Pouzitelnost MSDE v ostrem provozu

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 1.10.2004 09:23:19

Kdyby se sesli vsichni najednou, tak MSDE ma omezeni v poctu soucastne zpracovavanych transakci, takze by ty ostatni cekaly, az na ne dojde rada.

Jirka

> Pocita se, ze 3-4 klienti budou pracovat intezivne. Hlavni
> cast aplikace jsou predevsim slozitejsi selecty resp. view +
> neco ve vlaknech na pozadi. Jak by vypadala situace, pokud by
> se skutecne seslo vsech 8 klientu najednou?

Pouzitelnost MSDE v ostrem provozu

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 1.10.2004 09:13:18

> [...]

jsou predevsim slozitejsi selecty resp. view + neco ve vlaknech na
pozadi. Jak by vypadala situace, pokud by se skutecne seslo vsech 8

Datum v MSSQL

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 1.10.2004 09:01:16

> select * from dat.sezn.ucet where den = 29.10.2004 mi to nebere
> poradte jak se musi spravne dotaz zadat

Format datumu nezavisly na jakychkoli nastavenich (na MSSQL) je:
'yyyymmdd hh:mm:ss.zzz'

SELECT * FROM dat.sezn.ucet WHERE den='20041029'

Tomas Zalesak

Pouzitelnost MSDE v ostrem provozu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.10.2004 08:55:14

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 1.10.2004 08:45:13

Zdravim,

[...]

Dik,

Vaclav Sykora

Datum v MSSQL

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 1.10.2004 08:33:12

Ahoj
co takhle
select * from dat.sezn.ucet where den = "29.10.2004";

Brona

Datum v MSSQL

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 1.10.2004 08:29:11

[...]

Vlozenie .NET formu do delphi aplikacie

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 1.10.2004 08:25:11

Zdravim konferenciu,

mam takyto zamer do starej delphi aplikacie urobit novy modul v .NET len
neviem ako ho dostat do PageControlu v Delphi aplikacii. V delphoch som
to robil cez Createparented. Skusal som aj naimportovanie tlb-cka
ale to je nekompilovatelne.

Mate niekto skusenosti.

Dik za nakopnutie

Laco

Registrace databaze Firebird

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 1.10.2004 08:15:10

nemas nahodou nejaky bordel v klientskych knihovnach gds32.dll nebo
fbClient.dll?

From: "Pave Gazda" <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>

> Podle mne to nejde.
> Muzes si ale udelat vlastni soubor (stream), a tam ulozit vice navrhu za
> sebou.
> Pavel

..a podla mna by to mohlo ist..zadefinujes si premennu (File -
DataDictionary) napr. report_type.. potom si vytvoris viacero stran v danom
reporte (kazda strana robi 1 verziu reportu) pricom v onBeforePrint danej
strany das napr.
begin
Visible := report_type=1;
end;

..aspon myslim, ze by to takto mohlo ist..
M.

FYI: Vyhledavac pro vyvojare

Na http://www.koders.com/ je k dispozici novy vyhledevac pro
vyvojare, umoznujici vyhledavat ve zdrojovych textech open source
projektu (neco jako google na open source zdrojaky). Velmi sikovnmy,
pokud hledate znovupouzitelny kousek kodu, nebo priklad pouziti
nejakeho API apod.

S pozdravem
Pavel Cisar (ICQ: 89017288)

Synapse - TPingSend

[*] Ing. Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 9.10.2004 11:57:35

Pouzivam TPingSend, nechavam nastaveny
default hodnoty TimeOut a PacketSize.
Vysledky, ktere dava tento Ping, jsou
diametralne odlisne od prikazu PING,
spusteneho v prikazovem radku.
Nema nekdo napad, cim to?

Dik. Igor

Program nefunkcny pod WinXP ale funkcny pod Win2K

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 9.10.2004 11:43:33

Mam program ktory bez problemov funguje na Win2000. Na WinXP funguje len
ked je spusteny z Delphi!!! a Nefunguje na WinXP ked to exe, ktore
vzniklo pomocou RUN v Delphi je spustene priamo (cize spustene napr.
poklepanim v prieskumnikovi, bez spustania v Delphi)!!! Program je
kompilovany v registrovanej verzii Delphi7, na formulari je aj XP
Manifest. Program nevyhlasi ziadnu chybu len akokeby zmrne - ale len pri
priamom spusteny vo WinXP. Stretli ste sa niekedy s niecim takymto? Ako
sa to da rozbehat tak, aby to fungovalo aj bez Delphi na WinXP.

nacteni vlastniho kurzoru

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 9.10.2004 10:55:30

> Screen.Cursors[crBigCross]:=LoadCursor(HInstance, 'CRBIGCROSS');
> pbDrawBox.Cursor:=crBigCross;
>
> ale kde nic tu nic. co delam spatne?

co se tyce stadrardnich kurzoru tak to sem nikdy nezkousel menit pomoci
zdroju ... proc vlastne ... ale pochopitelne muzes ze zdroju nacist vlastni
kurzory ... prvne si je hod do zdroje RES ... pak ho v programu nacti {$
soubor.res} (nejlip na zac. sekce implem.) ... ted u sebe nemam delphi ale
funkci
LoadCursor(MAININSTANCE, 'MY_CURSOR_1') ziskas pouze handle toho kurzoru
takze to prirad do Screen.Cursor.Handle ... ted u sebe nemam delphi abych si
to overil ale bude to tak ...

Uzivatelska konfigurace nastrojove listy

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.10.2004 10:05:21

> veci navic,
>
> a co, kdyby ses s nami podelil o web adresu.
> Nebo to vsichni pripadni zajemci mame hledat na Google ap.
> Jarek Uher

Pokud te zajima odkaz na neovereny SW - je to
http://www.hicomponents.com/apprehend/TBX_Customiser.htm. Zatim jsem to
nerozchodil, takze referenci nemohu dat zadnou. Petr necht mi promine
minimalni informacni hodnotu prispevku :-)

Jiri Foldyna

Kresleni kolem okna - vyreseno

[*] Dalibor Faltynel <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.10.2004 10:03:21

Vyreseno, koho by to napadlo, ze null znamena nulu
InvalidateRect(0, nil, true);
Dalibor.

Identifikace IB klienta

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2004 09:55:20

> Muze mi nekdo poradit jak snadno, rylchle a elegantne zjistit
> jestli na pocitaci kde program jede je instalovan IB client?
> Tedy nejak jinak nez ze neco zkusim a kdyz to neprojde tak
> usoudim ze tam klient nebezi.

Je na nom gds32.dll a je v ceste, takze LoadLibrary('gds32.dll') prebehne
uspesne.
V pripade Interbase < 7 (neviem, ako je to vo verzii 7, este som ju
nepouzil) je tiez potrebne mat v \WINNT\System32\drivers\etc\protocol
zaregistrovany port pre gds_db:

gds_db 3050/tcp # Interbase Server

Ja ale na klientoch pouzivam gds32.dll z distribucie Firebirdu, ktora to
nepotrebuje - ak gds_db nie je zaregistrovany, pouziva default 3050.

Identifikace IB klienta

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 9.10.2004 09:51:20

No client IB se nemusi ani instalovat staci kdyz mas nekde clientskou
knihovnu.
Mozna by to slo resit tak, ze se pokusis naloadovat pomoci LoadLibrary a bud
si ji OS najde v cestach nebo to padne. Pokud ale ma tu knihovnu nejaka
aplikace primo u sebe tak nezjistis nic.

From: "Dalibor Toman" dtoman(zv)fortech(tec)cz
Date: Thu, 30 Dec 2004 09:58:16 +0100
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: Spusteni programu ze sluzby

Petr Koukal.

Spusteni programu ze sluzby

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.12.2004 09:58:16

koukal(zv)petrkoukal(tec)cz wrote:

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 30.12.2004 09:04:11

> Program je nutno spustit v kontextu uzivatele treba pomoci CreateProcAsUser
> z JCL.

Dobry den
Zkousel jsem to ale mam problem :

Priklad kodu
Var
lpszUsernAme : String;
lpszDomain : String;
lpszPAssword : String
Htoken : Thandle;
si : startupinfo;
pi : process_information;
path : string;

Begin
{User logon}

lpszUsernAme := 'anyuserr';
lpszDomain := '.';
lpszPAssword := 'pswd';

path := '...'; //cesta k programu

{toto funguje uzivatele naloguji}
If Not LogonUser (Pchar(lpszUsernAme),
Pchar(lpszDomain),
Pchar (lpszPAssword),
LOGON32_LOGON_INTERACTIVE,
LOGON32_PROVIDER_WINNT50,
htoken )Then
Exit
Else
Begin
si.cb := Sizeof (startupinfo);
si.lpReserved := nil;
si.lpDesktop := nil;
si.lpTitle := Nil;

si.cbReserved2 := 0;
si.lpReserved2 := Nil;

If not CreateProcessAsUser (htoken, // user
Pchar(Path), //file to xecute
Nil, //command line
Nil, // main security default
Nil, // theard security default
false, // inherited
NORMAL_PRIORITY_CLASS or CREATE_DEFAULT_ERROR_MODE, // creation flags
Nil, //enviroment block
Nil, // current directory
si, // STARTUPINFO
pi) Then // process info
Begin
I := GetLastError;

{funkce CreateProcessAsUser selze a getlast error vraci
ERROR_PRIVILEGE_NOT_HELD

A required privilege is not held by the client.
A to bez ohledu na prava uzivatele (administrator..) dana funkci LogonUser }

End;

Nevi nekdo,v cem je chyba?

Diky

Petr Koukal.

Cernobila obazovka - barevny form, jako WinXP LogO

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 29.12.2004 21:27:23

Co presne chces? celu obrazovku do ciernobieleho modu? alebo aj ten prechod?
ak chces obrazovku tak si ju zachytis do obrazku (TBitmap), a potom vykreslis
ciernobielu napr. cez moju kniznicu (graph64.netgraphics.sk) ... alebo si
bitmapu rucne prevedies do grayscale, ... prechod z farieb do grayscale tiez tak

palo

> Zdravim vsechny,
> nevite nekdo, jak by se dalo napodobit chovani windows, jako pri
> LogOff ve WinXP?
> Zkousel jsem hledat na internetu, ale bez uspechu.

IBExpert

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.12.2004 20:37:18

Ahoj,
nevedel by nekdo, jak v IBExpertu nastavit nejake slusne vyuzivani kapacity linky? Jsem na GPRS a to cekani je hrozne, pritom
treba nazvy tabulek v kazdem ComboBoxu to nacita znova, pritom by se to dalo cacheovat.

Podobne inteligentne by se mohlo chovat vice veci.

Nevedel by nekdo o nejakem nastaveni? Ja se v tom hrabal, ale menuzu nic najit.

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

Problemy se spoustenim programu po restartu PC

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 29.12.2004 20:03:15

Ahoj panove!
Moc vas opet prosim o pomoct s resenim meho problemu. Mam aplikaci, jak uz jsem tady nakolikrat psal, hlavni form a jedno dalsi separatni vlakno, ktere vykonava predem definovane ukoly na zaklade pozadavku hlavni formu, ktery je startuje na principu udalosti. Jednotlive ukoly jsou vykonavane v urcitych casovych intervalech, o ktere se staraji dva timery hlavniho formu, ktere pokud vlakno zrovna nic nevykonava, posila udalost tomu spe. threadu s zadosti o provedeni urcite ulohy. O ukonceni daneho ukolu sep. threadu je hlavni aplikace informovana na zaklade zpravy.
Aplikace se otevira skryte, hlavni form neni zobrazen, vytvori se pouze ikona v system tray-i.
Mam ted problem, ktery neumim vyresit. Stava se docela casto, ze se mi uloha z toho threadu bud neprovede a nebo nedobehne a nebo do aplikace neprijde ta udalost o jejim ukonceni a tim cela aplikace stoji. Nevim co z toho se ve skutecnosti deje. Zkousel jsem ruzne logovat, zpomalovat start aplikace atd. Zatim bohuzel nic nepomohlo. Vylsdeky jsou tak ruzne, ze z nich nelze nic vycist.
Faktem je, ze pokud je system nastartovan, tak vse beha skvele. Pouzivam komponentu IBClientDataset, ktera potrebuje knihovnu midas.dll. Tu jsem prilinkoval do aplikace.
Nevim, jestli to muze nejak souviset, ale chyba, ktera vypadala uplne stejne, byla zpusobena absenci prave one knihovny midas.dll.

Otazky:
Je mozne, ze by se aplikace spustila a z nejakeho duvodu nebyla hned dostupna knihovna midas.dll (nebo by nebyla dostupna z nejakeho duvodu pro to separatni vlakno)???

Jde tenhle stav nejak navodit (aby se to dalo otestovat)???

V te uloze, ktera se provadi ihned po spusteni aplikace je oteviran seriovy port - je mozne, ze by otevreni portu nebylo mozne provest kdyz jeste system startuje? (pro otevreni portu pouzivam SYNASER - L.G.)

Je mozne, ze pri startu systemu se muzou nejakym zpusobem "ztratit" (byt zpracovany jinde) nejake zpravy jdouci tomu memu hlavnimu threadu?

Je mozne, ze zpravy nedojdou, kdyz form neni videt, neni na pruhu uloh a je videt pouze ve spustenych procesech?? (jak uz jsem rekl, kdyz je system ready, tak to vse slape jak ma)

Nemuzu vyloucit, ze jsem nekde vysekl nejakou botu, ktera se projevi jenom pri max vytizeni procesoru, ktere se deje napr. pri startu systemu - mate nejakou metodu, jak zatizit PC a toto potvrdit nebo vyvratit?

Diky vsem za Vase napady a rady.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

Odchyceni STARTa TASKMANAGERU

[*] Petr <potuzacek(zv)volny(tec)cz> - 29.12.2004 20:03:15

Ahoj,

potreboval bych ten stisk jen odchytit, ne zakazat.
At si to uzivatel treba stiskne, a nabidku start ma k dispozici,
nebo at si prepina mezi ulohami, ale potom chci minimalizovat aplikaci na
panel,
aby nebyl nabidkami rusen jeji form (jde o hru). Zaroven potrebuju, aby byla
zachovana fce samotnych klaves Alt a Ctrl.> Domnivam se, ze toto je nutno resit prepsanim gina.dll. Ja pouzivam
> upravenou verzi a funkcemi zakaz a povol si definuji, jestli jsou
> Klavesove kombinace Ctrl-Alt-Del, Alt-Tab, Ctrl-Esc apod. pripustne.
> Odchycenim udalosti to obavam se nepujde.
>
> S pozdravem
>
> Tomas

listview a nacitavanie z DB

[*] Hubert <hubert(zv)pokec.sk> - 29.12.2004 18:11:07

Ahojte,
potreboval by som pomoct s nacitanim dat z DB po kliknuti na polozku listview .... chcem aby sa data zobrazili v dbMemo... skusal som to ale stale mi program tvrdi ze mamam indexovane polia a ked ich indexujem tak tvrdi ze nemoze index najst a prekonvertovat ho pre TListview item ...
poradte mi co mam na to zle
diki

for i:=0 to list.Items.Count-1 do
if list.Selected.Index = i then
begin
table.Open;
table.Findkey([list.items[i]]);
end;

hubert
hubert(zv)pokec.sk
---------------------

Cernobila obazovka - barevny form, jako WinXP LogO

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 29.12.2004 11:22:40

Zdravim vsechny,
nevite nekdo, jak by se dalo napodobit chovani windows, jako pri
LogOff ve WinXP?
Zkousel jsem hledat na internetu, ale bez uspechu.

S pozdravem,
Petr Cafourek

petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

D6 Pro, WinXP CZ SP

Spusteni programu ze sluzby

Program je nutno spustit v kontextu uzivatele treba pomoci CreateProcAsUser
z JCL.

Spusteni programu ze sluzby

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 29.12.2004 10:34:36

Tohle uz je mnohem lepsi a ve vetsine pripadu to dostacuje. Ale
potreboval bych presto spustit program v kontextu prihlaseneho
uzivatele (napr. program WinVNC se pod uctem SYSTEM sice spusti,
ale nelze tam nastavit heslo, a proto je program nepouzitelny).

Napada vas neco?

Diky Karel

> Melo by pomoci spustit sluzbu v interaktivnim modu. Bud
> zaskrtnout ve vlastnostech nainstalovane sluzby "Allow
> service to interact with desktop", nebo nastavit u sluzby v
> Delphi property Interactive na True.

OT: Nabidka zamestnani

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 29.12.2004 08:54:26

Dobry den,

nase firma hleda nove programatory (Delphi, Java, VBA),
Zlin, Kromeriz a okoli.

kontakt a upresneni na adrese

http://development.technodat(tec)cz/nabidka-zamestnani.php

Odpovedi prosim na kontakt uvedeny na internetu
(popripade na muj email), nikoliv do konference.

s pranim hezkeho dne

Ing. Radek Cervinka, Technodat Zlin

Vysledek SELECT COUNT do TEdit

Neslo by ten sloupec pojmenovat, treba
IBQuery2.SQL.Add('select count (*) POCET from Osoby');
a v DBEditu proste dat odkaz na field POCET? Pripadne do
TEdit Text:=FieldByName('POCET').AsString?

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Podivej se v MSDN na IpHlpAPI. Pak se podivej na internet a urcite
> najdes nejake unity, ktere to umi pouzivat.

Priklady jsou v IP Helper API konverzi na JEDI:
http://www.delphi-jedi.org/APILIBRARY

Petr Vones

IPConfig v Delphi ...

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 21.12.2004 12:49:53

Dobry den,
21. prosince 2004, 11:57:49, napsal jste:

> Ahoj,
> existuje v Delphi nejaky rozumny zpusob, jak zjistit info o
> lokalni stanici ... neco jako napriklad v DOSu bylo ipconfig?

> Diky za napovedu ... pripadne link.
> P.

Zkus komponentu IdIPWatch na zalozce Indy Misc. Ja ji pouzivam a nemel
jsem zatim zadne problemy.

A nebo zkus toto:

Var
HostEnt : PHostEnt;
InAddr : TInAddr;
HostEnt := GetHostByName('');
if HostEnt <> nil then
Begin
with InAddr, HostEnt^ do
Begin
S_un_b.s_b11 := h_addr^[0];
S_un_b.s_b12 := h_addr^[1];
S_un_b.s_b13 := h_addr^[2];
S_un_b.s_b14 := h_addr^[3];
End;
RichEdit1.Lines.Add('Jmeno stanice = ' +HostEnt.h_name);
RichEdit1.Lines.Add('Adresa stanice =' + Inet_ntoa(InAddr));

Petr Cafourek
mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

IPConfig v Delphi ...

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.12.2004 12:35:52

> [...]

Podivej se v MSDN na IpHlpAPI. Pak se podivej na internet a urcite
najdes nejake unity, ktere to umi pouzivat.

Firebird a dve sitove karty

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.12.2004 12:19:51

Libor Junek, Medisoft International dne 21 Dec 2004 v 11:15:

> Neni na tom serveru nejaky firewall? U FB je problem ze kdyz napriklad
> mas povoleny port pro FB server (3050) ale pro eventy ktere pouzivas
> ne, tak FB vytuhne. Libor

A co se prosim musi povolit pro Eventy?

IPConfig v Delphi ...

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 21.12.2004 12:19:51

mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz wrote:
> [...]
> existuje v Delphi nejaky rozumny zpusob, jak zjistit info o lokalni
> stanici ... neco jako napriklad v DOSu bylo ipconfig?

A co si to proste spustit? Je to i ve Win :)

Na to doporucuju TDosCommand unitu. Krasne odchytis vystup a mas to (no
trocha prace s tim to vydloubat).

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.
-Robert F. Kennedy, 1961

IPConfig v Delphi ...

[*] mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz - 21.12.2004 11:57:49

[...]

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 21.12.2004 11:15:46

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> nevite jak udelat toolbar pro IE. napriklad takovy jaky ma google ?

http://www.euromind.com/iedelphi/ie5tools/bandobjects.htm

Petr Vones

toolbar pro IE

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 20.12.2004 18:14:22

To jsou takzvane band objekty, musim rici, ze je to dosti tezke.

Premyslim, ze o tom napisu clanek, ale prozatim by melo pomoct M$ SDK,
ms-help://MS.PSDK.1033/shellcc/platform/shell/programmersguide/shell_adv/bands.htm

DKx

>nevite jak udelat toolbar pro IE. napriklad takovy jaky ma google ?

pomoc s prekladem C++ funkce

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.12.2004 18:02:21

david.kopecek(zv)hacktrack.com wrote:
> [...]

> int32_t oldebx = *myebx;
> #if WORDS_BIGENDIAN == 1
> char *pt;
> int32_t shift, i = 0;
> #endif
>
> *myebx*=2;
> if ( !(oldebx & 0x7fffffff)) {
> if (*scur<0 || ssize-*scur<4)
> return -1;
> #if WORDS_BIGENDIAN == 0
> oldebx = *(int*)(src+*scur);
> #else
> oldebx = 0;
> pt = src + *scur;
> for(shift = 0; shift < 32; shift += 8) {

V zapisu assembleru to bude neco asi velmi jednoducheho ...

D> Toman

Bytove pole

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.12.2004 17:54:20

Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura.net> wrote:

> [...]

case of byte
1: (E : Extended);
2: (B: Array [1..SizeOf(Extended)] of byte);

(variantni zaznam)

prehlednejsi (asi jak pro koho) bude neco na zpusob:

E: Extended;
B: ^TByteArray;

B := (zv)E;
Zdravi