Synapse a Connection Timed out

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 14:08:04

> Nedokazu si dnes predstavit nejakou vetsi aplikaci ktera nepouziva
> vyjimky. Prinejmensim by tam mohla byt nejaka funkce podobna
> Win32Check ktera by ty vyjimky vytvarela, s rozumnym popisem chyby v
> danem kontextu.

A kdo kdy rikal, ze aplikace nema pouzivat vyjimky? Ja jen tvrdim, ze
pouzivat vyjimky ve winsock kodu neni zrovna idealni, a vysvetlil
jsem i proc.

Nerikam, ze to neni nemozne, a pokud vyjimky chces, muzes je v
Synapsi pouzivat! Staci si zapnout jednu property. Ale jak jsem rekl,
drtiva vetsina uzivatelu Synapse semnou souhlasi, ze pouzivani
vyjimek ve winsock kodu je spise nepraktivcke nez uzitecne, tak je
nepouziva.

A protoze to skoro nikdo nepouziva, snadneji unikne nejaka chyba, coz
byla pricina puvodniho dotazu.

Takze nemusis navrhovat neco, co v Synapsi davno je. ;-)

D2005 a Windows 2003 Server

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.12.2004 13:26:01

Petr Vones wrote:
> From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
>
> To je Trial verze ?
>
> Petr Vones

Presne tak, Trial.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.
-Robert F. Kennedy, 1961

toolbar pro IE

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 20.12.2004 13:01:58

Zdravim Konferenci

nevite jak udelat toolbar pro IE. napriklad takovy jaky ma google ?

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

ADMIN: OT: Vypis komponent a vlastnosti z projektu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.12.2004 13:09:59

> Mam takovy dotaz, da se nejak udelat vypis vsech komponent obsazenych v projektu,
> vcetne jejich vlastnosti?

Prosimte, bud tak hodny a prestan pouzivat prefix OT v subjektu u
prispevku, ktere nejsou OT. Neni to poprve. A pokud nevis, co OT
znamena, tak si precti pravidla. Dekuji.

OT: Vypis komponent a vlastnosti z projektu

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 20.12.2004 13:05:59

Zdravim vsechny,
Mam takovy dotaz, da se nejak udelat vypis vsech komponent obsazenych v projektu,
vcetne jejich vlastnosti?

S pozdravem,
Petr Cafourek

petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

D6 Pro, WinXP CZ SP

pomoc s prekladem C++ funkce

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 20.12.2004 13:03:58

Zdravim konferu

pomohl by mi nekdo prosim s prekladem tohohle kodu do delphi ?.. Neni
mi jasny hlavne ten WORDS_BIGENDIAN .. zajimalo by me kteroiu variantu
mam pouzit jestli s 1 nebo 0 ?...

static int doubleebx(char *src, int32_t *myebx, int *scur, int ssize)
{
int32_t oldebx = *myebx;
#if WORDS_BIGENDIAN == 1
char *pt;
int32_t shift, i = 0;
#endif

*myebx*=2;
if ( !(oldebx & 0x7fffffff)) {
if (*scur<0 || ssize-*scur<4)
return -1;
#if WORDS_BIGENDIAN == 0
oldebx = *(int*)(src+*scur);
#else
oldebx = 0;
pt = src + *scur;
for(shift = 0; shift < 32; shift += 8) {
oldebx |= (pt[i] & 0xff ) << shift;
i++;
}
#endif

*myebx = oldebx*2+1;
*scur+=4;
}
return (oldebx>>31)&1;

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Synapse a Connection Timed out

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.12.2004 13:01:58

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

Prinejmensim by tam mohla byt nejaka funkce podobna Win32Check ktera by ty
vyjimky vytvarela, s rozumnym popisem chyby v danem kontextu.

Sinea check-box

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 20.12.2004 12:50:02

> From: Kalhous
>
> Potreboval bych v sestave Sinea tisknout check-boxy.

Jsou minimalne dve reseni. Obe jsou zalozena na tisku obrazku.
Je potreba si vytvorit obrazek zaskrtnuti, asi ve formatu BMP a ten
umistit do adresare s predlohou tiskove sestavy. Obrazek se umisti v
predloze na pozadovane misto.

1. Pomoci podmineneho tisku
Ve vlastnostech prvku obrazku se zvoli podminka, za ktere se ma obrazek
tisknout, muze to byt funkcni vyraz nebo jenom odkaz na datovou polozku.
Toto reseni je vhodne pro situaci tisknout/netisknout.

2. Pomoci nacitani obrazku
Nazev souboru s obrazkem neni konstanta, ale odkaz na datovou (asi
vypocitavanou) polozku, ktera teprve obsahuje nazev souboru, ktery se
nacte.
Toto reseni je vhodne pro vicestavovou signalizaci, kdy pro nekolik
ruznych stavu existuje nekolik ruznych obrazku.

Samozrejme existuji dalsi komplikovanejsi reseni pomoci udalosti
OnNactiObraz nebo OnPrintElement

Vaclav Krmela

Synapse a Connection Timed out

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 12:35:41

> Jestli je nesmyslne bych nechal na tom kdo to pouziva. Problem je v
> tom, ze v Synapsi neni prilis podporovan zpusob jak indikovat chyby
> pomoci vyjimek, to je vse to jsem chtel rict. Jiste ze existuji jine
> knihovny, ale prijde mi skoda ze zrovna tohle Synapse nema.

On tam ten system vyjimek je. Ale protoze to tak skoro nikdo
nepouziva, tak se tam obcas vyskytne chyba, jako napriklad ta, kterou
to vsechno zacalo.

Ono je to trosku o necem jinem. Vem si program, ktery vubec neni
postaveny na vyjimkach. A ted ne najednou rozhodnes, ze jina cast
programu vyjimky pouzivat bude, a ted to zacnes slepovat dohromady. Z
toho vnikne peknej gulas, a spise tam udelas nejakou chybu.

Zatimco kdyz je program od sameho zacatku psany a popstaveny na
vyjimkach, je prirozene je pouzivat. (A naopak by vzniknul paskvil,
kdyby ses pokousel vyjimky ignorovat.)

A jadru podla je v tom, ze Winsock API vubec vyjimky napouziva. tedy,
jakmile se budes snazit nad Winsockem postavit vyjimky, bude z toho
paskvil.

Zatimco kdyz se podivas treba na .NET, tam vidim vcelku logicke a
prirozene ty vyjimky pouzit.

Delphi 2005 vs. Visual Studio .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.12.2004 12:33:40

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> To sis nevsiml spravne... mobilni aplikace Borland stale ignoruje.

Zrovna tady to ma tezke. Za prve potrebuje dalsi debugger a predevsim narozdil
od "normalniho" .NET frameworku kde je design-time kod jeho soucasti a muze to
rovnou pouzit, je toto pro Compact Framework pouze ve Visual Studiu, takze by
to musel cele naprogramovat znovu.

Petr Vones

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 12:25:39

> Tak znovu. Jisteze ma. Ale funkci, ktera vraci _primo_ pole bajtu,
> nedoporucujes pouzivat.

Ne, to je nedorozumneni... Nedoporucuji primo pouzivat funkci
RecvBuffer, pokud zaroven neproniknes do dalsich potrebnych funkci,
jako je treba CanRead. Jinak proti jejimu pouzivani nemam vubec nic!

> Dalsi funkce, ktera take vraci pole bajtu, a kterou uz doporucujes
> pouzivat, to vnitrne obchazi pres string. A to je to misto, ke kteremu
> mam vyhrady. Dle meho nazoru by daleko cistsi bylo, kdybys vnitrne
> pracoval vsude s polem bajtu nebo pripadne streamem, a ven pak
> vystrkoval az v posledni instanci to, co si programator preje.

Tak bych to jiste mohl delat, jen by to dalo mnohem vice prace. A
delat mnohem vice prace jen proto, ze se nekomu nelibi pouzivani
stringu jako binarniho bufferu (byt tomu technicky fakt nic nebrani),
na to jsem opravdu hodne liny. S tim nic nenadelas.

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 20.12.2004 11:57:37

nedoporucujes pouzivat. Dalsi funkce, ktera take vraci pole bajtu, a kterou
[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.12.2004 11:57:37

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]

je vse to jsem chtel rict. Jiste ze existuji jine knihovny, ale prijde mi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 11:37:34

> - Nevsiml jsem si, ze by D2005 podporovalo vyvoj pro mobilni aplikace.
> Pokud pises firemni aplikaci, velmi snadno ziskas podporou mobilu
> konkurencni vyhodu.

To sis nevsiml spravne... mobilni aplikace Borland stale ignoruje.
;-(

Bytove pole

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.12.2004 11:37:35

JM wrote:

> UNION jeste ctenemu spolecenstu Packalistu neco rika ??????

Rika, pokud myslis union jakp typ datove struktury, ale jak to souvisi v tim
array of Byte?

Ale verim, ze nam to prozradis. ;)

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.12.2004 12:01:37

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> No tak po euforie z instalace, prislo velke zklamani.

To je Trial verze ?

Petr Vones

Delphi 2005 vs. Visual Studio .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.12.2004 11:47:36

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> Napadaji nekoho jeste dalsi body srovnani?

Musim souhlasit ze pro .NET jednoznacne Visual Studio 2003. Dalsi body:

- debugger (tohle uz asi Borland nikdy nedozene)
- stabilita a rychlost IDE
- podpora prace s XML a XSD v IDE
- moznost vyvoje v .NET Compact Framework
- siroka nabidka IDE pluginu (rozhrani pro VS a D2005 nejsou kompatibilni)
- integrace helpu (Dynamic Help)

Petr Vones

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 11:43:35

> [...]
> to tak, ze uvnitr si budes predavat pole bajtu kam az to pujde,
> pripadne to budes predavat ve streamu, a teprve na vystupu v
> pretizenych funkcich predas tu pole bajtu, tu stream, tu string, dle
> libosti. Pokud chces podporovat i D3, tak proste pridas nove jmeno
> funkce.

Ale tak to presne je... chces cist string, cti si string. Chces cist
do pametoveho bloku urcenym pointerem a delkou, cti si. Chces cist do
integeru, cti si. Chces cist do streamu, cti si. Na tohle vsechno
Synapse sve cteci funkce ma. (A posilaci take...)

Potreboval bych v sestave Sinea tisknout check-boxy. Nevite nekdo jak na to? V podstate se jedna o to, ze existuje nejaky dotaznik kde se zaskrtavaji volby, data se natukaji do databaze a pak je potreba ten dotaznik vytisknout tak jak puvodne vypadal.
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 20.12.2004 11:13:29

> Pokud je to textovy retezec neobsahujici hodnoty #0, tak bez problemu.
Pokud
> je to kontejner na binarni data, musis v C-cku pouzit odpovidajici datovou
> strukturu a konvertovat.

no treba tu riesit minimalne tieto veci:
1. sprava pamete (kto bude alokovat, uvolnovat
stringy, pocitat referencie, vytvarat kopie, atd.)
2. potrebujem vediet dlzku string a velkost znaku

Robit toto manualne v C-cku nie je IMHO o dost
zlozitejsie ako pouzit smernik na binarnu strukturu
plus jej velkost. Asi sa zhodneme, ze je to
komplikovanejsie riesenie. A teraz sa pytam, v com
je konkretne toto riesenie pomocou stringov
bezpecnejsie? Reagujem na tuto kritiku:

>Coz je zase nejlepsi cesta jak dopadnout jako Microsoft a stravit stari
>zaplatovanim chyb v programech, ktere cini cely system krajne
>nebezpecnym.

Erik

Bytove pole

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 20.12.2004 11:29:33

Co takhle :
var
T : TDateTime;
B : array [0..sizeof (TDateTime) - 1] of byte absolute T;
begin
T := now;

Petr Vetesnik wrote:
> Toto ale bohuzel podle meno nazoru nebude moc fungovat.
> Ja to mel na mysli takto: Kazde float cislo ma svoji hexadecimalni
> reprezentaci v pameti napr:
> 159.156E-15 je ve ctyrecb bytech $2A,$33,$31,$98. A to je co bych
> potrebolal. Tedy. Mam libovolnou promenou (integer, TDateTime, real) a
> ja bych potreboval do toho bytoveho pole (array of Byte) napsat obsah
> pameti na adrese, kde lezi ona promenna.
>
> Dekuji
> Petr Vetesnik

pouzitie XML ako zdroj dat v MSSQL

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 20.12.2004 11:27:33

Ahoj,
OPENXML primo nepodporuje cteni ze souboru, nejlepe je udelat si SP a do nej
to predavat pres parametr typu text / ntext. Pozor ale, pri deklaraci jako
ntext - v takovem pripade musi obsahovat hlavicka xml encoding="UTF-16", v
opacnem pripade zase naopak nesmi. Taky bych to moc nepouzival na velke XML
dokumenty, takove parsovani muze ve spojeni s vetsim poctem uzivatelu ten
SQL server zabit.

pl

From: Zbysek Hlinka [mailto:konference(zv)hlinka(tec)cz]

Muj osobni nazor: C# + VS.

Delphi 2005 vs. Visual Studio .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 20.12.2004 09:37:18

Muj osobni nazor: C# + VS.

Bytove pole

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 20.12.2004 09:33:17

> [...]

ja bych potreboval do toho bytoveho pole (array of Byte) napsat obsah
pameti na adrese, kde lezi ona promenna.

Odesilani emaulu v synapsi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.12.2004 09:21:13

> mam dotazek pravdepodobne na pana Gebauera.
> Pres SMTP odesilam maily, kde v TO mam napr. 'Petr Bok, CSc.
> <petr(zv)bok(tec)cz>' a server to rozhodi na 2 maily (pro Petr Bok a CSc) ?
> Predpokladam, ze problem neni v synapsi, ale v MailServeru (Exchange
> 5.5). Lze ho nejak presvedcit, ze se jedna o jednoho adresata ?

Ne, problem je v tom, ze ten popis musi byt v uvozovkach... tedy
spravny format te adresy ma byt:

"Petr Bok, CSc." <petr(zv)bok(tec)cz>

To proto, ze mnoho postovnich klientu (i Synapse!) pouziva carku jako
oddelovac adres.

Odesilani emaulu v synapsi

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.12.2004 08:59:12

Jiri Baudys wrote:
> [...]
> Predpokladam, ze problem neni v synapsi, ale v MailServeru (Exchange 5.5).
> Lze ho nejak presvedcit, ze se jedna o jednoho adresata ?

Zkus to dat do uvozovek.

[...]

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 20.12.2004 08:55:11

DD,
[...]

diky

jirka

Bytove pole

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.12.2004 08:49:11

Petr Vetesnik wrote:
> [...]
> prani klidnych svatku a dobry vstup do roku 2005.

Jako bytove pole myslis array of Byte?

No tak co treba na prvni pozici ulozit desitkovy exponent a zbytek cislo
jako integer, tj. 1,25 = 1: 100, 2: 125.

e-mail: mailto:jiri(zv)cincura.net; | http://www.cincura.net/
mailto:xcincura(zv)informatics.muni(tec)cz | http://photo.cincura.net/
ICQ#: 314711544 | http://phorum.cincura.net/
---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 20.12.2004 08:45:10

[...]

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.12.2004 08:35:09

> myslel som exportovat Delphi string z DLL-ka z pouzit povedzme v C-cku

Pokud je to textovy retezec neobsahujici hodnoty #0, tak bez problemu. Pokud
je to kontejner na binarni data, musis v C-cku pouzit odpovidajici datovou
strukturu a konvertovat.

> ano, tak zhruba
>
> ano bude, datum este neviem, snad behom mesiaca, dvoch by mohlo byt.
> Uzivatelia Adonis Professional, ktory dodavame so zdrojakmi, mozu
> skusit prekompilovat zdrojove kody aj skor (nemam to vyskusane
> ale spolieham na Delphi kompatibilitu).
>
> Erik

Mam Adonis ver. 4.0 vcetne zdrojaku, koupili jsme to nekdy v r. 2000, od te
doby to uspesne a bez problemu pouzivam v D5. Budu resit upgrade vsech
projektu do D2005, a Adonis se jimi tahne jako znama cervena nit :-)).
Zkusim to nejdriv sam, potreboval bych to uz tak zacatkem ledna, kdyz to
nepujde, pockam.

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 20.12.2004 08:25:09

> treba takto:

> Kdyz jsme u toho, tato funkce ma prinejmensim dva drobne problemy:
>
> 1. Pokud je delka stringu 0 tak Value[1] ukazuje na neplatnou
> adresu (ze to
> pri behu vetsinou nezpusobi AV je nepodstatne)
> 2. Parametr Value by se mel predavat jako const, jinak se
> zbytecne kopiruje
> na stack / zvysuje pocet referenci.
>
> Petr Vones

Ad 1
Jo, je pravda, ze pokud by se fs.write pokusil pristoupit k Value[1], tak by
doslo k AV. Jenze pokud je Length(Value) = Count = 0 a to je, tak se z
bufferu nic necte a nic se ani nezapisuje, cili vysledek je stejny jako
kdybych napsal:

function WriteToStream(Value : string; fs : TFileStream) : boolean;
var
Count : integer;
begin
Count := Length(Value);
Result := WriteToStream(Count, fs);
if Result and (Count > 0) then
begin
Result := fs.write(Value[1], Count) = Length(Value);

Ad 2
Tohle jsem z helpu k D5 nikdy nepochopil :-), k cemu jsou constant
parameters vubec dobre. Pisou tam neco o optimalizaci kodu a zabezpeceni
proti nezamyslenemu predavani odkazem, ale jak presne to funguje, to tam
neni. No nic, zase jsem chytrejsi.

OT: Delphi 2005 vs. Visual Studio .NET

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.12.2004 08:23:08

<no_flame />

[...]

ListView - AddItem

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 20.12.2004 07:21:04

Ahoj,
zkus to prepsat takto:

procedure TForm2.sBitBtn25Click(Sender: TObject);
var
Item: TListItem;
begin
Item:=ListView2.Items.Add;
Item.Caption := sLabel1.Caption;
Item.SubItems.Add(sLabel4.Caption);
Item.SubItems.Add(sEdit3.Text);
end;

a nemusis se starat o ItemIndex ..... Rosta

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Vsechny funkce pro praci s AnsiStringama s tim nemaji sebemensi problem.
> Pochopitelne nesmim pouzivat funkce pro praci s PCharem, ale k tomu neni
> ani duvod.

Jsou funkce pro praci s retezci ktere interne PChar pouzivaji, takze tohle
neni argument. Ono je pekne ze to v 99% pripadu bude fungovat, ale hledat pak
takovou chybu v aplikaci ktera se projevi jednou za x dni je dost narocne. Me
jde o princip, typ string je zkratka urcen pro retezec. Nemluve o tom, ze pri
> [...]

> funguje, co opravdu mnoha lidem usnadnuje praci a jsou s tim spokojeni,
> jen a jen proto, ze ty bys to delal jinak. ;-)

Od toho jsou prave pretezovane metody, kterymi to lze "napravit" bez ztraty
puvodni funkce.

Petr Vones

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.12.2004 23:58:33

> [...]

Uzivatelia Adonis Professional, ktory dodavame so zdrojakmi, mozu
skusit prekompilovat zdrojove kody aj skor (nemam to vyskusane

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.12.2004 23:44:32

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]

pri behu vetsinou nezpusobi AV je nepodstatne)
2. Parametr Value by se mel predavat jako const, jinak se zbytecne kopiruje

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.12.2004 22:56:28

No tak po euforie z instalace, prislo velke zklamani.

---------------------------
bds.exe - Chyba aplikace
---------------------------
Instrukce na adrese 0x77f5d61b odkazovala na adresu pamei 0x00000010. S
pameti nelze provest operaci: written.
Klepnutim na tlacitko OK ukoncete program.
Chcete-li program ladit, klepnete na tlacitko Storno.

---------------------------
Error
---------------------------
Runtime error 216 at 77F5D61B
---------------------------
OK
---------------------------

Saaakris, dneska je spatnej den pro delphi.

[...]

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.12.2004 22:16:25

> [...]

if Result then
begin
Result := fs.write(Value[1], Length(Value)) = Length(Value);

function WriteToStream(Value : integer; fs : TFileStream) : boolean;
begin
Result := fs.write(Value, SizeOf(Value)) = SizeOf(Value);
end;

Jinak jsem se chtel zeptat, bude Adonis pro D2005 a pokud ano, tak zhruba
kdy ?

D2005 a Windows 2003 Server

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.12.2004 22:16:25

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3144b72b-b4f2-46da-
> b4b6-c5d7485f2b42&DisplayLang=en

> Rucne to samozrejme instaluju, nejsem magor. 8-) Jinak to co pod timhle
> linkem, je presne to co je na CD s D2005. :)
>
> Ale pruser je, ze je to cesky Win2003 Server. Co mam ted delat? Jak tam
> to MSXML dostanu? Ja myslel, ze to vezme i to eng.

Tak jsem na to konecne prisel.

Staci ten *.msi balicek dat nekam kde nejsou v ceste mezery. Ja to sice mel
v C:\Data\pre, ale nebyl to systemovy disk.

Dal jsem to na D:\ a vse bylo OK.

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.12.2004 22:20:26

Jinak Delphi se taky nechtelo. Stacilo to rozbalit do korenoveho adresare a
je to OK.

[...]

GROUP BY dle mesice v datumu - Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 19.12.2004 20:06:16

Nepredpokladal jsem, ze by nekdo v teto pohnute dobe
pouzival jeste verzi 1.0.x :)))).
Pro vyvoj doporucuji pouzivat 1.5.2 RC5, mel by to byt final.

Slavek

> prvni pokus dle vasi napovedy selhal. Stahl jsem FB 1.5 a uz to
> funguje. U zakaznika uz FB 1.5 je.
> Dekuji
>
> bleak

GROUP BY dle mesice v datumu - Firebird

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.12.2004 19:48:15

Slavomir Skopalik napsal(a):

>select extract(month from tDate), count(*) from devices
>group by 1
>
> Slavek

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 19.12.2004 18:56:10

> [...]

> funguje, co opravdu mnoha lidem usnadnuje praci a jsou s tim spokojeni,
> jen a jen proto, ze ty bys to delal jinak. ;-)

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 19.12.2004 18:52:10

select extract(month from tDate), count(*) from devices
group by 1

> potrebuji SQL dotazem udelat soucet plateb z tabulky na
> jednotlive mesice, kde je v kazdem radku datum.
>
> Pro MySQL funguje toto:
> SELECT SUM(castka) FROM platby
> GROUP BY MONTH(datum)
>
> Firebird toto odmita:
> SELECT SUM(castka) FROM platby
> GROUP BY EXTRACT (MONTH FROM (datum))

GROUP BY dle mesice v datumu - Firebird

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2004 18:22:02

Zkus to group dat do columns-

SELECT MONTH(datum) FROM platby

tohle ti projde? MONTH je udf-ko?

> [...]
> SELECT SUM(castka) FROM platby
> GROUP BY EXTRACT (MONTH FROM (datum))
>
> Prosim o tipy na reseni tohoto dotazu pro FB

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.12.2004 18:40:09

neni to UDF, je to EXTRACT (MONTH FROM datum) a nepomuze, ani kdyz to
dam columns

bleak

Jan Rizek napsal(a):

>Zkus to group dat do columns-
>
> SELECT MONTH(datum) FROM platby
>
>tohle ti projde? MONTH je udf-ko?

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2004 18:22:02

> [...]

funguje, co opravdu mnoha lidem usnadnuje praci a jsou s tim spokojeni,
jen a jen proto, ze ty bys to delal jinak. ;-)

Pripojeni k Firebird

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2004 18:16:02

Zdravim,
narazil jsem na chybu, ktera (aspon se mi zda) se objevila sama od sebe :-)
Pouzivam FireBird a JayBird. Posledni dobou dostavam pri dotazu na databazi chybu

org.firebirdsql.jdbc.FBSQLException: GDS Exception. 335544569. Dynamic SQL Error
SQL error code = -104
Token unknown - line 1, char 13

K teto chybe dochazi pri pouziti lib. verze FB (1.5.0 a vyssi) i lib. verze JayBird (1.5.1 a vyssi). Testovano na java 1.4.2 i 1.5.
Dotaz
"select * from tabulka"
projde, avsak
"select first 1 * from tabulka"
vyhodi uvedenou vyjimku. Chyba se projevuje na 2 test. pocitacich s WinXP SP1 a SP2 tak 9 z 10 pusteni. Nenarazil nekdo na podobny problem? Moc dekuji za pomoc Horyna

Seriova komunikace s Async Pro

[*] skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 19.12.2004 17:47:59

On je hlavni duvod nekde jinde.
Ten je v tom, ze pri praci s dynamic arrays nefunguji
funkce, ktere by fungovat meli.

Napriklad copy, pos, delete, insert, a scitani.

Jak by se mi zilo, kdybych si mohl dovolit tuto kontrukci:

var a:array of double;
d:double;

begin
a:=(2.2,3.4);
d:=5.6;
a:=a+d;

Proto misto array of byte pouzivam string.

Ve srovnani se statickym, nebo rucne alokovanym
buffrem je pouziti stringu mnohem bezpecnejsi a mene nachylne
na chyby v programu.
Automaticka alokace/dealokace, jednoduche prirazovani a udrzovani
skutecne delky (plus insert a delete) s prehledem vyvazi nechtenou
zamenu s fukci
urcenou pro nulou zakoncene stringy.

Slavek

> Ze to nahodou funguje (do okamziku nez treba pouzijes nejakou
> funkci pro praci
> se stringy) nic nemeni na tom, ze je to zcela spatne reseni.
> Pro predavani
> binarnich dat se hodi nejaky Stream nebo kombinace parametru
> pointer na data +
> delka.
>
> Petr Vones

D2005 a Windows 2003 Server

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.12.2004 17:19:57

Petr Vones wrote:
> [...]

---
And if our times are difficult and perplexing,
so are they challenging and filled with opportunity.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.12.2004 15:59:51

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]
> ze to mam zkusit jindy (tot vse).

Zkus ten update nejdriv nainstalovat rucne:

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.12.2004 15:49:50

Ahoj,
chtel jsem nainstalovat D2005 na W2003 server a hle, nejde to.

Pri instalaci XML Core Services, mi to zahlasi, ze instalator nasel error a
ze to mam zkusit jindy (tot vse).

Ale bez XML Core Services se mi nenainstaluje D2005. Vitenekdo jak z teto
situace ven?

[...]

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.12.2004 15:13:47

> [...]
> Pro predavani
> binarnich dat se hodi nejaky Stream nebo kombinace parametru

nelze prece predpokladat, ze nekdo, kdo pouziva string jako kontejner na
data, bude az takovy idiot, aby se pokousel o operace, ktere nad jeho daty
postradaji smysl. Stringy v delphi maji velkou vyhodu v tom, ze je lze bez
problemu pouzivat jako pole jednobytovych znaku, pricemz system dodava
funkce pro vkladani, mazani, nahrazovani a vyhledavani polozek. Navic je
alokace a dealokace pameti automaticka, coz rovnez neni na skodu. Pro
predavani binarnich dat je string stejne vhodny jako jakekoli jine pole
bytu.

OT: GROUP BY dle mesice v datumu - Firebird

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.12.2004 14:47:45

zdravim,
[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2004 14:03:42

> [...]

vyjimky v okamziku, kdy jeji vyvolani je nesmyslne. Toto drobne opomenuti
nazyvat 'jednim z nejvetsich designovych problemu Synapse', to jsou mi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.12.2004 13:57:41

> Coz je z pohledu designu prave jeden z nejvetsich problemu Synapse.

To je ale tvuj subjektivni nazor. Synapse dokaze vyrobit efektivni a
prehledny komunikacni kod i bez exceptions, ktere jsou v tomto pripade
spise na obtiz, jak dokazuji cetne zkusenosti treba s Indy. To je pro
zmenu muj subjektivni nazor.

Me to takhle vyhovuje, proto Synapsi takto pouzivam. Tobe to nevyhovuje,
budiz, existuje hromada jinych knihoven, ne?

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.12.2004 13:51:41

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Co je na tom podezreleho a riskantniho? Muzu mit ve stringu kolik chco
> #0, a stejne to funguje dobre. ;-O Jo, leda ze bys mel schvalne

Ze to nahodou funguje (do okamziku nez treba pouzijes nejakou funkci pro praci
se stringy) nic nemeni na tom, ze je to zcela spatne reseni. Pro predavani
binarnich dat se hodi nejaky Stream nebo kombinace parametru pointer na data +
delka.

Petr Vones

Synapse a Connection Timed out

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.12.2004 12:31:35

From: "Lukas Gebauer" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> nezapnul exceptions, nemuzes mit sebemensi problem. Kazdopadne,
> pouzivani exceptions v Synapsi silne nedoporucuji!

Coz je z pohledu designu prave jeden z nejvetsich problemu Synapse.

Petr Vones

Jak zjist protiomost ActiveX

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2004 12:07:33

Ahoj, chtel jsem zpetat, vygeneroval jsem si z ActiveXku prs delphi
komponentu k falsu. Ale muze se preci stat, ze na cizim PC nebude
instalovany. Tento flash. Takze jak prejit nejake chybove hlasce.
Popripadne
Sam registrovat prilozeny soubor "swfflas.ocx" ; Diky

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.12.2004 18:46:18

No, nepredbihejme, jeste to musi projit nejakym zatezovym testem, ktery tu
nemohu nasimulovat. Ale vypada to nadejne. :-)

> Nula ve stringu vubec nicemu nevadi. To je preci string, ne PChar!

Pracuji s polem bajtu v preddefinovanych strukturach, takze nevidim duvod to
prevadet sem a tam. Neni nad to to rovnou nacist kam to patri, zejmena kdyz
to musi odsejpat.

> Pochioopitelne, tato funkce bude cekat dokud nedostane
> vsechna pozadovana data nebo dokud neuplyne timeout.

Coz je mi naprd.

> Pokud
> chces mezitim neco delat, musis sahnout po recvBuffer a
> vsechno si obhospodarit sam.

Takze to tak nakonec delam.

> Ty hodlas nekdy v budoucnu pouziva implicitne shortstring?
> :-O Krom toho, jestli se v budoucnu neco zmeni, tak to zcela
> jiste bude prepsani 'string' v synaseru na 'AnsiString',
> takze se pak nebudes mit ceho bat.

Ja to hodlam predevsim nahradit .NET verzi, takze uz to nebudu rozpatlavat a
pokud to bude sedet, necham to jak to je.

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2004 18:38:17

> To je sice pekne, ale proc TOTO neni napsane v dokumentaci? Nic jine
> tam vlastne ani byt nemusi, seznam properties, metod, parametru atd
> podstrkuje primo Delphi pri psani, to muzes z dokumentace vyhodit, ale
> pak by tam nezustalo vubec nic :-).

Ono to tam neni? Ja to tam vidim! :-O

Krom toho, seznamy properties, metod ci parametru jsou generovany
automaticky ze zdrojaku. Podivas-li se na zdrojak Synaseru, tak temer
cela polovina zdrojaku jsou deklarace vcetne dokumentace. Myslim, ze tam
toho malo neni...

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.12.2004 18:30:16

> Jo, je to tim. :-)

Takze uz to slape?

> Koukal jsem do nekterych vyssich funkci, jenze ty to snad vsude honis pres
> string, coz je pro muj pripad nepouzitelne, protoze mam v bufferu spoustu
> nul, se kterymi musim pocitat. Ja to opravdu potrebuju cist po blocich s
> predem danou delkou. Nebo tam mas nekde funkci, ktera obsluhuje ty veci
> okolo a vraci mi data do bufferu?

Nula ve stringu vubec nicemu nevadi. To je preci string, ne PChar!

Ve tvem pripade bych mozna zkusil RecvBufferEx. To ti ty data dava do
binarnih bufferu, ale stara se o ty veci kolem, jako timeouty, abys
dostal bud vsechna pozadovana data nebo timeout, vyuziva vnitrni buffer
Synaseru, atd. Pochioopitelne, tato funkce bude cekat dokud nedostane
vsechna pozadovana data nebo dokud neuplyne timeout. Pokud chces mezitim
> [...]

jestli se v budoucnu neco zmeni, tak to zcela jiste bude prepsani
'string' v synaseru na 'AnsiString', takze se pak nebudes mit ceho bat.
;-)

#0, a stejne to funguje dobre. ;-O Jo, leda ze bys mel schvalne
explicitne zapnute shortstringy, ale to bys ani mit nemohl, protoze to by
ti nefungovalo skoro nic, a nejen v Synaseru!

> Jsem potizista, ze? :-))) Aspon mas namet k uvaham o debilnich uzivatelich,
> kteri chteji neco jineho, nez jim nabizis. ;-)
[...]
> Ja mam vsechna data v bufferech, takze mi pripada zbytecne prevadet je na
> string a zpet. ;-) Z casovych duvodu potrebuju co nejkratsi cestu toku dat,
> tedy, vycist pokud tam neco je, bez cekani, nebo co nejrychleji zapsat,
> pokud potrebuji a je volno na lince.

Houbelec potizista! (Takove znam, a jsou mnohem horsi! ;-))) 95%
uzivatelu Synaseru bohate staci ty hotove vysokourovnove funkce. Je
pochopitelne, ze nekdo nekdy chce proste neco trosku jineho. To je preci
v poradku, Synaser ti to dovoluje a poskytuje ti snad vsechny potrebne
funkce. (canread, waitingdata, RecvBuffer, SendBuffer,...)

Je asi jasne, ze kdyz chces od Synaseru neco trosku vic, musis se o nem
nejdriv i neco trosku vic naucit. Nakonec, neni to az tak tezke, ne?

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Odchyceni maximalizace - vyreseno

[*] Petr <potuzacek(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2004 16:02:06

> Ahoj,
> zkus tohle
>
> procedure WMGetMinMaxInfo(var Message: TWMGetMinMaxInfo); message
WM_GETMINMAXINFO;

> Petr

Ano, toto funguje. Jen je zapotrebi nejakym priznakem (napr. var min :
boolean) osetrit, zda se jedna
o maximalizaci, nebo minimalizaci, aby to reagovalo jen na maximalizaci.
Tento priznak je nutno nastavit jeste pred minimalizaci :
min:=true;
showwindow (application.handle,sw_minimize))
procedure TForm1.WMGetMinMaxInfo(var Msg: TWMGetMinMaxInfo);
if min then

Navic jsem si poradne precetl WM_Syscommand a tam pisou, ze SC_Maximize,
SC_Minimize a SC_ Restore je formulari zasilana pouze pri obsluze
systemoveho menu aplikace nebo
maximalizacniho a minimalizacniho tlacitka. Protoze ani jedno z toho
nepouzivam ( to jsem zapomel uvest ),
jelikoz mam vlastni graficky design ( minimalizuju pouzitim showwindow
(application.handle,sw_minimize))
a aplikaci maximalizuju klepnutim na hl. panelu, nebo vyberem z menu
taskmanazeru (ALT+TAB),
vim alespon, proc nic z toho, co jsem pouzil, nefunguje.

Moc dekuju, Petr P.

D7 chyby prostredi + debugeru

[*] Anton Kilchevskyy <delphi(zv)haida(tec)cz> - 18.12.2004 14:50:01

Musim se pochlubit skvelym zamrznutim D7 Prof. Ktere mi predvedli prvne pred
chvilickou.

Po kompilaci a spusteni, projektu, mi onen projekt vubec nereagoval. Okno se
tvarilo jako neaktivni, a neslo stisknout zadne tlacitko nebo provest
jakoukoliv akci. I kdyz se to tvarilo opravdu tragicky, program se podarilo
zavrit, vybranim volby z mistni nabidky v pruhu Start. Projekt se sice
zavrel, a po urcite dobe D7 preslo z Debug modu do vyvojoveho, ale vlastni
D7 reagovali naprosto stejne jako zkompilovany projekt:). I tentokrat se mi
je podarilo shodit bez nutnosti pouziti zachranne kombinace klaves. Jenom ze
jak se D7 zavreli tak mi vyskocila okoukana chybova hlaska Access Violation.
Mimochodem jsem vypozoroval, ze pravdepodobnost objeveni teto hlasky pri
ukonceni D7 je u me asi tak 80 procentni. Asi to souvisi, s tim, ze temer
pokazde, se mi podari dostat prostredi do onoho chyboveho stavu, preskakuji
polozky v Code Inside atd..

Tak ze jako vzdy Spravce uloh, ukonceni procesu, a viva, novy start Delphi.

Proc to, ze D7 tolik pada?

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.12.2004 14:09:58

Delphi string na rozdil od C/C++ nema problem s nulamy.
Bezne takto resim binarni komunikaci k me naproste spokojenosti.

Slavek

> [...]
> Ja to opravdu potrebuju cist po blocich s predem danou
> delkou. Nebo tam mas nekde funkci, ktera obsluhuje ty veci

Kylix: nefunkcni editor

[*] Jakub Cermak <cermiforum(zv)centrum(tec)cz> - 18.12.2004 13:55:57

> [...]

> --
> web : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
> mail : ok2cqr at post dot cz; petr_hl at mrp dot cz

Jedi VCS na MySQL

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2004 10:09:41

Ahoj,
podarilo se to nekomu rozjet? Stahl jsem, nainstaloval, ale pres cpl
konfigurator s tim neudelam vubec nic (nainstalovat/nastartovat), neustale
to na me krici nemecke hlasky, ze nemuze nalezt exe te sluzby... Tak jsem ho
nainstaloval rucne, ale pak tomu chybi zase libmysql.dll, po prihrani zacne
v logu vyhazovat ruzne AV a nefunguje. Konfiguraci si to jednou uklada do
win adresare, jindy zase k samotnemu exe, tak nevim. :(( Zkousel jsem i
verzi 1, stejny problem. Diky za kazdy tip.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Seriova komunikace s Async Pro

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.12.2004 09:59:40

Jo, je to tim. :-)

> [...]

> - chces precist blok dat, ktery je zakonceny nejakym
> konkretnim bytem ci sekvenci bytu, pouzijes RecvTerminated

Neni.

> - chces precist radek textu, coz je vlastne specialni pripade
> predchoziho pripadu s terminatorem CRLF, pouzijes RecvString.
> (muzes vyuzit i moznosti, ze Synaser sam pozna, jestli je
> pouzit jako oddelovac CRLF, CR ci LF).

Nechci.

> [...]

kteri chteji neco jineho, nez jim nabizis. ;-)

> - chces precist vse, co je zrovna k dispozici. Pak pouzijes

Nechci.

> A naopak, metoda Sendstring muze byt pouzita i k odesilani
> libovolnych binarnich dat ulozenych v AnsiStringu. proto tato
> metoda (ac je to dle chovani jejiho bratra recvString
> nelogicke) nepridava na konec odesilanych dat CRLF, v cemz se
> casto chybuje! Data se odesilaji presne takova jaka jsou bez
> zadnych dalsich modifikaci.

Ja mam vsechna data v bufferech, takze mi pripada zbytecne prevadet je na
string a zpet. ;-) Z casovych duvodu potrebuju co nejkratsi cestu toku dat,
tedy, vycist pokud tam neco je, bez cekani, nebo co nejrychleji zapsat,
> [...]

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2004 09:15:37

> [...]

tam vlastne ani byt nemusi, seznam properties, metod, parametru atd
podstrkuje primo Delphi pri psani, to muzes z dokumentace vyhodit, ale

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.12.2004 21:56:48

> Narazil jsem ale na dalsi problem. Ctu data pres RecvBuffer (nezajimaji me
> stringy, ale binarni data), a jak to tak vypada, cte se porad. To se
> nevyprazdnuje buffer o data, ktera prectu? Vali se to takovou rychlosti,
> ktera je z hlediska snimace nerealna. Jak se to uvnitr chova, a jak muzu
> vyprazdnit data, ktera jsem uz nacetl? Zkusil jsem po cteni volat Purge, ale
> zadny rozdil jsem nezaznamenal.

Valim bulvy, protoze to co prectes z bufferu mizi. Pouzivani primo volane
metody recvBuffer nedoporucuji, je to nizkourovnova funkce, a musis se
postarat o hromady veci kolem. treba ze ji volas, jen kdyz je CanRead
True (coz ted mozna nedelas... a windows ti mozna podstrkuje stale stejna
data ke cteni), musis si davat bacha na spravny buffer, atd.

[...]

RecvString nebo podobne funkce, ktere nacitaji do stringu. AnsiString je
schopen pracovat preci s libovolnymi binarnimi daty, vcetne treba znaku
#0! (jen bacha, kdyz takovy string hcces zobrazovat ci zpracovavat
prostredky, ktere pouzivaji null-terminated string ve svych
vnitrnostech.... coz plati treba i pro debuuger v delphi, kde ti casto
neukaze vse co v tom stringu je, i kdyz to tam skutecne je!)

[...]

co potrebujes. tech ctecich metod existuje vice, ale to jsou uz jen
kombinace vyse uvedenych principu.

Tyto cteci metody jsou nachlup stejne metodam, ktere pouziva i Synapse
pro TCP/IP. ;-)

[...]

Microsoft Project v Delphi

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 17.12.2004 17:52:32

Jde o to, ze bych chtel skloubit schopnosti TOleContaineru (konkretne
moznost mit MS Project v okne) s primou praci s OLE objektem (kdyz s nim
pracuji pomoci CreateOLEObject).
Funguji mi tyto prikazy:
MSPAplikace := CreateOLEObject('MSProject.Project');
MSPAplikace.Application.FileOpen('<MSP2003>\92',False,0,True,'','',False,
'myname','xxx','MSProject.ODBC');
MSPAplikace.Application.Visible := True;
jenz mi nactou pozadovana data z databaze. Ovsem MS Project se mi neotevre v
okne, ale jako samostatna aplikace. Property MSPAplikace.Application.Parent
je ReadOnly, takze takhle MS Project ho do formulare nevlozim.
Proste rad bych otevrel v okne me aplikace Microsoft Project a do nej
nacetl data z databaze...

Dan

> [...]
>databaze nacist vlastnorucne a do Projectu ho vnutit - to je neco jako
>"create OLE from file" - zada se mu soubor a system podle pripony vyvola
>procesor. Jinak treba ve Wordu je mozny ho povelovat ve stylu "nastav
>font... napis pismenka .... zmen font ... nacti obrazek ... vloz data ze
>souboru ...) usw, vicemene jako DDE blahe pameti a pri trose snahy to
vypada
>i dost legracne - uzivatel sedi se zalozenyma rukama a pred jeho ocima Word
>"sam" pracuje, pise, kresli a vubec maka.

Microsoft Project v Delphi

[...]
MSProject funguje a jak data uklada. Kdyz ne tak bych zkusil si ten soubor z

From: "David Hankovec" <david.hankovec(zv)centrum(tec)cz>