nedari se mi CreatePolyPolygonRgn ani CreatePolygo

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2005 13:27:17

Ahoj,

petr palicka napsal(a):
> Ahoj,
>
> nejde a nejde. Pritom potreban pole vypadaji jako spravne naplnena,
> HRGN:=CreatePolyPolygonRgn(body, pocty, j, ALTERNATE);

nojo, jenze spravne musis predat adresu pole. Staci trochu premejslet:

HRGN:=CreatePolyPolygonRgn((zv)body[0], (zv)pocty[0], j, ALTERNATE);

Peca (Petr Palicka :-)

Jak z .NET na Excel?

Zkousel jsem hledat, dokonce jsem i neco nasel.
Zhruba by to melo vypadat nejak takhle:

using System;
using System.IO;
using System.Runtime.InteropServices;
using System.Reflection;
using System.Text;

Excel.Application xl = null;
Excel._Workbook wb = null;
Excel._Worksheet sheet = null;

xl = new Excel.Application();
wb = (Excel._Workbook)(xl.Workbooks.Add( Missing.Value ));
sheet = (Excel._Worksheet)wb.ActiveSheet;

Ale stale to nezna "Excel".
Chybi mi nejaka reference nebo co?

= tel. 493 792 569, 493 792 931, 776 347 735
====================================

Vykonavacie plany MSSQL 2000

Vdaka vsetkym za pomoc, samotna reindexacia tabulky vysledok
nepriniesla, pomohlo vsak rozsirenie indexov o dalsi stlpec, ktory sa
sice v niektorych vyberovych podmienkach nachadza, ale v indexoch nebol
kvoli malemu mnozstvu roznych hodnot, to znamena, ze po pouziti
povodneho indexu by uz ostavalo prehladat iba par (max. 5) hodnot na
zhodu hodnoty daneho stlpca. Dufam, ze o nejaky cas nebudem musiet
riesit podobny problem znovu.

Tyslic Jiri wrote:
> To by prave napovidalo tomu, ze nejsou provadeny statistiky nad indexi a proto optimalizotor radeji tyto indexy vynecha.
> Zkuste preindexovat tabulku a potom se podivat na plan, pokud se plan zlepsi, hledal bych opravdu chybu zde.
>
> S pozdravem
>
> Tyslic Jiri

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

AddObject a nasledne uvolneni

Nestacilo by jenom v udalosti OnDeletion toho TreeView pouzit nasledujici?

procedure TfForm.tvHierarchieDeletion(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
TTvujObjekt(Node.Data).Free;
Node.Data := nil;

TSearchFind

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.6.2005 10:19:03

> V TactionList mam definovanu standartnu akciu TSearchFind.
> Jej Vlastnost Enabled je nastavena na True. Po spusteni aplikacie je
> tato polozka menu stale v zakazana.(su definovane obsluzne procedury).
> Neviete niekto ako sa pracuje s touto akciou?

TSearchFind funguje len vtedy, ked kontrolka, ktora ma prave focus
(Screen.ActiveControl) je potomok TCustomEdit.
Pozri si TSearchAction.HandlesTarget v StdActns.pas.

mySQL a kodovani cestiny

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 30.6.2005 09:53:00

Ahoj,

>Moc diky za typ.
>Bod 1 mas pravdu (nestudoval jsem manual :-)

:-)

>Problem je ale v Delphi (pouzivam ZEOS komponenty):

Take pouzivam, a sice ve verzi 6.5

>Napisu ti muj postup z delphi, mozna najdes chybu:
>1. nystavim connection a spojim se OK
>2. jsem spojeny, jine query jdou OK.
>2. napojim se Query a vypisu dotazy (to co jsi psal)

Pridej si obsluhu Eventu AfterConnect u komponenty ZConnection,
treba takto:

procedure TFormHlavni.dbShareAfterConnect(Sender: TObject);
begin
SetConnectionCharset('Share');
end;

to udelej u vsech komponent ZConnection.

>3. necham ho vykonat a tady je problem !
> ... Chybna syntaxe .... pouzivam mySQL verzi 4.1.12-nt

Pouzivam 4.1.11, takze rozdil by mnel byt minimalni.

>4. a to je vse, psal jsem to takhle:
>
> zQuery.SQL.Add('SET character_set_client=cp1250;');
> ........ vsechnz tvoje polozky .....
>
>A pak zQuery.ExecSQL;

Problem bude asi v tom, ze mi pri teto kombinaci server nechtel
pojidat stredniky za SELECTem. Proto jsem musel jednotlive prikazy
SET poslat zvlast a bez stredniku. Neprojde to ani z PHP, neni mi jasne
uplne kde je chyba, ale nevadi mi to az tak, aby jsem nad tim ztracel cas.

Priklad jak to delam ja:

procedure TFormHlavni.SetConnectionCharset(Connection : String);
var
Counter : Integer;
SQLConnectionCharset : TStringList;
begin
SQLConnectionCharset := TStringList.Create;
SQLConnectionCharset.Add('SET character_set_client=cp1250');
SQLConnectionCharset.Add('SET character_set_connection=cp1250');
SQLConnectionCharset.Add('SET character_set_database=cp1250');
SQLConnectionCharset.Add('SET character_set_results=cp1250');
SQLConnectionCharset.Add('SET character_set_server=cp1250');
SQLConnectionCharset.Add('SET collation_connection=cp1250_czech_cs');
SQLConnectionCharset.Add('SET collation_database=cp1250_czech_cs');
SQLConnectionCharset.Add('SET collation_server=cp1250_czech_cs');

if Connection = 'Share' then
begin
for Counter := 0 to SQLConnectionCharset.Count - 1 do
begin
qrShare.SQL.Text := SQLConnectionCharset[Counter];
qrShare.ExecSQL;

SQLConnectionCharset.Destroy;
end;

Takto by ti to mnelo fungovat. Toto je samozrejme potreba
provest jen po konexi. Pokud se neodpojis pak uz to neni
potreba, ale to je ti asi jasne.

>Zatim dik a klidne me nadej ! Dan

To bych si nedovolil. Doufam ze sem ti pomohl.
Pripadne dej zase vedet zda uz ti to funguje.

S pozdravem Vaclav Halik

TSearchFind

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 30.6.2005 09:38:59

[...]

Dakujem.

TComboBoxEx - nastaveni stylu trideni

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 30.6.2005 09:10:57

Dobry den,
mam problem, v komponente TComboBoxEx nemohu prijit na to, jak
programove nastavit jeji sorttype (na stText a stNone0. Vite nekdo
jak na to?

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Jak zjistim nastaveni rozliseni videokarty?

30.6.2005 Ing. Josef Staufcik:
> Vedel by mi nekdo poradit, jak v Delphi 5 zjistim nastaveni rozliseni
> videokarty pocitace? Diky. Pepa

Screen.Height, Screen.Width

Jak zjistim nastaveni rozliseni videokarty?

[*] Ing. Josef Staufcik <j.staufcik(zv)msp.mesit(tec)cz> - 30.6.2005 08:10:43

Vedel by mi nekdo poradit, jak v Delphi 5 zjistim nastaveni rozliseni
videokarty pocitace? Diky. Pepa

Komponenta podobna DateTimePickeru, ale pro datum

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 30.6.2005 07:38:39

DATETIMEPICK_CLASS IMHO umi datum i cas
najednou, staci nastavit format, viz. funkce
DateTime_SetFormat.
TDateTimePicker z VCL (v Delphi 7) ackoliv je od
nej odvozeny, tak toto neumi, a nestaci jej "prenastavit"
zavolanim teto funkce (zobrazi se sice dobre, ale na
klavesy reaguje zmatecne). Zkuste jej vytvorit sam.
Mozna by to slo i nejak takhle, ale mozna vznikne
nejaky jiny problem napr. s tab order s controly
z VCL.

var dtp:HWND;
begin
dtp:=CreateWindowEx(0,DATETIMEPICK_CLASS,Nil,
WS_VISIBLE or WS_CHILD or WS_BORDER or DTS_UPDOWN,
50,50,150,25,Window,0,MainInstance,Nil);
DateTime_SetFormat(dtp,'dd.MM.yyyy HH:mm:ss');

Scanning complete: NO intelligent life form in range.

TsearchFind

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 30.6.2005 07:12:36

[...]
tovto akciou?

Dakujem.

Prekreslovani plochy aplikace

Mam problem ktereho si dlouho nikdo nevsiml az ted a nevim co s tim. Jde o to, ze pres OLE vyvolam formularicek Abry ze ktereho si uzivatel vybere jeden zaznam:
Wnd := FindWindow('TfrmAuto', nil);
SetForeGroundWindow(Wnd);
mRoll := G3.GetRoll(RollIdConstSymb, 0);
if mRoll.SelectDialog(True, pID) then begin
Chyba je v tom, ze jakmile se udela SelectDialog, zobrazi se okno prislusneho ciselniku Abry, vsechno funguje az na to, ze kdyz se to okno na plose presune tak se pod nim nepreklesluje plocha - zustavaji tam obrazky ciselniku na puvodnim miste. Jak muzu donutit moji aplikaci aby se prekreslovala, cili aby se to chovalo trochu slusne - jako kdyz zobrazim modalni okno? Asi na to bude nejaka zprava woken ale netusim jaka a kde ji zpracovavat. Dik.

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

mySQL a kodovani cestiny

[*] spravce(zv)dh-soft(tec)cz - 29.6.2005 21:47:58

Moc diky za typ.
Bod 1 mas pravdu (nestudoval jsem manual :-)
Bod 2-3 jsem pochopil uz pri instalaci a take je pouzivam v pohode.
Vsude mam cp1250 nastaveno.

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>
Subject: OT: Vykonavacie plany MSSQL 2000

> [...]
> sposobena takato zmena a akym sposobom by jej bolo mozne zabranit
> (samozrejme okrem uplneho vypnutia analyzatora dat, na co zatial nemam

LoadLibrary vs threads

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.6.2005 10:59:10

DD,

Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> wrote:

> Ale pokud je jeden handle, tak je nejspis jenom jeden pametovy
> prostor
> na promenne v dll. Podle toho, co ta dll dela, by pri volani funkci
> dll z ruznych vlaken mohly vzniknout problemy.

pokud zavolas vicekrat LoadLibrary ( i z ruznych threadu) stejne se
DLL znovu nenatahne - mozna dostanes jinou hodnotu handle mozna ani to
ne. DLL sama ma moznost odchytavat spusteni threadu
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/base/loadlibrary.asp).
Kada DLL, ktera pouziva nejaka globalni data musi pocitat s tim, ze
muze dojit ke konkurencnimu pristupu k tem promennym takze si to musi
pohlidat nejakym zamkem.

Zdravi
Dalibor Toman

LoadLibrary vs threads

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 29.6.2005 10:33:08

Vlastik Bartos wrote:

> [...]

na promenne v dll. Podle toho, co ta dll dela, by pri volani funkci dll
z ruznych vlaken mohly vzniknout problemy.

Vaclav Sazima

select na BLOB

> From: Milan [mailto:fabtech(zv)fabtech.sk]
>
> Je mozne nejako vykonat select na BLOB-Text, alebo ako to riesite?

Zapis blobu do memorystreamu:

type
Popis : TMemoryStream;

V create objektu si vytvorim:

Popis := TMemoryStream.Create;

V Destroy jej musim uvolnit:

Popis.Free;

Nacteni:

Popis.Clear;
if not dm.Sql.FieldByName('POPIS').IsNull then
dm.Sql.FieldByName('POPIS').SaveToStream(Popis);

Zapis pres ulozenku:

with dm.SProc do begin
StoredProcName := 'SP_NEJAKA';

Popis.Position := 0; // dulezite !
ParamByName('APOPIS').LoadFromStream(Popis, ftMemo);
ExecProc;
Result := ParamByName('USPECH').AsInteger;

SQL stored procedures cez ADO

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 29.6.2005 10:59:10

K bodu 1 je to jednoduche:

Pouzit TAdoCommand (Pokud potrebujes jako vystup opravdu jednu hodnotu).
Hodnotu muzes vracet v (zv)RETURN_VALUE pomoci return nebo v libovolne
promenne definovane jako output.

Delphi:
with cmdKontrolaMes do
begin
Connection := FSqlConn;
CommandText := spnBrpKontrolaMes;
Parameters.Refresh;
Parameters.ParamByName('(zv)Datum').Value := FUserData.ReportDate;
Execute;
MaxErrorLevel := Parameters.ParamByName('(zv)RETURN_VALUE').Value;
end

SQL:
create procedure spBrp_MesKontrolaDat(
(zv)Datum datetime,
)
as
return((zv)MaxErrLev)

K bodu 2 neni jasne, co myslis tim "seznam". Ale obecne - predavani
seznamu cehokoliv neni moc jednoducha vec. Vetsinou to resime pracovnimi
tabulkami.

Barica Miroslav napsal(a):
> Dobry den,
> Potreboval by som trosku poradit. Potrebujem pouzit stored proceduru s?parametrom. Tato procedura vrati?vysledok ktory potreujem naplnit do premennej. Zial bohu absolutne nemam skusenost so stored procedurami ;-(, tlaci ma cas a naozaj si neviem rady. Tiez potrebujem swpustit dalsiu proceduru s parametrom ktorej vysledok je zoznam s ktorym potrebujem pracovat ako pri normalnom selecte. DB server je MS SQL. Vedel by ma niekto polopatisticky nasmerovat ako na to?
> Dakujem za pomoc, M.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

prechod aplikace z D7 na 2005

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 29.6.2005 10:47:09

Rad bych se zeptal jake potize mi nastanou pokud bych chtel aplikaci psanou
v D7pro dale tvorit pod D2005. Aplikace je VCL a pouze pro WIN. Pujde bez
vetsich potizi prelozit nebo se musi nejak prepisovat? Nemate nekdo k
prodeji nejakou starsi verzi Delphi Pro ?

Martin

SQL stored procedures cez ADO

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 29.6.2005 10:43:08

Ahoj!

Napises napr. takovou ulozenou proceduru, ktera vraci pro dany SPID

CREATE PROCEDURE dbo.Get_SQLcommand (zv)SPID INT, (zv)SQLcmd nvarchar(255)
OUTPUT AS
DECLARE (zv)ExecStr varchar(50)

CREATE TABLE #inputbuffer
(
EventType nvarchar(30),
Parameters int,
EventInfo nvarchar(255)
)

SET (zv)ExecStr = 'DBCC INPUTBUFFER(' + STR((zv)SPID) + ')'

INSERT INTO #inputbuffer EXEC ((zv)ExecStr)

SET (zv)SQLcmd = (SELECT EventInfo FROM #inputbuffer)

DROP TABLE #inputbuffer
GO

V delphi projektu pouzijes ADOStoredProc napojis na DataSource a
ADOConnection. Do vlastnosti ProcedureName v ADOStoredProc nastavis danou
ulozenou proceduru. Vlastnost Parameters se vyplni automaticky.

V kodu pak muzes napsat toto:

ADOSP_Get_SQLcmd.Parameters.Items[0].Value := Sysprocessesspid.Value;
//Sysprocessesspid je pole SPID ze systemove tabulky Sysprocesses
ADOSP_Get_SQLcmd.ExecProc;
Memo1.Lines.Text := ADOSP_Get_SQLcmd.Parameters.ParamValues['(zv)SQLcmd'];
//Vracena hodnota ulozenou procedurou

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

OT: Vykonavacie plany MSSQL 2000

[...]

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 29.6.2005 10:23:07

Jestli ti jde o to selectovat podle blobu, tak asi pomoci operatoru LIKE.
Jestli chces vyselectovat blob a nejak s nim pracovat, tak tady je mala
ukazka

toto nacte blob z tabulky Soubor a ulozi do souboru temp.$$$

SouborTbl->SQL->Clear();
SouborTbl->SQL->Add("select * from soubor where
souborID="+AnsiString(ID)+" order by ID");
SouborTbl->Open();
SouborTbl->First();

TFileStream *temp;
temp=new TFileStream("temp.$$$",fmCreate);
SouborTblObsah->SaveToStream(temp); // SouborTblObsah je ten Blob field,
slo by to asi udelat i SouborTbl->FieldByName("Obsah")

delete temp;

// tohle je psano narychlo, bylo by samozrejme prinejmensim rozumne osetrit
si vyjimky pri praci se souborem.> -----Original Message-----

select na BLOB

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.6.2005 10:09:05

Milan wrote (on Wednesday, June 29, 2005 9:59 AM):
> FB,D6
>
> Je mozne nejako vykonat select na BLOB-Text, alebo ako to riesite?
>
> FM

Doporucuji clanek: http://www.volny(tec)cz/iprenosil/interbase/ip_ib_strings.htm

Asi 10 polozka ti zodpovi tvuj problem (a dalsi i jine ;-)).

http://www.ID3renamer.com/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

SQL stored procedures cez ADO

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 29.6.2005 10:07:05

[...]

[*] Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 29.6.2005 09:59:04

FB,D6

Je mozne nejako vykonat select na BLOB-Text, alebo ako to riesite?

FM

AddObject a nasledne uvolneni

Myslim, ze neuvolnujes objekty, ktere pridavas na radku

FFiltrCombo.Properties.Items.AddObject(
spproc.Fields[1].AsString,
TmyFiltrObject.CreateFiltr(
spproc.Fields[0].AsInteger,....

a "samo" se to uvolnit nemuze, protoze program nevi, jestli se ty
objekty nepouzivaji jeste nekde jinde.

Zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]> Jisteze musis, viz help:

> Note: The memory referenced by Ptr is not freed when the tree nodes
> object is freed.
>
> TreeView uchovava pouze pointer, ale co je na nem alokovano, to
naprosto
> nevi (na rozdil od napr. TStringListu), takze to musis udelat sam.

Dobre, v pripade ze pouziji TStringList a nasledujici konstrukci

Type

TmyFiltrObject = class
ID: Integer;
Nazev: string;
TXT_Vyberu: string;
constructor CreateFiltr(
AID: integer;
ANazev: string;
ATXT_Vyberu: string

V constructoru je tvorena komponenta FFiltrCombo:
fFiltrCombo := TcxComboBox.Create(FPanelOmezeniControl);
with fFiltrCombo do
begin
Name := 'cxFiltrComboGen';
Parent := FPanelOmezeniControl;
Visible := true;
Properties.OnChange := FiltrComboChange;
properties.OnButtonClick := FiltrComboButtonClick;
end;

nekde v kodu je:

FFiltrCombo.Properties.Items.clear;
while not spProc.Eof do
begin
FFiltrCombo.Properties.Items.AddObject(
spproc.Fields[1].AsString,
TmyFiltrObject.CreateFiltr(
spproc.Fields[0].AsInteger,
spproc.Fields[1].AsString,
spProc.Fields[2].AsString)
);
spProc.Next;
end;

A v Destructoru je:

FFiltrCombo.Properties.OnChange := nil;
FFiltrCombo.Properties.Items.Clear;

freeandnil(FFiltrCombo);

//
// FFiltrCombo.Properties.Items je TStrings
//

Presto mi MemProf ukazuje na neuvolnene Pointery.
Co mam blbe?

Spusteni jine aplikace se zachovanim focusu na puv

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 29.6.2005 08:54:59

Ahoj,
potrebuji spustit jinou (vlastni) aplikaci pri startu programu tak, aby
zustal focus na te prvni aplikaci. Na W2K je to bez problemu, na XP SP1 se
mi nedari. Application.BringToFront a podobne veci nezabiraji.

Vutvaranie viac instancii Form - ako zavriet dany

28.6.2005 martin:

> Co myslis tym "Formular pri svem OnCreate prida odkaz do TList" ?
> Nieco take?

> with TForm2.Create(Application) do begin
> ListBox1.Items.Add(Name);
> Show;
> end;

Ne.
1. TList neni TListBox
2. Ten formular ma udalost OnCreate, takze v ni se udela to pridani:
napr. HlavniForm.SeznamOken.Add(self);
Takze v TList budou ODKAZY, zadne nazvy formularu

> Toto je blbost ale v principe nieco ako: NazovFormu.Close

Ano, to s tim tvym ListBoxem je blbost, protoze neumis cist

> Ako teda vseobecne pristupovat na form, ked poznam jeho NAME ako
> STRING hodnotu?

Pres TList budes pristupovat pomoci pretypovani:
var
SeznamOken: TList;
begin
Okno := TMujFormular(SeznamOken.Items[index]);

Vutvaranie viac instancii Form - ako zavriet dany

[*] martin <matrix(zv)inmail(tec)cz> - 28.6.2005 21:56:02

Povodna sprava zo dna : 28.06.2005, od <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> :
> [...]

Co myslis tym "Formular pri svem OnCreate prida odkaz do TList" ?
Nieco take?

with TForm2.Create(Application) do begin

V listboxe budu hodnoty, podla toho kolkokrat zavolam Create:
Form2_1
Form2_2

A problem: Ako podla mena, ktory je STRING zmazem form?
Napr.
NazovFormu:String;
NazovFormu:= ListBox1.Items.ValueFromIndex[ListBox1.ItemIndex];

Ako zizstit cez listbox1 o ktory form ide? Potrebujem zavriet form,
ktoreho meno je v NazovFormu. Ako?

Toto je blbost ale v principe nieco ako: NazovFormu.Close

Ako teda vseobecne pristupovat na form, ked poznam jeho NAME ako
STRING hodnotu?

AddObject a nasledne uvolneni

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 28.6.2005 21:22:00

> [...]
> Visible := true;
> Properties.OnChange := FiltrComboChange;
> properties.OnButtonClick := FiltrComboButtonClick;

for i := 0 to FFiltrCombo.Items.Count-1 do
begin
FFiltrCombo.Items.Objects[i].Free
end;

// Musis to uvolnit sam, nikdo to za tebe neudela,
// Combobox nevi, jestli ty objekty nepouzivas
// jeste nekde jinde, proto ti je nesmi uvolnit

FFiltrcombo.Items.Clear;

freeandnil(FFiltrCombo);

Radim

LoadLibrary vs threads

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 28.6.2005 19:59:54

Vzhledem k tomu, ze se odpoved neobjevila, pokusim se odpovedet, ackoliv
prilis zkusenosti v tomto oboru nemam :-(

> [...]

Celkem snadno to lze overit, mozna proto se neobjevila zadna odpoved ...

[*] Jiri Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 28.6.2005 19:57:54

Petr Brant napsal(a):
> [...]

TreeView uchovava pouze pointer, ale co je na nem alokovano, to naprosto
nevi (na rozdil od napr. TStringListu), takze to musis udelat sam.

v nasledujici konstrukci (priklad z Delphi helpu) je pouzita
metoda AddObject.

var
MyRecPtr: PMyRec;
TreeViewIndex: LongInt;
begin
New(MyRecPtr);
MyRecPtr^.FName := Edit1.Text;
MyRecPtr^.LName := Edit2.Text;
TreeViewIndex := StrToInt(Edit3.Text);
with TreeView1 do
begin
if Items.Count = 0 then
Items.AddObject(nil, 'Item' + IntToStr(TreeViewIndex), MyRecPtr)
else if (TreeViewIndex < Items.Count) and (TreeViewIndex >= 0) then
Items.AddObject(Items[TreeViewIndex], 'Item' +
IntToStr(TreeViewIndex), MyRecPtr);

Musim pak pri ukoncovani aplikace nejak uvolnovat objekty pridane
metodou AddObject?

AddObject a nasledne uvolneni

[*] Jiri Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 28.6.2005 18:37:43

Mam dotaz, v nasledujici konstrukci (priklad z Delphi helpu) je pouzita
[...]

Jirka

> [...]

Treba:

for i := 1 to 10 do
with TMujForm.Create(Application) do Show;

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 28.6.2005 18:37:43

[...]
Dik Robo.
D7

Problem s JvDBDatePickerEdit

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 28.6.2005 16:45:35

Zdravim,
mam problem s JvDBDatePickerEdit potazmo s JvDatePickerEdit.

Uz se v tom stouram cca. 5 hodin a zacinam byt docela zoufaly.
V cem je problem. Opravil jsem najake drobnosti v komponente,
ale to hlavni co mne trapi nejak nemuzu najit. Pokud pouzivam
komponentu s defalutnim paremetrem pro DateFormat tj.
defalutne d/M/yyyy pak vse funguje docela pekne, problem je
pokud se pokusim pouzit masku pro format dd/MM/yyyy.

Pak po kliknuti, vyberu datum, ale do editu komponety se nic
nezapise. Tedy pri tomto formatu najak nedojde k predani nebo
spis zpracovani data a jeho zpetnemu zobrazeni.

Proto se ptam neresil toto nekdo, raspektive nevi nekdo jak
komponentu opravit tak aby fungovala korektne.

Pouzivam JVCL 3 a JvDatePickerEdit z CVS za dne 25.6.2005

Prosim o nejaky napad co s tim.

Programove vypnuti PC ze sluzby

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.6.2005 16:21:33

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>

> chtel jsem napsat sluzbu, ktera by bezela na Win2000. Naslouchala by na
zadanem TCP portu a po
> prijeti nejakych dat by byla schopna pocitac vypnout - uplne vypnout, ne
aby tam zustalo napsano,
> ze nyni to muzeme udelat bez obav rucne :) Pocitace se uplne vypnout umi.
Hodilo by se nam to do
> skoly, u sebe na pc bych mel pripraveny seznam IP adres a na ne pred
zamknutim useben rozeslal
> "vypinaci instrukci". Bohuzel jsem s pomoci ExitWindowsEx neuspel. Nemate
nekdo prosim zkusenost,
> jak na to? Musi to byt sluzba, protoze typicky pocitace zustavaji zapnute
ve stavu, kdy je na nich
> zobrazeno prihlasovaci okno na Novell, tj. nikdo neni prihlasen ani na
Novell, ani do Windows.

Ahoj,

uses Windows,Sysutils;

var
hToken, hProcess: THandle;
tp, prev_tp: TTokenPrivileges;
Len: DWORD;

begin
if Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT then
begin
hProcess := OpenProcess(PROCESS_ALL_ACCESS, True, GetCurrentProcessID);
try
if not OpenProcessToken(hProcess, TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or
TOKEN_QUERY, hToken) then Exit;
finally
CloseHandle(hProcess);
if not LookupPrivilegeValue('', 'SeShutdownPrivilege',
tp.Privileges[0].Luid) then Exit;
tp.PrivilegeCount := 1;
tp.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
if not AdjustTokenPrivileges(hToken, False, tp, SizeOf(prev_tp),
prev_tp, Len) then Exit;
finally
CloseHandle(hToken);
ExitWindowsEx(EWX_POWEROFF or EWX_FORCE , 0);

Programove vypnuti PC ze sluzby

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.6.2005 13:41:13

Pekne odpoledne,

[...]

Diky predem za kazdy namet,

Karel Rys

Programove vypnuti PC ze sluzby

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 28.6.2005 14:09:20

> [...]
> zustavaji zapnute ve stavu, kdy je na nich
> zobrazeno prihlasovaci okno na Novell, tj. nikdo neni
> prihlasen ani na Novell, ani do Windows.

Skus psshutdown z PsTools na www.sysinternals.com
Windows 2000 Resource Kit ma tiez Remote Shutdown.

Programove vypnuti PC ze sluzby

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 28.6.2005 14:01:19

Je to sice v Ccku, ale easy a pujde to prepsat. Mel jsem to i v Delphi, ale
nemuzu to najit. WIndows 2k/XP maji toto primo jako featuru ze jdou shodit
po siti

http://www.matcode.com/rsd-con.c.txt

aaa - treba toto

http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1232

obecne - hledej "InitiateSystemShutdown"

> [...]
>ve stavu, kdy je na nich
>zobrazeno prihlasovaci okno na Novell, tj. nikdo neni prihlasen ani na

synaser a prace s com portem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.6.2005 12:33:06

> nevite nekdo kdyz v SynaSeru vytvorim objekt TBlockSerial a
> nakonektim ho treba na COM1 jestli to ovlivnuje i jiny port treba
> COM2 ? Jedna se me o to ze v samostatnych threadech potrebuji
> vytvorit nekolik TBlockSerialu - kazdy na jiny port tak jestli se
> to nebude mezi sebou nejak tlouct.

Jeden TBlockserial ovlivnuje jen ten port, na ktery jej pripojis.
Takze neni problem si v threadu vyrobit svuj TBlockSerial a kazdy
pripojit na jiny port.

shrink mdb souboru

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 28.6.2005 13:41:13

pokud toto nevyhovuje melo by to jit pres prikazovy radek, do napovedy
accessu si dej vyhledavat vyraz parametry a najdes tam volby v prikazovem
radku a tam je volba compact

> Zdravim,
> tato funkcia urobi shrink, databaza vsak nesmie byt otvorena:
>
> procedure ShrinkMdb(const MDBSubor: String);
> var
> Eng: OLEVariant;
> begin
> Eng:= CreateOLEObject('JRO.JetEngine');
> try
> Eng.CompactDatabase('Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='+
> MDBSubor, 'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source='+
> [...]

shrink mdb souboru

[*] Marek Cizek <mcizek(zv)anect(tec)cz> - 28.6.2005 13:23:10

Marek Cizek wrote:
> Ahoj,
> nevite jak z delphi udelat shrink mdb souboru ?
> Na pocitaci je nainstalovan Office s Accessem.
>
> Marek

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

synaser a prace s com portem

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 28.6.2005 12:53:08

Diky - synaser je super !! Zajimalo by ale jestli nepripravujes
neco jako synaser ale pro USB - prece jenom COM porty nejak z tech
pocitacu mizi a USB zasuvek tam je cim dal vic :-)

Nechte si zasilat do mailu denni prehled nejzajimavejsich
clanku z portalu VOLNY. http://web.volny(tec)cz/mailinfo/

synaser a prace s com portem

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 28.6.2005 12:01:04

Ahoj,

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.6.2005 12:57:08

> Diky - synaser je super !! Zajimalo by ale jestli nepripravujes
> neco jako synaser ale pro USB - prece jenom COM porty nejak z tech
> pocitacu mizi a USB zasuvek tam je cim dal vic :-)

Neplanuji. Ale pokud to USB zarizeni emuluje seriovy port, pak lze
pochopitelne Synaser pouzit. (treba takove ruzne USB modemy,
prevodniky z USB na serial, a tak...)

mySQL a kodovani cestiny

[*] spravce(zv)dh-soft(tec)cz - 28.6.2005 11:31:01

Pouzivam D20005Pro, mySQL 4.1.12-nt, vse bezi OK.

Nastaveni Tables v mySQL je na CP1250. Pouzivam InnoDB. Delphi jsem
neprenastavoval nikde.

Pokud ale zapisu nejake INSERTy (bud na serveru, nebo Delphinama) a nasledne
zobrazim data treba v ComboBoxu - mam rozbitou cestinu.

Hlavne se jedna o:

e,s,c . s hackama, jak to donutim spravne zobrazovat (pripadne zapisovat).

Dik Dan

Vysilani "BDN Radio", 24 hodin s Delphi, 13.7.2005

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 28.6.2005 10:38:58

Vazeni uzivatele Delphi,

oznacte si, prosim, ve svych kalendarich relaci "24 hodin s Delphi",
doposud nevidanou on-line konferenci v historii Delphi. Po celych 24 hodin budou
probihat rozhovory s vyvojovymi pracovniky, partnery Borland, autory knih a cleny
komunity Delphi. Naucite se tipy, triky a techniky od nejlepsich znalcu Delphi
na planete Zemi. Ve Stredni Evrope probehne 13.7 od 9:00 do 14.7., 8:59.

Tohoto vysilaciho maratonu se zucastni: Danny Thorpe, Allen Bauer, Steve Trefethen,
Ramesh Theivendran, John Keegan, Jim Tierney, tym ECO, Dr. Bob Swart, Robert
Love, Marco Cantu, Brian Long, Michael Swindell, Malcolm Groves, Jason Vokes, Daniel
Magin, Bernd Ua, Ray Konopka, Nick Hodges a mnoho dalsich.

Behem vysilani budete moci klast otazky pro hosty vysilani; pokud chcete polozit
otazky s predstihem, muzete je odeslat na adresu Anderse Ohlssona na e-mail
"aohlsson(zv)borland.com".

Hoste vysilani vam pomohou tipy a triky pro prevod projektu do Delphi 2005 pro Win32
a stejne tak pro presun vasich aplikaci do Microsoft .NET a .NET compact framework.

Probirany budou priklady z praxe, pripadove studie clenu komunity a jejich zakazniku.
Probirat se budou i plany pro Delphi s vyhledem na dalsi tri roky. Navic budou
moderatori hovorit s hosty o jejich rolich v komunite Delphi, jak zacinali, co delaji dnes, jake knihy pisi, na jake webove servery se spolehaji, jak skoli ci konzultuji a
dozvite se i mnoho dalsich informaci.

Kdy: 13.7.2005 od 9:00 do 14.7.2005 8:59

Vice se o teto jedinecne udalosti dozvite na BDN a EventCentral:

http://bdn.borland.com/
http://ec.borland.com/index.jsp

Posledni casovy plan, prednasejici a navrhovana temata (23.6.2005):

13.7.2005

09:00 ... David I, Michael S, Jason V, Malcolm G - Introduction and Delphi Roadmap
10:00 ... Bob Swart, Marco Cantu - Training, customers, migration
11:00 ... David Clegg - CF preview, StarTeam, migration
12:00 ... Jan Norden (Henrik, Fredrik) - ECO fundamentals
13:00 ... Jonas Hogstrom (Henrik, Fredrik) - ECO O/R mappings
14:00 ... Bernd Ua and Daniel Magin - "The Germany Show"
15:00 ... Jeroen Pluimers - Training, customers, migration
16:00 ... Dan Miser - Migration case study. 1.5MLOC source!
17:00 ... Craig Stuntz - C# in Delphi 2005, StarTeam
18:00 ... Ramesh - Database programming, dbExpress, Borland Data Provider architecture
19:00 ... Daniel Polistchuck - Janeva, CaliberRM
20:00 ... Danny & Seppy - Compiler, RTL, VCL, CF preview
21:00 ... Chad & Hadi - Indy and IntraWeb
22:00 ... Yorai - VCL, ASP, lang features
23:00 ... Steve T, Jim T, John K and Nick Hodges - ASP.NET, web services,dbWeb and QC web client

14.7.2005

00:00 ... Mark Edington - Unit testing, test driven development
01:00 ... Chris Bensen - ActiveX/COM
02:00 ... Michael Li - Migrating to ASP.NET (customer story)
03:00 ... Robert Love - BDN work done in Delphi 2005
04:00 ... Randy Magruder - Customer Migration case study
05:00 ... Charlie Calvert and Lino Tadros - Training, customers, migration
06:00 ... Ray Konopka - VCL component building + migration
07:00 ... Tim Jarvis, Dick W and Anthony R - ECO case study
08:00 ... David I, Michael S, Jason V, Malcolm G - Closing, wrap-up

Ucast je zdarma, staci se jen registrovat. Registracni procedura bude zverejnena
na BDN v nejblizsich dnech.

Vsechny uzivatele Delphi zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Together, Free verze, UML

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 28.6.2005 09:16:45

Chtel bych se zeptat, kde se presne da stahnout free verze UML editoru
Together od spolecnosti Borland? Na jejich strankach pisi, ze snad
nejaka verze je volne k pouzivani, ale kdyz jsem stahnul comunity
version tak to po instalaci chtelo aktivacni kody. Ktera verze je tedy
volne siritelna a jak se instaluje?

Pouziti TReader

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.6.2005 02:30:15

Omlouvam se za diakritiku, tak jeste jednou...

Je to krapet slozitejsi, protoze kontejnerove tridy, ktere se
pouzivaji v ABRA Gx, se streamuji jaksi "samy od sebe" ;-) a navic
je mozne je zapouzdrovat do sebe. Pokud se ale zpetnou analyzou ted
pokusim strukturu streamu popsat, vypada to nejak takto (pouzil jsem
pseudokod, ale doufam ze bude srozumitelny):

WriteObject:
// cislo_tridy odpovida typu dat, ktera budou nasledovat
Writer.WriteInteger( cislo_tridy );
// nasleduje jmeno objektu, pouziva se pro identifikaci
Writer.WriteString( jmeno_objektu );
// nasledujici byte je poze kvuli zpetne kompatibilite
Writer.Write( 0..4 , SizeOf(Byte));
// nasleduji podrizene objekty
Writer.WriteInteger( pocet_podrizenych_objektu );
for i := 1 to pocet_podrizenych_objektu do
WriteObject( podrizeny_objekt[i] );
// nasleduji data
case ( cislo_tridy ) of
1: // zadna data, pouze drzi podrizene objekty
;
2, 30, 31: //String, Memo, FmtMemo
Writer.WriteString( data );
3: //Boolean
Writer.WriteBoolean( data );
4, 66, 67: //Integer, Word, SmallInt
Writer.WriteInteger( data );
5: //Float
Writer.WriteFloat( data );
6: //Currency
Writer.Write( data , SizeOf(Currency));
7, 68, 69: //DateTime, Date, Time
Writer.Write( data , SizeOf(TDateTime));
26: //Guid
Writer.Write( data , SizeOf(TGuid));
27, 28, 29, 32, 34, 36:
//Raw, Bytes, VarBytes, Graphic, TypedBinary, Cursor
begin
Writer.WriteInteger( velikost_dat );
Writer.Write( data^, velikost_dat );

www.abra(tec)cz

Pouziti TReader

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 28.6.2005 02:20:14

Kalhous wrote:

> [...]
> spravne. Neni tomu tak. Mimochodem k tomuhle prikladu - mezitim jsem se v
> helpu (ten je zde opravdu skoupy na slovo) docetl, ze TReader se nema
> vytvaret nebot se vytvari automaticky s kazdym TStream. At jsem ho vytvoril
> nebo ne, pokazde to sice fungovalo ale na nic.

Je to krapet slozitejsi, protoze kontejnerove tridy, ktere se
pouzivaji v ABRA Gx, se streamuji jaksi "samy od sebe" ;-) a navic
je mozne je zapouzdrovat do sebe. Pokud se ale zpetnou analyzou ted
pokusim strukturu streamu popsat, vypada to nejak takto (pouzil jsem
pseudokod, ale doufam ze bude srozumitelny):

// +AQ0A7Q-slo_t+AVkA7Q-dy odpov+AO0-d+AOE- typu dat, kter+AOE- budou n+AOE-sledovat
Writer.WriteInteger( +AQ0A7Q-slo_t+AVkA7Q-dy );
// n+AOE-sleduje jm+AOk-no objektu, pou+AX4A7Q-v+AOE- se pro identifikaci
Writer.WriteString( jm+AOk-no_objektu );
// n+AOE-sleduj+AO0-c+AO0- byte je poze kv+AW8-li zp+ARs-tn+AOk- kompatibilit+ARs-
Writer.Write( 0..4 , SizeOf(Byte));
// n+AOE-sleduj+AO0- pod+AVkA7Q-zen+AOk- objekty
Writer.WriteInteger( po+AQ0-et_pod+AVkA7Q-zen+AP0-ch_objekt+AW8- );
for i := 1 to po+AQ0-et_pod+AVkA7Q-zen+AP0-ch_objekt+AW8- do
WriteObject( pod+AVkA7Q-zen+AP0-_objekt[i] );
// n+AOE-sleduj+AO0- data
case ( +AQ0A7Q-slo_t+AVkA7Q-dy ) of
1: // +AX4A4Q-dn+AOE- data, pouze dr+AX4A7Q- pod+AVkA7Q-zen+AOk- objekty
;
[...]

KonfView a archiv konference

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 27.6.2005 23:56:04

>rad bych se zeptal, zda stale funguje ftp viz nize (rok stary
>prispevek), nebo kde jinde bych nasel textove soubory do KonfView.

Pardon, vyreseno...

ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz

funguje,

Lada

KonfView a archiv konference

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 27.6.2005 23:38:03

Zdravim vsechny,

rad bych se zeptal, zda stale funguje ftp viz nize (rok stary
prispevek), nebo kde jinde bych nasel textove soubory do KonfView.
Pomoci Total Commanderu se mne to nejak nedari otevrit...

Dik moc, Lada

>Na ftp.delphi(tec)cz <ftp.delphi(tec)cz> (username Delphi, psw Archivar,
>Other/KonfViewData) jsou textove soubory (od r. 2000), ktere si muzes
>stahnout a naimportovat do databaze KonfView.
>
>RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
>http://web.redbox(tec)cz/petr.brant <http://web.redbox(tec)cz/petr.brant>

O.T. - jak cenite programatorskou hodinu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 27.6.2005 20:31:50

Spatna otazka.
"sazba" je velmi zavisla na tom, co umis, co znas a jak rychle tvoris.

Dobry programator by si mel mesicne vydelat asi tak 25 - 40 hrubeho
(dobry neni ten, kdo se za dobreho povazuje, to bohuzel nestaci).

Behem sveho zivota jsem zazil nekolik situaci, kdy jeden to tvoril
nekolik mesicu (ja:(() a druhy to naprogramoval za 2 hodiny.
Techdy jsem poprve opravdu pochopil, ze zapaleni neni vse a ze je nutne
se naucit i neco vice.

Slavek

> Omlouvam se, ale jako amatersky programator ktery nyni resi
> prvni placenou zakazku bych se rad zeptal jakou cenu za praci
> spravne uctovat. Vim ze to asi bude zalezet na konkretnim
> projektu ale potreboval bych si udelat nejaky obrazek. Jedna
> se o databazovou aplikaci FB a vstup z RS232 ci RS485.

prace s LDAP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.6.2005 19:05:43

> snazim se cist neco z LDAPu, ale nevim jak na to.
> Pouzivam synapsi, ale nejsem schopen dosahnout toho aby mi funkce Search
> neco vratila. Moc se v problematice adresarovych sluzeb neorientuju. Dost
> by mi pomohl nejaky kousek kodu, ktery precte z nejakeho dostupneho LDAP
> serveru nejakou informaci a zobrazi ji.

Drobny priklad... nevim, jestli jeste ujkazkovy server funguje, ale v
dobe, kdy jsem ldapsend programoval, tak to jelo bez problemu. ;-)

ldap: TLDAPsend;
l: TStringList;
begin
ldap:= TLDAPsend.Create;
l := TStringList.Create;
try
ldap.TargetHost := 'www.openldap.com';
ldap.Version:=2;
// ldap.Username := 'cn=manager,dc=OpenLDAP,dc=org';
// ldap.Password := 'pass';
ldap.Login;
ldap.Bind;
l.Add('displayname');
l.Add('description');
l.Add('givenName');
l.Add('*');
ldap.Search('dc=OpenLDAP,dc=org', False, '(objectclass=*)', l);
memo1.Lines.Add(LDAPResultdump(ldap.SearchResult));
ldap.Logout;
finally
ldap.Free;
l.Free;

canvas a vice stranek

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 27.6.2005 18:51:42

DD,

tisknu na canvas a z nej do PDF nize uvedenym zpusobem, ale kdyz je
dat vic potreboval bych zacit dalsi stranku
poradil by prosim nekdo jak na to ?

kdyz mam data nasazena na canvasu jak muzu udelat nahled pred tiskem?

for (TmpI = 1; TmpI< StringGridTel->RowCount;TmpI++)
{
Y1 = 100 * TmpI + 330;
Y2 = Y1+130;
TR = Rect(X1, Y1, X2 - 30, Y2);
tisk->Canvas->TextRect(TR, X1 + 50, Y1 ,
StringGridTel->Cells[sloupec][TmpI]);
}

diky PM

prace s LDAP

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2005 17:39:37

Ahoj *,

[...]

Dik.

OT/nabidka prace - programator Delphi

[*] Lucie Svadlenkova <lucie(zv)timemaker.org> - 27.6.2005 17:33:37

jsme prazska sw firma a momentalne mame volnou pozici senior Delphi
programator
zabyvame se vyvojem na zakazku, ale nabizena pozice se tyka krabicoveho
produktu na jehoz vyvoji prave pracujeme - jedna se o firemni komunikacni
system
vyvoj je v Delphi, pod MySQL
pozadujeme dobrou znalost delphi a aj na dobre urovni
nabizime dobre financni ohodnoceni, praci v mladem kolektivu
pro blizsi informace mne kontaktujte na lucie(zv)timemaker.org

Lucie Svadlenkova

IDENTITY - CompSale s.r.o.
mailto:lucie.svadlenkova(zv)identity-cs.com
tel./fax: +420 266 711 703
http://www.identity-cs.com
http://www.identity(tec)cz

tisk stringgrid

> From: Matejcek Petr [mailto:konference(zv)crhov.komfi(tec)cz]
>
> prosim poradil by nekdo jak treba pomoci QReportu vytisknout data
> ktera mam ve StringGridu?

Podivej se na tisk pomoci udalosti OnNeedData.
V c:\Program Files\Borland\Delphi7\Demos\Quickrpt\Qr3 je dokonce priklad.
Postup tisku:
zalozis si promennou pro pocitani radku, v beforeprint ji vynulujes.
V onneeddata promennou inkrementujes a pouzijes jako index pro adresovani prislusne bunky stringgridu. Hodnoty z radku stringgridu, na ktery ukazuje tva promenna, zkopirujes do labelu reportu.
Tisknes az do konce stringgridu, pak nastavis moredata na false a report se ukonci.

tisk stringgrid

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 27.6.2005 16:49:33

Ahoj,

hm, s QReportem nedelam uz dlouho..co takhle nasypat data z gridu (nebo ze
struktury, ktera ho daty zasobuje) do nejakeho pomocneho datasetu, napr.
TClientDataSet, TMemTable..pak uz si s nimi QReport poradi dost snadno, ne?

prosim poradil by nekdo jak treba pomoci QReportu vytisknout data
ktera mam ve StringGridu?

uz si s tim pekne dlouho hraju a nemuzu prijit na nic rozumneho

diky PM

tisk stringgrid

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 27.6.2005 16:23:31

dd

[...]

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 27.6.2005 15:47:28

Ahoj, jen pro upresneni:

tridy TWriter/TReader slouzi v Delphi predevsim pro standardni streaming
komponent, tj. pro ulozeni/obnovu hodnot jejich published properties v
binarni podobe do nejakeho streamu, napr. DFM. Ve zkompilovane aplikaci jsou
takto ulozeny pouzite formulare - do resources typu RT_RCDATA.

Neni pravda, ze TWriter/TReader se vytvari automaticky s kazdym TStream.
TStream si automaticky vytvari tyto tridy POUZE ve svych metodach
WriteComponent/ReadComponent, ktere slouzi prave pro streaming komponent.

Obecne lze tyto tridy s vyhodou pouzit pro zapis/obnovu vice ci mene
strukturovanych dat, coz take programatori ve svych aplikacich casto delaji,
mne nevyjimaje :-). Kazda hodnota, zapsana pomoci TWriter je ve vystupnim
streamu uvozena prefixem datoveho typu (TValueType, viz Classes.pas), v
pripade hodnot variabilni delky, napr. stringu, je zde take udaj o delce.
Pro spravne zpetne nacteni hodnot (rozkodovani streamu) je proto nezbytna
znalost typu a poradi ulozenych hodnot (tedy pokud nejde o zapis nejake
standardni Delphi komponenty). Jestli Ti k informaci "..pouzijte standardni
TReader" neprilozili take popis struktury, tak myslim ze Te dost odbyli :-).

Nejlepsi ukazky pouziti TWriter/TReader jsou primo v Classes.pas.

Jirka.

Pouziti TReader

> [...]
vytvaret nebot se vytvari automaticky s kazdym TStream. At jsem ho vytvoril
nebo ne, pokazde to sice fungovalo ale na nic.

Select

[*] Fabtech software <fabtech(zv)fabtech.sk> - 27.6.2005 13:05:16

Zdravim
sorry, sorry, sorry,

nevsimol som si ten max(t2.meno). Teraz to slape presne ako som chcel.
takze aby som pre pripad ze by niekto hladal v historii na otazku:

Riesim select, ktoreho vysledkom bude tabulka obsahujuca
1. spocitanie stlpca sum(mno) z 1 tab ma zaklade id_dod,
2. zotriedenie DESC a
3. doplnenie o meno z druhej tabulky. a id_dod

urobil v tom poriadok

Odpoved je:
select sum(t1.mno) as pocet, t1.id_dod, max(t2.meno) as Meno from tabulka1
t1 join tabulka2 t2 on t1.id_dod=t2.id_dod group by t1.id_dod order by 1
desc

Dik za ochotu Fabik

Pouziti TReader

[*] Jiri Kulisek <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 27.6.2005 12:31:13

Ahoj,

nevim presne, na co to potrebujes, ale zpusob pouziti je vcelku jasny:

procedure SaveString(const AValue: String; AStream: TStream);
begin
with TWriter.Create(AStream,1024) do begin
WriteString(AValue);

function LoadString(AStream: TStream): String;
begin
with TReader.Create(AStream,1024) do begin
Result:=ReadString;

Muzete mi nekdo poslat kratickou ukazku pouziti TReader.ReadString? Diky.
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

O.T. - jak cenite programatorskou hodinu

[*] m.zaplik(zv)volny(tec)cz - 27.6.2005 12:19:12

dik Martin

--
Nechte si zasilat do mailu denni prehled nejzajimavejsich
clanku z portalu VOLNY. http://web.volny(tec)cz/mailinfo/

Select

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 27.6.2005 11:55:11

Ten dotaz vypada, ze je v poradku.

Jen si rikam, co je t1.mno? Je to ciselna polozka? Pokud ne, nema tam SUM co delat, pouzij COUNT
(nebo v nejhorsim SUM(1)).

Karel Rys

Fabtech software dne 27 Jun 2005 v 11:29:

> Tento select mi na FB nefunguje.
> Ak pouzijem order by a chcem robit sum(t1.mno) na zaklade group
> by,musim do group by zaradit vsetky select stlpce okrem mno.
>
> Ak nepouzijem order, za group by nemusim dat vsetky ostatne stlpce.
>
> S tym som sa ale stretol aj pri GUPTA SQL databaze. Mozno ze nie
> vsetky takto funguju, alebo som lamer.
>
> Dik Fabik
>

> tak by mel skutecne stacit puvodni navrh:

LoadLibrary vs threads

[*] jikulich <jikulich(zv)quick(tec)cz> - 27.6.2005 11:53:10

Dobry den,

[...]

Pokud pri psani DLL predpokladam vicevlaknovy pristup, je nutne (nebo
vyhodne) napsat vlastni DllEntryPoint handler (tim myslim presmerovat
globalni promennou DLLProc do nejake vlastni rutiny)?

Diky, Jirka.

Select

[*] Fabtech software <fabtech(zv)fabtech.sk> - 27.6.2005 11:29:08

> [...]

Dik Fabik

tak by mel skutecne stacit puvodni navrh:
> select sum(t1.mno) as pocet, t1.id_dod, max(t2.meno) as Meno

Problem s instalaci JEDI - JVCL

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 27.6.2005 11:25:08

Ahoj vsem!
Jake mate zkusenosti s instalaci JVCL? Me jsou zatim spatne. Pri ciste instalaci PC, Delphi a po instalaci JCL (ktera probehla naprosto hladce a bezproblemove) se mi nedari nainstalovat JVCL.
Install.bat mi nahlasi chybejici JvGNUGetText.dcu (ktery tam je, ale neni defaultne v ceste) - tak jsem se snazil upravit JVCLInstall.dpr, kde jsem doplnil:
JvGnuGettext in '..\..\common\JvGnuGetText.pas',
no a ted mam dalsi problem, ze mi compilator z prikazoveho radku dela problem s cestinou v ceste - nemuze vytvorit soubor JvGnuGetText.dcu - kvuli neexistujici ceste (protoze tu ceskou zmrsil)
Da se prekladaci nejak rict, aby bral cestu i s ceskymi znaky a nebo se mam rozloucit s autmatickou instzalaci a radeji si to nainstalovat rucne?
Jak jste to resili vy?
Diky za reakce a hezky den vsem!
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

DBEdit & OnChange

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 27.6.2005 11:15:07

Ahoj,

mam D6, Win XP, DTB Oracle a rad bych vas poprosil o radu. Jde o DBEdit.

Tabulka obsahuje sloupec, ktery je Number(14,2).
Na formu je DBEdit a tomu je prirazena nula: FieldByName('ABC').Value := 0;

Na DBEditu je OnChange a tady mam problem. Pokud do DBEditu vepisu nejakou hodnotu, provede se OnChange, ale pokud do DBEditu zadnou hodnotu nedam (ve formulari vymazu jeho obsah), OnChange se neprovede.

Poradite mi nekdo ?

Zmena instalacniho adresare v INNO SETUP

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 27.6.2005 11:09:06

Jestli myslis programovou zmenu ciloveho adresare pro konkretni soubor(y),
tak to lze udelat pomoci funkce a direktivy "code":

[Files]
Source: D:\setupdata\file.dat; DestDir: {code:GetDataDir};

[Code]
function GetDataDir(Param: String): String;
begin
Result := ExpandConstant('{pf}\mysubdir');
end;

> Ahoj, jak muzu v INNU programove zmenit adresar, kde se ma aplikace
> instalovat. Neco jako kdybych zadal v prikazove radce parametr
> /DIR='c:\'
>
> DIk

FastReport a vice sekci MasterData

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2005 11:03:06

Zdravim,
muzete nekdo poradit jak v FF3 docilit toho, kdyz si na stranku dam 2 x
hlavni data a potom chci aby v pripade prechodu jednech nebo druhych dat
doslo take v vypsani nazvu sloupcu.
Zkousel jsem pouzit GroupHeader, ale neni mi jasne jak mu rici kdy se ma
vypsat.

Diky L. Filip

Zmena instalacniho adresare v INNO SETUP

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2005 10:57:05

> Ahoj, jak muzu v INNU programove zmenit adresar, kde se ma
> aplikace instalovat. Neco jako kdybych zadal v prikazove
> radce parametr /DIR='c:\'

Ahoj,
Ted si nejsem uplne jisty co mas namysli...

#define AppName "tvuj program"

DirExistsWarning=auto
CreateAppDir=true
DefaultDirName={pf}\{#AppName}
DisableDirPage=false

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Select

[*] Ing. Pavel Zilinec <pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz> - 27.6.2005 10:51:05

Myslim, ze jsem to tam napsal. Bohuzel mi chybi vedet, podle ceho radit
a navic netusim, v cem vidis ten problem ...
'Group by' a 'Order by' jsou na sobe nezavisle.
Prvni jen souctuje a druhy cely vysledek radi a oboji jde pouzit
jak dohromady, tak zvlast.
Takze pokud chces souctovat podle kodu dodavatele a radit to sestupne
podle mnozstvi (nebylo sice receno, ale v jedno prikladu to bylo
patrne), tak by mel skutecne stacit puvodni navrh:
select sum(t1.mno) as pocet, t1.id_dod, max(t2.meno) as Meno
from tabulka1 t1
join tabulka2 t2 on t1.id_dod=t2.id_dod
group by t1.id_dod
order by 1 desc

Monday, June 27, 2005, 10:05:01 AM, bylo napsano:

> [...]

Fs> tabulka2 t2 on t1.id_dod=t2.id_dod group by t1.id_dod,t2.meno order by
Fs> sum(t1.mno)
Fs> vysledne zoradenie nebude len podla t1.id_dod ale t1.id_dod,t2.meno.

Fs> Myslite si, ze by sa dal pouzit nejaky dvojity select? Myslim tak, ze v
Fs> prvom selecte by som pouzil:
Fs> select sum(t1.mno) as pocet, t1.id_dod, max(t2.meno) as Meno from tabulka1
Fs> t1 join tabulka2 t2 on t1.id_dod=t2.id_dod group by t1.id_dod

Fs> a v druhom by som tento vysledok zorderoval, len neviem, ci je to mozne,
Fs> pretoze vsetky moje pokusy zlyhali na syntaxe, resp je to nezmysel.

?Select

[*] Fabtech software <fabtech(zv)fabtech.sk> - 27.6.2005 10:05:01

> [...]

Ahoj, jak muzu v INNU programove zmenit adresar, kde se ma aplikace instalovat. Neco jako kdybych zadal v prikazove radce parametr /DIR='c:\'

U komponenty Label nefunguje vlastnost Layout

[*] Hovat <hovat(zv)pcservis(tec)cz> - 27.6.2005 09:46:59

Nezapomnel, ale nevedel ze musim.
Diky moc.

Pavel HOVAT
PC servis
Hudcova 76
612 00 BRNO
ICO : 105 43384
DIC : CZ450706457
tel : 541 213 196
fax : 541 244 056

FB trigger

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 27.6.2005 09:34:58

Kalhous dne 26 Jun 2005 v 13:31:

> To asi opravdu nejde. Leda by bylo mozne rozlisit uvnitr triggeru zda
> byl volan volan pro DELETE, UPDATE nebo INSERT ale o tom nevim.

Jen pro doplneni:Ve FB 1.5.2 se v triggerech da pouzivat:

IF (INSERTING OR UPDATING OR DELETING)...

Karel Rys

vypalovani dat na CD z Delphi

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 27.6.2005 08:46:46

Myslin ze na www.sinea(tec)cz byly nejake free komponenty a mezi nima bylo
nejake vypalovani.

Zvo.