Jak ma vypadat doklad - faktura neplatce DPH

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 8.1.2004 16:23:35

From: "Rostislav Lekes" <rlekes(zv)atlas(tec)cz>
> :))) Jak muze NEPLATCE vycislovat ceny s DPH? , kdyz DPH neodvadi? On
> nerozlisuje dvoji ceny, ma jenom jedny a ty nijak neoznacuje. Ani S ani BEZ

Nejen nemuze, ale zakon mu to vyslovene zakazuje. Pokud uvadi neplatce i svoje
DIC (coz je od minuleho roku tusim uz povinnost ?), tak je vhodne tam dopsat
vetu "Nejsem platcem DPH", protoze nekteri/e ucetni to z toho nechapou a ziji
v predstave, ze DIC ma jen platce DPH.

Petr Vones

CompositeReportSinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.1.2004 17:17:59

> From: Daniel VALS
>
> Muzete blize popsat jak vyuzit oddilu zacatku dilci sestavy?
> Oddily zacatek
> a hlava dilci sestavy se mi totiz v kompozitni sestave vubec
> nezobrazuji.

Psal jsem o oddilech Zacatek sestavy a Konec sestavy,
ktere jsou u kazde dilci sestavy TSestava.

Nikoliv tedy jako soucast TCompositeReportSinea.
Ten zadne oddily nema.

> Snad v nove verzi bude mit komponenta
> CompositeReportSinea vlastnosti
> CompositeReportSinea.HlavickaStranky:= Sestava1;
> CompositeReportSinea.PatkaStranky:= Sestava2;
> a bude vse jednoduche.

A jak by to v takovem pripade bylo s daty? Jaka data by se mela
do takovych oddilu davat? Z prvniho radku? Nebo z posledniho?
Nebo nejakeho nahodne vybraneho?

TCompositeReportSinea je urcen predevsim na sestavy,
kde je potreba v ramci jedne stranky tisknout data
z nekolika dilcich sestav z ruznych datovych zdroju.
V tom pripade je pozadavek na hlavu a patu stranky nesmyslny
a vystaci se s oddilem zacatku prvni sestavy a konce posledni.

Pokud je kazda dilci cast na samostatnych listech,
pak neni duvod pouzivat TCompositeReportSinea.
Pak je jednodussi tisknout primo jednotlive sestavy
a zadne omezeni na hlavu a patu stranky neexistuje.

Vaclav Krmela

jak se pripojit na web server pres telnet...

[*] Jaromir Tomecek <jaromir.tomecek(zv)usmd(tec)cz> - 8.1.2004 17:28:01

Jak se prosim mohu pripojit na web server pres telnet????
jak zadam cislo portu...???
diky..

ado expres

mam tomu rpzumiet tak ze program s ado componentami nebude fungovat pod
Win95 ? Nechcem tam pustat delphi, len program v d7 s adoo komponentami aby
siel pod Win95
From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> To neni jenom vec kapacity Borlandu. To jsou helpy od Microsoftu dodavane v
> ramci .NET SDK a po tech muzes tezko chtit, aby tam byla syntaxe v Pascalu
> (neni tam ani syntaxe 20-ti dalsich .NET predelanych jazyku). Kdyz se

Ono je to i logicke. Dnes nemuze programator vystacit se znalosti jen jednoho
jazyka. A je rozdil mezi tim znat C# jen na urovni popisu deklarace metod nebo
v nem aktivne programovat. To prvni se muze naucit kazdy, a jak uz tu bylo
receno oproti vlastnimu frameworku je to vlastne male procento toho, co bude
muset programator znat.

> frameworku. Komponenty, ktere jsou od Borlandu maji pochopitelne syntaxi v
> Pascalu.

Pokud vim, tak od Borlandu je v Delphi.NET akorat Borland Data Provider a DB
Web Controls, oboje psane v C#.

Petr Vones

SQL dotaz - prvni vetsi

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 8.1.2004 15:51:59

vytriedit, sortnut a
podla databazovy existuje nieco ako top, first a pod. na vratenie prveho
zaznamu

laco

Mam ta tabulku se sloupci, jeden z nich je Datum.
Potrebuju vybrat zaznam, ktery ma nejblizsi vyssi datum nez nejaka
hodnota.

Dan Dedek

Novy typ FORMu do FILE/NEW...

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.1.2004 15:21:49

nazdar,

narazil som na jednu vec a akosi ju neviem zdolat, ide o to, ze mam objekt TAppBar so vsetkymi vlastnostami a metodami a chcel by som si urobit vzor do novych formov, t.j. napr: otvorim si novy projekt typu myAppBar (toto potrebujem, ten tam nie je) a otvori sa mi standartny projekt, ale Form nebude TForm1 = class(TForm) ale TForm1 = class(TAppBar) a vsetky vlastnosti a metody budem v Object Inspector naplnat podla mojich definovanych v TAppBar,

v podstate mam aj druhu moznost a to je vytvorit si prazdny projekt kde bude TForm1 = class(TForm) a potom pridat moj unit AppBar.pas a zmenit TForm1 = class(TAppBar), ale potom musim vsetky vlastnosti nastavovat v programe, ja by som ich ale potreboval nastavovat v Object Inspector.....

uz som z toho mierne zmagoreny, takze dufam, ze som to nenapisal zcesty.....

v helpe je nieco pisane o nejakych wizardoch, ale akosi neviem s nimi spravit to co chcem... teda nejak som to celkom nepochopil.....

dik za kazde info

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

SQL dotaz - prvni vetsi

[*] Mirek Mrakota <mirek(zv)mrakota(tec)cz> - 8.1.2004 17:11:57

Ahoj,

vzdyt sis skoro odpovedel sam :-):

Select TOP 1 * from tabulka where datum > porovnavacidatum

to plati pro MSSQL, pro MySQL by to bylo:

SELECT * form tabulka where datum > porovnavacidatum LIMIT 1

Mirek...

> Mam ta tabulku se sloupci, jeden z nich je Datum.
> Potrebuju vybrat zaznam, ktery ma nejblizsi vyssi datum nez nejaka hodnota.
>
> Slo by to udelat jako "vyber vse s vyssim datumem a setrid dle data" a pak
> bych si sahnul po poslednim zaznamu, ale snad to jde i primo v SQL.
>
> diky moc za pripadnou pomoc,
>
> Dan Dedek
>

> __________ Informace od NOD32 1.594 (20040107) __________

> http://www.nod32(tec)cz

SQL dotaz - prvni vetsi

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2004 16:31:38

Melo by to jit nejak takhle, ale nepamatuji si presny format Order by a Limit.

Select * From tabulka Where Date>hodnota Order by date Limit (0,1);

Proste to setridis podle datumu a pak vyberes jenom prvni prvek, ktery vyhovuje podmince.

Petr Daricek

Od (From): "Daniel Dedek" <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz>
Komu (To): delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie (Cc):
Predmet (Subject): SQL dotaz - prvni vetsi
Datum (Date): 8. 1. 2004 15:45

> [...]
>
> Slo by to udelat jako "vyber vse s vyssim datumem a setrid dle data" a pak
> bych si sahnul po poslednim zaznamu, ale snad to jde i primo v SQL.

Licitovat nejvyhodnejsi nabidku je postavene na hlavu! Skoda Octavia nyni se zvyhodnenim az 90.000 Kc! http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=68740%26url=http://www.skoda-auto(tec)cz/action/fast

obsah dvou souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.1.2004 16:31:38

Puvodni zprava ze dne 8.1.2004:

> potreboval bych nejak jednoduse zjistit jestli je obsah dvou
> souboru stejny - je na to nejaka finta ? Vypocitavat CRC

Hash - otisk dat.

> se me moc nechce.

A co by se ti chtelo?

Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 8.1.2004 15:21:47

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> iste, lenze tu je sakra rozdiel, pretoze v predchadzajucich verziach delphi
> som sa "relativne" zaobisiel bez priameho volania win32, kdezto tu su triedy
> Net Frameworku priamo pouzivane a to na kazdom kroku...

Jiste, protoze v dobach Win32 objektove programovani znacne predbehlo koncepci
celeho API ;-)

> vid. napr. WinForm aplikacia kde uz od najmensieho projektu pouzivam Net
> triedy, tzn. ja osobne si myslim ze pokial niekdo napr. zvazuje prejst z
> vyvojom na Net napr. z DOSu popr. nejakej winfoxky.... ( aj taky este su
> :)) ) tak ho asi budes tazko presvedcovat ze si ma vybrat Delphi pretoze je
> lepsie, ale ma to jeden detail a to sice ze sa musi naucit aj C# a aj Pascal
> a az potom moze normalne fungovat....

Tak to presne je. Nicmene to ze se musi naucit cist deklarace metod v C# je
asi tak 5% z toho, co se bude muset naucit o .NET frameworku jako takovem.

Borland tezko presvedci uzivatele kteri predtim nepouzivali Delphi/Pascal aby
si vybrali zrovna Delphi.NET, spis sazi na ty kteri nechteji programovat v C#
a nabizi jim jazyk s jiz znamou syntaxi.

Petr Vones

obsah dvou souboru

Tak zkus pouzit hash - MD5 apod., muzu poslat zdrojak. Ale je v podstate
jedno, jestli nactes soubor a zavolas CRC1:= GetCRC(File1) anebo Hash1:=
MD5(File1). Kazdopadne musis soubor nejakym zpusobem nacist, to obejit
nepujde.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant> > potreboval bych nejak jednoduse zjistit jestli je obsah dvou souboru
> stejny - je na to nejaka finta ? Vypocitavat CRC
> se me moc nechce.

D8 a cisty .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 8.1.2004 17:03:55

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> A proc namisto solidnich cca 4 kil to ma pres 90? Takhle velke mam uz
> docela nadupane (kodem) moduly. Proc se tam linkuje
> Borland.Delphi.System? Proc neni hezky venku, jako kazda jina slusna
> assembly?

Protoze si nepridal Borland.Delphi.dll do Reference, tim prekladac bere kod
primo ze system unitu a linkuje jej do aplikace. Pripomina to totiz princip
prekladace pro Win32 ;-) ale ve svete .NETu to pusobi zmatek.

Petr Vones

Font.Charset - azbuka

8.1.2004 Lebeda David:

> I v takovem pripade ale tyto prvky budou asi psane azbukou jen na ruskych
> Windows. Na anglickych Windows, resp. na Windows s neruskym lokalnim
> nastavenim asi bude potreba jine reseni (vymenit komponenty?).

Pokud si v regional settings nastavis rustinu (azbuku) a budes mit
nastaveno, ze se to ma pouzivat pro neunicode aplikace, bude mit
vsechno azbukou (i to co nechces :-), podobne jako ted to azbukou
nemas.

CompositeReportSinea

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 8.1.2004 15:21:48

> TCompositeReportSinea netiskne hlavy a paty stranek,
> protoze ne jedne strance muze byt nekolik dilcich
> sestav a neni jasne, ze ktere sestavy by se mela hlava
> a pata vzit.
>
> Je mozne vyuzit oddilu zacatku a konce dilci sestavy.
>
> Vaclav Krmela

Muzete blize popsat jak vyuzit oddilu zacatku dilci sestavy? Oddily zacatek
a hlava dilci sestavy se mi totiz v kompozitni sestave vubec nezobrazuji.
Mozna delam neco spatne. Snad v nove verzi bude mit komponenta
CompositeReportSinea vlastnosti
CompositeReportSinea.HlavickaStranky:= Sestava1;
CompositeReportSinea.PatkaStranky:= Sestava2;
a bude vse jednoduche.

Daniel VALS

SQL dotaz - prvni vetsi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 8.1.2004 16:55:52

Taky cesta (aspon na Oraclu by tohle chodilo), ale jestli se ti v
tomhle nepletou ty tabulky, respektive jejich pole. Druhou bych
prejmenoval a pouzival nazvy tabulek pred nazvy poli:

SELECT * FROM tabulka
WHERE tabulka.datum =
(SELECT MIN(tabulka2.datum) FROM tabulka tabulka2
WHERE tabulka2.datum > hodnota)

DD> Taky jsem zkousel konstrukci

DD> SELECT * FROM tabulka WHERE datum = (SELECT MIN(datum) FROM
DD> tabulka WHERE datum > hodnota)

DD> ale nebere mi to syntaxi

Problem Interbase

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.1.2004 16:51:46

Rada na slepo, zkus pouzit FireBird 1.0.3
S Interbase 6.0.1 by mel byt plne kompatibilni, ale je stabilnejsi.
Problem by mohl byt i v IBX (zkus to pres BDE) nebo v gds32.dll.
Zajisti si, aby na pocitaci byla jen jedna verze gds32.dll, pripadne
pouzij pripojeni pres localhost.

Firebird najdes na:
http://firebird.sourceforge.net/

Slavek

> [...]
> kazdemu radku v prvnim DBGridu.
> casto (ne pravidelne) se mi stava ze ve druhem DBGridu se zobrazi
> pouze prazdne radky bez textu (ale pocet radku je spravny )
>
> kdyz odchytnu OnDrawDataCell a chci si to vypsat rucne :
>
> DBGridSlozeni.Canvas.Brush.Color:= clWindow;
> DBGridSlozeni.Canvas.FillRect(Rect);
> DBGridSlozeni.Canvas.Font.Color:=clBlack;
> DBGridSlozeni.Canvas.TextOut(Rect.Left+2,Rect.Top+2,Field.AsString);
>
> tak to hodi vyjimku na to ze Field = nil
>

> pouzivam interbasi 6.0.1 nainstalovanou na win XP Pro a na temze PC mam

TCP pomoci synapse

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2004 15:05:33

Diky za predeslou odpoved,
ted mam jiny problem. Mam dva programy server a client. Client posila serveru data a ceka na odpoved. Vsechny data od clienta k serveru dorazi v poradku, ale nekdy se stane ze opacne server nemuze navazat spojeni (Connection Refused). Asi delam neco blbe. :-(
A jeste neexistuje nahodou dokumentace pro synapsi v cestine? Urychlilo by mi to praci.

Metoda Serveru, ktera odpovida

procedure TTCPDeamonThrd.Accept(Data: widestring);
var nsock:TTCPBlockSocket;
MS:TMemoryStream;
begin
BasicRecive.Load(data);
nsock:=TTCPBlockSocket.Create;
try
// nsock.Connect(FIP,FPortAnswer);
// if nsock.lasterror = 0 then
begin
MS:=BasicRecive.Accept;
try
MS.Position:=0;
nsock.Connect(FIP,FPortAnswer);
if nsock.lasterror = 0 then
nsock.SendBuffer(MS.Memory,MS.Size)
else MessageDlg(nsock.GetErrorDesc(nsock.LastError), mtWarning, [mbOK], 0);
finally
MS.Free;
end;
end; //else MessageDlg(nsock.GetErrorDesc(nsock.LastError), mtWarning, [mbOK], 0);
finally
nsock.Free;

Metoda Clienta

function TClientTCP.Answer:TMemoryStream;
var sock,sock2:TTCPBlockSocket;
ClientSock:TSocket;
Len:^int64;
Temp:pointer;
begin
Result:=nil;
Len:=nil;
sock:=TTCPBlockSocket.create;
try
new(Len);
with sock do
begin
CreateSocket;
setLinger(true,10); //Nastavi jak dlouho bude system cekat na zaslana data
bind(IP,ListenPort); //Vytvori a pripoji socket na IP a Port
listen; //Nastavi socket do recieve modu
repeat
if canread(1000) then //Vraci true jestlize mohou by ze socketu nejaka cteny data nebo
begin
ClientSock:=accept;
if lastError=0 then
Begin
sock2:=TTCPBlockSocket.Create;
sock2.Socket:=Clientsock;
sock2.GetSins;
with sock2 do
begin
RecvBufferEx(Len,sizeof(int64),60000);
if LastError<>0 then continue;
if Len^=0 then break;//Neni co nacitat
getmem(temp,Len^);
try
RecvBufferEX(temp,Len^,60000);
if LastError<>0 then continue;
Result:=TMemoryStream.Create;
Result.Write(Temp^,Len^);
finally
freemem(temp);
end;
Result.Position:=0;
end;
break;
until false;
sock.Free;
dispose(Len);

Za jakekoli pripominky predem dekuji Petr Daricek

From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
> [...]
> provider. Problem je ze to potom nejde pod Windows 95. Stiahol som mdac z

Windows 95 nejsou podporovany ani Microsoftem ani Borlandem v Delphi 7.

[*] Radek <radek_456(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2004 16:27:37

Ahoj,

potreboval bych nejak jednoduse zjistit jestli je obsah dvou souboru stejny - je na to nejaka finta ? Vypocitavat CRC
se me moc nechce.

Radek

OT: Jak ma vypadat doklad - faktura neplatce DPH

[*] rookie1(zv)quick(tec)cz - 8.1.2004 14:33:20

Omluvte muj trochu OT prispevek, potrebuji tisknout doklad - fakturu za prodej zbozi, prodejce NENI platce DPH. Neporadite nekdo nejaky zdroj informace o nalezitostech faktury neplatce DPH.

Dik

Z.

Clipboard - formatovany text z Wordu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.1.2004 14:35:22

> potreboval by som dostat do mojho RichEditu cez clipboard z
> wordu formatovany text, pravdaze programovo :o)
>
> t.j. vo worde oznacim text a skopnem ho do clipboardu a v
> mojej app stlacim nejake tlacitko a to co je v clipboarde mi
> doplni do mojho RE tam kde ja chcem ale vo formate v akom to
> bolo vo worde....

RichEdit.SelStart := MyTargetPos;
RichEdit.SelLength := 0;
RichEdit.PasteFromClipboard;

Samozrejme za predpokladu, ze clipboard obsahuje data vo formate, ktory
richedit dokaze spracovat. V pripade Wordu myslim, ze to bude CF_RTF, co by
malo fungovat automaticky, vyskusaj si demo RichEdit.

Clipboard - formatovany text z Wordu

8.1.2004 KALUS Jozef:
> [...]

> app stlacim nejake tlacitko a to co je v clipboarde mi doplni do
> mojho RE tam kde ja chcem ale vo formate v akom to bolo vo worde....

V helpu je priklad u TClipboard.
Budes si muset zjistit, jestli clipboard obsahuje format RTF a pokud
ano, tak jej vlozit. Ale myslim, ze tohle by mel delat Richedit
automaticky, pokud neni v rezimu PlainText

SQL dotaz - prvni vetsi

[*] Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz> - 8.1.2004 16:15:32

>nejaka hodnota.
>
>Protoze nepises, na jakem SQL, uvedu priklad pro MS SQL:
>select Top 1 * from tabulka where datum > hodnota
>Jan Fiala

aha, je to mySQL. Prochazim manual a "top" nemuzu najit.

[...]

[*] Vlastimil Zdenek <delphi(zv)gestore(tec)cz> - 8.1.2004 16:23:35

> 8.1.2004 Daniel Dedek:

> Protoze nepises, na jakem SQL, uvedu priklad pro MS SQL:
> select Top 1 * from tabulka where datum > hodnota
>

> --
....dovolil bych si doplnit na toto:
select Top 1 * from tabulka where datum > hodnota
ORDER BY Datum

Sestaveni WHERE neznalym uzivatelem

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 8.1.2004 16:21:33

Resili jsme to takto:
uzivatel ma k dispozici grid, do ktereho pridava filtry
prvni sloupec gridu je kombo s nazvy sloupcu (bud z tabulky nebo z query
jako as), potom do druheho sloupce
zobrazovat kombo s podminkami (>,<,<>,ZACINA,OBSAHUJE atd), ve tretim
sloupci uzivatel napsal hodnotu
a ve ctvrtem sloupci z komba vybral AND nebo OR. Pak mel moznost pridat
dalsi radek filtru a bylo to.
Samozrejme pokud byl sloupec neznakovy nebylo v podminkach Zacina nebo
obsahuje.

From: "Vlastimil Bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> To je spise otazka, proc psat v Delphi.NET, jake vyhody to prinese? Protoze
> naucit se C# urcite neni problem. Problem je naucit se Framework.

Presne, o tom co cele je.

Jedna z vyhod muze byt ta, ze lze snadno prevest do .NETu algoritmy/vypocty
nebo logiku aplikace, ktera je minimalne zavisla na tridach RTL/VCL nebo Win32
API, kde tyto zavislosti bude to jedine co se bude muset prepsat.

Petr Vones

formular v SO - Kylix

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 8.1.2004 14:33:14

Zdravim,
mozno niekto z pritomnych ma skusenosti s pisanim SO v Kylixe.
Ak ano tak sa chcem spytat, preco nie je mozne vyrobit SO kde bude
nejaky form, resp nejaky graficky objekt - inak vznikne runtime error.
Zda sa ze je to nejake obmedzenie v CLX, ale neprisiel som na to, ze preco
to nie je mozne - jednoducho potrebujem vyrobit SO tak, aby tam bol nejaky
formular
a chcem to robit v Kylixe.

pouzivam Kylix III enterprise.

Palo

Borland 2004

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 8.1.2004 15:09:34

Ja bych to tak tragicky nevidel. Kdyz jsem zkousel neco delat v C# mel jsem nejake priklady napriklad ve VB.NET - a bylo mi to v podstate jedno. Rozdily mezi jazyky jsou to nejmensi. To je spise otazka, proc psat v Delphi.NET, jake vyhody to prinese? Protoze naucit se C# urcite neni problem. Problem je naucit se Framework.

P.S. - mozna prave proto tam davaji to SysUtils a Classes - aby aspon trochu "vyrobili" rozdil mezi Delphi.NET a jinymi jazyky :-)

> [...]

lepsie, ale ma to jeden detail a to sice ze sa musi naucit aj C# a aj Pascal

Tmemo a soucet hodnot vsech characters

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2004 15:05:30

> Pokud to chces na porovnani, jestli se ten soubor nejak nezmenil, je
> lepe pouzit hash nez soucet (napr. MD5 apod., je to jednodussi a mene
> oblbnutelne - muzu zaslat zdrojak).

No, myslim ze by mela postacit procedura MD5 ze synapse... je tam
pripadne i SHA1, jehos hash hodnota je delsi, takze by mela byt
teoreticky mensi sance nechtene duplicity. ;-)

XP manifest korektne v D6

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.1.2004 14:33:13

nazdar,

da sa nejako korektne implementovat XP manifest do D6 (nemam chut koli tomu kupovat D7 alebo D8), tak aby to nevykazovalo nejake anomalie (udajne nieco blbne pri listview...kolizia vo VCL... to som niekde cital v knihe Delphi hotova reseni)

dik za info

Delphi 6 Profesional, FireBird, Windows XP
Ing. Jozef Kalus
L. Stura 17/28
018 61 BELUSA

Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 8.1.2004 14:33:11

Ivan

D8 a cisty .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 8.1.2004 14:33:12

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

> anomalie (udajne nieco blbne pri listview...kolizia vo VCL... to som
> niekde cital v knihe Delphi hotova reseni)

To listview blblo v D5, v D6 si nejsem jisty.
Pokud chces Manifest v D6 (ja jej pouzival v D5), podivej se na:
http://www.zive(tec)cz/h/Programovani/Ar.asp?ARI=104000&CAI=
a tady by mela byt oprava pro ListView:
http://www.zive(tec)cz/h/Programovani/Ar.asp?ARI=105810&CAI=

Font.Charset - azbuka

8.1.2004 Martin Kasman:
> [...]

provider. Problem je ze to potom nejde pod Windows 95. Stiahol som mdac z
Microsoftu ale nepomohlo to. Neviete poradit ?

vdaka

Jak activovat aplikaci

[*] delcomseb <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 8.1.2004 14:51:27

Zdravim vsechny,

- mam console aplikaci v D5 - formular s tlacitky (prikazy) a ovladam jinou
aplikaci pres prikazy Input, Output, Flush()...

- pokud otevru v te jine aplikaci nejake okno - tak se mi nastavy jako
aktivnim, ale to ja nechci - chi mit zase aktivkni muj formular.
- jak mam zpet "udelat" aktivni muj formular ?

Dekuji za pomoc Jan Sebesta

Font.Charset - azbuka

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 8.1.2004 14:47:23

[...]

Vdaka za kazdu radu.

Clipboard - formatovany text z Wordu

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 8.1.2004 14:07:08

nazdar,

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.1.2004 11:20:57

> Panove, prosim nakopnete me. Mam Tmemo, do ktereho oteviram
> nejake textove files. Po kazdem otevreni chci secist hodnoty
> vsech znaku a dostat nejaky integer, ktery potom porovnam a
> zjistim, zda se jedna o to, co jsem predtim do toho souboru zapsal.
>
> Jak secist hodnoty vsech znaku v TMEMO? Nejlepsi vysledek pro
> me je integer.

Jednoduchy sucet Ti ale nezaruci, ze text nebol zmeneny: Ak niekde prepisem
znak A na znak B (+1) a inde znak Z na Y (-1), vysledny sucet bude rovnaky
ako predtym.

Mohol by si pouzit napriklad CRC. Jednu implementaciu (CRC16, CRC32) najdes
aj v JclMath.
Alebo si tiez pozri http://www.efg2.com/Lab/Mathematics/CRC.htm - ja v praci
pouzivam trochu upraveny kod odtial. Najdes tam aj mnoho odkazov na tuto
temu.

Tmemo a soucet hodnot vsech characters

Pokud to chces na porovnani, jestli se ten soubor nejak nezmenil, je lepe
pouzit hash nez soucet (napr. MD5 apod., je to jednodussi a mene oblbnutelne
- muzu zaslat zdrojak). Pokud trvas na souctu (ASCII kodu), pak asi takto:

s:= Memo.Text;
sum:= 0;
for i:= 1 to Length(s) do sum:= sum + ord(s[i]);

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2004 10:58:52

> Muze mi nekdo poradit jak se nastavuji IP adresy a Porty v synapsi?
> Mam nasledujici proceduru, ktera by mela naslouchat na prislusnem
> portu:
[...]
> [...]

Pokud bys chtel poslouchat jen na urcite IP adrese (misto na vsech),
pak misto techto univerzalnicvh adres pouzijes tu adresu, na ktere

[*] Ponechal Vladimir <ponechal_vladimir(zv)tesco-europe(tec)com> - 8.1.2004 10:54:51

Ahoj,

[...]

Mam D6 prof.

Diky,

Vl.

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 8.1.2004 10:48:50

Jaroslav Bucek wrote:

> A tys ten help cetl? Nic podobneho jsem tam nenasel.

Ocekaval bych, ze kdyz si v tom helpu prectes, ze musis ten Handle
nastavit sam, ale ze take existuji blize nespecifikovani potomci
TCanvas, kteri ten Handle (DC) spravuji ve vlastni rezii, tak Tvuj
dalsi krok bude zjistit, s jakym canvasem to vlastne pracujes.

A protoze je help psan podle deklaraci trid, tak to z nej nevyctes,
takze musis jit do zdrojovek VCL, abys zjistil, ze je to TBitmapCanvas.
A jelikoz Te zajima life cycle DC, tak budes muset jit po jeho
implementaci, ze ktere uvidis, ze se ten canvas cachuje
v jakemsi unit-scope seznamu. A globalni promenna
-> to by mel IMHO kazdy programator zbystrit ;-)

A odtud uz je jen maly krucek ke zjisteni priciny, jak Ti ji popsal
TOndrej.

HTH, pf

CompositeReportSinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.1.2004 10:34:49

> [...]

sestav a neni jasne, ze ktere sestavy by se mela hlava
a pata vzit.

Je mozne vyuzit oddilu zacatku a konce dilci sestavy.

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 8.1.2004 10:00:46

emailAhoj,
mam v Sinea kompozitni sestavu, ktera se sklada ze ctyr tiskovych sestav.
Potreboval bych, aby mi na kazde strance kompozitni sestavy vytiskl hlavicku
stranky. Lze to vubec CompositeReportSinea provest?

dik za napady
Daniel VALS

Jak otestovat Interface

[*] tondrej(zv)t-online.de - 8.1.2004 09:58:45

> [...]
> pak navic I2.
> I1 je tedy jednoticim prvkem do ktereho ukladam referenci na instanci
> kterekoliv ze trid. No a v urcitem miste potrebuju otestovat, jestli
> je navic implementovany i interface I2 a pokud jo, tak pouzit jeho
> metodu. Jenze jak na to? Ted to mam takto (...jen priklad)
>
> I1 := T1.Create(); // T2.Create(); T3.Create();
> (I1 as I2).Metoda_z_I2();
> except
> ... neimplementuje I2 tak nic
> end;
>
> Existuje i jina moznost bez try...except (D5Ent)? Is jsem zkousel a

Ospravedlnujem sa za predosly prispevok bez obsahu.

Mozes pouzit funkciu IInterface.QueryInterface alebo Supports zo SysUtils
(ktora vola QueryInterface):

var
test: IInterface2;

if Supports(I1, IInterface2, test) then
test.Metoda_z_I2;

pripadne takto:
if I1.QueryInterface(IInterface2, test) = S_OK then
test.Metoda_z_I2;

Podmienkou je, ze IInterface2 musi mat tzv. interface identification - GUID v
deklaracii.
(v editore Ctrl+Shift+G)

Jak otestovat Interface

[*] tondrej(zv)t-online.de - 8.1.2004 09:46:44

Petr Langer wrote:
> [...]
> ... neimplementuje I2 tak nic
> end;
>
> Existuje i jina moznost bez try...except (D5Ent)? Is jsem zkousel a

Jak otestovat Interface

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 8.1.2004 09:40:42

> [...]
> ... neimplementuje I2 tak nic
> end;
>
> Existuje i jina moznost bez try...except (D5Ent)? Is jsem zkousel a

Funkce supports

Radim

Borland 2004

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 8.1.2004 09:38:41

Od: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Kompilace Unit
Datum: 7.1.2004 - 16:02:08

> Lidi co resite???
>
> TPU = TurboPascalUnit
>
> a Delphi ma
>
> DCU - DelphiCompiledUnit
>
> Mezi unitama v Delphi a pascalu snad neni
> [...]

Kompilace Unit

[*] Milos J. Hrach <jhrach(zv)post(tec)cz> - 8.1.2004 08:22:22

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> hmm, ok ... inu ako je to v c# ?

C# byl samozrejme sity na miru .NETu takze v nem neni nic (z minulosti) co by
bylo treba nejak zvlast implementovat pro .NET. Tohle ale neni chyba Borlandu,
proste to jinak udelat neslo.

> mne sa nepodarilo vytvorit v Delphi dll z nazvom povedzme Drake.Delphi.Data
> kde v tom istom namespace vytvorim private classes....
> dokonca nie je mozne vytvorit projekt s rovnakym nazvom ako unit.... zistil

Omezeni Delphi.NET oproti C# je v tom, ze namespace je pevne svazan s nazvem
souboru unitu.

> som totizto ze private class je vtedy ak jeho definicia je v sekcii
> implementation, cize nemozem dat private classes do programu (LIBRARY) ale
> do unitov...

Co je to private class ? Mas namysli to co je v C# internal class ?

Petr Vones

D8 a cisty .NET (was: Borland 2004)

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 18:39:11

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> No to by me fakt zajimalo co...

Patrne nejaka reference na unit patrici k VCL.NET framworku.

Petr Vones

Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 18:15:05

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> pevne verim, to bude hned prva vec co v dokumentacii pohladam...

Borland vetsinou doplnuje dokumentaci pozdeji, takze je pripadne ke stazeni
update.

> iste ale potom je tu zasadna otazka najma pre firmy ktore zvazuju novy vyvoj
> a hladaju nastroj na vyvoj... preco vlastne delphi ked aj tak vyvojari budu
> musiet poznat C# ?

Tohle je samozrejme ta zasadni otazka, a mam pocit ze uz ji je plny non-tech v
newsech u Borlandu ;-)

> tzn.... jestvuje nejaka zrovnavacia tabulka podla ktorej by sa dali porovnat
> vyhody a nevyhody Delphi oproti C# ? jasne este je asi na take porovnanie
> skoro ale mozno o niecom vies :)

To nevim. To srovnani ma vice rozmeru. Ja davam prednost striktne technickemu,
tedy jak dobre Delphi.NET podporuje .NET, co nabizi jazyk oproti ostatnim, jak
se lisi IDE, jake nastroje lze pouzit i s Delphi.NET apod. Mozna by se to dalo
nejak sepsat ve forme nejakeho clanku. Uvidime jaky bude vlastne zajem o
Delphi 8 (ktere by se melo jmenovat spise Delphi.NET 1). Urcite o tom bude v
unoru na Seminari v Belohradu.

Borland bohuzel stavi vyhody sveho produktu na tzv. "zpetne kompatibilite",
coz je na zcela odlisne platforme naprosty nesmysl, ktery je postaven jen na
marketigovych polopravdach a vyuziti (spise vsak zneuziti) jiste okrajove
funkcnosti .NETu (zavisle na existenci Win32) k necemu, k cemu neni vubec
urcena.

> nuz tu je super ze Delphi ma podporu pre c# typy takze kdo pozna c# a aj

Kazdy .NET jazyk podporuje predevsim typy CTS, je jedno jestli C# nebo Delphi.
Na tomto typovem systemu je postaven .NET

Petr Vones

PHP IDE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 7.1.2004 17:40:53

> No myslim ze si to pochopil spravne. To co rikas je take klasicke reseni na
> windows.
> Ja bych to delal take tak. A udelal bych to tak i na Linuxu nebot je to
> bezpecnejsi.

Jenze ja mam v takovemto procesu mnoho vlaken, na linuxu bych musel mit
dalsi proces, ktery mi bude startovat jednotlive subprocesu (cti exe).
Tim se stane system podstatne slozitejsi a vzhledem k zavislostem
i mene stabilni (process co ridi atomickou abchodni logiku smi bezet jen jednou).> Ano to je problem, ale v praxi by to nemnelo vadit. Presny postup spravy
> pamneti
> neznam. Ale z toho co mam vyskouseno se pamnet uvolnuje az po odstraneni
> cele
> aplikace. Tedy tvrdy kill materskeho procesu. Coz samo o sobe u velkych
> systemu
> muze byt hodne velky problem.

Potiz je s tim, ze ta pamet neni chranena, tj. pad jednoho z procesu (simula vlaken)
mi muze poskodit pamet ostatnich procesu (cti vlaken na windows).
Takze situace je stejna (windows x linux) s tim rodilem, ze na linuxu NELZE zabit
process (nelze zjistit ani jeho cas, nastavit mu prioritu, ...).>
> To je take jeden z duvodu proc ma windows vlakna. Protoze se nada jednou
> aplikaci
> spravovat dalsi procesy.

Tohle fakt netusim, melo by to jit, ale nikdy mne to nenapadlo zkouset (presmerovani
vstupu a vystupu je v pohode, zabiti dcerineho procesu taky, ale nikdy jsem nepatral
co se stane se vstupy a vystupy).

Vlakna nejsou hlavnim problemem Linuxu, spise je to ideloogii.
Hodne casto jsem zapolil s mym linux guru v tom jestli prizpusobovat
SW lidem, nebo lidi SW.
On v tom mel celkem jasno, lide se musi prizpusobit (desitky ruznych hesel, kazda
aplikace ovladana jinak, ...).

Slavek

Delphi 8 a systemovy unit Was: Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 17:40:52

hmm, ok ... inu ako je to v c# ?

trosku odbocim od temy....

[...]
v tomto pripade ale nevytvorim namespace z rovnakym nazvom ako nazov
DLL..... cize trosku haluz....

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Ono jako mezi nami, linux vetsina beznych smrtelniku ani nedokaze
> nainstalovat a presto vsichni zrejme prepocitavaji kvalitu operacniho
> systemu na pocet restartu pri instalaci, kterou delaji jednou za par
> let :-)

Ahoj.
Osobne VELMI nesouhlasim s nazorem, ze kvalitu OS lze nejak odvodit od toho
jestli to nainstaluje BFU nebo ne.
Pocitac stoji vcetne OS 10-15 KKc a rozhodne to neni jednoduche zarizeni.
Bojler na ohrivani vody stoji sotva tretinu a taky si na jeho instalaci
pozvu odbornika (instalatera) a uprimne receno jsem presvedcen, ze kdybych
si ho "nainstaloval" sam ze urcite taky "spadne" jako obvykle padaji OS
instalovane instalatery.::))

Konec koncu velmi bych se divil, kdyby nekdo zacal odvozovat kvalitu
laseroveho skalpelu od toho zda se jim dokaze pacient operovat sam nebo ne
:::)))

Ludek

Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 17:49:02

> [...]

> nekdo opravdu musi mit.

nuz tu je super ze Delphi ma podporu pre c# typy takze kdo pozna c# a aj
delphi , nebude pre neho problem prepisat nieco z jedneho prostredia do
druheho.

rgds,

Ivan

D8 a cisty .NET (was: Borland 2004)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.1.2004 17:47:01

On 7 Jan 2004 at 17:20, Petr Vones wrote:

> Pak delas neco spatne, viz muj prispevek o systemovem unitu. Ten kod
> ze System unitu zabere nejakych 80k.

No to by me fakt zajimalo co...

PHP IDE

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.1.2004 17:44:54

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

Pak delas neco spatne, viz muj prispevek o systemovem unitu. Ten kod ze System

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 17:28:50

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> [...]

> pascale.... inu nie ze by som to ja konkretne potreboval ale napada ma

Jenze na tohle nema Borland kapacity. Proto jsem psal, ze programator v
Delphi.NET pred C# neutece. Osobne v tom nevidim problem, protoze syntaxe se
mu nabidne pres Code Insight a v dokumentaci si precte co a jak to vlastne
dela. Navic existuje plugin do Reflectoru ktery umi Delphi syntaxi kdyz uz to
nekdo opravdu musi mit.

> ps. ty mas D8 taktiez, podarilo sa ti v prazdnej DLL po vyhodeni vsetkych
> uses mat ciste assembly ? tzn. bez automaticky linkovanych namespacov
> Borland.Delphi.System ?

Ne, viz moje odpoved jinde.

Petr Vones

Delphi 8 a systemovy unit Was: Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 17:06:47

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> [...]

umistit primo do souboru aplikace. Neni tedy nutne distribuovat onu assembly
(i kdyz by to bylo z hlediska .NETu prirozenejsi reseni).

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 7.1.2004 16:56:46

On 7 Jan 2004 at 16:26, Ivan Turcan wrote:

> [...]

za nezbytnou soucast. Jestlize mi ale D8 vyplodi nejaky shit > 1.3 MB
namisto nekolikakiloveho souboru, pak je to docela smutne. Nebo jsem
nekde neco prehledl? Rad se poucim, abych mohl s cistym svedomim
prizpusobit Lokalizator.NET i pro D8...

OT: WinXP a pocitac odpojeny od site

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 7.1.2004 16:40:44

Mame nasledujici problem: mame pocitac PC s WinXP Home a notebook, ktere jsou sitove propojene. Na PC je u sitoveho pripojeni nastavena nejaka ip adresa, napr. 192.168.1.15. Pokud jsou oba pocitace spojene, mohu z kterehokoli z nich udelat ping na tuto adresu. Pokud ale notebook odpojim, na PC se sitove pripojeni uvede do stavu, ze je odpojeny kabel a v tom okamziku uz ping neudelam. Da se to nekde nastavit tak, aby sitove pripojeni bylo aktivni i kdyz je odpojeny kabel?

Marek Dostal

PHP IDE

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 7.1.2004 16:36:43

> Tomuto nerozumim, pokud mi vytujne jedno vlakno, tak je tuhe a ostatni
bezi,
> proto je pouzivam.
> Pokud mam ve vlakne try except, tak me nezhodi process ani vyjimka.

V podstate ano. Pokud to tam mas a mas to osetrene.

> [...]
mnoha
> vlaken (obsluha 12 COM portu da zabrat) sbira a zpracovava data (uklada))
> vyzualizace, ktera ty data zobrazuje/edituje.
> Obe aplikace vyuzivaji vlaken na zajisteni dalsich komunikaci a vypoctu.

No myslim ze si to pochopil spravne. To co rikas je take klasicke reseni na
windows.
Ja bych to delal take tak. A udelal bych to tak i na Linuxu nebot je to
bezpecnejsi.

> Mam pocit, ze ne. Jak se mohu spolehnou na sebrana data napul spodlou
aplikaci ?

Muzes. Ber v uvahu ze mas v podstate to same resene misto vlakny procesy.

> Nezapomenme, ze jednotlive aplikace sdileji stejnou pamet (linuxove
reseni).

> [...]
systemu
muze byt hodne velky problem.

> Pokud budu vytvaret samostatne procesy, tak se zblaznim (budu potrebovat

Aby mne pochopili i ostani. Skusim pridat lepsi priklad.

Urcite znate to, nevim jestli je to jeste v novych verzich. Minimalne ve 4
to bylo.
Kdy spoustite Internet Explorer a nemate ho nastaven tak, aby se kazda
instance
spoustela jako proces. Pak si otevrete cca 30 oken a to jedno spadne.
Nasleduje
jeho kill, ale to vezme sebou celou aplikaci. Tedy vsech ostatnich 29 oken.

Hypoteticky pokud by tento Internet Explorer bezel pod linuxem tohle by se
nestalo,
nebot by kazde okno muselo mit svuj podproces spusteny nejakym materskym
procesem toho Exploreru. Tedy pokud by jste jedno okno zabyli, pak by dalsi
vesele
bezela.

Dokonce to funguje tak ze pokud aplikace A spusti proces aplikace B a ta
spusti
aplikaci s procesem C pak pokud umre B system prebere proces C a dal o nej
pecuje.
Je to proto ze v Linuxu je bezne, ze se jeden program sklada z nekolika
aplikaci,
ktere navzajem spolupracuji. To s tematem tak nesouvisi, ale je to takova
zajimavost.

V Linuxu je kazda dalsi aplikace spoustena uz bezici aplikaci a tim padem
jejim
procesem. Je tu tedy hierarchie mezi tim ktery proces spustil dalsi proces.
Ve windows je to jinak tam je kazda aplikace vedle tech ostatnich z hlediska
hiearchie.

To je take jeden z duvodu proc ma windows vlakna. Protoze se nada jednou
aplikaci
spravovat dalsi procesy.

Snad uz mi rozumis.
S pozdravem Vaclav Halik

Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 16:26:41

hmm, zial asi sa toho nezbavime :(((( este aj v DEMOS mas priklad
IsDelphiNet ktory takto zistuje ci sa jedna o Delphi aplikaciu:

if T[I].Namespace.StartsWith('Borland.Delphi.System') then
Break;

rgds,

> Jo, to by me take VELICE zajimalo. Mne se tam vzdycky na...la VCL. >:-
> (

> E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

optimalizacia sql dotazu v MSSQL

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 7.1.2004 16:04:39

Ave,

> Taky mi to na to mnozstvi dat nepripada jako dlouha doba.
> dpc> Nemuzu si pomoct, ale 50k zaznamu bude BFU prohlizet
> nekolik dnu,
> dpc> takze 15 sekund ho nemuze rozhazet.

zkratka, pokud si udelas index na tab1(ID), tab2(id),
tab3(ID),..,tab6(id) a nezrychli se to, tak ti ja uz osobne moc neporadim.
Otazka je, jestli tech 15s trva vykonani dotazu (a vraceni naplneneho
bufferu prvnimi X zaznamy z 50k) nebo vraceni vsech 50k zaznamu. To prvni by
bylo asi spatne a ten select by mel tak jako tak probehnout v radu desetin
vteriny, pokud jsi to pocital s kompletnim nactenim, tak je to mozna jeste
unosna doba, tezko soudit kdyz nevidim dovnitr.

/ Lukas Suchanek

JclSysUtils.GetCpuSpeed na WinXP,Intel P4

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 15:44:35

> nema nekdo problem s volanim fce GetCpuSpeed z unity
> JclSysUtils (1.22)
> na WinXP s procesorem Intel P4 posledni rady (s hyperthreadingem)?

Ale ano, division by zero.
V CVS je uz nejaky pokus o opravu - zatial som to neskusal.
http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/jcl/jcl/source/common/JclSysInfo.pas

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 7.1.2004 15:56:38

> Ja jenom premyslim ze asi v tom pripade zije mezi samymi nesmrtelniky. Do
> Windows 2003 jsem instaloval uplne vsechny Microsofti operacni systemy
> (pravda s DOSem jsem zacinal az na 5.0). Mam za sebou nejaky ten OS/2,
jeden
> Cytrixi MetaFrame, kvantum SUNu, Irixu a SCOcek a nespocetne Linuxu vcetne
> Gentoo (a to musim priznat, to je skutecne SILNA kava pro instalaci). Proc
> to pisu. Kdyz clovek vi co dela a proc to dela (coz tak nejak u
programatoru
> predpokladam), nema problem nainstalovat zhola nic k cemu je dokumentace a
> [...]

vecsina ludi nie su programatori alebo administratori. A aj spusta
programatorov nema cas citat kdejaku dokumentaciu koli nainstalovaniu
nejakeho programu. Teba mozno bavi instalovat a konfigurovat
rozne systemy, dozvedat sa kolo toho spustu zaujimavych informacii
a predpokladam, ze si od toho aj plateny. Ale pre mna je to zbytocna
strata casu. Mne viac vyhovuje spustit setup.exe ako konfigurovat
makefily, prekladat kdejake zdrojaky, kopirovat subory a pod.
Mne viac vyhovuje intuitivne klikat mysou ako hladat, studovat
a hadat konfiguracne nastavenia v konfiguracnych suboroch.
A zda sa, ze nielen mne.

> Jinak male srovnani pro vas vsechny, co se tu dohadujete o serverech. Mam
> dva identicke stroje s dualnimi Itanii. Na jednom bezi W2K AS a na druhem
> Debian (ha, prvni leknuti, rozchodit hyperthreading na linuxu :) Ale uz to
> jede). Na obou bezi Oracle9i. Na kazdem jina, ale prakticky stejne narocna
> databazova aplikace. Pominu zcela zbytecne hadani se o tom kolik ve
Windows
> cisteho vykonu systemu zerou ruzni nevypnutelni kamaradickove a vlastni
> rezie systemu, protoze to proste neni fer srovnavat s jadrem ktere si muzu
> prekompilovat (faktem je, ze mi diky tomu trvala instalace toho Debu o den
> dele). O co mi jde je to, ze by oba servery mely zhruba stejny uptime ....
> KDYBY ... nebyl MSBlaster a spousta jinych NEVYPNUTELNYCH der (tem co

pred par dnami cital o nejakych dierach v Linuxe, myslim, ze na ZDNet,
mozem to pohladat a uviest linku ak to niekoho zaujima. V podstate
potvrdili to, co sme uz tu diskutovali, ze je to obecny problem
(teda nie len Windowsu) a cim viac je system rozsireny a znamy,
tym viac sa tento problem prejavuje (co je logicke).

> nevericne krouti hlavou, jen si vzpomente na chybnou implementaci
hudebniho
> formatu Midi, ktera umoznovala za jistych okolnosti spustit kod (PS: pro
> pametniky, AtariST tohle zvladalo s graciezou sobe vlastni)). Tak a ted se
> zamyslete nad tim, co zajima uzivatele techto systemu. Zajima je na jakem
> systemu bezi ? Zajima je jak dlouho stravim stahovanim patchu z
Miscrosoftu
> [...]
> prohravaji na plne care. Mam z toho takovy pocit, panove (cimz nikterak
> nesnizuji ani nenapadam vase nazory), ze malokdo z vas vi co je skutecne

kazda firma, ktora funguje prostrednictvom internetu (napr. my)
vie velmi dobre, co je to producne prostredie. Nas web server
je produkcne prostredie, je to NT-cko a funguje bez problemov.
Naopak, nie som si isty, ci Ty vies, co to je produkcne prostredie,
ked ho, myslim, sam nepouzivas (lebo je to rozdiel to mi ver).

> Jako posledni novinka je ustrednove reseni postavene na Windows 2003,
ktere
> nema zatim jediny zakaznik, protoze se celemu nasemu teamu po pul roce
prace
> nepovedlo primet tento system k stabilite pozadovane zakazniky. Nechavam
> nadale na vlastni inteligenci ctenaru po kterem reseni asi zakaznik sahne.
> (PS: Divili byste se kolik zakazniku vyuziva toho ze na ustredne bezi UNIX
> pouziva ji jako firewall / mailserver / webserver atd.)

to este nemusi byt problem Windowsu, ze ho neviete nainstalovat alebo
sprevadzkovat.

> Tohle neni namet na flamewar, to je jenom pokus o to ukazat vam uhel
pohledu
> ktery tu jeste nezaznel.

ano, je to uhol pohladu administratora systemov

Erik

Kompilace Unit

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 7.1.2004 15:40:33

Co takhle:

Zalozis si unitu - soubor s priponou pas ve ktere budes mit tyto funkce..
Do programu pak das do klauzule uses nazev prislusneho unitu a ve sele muzes funkce pouzivat.
Pokud je nemas ve stejnem adresari, pak unitu musis bud pridat do projektu a nebo v Project/option nastavit vyhledavaci cesty k prislusne unite.

Od: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: Kompilace Unit
Datum: 7.1.2004 - 8:35:25

> 7.1.2004 Milos J. Hrach:
>
> Napises jmeno unity do Uses.
>
> --
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

TCaption - viac farieb

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 14:44:20

> Nemyslel som TCaption ale TLabel. Mozno by pomohlo aj
> pre TStaicText.

Priamo TLabel nie, ale slo by to odvodenim vlastnej triedy od TCustomLabel,
overridnutim metody DoDrawText.

TStaticText je wrapper nad standardnou windows kontrolkou STATIC a ta sice
podporuje owner drawing, ale TStaticText tuto podporu nevyuziva, slo by to
dopisat v potomkovi pouzitim stylu SS_OWNERDRAW a spracovanim spravy
CN_DRAWITEM.

Ak nepotrebujes plne funkcnu kontrolku a staci Ti jednoduche a rychle
riesenie pre nejaky projekt, staci aj pouzit TPaintBox a kreslit si ten text
alebo cokolvek ine jednoducho v OnPaint handleri na urovni formulara.

Upload do adresara, vyzadujuci prihlasenie

7.1.2004 Milan Fabik:
> Dobry den, prosim o radu

> Potrebujem programovo uploadovat subor na ftp server, ktory
> vyzaduje overenie menom a heslom.

> Ak by nevyzadoval toto overenie urobil by som to cez synapse, alebo ine komponenty.
> Ale ako mam postupovat v pripade overovania uzivatela ?

Uplne jednoduse si v Synapse zadas jmeno a heslo :-)
K tomu slouzi property UserName a Password

Muzes pouzit primo funkci z unity FTPSend:
function FtpPutFile(const IP, Port, FileName, LocalFile,
User, Pass: string): Boolean;

Upload do adresara, vyzadujuci prihlasenie

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.1.2004 14:34:17

> [...]
>
> Ak by nevyzadoval toto overenie urobil by som to cez synapse, alebo
> ine komponenty. Ale ako mam postupovat v pripade overovania uzivatela

Proc na to nejde pouzit Synapse? vzdyt ta to umi, dokonce si muzes
vybrat z hromady prihlasovacich schemat (pro ruzne specielni
firewally)... ba co vic, muzes si nadefinovat i svoje prihlasovaci
schema. :-O

Staci vyplnit property username a password.

V nejjednodusim pripade muzes pouzit hotovou funkci z ftpsend.pas:

function FtpPutFile(const IP, Port, FileName, LocalFile,
User, Pass: string): Boolean;

kde je problem? :-)

Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 14:08:08

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> Tistena dokumentace k D8 nejspis nebude, neni na ni vytvorene produktove
> cislo v ceniku. Pokud by se s ni v dohledne dobe pocitalo, uz by tam cislo
> bylo.

Ohledne dokumentace, pokud nekdo zacina s .NETem tak je daleko dulezitejsi aby
vedel, ze programuje v naprosto odlisnem systemu nez bylo Win32, ackoli k tomu
pouziva velmi podobny jazyk.

Proto by si asi kazdy mel nejdriv precist neco o .NETu obecne, idealni je pro
zacatek kniha od Richtera, ktera vysla i u nas v prekladu:

.NET Framework, programovani aplikaci
http://www.grada(tec)cz/content/kat_detail.php?kid=2807

Priklady jsou tam sice v C#, ale pred nim stejne neutecete.

Petr Vones

PHP IDE

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 14:24:13

Erik Salaj napsal(a):

> [...]
Zacinas utocit osobne ... To proto, ze jsem zastance LINUXu?? ...
mimochodem VS jsem nedokoncil, protoze mi to od jisteho momentu nic

ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Upload do adresara, vyzadujuci prihlasenie

[*] Milan Fabik <fabik(zv)kinekus.sk> - 7.1.2004 14:18:12

[...]

Dakujem za rady.
Fabik

Borland 2004

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 14:16:11

From: "Ondrej Kelle" <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>> > Dalo by sa nastavit pre jeden objekt typu TCaption viac

> V Controls najdes deklaraciu:
>
> type
> TCaption = string;
>
> Takze TCaption nie je ziadny objekt ale string. S farbami nema nic
spolocne
> (neda sa nastavit ani jedna, nie to este viac ;-)).

OT: GUID ako Primary Key (was ADMI...)

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 7.1.2004 14:00:07

Do podle me neni fer Petre

[...]

Zkusenosti kdyz tak prosim muzete preposlat na muj soukromy mail.

> Halo konferencia mate niekto skusenosti s pouzitim
> GUID ako Primary Key?

Miluji takoveto dotazy. To jako delas pruzkum nebo co? Cekas, ze ti
250 lidi odpovi ANO a 180 lidi odpovi NE? Pokud mas nejaky konkretni
dotaz, tak se zeptej, ale prosim nedelej tyto vyzkumy...

PHP IDE

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.1.2004 13:58:06

> [...]

> restartu.

pro uplnost - jen pokud je UTP kabel pripojen a zarizeni na druhe

D. Toman

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 7.1.2004 13:56:05

> Kvalita se nema merit podle instalace, to je pravda. Dneska je LINUX v
> rade veci daleko pred jakoukoliv konkurenci (teda s vlaknama zaostava).

to rozhodne. Velmi velmi daleko, az tak, ze ho tam vobec nevidno.

> [...]

bezfosfatovy praci prasok, co tam ponukas? Zacinam rozumiet ako
sa da vyzit z linux a open/free source softwaru a vynikajuco uplatnit

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 7.1.2004 13:17:49

> [...]

Ale s MSSQL nemam moc zkusenosti, v posledni dobe delam nad Informixem a
Oraclem, takze popisuju jak bych problem resil ja nad onemi DB.

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 7.1.2004 13:54:04

Fuj mam tam samou hrubku. Omlouvam se. Sem prase.

> Nechapu proc se toho porad vsichni chytaji. Uz sem tu jednou psal v
> souvislosti s
> jinou diskuzi, ze to je uz vyreseno a do bezne distribuce se to dostane
cca
> do 1/2 roku

Jinak sem zapomnel dodat, ze to ani driv nebylo potreba. Ono je to problem
az u Apache, java, apod.

Vaclav Halik

FindFile - Vylucovacia maska

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 7.1.2004 13:25:57

Ahoj,

podivej se na fci MatchesMask z unity Masks.

> [...]
> porovnat, ci najdeny
> subor vyhovuje uzivatelom zadanej maske? Napriklad
> VyhovujeMaske(NazovSuboru; Maska: String): Boolean

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 13:17:49

> [...]

Takze TCaption nie je ziadny objekt ale string. S farbami nema nic spolocne
(neda sa nastavit ani jedna, nie to este viac ;-)).
Pokial Ti ide o kreslenie toho textu v nejakej kontrolke, zalezi to od nej,
napriklad ci podporuje customdraw, alebo poskytuje nejake eventy ako OnPaint
apod.

Borland 2004

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 7.1.2004 13:48:03

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>
> K D7 sa dala dokumentacia dokupit.... da sa dokupit dokumentacia aj k Delphi
> 8 v tlacenej forme ?

A co by mela vlastne obsahovat ? Jedine co je zajimave jsou zmeny ve vlastnim
jazyce Delphi. Narozdil od Win32 verze kde si jeste potreboval dokumentaci k
[...]

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 7.1.2004 13:46:02

> ^^^S timhle souhlasim, tohle poradne resi az soucasne jadro 2.6.x, v
> tomhle jsme zaspali za BSD a o dost... Predstavuje to docela problem,
> kdyz se pracuje na JAVA platforme...

Nechapu proc se toho porad vsichni chytaji. Uz sem tu jednou psal v
souvislosti s
jinou diskuzi, ze to je uz vyreseno a do bezne distribuce se to dostane cca
do 1/2
roku. Navic mi to pripada jako uplne vykonstrulovany pripad. To je jako by
ste
chteli provozovat linux na FAT12. Je to uplne stupidni.

Muze mi nekdo vysvetlit proc vsichni cekaji, ze na Linuxu budou vlakna ?

[...]

Deocela by mne zajimalo jestli to takhle de i ve windows, nemam s tim ve
winech
skusenosti tak mne poucte. At se taky neco naucim.

> ^^^PostgreSQL i se zakladnim nastavenim - cca 30 minut... V jedny firme
> jsem instaloval i Oracle 9 a to mi zabralo celou hodinu i se zakladnim
> nastavenim... tak nevim.

Mno MySQL mam uz po instalaci PostgreSQL take. A nainstali oracle9i mne dalo
setjne prace jako ve winech. Ale mozna je to tim, ze sem to delal poprve na
obou.
Takze o nejakem vychitanem nastaveni nemuze byt rec

S pozdravem Vaclav Halik

optimalizacia sql dotazu v MSSQL

[*] peter sulek <sulodk(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 13:25:57

Chcel by som vediet na co sa mam presne zamerat v Execution plan? Nie som z
toho moct mudry :-(
Ktore indexy by mali byt vytvorene pre dany SELECT ?> V QA si dej pred spoustenim dotazu 'Show execution plan' a pak se
> objevi nova zalozka, kde bude neco jako graf zateze.
> Je mozne, ze jde pouze o spatnou volbu indexu nebo absenci potrebnych
> indexu vubec.
>
> --
> ing. Pavel Zilinec
> MailTo:zilinec(zv)email(tec)cz

PHP IDE

7.1.2004 MaReK Penguin Olsavsky:
> ^^^Instalace holych W2000 - nevim, jestli jeden, nebo 2 restarty.
> Grafika - dalsi restart
> Zvukovka - Dalsi restart

> ... napocital jsem jich 8 a to jsem jeste nepremyslel nad vsim softem.
> MicroSoft Office taky pamatuji, ze chteli restart, ale mozna kecam,
> protoze je nepouzivam...

Dalsi soft sice mozna restart vyzaduje, ale vetsinou funguje i bez
restartu

> LINUX - Po vybrani a nainstalovani softu jeden restart (tedy spis prvni
> start z HDD a ne z CD)... Zmena IP adresy (pokud beham s notebookem a v
> sitich nejni dns) - bez restartu (to uvadim jako zajimavejsi priklad)...

Pokud sis vybral pri instalaci Linuxu soft, srovnavej to s instalaci
W2000, kdy sis vybral soft... a ne s dodatecnym instalovanim.
Pokud mas W2000, tak IP adresu muzes menit bez problemu bez nutnosti
restartu.

FindFile - Vylucovacia maska

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 7.1.2004 13:30:00

Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> wrote:
> [...]
> ci najdeny subor vyhovuje uzivatelom zadanej maske? Napriklad
> VyhovujeMaske(NazovSuboru; Maska: String): Boolean

muzes pouzit funkci z unity Masks
function MatchesMask(const Filename, Mask: string): Boolean;

Martin Schayna

FindFile - Vylucovacia maska

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 7.1.2004 13:27:58

Vysledy testuj regexp-om.

> [...]

> V tom pripade pouzi *.*, v slucke s FindNext si kontroluj mena najdenych
> suborov a spracuj len tie, ktore nemaju priponu .txt.

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 13:19:56

> [...]

> V tom pripade pouzi *.*, v slucke s FindNext si kontroluj mena najdenych
> suborov a spracuj len tie, ktore nemaju priponu .txt.

[*] Ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)psinfos(tec)cz> - 7.1.2004 12:51:43

[...]

Wednesday, January 7, 2004, 12:33:39 PM, bylo napsano:

ps> Zdravim Vas,

ps> Mam tabulku TABULKA1 s danymi stlpcami: ID_Tab2, ID_Tab3, ID_Tab4, ID_Tab5,
ps> ID_Tab6

ps> Hlavna tabulka TABULKA1 ma priblizne 50.000 zaznamov. Kazda tabulka(
ps> TABULKA2...TABULKA6 ) ma priblizne 15.000-20.000 zaznamov.

ps> Select na hlavnu tabulku mam nasledujuci:

ps> SELECT tab2.XXX, tab3.XXX, tab4.XXX, tab5.XXX, tab6.XXX FROM TABULKA1
ps> LEFT OUTER JOIN [TABULKA2] AS Tab2
ps> ON TABULKA1.ID_Tab2 = Tab2.ID

ps> LEFT OUTER JOIN [TABULKA3] AS Tab3
ps> ON TABULKA1.ID_Tab3 = Tab3.ID

ps> LEFT OUTER JOIN [TABULKA4] AS Tab4
ps> ON TABULKA1.ID_Tab4 = Tab4.ID

ps> LEFT OUTER JOIN [TABULKA5] AS Tab5
ps> ON TABULKA1.ID_Tab5 = Tab5.ID

ps> LEFT OUTER JOIN [TABULKA6] AS Tab6
ps> ON TABULKA1.ID_Tab6 = Tab6.ID

ps> Ide o to ze takyto select je velmi pomaly. Na mojom PC, Intel Celeren 1,7GB,
ps> 368MB, WinXP, Delphi 6, MSSQL 2000 trva tento select priblizne 15 sekund, co
ps> je velmi vela.
ps> Potreboval by som poradit ako zoptimalizovat tento dotaz.
ps> Alebo nejake sekvencne docitavania zaznamov pre zobrazenie v gride. Mozno na
ps> toto uz existuje neaka komponenta.

TCaption - viac farieb

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 13:05:47

Dalo by sa nastavit pre jeden objekt typu TCaption viac farieb? Napriklad
mali by sa zobrazovat dve pisemena AB a pismeno A by bolo cervene a pismeno
B zelene. Opakujem, ze ide len o jeden objekt.

Vdaka za kazdu radu

PHP IDE

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 7.1.2004 12:57:46

Zdravim

> [...]

nadale na vlastni inteligenci ctenaru po kterem reseni asi zakaznik sahne.
(PS: Divili byste se kolik zakazniku vyuziva toho ze na ustredne bezi UNIX a
pouziva ji jako firewall / mailserver / webserver atd.)

Tohle neni namet na flamewar, to je jenom pokus o to ukazat vam uhel pohledu
ktery tu jeste nezaznel.

---------------------------------
Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o

PHP IDE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 7.1.2004 12:51:42

Problem byl se samotnym linuxem (nastaveni RAID),
dale pak je nutne vse psat rucne (nejde to naklikat) a kdyz to clovek
nedela denne, tak ma problem.
Na windows proste zatrhnu check box, na linuxu musel vzdy zjistovat
jestli napsat 1, nebo ON, nebo Active.
Jen tyden stravil tim, ze konvertoval instalacky FB z rpm do deb (a od te doby
nelze system dle vyjadreni admina upgradovat).

Pod windows jsem to nakopiroval do c:\fb a zaregistroval sluzbu (nebo pouzil
instalaci).
cca 5 min prace.

Slavek

> ^^^PostgreSQL i se zakladnim nastavenim - cca 30 minut... V jedny firme
> jsem instaloval i Oracle 9 a to mi zabralo celou hodinu i se zakladnim
> nastavenim... tak nevim.

PHP IDE

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 12:39:41

> [...]
> nainstalovat a presto vsichni zrejme prepocitavaji kvalitu operacniho
> systemu na pocet restartu pri instalaci, kterou delaji jednou za par
^^^No kdyz jsem jej instaloval poprve, taxem o nem nic moc nevedel...
Konfera na linux(tec)cz asi uz fungovala, ale nemel jsem moc rozumny pristup
k inetu, takze smula a presto se mi to povedlo na 1. pokus (Red Hat 3).
Vokna reinstaluji tak po 6 mesicich, protoze jsou jaxi v neustalem
rozkladu a to nejsem z tech, kteri zkouseji (h)ruzne aplikace a neustale
neco instaluji a odinstalovavaji...
[...]
Docela me zajima, jestli se nejak vyvyne projekt HURD (mikrokernelovy
OS)...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

PHP IDE

[*] Lukas Gallina <lukas.gallina(zv)programky(tec)cz> - 7.1.2004 12:35:40

Ahoj.
Ja se do toho fakt nechtel plest, ale mily Marku, bud s Windows vubec
nedelals od dob Win95, nebo zamerne lzes.

> Grafika - dalsi restart
> Zvukovka - Dalsi restart
> OpenOffice.org - bez restartu - huraa
> Mys (A4tech WOP-35) - restart
> Klavesnice (Genius Comfy 21) - Restart
> AV Kodeky - restart
> MS IE6 - restart
> Mozilla Firebird a Thunderbird - Bez restartu
>
> .... napocital jsem jich 8 a to jsem jeste nepremyslel nad vsim softem.

Neznam ovladace, ktere by neslo instalovat pohromade. Napriklad naprosto
pravidelne instaluji ovladac VIA chipsetu, potom grafickou kartu Radeona,
zvukovku a modem a restart provedu potom. Windowsum od Windows 2000 to NIKDY
neudelalo zadny problem, vse funguje naprosto spolehlive.

Z 5ti restartu tu ejhle, mame jen jeden.

Kodeky a restart? Od kdy se kvuli kodeku musel restartovat system? To jsem
nedelal ani na Windows 98, natoz v modernich OS?

MS IE u Windows XP neinstalujes, takze budeme-li se bavit o nich, protoze
srovnavame nove OS, opet zadny restart.

Microsoft Office? Ale kdeze. Windows Installer nic takoveho nechce a to
aplikuji jeste SP, pouzivam totiz prevazne Office 2000.

Takze Tvych 8 restartu se zmensilo na 1, pripadne 2-3 po zaaplikovani vsech
aktualizaci pres Windows Update. To jsou veci, vid :)

> LINUX - Po vybrani a nainstalovani softu jeden restart (tedy spis prvni
> start z HDD a ne z CD)... Zmena IP adresy (pokud beham s notebookem a v
> sitich nejni dns) - bez restartu (to uvadim jako zajimavejsi priklad)...

Zajimave :) Tohle uz umely Windows NT 4.0, Linux uz to umi? :)

S pozdravem
Lukas Gallina

optimalizacia sql dotazu v MSSQL

[*] peter sulek <sulodk(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 12:33:39

Zdravim Vas,

Mam tabulku TABULKA1 s danymi stlpcami: ID_Tab2, ID_Tab3, ID_Tab4, ID_Tab5,
ID_Tab6

[...]

je velmi vela.
Potreboval by som poradit ako zoptimalizovat tento dotaz.
Alebo nejake sekvencne docitavania zaznamov pre zobrazenie v gride. Mozno na
toto uz existuje neaka komponenta.

IP adresy vo firemnej sieti

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 12:27:36

Ako zistim IP adresy vsetkych prihlasenych uzivatelov vo firemnej sieti?

Vdaka za kazdu radu

PHP IDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.2004 12:19:30

> [...]

nainstalovat a presto vsichni zrejme prepocitavaji kvalitu operacniho
systemu na pocet restartu pri instalaci, kterou delaji jednou za par

Praca s viacerymi objektami naraz

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 7.1.2004 12:13:29

Pravda. Ja to pouzivam takhle, protoze vetsinou potrebuju podobne veci
menit delat jen v jedne urovni, na celem formu by to udelalo peknej
gulas :)

Wednesday, January 7, 2004, 11:09:10 AM, you wrote:

OK> To bude pracovat len s panelmi, u ktorych je Form1 priamy parent. (Napriklad
OK> panely umiestnene na inych paneloch to nespracuje.)
OK> Aby to bolo kompletne, dalo by sa to napisat rekurzivne, ale to uz je asi
OK> jednoduchsie/rychlejsie pouzit Components.

OK> HTH
OK> TOndrej

TColor - prechod z farby do farby

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 7.1.2004 11:45:20

> Mam pole farba array[1..10] of TColor;
>
> Farba[1]:=modra farba
> Farba[10]:=cervena farba
>
> Ako dam postupne do poli Farba[2 az 9] take farby aby existoval plynuly
> prechod z modrej farby do cervanej, teda z Farba[1] az do Farba[10] ?

Barvy jsou vazenym prumerem po barevnych slozkach RGB.
Alexandr Stefek

PHP IDE

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 12:03:23

Slavomir Skopalik napsal(a):> 4. "Neexistence vlaken" - vlakna jsou implementovana jako procesy, ktere sdileji
> [...]

^^^PostgreSQL i se zakladnim nastavenim - cca 30 minut... V jedny firme
jsem instaloval i Oracle 9 a to mi zabralo celou hodinu i se zakladnim

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2004 11:59:22

Petr Zahradnik napsal(a):> Ja beru Tve zkusenosti, tak prosim ber ty me zkusenosti. Ja instalaci
> [...]

start z HDD a ne z CD)... Zmena IP adresy (pokud beham s notebookem a v
sitich nejni dns) - bez restartu (to uvadim jako zajimavejsi priklad)...

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.1.2004 11:39:18

From: "Vaclav Halik" <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>

> Instalace meho netebooku: (Ma sracky jako FireWire, WiFi, IR a podobne.)
> Instalace Windows od vyrobce. 30 minut do funkcniho systemu. Upraveneho
> Acerem do naprosto nepouzitelne podoby. Takze smazat a instalace normalni
> verze. Cca. 20 restartu nez vsechno chodilo jak ma.

Ahoj.
Tady bych rad upozornil na OBROVSKOU prasecinu, kterou M$ ve spolupraci se
svymi OEM partnery provadeji pri instalaci w2k.
Vsechny ty priblble "predinstalace" jak na NB tak na stojnich PC (napr. HP)
se nainstaluji nejprve na FAT32 a pak se to konvertuje ne NTFS.
Dusledkem je to, ze prava do adresaru nejsou vubec nastaveny a system je
tim padem deravy jako reseto....

Ludek

GUID ako Primary Key

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 7.1.2004 11:37:17

naprosto spravne, moje chyba, nikoliv terminologie;-)
roman