algoritmus na kontrolu ICO

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 19.1.2005 11:08:23

Modulo 11 take neznamena, ze je cislo delitelne 11.

Milan Tomes napsal(a):

>Tak ho posli a uvidime :)))
>
>S pozdravem
>
>Milan Tomes

OLE Word a format textu v bunce - vyreseno ...

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 19.1.2005 11:06:22

Hoj,
nakonec si tedy odpovim sam ... kdyby se to nekomu hodilo ...

WordDoc.Tables.Item(tabArray[i]).Cell(x,y).Range.InsertAfter('mujTEXT');
WordDoc.Tables.Item(tabArray[i]).Cell(x,y).Range.Words.Item(nmr).Font.Bold := wdToggle;

... jinak pocet slov v bunce : ..... Range.Words.count

vse facha bez problemu do te doby, kdy bunka uz nejaky text obsahuje a muj text se za nej 'prilepi'. V tom momente se totiz nastavi format bunky na 'Bold' a tak i puvodni text je tucny - a to bohuzel nemuze. Uprava struktury te sablony neni z ruznych duvodu mozna ... .
Nenapada vas nejaky postup, jak nastavit format pisma jen toho, ktere vkladam a ne cele bunky?

OLE Word a format textu v bunce

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 19.1.2005 10:04:18

> WordDoc.Tables.Item(tabArray[i]).Cell(x,y).Range.Font.Bold :=
> wdToggle;
>
> WordDoc.Tables.Item(tabArray[i]).Cell(x,y).Range.InsertAfter('
mujTEXT');

Jen nakopnuti: Zkusil bych to programove tak, jak to delam normalne pri
psani: Oznacit text a pak pro vyber zvolit styl pisma -> tj. pohrat si s
vlastnostmi SelStart, SelLength, Selection - mozna to pomuze.

Tk.

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.1.2005 09:34:16

Tak ho posli a uvidime :)))

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 19.1.2005 09:28:15

Hoj lidi, mam trosku problem s OLE Word ...
pouzivam TWordApplication a TWordDocument
mam sablonu s nekolika tabulkama, do jejichz bunek cpu text, ktery musi byt tucne (Bold)
kod je nasledovny:
[...]

diky za pomoc.

Milan

D7 - Ent., WinXP-SP2

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 19.1.2005 09:26:15

Nase ICO, z roku 2003 neni celociselne delitelne 11, tak nevim...

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.1.2005 07:10:04

> [...]
minimalnim poctu 8 a maximalnim poctu take 8 znaku. V pripade, ze je IC
kratsi musi byt doplneno nulami zleva. Kontrola modulo 11 funguje na

[*] Pospisil Jan <j.pospisil(zv)aquasoft(tec)cz> - 18.1.2005 17:17:05

> [...]
> Copy(sICO, 8, 1)) then
> Result := False;
> except
> on e: EConvertError do
> Result := False;
> end; // try/except
> end; { ValidateICO }
>
> Myslim, ze to mam taky z teto konference.
>
> Jarda

Jen poznamka ICO nemusi mit vzdy prave 8 znaku. Minimalne jich musi mit tusim 6 a maximalne snad az 12. Tim rozmezim si nejsem jist, ale neni to vzdy osum. A nakonec kdyz je jich min jak osum, tak neplati ani delitelnost 11.

---<{Pospa}>---

algoritmus na kontrolu ICO

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 18.1.2005 15:50:58

> [...]

Jarda

algoritmus na kontrolu ICO

zdravim, poradi mi niekto algoritmus na kontrolu spravnosti ICA ?

WG: Jak pristoupit k jednotlivym polozkam u recor

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.1.2005 14:22:51

Sorry mam tam chybu:

TFirstObject = class(TBaseObject)

- jeste doplnim:

constructor TFirstObject.Create;
begin
FillChar(R, SizeOf(TRecord1), #0); // napriklad
end;

procedure TFirstObject.LoadFromFile(var F: File);
begin
BlockRead(F, R, SizeOf(TRecord1));
end;

TK.

Jak pristoupit k jednotlivym polozkam u record

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.1.2005 14:08:50

> V praxi se jedna o to ze z ulozene procedury nactu 1 vetu a

myslis z ulozenych dat napr. v souboru, ci neznam terminologii?

> priradim je
> "globalnimu" recordu v dane tride a pak s nim pracuji dale. Jako
> vyhodu vidim NEpotrebu vytvaret novy objekt.

Aha, takze ty uz tedy zrejme mas nadefinovany vlastni strom trid a v kazde z
nich je nejaky record, do/z ktereho chces nejspis ze/do souboru
nacist/ulozit data a s temi recordy pak v tech tridach pracovat, je to tak?

A podle obsahu toho souboru chces nejspis pridavat ty objekty do nejakeho
seznamu a pak s tim seznamem pracovat?

Takze pak asi nejjednodussi reseni je v tech tridach definovat vlastni
virtualni metody LoadFromX/SaveToX, kde X je bud Stream nebo File. Pak staci
jen treba neco takoveho (pisu z hlavy):

type
TBaseObject = class
public
constructor Create; virtual; {abstract;)
procedure LoadFromFile(var F: File); virtual; {abstract;)
end;

TBaseObjectClass = class of TBaseObject;

TFirstObject = class
private
R: TRecord1;
public
constructor Create; override; // napr. vynulovani recordu
procedure LoadFromFile(var F: File); override;

function ClassType2Class(C: Integer): TBaseObjectClass;
begin
case ClassType of
0: Result := TFirstObject;
1: Result := TSecondObject;

procedure Load(var F: file);
var
BC: TBaseObject;
ClassType: Integer;
begin
while not Eof(F) do
begin
BlockRead(F, ClassType, SizeOf(Integer));
BC := TBaseObject(ClassType2Class(ClassType).Create);
BC.LoadFromFile(F);
List.Add(BC);

TK.

Jak pristoupit k jednotlivym polozkam u record

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 18.1.2005 12:38:44

Krysl, Tomas napsal(a):

> Mel jsem nadefinovanu urcitou mnozinu objektu, kde v kazde byl nadefinovan
> record s polozkami, nektere mely stejne nazvy i vyznam ve vsech objektech.
> Pak jsem chtel z jineho recordu priradit vzdy jen spolecne polozky.
>
> Toto je veskrze spatny pristup. Mas-li na mysli to same (nebo obdobne), tak
> se na recordy uplne vykasli a pouzij bud zpusob, ktery radi P. Vones nebo

1. mam na mysli uplne to podobne

2. proc je to spatny pristup ?

V praxi se jedna o to ze z ulozene procedury nactu 1 vetu a priradim je
"globalnimu" recordu v dane tride a pak s nim pracuji dale. Jako
vyhodu vidim NEpotrebu vytvaret novy objekt. (I kdyz to neni az tak zas
hrozne :-))

S pozdravem J. Heinisch

Htmlspecialchars

[*] Vasicek Ales <vasicek(zv)zoner(tec)com> - 18.1.2005 11:58:39

Ahoj,

pouzij fci StringReplace:

Memo1.Lines.Text := StringReplace(Memo1.Lines.Text, '<', '&lt;', [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);

> From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Lstiburek Pavel
>
> nevite nekdo jak je ekvivalent fce "Htmlspecialchars" z PHP
> v Delphi (D7) ? Funkce nahrazuje nepovelene znaky za &**;.
> napr '<' -> &lt;

Htmlspecialchars

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.1.2005 11:46:38

Petr Vones wrote:
> funkce HTMLEncode, unit HTTPApp.

No vida to jsem ani nevedel. :)

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

CreateProcess a aplikace do popredi

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.1.2005 11:42:37

Tohle jsem odzkousel a funguje mi pro vsechny app. (ktere jsem zkousel) na
W98SE a W2K. Nejak podobne to asi resi Taskbar.

TK.

var
ProcessInfo: TProcessInformation;

// tato fce neni z me hlavy
function ForceForegroundWindow(hwnd: THandle): Boolean;
const
SPI_GETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT = $2000;
SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT = $2001;
var
ForegroundThreadID: DWORD;
ThisThreadID: DWORD;
timeout: DWORD;
begin
if GetForegroundWindow = hwnd then Result := True
// Windows 98/2000 doesn't want to foreground a window when some other
// window has keyboard focus

if ((Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT) and (Win32MajorVersion > 4))
or
((Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS) and
((Win32MajorVersion > 4) or ((Win32MajorVersion = 4) and
(Win32MinorVersion > 0)))) then
begin
// Code from Karl E. Peterson, www.mvps.org/vb/sample.htm
// Converted to Delphi by Ray Lischner
// Published in The Delphi Magazine 55, page 16

Result := False;
ForegroundThreadID := GetWindowThreadProcessID(GetForegroundWindow,
nil);
ThisThreadID := GetWindowThreadPRocessId(hwnd, nil);
if AttachThreadInput(ThisThreadID, ForegroundThreadID, True) then
begin
BringWindowToTop(hwnd); // IE 5.5 related hack
SetForegroundWindow(hwnd);
AttachThreadInput(ThisThreadID, ForegroundThreadID, False);
Result := (GetForegroundWindow = hwnd);
end;
if not Result then
begin
// Code by Daniel P. Stasinski
SystemParametersInfo(SPI_GETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT, 0, (zv)timeout, 0);
SystemParametersInfo(SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT, 0, TObject(0),
SPIF_SENDCHANGE);
BringWindowToTop(hwnd); // IE 5.5 related hack
SetForegroundWindow(hWnd);
SystemParametersInfo(SPI_SETFOREGROUNDLOCKTIMEOUT, 0,
TObject(timeout), SPIF_SENDCHANGE);
BringWindowToTop(hwnd); // IE 5.5 related hack
SetForegroundWindow(hwnd);
end;
Result := (GetForegroundWindow = hwnd);

function DoMinimizeWindow(Window: HWnd; Param: Longint): Bool; stdcall;
var
ExStyle: Cardinal;
Owner: HWND;
Enabled, Visible: Boolean;
ExStyle := GetWindowLong(Window, GWL_EXSTYLE);
Owner := getWindow(Window, GW_OWNER);
Visible := IsWindowVisible(Window);
Enabled := IsWindowEnabled(Window);
if (Owner = 0) and (ExStyle and WS_EX_TOOLWINDOW = 0) or (Owner <> 0) and
(ExStyle and WS_EX_APPWINDOW <> 0) then
if Visible and Enabled and not IsIconic(Window) then
begin
PostMessage(Window, WM_SYSCOMMAND, SC_MINIMIZE, 0);

function DoActivateWindow(Window: HWnd; Param: Longint): Bool; stdcall;
[...]
if Visible and Enabled then
begin
if IsIconic(Window) then
PostMessage(Window, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
ForceForegroundWindow(Window); // prenest do popredi

procedure TPokusForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
ProcessInfo.hProcess := INVALID_HANDLE_VALUE;
end;

procedure TPokusForm.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
BUTerminateClick(Sender);
end;

procedure TPokusForm.BUActivateClick(Sender: TObject);
begin
CheckProcessAlive;
if ProcessInfo.hProcess <> INVALID_HANDLE_VALUE then
EnumThreadWindows(ProcessInfo.dwThreadId, (zv)DoActivateWindow, 0);
end;

procedure TPokusForm.BUMinimizeClick(Sender: TObject);
begin
CheckProcessAlive;
if ProcessInfo.hProcess <> INVALID_HANDLE_VALUE then
EnumThreadWindows(ProcessInfo.dwThreadId, (zv)DoMinimizeWindow, 0);
end;

procedure TPokusForm.BUCreateClick(Sender: TObject);
var
StartupInfo: TStartupInfo;
S: string;
begin
BUTerminateClick(Sender);
if FileExists(EDFileName.FileName) then
begin
FillChar(StartupInfo, SizeOf(StartupInfo), #0);
StartupInfo.cb := SizeOf(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := SW_SHOW;
S := Format('%s', [EDFileName.FileName]);
if CreateProcess(nil, PChar(S), nil, nil, False,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil, StartupInfo,
ProcessInfo) then
WaitForInputIdle(ProcessInfo.hProcess, 30000);

procedure TPokusForm.BUTerminateClick(Sender: TObject);
begin
CheckProcessAlive;
if ProcessInfo.hProcess <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
TerminateProcess(ProcessInfo.hProcess, 0);
ProcessInfo.hProcess := INVALID_HANDLE_VALUE;

procedure TPokusForm.CheckProcessAlive;
var
ExitCode: Cardinal;
begin
if ProcessInfo.hProcess <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess, ExitCode);
if ExitCode <> STILL_ACTIVE then
ProcessInfo.hProcess := INVALID_HANDLE_VALUE;

Komponenta TMSComm32

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 18.1.2005 11:36:37

Zdravim konferenci,

Zdedil jsem starsi projekt ktery pouziva komponentu TMSComm32.
Pokusil jsem se Importovat komponentu z MSCOMM32.OCX, ale ta
se jmenuje jen TMSComm.
Nevite nekdo kde bych mohl ziskat TMSComm32, pripadne o co se vlastne jedna?

Dekuji za rady

Pavel Poles

Htmlspecialchars

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 18.1.2005 11:34:36

Lstiburek Pavel wrote:
> [...]
> ? Funkce nahrazuje nepovelene znaky za &**;. napr '<' -> &lt;
> Potrebuji to pro generovani XML a uz nevim jak to v helpu hledat.

Zadna takova fce neni (je-li mi znamo). Asi si to budes muset napsat sam (i kdyz urcite uz to nekdo psal, takze google to jisti).

[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.1.2005 11:30:36

From: "Lstiburek Pavel" <lstiburek(zv)ceb(tec)cz>
> nevite nekdo jak je ekvivalent fce "Htmlspecialchars" z PHP
> v Delphi (D7) ? Funkce nahrazuje nepovelene znaky za &**;.
> napr '<' -> &lt;

funkce HTMLEncode, unit HTTPApp.

Petr Vones

Htmlspecialchars

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.1.2005 11:24:35

Ahoj ,
[...]

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.1.2005 11:08:34

> Aha, takze pokud nevytvorim objekt specialne pro pro dan+AP0-
> record, tak to
> nep+AW8-jde ?
>
> Me slo hlavne o reseni kdy lze pouzit jakykoliv record .

Nevim presne co chces resit, ale kdysi jsem (z neznalosti VCL) zkousel
nasledujici:

[...]

pouzij objektovou hierarchii bud se spolecnym predkem a public properties
(nebo jen datove polozky) nebo jiny zpusob s published properties, cimz
muzes vyuzit RTTI. To jestli dany objekt obsahuje published property zjistis
pak z RTTI informaci o objektu - funkce IsPublishedProp z TypInfo. Prirazeni
se provede obecne pomoci SetPropValue nebo pro konkretni typ pomoci
SetXXXProp (viz unit TypInfo.pas). Muze se pouzit i kombinace obou zpusobu,
zalezi na pozadovane funkci.

> Zkousel jsem to i pomoci TypInfo ale record nelze priradit pod
> Published. . .

Property typu record lze pouzit i v published sekci, Delphi je ale neumi
implicitne zpracovat (je treba dopsat property editor) -> pro recordy neni
RTTI -> smysl ma jen v public. Pouzivam to bezne napr. pro vymenu dat mezi
modalnim dialogem.

TK.

DOA komponenty a BLOB

Mam v Oracle 10g napisanu stored proc, kt. ma ako vstupny parameter BLOB
Z javy nemam problem tento parameter naplnit, ale v Delphi som zatial
pomocou DOA komponent neprisiel na to ako ho mam naplnit
Viete niekto pomoct?

ip-tel: 421 48 4372098

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 18.1.2005 09:36:27

Dobry den,

ZH> Pouzivat Delphi pro webove aplikace doufam dnes uz nikoho
ZH> nenapadne...

Procpak ne ? Mam vlastni framework postaveny na remote objects
scriptingu. Design naprosto oddelen od kernelu aplikace, vse je ve
skriptech, vygenerovani stranky (s dost velkymi napojenimi na mySQL a
aktivnim koukanim,logovanim, apod do db) mam zmereno na par
desitek/stovek ms na 800CELERONU s 196mb ram. Net je mozna peknej, ted
delam ve VS.NET v c# ve firme. No neni problem smazani kusu kodu, neni
problem s protected udelat private apod, to vse tohle studio umi.
Zaroven je ale velkej problem pouzit nejakej SLUSNEJ grid, taky je
problem pouzivat nejaky rozumny sablony, a navic a to pro me
nejdulezitejsi : nikdo od nas neni schopen prijit na to, proc to na
jedny masine nefunguje, i kdyz je ciste nainstalovana apod.. vypis
asp.net ukazuje naprosty kraviny. Pokud v delphi pouziju komponenty,
ktery jsou odzkouseny (synapse by L.Gebauer, remote objects scripting,
g32 apod), ke kterym jsou v mnoha pripadech zdrojove kody atd, udelam
ti aplikaci pro web i v delphi podstatne driv a podstatne jednoduseji
upravitelnou. (Prave neco rozjizdim, tak az to bude poslu url, aby ses
moh podivat a otestovat si rychlost, kvalitu apod). Zalezi pouze na
tom co si pripravis, ve VS si to muzes naklikat to mas recht, nekdo
ale chce klikat a nekdo programovat.

BTW> Podivejte se na kvalitu Windows, VS6, VS.NET IDE atd a pak me
BTW> povidejte, ze se mam spolehnout na produkt firmy, ktera toto
BTW> vytvorila (Opet plati, bez zdrojaku atd atd atd).
Tomas Emresz
mailto:tomas(zv)emresz.com

Mizici ImageInde

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.1.2005 08:48:23

> dole je velmi primitivni komponenta s collection a
> collectionitem. pokud
> v editoru kolekci vytvorim nejakou item, po zpusteni programu
> tam proste
> neni, collection.count je 0... DefineProperties jsem zkousel, ale to
> take nepomohlo (jestli vubec jsem to pouzil dobre)....

Takze nasledujici funguje (published property Tbs musi mit funkcni write).

TK.

unit PSTmp;

interface

uses Windows, Classes;

type
TPSTmp = class;
TPSTb = class (TCollectionItem)
private
fTmp: integer;
public
procedure Assign(Source: TPersistent); override;
published
constructor Create(Collection: TCollection); override;
property Tmp:integer read fTmp write fTmp default 0;
end;

TPSTbs = class (TCollection)
private
FOwner: TPSTmp;
protected
function GetTab(Index: Integer): TPSTb;
procedure SetTab(Index: Integer; const Value: TPSTb);
function GetOwner: TPersistent; override;
public
constructor Create(AOwner: TPSTmp);
property Tbs[Index: Integer]: TPSTb read GetTab write SetTab; default;
end;

TPSTmp = class(TComponent)
private
fTbs: TPSTbs;
procedure SetTbs(Value: TPSTbs);
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
property Tbs:TPSTbs read fTbs write SetTbs;
end;

procedure Register;

DsgnIntf; // delphi 5

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TPSTmp]);
end;

{ TPSTb }

constructor TPSTb.Create(Collection: TCollection);
fTmp := 0;
end;

procedure TPSTb.Assign(Source: TPersistent);
begin
if Source is TPSTb then
begin
Tmp := TPSTb(Source).Tmp;
end
else inherited Assign(Source);
end;

{ TPSTbs }

constructor TPSTbs.Create(AOwner: TPSTmp);
begin
inherited Create(TPSTb);
FOwner := AOwner;
end;

function TPSTbs.GetOwner: TPersistent;
begin
Result := FOwner;
end;

function TPSTbs.GetTab(Index: Integer): TPSTb;
begin
Result:=TPSTb(inherited GetItem(Index));
end;

procedure TPSTbs.SetTab(Index: Integer; const Value: TPSTb);
begin
inherited SetItem(Index, Value);
end;

{ TPSTmp }

constructor TPSTmp.Create(AOwner: TComponent);
ftbs:=TPSTbs.Create(self);
end;

destructor TPSTmp.Destroy;
begin
fTbs.Free;

procedure TPSTmp.SetTbs(Value: TPSTbs);
begin
fTbs.Assign(Value);

Vypocet DPH

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 18.1.2005 02:07:54

to je preci jasne:D problem Extended a Decimal(Currency):D
Urcite je vypocet veeelmi nepresny:D
Aldik
Kalhous napsal(a):

>Pokud ovsem nejsi detailista a nehodlas pocitat DPH podle zakona a predpisu
>souvisejicich. V tom druhem pripade se na presny postup vypoctu podivej
>tamtez. Jinak dost dobre netusim co muze na takovemto "vypoctu" nejit.

pAnsiChar vs WidwString v dll

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 23:27:41

From: "Bauglir" <konference(zv)xhtmlweb.com>
> Muzete mi to tedy nekdo objasnit????

Nejsnazsi je se podivat do zdrojaku RTL a prelozeneho kodu, z toho je to zcela
jasne.

Petr Vones

pAnsiChar vs WidwString v dll

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.1.2005 23:23:41

Bauglir wrote:

> tak a ted komu verit... i kdyz Petr je pro me trosku vetsi autorita....
> Muzete mi to tedy nekdo objasnit????

Tak to vyzkousej a je to. :)

[...]

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 17.1.2005 23:11:40

> nemuze.

tak a ted komu verit... i kdyz Petr je pro me trosku vetsi autorita....
Muzete mi to tedy nekdo objasnit????

Brona

pAnsiChar vs WidwString v dll

> nemuze.

Zil jsem v omylu, widestring skutecne borland memory manager nepouzivaji,
tudiz se mohou pouzit.

> [...]

> Ahoj, chci se zeptat, zda se muze pouzit WideString misto pAnsiChar v
> dll, pokud nechci pouzit borland memory manager.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 21:33:24

From: "Bauglir" <konference(zv)xhtmlweb.com>
> Ahoj, chci se zeptat, zda se muze pouzit WideString misto pAnsiChar v
> dll, pokud nechci pouzit borland memory manager.

Ano, WideString je kvuli kompatibilite s BSTR implementovan pomoci API funkci
a nepouziva (lokalni) memory manager Delphi.

Petr Vones

pAnsiChar vs WidwString v dll

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 17.1.2005 21:29:23

Ahoj, chci se zeptat, zda se muze pouzit WideString misto pAnsiChar v
dll, pokud nechci pouzit borland memory manager.

Bronislav Klucka

----------=[ pro2-soft.com ]=----------
http://pro2-soft.com
Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
+420 605 58 29 22

* webove aplikace
* software na zakazku
---------------------------------------

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 17.1.2005 20:35:19

Nerad bych se ucastnil flamewar, ale v cem konkretne maji byt
standardni ovladaci prvky .NET horsi nez standardni ovladaci prvky v
Delphi? Ja s tim nemam nejmensi problem, vytvarim GUI presne podle
svych predstav i na .NET, i bez komponent tretich stran.

KR> Net 1.x je ten, o kterem tu vetsina lidi rika, ze ma ne moc
KR> povedene GUI, a ze je lepe pockat na
KR> verzi 2, ze? ;-)

WebBrowser a source v jedinem souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 19:49:13

From: "Cizek Milan" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> mam WebBrowser a chtel bych zdrojova data, ktera se v nem zobrazuji
> prilinkovat do resources. Jak ale treba s obrazkama? Pokud bych mel obrazek

http://msdn.microsoft.com/workshop/networking/predefined/res.asp

Petr Vones

WebBrowser a source v jedinem souboru

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2005 19:43:11

Ahoj,
mam WebBrowser a chtel bych zdrojova data, ktera se v nem zobrazuji
prilinkovat do resources. Jak ale treba s obrazkama? Pokud bych mel obrazek
nekde zvlast v TPicture, je mozne ho nejak do jiz zobrazene stranky vsadit?
Take bych to mohl udelat pres .mht soubor, ale nejsem si jist, od jake verze
to WB zkousne. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Vypocet DPH

Pokud ovsem nejsi detailista a nehodlas pocitat DPH podle zakona a predpisu
souvisejicich. V tom druhem pripade se na presny postup vypoctu podivej
tamtez. Jinak dost dobre netusim co muze na takovemto "vypoctu" nejit.
> reseni by melo byt nasledujici:
> Hodnotu z edit1 vynasobis 1,19 a ulozis to do edit2.
> < V jednom Editu ma uzivatel zadat castku a v druhem se mu ma
> < automaticky pocitat 19% DPH. Ale at delam co delam, nejde mi to
> < vypocitat. Neznate nekdo reseni?

Lokalizator Hlinka-Soft

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.1.2005 16:16:56

Pro vsechny, dotazy tohoto druhu bych prosil na localizator(zv)localizator.com,
pripadne na muj e-mail.

Lokalizator si samozrejme vytahne z DFM vsechny udaje, ktere tam jsou. Pokud
je treba nejake udaje schovat, lze vlozit jejich seznam (jmeno property) do
Options / Ignored property. A to jak globalne, tak i pro konkretni projekt,
podle potreb.

Lokalizator Hlinka-Soft

[...]
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

Vice retezcova hodnota

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2005 15:14:50

diky, tohle by me asi nenapadlo. Ted muzu dal vesele programovat

Jak pristoupit k jednotlivym polozkam u record

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 17.1.2005 14:52:48

> [...]

Me slo hlavne o reseni kdy lze pouzit jakykoliv record .

Zkousel jsem to i pomoci TypInfo ale record nelze priradit pod

Jiri Heinisch

Vice retezcova hodnota

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 17.1.2005 13:44:43

On Behalf Of Petr Vones
> From: <konference(zv)sales(tec)cz>
> Files atd... aby
>
> Viz funkce SHGetSpecialFolderPath
>
> CSIDL_COMMON_APPDATA (0x0023)
> Version 5.0. The file system directory containing application
> data for all
> users. A typical path is C:\Documents and Settings\All
> Users\Application Data

No prave tomuhle adresari se MUSI VYHNOUT. Do toho nesmeji zapisovat useri
(ty ho maj jenom pro cteni)

Ludek

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.1.2005 13:30:41

> Net 1.x je ten, o kterem tu vetsina lidi rika, ze ma ne moc povedene GUI,
a ze je lepe pockat na
> verzi 2, ze? ;-)

.NET 1.x ma zapuzdrene standardne Win32 GUI. Pre spustu aplikacii to IMHO
plne postacuje, obzvlast pre starsie pocitace s Win98, ktorych kod je
ciastocne
16bitovy a maju problemy s GUI zdrojmi. A je pritom moznost si naprogramovat
alebo kupit alebo pohladat aj ine povylepsovane komponenty ak je treba. A
ked
zahradnici upgraduju pocitace, tak mozes upgradovat aj Tvoj program na novsi
.NET.

> Takze ma aplikace bude muset spolehat na jakysi projekt, ktery muze
kdykoli skoncit, ktery muze
> mit mraky ruznych chyb...

v Delphi je v tejto oblasti OpenGL v com rozdiel oproti .NET?
Microsoft podporuje DirectX pre 3D grafiku a urobil Managed DirectX.
Takze ak sa Ti nepozdava podpora OpenGL a chces nieco podporovane
Microsoftom, tak skus pouzit DirectX.

Cely problem ohladom tejto diskusie je podla mna nepochopenie .NET.
.NET nie je ziadne GUI ani zbierka vsetkych moznych komponentov.
.NET je kvalitna objektova (pripadne komponentova) technologia,
teda kvalitny zaklad, na ktorom mozno velmi efektivne budovat
kvalitny objektovy software.

Erik

Vice retezcova hodnota

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 12:56:37

From: <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]

users. A typical path is C:\Documents and Settings\All Users\Application Data

Chrome, RemObjects - ObjectPascal pro .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 13:10:40

From: "Winsoft" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> pre Delphi programatorov je IMHO vyhodnejsie prejst na C# jazyk

To ano. Kazdopadne je ten projekt ukazkou jak asi melo vypadat Delphi.NET

Petr Vones

Aplikace zavolala rozhrani ...

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 17.1.2005 12:38:36

Uz jsem to vyresil: celou tu proceduru jsem hodil do jineho threadu a funguje to OK. Pouzil jsem standardni TServiceApplication.

4> From: Petr Vones
4> Typicky priklad pro ktery povazuji lokalizovane Windows
4> nepouzitelne pro vyvoj
4> aplikaci. Ten nesmyslny preklad se asi snazi naznacit, ze se
4> vola metoda COM
4> objektu (uvnitr ADO komponent) z jineho threadu. Pouzivas
4> Windows service
4> framework z VCL nebo mas vlastni ?

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 12:38:36

From: <konference(zv)sales(tec)cz>
> To by mne zajimalo - co to je ?

http://www.borland.com/mobile/

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 13:06:39

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Takze ma aplikace bude muset spolehat na jakysi projekt, ktery muze kdykoli
> skoncit, ktery muze
> mit mraky ruznych chyb...

Nebo pouzit managed DirectX.

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 17.1.2005 13:04:39

> Pokud nekoho zajima jak vypada GUI aplikace v .NETu tak se
> podivejte treba na
> MyOE.NET klienta: http://myoe.alrj.org/blog/blogger.php

Tak jsem se tedy podival. Odstrasujici priklad. Jeste jsem prezil to co
vsechno chtel predtim nainstalovat do meho firemniho laptopu -nemecka W2K(na
kterem mam nastesti lokalni admin prava, jinak bych se asi nepodival..), ale
to, co se na me vyvalilo pak (paznaky v retezcich hned v uvodnim dialogu,
pak silene chovani pri zmenach velikosti hlavniho okna, pak jsem to radsi
zavrel...

Dobry start, ale GUI aplikace stale v Delphi. Jen muj nazor.

TK.

GDI prostredky a Framy

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 17.1.2005 13:02:38

> problem z Actionlisty, jestli je tam mas. Nejake metody TCustomFrame s
nima
> pracuji... Doporucuji krokovat se zdrojovym souborem Forms.pas, pripadne
> Classes.pas (TReader) a Graphics.pas (vytvareni bitmap, sledovani handlu
> apod.), tak nejak bych to asi resil ja.

Diky, udelam to. Actnlisty tam skutecne nejake jsou. Kdyz uz jsme u TReader,
napadlo me, jestli nekdo neresil neco jako podminene vytvareni komponent pri
cteni z dfm. Jde mi o to, ze kolega vytvoril onen sileny formular, ktery
bych ted potreboval pustit do zkusebniho provozu, a chtel bych to provozovat
i na strojich kde jsou W98 (zkratka se chci vyhnout vymene pocitace).
Zaroven ted nemam cas to vyznamne orezavat, zjednodusovat, predelavat - to
chci udelat az po zkusebnim provozu. Napadlo me, ze bych mohl volitelne
nektere framy vynechavat pri create podle nejakeho nastaveni (takze by si
uzivatel mohl vybrat, co se vytvori a co ne).
Diky za pripadna nakopnuti :)

MB

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 11:48:30

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> *** Microsoft je genialni a proto zadne chyby v knihovnach nema ?
> Borland dodava alespon zdrojove kody a nic netaji

Genialni neni, ale v porovnani s Borlandem je procento chyb zcela mizive a lze
travit vetsinu casu vyvojem aplikace a ne hledanim a opravovanim chyb. Toto
plati predevsim pro "serverove" casti RTL/VCL.

> *** ty uz k nicemu nepotrebujes Win32 api ?

Ne.

> *** testoval jsem graficky orientovanou aplikaci a musel jsem to
> predelat do Delphi prave pro neuveritelnou pomalost - prohrabejte
> si archiv konference

Bez znalosti konkretniho reseni to lze tezko posoudit. Ja mel namysli beh kodu
napsaneho v danem jazyce, ne rychlost volani grafickych knihoven. Predpokladam
ze slo o pouziti managed DirectX.

> - pri prechodu na 64bit platformu neni treba aplikaci prepsat
>
> *** jak znam Microsoft tak to bude mit nejake ale

Nevypada to. Narozdil od Borlandu ktery pro tuto platformu zatim nenabizi
naprosto zadne reseni.

> - je mozna vyvijet webove aplikace (zadna z technologii pro Delphi
> toto nikdy uspokojive neprinesla) za pouziti plnohodnotneho
> kompilacniho jazyku a vseho co platforma nabizi
>
> *** zkuste CGI v Delphi

Coz ma daleko k pouzitelnemu frameworku pro komplexni aplikaci. Nemluve o tom
ze CGI je z hlediska vykonu web aplikace ta nejhorsi volba.

> *** Borland ma take produkt ktery to umoznuje a nenuti vas pouzivat
> osekane Windows na PDA

Zalozene na C++ nebo Jave. Dekuji nechci ...

Petr Vones

Jak pristoupit k jednotlivym polozkam u record

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 12:46:37

From: <info(zv)drnholec(tec)cz>
> [...]

Udelej z nich objekty odvozene od TPersistent a v metodach Assign pak pro
kazdy objekt napis kod jak se maji priradit jednotlive polozky.

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 17.1.2005 12:14:32

On Behalf Of Petr Berek
> Zdravim,
> kdyz jsem si cetl ty prispevky, rekl jsem si, ze si asi
> nerozumime. Kdyz se mi spousti aplikace, tak vytvori slozku v
> D&S Data Aplikaci. Tzn. Kdyz nejaky uzivatel otevre muj
> program, vytvori se automaticky slozka v Data Aplikaci.
> Potrebuju zapsat do nejakeho souboru, nebo do registru adresy
> techto slozek. Potrebuju to vedet kvuli odinstalaci, abych
> mohl tyto slozky smazat u vsech uzivatelu. Napadlo me toto
> reseni, pripada mi to jednoduche, ale nevim jak na to.
> Doufam, ze me nekdo poradite.

Ahoj.
Do registru ne. Neexistuje totiz zadny spolecny klic do ktereho by mohli
zapisovat vsichni uzivatele.
A to mne tady vsichni kamenovali, ze to neni nikdy potreba :)
Jedine bys musel napsat sluzbu se kterou bys komunikoval treba pres nejaky
port a ta (protoze by bezela s pravy admina) by zapisovala do HKLM.
Coz mi porijde jako s kanonem na vrabce.
Cili nejaky soubor, ktery je mimo adresare Windows,Program Files atd... aby
do nej mohl psat kazdy user, nebo do databaze:)
Nebo pri odinstalaci (predpokladam ze to pujde spustit jen s pravy admina)
projet celou strukturu Dokument and Settings a vyhledat prislusne adresare
ke smazani pro vsechny uzivatele.(No mozna bys mela projet cely disk,
protoze vse se da presmerovat.)

Hmm jak to izolovani uzivatelu od sebe ada absurdum muze zkomplikovat
naprosto trivialni ulohu...
Ludek

Vypocet DPH

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.2005 11:48:30

Puvodni zprava ze dne 17.1.2005:

> Edit2.Text := FloatToStr(StrToInt(Edit1.Text)*1.22);

Uz hodne dlouho mame trochu jinou sazbu :-)

Chrome, RemObjects - ObjectPascal pro .NET

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.1.2005 12:36:35

> kdyz tu dnes tak probirate .NET,
> tak tohle znate (Chrome is RemObjects' Next Generation Object Pascal
> language for the .NET and Mono Platforms)?

pre Delphi programatorov je IMHO vyhodnejsie prejst na C# jazyk

Erik

Efektivita vytvareni TFrame

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2005 12:32:35

> Takhle nejak (pisu z hlavy):
>
> type
> TFrameClass = class of TFrame;
>
> const FrameClassArray:array [0..0] of TFrameClass=(TFrame1);
>
> var Frame:TFrame;
> begin
> Frame:=FrameClassArray[0].Create(...);
>
> Neni problem udelat pole jako dynamicke a v initialize kazdeho frame pridat
> do pole novy prvek.

Diky,
mezitim se mi to podarilo zprovoznit, nevim ktere z techto reseni je "lepsi". Slo o to to spravne pretypovat, tady si nejsem jisty jestli pouzity TFormClass je ok. Budu rad, kdyz mi to nekdo checkenete. Dik Milan

procedure TMainForm.CreateTestFrame(const Lekce: byte);
var FrameName: string; FrameClass: TPersistentClass;
begin
FrameName:=Format('TCvic%.2dFrame',[Lekce]);
FrameClass:=FindClass(FrameName);

if (FrameClass.InheritsFrom(TFrame)) then
with TFormClass(FrameClass).Create(Self) do
begin
Parent:=Self;
DoubleBuffered:=True;
Visible:=True;

Aplikace zavolala rozhrani ...

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 12:30:34

From: "Milan Schembera" <four(zv)4squares.net>
> Jenze mi ta sluzba zacne hned hlasit, ze "Aplikace zavolala rozhrani, ktere
> bylo zarazeno do jineho podprocesu". Hlasi to pri pokusu o volani metody

Typicky priklad pro ktery povazuji lokalizovane Windows nepouzitelne pro vyvoj
aplikaci. Ten nesmyslny preklad se asi snazi naznacit, ze se vola metoda COM
objektu (uvnitr ADO komponent) z jineho threadu. Pouzivas Windows service
framework z VCL nebo mas vlastni ?

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 17.1.2005 12:14:33

Winsoft dne 17 Jan 2005 v 12:08:

> [...]

> ziadny problem.

Takze ma aplikace bude muset spolehat na jakysi projekt, ktery muze kdykoli skoncit, ktery muze

Karel Rys

Delphi2005 versus Delphi7

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 17.1.2005 12:16:33

Of radek3311(zv)volny(tec)cz
> - je mozne vyvijet aplikace pro mobilni zarizeni
>
> *** Borland ma take produkt ktery to umoznuje a nenuti vas pouzivat
> osekane Windows na PDA

Ahoj,
To by mne zajimalo - co to je ?

Ludek

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.1.2005 12:08:32

> Ja zatim mam dva hlavni duvody, proc NEprejit na .NET:
>
> - HW narocnost - skutecne cast mych zakazniku ma jeste Windows 98 (Win 95
malokdo, obcas nekdo
> Millenia); jsou to zahradnici, pocitac pouzivaji tak na Word, Excel, mail
a moji aplikaci, tezko
> bych vysvetloval, proc zrovna kvuli te me aplikaci ho musi vyhodit a
poridit novejsi...

> [...]

Erik

Chrome, RemObjects - ObjectPascal pro .NET

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 17.1.2005 10:34:21

kdyz tu dnes tak probirate .NET,
tak tohle znate (Chrome is RemObjects' Next Generation Object Pascal
language for the .NET and Mono Platforms)?

http://www.remobjects.com/page.asp?id={2E121150-F773-4D17-9C44-EE37D63A0051}

rozsireni jazyka:
http://www.chromesville.com/page.asp?id={66B5D66D-57B5-4702-95BF-82CB15C7E591

a freedownload
http://www.remobjects.com/freedownloads.asp?id={57039A86-4B91-40CE-B1FA-A6170083C14C}

No a jen tak mimochodem...

The RemObjects SDK is the award winning remoting framework for Delphi,
Kylix and .NET. It allows you to build cross-platform multi-tier
applications to remotely access objects residing on a server from
clients inside a LAN or across the Internet.

Radek

Vypocet DPH

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 17.1.2005 11:12:26

Edit1 - zadani castky (uvazuju o zadavani celych cisel ... taxi to kdyztak pouprav)
edit2 - vypoctena dan

Edit2.text :=FloatToStr(StrToInt(Edit1.text) * 0.19);

.... naves si to na OnChange toho Edit1.

... ale radeji si jeste osetri prazdnou hodnotu ... to uz by snad nemel byt problem ...

On Behalf Of Petr Cafourek
> [...]
vypocitat.

Efektivita vytvareni TFrame

> mam v aplikaci 50x TFrame a potrebuji vzdy vytvorit pouze jediny, podle
potreby. Nechci pro kazdy delat vlastni create, rad bych to nejakym zpusobem
zprehlednil. Nevim jestli na to jdu spravne, jako dalsi moznost mne napadlo
vytvoreni konstantniho array of TFrame, kde by byly uvedeny nazvy vsech
trid - tento pokus ale take ztroskotal.

[...]

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 17.1.2005 11:12:25

Ahoj

Potreboval bych kopirovat mezi dvemi recordy rozdilne struktury ktere
maji jen nektere polozky spolecne.
Neco jako V1:=V2 a a do V1.Neco by se nakopiroval udaj V2.necol

Zatim jsem dosel v uvahach o jednom moznem zpusobu ale k tomu
potrebuji programove prochazet record a zjistovat nazvy a typy
jednotlivych polozek v recordu.

Jak to provest ?

Vypocet DPH

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 17.1.2005 11:36:29

Dobry den, co treba takhle:

Edit2.Text := FloatToStr(StrToInt(Edit1.Text)*1.22);
end;

Straka Josef

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> Proc? Kdyz si napisu svoje balicky (komponenty), nemuzu to nejak
> prekompilovat pomoci DCC32 z jine aplikace? Me se to uz povedlo, chyba byla
> ve vice vyskytech souboru xxx.dcp. Pouze je problem v pripade nastaveni
> "Explicit rebuild".

Patrne si nerozumime, pod pojmem "vlastni balicky Delphi" chapu runtime
balicky Borlandu obsahujici kod RTL/VCL.

Petr Vones

Externi kompilace D5

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 17.1.2005 01:33:33

> [...]

ve vice vyskytech souboru xxx.dcp. Pouze je problem v pripade nastaveni

Jan Skopovy

Externi kompilace D5

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.1.2005 01:05:31

From: <jsdelphi(zv)creatix(tec)cz>
> Muzete mi nekdo poradit jak prekompilovat vsechny vlastni balicky delphi?

Nijak. Uz jen z licencnich duvodu.

Petr Vones

Externi kompilace D5

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 17.1.2005 00:39:29

Muzete mi nekdo poradit jak prekompilovat vsechny vlastni balicky delphi?
Napsal jsem si vlastni nastroj, volam dcc32, ale porad mam nejake potize.
Porad mi to v nekterych baliccich vyhazuje napriklad: Bad packaged unit
format: D:\Delphi\Comp\Out\axStabdard_D5.dcp.axPanelHelp. Balicky, ktere
neobsahuji odkazy na me dalsi balicky se zkompiluji dobre, ty ostatni hlasi
tuto uvedenou chybu.

Delphi 5 Professional

Co s tim?

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

Text v RXDBGridu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2005 20:31:08

Zdravim,

je nejak mozne zjistit, co je aktualne napsane v bunce v RXDBGridu
(jeste pred Postem)? Kdyz na to jdu pres data tak dostanu jenom stav
Fieldu k posledni zmene.

Diky za tipy.

Karel

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 16.1.2005 20:17:04

> Jenze s prichodem Longhornu (nekdy v roce 2006) a jeho noveho GUI si uz s

tomu hadam ani sam nemozes verit?! Longhorn stale bude Win32 podporovat, pretoze
nie je cisto .NET API ... a ze nebude tvoja aplikacia fachat na tom omalovanom GUI?
koho dnes zaujima ze MS Office XP totalne ignoruje(omalovane) GUI Windows XP?

> Win32 moc nepomuzes, stejne tak uz jsou dnes ceny AMD64 pomerne priznive a
> lide je kupuji.

to ze su dnes procesory (AMD64) vykonne a lacne firemnych zakaznikov vobec
netrapi a urcite nevyhodia svoje Celerony 400 len koli tomu ze im Word bude startovat
namiesto 10 sekund iba 5 sekund! a tvoja DB aplikacia bude fungovat takisto
pomaly/rychlo aj v .NET aj v Delphi podla toho aku mas infrastrukturu (LAN+Server).

> Cele to zalezi na typu aplikaci ktere jsou pro danou firmu klicove. Jedna vec
> jsou male krabicove GUI aplikace a druha specificka serverova reseni. Doba kdy
> stacilo na vsechno pouzit jediny nastroj uz je davno pryc.
... taka doba tu snad ani nebola ;)

... a pokial nepride cisto .NET operacny system, tak je tato diskusia == OpenGL vs DirectX

A co sa tyka prchodu z DOSu do Windowsu tak podla mna je menej bolestny prechod radikalny
ako postupny ... Ty co presli z DOSu prilis skoro (v dobe Win3.1) urcite nic neziskali.
A uz urcite nenastane situacia podobna DOS -> Win95! najblizsi skok moze byt tak 2D -> 3D
podobny. (prechod na cisto WEB urcite nebude ;)

Palo

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 16.1.2005 19:54:59

Nemohu tak zcela souhlasit. Uzivatel sice na pohled nepozna, v cem je to
napsane, ale vyhody ziskat muze, byt je na prvni pohled neuvidi. Napriklad v
tom, ze lze za nizsi cenu (ve srovnani s Delphi) napsat aplikaci bezpecneji
a spolehliveji. Bezpecnosti mam na mysli napriklad rozdeleni aplikace po
siti, kde kriticke moduly jsou ulozeny mimo dosah uzivatele. Napsat neco
takoveho v Delphi je dost problematicke. Take se v .NET vyrazne lepe
navrhuje struktura aplikace, coz ma vliv na dalsi udrzbu - a tedy i
dodatecne naklady. Zmrsit se ovsem da, samozrejme, vsechno. :-)

> Pouziti .NET je vyhodnejsi pro vyvojare - to je muj nazor.

To samozrejme.

> Souhlas, ale rikas "dnes", zatimco Zbysek (i ja) rikame "zitra".

Me dost desi skutecnost, jak malo lidi mysli na vzdalenejsi budoucnost.
Nejen v programovani, ale celkove... :-(

> Rozsirene aplikacni obzory.
> Do budoucna vyssi produktivita, udrzovatelnost, tedy cena.
> To ale zakaznikovi vysvetlovat nebudeme,

No to mu tedy vysvetlovat budeme, protoze to muze rozhodnout o ziskani
zakazky, pokud nabizis totez co konkurence, ktera to ovsem pise v Delphi.
;-)

> Zbysek to resi dost radikalne, ale uz to ma za sebou (9
> mesicu - ja mu normale zavidim, ze je za vodou, ja jeste ne).

Prihlas se nekdy na skoleni - na cele, a neodbihej. :-)))))))))))))

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 19:38:57

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Pri vsi ucte, to sis popletl GPRS s ADSL nebo kabelovkou, ne? Po GPRS
> bys ten framework asi moc netahal...

Proc ne, je to casove i objemove neomezene a ve srovnani s dial-upem o nekolik
radu levnejsi.

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 19:34:57

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> Navic situace v pripojeni k Internetu se prece jen zlepsila,
> predrazeny dial-up je uz odsunut prinejmensim nelimitovanym GPRS
> takze lze prodavat i "download" instalace, podobne je to s
> demoverzemi.

Pri vsi ucte, to sis popletl GPRS s ADSL nebo kabelovkou, ne? Po GPRS
bys ten framework asi moc netahal...

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 19:26:56

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Ale ten Framework tu "zitra" (schvalne pisu v uvozovkach) bude na kazdem
> pocitaci.
> Stejne jako od roku 19XX byly na kazdem pocitaci Windows.

Pokud vim tak je soucasti SP2 pro Windows XP. Stejne tak jej vyzaduji i
nektere drivery pro videokarty apod.

Je prece rozdil mezi necim co davam zdarma ke stazeni a tim co nabizim jako
placeny software. Tam je zpravidla instalace stejne na CD takze je jedno jak
velke to je. Navic situace v pripojeni k Internetu se prece jen zlepsila,
predrazeny dial-up je uz odsunut prinejmensim nelimitovanym GPRS takze lze
prodavat i "download" instalace, podobne je to s demoverzemi. Lide jsou dnes
schopni travit cele dny stahovanim gigabytu blbosti z P2P siti takze nevidim
problem v jedne instalaci co ma 23 MB.

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 19:22:56

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> Ale ten Framework tu "zitra" (schvalne pisu v uvozovkach) bude na
> kazdem pocitaci. Stejne jako od roku 19XX byly na kazdem pocitaci
> Windows.

Mam nekolik zakazniku, kteri maji dnes v roce 20XX na pocitaci POUZE
MS-DOS. Takze z toho dedukuji, ze od roku 19XX nemohly byt na kazdem
pocitaci Windows. Notabene pak jsou take operacni systemy i pokusy o
operacni system jine nez Windows :-)

TCP IP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 19:10:54

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> Ja tedy nevim - radsi me vyvedte z omylu drive nezli pozdeji - ale
> celou dobu ziju v domneni, ze ping vyuziva TCP protokol v podobe
> ICMP paketu...

Pozor, je treba si neplest TCP a IP protokoly. UDP, TCP a i ICMP
vyuzivaji protokolu IP - ten je pod nimi. Ale ICMP nema s TCP nic
spolecneho.

Na druhou stranu je treba rici, ze PING lze implementovat jako ECHO
bud pomoci protokolu ICMP a nebo pomoci protokolu TCP a nebo i pomoci
protokolu UDP.

Delphi2005 versus Delphi7

> tak tohle me teda dostalo .. vtipalku .. jednoducha apl v delphi
> cca 1-2 mb
> je stravitelna pro kazdyho modemistu ... ale chci videt jestli ti nekdo
> stahne kvuli tvy blbosti dalsich 23mb aby ten 2mb program mohl vyzkouset
> :-)))))

Ale ten Framework tu "zitra" (schvalne pisu v uvozovkach) bude na kazdem pocitaci.
Stejne jako od roku 19XX byly na kazdem pocitaci Windows.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

TCP IP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.2005 19:10:54

> Ja tedy nevim - radsi me vyvedte z omylu drive nezli pozdeji - ale celou
> dobu ziju v domneni, ze ping vyuziva TCP protokol v podobe ICMP paketu...

TCP/IP je nazev pro celou rodinu protokolu. V teto rodine protokolu spolu
vedle sebe ziji napriklad protokoly TCP, UDP a ICMP. (a dalsi!)

Tedy neni zadny ICMP packet v TCP protokolu. Bud je to TCP, nebo je to
ICMP protokol. Jsou to dva samostatne protokoly.

Ping byva vetsinou implementovan pomoci ICMP protokolu. Nicmene existuji
i implementace, ktere se snazi dosahnout podobne funkcnosti treba pomoci
protokolu UDP. kazdopadne klasicky prikaz PING ve windows pouziva prace
ICMP.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Delphi2005 versus Delphi7

> [...]

Jak jsi rekl nize, on ani nepozna, jestli je to ve Win32 nebo v .NET.
Pouziti .NET je vyhodnejsi pro vyvojare - to je muj nazor.
Bude psat modularnejsi, kvalitnejsi programy a bude je psat efektivneji ci produktivneji.
V poslednim dusledu by to mela byt vyhoda i pro zakaznika (cena, kvalita, ...)

> Samozrejme krome kecu
> oslavujicich lestene prdy (nova a pokrokova technologie, diky ktere je
> pradlo mnohem belejsi atd.) dobrych tak akorat pro PR konference.

Snad je po mnoha letech prace v Delphi (v1-v7) zrejme, ze na tyto kecy nedam.

> Nekolikrat tu zaznelo srovnani, ze .NET je analogii prechodu z DOS na
> Windows. To mozna plati z pohledu vyvoje aplikaci, ale obavam se, ze
> uzivatele to tak nevidi.
> Pri prechodu DOS -> Windows tam byla alespon
> viditelna zmena operatorskeho rozhrani, diky ktere mel klient pocit, ze ma
> neco noveho, co za ty prachy stoji.

Jasne, to jsem psal hlavne ja.
Ale souhlas, uzivalel videl rozdil mezi DOS a Win, mezi Win a .NET to nepozna.
Viz vyse - .NET je vyhoda pro vyvojare, pro uzivatele az ve druhe vlne.

> Dival jsem se na WinForms. Kdyby se psal rok 1995, tak je to bomba. Ale v
> roce 2005 ? Kdyz si za pomerne tezke prachy dokoupim to, co potrebuji, aby
> aplikace byla alespon castecne srovnatelna s tim, co ted bez
> problemu a bez
> dodatecnych nakladu vyrobim v Delphi, musim tyto naklady zahrnout do ceny
> reseni.

Souhlas, ale rikas "dnes", zatimco Zbysek (i ja) rikame "zitra".

> Vysledkem je stejna funkcionalita za vice penez.

Funkcionalita podle meho soudu skutecne neni vyssi, pokud hovorime o WinForms aplikacich (nebo dnesni Delphi) - teda pro uzivatele.
Ale kolik (Delphi) aplikaci dneska prekrocilo hranice novych aplikacnich obzoru: web jako takovy, WebServices, Remoting, mobilni zarizeni atd. atd.
Ale za 5 let budeme vyvijet z 70% prave tyto typy aplikaci.
Nepochybne - az na to procento, to nevim, nemam na stole sklenenou kouli.

> To se klientovi
> (zamestnavateli) blbe vysvetluje, aby clovek nevypadal jako uplny idiot.

Klientovi bych to vubec nevysvetloval - spise ty nove obzory, ty by ho mohly zaujmout.
Zamestnavateli by melo byt jasne, ze pokud se chce v pristich 10 letech udrzet na vysluni, mel by se nad tim vazne zamyslet.

> Takze misto nadsenych oslavnych reci o tom, jak je .NET super a
> jak se v tom
> bajecne pere (pardon, programuje) bych ocenil spise prinosy pro
> zakaznika.

Rozsirene aplikacni obzory.
Do budoucna vyssi produktivita, udrzovatelnost, tedy cena.
To ale zakaznikovi vysvetlovat nebudeme, prijde to teprve v "druhe vlne" a bude to prinos pro nas, vyvojare, nikoli pro zakaznika.
Rozhodnuti musime udelat my, vyvojari, nikoli zakaznik.

> prinosy zjevne, ktere se daji prodat a ktere zaplati zvysene naklady na
> prechod na .NET. Proste abych mohl rici, vyvvoj bude sice trvat o
> 3x dele a
> bude tim padem 3x drazsi, ale vyplati se to, protoze:

Tu kalkulaci at si udela kazdy vyvojar sam.
Budu investovat do studia .NET nebo ne?
Zbysek to resi dost radikalne, ale uz to ma za sebou (9 mesicu - ja mu normale zavidim, ze je za vodou, ja jeste ne).
Mozna je pravda kompromisnejsi.
At si to rozhodne kazdy sam.

> Nebavim se ted o tom, co se ve Win32 resi blbe nebo to nejde vubec, ale o
> tom, co se ve Win32 a Delphi resi dobre.

Rozumim.
Ale viz vyse - jsou tu nove obzory, ktere teprve budou v uzivatelskem svete objeveny.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

FireBird: Data z databaze

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.1.2005 19:02:53

Napr takto:

mas tabulku TABLE_1 se strukturou ID integer a POPIS varchar(100).

Timto selektem ziskas skript, ktery muzes pustit do DB a tim znovu
insertovat vsechny zaznamy:

SELECT 'INSERT INTO TABLE_1 (ID, POPIS) VALUES (' || ID || ', ''' || POPIS
FROM TABLE_1

TCP IP

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.1.2005 18:56:53

Ja tedy nevim - radsi me vyvedte z omylu drive nezli pozdeji - ale celou
dobu ziju v domneni, ze ping vyuziva TCP protokol v podobe ICMP paketu...

LCD

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 16.1.2005 18:54:53

No ja bych rozhodne nevidel maximalni svitivost a kontrast jako buhvijake
plus. Ja osobne mam doma na stole LG 1710B - 17", 1280x1024 navivni
rozliseni a refresh 16 ms. Samozrejmosti je DVI a tenhle kousek ma i USB byt
jen verze 1.1. V praci mi na stole sedi nejaky 19" BENQ s DVI, ale ze ctyr
koupenych kusu uz 2 odesli, takze ten bych opravdu doporucit nemohl. LG,
ktery mam doma si nemuzu absolutne vynachvalit... :))

Napr. ADI ma ted za docela slusne ceny dobre monitory a dokonce davaji i
zaruku na 100 % funkcnich pixelu. Tedy ne ze by byl jeden subpixel nejakou
zasadni vadou - v praktickem provozu to neni vubec videt, ale preci jen :)))

Obnova dat z Streamu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 18:10:50

From: "ToMa" <tommar(zv)gmail.com>
> jeho potomky, ty radim do struktury, vse je super az do chvile, kdyz
> strukturu ulozim do Streamu. A tady je ten problem >> jak obnovim

Neni presne jasne co a jak ukladas. Asi nejsnazsi je pouzit jiz hotovy
streaming ktery pouziva RTL pro DFM.

Petr Vones

Zobrazeni unicode znaku

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 16.1.2005 16:46:44

Potreboval bych v aplikaci zjistit, zda je v danem fontu definovan urceny
specialni znak (napr. znak euro, suma, sipka ci znaky pro ramecky) a pak
tento font zobrazit na zvoleny canvas. Znam unicode kod znaku.

Lze to nejak jednoduse v D6 provest (nejlepe tak, aby to fungovalo na Win98
a novejsich) ?

Tomas

GDI prostredky a Framy

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2005 16:42:43

[...]
takovychto silenych poctech. Privitam jakekoli nazory ci poznatky k
tematu...

MB

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 16:14:41

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> Kecas, nalistuj si par mych prispevku na toto tema. Ano, propaguji,
> ale nekolikrat jsem napsal, ze urcitou tridu uloh je stale vhodnejsi
> psat ve Win32. S dodatkem, ze se to vetsinou ale netyka Delphi, ale
> spis C/C++.

> A jeste jednou dodam, budu-li psat sitovou db aplikaci, pak VZDY
> sahnu po .NET. I kdybych musel ozelet nejake hezke UI komponenty.

No ono jako mezi nami pises stale jen o databazovych aplikacich, o
nicem jinem, a chvili hlasis, jak uz jsou GUI komponenty super, a pak
zase ze by se musely ozelet.

Pravdou je, ze Delphi je stale nejlepsi nastroj pro male desktop
aplkace a pro aplikace s vetsi vazbou na hardware. A s lepsim GUI v
teto chvili.

Kdyz budu psat treba programator mikrokontroleru, kdy budu mit
programator napojeny na USB port a budu komunikovat s timto zarizenim,
kdy hlavni naplni prace programu bude nacitat nejaka binarni data a
programovat soucastky pres ten USB port, pak nevidim ani ten uplne
nejmensi duvod, proc bych tam mel cpat .NET. Neni tam zadna databaze
mimo jednoduchou databazi soucastek, neni tam zadna spoluprace se siti
ani s internetem, kdyz nepocitam updaty, ktere se delaji stejne jinak.
Typicky uzivatel programu bude mit W98 a vys. Proc ho nutit sosat
framework, kdyz tady nema sebemensi opodstatneni?

Kdyz budu psat treba program pro logicky analyzator, kdy opet bude
moje aplikace komunikovat s nejakym zarizenim, ktere bude pripojene na
USB portu, a bude mit za ukol zobrazovat nactena data, opet nevidim
sebemensi duvod pouzit .NET.

Kdyz budu psat software pro tisk pokladnich dokladu jako import z
ucetnictvi pod DOSem, kdy funkce je asi takova, ze nactu obsah DBF
souboru do pameti a vytisknu na tiskarne pokladni doklady, pak zase
nevim, proc bych to mel delat pod .NET, nic mi to neusetri a
zakaznikovi uz vubec ne.

Kdyz budu psat software pro identifikaci volajiciho, uz by mohly byt
nejake duvody, proc to napsat pod .NET, protoze tam bude treba nejaka
sitova komunikace a i nejaka databaze. Presto to klidne napisi v
Delphi, service bude obsluhovat ISDN modem, ukladat data do SQL
Serveru a rozesilat informace klientum, klient bude pres TCP/IP
komunikovat se sluzbou a zobrazovat data na stanici. Proste tady je to
spise otazka toho, jak mam nyni napsanou nebo koupenou tu komunikaci s
ISDN.

Kdyz budu psat nejaky jednoduchy software pro upravu obrazku,
napriklad fotek, treba nejake hromadne zmeny nebo nacitani informaci
EXIF nebo uzivatelske upravy, pak opet nevyberu .NET, ale Delphi.

Ano, kdyz budu psat zcela novy informacni system, s nejvetsi
pravdepodobnosti na vetsinu jeho casti pouziji .NET. A je ale docela
mozne, ze na casti ISDN a FAX a SMS primo do mobilu pres FBUS a treba
tisk samolep na zasilky s carovym kodem budu muset pouzit Delphi a
bude to takovy zpatlanec, protoze proste nemam dva roky casu na to,
abych vyvijel vsechno znovu - vsechno to, co jede a pojede jeste par
let. Logicky ostatni veci mohou byt v .NET a treba webova aplikace,
webove sluzby, PDA cast, napojeni na Eurotel SMS Connector atd. - to
vsechno bude ciste .NET.

ADMIN: OT: Graficka karta

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 16:06:40

> sice vim, ze to s Delphi nema nic spolecneho, ale :

> Shanim grafickou kartu NVIDIA 4200Ti/4400Ti. Muzete-li nekdo nabidnout,
> ozvete se.

Tak kdyz to vis, tak to sem neposilej. Ber to jako durazne napomenuti,
tohle neni bazar.

OT: Graficka karta

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2005 15:52:39

Dobry den,
sice vim, ze to s Delphi nema nic spolecneho, ale :

Shanim grafickou kartu NVIDIA 4200Ti/4400Ti. Muzete-li nekdo nabidnout,
ozvete se.

DKx

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2005 15:06:32

> [...]

je stravitelna pro kazdyho modemistu ... ale chci videt jestli ti nekdo
stahne kvuli tvy blbosti dalsich 23mb aby ten 2mb program mohl vyzkouset

jednoznacne se priklanim k nazorum Petra Z.

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 16.1.2005 15:20:36

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 16.1.2005 15:06:26

To jsem take nemel na mysli. A nekteri zakaznici souhlasi s tim, ze se na
nich program vyzkousi. Overeno v praxi.

> Samozrejme, s dobou kracet je potreba, ale pro vetsinu
> uzivatelu doba dotnet zdaleka nenastala, hodne jich ma jeste
> dnes dobu foxpro. Pro vyvojare MOZNA zacne s verzi 2.

Zkusim to rict jeste jinak. Jestlize pisu vicevrstvou DB aplikaci, ktera ma
behat spolehlive v siti, pak JEDNOZNACNE sahnu po .NET a od Delphi dam
okamzite ruce pryc. A to i kdyby se jednalo o drobotinu na 3 tydny prace.
Proc? Protoze v .NET se takove aplikace pisi mnohem snaze nez v Delphi, a
spolehliveji. A pokud toto vim, pak se mi to vyplati i za cenu, ze se
nejprve budu muset neco noveho naucit.

A dalsi otazka - kdy se vyplati psat vicevrstvou aplikaci? Vzdy, kdykoliv
neni vhodne sestavovat pripojeni k databazi na klientovi, coz je, troufam si
rict, pokazde, kdyz program nebezi na stejne masine jako databaze.

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 15:02:19

From: "Martin Falta" <martin.falta(zv)atlas(tec)cz>
> GUI Longhornu bude dostupne i pro Win XP a Win 2000, takze bych to tak
> zhave nevidel.

Ovsem tezko pristupne z Win32.

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 16.1.2005 14:48:00

PV> Jenze s prichodem Longhornu (nekdy v roce 2006) a jeho noveho GUI si uz s
PV> Win32 moc nepomuzes,

GUI Longhornu bude dostupne i pro Win XP a Win 2000, takze bych to tak
zhave nevidel.

Martin

LCD

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2005 14:39:45

> presvedcuji Samsungy, paradoxne ViewSonic 17" jsem videl jeden a ten byl
> zoufaly. Ale je to technologie, ktera se rychle vyviji a zlepsuje, takze
se

..ano, je to dost subjektivni :)

> ho videt, nebo uplne nejlepsi je videt nekolik ruynzch LCD vedle
> sebe.Pocitej s nativnim rozlisenim, vsechno ostatni je degradace.

..k tomu bych dodal, ze kvalida LCD se pozna mimo jine i podle toho, jak se
vyporada s nenativnim rozlisenim. Pokud potrebujes obcas prepnou do nizsiho,
nebo jako ja mas radeji nizsi rozliseni (pouzivam 1024x768 na 18'' + 800x600
na 17''), tak si over, jak funguje u vybraneho typu interpolace - u
nekterych kousku jsou nepravidelne rozostrene pruhy apod.

MB

LCD

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 16.1.2005 13:58:47

>CRT na LCD. Ale nevim, jestli mam uvazovat o 17'' nebo 19''. O 17'' jsem
slysel, ze text v nativnim
>rozliseni je maly, takze radeji o 19''?
> S LCD nemam zatim zadne zkusenosti.

Je trosku: 17" a 19" palce az na opravdu drobne vyjimky maji stejne
rozliseni (1280x1024, tedy na 19" je vetsi obraz). Pokud chces vetsi
rozliseni doporucim HP LCDTFT 20" (2035), za ty prachy nelze sehnat lepsi
(ani v kategorii o nekolik tisic vice). Jinak nejvic (radove) me
presvedcuji Samsungy, paradoxne ViewSonic 17" jsem videl jeden a ten byl
zoufaly. Ale je to technologie, ktera se rychle vyviji a zlepsuje, takze se
neda porovnavat rok stare LCD s dnesnim. U Samsungu se neboj ani low-endu
(napr. 710V). V rychlostech se dost mlzi, tak to neber jako hlavni
parametr, mohl by zvitezit horsi monitor od mene solidni firmy. Nejlepsi je
ho videt, nebo uplne nejlepsi je videt nekolik ruynzch LCD vedle
sebe.Pocitej s nativnim rozlisenim, vsechno ostatni je degradace.

S pozdravem Vaclav Riha

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 13:42:31

Pokud nekoho zajima jak vypada GUI aplikace v .NETu tak se podivejte treba na
MyOE.NET klienta: http://myoe.alrj.org/blog/blogger.php

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 13:38:31

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> Jenze s prichodem Longhornu (nekdy v roce 2006) a jeho noveho GUI si
> uz s Win32 moc nepomuzes, stejne tak uz jsou dnes ceny AMD64 pomerne
> priznive a lide je kupuji.

To nebude tak zhave, bud naprosto v klidu.

> [...]
> Jedna vec jsou male krabicove GUI aplikace a druha specificka
> serverova reseni. Doba kdy stacilo na vsechno pouzit jediny nastroj

Naopak, Visual Studio .NET je cestou k tomu, kdy lze jediny nastroj
pouzit pro vice typu aplikaci. Ale to zaroven neznamena, ze je to pro
vsechny aplikace v tuto dobu to nejlepsi.

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 13:28:30

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Beznou malou aplikaci Win32 napisi v Delphi mnohem rychleji, mnohem
> efektivneji a i ta aplikace bude mnohem rychlejsi a lepsi.

To je pravda, dokud bude takovou aplikaci na cem spustit. Je nesmysl si myslet
ze do pul roku udelam v .NETu totez, o tom je samozrejme zbytecne se hadat.

[...]

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 16.1.2005 13:22:29

Take trochu prispeji k diskuzi :

Zvazoval jsem, zdali kupovat 15" nebo 17" LCD. Uz vim, ze vzhledem k velkemu
poklesu cen a zvysujicim se rozsireni mezi beznymi uzivateli bude optimalni
17".
Ale proc jsem vubec uvazoval - rozliseni. Jako vyvojar musim brat v potaz
vsechna rozliseni, zvlaste pak 1024x768 a 800x600, ktere jsou stale
nejpouzivanejsi.
Kazdy si rekne, ze aplikace ma byt resizovatelna - to samozrejme ano, ale
nedelam jenom app, take nejaky ten web a jine, a tak si to clovek casto ani
neuvedomi, ze dela pro vyssi rozliseni, kde pod nizsim to vypada strasne.

Navic nektere weby na 1280x1024 vypadaji opravdu desive...

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 13:18:29

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> Nebavim se ted o tom, co se ve Win32 resi blbe nebo to nejde vubec, ale o
> tom, co se ve Win32 a Delphi resi dobre.

Z pohledu cloveka ktery v nem pracuje uz delsi dobu a nema prilis chut se ucit
neco noveho samozrejme vsechno :-)

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 13:10:28

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> [...]

co platforma nabizi
- je mozne vyvijet aplikace pro mobilni zarizeni

Vse uvedene plati predevsim pro serverove "nevizualni" aplikace.

Ohledne casu ktery je treba na osvojeni si .NETu, ono to drive ci pozdeji
stejne pridje. Nehlede na to ze i v Delphi si clovek nevystacil s tim co znal
pred par lety, takze staci svuj zajem presmerovat na novou platformu.

V pripade GUI aplikaci bych se nebal zacit v betaverzi Visual Studia 2005
ktere jiz podporuje .NET 2.0 jenz je pro tento typ aplikaci jiz podstatne
lepe vybaven.

Petr Vones

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.2005 13:14:28

Puvodni zprava ze dne 16.1.2005:

> jeste tu nezaznelo to, co ja povazuji za klicove - v cem je pouziti
> .NET technologie oproti Win32 vyhodnejsi pro zakaznika ?

Pro zakaznika to je napriklad jednoznacne nizsi cena vyvoje, kratsi
doba vyvoje a levnejsi udrzba, ovsem pouze v pripade, ze aplikace bude
"trochu jina nez v Delphi" :-) A to je to, o cem tu porad pisu.

Beznou malou aplikaci Win32 napisi v Delphi mnohem rychleji, mnohem
efektivneji a i ta aplikace bude mnohem rychlejsi a lepsi.

Pokud budu psat aplikaci pro vice platforem (desktop, internet, PDA),
pripadne aplikaci komunikujici treba pres internet, pak zvolim .NET,
protoze vyuziji stejny kod a lepe mi to bude spolupracovat.

A zatimco Zbysek tu fanaticky propaguje .NET za kazdou cenu a pro
vsechny pripady, ja tvrdim, ze to je hovadina, ze je potreba se
rozhodnout na zaklade konkretniho pripadu.

TCP IP

Jen na okraj - tento problem nema s TCP moc spolecneho. PC s IP adresou muze
klidne bezet aniz by podporoval TCP protokol. Ostatne ani zmineny PING
protokol TCP nepouziva.

> Nemam prilis zkusenosti s programovanim aplikaci v Delphi vyuzivajicich
> TCP IP komunikaci. Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude zjistovat jestli
> dany PC s danou IP bezi nebo ne. Tedy obdoba PINGu.

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 16.1.2005 12:52:26

Ahoj,

jeste tu nezaznelo to, co ja povazuji za klicove - v cem je pouziti .NET
technologie oproti Win32 vyhodnejsi pro zakaznika ? Samozrejme krome kecu
[...]
reseni. Vysledkem je stejna funkcionalita za vice penez. To se klientovi
(zamestnavateli) blbe vysvetluje, aby clovek nevypadal jako uplny idiot.
Takze misto nadsenych oslavnych reci o tom, jak je .NET super a jak se v tom
bajecne pere (pardon, programuje) bych ocenil spise prinosy pro zakaznika. A
to prinosy zjevne, ktere se daji prodat a ktere zaplati zvysene naklady na
prechod na .NET. Proste abych mohl rici, vyvvoj bude sice trvat o 3x dele a
bude tim padem 3x drazsi, ale vyplati se to, protoze:
1)
2)

> [...]

> Samozrejme, s dobou kracet je potreba, ale pro vetsinu uzivatelu doba
> dotnet zdaleka nenastala, hodne jich ma jeste dnes dobu foxpro. Pro

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 16.1.2005 12:24:24

Ahoj,

temer rok jsem na 19" ACER AL1912 a naprosto super. Pocinaje
kvalitou obrazu a konce minimalni spotrebou...
Dnes kdyz si sednu nekde proti CRT mi to pripada "rozmazane",
u LCD je treba si trochu zvyknout na "ostrost" obrazu. Myslim,
ze u lidi jako je spousta z nas tady, kteri sedi u PC taky treba 14hodin
denne se rozhodne nevyplati na tomhle setrit!

LCD

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.1.2005 12:24:24

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, doufam, ze to nebude moc OT, ale chtel bych se zeptat, co pouzivate
> pri praci, CRT nebo uz jste presli na LCD?Jake mate zkusenosti s LCD?

Dnes uz se bohuzel kvalitni CRT monitory nevyrabeji takze kdyz ti odejde tak
nezbyva nic jineho nez pomerne rozporuplne LCD.

> Jelikoz jsem clovek, kterej u PC prosedi hodne casu a to hlavne
> programovanim , uvazuji o prechodu z CRT na LCD. Ale nevim, jestli mam
> uvazovat o 17'' nebo 19''. O 17'' jsem slysel, ze text v nativnim rozliseni
> je maly, takze radeji o 19''?

Treba u notebooku je na 15" displeji rozliseni 1400x1050 idealni, naopak
vcelku caste 1024x768 je dost neprijemne (je uz videt rastr a pusobi to
jakoby rozmazane), ale chapu ze tohle je asi individualni.

Kazdopadne kdyz novy monitor na programovani tak minimalne 1600x1200 a tam je
nabidka LCD stale dost slaba a cenove ponekud neadekvatni kvalite LCD. Kdyz se
spokojis s 1280x1024 tak staci 17". Samozrejmosti by mel byt DVI vstup. Urcite
je vhodne monitor videt, protoze typickou vlastnosti LCD jsou ruzne neprijemne
efekty pri scrolovani textu. Stejne tak se nelze orientovat podle znacek ktere
byly zname z dob CRT monitoru a problem komplikuji i ruzne technologie vyroby
LCD ktere se lisi vyslednou kvalitou (IPS atd...)

Petr Vones

LCD

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2005 12:12:23

>CRT na LCD. Ale nevim, jestli mam uvazovat o 17'' nebo 19''. O 17'' jsem
slysel, ze text v nativnim
>rozliseni je maly, takze radeji o 19''?
> S LCD nemam zatim zadne zkusenosti.

Prispeji troskou do mlyna; s vyberem mnt jsem se dost zapotil. Nastesti HW
prodavam, takze jsem mel moznost vyzkouset vice typu i v dlouhodobem
provozu. Velikost urcite 19'', ale v zadnem pripade se nenech zlakat na
nejake levne znacky - nema to cenu, ale pozor i na zname znacky, chce to
videt a vyzkouset pri delsi praci, nedej na testy a reklamy, parametry
nejsou vsechno. Nekter napr nejdou rozumne ztlumit, jsou presvicene, nebo
mivaji podivne barvy, musis to pak dohanet nastavenim grafiky.
Ja osobne jsem jsem dal pryc velmi drahe kousky od SONY, nedalo se na to
koukat. Zato mam super zkusenosti s ViewSonic - jeste nikdy me ani me
zakazniky nezklamaly. Mas-li zajem, napis na soukromy mail, muzu doporucit
nejake konkretni aktualni typy - to co mam ja se uz nevyrabi.

MB

LCD

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 16.1.2005 11:46:21

Jednoznacne LCD, laicky receno cim vetsi, tim lepsi. Pri koupi si ohlidej hlavne svitivost (vim vyssi, tim lepsi), kontrast (vim vetsi pomer, tim lepsi) a dobu odezvy - nekdy se uvadi soucet vertikalni i horizontalni, nekde se uvadi zvlast. Optimalni soucet by mel byt pod 16ms. Z osobnich zkusenosti mohu nedoporucit levne a neznackove monitory, dobre parametry za dobrou cenu maji ted Fujitsu-Siemens (17"), high-end je Eizo. Pokud mas grafickou kartu s vystupem DVI, ber LCD s DVI vstupem.

Vyhoda LCD je krome vetsiho mista na stole i to, ze nevyzaruje a ma nizsi prikon ;-) Jeste ber v uvahu takove nepsane pravidlo, ze 17" LCD ma velikost zobrazeni jako 19" CRT.

Osobne jsem mel 19" CRT Sony, ted mam 17" LCD Siemens, rozliseni 1280x1024, na programovani uplne v pohode staci.

Mrkni na www.tomshardware.com, www.svethardware(tec)cz, .....

M.

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.2005 11:22:19

> [...]
> Jak na to a jake komponenty pouzit ? Jsou nejake zdrojove priklady na webu ?

No a proc nepouzit rovnou ten ping? Treba v me Synapsi mas na to i
hotovou funkci PingHost. ;-)

OT: LCD

[...]

Poradite?

Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.2005 10:48:16

> Diky za rady, no neviem ulozit na server ani jeden bit. Medzitym som skusil
> aj fukciu ftpPutFile, no bez vysledku. Neviem ako dalej. Ani pomocou dema zo
> synapse. Pomohol by asi polopate napisany prikaz ako naplnit potrebne
> parametre. Moze byt pripadne aj cez ftp ako to robi total commander.

problem je v tom, ze tato uloha se da resit opravdu mnoha a mnoha
zpusoby. Ktery ale vybrat, to zalezi na konkretnich moznostech i na
konkretni konfiguraci toho serveru. takze tezko muzeme nejak obecne
poradit.

Nejlepe by ti mel poradit administrator toho serveru... z neho musis
dostat jakym zpusobem tam ten soubor mas dostat a az pak muzeme radit,
jak ten konkretni zpusob naprogramovat.

Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.1.2005 10:46:16

> Nevim jaky je PHP script v Synapse, ale predpokladam ze soubory uklada
> do adresare kde je. Pro zacatek to umisti kamkoliv s pravem zapisu a
> zkus to na to URL poslat. To kde je ten script musis pouzit jako
> parametr URL funkce HttpPostFile.

Pro upresneni, ten demo PHP skript v synapsi soubor fyzicky nikam
neuklada, jen ukazuje informace o uploadnutem souboru. Fyzicke ulozeni
souboru na serveru nech si kazdy doprogramuje tak jak potrebuje.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

TCP IP

[*] blue22(zv)quick(tec)cz - 16.1.2005 10:44:16

[...]

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2005 10:04:13

> [...]

> K nizsi cene te bude tlacit konkurence a ne tvoje produktivita prace.
> Ta bude urcovat, jestli v pripadne konkurenci obstojis, ne?

Ale jasne.

Ja jsem ale reagoval na prispevek, kde se hovorilo o tom, ze .NET program bude drazsi nez ten v Delphi, protoze musim zakaznikovi zapocitat cas, po ktery se budu potacet v .NET, kdyz ho neznam, zatimco v Delphi to vystrihnu za 3 tydny. Tak jsem reagoval v intencich tohoto prispevku.

Samozrejme se ve skutecnosti bavime o produktivite/kvalite a o investici do zvyseni teto produktivity/kvality, nikoli o tom, jak se stanovuje cena.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.1.2005 09:30:10

Jan Sebelik wrote:

> Tim dosahnu u svych programu takoveho pomeru kvalita/naklady,
> ze budu moci nabidnout zakaznikovi prave nizsi, nikoli vyssi cenu.

Proboha, proc bys to delal, kdyz je zakaznik ochoten zaplatit i vyssi cenu?
Prece si sam nebudes likvidovat trh ;-)

K nizsi cene te bude tlacit konkurence a ne tvoje produktivita prace.
Ta bude urcovat, jestli v pripadne konkurenci obstojis, ne?

pf

Delphi2005 versus Delphi7

> Jo, ja kdyz si domlouvam novou zakazku, reknu zakaznikovi, ze bych
> sice moh jeho problem vyresit v Delphi za 3 tydny, ale ze je to
> nemoderni zpusob a ze mu doporucuji, ze bych mu to radsi udelal v
> dotnetu. Bohuzel je to nova vec a kamkoliv slapnu, budu na
> neprobadanem uzemi, takze to bude mit az za 3 mesice a zaplati mi
> 3-krat vice. Zato bude pouzivat tu nejmodernejsi technologii a pradlo
> bude mit jeste belejsi.

Snad se shodneme na tom, ze tu investici do "naucit se .NET" (nebo v minulosti Delphi nebo neco jineho), nebude platit zakaznik. Tu investici musim zvazit a ve vhodnem okamziku ji udelat sam.

Snad se shodneme na tom, ze drive nebo pozdeji ji stejne budu muset udelat, jako ji musely udelat ty foxpro firmy, kdyz musely prejit do Windows (pak prechod zpravidla na Delphi - VB nebo Visual FoxPro vyjimecne - Delphi je ve Win32 skutecne nejlepsi).

Zbysek pise, ze do toho investoval cca 9 mesicu. Skolenim se tato doba da vyrazne zkratit. Je vsak treba zvazit a vyhodnotit "cena skoleni" versus "uspora casu" versus "na kolik si cenim svuj den".

V kazdem pripade, tato investice neni pro zakaznika, je pro me. Ja pak budu vyvijet produktivneji, kvalitnejsi a udrzovatelnejsi programy (a jeste belejsi...). Tim dosahnu u svych programu takoveho pomeru kvalita/naklady, ze budu moci nabidnout zakaznikovi prave nizsi, nikoli vyssi cenu. A o tom prave je kazda investice - musi se z dlouhodobeho pohledu vyplatit.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 16.1.2005 08:30:05

Eh? Slysel jsi neco o slovu "naucit se"? Ja napriklad pisu v .NET uz stejne
efektivne jako pred tim v Delphi. Takze muzes rict zakaznikovi, budes to mit
za cenu 3 tydnu, ale protoze se to ucim, pockas 3 mesice? ;-) Nebo Delphi
ses neucil? Nebo ti jeho uceni zakaznik take platil? Napriklad tak, ze jsi
mu nabidl, ze ve FoxPro to budes mit za 3 tydny, ale v Delphi to bude trvat
3 mesice?

> Jenze nevim proc, vsichni zakaznici rikaji, at jim to ted
> udelam v Delphi a az bude ta nova a jeste belejsi verze 2 a
> naucim se ji tak, abych to zvladl taky za 3 tydny (nebo za
> tyden, kdyz je ta technologie tak bombova), ze si u mne
> objednaji inovaci. Ja budu mit dalsi zakazku, oni zacnout jet
> o 2 mesice drive, usetri tretinu penez...

To je otazka. Zalezi na mnoha dalsich okolnostech.

> Musim holt zivit rodinu a nemam to srdce delat ze svych
> zakazniku pokusne kraliky.

A myslis, ze ja jsem na tom jinak?

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 16.1.2005 01:39:34

> [...]

zakazku, oni zacnout jet o 2 mesice drive, usetri tretinu penez...

Musim holt zivit rodinu a nemam to srdce delat ze svych zakazniku

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 16.1.2005 00:05:27

> [...]
parametre. Moze byt pripadne aj cez ftp ako to robi total commander.

> Total Commander to neposila protokolem HTTP, ale FTP...

Synapse

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 15.1.2005 23:14:06

Saturday, January 15, 2005, 11:04:00 PM, you wrote:

IKV> Dakujem za radu, este sa opytam na jednu otazku co znamena FieldName vo
IKV> funkcii HttpPostFile. V archive som nasiel toto
IKV> FieldName - nazev policka v simulovanem formulari (to co bys mel v tom HTML
IKV> kodu jako 'name' toho INPUTu, ze ktereho odesilas soubor...)

Je to nazev toho POST parametru ve kterem bude script (treba to PHP)
hledat obsah toho souboru. Zalezi to tedy na tom serverovem scriptu.

> [...]
IKV> nicim podobnym nestretol, opytam sa trivialnu otazku. Php skripty musia byt
IKV> ulozene v adresary na servri kde chcem nakopirovat subor ? Ale to asi nie,
IKV> total commander to nakopiruje kde potrebujem a na strane servra nema ziaden
IKV> skript. Ako potom zadam cestu kde je skript ulozeny ?

Nevim jaky je PHP script v Synapse, ale predpokladam ze soubory uklada
do adresare kde je. Pro zacatek to umisti kamkoliv s pravem zapisu a
zkus to na to URL poslat. To kde je ten script musis pouzit jako
parametr URL funkce HttpPostFile.

Total Commander to neposila protokolem HTTP, ale FTP...

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 15.1.2005 23:04:00

> [...]

> funkce)
>
> V kazdem pripade na strane serveru by mel byt nejaky skript, ktery ty

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 15.1.2005 22:35:17

Musim reagovat :)> > Ta rekurze se vola presne tolikrat, kolik je potreba,

> ale jsou... Jen si tam zkus dosadit napriklad 2xA a 1xB. Melo by vyjit
> AAB, ABA, BAA

a vyslo .....

> Pro 2xB a 1xC jsou vysledky 3 takze celkem pro 3xA, 2xB a 1xC je
> prekvapive jen 3x20 = 60 kombinaci. Vsechno ostatni, co ty tvoje
> permurtace vygenerujou, jsou duplicity.

Nechapu, co je na tom prekvapiveho, oba aloritmy, muj i Erikuv vraci
presne tento vysledek :)
Tady nebyla rec o spravnosti reseni, tu sis mohl klidne zkusit, kdyz
uz ji chces kritizovat :), ale o slozitosti algoritmu, tudiz o jeho casove
narocnosti. Obavam se, ze Tebou navrzeny postup ma slozitost
algoritmu vyssi, takze je jeste pomalejsi. A o rychlost tady jde, pro
vic prvku s vice opakovanim se vypocet neunosne prodluzuje. O
spravnosti Tveho reseni nepochybuji, uz proto, ze jsem si to
nevyzkousel :). Jestli se pletu v te rychlosti, posli sem prosim
zdrojak funkce, at se Ti muzu omluvit za moje nepochopeni.
Diky, Rosta

Obnova dat z Streamu

[*] ToMa <tommar(zv)gmail(tec)com> - 15.1.2005 21:53:14

Zdravim konferu,
mam "skolacky" problem. Vytvorim si obekt, ktery nese data, udelam
jeho potomky, ty radim do struktury, vse je super az do chvile, kdyz
strukturu ulozim do Streamu. A tady je ten problem >> jak obnovim
data z stramu kdyz kazdy z potomku ma jinou strukturu a format<<. Jake
nastroje mam pouzit, nabizi neco takove Delfi nebo si musim
naprogramovat sam tabulku potomku ???

Vim ze tento problem je velmi trivialni, ale neposilete mne do "pryc"
ale na stranku kde k tomuto problemu najdu informace.

Predem dekuji
ToMa

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 15.1.2005 21:49:14

> Ta rekurze se vola presne tolikrat, kolik je potreba,
> zadne duplicity tam nejsou .....

ale jsou... Jen si tam zkus dosadit napriklad 2xA a 1xB. Melo by vyjit
AAB, ABA, BAA

Kdyz by napriklad bylo potreba 3xA, 2xB a 1xC, postupoval bych pri
generovani takto:

1. Celkova delka vyledku je 6.

2. Vygeneroval bych vsechny mozne pozice clenu prvni skupiny (A-cek)
ve vysledku:
AA Axxx (1)
AA xAxx (2)
AA xxAx (3)
AA xxxA (4) <-- t.j. posledni A lita ve volnem prostoru
ale mezitim (ve vnorenem cyklu) prostredni A po kazdem mezikroku
'lita' ve svem prostoru, t.j.
od 2:
A xA Axx (5)
od 3:
A xAx Ax (6)
A xxA Ax (7)
a od 4:
A xAxx A (8)
A xxAx A (9)
A xxxA A (10)
nakonec jeste mezitim ve treti hloubce vnoreni cyklu 'lita' ve svem
prostoru prvni A-cko:
od 5:
xA AAxx (11)
od 6:
xA AxAx (12)
od 7:
xAx AAx (13)
xxA AAx (14)
od 8:
xA AxxA (15)
od 9:
xAx AxA (16)
xxA AxA (17)
a konecne od 10:
xAxx AA (18)
xxAx AA (19)
xxxA AA (20)

Promenlivy pocet vnoreni cyklu bych napsal tak, ze bych jich vnoril
treba 10 (proste maximum) ale skutecne by se to vnorovalo jen podle
potreby.

3. No a na ten zbytek bych rekurzivne zavolal tu samou funkci, ale uz
jen pro 2xB a 1xC a ve vhodne strukture bych ji odevzdal mezivysledek,
t.j. bitovou mapu vysledku, ktere pozice jsou volne a co se ma dosadit
na ty obsazene.

4. Kdyz funkce zjisti, ze ve vysledku uz nejsou zadne volne pozice,
posle jej do vystupu

Pro 2xB a 1xC jsou vysledky 3 takze celkem pro 3xA, 2xB a 1xC je
prekvapive jen 3x20 = 60 kombinaci. Vsechno ostatni, co ty tvoje
permurtace vygenerujou, jsou duplicity.

OT: FireBird: Data z databaze

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.1.2005 20:52:53

Ahoj,
[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.1.2005 19:48:48

> Po zmene na fmOpenReadWrite to chybou nekonci, ale je zmeneny subor na
> lokalnom disku a na servri http://www... subor nie je uploadnuty.
> Ako uploadnut subor na web a pritom neprepisat subor na lokalnom disku ?
> Samozrejme za pomoci synapse. Pouziva sa proxy s autentifikaciou.

Na lokalnim disku si ten soubor prepisujes zcela sam. Vzdyt po vykonani
HTTP requestu tam zcela sam ten soubor prepisujes vysledkem HTTP dotazu.
:-O

[...]

Ostatne v Synapsi mas na tohle presne i demo, a to dokonce i vcetne
prislusnych PHP skriptu, ktere ten soubor umi prijmout.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Delphi2005 versus Delphi7

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 15.1.2005 19:48:48