RELDP a PVS

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 2.2.2005 12:33:57

> Pro podepisovani a sifrovani pouzivam CAPICOM.
> podepisovani : pouzivam objekt CAPICOM.SignedData
> sifrovani : objekt CAPICOM.EnvelopedData
> Pouzivam spravne objekty ? Nemam chybu v podepisovani ne sifrovani ?
> Datovou vetu RELDP jsem kontroloval a vypada v pohode... ale taky si
> nejsem
> jisty. Z Vasich slov vyplyva, ze Vam se uz povedl prenos do PVS. Bylo by
> mozne poslat Vam tu datovou vetu a "GovTaklMessage" pro kontrolu

Problem bude nejspis v pouziti sifrovaciho certifikatu. Pro sifrovani se
pouziva CN=cssz.dis.gov(tec)cz, OU=CSSZ, O=CSSZ, L=Prague, S=CZ, C=CZ a da se
stahnout z http://www.cssz(tec)cz/tiskopisy/ELDP_2004/sifrovani_dat.asp

Jaroslav Nadhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 224 312 344-5, fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 596 635 687

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 2.2.2005 12:03:54

NO a co to takhle resit nejakou vlastnosti, ktera bude obsahovat seznam
povolenych znaku??? Pak mas univerzalni Edit a pouze pri inicializaci mu
reknes co si ma nastavit jako filtr.
A kdyz si s tim trosku vyhrajes muzes si trebas udelat nejaky
preddefinovany vlastnosti.
Tom

p.s.Jinak ten jediny obsluzny handler taky neni k zahozeni, ale neni to
uplne koser, ta vlastni komponenta je cistsi a hlavne kdyz u jednoho
jedinyho editu chces nejake zvlastni chovani v ramci tohoto filtrovani v
reakci na KeyPress tak jako komponente muzes pridat jeho individualni
OnKeyPress a nezrusis tim filtrovani klaves.

> [...]
>
>Co je spatneho na tom, ze mam v aplikaci 3 edity a kazdy z nich ma svoji KeyPress metodu? Popr. by to slo udelat jednou a rozlisovat treba podle tagu... Ale co je na tom spatne... Mozna, az pochopim, jak vytvaris toho potomka, tak mi tahle otazka bude jasna, ale zatim neni.
>
>Diky za odpoved.
>Jirka
>--------------------------------------------------
>Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187

Obnoveni pristupu na server

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 2.2.2005 11:51:53

On Behalf Of RNDr. Milan Vorisek
> na sitovem disku. Pokud jsou na siti problemy, tak to
> samozrejme nefunguje, ale po odstraneni problemu na
> strane site se pristup na disk automaticky neobnovi.
>
> Cim to obnovit ?
> Zkousel jsem WNetAddConnection2 bez uspechu.

Ahoj.

Zkus pouzit postup :
1)WNetCancelConnection
2)WNetAddConnection2

Ludek

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 2.2.2005 11:11:50

> Od: Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> Datum: 01.02.2005 17:37:01
>
> Tohle bys mel IMHO resit na urovni komponenty, a ne se s tim psat na kazdem
> formu. Udelej si vlastniho potomka TXXXEdit. Tam pak muzes resit komplexne
> vsechno najednou...

Ahoj.
Sice asi narazim, ale dovolim si nesouhlasit. Na zacatku dotazu jsem rekl, ze bych rad mel neco univerzalniho, co bych mohl pouzit na vsechny komponenty, do kterych bude uzivatel neco vepisovat a abych mohl omezit uzivatelem vkladane znaky. Asi se dohodneme, ze Edit neni jediny prvek pro vlozeni nejakeho znaku z klavesnice, ze...
[...]

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 2.2.2005 09:43:44

V aplikaci v pravidelnych intervalech kopiruju data do souboru
[...]

Diky.
M.Vorisek

Viac ludi na jednom projekte

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 2.2.2005 09:41:44

az najdes dokonaly program, dej vedet ... :) ... navic ty mouchy bych docela rad znal ... nevim o zadne, ktera by se projevovala pri korektnim pristupu ze strany uzivatele.
V kazdem pripade pokud se s CVS zachazi rozume, dodrzuji se vsechna pravidla a spravne se resi konflikty, pak v tom nevidim sebemensi problem. Delalo nas na stejnych zdrojacich (cca 6500 trid a unit) cca 40 vyvojaru v ruznych tymech ... a nebyl sebemensi problem.
Je dobre si poradne rozmyslet system Labelu, branches atp. a radne vsechny uzivatele poucit o spravnem pouzivani - pak neni duvod se obavat nejakeho neduhu. ... ale to je jako s jakymkoli jinym SW.

jsou to jen me osobni zkusenosti, mozna ma nekdo jine a horsi (nebo lepsi) ... v kazdem pripade z free SW se mi tento zda jako jeden z nejlepe vyhovujicich ...
... navic s nim umi spolupracovat skripty z ANT (pro Javu) pripadne WANT (pro Delphi), tudiz se z toho stava naprosto automaticky nastroj pro buildovani a testovani aplikaci ... coz je dalsi velike + ... .

Milan

D7 Ent., WinXP SP2

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>
Subject: Re: RELDP a PVS

| Chybovy kod 30012 nevim co znamena, zatim jsem ji nikdy nedostal. Ja mam
| vsak s dotazy na Siemens jen ty nejlepsi zkusenosti, zkus
| Jan.Hribal(zv)siemens.com (doufam, ze se nedopoustim neceho proti necemu,
kdyz
| zverejnuju tuto adresu). Pan Hribal mi odpovedel vzdy temer obratem a vzdy
| smysluplne. Nicmene asi zajimavejsi by bylo, co vrati server socialky po
| dotazech na stav zpracovani. Pokud vrati, ze je vse v poradku, je podivne,
| ze robot tvrdi neco jineho.
|
| Jaroslav Nadhera

Rozblikani titulku okna

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 1.2.2005 17:10:27

Ahoj *,

Jak nejlip dosahnout rozblikani tlacitka aplikace na Hlavnim panelu? Tak jak
to dela napr ICQ, kdyz je na liste (ne v tray) a prijde zprava. Dik.

FB1.5 embedded + UDF + Win95

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 1.2.2005 16:58:26

Zdravim,

zkousim embedded server Firebird1.5. Pouzivam vlastni UDF knihovnu. Ve
WinXP je vse v pohode. Ted jsem to ale zkousel na Win95. Program se tam
rozbehne, data vidim, ale pri pozadavku na tu UDF to zahlasi "function
XXX is not defined. modul name or entrypoint could not be found".
Knihovnu mam v podslozce UDF u firebirdu. Nevite v cem je zrada?

Diky predem Karel V.

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 1.2.2005 16:48:19

Ahoj,
ja pouzivam nasledujici (vynato z komponenty):

procedure TKNumberEdit.KeyPress(var Key: Char);
begin
inherited;
if (Key >= #32) and not (Key in ['0'..'9']) then
Key := #0;
end;

Coz take naznacuje ze pro vice prvku je lepsi vytvorit si komponentu:-)

Tk.

> [...]
> frameu atd.

Viac ludi na jednom projekte

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 1.2.2005 16:48:19

My pouzivame PVCS Version Manager - dnes ChangeMan ZMF:
http://www.serena.com/Products/changeman/cm_zmf/Home.asp

Tk.

> na jednom projekte robi
> viac ludi na
> viac miestach ?

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 1.2.2005 16:44:18

> Od: Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> Datum: 01.02.2005 15:59:45
>
> No a tohle musim psat na vsech obsluhach, u vsech formu, frameu atd. kde chci nejakym editacnim prvkum zadat omezeni na urcite znaky. Muj dotaz zni:
> Njede nejak preddefinovat constantu, ktera by v sobe mela ony ovladaci znaky? Neco jako:
> const
> DefCtlr : array of Char = (#1,#3,#8,#22,#24,#26);
> a potom vsude pouzivat jen:
> if not (Key in [DefCtrl,'0'..'9']) then
> Key:=#0;

Ahoj.
Tak jsem si s tim nakonec poradil. Mozna kdyby se jeste nekdy nekdo zasekl, tak se to muze hodit - reseni:
type
SDefCtrl = set of #1..#26;
const
DefCtlr : SDefCtrl = [#1,#3,#8,#22,#24,#26];

a potom vsude pouzivat jen:

if not (Key in DefCtrl + ['0'..'9']) then
Key:=#0;

Diky vsem za cas.
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

Viac ludi na jednom projekte

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 1.2.2005 15:40:12

zkus CVS (free) nebo jiny podobny system

viz. https://www.cvshome.org/

nebo treba SourceSafe (placeny)

rad by som sa poucil ako riesite, ak na jednom projekte robi viac ludi na
viac miestach ?

KeyPress - daji se preddefinovat urcite klavesy pr

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 1.2.2005 15:58:15

Ahoj!
[...]

No jo, jenomze tohle zrusi klasicky volby jako "vybrat vse", "kopirovat", "vyjmout", "vlozit", backspace atd. coz pochopitelne nechci. Ci-li musim napsat:

[...]

Diky za tipy.
Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

Viac ludi na jednom projekte

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 1.2.2005 15:46:12

Protoze u nas jsme nezavisli na jazyku, resime to predevsim pres dll.
Ale v D<->D bude asi ale nejlepsi to asi nejlepsi pres OOP.

Viac ludi na jednom projekte

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 1.2.2005 15:44:12

CVS

Brona

--

s pozdravem

Bronislav Klucka

----------=[ pro2-soft.com ]=----------
http://pro2-soft.com
Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
+420 605 58 29 22

* webove aplikace
* software na zakazku
---------------------------------------

FB: UDF a padani serveru

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 1.2.2005 15:40:11

Ahoj vsem,
uz nevim jak dal. Zkousim psat UDF v Delphi a v Cecku a pokazde se
stejnym vysledkem. Na dvou pocitacich v siti pustim programek co pousti
funkci UDF porad dokola az to vzdy nakonec spadne.
V logu Firebirdu je Terminated Abnormaly

Prikladam priklad jednoduche funkce:

function UDF_Copy(Str: PChar; var index,count: Integer): PChar;
var
len, ind, i, j, k: integer;
begin
len := Length(Str);
ind := index-1;
if (ind<0) then ind := 0;

Result := ib_util_malloc(count+1);

i := ind;
while (i < len) and ((i - ind) < count) do
begin
Result[i - ind] := Str[i];
Inc(i);
end;
Result[i - ind] := #0;
end;

DECLARE EXTERNAL FUNCTION UDF_COPY
CSTRING(1024),
INTEGER,
INTEGER
RETURNS CSTRING(1024) FREE_IT
ENTRY_POINT 'UDF_Copy' MODULE_NAME 'udf_dll'

Prosim poradte
Jirka

RELDP a PVS

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 1.2.2005 15:34:11

From: "Liska David" <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz>
> OleObject := ComObj.CreateOleObject('AbraOLE.Application');
> OleObject.Login(user, pass);
> OleObject.Logout;
> OleObject := Null; // tohle ti tam asi chybi
Jo, mam to totiz takto:
G3:_Application;
G3:=CoApplication.Create;
G3.Login(sSYSJMENO,sPASSWORD);
G3.Logout;
Takze mi tam nechybelo G3:=Null; ale G3:=nil. To uz vypada ze to bude
fungovaci. A jeste
dotaz: Jak je v tom prikladu definovany OleObject? Kdyz totiz to budu chtit
opsat, melo by byt
G3: IDispatch;
pak muzu
G3:=ComObj.CreateOleObject('AbraOLE.Application');
ale vyhodi me uz preklad radku
G3.Login(sSYSJMENO,sPASSWORD);
s tim ze nic jako Login nezna coz je celkem logicke.

Odpojeni od OLE serveru Abra

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 1.2.2005 08:13:37

> a cilovy stav je ten, ze stejne jako na zacatku bude mit OLE
> server pocet klientu 0. Az po logout a destroy vsech
> vytvorenych objektu se mi dari, posledni krok ale ne a ne,
> klient zmizi az po ukonceni programu.

OleObject := ComObj.CreateOleObject('AbraOLE.Application');
OleObject.Login(user, pass);
OleObject.Logout;
OleObject := Null; // tohle ti tam asi chybi

David

Odpojeni od OLE serveru Abra

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.2.2005 07:25:33

Kalhous wrote:
> [...]
> V podstate jde o to, ze program je spusten vicemene trvale i na nekolika stanicich a v zasade vetsinu casu od OLE serveru nic nepotrebuje - jen obcas se pripoji, zapise do databaze Abry napriklad dodefinovanou polozku k nejakemu objektu a to je vse. Cili je nezadouci aby pak trvale blokoval licenci OLE. Disconnect ani Detach nefunguje - sice se loguje jako provedene ale klient tam dal visi, _release na objekt G3 Application zpusobi vyjimku.

Melo by stacit uvolnit vsechny interfaces do AbraOLE, nejen
AbraOLE.Application, ale i vsechny pripadne dalsi objekty vytvorene
pomoci AbraOLE.Application (DynamicQuery, ObjectData atd.) Vsechny
tyto objekty sdili spolecny reference count. Metoda Disconnect
opravdu nic nedela, je tam kvuli zpetne kompatibilite.

Dale zalezi jakeho pouzivate klienta (Delphi, Python, VB, VBA,
VBScript...), zkuste si nasimulovat vaseho klienta pomoci VBScriptu
- to je nas "etalon" pro praci s otevrenym rozhranim. Nemusi se
jednat o uplnou implementaci klienta, staci pouze kostra. Pokud bude
tento problem pretrvavat i ve skriptu, poslete skript do Aktisu.

Martin Schayna
www.abra(tec)cz

Odpojeni od OLE serveru Abra

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 1.2.2005 06:51:31

HotLine Aktisu nejak nefunguje tak to zkusim tady.
[...]

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

Nabidka prace - developer

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 31.1.2005 20:28:46

Dobry den,

omlouvam se trochu za maly off-topic. Ale pro nove projekty hledame
programatory pro Java aplikace ktere jsou provozovane na mobilnich
telefonech typu NOKIA. Vse je mozne realizovat externe nebo
fulltime. Pripadne dotazy a nabidky smerujte prosim na tento email.

David Kopecek

Vypocet ochranych bitu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 31.1.2005 18:22:37

Ahoj,
nevite nekdo, jak zkraslit nasledujici vypocet? Je to Hamming 4/8, a
tohle je na ukazku, na 4/8 normalne pouzivam tabulku.

function CountH (D : dword) : dword;
var
D1,D2,D3,D4,
P1,P2,P3,P4 : boolean;
function Bit (P : dword) : boolean;
var
M : dword;
begin
M := 1; dec (P);
Result := D and (M shl P) <> 0
D1 := bit (1); D2 := bit (2); D3 := bit (3); D4 := bit (4);
P1 := true xor D1 xor D3 xor D4;
P2 := true xor D1 xor D2 xor D4;
P3 := true xor D1 xor D2 xor D3;
P4 := true xor P1 xor D1 xor P2 xor D2 xor P3 xor D3 xor D4;
Result := ord (P1) or ord (D1) shl 1 or ord (P2) shl 2 or ord (D2) shl 3
or ord (P3) shl 4 or ord (D3) shl 5 or ord (P4) shl 6 or ord (D4)
shl 7;
end;

Horsi je to pro 18/24 tam je predpis nasledujici (P - ochranne bity, D -
datove bity), ev. tabulka mi prece jenom pripada dost velka :

P1 = true xor D1 xor D2 xor D4 xor D5 xor D7 xor D9 xor D11 xor D12 xor
D14 xor D16 xor D18
P2 = true xor D1 xor D3 xor D4 xor D6 xor D7 xor D10 xor D11 xor D13 xor
D14 xor D17 xor D18
P3 = true xor D2 xor D3 xor D4 xor D8 xor D9 xor D10 xor D11 xor D15 xor
D16 xor D17 xor D18
P4 = true xor D5 xor D6 xor D7 xor D8 xor D9 xor D10 xor D11
P5 = true xor D12 xor D13 xor D14 xor D15 xor D16 xor D17 xor D18
P6 =true xor P1 xor P2 xor D1 xor P3 xor D2 xor D3 xor D4 xor P4 xor D5
xor D6 xor D7 xor D8 xor D9
xor D10 xor D11 xor P5 xor D12 xor D13 xor D14 xor D15 xor D16 xor D17
xor D18

Rave - cestina pri exportu do pdf

[*] Schwarz Ivan <schwarz(zv)tiba(tec)cz> - 31.1.2005 17:20:33

Ma nekdo zkusenosti s exportem reportu v rave do pdf ?? - nefunguje cestina.
Pri exportu do rtf nefunguje u bitmap obrazku properties MatchSide. Bimapa
se neprizpusobi.
Potrebuji posilat report, ktery obsahuje bitmapy a cestinu emailem.
Pri stand. vystupu na tiskarnu je vse ok.

Kazdy z exportu (pdf, nebo rtf) ma vsak nejake problemy.
Muze mi nekdo poradit ? v podstate pro tyto moznosti jsem volil rave report

diky za kazdou pomoc Ivan
D7

QReport: QRImage - chybne zobrazeni a tisk

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.1.2005 16:54:30

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote:
>mam v reportu QRImage a tam staticky dany obrazek (logo).
>Cas od casu se stava, ze se misto obrazku vytiskne cerny
>ctverecek (jak na tiskarne, tak v preview). Projevuje se
>to na vice pocitacich i tiskarnach (ruzne operacni systemy).
>Hlavne se to nedeje pravidelne ... ale proste cas od casu.

Vitej v klubu!

Je to letita chyba v QR, nevim jestli je v aktualni verzi jiz
opravena ci nikoliv. Kazdopadne pokud mas zdrojove kody QR muzes si
ji opravit sam.

V unite QRCtrls je procedura PrintBitmap, ktera tiskne obrazek na
canvas pomoci funkce StretchDIBits, je to ucebnicovy kus kodu ktery
se snad ani neda napsat jinak. Kolega do toho vrtal a prisel na to
ze v prikladech pouziti teto funkce na webu se alokuje pamet pro DIB
data pomoci GlobalAllocPtr/GlobalFreePtr, kdezto Qusofti to delaji
standardnim AllocMem/FreeMem. Opraveno, nasazeno a uz se cerne
ctverce nevyskytuji. Posilam celou upravenou proceduru PrintBitmap
odpovidajici verzi QR 3.6:

procedure PrintBitmap(aCanvas : TCanvas; Dest : TRect; Bitmap :
TBitmap);
var
Info : PBitmapInfo;
InfoSize : DWORD;
Image : Pointer;
ImageSize : DWord;
begin
with Bitmap do
begin
GetDIBSizes(Handle, InfoSize, ImageSize);
Info := AllocMem(InfoSize);
try
//Image := AllocMem(ImageSize); // Nexus
Image := GlobalAllocPtr(HeapAllocFlags, ImageSize); // Nexus
try
GetDIB(Handle, Palette, Info^, Image^);
if not Monochrome then
SetStretchBltMode(ACanvas.Handle, STRETCH_DELETESCANS);
with Info^.bmiHeader do
StretchDIBits(aCanvas.Handle, Dest.Left, Dest.Top,
Dest.RIght - Dest.Left, Dest.Bottom - Dest.Top,
0, 0, biWidth, biHeight, Image, Info^,
DIB_RGB_COLORS, SRCCOPY);
finally
//FreeMem(Image, ImageSize); // Nexus
GlobalFreePtr(Image); // Nexus
FreeMem(Info, InfoSize);

Martin Schayna

ADMIN: OffTopic: SkypeOut a fakturace.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.1.2005 15:52:26

Puvodni zprava ze dne 31.1.2005:

> Pokud je druha strana duveryhodna, tak by nemel. Z internetovych
> obchodu si obcas tisknu fakturu, kdyz zabordelarim original. Jinak
> muj poskytovatel internetu z duvodu snizeni administrativnich vydaju
> uz prestal vystavovat papirove faktury a rozesilat je postou. Mam
> pristup na svuj ucet, ze ktere si je mohu vytisknout.

Tohle tu nema co delat, tohle je konference o Delphi a ne o
ucetnictvi. Durazne napomenuti administratora.

OffTopic: SkypeOut a fakturace.

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 31.1.2005 15:48:25

delphi(zv)hon(tec)cz napsal(a):

>Ahoj vsichni,
>
>omlouvam se za OT ale nekoho to mozna bude
>zajimat take.
>Mate nekdo prakticke zkusenosti se SkypeOut?
>Ja dosel tak daleko, ze jsem pres moneybookers
>poslal prachy, ktere nakonec po 10ti dnech (!)
>dorazily kam mely a ja si zavolal na pevnou
>lajnu. Nyni ale nevim, jak to dostat do ucta.
>Na vytistenou fakturu mi financak hodi bobek.
>Nemate nekdo sajn co s tim?
>
>Martin

ADMIN: OffTopic: SkypeOut a fakturace.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.1.2005 15:36:24

> [...]

> bobek. Nemate nekdo sajn co s tim?

Tohle tu nema co delat, tohle je konference o Delphi a ne o
ucetnictvi. Durazne napomenuti administratora.

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 31.1.2005 15:32:24

[...]

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 31.1.2005 14:12:16

> [...]
pocitacich i tiskarnach (ruzne operacni systemy). Hlavne
> se to nedeje pravidelne ... ale proste cas od casu.

Jak je verze Windows ?

QReport: QRImage - chybne zobrazeni a tisk

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 31.1.2005 14:00:15

Ahoj,

[...]

Nemate nekdo nejaky napad co s tim?

Dik

Parametry WM_ENDSESSION

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 31.1.2005 13:56:15

Zdenek Sustr wrote:
> Kdyz si ale v Delphi udelam var Msg : TWMEndSession, tak ma Msg pouze
> tyto vlastnosti:
> Msg: Cardinal;
> EndSession: LongBool;
> Unused: Integer
> Result: Integer

Pouzijte misto specifickeho typu TWMEndSession obecny typ TMessage,
tam jsou primo WParam a LParam jako Longinty.

Martin Schayna

spusteni exe podle pripony

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 31.1.2005 13:52:14

uses ShellApi;
ShellExecute(Handle, 'open', 'd:\soubor.doc', nil, nil, SW_SHOW);

F.

Dalibor Faltynek napsal(a):

>Ahoj,
>jak se da z delphi spustit prislusny program pomoci asociace s priponou otviraneho souboru?
>Napr. aby se wordovsky dokument spustil ve wordu, obrazek v Paintshopu apodobne?
>Diky za rady - Dalik.

spusteni exe podle pripony

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 31.1.2005 13:50:14

Pres ShellExecute by to neslo?

Nemam tu ted Delphi tak nemuzu zkuisit.

--
[...]

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 31.1.2005 13:48:13

Funkce ShellExecute.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://brant.wz(tec)cz

[...]

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 31.1.2005 13:38:13

Dobry den

Jeste porad se zabyvam odhlasovanim/restarovanim Windows z aplikace. Mam
trochu problem dostat se k parametrum Win. zprav - konkretne WM_ENDSESSION.

V Microsofti MSDN je uvedena deklarace:
LRESULT CALLBACK WindowProc(
HWND hwnd, // handle to window
WM_ENDSESSION, // the message to send
WPARAM wParam, // end-session option
LPARAM lParam // logoff option
);

[...]

Potreboval bych se dostat k parametru lParam, ktery je uvedeny v te MS
deklaraci. Mate nekdo s timhle zkusenost?

Diky, Z. Sustr

spusteni exe podle pripony

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 31.1.2005 13:18:11

[...]

DBGrid a barevne radky

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 31.1.2005 12:38:08

Ja jsem kdesi vycetl toto a funguje:

TDBGridHack = class(TDBGrid); //udelam potomka TDBgridu

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
with TDBGridHack(Sender) do
begin
dokdy:=date+rezerva;
if (dm2.qKarta.fieldbyname('rekal').asboolean=true) and
(dm2.qKarta.fieldbyname('PlatiDo').asDateTime <= date) then
canvas.Brush.color:=clRed
else if (dm2.qKarta.fieldbyname('rekal').asboolean=true) and
(dm2.qKarta.fieldbyname('PlatiDo').asDateTime <= dokdy) then
canvas.Brush.color:=clSilver
else canvas.Brush.color:=clWhite;
if datalink.activerecord=row-1 then canvas.Font.color:=clBlack;
defaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;
TDBGridHack(Sender).defaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);}
end;

Dalik.

DBGrid a barevne radky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.1.2005 11:56:05

Pokud se meni pouze barva pozadi nebo pisma, muze zustat
DefaultDrawing na True. Nemel bys taky zapomenout spravne osetrit
to, ze radek je vybrany (modre oznaceni) - pri DefaultDrawing = True
lze v takovem pripade nic nedelat.

Rozhodne ale zkus dat do uvedene procedury breakpoint, jestli to tam
vubec vleze a pak zjistit krokovanim, co to dela nebo nedela, jestli to
vubec nekam vleze do ifu, resp. jaka je hodnota pole status.

David Lebeda

DBGrid a barevne radky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.1.2005 11:56:05

Petr Cafourek dne 31 Jan 2005 v 11:34:

> Ze zacatku byly bunky prazdne. Ted uz je sice text videt, ale je stale
> cerny. Nic se nezbarvi.

V tom pripade krokovat - a sledovat, zda hodnota poli opravdu presne sedi na ty texty... Nebo
cvicne vyhod ty podminky a natvrdo tam dej nejakou barvu, abys videl, zda to alespon umi barvu
zmenit.

KR.

rychlost toku dat

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 31.1.2005 11:02:00

Dobry den,

jak lze programove ridit rychlost toku dat. treba pri kopirovani
souboru urcit jak rychle maji byt kopirovany ?

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

DBGrid, a ztrata barvy radku pri odchodu z gridu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.1.2005 11:36:03

Milan Bartonek dne 31 Jan 2005 v 10:57:

> D5 Prof, D6 Prof,
> barvu radku v DBGridu delam v OnDrawColumnCell kde menim Font.Color a
> Brush.Color. Pokud ale opustim DBGrid aktualni radek zmeni Brush.Color
> na imlicitni tmave modrou takze je necitelny.
>
> Jak lze docilit, aby barva radku zustala zachovana ?

Asi bude lepsi nastavovat Grid.Canvas.Font.Color a Grid.Canvas.Brush.Color a volat defaultni
zobrazeni, nikoliv menit Grid.Font.Color... Pro kontrolu doporucuju aplikaci hodit do pozadi a do
popredi.

KR.

DBGrid a barevne radky

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2005 11:34:03

Hello Karel,

Monday, January 31, 2005, 10:55:59 AM, you wrote:

> Petr Cafourek dne 31 Jan 2005 v 10:39:

> Co presne to dela nebo nedela? Vykresli to pri behu programu
> aspon neco, nebo jsou bunky prazdne?

> KR.
Ze zacatku byly bunky prazdne. Ted uz je sice text videt, ale je stale
cerny. Nic se nezbarvi.

Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

DBGrid, a ztrata barvy radku pri odchodu z gridu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 31.1.2005 11:32:03

Ja to mam udelane takto a barvu drzi ...

type
TRxDBGridHack = class(TRxDBGrid);

procedure TForm1.Grid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
var
TitlesOfs : integer;

begin
with TRXDBGridHack(Sender) do
begin
if dgTitles in Options then
TitlesOfs:=1
else
TitlesOfs:=0;
if DataLink.ActiveRecord=Row-TitlesOfs then
Canvas.Brush.Color:=sColor;// tady dej barvu jak chces!!!!!!
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
if gdFocused in State then
DrawFocusRect(Canvas.Handle, Rect);

> [...]
> tmave modrou takze je necitelny.

DBGrid, a ztrata barvy radku pri odchodu z gridu

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 31.1.2005 10:57:59

Ahoj,

[...]

Dekuji

Bartonek Milan

DBGrid a barevne radky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.1.2005 10:55:59

> [...]

> ale proste si to se mnou nechce povidat :(

Co presne to dela nebo nedela? Vykresli to pri behu programu aspon neco, nebo jsou bunky prazdne?

Synapse a SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.1.2005 10:49:58

> Ano je. Nicmene jsem se pokousel dosahnout toho " pozadavek jeste jednou ci
> dvakrat opakovat"
> ovsem bohuzel pri krokovani jsem dosel az do volani _SslConnect, tam to
> mrzne a dal uz se "nedostanu"
> Tim padem nedokazu pozadavek zopakovat :)
> Neni nejaky napad jak z toho ven ?
> Precijenom se mi nechce cekat na opravu od SW602

Bohuzel s tim nic nenadelam. Musi jit o nejaky problem uvnitr
implementace SSL protokolu, a to si musi u SW602 opravit.

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

DBGrid a barevne radky

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2005 10:39:57

> [...]

ale proste si to se mnou nechce povidat :(

Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 31.1.2005 07:49:44

Petr Cafourek dne 30 Jan 2005 v 20:30:

> [...]

Bacha na mala a velka pismena pri testovani Status - osobne bych to urcite neresil pomoci textu,
ale ciselnych kodu (co pripadna lokalizace...)

ABRA, poruseni primarniho klice

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.1.2005 22:57:02

Liska David wrote:

> Jestli tomu dobre rozumim, tak by ta aplikace, ktera se
> stara o import dat, nesmela byt na serveru, ale musel
> bych ji dat na nektereho z klientu.
> Nebo se jako "sitovy rezim" rozumi i lokalni pripojeni
> definovane jako IPAdresa:Cesta_k_databazi? Jelo by to
> tak pres aplikacni server?

Klient aplikacniho serveru je AbraOLE.exe v jejimz adresari se
nachazi soubor NEXUS.CFG s konfiguraci sitoveho rezimu, tj. Local=0
v sekci [Client]. Konfigurace spojeni pomoci DBAdmin.exe s tim
nesouvisi, ta pouze definuje zpusob kterak se aplikacni server
dostane k datum v databazi. Klientem otevreneho rozhrani AbraOLE.exe
je pak vase aplikace, ktera vsak nemusi mit toto omezeni protoze
pristupuje pouze pres OLE.

Opravdu nevim jestli je tento thread az tak zajimavy pro ostatni,
mozna by bylo lepsi pokracovat ustne, posilam vam moje telefonni
cislo na vas e-mail.

> Co je vyssi verze? Tohle je chyba u zakaznika, kteremu byla
> instalovana Abra G2 nekdy pred mesicem.

Muzete mi prosim poslat cislo verze instalovane u vaseho klienta?
Podle me by tento problem mel byt odstranen minimalne ve verzi 4.01.17

Martin Schayna
www.abra(tec)cz

Jak spustit exe a pockat na jeho ukonceni

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 30.1.2005 21:08:55

Ing. Radek Tomsik wrote:

> Nejlepe funkcni priklad :O))

viz treba JclMiscel.WinExec32AndWait()

HTH, pf

DBGrid a barevne radky

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2005 20:30:52

Hello Dalibor,

Sunday, January 30, 2005, 7:56:49 PM, you wrote:

> Mas ten kod urcite v OnDrawColumnCell ?
> Dulezita je radka
> DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

> Ted jsem si to otestoval a funguje mi to.

Mam to takto:

[...]

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.1.2005 19:56:49

> [...]

> tak text vubec nevidim a kdyz ho necham na True, tak to opravdu
> nefunguje.

Jak spustit exe a pockat na jeho ukonceni

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2005 20:10:50

Function
Execute2(FileName,Parameters,Directory:String;Visibility:Integer;WaitToClose:Boolean):THandle;
Var StartupInfo:TStartupInfo;
ProcessInfo:TProcessInformation;
begin
If Directory='' Then Directory:=GetCurrentDir;
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
If Parameters<>'' Then FileName:=FileName+' '+Parameters;
CreateProcess(NIL,PChar(FileName),NIL,NIL,False,CREATE_NEW_CONSOLE OR
NORMAL_PRIORITY_CLASS,NIL,PChar(Directory),StartupInfo,ProcessInfo);
If WaitToClose Then WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
Result:=ProcessInfo.hProcess;
end;

Jak spustit exe a pockat na jeho ukonceni

[*] Ing. Radek Tomsik <radek(zv)tomsige(tec)cz> - 30.1.2005 19:02:44

Ahoj,
potreboval bych poradit, jak z aplikace spustit jinou a pockat na jeji
konec. Studoval jsem help, konkretne WaitForSingleObject a
CreateProcess.
Neni mi jasne, jak ziskam handle na aplikaci, vytvorene pomoci
CreateProcess, ktery potrebuji pro WaitForSingleObject ...

Nejlepe funkcni priklad :O))

DBGrid a barevne radky

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2005 18:52:44

Hello Dalibor,

Sunday, January 30, 2005, 6:20:41 PM, you wrote:

> No melo by to jit pres OnDrawColumnCell

> if DataSet['JMENO']='DAN' then
> Grid.Canvas.Font.Color:=clSilver;
> Grid.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

> end;

> Jeste asi budes muset zapnout DefaultDrawing na False.

Nevim proc, ale trochu to zlobi. Kdyz natavim DefaultDrawing na False,
tak text vubec nevidim a kdyz ho necham na True, tak to opravdu
nefunguje.

dal jsem tam sice tri podminky, ale nefunguje to ani pri jedne. Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Rich Editor komponenta

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.1.2005 18:22:41

Mame celkem dobre zkusenosti s RichView - blizsi info u P. Zahradnika...

DBGrid a barevne radky

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.1.2005 18:20:41

> [...]

> chtel bych se zeptat, zda-li je mozne, aby v pripade, ze vyplnim
> radek v DBGridu a v urcitem sloupci bude urcity retezec, aby se cela

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2005 17:44:38

Zdravim vsechny v konferenci,
chtel bych se zeptat, zda-li je mozne, aby v pripade, ze vyplnim
radek v DBGridu a v urcitem sloupci bude urcity retezec, aby se cela
radka zbarvila prislusnou barvou.

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

D6Ent., Win XP Pro, SP2
SQL Srv.2000, Win2003

ASP.NET a DBF

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.1.2005 13:21:21

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Napada vas jeste nejaka metoda, zpusob prace s DBF?
> Uvitam jakoukoliv radu, ci pripominku, namet, atd.
>
> Jak se treba da nejjednuseji ulozit data z DBF do XML.

Pokud jde o jednorazovy prevod tak pomoci te Delphi TDBF komponenty (ktera
predpokladam umi pracovat s DataSetem) nacist do TClientDataSetu, jeho obsah
ulozit v XML (datapacket format).

Dalsi krok je nacist tento xml soubor do .NET DataSetu, k tomu muzes pouzit
priklad CDS Browser pro Delphi.NET z ktereho to pak ulozis do XML formatu
ktery umi .NET DataSet zpracovat:
http://cc.borland.com/ccweb.exe/listing?id=21929

Vysledny xml soubor pak nactes do .NET DataSetu.

Petr Vones

OT: ASP.NET a DBF

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 30.1.2005 13:01:20

Ahoj, potreboval bych v ASP .NET pristupovat k DBF tabulkam. Smula je v tom, ze tabulky jsou sice DBF ale pro OLE DB a ODBC nejsou korektni, takze musim zvolit jiny zpusob jak k nim pristupovat.
V delphi je bez problemu otevru v TDBF komponente, tak me napadlo udelat nejaky interface pro .NET, nebo zkusit tabulku ulozit jako XML a potom s ni dale pracovat.

Nedelali jste neco podobneho?
Napada vas jeste nejaka metoda, zpusob prace s DBF?
Uvitam jakoukoliv radu, ci pripominku, namet, atd.

Jak se treba da nejjednuseji ulozit data z DBF do XML.

Dekuji

Dalibor

EmbeddedWB

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2005 18:57:48

Ahoj,
chtel bych se zeptat tech, kteri tuto komponentu pouzivaji... Kdyz ji
nastavim nektere vlastnosti, typicky AdressBar, RegisterAsDropTarget... tak
po uzavreni a znovuotevreni projektu mam defaultni nastaveni (True). Je to
chyba/vlastnos?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

udalost stisku klavesy v TFrame?

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2005 16:29:37

> Ale aby prijimal zpravy z klavesnice tak musi mit ten frame
> samozrejme focus.

Ahoj a diky, problem byl v tom focusu. Jen se zeptam, musim po zruseni toho
framu nejak focus vracet na hlavni form nebo to je automatika. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

BMP 2 Icon

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2005 15:55:34

Perfektni editor ikonek AWicon (http://www.awicons.com/) je ve verzi Lite
zdarma.

DKx

Kylix: jedina instance aplikace

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 29.1.2005 14:19:27

Jak to delate?

Neni problem zjistit, ze jiz jedna instance bezi, ale nevim, jak ji
predtim, nez druha instance skonci, ma predat fokus.

BMP 2 Icon

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 29.1.2005 13:09:22

> XP Icon, 30 day shareware

To prave nehledam :(. Po 30dnech mi to prestane pracovat... neni nekde
alespon algoritmus, jak ulozit obrazek (BMP) jako true color ikonku?

Brona

BMP 2 Icon

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.1.2005 12:45:20

Bauglir wrote:
> [...]
> Shanim programek na konverzi BMP na true color icon (XP format), free.
> Delphi umi jenom 256 barev coz je malo a editory jsou drahe :).

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 29.1.2005 12:35:19

[...]

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 29.1.2005 09:23:05

On Behalf Of Lukas Gebauer
> ci dvakrat
>
> Aha, takze zavada neni na vasem prijimaci. ;-)
> --
> Lukas Gebauer.

Ahoj.
[...]

CVS - zruseni modulu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.1.2005 23:30:21

Proste jej smazat :))

Slavek

PS: www.root(tec)cz
PS2: Normalne to lze smazat primo v repozitory, jinak to nejde.

> Zdar,
> nevite nekdo, jak odstanit modul z CVS?
>
> Brona

OT: CVS - zruseni modulu

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 28.1.2005 23:10:18

[...]

DirectShow output a delphi

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 28.1.2005 22:22:14

Castecne uz mi to chodi, ale ne tak jak bych chtel, mate nekdo nejake zkusenosti s DSPack? Dekuju za odpovedi. Pavel P.

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Vsude v cele aplikace je nazev fontu MS Sans Serif.
>
> Nevite nekdo, jak vyse uvedene komponenty presvedcit, aby pouzivali
> charset, ktery je nastaveny v property Font?

Sans serif neni TrueType font, je na tom pocitaci vubec nainstalovana jeho
varianta pro CentralEurope ?

Petr Vones

Font u nekterych prvku

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 28.1.2005 13:29:26

Lebeda David napsal(a):

> [...]
To spatne jsou komponenty, o ktere se nestara VCL ale primo Windows. Melo by
se to nastavit v ovladacim panelu, Mistni a jazykove nastaveni.

Radim

Font u nekterych prvku

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.1.2005 12:53:24

[...]

Problemy s Win2003 serverem

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 28.1.2005 12:51:23

V JCL je chybka v unite "JclSysInfo", fce "GetCPUSpeed", vola se pri inicializaci unity. Ta me hodne potrapila, nez jsem na to prisel :-) Chovalo se to tak, ze program nesel spustit na masine, kde byl Hyperthreading. Maximalne v rezimu kompatibility s W98. Myslim, ze nova verze JCL uz to resi... Zkus mrknout, jestli to neni ono.

PostMessage v threadu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.1.2005 12:29:22

Ahoj,

mam aplikaci, ktera v konstruktoru hlavniho formu spusti nekolik
threadu. Z techto threadu za urcitych okolnosti posilam svou vlastni
message hlavnimu formu pros PostMessage.

Vsude to slape dobre akorat na pocitaci kde jsou anglicka Windows
NT 4.0 Server SP6, aplikace vytuhne. Zjistil jsem, ze vadi to
PostMessage v threadu. Pokud tutez message posilam z hlavniho
threadu, je to OK, pokud z vedlejsiho threadu, je zle. Funkce
PostMessage normalne skonci, ale zrejme jak je potreba sahnout na
smyscku zprav, aplikace ztuhne. Do obsluzne rutiny - reakce na tu moji
zpravu, program vubec nevleze.

Vsude to funguje, jen na tom jednom stroji ne. Nemate nekdo
podobnou zkusenost?

Zmena klavesovych zkratek v D7 ?

[*] vojtech babic <babicv1(zv)centrum(tec)cz> - 28.1.2005 12:09:20

Dobry den,

jak zmenim klavesove zkratky v delphi 7, chtel bych kombinaci classic a
emacs. V Delphi se pise o nejakem TOOLSAPI ale nechce se mi to
programovat (zatim). Nevidel jste nekdo nebo nemate s timto nejake
zkusenosti. Uvital bych aspon nejaky vzot abych vedel jak zacit.

Diky VB

Problemy s Win2003 serverem

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 28.1.2005 11:53:19

[...]

:-(

Diky za kazdou radu

jirka

ABRA, poruseni primarniho klice

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 28.1.2005 11:37:18

> [...]

Napriklad, pokud dojde k pokusu o prihlaseni, jestlize je prekrocen pocet uzivatelskych licenci. Nejdrive to vyhodi Access Violation a pak hlasku "pokus o opakovane spusteni stejne jednouzivatelske...". Hlasky nelze odchytit, zobrazi se vzdy.

komponenty, utility, ...

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 28.1.2005 10:35:13

Zdravim,

ja jsem komponenty vzdy objednaval pres www.devshop(tec)cz. Po domluve i
komponenty ktere nenabizeli.

Karel V.

> prosim, ma nekdo zkusenost s kupovanim komponent pro
> Delphi/C++ Builder prostrednictvim internetu. Potreboval bych
> EurekaLog a nevim, kam se mam obratit.
>
> Dekuji.
>
> Milan Kotaska

Jak zmenim barvu pozadi butonu ?

[*] vojtech babic <babicv1(zv)centrum(tec)cz> - 28.1.2005 11:05:15

Neporadite nekdo jak zmenit barvu pozadi u buttonu, nejak se mi to porad
nedari ;-)

Diky moc za kazdou radu
VB

Metafile a D5

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 28.1.2005 10:35:13

Prosim o pomoc s nasledujicim problemem.

Mame projekt, na formulari je komponenta TImage. V designu naimportuji WMF
soubor, ktery je korektne zobrazen. Projekt lze zkompilovat, pri spusteni se
objevi chyba "Error reading Image1.Picture.Data: Metafile is not valid".
Stejna chyba se objevi pri znovuotevreni projektu.

Problem je v D5 na win NT4.0.

Pritom se jedna o wmf pouzivane v .Net a C# na win2k. Pokud wmf soubor
zkonvertuji do jineho formatu (emf, bmp) problem nenastane.

P.S. Load v runtimu probehne O.K. ...

Dekuji predem.

OLE Word ve vlaknu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.1.2005 10:13:10

Martin Pisarik wrote:

> Ja oteviram Excel pres CreateOLEObject ve vlakne a nevolam
> CoInitialize a funguje to.

Nevim jak v BCB, ale v Delphi bych rekl, ze je to spis nahoda.
Skoro to vypada, jako kdybys volal metodu Execute z hlavniho threadu,
misto abys ho spoustel pomoci Resume.

***
Existuje sice alternativni cesta inicializovat COM pro hlavni thread
do MTA rezimu zmenou hodnoty CoInitFlags := COINIT_MULTITHREADED
jeste pred volanim Application.Init, ale pokud ty flagy nenastavujes, tak je
to divny,
protoze pak je COM pro hlavni thread nastaven do STA a pokus o jeho pouziti
z jineho threadu konci chybou - proto si musi kazdy podruzny thread
inicializovat COM.

Kdyz uz jsem zminil ten MTA rezim - od jeho pouziti bych zrazoval, protoze
kdyz se pouzije
SW treti strany, ktery vola treba OleInitialize, aby mohl napr. pouzivat
OLE Drag'n'Drop
(napr. jako zminovany VTV), tak nebude fungovat, protoze OleInitializace
skonci s chybou,
ze COM uz byl inicializovan v MTA rezimu.

HTH, pf

DelphiDoc ...

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 28.1.2005 10:55:14

Hoj lidi,
pred casem jsem tu nakousnul otazku DelphiDoc, rad bych se jeste poptal ...

Nepouzivate nekdo PasDoc (http://pasdoc.sourceforge.net/phpwiki/ <http://pasdoc.sourceforge.net/phpwiki/> ) ? Snazim se tam nastavit, aby to generovalo dokumentaci pro cely adresarovy strom (mit 300-400 unit v rootu je nemyslitelne), ale nevim, jak na to ... parametry --include %any_PATH%\*.pas mi moc nefachaji resp. to nebere v potaz :( Netusite nekdo, jak na to? Nebo je nutne delat to pro kazdy podadresar separatne? :(

Dal bych se rad zeptal, jestli nekdo nepouzivate nejaky nastroj na tvorbu dokumentace, ktery se da includovat primo do IDE Delphi (neco jako Javadoc se dal includovat treba do JavaDeveloperu nebo Eclipse, stejne jako treba plugin pro praci s CVS). Pro Delphi mi tyto utilitky (pluginy do Delphi pro CVS pripadne neco na generovani delphiDoc) docela citelne chybi a marne hledam nejakou nahradu ... nevi nekdo z vas o necem ?

Diky za help pripadne vlastni postrehy s danymi utilitami ...

Milan

D7 Ent., WinXP SP2

ABRA, poruseni primarniho klice

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.1.2005 10:13:10

Liska David wrote:
> Abra mi obcas nenaimportuje fakturu vydanou s hlaskou
> "violation of primary... GENERALLEDGERPK on table GENERALLEDGER"
> Chyba se da vzdy obejit pouze zrusenim OLE objektu a opetovnym
> vytvorenim. Pak jiz import zas nejaky cas probiha v poradku.
> Setkal se s tim nekdo?

Hodnotu polozky ID (coz je primarni klic ve vsech tabulkach Abry),
generuje pro nove zaznamy na zaklade udaju v tabulce GENERATORS
aplikacni server. Pri prvnim pozadavku na nove ID se z teto tabulky
zjisti posledni pridelene cislo, a povysene o nejake kvantum
(typicky o 36) se ulozi zpet, tim si aplikacni server vytvori zasobu
IDcek ktere pak muze pridelovat rychleji. Takto se to deje v sitove
instalaci. V lokalni instalaci nebezi aplikacni server a tak si toto
musi resit klient (v tomto pripade AbraOLE.exe) sam.

> [...]

(prihlaseni uzivatele) objektu AbraOLE.Application. Jindy by nemelo
k interakci dochazet. Pokud je opak pravdou, jedna se o chybu a rad

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 28.1.2005 10:31:12

Zkus to pres www.clexpert(tec)cz resp. mail clexpert(zv)clexpert(tec)cz :)
No a dalsi moznost je www.devshop(tec)cz

OT: komponenty, utility, ...

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 28.1.2005 10:23:11

Ahoj,

[...]

SQL - generovani tabulek primo za chodu

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.1.2005 10:03:10

Ahoj,
napad temer zavrzeni hodny.
Zkus si nejprve precist neco relacnich db.
Jinak,
tento problem se resi rozdelenim tridy objednavka na dve:
Objednavka a ObjednavkaPolozky.
Ty se modeluji dvema tabulkami:
Objednavka (napr. Cislo, DatumVystaveni, ...) tedy vse co je jen jednou
a ObjednavkaPolozky( napr. cisloZbozi, pocet kusu, .......) tedy vse co co tolikrat kolik mas polozek.> Jde o to, ze potrebuji udelat databazi objednavek, ale predem nedokazu
> urcit, kolik kusu zbozi v ni bude, takze chci vzdy vytvorit tabulku,
> ktera se bude jmenovat stejne jako cislo objednavky a bude obsahovat
> seznam zbozi.
>
> Pouzivam MS SQL 2000 a pripojuji s pomoci ADO.

cislo buildu + WANT

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.1.2005 09:57:09

Pouze doplnim, ze se musi ulozit projekt.> From: Kalhous [mailto:kalhous(zv)eu(tec)cz]
> Zaskrtnout v Project/Options/VersionInfo volbu Auto-increment
> build number.

ADO (mdb) a transakce

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.1.2005 09:55:07

Transakce urcite,
ostatni akce pres ADOX.

Pavel

> From: Jiri Baudys [mailto:konference(zv)baudys.name]
> nemate nekdo zkusenosti, jestli lze pouzit v DB pripojene
> pres ADO (jedna se
> o mdb soubor) transakce ?
> Popr. dalsi "akce" nad mdb databazi Compact, Repair ?

sum master/detail

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 28.1.2005 09:51:06

Nevim za tvoje DB umi vnorene selekty:

SELECT mast.datumvyst, cena, cenacelkem
FROM ( SELECT datumvyst, SUM( cena) as cena FROM prodejka GROUP BY datumvyst) mast
LEFT OUTER JOIN
( SELECT datumvyst, SUM( cenacelkem) as cenacelkem FROM prodpop pp INNER JOIN prodejka p ON p.iddokl=pp.iddokl group by datumvyst) det
ON mast.datumvyst = det.datumvyst

Pavel

Synapse a SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.1.2005 09:45:06

> <SW602>
> Vazeny pane,
> zkusil jsem to co jste popsal a i to same jsem navodil. Kontaktoval jsem
> programatora a ten mi sdelil, ze o problemu vi a vec je v reseni. Pokud
> pristupujte https z jineho prohlizece nez je IE, na prvni pozadavek se
> nedeje nic. V soucasne dobe je nutne pozadavek jeste jednou ci dvakrat
> opakovat.
> </SW602>

Aha, takze zavada neni na vasem prijimaci. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

SQL - generovani tabulek primo za chodu

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 28.1.2005 09:35:05

> [...]
> urcit, kolik kusu zbozi v ni bude, takze chci vzdy vytvorit tabulku,
> ktera se bude jmenovat stejne jako cislo objednavky a bude obsahovat

Promin, ale obavam se, ze pojmy jako je relacni datove modelovani, entity, relace jsou ti asi cizi.

Objednavka a jeji radky je jednoducha master-detail relace.

TABLE OBJEDNAVKA
idobj
odberatel
datum
atd.

TABLE OBJPOLOZKA
idob - to je prave vazba na master tabulku OBJEDNAVKA
idzbozi - to je odkaz do tabulky ZBOZI, protoze preci nebudes davat nazev zbozi na kazdou objednavku, kdyz ZBOZI je ciselnik
pocet
cena
apod.

Jinymi slovy:
v tabulce OBJPOLOZKA budou polozky vsech objednavek.
ke ktere objednavce polozka patri, to rika idobj

V Delphi jsou primocare nastroje (techniky), jak tyto master-detail vazby resit, a to jak

odshora - dolu (OBJEDNAVKA -> OBJPOLOZKA): mastersource, masterfields, ....
odzdola . nahoru (OBJPOLOZKA -> ZBOZI): lookupfield, dblookupcombo

Zrovna pristi tyden o tom budu povidat na kurzu
http://www.haes(tec)cz/osnovy.asp?r=osnovy&kod=CS2

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Synapse a SSL

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 28.1.2005 09:31:04

> On Behalf Of Lukas Gebauer

> Ahoj,
> Zkusil jsem - ovsem bezuspesne.
> Kokretne jde o server LanSuite od SW 602

Ahoj,
Tak jsem to honil na obou stranach a zde je odpoved dodavatele LanSuite:

[...]

Ludek ZITA

Synapse a SSL

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 28.1.2005 09:29:04

> [...]

pristupujte https z jineho prohlizece nez je IE, na prvni pozadavek se
nedeje nic. V soucasne dobe je nutne pozadavek jeste jednou ci dvakrat

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 28.1.2005 09:25:04

Ja oteviram Excel pres CreateOLEObject ve vlakne a nevolam CoInitialize a
funguje to.
BCB6

Potrebuji modifikovane TreeView

[*] Josef Slany <slany(zv)hasici.znojmo(tec)cz> - 28.1.2005 09:21:03

Ahoj,

pouzivam to obracene oproti standardnimu treeview - obsah (text) item se
predava az na vyzadani pri obsluze udalosti OnGetText, kterou treeview
vyvola. Obdobne je to s obrazkem, pripadne i s vlastnim vykreslenim Itemu
(pouzivam i viceradkove itemy s grafikou).

Delam to tak, ze nejprve vyplnim seznam polozek treeview takovymto kodem v
cyklu:

Node := vt_Karty.AddChild( nil ); // pokud bude misto nil nejaky
Node, vznikne jeho Potomek (SubItem)
NodeData := vt_Karty.GetNodeData( Node );
NodeData.BasicND := TMujObject.Create( 'Text, ktery se ma zobrazi',
125 ); // sem i ulozim udaje (tady object meho typu), tyto udaje pak pouziju
pri zobrazovani, muzu si sem dat treba Id zaznamu z databaze nebo cely
komplexni object

V obsluze udalosti OnGetText pak prectu object nebo data vlozena vyse:

procedure Tf_SkladSeznam.vt_KartyGetText(Sender: TBaseVirtualTree;
Node: PVirtualNode; Column: TColumnIndex; TextType: TVSTTextType;
var CellText: WideString);
var
NodeData: ^rTreeData;
begin
NodeData := Sender.GetNodeData( Node ); // prectu ulozena data

if Assigned( NodeData.BasicND ) then
begin
case Column of
0 : {uvodni sloupec - cislo z TMujObject}
begin
CellText := IntToStr( ( NodeData.BasicND as TMujObject ).Cislo );
end;
1 : {Text z TMujObject}
begin
CellText := IntToStr( ( NodeData.BasicND as TMujObject
).TextKZobrazeni );
CellText := 'Chyba!!!';

Jeste je treba v OnForm nastavit velikost dat, ktera do Node vkladam:

vt_Karty.NodeDataSize := SizeOf( rTreeData );

Snad jsem to prilis nezamotal, kdyz tak se ozvi a poslu ti priklad primo na
mail.

Josef Slany

From: "Skalsky Milan" <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz>
> [...]
> cislo buildu v Project/Options/VersionInfo ... lze to nejak zautomatizovat

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.1.2005 03:18:30

Pavel ! wrote:
> Kdyby to bylo rak naprosto dokonale, tak bych nepsal.
> Nejdriv jsem hodil vsechno do Execute jak vytvoreni obejktu
>
> ole := CreateOLEObject('Word.Application');
> ole.CoInitialize;

CoInitialize(nil) neni metoda ale API funkce. Je treba ji zavolat v
kontextu behu threadu, tedy v jeho metode Execute, jeste *pred*
vytvorenim COM objektu.

Martin Schayna

OLE Word ve vlaknu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.1.2005 02:16:26

> Kdyby to bylo rak naprosto dokonale, tak bych nepsal.

Ahoj,

ja to (kvuli ADO) delam takto:

procedure TImportThread.Execute;
begin
CoInitialize(nil);
ReturnValue := 0;
CoUninitialize;

Zkus to, treba to pomuze i s Wordem :-)

Zdravim

Jiri Foldyna

sloupcovy graf komponenta

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.1.2005 00:48:10

Ahoj,
nemate nekdo po ruce komponentu sloupcoveho/spojnicoveho grafu? Pokud mozno
co nejjednodusi, pochopitelnou, jde mi hlavne o inspiraci. Nechci pouzivat
ChartFx, potrebuji opravdu neco maleho a simple, na torry jsem zatim nic moc
neobjevil. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

udalost stisku klavesy v TFrame?

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.1.2005 00:46:09

> [...]
> ten dany frame zpracovavat uzivatelem stisknute klavesy -
> neco jako OnKeyDown u TForm. Zkousel jsem v konstruktoru do
> Self.OnKeyDown priradit vlastni funkci typu TKeyPressEvent,
> ale nepodarilo se mi to zprovoznit. Chci se tedy zeptat,
> jestli existuje nejake reseni, Frame je standardni komponenta
> z palety (zadny potomek).
>
> Jeste me napadlo jestli to neni umysl, jestli nehrozi treba
> to, ze by veskere akce klaves zpracoval uz hlavni form (tam
> mam take obsluhu OnKeyDown) a do Framu se vubec nic
> nedostalo. Dost me to tizi, tak predem diky za pripadnou pomoc.

Ahoj,
nikoho nic nenapada? Zkusil jsem odchytavat WM_KEY*, ale do framu nedorazi.
Laboruju take s potomkem, u ktereho bych z mainformu rucne volal metodu
stisku, s predanim potrebne klavesy. To se mi ale zatim take nepovedlo -
pada na AV. :(

Milan

OLE Word ve vlaknu

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2005 21:15:54

Kdyby to bylo rak naprosto dokonale, tak bych nepsal.
Nejdriv jsem hodil vsechno do Execute jak vytvoreni obejktu

ole := CreateOLEObject('Word.Application');
ole.CoInitialize;

Debugger psal :
'Nebyla volana procedura CoInitialize'

Tak jsem prehodil ty radky prehodil tak :

Debugger Exception Notification :
---------------------------
Project Project1.exe raised exception class EOleError with message
'Variant does not reference an automation object'. Process stopped. Use
Step or Run to continue.

Kdyz jsem vlozil do Create;

[...]

'Method 'CoInitialize' not supported by automation object'. Process
stopped. Use

Pri prehozeni radek

tak :
'Variant does not reference an automation object'

Kdyz jsem to zkousel jako
..CoInitialize(nil);
tak me to nepustil prekladac !

tak opravdu nevim kde je chyba