Pomaly start W2K

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.1.2004 16:50:18

----- Original Message -----
From: "Petr Vones" <pvones(zv)vol(tec)cz>

> Task Scheduler (tady uz nevim jak muze byt cesky nazev)

"Naplanovane ulohy"

Ludek

Vycentrovani modalniho formu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.2004 16:50:12

Zdravim

Na Formu1 mam v leve casti OutlokBar a v prave casti Formu mam PageControl1
"alClient" pokud volam Form2.ShowModal "poScreenCenter" umisti se
vycentrovane ve vztahu k Formu1. Jak donutit Form2 aby se umistil
vycentrovane ve vztahu k PageControl1 respektive k TabSheet1.

Diky za odpoved

Pomaly start W2K

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.1.2004 15:36:06

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> diky, to si myslim taky (jeste podeziram DHCP). Jenze jak woknum naznacit,

Neni to spis "Sdilenim souboru a tiskaren v siti Microsoft" ? Ja tuhle vec
spolecne s "Klient site Microsoft" vzdy odstranuju, aby zbyl jen TCP/IP
protokol a nic jineho.

Potom se jeste podivej jestli mas zastavenou sluzbu Task Scheduler (tady uz
nevim jak muze byt cesky nazev) protoze ta se pry snazi neco hledat po siti.

Petr Vones

Sluzby

Odpovim si sam...

na tehle adrese http://www.chami.com/tips/delphi/031598D.html jsou priklady
jak zastavit sluzbu, spustit sluzbu, atd.
Odzkouseno v D7Prof (po mensich upravach)
> Ahoj, jak zjistim zda dana sluzba je spustena a pripadne jak ji zastavit a
> zase spustit.
> D7Prof

Pomaly start W2K

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.1.2004 15:10:01

> Tohle se mi stavalo, kdyz skaf nemel nastaveny DNS servery nebo na ne
> nedosahl. Zkusil bych laborovat s nastavenim DNS u DialUp a LAN.

Ahoj,

diky, to si myslim taky (jeste podeziram DHCP). Jenze jak woknum naznacit,
ze se o DHCP a DNS maji zacit zajimat az v okamziku, kdy se chci pripojit
dialupem, a ne uz pri startu systemu. Tam moc prostoru pro laborovani neni -
bud IP adresu a DNS server zadam sam - to nemuzu, protoze mi to prideli
provider po prihlaseni, nebo pouziju automaticke prideleni (to mam
nastavene). U LAN nic nastavovat nejde, pripojeni k lokalni siti doma nemam.

> Doma mam W2K,
> delat. V praci
> prihlaseni je system
> trvale pripojen k
> pripojeni. Problem
> packu a nastaveni
> ziskat
> pocitac neni
> procesor jen pro

Pomaly start W2K

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 12.1.2004 15:08:00

> nemate pocitac zapojen v lokalni siti a v domene? pokud ano jak velky
> mate profil (plocha , dokumenty ..) ? v tomto pripade win2k
> cely profil
> pri prihlaseni nacitaji ze serveru a odhlaseni opet na server ukladaji
> resenim je nastavit misto cestovniho profilu mistni

Ne, domaci pocitac v lokalni siti ani v domene nemam, je to solo masina. V
praci v lokalni siti problemy nemam.

> Doma mam W2K,
> delat. V praci
> prihlaseni je system
> trvale pripojen k
> pripojeni. Problem
> packu a nastaveni
> startu pokousi ziskat
> pocitac neni
> procesor jen pro

Z jakeho disku bootovat?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 12.1.2004 13:59:54

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Ahoj vespolek, mam dva fyzicke disky v jednom pocitaci. Na jednom jsou
> W98SE, na druhem WinXP Pro. Potrebuji pri startu zvolit disk, ze ktereho se
> bude bootovat, ale netusim, jak na to. Lze se nejak vyhnout boot managerum
> nebo to bez nich nejde?

Je dobre se vyhnout jinym boot managerum nez maji v sobe NTcka ;-) Podivej se
na soubor boot.ini do dokumentace:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314081

Popripade novejsi BIOSy umi pri startu zobrazit menu kde si muzes vybrat z
ceho se bude bootovat bez nutnosti to menit v setupu BIOSu.

Petr Vones

Delphi & ulozena procedura v Oracle

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.1.2004 13:51:47

No, jde mi o to, abych max. odlehcil klienta.
Chtel bych, aby se provedl prikaz na serveru a ten mi potom posilal bud rekordy nebo dataSet.
From: LUKES Vaclav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]

Jde mi o nasledujici. Na Oracle mam treba tabulku POKUS s jednim sloupcem
JMENO typu VARCHAR2. V tabulce je napr. 10.000 vet.

Rad bych na v Delphach sestavil nejaky dotaz, napr.:
SELECT * FROM pokus WHERE jmeno LIKE 'A%'
Ten poslal procedure jako parametr a ta mi vratila dataset s patricnym
vysledkem.

Nemate prosim nekdo na neco podobneho prikladek ?

OT: select

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 12.1.2004 13:25:42

Cus bus,
nevite nekdo prosim jestli jde udelat select vsech sloupcu krome prvniho
aniz bych musel vsechny vypisovat?

Virus v Delphi 7? (edice Delphi 8)

[*] koukal <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz> - 12.1.2004 11:17:33

> [...]
> (heuristika vyhodnotila nejakou akci jako sabotazni) nebo o neco, co je
> skutecne nekorektni (zapis do MBR disku apod.), ale neznamena to skutecne
> nebezpeci.
>

> Mam Delphi 8 a soucasti je i Delphi 7 Companion Tools Disk 1. Jake
> bylo moje prekvapeni, kdyz mi Avast4! Professional (kompletne
> updatovanej)
> mi pri kopirovani ohlasil toto:
>
> Byl nalezen virus!
>
> Jmeno viru: Win32:Trojan-gen. {VC}
>
> Jmeno souboru: D:\indigo_rose_software\setup_factory_6_0\suf60ev.exe

Dobry den.
Pracoval jsem v D5, D6 a Norton antivirus (pouzivam ho jiz leta - detekuje viry spolehlive) zadny
vir nenasel. S AVG a Avastem mam jen spatne skusenosti proto si myslim, ze jde o plany poplach.
Petr Koukal.

DAO komponenty

skusam DAO komponenty 3.9 od winsoftu. Mam tam locate kde porovnavam
retazec. Ak je v retazci diaktritika tak pod W95 mi nikdy neda zhodu pod W2k
to ide dobre. V dao komponentych mam nastavene v35. Stretli ste sa s niecim
podobnym ? Pripajam sa na mdb v. 97.
----------
* www.inMail.sk - Vasa emailova adresa na cely zivot ZDARMA
* Mail neobsahuje virusy. Skontrolovane antivirusom NOD32 (www.eset.sk)
* www.SlovakNET.sk - profesionalny webhosting, domena .SK ZADARMO
* Zoner Media Explorer 6 - stiahnite si pomocnika pre digitalnu fotografiu (http://www.zoner.sk/zme6)

OT: RichEdit, Table , image

[*] Radek Szurman <surad(zv)digijoe(tec)com> - 12.1.2004 10:47:29

Chci se zeptat, nemate nekdo link na free komponentu RichEdit s podporou
tabulek a obrazku ? diky.

D5 Ent

RxDBGrid a zaokruhlovanie - vyriesene

Dakujem vsetkym za pomoc
vyriesil som to cez TField.OnGetText

ip-tel: 421 48 4372098

Projekt nasimulovania logickych obvodov pocitacom

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.1.2004 10:43:28

1. Simulace se vzdy odviji v case
2. Kazdy logicky element popises pomoci logicke funkce a casu (viz katalogove listy)
3. Budes to resit jako Jacobiho iteracni metodu.
Nactec vstupy a z nich spocitas vystupy, ale na vstupy navaznych prvku se to
prenese
az v dalsim cyklu.

Pak mas dve moznosti:
1. budes cas diskreditovat po ekvilistatnich celcich
2. Cas budes diskreditovat dynamicky podle pouzitych logickych prvku.
Napriklad na invertoru se zmeni logicka jedna na logickou nula, on to samozrejme
nemuze okamzite promitnout na vystup (tokovy invertor neexistuje), ale chvilku
mu to potrva ( asi tak 4 ns u tech opravdu dobrych), takze nahlasi systemu, ze
ma za 4 ns provest novy vyhodnoceni celeho logickeho celku.

Slavek

PS: Myslim, ze tohle uz urcite nekdo resil, zkus se rohlednout kolem sebe.> Obraciam sa na Vas s prosbou o pomoc. Chcem vytvorit program pre
> simulaciu logickych obvodov. Zatial sa mi nepodarilo vymysliet vhodny
> algoritmus ako budu medzi sebou spolupracovat hradla napr NAND, ale uz
> mam naprogramovany v jazyku Delphi7 hruby nacrt grafickeho vystupu, ktory
> vam posielam/prepacte za chyby, v delphi len zacinam/. Tymto vas ziadam o
> pomoc, samozrejme ak vam to vas cas dovoli, o poskytnutie zdrojakov pre
> spravne fungovanie prilozeneho programu, alebo aspon poskytnutie cennych
> rad, ktore urcite ocenim, kedze nemam moc velke skusenosti s
> programovanim v tomto prostredi.

Z jakeho disku bootovat?

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 12.1.2004 09:51:17

Jiri Betunak wrote:

> V Biosu prepnout Boot order, nektere desky umi IDE-0, IDE-1....

Dobry den,

zkuste pouzit XOSL.
http://xosl.zde(tec)cz/

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz;ok2cqr(zv)post(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
ICQ : 165536992

OT : Synchronizace zdrojaku a komponenty

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.1.2004 09:57:23

> potreboval bych synchronizovat zdrojove kody mezi notebookem
> a stolnim pocitacem. Zkousel jsem WinCVS ale bohuzel jsme se
> nejak nemohli domluvit. Nepomohl mi ani tutorial.
>
> Co pouzivate vy?

V praci pouzivame FreeVCS: http://www.freevcs.org

WinCVS som kedysi skusal kvoli pristupu na sourceforge, pokial si spominam,
slo to bez problemov.
Mozes tiez skusit (myslim dost popularny) TurtoiseCVS:
http://www.tortoisecvs.org/

> Jako stavajici uzivatel si nainstaluji nejake komponenty. Vytvorim
> noveho uzivatele. Ten uz je nema.

Instalacia komponentov na paletu je v podstate len zapis .bpl (design
balicka) do registry v HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\7.0\Known
Packages. Delphi si odtial pri spusteni nacita cesty k design balickom,
ktore potom natahuje dynamicky ako pluginy a vola vsetky ich procedury s
nazvom Register.

> Kdyz si ten novy uzivatel nainstaluje sve komponenty neovlivni
> se pak navzajem?

Nemusia ;-) Zavisi to od tych komponentov a od toho, ako ich instalujes.

Do IDE instaluj len stabilne balicky s odladenym a otestovanym kodom.
Nazvy unit musia byt unikatne. Nazvy tried, ktore sa registruju pre
streaming (volanim RegisterClass), musia byt unikatne.
Oddeluj runtime od designtime. Na instalaciu do IDE staci designtime balicek
s registraciou, ktory je zavisly ("requires") runtime balicek so samotnym
kodom komponentov.
Vsetky dynamicke kniznice (.bpl, .dll, ...), od ktorych dany designtime
balicek zavisi, musia byt v system path.
Kvoli projektom, v ktorych budu tie komponenty pouzite, budes potrebovat v
Library Path cesty k .dcu (.dcp, ak pouzivas volbu "build with runtime
packages") z toho runtime balicka.

Z jakeho disku bootovat?

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2004 09:39:12

> [...]

PB> nebo to bez nich nejde?

V Biosu prepnout Boot order, nektere desky umi IDE-0, IDE-1....
Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

OT: Z jakeho disku bootovat?

[...]

Zdravim a sorry za OT

Combobox a parent ???? proc to nejde

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2004 09:27:06

Hello Konfero,
mam tenhle problem
potrebuji dostat do listview edit a combobox s editem mi to chodi v
pohode ale pokud se snazim nastavit parent na combobox tak mi to
vyhodi chybu
"Aplikace spusobila chybu v souboru User.exe a bude ukoncena "
nesetkal jste se stim nekdo prosim ...
Uvadim priklad :
Var
r: TRect;
begin
r := Listview1.Items[Pozice].DisplayRect(drBounds);
r.Left := r.Left + Listview1.columns[0].Width;
r.Right := r.Left + Listview1.columns[1].Width;
ComboBox1.Parent := ListView1;
ComboBox1.BoundsRect := r;
ComboBox1.Visible := True;
ComboBox1.Text := ListView1.Items[Pozice].SubItems.Strings[0];
ComboBox1.SetFocus;
Listview1.Items[Pozice].Data := ComboBox1;

end;
pokud misto ciomba pouziju edit tak je vse v pohode

Jiri mailto:kindrik(zv)centrum(tec)cz

ICQ#: 265297587

Delphi 7 ,WinME,Celeron 1200Mhz ~

kopie instalace D3

[*] Simek Pavel - KVS <p.simek(zv)icsvscr(tec)cz> - 12.1.2004 08:57:03

Zdravim vsechny,

potrebuji provet reinstalaci PC na kterem mam D3 (Win98SECZ).
Abych nemusel znovu instalovat D3 a vsechno ostatni (Rx,a dalsi balicky)
staci si zkopirovat adresar Borland a vetve registru
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Borland
2. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Borland
????
Chtel bych znovu nainstalovat Win98 SE CZ, pak provest instalaci D3 a pote
tam nakopirovat puvodni soubory Delphi a importovat ty dva registry.
Bude to OK??

Diky za odpovedi..

Interbase a problem se zpomalovanim. Vyresi to Hyp

On 12 Jan 2004 at 7:54, Petr Selinger wrote:

> Na databazich mam sweep interval nastaven na 0, prave kvuli zpomalovani pri
> sweepu. Sweep tedy delame obcas rucne (ale ne zase co tech 5 dni).

To bude ono.

> Muzu v pripade problemu udelat vypis z gstat a postnout to tady.

OK, nejlepe ze ctvrteho dne, a rovnou me na e-mail, ne do konference.

> Spis me mate, proc tomu vetsinou pomuze disconnect klientu nekdy ovsem
> az restart ibserveru. To snad s rozdilem mezi OIT a Next trans. nema
> primou souvislost. Nebo si tyto hodnoty drzi ibserver?

Problem dela bitovama mapa stavu transakci, ktera zabira stale vice
mista. Pri startu transakce je aktualizovana (vytvari se nova kopie).
Proto server vytezuje CPU a zere stale vice pameti. Navic je bitmapa
ulozena i v databazi, takze restart serveru problem resi jen docasne
(zpomaleni je dano spise fragmentaci pameti, nez narocnosti
realokace).

> [...]
> nastavenym HT a vykon je docela dobre rozlozeny mezi dva virtualni
> procesory. Pokud nastavim affinity mask na jeden proc., vykon se prenese
> na tento jeden procesor. Zatim jsem zadne problemy neshledal (az na to ze
> se cely server jednou samovolne restartoval, ale to nemusi byt nutne
> ibserverem :( ), v cem tedy muze byt to zhorseni? Ve vykonu (tim, ze se
> ztraci systemovy cas pri prepinani mezi VP?) nebo ve stabilite? Zkusim to
> dale sledovat, slibuji si od HT zlepseni behu aplikaci, ktere jedou na serveru.

Pokud nastaveni afinity zabralo, pak je to ok. Zpomaleni je dano
prepinamim kontextu (okna prehazuji IB mezi procesory).

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

RxDBGrid a zaokruhlovanie

Pouzivam metodu OnGetText, ale tyka se objektu TField, nikoli gridu, napr.

LBTable.FieldByName('TachoKon').OnGetText:= ProcessKMField;

procedure TLogBookWnd.ProcessKMField(Sender: TField; var Text: String;
DisplayText: Boolean);
begin
Text:= IntToStr(round(Sender.AsFloat));
end;

Pro tvuj pripad by patrne bylo dobre, kdybys mel tu tabulku v jednom miste a
pouze predaval pointer na ni (Datamodul).

Pouzivam v jednom projekte RXDBGrid a potreboval by som vo vsetkych
oknach, vsetky columny kt. zobrazuju Filed typu ftFloat, aby cislo
zobrazene v gride malo max. 2 desatinne miesta

Windows Server 2003 + IB 6.0

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 12.1.2004 08:32:59

Ahoj vsem,
nas zakaznik chce na server nainstalovat WinServer2003. My na nem provozujem
IBserver 6.0. Ma nekdo zkusenosti s touto kombinaci? Nebudou nejake
neprekonatelne problemy?
Zajimaji mne zaporne (hlavne), ale i kladne postrehy.

Predem diky

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT

OT : Synchronizace zdrojaku a komponenty

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 12.1.2004 08:28:58

Dobry den,

[...]

noveho uzivatele. Ten uz je nema. Kdyz si ten novy uzivatel nainstaluje
sve komponenty neovlivni se pak navzajem?

Dekuji za rady.

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz;ok2cqr(zv)post(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
ICQ : 165536992

Pridani textu do aplikace

[*] Andrew Axe <andrewaxe(zv)post(tec)cz> - 12.1.2004 08:14:57

On Mon, 29 Dec 2003 18:53:21 +0100, Jiri Cincura <jiri(zv)cincura.net> wrote:

> ktere se po kliknuti na tlacitko objevi ve formu. Ale jak tyto texty dat
> aplikaci? Nechci pouzit RTF a nacitani se souboru, protoze je lze pak
> lehce
> ukradnout, to same s HTML a TWebBrowser. Kdyz vezmu RTF a dam si ho do

A jak tam ty texty teda budes davat ?

> schranky, a chci ho primo dat do RichText (mel bych jich na formu vic a
> nastavoval bych akorat Visible), tak je tam vlozen pekne formatovany, ale
> jakmile dam OK, mam ho jako PlainText, i kdyz je PlainText na false.

Nicmene muzes pouzit RTF takto :

1) Zdroj RTF textu vlozis do Resources (menu project) jako User data -
RCDATA a nejak pojmenujes, treba TOP_SECRET
2) Podle potreby nahrajes text do RichEditu takto

var r : TResourceStream;
begin
r := TResourceStream.Create(HInstance, 'TOP_SECRET');
RichEdit1.Lines.LoadFromStream(r);
r.Free;
end;

Dalsi vec je, jak zabranit zkopirovani textu pres clipboard - melo by
pomoct testovani OnKeyUp a OnKeyDown na kombinace CTRL + C a CTRL + Insert
a pri vyskytu
ruseni Key. Pokud to nebude stacit, nezbude nez placnout RichEdit na panel
s Enabled := False a ten do ScrollBoxu. Jen nevim, jak zjistit potrebne
rozmery RichEditu, aby mely ScrollBary ScrollBoxu nejaky vyznam. Ponekud
prasacka, avsak mozna nejspolehlivesi metoda je povesit na OnKeyDown a
OnMouseUp volani
RichEdit1.SelLength := 0;

[...]

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 12.1.2004 07:54:54

> [...]
> dochazi, protoze po dosazeni rozdilu mezi OIT a next transaction (viz
> vypis gstat -h <database>) na hodnoty sweep interval je spusten
> sweep, ktery proleze celou databazi, a vyhazi smeti.
> Problem zcela odstrani, pokud budete nekdy v noci, nebo v dobe kdy to
> nevadi spoustet sweep, napr. pomoci gfix -sweep <database> -user
> sysdba -password <heslo>, treba nejakym schedulerem pro automaticke
> akce.

Na databazich mam sweep interval nastaven na 0, prave kvuli zpomalovani pri
sweepu. Sweep tedy delame obcas rucne (ale ne zase co tech 5 dni).
Muzu v pripade problemu udelat vypis z gstat a postnout to tady. Spis me
> [...]

dale sledovat, slibuji si od HT zlepseni behu aplikaci, ktere jedou na serveru.

Jedna zajimavost: zkousel jsem pokus s IBEventy a ibserverem 5.6 s klientem
5.6 - je to onen znamy problem, kdy pri ukoncovani klienta zacne procesor
vytezovat na 100% CPU po urcitou dobu. Tehdy bylo doporuceno pouzit
klienta z IB6.0 nebo FB a zatizeni nenastavalo. Pokus jsem opakoval a zjistil
jsem, ze pokud je povolena podpora HT, klient IB5.6 uz nezlobi, to znamena,
ze se korektne odpoji bez zateze procesoru.

Diky zatim za rady, Petr.

--------------------
Centrum(tec)cz Reality: na 50 000 aktualnich nabidek nemovitosti z cele CR! http://reality.centrum(tec)cz

RxDBGrid a zaokruhlovanie

Pouzivam v jednom projekte RXDBGrid a potreboval by som vo vsetkych
oknach, vsetky columny kt. zobrazuju Filed typu ftFloat, aby cislo
zobrazene v gride malo max. 2 desatinne miesta
Rad by som to urobil som na jednom mieste niekde v predkovy formularov
Viete mi niekto pomoct?

ip-tel: 421 48 4372098

Rave a cestina

12.1.2004 Petr Svejda:
> Nedari se mi prinutit, aby se v dobe design i runtime zobrazovala spravne
> cestina. Mam nastaven stredoevropsky font (napr. Arial) a presto se mi
> zobrazuji hacky a carky nesmyslne. Co je potreba nastavit, aby to slapalo?
> Funguje to pouze pri stisku F9 v dobe navrhu reportu.

Mas stazenou aktualizaci Rave (dostupna na Borland.com) ?
Jinak si zkus nastavit Arabsky charset (zdroj Borland(tec)cz, prezentace
Delphi)

Prekresleni SubItem v ListView

11.1.2004 Bronislav Klucka:
> Jde o to, ze u OnAdvancedCustomDrawSubItem a OnCustomDrawSubItem mam sice
> Item i SubItemIndex, nemam zadny rect, do ktereho vykresluji.... prece ho
> nebudu prepocitavat....

Tam prece ale staci jen nastavit Canvas.Font.Color a neni treba to
vykreslovat uplne cele rucne...

Rave nebo FastReport?

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 12.1.2004 00:56:25

Muzete nekdo, kdo se setkal s obema nastroji rict svoje prakticke
zkusenosti?

Mam zakoupen FastReport a vaham, zda ho muze Rave nahradit (u novych
aplikaci). S Rave nemam zatim zadne zkusenosti (krome prvnich problemu s
cestinou).

Diky Petr

Rave a cestina

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 12.1.2004 00:36:18

D7, WinXP, Rave

[...]

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 11.1.2004 23:46:15

> [...]

> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Interbase a problem se zpomalovanim. Vyresi to Hyp

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 11.1.2004 23:08:10

Zdravim,
mam problem s obcasnym zpomalovanim ibserveru (verze 5.6), projevuje se
to priblizne v 5ti dennich intervalech pri nepretrzitem provozu, kdy ibserver
zacne zpracovavat pozadavky pomaleji a zatizeni procesoru je v momentu
zpracovani na 100% CPU po nekolik vterin (normalne jsou to na jednotlive
dotazy vetsinou spicky tak na 80% CPU a hned to spadne dolu). Pomuze to,
ze postupne odpojim vsechny klienty a vykon je uz zase na normalu. Nekdy
ani toto nepomuze a musim provest restart sluzby ibserver, pak je to zase
vporadku.

Zajimave by mohlo byt jeste to, ze ibserver po restartu vyuziva kolem 8MB
pameti, casem po par dnech se dostane tak na 18MB, nekdy vyskoci na
20MB, ale nedokazu rict, jestli to s tim zpomalenim nejak souvisi.

Hledal jsem reseni vsemozne na netu a je tam docela dost odkazu na fora
s timto problemem, ale nikde neni zadne reseni (viz. heslo "Interbase 5.6
100% CPU" v Google Skupinach). Nesetkal jste se nekdo s podobnym
problemem se zatezi ibserveru?

Jeste dodam, ze aplikace jsou napsany v D5 UP2 s IBX5.04. Server bezi na
Win2000Server s IB5.6, klienti jsou na Win2000 SP3 s IB6.0. Tento tyden planujeme vymenit server za rychlejsi s P4 a podporou
Hyperthreadingu, jako system tam dame klasicke Win2000 SP3 (I kdyz
Microsoft oficialne pise, ze HT podporuje jen WinXP, neni to docela pravda).
Zajimalo by me, jestli je tady nadeje na zlepseni. Zatim neni moc jasne, jak
se bude stara Interbase chovat na procesoru s HT (tuto fukci podporuje az
myslim IB7.1). Testoval to uz nekdo?

Diky za kazdou radu nebo namet na vyzkouseni. Petr

On 11 Jan 2004 at 23:08, Petr Selinger wrote:

> [...]

> OnCustomDrawSubItem se neukazaly, jako moc vhodne...

Co znamena neukazaly se jako moc vhodne ?
Spis posli kus kodu jak to mas udelano...

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 11.1.2004 20:35:59

Zdar,

mam listview a v nem ciselne polozky, chtel jsem, aby zaporne byly cervene,
nevite nekdo, jak na to? methody OnDrawItem,OnAdvancedCustomDrawSubItem a
OnCustomDrawSubItem se neukazaly, jako moc vhodne...

Brona

P.S. pokud mozno poslete kus kodu

Problemy s prevodem komponent z D5 -> D6... [2x]

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 11.1.2004 19:15:53

presne :)

> Od: Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>

> Cili chapu-li to spravne:
> v D5 neexistovala trida TWordApplication a autor te komponenty,
> kterou se snazim instalovat pouzil tento nazev, ALE
> v D6 jiz takovato trida existuje a proto dochazi ke konfliktu?
> Rozumim tomu dobre?
> Jirka

Jak zkopirovat class ?

11.1.2004 mad(zv)worldmail(tec)cz:
> Hezky den,
> Resim problem, jak zkopirovat class :
> TNeco = class
> End;

> Var X,Y : Tneco;

> A potreboval bych udelat Y:=X. To ovsem pouze zmeni u Y ukazatel, tzn. Ze
> kdyz neco zmenim v Y, tak se mi zmena projevy i v X. A to ja prave nechci.
> Chtel bych, aby obe tridy mely svuj pametovy prostor.

> Jak na to ?

Pokud to tve TNeco jsou objekty, tak jsi jen nastavil ukazatel. Zkus
Y.Assign(X), pokud to TNeco podporuje

Jak zkopirovat class ?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2004 18:47:46

> Chtel bych, aby obe tridy mely svuj pametovy prostor.

Y:=TXYclass.create;
Y.assign(X);

...za predpokladu, ze ma trida TXY v metode assign zabezpeceno prevzeti
vsech potrebnych properties. Ve sve tride musis zpravidla assign
overridnout/doplnit.

transakce na mssql 7

[*] Karel Plechacek <karel.plechacek(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2004 18:19:40

dobry vecer,

mam problem s transakcemi. kdyz spustim transakci, pripravim dva parametricke dotazy, poslu je na server a commitnu transakci tak se provede pouze jeden a sice ten druhy, prvni se z nejakeho duvodu ignoruje . nevite nekdo co s tim?

pouzivam delphi7, adoconnection, adoquery, mssql 7

postup vypada takto :
uq1.SQL.Add( 'insert into tabulka ( slo1, slo2 ) values ( :slo1, :slo2 ) );
pak naplnim parametry
pak spustim ExecSQL
a pak to same jeste jednou

pokud to delam bez transakce tak se oba prikazy provedou a ulozi se do tabulky dva radky - cili vse v pohode

diky za jakoukoli radu

Licitovat nejvyhodnejsi nabidku je postavene na hlavu! Skoda Fabia nyni se zvyhodnenim az 50.000 Kc!http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=68739%26url=http://www.skoda-auto(tec)cz/action/fast

Problemy s prevodem komponent z D5 -> D6... [2x]

Od: Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft.com>
> [...]

v D6 jiz takovato trida existuje a proto dochazi ke konfliktu?
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP1
programator amater

Jak zkopirovat class ?

[*] mad(zv)worldmail(tec)cz - 11.1.2004 17:01:28

[...]

Dekuji za rady. Michal

.

Problemy s prevodem komponent z D5 -> D6 (A class

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 11.1.2004 16:47:25

> [...]
prejmenuj danou tridu (pokud na to mas vazanou aplikaci, bude to trosku
problem), dalsi moznost je odinstalovat balicek, ktery tam maji Borlandi,

Aplikace pro PDA

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 11.1.2004 15:39:20

From: "M.Hostinsky" <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz>
> Hodi se na to Delphi 8 nebo mam sahnout jinam (MS C#) ?

Delphi 8 zatim oficialne nepodporuje .NET Compact Framework, viz:
http://groups.google.com/groups?selm=3ff6cc2b%40newsgroups.borland.com

> Borland ani MS nenabizi trialovou verzi kde bych si to mohl vyzkouset
> a jsem s toho trochu zklaman.

Trial verze uvolnuje Borland zpravidla cca mesic po te co se zacne novy
produkt prodavat (nehledejme v tom logiku, zadna tam neni).

Ohledne trial verze Visual Studia:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/productinfo/trial/

Petr Vones

Aplikace pro PDA

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2004 15:37:17

Puvodni zprava ze dne 11.1.2004:

> Co zkusit .NET a jeho MobileToolkit ? Dosti zjednoduseny nastroj na
> programovani je u M$ zdarma : WebMatrix. Stahout si ho muzes

WebMatrix je pro webove aplikace pod ASP.NET. Nikoliv pro mobilni
aplikace. Mobile Toolkit byl snad pouze v betaverzi pro verzi 2002,
protoze verze 2003 ho ma v sobe (VS.NET Pro 2003).

> Jinak s tema trial verzema mas pravdu, je to jako kupovat zajice v
> pytli. Stejne by se dal v pekarne objednat chleba podle nejakyho
> reklamniho letaku a az by ti prisel domu, zjisti by si, ze se to
> neda zrat ;-)

Jasne, jasne :-) Tak si to tady zadarmo objednej a dostanes k te trial
verzi Visual Studia jeste plne verze komponent za $900 a pak teprve
mudruj nad nejakym chlebem :-)

http://www.microsoft(tec)cz/akce/VS.NETResKit/

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2004 15:33:13

Puvodni zprava ze dne 11.1.2004:

> Borland ani MS nenabizi trialovou verzi kde bych si to mohl
> vyzkouset a jsem s toho trochu zklaman.

No a hledal jsi tu trial verzi nebo si to jen myslis nebo jsi to nekde
slysel? Trial verzi na 60 dni Visual Studio .NET 2003 Professional
muzes objednat zdarma tady:

http://www.microsoft(tec)cz/akce/VS.NETResKit/

Jinak prave ve VS.NET Pro lze delat aplikace pro PDA na zaklade .NET
Compact Framework.

Jinak pro PDA muzes take delat treba ve Visual Basic nebo C++ pomoci
free nastroju stazitelnych z MS webu. Ale lepsi je ten .NET.

Aplikace pro PDA

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 11.1.2004 15:13:11

http://www.asp.net/webmatrix/download.aspx?tabindex=4

[...]

4> -----Original Message-----
4> From: M.Hostinsky

4> chci napsat jednoduchou, sitovou (WiFi) db aplikaci pro PDA.
4> Privitam
4> jakekoli uzitecne rady a zkusenosti.
4> Mam tuto zakladni otazku:
4> V cem to napsat, aneb v cem je to nejjednodussi, nyni
4> pouzivam pro PC
4> zamozrejme Delphi,
4> Hodi se na to Delphi 8 nebo mam sahnout jinam (MS C#) ?
4> Borland ani MS nenabizi trialovou verzi kde bych si to
4> mohl vyzkouset
4> a jsem s toho trochu zklaman.

Aplikace pro PDA

[*] M.Hostinsky <miroslav.hostinsky(zv)worldonline(tec)cz> - 11.1.2004 14:57:09

Ahoj,
chci napsat jednoduchou, sitovou (WiFi) db aplikaci pro PDA. Privitam
jakekoli uzitecne rady a zkusenosti.
Mam tuto zakladni otazku:
V cem to napsat, aneb v cem je to nejjednodussi, nyni pouzivam pro PC
zamozrejme Delphi,
Hodi se na to Delphi 8 nebo mam sahnout jinam (MS C#) ?
Borland ani MS nenabizi trialovou verzi kde bych si to mohl vyzkouset
a jsem s toho trochu zklaman.

Dik za vase rady
M. Hostinsky

Sluzby

[*] dalibor(zv)torola(tec)cz - 11.1.2004 10:56:53

Ahoj, jak zjistim zda dana sluzba je spustena a pripadne jak ji zastavit a
zase spustit.
D7Prof

Menu v leve casti Formu

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2004 15:51:29

From: "Radek Szurman" <surad(zv)digijoe.com>
> Omlouvam se, je to D7 Ent. Nicmene problem stale trva. Viz nize kousek
> zdroje, ktery je nepouzitelny, protoze kdyz ve strance chybi button tak se
> enter neodesle.

Neni to tohle ?
http://bdn.borland.com/article/0,1410,6302,00.html

Petr Vones

Delphi 8 a systemovy unit Was: Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.1.2004 01:45:55

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> inu, otazka bola, ci class MojaTrieda zadefinujem priamo v Library, tzn.
> nie v unite ? Podla mna to nejde :(((

To ne, ovsem neni mi jasne proc na tom tolik lpis.

Petr Vones

RtlTraceDatabaseEnumerate a ADO

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.1.2004 01:59:58

From: "Martin Nedopil" <delphi(zv)hon(tec)cz>
> [...]

restartovat mezi pokusy o napravu (instalace ruznych verzi knihoven apod.)

Modelovy priklad jednoduche databazove aplikac e a

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.1.2004 01:55:57

From: "Petr Svejda" <petr(zv)svejda(tec)cz>
> # Delphi 7 Professional v zakladni instalaci (zadne dalsi
> komponenty/nastroje tretich stran !!!!!!!!!!!!!! (tedy nenavrhujte napr.
> FlashFiler))

> # zkusit se vyhnout navrhum na BDE a navrhum na textove a jine soubory

Potom si ty pozadavky protireci. Budto pouzij SQL server (IB, Firebird, MSDE)
a ten instaluj s aplikaci nebo FlashFiler. Nic jineho na vyber nemas. Pokud je
to hodne jednoduche tak snad jeste XML a dotazy v XPath.

> # omezit telefonickou podporu ("hloupy" uzivatel by si mel za standardnich
> podminek pomoci sam :-) )

Jednoduche, staci nemit telefon. Overeno v praxi ;-)

Petr Vones

Virus v Delphi 7? (edice Delphi 8)

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 10.1.2004 01:41:54

From: "Petr Svejda" <petr(zv)svejda(tec)cz>
> Byl nalezen virus!
>
> Jmeno viru: Win32:Trojan-gen. {VC}
>
> Jmeno souboru: D:\indigo_rose_software\setup_factory_6_0\suf60ev.exe

Obratil bych se na vyrobce Avastu, tohle bude spis falesny poplach.

> Dosud jsem nemel zavirovanem pocitac a tak si rikam, ze by preci Borland
> nebyl schopen distribuovat virus na oficialnim CD.

Borland Companion CD urcite prochazi antivirem, ale za jejich obsah odpovida
autor.

Petr Vones

Virus v Delphi 7? (edice Delphi 8)

[*] dalibor(zv)torola(tec)cz - 9.1.2004 23:59:44

POTVRZUJI, AVAST 4 v tomto souboru opravdu nahlasi virus.
Dalibor

> Nezkousel jste to nekdo pomoci Avastu?

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 9.1.2004 23:25:40

[...]

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 9.1.2004 22:35:36

Proveril jsem pomoci Norton Antivirus 2004 s dnesni aktualizaci a nic tam
neni.

S pozdravem

Jarda Pospisil

[...]

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 9.1.2004 20:57:27

Jiri Foldyna napsal(a):

> [...]
> winlogon...
>
> Da se s tim neco delat, nebo je to "vlastnost" -:( ?

Tisk do PDF, Rave a cestina

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 9.1.2004 20:23:24

From: <delphi(zv)lec(tec)cz>
> potreboval bych vyresit tisk do PDF pomoci Rave 5.1.2 BEX v Delphi 7.0
> vcetne korektniho kodovani cestiny a pripadne spravne vkladani fontu do pdf.

Pravdepodobne nejde o tisk PDF, ale generovani PDF dokumentu.

> Nevrona o problemu sice vi, ale resit ho zrejme nehodla (v jejich konferenci
> to uzivatele poptavaji uz nejmene rok). Stale pouze vydavaji nove a nove
> verze a uctuji si za to tucne $$$, nicmene stabilita a funkcnost se zlepsuje
> pouze pomalu.

Dokud bude designer v CLX, nelze o pouzitelnosti vubec mluvit :-/

> Pokud mate nekdo tento problem vyresen, pripadne pracujete s vyse uvedenymi
> produkty, budu rad za kazde info.

PDF s diakritikou se vytvari tak, ze se do dokumentu vlozi bud cely font (coz
ovsem dost zvetsi velikost dokumentu) nebo jen jeho cast, ktera pak obsahuje
podmnozinu znaku s diakritikou ktere jsou v danem dokumentu pouzity.

Dalsi moznosti je vyuzit vlastnosti Acrobat Readeru, ktery umi za urcitych
podminek mapovat True Type font se stejnym nazvem jako je instalovan v systemu
a tim dosahnes zobrazeni ceskych znaku. Je vsak nutne aby dany Font PDF objekt
obsahoval informaci o kodovani a prevodni tabulku "glyphu" jednotlivych znaku
dle specifikace PDF formatu.

Petr Vones

OT: Virus v Delphi 7? (edice Delphi 8)

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 9.1.2004 19:57:21

[...]

uvolnovani objektu

[*] Michal Aichinger <michal.aichinger(zv)talk21(tec)com> - 9.1.2004 19:47:20

Ano preklepl jsem se

Michal
> Tam snad melo byt VAR a ne TYPE...
>
> --
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Pomaly start W2K

[*] delphi(zv)lec(tec)cz - 9.1.2004 19:37:18

> [...]
> winlogon...
>
> Da se s tim neco delat, nebo je to "vlastnost" -:( ?

uvolnovani objektu

9.1.2004 Michal Aichinger:
> Zdravim
> mam asi zacatecnicky dotaz, ale nevim si s tim rady. Mam promenou
> nejakeho typu napr.
> type
> FImage : TMagickImage;
> nekde si ji inicializuji
> FImage := TMagickImage.Create;

Tam snad melo byt VAR a ne TYPE...

OT: Pomaly start W2K

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.1.2004 18:37:09

Ahoj vespolek,

[...]

[*] delphi(zv)lec(tec)cz - 9.1.2004 17:25:01

Zdravim,

potreboval bych vyresit tisk do PDF pomoci Rave 5.1.2 BEX v Delphi 7.0
vcetne korektniho kodovani cestiny a pripadne spravne vkladani fontu do pdf.

Uz jsem shledl kdejakou konferenci, ale bez vysledku. Prosel jsem krkolomnou
cestou od verze Rave, ktera je soucasti Delphi (a bez dobre ukryteho updatu
na strankach Borlandu na verzi 5.0.8 je podle meho nazoru nepouzitelna) az k
verzi 5.1.2, ktera ma nicmene naprosto stejny problem.

[...]

Nasel jsem produkty wPDF, RaveRender a eDocEngine, ktere se tvrari, ze by
tisk mely hravne zvladat, ale mne se uz nechce investovat dalsi penize a
usili do testovani dalsich produktu.

Pokud mate nekdo tento problem vyresen, pripadne pracujete s vyse uvedenymi
produkty, budu rad za kazde info.

Jan Skvor

Instalace pod NT

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 9.1.2004 17:20:59

Ahoj,
v instalaci aplikace potrebuji rozlisit, zda bude dostupna pouze instalujicimu adminovi anebo vsem uzivatelum. Muzete mi poradit jaky je v techto instalacich rozdil? Je to pouze v registrech HKEY_CURRENT_USER/HKEY_LOCAL_MACHINE anebo i v necem jinem. K instalaci pouzivam InnoSetup. Pokud mate nejaky priklad pro InnoSetup budu rad.
Dik. Jara

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 9.1.2004 16:44:49

neco bych mel: prave schanim uklizecku, neb jsem totalne linej
uklizet :-)))))

Friday, January 9, 2004, 3:30:42 PM, you wrote:

VB> Nemate nekdo nahodou pro me praci pri ktere
VB> bych nemusel programovat? :-))
Martin mailto:martin(zv)aprog(tec)cz

Font.Charset - azbuka

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 9.1.2004 16:40:48

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)martinkasman.sk>
> Prosim nemate niekto JCL - Locales Examples? Nemohli by ste sa na to mrknut
> a pomoct s tym? Ja si s tym neviem dat rady a neviem ako to je urobene.

Vzhledem k tomu ze jsem ten priklad a JclLocales unit psal tak ti to mohu
prozradit ;-) Patrne ti jde o to, ze se v listboxech zobrazuji fonty ktere
prislusi danemu locale. Je to tim ze polozky listboxu se vykresluji kodem VCL,
viz lbOwnerDrawFixed.

Petr Vones

RtlTraceDatabaseEnumerate a ADO

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 9.1.2004 16:18:46

Musim bohuzel konstatovat, ze SP4 na Win2k nepomohl.
Takze na WinXP SP1 to bezi, ale jinak to pada jak hruska.
Vedle toho bezi jiny program pouzivajici ADO, pripojen
ku stejne databazi a ten je 100%.

Ma jeste nekdo neco, cim by potesil mou zmucenou dusi?

Martin

> MDAC

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 9.1.2004 15:30:42

Mozna to neni tak zle. Mozna jde spise o to, ze zase jednou nastava "prelomova" doba, kdy se objevuje rada novych technologii, ktere jednou v budoucnu umozni zase programovat bez prilisneho premysleni nad kodem. Ale nejdrive se ty technologie musime naucit. A ony jsou potvory natolik jine, nez to, na co jsme byli zvykli, ze hlavne nam starsim to uceni dela docela problemy. Zvyky nabyte lety a lety psani programu se hluboko zaryly pod kuzi. Mladi, nezatizeni touto minulosti to maji mnohem snazsi a nemusi tolik mysled nad kodem.

Mam pocit, ze tohle je tema ponekud OT, tak jsem to tak oznacil. Radeji prosim nikdo nereagujte nebo zase vznikne flamewar

P.S.: tak si rikam, ze to programovani pro ty, kteri jsou prilis zatizeni minulosti neni ta spravna profese. Nemate nekdo nahodou pro me praci pri ktere bych nemusel programovat? :-))

From: "Radek Szurman" <surad(zv)digijoe.com>
> [...]
> handle ale pak zase nejede enter kdyz za neni buton ve strance. Resili jste

Pocet prihlasenych uzivatelov na firebird servere

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.1.2004 13:46:27

Ja to resim pres utilitu TCP view, ktera zobrazi vsechny TCP spojeni a tim i TCP
spojeni FB.
Neni sice videt pod jakym user name se kdo prihlasil, ale zato je videt odkud (coz
zase neni
v informacich v DatabaseInfo).
Jinak pokud se chces ptat ciste pres SQL, tak to nejde, jedinne pres UDF (a to je
jednodussi
zmenit ty tridy a je to i ssystemovejsi).

Slavek

> V tom je prave ten problem, pristup k db je rieseny cez COM a toto tam nie
> je zverejnene, a mne nedovolia menit zakladne triedy, a sql by bolo
> lepsie,
> teda ak to ide?
>
> Vlko

Font.Charset - azbuka

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 9.1.2004 13:26:25

Prosim nemate niekto JCL - Locales Examples? Nemohli by ste sa na to mrknut
a pomoct s tym? Ja si s tym neviem dat rady a neviem ako to je urobene.

Vdaka za kazdu radu

Od: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

> Proc chces mit tu unitu bez zdrojaku?

Jak ma vypadat doklad - faktura neplatce DPH

9.1.2004 rookie1(zv)quick(tec)cz:
> Muze byt tento doklad nadepsan "FAKTURA - DANOVY DOKLAD" ?
> Jak je to s datumem zdanitelneho plneni, muze byt nebo nemuze byt uvedeno ?

Protoze tam dane nejsou, neni tam ani datum zdanitelneho plneni.
Je tam datum vystaveni a splatnosti.

Jak ma vypadat doklad - faktura neplatce DPH

[*] rookie1(zv)quick(tec)cz - 9.1.2004 08:58:00

> Dodavatel - obchodni jmeno, adresa sidla, ICO, registrace spolecnosti
> nebo fyzicke osoby dle obchodniho zakoniku.
> Odberatel totez mimo te registrace. Popis zbozi nebo sluzby, ceny,
> cena celkem. Datum vystaveni, datum splatnosti, zpusob platby,
> cislo uctu (pri platbe prevodem).
>
> Nepovinne udaje navic tam byt mohou - napr. DIC, telefony, faxy, cisla
> bot, sponzori apod. Nikoliv vycisleni DPH :-)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Muze byt tento doklad nadepsan "FAKTURA - DANOVY DOKLAD" ?
Jak je to s datumem zdanitelneho plneni, muze byt nebo nemuze byt uvedeno ?

> [...]

Novy typ FORMu do FILE/NEW...

9.1.2004 KALUS Jozef:

> to je sice pekne, ale ako tam mozem nieco pridat, je tam iba Edit
> a Delete nejake Add tam nevidim :o(

A prave tlacitko na formulari jsi zkousel ?
Treba neco jako "Add to repository" :-)

jak se pripojit na web server pres telnet...

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.1.2004 08:43:56

Jaromir Tomecek <jaromir.tomecek(zv)usmd(tec)cz> wrote:
> Jak se prosim mohu pripojit na web server pres telnet????
> jak zadam cislo portu...???
> diky..

Doporucuji: telnet /?
U me: telnet [host [port]]
Napr.: telnet 192.168.1.10 80

Martin Schayna

Chyba ve Firebird1.5 RC8

On 5 Jan 2004 at 23:19, delphi(zv)mjsoft(tec)cz wrote:

> Muzete to jeste nekdo zkusit zda to v RC8 dela a v RC7 ne.

Je to chyba v RC8. RC7 je v poradku.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Novy typ FORMu do FILE/NEW...

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 9.1.2004 08:23:54

> [...]

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows 2000

Jak activovat aplikaci

smarja .... ono jde dostat focus na vic oken v jednom case??? :-o

Jirka

Kompilace Unit

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 9.1.2004 07:47:47

From: "Martin Nedopil" <delphi(zv)hon(tec)cz>
> jsem z toho trosku zmateny. Mam cca 5 programu na bazi
> pristupu k MS-SQL pres ADO. Vsechny chodi az na jeden, ktery
> zpocatku take, ale pak to zabalil a Dr.Watson hlasi
> v event logu chybu RtlTraceDatabaseEnumerate. Vsechny
> programy jsou zhruba stejne (co do logiky pristupu k ADO).
> Jen ten jeden pouziva ClientDataSet, ale jinak to same.

Tahle chyba se cas od casu objevuje, obvykle pomaha instalace posledniho MDAC
a take by tam mel byt SP4 pro Windows 2000.

Petr Vones

Interbase problem

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 8.1.2004 14:49:25

zdravim

mam dva DBGridy jeden hlavni a druhy zobrazuje podrobnosti ke kazdemu
radku v prvnim DBGridu.
casto (ne pravidelne) se mi stava ze ve druhem DBGridu se zobrazi pouze
prazdne radky bez textu (ale pocet radku je spravny )

kdyz odchytnu OnDrawDataCell a chci si to vypsat rucne :

DBGridSlozeni.Canvas.Brush.Color:= clWindow;
DBGridSlozeni.Canvas.FillRect(Rect);
DBGridSlozeni.Canvas.Font.Color:=clBlack;
DBGridSlozeni.Canvas.TextOut(Rect.Left+2,Rect.Top+2,Field.AsString);

tak to hodi vyjimku na to ze Field = nil

pouzivam interbasi 6.0.1 nainstalovanou na win XP Pro a na temze PC mam
spusten program v delphi

prosim vi nekdo co s tim ?

diky PM

RtlTraceDatabaseEnumerate a ADO

[*] Martin Nedopil <delphi(zv)hon(tec)cz> - 8.1.2004 17:34:03

Well, stane se...

Ale desi me to "cas od casu". Na webu jsem k tomu nic
nenasel a MDAC mam posledni.

(pro ty, kteri jsou ted taky v pruseru jako ja:
zavadime novy system a ja mam ve hre sest programu,
ktere komunikuji s MS-SQL a kdyby se to cas od
casu stavalo casteji muze si to jit hodit i cela firma.
Mame 110 lidi a od stredy se snazime zpracovat
180 tun materialu, lidi delaji na 2 dvanactihodinove smeny
v sobotu a nedeli, ja se chodim domu jen vyspat).