004 23:01:52

Potrebuji spojit dve databaze Acces do jedne.
Poradite jak na to ?? (D6, ADO)

Diky

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Tomas Kulhanek <tomas(zv)monxoft.info> - 24.10.2004 22:59:51

Zdravim vsechny,
K tomuto tematu bych trosku oponoval v neprospech borlandu. S Delphi
jsem zacinal ve verzi 2, v soucasne dobe pouzivam verzi 7 a zaroven VS.NET
2003. Ani v nejmensim se mi nezda, ze by C# vychazelo z Delphi. Co se tyka
upgrade z D7 na D2005, osobne se domnivam, ze to neni moc dobra investice.
Pokud nemate nuz na krku, zustante u D7 a pripadne .NET reseni zalozte na
VS.NET.

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]

framework stejne tak jako v C# (pomineme-li ted pomerne nestastne konstrukce v

Delphi2005 Trial

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 24.10.2004 11:31:01

Ja jsem mel obdobny problem. U me se vyresil tim, ze jsem nakonec
neulozil prilozeny licencni soubor, ale obsah zpravy. Stejne
pojmenovany soubor jsem pak vlozil do domaciho adresare a vse se
prekvapime rozjelo ihned po spusteni delphi.

Martin Matousek

Application.ProcessMessages - drzi se jako kliste

> nemuze nic stisknout, kdyz mi chodi zpravy jako WSA_ASYNCSELECT nebo
> WMSG_DATARECEIVED (uzivatelska: WM_APP + const), nebo WM_TIMER, ktere
muzou

Pokud zpravy prekazi, tak WSA_xx jde nahradit overlapped zpracovanim a
WM_timer CreateWaitableTimer. Znamena to ale zrejme velke upravy.

> [...]

mely by se tak zpracovavat jenom zpravy urcene pro Button. Je to ale
nesystemove reseni, protoze po tuto dobu bude aplikace mrtva a nebude se

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 24.10.2004 11:08:59

Bohuzel ani toto nepomohlo...
Povedlo se mi to tak, ze jsem stahnul instalaci C# builderu personal a z nej
extrahoval LicenceManager. Ten jsem pouzil misto puvodne nainstalovaneho a
bylo po problemu.

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 24.10.2004 11:04:59

> Jasne ze pouzivame tlacitko 'storno', ale kdyz volame nejakou akci,
> ktera dlouho trva, tak ji volame ve zvlastnim threadu. Hlavni thread
> aplikace je od toho, aby obsluhoval uzivatelske rozhrani a ne proto,
> aby vykonaval nejake dlouhe akce. Proto zadne processmessages
> nepotrebujeme.

Ja to chapu, chtel jsem se tomu vyhnout, protoze pred lety to vzniklo jinak
a nyni to znamena hodne uprav v programu vcetne mnoha thread-safe uprav,
ktere ani nevim, jestli jsou mozne (jak si napr. stoji IBObject a
multi-threading? pokud vim musi mit kazdy thread alespon vlastni
TIB_Connection ci podobne). Navic mi tam vadi, ze i kdyz zobrazim modalni
dialog, dal se zpracovavaji vsechny zpravy aplikace, co na tom, ze uzivatel
nemuze nic stisknout, kdyz mi chodi zpravy jako WSA_ASYNCSELECT nebo
WMSG_DATARECEIVED (uzivatelska: WM_APP + const), nebo WM_TIMER, ktere muzou
(i kdyz nejspise jen teoreticky) spustit konfliktni kod (a jestli se mi v
praxi neco neosvedcilo, tak jsou to flagy typu - 'probiha nejaka akce,
pockej a neprovadej jinou akci', na to totiz clovek musi pri dalsim
programovani porad myslet a za pul roku se v tom nevyzna ani autor, kde je
to potreba a kde ne, nehlede k tomu, ze takovy flag si muze zustat
nastaveny - mou chybou, ale kdo je dokonaly - a je to v pytli - inu a prave
takove podobne flagy tam nyni jsou jinak by to padalo kazdou chvili :((( ).

Je to cele blbe, uznavam, ale hodne uprav znamena hodne casu a nejspis hodne
novych chyb, nemuzu si dovolit ani jedno (neni to muj soukromy proj). Doufal
jsem, ze by to slo obejit tak, ze bych na okno s progresem nepouzil VCL,
alespon provizorne. To by mi ted opravdu pomohlo ze slamastyky, kdybych mohl
pouzit stavajici strukturu programu.

[...]

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 24.10.2004 10:54:58

Jaromir Luhan

From: Pavol Stugel, NETGraphics [mailto:palo(zv)netgraphics.sk]

> [...]

sanca ze ostatne by malo ako tak prejst ...
> K reseni, ktere prezentuje Delphi8 resp. VCL.NET, je naopak mnoho pripominek.
no tu nevidim jedinu vyhodu, proste VCL.NET by radsej ani nemusel byt ;)

Palo

Prechod delphi 7 na delphi 2005

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 24.10.2004 10:32:55

> [...]

no tu nevidim jedinu vyhodu, proste VCL.NET by radsej ani nemusel byt ;)

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 24.10.2004 10:10:54

> [...]

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Ake mate skusenosti so ZEOS komponentami

[*] Peter Gauner <mtskonf(zv)centrum.sk> - 24.10.2004 09:46:52

Ake mate skusenosti so ZEOS komponentami na pristum do MYSQL databaz? Zda sa mi to celkom pouztelne...
Diky za info

Application.ProcessMessages - drzi se jako kliste

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 24.10.2004 09:44:52

Andreas Bednarek napsal(a):

>Jak se to tedy dela abych nemusel volat ProcessMessages?

Musis spustit casove narocny ukol v samostatnem threadu (TThread) - pak
neni zpracovani v hlavnim threadu nicim zatizene a vsechny controls se
zobrazuji a reaguje na udalosti.

F.

Application.ProcessMessages - drzi se jako kliste

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.10.2004 09:40:51

> [...]

nepotrebujeme.

Application.ProcessMessages - drzi se jako kliste

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 24.10.2004 09:20:45

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> Kdyz napisu app. v Borland VCL .NET (chapete co myslim) a budu ji

Pokud pouzijes VCL.NET tak je tvoje aplikace vlastne z 95% Win32 API volane
pres P/Invoke, takze to vlastne vubec neni .NET

Petr Vones

BDE vs. ADO (problem s rychlosti)

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 23.10.2004 16:19:30

Dobre jsou EasyNSE ShellExtensions nebo VirtualShellTools

Libor.J

>Jeste bych mel jeden dotaz ohledne komponety na zobrazeni neceho jako
>"pruzkumnika" pouzivam ShellShock komponenty, ale nefunguji mi u nich UNC
>cesty - napr. \\mo3\vol1\

>Delphi V.

>Diky
>Jirka Kratochvil

DBGrid, barveni radku

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 23.10.2004 15:53:27

TJvDBGrig - OnGetCellParams

Libor.J

>Poradte mi nekdo prosim DBGrid, ktery umi barveni radku.

>Diky Zdenek

Jak na napovedu

[*] dusko <dusko(zv)persoholic.org> - 23.10.2004 14:33:20

Petr Vetesnik wrote:

>ad 1) To ale znamena, ze se rolovanim dostanu na jine tema?

ano

>ad 2) Pokud chci vytvorit relativne slozitou napovedu musim vymyslet
>nejakou jednoducho strukturu. Slozitost lze priblizit k napovede z
>Delphi( jak z dialogu, tak i odkaz na klicova slova v kodu)

tak zlozitu napovedu som este nerobil :-). ale roboty na tom bude asi
rovnako... v tomto ti neporadim... :-( stiahni si ten balik, su tam aj
helpy a dema. mozno najdes co potrebujes...

Jak na napovedu

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 23.10.2004 12:41:11

Rad bych pouzil format CHM, ale mam nekolik otazek.

1) Opravdu je nutne mit co tema, to html stranku?
2) Opravdu je nutne volat tema takto : "napoveda.chm::/tema.htm" ?
3) Lze nejakym zpusobem vyvolat automaticke hledani dle nejakeho
klicoveho slova? > dusko napsal(a):
> Aky mas problem s napovedou?

Jak na napovedu

[*] dusko <dusko(zv)persoholic.org> - 23.10.2004 11:31:01

Petr Vetesnik wrote:

>Pise vubec nekdo do sveho programu napovedu?
>
>Dik.

Aky mas problem s napovedou?
dusko

ADO - metadata properties

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 23.10.2004 11:33:02

Zdar,

..mozete sa niekto podelit o prakticke skusenosti s pouzitim
%subj.%...konkretne ma zaujima pouzitie [BASETABLENAME] a [BASECOLUMNAME]..
na MSDN som nasiel, ze :

".. obtaining BaseTableName is an expensive operation, is only supported for
serverside recordsets, and is not supported by all providers. "

..v tejto suvislosti som teda pouzil :

rs := CoRecordset.Create; // ADODB_TLB; Recordset15
rs.CursorLocation := adUseServer;
rs.Open(Query, Connection, adOpenDynamic, adLockReadOnly, adCmdText);

..v pripade, ze Query je nejaky jednoduchy dotaz typu "select * from xxx",
tak je vsetko ok, pre dane stlpce v pohode zistim metadata
properties...avsak ak Query je napr. "select * from (select top 100 * from
(select * from xxx)as TableXXX) as TableYYY where cond1 or cond2 or ...or
cond60 order by fld1 DESC, fld2 ASC ", tak tieto metadata properties su
prazdne..nejake napady ako ziskat tieto metadata properites?

Dik,
Miso

Potomek TDBEditu

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 23.10.2004 11:08:59

Ahoj,
mam potomka DBEditu a v ramci jedne z metod bych potreboval menit obsah DBEditu - nejsem si jist, jestli mam menit Text nebo Field.Value.
Ale at menim jedno nebo druhe, tak chovani je odlisne od toho, kdyz hodnotu menim z klavesnice - napr. pri programove zmene Text ci Field.Value nedojde ke zmene stavu datasetu z DSBrowse na DSEdit.
Jak to mam delat spravne?

Dik za radu

Jak na napovedu

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 23.10.2004 10:00:54

Pise vubec nekdo do sveho programu napovedu?

Dik.

WWW odkaz

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 23.10.2004 09:18:50

Dobry den.

Pomoci ceho se realizuje WWW odkaz.

Neco jako LABEL na formulari s odkazem na nejakou WWW stranku. Po stisku se
otevre prednastaveny prohlizec s pozadovanou strankou.

D5, WXP

Predem dekuji Jirka

DBGrid, barveni radku

Dela se to pomoci uzivatelskeho vykreslovani, toto je jedno z reseni, meni to barvu pozadi podle hodnoty v sloupci:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not(gdSelected in State) then
case Table1.FieldByName('NumTickets').AsInteger of
0 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clYellow;
1 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clGray;
2 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clSilver;
3 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clRed;
4 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clGreen;
end;
TDBGrid(Sender).DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Offtopic: 4 volne pozvanky na Gmail.com

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 23.10.2004 07:48:42

Byly rozdany...
Hezky den.

Martin

RaveReports a spatna cestina pri ulozeni do PDF so

[*] leka(zv)centrum(tec)cz - 23.10.2004 07:46:42

[...]

Export dat z FB do mySQL

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.10.2004 07:20:40

David Klodner dne 22 Nov 2004 v 18:43:

> Vy nemate nikdo propojenou svoji aplikaci s nejakou DB na webu?

Pro pristup k MySql jsem pouzil Zeos library a funguje takrka k me spokojenosti. Jediny zadrhel,
na ktery jsem narazil, i kdyz si nejsem jist, zda jsem nespachal neco blbe ja: mam na formulari
komponenty pro pripojeni, programove jim nastavim parametry, pripojim se, prenesu data, odpojim
se. Pokud se pokusim pripojit jeste jednou, rve to Access violation.

Karel Rys

RegisterCustomModule

[*] Jiri Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 23.10.2004 00:26:11

Existuje neco takoveho i vv delphi 7? Ve ktere unite to je.
Chci si vytvorit okna s published vlastnostmi ale nejak jsem z toho
jelen.....nebo pro oci nevidim.

DBGrid, barveni radku

[*] In g. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 23.10.2004 00:14:10

Poradte mi nekdo prosim DBGrid, ktery umi barveni radku.

Diky Zdenek

Application.ProcessMessages - drzi se jako kliste

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 22.10.2004 20:15:54

[...]

Kylix a Linux Mandrake 10.0

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 22.10.2004 18:57:48

Ing. Miroslav Vopalecky wrote:
> Potrebuji poradit s Kylixem na Linuxu Mandrake 10.0. Zkusil jsem
> nainstalovat a zaktivovat celkem bez vetsich problemu.
> Problem nastane v okamziku, kdy chci spustit aplikaci "Run" z Kylixu
> (jak Delphi tak C). Chova se to jako by aplikace zamrzla. Kdyz se po
> dlouhe dobe objevi formular, je bez jakekoliv kompomenty (i jen
> Label).

Nemam to ze sve hlavy, ale melo by pomoci:
- otevrit soubor /usr/local/kylix3/bin/startdelphi pomoci editoru
- doplnit nasledujici radek pred radek "source
/usr/local/kylix3/bin/kylixpath...":

export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5

Pozn.: cislo verze v prikazu musi byt presne toto, nikoliv verze vaseho
kernelu.

Martin Schayna

Databaze

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.10.2004 18:29:45

> Dobra kniha je Borland Delphi Pruvodce vyvojare V-VI.

To je dobra kniha.
Chtel bych jenom poznamenat, ze na jejim prekladu se podilel Vlada Bodecek, jeden z nasich lektoru.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Export dat z FB do mySQL

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2004 18:43:47

Vy nemate nikdo propojenou svoji aplikaci s nejakou DB na webu?

David Klodner

> Ahoj,

> nevite nekdo, jak jednoduse vyexportovat data z FB do mySQL? Potrebuju
jen urcite tabulky a z nich urcita pole. Potrebuju totiz updatovat
databazi na webu ze svoji > aplikace.

> David Klodner
> D5, FB1.5

Vnorene transakce v SQL Serveru

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 22.10.2004 18:39:46

Dobry den,

jakym zpusobem se daji pres ADO pouzivat vnorene transakce? Musi se
neco nastavit v ConnectionStringu? Kdyz zavolam podruhe
ADOConnection1.BeginTrans tak mi to vyhodi chybu "V teto relaci nelze
spustit vice transakci". Pouzivam SQL Server Developer Edition.

Dik,

Vaclav Sykora, D7 na WinXP SP2

Databaze

[*] Jiri Kratochvil <kratochvil(zv)3a(tec)cz> - 22.10.2004 17:53:42

Dobra kniha je Borland Delphi Pruvodce vyvojare V-VI.

Jiri Kratochvil

literaturu, kde se da neco precist jak tvorit aplikace s databazemi. Predem
dik. Pavel

> Zdravim,
> literatury je plno. Napr.: Myslime v jazyku Delphi 6 od M. Cantu.
> Jinak bych Ti snad doporucil vyhnout se BDE a zacit rovnou s Interbase
> nebo Firebirdem. Poznas co jsou to ulozene procedury triggery a to
> vyuzivaji snad vsechny "velke databaze".
>
> hodne stesti
>
> Jarek

Databaze

[*] Jaroslav Pribyl <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 22.10.2004 17:35:40

Pavel Troubil napsal(a):
> [...]

nebo Firebirdem. Poznas co jsou to ulozene procedury triggery a to
vyuzivaji snad vsechny "velke databaze".

Cim pristupovat k MSSQL

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 22.10.2004 16:37:36

Jednoznacne bych doporucil ADO. Pouzivam to uz par let (ale to z
Delphi7) a bez problemu.

Pavel Zichovsky napsal(a):
> [...]
>
> mam Delphi 6 Professional. Doted jsem pouzival souborove databaze pres BDE
> (vc. localSQL), nicmene ted budu muset zacit pouzivat pristup k MSSQL
> serveru.
>
> Chtel bych se proto zeptat, jake komponenty pouzit na pristup k MSSQL, pro
> zobrazovani dat (ze selectu) a pro upravu dat.
>
> Pokud mozno neco obdobne jednoducheho na pouziti jako BDE. Melo by to byt
> soucast D6Pro, nebo free.
> Vim, ze tech moznosti je vic (dbExpress, ADO apod.), ale nevim kterou si
> vybrat, aby ten prechod byl co nejmene bolestivy :-(

> Pavel Zichovsky (zichovsky(zv)trul(tec)cz)

Delphi2005 Trial

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.10.2004 16:13:34

Jiri Foldyna wrote:
> Mel jsem podobny problem, koukl jsem na newsy a zjistil jsem, ze nejsem
> sam, Nastesti si tam nejaky kolik stezoval, mu na hotline dali nefunkcni
> S/N a autorizacni klic na D7 Trial. Uvedl tam i hodnoty, tak jsem je
> zkusil a uz mi to funguje.
>
> V dialogu registracniho wizardu chce S/N a auth. key. Zadal jsem toto:
>
> Serial number: W8HQ-X7F?Q3-RDJ?28-89G9
> auth. key: PZE-?Q3
>
> Do home\username jsem nakopiroval REG632.TXT a jede to.
>
> Docela sranda, asi taky nejak nestihaji :-))

Pouzil jsem tovje cisla a kousek jsem se pohnul. Ale pruser byl, ze muj
reg632.txt to nejak nechtelo, tak jsem si nechal vygenerovat druhej a uz to
jede. :)