Delphi2005 Trial

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.10.2004 15:25:30

Mel jsem podobny problem, koukl jsem na newsy a zjistil jsem, ze nejsem sam,
Nastesti si tam nejaky kolik stezoval, mu na hotline dali nefunkcni S/N a
autorizacni klic na D7 Trial. Uvedl tam i hodnoty, tak jsem je zkusil a uz
mi to funguje.

V dialogu registracniho wizardu chce S/N a auth. key. Zadal jsem toto:

Serial number: W8HQ-X7F?Q3-RDJ?28-89G9
auth. key: PZE-?Q3

Do home\username jsem nakopiroval REG632.TXT a jede to.

Docela sranda, asi taky nejak nestihaji :-))

Zdravim

Jiri Foldyna

> Ja je mam nainstalovane na C do vychoziho adresare a nic... :(((
> Jsem velice rozhorcen kvalitou resp. nekvalitou produktu
> Borlandu. Nedavno
> jsem zkousel StarTeam trial a musel jsem volat na hotline,
> abych to vubec
> rozchodil - instalace je naprosta tragedie a dokumentace
> jeste vetsi...

Jak na dva mainformy v aplikaci

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.10.2004 14:41:26

Tusim, ze mainform je urcen jen tak, ze se vytvari jako prvni v poradi a
tudiz by melo stacit do *.dpr souboru pridat rozhodovani, ktery form
vytvorit...

pohyb image mysou

[*] dusko <dusko(zv)persoholic.org> - 22.10.2004 14:17:24

dobry den.
mam polozeny image na scrollbare, pricom image je daleko vacsie ako
scrollbar. pohyb funguje cez klasicke posuvniky... ako naprogramovat,
aby sa dalo objektom image pohybovat mysou? myslim klasicky drag and
drop v ramci scrollbaru. klepnem mysou a potiahnem na miesto, co
potrebujem vidiet. diky za rady.
dusko

Access violation v konstruktoru

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 22.10.2004 13:43:21

Uz jsem vyradil z constructoru vsechno, zustal jen radek s inherited, ale porad to pada. Nemuze byt problem v .dfm. Na co se zamerit?
Jaromir Cermak

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>>
> TEditacniForm muzeme pak pouzit primo do okna v hlavnim formu (viz kod
> nahore) i jako samostatnej form (klasicky create,showmodal,free)
>
> akorat jedinej problem, ktery jeste nemame vyresenej je ten, ze nam
> nefunguji hotkey v tom vkladanym formu (hlavni form je sezere driv) -
> poradite nekdo jak to rozchodit (v podstate predat stisk hotkeye z
> jednoho formu do druhyho)?
>
> Mame to v D5
>
> Petr Sikola

Adresar Windows System

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 19.10.2004 11:17:52

Osobne pouzivam TjvDirectories z jedi (www.delphi-jedi.org)

jirka

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> Pekny clanek, kde najdete vse co je noveho v D2005 je na BDN:

A dalsi je tady:
http://hallvards.blogspot.com/2004/11/delphi-2005-reviewers-guide.html

Petr Vones

ActiveForm, Drag and Drop souboru

[*] Libor Janecek <libor.janecek(zv)cegedim(tec)com> - 19.10.2004 10:41:48

Vyzkousej VirtualShellTools

Libor

OT: Co je noveho v Delphi 2005

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.10.2004 10:41:48

Pekny clanek, kde najdete vse co je noveho v D2005 je na BDN:

FW:
A Technical White Paper By Bob Swart on all that's new in Delphi 2005

http://bdn.borland.com/article/0,1410,32778,00.html

--
Jiri Cincura
e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.
-Robert F. Kennedy, 1961

Adresar Windows System

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 19.10.2004 10:43:49

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2004 10:49:49

WinAPI

GetSystemDirectory

Jirka Virt

TThread vs BeginThread

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 19.10.2004 10:45:49

Ahoj, prosim o radu

Muzu ukoncit vlakno vytvorene takto
MyThread := TThread.Create(...)
f-ci TerminateThread?

Jedna se o to, ze pouzivam (musim) 3rd party knihovnu, ktera nekdy zatuhne, proto ji taky poustim v threadu, delam to pomoci BeginThread, ted probiha lehky refaktoring kodu a pouzil bych asi TThread, jina vlakna, ktera spoustim muzou zase profitovat s vlastnosti Terminated.

Jen si proste nejsem jisty co udela TerminateThread(MyThread.Handle) kdyz uz je to nutne a bude-li to mit vliv na udalost OnTerminate.. Rekl bych, ze s klidkem provedu

TerminateThread(MyThread.Handle);
MyThread.Free;

a vse ok? OnTerminate se asi nevyvola.

Co po TerminateThread volat MyThread.Terminate misto Free?

Dik za radu odjakziva pouzivam BeginThread, s TThread nemam zkusenosti.
A.B.
D4 WXPPro

Co ve FB nejde...

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 19.10.2004 08:57:39

> [...]

2. Pouziti nejakeho MemTable, kde v runtimu, vytvorim jednotlive fieldy
podle typu a hodnoty z radku z procedury prevedem do sloupcu MemTable

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Komponenta pro zadavani datumu

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 19.10.2004 07:49:35

Tady je kousek kodu, ktery resi tvorbu data v normalnim TEdit.
Doplnte si to do nejake sve komponenty.
Vystupem je datum ve formatu d.m.yyyy

sText := Text;
while Pos(',', sText) > 0 do //nahrad pripadne carky za tecky
begin
nPozice := Pos(',', sText);
Delete(sText,nPozice,1);
Insert('.',sText,nPozice);
end;
If Length(sText) = 1 Then
begin //v pripade ze retezec je jen jeden znak dlouhy dopln tecku a
mesic a rok
sText := sText + '.'+
IntToStr(MonthOf(Date))+'.'+IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 2) AND ( Pos('.',sText)=0) ) then
begin //v pripade ze retezec je dva znaky dlouhy a neobsahuje tecku tak
dopln tecku a mesic a rok
sText := sText + '.'+
IntToStr(MonthOf(Date))+'.'+IntToStr(YearOf(Date))
end
Else If ((Length(sText) = 2) AND (Pos('.',sText)>0) ) Then
begin //v pripade ze retezec je dva znaky a dlouhy a obsahuje tecku tak
dopln mesic a rok
sText := sText + IntToStr(MonthOf(Date))+'.'+IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 3) AND (Pos('.',sText)=2) ) Then
begin //v pripade ze retezec je tri znaky a dlouhy a obsahuje tecku na
druhem miste tak dopln tecku a rok
sText := sText + '.'+IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 3) AND (Pos('.',sText)=3) ) Then
begin //v pripade ze retezec je tri znaky a dlouhy a obsahuje tecku na
tretim miste tak dopln mesic a rok
sText := sText + IntToStr(MonthOf(Date))+'.'+IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 4) AND (Pos('.',sText)=3) ) Then
begin //v pripade ze retezec je ctyri znaky a dlouhy a obsahuje tecku na
tretim miste tak dopln tecku a rok
sText := sText + '.'+IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 4) AND (Pos('.',sText)=4) ) Then
begin //v pripade ze retezec je ctyri znaky a dlouhy a obsahuje tecku na
ctvrtem miste tak dopln rok
sText := sText + IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) = 6) AND (sText[6]='.') ) Then
begin //v pripade ze retezec je sest znaku a dlouhy a obsahuje tecku na
sestem miste tak dopln rok
sText := sText + IntToStr(YearOf(Date));
end
Else If ((Length(sText) < 6) AND (Pos('.',sText)=0)) then
begin //pokud je retezec dlouhy mene nez 6 znaku a neobsahuje jednu
tecku tak dopln dnesni datum
sText := DateToStr(Date);
end
Else If ((Length(sText) < 6) AND (Pos('.',sText)> 0)) then
begin //pokud je retezec dlouhy mene nez 6 znaku a obsahuje jednu tecku
tak dopln rok
sText := sText + '.'+IntToStr(YearOf(Date));
end;
If Pos('..', sText) > 0 Then
begin //pokud doslo ke zdvojeni tecky tak to oprav
nPozice := Pos('..', sText);
Delete(sText,nPozice,1);
end;
Text := sText;
StrToDate(Text);
Except
begin
MessageDlg('Vlozeny udaj neni platnym datem. Nastavuji dnesni
datum.',mtError, [mbOK],0);
Text := DateToStr(Date);
SetFocus;
Exit;
end;

On Behalf Of Karel Pecinka
> poradite nekdo nejakou sikovnou kompoentu, ktera uzivateli umozni
> zadavat rychle datum z klavesnice (napr. 1710 bude 17.10. a doplni se
> rok, 17 bude 17. 10. a doplni se aktualni mesic a rok atd.)? Nebylo by
> ani spatny kdyby mel uzivatel i alternativni variantu rozbalit si
> graficky kalendar podobne jako to ma datetimepicker, ale to uz neni
> tak potreba. A kdyby ta komponenta byla rovnou db, tak by to byla
> uplne parada, ale to uz bych si eventuelne pridal.

Komponenta pro zadavani datumu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2004 03:03:13

> [...]
> kdyby ta komponenta byla rovnou db, tak by to byla uplne
> parada, ale to uz bych si eventuelne pridal.

Ahoj,
Mne se libi TEditSinea (viz. sada freeware komponent Sinea VCL pro
Delphi s uplnymi zdroji na www.sinea(tec)cz)
(EditType = ttDate)

Ludek

ActiveForm, Drag and Drop souboru

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 18.10.2004 23:51:00

Dobry den,

snazim se o vytvoreni ActiveForm aplikace pro Internet Explorer, ktery ma jednu
funkci, umoznovat pretazeni souboru z pruzkumnika do TListView.

Vytvoril jsem si proceduru:

procedure WMDROPFILES(var Message: TWMDROPFILES); message WM_DROPFILES;

Napred jsem zkusil v OnCreate registrovat ActiveForm pro prijem souboru
metodou:

DragAcceptFiles(Handle, True);

Bohuzel mi to nefungovalo a tak jsem jeste pouzil zpusob:

procedure TEasyUploader.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited CreateParams(Params);
Params.Exstyle := Params.Exstyle + WS_EX_ACCEPTFILES;
end;

...... bohuzel taky bez uspechu. Pokazde kdyz pretahuji soubory na ActiveForm,
pretahne si to k sobe Internet Explorer.

Snazil jsem se hledat pomoc na googlu a vysledkem je, ze jsem prosel
neuveritelne mnozstvi stranek, kde se porad dokolecka popisuji vsechny zpusoby,
ktere jsem vyzkousel, ale o ActiveForm a Drag & Drop jsem se nikde nedocetl.

Jste ma posledni nadeje. Software: Delphi5

Michal Soukup
suky(zv)atlas(tec)cz

Zjisteni lokalni IP

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 18.10.2004 22:26:54

Ahoj, cely thread jsem necetl, ale zjistuji IPcka lokalnich sitovek takto
(nekde jsem to kdysi cajznul nebo tak, ale funguje :)

procedure LoadIPAddressesToTStrings(aitems : TStrings);
type
TaPInAddr = array[0..10] of PInAddr;
PaPInAddr = ^TaPInAddr;
var
phe : PHostEnt;
pptr : PaPInAddr;
Buffer : array [0..255] of Char;
i : Integer;
GInitData : TWSADATA;
err : Integer;

begin

aitems.Clear;
err := WSAStartUp($101, GInitData);
if err = 0 then begin
i := 0;
GetHostName(Buffer, SizeOf(Buffer));
phe := GetHostByName(Buffer);
if phe = nil then Exit;
pptr := PaPInAddr(Phe^.h_addr_list);
while pptr^[i] <> nil do begin
aitems.Add(StrPas(inet_ntoa(pptr^[i]^)));
inc(i);
end;
WSACleanUp;