Navrh app.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.6.2005 17:03:55

Petr Vones wrote (on Wednesday, June 15, 2005 4:46 PM):
> From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
>
> Ten clovek je zcela mimo. Doporucuji at si nastuduje nejake zaklady o
> architekture platformy Win32. Svet (nastesti) neni jen Unix ...

> Samozrejme ze ano.
>
> Petr Vones

Dekuji mnohkrat za nazor. Zrovna od tebe si ho cenim velice.

http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Navrh app.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.6.2005 16:45:48

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> [...]

architekture platformy Win32. Svet (nastesti) neni jen Unix ...

> Myslite si to same? Nebo si myslite, ze oddeleni vypostu do vlakna byl

Samozrejme ze ano.

Petr Vones

Navrh app.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 15.6.2005 16:31:47

Ahoj,

potrebuji potvrdit mou domnenku.

Mam app., obsahuje jedno okno na kterem se zobrazuje prubeh vypoctu. Vypocet
trva asi 50minut (porovnavani dat). Protoze bezi takhle dlouho, rozhodl jsem
se dat ho do samostatneho vlakna (aby neblokoval zobrazeni hlavniho). Do
hlavniho pouze posilam zpravy o stavu vypoctu.

[...]

OT: Dochadzkovy system

[*] Koteles Jan <koteles(zv)lumen.sk> - 15.6.2005 15:21:42

Vazeny kolegovia,

Sme mala firma do 50 zamestnancov. Chceli by sme zaviest dochadzkovy system, pricom hladame co najekonomickejsie riesenie. Z cenovych dovodov neprichadzaju do uvahy riesenia za 100tisic s kartovym ci biometrickym vstupom. Uplne by stacil program beziaci na windowsoch, do ktoreho zadate osobne cislo (resp. pin) a zvolite prichod-odchod-prerusenie-lekar... Dobre by bolo moznost dodatocnej editacie (s vhodnymi pravami), nejaka ta statistika, koncomesacny vystup pre mzdarku...

Verim ze to uz urcite niekto riesil, preto sa mi do toho moc nechce pustat. Preto Vas prosim, ak nico podobne mate (riesili ste), poslite mi ponuku mimo tuto konferenciu na moj mail:

koteles(zv)lumen.sk

Dakujem

autentizace v cgi scriptu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.6.2005 14:59:41

Radek Cervinka wrote:

> Zdravim,
>
> nejak se mi dneska nedari. Snazim se udelat malou CGI aplikaci se
> zakladni autentizaci, ktera bude po autentizaci zobrazovat vysledek
> stavajiciho algoritmu, ktery jiz existuje a pouziva se v standalone
> verzi programu a je dost slozity.
> Problemem je, ze se zobrazi dialogove prihlasovaci okno, jedinec zada
> data stiskne OK a to cele se opakuje do zblbnuti.

hmm, tak jsem na to prisel. Apache z bezpecnostnich duvodu nepredava
do cgi skriptu HTTP_AUTHORIZATION (aby se nedalo heslo zjistit na
unixech pomoci prikazu ps).

pokud se da do httpd.conf

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP:Authorization} ^(.*)$ [NC]
RewriteRule /.* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%1]

tak to funguje, mi to nevadi protoze ve vysledku to nebude cgi.

Rad/

autentizace v cgi scriptu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.6.2005 14:03:37

[...]

Program nikdy nedojde do vetve (zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv), jedine co se objevi je
po stisku Cancel hlaseni prihlaseni se nezdarilo.

dela to jak IE tak Mozilla jak proti Apache 2.0.54, tak proti 1.3.33.
Nejaky napad?
Delphi 5 Prof, Win XP,
Diky,

Kod:

if Request.Authorization = '' then
begin
Response.Realm:='RAC Login';
Response.StatusCode := 401; // Promp for user name and password
Response.WWWAuthenticate := 'Basic realm="RAC Login"'; // Title
Response.Content:='Prihlaseni se nezdarilo';
// decode Authorizatin (zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)

if not Assigned(FoBase64) then
FoBase64 := TBase64.Create;
FoBase64.DecodeData(Copy(Request.Authorization, 6,
Length(Request.Authorization)), sAuthorization);
Response.Content := 'Request.Authorization = ' + Request.Authorization;
Response.Content := Response.Content + '<p></p>';
Response.Content := Response.Content + 'Decoded Data = ' +
sAuthorization;
end;

odpoved serveru:

*********Apache 2.x

C:\progs\wget>wget -S http://localhost:80/cgi-bin/rac/webtest.exe
--13:45:46-- http://localhost/cgi-bin/rac/webtest.exe
=> `webtest.exe'
Resolving localhost... 127.0.0.1
Connecting to localhost[127.0.0.1]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response...
1 HTTP/1.1 401 Unauthorized
2 Date: Wed, 15 Jun 2005 11:45:46 GMT
3 Server: Apache/2.0.54 (Win32) PHP/4.3.11
4 WWW-Authenticate: Basic realm="RAC Login"
5 Content:
6 Content-Length: 23
7 Keep-Alive: timeout=15, max=100
8 Connection: Keep-Alive
9 Content-Type: text/html
Authorization failed.

*********Apache 1.3

C:\progs\wget>wget -S http://localhost:8080/cgi-bin/rac/webtest.exe
--13:46:35-- http://localhost:8080/cgi-bin/rac/webtest.exe
=> `webtest.exe'
Resolving localhost... 127.0.0.1
Connecting to localhost[127.0.0.1]:8080... connected.
HTTP request sent, awaiting response...
1 HTTP/1.1 401 Unauthorized
2 Date: Wed, 15 Jun 2005 11:46:35 GMT
3 Server: Apache/1.3.33 (Win32)
4 Content:
5 WWW-Authenticate: Basic realm="RAC Login"
6 Content-Length: 23
7 Keep-Alive: timeout=15, max=100
8 Connection: Keep-Alive
9 Content-Type: text/html
Authorization failed.

Jak nejsnaze zmenit font v cele aplikaci ?

15.6.2005 Daniel Rott:
> [...]

> v notepadu z Windows). Windows sice maji nejaky system aliasu fontu primo
> v registry, ale do toho se mi moc nechce, radeji bych zmenil font v nasi
> aplikaci. Lze nejak globalne v cele aplikaci vymenit font za jiny ? Myslim
> tim za chodu aplikace, tzn. tam kde se vyskytnou problemy s vychozim fontem,
> se pouzije jiny, ktery se zapise do konfigurace aplikace. Koukal jsem do
> zdrojaku VCL a prijde mi to, ze zmineny font je v kodu dost natvrdo, takze
> to vypada ze zmenu budu muset udelat rucne v kazdem okne zvlast.

Napsat si potomka formulare, ktery bude nacitat font podle nejakeho
nastaveni. Vsechny prvky musi mit ParentFont na True, popr. budes
muset vsechny prvky na formulari projit a pokud maji Font, tak
nastavit (RTTI informace) - to by mohl udelat ten predek take.
Pokud budes mit deklarovanou zpravu, na kterou budou formulare
reagovat (opet predek), staci nastavit jiny font, poslat zpravu a
vsechny formulare si font prehodi.

Jak nejsnaze zmenit font v cele aplikaci ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2005 13:37:34

[...]

Prvni kroky s .NET

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 15.6.2005 13:23:33

Mas pravdu byla to blbost. Stacilo knihovnu vymazat (dal jsem ji do
...\system32\) a instalace projela jako po masle.

Dik

Igor

Velikost pisma Sinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 15.6.2005 13:03:32

> From: Kalhous
>
> Generator sestav Sinea ktery pouzivame ma nejmensi pismo 8, nekteri
nasi
> zakaznici maji zatim tak dobre oci ze by chteli pismo jeste mensi. Jde
to?

Nabidka velikosti pisem je omezena, ale do ComboBoxu lze vepsat a pouzit
libovolnou velikost. Podminkou je pouzit TrueType typ pisma.

Vaclav Krmela

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.6.2005 12:01:27

Nejaka alternativa k PtInRegion je napriklad aj tu:
http://support.microsoft.com/kb/q121960/
Je to zdrojovy kod v C, staci to prelozit do Pascalu.

Velikost pisma Sinea

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.6.2005 11:57:27

> Generator sestav Sinea ktery pouzivame ma nejmensi pismo
> 8, nekteri nasi zakaznici maji zatim tak dobre oci ze by
> chteli pismo jeste mensi. Jde to?

Urcite ano, protoze v nekterych sestavach pouzivam sestku. Mam
pocit, ze do comboboxu s velikosti se da normalne psat. Snad
nekecam.

David Lebeda

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 15.6.2005 11:47:26

> [...]
>Boolean;
>var
> I : Integer;
> Count : Integer;
> A, B : ^T2DPoint;
> Len : Integer;
>begin
> Count := 0;
> Len := Length(Region) - 1;
> B := (zv)Region[0];
> for I := 1 to Len do begin
> A := B;
> B := (zv)Region[I];
>
> if (((B^.Y - A^.Y) * (Point.X - A^.X) - (B^.X - A^.X) * (Point.Y -
A^.Y)) = 0)
> and ((Point.X - A.X) * (B.X - Point.X) >= 0)
> and ((Point.Y - A.Y) * (B.Y - Point.Y) >= 0) then begin
> Result := True;
> Exit;
> end;
>
> if (A^.Y <= Point.Y) then begin
> if (Point.Y >= B^.Y) then
> Continue;
> end else if (B^.Y > Point.Y) then
> Continue;
>
> if Point.X >= A^.X + (Point.Y - A^.Y) * ((B^.X - A^.X) / (B^.Y - A^.Y))
then
> Inc(Count);
> end;
> if (Count mod 2) <> 0 then
> Result := True
> else
> Result := False;
>end;

Zjevne to neni posledni verze viz podil ((B^.X - A^.X) / (B^.Y - A^.Y),
ale jako vychodisko by to melo stacit

Alexandr STEFEK

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 15.6.2005 11:37:25

> [...]

Je to optimalizace vyse uvedeneho

Alexandr Stefek

function PointInRegion(var Point: T2DPoint; Region: TArrayOfT2DPoint):
A := B;
[...]

Komponenta podobna DateTimePickeru, ale pro datum

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 15.6.2005 11:11:23

Aho,

nevite prosim nekdo o komponente, ktera je podobna DateTimePickeru s tim rozdikem, ze je v rozsahu od datumu az po cas ?
Stavajici DateTimePicker je bud date nebo Time.

Prvni kroky s .NET

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 15.6.2005 10:59:22

> [...]
> musim nainstalovat .NET Framework v1.1.4322.
A nebude prvopocatek problemu uz tady? Prekopirovavat mscor mi prijde jako

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.6.2005 10:57:21

From: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> nainstalovat. Instalace ale hlasi nasledujici:
> 1. Vnitrni chyba 2908. {...}

Jeste jedna poznamka.

Vrele nedoporucuji pouzivat lokalizovane Windows (a tim i .NET Framework) pro
vyvoj. Nejen ze se z lokalizovanych popisu chyb neda vetsinou pochopit puvodni
obsah (ja osobne nejsem schopen pouzivat lokalizovane Windows vseobecne ;-)
ale v pripade problemu se kterym si nevis rady je casto nerychlejsi reseni
vyhledat popis textu dane vyjimky Googlem, protoze je velmi pravedepodobne ze
se s necim podobnym uz nekdo pred tebou potykal. V pripade ze mas jen cesky
popis chyby si vicemene skoncil.

Petr Vones

Velikost pisma Sinea

Generator sestav Sinea ktery pouzivame ma nejmensi pismo 8, nekteri nasi zakaznici maji zatim tak dobre oci ze by chteli pismo jeste mensi. Jde to?

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 15.6.2005 10:47:20

Pokud nechces pouzit PtInRegion, tak tady je jedno z dalsich reseni,
ktere pracuje na podobnem principu, ale nezkousel jsem to. Je to
tady: http://delphi.about.com/cs/adptips2001/a/bltip0601_5.htm
Honza

From: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> Z webu MS jsem si stahl instalaci .NET Frameworku a pokusil do W2000
> nainstalovat. Instalace ale hlasi nasledujici:
> 1. Vnitrni chyba 2908. {...}

Zjevne v te instalaci uz muselo byt predtim neco "spatne". Popsano je to tady:
http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2004/11/10/255346.aspx

> Nevite prosim vas co s tim? Jaky je nejjednodussi a kompletni postup
> doinstalace .NET Frameworku do Win2000.
> Mam SP4 a IE 6.0 SP1 + vsechny update.

Instaloval jsem to uz do ruznych pocitacu (vetsinou ve virtualnich strojich) a
nikdy s tim nebyl problem.

> P.S. s prenositelnosti .NET aplikaci to asi nebude tak jednoduche.

Nakopirujes soubory -> spustis ;-)

Problem bych videl spise ve stavu instalace vlastniho operacniho systemu.

Petr Vones

TDBGrid - OnDrawDataCell (Was: po scrollu vzdy pos

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 15.6.2005 10:03:16

Je to vytazene z jedne moji komponenty, snad to pomuze.

Obsah obsluhy udalosti OnDrawDataCell:

if AktualniRadek
then begin
Canvas.Brush.Color := ColorActual;
Canvas.Font.Color := Self.Font.Color;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

function TDBGridColor.AktualniRadek: Boolean;
begin
Result := DataLink.ActiveRecord = Row - (RowCount -
DataLink.RecordCount);

> [...]
>Konstrukce:
>if dgSelect in State then
>nezafunguje, protoze to plati pouze na konkretni bunku.
>Resenim by bylo vedet, na kterem radku je kurzor - to mam vyreseno a dale ktery radek se prave vykresluje.
>No a s tim si nevim rady. Poradite?
>Diky
>Jirka
>--------------------------------------------------

TDBGrid - OnDrawDataCell (Was: po scrollu vzdy pos

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.6.2005 10:35:19

Ahoj,

> Diky za napad, ale patrne jsi si spletl StringGrid s DBGridem.
> DBGrid nema event OnDrawCell, ale OnDrawDataCell a ta nema
> promenne ARow ani ACol. Bohuzel.

zkus todle:

type
THackedGrid = class(TCustomGrid);

procedure TForm1.DBGrid1DrawDataCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
Field: TField; State: TGridDrawState);
begin
with THackedGrid(Sender) do
begin
ShowMessage(IntToStr(Col));
ShowMessage(IntToStr(Row));

ShowMessage tam je tam samozrejme blbost :) ! S pozdravem a dikem

Prvni kroky s .NET

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 15.6.2005 10:29:19

Ahoj vsem!

Na mem PC mam dva OS, bud Win2000 nebo WinXP. Do Xp jsem si nainstaloval MS
VS.NET prof. Po dlouhe a silene instalaci a dalsich aktualizaci jsem konecne
zacal delat prvni kroky. Podotykam, ze jazyk C vubec neznam, tak jsem zacal
podle serialu, ktery bezi na Zive. Vytvoril jsem prozatim dve konzolove
[...]

2. Chyba 1935An error occurred dirung the installation of assembly
'Microsoft_VsaVb,Version="7.0.5000.0",PublicKeyToken="b03f5f7f11d50a3a",Cult
ure="neutral",FileVersion="7.10.3052.4". Please refer to Help ...

Nevite prosim vas co s tim? Jaky je nejjednodussi a kompletni postup
doinstalace .NET Frameworku do Win2000.
Mam SP4 a IE 6.0 SP1 + vsechny update.

P.S. s prenositelnosti .NET aplikaci to asi nebude tak jednoduche.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 15.6.2005 10:03:16

Nechceme doufam objevit numerickou matematiku, uz je na svete nejakych 30
let... samozrejme deleni cislem blizkym nule (skoro rovnobezne primky) vede
k numericke nestabilite, zvlast od te doby co pentium neumi poradne delit
:-)) ale na to jsou standardni postupy, staci jakmile se determinant nejake
te dilci soustavy blizi nule souradny system pootocit (treba o 30 stupnu,
sin(30)=1/2, cos(30)=sqrt(3)/2, to se dobre pocita) a vse je zase ok.

A nemusi to vubec byt ve floatech, i FFT se da pocitat v integer aritmetice
s uspokojivou presnosti, sinus nesinus.

Algoritmus ktery jsem pred par dny popsal lze taktez implementovat zcela bez
deleni,
jen pomoci vyrazu typu a*d - b*c a zkoumani znamenka vysledku, viz uryvek

dt:=((b.x-a.x)*(d.y-c.y))-((d.x-c.x)*(b.y-a.y));
t:=((c.x-a.x)*(d.y-c.y))-((c.y-a.y)*(d.x-c.x));
u:=((b.x-a.x)*(a.y-c.y))-((b.y-a.y)*(a.x-c.x));
if Abs(dt)<eps then begin
if (Abs(t)<eps) and (Abs(u)<eps) then begin
dt:=b.x-a.x;
if Abs(dt)>=eps then begin
t:=c.x-a.x;
if (t>=0) and (t<=dt) then begin Result:=True;Exit; end;
t:=d.x-a.x;
if (t>=0) and (t<=dt) then begin Result:=True;Exit; end;
Result:=False;Exit;
end;
...atd

Numericky naprosto stabilni. Hezky den. J.

> [...]
> poloprimkou. Takovy vrchol se jednoduse nepocita mezi pruseciky.
>
> - poloprimka protina vrchol; jedna z usecek, ktere vrchol tvori, je
> "nad", druha "pod"
> poloprimkou. Takovy vrchol se pocita mezi pruseciky.
>
> - taky se muze stat, ze jedna nebo obe usecky u toho vrcholu jsou presne
> vodorovne - a to me ted
> nenapada, co s nimi :-) Mozna lze predem vsechny vodorovne usecky
> vypustit, pak se ale budes muset
> postarat o "svazani" usecky pred a po vodorovnem useku.
>
> Karel Rys

TDBGrid - OnDrawDataCell (Was: po scrollu vzdy pos

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.6.2005 10:13:17

> Od: Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz>
> Datum: 15.06.2005 09:54:12
>
> V eventu OnDrawCell je promenna ARow a ACol ktery udavaji kterej radek a
> sloupec (bunka) se vykresluje. Z toho by to melo jit poznat...

Diky za napad, ale patrne jsi si spletl StringGrid s DBGridem.
DBGrid nema event OnDrawCell, ale OnDrawDataCell a ta nema promenne ARow ani ACol. Bohuzel.
Ma jenom Rect, Field a State.
Ale jak z tohole zjistit, ktery radek tabulky vykresluju... buh vi... ;o) nebo nekdo z vas?
Jikra
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

TDBGrid - OnDrawDataCell (Was: po scrollu vzdy pos

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 15.6.2005 09:53:15

V eventu OnDrawCell je promenna ARow a ACol ktery udavaji kterej radek a
sloupec (bunka) se vykresluje. Z toho by to melo jit poznat...

Jirka Matejka

> Resenim by bylo vedet, na kterem radku je kurzor - to mam vyreseno a dale
ktery radek se prave vykresluje.
> No a s tim si nevim rady. Poradite?

TDBGrid - OnDrawDataCell (Was: po scrollu vzdy pos

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 15.6.2005 09:45:14

> Od: Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz>
> Datum: 13.06.2005 14:30:38
>
> Tabulka, kterou pres DBGrid zobrazuju ma x slupcu a nektere jsou mimo default zobrazenou plochu, ci-li uzivatel musi pouzit scrollbaru. No jo, ale kdyz se potom chce posunout na jiny zaznam, tak ho to automaticky presune na 1. sloupec, coz je otrava.

Ahoj.
Takze muj problem byl v tom, ze jsem vyuzival vlastnosti RowSelect. S touto se vzdy po DataScrollu presune kurzor na 1. sloupec.
Vyuzival jsem ji k tomu, aby byl vzdy zvyraznen uzivatelem vybrany zaznam. Ted ale nevim jak na to.
[...]

ODBCe a ORACLE

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 15.6.2005 09:02:55

Zdravim jeste jednou,

takze se podarilo rozchodit komunikaci po nastaveni parametru CursorLibrary
na clODBC (TODBCDatabase).

S pozdravem
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

TCP pomoci komponent INDY

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 15.6.2005 07:04:45

Dobry den,

mohl by mi nekdo zaslat prikladek na TCP spojeni client-server a
vzajemne komunikace mezi nimi pomoci komponent Indy?

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

FR 3, tisk stitku s DBGrid1.SelectedRow

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 14.6.2005 19:55:59

> mam tisk stitku z celeho Datasetu,. funguje bez problemu a ted
> potrebuji jeste vyresit tisk stiktu jen z vybranych recordu, klasicky
> (DBGrid1.SelectedRows.Count > 0).

FR pri vytvareni sestavy prochazi zdrojovy dataset. V AfterScroll toho DS
muzes nastavovat nejakou interni promennou reportu, nebo primo pristupovat
na prvky sestavy. Tak lze ovlivnovat vzhled, viditelnost, vysku
jednotlivych radku sestavy. Mozna to zabere i na stitky, pokud to zkusis,
dej vedet zda to neni nesmysl.

MB

Urceni zda je bod na ohranicene plose

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.6.2005 17:37:49

> [...]

tom vykousnuti hvezdicka jak na turecky vlajce. Poloprimka vedena z
hvezdicky spickou srpku ma s hranici jeden prusecik ale uvnitr nelezi.

Like a Memo

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.6.2005 17:11:46

Dalibor Faltynek wrote:
> Jo funguje, vyzkousel jsem, ale jak udelat podminku, ve ktere se vyskytuji
> procenta, napr. select * from karta where chyba like '%0,2%%' ?
> Dalik.

SELECT * FROM karta WHERE chyba like '~%0,2%~%' ESCAPE '~'

Znak "vlnovka" muzes nahradit jakymkoliv jinym znakem, ktery se
nevyskytuje v hledanem retezci.

Martin Schayna

ODBCe a ORACLE

malo by stacit nastavit v ODBCEnvironment verziu ODBCVer na ovODBC3.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

zmo wrote:
> [...]
> Se standardnimi parametry mi to nefunguje, dava hlasku
> [Oracle][ODBC]Invalid information type <0>
>
> Pouzivam ODBCDatabase a ODBCQuery komponentu.

XML TO DB

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 14.6.2005 14:23:35

Zdravim,
potreboval by som svoj program v D7 rozsirit o podporu XML a potreboval by
som poradit:
udaje o dokumente ukladam v databazovych tabulkach. Pri odoslani dokumentu
by som potreboval tieto udaje o dokumente vyplnit do XML dokumentu a
odoslat. Tiez naopak ak mi pride dokument XML ktory obsahuje udaje o
dokumente, tak aby sa dali natiahnut do databazy.
Preto sa chcem spytat ci by ste mi nevedeli poradit komponenty, ktore by
taketo nieco dokazali - mozu byt aj platene.

Diky Miro

ODBCe a ORACLE

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 14.6.2005 14:05:34

[...]

[*] Alexandr Stefek <alex(zv)scova.vabo(tec)cz> - 14.6.2005 13:11:30

> [...]

bodem. Pokud je pocet lichy, lezi bod uvnitr.
Tento algoritmus je funkcni nezavisle na konvexnosti mnohouhelniku.

D2K5 a mySQL

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 14.6.2005 11:53:24

primo z Delphi bez cizich komponent muzes zkusit dbExpress -
TSQLConnection a TSimpleDataSet

Nechte si zasilat do mailu denni prehled nejzajimavejsich
clanku z portalu VOLNY. http://web.volny(tec)cz/mailinfo/

Like a Memo

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.6.2005 11:29:23

Jo funguje, vyzkousel jsem, ale jak udelat podminku, ve ktere se vyskytuji
procenta, napr. select * from karta where chyba like '%0,2%%' ?
Dalik.

Like a Memo

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.6.2005 11:21:22

Ahoj vsichni,
nevite jestli funguje podminka
select * from karta where chyba like '%0,2%'
pokud chyba je pole typu MEMO ? Nejsem si u techto typu poli jisty v
kramflekach.

Diky za radu
Dalik.

WXP versus Interbase/Firebird

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 14.6.2005 08:39:09

1) Mozna by i bez odstaveni system restore pomohlo pouhe prejmenovani
*.gdb souboru na *.fdb.

2) Nepomuze backup/restore? Pri prechodu bez B/R z IB6 na FB muze byt
problem s indexy.

Jozef Jusko napsal(a):

>Vo Firebirde sa zrazu SELECT na pole, ktoreho typ je definonovany ako domena
>nevyhodnoti spravne.

WXP versus Interbase/Firebird

[*] Jozef Jusko <jusko(zv)colnicapo.sk> - 14.6.2005 08:23:05

Odstavenie System Restore pomohlo. Dakujem.
Narazil som vsak na dalsi problem. V Interbase 6 mi bez problemov fungovali
domeny: napr. mal som

CREATE DOMAIN PRIEZVISKOD AS
VARCHAR(25) CHARACTER SET WIN1250
COLLATE PXW_CSY

Vo Firebirde sa zrazu SELECT na pole, ktoreho typ je definonovany ako domena
nevyhodnoti spravne.
Napr. mam ulozene priezvisko 'MRKVICKA', tak SELECT * FROM tab WHERE
priezvisko='MRKVICKA' neda ziadny vysledok, dokonca ani SELECT * FROM tab
WHERE priezvisko LIKE 'MRKVICKA%'
Problem som zistil zatial len u domen typu VARCHAR.

Dik za kazdu radu.

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>> Borkovec Roman wrote (on Monday, June 13, 2005 12:24 PM):

> A co kdyz je na hranici? A co nejake (ne)konvexni utvary - tam by to bylo
> trochu slozitejsi na napsani.

Zasilani AnsiString na HTTP

[*] Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2005 15:59:49

Mohu Vas jeste poprosit o nakopnuti kterou funkci z THTTPsend pouzit?
Dekuji, Zdenek Gala.

From: "Jiri Virt" <virt(zv)volny(tec)cz>> potrebuji zavolat WNetAddConnection2 v Tservice. Ale mam problemek. Nejak
> se mi to nedari. V normalni aplikaci to jde, ale service mi vraci chybu 5
> (ERROR_ACCESS_DENIED) pritom, jak rikam, v normalni aplikaci se tou samou
> funkci pripojim.

Ahoj,
Sluzba musi bezet pod uzivatelskym uctem s prislusnymi pravy na sitove
prostredky.
Pokud bezi pod localhostem neni mozny pristup do site.
Dale je potreba nastavit zavislost na spusteni sluzby Computer Browser.

Ludek

[...]

D2005 a QuickReport

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 10.6.2005 09:25:55

Ahoj,

nevite jak prevest sestavy v QuickReportu (v D6), tak aby fungovaly pod

Bartonek Milan

e-mail s prilohou dojde "bez prilohy"

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 10.6.2005 08:45:48

>To asi ano, ale asi teda nechapu co je to Exchange server - na svem PC nic
>takoveho, podle mne, nemam a presto mi to Outlook dela ...

Exchange server je Vas firemni ( pravdepodobne ) postovni server,pres ktery
se posila posta.
Bohuzel pokud to budes posilat pres Outlook,problemy mohou pokracovat.
Nedela to Outlook expres.
Odkazy z netu:
http://www.pooh(tec)cz/1001/a.asp?a=2002918&db=1001
http://newweb2od.nextra(tec)cz/customer_support/faq/#mark4

Jiri

Context menu komponent v designtime

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 10.6.2005 08:45:47

> From: Jiri Bouchala
>
> Potreboval bych pridat polozku do context menu (right click, Alt+F10)
pro
> vlastni komponentu v dobe navrhu.

Podivej se na TComponentEditor, konkretne metody

procedure ExecuteVerb(Index: Integer);
function GetVerb(Index: Integer): string;
function GetVerbCount: Integer;

Vaclav Krmela

Context menu komponent v designtime

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 10.6.2005 08:31:46

Potreboval bych pridat polozku do context menu (right click, Alt+F10) pro vlastni komponentu v dobe navrhu.
Vi nekdo jak na to? Nemohu v helpu nic najit. Diky.

LowerCase ve FB

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 10.6.2005 08:15:45

Ve vetsine pripadu staci predelat logiku aplikace na pouziti vestavene
funkce UPPER, ktera funguje v zavislosti na CHARSETU v databazi, tudiz i s
cestinou, kdyz ji mas nastavenu.
Ondra

> Ahoj,
>
> ano, napis si treba vlastni UDF, kde pouzijes AnsiLowerCase().

delka provadeni vlakna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.6.2005 07:37:40

> jak je mozne si pohlidat delku provadeni vlanka. Jde mi o to ze vlakno
> ma neco zpracovavat a chtel bych ho zabit pokud jeho provadeni bude
> trvat dele nez urcitoui dobu

Ahoj,

a nebylo by lepsi, kdyby si vlakno samo hlidalo, jak dlouho uz bezi
(pomoci GetTickCount apod.) a kdyz to preleze urcitou mez, ze by se
samo legalne ukoncilo? Samozrejme asi pujde neco podobneho
realizovat i mimo vlakno, zalezi na okolnostech.

David Lebeda

Miliony zaznamu ve FB a indexy

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 10.6.2005 01:45:13

Bez znalosti dotazu nelze sestavit indexy.
Navic je treba znat spoustu dalsich faktoru
(histogramy, cetnost dotazu, odezvu, ....).
Neco malo je www.dbsvet(tec)cz, neco vice na www.ibphoenix.com,
neco bylo na konferenci v Laznich Belohrad (moje prednaska).

Slavek

PS: Kdybys potreboval rozsahlejsi pomoc dej vedet.> Datum, ID_Zbozi, ID_Odberatele
> Datum, ID_ODberatele, ID_Zbozi
> ID_Odberatele, ID_Zbozi, Datum
> ID_Zbozi, Datum
>
> proste kombinaci je fakt spousta. Tim ze se jedna o tabulku
> prodeju, bude v kazdem dotazu vyber zaznamu od - do, tak se
> domnivam, ze by mel byt Datum prvni. Tabulka se taky bude
> ruzne joinovat, bude potreba zjistit, kolik se prodalo celkem
> na teto prodejne nebo naopak kolik se prodalo daneho zbozi na
> vsech prodejnach. Takze si nejsem jistej,
> jak ten index nastavit.
>
> Diky za vsechny napady... Snad to FB zmakne, na Oracle prejit
> [...]

Nastaveni pristupovych prav pro registry

nevite ntekdo jak pres delphi nastavit pristupova prava pro ucite
casti registru.. tak jako jeto v regedt32

David

Miliony zaznamu ve FB a indexy

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 9.6.2005 23:31:03

Zdravim,

mam dotaz, ale nejsem si jistej, jestli bude nekdo schopnej jednoznacne
odpovedet.
V databazi FB potrebuju shromazdovat udaje o prodejich na jednotlivych
prodejnach.
Tech udaju bude hodne, asi 1.000.000 zaznamu pribude kazdej den. Tabulka
bude mit
rekneme takovouhle strukturu:

ID_Odberatele
ID_Zbozi
Datum
Mnozstvi

Me jde o to, jak to osefovat, abych mohl delat co nejrychlejsi dotazy na
tuhle
tabulku. Mela by tabulka obsahovat jeste umely klic, nejaky ID, ktery by
se nastavovalo
triggerem? A nebo by mel byt primarni klic kombinaci prvnich 3 poli?

Pokud pouziju umely klic, coz se mi libi vic, jak tam nastavit indexy?
Rychlost zapisu
dat neni kriticka, potrebuju zoptimalizovat cteni. Mam ale spoustu
moznosti na nastaveni
indexu, napr. udelat 3 indexy na prvni 3 pole, a nebo indexy ve tvarech:

[...]

Zdravim konferenic

jak je mozne si pohlidat delku provadeni vlanka. Jde mi o to ze vlakno
ma neco zpracovavat a chtel bych ho zabit pokud jeho provadeni bude
trvat dele nez urcitoui dobu

D.

LowerCase ve FB

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 9.6.2005 20:44:51

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 9.6.2005 20:18:49

tak ta deklarace na zmenseni nazvu ve FB je takhle:

[...]

Diky za napady. Karel

e-mail s prilohou dojde "bez prilohy"

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.6.2005 19:16:45

From: "Vlko II." <vlko(zv)zilina.net>

> A co tak posielat mail na vlastny smtp server? Zakaznici ani nemusia
vediet
> ze sa nieco posiela a kam, staci aby mali dany port otvoreny.
> Heslo sa nejak zakryptuje do exe a je po probleme s nutnostou vediet
> nastavenia
> konfikuracie smtp u zakaznika:)

Ahoj,
No to zase muzes narazit na konfiguraci proxy nebo natu v lokalni siti.
Takze si moc nepomuzes......

Ludek

ftpclient synapse

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.6.2005 17:42:38

pratele nechcete mi radeji poradit s tou maskou co ma byt stejna v
totalcommanderu?:-D Kdyby tohle vsechno co tu padne byla dokumentace tak
jsme vsichni za vodou:-D Jak jsem rekl nekritizuji, potrebuji jen vedet.
A jakekoliv startovani at uz na dokumentaci ci na moji osobu me
nechavaji ledove klidnym. tj. znovu FTPSend
1)"drwsrwsrwt 22 storage (?) 1720 May 3 18:16 upload"
blbe se to parsuje do FTPListu

2)"drwxr-sr-x 2 storage root 112 Jun 9 09:14 test"
tohle projde
Jak jsem pochopil a rekl je to stejna sablona jak u total commanderu.....

co s tim?
PS:
Navrhuji ze vsechno co tu Lukasi "nekomu" vysvetlis ti ten " nekdo"
hodi to dokumentace na wiki. Tim myslim ze budeme vsichni dostatecne
uspokojeni...
a budeme mit prikladu a dokumentace dost a dost. Protoze myslim ze
vysvetlujes hodne casto;-D

S pozdravem
Aldik

Vsichni blabla:

LowerCase ve FB

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 9.6.2005 17:38:37

pisu to z hlavy: delky retezku budou mozna jinak , ale snad by to melo byt
ok
DECLARE EXTERNAL FUNCTION LOWER
CSTRING(255)
RETURNS CSTRING(255) FREE_IT
ENTRY_POINT 'fudlib_lower' MODULE_NAME 'fudlib'
Ondra