Praca s viacerymi objektami naraz

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 7.1.2004 11:07:09

Obecnejsi za predpokladu, ze nejaky TPanel ma jako owner TComponent :)
Pouzil bych spis TWinControl, a misto ComponentCount a Components
ControlCount a Controls, potom se neprochazeji zbytecne nevizualni
komponenty.

To vse samozrejme za prodpokladu ze je tam natvrdo "is TPanel", slo by
to napsat jeste obecneji.

Wednesday, January 7, 2004, 10:41:02 AM, you wrote:

LS> Misto C:TComponent by slo klidne pouzit C:TForm a chodit by to melo taky, s
LS> tim TComponent je to obecnejsi

PHP IDE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 7.1.2004 11:27:15

Moje zkusenosti s linuxem (berte to s rezervou nejsem Linux guru):
1. Chyba pri cteni z SCSI CD ROM - kernel panic (a musel nasledovat restart)
2. Instalace Linuxu - jedine Mandrake 9.0 nasel mys Microsoft, ostatni distribuce
ji ignorovali (RedHat, Suse, Gento)
3. Mandrake po vymene graficke karty odpojil Mys
4. Lilo pri pokusi o instalaci na HPT366 se zhroutilo (obnoma MBR z Windows)
(Mandrake 9.0 to zvladnul).

Je dobre, ze zde Linux je, ale ma hodne problemu.

1. Bezkoncepcnost - Neni jasne co by melo byt vysledkem
2. Ruznorodost - mate spoustu alternativ, ale zadnou poradnou
3. Distribuce - Podle meho nazoru nemaji aplikace v distribuci co delat.
4. "Neexistence vlaken" - vlakna jsou implementovana jako procesy, ktere sdileji
stejnou pamet, to zpusobuje, ze pokud proces vytvari a rusi vlakna, tak velmi
zatizi system, ale
vsechny statistiky o nem budou tvrdit, ze je nevinny!!
5. Technologicky nevyrazny - da se ocekavat, klasicky system API jak jej zname je
prezitek, ale
to podle meho nelze resit nadstavbou OS (.NET, MONO, ...) ale vytvorenim OS (a
HW) postavenych primo
na objektovych technologiich komponetne orientovanych SW bloku.

Instalace DB serveru Linuxovim guru trvala 2 tydny, ja tu soumou instalaci na
windows udelam za cca. 4 hodiny
u zakaznika na pockani.

Spise nez linux by me zajimali Open Source Windows NT (bez direcX, IE, a dalsich
zbytecnosti).
Nemam nic proti OpenSource, ale davam prednost jasne cilenymu SW (obene cemukoliv).

Slavek

> a nikdy bych nenasadil na server nic jineho nez Linux. Takze Linux neni jen
> pro nadsence, ale pro skutecny provoz. Jeste se mi v Linuxu nestalo. ze
> bych svoji chybou v nejakem programu polozil OS - ve windows jiz
> nekolikrat. Nebo ze bych udelal program co zastavi OS, protoze spotrebuje
> veskere prostredky - Linuxu ma ochranu a pokud je program az prilis narocny
> (rozumej - vezme co jde a i co nejde), kernel ho ustreli a system bezi dale.

Chybova hlaska v IDE pri krokovani programu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 10:31:00

> pri pokusu o krokovani programu v prostredi IDE, mi hlasi
> delphi hlasku :
>
> "Debugger Kernel BORDBK50.DLL is missing or not registered"

Zaregistruj si tu DLL:

regsvr32 "<plna cesta>\bordbk50.dll"

Pri typickej instalacii sa nachadza v adresari <common files>\Borland
Shared\Debugger.
Na disku by si mal mat len jeden subor s nazvom bordbk50.dll, skontroluj si
to.

Vraj v niektorych pripadoch tiez pomoze najprv ju odregistrovat:
regsvr32 -u "<plna cesta>\bordbk50.dll"

a potom zaregistrovat horeuvedenym sposobom.

Praca s viacerymi objektami naraz

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 7.1.2004 10:31:00

var i : Integer
begin
for i := 0 to Form1.ControlCount - 1 do
if Form1.Controls[i] is TPanel then
TPanel(Form1.Controls[i]).Color := clGreen;

Wednesday, January 7, 2004, 9:38:26 AM, you wrote:

MK> Chcem vsetkym objektom typu tpanel vo formulari zmenit farbu na zelenu bez
MK> toho aby som vedel ich nazvy. Ako na to?

MK> Vdaka za kazdu radu.

PHP IDE

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.1.2004 11:09:09

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> A na druhe strane MS Wokna, kde pokud to nejsou jiz zminovane XP (tusim
> Proffesional ma v RD omezeni na 1 pracujiciho uzivatele - tedy pokud se
> pripojim pres RD ukopne me to od monitoru a naopak - prihlaseni na
monitoru
> ustreli RD) nebo nejaky Terminal Server Edition, pak vpodstate nemam
sanci.
> Win2k ma sice telnet service, ale z niceho jineho nez z jinych NT se

Ahoj.
Ja nevim. Pouzivam normalniho terminal klienta w2kp -> w2ks a klidne muzu
byt prihlasen na konzoli a pres terminal soucasne.
Je pres ten terminal muzu byt pouze "jeden".
A u texh XP je to myslim podle nastaveni ufiknout/neufiknout lokalniho
uzivatele.

Ludek

Spustene aplikacie

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 09:38:27

Ako zistim handle a nazvy aktualne spustenych aplikacii?

Vdaka za kazdu radu

TColor - prechod z farby do farby

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 7.1.2004 09:38:27

Mam pole farba array[1..10] of TColor;

Farba[1]:=modra farba
Farba[10]:=cervena farba

Ako dam postupne do poli Farba[2 az 9] take farby aby existoval plynuly
prechod z modrej farby do cervanej, teda z Farba[1] az do Farba[10] ?
Vdaka za kazdu radu.

TColor - prechod z farby do farby

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 10:53:05

> [...]
> existoval plynuly
> prechod z modrej farby do cervanej, teda z Farba[1] az do Farba[10] ?

Pozri si funkciu FillGradient v JclGraphics.
JCL najdes tu: http://sourceforge.net/projects/jcl/
Myslim, ze sa jedna o jednoduchy vypocet jednotlivych R, G, B hodnot podla
koeficientov (konecna_hodnota - pociatocna_hodnota) / pocet_hodnot.

Informacni popup okenko

[*] Dana Petr <petr.dana(zv)pvt(tec)cz> - 7.1.2004 10:53:04

Zdravim,
nevite nekdo o nejake komponente, ktera by umela %subj% - tedy neco jako v ICQ, MSN atd. A asi by to melo bezet v nejakem vlakne, aby to nebrzdilo aplikaci, taky aby to nebralo focus. Eventuelne kdyby to melo nejaky "manager" jednotlivych oken, aby jich slo treba vypsat vice nad sebou...

Vymazanie spusteneho programu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.1.2004 11:03:07

> Chcem aby program, ktory bezi sam seba vymazal. Jedna sa totizto o
> odinstalacny program. Ako to urobit? Da sa to vobec? Mam
> urobit nejaky zapis
> do registra, aby pri spusteni pocitac program vymazal?

Dalsia moznost je, ze program sa pri starte skopiruje do temp adresara,
spusti tu kopiu a ukonci sa. Kopia beziaca v temp adresari potom moze mazat
povodny program.
Sama seba potom nastavi v registry na zmazanie po reboote, ako tu uz bolo
ukazane.

Vyhoda tohto postupu moze byt v tom, ze mozes mazat cele adresare danej
aplikacie este pred rebootom - cize odinstalacia prebehne takmer kompletne
hned - zostava uz len dany setup.exe v temp adresari, a ten bude zmazany pri
dalsom reboote.

PHP IDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.2004 10:43:03

Puvodni zprava ze dne 7.1.2004:

> Ted mlzis a sam vis ze to neni pravda. Chces byt ferovy, tak bud.
> Kazdy preci vi, ze v te dobe byl ekvivalentem OS/2 Merlin a ne Warp.

Ale ja nevim, co bylo v te dobe ekvivalentem. Ja vim, ze jsem v te
dobe zkousel horkou novinku OS/2 Warp. A to jsem napsal, precti si
znovu nahore moji vetu. Nejsem odbornik na OS/2, proste jsem to
zkousel a stalo to za prd.

> Instalace meho stolniho PC:
> Windows XP Prof. asi 15 restaru. Den v prdeli jenom instalaci systemu.
> Instalace Linuxu obnasela jeden restart, ale stejne to nechodilo spravne
> kvuli
> jadru. Takze mesic laborovani a pak sem usoudil, ze na to nestacim a zavolal
> na support a chodilo to za 10 minut naprosto spravne.

Ja beru Tve zkusenosti, tak prosim ber ty me zkusenosti. Ja instalaci
operacniho systemu s 15 restarty neznam. Sorry, ale neznam. Pocitate
take prodavam, ted uz ne v takovem poctu jako drive, ale stale jeste
obcas neco prodam. Nainstaloval jsem jich haldy. A nemam takove
zkusenosti.

Jednou v zivote se mi stalo, ze jsem instaloval svuj pocitac s NT4 a
po nekolika hodinach jsem nasadil IE5 a chciplo to totalne a mohl jsem
zacit znovu. Jinak vse v poradku.

> Do toho te nikdo nenuti. Casem i ty vymneknes a zjistis ze nektere veci
> tam dou udelat snadneji a levneji. A budes neco z toho pouzivat.

Ja nevim, proc bych mel vymekavat. Ja nejsem zatvrzely odpurce
cehokoliv, jako napriklad ti zatvrzeli odpurci Microsoftu. Rad
pouzivam zajimave a kvalitni technologie. Jestlize se doziju toho,
abych to zjistil, pak to jiste pouziji.

Praca s viacerymi objektami naraz

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 7.1.2004 10:41:02

> Chcem vsetkym objektom typu tpanel vo formulari zmenit farbu na zelenu bez
toho aby som vedel ich nazvy. Ako na to?

procedure NastavFarbu(C:TComponent; farba:TColor);
var j:integer;
begin
with C do
for J:=0 to ComponentCount-1 do
begin
if Components[J] is TPanel then
TPanel(Components[j]).Color:=Farba;
end; // for j
end; // NastavFarbu

procedure TMujForm.MojeFunkce;
begin
NastavFarbu(self, clGreen); // pripadne NastavFarbu(NejakyMujForm,
clGreen);
end;

... aspon doufam, ze to bude takhle nejak, pisu to z hlavy bez kontroly
prekladacem. I kdyby to neslo, tak z toho tu hlavni ideu snad pochopis.
Misto C:TComponent by slo klidne pouzit C:TForm a chodit by to melo taky, s
tim TComponent je to obecnejsi

obnoveni okna

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 7.1.2004 10:33:01

Ave,

my na to pouzivame komponentu CoolTrayIcon (je free, v pripade zajmu
muzu poslat), ta ma moznost prirazeni popup okna na tu tray ikonku, v nem
mame polozku obnovit a ta vola v ty komponente funkci ShowMainWindow
...Obdobne lze volani ShowMainWindow priradit k OnDblClick nebo OnClick ..
jak kdo chce.
Moc jsem se nepidil po jinych moznostech, kdyz tohle uz bylo
implementovany a chodilo to.

/ Lukas Suchanek

ADMIN: OT: GUID ako Primary Key

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.1.2004 10:28:59

Puvodni zprava ze dne 7.1.2004:

> Halo konferencia mate niekto skusenosti s pouzitim
> GUID ako Primary Key?

Miluji takoveto dotazy. To jako delas pruzkum nebo co? Cekas, ze ti
250 lidi odpovi ANO a 180 lidi odpovi NE? Pokud mas nejaky konkretni
dotaz, tak se zeptej, ale prosim nedelej tyto vyzkumy...

Modelovy priklad jednoduche databazove aplikac e a

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 7.1.2004 09:24:21

tu by ma vsak zaujimalo preco aj ked buldnem winform app v delphi a pozrem
do reflection mam tam zavislost na win32 ??

da sa z cisteho asembly vyhodit ta stupidnost co tam Delphi automaticky
pridava ?

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>

> na Win2k?

Jako server ne, ale jako klient to lze. Alternativou pro starsi Windows muze
byt NetMeeting 3 ktery funguje i na Windows 95 (coby server).

Petr Vones

Knihy, Helpy, Borland - zamyslenie sa

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 6.1.2004 23:33:21

Co rici..
1/ snad jen kratce, kdyby se programovani v Delphi dalo popsat v jedne knize
(od API na prstup k internetu az po tvorbu profi GUI pro databaze), tak by
to byl chudy jazyk, nebo kniha, jako Ottuv slovnik naucny...
2/ dostatek literatury neni i pro to, ze pokud se nekdo zabyva danou
zalezitosti v Delphi tak o tom proste nasledne knihu nenapise... proc Ty
nenapises knihu o programovani klienta pro IB/FB??
3/ nevim, co mas proti 1000TT v Delphi... ta kniha se proste tak jmenuje:
"tipy a triky", nejmenuje se "zacatky k delphi", nebo "pokrocile
programovani databazi"... a autori pravdepodobne chteli pokryt co nejvetsi
rozsah moznosti v Delphi a jestli 50% znas, 25% bys udelal stejne u 10% si
tusil, ze to tak bude a pouhych 15% splnilo svuj ucel, potom si myslim, ze
autori byli velmi uspesni.

Brona

> [...]
> cakal som od tej knihy viac... ale sklamala ma.... viem, ze si ju
> nepisal sam, preto nechcem vinu zvalovat na teba....
>
> PRE P.CISARA:
> ---------------------------
> dobra kniha, skoda len, ze to co som potreboval na strane klienta
> som tam nenasiel, ale este nenastal spravny cas pri mojej "veci"
> aby som do nej nacrel poriadne.... ono to pride... a dufam, ze to
> bude lepsie ako tie ostatne co doma mam
>
> PRE ADMINA:
> ----------------------
> Petre, musel som to zo seba dostal, preto sa ospravedlnujem za

PHP IDE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 23:27:20

>pouzivam Remote Desktop Connection (stiahnuty z MS webu) a funguje to dobre

na Win2k?

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 22:13:14

> [...]

pouzivam Remote Desktop Connection (stiahnuty z MS webu) a funguje to dobre

Erik

Chyba pri resize komponenty v IDE

[*] Bronislav Klucka <bronislav.klucka(zv)pro2-soft(tec)com> - 6.1.2004 22:05:13

Zdar,
mam problem... nic jsem s nastavenim Delphi nedelal a najednou, kdyz v IDE
resizuju komponentu, tak najednou je takovej ten obdelnicek znazornujici
novou velikost o 1,5 cm posunut doleva, proste jeho strana je posunuta o par
cisel vleho, nez kde mam kurzor... resiznu to a komponenta se zobrazi s
rozmery, jake ukazuje ten obdelnicek... nikoliv kurzor krysy.. stava se to
jenom pri zmene horizontalniho smeru, nahoru a dolu je vse ok, dela se to u
vsech komponent, (ktere jdou resiznout ::)) formular to nedela...

nevite nekdo, co to je??? restart nepomaha... a neradte mi, ze mam
preinstalovat Delphi ::) to uz bych je nerozchodil ::)

Brona

PHP IDE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 21:41:08

> [...]

linuxem jedna SSH session).

>To samozrejme absolutne nic nevypovida o kvalite operacniho systemu.

Je asi zbytecne opet rikat - jedna se pouze o muj nazor a zkusenost,
nikoliv o odbornou studii obou OS.

> [...]

zakazniku s windows, neopustim je.

Modelovy priklad jednoduche databazove aplikac e a

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 20:22:58

Dobrej roman :)

1) pokud to ma byt file-based jak pises, opravdu je IMHO asi nejlepsi
reseni FlashFiler. Nevim jestli odmitas vsechny komponenty tretich
stran (to chapu) nebo jen ty placene, nicmene FlashFiller je ted free
a open source.

2) na instalaci bych pouzil InnoSetup, mam s nim nejlepsi zkusenosti a
umoznuje jednosouborovou instalaci (Install Shield Express to pokud
vim driv nepodporoval, nevim jak ted). Vzhledem k tomu, ze aplikace
bude celkem jednoducha a pokud zvolis FlashFiler, ClientDataset v
Delphi nebo neco podobneho, bude databazovy engine zkompilovan u
aplikace (maximalne bude par dll u exe), tak muzes udelat i variantu
bez instalace (treba ZIP, pokrocilejsi uzivatele to uvitaji).

3) na velikost souboru s instalaci nehled, s EXE se vejdes pod 2 MB v
pohode a i kdybys mel dalsi 1 MB knihovny s DB enginem, tak je to ok.
Tohle cely zabalis a jses v nejhorsim pripade na 2 MB. Velikost bych v
dnesni dobe vubec neresil, nez se kvuli velke aplikaci pustit do pekel
ruzneho omezovani pouziti VCL atp.

4) s tim jak napsat aplikaci, aby uzivatele potrebovali co nejmensi
podporu ti asi nikdo moc neporadi :) Uzivatele si stezuji kdyz je v
aplikaci nejaka chyba (tomu se bez vetsiho betatestovani vetsinou
nevyhnes), kdyz jim chybi nejaka funkce, nebo kdyz neco neumeji
ovladat. Takze skoro porad :) Omezit to muzes prehlednym a intuitivnim
ovladanim a udrzovanim aplikace (vcasnymi opravami chyb a pridavanim
novych funkci). Pri vetsim mnozstvi remcajicich uzivatelu to dovede
projekt pekne znechutit... :) Mam s tim docela zkusenosti.

PS> Chtel jsem vas poprosit o radu, ktera se mozna bude hodit i druhym. Zkusim
PS> popsat vychozi podminky (vyvojove a uzivatelske) a potreboval bych nejake
PS> navrhy, popr. postupy.

PS> Cilem je navrhnout jakou databazi pouzit, jaky pristup k datum, jaky
PS> instalacni program,.

PS> Petr

PHP IDE

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.1.2004 20:02:56

> To samozrejme absolutne nic nevypovida o kvalite operacniho systemu.

To je naprosta pravda, protoze treba me osobne se nekolikrat mymi
programatorkymi chybami podarilo Linux zmast natolik, ze nejlepsim
resenim byl restart.
(zkuseny linuxar by jiste nekde nasel skulinu, jak ten linux i tak
vzkrisit, ale pro mne neznaleho se stal linux neovladatelnym a tudiz
nepouzitelnym...)

Konkretne se mi to stalo, kdyz jsem pod Linuxem laboroval se
SynaSerem. ;-) Takze ani s Linuxem to neni ruzove! At Linux nebo
Windows, oboje ma svoje mouchy a ani jedno z toho neni perfektni...

PHP IDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.1.2004 19:34:51

> [...]

> neni jen pro nadsence, ale pro skutecny provoz.

Ze bys na server nenasadil nic jineho nez linux, to jeste neznamena,
ze je pro skutecny provoz a ze neni jen pro nadsence. Ja bych na
> [...]

> system bezi dale.

Porovnavas linux s Windows Playstation nebo linux s Windows 2003

Jinak, nechci se vubec vytahovat, ja osobne tedy delam programy, ktere
veskere zdroje nezerou a nesestreluji operacni system :-)

> Ale i presto podotykam, ze gui aplikace pisu v Delphi pro windows a
> na linux se pripojuji pres PuTTY z windowsu, protoze jsou stale,
> kdyz uz nic jineho tak hezci.

Tezko to bude jen proto, ze jsou hezci, ale nechci Ti snad neco
podsouvat :-)

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 19:34:52

Nejsem sice puvodni tazatel, jen me to taky zaujalo, ale diky za
vysvetleni.

ttod> Odpoved je v TWinControl.MainWndProc: vola sa tam FreeMemoryContexts:
ttod> V zdrojaku je tento komentar:
ttod> "FreeMemoryContexts is called by the VCL main winproc to release memory DCs
ttod> after every message is processed garbage collection). Only memory DCs not
ttod> locked by other threads will be freed."

ttod> Meni sa to vzdy pri spracovani message loop daneho parent window.
ttod> V Tvojom pripade je to pristup na
ttod> ListBox1.Items[0].Objects, ktory vola
ttod> SendMessage(LB_GETITEMDATA).

ttod> Skratka, v Tvojej procedure PaintDC1toDC2, po zavolani
ttod> ListBox1.Items[0].Objects uz predavane hodnoty DC1, DC2 boli zrusene, takze
ttod> BitBlt kresli do neznama, na neplatne HDC.

ttod> Riesit sa to da cez TCanvas.Lock, alebo opatrnejsim pouzivanim kodu, ktory
ttod> miesa pristup na TCanvas a HDC priamo.

ttod> Zavisi to samozrejme od toho, co chces dosiahnut; ten priklad by sa dal
ttod> prepisat aj takto:

ttod> Image2.Picture.Assign(Image1.Picture);

ttod> HTH
ttod> TOndrej

Modelovy priklad jednoduche databazove aplikac e a

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 6.1.2004 19:42:53

[...]

V podstate mi jde o to, jaky databazovy pristup z nabizenych prostredku v
Delphi 7 Professional zvolit.

Jinymi slovy: uzivatel stahne - nainstaluje - pouziva (zadne konfigurace)

Prostredky, ktere mam pro tento pripad k dispozici:

# Windows XP Home

# Delphi 7 Professional v zakladni instalaci (zadne dalsi
komponenty/nastroje tretich stran !!!!!!!!!!!!!! (tedy nenavrhujte napr.
FlashFiler))

# Install Shield Express (popr. InnoSetup)

Pozadavky na vyslednou aplikaci:

# na Internetu vystavim pokud mozno co nejmensi instalacni soubor

# uzivatel stahne soubor setup.zip/exe z Internetu do libovolneho umisteni
na svem disku

# spusti instalaci, ktera neco provede (co nejmensi zasahy do registru -
pokud mozno vse ve sve jedne slozce s podlozkami)

# aplikace by mela vyuzivat nejakou formu TABLE/QUERY, tedy s moznosti
selektu, trideni, blobu, atd.

# NEPREDPOKLADA SE sitovy provoz (ale do budoucna/variantne muze byt),
zatizeni male, rychlost by mela byt vetsi

# zkusit se vyhnout navrhum na BDE a navrhum na textove a jine soubory

# reporty si vyresim pomoci Sinea, Rave, FastReport (neni v teto fazi
dulezite)

# pripadny databazovy stroj se bude instalovat

# sireni licence databazoveho stroje zdarma

# omezit telefonickou podporu ("hloupy" uzivatel by si mel za standardnich
podminek pomoci sam :-) )

# velikost stazeneho souboru by mela byt pochopitelne co nejmensi (nikdo
nebude mit zajem evidenci CD stahovat pul hodiny)

Pozadavky na strane uzivatele:

# OS Windows 9532, 98, 98SE, ME, NT3, NT4, 2000, XP ve standardni instalaci

# zadne zvlastni instalace stroju, pokud nebudou soucasti instalacniho
setup.exe

Najde se nekdo, kdo se pusti do drobne diskuze?

Petr

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 19:14:49

> :-D znamy to problem snad VSECH distribuci -> ale posledni RedHati to uz
> maji opravene. Nicmene Debian stale zatvrzele odmita - stejne jako klavesy
> Home, End a pod. pres SSH.
>
> Kazdy Linuxak ti rekne ze to je znamy problem a ze ho resil cca pred 2
> rokama, kdyz si instaloval svuj linux a ze uz si to nepamatuje.... ...a ze
> se mas zkusit podivat to TermCap.

tak to si prvy, lebo doteraz mi linuxaci tvrdili, ze zle vidim (cernobile)
;-)

> popravde programuji ve WIndows jiz radu let. Ted diky okolnostem se ze me
> stal ze dne na den linux-man a mam 4 servery, pisu uz skoro 2 roky PHPko
>
> (mimochodem - abych alespon castecne naplnil subject - pouzivam Crimson
> Editor - neni to zadne IDE, ale jako editor je snad nevice podobny
> ovladanim a vlasnostmi Delphi - obvlazst ocenuji automaticke odsazovani,
> zvyraznovani druheho paru zavorek, dobre udelana syntaxe, zabudovana
> kalkulacka primo v editoru -> staci napsat vyraz a CTRL+Enter a je tu
> vysledek, odsazovani bloku,...)

s tymi editormi: ked som pozeral pico (alebo nano?) readme, tak
tam ten autor pisal, ze skusal rozne editory a nebol spokojny, tak
sa rohodol urobit lepsi. Predpokladam, ze podobne postupovali
aj autori ostatnych editorov (a je ich zda sa, pozehnane). Len by
som si velmi prial aby uz aspon jeden z nich nejaky ten Delphi
alebo VS podobny (alebo aspon WordStart podobny) aj dokoncil
tak, ze by vecsina klaves fungovala, ako je na PC-ckach zvykom
(vyskusam snad ten joe aj Crimson, mozno to uz bude ono).
Ze by som si prial aj kvalitne GUI alebo IDE (aspon take ako
je Windows a Delphi), to uz by som chcel asi privela, ten
praobycajny textovy editor by mi zatial uplne stacil.

> [...]
> jineho tak hezci. A navic instalace XFree byla pro me uzasnym Zazitkem
> (rozumej eXPerience) ktery snad uz asi ani nehci opakovat.

no neviem, neviem, ci Ti linuxaci nepovedia, ze zle vidis ;-)

Erik

PHP IDE

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 17:58:42

> [...]

jineho tak hezci. A navic instalace XFree byla pro me uzasnym Zazitkem
(rozumej eXPerience) ktery snad uz asi ani nehci opakovat.

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 17:58:42

> ^^^gvim ... sipky funguji, syntaxi zvyraznuje, klavesami Ecs a Insert
> prepinam mezi prikazovym a vkladacim modem... Ja nevim, ale kdyz pisu v
> C++, tak je pro me prijemnejsi zmacknout [Esc] a napsam :make, nez se
> prepinat na vedlejsi okno... treba. Ty jsi tezce zaujat. Emacs si taky
> pamatuji, ze splnoval, co po nem chces...

gvim som si chcel teraz vyskusat, ale nechce sa spustit, vypisuje hlasku
"GUI cannot be used: Not enabled at compile time." Tu to hlasku
vypisuje bez ohladu na to, ci ho spustam z KDE alebo z konzoly.

> ^^^ Pokud instaluji ze zdrojaku, tak na napsani
> ./configure
> make
> make install
> nevidim nic sloziteho a pokud chci odinstalovat, tak napsat make
> uninstall . Jeste lepe to resi Slackware a Debianovske balikovacy

no jednak si to musis pametat (alebo najst niekde v readme a obycajne
je tam popisany postup este o nieco zlozitejsi), dalej druha vec je,
ci sa to naozaj aj prelozi (lebo k tomu treba aj prekladac a kniznice, atd.)
a ci to pobezi. Pre neprogramatorov je takato instalacia nepouzitelna.

Erik

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 17:32:37

> ^^^Odpovidas dost zcestne a navic jsi zbytecne zaujatej... To ze jsi
> nezvladnul ani editaci souboru neznamena, ze je ten system spatnej.

no mozno este nie som tym Linuxom celkom zblbnuty, tak mam s nim problemy

> Mimochodem, Cygwin je neco jako WINE pro LINUX a nechova se 100%
> korektne. To ze mi soft v emulatoru API nebezi 100% jako primo v danem
> systemu me neopravnuje tvrdit, ze ten druhy system je spatny. Napred si
> neco poradne vyzkousej, nez o tom budes mluvit.

mam este jeden Linux, tam zas Del funguje rovnako ako Backspace.
Ako si to teda mam vyskusat aby mi to poriadne fungovalo, ja som to skusal
stlacenim klavesy? Ako dlho mam hladat a ako dlho mam konfigurovat?
Lebo to je, zda sa, presne system Linux/Unix a ja, zial, na taketo
neproduktivne veci cas nemozem stracat. Zial, ci si to priznas alebo
nie, statisticky vyuzitia Linuxu na desktope jasne hovoria, ze to nie
je vobec slavne a Linux musi este vela dohanat za Windowsom,
ak chce pritiahnut aj inych ludi ako je zopar unix/linux administratorov.

> Mimochodem, s (jeste) UNIXem jsem prisel do styku poprve v roce 1995 a
> vim se choval naprosto standardne (sipky, backspace, delete,...), jen
> nevim proc se mi tenkrate vicero libil Emacs.

samozrejme vsetko, co si tu nemozeme overit vynikajuco funguje

Erik

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 17:50:41

From: "Ivan Turcan" <iturcan(zv)drake.sk>

> [...]

J. Luhan
Borland CZ

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.2004 15:52:16

Erik Salaj napsal(a):> ja bych "spis videl problem" v tom, ze preco kazdy editor na Linuxe
> [...]
pamatuji, ze splnoval, co po nem chces...

> nezmysel, nas web server bezi na Windowse bez restartovani a reinstalacii
^^^ No jasne, a jaky je tam traffic?? Oni asi centrum(tec)cz, seznam(tec)cz
nevoli UN*Xove systemy (FreeBSD, LINUX, QNX, ...) z duvodu nedostatku penez.
Mimochodem, nechapu, k cemu je na serveru potreba nejake GUI. Je to jen
misto zavadeni dalsi nestability systemu. Pokud chci rockstable server,
snazim se mit spustenych co nejmene sluzeb, protoze neexistuje 100%
stabilni a bezchybny program (snad jedine "Hello World").

> [...]
> ako vo Windowse. Je neporovnatelne instalovat program vo Windowse
> a v Linuxe. Staci porovnat instalaciu Kylixu a Delphi (kolki Kylix
> vobec nainstalovali, mne sa to nepodarilo). Linux sa zabordeluje
> tak isto ako Windows ak nie viac (koli zdrojakom, ich prekladaniu, atd.).
^^^ Pokud instaluji ze zdrojaku, tak na napsani
./configure
make
make install
nevidim nic sloziteho a pokud chci odinstalovat, tak napsat make
uninstall . Jeste lepe to resi Slackware a Debianovske balikovacy
systemy. Rpm neni spatne, ale trosku moc hlida zavislosti...
Ano, instalace KYLIXu byla slozita, zabrala mi celych 10 minut... Uz
jsem je prestal pouzivat, protoze jazyk C++ je mnohem cistejsi a pri
pouzivani spravnych knihoven lze snadno psat produkty, ktere pobezi
skoro pod cimkoliv. S kamaradem piseme malou hru a testujeme paralelne
na LINUXu, FreeBSD, QNX, BeOS a Winech

> to, co si povedal o PHP sa da inymi slovami povedat aj takto:
> existuje to na Linuxe, nic lepsie k dispozicii nie je, da sa v tom
> robit, tak sa v tom robi. To presne vystihuje vyznam toho,
> co si povedal.
^^^A co treba "Perl"? Ten je mocnejsi, nez PHP, ale pro web programovani
je zbytecne mocnej... Mimochodem, prvni PHP byly psany v Perlu... Co
treba Python, Ruby a JSP?
PHP nemaji vyvoj za zavrenymi dvermi, maji se tam sanci dostat vsechny
rozumne pozadavky. Zapisem je to v podstate jazyk C, takze prehledne to
je. Silne zatim kulhaji objekty.
Vyznam nevystihujes presne, ja jsem vic psal o JSP... Mimochodem, kvuli
tomu, abych se mohl naucit JSP, PHP, Perl a dalsi, tak nemusim zrovna
vyhazovat horentni sumy za IIS, nebo byti zlodejem...> lepsi podpis si k Tvojim vyjadreniam nedokazem predstavit,
> uz tam chyba iba "nezavisly, nestranny a nadstranicky" ;-)
^^^Koukam, ze uz Ti vadi i muj nick... Jednoduse, protoze propaguji
LINUX jiz par let, dali mi pratele tuhle prezdivku. Nejsem slepej
zastance, ostatne zivi me vyvoj i pod Winama + Delphi...
Spis Ty mi pripadas, ze si myslis, ze co nejsou wokna zavani
prinejmensim peklem...

--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 6.1.2004 16:42:26

Jaroslav Bucek wrote:

> [...]

> vyvarovat.

Pro zacatek by mohlo stacit precist si help k property TCanvas.Handle

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.2004 16:36:25

Petr Vones napsal(a):
> Me na cele te veci, konkretne nasazeni toho ci jineho systemu pro kancelarske
> pouziti ve statni sprave, vadi jedna vec. Mozna by se nekdo mohl take optat
> tech co to budou potom muset pouzivat a udrzovat, ktere z nabizenych reseni
> jim vice vyhovuje a pripada jim lepsi (rychlejsi, vyspelejsi, vice intuitivni
> na obsluhu, mene problemove ...)
^^^To ze ta konfigurace na zacatku boli je zase vykoupeno sirokymi
moznostmi nastaveni a hlavne (zase diky tem, kteri psali ty prvni konf
soubory, ze je dobre komentovali a stal se z toho zvyk) je to pruhledne
a zadne liknu na toto a ono to neco udela. I UN*Xove systemy lze
nastavit metodou pokus-omyl, jak to dela dost "Win Adminu", ale neni
rychlejsi a predevsim rozumejsi si precist manualove stranky???

> Dale uz asi nema smysl v te debate pokracovat.
^^^Souhlas, tady ted koncim... Jako clovek ktery vic inklinuje k LINUXu
jsem si zde uz zajiste nadelal hodne zle krve.
Erik vidi svet cernobile - Windows bila a vse ostatni je cerne...
Mimochodem, moji rodice i partnerka presli postupne na LINUX. Moji
partnerce k tomu stacilo par padu dokonalych MS Office i s W2000, ktere
ji pripravili casto o nekolik hodin prace...
--
MaReK "Penguin" Olsavsky
ICQ#: 160 178 925
web: http://olsavsky.tk
!Dulezite: http://www.phax.sigut.net/nodoc.html

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 6.1.2004 15:52:16

From: "Suvarina, Vladimir" <vladimir.suvarina(zv)siemens.com>
> Myslim ze sme se ponekud minuli v tom, co jsem se snazil rici. Srovnavat
> Linux jako detatko tisice nadsenych programatoru a Windows jako tezce
> komercni produkt z hlediska napr. API se mi zda minimalne nefer a to na obe
> strany. Jedine objektivni hledisko je srovnani nasazeni jednotlivych

Jenze to je presne ten typ srovnani o ktery se dnes plno lidi pokousi. Ja
stale tvrdim, ze Open Source ma sve misto ale i svoje omezeni, a tim je
neschopnost nabidnout uceleny produkt s nejakou jasnou technickou koncepci na
ktere lze pak (komercne) stavet. Na ten uz jsou potreba prostredky a ten kdo
je investuje ja pak chce taky zpatky (typicky pripad je IBM a Linux). Bohuzel
dnes se uz o tyhle veci asi nikdo moc nezajima, protoze ono se to nejak
nakonec "dolepi" a na prvni pohled to "nejak funguje" a je to "zadarmo".

> [...]

jim vice vyhovuje a pripada jim lepsi (rychlejsi, vyspelejsi, vice intuitivni
na obsluhu, mene problemove ...) a to brat v uvahu jako jedno z podstatnych
kriterii. Pohadky o uspore penez zrovna ve statni sfere jsou totiz vicemene
smesne, navic ani ta uspora u alternativnich reseni k Windows neni tak uzasna
jak se jeji propagatori snazi kolikrat namluvit.

Dale uz asi nema smysl v te debate pokracovat.

Petr Vones

Borland 2004

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 6.1.2004 16:12:22

M.

Delphi 8 - SQL links

[*] Vlastimil Bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 6.1.2004 15:27:59

Mozna jsem nejaky prastary kmet co pamatuje stvoreni sveta... ale v dobach kdy jsem s Delphi zacinal, tak jsem hledal jak se pripojit na databazi. Tenkrat bylo jedinou alternativou ODBC (nic jineho jsem aspon v te dobe nenasel) ... a kdyz jsem porovnal jak se pracuje pres SQL links a jak pres BDE - ODBC, rozhodne vyslo lepe pracovat s tim BDE - SQL linkem. Jiste, dalo se zacit programovat nejake jine linky, original komponenty pro ODBC, ktere dnes bez problemu sezenes... jenze my jsme chteli psat aplikaci, ne technologii. Dodnes toho rozhodnuti nelituji (ikdyz uz davno BDE nepouzivame).

From: "Dan" <xfojtik(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> souboru, popripade podle nastaveni prostredi.
> Poradite? Pripadne staci odkaz, kde bych neco podobneho nasel...

Tento mechanismus obsahuje uz primo VCL. Podivej se na priklad RichEdit kde je
to pouzito.

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 15:25:58

> Skuste si spomenut aky to bol ten pod KDE.
> Ja pouzivam Kate a KEdit bez problemov. Funguju tam sipky, del atd...
> :-)

bol to KEdit a myslim, ze problemy som mal s blokovymi operaciami,
dalej sa mi zda, ze bol velmi pomaly (dlho ukladal obsah suboru na disk),
tusim som tam mal aj problem s CR/LF. Ale je to vlastne druhy
najlepsi editor, ktory som nasiel na Linuxe, najlepsi je zatial Jed
(nasiel som ho po dlhom hladani), zial tiez zdaleka nie idealny.
V podstate pouzitelne veci na Linuxe, ktore mam su nie velmi
dotiahnute napodobeniny programov z DOSu a Windowsu
napr. MC.

> [...]

> (win95 az po win2k)!

ja notepad bez problemov pouzivam, nechapem, co je na nom

6.1.2004 Dan:
> [...]
> souboru, popripade podle nastaveni prostredi.
> Poradite? Pripadne staci odkaz, kde bych neco podobneho nasel...

Tohle by ti mohlo pomoct:
\Program Files\Borland\Delphi7\Demos\RichEdit

obnoveni okna

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 6.1.2004 15:21:57

zdravim

[...]

Delphi 8

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)drake.sk> - 6.1.2004 15:17:56

> [...]
byla
> ukoncena pouze pro SQL Links.

ta podpora BDE pre SQL links sa ani nikdy nemala zacat vyvyjat....

Ivan

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 6.1.2004 15:13:55

Dobry den,

Erik Salaj wrote:

> [...]

> vobec nainstalovali, mne sa to nepodarilo). Linux sa zabordeluje
> tak isto ako Windows ak nie viac (koli zdrojakom, ich prekladaniu, atd.).
Kylix byl zastaraly uz v dobre kdy jej Borland vydal. Me se podaril
nainstalovat vzdy bez problemu. Jakou chybu Vam to vypsalo?
Prominte ale me se Linux nezapobrdelizoval. Neinstaluji programy jen tak
abych je mel jako nekteri uzivatele Windows. Nainstaluji si co potrebuji
a to pouzivam. Bezhlave instalovani programu je na nic.
Ve vsem mam poradek. Vim kde najdu zdrojaky programu, kde najdu binarky,
konfiguracni soubory ... .

Nechci se hadat jestli na Linuxu existuje editor takovy jaky ve Windows.
Sam pouzivam PSpad ve Windows a v Linuxu KWrite, Vi, Pico a BlueFish.

Nekritizuji Windows ani Linux. Kazdy system ma sve mouchy. Je zbytecne
se dohadovat co je lepsi a co ne. Nekomu vyhovuje Linux, jinemu Windows.

Pochybuji ze vlady prechazeji na Open Source jen kvuli cene. Spise jde o
to aby nebyly zavysle na jedne firme.
Zdrojaky jdou dobre k tomu, ze pokud se soft treba prestane vyvyjet tak
si muzete sam upravit zdrojaky. Pokud to neumite nechate si upravu
zaplatit. Stejne tak pokud Vam nebude vyhovovat stavajici funkcnost.

Uz jsme dost silne OT. Prosim nekritizujte veci ktere jsou jinak nez
jste zvykly.
Nekomu vyhovuje to, jinemu ono. Proti gustu zadny disputat.

Petr

Windows XP, Slackware 9.1
--
email : petr_h(zv)mrp(tec)cz;ok2cqr(zv)post(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.webpark(tec)cz/ok2cqr
ICQ : 165536992

Delphi 8

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 6.1.2004 15:11:55

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> vic zvyraznovanim syntaxe, nez tim, ze by se za me snazil myslet, co
> chci napsat dale. Ne vsicke jsou tu "rozmaznane klikari"...

To je presne ta prava produktivita. Obecne jakykoli editor bez Code Inside (ci
podobne technologie) povazuji za naprosto nepouzitelny. Nez neco hledat
neustale v helpu je to (i pres castecnou nepresnost) daleko rychlejsi, o
moznosti zobrazeni popisu parametru dane metody a skoku na jeji deklaraci uz
vubec nemluve.

Samozrejme priznavam ze jsem "klikac", kdyz si dovoluji pouzivat technologie
ktere jsou o nekolik let vpredu a dokaze je pouzit i clovek bez predchoziho
pulrocniho studia jak vubec editor ovladat. Bohuzel nekdy pisu i tisice radek
kodu za den, tak nemam cas na ten pravy programatorsky masochismus s editorem
jak pred 10ti lety na PC XT ;-)

Petr Vones

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 14:41:43

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Erik Salaj

[...]

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 14:05:30

Zajimava informace (i kdyz uz na BDE davno nesazim a nepouzivam ani na
> [...]
zpetnou kompatibilitu nebo se bude rozvijet dal?

JL> BDE.NET pro Paradox a DBase tam je taky.

Delphi 8

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 6.1.2004 14:55:49

> [...]
;-)

BDE je pro lokalni databaze stale jeste oficialne podporovane. Podpora byla

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 6.1.2004 14:51:47

[...]

Dan

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 14:43:45

> [...]

uz tam chyba iba "nezavisly, nestranny a nadstranicky" ;-)

Erik

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] tondrej(zv)t-online.de - 6.1.2004 14:23:38

> [...]
> Canvas)...

Odpoved je v TWinControl.MainWndProc: vola sa tam FreeMemoryContexts:
V zdrojaku je tento komentar:
"FreeMemoryContexts is called by the VCL main winproc to release memory DCs
after every message is processed garbage collection). Only memory DCs not
locked by other threads will be freed."

> Teoreticky se to zmeni i pri dotazani na property, ktera
> formular neprekresluje (na formular 2 hodim ListBox1, dotazu se na
> ListBox1.Items.Count a Handle se zmeni)...

Meni sa to vzdy pri spracovani message loop daneho parent window.
V Tvojom pripade je to pristup na ListBox1.Items[0].Objects, ktory vola
[...]

prepisat aj takto:

Image2.Picture.Assign(Image1.Picture);

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 14:37:42

> [...]

V kazdem pripade diky za ochotu.

Jarda

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 14:25:39

From: "Suvarina, Vladimir" <vladimir.suvarina(zv)siemens.com>
> [...]

Ale to prece nema s technickou vyspelosti a kvalitou nic spolecneho. To jsou

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.1.2004 14:19:36

From: "Jaromir Luhan" <konference(zv)lionet(tec)cz>
> [...]

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 6.1.2004 14:31:40

Zrejme pod tym pracujucim stredoskolakom rozumiete Javu. Ale aj ta sa
stale ucila.
Takze by som povedal:
1. isiel studovat na VS.
2. druhy isiel studovat na VS a pritom pracoval.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Petr Je to asi podobne, jako kdyz dva kamaradi dokonci stredni
skolu. Prvni se
rozhodne dal studovat na VS a druhy jde pracovat (protoze chce
vydelavat).
Behem doby kdy ten prvni studuje se mu ten druhy smeje ze nema zadne
penize,
takze to vypada ze je na tom lepsi. Jenze po case, kdyz ten prvni
dostudoval,
si diky sirsim znalostem nasel lepe placenou praci a tak se karta
obratila.
Uspech toho druheho se tak po case ukazal kratkozraky, protoze uz nema
moc
prilezitosti k dalsimu postupu, zatimco ten prvni ma pred sebou prece
jen
lepsi perspektivu.

PHP IDE

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.2004 14:21:37

Suvarina, Vladimir napsal(a):

> [...]

vic zvyraznovanim syntaxe, nez tim, ze by se za me snazil myslet, co
chci napsat dale. Ne vsicke jsou tu "rozmaznane klikari"...

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 14:15:33

> [...]
patrim,
> ostatne me to zivi, ze) tezko vysvetluje ...

nejako som to nepochopil (ci teda na Linxe kvalitny editor je alebo nie je)

> Ano. Tomu se rika OpenSource. Protoze pro pouziti pro BFU (napriklad vlady
> Francie, Nemecka, Brazilie atd. atd.) to naprosto staci a kazdy
programator

chapem, ze vladam open source to vyhovuje, ti su totiz plateni nie za to,
co vyprodukuju ale zo zakona. Taketo keci o vladach - no citim sa tu
ako v linuxovej komunite a je mi z toho nanic ;-).

> kteremu se neco nelibi, ma sanci si to prepsat a nabidnout ostatnim. Chapu
> ze na memory management Windows se tezko nadava, kdyz zdrojaky nikdy nikdo
> znas nevidel (a predpokladam ani neuvid).

to nie je otazka zdrojakov, alebo snad potrebujes zdrojovy
kod na to, aby si zistil, ci software je dobry alebo nie? Ja som
nekritizoval ani tak samotne zdrojaky (mimochodom naozaj su
znacne neprehladne) ale predovsetkym rozhranie k tomu manageru,
ktore je nesystematicke.

Erik

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.1.2004 13:59:26

From: "MaReK Penguin Olsavsky" <orsm(zv)atlas(tec)cz>
> K diskuzim ASP.NET, PHP, ASP... Jeste jste zapomeli na JSP... ASP Vam

JSP jsem prave zminoval jako jedinou trochu perspektivni alternativu k ASP.NET

> J++... Spis verim JAVA platforme, preci jenom za ni stoji minimalne 2
> velke firmy (SUN Microsystems a IBM), plus mnoho dalsich mensich
> vyvojaru a Open Source Projektu, nez vizi jedne firmy...

Ja bych tu situaci prirovnal k necemu jinemu, samozrejme je to zobecneni:

[...]

Kdo je kdo v tomto prirovnani je uz asi z mych prispevku zrejme ;-)

Petr Vones

Proc IDE neskoci na deklaraci typu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)vol(tec)cz> - 6.1.2004 14:13:32

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Ahoj vespolek, dost casto pouzivam to, ze pridrzim Ctrl a kliknu na nejaky
> typ a Delphi otevrou prislusny unit a nastavi kurzor na jeho deklaraci. To
> spolehlive funguje na typy definovane v Delphi, napr. TDateTime, TTable
> apod. Ale pokud jde o muj vlastni typ, zpravidla IDE nijak nereaguje,
> prestoze je typ definovany, prislusny soubor je zaclenen do projektu a
> program je zkompilovatelny. Drive se to nestavalo. Netusite nekdo, co se
> musi upravit, smazat, prekonfigurovat...? Dost me to pri me praci zdrzuje.

Podivej se na nastaveni prekladace, jestli mas v Debugging zaskrtle Reference
Info, popripade toto neni vypnute prepinacem nekde v kodu.

Petr Vones

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 6.1.2004 13:59:25

> [...]

Erik

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 14:05:29

From: "Lukas Suchanek" <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz>
> me trochu desi. Prvni vec se tyka toho, ze vlastne vubec nevim, jestli verze
> Profesional (zrejme nejzakladnejsi co je nabizena) o sobe pise ze umoznuje
> pristup k lokalnim databazim ADO Net .. znamena to, ze neumoznuje pristup ke

Pokud to umoznuji knihovny .NETu tak je jedno jakou mas verzi. Nepotrebujes
zadne dalsi komponenty od Borlandu na kterych by si byl zavisly, pouzivas
tridy .NETu, podobne jako to bylo s API ve Win32. Tam taky nezalezelo na tom
jakou si mel verzi Delphi.

> vzdalenym databazim? Nebo snad ze mi neumozni pristup k databazim napr. pres
> BDE? Od verze Enterprise se v popisu lisi jen tim, ze Enterprise ma pristup

BDE je (zastarala) technologie pro Win32, Delphi 8 je nastroj pouze pro .NET

> k ADO NET, ale Pro jen "k lokalnim databazim ADO NET" .. a pak tim, ze
> Enterprise ma navic Web services.

Tyhle rozdily se tykaji jen toho, jak moc ti IDE pomaha pri vyvoji. Vsechno
muzes psat rucne v kodu nebo pouzit command-line nastroje z .NET SDK pro
generovani kodu (jako WSDL nebo XSD). Je to jen o tom, ze vyssi verze ma v IDE
vice funkci kteri ti praci zjednodusi. Ale pro "runtime" nemas zadne omezeni.
To je podobne i ve Visual Studiu.

> Take se mi doneslo neco o povinne online registraci, coz me take
> trochu znepokojuje ... znamena to, ze si budu muset koupit tolik instalaci
> Delphi kolik budu potrebovat? Napr. jednu na vyvoj na workstation a druhou
> na notebook (o pripadne testovaci instalaci na jinych windows ci konfiguraci
> windows ani nemluve )?

Licence u Borland nastroju je na osobu, takze pokud vim instalaci si muzes
udelat kolik chces, pri dodrzeni podminky ze vsechny pouzivas pouze ty a nikdo
jiny. Registrace ma uz mininalne od Delphi 7 omezeny pocet cyklu, ktery se
pohybuje nekde kolem 10, pak je treba ji znovu re-aktivovat u Borlandu. Tohle
uz se tu probiralo.

Petr Vones

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 13:55:24

Jako reseni by melo pomoci tohle:

Form1.Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Lock;
Form1.Image2.Picture.Bitmap.Canvas.Lock;
try
PaintDC1toDC2(Form1.Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Handle,
Form1.Image2.Picture.Bitmap.Canvas.Handle,
Form1.Image1.Picture.Bitmap.Width,
Form1.Image1.Picture.Bitmap.Height);
finally
Form1.Image2.Picture.Bitmap.Canvas.Unlock;
Form1.Image1.Picture.Bitmap.Canvas.Unlock;
end;

Nebo dat Lock primo do funkce PaintDC1toDC2, ale protoze Canvas.Lock
je VCL funkce tak by sis musel predavat TCanvas misto HDC.

Nicmene pokud nekdo umi vysvetlit proc se tohle deje, sem s tim :)
Mozna chapeme spatne celou filozofii prace s Canvasem, ja osobne jsem
s nim nikdy moc pracovat nepotreboval.

JB> Asi mas pravdu, ze to bude normalni vlastnost. Ale zajimalo by me, co
JB> zpusobi zmenu handle of device context, at vim, cemu se mam vyvarovat. Jiste
JB> je, ze Canvas.Handle se zmeni pokazde, kdyz zavolam jednu z drive uvadenych
JB> moznosti. Ale proc? Jak zjistim aktualni HDC, pokud si ho predam jen jako
JB> parametr? Nebo je zakazano pristupovat k vizualnim objektum behem prace s DC
JB> (v napovede jsem nic nenasel)? Nebo si mam v parametru posilat bitmapu?

JB> Prosim o radu.

JB> Diky Jarda

Delphi 8

[*] Jaromir Luhan <konference(zv)lionet(tec)cz> - 6.1.2004 12:59:13

> [...]

> Od verze Enterprise se v popisu lisi jen tim, ze Enterprise ma pristup
> k ADO NET, ale Pro jen "k lokalnim databazim ADO NET" .. a pak tim, ze

To je skoro nesmysl, prinejmensim zkreselne, podivej se na srovnavaci
tabulku na http://www.borland(tec)cz/pr_delphi_popis.php. Pokud necemu nebudes
rozumnet, klidne se ptej (muzes i mimo konferenci).

> [...]
> Delphi kolik budu potrebovat? Napr. jednu na vyvoj na workstation a druhou
> na notebook (o pripadne testovaci instalaci na jinych windows ci

Ano, Delphi se registruji stejne jako vsechny nase produkty. Nicmene licence
plati pro "jednoho cloveka a vsechny jeho pocitace", takze pokud zajistis,
ze s licenci delas jenom ty, staci ti jedna.

J. Luhan
Borland CZ

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 6.1.2004 12:59:14

Jakub Dusek dne 6 Jan 2004 v 12:47:

> [...]

pak DC...

Karel Rys

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 6.1.2004 13:01:16

> [...]

Prosim o radu.

Diky Jarda

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 13:19:20

> [...]

musi upravit, smazat, prekonfigurovat...? Dost me to pri me praci zdrzuje.

D5Pro + SP, WinXPPro CZ Verze 5.1.2600 Service Pack 1 build 2600

Delphi 8

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.1.2004 13:09:17

On 6 Jan 2004 at 12:33, Lukas Suchanek wrote:

> [...]
> ze umoznuje pristup k lokalnim databazim ADO Net .. znamena to, ze
> neumoznuje pristup ke vzdalenym databazim?

To dost dobre neni ani mozne, protoze takovou aplikaci je mozne
napsat i v notepadu. Zrejme tedy nebude v te verzi prima podpora ve
wizardech, ale urcite to bude mozne napsat ruco.

> Nebo snad ze mi neumozni
> pristup k databazim napr. pres BDE?

Proboha, to snad radeji ani ne-e! Jestli chces psat .NET apliakce,
tak na jakekoliv BDE rovnou zapomen. ADO.NET poskytuje mnohem vice,
nez ti nejake BDE muze nabidnout, a o jakych se ti v BDE ani nezda.

> a pak tim, ze Enterprise ma navic Web
> services.

Opet, muzes napsat rucne. V MSDE jsou priklady.

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 13:05:16

Odvolavam co jsem odvolal :) Kdyz z formulare vyhodim TListBox a mam
tedy uplne prazdny formular (TImage je na jinem) a dam mu Refresh tak
to stejne nechodi...

JD> Blbnu, Form1.Repaint vyvola prekresleni i ListBoxu.

JD> Jakub Dusek

JD> ======================================================================

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.2004 13:01:15

Erik Salaj napsal(a):
> [...]

technologii nejrobusnejsi. Pochopitelne, ze server pro nej existuje i
bezplatny (tusim JBoss a Tomcat), ale k teto technologii jsem se

Podle mne je .NET pokus Microsoftu odpovedet na SUNovskou JAVA
platformu, a je podivne, ze jeji oznameni a prosazovani prislo bez
predchozich zprav po prohranem soudu o zabordeleni JAVA platformy jejich
[...]

"LINUX server is like teepee, no windows and gates, apache a comanche
inside"

INSERT memo polozky

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.1.2004 12:57:12

On 6 Jan 2004 at 11:36, horky(zv)cominn(tec)cz wrote:

> Prave ze jsem se s tim setkal :-(
> Pripojoval jsem se pres BDE na MSSQL2000 a narazil jsem na orezani
> dlouhych stringu predanych do parametru.

Je to tak, a je tam jeste nekolik dalsich bugu. BDE a MS SQL 2000
nejsou dohromady. Proto radim - tuto kombinaci NEPOUZIVAT!

PHP IDE

[*] Suvarina, Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 6.1.2004 12:53:11

> [...]

Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o
D7 Ent, W2K+SP4

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 12:47:10

Blbnu, Form1.Repaint vyvola prekresleni i ListBoxu.

JD> Navic se to netyka toho ListBoxu, zkus zavolat treba:
JD> Form1.Repaint;

PHP IDE

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.1.2004 12:07:02

> [...]
> skusenosti hovorim, ze vacsinou je to tak.
> Nerozumiem, kde beriete vy taku istotu "Ja si za tym stojim", pricom
> nemate ani jeden relevantny zdroj (asi:-).> 2. Linux a datlovanie a kompilovania jadra: neviem ci ste Linux niekedy
> videli, ale toto potrebne robit naozaj nie je. Dokonca si vystacite s
> menej robotou ako na Win, netreba instalovat ziadne PHP, kvalitny editor
> je priamo sucastou, rovnako ako zopar kancelarskych balikov, ...

kvalitny editor na Linuxe? Zartujes, vsak. To by, predpokladam,
asi programatori nepouzivali Windows ale rovno Linux ak by to

Jadro Linuxu som tiez, priznam sa, prekladal. Potreboval som kus
fyzickej pameti a Linux 2.2 mi ho nebol schopny poskytnut, tak mi
neostavalo nic ine, len napisat si vlastny driver a trocha zmenit
jadro a prekompilovat ho a problem sa potom vyriesil. Ten memory
manager je inak otrasne v Linuxe napisany, vobec neprekvapuje,
ze takmer v kazdej novej verzii je prerabany a prerabany a tak
vznikaju makra na makra aby aspon aka taka iluzorna kompatibilita
bola ale viacmenej su jadra roznych vezii nekompatibilne a treba
potom prepisovat vsetky drivery, etc.etc.etc. No taky divny
system typu urob a prerob si sam.

Erik

OT: EditStation, DVD

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 6.1.2004 12:07:03

Ahoj vsichni

Mam takovou prosbu, i kdyz vim ze hodne OT, ale za pokus to stoji. Prosim nemate nekdo zkusenosti s vypalovanim DVD. Konkretne, mam sestrihane video v Sony EditStation-3 a program tusim Pinacle Expres, potreboval bych vyexportovat soubor do AVI (PRIMO VYPALIT TO PRY NEJDE, MUSELA BY BYT NEJAKA RZSIRENA VERZE), a pres Pinacle vyrobit DVD-R prehravatelne na beznem prehravaci nebo v MediaPlayeru. Problemem je volba vhodneho Kodeku. Pomohlo by mi,i kdyby nekdo poradil, kde hledat rady, nejakou (ceskou) konferenci apod. Prosim o odpovedi na soukromy email, abychom nezahltili knferenci.

Ztrata HDC po pristupu k objektum ve stringlistu?

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 6.1.2004 12:39:09

JB> Tak jsem z toho jelen (doufam ze nejsem parohac ;-) Asi pujdu kopat kanaly,
JB> to je jistejsi.

Taky uz jsem o tom parkrat uvazoval :)

JB> Zajimalo by me, jestli to dela jen na W2K, nebo i jinde?

WinXP to same, na Win95 to pada pro zmenu s chybou 127
(ERROR_PROC_NOT_FOUND, The specified procedure could not be found).

> [...]
Form1.Repaint;

Uz jsem z toho blazen, zacinam mit pocit ze to bude normalni
vlastnost, ale nenapada me co ji zpusobuje...

Delphi 8

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)obis(tec)cz> - 6.1.2004 12:33:08

Ave,

[...]

Nemate nekdo zkusenosti nebo nevite kde se da o podobnych vecech
docist?
Predem dik

/ Lukas Suchanek

Jet opravdu NET tak skvely? Namet na diskusi

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 6.1.2004 12:21:06

[...]

Mimochodom, clovek ktory pisal:

"presne tak IDE nastroj pro PHP chybi, ani radkovy debuger pro PHP neni,
ale z vlastnich zkusenosti muzu rict"

sa takisto velmi velmi mylil. Debugger je uz sucastou kazdeho
normalnejsieho IDE pre PHP, dokonca ho ma aj ten cesky vytvor Juno.