Kopirovani TADOQuery

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 24.1.2005 22:02:05

Ahoj :-)

Resil jsem to, kdyz jsem delal automatickou sestavu z TQuery, udelal
jsem to takhle a funguje to :)

{ pQuery: TADOQuery; - zdrojove query pro DBGrid }

// kopie TQuery pro ucely tisku //
with ReportQuery do begin
SQL.Text := pQuery.SQL.Text;
Parameters.Assign(pQuery.Parameters);
CopyQueryFields(pQuery, ReportQuery); // tady je to zkopirovani fieldu
Filter := pQuery.Filter;
Filtered := pQuery.Filtered;
Open;
end;// kopiruje fieldy z jednoho query do druheho //
procedure CopyQueryFields(ASource, ADestination: TADOQuery);
var
i: Integer;
vField: TField;
begin
if not ASource.Active then Exit;

for i := 0 to ADestination.FieldCount - 1 do
ADestination.Fields[i].Visible := False;

with ASource do
for i := 0 to FieldCount - 1 do
if Assigned(ADestination.FindField(Fields[i].FieldName)) then
with ADestination.FindField(Fields[i].FieldName) do begin
DisplayLabel := Fields[i].DisplayLabel;
Visible := Fields[i].Visible;
Index := Fields[i].Index;
if ADestination.Active then Continue;
if Fields[i].Calculated then Continue;
vField := GetFieldClass(Fields[i].DataType).Create(Fields[i].Owner);
try
with vField do
begin
Calculated := Fields[i].Calculated;
Size := Fields[i].Size;
Required := Fields[i].Required;
DisplayWidth := Fields[i].DisplayWidth;
DisplayLabel := Fields[i].DisplayLabel;
Visible := Fields[i].Visible;
Index := Fields[i].Index;
FieldName := Fields[i].FieldName;
OnGetText := Fields[i].OnGetText;
OnSetText := Fields[i].OnSetText;
DataSet := ADestination;
end;
if vField is TBooleanField then
TBooleanField(vField).DisplayValues := TBooleanField(Fields[i]).DisplayValues;
except
vField.Free;

Myslim, ze jsem to zkopiroval z nejake knihy ci odkud ... funguje to
pro me ucely dobre.

Stepan o:) -=* Martin Pisarik <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 24.1.2005 17:21 wrote *=-

> [...]

MP> TADOQuery neumi delat Assign. Kdyz jsem zkusil v cyklu projit vsechny fieldy
MP> zdrojove komponenty a dynamicky je vytvaret podle toho i v cilove
MP> komponente, tak mi to pri volani field->Assign haze nepochopitelne Access
MP> violation.
MP> Jak to mam udelat?
MP> Zde je kus kodu:

MP> for (int i=0;i<zdroj->FieldCount;i++) {
MP> n=zdroj->Fields->Fields[i]->ClassName();

MP> if (n=="TStringField") {
MP> sF=new TStringField(cil);
MP> cil->Fields->Add(sF);
MP> sF->Assign(zdroj->Fields->Fields[i]); // Tady to hodi AVE!

Poradi zaznamu v SQL

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 24.1.2005 19:29:54

Ne, tohle u FB neplati a pochybuji, ze nekde ano.
Vzdy je nutne psat ORDER BY, jinak se pouzije
fyzicke poradi zaznamu (a to nemusi mit nic spolecneho
s poradim vkladani).

Slavek

> 1) Pokud ma PK tak budou dle PK.
> Pokud ne, tak obecne neni poradi zaruceno to servery nezarucuji.
>
> Pavel

LCD Eizo L768 blikani textu pri posunu

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 24.1.2005 19:03:52

Auto fine contrast jsem vypnul a mam [picture] pro vse.
Chytni mysi scrollbar a zkus si pomalinku posouvat textem
v okne nahoru a dolu. Bude to blikat a rozmazavat text.

R. Plzak

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> var
> GlobalExHandler:TGlobalExHandler;
> begin
> GlobalExHandler :=TGlobalExHandler.Create;
>
> Application.OnException:=GlobalExHandler.HandlerProc;
>
> a jakmile jsem to odstranil a nasimuloval exception strtoin('x'); tak
> exceptdlg to odchytil. Zajimavy je ze kombinace GlobalExHandler a
> ExceptDlg spusobi ze aplikace ne nesmrtelna.

Ten GlobalExHandler je presne co ?

Petr Vones

Ukonceni Threadu

> V aplikaci vytvorim a spustim Thread.
> V urcitou chvili jej potrebuji z hlavniho threadu aplikace ukoncit,
> at dela, co dela. Proste ho sestrelit. Jde to nejak korektne udelat?

Korektne nijak. Existuje sice funkce TerminateThread, ale ta nadela vic
skody nez uzitku.

Jedina moznost korektniho ukonceni threadu je dat threadu nejak vedet a on
se ve vhodnou chvili ukonci sam.

Ukonceni Threadu

[*] Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 24.1.2005 15:35:13

V aplikaci vytvorim a spustim Thread.
V urcitou chvili jej potrebuji z hlavniho threadu aplikace ukoncit,
at dela, co dela. Proste ho sestrelit. Jde to nejak korektne udelat?

Dik. Igor

LCD Eizo L768 blikani textu pri posunu

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 24.1.2005 15:31:13

> [...]

pak zase zaostri.
> Az se z toho dela zle od zaludku a bolej oci. Druhy monitor LCD Samsung

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 24.1.2005 14:35:08

Ja se taky pridam:
Podobny problem jsme take meli s jednim LCD. Vymenili jsme VGA
(klasicky) kabel za silnejsi (puvodni mel mensi prumer a si i spatne
stineni) a problem se vyresil.

Petr Sikola

> preferuji CRT.
> pouziva VGA vstup tak

LCD Eizo L768 blikani textu pri posunu

[*] Jan Diblik <diblik(zv)gmail(tec)com> - 24.1.2005 14:15:07

> [...]

na nastaveni programu Screen Manager a funkci Auto fine contrast,
ktera ridi zmeny kontrastu pro ruzne aplikace.

Problem pri otvarani Excelu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 24.1.2005 13:55:05

> * podpora IDE pri prani (i kdyz toto je sporne)
No, myslel jsem pri PSANI.

Problem pri otvarani Excelu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 24.1.2005 13:49:04

Tak uplne k nicemu nejsou. Napr. v knize Delphi 4 Unleashed se doctes,
ze volani pres TypeLib ma sve vyhody oproti OleVariant. Kdyz to jde,
volam vzdy pres typelib:
* kontrola syntaxe uz v compile-time
* rychlejsi
* podpora IDE pri prani (i kdyz toto je sporne)
* moznost podedit sve "vylepsene" objekty, to pouzivame hodne.

Jinak s tvymi vyhradami souhlasim.

Jan Sebelik napsal(a):

> [...]
>
> 30 tisic radku kodu, zadny help.
> Stejne nezbyva nez MSDN anebo pokusy...
> A pokud uz ty metody znam, pak je mi komponenta na nic.
> Jedu primo pres OleVariant.
>
> Tyto komponenty navic funkcnost vubec nezapouzdruji, jsou v podstate jenom prepisem COM interface toho OLEVariant.
> Borland je tam dal podle meho soudu jenom proto, aby mohl rici "podporujeme MS Office".
> Hezke, ale k nicemu - viz vyse.
>
> Honza
> ====================================
> = RNDr. Jan Sebelik - HAES
> = Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 24.1.2005 13:31:03

> [...]

nastavenou prilis vysokou obnovovaci frekvenci, nebo je to vadny kus. IMHO
LCD nejsou moc vhodne na hry, filmy apod, resp. nemusi to byt "ono".

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 24.1.2005 13:25:01

[...]

4> zeptat na nazor k memu problemu.
4> Koupil jsem novy LCD Eizo L768 19". Ma krasne barvy a
4> perfektne
[...]

SQL pripojeni - zacatecnicky dotaz

> Podle toho pro mne je asi nejvhodnejsi ADO.
> Jake komponenty je nejvhodnejsi pouzit? A ceho se mam radeji
> vyvarovat, abych predesel zbytecnym problemum?

Tedy asi MS SQL.

Ja jsem spise priznivcem Firebird (IBX nebo IBX+ClientDataSet), takze s MS SQL nejake velke zkusenosti nemam.
Na ucebne mi skolni priklady samozrejme chodi, ale "realne" aplikace jsem pres ADO psal dosud jen do MS Access (.mdb).

Pouzijes TADOConnection + nejaky DataSet.
Je tam TADOTable, TADOQuery, TADDataSet.
Vsechny jsou odvozeny od TADOCustomDataSet, ktery fakticky veskerou funkcnost implementuje.

Ja bych tedy asi volil TADODataSet, protoze se mi zda nejmene "ohnuty" od sveho predka.
U TADOTable, TADOQuery bych se obaval nejakych moznych neprijemnosti, vzniklych "ohybanim" kvuli pofiderni kompatibilite se starou TTable, TQuery (BDE).

Za podstatnou povazuji (mimo jine) property CursorLocation.
V pripade, ze to bude na klientovi, nacitaji se ze "select" veskera data ze serveru.

V kazdem pripade bys mel dodrzet zakladni pravidla prace s jakoukoli SQL databazi:
Nacitat co nejmene dat (vyber pomoci "where" v select), maximum logiky prenest na server (triggery, ulozene procedury).

A vubec:
pokud bych nad ADO postavil TDataSetProvider+TClientDataSet, pak budu vsechno programovat na tim TClientDataSet (v podstate memory table) a ani vlastne nebudu vedet, ze je pod tim ADO a MS SQL. Navic lze aplikacni logiku rozdelit schematicky na server (MS SQL), aplikacni server (TDataSetProvider) a "tenkeho" klienta (TClientDataSet). Tohle reseni je mi hodne sympaticke.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

LCD Eizo L768 blikani textu pri posunu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.1.2005 12:40:57

From: "Robert Plzak" <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz>
> [...]

je to znacne subjektivni, jsou lide kteri tenhle problem nevidi nebo jim vubec

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2005 11:46:54

Hello Jan,

Monday, January 24, 2005, 10:50:49 AM, you wrote:

> [...]

> V Delphi neobsazene knihovny:
> TORADataSet a dalsi.

> Honza
> (zrovna jsem to minuly tyden skolil :-)
> ====================================
> = RNDr. Jan Sebelik - HAES
> = Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
> = www.haes(tec)cz
> = Vojtiskova 321
> = 507 81 Lazne Belohrad
> = tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
> ====================================
Podle toho pro mne je asi nejvhodnejsi ADO.

Jake komponenty je nejvhodnejsi pouzit? A ceho se mam radeji
vyvarovat, abych predesel zbytecnym problemum? Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

OT: LCD Eizo L768 blikani textu pri posunu

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 24.1.2005 11:44:53

Zdravim a omlouvam se za OT.
[...]

S pozdravem

R. Plzak

Data z konference

Koukal jsem na to a vse je smazane. Bohuzel nelze zjistit, kdo to ma na
svedomi. Udelam tam znovu adresar Other/KonfViewData a nakopiruju je tam
znovu. Jen aby nevzniklo nedorozumeni: nejsem ani spravcem, ani vlastnikem
toho serveru, jsem obycejny clovek, ktery se rad rozdeli o data s ostatnimi.
Proto prosim NEMAZTE je, slouzi vsem.

> [...]

InterBase/Firebird, Oracle, MySQL a dalsi.
Vyzaduje uplne jine ("odpojene") techniky prace s daty (TClientDataSet).

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 24.1.2005 10:48:49

Podle mne je jedine rozumne reseni pouzivat vzdy komponenty pro NIZSI
nebo stejnou verzi excelu, nez pouzivas. Tedy Excel 97 nebo Excel 2000.
I tak narazime na problemy - napr. metoda Sort ma jiny pocet parametru v
kazde verzi Excelu. To se pak resi volanim ne pres TypeLib ale pres
OleVariant.

Ing. Keder Vladimir napsal(a):

> Pouzivam komponenty s palety Servers
>
> uses ... ExcelXP, ...
>
> ako zistim verziu Excelu ?

Data z konference

[*] Jan Plisek <plisek(zv)spse(tec)cz> - 24.1.2005 10:42:48

Vazeni,

[...]

Dekuji predem za pomoc.
J.Plisek

SQL pripojeni - zacatecnicky dotaz

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 24.1.2005 10:38:47

Zdravim vsechny,

mam naprosto zacatecnicky dotaz. Vytvarim aplikaci, pomoci ktere by
se uzivatele meli pripojit k SQL databazi na vzdalenem serveru a
zobrazovat si tak ruzne informace. Bohuzel, nikdy jsem s databazemi v
delphi nepracoval.

Mohl by mi prosim nekdo poradit, jak se k DB pripojit? Hledal jsem
tyto informace na internetu, ale priklady, ktere jsem nasel mi
nefungovali.

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

D6 Pro, WinXP Pro SP2
MS SQL2000, Win2003

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 24.1.2005 09:50:44

Dik moc, byl jsem slepy, pouzivam oba dva, myslim ze je to v obou
stejne, takze se da pouzit 'select RDB$RELATION_NAME from RDB$RELATIONS
where RDB$SYSTEM_FLAG = 0'
Tom

>Hmm, nenapsal jsi tu nejzasadnejsi vec - jaky pouzivas DB engine. Dovolim si predpokladat, ze FB.

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 24.1.2005 09:18:39

> SELECT DISTINCT RDB$RELATION_NAME AS TABLE_NAME
> FROM RDB$RELATIONS
> WHERE
> RDB$RELATION_NAME NOT STARTING WITH 'RDB$'
> ORDER BY RDB$RELATION_NAME

Myslim, ze by to spis melo byt:

select a.rdb$relation_name
from rdb$relations a
where
(a.rdb$system_flag=0)

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Natazeni dat do TQuery resp. rxMemoryData

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 24.1.2005 09:12:38

==>Sunday, January 23, 2005 6:24 PM delphi(zv)corexpert.com wrote:

> V tom pripade je velmi dulezita WHERE clausule dotazu, respektive
> existence indexu na pole (ci kombinace poli) ktere z tech 100 tisic
> vybere ten jeden radek. Zkus poslat WHERE podminku. A popsat pole co
> jsou v ni.
>
> Jakub Dusek

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 24.1.2005 08:58:37

Pokud pouzivas komponentu TSQLConnection z Delphi, tak v ni je primo funkce
GetTableNames:

procedure TSQLConnection.GetTableNames(List: TStrings; SystemTables: Boolean
= False); Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 24.1.2005 08:48:35

> Od: Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz>
> Datum: 24.01.2005 08:31:56
>
> Ahoj, mam programek ktery vytvari strukturu databaze pro hlavni program
> ktery pak nad ni pracuje, chtel bych si v nem vypsat seznam jiz
> vytvorenych tabulek,

Ahoj.
Hmm, nenapsal jsi tu nejzasadnejsi vec - jaky pouzivas DB engine. Dovolim si predpokladat, ze FB.
Pak se to resi pres systemove tabulky, ktere normalne (pres IB Consoli) nejsou videt. Jestli chces o sve DB vedet vic, stahni si IBExperta (je ve verzi personal free) - z nej uz vyctes spoustu veci.
Pro odpoved, zda existuje nejaka tabulka delam tohle:
**********************
function TUpdDatabaze.TableExists (const Name: String;
const DTB: TDataBaze): boolean;
var
tmpSQL:TIBQuery;
begin
tmpSQL := TIBQuery.Create(nil);
try
case DTB of
dtbCentral:begin
tmpSQL.Database := IBD_Cent;
tmpSQL.Transaction := IBT_Cent;
end;
dtbPerson :begin
tmpSQL.Database := IBD_Pers;
tmpSQL.Transaction := IBT_Pers;

if not tmpSQL.Transaction.InTransaction then
tmpSQL.Transaction.StartTransaction;
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$RELATION_NAME) '+
'FROM RDB$RELATIONS '+
'WHERE RDB$RELATION_NAME = :NAZEV_TABULKY';
tmpSQL.ParamByName('NAZEV_TABULKY').AsString := AnsiUpperCase(Name);
tmpSQL.Open;
result := tmpSQL['count'] > 0;
finally
tmpSQL.close;
if tmpSQL.Transaction.Active then
tmpSQL.Transaction.Commit;
FreeAndNil(tmpSQL);

Indexy:
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$INDEX_NAME) '+
'FROM RDB$INDICES '+
'WHERE RDB$INDEX_NAME = :INDEX_TABULKY';
tmpSQL.ParamByName('INDEX_TABULKY').AsString := AnsiUpperCase(Name);

Procedury:
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$PROCEDURE_NAME) '+
'FROM RDB$PROCEDURES '+
'WHERE RDB$PROCEDURE_NAME = :PROCEDURA';
tmpSQL.ParamByName('PROCEDURA').AsString := AnsiUpperCase(Name);

Triggery:
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$TRIGGER_NAME) '+
'FROM RDB$TRIGGERS '+
'WHERE RDB$TRIGGER_NAME = :NAZEV_TRIGGER';
tmpSQL.ParamByName('NAZEV_TRIGGER').AsString := AnsiUpperCase(Name);

TableConstraint:
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$CONSTRAINT_NAME) '+
'FROM RDB$RELATION_CONSTRAINTS '+
'WHERE (RDB$CONSTRAINT_NAME = :NAZEV_KLICE) AND '+
'(RDB$RELATION_NAME = :NAZEV_TAB)';
tmpSQL.ParamByName('NAZEV_KLICE').AsString := AnsiUpperCASE(Name);
tmpSQL.ParamByName('NAZEV_TAB').AsString := AnsiUpperCASE(TableName);

Generator:
tmpSQL.SQL.Text := 'SELECT COUNT(RDB$GENERATOR_NAME) '+
'FROM RDB$GENERATORS '+
'WHERE RDB$GENERATOR_NAME = :NAZEV_GENERATOR';
tmpSQL.ParamByName('NAZEV_GENERATOR').AsString := AnsiUpperCase(Name);

D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 24.1.2005 08:46:34

No ono to celkem nic neni :)))

Nasledujici select vybere seznam vsech tabulek a views, ktere nejsou
systemove (tzn. nezacinaji retezcem RDB$):

SELECT DISTINCT RDB$RELATION_NAME AS TABLE_NAME
FROM RDB$RELATIONS
WHERE
RDB$RELATION_NAME NOT STARTING WITH 'RDB$'
ORDER BY RDB$RELATION_NAME

on ten exceptdlg nevyhodil zadnou vyjimku. Ale presto tam musela neke
nastat. Pak jsem si ale vzpomel ze v DPR mam osetrene vyjimky pres

> [...]

exceptdlg to odchytil. Zajimavy je ze kombinace GlobalExHandler a
ExceptDlg spusobi ze aplikace ne nesmrtelna.

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Zjisteni seznamu existujicich tabulek ve Firebirdu

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 24.1.2005 08:26:32

Ahoj, mam programek ktery vytvari strukturu databaze pro hlavni program
ktery pak nad ni pracuje, chtel bych si v nem vypsat seznam jiz
vytvorenych tabulek, je to sice trosku neco navic ale i do budoucna bych
rad tohle umel, nevite nekdo jak to z te databaze dostat, prochazel jsem
systemove tabulky, ale v zadne to nenasel, resp. spousta z nich mela
memo a blob hodnoty ktere mi nezobrazoval.

Dik moc, Tom

FB - Chyba: Unable to complete... pripojeni bylo v

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 24.1.2005 08:14:31

> Od: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> Datum: 21.01.2005 15:25:00
>
> Jeste pad serveru :))).
> Takze si prostuduj log serveru.

Tak tuhle odpoved jsem trochu cekal - nicmene z logu serveru nejsem moudry. Dovoluji si ho tady vlozit.
******************************
ABV (Client) Wed Jan 19 13:33:23 2005
Guardian starting: C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\bin\fbserver.exe
ABV (Client) Wed Jan 19 15:07:39 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:29 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:35 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:38 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:40 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:44 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:44 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Wed Jan 19 15:10:50 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Thu Jan 20 13:24:39 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Thu Jan 20 13:24:39 2005
INET/inet_error: send errno = 10054
ABV (Client) Fri Jan 21 10:09:20 2005
Guardian starting: C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\bin\fbserver.exe
******************************
Da se z toho vycist neco, co by mohlo dany problem vyresit?
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

OT: obnoveni smazaneho zaznamu ve FireBirdu

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 24.1.2005 07:02:26

Ahoj.
Potreboval bych vedet, zda FireBird 1.5 pri smazani zaznamu tabulky jen
zaznam oznaci jako neplatny a pokud ano, zda existuje mechanismus, jak
zaznam opet obnovit (zplatnit).
K pristupu k databazi pouzivam IBDatabase, IBTransaction, IBTable a IBQuery.
S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000

Data za cely mesic

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 23.1.2005 23:53:32

Je mi lito, ale kartezky soucin ma sva pravidla.
tj. ses schopen dostat jen vsechny EXISTUJI kombinace
A x B, ale neexistujici nedostanes.
a to chtel tazatel (neexistuje DEN, ale on chtel ho mit).
Takze jsou dve reseni:
1. Tabulka
2. Ulozna procedura, ktera vygeneruje data, ktera by jinak byla v
tabulce.

Popsal jsem druhe reseni.

FOR cyklus umi jen prochazet zaznamy, nikol
iterovat promennou, to umi u FB pouze while.

Slavek

> tak to bych se hadal, proc si nemuzu na select udelat cursor viz
> dokumentace FOR SELECT a pracovat s nim? Vysvetlis mi to?
> Mimochodem proc nepouzijete reseni ktere jsem poslal predtim.
> Nezlobte
> se na me ale kvuli zjisteni hodnot za mesic delat tabulku mno fuj.
>
> Ales

> iteracni cyklus.
> za ktery se

> zjistit, koukni se
> (tydenni report

JCL a odchyceni chyboveho stavu..

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 23.1.2005 23:49:31

david.kopecek(zv)hacktrack.com wrote:
> [...]
> padu a jakekoliv exception.. Coz me velmi zarazi. Aplikace proste
> bezi jako by byla nesmrtelna.
>
> Nevite cim by tohle mohlo byt zpusobeno ?

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.1.2005 22:35:26

Slavomir Skopalik napsal(a):

> [...]
>i=0;
>WHILE(i<pocetdni)DO BEGIN
> SELECT ... WHERE datum BETWEEN :zacatel AND :zacatek+1 INTO ...;

Data za cely mesic

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 23.1.2005 22:19:23

Ahoj Dalibore :-)

To se dela opravdu spatne. Budes muset pouzit druhou tabulku ve ktere
budou jenom VSECHNY datumy pro potrebny casovy interval. V selectu ji
pak spojis s tabulkou ze ktere vybiras data.

Muzes to udelat bud v ulozene procedure, kde si vytvoris na serveru
docasnou tabulku a tu spojis s tabulkou ze ktere vybiras data.
Procedura pak nevraci parametry, ale result set (nevim, jestli to jde
ve Firebirdu, ale v MSSQL ano).

Nebo si (treba na zacatku roku) vygeneruj tabulku ve ktere budou
jen datumy na cely rok, (nebo 10 let atd. :), spojis ji s tabulkou
ze ktere vybiras data a omezis to prez ty datumy.

Nebo muzes udelat 28-31 unionem spojenych selectu, a v kazdem vybiras
data za 1 den ... ale to je fakt uchylarna :-)

Stepan o:) -=* Dalibor <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 23.1.2005 18:26 wrote *=-

D> Ahoj, potreboval bych vybrat data z tabulky za cely mesic.
D> Klasickym selectem dostanu jenom dny, ve kterych nejaka data byly.
D> Jak to delate vy?

D> Dalibor

D> Firebird 1.5, Delphi 7

Data za cely mesic

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 23.1.2005 22:01:22

> [...]

> Rozhodne nepouzij dolni prikaz, to je naprosta blbost.
> Rozdil za poslednich 30 dni a za posledni mesic kazdy urcite vime:-D

Data za cely mesic

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.1.2005 19:11:10

> [...]
Rozhodne nepouzij dolni prikaz, to je naprosta blbost.
Rozdil za poslednich 30 dni a za posledni mesic kazdy urcite vime:-D

Data za cely mesic

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.1.2005 19:01:08

To je preci blbost, vsichni vime proc
ja bych to udelal nejak takhle

select substring(cast (p.evidoval_date as varchar(24)) from 1 for 7)
from p_prijatefa p where substring(cast (p.evidoval_date as varchar(24))
from 1 for 7) ='2005-01'

Ales

Jiri Cincura napsal(a):

>A mas tam nejaky datum?
>
>Pokud jo, zkus si pridat podminku: WHERE CAST(datum AS DATE)>=(CURRENT_DATE-30).
>
>Jestli jsem to nepochopil, tak se omlouvam.

Data za cely mesic

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.1.2005 18:59:08

Dalibor wrote:
> Datum tam mam.
> Vypis ma obsahovat vsechny dny, tedy od 1. do 31 a to i dny ve kterych
> nic neni.

A kdyz tam nic nejni, je tam co? NULL?

Pokud tam vubec nic nejni, prehodnotil bych navrh DB a daval bych tam prave treba NULL.

Jinak dalsi moznost me napadla, udelat jeste jednu tabulku (pouze datum a ty zbyle sloupce ale s NULL) a s ni udelat sjednoceni.

> [...]

> http://phorum.cincura.net/
> http://x2develop.com/

Natazeni dat do TQuery resp. rxMemoryData

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 23.1.2005 18:24:54

Sunday, January 23, 2005, 5:26:49 PM, you wrote:

JM> Temer vyhradne jeden radek, jedna se vetsinou o promenne typu interger (cca
JM> 90%), zbytek jsou datumy a stringy... Tabulka muze obsahovat desetitisice
JM> radku, nemela by prelezt 100 tis.

JM> Jirka Matejka

Data za cely mesic

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.1.2005 18:35:06

Dalibor wrote:
> [...]

Ahoj, potreboval bych vybrat data z tabulky za cely mesic.
Klasickym selectem dostanu jenom dny, ve kterych nejaka data byly.

DBGrid Refresh

[*] RTE <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.1.2005 18:24:55

Ale ono jde hlavne o to, ze pokud oznaceny zaznam je napr.

>uprostred >> obrazovky, tak po refresh se obsah posune. Potreboval
>bych tedy ulozit >> pozici prvniho zobrazeneho zaznamu a pak zase
>po nacteni dat obnovit tuto >> pozici tak, aby nedoslo k zadnemu
>posunu.

Ja pouzivam v potomkovi DBGridu podobnou konstrukci jako Viktor Doubek,
s vyuzitim primarniho klice tabulky. Zaznam zustane vzdy na svem miste v
DBGridu a pokud byl aktivni, aktivnim tez zustane.

S pozdravem
Petr Marik

type
TScrollPos = record
GridPosition:integer;
ActRec:longint;
end;

TDBGridWR = class(TDBGrid)
procedure GetScrollPos( var scrollPos: TScrollPos; const ActField :
string);
procedure SetScrollPos( const scrollPos: TScrollPos; const ActField :
string );

procedure TDBGridWithRuler.GetScrollPos( var scrollPos: TScrollPos;
const ActField:string);
begin //preda ven cislo radku v mrizce a pozici aktualniho zaznamu
podle pole ActField
scrollPos.ActRec:=Datasource.Dataset.FieldByname(ActField).AsInteger;
scrollPos.GridPosition:=DataLink.ActiveRecord;
end;
procedure TDBGridWithRuler.SetScrollPos( const scrollPos: TScrollPos;
const ActField:string);
var
n:integer;
begin //nastavi grid do pozadovane scroll pozice
Datasource.dataset.DisableControls;
if Datasource.dataset.Locate(ActField,scrollPos.ActRec,[]) then
begin
n:=DataLink.ActiveRecord;
if n>scrollPos.GridPosition then
begin

Datasource.dataset.MoveBy(DataLink.RecordCount-ScrollPos.Gridposition-1);

Datasource.dataset.MoveBy(-DataLink.RecordCount+ScrollPos.Gridposition+1);
end;
if n<scrollPos.GridPosition then
begin
Datasource.dataset.MoveBy(-scrollPos.GridPosition);
Datasource.dataset.MoveBy(scrollPos.GridPosition);
Datasource.dataset.EnableControls;
end;

v aplikaci je pouziti jednoduche

procedure XX

var
sp:TScrollPos;

DBGridWR.Datasource.Dataset.DisableControls;
DBGridWR.GetScrollPos(sp,ActFields);
//ActFields je nazev pole, podle ktereho se hleda, spolehlive a
jednoduche je pole typu Autoinc.
// Pokud je pouzit slozeny klic, musi se upravit volani procedury
Locate a ActFields je pak
// seznam nazvu poli slozeneho klice.
//libovolne oprace s datasetem gridu, pripadne i dalsimi

DBGridWR.SetScrollPos(sp,ActFields); //pole je nazev stejneho
pole jako vyse
DBGridWR.Datasource.Dataset.EnableControls;

nastaveni uctu v Outlook pres Delphi

[*] Slavek Hemala <vlkb(zv)atlas(tec)cz> - 23.1.2005 18:20:53

ahoj,
nevite jak by se dal nastavit SMTP server vsech uctu, ktere jsou v
Outlook2003? Predstavoval bych si to tak, ze bych pouzil CreateOLEObject na
pripojeni k Outlooku ale pak dal nevim, jak se dostat k nastaveni uctu.

Natazeni dat do TQuery resp. rxMemoryData

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 23.1.2005 17:26:49

==>Sunday, January 23, 2005 5:18 PM delphi(zv)corexpert.com wrote:

> Ahoj,
> kolik se taha na klienta radku? Kolik je v tabulce celkem radku?

Natazeni dat do TQuery resp. rxMemoryData

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 23.1.2005 17:18:48

Sunday, January 23, 2005, 4:46:45 PM, you wrote:

> [...]

JM> Jirka Matejka
JM> D6Prof, W2000 SP4, MySQL 4.0.23

Natazeni dat do TQuery resp. rxMemoryData

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 23.1.2005 16:46:45

Zdravim,
[...]

Nacteni HTML stranky z netu.

> Mas asi spis na mysli:
>
> Synapse - HttpSend. ;-)
> Lukas Gebauer.
Ano - pisal som to z pamati :-), inak je to vyborna kniznica.
Lauko.

Nacteni HTML stranky z netu.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.1.2005 11:12:21

From: "Pavel !" <paullb(zv)seznam(tec)cz>> Ahoj, zdravim. Potrefoval bych nejakym zpusobem nacist obsah webove
> stanky z netu pr : http://neco.xx/index.htm
> Obsah toho htm souboru treba do StringListu.

FireBird: Vnorene fce v SQL

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.1.2005 10:46:15

Ahoj,

mam takovyto select:

SELECT script, COUNT(script) FROM mrtg WHERE CAST(dt AS DATE)>=(CURRENT_DATE-7) AND script LIKE '%read%' GROUP BY script ORDER BY 2
DESC;

skvele to funguje (vypisuje to "statistiku", jake skripty uzivatel vybiral a spoustel).

Ale jak bych jeste potreboval, aby to vypisovalo jen skripty, jejich pocet spusteni (COUNT(script)) je vetsi jak prumer v celych
spoustenich. Jako abych tam mohl dat HAVING COUNT(script)>AVG(COUNT(script)).

Ale jak na to, tohle samozrejme nejde? Zkousel jsem nejake vnorene selecty, ale bez uspechu.

[...]

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2005 10:06:07

Ahoj, zdravim. Potrefoval bych nejakym zpusobem nacist obsah webove
stanky z netu pr : http://neco.xx/index.htm
Obsah toho htm souboru treba do StringListu.

Co vlasne potrebuji
-------------------
* Nacteni strabnky z Webu do promene ci objektu
* Funkci pro hedani v retezci pr:
chci najit v obsahu <A href="(libovolny text).(jpg|jpeg)">
* Zjisteni velikosti nejakeho objektu na strance (B)

Diky.

IR ovladac k TV karte

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 23.1.2005 10:06:10

Kalasickej IR/Da port na kompu neni, pouze ten co je implementovany na
TV karte. Ale na nej aspi pujde tezko nejak pristupovat. Kdyz o nem
nevim skoro nic.

p.
From: "Ing. Keder Vladimir" <vkeder(zv)iol.sk>
> Access violation at address 00000000. Read of address 00000000.

Neni problem v tom, ze pouzivas predimportovane komponenty pro Excel XP a
> [...]

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 22.1.2005 19:33:01

From: "Ing. Keder Vladimir" <vkeder(zv)iol.sk>
> Potrebujem otvorit Excel a vytlacit subor xls. Pouzivam Delphi 7 a pri
> instalacii som si vybral podporu Office XP. Pokial sa pokusim otvorit Excel
> XP tak je to bez problemov. Pokial to iste vyskusam s Excel 2000, skonci
> operacia chybou. Pouzivam nasledujucu konstrukciu

S jakou chybou ?

Petr Vones

Problem pri otvarani Excelu

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 22.1.2005 16:52:44

Ahoj

[...]

Excel := TExcelApplication.Create(Application);
Excel.ConnectKind := ckNewInstance;
WBK := Excel.Workbooks.Open(tmpFile, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, 0);
Excel.ActiveWorkbook.PrintOut(1, 20, PrintDialog.Copies, False,
Printer.Printers[Printer.PrinterIndex], False, PrintDialog.Collate,
EmptyParam, 0);
WBK.Close(False, tmpFile, 0, 0);
Excel.Free;

Ako zabezpecit bezproblemove Otvorenie, Vytlacenie a Ukoncenie Excel 2000/XP
?

Ing. Keder Vladimir

Of Topic

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 22.1.2005 13:38:29

> (Podobne ako to je na listenwac(tec)cz, kde sa do tela spravy dal nejaky
> parameter, uz si nespominam aky a stiahla sa cela diskusia na fore trebars
> asp-l)
*A starsie data este tu:
http://www.rydval(tec)cz/slavek/DataZKonference.php

> Vie niekto poradit dobre stranky venovane delphi, v cestine, slovencine
> ?(V
> delphi zaciatocnik.)
http://brant.wz(tec)cz/

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonlune.sk

Of Topic

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 22.1.2005 12:08:20

On 22 Jan 2005 at 10:16, ivan wrote:

> Neda sa nejakym sposobom stiahnut diskusia na tomto fore, nechcel by
> som zatazovat forum otazkami, ktore mozno uz boli preberane
> niekolkokrat. (Podobne ako to je na listenwac(tec)cz, kde sa do tela
> spravy dal nejaky parameter, uz si nespominam aky a stiahla sa cela
> diskusia na fore trebars asp-l)
>
> Vie niekto poradit dobre stranky venovane delphi, v cestine,
> slovencine ?(V delphi zaciatocnik.)

podivej se tady
http://www.pspad.com/cz/konfview.htm

Jarek Uher

Of Topic

[*] ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 22.1.2005 10:16:10

OT:

[...]

Ivan

mnoho framu na jednom formulari

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 22.1.2005 04:17:41

Pri vytvareni mnoha framu na formulari dochazi, podle vyjadreni meho kolegy
(tedy sefa :-), k vycerpani systemovych prostredku. Jiz se to v konferenci
objevilo. Jde mi o to, zda nemohu prostredky uvolnit napriklad tim, ze bych
pred kazdym, nebo po kazdem vytvareni framu zavolal cosi jako
Application.ProcessMessages. Po pravde receno nevim presne, co ty prostredky
tak zere. Zda to jsou samotne framy nebo, zda to je cosi jineho. Jeste se to
pokusim propatrat, ale pokud by nekdo mel podobny problem a nejakym zpusobem
ho jiz resil. Tak by mne to reseni zajimalo. (Vytvareni framu az po
vytvoreni formulare - ComponentFromString() jsem se chtel nejak vyhnout,
nebot nevim, co to vsechno prinese za svizele, chtel bych to obejit nejak
jednoduseji..)

Ma nekdo zkusenosti s pouzitim vetsiho mnozstvi framu na jednom formulari
(20, 30 ..) ??

JR

icq: 84661209
tel.: 777055590
email: jan_rizek(zv)centrum(tec)cz

Webhosting

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 21.1.2005 20:09:03

Pavel Poles wrote:
> www.pipni(tec)cz maji firebird, ale myslim ze bezi na Linuxu.

Ano, u nas na pipni(tec)cz je FireBird, ale bezi na Linuxu.

Jinak si samozrejme doporucuji placeny, free je opravdu pro nenarocne aplikace.

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

synchronizace s Abrou G2(G3)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2005 15:24:43

Jiri Rocnak wrote:
> Kdyz uz jsme tady narazili na Abra OLE, tak bych se chtel zeptat, jak
> spravne inicializovat tento objekt, pokud jej chci pouzivat ve zvlastnim
> threadu. Hlasilo mi to kdysi nejakou chybu s CoInitialize. Podrobnosti si uz
> nepamatuji - thready jsem vypustil :-) Ted by se mi to ale docela hodilo.
> Poradi nekdo? Treba Martin Schayna?

Zrejme se jedna o obecny problem s inicializaci klienta libovolneho OLE
serveru, v kazdem threadu je treba volat CoInitialize a CoUnitialize.
Delphi se te od toho snazi odfiltrovat, protoze vola defaultne pro
hlavni thread CoInitialize samo jakmile pouzijes unitu ComObj.

Martin Schayna

FB - Chyba: Unable to complete... pripojeni bylo v

Rekl bych, ze daleko nejcastejsi pricinou je zhrouceni serveru pripadne
situace, kdy se server sice jeste formalne nezhroutil ale vtipnym pozadavkem
se zahltil tak, ze na nic jineho nema cas.
> Unable to complete network request to host "ABC".
> Error writing data to the connection.
> Stavajici pripojeni bylo vynucene ukonceno vzdalenym hostitelem.
> Uz se to tu parkrat rozebiralo a tak se chci zeptat, jestli nemate nekdo
> nejaky tip jak to odstranit popr. nejake nove informace. Tusim, ze tu
> padly nazory:
> - chyba sitoveho prvku (switch)
> - chyba sitovky
> - chybny driver sitovky

FB - Chyba: Unable to complete... pripojeni bylo v

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.1.2005 14:28:39

Jeste pad serveru :))).
Takze si prostuduj log serveru.

Slavek

> No jo, ale plati to, kdyz mam server a aplikaci na jednom PC?
> To teoreticky pres sitovky vlstne ani nejdu...

synchronizace s Abrou G2(G3)

[*] Jiri Rocnak <rocnak(zv)admiscz(tec)net> - 21.1.2005 13:56:36

[...]

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 21.1.2005 12:38:31

> [...]
posunu.

LD> zkus se podivat na Datalink.ActiveRecord a podobne zalezitosti
- LD> nejspis do zdroju db.pas, dbgrids.pas apod. Nicmene mam
pocit, ze LD> zrovna to ActiveRecord, ktere vlastne tusim obvykle
udava, kolikaty LD> radek shora je v gridu aktivni, je read only.
Treba ale najdes zpusob, LD> jak to ovlivnit.

Ja to pouzivam v potomkovi DBGridu takto (neni to uplne koser, ale
pro me pouziti to postacuje):
---------
type
TScrollPos = record
TopRec: integer;
ActRec: integer;
end;

TMyDBGrid = class(TDBGrid)
procedure GetScrollPos( var scrollPos: TScrollPos);
procedure SetScrollPos( const scrollPos: TScrollPos);

procedure TMyDBGrid.GetScrollPos( var scrollPos: TScrollPos);
begin //preda ven cislo aktualniho zaznamu a zaznamu, ktery je v
1.viditelnem radku gridu scrollPos.ActRec :=
DataSource.DataSet.RecNo;
scrollPos.TopRec := scrollPos.ActRec - DataLink.ActiveRecord;
end;

procedure TMyDBGrid.SetScrollPos( const scrollPos: TScrollPos);
begin //nastavi grid do pozadovane scroll pozice a na pozadovany
aktualni zaznam DataSource.DataSet.First;
DataSource.DataSet.MoveBy( scrollPos.TopRec +
DataLink.RecordCount - 2); DataSource.DataSet.MoveBy(
scrollPos.ActRec - DataSource.DataSet.RecNo); end;
---------

Aplikace pak vypada takto (DBG je ten muj potomek gridu) - v tomto
pripade specialni prohledavani datasetu, ktery se projizdi po
zaznamech:
---------
var
CDS :TClientDataSet;
found :boolean;
sp :TScrollPos;
//predat si prohledavany dataset (hledame to primo v nem)
CDS := TClientDataSet( DBG.DataSource.DataSet);

//schovat si aktualni pozici
DBG.GetScrollPos( sp);
CDS.DisableControls;
try
//projizdet dataset prislusnym smerem, nastavit found
..

//nenasli -> vratime se do vychozi pozice
if not found then
DBG.SetScrollPos( sp);

finally
CDS.EnableControls;

Webhosting

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 21.1.2005 12:26:29

www.pipni(tec)cz maji firebird, ale myslim ze bezi na Linuxu.

Krom toho jejich free hosting moc nedoporucuji, spatne zkusenosti...

> Nevi nekdo o moznosti webhosting pro Firebird provozovany pod OS Windows.
> Dik za kazde nasmerovani. Vlada

synchronizace s Abrou G2(G3)

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 21.1.2005 12:20:29

> Set InvoiceObject = G3.CreateObject("(zv)IssuedInvoice") Set
> InvoiceData = InvoiceObject.GetValues(ID) Set InvoiceRows =
> InvoiceData.ValueByName("Rows") For Each InvoiceRowData in InvoiceRows
> InvoiceRowData.ValueByName("Text") = "oprava"
> Next
> InvoiceObject.UpdateValues ID, InvoiceData
>
> Pokud budes mit problemy a ja cas, muzu poradit ;-)

Ted uz to zvladnu, diky za navod :-)
Jeste bych potreboval vedet, jestli se pri zakladani noveho radku (treba InvoiceRow) da zjistit jeho ID, ktere bude ulozeno. ID hlavicky vrati fce "mInvoice.CreateNewFromValues(mInvoiceData)". Ale u polozky? Tam je jen metoda "mCollection.Add(mInvoiceRowData)" ktera nic nevraci. Jde mi o to, ze potrebuju udrzet nejakou vazbu mezi obemi databazemi. Byla by moznost po ulozeni faktury znovu ji nacist a precist ID polozek, ale pak zas vznika problem pri parovani a bylo by to narocnejci na vykon...

David

Predava (ekonomickych) dat mezi programy

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 21.1.2005 12:08:28

> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
> Predmet: Predava (ekonomickych) dat mezi programy
> Vidim, ze ABRA G2 nabizi moznost OLE. Zabyval se nekdo nejakou
> standartizaci pri predavani dat mezi ekonomickymi subjekty,
> existuje norma
> nebo open platforma pro sjednoceni komunikace (napriklad na
> XML)? A pokud
> nic neexistuje, neni chut neco zakladniho pripravit na
platforme teto
> konference? Urcite je mezi nami dost zkusenych praktiku.

Ale bohuzial nieco existuje. System pre vymenu elektronickych
dat EDI (www.edi(tec)cz).
Ide o medzinarodny standard. Technologicky je to naprosty
shit a pre firmu nasej velkosti, ktora to pouziva, potrebujes
aspon jednoho cloveka na plny uvazok, ktory sa stara o
"plynuly" chod tejto "lacnej" "sluzby".

Druhy "bohuzial" je ten, ze ako to uz vo svete chodi, vyhrava
ten, kdo je marketingovo zaujimavejsi a nie ten, kdo je
technologicky lepsi. O nakupe SW rozhoduju manazeri odtrhnuty od reality,
.... to hovori za vsetko.
EDI je vyznamne podporovane konzorciom
hypermarketov, ktore ovladaju trh a ktore to pouzivaju.
Hypermaktery "nutia" samozrejme ostate firmy k vyuzivanu
tohto "standardu". Osobne si myslim, ze nie je prilis rozumne
vytvorit nieco obdobne a konkurovat im.

Inym riesenim (pre mensich partnerov) je samozrejme pouzit nejaky
middleware. Napriklad
MS BizTalk Server. Rovnake stroje maju i SAP, Oracle, HP, ...

Cize si myslim, ze cokolvek dalsie je neprerazitelne.

Pavol Kakacka
Vedouci vyvoje IS
AAC Czech s.r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
pavol.kakacka(zv)aac-czech(tec)cz
www.aac-czech(tec)cz

Predava (ekonomickych) dat mezi programy

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 21.1.2005 11:36:25

On Behalf Of Vaclav Riha
> [...]
> nic neexistuje, neni chut neco zakladniho pripravit na platforme teto
> konference? Urcite je mezi nami dost zkusenych praktiku.

Existuje EDI. To definuje ruzne typy standartizovanych zprav
(Faktura,Objednavka.....)
Ovsem u nas obchodni retezce, ktere hraji pri implementaci velkou roli (u
nichz na rozhodujicich mistech sedi takovi ti "managori s opravdu ale
opravdu hodne utazenou kravatou") zacaly implementovat zpravy trochu
chaoticky a misto toho aby nejprve zavedly predavani ciselniku, tak zacaly
dost nelogicky zpravami typu objednavka, faktura atd...
Tim padem je nesmirny problem, protoze nejprve musi dojit "papirovou" cestou
k sladeni ciselniku a teprve po te lze pouzit EDI zpravy. Ovsem vylucuje to
jakoukoliv zmenu sortimentu u dodavatele a tak se to cele zvrhlo v to, ze to
retezce pouzivaji pouze na staly sortiment coz byvaji vetsinou pouze
zakladni potraviny. Ostatni dodavatele maji smulu protoze i kdyz maji
nejakou cast sveho sortimentu v kolonce "staly sortiment" vzdy obvykle
existuje urcita cast sortimentu "akcniho zbozi" o kterem se neda pres EDI
komunikovat a tim padem je pro ne EDI na nic, neb mit ve firme zcela osobity
logisticky proces pro kazdy retezec jeste dvakrat, neni uspora ale naopak
podhoubi pro problemy.

Tot moje zkusenost.

Ludek

Predava (ekonomickych) dat mezi programy

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 21.1.2005 11:10:22

Priklad z praxe:

Mame velky (rozumej drahy) IS na vyrobu, ale ma spatnou ekonomiku.
Mame velky (rozumej drahy) IS na ekonomiku, ale ma spatnou vyrobu.
Ti dva sami navrhli, ze se dohodnou.
Jedou na platforme MS-SQL, data maji diky vychozi collate radeji
ve spolecne treti DB. Data si prehazujou triggrama, krkolomne
je to cele ale budiz. A ted. Je tam chyba. Volam prvnimu, chyba
je u druheho. Volam druhemu, ten zas tvrdi, ze je chyba u prvniho.
Jeden si hraje na SQL guru a bud bude po jeho nebo vubec.
Ego programatoru nezna mezi, to mi ver (nejsem vyjimkou). Tedy
si myslim, ze jakakoli dohoda je nemozna.
A to mam pripad, kdy pouzivaji stejnou platformu. Co takhle
DBF soubory (nejmenovaneho ucetnictvi) s Oracle tabulkami
vyrobniho IS?

Buh zehnej Tvemu konani (ale byt Tebou radeji zkusim
levitaci nebo suchou noho Mrtve more a tak).

Martin

P.S. Omlouvam se za predchozi, asi Tunderbird nebo nekde
mezi klavesnici a zidli...

Webhosting

[*] Vladimir Vrba - TKV <vrba(zv)tkv(tec)cz> - 21.1.2005 11:32:24

Nevi nekdo o moznosti webhosting pro Firebird provozovany pod OS Windows.
Dik za kazde nasmerovani. Vlada

synchronizace s Abrou G2(G3)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.2005 11:04:22

Liska David wrote:
> delam export faktur do Abry G2 pres OLE. Zalozeni
> noveho dokladu vcetne polozek jde, na to jsem prisel.
> Zmena hlavicky existujiciho dokladu taky. Ale za boha
> nemuzu prijit jak zmenit existujici radek (polozku
> faktury). Ted to delam tak, ze pri zmene exist. dokladu
> vsechny radky smazu a zalozim znovu, ale prijde mi to
> jako spatne reseni... Vi nekdo jak na to?

Radky se opravuji skrz hlavicku, proste si pozadas o
data objektu faktury (interface ObjectData) a na nem
pozadas o kolekci radek pomoci ValueByName('Rows'),
dostanes interface DataCollection, ktery muzes prochazet
a kazdy clen kolekce je zase objekt typu ObjectData,
tentokrat se vsak jedna o radek faktury. Na nem muzes
pristupovat k jeho hodnotam, treba ValueByName('Text').
Na zaver ulozis cely objekt faktury pomoci UpdateValues.
S radky se samostatne nepracuje, vzdy pres jejich
hlavicku, toto plati i pro ulozeni nove faktury.

Priklad opravy vsech radku faktury ve VBS:

Dim G3
Set G3 = CreateObject("AbraOLE.Application")

Dim InvoiceObject,
Dim ID, InvoiceData, InvoiceRows, InvoiceRowData

ID = .... ' ID objektu opravovane faktury

[...]

http://www.abra(tec)cz/

Predava (ekonomickych) dat mezi programy

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 21.1.2005 10:58:16

P+AVkA7Q-klad z praxe:

M+AOE-me velk+AP0- (rozum+ARs-j drah+AP0-) IS na v+AP0-robu, ale m+AOE- +AWE-patnou ekonomiku.
M+AOE-me velk+AP0- (rozum+ARs-j drah+AP0-) IS na ekonomiku, ale m+AOE- +AWE-patnou v+AP0-robu.
Ti dva sami navrhli, +AX4-e se dohodnou.
Jedou na platform+ARs- MS-SQL, data maj+AO0- d+AO0-ky v+AP0-choz+AO0- collate rad+ARs-ji
ve spole+AQ0-n+AOk- t+AVk-et+AO0- DB. Data si p+AVk-ehazujou triggrama, krkolomn+AOk-
je to cel+AOk- ale budi+AX4-. A te+AQ8-. Je tam chyba. Vol+AOE-m prvn+AO0-mu, chyba
je u druh+AOk-ho. Vol+AOE-m druh+AOk-mu, ten zas tvrd+AO0-, +AX4-e je chyba u prvn+AO0-ho.
Jeden si hraje na SQL guru a bu+AQ8- bude po jeho nebo v+AW8-bec.
Ego program+AOE-tor+AW8- nezn+AOE- mez+AO0-, to mi v+ARsBWQ- (nejsem v+AP0-jimkou). Tedy
si mysl+AO0-m, +AX4-e jak+AOE-koli dohoda je nemo+AX4-n+AOE-.
A to m+AOE-m p+AVkA7Q-pad, kdy pou+AX4A7Q-vaj+AO0- stejnou platformu. Co takhle
DBF soubory (nejmenovan+AOk-ho +APoBDQ-etnictv+AO0-) s Oracle tabulkami
v+AP0-robn+AO0-ho IS?

B+AW8-h +AX4-ehnej Tv+AOk-mu kon+AOE-n+AO0- (ale b+AP0-t Tebou rad+ARs-ji zkus+AO0-m
levitaci nebo suchou noho Mrtv+AOk- mo+AVk-e a tak).

Martin

> [...]
> nic neexistuje, neni chut neco zakladniho pripravit na platforme teto
> konference? Urcite je mezi nami dost zkusenych praktiku.

Odchoz+AO0- zpr+AOE-va neobsahuje vir
Zkontrolov+AOE-no Antivirov+AP0-m syst+AOk-mem AVG.
Verze: 7.0.302 / Virov+AOE- b+AOE-ze: 265.7.1 - datum vyd+AOE-n+AO0-: 19

Predava (ekonomickych) dat mezi programy

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 21.1.2005 10:44:10

[...]

S pozdravem Vaclav Riha

FB - Chyba: Unable to complete... pripojeni bylo v

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 21.1.2005 09:58:06

Ahoj panove!
Mam problem, ktery se tu uz nekolikrat resil. Z niceho nic se mi obcas objevi hlaseni:

[...]

Za kazdy napad budu vdecny.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

TMemo - obarveni jednotlivych tetu

[*] vstuchl(zv)email(tec)cz - 21.1.2005 09:58:06

Ahoj, potreboval bych poradit, jak se da v komponente TMemo udelat obarveni textu. Napriklad prvni radka bude cervena, druha modra, na treti bude jen od znaku 5 do znaku 50 jina barva.

Dekuji za kazde voditko,

Vasek

TMemo - obarveni jednotlivych tetu

[*] Ing. Ludek Florian <ludek.florian(zv)bluerose(tec)cz> - 21.1.2005 09:42:04

Cauec,

> [...]
textu. Napriklad prvni radka bude cervena, druha modra, na treti bude jen od

nekde jsem stahnul priklad, ale na ListBox, tak ten je nize, EXE s prikladem
a zdroji Ti posilam primo, ne do konference.

unit head;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm_hlavni = class(TForm)
ListBox: TListBox;
Timer: TTimer;
Shape1: TShape;
CheckBox: TCheckBox;
icq1: TImage;
icq2: TImage;
Label1: TLabel;
Label2: TLabel;
procedure ListBoxMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
procedure TimerTimer(Sender: TObject);
procedure ListBoxDrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
procedure ListBoxEnter(Sender: TObject);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure CheckBoxMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
procedure icq2MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
procedure FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);

Form_hlavni: TForm_hlavni;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm_hlavni.ListBoxMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X,
Y: Integer);
begin
if not CheckBox.Checked then
begin
if (Y > ListBox.Height - 10) then
listBox.Perform(WM_VSCROLL,SB_LINEDOWN,0)
else
if (Y < 10) then
listBox.Perform(WM_VSCROLL,SB_LINEUP,0);

procedure TForm_hlavni.TimerTimer(Sender: TObject);
begin
ListBox.Perform(WM_VSCROLL,SB_LINEDOWN,0);
end;

procedure TForm_hlavni.ListBoxDrawItem(Control: TWinControl;
Index: Integer; Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
begin
if index mod 2 = 0 then
begin
ListBox.Canvas.Font.Color := clWhite;

ListBox.Canvas.Brush.Color := $00A86E3A;
Rect.Right := ListBox.Width div 2;
ListBox.Canvas.FillRect(rect);

ListBox.Canvas.Brush.Color := $005B5BFF;

Rect.Left := Rect.Right;
Rect.Right := ListBox.Width;
ListBox.Canvas.FillRect(Rect);
end;

ListBox.Canvas.Brush.Style := bsClear;
ListBox.Canvas.TextOut(0,Rect.Top, ListBox.Items[Index]);
end;

// (index mod 2) = 1 - sudy
// (index mod 2) = 0 - lichy
// (index mod 3) = 0 - kazda treti
// (index mod 4) = 0 - kazda ctvrta

procedure TForm_hlavni.ListBoxEnter(Sender: TObject);
begin
CheckBox.SetFocus;
end;

procedure TForm_hlavni.FormCreate(Sender: TObject);
begin
ListBox.Perform(WM_VSCROLL,SB_TOP,0);
end;

procedure TForm_hlavni.CheckBoxMouseUp(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
ListBox.Perform(WM_VSCROLL,SB_TOP,0);

if CheckBox.Checked then
Timer.Enabled := true
else
Timer.Enabled := false;
end;

procedure TForm_hlavni.icq2MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
begin
icq1.Show;
end;

procedure TForm_hlavni.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
begin
icq1.Hide;

TMemo - obarveni jednotlivych tetu

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 21.1.2005 09:42:04

Ja ti nevim, jestli to u TMemo jde, ale kdyz pouzijes TRichEdit, tak tam to jde urcite a velice jednoduse ... nehlede na spousty jinych vyhod ....

potreboval bych poradit, jak se da v komponente TMemo udelat obarveni textu. Napriklad prvni radka bude cervena, druha modra, na treti bude jen od znaku 5 do znaku 50 jina barva.

synchronizace s Abrou G2(G3)

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 21.1.2005 10:12:08

Zdravim,
[...]

Diky, David

TMemo - obarveni jednotlivych tetu

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 21.1.2005 09:48:05

Na to se musi pouzit TRichEdit.

Tk.

> [...]

> potreboval bych poradit, jak se da v komponente TMemo udelat
> obarveni textu. Napriklad prvni radka bude cervena, druha

TMemo to neumi, musis pouzit TRichEdit. Tohle jsem posilal pred tydnem, zkus si prohledat doslou postu z konference, urcite najdes i vic veci.

Prohlidni si demo
"c:\Program Files\Borland\Delphi7\Demos\RichEdit\richedit.dpr"

nebo pristupuj primo na vlastnosti vybraneho textu
oznacis si cast textu a zmenis mu barvu:

richedit.SelAttributes.Color := clRed;

TMemo - obarveni jednotlivych tetu

[*] vstuchl(zv)email(tec)cz - 21.1.2005 09:20:00

[...]

Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 21.1.2005 09:15:59

> Od: campulka <campulka(zv)czas(tec)cz>
> Datum: 21.01.2005 07:18:30
>
> Ja to zase delam tak, ze spusteny exe za chodu prejmenuju a stazenemu updatu
> dam puvodni jmeno... takze po restartu aplikace se spousti aktualizovana (v
> ni pak muze byt kod na odmazani stare app)

Ahoj.
Ja na to mam jinou metodu. Aplikace se pripoji k NETu, zjisti dostupnost nove verze, pokud existuje nabidne jeji stazeni. PO stazeni se rozbali a ulozi "vedle" bezici aplikace s jinym nazvem. Bezici aplikace spusti "klon" s parametrem, ktery zpusobi, ze klon jenom okopiruje sam sebe pod nazvem puvodni aplikace a spusti jiz hotovou novou verzi - opet s paramatrem, kterym jednak poznam, ze jde o spusteni po updateu a jednak jsem schopne presunout uzivatele do stavu prace, ve ktere byl pred tim, nez povolil update.
Sel jsem timhle krkolomnejsim zpusobem, protoze jsem neznal to, co tady psal P. Vones a tudiz se mi nedarilo prejmenovani souboru za behu atd.
Vim, ze existuje jeste jedno reseni - ted si nevybavim, jestli jsem to cetl nekde na NETu a nebo jestli je to primo jededn z tipu triku z knihy 1001 Tipu triku v Delphi (nebo tak nejak ;o) a tam bylo popsano reseni podobne jake jsem zvolil akorat s tim rozdilem, ze se nova aplikace nekopirovala na disk, ale rovnou do apmeti a spustila se odtamtud. Zbytek uz byl snad stejny.

No ispiraci jsi dostal dost, Petre, tak hura do vlastniho reseni! ;o)
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

Zjisteni barevne hloubky ikony

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 21.1.2005 08:41:55

Tak nakonec jsem si napsal vlastni TIcon od zacatku (bez API funkci pro
ikony). Funguje mi perfektne ale mam jeden dotaz: Vi nekdo proc se u
nekterych ikon udava ve strukture TBitmapInfoHeader vyska bitmapy dvakrat
vetsi nez ve strukture TIconDirEntry? Zjistuji to jen u obrazku 32*32
pixelu.

Diky

Tk.

> potrebuji spravne zobrazit jakoukoli ikonu (soubor *.ico) v
> Delphi na vsech
> Windows rekneme od Win98 a vyse. Tu narazim na problem s
> 32-bitovymi ikonami
> s alpha kanalem, ktere mi DrawIcon(Ex) nezobrazi spravne napr. na W2K.

Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 21.1.2005 07:15:49

Ja to zase delam tak, ze spusteny exe za chodu prejmenuju a stazenemu updatu
dam puvodni jmeno... takze po restartu aplikace se spousti aktualizovana (v
ni pak muze byt kod na odmazani stare app)

> IMHO to nejde. Resi se to tak, ze s programem distribuujes
> jeste jednu jednoduchou aplikaci a pak:
> 1) Stahnes update (s jinym jmenem)
> 2) zavolas tu jednoduchou updatovaci app a ukoncis hlavni aplikaci
> 3) pockas na ukonceni hlavni app a pak prespises novym souborem
> 4) Spustis hlavni aplikaci a ukoncis pomocnou app
>

> Ludek

DBGrid Refresh

[*] MAd <mad(zv)worldmail(tec)cz> - 20.1.2005 19:41:02

Zdravim,

add1) Data jsou napojena na MySQL (pres ZEOS) a pokud mam informace, tak
neobsahuje moznost Triggeru, ani funkce.
add2) To je dobre reseni
add3) Predpokladam, ze pocet zaznamu nepresahne 300 zaznamu za rok, takze
bych si s tim nedelal hlavu :-)

From: "Ing. SKODA Peter" <delphikonf(zv)proxima-soft.sk>
Subject: Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

> [...]
> *.exe.
> Potrebujem to vediet ohladne updatovania Aplikacie.

DBGrid Refresh

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 20.1.2005 16:36:42

> [...]

Tim sice dosahnu, ze zustanu na aktualnim zaznamu (je viditelny), ale obsah se muze posunout...

Ahoj.
1) nemyslim si, ze refresh vzdy po nejakem casovem intervalu je cool reseni ->
a) pouzivas-li FireBird je jednoduche si vytvorit eventy, ktere Ti poslou udalost, ze doslo k pridani zaznamu
b) pouzivas-li jiny DB engine, pak si muzes udelat trigger, ktery posle zpravu na pripojene klienty - ci-li obdoba eventu z FB
2) pokud nechces, neumis a nebo mas jine duvody proc to nepredelat na 1a) nebo 1b), pak nez delat refresh vzdy, tak je lepsi sledovat jeden udaj, ktery Ti rekne, jestli vubec refresh potrebujes - jako idealni se jevi sledovat hodotu id v tabulce - pak Ti staci mit timer, ktery se bude koukat na ID a kdyz se zmeni, zavola refresh. Tohle bude fungovat jen v pripade, ze po zadani zaznamu je zaznam uz nemenny - ci-li tohle by nefungovalo, pokud by nejaky uzivatel nejaky zaznam zmenil. Reseni - mit trigger, ktery do nejake spec. tabulky zapise treba cas posledni aktualizace a pak plati co jsem napsal, akorat misto ID budes sledovat cas z jine tabulky.

Jeste Te chci upozornit, ze Tve reseni bude fungovat jen v momente instalace aplikace - duvod? Jakmile zacne byt v systemu vice dat, budes se potykat s problemem traffic a dale Tva aplikace bude vic tuha, nez se s ni vubec bude dat pracovat - PROC? Predstav si, ze se casem Tva tabulka naplni 1.000.000 zaznamu a Ty podle Tveho reseni budes delat refresh co dve minuty tehle zaznumu - DES! Tvym zakladnim problemem je na tuto praci pouzit Table. Proc chces mit v PC vsechny zaznamy? Neni lepsi si udelat Query, napsat si SQL dotaz, ktery Ti vrati aktualni zaznam, na kterm je uzivatel a pak treba 5 pred a 5 za???? Vydis, ze timto zpusobem Ti prijde omezene mnozstvi dat. Aplikace bude nescetne krat rychlejsi, traffic bude minimalni...

3) presun na RecNo neni vhodny - jak uz jsi sam poznamenal, muze pravdepodobne dojit k insertu zaznamu popr. pokud mas tabulku razenu podle nejakeho sloupce, muze dojit ke zmene zaznamu (napriklad mas serazeno podle prijmeni a nekdo si jej zmenil-je potreba to v tabulce upravit) a tim dojde ke zmene RecNo, na kterem uzivatel ve skutecnosti byl.
RESENI? Jednoduche - orientovat se ne podle RecNo, ale podle ID zaznamu v tabulce:
RecNo:=DataModule1.tblNabidky.FieldByName('id').AsInteger;
... refresh ...
tblNabidky.First;
while not tblNabidky.Eof do
begin
if DataModule1.tblNabidky.FieldByName('id').AsInteger = RecNo then
break;
tblNabidky.Next;
end;

Hodne zdaru!
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 20.1.2005 16:20:41

On Behalf Of Ing. SKODA Peter
> [...]
> vlastne *.exe.
> Potrebujem to vediet ohladne updatovania Aplikacie.

Ahoj,
[...]

Tvorba MDB

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 20.1.2005 14:24:32

Ahoj,

prosim, vi nekdo, jak lze programove vytvorit databazovy soubor
MDB (MS Access) ?

Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 20.1.2005 14:52:35

Skus rename, stiahnut nove exe a restart.

Laco

potreboval by som vediet ci dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe.

Dokaze spuspeny program prepisat vlastne *.exe

[*] Ing. SKODA Peter <delphikonf(zv)proxima-soft.sk> - 20.1.2005 14:46:34

[...]

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.1.2005 14:24:32

RC se pridelovalo tak, ze kazda matrika CSR mela prideleny interval cisel ze ktereho brala a doplnovala
posledni cislici, tak aby sedla kontrolni cislice.
Interval byl takovy aby to stacilo na normalni pocet deti narozeny za jeden den.
Takze to bylo docela jednoduche a nenarocne na zajisteni.
Vetsina chyb byla zpusobena nepochopenim postupu prislusnym urednikem
nebo chybou pri vypoctu kontrolni cislice.
Jak to beha nyni nevim, ale asi existuje nejaky centralni register.....
ale ona je cena pocitace dnes nizsi nez mesicni plat urednika.

> nevidim dovod na jednosmernu funkciu, skor by to cislo malo
> byt zabezpecene nejakym CRC kodom koli preklepom. A malo
> by byt generovane nahodne.

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 20.1.2005 14:14:31

> Asi jsi nemel prilezitost cist, ze se v CR chysta vymena vsech rodnych
cisel
> za "neosobni", proste se zvoli vhodna jednosmerna funkce a vznikne jakysi
> czUID, ze ktereho by se dalo poznat, ze je chybne vycucany z prstu, ale
neda

> [...]
by byt generovane nahodne.

> se zpetne odvodit nic o jeho majiteli. Stavajici system RC by stejne

vzhladom na vyhradene dvojcislie pre rok zrejme aj skor

Erik

BDS 2005 a QuickReport

[*] Ing. Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 20.1.2005 12:58:25

Ahoj,
chtel jsem zkusebne prelozit projekt z D7 v BDS 2005 jako Win32 aplikaci.
Ale nemohu v BDS 2005 najit Quick Report. Obsahuje BDS 2005 Quick Report?

Petr

DBGrid Refresh

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.1.2005 13:46:29

> [...]

zrovna to ActiveRecord, ktere vlastne tusim obvykle udava, kolikaty
radek shora je v gridu aktivni, je read only. Treba ale najdes zpusob,
jak to ovlivnit.

I ja bych si zkusil zapamatovat spis primarni klic vyhledavaneho
zaznamu a pak nejak takto nastavit polohu aktivniho radku v gridu.
Treba uspejes.

David Lebeda

konverence DOT NET

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 20.1.2005 13:24:27

Jeste je taky celkem zivej net(zv)builder(tec)cz

DBGrid Refresh

[*] MAd <mad(zv)worldmail(tec)cz> - 20.1.2005 12:44:23

[...]

Asi bych to delal stejne, jen misto ulozeni RecNo bych si ulozil informaci o
klici na kterem prave jsem a pokud pri refresh pribudou zaznamy, tak ti
nebude vadit, ze RecNo zaznamu je jine.

Pavel B.

On Wed, 19 Jan 2005 20:04:57 +0100, MAd <mad(zv)worldmail(tec)cz> wrote:

> [...]

> Var CurRec: Integer;
> Begin
> If frmMain.Active Then
> Begin
> DataModule1.tblNabidky.DisableControls;
> CurRec:=DataModule1.tblNabidky.RecNo;
> DataModule1.tblNabidky.Refresh;
> DataModule1.tblNabidky.RecNo:=CurRec;
> WriteToStatus;
> DataModule1.tblNabidky.EnableControls;
> End;
> End;
>
> Tim sice dosahnu, ze zustanu na aktualnim zaznamu (je viditelny), ale
> obsah se muze posunout... Nema nekdo lepsi system ?

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 20.1.2005 12:44:23

From: "Martin Pisarik" <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz>> Myslel jsem, ze pod pojmem "kontrola modulo 11" se skryva toto:
> cislo_je_platne = ((cislo mod 11)==0)
> Aspon u rodnych cisel se to tak chape ne?

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.1.2005 14:14:31

Jeste jednou cely algoritmus v maximalistickem pojeti :)))

type
TICValidationType = (icvtFull, icvtMod);

function isICValid(AIC: integer; AValType: TICValidationType = icvtFull):
boolean; overload;
function isICValid(AIC: string; AValType: TICValidationType = icvtFull):
boolean; overload;

SysUtils,
JclStrings;

function isICValid(AIC: integer; AValType: TICValidationType): Boolean;
begin
Result := isICValid(IntToStr(AIC), AValType);
end;

function isICValid(AIC: string; AValType: TICValidationType): boolean;
j: integer;
begin
Result := false;
AIC := StrFillChar('0', 8 - Length(AIC)) + AIC;
if Length(AIC) <> 8 then
exit;
j := 0;
case AValType of
icvtFull:
begin
for i := 2 to 8 do
j := j + (StrToInt(AIC[9 - i]) * i);
j := 11 - (j mod 11);
case j of
0, 10: Result := StrToInt(AIC[8]) = 1;
1: Result := StrToInt(AIC[8]) = 0;
else
Result := StrToInt(AIC[8]) = j;
icvtMod:
begin
for i := 1 to 8 do
j := j + (StrToInt(AIC[9 - i]) * i);
Result := (j mod 11) = 0;

<snipped>

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 19.1.2005 13:26:27

Nasel jsem ted v rychlosti na internetu tenhle odkaz:

http://www.mvcr(tec)cz/casopisy/kriminalistika/1999/9903/rak.html

Myslim, ze by se to mohlo hodit.

Ladislav Stary

Martin Pisarik napsal(a):

>Myslel jsem, ze pod pojmem "kontrola modulo 11" se skryva toto:
>
>cislo_je_platne = ((cislo mod 11)==0)
>
>Aspon u rodnych cisel se to tak chape ne?

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.2005 13:04:25

Puvodni zprava ze dne 19.1.2005:

> Myslel jsem, ze pod pojmem "kontrola modulo 11" se skryva toto:

> cislo_je_platne = ((cislo mod 11)==0)

> Aspon u rodnych cisel se to tak chape ne?

Ne, to opravdu neni totez.

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.1.2005 12:52:24

Kdyz jsme u toho algoritmu, tak zaklad je spravne, ale chybi jedna podstatna
cast, ktera muze vysledky kontroly zkreslit.

function KontrolaICO(const sICO: string): Boolean;
var
i, k: Integer;
begin
Result := Length(sICO) = 8;
if not Result then
StrToInt(sICO);
k := 0;
for i := 2 to 8 do
k := k + (StrToInt(sICO[9-i]) * i);
k := 11 - (k mod 11);
{-----------------------------------------}
case k of
0, 10: Result := StrToInt(sICO[8]) = 1;
1: Result := StrToInt(sICO[8]) = 0;
else
Result := StrToInt(sICO[8]) = k;
end;
{-----------------------------------------}
except
on e: EConvertError do

OT: Software pro zaznam telefonatu

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 19.1.2005 12:46:24

Nedodate nekdo SW pro monitorovani a zaznam tel. hovoru. (napr. pro zachranou sluzbu)? Admin promine.

S pozdravem Vaclav Riha

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.1.2005 12:44:23

Ano, u rodneho cisla plati tato kontrola, ale zde je v celem kontrolnim
mechanismu modulo 11 jen jeden z dilcich vypoctu.
IMHO modulo znamena zbytek po celociselnem deleni...

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2005 12:38:23

Myslel jsem, ze pod pojmem "kontrola modulo 11" se skryva toto:

cislo_je_platne = ((cislo mod 11)==0)

Aspon u rodnych cisel se to tak chape ne?

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.2005 11:12:23

Puvodni zprava ze dne 19.1.2005:

> Nase ICO, z roku 2003 neni celociselne delitelne 11, tak nevim...

Mozna to bude tim, ze modulo a delitelnost je neco uplne jineho.

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Mira <ondrisek(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2005 11:10:23

Bud v pohode, nase mnohem starsi taky neni...