Synapse a SSL

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 27.1.2005 15:25:18

On Behalf Of Lukas Gebauer

> S nekterymi SSL serveru se muze projevit chyba pri zavirani SSL,
> ktera se projevi 'zatuhnutim' na nejaky delsi cas.
>
> Zkus posledni Synapsi rel. 35, tam je to opravene.

Ahoj,
Zkusil jsem - ovsem bezuspesne.
Kokretne jde o server LanSuite od SW 602

tady jsou hlavicky pri normalnim HTTP:

HTTP/1.1 200 OK
Server: WEB602/1.04
Connection: close

Ludek

DirectShow output a delphi

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 27.1.2005 14:37:13

Dobry den,
mate nekdo typ na nejakou knihovnu ktera by umela DirectShow output na specificke zarizeni, kuprikladu na FireWire? Dekuju Pavel P.

SQL zakladni filtrovani obsahu DBGrid

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2005 15:09:16

Hello Martin,

> Na tvem miste bych pouzil propojeni Gridu a T???Query, kde do T???Query.SQL
> das filtrovaci sql dotaz. V tvem pripade neco jako SELECT ... FROM ... WHERE
> tensloupec LIKE neco

> Filtrovat muzes pak podle cehokoliv a tvym ukolem bude jen programove
> sestavit tu cast dotazu za klauzuli WHERE

A jak tam vlozim string, ktery chci zobrazit? At delam, co delam,
vybiha mi chyba "Invalid column name" a ten string, ktery chci
zobrazit. Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

SQL - generovani tabulek primo za chodu

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.1.2005 13:57:10

Urcite ano. Jak to zalezi na DB a zpusobu pripojeni.
Neni to chvalihodny postup (schema DB by melo byt stabilni).

Pavel

> From: Petr Cafourek [mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz]
> rad bych se jeste zeptal, zda a jak se daji generovat tabulky primo
> za behu programu, s mnou urcenou strukturou a nazvem.

SQL - generovani tabulek primo za chodu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.1.2005 14:57:15

Proc by ne,
Pokud ma tvoje aplikace pislusna prava, tak nevidim duvod proc by se ji
nemelo podarit nejaky to CREATE TABLE atd.

sum master/detail

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 27.1.2005 13:57:10

A,B,C,D,E,F, ....
A1,A2,A3,B1,B2,B3,B4,C1,C2, ...

A A1
A A2
A A3
B B1
B B2
B B3
B B4
C C1
C C2
uz vis?
rosta

From: "josef tichy" <tichy_josef(zv)centrum(tec)cz>
Subject: lokalizace rozsahlejsi aplikace
> Dobry den,
> chtel bych se vas zeptat, zda nemate nekdo zkusenosti s lokalizaci
> projektu do jinych jazyku.

SQL zakladni filtrovani obsahu DBGrid

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 26.1.2005 16:13:24

Nevim jestli spravne rozumim otazce, pokud ano, pak to lze udelat na
DataSetu ze ktereho DBGrid cerpa data - pouzit Filter a/nebo
Filtered/OnFilterRecord. Ale nejsou-li pro to zvlastni duvody a podminky
filtrace lze zabudovat do SELECT prikazu, je asi efektivnejsi zmenit SQL
prikaz a znovu otevrit dataset. Obzvlast pokud se jedna o restrikci nikoliv
zanedbatelnou z hlediska poctu vyhozenych zaznamu.
> mam takovy dotaz. Da se, po pripade jakym zpusobem, filtrovat obsah
> v DBGrid, tak abych zachoval sloupce, ale zobrazovaly se mi data podle
> toho, jaky CheckBox bude zaskrtly? A jak to muze fungovat i s vice
> zaskrtlymi CheckBoxy?

lokalizace rozsahlejsi aplikace

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 26.1.2005 16:11:23

skus sa pozriet na www.localizator.com

Stano

Zmena charsetu v DFM

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 26.1.2005 15:59:22

Martin Pisarik wrote:

> [...]
(celkem 200+ formularu) a v podstate zadne AV, ale nepouzivam Framy (ty
to AV produkuji) a nepouzivam navrh DB v design modu (datasety se

Velikost tabulky BDE Paradox

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 26.1.2005 15:21:20

Zdravim,
nastav si vetsi velikost bloku.
Mas to nastavene jen na 128 MB coz je tech 130 +/- MB

Treba pres BDE Admina si nastav obecnou hodnotu pro tabulky
na Configuration/Drivers/Native/Paradox/Hodnota "Block Size"
na treba 16384 (1 GB).

Pak je potreba udelat Restrukturalizaci tabulky take na 16384.
To jde asi nejjednoduseji pomoci PXRest od Borlandu, majdes na:

http://ftp.nluug.nl/borland/bde/devsupport/general/

Toto vse.

S pozdravem Vaclav Halik

> Ahoj,
> mam starou aplikaci s tabulkami BDE Paradox. Pri dosazeni velikosti tabulky cca 130 MB
(zhruba 20 000 zaznamu) jiz nelze do tabulky pridavat dalsi zaznamy. Existuje nejake
omezeni? Nevim o tom. Existuje nejake reseni?

> Roman

Zmena charsetu v DFM

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 13:21:07

[...]
Chtel bych se zeptat znalcu MSVS.NET. Jak to vypada s dedicnosti winforms
tam?

> Kdyby ty formulare byly oddedene od nejakeho praotce
> TMujNejobecnejsiFormular,
> pak by se to zmenilo na jedinem miste - prave tam.
>
> Jo, jo, dedicnost, dedicnost a zase dedicnost...:-)
>
> Honza

Vizualni dedicnost WAS: Zmena charsetu v DFM

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 15:19:19

:-)))
Jo v runtime se da zmenit vse v cele aplikaci. Ale kdyz se v designtime
rozhodnu ze nejake komponenty co mam na predkovi dam jeste na panel, tak se
to v odvozenych formularich jaksi nepovede a nezbyde nez sestrelit Builder
(Predpokladam, ze Delphi funguje obdobne) a udelat to rucne v notepadu...
Tot vse co jsem tim myslel.
Rozhodne neodsuzuju OOP ve formularich, to je naopak skvely, jen trochu
nefunguje podpora od vyvojoveho nastroje.>
> s tvym nazorem nemohu souhlasit, Honza ma pravdu.
>
> My mame zakladni Form, kde jsou nastavene pisma pro komponenty
> (Edity, Buttony, DBGrid app.)
> viz
> http://www.iuher(tec)cz/delphi/download/demo/FormSetup.gif
>
> a po kazde zmene se vse jednoduse zmeni v cele aplikaci.
>
> Jarek Uher

Vyplneni weboveho formulare z aplikace

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.1.2005 15:05:18

> existuje nejaky rozumny zpusob kterym by bylo mozne vyplnit webovy
> formular zobrazeny v aplikaci a zobrazit nasledne vysledek? Problem je ten
> ze jsou sice znama jmena vstupnich poli i potvrzovaciho tlacitka, nicmene
> co dopredu znamo neni je id formulare ktere generuje PHP skript na druhe
> strane, takze poslat primo parametry pri nacitani stranky nefunguje.
> Poratite mi nekdo, pls heelp!! Dekuju.

No na komunikaci s www Indy nebo Synapse.
A pak nejaky jednoduchy parser, ktery projede vysledek, a nalezne formular
napriklad podle poradi formulare na strance (pokud to se nemeni), nebo treba
podle
toho jmena tlacitka. A kdyz uz ho najdes tak snadno ziskas jeho action.

Parseru je napr. na torry.net pomerne dost, i kdyz si je asi budes muset
upravit
pro sve pouziti.

Pavel Poles

Barevne hloubky ikony alias jak na 32-bit??

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 14:57:17

> je fakt ze ukladani nactene ikony (loadfromfile) funguje jak
> rikas v poradku
>
> zapomnel jsem zduraznit ze se jedna o ikony nactene z DLL pomoci
> LoadImage(H_DLL, PAnsiChar(Ident), IMAGE_ICON, 0, 0, 0);

Takze vec se ma asi tak: Ikony nejsou ulozene v resourcich pohromade jako v
*ico ale jsou rozdelene, tj. nacitat je tak aby byly pouzitelne pro
Icon.LoadFromStream se sice mozna nekomu podari (me se to behem 20 min.
nepovedlo), ale schudnejsi je nacist to primo z fajlu *.ico nebo z vytvorit
binarni fajl, kam si je ulozim cele, je-li jich mnoho a z nej to pak nacitat
do jednotlivych Pictures.

> v tomto pripade takto ziskanou ikonu ukazkove treba TImage
> zobrazi spravne
> ALE nedokaze ji ulozit s vice jak 16 barvami ! ... co s tim ?

Background proc to nejde jsou nedostatky ve funkci Graphics.WriteIcon, kde
se Borland snazi z handle HICON utvorit puvodni soubor *.ico. Osobne si
myslim, ze je to blbost, ktera ovsem prameni z nedostatecne podpory prace s
ikonami stran Win32 SDK.

Zaver: Chces-li s ikonami pracovat rekneme "na vyssi urovni", nelze se
spolehat na to, co nabizi TIcon a Windows API. Je treba pouzit robustnejsi
sw (ja si ho napsal, nebot jsem nic nenasel). Ostatne to neni pripad jen u
ikon...

Tk.

Velikost tabulky BDE Paradox

[*] rnetusil(zv)vez.pce.justice(tec)cz - 26.1.2005 12:53:04

[...]

Component Palette ve vice radcich

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 26.1.2005 12:53:04

Nainstaluj si GExperts, potom GExperts - Configuration - Component palette - Multiline Tabs
www.gexperts.org

Je tam i vice uzitecnych funkci, napr. Procedure list.
--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

lokalizace rozsahlejsi aplikace

[*] josef tich� <tichy_josef(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2005 14:53:16

Dobry den,
chtel bych se vas zeptat, zda nemate nekdo zkusenosti s lokalizaci
projektu do jinych jazyku.

1. Existuje pro to nejaky vhodny podpurny nastroj?

2. Jak lokalizovat hlasky? Existuje pro to nejaka podpora?

...pouzit resources, nebo treba pouzit databazi a resources jen pro hlasky
pouzivane v pripadech, kdy neni pripojeni k databazi?

2.Nas system je pomerne rozsahly a hlasek je opravdu velke mnozstvi.
Bylo by vhodne pouzit treba nejake rozdeleni textu pro hlasky? Hlasky
by se daly rozdelit do nekolika kategorii a meni se jen klicove slovo.
Kdyby mely byt vsechny nase hlasky nekde vypsany bylo by jich nekolik
tisic.

Napr:
Nebyl nalezen Kod skupiny
Nebyl nalezen Subjekt
Pro kod skupiny bylo nalezeno vice vykonu
=>
Nebyl nalezen
Pro x bylo nalezeno vice y

Kod skupiny
Subjekt
??

3. Jak dosahnout transparence pri pouziti resources? Vhodne cleneni?
Diky Josef Tichy

Zmena charsetu v DFM

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 26.1.2005 14:07:12

On 26 Jan 2005 at 13:21, Martin Pisarik wrote:

> [...]

a po kazde zmene se vse jednoduse zmeni v cele aplikaci.

Jarek Uher

Jak v aplikaci zamezit odhlaseni uzivatele ci vypn

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 26.1.2005 14:07:12

[...]

Petr Langer

> Musi se obslouzit WM_QUEYRYENDSESSION.
>
> HTH, pf

Jak v aplikaci zamezit odhlaseni uzivatele ci vypn

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.1.2005 13:23:07

> [...]

v hlavnim formu ve Form.OnCloseQuery nastavis CanClose na false,
ale nevim jak zastavit vypinani pocitace.

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 26.1.2005 13:23:07

Mam D5 a GExperts pro D5 a funkce pro rozdeleni palety komponent tam je.
Pokud existuje GExperts pro D7, tak to snad umi take.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://brant.wz(tec)cz
D&COMM s.r.o.
Korunovacni 6
Praha 7

mam nejak prekomponentovano ... jak mam proboha zalozky v %subj% rozdelit do

vice radku ??? primitivni dotaz to priznavam ale nemuzu toho jaxi docilit
[D7 Ent]

Ukladani zalozek

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 26.1.2005 14:07:12

Jo, to je presne ono. Spatne jsem se vyjadril. Myslel j
sem zalozky delane pomoci CTRL+SHIFT + 1.

Petr
> [...]
> --
> S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.0.3, IBX 7.08, WXP SP1

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 26.1.2005 13:59:11

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 26.1.2005 13:49:10

horky(zv)cominn(tec)cz napsal(a):

> Mrkni se na Tools - Environment options - Preferences - Autosave options,
> to by ti mohlo pomoct

Ukladani zalozek

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 26.1.2005 13:41:09

Petr HloLlek wrote:

> [...]
>
> hodne pozivam zalozky a docela me stve ze se po zavreni projetku nekam
> neulozi. Je nejaka moznost toto chovani zmenit?

Myslis jako enviroment Option/autosave projekt desktop?
Nebo jsem to nepochopil?
Radek

Jak v aplikaci zamezit odhlaseni uzivatele ci vypn

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.1.2005 13:31:08

Pavel Poles wrote:

> v hlavnim formu ve Form.OnCloseQuery nastavis CanClose na false,
> ale nevim jak zastavit vypinani pocitace.

Musi se obslouzit WM_QUEYRYENDSESSION.

HTH, pf

Ukladani zalozek

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 26.1.2005 13:29:08

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2005 13:19:07

GExpert to umi - www.gexperts.org

MN

Vlastimil Burian napsal(a):
> [...]
> vice radku ??? primitivni dotaz to priznavam ale nemuzu toho jaxi docilit

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 26.1.2005 13:15:06

> potreboval bych zobrazit znaky (smajliky, sipky, apod.) v UNICODE na
> formulari. Nechci v aplikaci pouzivat sadu ruznych fontu, radeji bych
> jeden, ve kterem je vsechno.

http://www.tntware.com/delphicontrols/

Petr

Component Palette ve vice radcich

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.1.2005 12:57:04

> mam nejak prekomponentovano ... jak mam proboha zalozky v %subj% rozdelit
> do
> vice radku ??? primitivni dotaz to priznavam ale nemuzu toho jaxi docilit

Delphi to neumi, nainstaluj GExperts.

Pavel Poles

Jak zobrazit UNICODE na canvas?

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 13:09:06

> [...]
PWideChar(Text), Length(Text), nil); // funguje i ve Win9x

> He. Obavam se, ze pouzivas nespravny nastroj, pro tento ucel.

V designtime mas pravdu. V runtime je to v pohode (Tnt komponenty, D6 a
vyse). I kdyz designtime v D7 uz jde taky pouzit... (ve Win9x + D7 jsem je
jeste netestoval, mely by ovsem fungovat)

> Delphi jede
> kompletne v ASCII, unicode komponenty standardne nepodporuje.

Pravdaze.

Tk.

FB Embed - Zaloha,Obnova

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 26.1.2005 12:57:04

Ahoj, mam problem ze zalohou v EMBED verzi Firebirdu.
Pouzivam FIB komponenty - BackuService a RestoreService
Zaloha mi projde OK, ale pri obnove mi to nahlasi
gbak: finishing, closing, and going home
gbak: ERROR: unassigned code
gbak: Exiting before completion due to errors

K databazi se potom nelze prihlasit, hlasi to, ze je databaze SHUTDOWN

Nevite nekdo co s tim?

FB 1.5.2 Embed, Delphi 7, FIBplus

Vyplneni weboveho formulare z aplikace

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 26.1.2005 12:49:03

Dobry den,
[...]

map soubor

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2005 11:34:56

Pavel Poles wrote:

> A jakym zpusobem se to da linkovat primo do EXE?
> Respektive co vse musim s exe distribuovat tak aby mi JCLExceptDlg
> vypisoval i Call stack (map soubor se mi distribuovat nechce...)

No pokud si nainstaloval JCL, tak pod polozkou Project Options je jeste jedna Insert JCL Debug Data, to staci zaskrtnout a je to.

--
Jiri Cincura
http://www.cincura.net/

Ukladani zalozek

[*] Petr HloLlek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 26.1.2005 11:32:51

Dobry den,

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 26.1.2005 11:34:56

TDataset ma property "filter" a
do te je mozno zapsat podminku pro filtrovani na strane klienta.
Dalsi moznosti je udalost OnFilter stejne tridy.

> [...]
> zaskrtlymi CheckBoxy?

Barevne hloubky ikony alias jak na 32-bit??

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 11:40:57

[...]

ALE nedokaze ji ulozit s vice jak 16 barvami ! ... co s tim ? - na netu sem
nasel clanek ze v Delphi skutecne toto zabudovano nijak neni ovsem marne
patram po kodu ktery to teda umi ... (na 256 barev jaxem uz psal sem kod
nasel) ... ???
> Pokud jde pouze o nacteni a ulozeni, funguje mi puvodni TIcon z
> Graphics.pas

Jak zobrazit UNICODE na canvas?

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.1.2005 11:40:57

He. Obavam se, ze pouzivas nespravny nastroj, pro tento ucel. Delphi jede
kompletne v ASCII, unicode komponenty standardne nepodporuje. Duvod je
celkem jednoduchy - programy pak behaji i na W98-ME. Takze budto prejdi na
nastroj, ktery to podporuje, nebo pouzij ruzne fonty, nebo obrazky.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

JCL & JVCL installation

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2005 12:15:00

Zdravim,
taky jsem s instalaci JCL+JVCL bojoval, vzdy jsem skoncil s hlasenim obdobnym jako v
tvem pripade. Instaloval jsem tehdy JCL i JVCL ze samostatne stazenych baliku. No a
porad to neslo.
Tak jsem nakonec stahnul balik, ktery obsahuje JCL i JVCL (posledni je momentalne
JVCL300RC1JCL194-Build1758Complete.zip nebo JVCL300RC1JCL194-Build1758Complete.7z).
A z toho se mi to nakonec nainstalovat podarilo.

MN

Vlastimil Burian napsal(a):
> [...]
>
> [Compiling: JvCryptD7R.bpl]
> Borland Delphi Version 15.0
> Copyright (c) 1983,2002 Borland Software Corporation
> C:\Program Files\Borland\Delphi 7\jvcl_inst\run\JvZlibMultiple.pas(35)
> Fatal: File not found: 'JclZLib.dcu'
> ** error 1 ** deleting "C:\Program Files\Borland\Delphi
> 7\Projects\Bpl"\JvCryptD7R.bpl
> ** error 1 ** deleting CompilePackages
>
> dohani me to k silenstvi takze si radeji vyslechnu co delam spatne jelikoz
> vetsina z vas jvcl predpokladam pouziva ... diky, Vlasta
>
> [ WinXP SP2 , D7 Ent , JCL 1.94-Build1758 , JVCL 300BETA2Complete ]

Potrebuji modifikovane TreeView

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.1.2005 12:27:01

From: "Jiri Bouchala" <bouchala(zv)starmon(tec)cz>
> Potreboval bych modifikovat TreeView a editor jeho Items. Zhruba tak, abych
> v editoru k dane polozce kde zadavam Text, mohl zadat jeste typ (Boolean,
> Byte, Word) dalsi polozky, kterou potrebuji zobrazit vedle Textu (popis ->

http://www.soft-gems.net/VirtualTreeview/VT.php

Petr Vones

Component Palette ve vice radcich

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 12:09:00

[...]

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 26.1.2005 12:00:59

[...]
hodnota). U polozky potrebuji menit barvu pozadi pripadne pisma. Tato
polozka "hodnota" mi staci u SubItem. Pro pro prakticke priblizeni: Polozky
na urovni "Rootu" maji byt jakesi kategorie hodnot a pod nimi SubItem jsou
vzdy "nazev merene hodnoty -> namerena hodnota". Slo by to take delat
plnenim
Item.Text jak popisem tak hodnotou, ale jak obarvit pozadi pouze pod
hodnotou?

Zmena charsetu v DFM

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 11:46:58

> Anebo v runtime v prvnim radku DPR souboru pouzit toto:
>
> Graphics.DefFontData.Charset := EASTEUROPE_CHARSET;
>
> Da se podobne zmenit i defaultni font apod.

Sorry, jeste jsem u tohohle reseni nedomyslel ze se to prepise tema
hodnotama z DFM, pak je nejlepsi nastavit XForm.ParentFont = True, cimz se
zadne informace o fontu do DFM nezapisuji. To je ale sporne reseni, protoze
kdyz potrebuju nekde zmenit treba barvu fontu tlacitka v design modu, tak se
tam nastavi ParentFont = False a zase ten DEFAULT_CHARSET, tak jak je
ulozeny v VCLx0.Bpl. To bohuzel nelze zmenit, protoze nelze prekompilovat
balicky VCL. Takze pak jedine ty barvicky apod. menit v runtime, coz muze
byt nekdy otrava...

Taky je reseni pouzit nejakou jinou sadu komponent, jejiz designtime balicek
lze timto zpusobem upravit a prekompilovat.

Tk.

Zaznamenani spusteni aplikace a stisku klavesy

[*] Petr Turek <petr.turek(zv)unimontex(tec)cz> - 26.1.2005 11:14:44

[...]

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 26.1.2005 11:38:57

Dobry den

Mam mozna trochu zacatecnicky dotaz. Rada aplikaci (treba Word ;-) umi
to, ze kdyz je uzivatel vypina, tak si ohlidaji neulozena data a optaji
[...]

Diky,

Z. Sustr
CIV - ZCU

SQL zakladni filtrovani obsahu DBGrid

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 26.1.2005 11:32:46

Koukni se na TClientDataSet, ten umi filtrovat a radit podle potreby
(je to memory table).

Slavek

> [...]
> zobrazovaly se mi data podle toho, jaky CheckBox bude
> zaskrtly? A jak to muze fungovat i s vice zaskrtlymi CheckBoxy?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 26.1.2005 11:10:44

> [...]

Respektive co vse musim s exe distribuovat tak aby mi JCLExceptDlg vypisoval
Call stack (map soubor se mi distribuovat nechce...)

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 11:00:43

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2005 09:46:37

Bauglir wrote:
> Ano, presne tento pouzivam... ale vypada to, ze funguje normalne (vyhodi
> chybu s call stackem) i bez tohoto map souboru... a navic, pokud si vtpnu
> map soubory, tak po kompilaci mi je JCLExceptDlg zase zapne

JCLExceptDlg si kus MAPu prilinkuje primo do EXE, tak ze pak nejsou problemy s distribuci MAPu. Ale vytvorit si ho musi, aby to mel
kde vzit.

--
[...]

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 09:46:37

Cau, na tyhle veci pouzivam CodeWright (nyni tez od Borlandu), kde je funkce
Multiple sources->Replace (cili napr. i hromadne nahrazeni textu ve vice
souborech). Bohuzel Delphi IDE tuhle funkci nema... Mozna se da sehnat i
nejaka free utilitka nebo souborovy manager ktery to umi (Total Commander to
neumi)

Anebo v runtime v prvnim radku DPR souboru pouzit toto:

Graphics.DefFontData.Charset := EASTEUROPE_CHARSET;

Da se podobne zmenit i defaultni font apod.

Tk.> Nyni bych potreboval
> jednorazove ve vsech DFM ve vsech vyskytech jakehokoli fontu
> opravit DFAULT_CHARSET na EASTEUROPE_CHARSET. Jde to

SQL zakladni filtrovani obsahu DBGrid

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 10:52:42

Zdravim vsechny,
[...]

D6 Pro, WinXP, SP2
SQL Srv.2000, Win2003

Zmena charsetu v DFM

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.1.2005 10:46:42

> [...]

Jo, jo, dedicnost, dedicnost a zase dedicnost...:-)

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
====================================

Zmena charsetu v DFM

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 26.1.2005 09:36:35

Lebeda David napsal(a):

> [...]
>udelat nejak hromadne, nebo musim postupne rucne editovat
>jednotlive DFM? Mam D5, DFM v textovem tvaru.

tak pouzij nejakej slusnej textovej editor, napr. pspad a dej nacti si
vsechny dfm co budes opravovat a dej hromadnou zamenu DEFAULT_CHARSET za
EASTEUROPE_CHARSET
tom

ICQ klient v aplikaci

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 26.1.2005 09:36:35

To ne, to by nebylo dost interaktivni. Uz jsem to vymyslel :-) Vetsina
uzivatelu co znam, ma stejne problem projit pres jiny port nez 80, pak maji
jeste ruzne proxy&firewall problemy a podobne. Takze napisu (najdu a
prizpusobim) nejaky php chat a do aplikace dam www prohlizec...>
> Dalsi moznost je vytvorit si email clienta - pomoci synapse a posilat to
> emailem.. Uzivatel by ale musel vyplnit SMTP server.. Coz je pro asi taky
> komplikace..

Nastaveni barvy fontu DBedit.

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 26.1.2005 10:18:39

Ahoj,
pouzivam DBedit, Enabled mam nastavenu na False, ale potrebuji nastavit
vyraznejsi barvu fontu. Bohuzel to nikde nemuzu najit. Dik za radu.

Petrd

Zmena charsetu v DFM

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2005 09:36:35

GExperts nebo PsPad to umi - GExperts je plug in do Delph (zdarma - open
source)

PsPad je na webove alikace - ale umi take slusne nahrazovat ve zvolenem
adresari (+maska jmena souboru)> Ahoj,

> [...]
> udelat nejak hromadne, nebo musim postupne rucne editovat
> jednotlive DFM? Mam D5, DFM v textovem tvaru.

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 26.1.2005 09:56:38

ja bych to udelal pres PSPAD, umi nahradu v souborech.

Lebeda David wrote:

> [...]
> udelat nejak hromadne, nebo musim postupne rucne editovat
> jednotlive DFM? Mam D5, DFM v textovem tvaru.

Radek Cervinka

map soubor

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 26.1.2005 09:30:34

Jiri Cincura wrote:

> [...]
chybu s call stackem) i bez tohoto map souboru... a navic, pokud si
vtpnu map soubory, tak po kompilaci mi je JCLExceptDlg zase zapne

Brona

Barevne hloubky ikony alias jak na 32-bit??

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 09:02:32

Ahoj

Ja mel spis problem se zobrazenim ikon s alpha kanalem (tj. 32-bit) spravne
ve vsech verzich Windows. Proto jsem si tu komponentu napsal a pouzil
vlastni parser souboru ico. Umi spravne zobrazit kterykoliv obrazek i
vsechny obrazky ulozene v tom souboru. Prave ted jeste resim zmenu velikosti
jednotlivych obrazku (potrebuji to pro svuj projekt).

Pokud jde pouze o nacteni a ulozeni, funguje mi puvodni TIcon z Graphics.pas
spravne:

Picture.LoadFromFile('blabla.ico');
Picture.SaveToFile('bleble.ico');
// bleble.ico = blabla.ico

Nicmene budes-li mit zajem (posli mi mail, at nezatezujem konferu), poslu Ti
ten unit (staci pouze pripsat do uses, jo a pouziva JCL), treba to pomuze...

Tk.

> kdyz tu vidim nekoho kdo ocividne s TIcon neco provadi rad
> bych znovu vytahl
> muj -nedavny- problem s ulozenim ikony v 16 milionech barev

ICQ klient v aplikaci

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.1.2005 09:26:34

> [...]

> napadlo me pridat do aplikace uzivateli moznost interaktivne komunikovat s
> Technickou podporou. Predstavuju si to tak, ze by v me aplikaci bylo
> zabudovany neco jako je zjednoduseny ICQ klient a ten se pripojoval na ICQ
> klienta Technicke podpory (ICQ# technicke podpory by bylo napr nekde v
> db).
> Je mi jasne, ze by mohli pouzit normalniho ICQ klienta, ale to oni asi
> nezvladnou. Nezvladnou stazeni, instalaci, ani registraci nicku.
> Neexistuje nekde neco hotovyho. Nejlip neco co bych jen placnul jako
> kompnentu do aplikace, nastavil par veci a hotovo?

OLE Word ve vlaknu

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 26.1.2005 09:16:33

> Ahoj, chtel jsem ve vlaknu (TTherd) otevrit dokument word.
> Ale objevi se EOleSysError -> "Nebyla volana procedura CoInitalize";

Nedavno tu nekdo psal, ze pro kazdy thread se musi volat pri spusteni
CoInitialize a pri ukonceni CoUninitialize, nevim presne proc, v COM se
prilis nevyznam, ale podle te chyby to tak nejspis bude...

Jinak spis bych to vsechno vrazil do ty Execute metody.
Tk.

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.1.2005 09:02:31

Souhlasim - tohle byl vicemene nastin reseni. Uplne reseni jsem posilal v
jinem mailu.

OLE Word ve vlaknu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.1.2005 09:14:33

A co si poradne precist tu chybovou hlasku ??? Ta naprosto dokonale
vystihuje problem - MUSIS zavolat proceduru CoInitialize. Ta se musi volat v
kazdem vlakne, ktere ma pracovat s COM.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.1.2005 09:12:32

Lebeda David wrote:

> [...]
> udelat nejak hromadne, nebo musim postupne rucne editovat
> jednotlive DFM? Mam D5, DFM v textovem tvaru.

Staci na to nejaky slusny editor s podporou regexp a replacem pres vice
souboru ;-)
Kdyz mi to posles, tak ti to replacnu

pf

Zobrazovani skryteho textu v TJvRichEdit

[*] Marian Nykel <m.any(zv)centrum(tec)cz> - 26.1.2005 09:00:31

[...]

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 26.1.2005 08:54:31

Dobry den,

potreboval bych zobrazit znaky (smajliky, sipky, apod.) v UNICODE na
formulari. Nechci v aplikaci pouzivat sadu ruznych fontu, radeji bych
jeden, ve kterem je vsechno.

Pouzivam D 6 Pro, Win Me + XP.

Jirka

Zmena charsetu v DFM

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.1.2005 08:48:30

Ahoj,

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 26.1.2005 00:15:55

Bauglir wrote:
> [...]

No pokud pouzivas nejake debug dialogy tak jo - viz. treba JCLExceptDlg (da se to linkovat i dovnitr exe, pak nemas problemy s

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 26.1.2005 00:09:55

Ahoj
a je mi to k necemu?

Brona

> Pridava to tam "debug" informace. Vypnes to v Project Options > Linker > MAP file

map soubor

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 25.1.2005 23:17:51

Bauglir wrote:
> [...]
> to je) a kde to vypnout? :)

Pridava to tam "debug" informace. Vypnes to v Project Options > Linker > MAP file

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 25.1.2005 22:37:48

Ahoj, nekde jsem si neco v Delphi kdysi zapnul a ke kazdemu exe souboru
se mi tvori (vetsi) map soubor, nevite nekdo, proc jsem si to zapnul
(nac to je) a kde to vypnout? :)

Diky, Brona
--
s pozdravem
Bronislav Klucka

----------=[ pro2-soft.com ]=----------
http://pro2-soft.com
Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
+420 605 58 29 22

* webove aplikace
* software na zakazku
---------------------------------------

OLE Word ve vlaknu

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 21:45:40

Ahoj, chtel jsem ve vlaknu (TTherd) otevrit dokument word.
Ale objevi se EOleSysError -> "Nebyla volana procedura CoInitalize";

Zdrojovy kod :

type

XX = class(TTHread)
ole : olevariant;
constructor Create;
destructor Destroy;

protected
procedure Execute; override;
end;
(...)
destructor xx.Destroy;
begin
ole.Quit;
ole := Unassigned;
inherited Destroy;
end;

constructor xx.Create;
ole := CreateOleObject('Word.Application');
inherited Create(false);
except
on r : exception do
begin
r.Message := 'Nepodarilo se pripojit k aplikaci Microsoft Word';
raise;

procedure xx.Execute;
begin
ole.Documents.Open('C:\temp\w.doc'); // <-- Error

(...)
end;
Kdybych obdobne volal Ole z hlavniho vlakna vsechno by bylo v poradku !
Kde je chyba ?

Vynutenie kopirovania cez web

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 25.1.2005 21:29:39

Ahoj

Na kopirovanie aktualizacie z webu pouzivam nasledujucu funkciu (Synapse)

function HttpGetBinary(const URL: string; const Response: TStream):Boolean;
var
HTTP: THTTPSend;
begin
HTTP := THTTPSend.Create;
try
if frmMain.grpProxy.ItemIndex= 1 then
begin
HTTP.ProxyHost := frmMain.eProxyHost.Text;
HTTP.ProxyPort := frmMain.eProxyPort.Text;
end;
if frmMain.bxAutentifikacia.Checked= True then
begin
HTTP.ProxyUser := frmMain.eProxyUser.Text;
HTTP.ProxyPass := frmMain.eProxyPass.Text;
end;
Result := HTTP.HTTPMethod('GET', URL);
Response.Seek(0, soFromBeginning);
Response.CopyFrom(HTTP.Document, 0);
finally
HTTP.Free;

Kopirovanie je bez problemov. Ale ked upravim subor na webe (ten isty
nazov), mne to vzdy stiahne verziu ktora zostala na proxy servri u
providera. Ako vynutit stiahnutie suboru z webu a nie z cache ??? Delphi 7,
Synapse

Ing. Keder Vladimir

Barevne hloubky ikony alias jak na 32-bit??

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 21:19:38

kdyz tu vidim nekoho kdo ocividne s TIcon neco provadi rad bych znovu vytahl
muj -nedavny- problem s ulozenim ikony v 16 milionech barev ... nekdo akorat
nalezl link na zpusob pro 256 barev avsak pro ten projekt je to
nedostacujici .... nevedel by s odstupem nekdo ???

// Tak nakonec jsem si napsal vlastni TIcon od zacatku ..................

Firebird, .NET provider, ASP.NET

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 25.1.2005 18:09:23

> starsi (nez aktualni) verzi .NET provideru. (Ale tusim Slavek
> Skopalik
> psal, ze mu to beha bez problemu, ovsem pouzival verzi provideru 1.5,
> Pouzivas uz novejsi? Finalni 1.6.3?)

Pouzivam verzi 1.5.1517, verze 1.6 se chova jinak k null a me se to
nechtelo
hledat.

> Dale mi jde o nasazeni Firebirdu jako databaze na pozadi internetove
> aplikace v ASP.NET.

Jedu v pohode, ted jsem zkousel restart serveru
(http dotaz, server stop, http doaz -> chyba, server start, http dotaz
OK).

Nepouzivam connection pooling, pouzivam FB superserver.

Slavek

ODBC vytvoreni pripojeni k SQL serveru

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 25.1.2005 17:27:20

Nejprve se podivej jaka autorizace je nastavena na SQL Serveru:
EnterpriseManager server -> vlastnosti - Security
Autentication.

Pokud je Windows only

Je nutno pri generovani pripojeni zvolit:
With Windows NT authentication ....

Pokud je SQL Server and Windows
je mozno pri generovani pripojeni zvolit:
With SQL Server authe....

Administrator SQL serveru se ale jmenuje "sa" heslo se zadalo pri instalaci !

Pavel

From: Petr Cafourek [mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz]
snazim se vytvoritn novy zdroj dat pro SQL server v ODBC, ale
pokazde mi vybehne hlaska:

Pripojeni se nezdarilo:
SQLState: 28000
Chyba serveru SQL Server: 18452
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user
"Administrator". Reason: Not associated with a trusted SQL Server
connection.

Firebird, .NET provider, ASP.NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.1.2005 17:15:18

From: "Zdenek Sedlak" <konf(zv)seus(tec)cz>
> [...]
> starsi (nez aktualni) verzi .NET provideru. (Ale tusim Slavek Skopalik
> psal, ze mu to beha bez problemu, ovsem pouzival verzi provideru 1.5,

Ten problem byl naprosto stejny i s verzi 1.6.3, po chybe TCP komunikace na
siti neexistoval zpusob jak upadle spojeni z pohledu providera ukoncit a ten
jej stale prideloval z connection poolu. Stejne tak vznikal nejaky problem s
ukoncenim transakce, ale to se nakonec podarilo vyresit stylem pokus/omyl.
Pripominam ze slo o aplikaci ktera bezela 24 hodin denne a vlastne neustale
volala dotazy do databaze.

Petr Vones

ODBC vytvoreni pripojeni k SQL serveru

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 16:59:17

Zdravim vsechny,
[...]

Co delam spatne???

Zacinam byt zoufaly.

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

D6Pro, WinXPPro, SP2
MS SQL2000 Stnd., Win2003 Ent.

CHM help

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 25.1.2005 16:35:15

Da se, ale musis si to napsat sam, nebo stahnout komponenty, jsou na JEDI,
ale nazev uz nevim. Nejak EZHelp nebo tak nejak, opravdu uz nevim. V
kompilatoru CHM musis zaskrtnout "Compile full-text search information" .

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://brant.wz(tec)cz

Pokusam sa o html help.
Mam niekolko nejasnosti, poprosim o napad.
Da sa v aplikacii odkazovat na konkretnu kapitolu helpu, tak ako to je vo
WinHelpe?
Do kaze CHM help vygenerovat vsetky vyskytujuce sa slova a da moznost podla
nich hladat ?

udalost stisku klavesy v TFrame?

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 16:35:15

Ahoj,
mam hlavni form aplikace, do ktereho podle potreby vytvarim Frame, kazdy necim specificky (ruzna cviceni vyukoveho programu). Nyni jsem narazil na problem, kdy potrebuji pro ten dany frame zpracovavat uzivatelem stisknute klavesy - neco jako OnKeyDown u TForm. Zkousel jsem v konstruktoru do Self.OnKeyDown priradit vlastni funkci typu TKeyPressEvent, ale nepodarilo se mi to zprovoznit. Chci se tedy zeptat, jestli existuje nejake reseni, Frame je standardni komponenta z palety (zadny potomek).

Jeste me napadlo jestli to neni umysl, jestli nehrozi treba to, ze by veskere akce klaves zpracoval uz hlavni form (tam mam take obsluhu OnKeyDown) a do Framu se vubec nic nedostalo. Dost me to tizi, tak predem diky za pripadnou pomoc.

Milan

ICQ klient v aplikaci

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 16:43:16

> [...]
> Neexistuje nekde neco hotovyho. Nejlip neco co bych jen placnul jako
> kompnentu do aplikace, nastavil par veci a hotovo?

ja jsem kdysi do sve aplikace zapracoval zasilani zprav na icq, sice ne klasickych message, ale web pager. Nebylo k tomu nic potreba, stacilo skriptu postnout patricne naformatovana data. Kdyby byl zajem, nekde bych to dohledal. Vyhodou bylo, ze to jelo po beznem http. Jde ale o to, co si predstavujes pod online supportem, zas tak online to totiz neni.

Milan

Firebird, .NET provider, ASP.NET

[*] Zdenek Sedlak <konf(zv)seus(tec)cz> - 25.1.2005 16:37:15

Ahoj,
chci se zeptat na pouziti Firebirdu jako db platformy v .NETu. Videl
jsem zde v diskusi, ze pry jsou obcas problemy se spojenim, resp. ze se
[...]

Tak tedy, mate s tim nekdo nejake negativni (nebo alespon zajimave
zkusenosti)? Pokud jsou problemy, da se tomu nejak predchazet nebo jak
to resite?

Pravdepodobne budu potrebovat udelat aplikaci pro v ASP.NET (a C#),
ktera musi pracovat s DB (jak jinak :))

Puvodne jsem myslel, ze se pouzije db server MS SQL, ale dnes jsem se
informoval na infolince microsoftu a tam me opakovane (nekolikrat)
ubezpecili, ze pro internetovou aplikaci potrebuju k SQL serveru tzv.
Procesor License a jeji cena pry 170 000,- Kc. Opravdu jsem tam pozdeji
volal znovu a ptal se zda je mozne vyuzit nejakou levnejsi licenci, kdyz
budou vlastne pristupovat uzivatele z netu (ale zase jich tak moc
nebude... odhaduje se ze pristup bude mit cca 300-450 uzivatelu, a navic
nebudou tam vsichni najednou) a tito se k serveru budou hlasit jednim
uctem v SQL Serveru. A skutecne to neni mozne, bud omezeny pocet
pojmenovanych uzivatelu a nejde pry o pripojene uzivatele, ale o
uzivatele pracujici s db (klidne po jednim uctem s nekolika
pripojenimi), pak to ale nejde pouzit kdyz tech uzivatelu muze byt
tolik, a nebo prave zminovana procesor license.
Pouzit MSDE se mi moc nechce a take nevim jestli je to licencne ciste to
pustit do internetu. (A MS SQL Server 2005 Express tusim jeste neni
finalni verze).

Takze s techto duvodu se jako dalsi varianta jevi pouzit Firebird. Proto
se ptam jestli mate nejake negativni zkusenosti s jeho provozem v .NET
frameworku a na netu a ASP.NET. (Na lokalnich desktopovych aplikacich
Firebird pouzivam k plne spokojenosti).

Diky za vase nazory

Zdenek Sedlak

Poradi zaznamu v SQL

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 25.1.2005 16:29:12

> Ze jsem tak zvedav, znas nejake konkretni ?
> Porad si to totiz nedokazu predstavit, jak by se do takove
> tabulky vkladaly zaznamy.

Cau,
IMHO zadnej relacni, mozna u sekvencnich neustale
reorganizovanych db (souborovych). Do uvahy to pripada jen u
clusterovych indexu, ale to neni totez co bezny primarni
klic. Takze ja se klonim:) k zaveru, opravdu to nejde.
Nicmene se pripojuji k prosbe - pokud nekdo vite o
platforme, kde PK resi fyzicke poradi zaznamu, sem s
informacemi. Diky, KER

CHM help

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.1.2005 16:25:12

Fabik Milan wrote:
> Da sa v aplikacii odkazovat na konkretnu kapitolu helpu, tak ako to je vo
> WinHelpe?

Ano, viz dokumentace k HTML Help Workshopu. Je to podobne jako v pripade
WinHelpu, pouziva se standardni helpcontext, jen je potreba navazat jej
na konkretni HTML stranku.

1) vytvorit si soubor aliases.txt s aliasy stranek:
HlavniStrana=cesta\soubor1.htm
DalsiStrana=cesta\soubor2.htm
ZalozkaNaDalsiStrane=cesta\soubor3.htm#zalozka

2) vytvorit si soubor consts.h s vazbou mezi aliasy a helpcontexty:
#define HlavniStrana 1
#define DalsiStrana 2
#define ZalozkaNaDalsiStrane 3

3) do souboru projektu .hhp doplnit nasledujici:
[ALIAS]
#include aliases.txt
[MAP]
#include consts.h

Dale potrebujes umet zavolat z Delphi CHM napovedu pomoci API funkce
HTMLHelp. V Delphi kodu pak normalne pouzivas helpcontext 1, 2, 3...

> Do kaze CHM help vygenerovat vsetky vyskytujuce sa slova a da moznost podla
> nich hladat ?

Ano, viz dokumentace k HTML Help Workshopu. Melo by stacit dat do
souboru projektu .hhp
[OPTIONS]
Full-text search=Yes

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 25.1.2005 15:35:07

Si pis ze bude zajem :-). Teda alespon mne by to deocela zajimalo.

> to budu mit hotove, tak to opet poslu (tedy pokud bude zajem...)

Poradi zaznamu v SQL

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 25.1.2005 16:01:10

> [...]

> !). PK je velmi casto implementovan jako FYZICKE poradi
> zaznamu a potom jsou v selektu radky v tomto poradi (PK).

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.1.2005 15:35:07

From: "Jaroslav Nadhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>

> [...]
neefektivni. V tomto pripade by bylo vhodnejsi logiku te funkce postavit na

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.1.2005 15:05:05

Takze tady je dalsi verze kontroly IC:

type
TICValidationType = (icvtFull, icvtMod);

function isICValid(AIC: integer; AValType: TICValidationType = icvtFull):
boolean; overload;
function isICValid(AIC: string; AValType: TICValidationType = icvtFull):
boolean; overload;

SysUtils,
JclStrings;

function isICValid(AIC: integer; AValType: TICValidationType): Boolean;
begin
Result := isICValid(IntToStr(AIC), AValType);
end;

function isICValid(AIC: string; AValType: TICValidationType): boolean;
var
i: integer;
j: integer;
begin
Result := false;
AIC := StrFillChar('0', 8 - Length(AIC)) + AIC;
if Length(AIC) <> 8 then
exit;
j := 0;
if StrToInt(AIC[8]) = 1 then //Pokud je kontrolni cislice 1, tak zbytek po
deleni musel byt bud 0 nebo 10 a nelze provest kontrolu na modulo...
AValType := icvtFull; //...takze proved plnou kontrolu
case AValType of
icvtFull:
begin
for i := 2 to 8 do
j := j + (StrToInt(AIC[9 - i]) * i);
j := j mod 11;
case j of
0, 10: Result := StrToInt(AIC[8]) = 1;
1: Result := StrToInt(AIC[8]) = 0;
else
Result := StrToInt(AIC[8]) = (11 - j);
icvtMod:
begin
for i := 1 to 8 do
begin
if (i = 1) and (StrToInt(AIC[8]) = 0) then //Pokud je kontrolni
cislice 0, tak zbytek po deleni musel byt 1
j := j - 1
else
j := j + (StrToInt(AIC[9 - i]) * i);
end;
Result := (j mod 11) = 0;

CHM help

[*] Fabik Milan <fabik(zv)kinekus.sk> - 25.1.2005 14:45:03

Zdravim.

[...]

Dakujem
MF

ICQ klient v aplikaci

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 25.1.2005 15:09:05

Sukromne som poslal jednu komponentu kedze uz neviem odkial ju mam. Pri
komponente by mali byt aj priklady

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 15:03:05

Ahoj,

a co zkusit Jabber protokol? Ten je postaveny na xml a je otevreny.
Mohli byste na firemnim serveru rozjet JabberServer pro vase zakazniky a
techsupport. Nemel bys potize se zrizovanim uctu pro vase zakazniky ani
s pochybnym protokolem "nejake" cizozemske firmy.

Peca

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 25.1.2005 14:43:03

Toto IC je naprosto v poradku - prave upravuji algoritmus kontroly. Jakmile
to budu mit hotove, tak to opet poslu (tedy pokud bude zajem...)

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 14:27:01

[...]

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 25.1.2005 13:56:59

> [...]

> podstatna
> cast, ktera muze vysledky kontroly zkreslit.
>
> function KontrolaICO(const sICO: string): Boolean;

UDP a firewall

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.1.2005 13:38:57

Ahoj,

mam aplikaci, ktera na zacatku pri spusteni posle UDP paket do site a
hleda tak protistranu ke komunikaci. Na WinXP s SP2, kde je zapnuty
firewall, ale tento postup nefunguje. Vypada to, ze paket je nekde
zadrzen. Po vypnuti firewallu nebo po zarazeni aplikace do jeho vyjimek
jiz vse funguje spravne. Budiz, to je OK. Jenze. Kdyz spustim aplikaci,
ktera ke komunikaci pouziva TCP/IP protokol, firewall mi zobrazi dotaz,
zda to ma povolit. V pripade UDP protokolu se zadny dotaz nezobrazi a
neni tudiz na prvni pohled jasne, ze za nefunkcnost komunikace muze
firewall. Da se nejak na strane meho programu zaridit, aby i u UDP dal
firewall najevo, ze zakazal neco, co mu prislo podezrele?

MD5 obsahu souboru

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 25.1.2005 12:46:54

Dobre a free komponenty jsou na
http://www.cityinthesky.co.uk/

Introduction:

DCPcrypt is a collection of cryptographic components for the Borland
Delphi(tm), C++ Builder(tm) and Kylix(tm) programming languages. The
supported versions are Delphi 4, 5, 6, and 7, C++ Builder (3?), 4, 5,
6 and Kylix 1 (untested) and 2.

Je to od studenta matematiky v Bristolu :-)

Stepan o:) -=* delphi-l(zv)clexpert(tec)cz <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 25.1.2005 10:25 wrote *=-

MP> Ahoj *,
MP> Potrebuju udelat md5 hash z obsahu souboru, stejne tak jak to dela SQL
MP> (mySQL server)
MP> Nechci kvuli tomu rvat soubor do databaze jen abych pak udelal
MP> select md5(obsah) from soubor.
MP> Chtel bych to udelat programove. Zkousel jsem si hrat s TIdCoderMD5, ale
MP> zatim bez uspechu. Vraci mi jen NULL.
MP> Nevite o necem?
MP> Dik.

panel s prouzkem a se schovavanim

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 25.1.2005 10:35:11

Jan Rizek wrote:
> existuje nejaka pokud mozno free komponenta, ktera by byl containerem
> zdedena od (T(Custom)Panel) a umel la by se schovat (zmensit) jen do uzkeho
> prouzku s popisem a zase zpatky. Takove schovavatko/ rozbalovavatko.

TrmPanel z knihovny rmControls ma zabudovany splitter
http://www.mills-enterprise.ca/rmcontrols.html

Osobne ale davam prednost klasice TPanel + TSplitter

Martin Schayna

MD5 obsahu souboru

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 25.1.2005 11:18:47

Zdravim,
tusim na torry.ru je volne k pouziti unita ktera tohle umi.
Hledej MD5. Ja ji pouzivam pro ukladani hesel do DB
na kterou pristupuje i webova aplikace. Faktem je, ze se
souborem jsem to netestoval, ale neco takoveho tam
bylo.

Ted to nemam pri sobe takze nejsem schopen rict nic
podrobnejsiho.

Pokud nenajdes dej vedet a ja ti ji poslu.

Vaclav Halik

> [...]
> select md5(obsah) from soubor.
> Chtel bych to udelat programove. Zkousel jsem si hrat s TIdCoderMD5, ale

MD5 obsahu souboru

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 25.1.2005 10:50:48

http://www.koders.com/delphi/fidA2DE39FE582077B3314F25C32E94D24FC41BA14A.aspx
rosta

> [...]
> select md5(obsah) from soubor.
> Chtel bych to udelat programove. Zkousel jsem si hrat s TIdCoderMD5, ale

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 10:48:47

Hello Jan,

Tuesday, January 25, 2005, 9:43:02 AM, you wrote:

> [...]

> zdedena od (T(Custom)Panel) a umel la by se schovat (zmensit) jen do uzkeho
> prouzku s popisem a zase zpatky. Takove schovavatko/ rozbalovavatko.

Myslim, ze by ti vyhovovala komponenta CollapsePanel.
Mohu zaslat na soukromy e-mail

Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

panel s prouzkem a se schovavanim

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 25.1.2005 10:35:10

Nejaka takova je v JVCL... ale nevim, jak se jmenuje

Brona

> [...]
> zdedena od (T(Custom)Panel) a umel la by se schovat (zmensit) jen do uzkeho
> prouzku s popisem a zase zpatky. Takove schovavatko/ rozbalovavatko.

MD5 obsahu souboru

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 25.1.2005 10:25:10

[...]

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 25.1.2005 09:51:05

> From: Kalhous [mailto:kalhous(zv)eu(tec)cz]
> 1) I pres dost rozsirene povery obecne NE. SQL server v
> principu nic jako
> poradi zaznamu nezna a PK s tim nema nic moc spolecneho.

To neni uplne pravda, PK s tim ma neco spolecneho, ale zalezi na jeho implementaci
v konkretnim SQL serveru (takze nemusi !). PK je velmi casto implementovan jako
FYZICKE poradi zaznamu a potom jsou v selektu radky v tomto poradi (PK).

panel s prouzkem a se schovavanim

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 25.1.2005 09:43:02

Vsechny zdravim,

[...]

Problem s ukoncovanim TIdTCPServeru - vyreseno + d

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 25.1.2005 09:21:00

Tak problem jsem vyresil. Byla to moje "chyba". Pri ukonceni aplikace, tzn. uvolneni instance TIdTCPServeru se pro vsechny pripojene klienty vyvola OnDisconnect. A ja jsem v tomto handleru volal Thread.Synchronize, avsak synchronizace s primarnim vlaknem se to nedockalo, protoze aplikace (primarni vlakno) se mezitim ukoncilo. Takze jsem to musel osetrit. Navic jsem se na radu panu z jakesi zahranicni konference vratil k verzi Indy 9 (10 je pry jeste "syrova").

Ale mam jeste jeden dotaz, tyka se zjisteni zda se klient odpojil od serveru:

Pokud se klient ukonci nejak korektne (zavreni socketu), tak se na serveru vyvola vyse zminena udalost OnDisconnect. Ale pokud mu napr. odpojim sitovy kabel, tak se tato udalost nevyvola. Zkousel jsem volat klientskym vlaknum (resp. jejich objektu Connection) metody CheckForDisconnect a CheckForGracefullyDisconnect, ale chova se to jako by klient byl pripojen (ikdyz je kabel odpojeny). Nechtel bych kontrolovat spojeni nejakym periodicky posilanim kontrolniho packetu. Jde to resit nejak jinak?

{likeapear}

From: "Bauglir" <konference(zv)xhtmlweb.com>
> Nevite co s tim? rozhodne se mi nechce predavat nevizualni tride
> formular aplikace...
>
> Diky
>
> x:=TXmlDocument.Create(fComponent);
> x.LoadFromXML(data);
> Nodes:=x.DocumentElement.ChildNodes;

Pouzivej jej zasadne jen jako interface, tedy IXMLDocument.

Petr Vones

Problem pri otvarani Excelu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.1.2005 01:20:19

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Tak uplne k nicemu nejsou. Napr. v knize Delphi 4 Unleashed se doctes,
> ze volani pres TypeLib ma sve vyhody oproti OleVariant. Kdyz to jde,
> volam vzdy pres typelib:
> * kontrola syntaxe uz v compile-time
> * rychlejsi
> * podpora IDE pri prani (i kdyz toto je sporne)
> * moznost podedit sve "vylepsene" objekty, to pouzivame hodne.

Ty komponenty jsou naprosto v poradku. Borland pouze usetril praci lidem s tim
ze si toto mohou naimportovat sami. Je ovsem treba dodrzet pouziti spravne
verze k dane verzi MS Office.

Ohledne napovedy je to snadne, je treba hledat u Microsoftu. Borland s tim
nema nic spolecneho a ani z licencnich duvodu nemuze distribuovat napovedu
k produktum jine firmy.

Petr Vones

TXmlDocument

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 25.1.2005 01:22:20

Bauglir wrote:

> x:=TXmlDocument.Create(fComponent);
> x.LoadFromXML(data);
> Nodes:=x.DocumentElement.ChildNodes;

Pouzij tohle:

x:=NewXmlDocument;
x.LoadFromXML(data);

HTH, pf

TXmlDocument

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 25.1.2005 00:00:13

Ahoj, mam problem s TXmlDocument tridou, respektive s konstruktorem,
pokud mu predam komponentu (existujici a zobrazenou, ciz nize), vse
funguje, jak ma, pokud mu predam nil, spadne mi program (Access
violation) na tretim (poslednim) radku - viz. nize.