Komponenta JvxRichEdit (JVCL) a PopupMenu

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.1.2005 14:26:07

Zdravim,

V komponente mam nadefinovane menu do vlastnosti PopupMenu, ale za behu
programu na prave tacitko mysi menu nevyskakuje. Predtim jsem pouzival jiny
RichEdit tam to slo normalne. Nevite nekdo proc to u JvxRichEdit nefunguje?

informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

ShowWindow - nelze zobrazit minimalizovane okno

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.1.2005 14:00:05

Dik,

ale bohuzel, jak jsem psal tak zadna konstanta (sw_normal, sw_restore .. a vsechny ostatni z unit Windows) mi nefunguji pro minimalizovane okno.
Okno zustane neaktivni a minimalizovane.
Stejne tak jsem zkousel SetForegroundWindow, SetActiveWindow a to mi take nepomaha ...

V.

> volani fce ShowWindow funguje bezproblemove, pokud neni okno
> MINIMALIZOVANO.
Zavolej ShowWindow(HandleWindow,sw_normal);
Robert

presnost cisel

> Dekuji za radu, pomohlo to. Jenom by me jeste zajimalo, jestli treba
pomuze
> vydelit tato velka cisla nasobky deseti terba 1E15. Co se stane s ocasem
> desetinych mist? Jaka je vubec procentni chyba extended cisla 1,123456atd
*
> E25 a 1,123456atd * E3 ? Je to stejne pri stejnem poctu platnych cislic?

Bude to vicemene stejne. Dalsi info je v kapitole 7 v
http://www.intel.com/design/mobile/manuals/24319001.PDF

ShowWindow - nelze zobrazit minimalizovane okno

[*] Robert Vrsecky <robert.vrsecky(zv)softok(tec)cz> - 12.1.2005 13:30:02

> [...]
Zavolej ShowWindow(HandleWindow,sw_normal);
Robert

ShowWindow - nelze zobrazit minimalizovane okno

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.1.2005 13:04:00

Ahoj,

volani fce ShowWindow funguje bezproblemove, pokud neni okno MINIMALIZOVANO.

Pokud zavolam ShowWindow na MINIMALIZOVANE okno, tak nezavisle na to, jaky dam parametr zustane okno minimalizovane a neni aktivni.
Zkousel jsem i napred zavolat SW_HIDE, ale ani to nepomaha ...

Pricemz fce ShowWindow vzdy vrati true, ze se operace podarila.

Nejaky napad ci rada?

Dik!

presnost cisel

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 12.1.2005 12:53:59

[...]
Dalik.

> Problem se castecne zlepsi, kdyz se vyhnete zbytecnemu zaokrouhlovani na
> Double a budete pouzivat primo Extended, ale podstata problemu zustava.
> Napriklad 1E25 - 1 bude porad 1E25.

presnost cisel

[*] Lstiburek Pavel <lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.1.2005 12:41:58

Dalsiho zlepseni lze dosahnout scitanim stejne velkych cisel,
tj. nejprve secist cisla < 10^8 (mouza mensich chce to vyzkouset)
potom cisla vetsi (mozna v nekolika skupinach)
a teprve potom tyto skupiny. Tim lze dale minimalizovat zaokrouhlovaci
chyby pri scitani.

Pavel

> [...]

Problem se castecne zlepsi, kdyz se vyhnete zbytecnemu zaokrouhlovani na
Double a budete pouzivat primo Extended, ale podstata problemu zustava.

Periodicke spousteni stored proc ve FB

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 12.1.2005 12:29:56

Ahoj,

nemel by nekdo, prosim, napad, jak periodicky
spoustet nejakou stored proc na strane serveru FB.
Neco jako "timer", ale v primo v DB.

OT: popis rozhrani wiegand

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 12.1.2005 12:09:54

Nevite prosim nekdo o popisu pokud mozno ceskem %Subj. Predevsim se jedna o
ctecku otisku prstu V-PASS s rozhranim wiegand. Potreboval bych nasbirat co
nejvice informaci nez se do toho pustim. Priklady komunikace z Delphi by
potesily.

Zapletal Martin

presnost cisel

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 12.1.2005 12:17:55

Ahoj,
narazil jsem opet na presnost pocitani double cislech.
pri cislech radove E18 uz nefunguje korektne jejich rozdil.

For i:= 1 To N - 1 do
begin
For k:= i To N - 1 do
begin
c1:= koef[i, i];
c2:= koef[k + 1, i];
For j:= i To N + 1 do
begin
koef[i, j]:= koef[i, j] * c2;
koef[k + 1, j]:= c1 * koef[k + 1, j] - koef[i, j];
end; //Next j
end; //Next k
end; //Next i

vyraz v programu pro reseni lin rovnic, ktery by mel eliminovat jeden
koeficient matice koef[k + 1, j]:= c1 * koef[k + 1, j] - koef[i, j] pri
hodnote radove 10 na 18 mi nevraci nulu, ale cislo napr. 173. Jak z toho
ven, urcite je to probadane, ale nevim kde se k tomu rychle dostat Poradite
m i prosim nekdo? Radeji bych nepouzival nejake cizi komponenty, do kterych
nevidim.

Dalik.

CreateProcess a aplikace do popredi

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 12.1.2005 11:47:53

> Pripadne jak z process handle zjistit hlavni okno aplikace,
> na nejz by se jiz dalo zavolat API ShowWindow.

Zkus si pohrat s funkci EnumThreadWindows.

TK.

Instalace MS SQL 2000 SP3

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 12.1.2005 11:33:52

SP3 vyzaduje, aby heslo sa bylo neprazdne a je docela mozne ze ma i nejake omezeni na delku. Zkuste tedy nejdrive zmenit heslo sa na nejakou rozumnou delku cca.8znaku a teprve potom spuste SP3.

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.1.2005 11:23:50

Dobry den,

pomoci CreateProcess spustim aplikaci. Tim ziskam handle k procesu, pomoci nejz mohu napr. testovat, zda-li aplikace jiz skoncila nebo ne.

Potreboval bych tuto aplikaci, jez jsem takto spustil programove hodit na popredi - nevite nekdo jak na to?

Pripadne jak z process handle zjistit hlavni okno aplikace, na nejz by se jiz dalo zavolat API ShowWindow.

Dik za radu

CreateProcess(nil, PChar('"'+App+'" '+Params), Nil, Nil, False, CREATE_DEFAULT_ERROR_MODE + NORMAL_PRIORITY_CLASS, Nil, PChar(ExtractFilePath(App)), startinfo, proc_info)

konference o administraci Windows

[*] Petr Slaby <petr.slaby(zv)i(tec)cz> - 12.1.2005 10:31:46

Zdravicko,

tak zkuste toto...
http://www.emwac(tec)cz/news/default.asp

Petr

> OOoo,
> diky za snahu, ale :

-->>> Stranky jsou ve vystavbe, dekujeme za pochopeni. EMWAC CZ tym.

> :-(

Usporadani tlacitek na panelu za behu

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 12.1.2005 09:51:43

ahoj,

tohle by melo pomoct

procedure ControlMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
procedure ControlMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
procedure ControlMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);

private
FDownX, FDownY: Integer; // pohyb po formula+AVk-i
FDragging: Boolean;

{$R *.dfm}
type
TMoveCracker = class(TControl); // pohyb po formula+AVk-i

procedure TForm1.ControlMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
// pohyb po formula+AVk-i
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
FDownX := X;
FDownY := Y;
FDragging := True;
TMoveCracker(Sender).MouseCapture := True;
end;

procedure TForm1.ControlMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, // pohyb po formula+AVk-i
Y: Integer);
begin
if FDragging then
with Sender as TControl do
begin
Left := X - FDownX +- Left;
Top := Y - FDownY +- Top;

procedure TForm1.ControlMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
// pohyb po formula+AVk-i
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if FDragging then
begin
FDragging := False;
TMoveCracker(Sender).MouseCapture := False;

Petrd napsal(a):

>Ahoj,
>umistuji za behu programu na panel pokazde ruzny pocet tlacitek a
>potrebuji je mysi na panelu usporadat. Bohuzel se mi nepodarilo s nimi
>zadnym zpusobem pohnout. Predem diky za nasmerovani.
>
>petrd

Odchyceni pridani noveho zarizeni

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 12.1.2005 09:43:43

Zdravim profici,

potrebuji poradit s nasledujicim:

Uzivatel prijde k PC zastrci do USB svuj FlashDisk a
WindowsXP strasi
z hlaskou o detekci noveho HW a nabidkou otevreni atd.
Potreboval bych aby mi do me aplikace neskakaly takoveto
hlasky od
Windows ale zaroven abych poznal, ze nejake zarizeni pribylo
a moje
aplikace ho mohla prohledat na vyskyt pozadovanych souboru.

Mate napad jak na to?

S pozdravem

Robert Plzak

Usporadani tlacitek na panelu za behu

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 12.1.2005 09:19:40

Ahoj,
11. ledna 2005, 19:10:32, napsal jste:

> [...]
> potrebuji je mysi na panelu usporadat. Bohuzel se mi nepodarilo s nimi
> zadnym zpusobem pohnout. Predem diky za nasmerovani.

Ja to delam tak, ze si na panel predem umistim X tlacitek a ve
vlastnostech nastavim Visible na false. A kdyz je potrebuji pouzit,
priradim jim jen action z ActionListu.
Funguje to skvele a docela dobre se s tim pracuje.
S pozdravem,
Petr Cafourek
mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Duplicate resource(s)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 12.1.2005 09:19:41

Jiri Bouchala wrote:
> Po ulozeni projektu a unity hlavniho formulare aplikace jsou hlaseny chyby:
> [Error] WARNING. Duplicate resource(s):
> [Error] Type 10 (RCDATA), ID TFRAME1:
> [Error] File C:\Documents and
> Settings\Work\DiabAnalyzator\AnFr_KolinZaboriNadLabem.dfm resource kept;
> file C:\Documents and Settings\Work\Graph\PokusnyFrame.dfm resource
> discarded.
> Kde nastavim ktery resource si ma vzit?

v jednom z tech souboru prejmenuj Frame1 na neco jineho
a nemusis to resit

konference o administraci Windows

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 12.1.2005 09:11:39

> spadla na mne administrace nekolika serveru s win2000 az win2003.
> Neco malo vim, ale na "ramena" to neni... Nevedel by nekdo z
> pritomnych o nejake konferenci o %SUBJ ??

Tomas Zalesak

konverzia SDA do DBF

[*] Vakonic Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 12.1.2005 09:05:37

Ahoj,

vedeli by ste mi poradit utilitu alebo zistit aku ma hlavicku subor SDA ? Mala by to byt byt nejaka databaza, ktoru poiziva stary soft co bol pisany v C-cku, potrebujem z nej vytiahnut udaje do noveho SW co robim v Delphi. Keby som poznal hlavicku, tak by som si vedel urobit na to utilitu v pascale, resp. v delphi.

Palo

(Delphi 7, Win2000, IB5.5)

konference o administraci Windows

[*] nonsense(zv)volny(tec)cz - 12.1.2005 08:27:34

> [...]

:-(

> 4> zatim mi tady vzdycky dobre poradili ...

OT: Instalace MS SQL 2000 SP3

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.1.2005 08:23:33

[...]

Win XP formular

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.1.2005 08:07:31

> Mam applikaciu na jednom win XP sa formular
> zobrazuje chybne tlacidla mimo atd.
> Na ostatnych funguje v poriadku.
> Nevite cim to moze byt sposobene.

Ahoj,

nejspis budou v tech XP nastaveny velke fonty nebo vetsi DPI (jde o
dva ruzne udaje! umistene v XP na dvou mistech).

V aplikaci si muzes poradit jednoduse pomoci vypnuti TForm.Scaled,
coz ale bude mit za nasledek, ze aplikace bude vypadat jako titerna v
porovnani s ostatnimi.

nebo si muzes zkusit toto testovat v OnCreate a podle toho zlobive
prvky premistit. Nicmene obvykle formulare, zejmena pouziva-li se Align
u prvku, reaguji samy od sebe slusne.

David Lebeda

Barevna schemata XP

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.1.2005 07:59:31

> 3/ barvy, potrebuji barvy, ktere XP vyuziva ke kresbe napr. listy okna

Ahoj,

a nejsou tohle barvy clBtnFace, clWindowText, clActiveCaption apod.?
Nevim ovsem, jestli se tyto konstanty aktualizuji, pokud v dobe behu
aplikace dojde ke zmene barevneho schematu.

Jediny problem, ktery jsem na XP zjistil, byl s barvou clMenu. Ackoliv
bylo menu normalne sede, v clMenu byla jakasi skoro bila barva a
dokonce tuto bilou barvu ukazovaly Windows i v tom svem okenku pro
nastavovani barev jednotlivych casti barevneho schematu. Jenom
proste tuto barvu nepouzily. Po jakekoli zmene se vsak menu uz
vykreslovalo v te nove zadane hodnote.

David Lebeda

Semi-modalni formular

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.1.2005 00:31:00

Pavel Poles wrote:
> lze nejakym zpusobem (v CLX) zobrazit formular modalne (tj aby neslo klikat
> na formulare pod nim), aniz by se mi program zastavil na radce Form1.ShowModal
> a cekal az ten Form zavru?

Melo by to jit osetrit v Application.OnActiveFormChange, kde budes
vracet fokus zpet na semimodalni okno.

Martin Schayna

konference o administraci Windows

[*] Milan Schembera <four(zv)4squares(tec)net> - 11.1.2005 22:06:45

hledej konference na www.emwac(tec)cz

4> -----Original Message-----
4> From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
4> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of nonsense(zv)volny(tec)cz
4> Sent: Tuesday, January 11, 2005 9:21 PM
4> To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
4> Subject: OT: konference o administraci Windows
4>
4>
4> ahoj,
4> very sorry za OT, ale
4> spadla na mne administrace nekolika serveru s win2000 az
4> win2003. Neco malo vim, ale na "ramena" to neni... Nevedel
4> by nekdo z pritomnych o nejake konferenci o %SUBJ ??
4>
[...]

[*] nonsense(zv)volny(tec)cz - 11.1.2005 21:20:41

ahoj,
very sorry za OT, ale

diky za natoceni do smeru...

--
nonsense

exchange .edb format

nevite nekdo o popisu formatu a datove struktury exchange .edb
databaze ?.. POmoholo by mi cokoliv . Alespon jakekoliv odpichnuti

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Usporadani tlacitek na panelu za behu

[*] Petrd <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 11.1.2005 19:10:32

[...]

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2005 17:22:16

Podivej se na demo Theme Exploreru (ThemeManager komponenta) od M.
Lischkeho na http://www.soft-gems.net/, tam bys to mohl nekde najit, my
to nejakym zpusobem pouzivame, ale osobne jsem to nedelal.

PN

Bauglir napsal(a):
> Ahoj,
> potreboval bych zjistit z WinXP zhruba toto:
> 1/ jake barevne schema zrovna pouziva (blue, silver, olive)
> 2/ zmenu techto schemat (jakmile si uzivatel zmeni schema, aby se o tom
> aplikace dozvedela), pokud toto vubec jde
> 3/ barvy, potrebuji barvy, ktere XP vyuziva ke kresbe napr. listy okna
>
> Brona
>
> Diky

Office 2003 Toolbar

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2005 17:14:15

Koukni na http://www.rmklever.com/delphitbx.html, je tam verze pro TBX 2.1.

PN

Bauglir napsal(a):
> Nemohu se dohledat toho Whidbey (prolezal jsem stranky, googlil...)
> netusis presneji, kde to je?
>
> Diky
>
> Brona

Barevna schemata XP

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 11.1.2005 16:52:09

[...]

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 11.1.2005 16:42:05

> [...]

> http://club.telepolis.com/silverpointdev/sptbxlib/index.htm
>
> + najdes odkazy na themes na zminenych strankach, Office2003like theme

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2005 16:28:03

Sorry, psal jsem to rychle a nezkusil jsem si to :(
spravne je ta procedura

procedure TForm1.kombinace(prvky, pocty:MyArray; s:string);
var
i:integer;
zbyva : integer;
begin
zbyva := 0;
for i := 1 to High(pocty) do zbyva := zbyva + pocty[i];
for i := 1 to High(prvky) do
begin
if pocty[i] > 0 then
begin
dec(pocty[i]);
if zbyva > 1 then kombinace(prvky,pocty,s+IntToStr(prvky[i]))
else NEKAM_ZAPIS_RESENI(s);
inc(pocty[i]);

Rosta

> [...]
>
> procedure TForm1.kombinace(prvky, pocty:MyArray; s:string);
> var
> i:integer;
> zbyva : integer;
> begin
> zbyva := 0;
> for i := 1 to High(pocty) do zbyva := zbyva + pocty[i];
> for i := 1 to High(prvky) do
> begin
> if pocty[i] > 0 then
> begin
> dec(pocty[i]);
> s:=s+IntToStr(prvky[i]);
> if zbyva > 1 then kombinace(prvky,pocty,s)

Duplicate resource(s)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.1.2005 16:05:24

No uprime receno jedine snad podminenym prekladem. Pokud chces tohle hlaseni
zrusit, tak otevri ony soubory a prejmenuj frame v nich ulozeny z TFrame1 na
neco jineho. Kdyz by ses pokusil do projektu pridat tyto soubory spravnou
cestou, tak bys byl pri vkladani druheho odmitnut s hlasenim, ze TFrame1 jiz
v projektu existuje.

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2005 16:01:24

Bauglir napsal(a):
> Ahoj,
> nevite, kde sehnat komponenty pro office 2003 toolbar? (design mam na
> mysli samozrejme)
>
> Brona

Semi-modalni formular

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 11.1.2005 15:21:20

Zdravim konferneci,

lze nejakym zpusobem (v CLX) zobrazit formular modalne (tj aby neslo klikat
na formulare pod nim), aniz by se mi program zastavil na radce Form1.ShowModal
a cekal az ten Form zavru?

Diky za rady a napady

Pavel Poles

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 11.1.2005 14:57:17

> [...]

> 112212223344444455555
> atd...
> existuje matematicky postup pro generovani takovych kombinaci? Prosim o

Win XP formular

[*] Vasicek Ales <vasicek(zv)zoner(tec)com> - 11.1.2005 14:51:17

Na tom formulari mas nastavenou property Scaled na True. Zmen ji na False, coz by melo vyresit tvuj problem.

> [...]
> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Dusan Nagy
>
> Mam applikaciu na jednom win XP sa formular

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 11.1.2005 14:49:16

Ahoj,
nevite, kde sehnat komponenty pro office 2003 toolbar? (design mam na
mysli samozrejme)

Brona

Duplicate resource(s)

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 11.1.2005 13:57:12

[...]

Ubyvani zdroju na W98

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 11.1.2005 13:57:12

Ahoj,
kdyz jsme u toho SMDB gridu, existuje k nemu nekde help? Popripade vi nekdo,
jestli na nem jde udelat sdruzeny radek ktery by se pri kliknuti rozvinul
pro skupinu podobne jako u Treeview? Libilo se mi provedeni teto vlastnosti
u Advgridu, bohuzel neni free..
Diky za odezvy - Dalibor.

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 11.1.2005 14:05:13

> Potrebuji nejakym zpusobem vygnerovat vsechny mozne kombinace (poradi)
techto cisel v rade. Vychozi
> rada bude tedy vypadat takto:
> 111222223344444455555

skusil by som robit permutacie ale vynechavat pri tom vymeny rovnakych cisel

> existuje matematicky postup pro generovani takovych kombinaci? Prosim o
tipy nebo nasmerovani na
> informacni zdroje.

skus si najprv nastudovat tu problematiku z nejakej ucebnice.
Zda sa mi, ze v Tvojom pripade neide o kombinacie ale
o permutacie s opakovanim. Kombinacie su totiz skupiny,
u ktorych nezalezi na poradi prvkov.

Erik

Win XP formular

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 11.1.2005 13:55:12

Dobry den,

Mam applikaciu na jednom win XP sa formular
zobrazuje chybne tlacidla mimo atd.
Na ostatnych funguje v poriadku.
Nevite cim to moze byt sposobene.

Vsechny kombinace poradi danych cisel

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 11.1.2005 13:49:12

[...]

Jak programove odpojit USB disk

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.1.2005 13:45:11

Karel Rys dne 10 Jan 2005 v 11:17:

> pomoci aplikace nazalohujeme (vicemene nakopirujeme) soubory ze
> sitovych disku na externi USB disk pripojeny pres USB (aplikace pozna,
> ze disk nekdo pripojil, a provede zalohu; pripojeni je testovano jen
> podle existence urciteho souboru na tomto externim disku). Po
> dokonceni zalohy bych rad, aby uzivatel mohl disk rovnou odpojit a
> nemusel klikat na ikonku pro odpojeni USB zarizeni. Nevite prosim
> nekdo o zpusobu, jak toto odpojeni provest programove? Trebas i z
> prikazove radky? W2K SP4, D5 Pro.

Odpovim si sam: pres google lze najit a stahnout free utilitku DevEject, ktera to umi.

Karel Rys

Transparentni obrazky - D5 TPopupMenu

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 11.1.2005 13:37:10

> Nemuze to byt nastavenim "nevhodne" barevne hloubky ve
> Windows? Napr. ja kdyz si dam jen 16 bitovou hloubku, tak
> vsechny ikony maji cerny pozadi namisto transparentniho.

Ne. Mam 32bit hloubku.

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

Ubyvani zdroju na W98

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2005 13:31:10

> pouzivam SMDBGrid, resp jeho potomka - kdyz jsem ho z
> pokusneho formulare formulare vyhodil (byl tam 10x), ubyvani prestalo, zda
> se. Zkusim se mu podivat na zoubek :)

Ahoj, nasel jsem chybu ve svem potomku TSMDBGrid, neuvolnoval jsem jednu
bitmapu, mea culpa, ale take jsem objevil kod, ktery na W98 pri pokusnem
vytvareni a uvolnovani formulare s 50 temito gridy zpusobi po cca 20
cyklech chybu:

V DrawCell se delo neco takoveho :
Canvas.Pen.Color := clWindowText;
Canvas.Brush.Color := clBtnFace;
Canvas.Polygon([Point(ARect.Left + 2, ARect.Top+2),
Point(ARect.Right - 4,ARect.Top+2),
Point(ARect.Right - 4, ARect.Bottom - 4),
Point(ARect.Left + 2, ARect.Bottom - 4),
Point(ARect.Left + 2, + ARect.Top+2)]);

jakmile ale vyhodim alespon jeden z techto tri radku, vse je OK. Nastesti
tam tenhle kod uz nemusi byt, ale stejne mi to neni jasne. Pokud nekdo vi
nebo tusi, rad se necham poucit...

MB

Transparentni obrazky - D5 TPopupMenu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2005 13:05:08

Nemuze to byt nastavenim "nevhodne" barevne hloubky ve Windows? Napr. ja
kdyz si dam jen 16 bitovou hloubku, tak vsechny ikony maji cerny pozadi
namisto transparentniho.

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 11.1.2005 12:43:06

[...]

Zrychleni buildu projektu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 11.1.2005 11:04:59

Jan Rizek wrote:

> Jaky mate stroj?? Procesor+pamet??
>
> Mame rozsahlejsi projekt - odkazy ovsem vedou jen zhora dolu - nepouzivame
> krizove odkazy na unity - souboru je urcite vic nez 100 - odhadl bych to tak
> na 400 - dle wincommanderu (jen pas,dfm a dpk) a build trva cca 1 minutu.
>
> Stroj: 1,84 GHz; 256 MB RAM
>
> Problem mozna mohou byt ty krizove odkazy..

podle mme je spise problemem ten jeho BCB6

Jinak ja Delphi 5, 205 souboru, 150 formu (a navic se hodne dedi)- (dle
FreeVCS), 256MB RAM a build 173000 radku cca 20s na Pentiu III, 500Mhz.>>Ahoj *,

Zrychleni buildu projektu

[*] Milos Glosik <developer(zv)regard.sk> - 11.1.2005 11:02:59

nieco podobne sa dialo aj u mna, ked som projekt a kniznice vytvorene v D6
otvoril v D7 a nechal skompilovat.
Neviem cim to bolo sposobene, ale vyriesilo sa to tym, ze do noveho adresara
boli skopirovane iba subory DPR, PAS a DFM.> >

> Krizove odkazy tam mam, bez nich to neni resitelne. Ale mam jich minimum.
> Problem je podle me v tom, ze kompilace treba jednoho souboru trva skoro
> minutu i kdyz ten soubor ma jen asi 500 radku. Spis bych myslel, ze by to
> slo vyresit nejak tak aby se kompiloval jenom muj kod a ne VCL zdrojaky.
> Dalo by se to nejak udelat? Zkousel jsem si hrat s nastavenim Precompiled
> headers a podobne, ale zadna zmena. :-(
>
> BCB6

Zrychleni buildu projektu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 11.1.2005 10:38:57

> Jaky mate stroj?? Procesor+pamet??

1,4GHz, 256 MB RAM.

> [...]

Dalo by se to nejak udelat? Zkousel jsem si hrat s nastavenim Precompiled

Vytvoreni komponenty a vhodneho editoru komponenty

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2005 10:22:56

Predchozi email odeslal jan_rizek - omylem jsem tam dal spatneho
odesilatele..

JR

> [...]
> jsou to jsem jiz zapomnel :-(.
>
> Pr. (komponenta na design nasich framu - formular ma property Component -
> coz je ten TabxFrameDesigner - pres nej se meni flastnosti framu, na
> kterem
> lezi..):
>
> procedure TabxFrameDesignerEditor.ExecuteVerb(Index: Integer);
> var
> F : TFrmFrameDesigner;
> begin
> inherited;
> F:= TFrmFrameDesigner.Create(Application);
> try
> F.Component:= TabxFrameDesigner(Component);

Zrychleni buildu projektu

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 11.1.2005 10:20:55

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> [...]

To ale spis ukazuje na chybu v aplikaci. Pouzivas nejake komponenty od jinych

Petr Vones

Ubyvani zdroju na W98

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2005 19:19:43

> Asi ti odpovedi fundovanejsi, ale cim uvolnene zdroje meris ?
> Nam se zdroje nikdy nevratili ani po uplnem ukonceni aplikace.
> Porad ubyvaji a ubyvaji az do restartu win. Bohuzel je to problem
> W9x(tim netvrdim, ze VCL je ok). Do aplikace sme aspon zabudovali

Pouzil jsem zatim jen ten zabudovany meric prostredku.
Zdroje se mozna nevraceji uplne, ale dnes jsme delali pokus na "cistych"
W98, pred startem aplikace bylo cca 85%GDI, po startu 82% (mainform), po
kazdem otevreni/zavreni/uvolneni zkusebniho formulare s cca 100
controly -2-3%, tj. zhruba 30x a doslo k chybe, po ukonceni aplikace se GDI
vratily opet na svych 84-85%. Mozna, ze nejake to procenticko se nevratilo,
ale to by se dalo prezit.

[...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2005 19:09:41

> Slozite formulare sme napriklad rozdelili na PageControl a pri
> skryti zalozky jsme uvolnili handle vsem WinControlum, protoze

To by mozna pomohlo, ale to by se ten form musel napred vytvorit :)

> Nakonec sme rekli, ze aplikace potrebuje minimalne W2k,
> je to drsne, ale je to tak, protoze provozovat rozsahlejsi
> CRM aplikace na W9x vcetne FB je silenost.

Vidim to take tak..

MB

Ubyvani zdroju na W98

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 10.1.2005 18:33:39

"merak", ktery aspon vcas upozorni uzivatele, ze uz mu zbyva napr. mene nez
15%,
aby pokud mozno neprisel o data a vcas vse ulozil nez se system
kousne.

> [...]

Slozite formulare sme napriklad rozdelili na PageControl a pri
skryti zalozky jsme uvolnili handle vsem WinControlum, protoze
ten se stejne sam vytvori pri dalsim zobrazeni...proste "dojdou"
handly takze sme aspon neco usetrili.

> [...]

> VCL, nebo moje (?), a zda je pripadne nejak resitelna. Po ukonceni
aplikace
> se totiz zdroje obnovi na puvodni hodnotu.

Vytvaret pouze ty okna, se kterymi uzivatel pracuje, po skonceni prace je
zrusit, skryti je k nicemu.
Nektera verze Delphi primo zpusobovala ubyvani zdroju, ale to je resitelne
service packem.

Ubyvani zdroju na W98

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2005 17:49:35

[...]

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2005 15:49:27

> [...]
>
> A co presne chces menit ? Podivej se pro zacatek na WMI.

Ja to delam pomoci prikazoveho radku "NetSh". Vice na

Modifikace Tpanel

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 10.1.2005 15:57:27

Mohlo stacit umistit na nej TLabel, tomu nastavit Align na alClient a potom
si dle potreby nastavit Alignment na left, right, center a Layout na top,
bottom nebo center. To by melo zajistit jakoukoli kombinaci zarovnani .

> Vi nekdo jak jednoduse rozsirit TPanel nebo TCustomPanel tak, aby se
> zobrazeni Caption dalo zarovnavat take nahoru a dolu v kombinaci s levo,
> stred, pravo?

Modifikace Tpanel

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 10.1.2005 15:49:27

Vi nekdo jak jednoduse rozsirit TPanel nebo TCustomPanel tak, aby se
zobrazeni Caption dalo zarovnavat take nahoru a dolu v kombinaci s levo,
stred, pravo?

kde je ulozena konfigurace sitove karty

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.1.2005 15:31:25

From: "Tomas Bradle" <t.bradle(zv)sanet(tec)cz>
> nevi nekdo, kde je ulozena konfigurace sitove karty ? Nebo jak ji lze
> programove menit ?

A co presne chces menit ? Podivej se pro zacatek na WMI.

Petr Vones

OT: kde je ulozena konfigurace sitove karty

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 10.1.2005 15:29:25

Zdravim vsechny,

nevi nekdo, kde je ulozena konfigurace sitove karty ? Nebo jak ji lze
programove menit ?

t.bradle(zv)sanet(tec)cz
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

COM a navraceni recordsetu

Zdravim konferenci

jakym spusobem muzu v COM komponente navracet recordset .. ?

Diky david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Vytvoreni komponenty a vhodneho editoru komponenty

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 10.1.2005 13:55:18

Vytvarim komponentu odvozenou z TPanel. Potrebuji aby zobrazovala jeji
titulek (nazev) a cosi jako adresu a dale uzivatelem urceny pocet polozek.
Kazda polozka by mela mit pole s popisem a pole zobrazujici hodnotu.
Ke komponente bych rad vytvoril editor, ve kterem bude uzivatel komponety v
[...]

ADMIN: OT: Jak programove odpojit USB disk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.1.2005 12:03:10

> [...]
> ikonku pro odpojeni USB zarizeni.
> Nevite prosim nekdo o zpusobu, jak toto odpojeni provest

Tohle taky neni zadny OT.

ADMIN: OT: kombinace cisel

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.1.2005 11:55:09

> mam radu cisel:
> 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11...
> potrebuji zjistit vsechny mozne kombinace poradi techto cisel.
> Prosim o tipy pro vhodny algoritmus.

> bleak

To neni zadny OT.

kombinace cisel

> mam radu cisel:
> 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11...
> potrebuji zjistit vsechny mozne kombinace poradi techto cisel.
> Prosim o tipy pro vhodny algoritmus.

Tech kombinaci je n! (n-faktorial).
Resi se to obvykle rekurzi.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Firebird - problem s odpojovanim klientu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.1.2005 11:23:06

Richard Kejval dne 7 Jan 2005 v 12:55:

> u jednoho zakaznika se nam stava, ze po nejake dobe necinnosti se
> prerusi spojeni s klientem. Klienta jsme nechali spusteneho pres noc,
> aby bylo zajisteno, ze v nem nikdo nepracuje a neodstreli FB server
> nejakou nekorektni operaci z UDF, ale presto rano byl klient odpojen.

Pekne dopoledne,

neco podobneho se nam delo u zakaznika, kde byla cast site realizovana bezdratem. V "pevne" siti
jim vse chodilo dobre, "za bezdratem" dochazelo k odpojovani (nasi aplikace, sitovych disku...).
Pokud jsme nechali mezi stanici a serverem pres bezdrat behat PING, problemy zcela prestaly (krom
okamziku, kdy antenu urval vitr...). Zcela korektni chod nasi aplikace v techto podminkach jsme
zajistit nedokazali, zakaznik nastesti brzy misto bezdratu natahl opticky kabel. Zhruba 2 mesice
ale na serveru meli pustenou nasi pomocnou mini-aplikaci, ktera fungovala jako "hromadny ping" -
obesilala zadane stanice, delala graf apod., a tim vsechny problemy s bezdratem prestaly.

Karel Rys

OT: Jak programove odpojit USB disk

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 10.1.2005 11:17:06

Dobry den,

[...]

WordDocument - Hledani v zahlavi a zapati

[*] jharman(zv)volny(tec)cz - 10.1.2005 11:11:05

Zdravim vsechny,

prosim Vas nevite nekdo jak se hleda ve WordDocument, nebo
WordApplication v Zahlavi nebo zapati? Normalni hledani
WordApplication.Selection.Range.Find... na to nefunguje.

Dekuji.

Jan Harman

OT: uchazec o zamestnani

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 10.1.2005 10:43:02

Dobry den,

Pres rok a pul jsem programoval v Delphi 6.0 + FB 1.5. Pred tim rok ASP +
VB + Oracle. Mam zkusenost s relacnimi databazemi (Oracle, MS SQL Server).

FB - ulozene procedury
SQL
stromove struktury

Delphi - tvorba frameworku: filtrovani dat - kriteria zobrazeni SQL dotazu
- tvorba a
upravy komponent - vcetne jejich obsluhy v Delphi (design "wizard"
formulare)
- vyhledavani
v ClientDataSetech propojenych M-D vazbou
- prace s
Framy - znovu pouzitelne kriteria filtrovani (stejna funcnost, design - kod
na jednom miste), znovupouzitelne framy na vice mistech v programu
- tisk na POS
(pokladni) tiskarny

- aplikace: replikace dat
evidence a fakturace licenci software u zakazniku
skladovy a pokladni software (rozsahlejsi system
urceny pro obchody)
program pro sberne suroviny (vykup, prodej,
fakturace, analytika - prehledy pohyhu dle ruznych kriterii)

Sestavy - pouzival jsem Fast Report 3.0 a pro POS tiskarny rucne generovane
textove reporty.

ve svem volnem case se zajimam o MS DOT NET.

Chtel bych pokracovat v praci s Delphi+FB a casem asi prejit na MS DOT NET.

Pokud by mel nekdo zajem o externi spolupraci nebo o praci na plny uvazek,
prosim ozvete se soukrome na email: jan_rizek(zv)centrum(tec)cz. Momentalne ziji a
pracuji v Karlovych Varech.

Preji pekny den

Bc. Jan Rizek

--
icq#: 84661209
jan_rizek(zv)centrum(tec)cz

Zrychleni buildu projektu

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 10.1.2005 10:41:02

Ahoj,

pravdepodobne sa vela unitov vzajomne referencuje v implementation casti.
Napr. nejaky ten mainform.
My sme mali podobny problem po odstraneni tej zavislosti na mainform sa
nasich 400 tis. riadkov rebuildne
asi za 5-7 min. Inac existuju aj tooly na unused units.

Laco

[...]

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2005 10:35:02

[...]

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 10.1.2005 09:52:58

Permutacie bez opakovania P(n)=n!

Za to "n" si dosadis pocet cisiel, ktore ides kombinovat. Ak ich je
napr. jedenast tak urobis 11!=39 916 800

Odeslani mailu pomoci Synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.1.2005 08:42:53

> S novou Synapsi to ale nejde prelozit. AddPartText ma jeste druhy
> parametr a FinalizeHeaders vubec neexistuje. Snazil jsem se najit vice
> info na webu synapse, ale bud koukam na spatna mista (help, historie)
> nebo to tam neni (coz se mi nezda).

Wiki-Articles ;-)

> Staci tedy do AddPartText predat
> jako druhy parametr nil a FinalizeHeaders vyhodit, nebo je treba
> udelat i neco jineho?

Ano, to by v tvem pripade melo stacit. Vse potrebne se deje uz v
ramci Encodemessage. A ten novy parametr se hodi tehdy, kdyz chces
delat libovolnou strukturu MIME casti dopisu.

Odeslani mailu pomoci Synapse

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.1.2005 08:28:52

Ahoj,

po nekolika letech jsem se vratil k jednomu staremu projektu. V nem je
tento kod pro odesilani mailu: MIME:=TMIMEMess.Create;
sl := TStringList.Create;
try
MIME.header.from := ...odesilatel;
MIME.header.Tolist.add(Adresat.Text);
MIME.header.subject := Subject.Text;
sl.AddStrings(Memo1.Lines);
MIME.AddPartText(sl);
MIME.EncodeMessage;
MIME.FinalizeHeaders;
SendToRaw(....);
ModalResult := mrOk;
finally
MIME.Free;
sl.Free;
end;

S novou Synapsi to ale nejde prelozit. AddPartText ma jeste druhy
parametr a FinalizeHeaders vubec neexistuje. Snazil jsem se najit vice
info na webu synapse, ale bud koukam na spatna mista (help, historie)
nebo to tam neni (coz se mi nezda). Staci tedy do AddPartText predat
jako druhy parametr nil a FinalizeHeaders vyhodit, nebo je treba udelat i
neco jineho?

OT: kombinace cisel

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 10.1.2005 07:30:44

zdravim,
mam radu cisel:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11...
potrebuji zjistit vsechny mozne kombinace poradi techto cisel.
Prosim o tipy pro vhodny algoritmus.

bleak

Preview

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2005 06:50:41

Zdravim,
tak jsem si stahl veci z tech uvedenych stranek a musim rict, ze me to
vubec nefungovalo. Podle dale uvedenych navodu jsem se koukal do zalozky
qreport, tam jsem nasel preview, ale jak se s tim pracuje, to nemam ani
sajnu. Takze jsem si moc nepomohl. Ale diky

Ceske razeni v PostgreSQL v UNICODE

[*] Pavel Blahovec <pavel.blahovec(zv)post(tec)cz> - 9.1.2005 23:30:08

Ahoj,
nevite nekdo jak donutit PostgreSQL, aby spravne cesky radilo za pouziti databaze v UNICODE?

diky
Pavel Blahovec

Standartni vstup

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 9.1.2005 23:02:06

S tim si dovolim nesouhlasit je to archiv jen do roku 2000 (cca)

jirka

From: "Tomas Emresz" <tomas(zv)emresz.com>> vim, ze se to tu jiz probiralo, zel nevim kde je archiv konference a
> na webu se neda do archivu dostat (www.delphi(tec)cz).

InnoSetup & cestina

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 8.1.2005 21:06:06

Vlastimil Burian wrote:
> jak mam proboha prinutit innosetup/istool prinutut aby instalacky byly
> cesky ??? ... nemuzu na to dojit .... v istool sem sice nasel Language
> Option a nastavil to na cestinu ale NIC tak nechapu k cemu to teda slouzi

Pridej do skriptu:

[Languages]
Name: "en"; MessagesFile: "compiler:Default.isl";
Name: "cz"; MessagesFile: "compiler:Czech.isl";

Kde Czech.isl musis mit v default adresari u InnoSetup, jinak tam dej absolutni cestu. Preklady najdes na webu.

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

InnoSetup & cestina

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2005 21:04:05

> [...]
> Language Option a
> nastavil to na cestinu ale NIC tak nechapu k cemu to teda

Ahoj,

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2005 20:54:04

jak mam proboha prinutit innosetup/istool prinutut aby instalacky byly cesky
??? ... nemuzu na to dojit .... v istool sem sice nasel Language Option a
nastavil to na cestinu ale NIC tak nechapu k cemu to teda slouzi ... diky

Standartni vstup

[*] Tomas Emresz <tomas(zv)emresz(tec)com> - 8.1.2005 20:30:02

Dobry den,
vim, ze se to tu jiz probiralo, zel nevim kde je archiv konference a
na webu se neda do archivu dostat (www.delphi(tec)cz).

Zajima me, jak precist standartni vstup u CGI aplikaci. Byl by nejaky
priklad ? Kdyz jsme pouzil toto, nevim proc ale aplikace prestane
vracet spravny content type (odzkouseno a muze za to radek SetLength)
:
StdIn := GetStdHandle(Std_Input_Handle);
Size := SetFilePointer(StdIn, 0, nil, FILE_END);
If Size > 0 then
begin
SetFilePointer(StdIn, 0, nil, FILE_BEGIN);
SetLength(STR,Size+1);
ReadFile(StdIn, STR[1], Size, Actual, nil);
STR[Size+1] := #0;
Writeln(Str);

Tomas Emresz
mailto:tomas(zv)emresz.com

opravte si chyby

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 8.1.2005 19:07:57

Hubert wrote:
> ktory macher spravuje stranky www.delphi(tec)cz a www.clexpert(tec)cz ? nech si
> admin urobi poriadok v linkoch ci su vsetky naozaj napojene ......

Kdyby si radsi prestal kecat a precetl si pravidla.

Co to treba oznacit OT.

Nebo nejlepe psat primo adminum tech stranek (predstav si, ze to tam je) a rici, ktery link je mrtvy.

[...]

[*] Hubert <hubert(zv)pokec.sk> - 8.1.2005 18:39:54

ktory macher spravuje stranky www.delphi(tec)cz a www.clexpert(tec)cz ? nech si admin urobi poriadok v linkoch ci su vsetky naozaj napojene ......

hubert
hubert(zv)pokec.sk
---------------------

Word pres OLE v delphi

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.1.2005 13:47:33

Ostatnim parametrum nedavej hodnotu nil, alebrz EmptyParam...

komponenta TNotebook s transparent

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 8.1.2005 13:31:32

Ahoj,
nez zacnu vymyslet neco vlastniho, chci se zeptat, jestli nekdo nevi o co
nejjednodussi komponente obdobne TNotebook/PageControl, ale s podporou
transparentniho pozadi. Potrebuji jen takovy kontejner na komponenty, u
ktereho pujdou pomoci jedne vlastnosti prehazovat stranky. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

pomoc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 8.1.2005 12:33:28

Myslis treba MySQL, firebird, SAPDB, PostgreSQL, nebo spise embeded ?
Koukni se na www.root(tec)cz, nedavno tam testovali embeded DB.
Dale muzes pouzit BDE ( :((( ), nebo JET, MSDE, a dalsi, staci se
opravdu
trochu rozhlednou.

Slavek

PS: Pro hledani domovskych stranek techto projektu pouzij google.

> nevie mi niekto poradit kde by sa dala stiahnut free
> databaza? nieco ako Absolute Database Engine? Ale aby sa dala
> pouzit aj ako free dik

ADMIN: pomoc

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.1.2005 11:49:22

Puvodni zprava ze dne 8.1.2005:

> nevie mi niekto poradit kde by sa dala stiahnut free databaza?
> nieco ako Absolute Database Engine?
> Ale aby sa dala pouzit aj ako free
> dik

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNY NEBO ZADNY
SUBJEKT

pomoc

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 8.1.2005 11:45:22

flashfiler na www.sourceforge.org (SQL, C/S, all-in-exe)

S pozdravem Vaclav Riha

>Ahojte,

>nevie mi niekto poradit kde by sa dala stiahnut free databaza? nieco ako Absolute Database Engine?
>Ale aby sa dala pouzit aj ako free

pomoc

[*] Hubert <hubert(zv)pokec.sk> - 8.1.2005 10:41:17

Ahojte,

[...]

Podivej se do "Mistrovstvi v Delphi 3". Tam je ovladani Wordu pres OLE i s
prikladama. Nebo programatorska dokumentace k Wordu.

> ole.Documents.Open('C:\dokument.doc'); tak vsechno jde. Ale ja
> potrebuji dali specifikace. Tech nevim jak je zadat.

OT: Programator

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 8.1.2005 01:30:38

Hledame programatora s vybornou znalosti DELPHI a ORACLE, slusne
vystupovani. Na zivnostensky list nebo pracovni pomer. Za dobrou praci
velmi dobre ohodnoceni.

Odpovedi pouze pisemne na soukromy email.

Dekuji vsem ostatnim za shovivavost.

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: <mailto:js(zv)creatix(tec)cz> js(zv)creatix(tec)cz
<http://www.creatix(tec)cz/> www.creatix(tec)cz

Word pres OLE v delphi

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 7.1.2005 23:08:27

Ahoj,

Zrovna ted jsem chtel v delphi se pripojit na Word. Ok. Vsechno jde jak
ma.
Protoze jediny zdroj napoveda na oziveny v tomto OLE je napoved k visual
basicku od MS. Kterou obsahuje Office, ale tam mam problem trochu si v
hlave preknvertovat VB do pascalu (delphi).

[...]

SQL select II

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2005 18:18:08

Nenene, to cele nacpes do jednoho SQL:

SELECT kod, nazov, SUM(skstavy.mnp-skstavy.mnv), Cm_bdp
FROM skstavy, tovary, Tovceny
WHERE skstavy.kod = tovary.xx AND skstavy.sklad='VOC' AND
Tovceny.kod = skstavy.kod AND Tovceny.Datum <= zadanyDatum AND
Tovceny.Censkup = 'VOC'
GROUP BY skstavy.kod, nazov
ORDER BY Datum desc

Tedy "spravne" by to melo vypadat spis takhle:

SELECT t1.kod, t1.nazov, SUM(t1.mnp - t1.mnv), t3.Cm_bdp
FROM skstavy t1
JOIN tovary t2 ON (t1.kod = t2.xx) -- vazba na t2
JOIN tovceny t3 ON (t1.kod = t3.kod) -- vazba na t3
WHERE t1.sklad = 'VOC' AND t3.Datum <= zadanyDatum AND t3.Censkup = 'VOC'
GROUP BY t1.kod, t1.nazov, t3.Cm_bdp
ORDER BY t1.Datum DESC

Stepan o:) -=* Fabik Milan <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 7.1.2005 17:42 wrote *=-

FM> Diky, to bol ten prvy problem. Este mam jeden.

FM> ku kazdemu riadku z vysledku
FM> SELECT kod, nazov, SUM(skstavy.mnp-skstavy.mnv) FROM skstavy, tovary WHERE
FM> skstavy.kod = tovary.xx AND skstavy.sklad='VOC' GROUP BY skstavy.kod, nazov

FM> musim este najst cenu, ktora je v inej tabulke. Teda musim urobil dalsi
FM> celect nad uz horeuvedenym selectom

FM> SELECT Cm_bdp FROM Tovceny
FM> WHERE Kod=XX and Datum<=zadanyDatum and Censkup='VOC'
FM> ORDER BY Datum desc

FM> Otazka znie, ako to dat dokopy, resp. pouzit select v selecte.

> [...]

Chyba pri preinstalaci JVCL - Arguments too long

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 7.1.2005 17:58:06

Ahoj vsem!
V navaznosti na problemy s mou aplikaci a pravdepodobnou pricinou - pouziti JCL na P4 s HT jsem preinstaloval JCL na verzi 1.93.
Bohuzel to ale zpusobilo nekorektni chovani JVCL 2.10. V archivu konference jsem vycetl, ze resenim bylo preinstalovani JVCL na nejnovejsi verzi.
Inu stahl jsem si ji, ale nejsem schopen ji nainstalovat.

Pozn.: Pokud budete nekdo chtit instalovat verzi JVLC 3.0 Beta 2 - tak si dejte pozor na cestinu v ceste - tu to vubec neustoji

Instalator jsem zkopiloval primo z Delphi a spustil - objevilo se hlaseni "Arguments too long"
Tak jsem si rikal, ze mam treba moc zanorenou cestu... Inu presunul jsem adr. JEDI do rootu. Ted uz spolehlive slape i install.bat, ktery vytvari ten instalacni exe.
Nicmene vysledek pri instalaci je porad stejny. Instalator se rozjede, proklikam x oken a kdyz uz se ma rozebehnout samotna instalace, tak to okamzite skonci s hlaskou "Argumenst too long"

Muzete mi nekdo, prosim, poradit co s tim?

Diky predem!
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

SQL select II

[*] Fabik Milan <fabik(zv)kinekus.sk> - 7.1.2005 17:42:05

[...]

SQL select

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2005 17:26:03

Cau,

musis mit v klaizuli GROUP BY vsechny sloupce, ktere jsou pred (i za:)
SUMem. Tedy by ten dotaz mel vypadat takto:

SELECT kod, nazov, SUM(skstavy.mnp-skstavy.mnv)
FROM skstavy, tovary
WHERE skstavy.kod = tovary.xx AND skstavy.sklad='VOC'
GROUP BY skstavy.kod, nazov

Stepan o:) -=* Fabik Milan <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 7.1.2005 16:58 wrote *=-

FM> Zdravim mam takyto select

FM> select kod,nazov,skstavy.mnp-skstavy.mnv from skstavy,tovary
FM> where skstavy.kod=tovary.xx and skstavy.sklad='VOC'

FM> ide mi v poriadku.

FM> Akonahle tam podsuniem sum(skstavy.mnp-skstavy.mnv), tak to pada na vykonani SQL prikazu.

FM> Prikaz je takyto:
FM> select kod,nazov,sum(skstavy.mnp-skstavy.mnv) from
FM> skstavy,tovary where skstavy.kod=tovary.xx and skstavy.sklad='VOC'
FM> GROUP BY skstavy.kod

FM> Ak tam niekde vidite chybu, prosim o nakopnutie.

FM> Dakujem Fabik

SQL select

[*] Jiri Goth <jiri_goth(zv)gordic(tec)cz> - 7.1.2005 17:08:02

Ahoj,
podle me Ti chybi v GROUP BY jeste nazov.

Jiri Goth
> [...]
> skstavy.kod=tovary.xx and skstavy.sklad='VOC' GROUP BY skstavy.kod
>
> Ak tam niekde vidite chybu, prosim o nakopnutie.

SQL select

[*] Fabik Milan <fabik(zv)kinekus.sk> - 7.1.2005 16:58:01

Zdravim mam takyto select

select kod,nazov,skstavy.mnp-skstavy.mnv from skstavy,tovary where skstavy.kod=tovary.xx and skstavy.sklad='VOC'

[...]

Zjisteni stavu portu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.1.2005 15:13:54

> From: Igor Kapoun
>
> Mam spinac (soucast externiho zarizeni).
> Potrebuji v urcitych casovych intervalech zjistit,
> jestli je sepnuty nebo ne.
> Napadlo me, ze bych to natvrdo napojil na port (treba seriovy)
> na nektere dva "vhodne" piny.

Myslim, ze jednodussi reseni by bylo napojit spinac na Game port jako
tlacitko joysticku a nechat si generovat udalosti tohoto tlacitka.

Vaclav Krmela

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] diskuze <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 7.1.2005 15:03:53

On Fri, 7 Jan 2005 12:59:41 +0100, Pavel Cisar wrote
> Odstraneni collate s deklarace muze zpusobit problem, pokud
> potrebujes trideni/porovnavani dane plozky dle pozadavku na ceske
> razeni. Pokud budes delat ORDER BY na danou polozku, je nutne
> specifikovat collate explicitne.

No to ja vim. Je to blby ale rekneme, ze je to dan za Unique constraint. :)

Zrovna podle tohohle sloupce se tridi v 90% dotazu. Ale nejni problem
collate do selectu pridat (a az na to nekde zapomenu aspon bude zase co
hledat ;-P).

Diky moc vsem!

--
JC

Vyhodnoceni matematickeho vyrazu v retezci

Na webu jsou na podobne veci mraky free komponent, hledej math parser a
podobne.

http://brant.wz(tec)cz

jak nejjednodusseji vyhodnotit matematicky vyraz napsany jako retezec.

Napr. mam
Vyraz := '(a + b) - c';

Provedu substituci a,b,c za konkretni cisla. Ale jak tento vyraz vyhodnotit
?

Zjisteni stavu portu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 7.1.2005 14:19:49

A kdyz pouzijes SetCommMask a WaitCommEvent tak si ani nebudes
zamestnavat processor dotazovanim.
Vaclav Sazima

delphin(zv)post(tec)cz wrote:
> Jedna z moznosti, jak zjistit CTS, DSR a RING jsou funkce CreateFile +
> GetCommModemStatus.

Zjisteni stavu portu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 7.1.2005 14:13:48

Igor Kapoun wrote:

> [...]
> Napadlo me, ze bych to natvrdo napojil na port (treba seriovy)
> na nektere dva "vhodne" piny.
> Da se nejak jednoduse zjistit treba stav DSR

GetCommModemStatus

Nacteni a ulozeni obsahu ListView do souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.1.2005 12:53:40

From: "Petr Cafourek" <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz>
> nevi nekdo nahodou, jak ulozit a potom zase nacist obsah LisView do
> souboru? Hledal jsem to na internetu, ale nic jsem nenasel. Jde to
> vubec?

Stahni si JCL (http://sourceforge.net/projects/jcl), tam v prikladech jako
PE Viewer najdes unit ToolsUtils a v nem funkci ListViewToStrings.

Petr Vones

Nastaveni projektu ... DSK

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.1.2005 12:53:40

From: <mydelphiconf(zv)centrum(tec)cz>
> Mam X ruznych unit, ktere v projektu pouzivam. V momente, kdy otevru *.dpr,
> otevre se mi jen hlavni unita, ale uz ne ty dalsi unity, ktere mam v uses
> nalinkovane. Rad bych, aby se mi otevrely i ty ostatni soubory ... nekdo to
> resil DSK souborem. Muzete mi poradit, jak ho v Delphi muzu vytvorit?

Musis v Environment Options, zalozka Preferences zaskrtnout Project desktop.

Petr Vones

Firebird - problem s odpojovanim klientu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 7.1.2005 13:53:46

> tohle bych hledal v TCP komunikaci.
> Treba pokud ti DHCP prideli jinou adresu, nez jsi mel,
> tak ti spadne TCP spojeni.
> Ovsem preruseni TCP spojeni je temer normalni jev, takze
> bych si z toho hlavu nedelal.

Problem je, ze k tomu dochazi pomerne dost casto
a z hlediska softu to nevypada u zakaznika moc dobre.

Ale diky. To by mohlo byt ono, protoze DHCP tam
asi bude..

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Preview

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2005 13:39:45

Nazdarek,

do reportu, ze ktereho chces volat svuj preview zadas do udalosti
OnPreview volani toho tebou vytvoreneho formulare na preview.

Na zalozce komponent QReport je komponenta QRPreview, tu soupnes na
formular a to je cele :-)

Napsal jsem si svuj preview, je to tady (a ma to 5kb)
www.chaosz.com/source/D6_ReportPreview.zip

Stepan o:) -=* Petr Berek <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 6.1.2005 20:46 wrote *=-

PB> Zdravim,
PB> koukal jsem se, jak udelat nahled v delphi. Kdosi mi poradil komponentu
PB> preview, ale tu jsem nikde nenasel. Pak jsem se dival na net a stahl
PB> jsem si nejake soubory (zdrojaky), ale kdyz je chci kompilovat, tak me
PB> to hlasi, ze nema knihovnu preview. Tak jsem se dival, ale knihovnu jsem
PB> nikde nenasel. Muzete mi prosim pradit, kde se to da sehnat, nebo jak to
PB> udelat jinak? Diky

Zjisteni stavu portu

> [...]

GetCommModemStatus.

Firebird - problem s odpojovanim klientu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 7.1.2005 13:23:44

> [...]

> operaci z UDF, ale presto rano byl klient odpojen. Abych rekl
> pravdu, tak ani nevim, jestli doslo k restartu FB nebo se jen
> prerusilo spojeni, protoze server spravuje externi firma a k
> serveru se fyzicky nedostanem a dochazi ke klasickemu
> prehazovani problemu software <-> hardware. Na serveru je
> nainstalovan W2000 server, je tam snad i nejaky firewall. FB
> server je posledni verze 1.5.2. Netusi nekdo v cem by mohl
> byt problem ? U nas na serveru to nedela a nastaveni FB mame stejne..

Vyhodnoceni matematickeho vyrazu v retezci

[*] leka(zv)centrum(tec)cz - 7.1.2005 12:59:42

Zdravim,
[...]

Nemate nekdo reseni?

Diky Leon

FireBird: Jak na UNIQUE

diskuze wrote:
> Uz jsem na to asi prisel. Problem je v tom, ze ja mam pro ten slopuec
> definovane collate. Kdyz to dam pryc, je to OK.

Spravne, muze za to collate.

> Tohle ne:
> nadpis varchar(252) CHARACTE SET WIN1250 NOT NULL UNIQUE COLLATE PXW_CSY
>
> staci dat pryc COLLATE PXW_CSY a jede to OK.
>
> Ono so to asi diky tomu collate ulozi do Unicode.
>
> No to jsou mi veci.

Ne, do unicode se to neprevede. Collate zpusobuje, ze klic je vetsi nez
pocet znaku sloupce/sloupcu, anzto je hodnotu potreba prevest do formatu
umoznujici porovnavani dle pozadovaneho razeni, coz bezne vyzaduje
vcleneni dodatecne informace a tudiz prodlouzeni klice.

Problem s deklaraci je ve frazi UNIQUE, pro kterou je generovan index, a
v omezeni maximalni delky indexniho klice.

[...]

[*] Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2005 13:19:43

[...]

vyber vstupu pro nahravani TMediaPlayer do wav?

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 7.1.2005 13:13:43

Ahoj,

AudioMixer.DestinationID := 1; //record

//vyber vstupu 2 - tady se muze objevit problem, u nekterych zvukovek a
//dle OS je cislovani nekdy od posledniho vstupu
AudioMixer.Master.SelectedLine := 2;

//nastaveni hlasitosti
AudioMixer.Lines [2].Volume := 50; //0..100

A jako bonus - seznam vstupu
cbInputLine : TComboBox

AudioMixer.DestinationID := 1; //record
for I := 0 to AudioMixer.LineCount - 1 do
cbInputLine.Items.add (AudioMixer.Lines [I].Name);

Vaclav Sazima

Zapletal Martin wrote:
> Pekny ale jak prepinas ty vstupy? V helpu jsem nasel ze DeviceName je
> Read-Only. Nebyl by kousek kodu?
> Martin

Firebird - problem s odpojovanim klientu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 7.1.2005 12:55:41

Zdravim do konference,

[...]

XML z paketu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.1.2005 12:49:39

From: "Petr BRABEC" <petr.brabec(zv)elra(tec)cz>
> Pisi program komunikujici se serverem pomoci XML paketu na TCP spojeni.
>
> Jak dostanu ten paket do XML parseru? Vzdy prijde jeden tag s nekolika
> atributy.

Musis ty jednotlive casti pospojovat do nejake string promenne nebo streamu
aby z toho byl kompletni XML dokument, ten pak predat do parseru, napriklad:

var
XmlContent: string;
XmlDoc: IXMLDocument;

begin
XmlDoc := LoadXmlData(XmlContent);

Petr Vones

Runtime error 216 at xxxxxx

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 7.1.2005 12:47:39

S 1.93 uz to funguje na HT strojich Ok.

Ing. Jiri Sokol napsal(a):

> No tak tohle vidim jako mozny problem, protoze JCl pouzivam urcite a ta P4 byla s HT, takze by tudy mohla vezt cesta...
> Jeste k te verzi. Koukal jsem na JEDI a je tam release verze 1.93 a pak je tam 1.94RC1 - co mate vyzkouseno, ze funguje?
> Diky za vas cas!
> Ing. Jiri Sokol; jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz; 972 231 187
> D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
> programator amater

Runtime error 216 at xxxxxx

> [...]
> Jeste k te verzi. Koukal jsem na JEDI a je tam release verze 1.93 a pak je
> tam 1.94RC1 - co mate vyzkouseno, ze funguje?

nemel jsem cas se tim vice zabyvat a protoze byl rozdil ve verzich JCL a
JVCL, tak jsem to zatim vyresil tim, ze jsem cast kodu vyradil, neb tuto
funkci stejne nepouzivam:

V unite JCLSysInfo:

procedure GetCpuInfo(var CpuInfo: TCpuInfo);
begin
CpuInfo := CPUID;
CpuInfo.IsFDIVOK := TestFDIVInstruction;
if CpuInfo.HasInstruction then
begin
if (CpuInfo.Features and TSC_FLAG) = TSC_FLAG then ****tady to
zbuchne****
GetCpuSpeed(CpuInfo.FrequencyInfo);
CpuInfo.MMX := (CpuInfo.Features and MMX_FLAG) = MMX_FLAG;

Honza.

XML z paketu

[*] Petr BRABEC <petr.brabec(zv)elra(tec)cz> - 7.1.2005 12:03:35

Dobry den,

Pisi program komunikujici se serverem pomoci XML paketu na TCP spojeni.

Jak dostanu ten paket do XML parseru? Vzdy prijde jeden tag s nekolika
atributy.

Takhe je ctu a zobrazuji, abych mel optickou kontrolu o komunikaci, ale
nemohu jej dostat do parseru k analyze.

procedure TForm1.ClientSocket1Read(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
begin
RichEdit1.Lines.Add(Socket.ReceiveText);
end;

Muzete mne prosim popostrcit spravnym smerem?

Dekuji Petr BRABEC

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] diskuze <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 7.1.2005 11:59:34

On Fri, 7 Jan 2005 11:13:24 +0100, Slavomir Skopalik wrote
> [...]

staci dat pryc COLLATE PXW_CSY a jede to OK.

Ono so to asi diky tomu collate ulozi do Unicode.

Dam to pryc a je po problemu. Snad se to nikde neodrazi a nebudou chyby,
snad?!

--
JC

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 7.1.2005 11:13:24

A neni to nahodou v unicode ?
cca 80 by odpovidalo 3 byte/ znak.
dej si zobrazit tabulku v isql, jaka jsou metadata ?

Slavek

> No tak ted jsem to chtel udelat. Udelal jsem nove pole
> varchar(252) Win_1250 PXW_CSY. A hle ono to na tom nejde.
>
> Experimentalne jsem zjistil, ze maximumu je 80.
>
> Vi nekdo proc? Na FB strankach je napsano, ze 252 by melo byt OK.

> [...]

Runtime error 216 at xxxxxx

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 7.1.2005 11:37:26

> [...]

Jeste k te verzi. Koukal jsem na JEDI a je tam release verze 1.93 a pak je tam 1.94RC1 - co mate vyzkouseno, ze funguje?

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 7.1.2005 11:13:24

> Od: Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Datum: 06.01.2005 18:13:13
>
> Ahoj,
>
> nepouzivas i BDE, nenastane problem pri jeho inicializaci? I kdyz to byvalo vetsinou Runtime Error
> 217...
>
> Karel Rys

Ne, BDE nepouzivam...
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.1
programator amater

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 7.1.2005 11:13:24

Aplikacni server nemame a presto nam databaze slouzi i pro dalsi operace nez
je jen ukladani dat :)))

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 7.1.2005 11:07:23

> [...]

> No my mame relativne obsahlou a funkcni databazi i bez
> pouziti standardni UDF. Takze s temi vyroky bych to zas az

FireBird: Jak na UNIQUE

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 7.1.2005 10:47:21

Jeste doplnim, ze to volam:

alter table TEXTY_CZ
add constraint UNQ1_TEXTY_CZ_NADPIS
unique (NADPIS);