Data z konference - server ftp

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 8.2.2005 15:36:29

Pouzivam FTP Port Client a asi to bude tim.

Nevadi prevedu to na samorozbalovaci rar a hodim to tam zitra

Zkusil jsem do D5/Other dat soubor pokus.zip (jeste tam je, muze se smazat)
a proslo to v pohode. Jestli neni problem u tebe (firewall?). Jaky pouzivas
FTP klient? Hlasi to nejakou chybu? Ja jsem to zkousel s Total Commanderem a
bez problemu.

http://brant.wz(tec)cz

Doplnil jsem tam zpet adresare D3, D4 a D5 a nejake podadresare (to co jsem
si kdysi stahnul pro studijni ucely). Mohl bych to tam vratit, ale
uploadnout mi jde pouze *.exe, *.txt a *.pas, Nejde tam nahrat *.zip, ale
vetsina souboru je takovato. Co s tim, mam to prevest na samorozbalovaci zip
= exe, nebo poradite neco jineho

Apliace s Plug-Iny

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 8.2.2005 15:16:27

> Pokud ovsem v implementaci pouzijes VCL tak si opet tam kde si byl.
Nechapu co
> lidem vadi na pouziti balicku, je to primo reseni na urovni prekladace.

Ahoj, me vadi snad jedine problemy s debugovanim do nitra VCL, to se mi
nejak nedari. Nastesti jsem to vyresil tak, ze aplikaci muzi buildnout bud
jako plugin-based (par statickych balicku+dynamicke moduly), nebo jako
single-exe, kdy se vybrane moduly vlozi navtrdo a prepinam si to podle
potreby. Jinak se aplikace s balicky ladi mozna lepe, protoze nekompilujes
vse, ale jenom upravovany modul, takze je to o dost rychlejsi.

Ale kdyz uz se to tady probira, potreboval bych poradit nejaky sikovny
nastroj na analyzovani zavislosti unit a balicku. Na projektu jsme drive
delali dva, a je v tom trochu neporadek, takze dnes aplikace podle mne
zbytecne vyzaduje spostu pro ni nepotrebnych cizich balicku (v uses je
spousta zbytecnosti, ktere potrebuji vyhazet). Muze nekdo neco sikovneho
doporucit? Diky,

MB

Apliace s Plug-Iny

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 8.2.2005 15:14:27

Uz sis to aspon zkousel? Ja jen, jestli vubec vis, o cem je rec...

INSERT bitmapy do Oracle 8i

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 8.2.2005 15:02:26

Potrebuji insertnout bitmapu do ORACLE databaze.

Pouzivam D6 a TADOQuery pro insert a update dat.

Mam tabulku AAA se sloupci (ID NUMBER(10,0) ,
Bitmapa LONG RAW )

INSERTUJI do ni takto :

bmpPodpRazitko: TBitmap;

SQLStr := ' INSERT INTO AAA ( ID, Bitmapa) VALUES ( 1, :p_Bitmapa) '
qryExec.Active := false;
qryExec.SQL.Clear;
qryExec.SQL.Add(SQLStr);
qryExec.Prepared := TRUE;
qryExec.Parameters.ParamByName('p_PodpRazitko').DataType := ftBlob;
qryExec.Parameters.ParamByName('p_PodpRazitko').Assign(bmpPodpRazitko);
qryExec.ExecSQL;

Dostanu hlasku: Objekt parametr je nespravne definovan. Byly poskytnuty
nekonzistentni nebo neuplne informace.

Diky za pomoc

[...]

Tak jsem tam nakopiroval ta data co tam byla, doufam, ze to nejakej jouda
zase nezlikviduje. Jsou tam roky 2000 - 2003 a rok 2004 az do prosince.

dosud jsem uspesne stahoval aktualizace databaze prispevku z konference
pomoci adresy
ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/Other/KonfViewData/

Nyni mi to hlasi, ze Windows nemohou ziskat pristup k teto slozce. Rad
bych vedel, v cem je problem.

Apliace s Plug-Iny

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 8.2.2005 14:52:25

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

lidem vadi na pouziti balicku, je to primo reseni na urovni prekladace.

Petr Vones

Apliace s Plug-Iny

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 8.2.2005 14:50:25

Zbysek Hlinka wrote:>>Potreboval bych do aplikace doplnovat a odebirat moduly.

-jvcl\source\JvPlugin.pas a spol (s tim jsem nedelal a ani moc
nezkoumal, zatim jen za pomoci:)

-nebo pomoci Dll+dynamicky zavadeni (pekny multiplatformni loader je na
delphi-jedi), navrhnes si rozhrani a vsechny tvoje vysledne DLL
+ hlavni aplikace musi pouzivat FastShareMem nebo ShareMem (lepsi je
prvni), neni to uplne idealni, duplikuje se kod v souborech

-komponenty 3rd stran, treba http://www.dragonsoftru.com/prod_dsps.php

-balicky (asi nejlepsi)

-com (dle mne cesta do pekel, ale ja jsem asi divnej)

> Pokud mas jeste sanci se rozhodnout, pak v tomto pripade vrele doporucuju
> .NET (a Delphi zahodit), v tom se tento druh aplikaci dela vyrazne lepe.

Ty si fakt posedlej - jenom ziram

Radek

Data z konference - server ftp

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 8.2.2005 14:18:22

[...]

D&COMM s.r.o.
Korunovacni 6
Praha 7

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 8.2.2005 14:10:21

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 8.2.2005 14:08:21

From: "David Kolarczyk" <vyvoj(zv)sis-spektrum(tec)cz>
> Potreboval bych do aplikace doplnovat a odebirat moduly. Nechci
> vytvaret balicky a nevim jak to poradne udelat pomoci dll. Potrebuji,
> aby moduly mohly pracovat s promennymi aplikace (mj. i canvasem).

Pokud chces predavat Delphi objekty tak musis pouzit balicky.

Petr Vones

Apliace s Plug-Iny

[*] David Kolarczyk <vyvoj(zv)sis-spektrum(tec)cz> - 8.2.2005 14:00:20

Zdravim

Potreboval bych do aplikace doplnovat a odebirat moduly. Nechci
vytvaret balicky a nevim jak to poradne udelat pomoci dll. Potrebuji,
aby moduly mohly pracovat s promennymi aplikace (mj. i canvasem).

diky david

Automaticky backup DB na SQL Serveru

Pokud mas EA, tak si muzes "naklikat" backup vcetne planu a
nechat si jej vyskriptovat primo EA do file a ten si pak treba
i trochu upravit.

Pavel

Od: "Pavel Zichovsky" <zichovsky(zv)trul(tec)cz>

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!

Jak exportovat data z DBGrid do Excelu

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 8.2.2005 12:22:13

Napis si smycku pro pruchod datasetem gridu a pro viditelne sloupce si
hodnoty ukladej treba do CSV.
To zda je sloupec viditelny si zjisti z jejich kolekce a pak si naberes jen
hodnoty dle takto ziskanych fieldnames...

From: "Milan Kajnar" <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz>
> Potreboval bych poradit jak zacit s MAPI ci Single MAPI v tomto smyslu:
>
> Chci napsat aplikaci ci DLL (a registrovat ji v systemu), ktera bude
> zachytavat pozadavky na odesilani mailu v prostredi windows

Simple MAPI je vlastne DLL ktera exportuje cca 12 jednoduchych funkci. Vice
najdes v MSDN.

Petr Vones

databaze - BDE

> Diky vsem bylo to tim INIT
Jsem rad, ze to byl ten LOCAL SHARE.

V Delphi + .db beha dneska jeste pomerne dost aplikaci.
Vim o tom z nasich kurzu, ze seminaru.
Je to nejspis tim, ze neni dostatek casu a energie stare aplikace predelat do neceho jineho.

Pokud ale s aplikaci zacinas, jeste to zkus zvazit.
Jsou jina a lepsi reseni.

Na seminar "Belohrad 2005", 23.-24.2. je jeste par mist volnych.
= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Dotaz k SIMPLE MAPI a MAPI

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 7.2.2005 11:22:16

MAPI neni zrovna trivialni, takze bych doporucil napr. knihu "Inside MAPI"
(priklady v C) a samozrejme prislusne kapitoly v MSDN. Prijemne pocteni ;-)

Michel

Automaticky backup DB na SQL Serveru

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 7.2.2005 11:22:16

> [...]

> aliasem. Nevim jestli se da komunikovat s SQL Serverem pomoci
> nejakych COM objektu nebo jestli to jde nejak naskriptovat.

FB - JOIN v update (WAS: FB - Pomoc pri syntaxi SQ

Myslim za takto skutecne ne. Ale mohlo by jit neco jineho (nezkousel jsem) -
v prikazu UPDATE lze (alepon podle syntaxe) uvest tabulku nebo view. Takze
ty joiny dat do updatovaneho view.

> Diky, to bude asi ono.
> Znamena to teda, ze "join-y" nejdou v update pouzit?? Mam na mysli jako
> napr. ve zminenem MS SQL?
> Jirka

databaze - BDE

[*] Roman Lostak - IRL software <info(zv)irl(tec)cz> - 7.2.2005 11:12:15

Diky vsem bylo to tim INIT

From: Robert Fujak
Subject: Delphi a MySQL

Zdravim.
Ako sa napojim z Delphi na MySQL na nete, aby som mohol
pristupovat/upravovat data? Aky ovladac mam pouzit?

Dakujem Robo.

Delphi a MySQL

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 5.2.2005 22:40:56

Zdravim.
Ako sa napojim z Delphi na MySQL na nete, aby som mohol
pristupovat/upravovat data? Aky ovladac mam pouzit?

Dakujem Robo.

Chyba pri volani GetDC(0)

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2005 19:00:34

Pokud tech GetDC delas vice - uvolnujes pomoci ReleaseDC ?!?

Dotaz k SIMPLE MAPI a MAPI

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 5.2.2005 15:58:21

Dobry den...

Potreboval bych poradit jak zacit s MAPI ci Single MAPI v tomto smyslu:

Chci napsat aplikaci ci DLL (a registrovat ji v systemu), ktera bude zachytavat pozadavky na
odesilani mailu v prostredi windows
a presmerovavat je je napriklad do jineho programu. Tento program by tedy mel byt nejspise
Simple MAPI enabled a to kam nakonec pozadavek posle dale v nem ma byt volitelne (muze
a nemusi upravit zpravu pred dalsi distribuci)...

Muzete mi prosim nekdo poradit, cim zacit? Neznam nyni ani radne terminologii - jeste jsem
nemel tu cest se tim zabyvat.

Diky...

Milan Kajnar

DSPack, DirectShow Filtr a zkusenosti

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 5.2.2005 15:48:20

Zdravim Vas vsechny,
mate nekdo nejake zkusenosti s komponentama DSPack nebo primo s DirectShow filtrama pro video? Potreboval bych trochu nakopnout spravnym smerem, uz se s tim nejakou dobu trapim a opravdu si nevim rady. Mam jakysi zdroj videa rekneme AVI soubor ktery mi po delsim snazeni hraje pres soustavu DirectShow filtru na vystup jak obraz tak zvuk. Ted prichazi problem, potreboval bych do obrazoveho streamu vkladat grafiku. Asi mi nezbyva nez pouzit dalsi directshow filtr, jenze jaky, jak ho plnit grafickymi daty, popripade jak ho napsat na to jsem neprisel. Tak jestli je tu nekdo kdo by pomohl byl bych nesmirne zauzlovan. Zdravi Pavel P.

FB1.5 embedded + UDF + Win95

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 5.2.2005 14:48:16

> [...]

> "function XXX is not defined. modul name or entrypoint could not be
> found". Knihovnu mam v podslozce UDF u firebirdu. Nevite v cem je

Chyba pri volani GetDC(0)

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.2.2005 14:32:15

From: "Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>
> [...]

To je divne protoze tam neni duvod aby prekladac vubec generoval kod pro
kontrolu rozsahu. Neni to spis o radek dal, jak vypada prelozeny kod ?

Trochu OT dotaz do DB

[*] ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 4.2.2005 19:54:49

Subject: Re: Trochu OT dotaz do DB

Zdravim
OK odskusal som to, je to OK a vyriesilo aj pripadnu moju dalsiu otazku
ohladne vypisu zaznamov splnajucich danu podmienku.

Este raz Dik Ivan

> Zdravim
>
> Dik za radu, tusim je to having, nie heaving, ale to nie je dolezite, pri
> najblizsej prilezitosti vyskusam, co bude zajtra.

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2005 17:46:38

> pak cely SQL dotaz bude vypadat takto:
> INSERT INTO Tabulka(''); DROP TABLE Tabulka;--')
>
> Do DB se ulozi prazdny zaznam a nasledne se cela tabulka smaze. Dve
minuska
> znamenaji poznamku, takze zbytek se ignoruje.

Tohle je ale v pripade, ze jsou vyjmenovana pole, do kterych se vkladaji
hodnoty, dost obtizne, pokud neznas presne tu konkretni sql konstrukci. A
kdyz ji znas, tak si myslim ze system slozis i jinak :). Kazdopadne, jestli
Petr pise informacni system pro raketovou zakladnu, ma o cem premyslet :).
Mozna si vytvori nejake role, ktere mu toto nepovoli...

MB

FB - Pomoc pri syntaxi SQL dotazu...

> [...]

> D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
> programator amater

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 4.2.2005 17:10:33

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
Subject: Re: SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

> [...]
> Oznamovatel, Zavada, Predano, Jak) VALUES(:dat, :tim, :ardo, :sn, :her,
> :ozn, :zav, :pred, :jak)');
>
> Vypada to, ze jsi pouzil obe reseni dohromady - vyber si jen jedno, bud to
> seskladej rucne, nebo napln parametry. Jednodusi je myslim seskladat celu
> insert rucne - ale pozor, napr. numericke hodnoty musis mit ve spravnem
> formatu (des. tecka), a nektere typy je potreba dat jeste do uvozovek.
> Parametry tohle udelaji za tebe. Jak uz tu nekdo psal, musis zahajit
> transakci, a vyprazdnit SQL (pokud to neni cerstve vytvoreny objekt).

Kdyz Petr pise, ze je zacatecnik a vsichni mu radi seskladani SQL "rucne",
je podle meho dobre upozornit na nebezpeci SQL injection. Pokud nekdo nevi o
cem to je, tak vezmemez takovyto vyraz:
SQL := 'INSERT INTO Tabulka(''' + dat + ''')';

a tedka si predstavte, ze "dat" je z policka formulare a nekdo tam napise:
'); DROP TABLE Tabulka;--

pak cely SQL dotaz bude vypadat takto:
INSERT INTO Tabulka(''); DROP TABLE Tabulka;--')

Do DB se ulozi prazdny zaznam a nasledne se cela tabulka smaze. Dve minuska
znamenaji poznamku, takze zbytek se ignoruje.

Toto nebezpeci jednou z velkych slabin skladanych SQL dotazu a musi se na
urovni kodu dost osetrovat. Treba to nemusi byt jeho pripad, ale je
minimalne dobre o tom vedet...

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2005 17:00:33

> Ted uz to vypada lepe, ale porad to po mne chce prihlaseni uzivatele a
> kdyz zadam jmeno a heslo, tak mi to zahlasi General SQL Error a
> spadne.
> Neda se nejak to prihlasovani obejit? Nechci a ani nemohu uzivatelum
> davat pristupova hesla k SQL.

Nejak mi uniklo, o jakou DB jde? Pokud o IB/FB, pak muzes v nastaveni IBDB
(dvojklik) zadat prihlasovaci udaje a zakazat login prompt. Pri startu
aplikace by jsi jako prvni asi mel navazat spojeni s DB (active IBDB).

MB

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2005 16:44:30

Hello Martin,

Friday, February 4, 2005, 4:38:29 PM, you wrote:

> [...]

spadne.
Neda se nejak to prihlasovani obejit? Nechci a ani nemohu uzivatelum
davat pristupova hesla k SQL. Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2005 16:38:29

> [...]

MB

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 4.2.2005 16:04:27

> [...]

D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2005 15:38:24

> Vypada to dobre, jen mi to pri pokusu o aktivaci SQLQuery zahlasi toto:
> Missing query, table name or procedure name

> Bihuzel, aplikaci, ktera pouziva SQL, potazmo databaze obecne, pisu
> poprve a moc se v tom neorientuju.

> Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Mam to napsane takto:

procedure TForm2.sBitBtn36Click(Sender: TObject);
var
dat, tim, stat, ardo, sn, her, zav, ozn, pred, jak: String;
begin
dat := SB1.Panels[1].Text;
tim := SB1.Panels[3].Text;
stat := 'nova';
ardo := ComboBox1.Text;
sn := sEdit1.Text;
her := sEdit2.Text;
zav := sEdit3.Text;
ozn := sEdit4.Text;
pred := sEdit5.Text;
jak := ComboBox2.Text;

Q3.ParamByName('dat').AsString := dat;
Q3.ParamByName('tim').AsString := tim;
Q3.ParamByName('stat').AsString := stat;
Q3.ParamByName('ardo').AsString := ardo;
Q3.ParamByName('sn').AsString := sn;
Q3.ParamByName('her').AsString := her;
Q3.ParamByName('zav').AsString := zav;
[...]

end;

Co je spatne??? :?( Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

FB - Pomoc pri syntaxi SQL dotazu...

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 4.2.2005 15:34:24

Ahoj.
[...]

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2005 14:52:20

Friday, February 4, 2005, 12:32:04 PM, you wrote:

> [...]

poprve a moc se v tom neorientuju.

Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 4.2.2005 14:36:18

Ahoj,

spravnejsi je mozna

DC := GetWindowDC(GetDesktopWindow)
nebo snad
DC := GetDC(GetDesktopWindow)

R.

Pavel Poles wrote:
> Zdravim konferenci.
>
> Pozivam ve sve aplikaci ClxExceptDlg z JCL a obcas se stane
> ze pri jeho vyvolani nastane chyba ERangeError na radku
> DC:=GetDC(0);
> v procedure, kde se zjistuje barevna hloubka obrazovky,
> a cela aplikace pak spadne...
>
> Cela procedura vypada takto:
>
> function GetBPP: Integer;
> var
> DC: HDC;
> begin
> DC := GetDC(0);
> Result := GetDeviceCaps(DC, BITSPIXEL) * GetDeviceCaps(DC, PLANES);
> [...]

Manipulace se Start menu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.2.2005 13:38:12

Ahoj,

uz jsem nasel celkem 3 zcela odlisne zpusoby, jak pridat zastupce do
Start menu Windows.

1) Zastupce zapsat do "vhodneho" adresare na disku (s vyuzitim API
funkce pro zjisteni, ktery adresar to je).

2) Pouzit IShellLink

3) Pomoci DDE

Ktery z techto zpusobu je rekneme nejcistsi? A jak spravne odstranit
celou skupinu ze Start menu?

Chyba pri volani GetDC(0)

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 4.2.2005 13:36:12

AHoj,

1. Ciste by to melo byt (tady sice vyjimka mezi alokaci a uvolnenim asi
nehrozi, ale clovek nikdy nevi...)

> function GetBPP: Integer;
> var
> DC: HDC;
> begin
> DC := GetDC(0);
try
> Result := GetDeviceCaps(DC, BITSPIXEL) * GetDeviceCaps(DC, PLANES);
finally
> ReleaseDC(0, DC);
>
> Kde by mohl byt problem?

Urcite jinde v aplikaci. Viz MSDN. Tam jsou popsana urcita omezeni.

> Pripadne lze tuto informaci ziskat i
> jinym zpusobem?

Tohle je podle me jediny (dokumentovany) zpusob ve Win32 API. V DirectX jsem
to tusim delal jinak.

Tk.

Thread a vytizeni CPU

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 4.2.2005 13:26:09

> Pokud thread spustim se Sleep(0) v metode Execute, indikuje
> vytizeni CPU na 100% (zeleny graf) a mnozstvi prostredku CPU
> pouzitych operacemi jadra 50% (cerveny graf).

Nula ma specialni vyznam, tak asi proto. Viz MSDN, Sleep:
A value of zero causes the thread to relinquish the remainder of its time
slice to any other thread of equal priority that is ready to run. If there
are no other threads of equal priority ready to run, the function returns
immediately, and the thread continues execution.

Tj. CPU bezi furt a odhaduji ze kernel mode bezi tak napul s Tvym threadem
(Sleep hned neskoci do kernel modu).

> Pokud thread spustim se Sleep(1), indikuje vytizeni CPU na 0%
> a mnozstvi prostredku CPU pouzitych operacemi jadra 0%.

Kernel mode + Tvuj thread (+ ostatni thready) spotrebuji zanedbatelne
casu...

> Pokud thread spustim bez Sleep, indikuje vytizeni CPU na 100%
> a mnozstvi prostredku CPU pouzitych operacemi jadra 0%.

Kernel mode spotrebuje zanedbatelne casu oproti Tvemu threadu.

> Muzete mi poradit jak obecne minimalizovat zatizeni systemu
> vlivem behu threadu?

Sleep je zakladni zpusob, dale ruzne WaitFor... funkce.

Tk.

Chyba pri volani GetDC(0)

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 4.2.2005 12:54:06

[...]

Kde by mohl byt problem? Pripadne lze tuto informaci ziskat i jinym zpusobem?

Dekuji za rady a podnety

Pavel Poles

Thread a vytizeni CPU

[*] Svehla Jaroslav <svehla(zv)spelza(tec)cz> - 4.2.2005 12:46:06

Ahoj,
muze mi nekdo vysvetlit vztah mezi vlivem nize uvedeneho threadu na zatizeni systemu a indikaci vyuziti CPU ve spravci uloh (W2000)?.

[...]
Pokud thread spustim bez Sleep, indikuje vytizeni CPU na 100% a mnozstvi prostredku CPU pouzitych operacemi jadra 0%.

Muzete mi poradit jak obecne minimalizovat zatizeni systemu vlivem behu threadu?

Jara

TestThread:= TTest.Create(true);
TestThread.FreeOnTerminate:= false;
TestThread.Priority:= tpNormal;

TestThread.Resume;

TestThread.Terminate;
TestThread.WaitFor;
TestThread.Free;

unit Test;

Classes;

type
TTest = class(TThread)
protected
procedure Execute; override;

uses SysUtils;

procedure TTest.Execute;
begin
while not Terminated do
Sleep(x);

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2005 12:32:04

> [...]

kde parametry naplnis jeste pred provedenim insertu pomoci:
Q.parambyname('V1').AsString:='hodnota'; //u TQuery musis mit paramcheck na

ulozeni obrazovky do JPG

[*] Kratochvil <kratochvil(zv)3a(tec)cz> - 4.2.2005 12:30:04

Zdravim vsechny.
Potreboval bych poradit jak pri vzniknute chybe ulozit obrazovku do JPG.

Dekuji

Jiri Kratochvil
GSM +420 605 210211
E-mail: kratochvil(zv)exetools(tec)cz

Jmeno pocitace v Synapsi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.2.2005 11:42:00

> pouzivame ke komunikaci pres TCP Synapsi. Mam IP adresu a chci ji
> prevest na nazev pocitace, pouzivam k tomu
> TTCPBlockSocket.ResolveIPToName. Na nekterych pocitacich to
> opravdu vraci nazev, na jinych to ponecha IP adresu. Rad bych zjistil,
> co je na tech pocitacich, kde se zjistit jmeno nedari, chybne nastaveno.
> Kam si ta funkce pro jmeno saha?

DNS, v nekterych situacich si to muze sahnout i na NetBios.

Pokud to vrati jako vysledek puvodni IP adresu, pak se nepodarilo
zjistit jmeno z IP adresy. Tomuze mit tyto priciny:

- na pocitaci, kde to poustis, neni spravne nastavene DNS.

- na pocitaci, kde to poustis, sice je spravne DNS, to ale nejakou
chybou neumi ziskat patricny reverzni DNS zaznam. (treba ten DNS
server nema konektivitu do internetu, atd.)

- pozadovana IP adresa jednoduse zadny reverzni zaznam v DNS nema.

SQL - novy zaznam do tabulky - zacatecnicky dotaz

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2005 11:40:00

Zdravim vsechny,
mam takovy velice zacatecnicky dotaz. Jak vytvorim novy zaznam v
tabulce, kdyz chci vkladat do jednotlivych sloupcu data z
promennych(string)?

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Nastaveni textovych DFM?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.2.2005 11:25:59

> Ahoj vespolek, da se prosim nekde globalne nastavit, aby
> Delphi ukladaly DFM vzdy v textove podobe?

V Environment Options\Designer je volba "New forms as text".
Ak si to zapnes, nove .dfm resourcy (formularov, data modulov, atd.) budu
vytvarane v textovej forme.
Na konverziu existujucich .dfm suborov mozes pouzit nastroj convert.exe v
adresari $(DELPHI)\Bin.

Maximalni pocet znaku na radek v TMemo.

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 4.2.2005 11:19:58

Ahoj,

> Ja vim ze je to tak trochu debilni ale, problem je v tom, ze
> pristupuji na
> data jak z terminalu tak i z WIN a je potreba aby text
> naformatovany ve WIN
> byl stejne naformatovany i pro dos coz je trochu
> schizofrenni.

Tak to zas uplne debilni ani schizofrenni neni:-) Reseni s TMemo: Pouzij
nejaky fixedwidth font (treba Courier) pro to TMemo. Zapomen na to
EM_SETRECT co jsem radil, nechodi to dobre. Jestli nepotrebujes menit sirku
TMemo za behu aplikace (formstyle = bsDialog), staci z nasledujiciho pouzit
jenom ten kod ve FormCreate, nebo pouzij cely kod - memo s vypnutymi
scrollbary, bez alignu, top=left=0, vypnuty border, schovano ve scrollboxu
(neni to uplne ucesany):

var
TM: TTextMetric;
PrevHPos: Integer;
PrevVPos: Integer;

procedure TPokusForm.FormCreate(Sender: TObject);
var
DC: HDC;
begin
DC := CreateCompatibleDC(0);
try
SelectObject(DC, Memo1.Font.Handle);
GetTextMetrics(DC, TM);
PrevHPos := Memo1.CaretPos.X;
PrevVPos := Memo1.CaretPos.Y;
Memo1.ClientWidth := TM.tmMaxCharWidth * (81); // 80 znaku sirka
Memo1Change(Memo1);
finally
DeleteDC(DC);

procedure TPokusForm.Memo1Change(Sender: TObject);
begin
Memo1.ClientHeight := Max(TM.tmHeight * (Memo1.Lines.Count + 1),
ScrollBox1.ClientHeight);
end;

procedure TPokusForm.ApplicationEvents1Message(var Msg: tagMSG;
var Handled: Boolean); // tohle je tak trochu prasarna, treba v
Memo1.WindowProc by to bylo lepsi...
var
CP: TPoint;
begin
if (Msg.hwnd = Memo1.Handle) then
begin
CP := Memo1.CaretPos;
if PrevVPos <> CP.Y then
begin
PrevVPos := CP.Y;
CP.Y := TM.tmHeight * CP.Y;
if (CP.Y < ScrollBox1.VertScrollBar.Position) then
ScrollBox1.VertScrollBar.Position := Cp.Y
else if (CP.Y - ScrollBox1.VertScrollBar.Position >=
ScrollBox1.Clientheight) then
ScrollBox1.VertScrollBar.Position := Cp.Y - ScrollBox1.ClientHeight
+ TM.tmHeight;
end;
if PrevHPos <> CP.X then
begin
PrevHPos := CP.X;
CP.X := TM.tmMaxCharWidth * CP.X;
if (CP.X < ScrollBox1.HorzScrollBar.Position) then
ScrollBox1.HorzScrollBar.Position := Cp.X
else if (CP.X - ScrollBox1.HorzScrollBar.Position >=
ScrollBox1.ClientWidth) then
ScrollBox1.HorzScrollBar.Position := Cp.X - ScrollBox1.ClientWidth +
TM.tmMaxCharWidth;

Tk.

Nastaveni textovych DFM?

Ahoj vespolek, da se prosim nekde globalne nastavit, aby Delphi ukladaly DFM
vzdy v textove podobe? Povedlo se mi totiz binarni DFM ulozit na SourceSafe,
ale ten pak udelal z bytu 0A dva byty 0D 0A. Kdovi, proc je tak aktivni...
Nebo je VSS nejak blbe nastaveny?

D5Pro, WinXP Pro

http://brant.wz(tec)cz

Jmeno pocitace v Synapsi

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.2.2005 11:07:57

Lebeda David wrote:
> nekterych pocitacich to opravdu vraci nazev, na jinych to ponecha IP
> adresu. Rad bych zjistil, co je na tech pocitacich, kde se zjistit jmeno
> nedari, chybne nastaveno. Kam si ta funkce pro jmeno saha?

Rekl bych ze DNS.

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.2.2005 10:59:56

Ahoj,

[...]

Otevreni souboru - jakmile jej mysi aktivuji

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 4.2.2005 09:49:50

Zdravim v konferenci,
nevim presne jak dotaz formulovat, abych nasel odpoved a archivu konference.

jakmile poklepu na nejaky datovy soubor, potrebuji aktivovat nas program
(PROHLIZEC) ktery umi dany soubor precist - coz asi nebude problem.
Problem je, jak tento soubor otevrit v programu PROHLIZEC.
Dale nevim, jak dany datovy soubor otevrit, jakmile jej pretahnu mysi do
programu PROHLIZEC.

Maximalni pocet znaku na radek v TMemo.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 4.2.2005 09:43:50

nevim nejak se mi to nezda, co kdyz nekdo neco vlozi ze schranky
(netestoval jsem), nevim jen mne to napadlo

> Jde to elegantne pouzitim fce CaretPos v OnKeyPress - dava aktualni pozici kurzoru.
>
> procedure TForm1.MemoKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
> begin
> if (Key >= #32) then
> if Length(Memo.Lines.Strings[Memo.CaretPos.y]) >= 20 then key:= #0; // max. delka 20 znaku
> end;

Maximalni pocet znaku na radek v TMemo.

[*] PC servis Skloform a.s. <pcservis(zv)skloform(tec)cz> - 4.2.2005 09:19:48

Zdravim.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Martin Cajbik
Subor Datum Verzia Autor Komentar
Subor1 1.1.2004 06:00 1.1 XXX ...
Subor2 1.2.2004 09:00 1.1 ABC ...
Subor1 2.2.2004 13:00 1.2 YYY ...
to znamena to iste, co je vystupom funkcie History, ale s moznostou
pouzit ju sucasne na viacero suborov (alebo cely adresar) a pripadne
urcit rozsah obdobia. Tym by som ziskal naraz zoznam vsetkych zmien
projektu alebo jeho casti.

UDP - jak zjistit volny port

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 3.2.2005 15:18:15

> [...]

to odeslu.
Po prijmu, pokud tuto info potrebuju, precist.

Dik moc. Dost mi to pomohlo, v sitich se moc nevyznam a kvuli jednoduche
komunikaci by bylo zbytecne to dlouze studovat.

Jeste jednou dik.

Petr

UDP - jak zjistit volny port

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.2.2005 14:40:11

Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> wrote:

> Tak v TNMUDP se to neprojevi.
>
> Podle rady jsem to zahodil :-)
> a pouzil Synapse.
>
> Vse je OK, mam jen jede dotaz.
> Jak se zjisti odkud (z jake IP a portu) jsou prichozi data?
> Nemohu to nikde najit :-(. Na prijem jsem pouzil "RecvPacket".

pokud se stale jedna o UDP - Win API pro to ma funkci RecvFrom(),
ktera vrati i informace o odesilateli packetu. Synapse urcite bude
umoznovat nejak tuto adresu zpristupnit (podival bych se do zdrojaku)

Zdravi
Dalibor Toman

PCFand, sklad

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.2.2005 14:38:11

Zdravim

Neni to "ciste" ale da se pouzit Refand, ktery otevre i zaheslovany nebo
uzavreny projekt.

Viktor Marek
viktor(zv)vol(tec)cz

> [...]
> napsal prasacky a nektere odkazy na soubory a adresare napsal primo do
> programu a nektere vypocitaval z roku. Takze v programu jsou nektere cesty
> *04 a nektere jiz *05. Potreboval bych to alespon rucne opravit (tak jak
> jim to asi kazdy rok opravoval). Nasel jsem soubor sklad.ttt, ve kterym je
> textovy obsah, kde by to slo krasne zmenit, ale ten soubor ma hlavicku s
> CRC a zmenu nejde jednoduse pouzit. Je nejaky editor, ktery vysledek ulozi
> se spravnou hlavickou? Dekuji za odpoved a omlouvam se za OT, ale situace

Nie je to zle, ale myslel som skor nieco taketo:

Subor Datum Verzia Autor Komentar
Subor1 1.1.2004 06:00 1.1 XXX ...
Subor2 1.2.2004 09:00 1.1 ABC ...
Subor1 2.2.2004 13:00 1.2 YYY ...
Subor3 1.3.2004 08:00 1.1 XXX ...
Subor1 2.3.2004 11:00 1.3 ABC ...

Radek Cervinka wrote:

> myslis neco jako viewcvs?
>
> k prohlednuti online treba zde
>
> http://www.freepascal.org/cgi-bin/viewcvs.cgi/fpc/fcl/unix/
>

> Radek

Vytvoreni SP IB z programu

> [...]
nepruchodne.
> pouzij nejlepe TIBSQL (z IBExpress), nebo jinou podobnou z tebou

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 3.2.2005 14:16:09

> [...]

Jak se zjisti odkud (z jake IP a portu) jsou prichozi data?
Nemohu to nikde najit :-(. Na prijem jsem pouzil "RecvPacket".

OT: aplikacne nastavit home url.

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 3.2.2005 12:44:02

Zdravim,
zaujimalo by ma ako sa da vo windows programatorsky nastavit domovska url
pre IE.
Len zapisom do registry alebo je na to nejaka API funkcia?

Pavol Sestak
ICQ: 20989081

rychlost sql dotazu, strategie

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 3.2.2005 12:09:55

Ahoj,

1.Neznam SAP, ale standardne by mel
count(*) spocitat vsechny zaznamy v tabulce,
pokud je provedeno count(id) pak pouze pro ID <> NULL.
Pokud je id PK pak, ale serveru staci podivat se na klic, coz byva mnohem rychlejci.
Domnivam se, ze nakladovy stroj si dotaz takto upravil na zaklade podminky id > 0 (splni pouze id <> NULL).

2. Ano SQL to umi staci v QA Query ->Show Executive Plan

Pavel

> [...]
> EXPLAIN (vypisuje strategie provadeni dotazu). zkousel jsem
> nasledujici dotazy :
>
> explain select count(*) from tabulka - v tomto pripade
> provadi databaze table scan
> explain select count(*) from tabulka where id >0 - v tomto
> pripade se table scan neprovadi.
>
> pripada mi teda ze druhy prikaz je rychlejsi protoze se
> uplatni range condition for key column. (id je klicovy sloupec).
>
> je ma domenka o rychlosti spravna? nebo muzu jeste nejakym
> rychlejsim zpusobem zjistit pocet zaznamu?
>
> druhy muj dotaz je jestli i na MS SQL 2000 existuje neco jako explain.

INFORMACE PRO PRIJEMCE:

Ceska exportni banka, a.s. jako odesilatel e-mailove zpravy Vas upozornuje na
skutecnost, ze tato e-mailova zprava a jakekoli soubory k ni pripojene mohou
obsahovat interni informace Ceske exportni banky, a.s., pripadne informace
chranene v souladu s prislusnymi pravnimi predpisy.

Pokud nejste osobou, ktere je tato e-mailova zprava urcena, tj. adresatem,
pripadne osobou poverenou k jejimu doruceni adresatovi, informujeme Vas timto,
ze jeji dalsi sireni jakoukoli formou nebo jeji zverejneni je prisne zakazano.
Pokud jste tuto e-mailovou zpravu obdrzel/a nedopatrenim, prosime oznamte tuto
skutecnost neprodlene odesilateli, tj. Ceske exportni bance, a.s. a pote ji
vymazte z Vaseho systemu.

Ceska exportni banka, a.s. Vas dale upozornuje, ze pri prenosu e-mailovych
zprav muze dojit k zasahu neopravnene osoby. E-mailove zpravy mohou byt
neopravnenou osobou zejmena precteny, zadrzeny, pozmeneny, ztraceny, zniceny
ci mohou obsahovat viry.

DISCLAIMER

Czech Export Bank, a.s. as a sender of this e-mail message draws your
attention to the fact that this message, including any attachments can contain
confidential internal information, protected in accordance with relevant
legislation.

If you are neither the intended recipient of this message nor a person
authorized to deliver it to the recipient, please be herewith informed that
any further dissemination or making it public is strictly prohibited.
If you have received this e-mail message by error, please notify the sender
with no delay and then delete the message from your system.

Czech Export Bank, a.s. is further warning you that during the transmission,
e-mail messages can become subject to interference by unauthorized persons.
By an unauthorized person, e-mail messages can be especially read, withheld,
modified, lost, destroyed or can contain viruses.

OT: PCFand, sklad

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 3.2.2005 11:53:53

Mymu tchanovi ve firme umrel o vanocich externi spravce, ktery jim napsal
(upravil nejakou komercni) aplikaci na sklady. Je to v PC FANDU. Bohuzel to
[...]

Vice retezcova hodnota

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 3.2.2005 11:03:50

> [...]

nastavena nejsou -o(: (plati urcite pro W2000 u XP nevim, ale od te doby vse
instaluji z klasicky s CD a na priblblou predinstalaci kaslu)

Vypusteni do win. stisk klavesy

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 3.2.2005 11:01:50

Frantisek Mlcoch wrote:
> Jak ma program do windows vypustit (emulovat) informaci o stisku klavesy
> (klaves) jako kdyby prisli z klavesnice.
> Uvital bych kratky prikladek.

Takovy keyb_event bude asi to co hledas.

Priklad je v helpu (snad).

[...]

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 3.2.2005 10:57:49

Jak ma program do windows vypustit (emulovat) informaci o stisku klavesy
(klaves) jako kdyby prisli z klavesnice.
Uvital bych kratky prikladek.

Diky, F.

Viac ludi na jednom projekte

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 3.2.2005 10:53:49

> Jozko vytvori z projektru 1 cast, ktora sa sklada z niekolkych formov +
> nejake datove moduly + komponenty
> , na to naviaze zdroje + funkcie a procedury.
> Janko dorobi druhu cast, ktora sa sklada tiez z niekolkych formov + nejake
> datove moduly + komponenty + funkcie a procedury.
> Stretnu sa a teraz to chcu z toho urobit jednu apl.. Prezenu to cez nejaky
> soft, ktory to da dokopy. - ak to tak ide.
> Teda vysledok by mal byt dajme tomu MDI aplikacia s jednym main formom atd.
> Alebo ist cestou:
> Vyrobim uzivatelske prostredie, vratane komponent, vsetkych formov a az
> [...]

No ja jelikoz pouzivam FreeVCS tak to automaticky zamyka soubory a
zaroven je oznaci jako readonly, takze kdyz zjistim ze je nejaky soubor
RO (a to zjistim rychle) tak se ho pokusim vytahnout z archivu (FreeVCS
ma exporte pro Delphi, take proste jen v menu Delphi pribude dalsi
polozka a dam chcekout), pokud ma soubor nekdo vytahnuty = pracuje na
nem (coz uvidim) , tak se s nim domluvim.

Zaroven s vytahnutim FreeVCS soubor z aktualizuje na disku a v IDE takze
vzdy pracuji nad aktualni verzi.

Naprosto mi to tak vyhovuju a pozuivam to i kdyz pracuji sam (muzu se
vracet, delat porovnani verzi atd.).

Jinak se mi vsechny okna dedi takze pak kazdy pracuje na svem okne,
takze v pohode.

Problem je u nejakych unitu ktere jsou casto vyuzivany (jako napr.
hlavni formular nebo unit se skladem SQL dotazu), kde zalezi pak na
discipline, tj. udelam zmenu a vratim soubor do archivu - odemknu ho
a tim samozrejme distribuuji zmeny ostatnim a nedrzim si soubor zamknuty
vecne.

any Q?

Radek

rychlost sql dotazu, strategie

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.2.2005 10:41:48

Neznam SAPDB, ale pokud se neuplatni range (tj. pokud budes pocitat
vsechny zaznamy), tak situaci pouze zhorsis, jelikoz jeste navic
musis prochazet index.
Udelej si vykonostni testy.

Slavek

> explain select count(*) from tabulka - v tomto pripade
> provadi databaze table scan explain select count(*) from
> tabulka where id >0 - v tomto pripade se table scan neprovadi.

rychlost sql dotazu, strategie

[*] tomas krecek <tomaskrecek(zv)seznam(tec)cz> - 3.2.2005 10:31:47

Zdravim,

[...]

dekuji

Viac ludi na jednom projekte

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.2.2005 10:17:45

Doporucuji to zkusit v praxi, ono neexistuje nejake vseobecne
reseni, vzdy zalezi na projektu a na lidech, podle toho
se pak voli jak se bude projekt ridit.
Zrovna tvoje uvedene prikladu jsou prakticky bezkolizni, tj.
zadna skutecna kolize nevznikne, prace se synchronizaci
je v tomto pripade minimalni.
Takze si vem treba CVS (pouzivam) a zkus to.

Slavek

> [...]
> main formom atd. Alebo ist cestou: Vyrobim uzivatelske
> prostredie, vratane komponent, vsetkych formov a az

[*] Fabik Milan <fabik(zv)kinekus.sk> - 3.2.2005 10:07:44

Ono v prvom rade je dolezity system prace, ktory nepoznam.
Z toho co tu prislo mi vychadza, ze ak chcem obist dll, tak riesenim je
"doupravovavat" (strasne slovo) neustale projekt zmenami. To este chapem.
Ale realny priklad:

[...]

A toto neviem ako riesite.

Dik.
MF

> nevim, do jake miry by ti to pomohlo, ale ANT (resp. WANT) skripty
> obsahuji nastroj (tag <CvsTagDiff> -
> http://ant.apache.org/manual/tasksoverview.html) pro zobrazovani rozdilu v
> nebinarnich souborech za poslednich X dni, kde X je parametrizovatelne,
> pripadne jako rozdil mezi dvema labely (tagy) - ma to zpravidla XML
> formatovany vystup.
>
> Pro Delphi muzes pouzit taky WANT (http://sourceforge.net/projects/want/)

Viac ludi na jednom projekte

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 3.2.2005 09:39:42

Martin Cajbik wrote:
> [...]
> viacerych suborov alebo celeho adresara naraz. Ak by niekto o nejakej
> moznosti vedel (pripadne aj pomocou ineho klienta), bol by som velmi

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 3.2.2005 09:23:41

[...]

Milan
D7 Ent., WinXP Prof. SP2

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>

Skalsky Milan wrote:
> [...]
> Je dobre si poradne rozmyslet system Labelu, branches atp. a radne vsechny uzivatele poucit o spravnem pouzivani - pak neni duvod se obavat nejakeho neduhu. ... ale to je jako s jakymkoli jinym SW.
>
> jsou to jen me osobni zkusenosti, mozna ma nekdo jine a horsi (nebo lepsi) ... v kazdem pripade z free SW se mi tento zda jako jeden z nejlepe vyhovujicich ...
> ... navic s nim umi spolupracovat skripty z ANT (pro Javu) pripadne WANT (pro Delphi), tudiz se z toho stava naprosto automaticky nastroj pro buildovani a testovani aplikaci ... coz je dalsi velike + ... .

Vytvoreni SP IB z programu

Potreboval bych z programu (D7) zapsat na sql server IB (respektive FB) ulozenou proceduru, pouzit ji a zase smazat. Jakou z mnoha komponent IB na to pouzit a jak? Dik.
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

Trochu OT dotaz do DB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 2.2.2005 23:12:54

> [...]

> Je mozne urobit dotaz do DB Access, ktory by mi vratil len
> zaznamy kde pocet rovankych hodnot v stlpci je rovny urcitemu

Trochu OT dotaz do DB

[*] ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 2.2.2005 22:32:51

Zdravim

Je mozne urobit dotaz do DB Access, ktory by mi vratil len zaznamy kde pocet
rovankych hodnot v stlpci je rovny urcitemu cislu, ktore zadam. Ak ano, tak
ako ?
Dik Ivan

Vice retezcova hodnota

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 2.2.2005 21:54:48

> Vracim se jeate( k tomuto tematu, proto~e jsem tuto
> problematiku zac(al
> zpracovavat a~ nyni.
> Nastal problem s tim, ~e toto: CSIDL_COMMON_APPDATA mi delphi
> nebere. Kdy~ jsem zkouael zapsat do souboru All
> User\Application Data\ tak jsem
> tam mohl zapsta i jako Ghost. Tak prosim o radu, co s tim, diky

Nevim presne na co se ptas. Chybi-li ti konstanta, pak:

const CSIDL_COMMON_APPDATA = $0023;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Vice retezcova hodnota

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 2.2.2005 21:46:43

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.2005 17:26:24

> [...]
> Zdravim,
> na UDP komunikaci jsem pouzil TNMUDP. Vse funguje (odeslu i prijmu
> data).
>
> Jen mi neni jasne jak zjistit, ze na danem UDP portu uz nekdo
> nevisi?
>
> Pokud uz port pouziva ("nasloucha") jiny program, nedojdou mi zadna
> data, ale ani nikde zadna chyba nebo detekce.
>
> Muze mi nekdo v kratkosti napsat jak to zjistit?

je-li uz dany port obsazeny, pak funkce WinAPI bind() selze (chybovy
kod 10048). Jak se to projevi v tom TNMUDP ovsem netusim (pokud nijak
tak bych ty komponenty rovnou poslal nekam)

UTF-8 a XML

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.2.2005 17:16:22

From: "Pavel P" <pavel(zv)tvsp.net>
> Mate nekdo typ na komponentu ktera by umela generovat XML soubor s UTF-8
> kodovanim znaku? Dekuju Pavel P.

IXMLDocument primo v Delphi nebo pro Delphi < 6 si naimportovat MSXML parser.

Petr Vones

UTF-8 a XML

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 2.2.2005 17:04:20

Mate nekdo typ na komponentu ktera by umela generovat XML soubor s UTF-8 kodovanim znaku? Dekuju Pavel P.

UDP - jak zjistit volny port

[*] Petr Smolik <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 2.2.2005 16:22:16

[...]

Diiik

Petr

Pomaly Append/Post v ADO

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 2.2.2005 13:50:03

Zdravim,

pred TADOConnection a TADOTable pristupuji k datum z MS Access databaze.
Mam jednu master tabulku a k ni detail tabulku (tato obsahuje nekolik
lookup poli z jine tabulky, kde jsou nektera zase look up).
Vlozeni (samotne volani metody append bez eventu) trva neco pres
sekundu, podobne dlouho trva i post.
Nevite, co by mohlo zpusobovat tuto pomalost?

Diky za rady,

Lukas

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.2.2005 13:42:02

From: "Ing. Jiri Sokol" <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> No a tohle musim psat na vsech obsluhach, u vsech formu, frameu atd. kde

Nemusis. Staci to v aplikaci globalne realizovat pres filtrovani zprav.

Petr Vones

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 2.2.2005 13:34:01

Nemusel by to opravovat na 100 miestach ak by to mal napr. ako funkciu v
jednom unite. V pripade chyby staci opravit len 1x tu funkciu. Po
preinstalovani Delphi nemusim instalovat tonu dalsich komponent pre
taketo banalitky. Tak to pouzivam ja na datumove a casove polia v TEdit
(pred spustenim zostav).

(nedodelaneho)

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 2.2.2005 12:53:59

> Na zacatku
> dotazu jsem rekl, ze bych rad mel neco univerzalniho, co bych
> mohl pouzit na vsechny komponenty, do kterych bude uzivatel
> neco vepisovat a abych mohl omezit uzivatelem vkladane znaky.
> Asi se dohodneme, ze Edit neni jediny prvek pro vlozeni
> nejakeho znaku z klavesnice, ze...
> Potom delat vsechny komponenty znova... override metody
> keypress... no nezda se mi to...

Ano to je pravda. Trebaze mam hotovy ten TNumberEdit, v nejake aplikaci jsem
stejne chovani potreboval v comboboxu. Otazka: Mam si napsat i ten
TNumberComboBox nebo mi postaci jen obsluhy udalosti? Je vzdy treba
rozmyslet, kolik jakych controlu vyuziji v kolika aplikacich. Ten
TNumberEdit pouzivam vsude kde to jde, kdezto puvodni TCombobox s obsluhama
udalosti jsem zatim pouzil v 1 aplikaci dvakrat. Kdyz ho budu chtit jeste
nekdy pouzit a treba vicekrat, asi si ten TNumberCombobox napisu. Pak budu
mit ovsem 2*stejny (nebo hodne podobny) kod v 1 aplikaci, to uz se ale
dostavame k jednomu z nedostatku OOP...

Tk.

OT: Nabidka kratkodobe prace

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 2.2.2005 12:27:56

Ahoj,

potreboval bych programatora na subdodavku v rozsahu asi 20 hodin se
znalost FB1.5. Platba pausalne ihned po dokonceni projektu. Zivnostensky
list vyhodou.

Sve nabidky prosim posilejte na soukromy email k.pecinka(zv)ordis(tec)cz.

Diky za vase nabidky.

S pozdravem
Karel Pecinka

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 2.2.2005 12:27:56

> Sice asi narazim, ale dovolim si nesouhlasit. Na zacatku dotazu jsem
> rekl, ze bych rad mel neco univerzalniho, co bych mohl pouzit na

Hmm, to tedy narazis :)). Ja napr. pouzivam potomka TlabeledEdit, ktery ma
navic vlastnost DataType: TFieldType, kde mam osetreny zatim typ ftInteger,
ftdate a par dalsich, prepsane metody KeyDown a KeyPress, kde resim v
zavislosti na typu dat vsechny mozne klavesy. A protoze to chci nekdy pouzit
treba i u Potomka TDBEdit, tak mam nejakou spolecnou unitu CtrlUtils, kde
si resim spolecne veci pro ruzne komponenty. Napr zjednodusene zadavani
datumu (+10 Enter=dnes+10dni apod.) . Napises to jednou a je to. Predstav
si, ze udelas nejakou chybu v tom tvem reseni na formulari, a pak to budes
opravovat na 100 mistech, brr. Je to soucasti ucelenejsiho (nedodelaneho)
frameworku, samostatne by ti to nechodilo, takze jen nejaky fragment:

Takto nejak:

case FDataType of
ftSmallint,
ftInteger : begin // celociselny typ
FDecPoint:=false;
NumericKeyDown(Key); //tohle muze byt nekde ve
spolecne unite
end;
ftCurrency,
ftFloat : begin // mozno zadavat des. tecku
FDecPoint:=true;
NumericKeyDown(Key);
end;
ftDate: DateKeyDown(Key);