Rozsireni kontextove nabidky

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.6.2005 10:53:51

Ahoj,
mam takovy dotaz: Rad bych nejak doplnil popup nabidku pri kliknuti pravym
tlacitkem mysi na DBGridu. Predstavuji si to tak, ze mimo standardniho
kopiruj a vloz, vymaz by jeste pod carou bylo treba oznac, zmena barvy atd.
Jde to nejak jednoduse pridat do nabidky, nebo je lepsi udelat specialni
nabidku pro ten konkretni grid?
Dekuji za rady
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

ftpclient synapse

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.6.2005 10:09:48

> ahoj dlouho jsem nedelal se synapsi, a konkretne s ftpsend jsem nedelal
> nikdy, muzete me nekdo nakopnout jak poslu nejaky prikaz na ftp, konkretne
> list atd. vidim tam jen soubor prijmout a odeslat.

Existuje dokumentace, ba i samotne zdrojaky obsahuji kompletni
dokumentaci! Kdyz vidis jak soubor prijmout a odeslat, tak nechapou, ze
nevidis i vsechny ty ostatni veci, ktere jsou hned vedle?

Treba List se dela metodou List. ;-) Podivej se do zdrojaku, kazdy
standardni FTP prikaz ma svoji metodu, kterou jej muzes vyvolat. Metody
jako ChangeWorkingDir, DeleteDir,...> Jak je to s active a passive rezimem?

Boolean property nazvana PassiveMode...

Lidi, to je fakt tak tezke se pokusit nejdriv najit odpoved v
dokumentaci?
Kdyby se mne kazdy z tisicu uzivatelu Synapse ptal na takovehle veci, tak
cele dny nedelam nic jineho nez sedim u e-mailu.... ;-(

ftpclient synapse

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.6.2005 09:51:46

ahoj dlouho jsem nedelal se synapsi, a konkretne s ftpsend jsem nedelal
nikdy, muzete me nekdo nakopnout jak poslu nejaky prikaz na ftp,
konkretne list atd. vidim tam jen soubor prijmout a odeslat. Jak je to s
active a passive rezimem?
diky moc
Aldik

Volani RFC SAPu z Delphi

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)foxconn(tec)cz> - 9.6.2005 09:11:43

Zdravim,

len poznamocku:
aj prve riesenie je u mna funkcne, rozdiel a problem by som mozno videl v:

lc := TSAPLogonControl.Create(nil);
conn := lc.NewConnection as _CSAPLogonConnection;

versus

FConnection : variant;
FSAPLogon:= TSAPLogonControl.Create(self);
FConnection:= FSAPLogon.newConnection;

Milan Lucka

Chyba DB Firebird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.6.2005 08:55:42

Ahoj,

neni tam nainstalovanej nejakej antivirus? Nam se v posledni dobe
parkrat stalo, ze databaze byla "najednou" prazdna. Blbe se to chyta,
protoze lidi nam casto volaji, az kdyz odkliknou hlasku.

Peca

Volani RFC SAPu z Delphi

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 9.6.2005 08:49:41

Super, diky, zda se, ze druhe reseni vede k cili...
Tak jak je to v prvnim pripade jsem to mel, dokonce to i funguje, odladili
jsme vstupni a vystupni paramtetry toho RFC a dostaval jsem data.
Ja ale potrebuju tuto funkcionalitu zabalit do DLL ktera je volana z naseho
multithreadoveho servriku.
V podstate to havarovalo na tomto:
> if FConnection.LogOn(0, TRUE) then
> begin
> FfncSAP.Connection:= FConnection; // tady
> end;

Druhe reseni s CreateOLEObject ale, zda se, funguje spravne, uvidime jeste
kdyz se na to pusti vetsi zatez.

Diky, MOC mi to pomohlo.

From: "Milan Lucka" <mlucka(zv)foxconn(tec)cz>
Subject: Re: Volani RFC SAPu z Delphi

> [...]
>
> take uvodne info napr (aj ja som z neho niekedy vychadzal).:
> http://www.jdroest.homepage.t-online.de/bapi2.htm
>
> Ale nie je to jednoducha problematika tak, ako naznacuju jednoduche
> priklady. Problemy vznikaju pri odladovani konkretnej funkcie, kde mozu
> byt rozne typy vstupnych parametrov, ktore pripad od pripadu treba rozne
> povinne naplnit a vysledok byva tiez v roznych formach, z ktorych je
> potrebne pozadovane vycucat. Prihlasenie je ten najmensi problem :-)
> Chce to obrnit sa nesmiernou trpezlivostou...
> Potrebne ActiveX a Dll instaluje SAP klient.

Chyba DB Firebird

Nejzajimavejsi na tom je to, ze ta DB je prazdna. Proste se vytvori
klasickymi SQL dotazy a potom se ani nepouziva, nic se z ni necte ani se do
ni nic nezapisuje.
A po nejake dobe, kdyz se clovek k ni pripoji, tak to napise tu chybu.

> Mozna, ale rozhodne si tim nejsem jisty, ze k tomu napomaha, kdyz je
nastaveno velke mnozstvi
> cache stranek na serveru. Protoze se drive tvrdilo, ze limit je 10.000,
pouzival jsem 10.000, ale
> prave po nejake takovehle chybe jsem to snizil tusim na 7.000 a od te doby
se to nestalo.

> Karel Rys

Chyba DB Firebird

Dalibor wrote:
> Nevite nekdo co znamena chyba "internal gds software consistency check
> (cannot find tip page (165))", a jak takove chybe predejit?
> Stalo se nam to uz na druhem PC behem tydne. Firebird 1.5.2, WinXP.

Chyba znamena, ze server nemohl najit stranku obsahujici stavy
transakci. To je docela vazny problem, a v takove situaci bych moc
neveril spravnosti dat v databazi, a to i kdyz gfix jinak nenahlasi
zadne chyby. Bez znalosti stavu transakci server nedokaze spravne
posoudit platnost jednotlivych verzi radku. Doporucuji proverit
integritu dat.

Chyby tohoto typu se normalne nevyskytuji, pouze po tvrdem padu serveru
s Forced Writes OFF, pripadne pri "zesilevsi" UDF (pripadne aplikaci nad
embedded verzi). Pokud je to db vytvorena pod 1.5.2 (ne ze zalohy!), pak
by mela mit FW zapnute, u db prevedene ze starsi verze nebo z Linuxu to
tak byt nemusi. Doporucuji proverit.

IBPhoenix

CF .NET a vyvoj pro PocketPC v. NET

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 9.6.2005 08:11:36

> No mam ju ale az taka vyhra to nie je, je priliz obecne napisana a o
> CF.Net
> tam nie je ani stvrtina knihy. Ale v podstate pre zaciatok to staci:).

Vsak ja to take myslel "pro zacatek". Delal jsem v Delphi Win32 aplikace a
najednou jsem potreboval udelat aplikaci pro PDA ve VisualStudiu na CF .NET
a bez te knihy bych se v tom placal mnohem mnohem dele. Jak jsem se dostal
pres ty uplne zacatky, uz jsem zacal informace hledat i z dalsich zdroju.
Jelikoz CF.NET je podmnozina plneho frameworku, ke kteremu je dostupnych
dostatek informaci, tak jsem vetsinu odpovedi na me problemy nasel. A jak
uz se tu nekdo zminoval v napovede ve Visual Studiu je u kazde metody
informace, zda je nebo neni dostupna v CF.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Chyba DB Firebird

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.6.2005 07:59:34

Dalibor dne 9 Jun 2005 v 7:15:

> [...]

(cannot find tip page (165))", a jak takove chybe predejit?
Stalo se nam to uz na druhem PC behem tydne. Firebird 1.5.2, WinXP.

componenty pro vyvolani dialup

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 8.6.2005 22:26:56

ale potrebuji taky vyhledat existujici dialup spojeni...to to udela taky?
nejak na to neumim prijit:-D

Aldik

Jiri Cincura napsal(a):

>Vytacet se da za pomoci rasdial prikazu z cmd (dobre ve spojeni s unitou
>TDosCommand).

componenty pro vyvolani dialup

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 8.6.2005 22:14:55

> [...]
>
> Aldik

Vytacet se da za pomoci rasdial prikazu z cmd (dobre ve spojeni s unitou

http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

componenty pro vyvolani dialup

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 8.6.2005 22:04:54

[...]

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)foxconn(tec)cz> - 8.6.2005 20:46:48

> [...]

Chce to obrnit sa nesmiernou trpezlivostou...
Potrebne ActiveX a Dll instaluje SAP klient.

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 8.6.2005 20:22:46

On Wed, 08 Jun 2005 16:06:20 +0200, Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> wrote:

> Pokud se rozhodnes pro Visual Studio, tak je vyborna knizka Programujeme
> mobilni aplikace ve Visual Studiu .NET, autor Lubomir Lacko, vydal
> Computer
> Press.

No mam ju ale az taka vyhra to nie je, je priliz obecne napisana a o CF.Net
tam nie je ani stvrtina knihy. Ale v podstate pre zaciatok to staci:).

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Volani RFC SAPu z Delphi

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 8.6.2005 18:44:38

[...]

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 8.6.2005 16:06:20

[...]

FireBird - jak vlozit #13 pomoci SQL skriptu?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.6.2005 15:12:16

> v triggerech kupodivu funguje to, ze proste opravdu odradkujes a
> prikaz dopises na novem radku. Coz sice vypada podivne a je vhodne
> to okomentovat, ale je to jedno z moznych reseni.

Bral by som to radsej opatrne, pretoze na roznych operacnych systemoch moze
odsadenie riadku predstavovat rozne znaky/kombinacie znakov.
Nemam to overene.

FireBird - jak vlozit #13 pomoci SQL skriptu?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.6.2005 14:08:05

> insert into zbozi (Kod, Nazev1, Popis)
> values (1, 'test', 'aaaaaaaaa' || chr(13) || 'bbbbbbbbbbbb')

Ahoj,

v triggerech kupodivu funguje to, ze proste opravdu odradkujes a
prikaz dopises na novem radku. Coz sice vypada podivne a je vhodne
to okomentovat, ale je to jedno z moznych reseni.

David Lebeda

Interbase 6 pomale prvni pripojeni

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 8.6.2005 14:08:05

Nemas nahodou starsiho klienta?

From: "Venca Zaruba" <zaruba(zv)elastoform(tec)cz>

Ahoj
> 1. Jaky zvolit prenos, aby pri zapisu na stanici cca 5 vet/den a na
zakaldne 10vet / mesic bylo co mozna nejmin prenesenych dat (e-mail,
ftp,(prime pripojeni na SQL server si myslim, ze je delo na mravence))?

Pokud neni problem s tim aby na serveru (nebo na siti v niz je server)
bezelo www rozhrani, tak bych zvolil upload pres https jinak mailem. Prime
propojeni do DB je pri tehle objemech opravdu nesmysl, ma to nizsi
bezpecnost a vetsi rezii. GPRS se plati za objem dat (v obou predchozich
pripadech muzes pohodlne komprimovat a i sifrovat).> 2. Jak zajistit zachovani ID vazeb mezi tabulkami? (Co jine nez access?)
GUID nebo autoincrement zkombinovany s cislem stanice.
Pokud bys zvolil jna serveru https rozhrani a php, pak treba databazi MySQL
nebo v pripade ASP MSDE.
Ani ten acces neni pro takovehle kousky k zahozeni, ale nesmi se ti to
rozrust.

Ludek

Interbase 6 pomale prvni pripojeni

[*] Jirus Zdenek <zdenek.jirus(zv)logos(tec)cz> - 8.6.2005 10:53:52

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> po tomto nastaveni jsme s D2005 plne spokojen a nemusim resit v MS
> Visul Studiu to co resil Borland nekdy v dobach Delphi3

Pokud ovsem clovek neusne nez se Delphi 2005 (znovu) spusti :-)

Pri tom srovnani me napada ze asi velmi malo vyvojaru pouziva web service nebo
XML, protoze podpora Delphi IDE je v tomto zcela zalostna.

Petr Vones

Vlastnosti Delphi 2005 (was: RE: array vs dynamic

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 3.6.2005 10:30:57

Nutne to zavisi na tom, co od nastroje potrebuju a co pouzivam. Delphi zase
nikdy solidne neumelo pracovat s daty a databazemi. Defaultni podporu dat v
Delphi (vsech verzi) bych ohodnotil jednim slovem: tragedie. Nastesti Delphi
nebrani tomu, aby si kdokoliv napsal svou vlastni podporu, proto se trh
hemzi udelatky typu Adonis, IbxExpress a mnoha dalsimi.

Takze naopak, ve VS jsem nasel to co potrebuju a s cim se Borland
nepopasoval dodnes. A nemusim si psat vlastni komponenty. ;)

array vs dynamic array

> PS: pokud chcete aby se D2005 chovalo jako D7 tak si nastavte:

Ja uz s Delphi2005 nic resit nebudu.
-
pro Win32 pouzivam k plne spokojenosti D7
-
pro .NET pouzivam MS Visual Studio

viz recenze Petra Vonese na seminari v Belohrade 2004, 2005.
Ke stazeni na
http://www.haes(tec)cz/ws_pozv.asp?r=workshop
Belohrad 2005
Delphi 2004

Petr je nejlepsi, proto ty vyhrady k Delphi pro .NET beru velmi, velmi vazne.
Nejde pritom o prostredi, jde o principialni zalezitosti.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

sitove karty

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 3.6.2005 09:48:54

HKLM/system/CurentControlSet/Services/Tcpip/Parameters/Interfaces

s pozdravem Votava

Matejcek Petr napsal(a):
> DD,
>
> muj programek si zjistuje IP adresu pocitace na kterem bezi a podle
> toho si stahuje data z prislusneho serveru. problem nastava pokud je v
> PC vice sitovych adapteru (napr driver pro bluetooth LAN ) .
>
> je nejak mozne programove zjistit jake jsou v PC sitovky? nebo alespon
> kolik jich tam je?
>
> diky PM
>

> .

sitove karty

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 3.6.2005 09:32:52

[...]

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.6.2005 09:26:52

Delphi Language Enhancements D2005

Delphi has a new for-in-do statement that you can use to iterate
over containers. See the Delphi Language Guide topic Declarations
and Statements for more information.

The following code example demonstrates iteration over string
expressions:

var
C: Char;
S1, S2: String;
Counter: Integer;
OS1, OS2: ShortString;
AC: AnsiChar;
begin
S1 := 'Now is the time for all good men to come to the aid of their
country.'; S2 := '';
for C in S1 do
S2 := S2 + C;
if S1 = S2 then
WriteLn('SUCCESS #1');
else
WriteLn('FAIL #1');
OS1 := 'When in the course of human events it becomes necessary to
dissolve...'; OS2 := '';
for AC in OS1 do
OS2 := OS2 + AC;
if OS1 = OS2 then
WriteLn('SUCCESS #2');
else
WriteLn('FAIL #2');
end.

The following code example demonstrates iteration over set
expressions:

type
TMyThing = (one, two, three);
TMySet = set of TMyThing;
TCharSet = set of Char;
var
MySet: TMySet;
MyThing: TMyThing;
CharSet: TCharSet;
{$IF DEFINED(CLR)}
C: AnsiChar;
{$ELSE}
C: Char;
{$IFEND}
begin
MySet := [one, two, three];
for MyThing in MySet do
begin
// Do something with MyThing...
end;
CharSet := [#0..#255];
for C in CharSet do
begin
// Do something with C...

The following code demonstrates iterating over an enumerable
container in Delphi. type
TMyIntArray = array of Integer;
TMyEnumerator = class
Values: TMyIntArray;
Index: Integer;
public
constructor Create;
function GetCurrent: Integer;
function MoveNext: Boolean;
property Current: Integer read GetCurrent;
end;
TMyContainer = class
public
function GetEnumerator: TMyEnumerator;
end;
constructor TMyEnumerator.Create;
begin
inherited Create;
Values := TMyIntArray.Create(100, 200, 300);
Index := -1;
end;
function TMyEnumerator.MoveNext: Boolean;
begin
if Index < High(Values) then
begin
Inc(Index);
function TMyEnumerator.GetCurrent: Integer;
begin
Result := Values[Index];
end;
function TMyContainer.GetEnumerator: TMyThing;
begin
Result := TMyEnumerator.Create;
MyContainer: TMyContainer;
I: Integer;
Counter: Integer;
begin
MyContainer := TMyContainer.Create;
44
Counter := 0;
for I in MyContainer do
Inc(Counter, I);
WriteLn('Counter = ', Counter);
end.

The compiler now supports function and procedure inlining. See the
Delphi Language Guide topic Calling Procedures and Functions for
more information.

The Delphi language has been expanded to include alphabetic and
alphanumeric Unicode characters in identifiers. Note: Unicode
characters are not allowed in identifiers in published sections of
classes, or in types used by published members.

The language now supports the aggregation of multiple units within
a namespace. See the topic Using Namespaces with Delphi for more
information.

The Delphi for .NET compiler now supports dynamically allocated
multi-dimensional arrays. See the Delphi Language Guide topic
Structured Types for more information.

PS: pokud chcete aby se D2005 chovalo jako D7 tak si nastavte:

View\Desktops\Classic Undocked
a v Options\Delphi Options\VCL Designer\ zruste zatrzitko u
"Embedded designer"

po tomto nastaveni jsme s D2005 plne spokojen a nemusim resit v MS
Visul Studiu to co resil Borland nekdy v dobach Delphi3

Radek

array vs dynamic array

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2005 09:18:51

Jan Sebelik napsal(a):

> [...]
>
> Pokud nejak takhle, tak
>
> procedure P(Arg:array of string);
> var X:array of string; i:Integer;
> begin
> X:=Arg; // Incompatible types 'Array' and 'dynamic array'
> SetLength(X, High(Arg)-Low(Arg)+1);
> for i:=0 to Length(X)-1 do
> X[i]:=Arg[i+Low(Arg)];
> end;
> (tedy pokud jsem se nekde neseknul s +1, -1)
>
> Honza
> ====================================
> = RNDr. Jan Sebelik - HAES
> = Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW

Pravda, IN funguje pouze v D2005, tudiz v D7 je potreba pouzita normalni
For 0 to Length(Arg)-1.
Jinak s tim SetLength samozrejme souhlasim. Alokovat to stokrat je blbost.

QReport: Tisk siroke sestavy

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 3.6.2005 08:50:48

Dobry den,
potreboval bych v QReportu tisknout sirokou sestavu tak, jak to jde napr. v Excelu - kdyz je sestava sirsi nez 1 stranka A4, tak se pokracovani vytiskne na dalsi list (listy). Takze vysledna sestava je napr. 3 listy vedle sebe a 10 listu pod sebou.
Je nejaka moznost jak toto v QReportu udelat? Nebo znate nejaky zpusob ci mate napad jak na to?

Dekuji za radu.

PS: Musim zustat u QReportu, nemohu zmenit nastroj

array vs dynamic array

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 3.6.2005 08:48:48

Ted nevim, ale mam pocit, ze se o tom mluvilo i na seminari. Tohle vypada
jako borlandi pokus o foreach za pouziti stavajicich klicovych slov.

array vs dynamic array

> [...]

X[i]:=Arg[i+Low(Arg)];
end;
(tedy pokud jsem se nekde neseknul s +1, -1)

OFF-TOPIC METTLER ID5 pres RS232

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.6.2005 08:38:47

Ahoj,

mame prumyslove vahy METTLER s terminalem ID5/FormPack s vystupem
na RS232 a potrebujeme nejaky jednoduchy soft na vyplnovani
tabulky v PC s recepturama. Nezabyval jste se s tim uz nekdo ?
Pripadne nejaky kontakt na nekoho kdo uz ma neco hotoveho ?

array vs dynamic array

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2005 07:16:38

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):
> Jde nejak presvedcit kompilator, aby sezral nasledujici ?
>
> procedure P(Arg:array of string);
> var X:array of string;
> begin
> X:=Arg; // Incompatible types 'Array' and 'dynamic array'
> end;
>

> Tohle sezere, ale pak nemuzu psat P(['A','B'])
>
> type
> TStringDynArray=array of string;
>
> procedure P(Arg:TStringDynArray);
> var X:TStringDynArray;
> begin
> X:=Arg;
> end;

No ja bych to udelal nasledovne:

A:=0;
> [...]

vtInteger : ...Arg[i].VInteger
vtExtended : ... Arg[i].VExtended^
vtAnsiString : ... string(Arg[i].VAnsiString)

(Delphi - Zakladni kurz)

> procedure P(Arg:array of string);
Arg je tzv. "open array" - nornalni pole, jeho rozsah je Low(Arg)..High(Arg)

> var X:array of string;
X je pointer na dynamicky alokovanou pamet.

> X:=Arg; // Incompatible types 'Array' and 'dynamic array'
Takze je jasny, ze to nemuze jit.

Mozna by to slo resit tak, ze X je pointer na "array [0..0] of string", X := (zv)Arg a X^[i].

Ale asi nejlepe takto
(pisu z hlavy)

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2005 00:34:10

[...]

Pravod tabulky z xls do dbf

nejaky nazev sloupce tam urcite je jinak to neni DBF, ale pouzit
muzes i Table1.Fields[0] ... Table1.Fields[Table1.Fields.Count-1]

Pavel

Od: "Zdenek Gala" <zgala(zv)atlas(tec)cz>
> mam nasledujici problem. Exportoval jsem tabulku z Excelu do
> dbf. V dbf mi
> vsak chybi nazvy sloupcu. Nemuzu tedy pouzit Table1['neco'].
> Kudy z toho
> ven?

Problem s TADOConnection v D2005 - jeste jednou

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 2.6.2005 16:07:33

Opravdu nevim co s tim, to jste se s tim nikdo nepotkal?

Po instalaci D2005 nejak nemohu najit paletu DB komponent pro ADO.
Znamena to, ze nevizualni komponenty TADOConnection a dalsi uz nejsou
nebo se nekam ztratily. Uz to tu hledam pomerne dlouho a nejak
neuspesne.

Diky

Ing. Jan Netrval

Firebird - Too many processes pri spousteni

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 2.6.2005 15:57:32

Vzhledem k tomu, ze FB na WinXP Pro bezne funguje, tak bych
hledal neco, co zpusobuje problem.

Zacal bych treba s tcpipview a zjistil kolik a jakych aplikaci tam bezi
(na soketech).
Vubec by me neprekvapilo, kdyby tam byly omezeni podle verze (home,
pro),
preci jenom, XP nejsou urceny na server.
Dale nepises, jestli pouzivas seperserver, nebo clasic a o jakou verzi
XP jde.

Slavek

> Opravdu nikdo nevi co s tim?
> Nebo s tim nejde nic delat?
>
> Jirka

Jak prevest C:\Document and...\Dokumenty na Dokume

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 2.6.2005 15:37:30

Muzes me navest blize? Unita? Funkce? Z SelectDirectory dostanu adresar
jako string.

Petr Vones napsal(a):
> From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>

> Prece stejne jako kdyz to zobrazuje napriklad Windows Explorer. Nesmis se na
> slozky divat jako na adresare na disku, ale jako na shell namespace. Pak staci
> dany PIDL slozky prevest na zobrazitelne jmeno.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Jak prevest C:\Document and...\Dokumenty na Dokume

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.6.2005 15:05:27

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> [...]

dany PIDL slozky prevest na zobrazitelne jmeno.

Petr Vones

Firebird - Too many processes pri spousteni

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2005 15:03:27

Opravdu nikdo nevi co s tim?
Nebo s tim nejde nic delat?

Jirka

Jirka napsal(a):
> Ahoj,
> to asi jo, ale co s tim mam prosim delat?
>
> Jirka

Jak prevest C:\Document and...\Dokumenty na Dokume

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 2.6.2005 14:57:27

No, to me taky napadlo. Problem je, jak to udelat pekne.

Kdyz mas pocitac s vice uzivatelskymi ucty, existuji take slozky, ktere
se zobrazuji jako <uzivatel>-Dokumenty, napr. karel-dokumenty,
Dasa-dokumenty. A s timto jednoduchym pristupem by to nefungovalo.

Petr Brant napsal(a):
> [...]

Pruzkumnik (nevydrzim, abych si nerejpnul) nazyva Dokumenty a v pripade,
ze se shoduje s vybranym adresarem, napsat do toho Editu slovo

http://brant.wz(tec)cz

mam v aplikaci edit s pripojenym tlacitkem. Ten umoznuje uzivateli
vybrat cilovy adresar. Tlacitko zobrazi dialog pro vyber adresare pomoci

SelectDirectory(...) a vybrany adresar se ulozi jako text do editu.

Problem je, ze kdyz uzivatel vybere v dialogu pro vyber adresare
"Dokumenty", v pripojenem editu se mu zobrazi "C:\Documents and
Settings\k\Dokumenty", coz je pro neho matouci.

Jak toto resite? Pripadalo by mi lepsi zobrazit misto tohoto sloziteho
retezce pouze "Dokumenty" ale nevim, jak to pekne vyresit.

FastReport - jak nastavit model tiskarny

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 2.6.2005 14:01:22

> Dobre, ale rekneme, ze tiskarny mam zavedene v DB a vim, ze ta ktera
> tiskarna je HP nebo Epson. Zaroven nechci uzivatele obtezovat dialogem
> pred tiskem. Porad se mi to nedari nejak nastavit. U komponenty
> DotMatrixExport jsem sice neasel vlastnost EscModel, ale nedari se mi
> nejak presvedcit komponentu at mi tam nastavi to co chci.

Ja dotmatrix nepouzivam, takze toto nevim, nicmene mam za to, ze minimalne
budes muset mit nainstalovanu nejakou obecnou tiskarnu, aby windowsy vedely,
na kterem portu vubec ta tiskarna je atd.

MB

Jak prevest C:\Document and...\Dokumenty na Dokume

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 2.6.2005 13:19:19

Ahoj,
[...]

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2005 13:17:19

Martin Burle napsal(a):

> [...]
nejak presvedcit komponentu at mi tam nastavi to co chci.

FastReport - jak nastavit model tiskarny

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 2.6.2005 13:09:18

> [...]

ale tisk opet smeruje na nekterou z "Windows" tiskaren.

MB

FastReport - jak nastavit model tiskarny

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2005 12:45:16

Zdravim,
muzete mi prosim poradit jak programove nastavim model tiskarny u FR3.
Jedna se mi volbu pri jehlickovem tisku, model napr. HP LaserJet, Epson,...

Nejak se nemohu dobrat cim se to nastavuje.

Diky.

prubeh ftp prenosu

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 2.6.2005 12:09:30

dobry den,
[...]

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2005 11:53:29

Petr Vones napsal(a):
> [...]
> A Windows Sockets implementation may have a limit on the number of
> applications that can use it simultaneously. WSAStartup may fail with this

OT: Nabidka prace

[*] j.binder(zv)albacon(tec)cz - 2.6.2005 11:17:26

Dobry den,

urgentne hledame programatora na plny uvazek (prace na ZL mozna, plny uvazek je ale nutny)

Pozadavky: dobra znalost Delphi (v soucasne dobe Win32, D2005 Pro, postupne tez .net a C# ), znalost IB/FB vitana.
Sidlo firmy Praha 3

Vetsina SW je nejak spojena s podporou nasich produktu (bankovni technika) a je urcena pro nase zakazniky (banky, statni sprava, firmy...). Jedna se prevazne spis o mensi projekty, maximalne do jednoho clovekoroku. Prace je ruznoroda, ale temer vzdy tam figuruje komunikace s nejakym zarizenim plus databaze.

Dalsi info na j.binder(zv)albacon(tec)cz

Jiri Binder
ALBACON
Chlumova 6,

Firebird - Too many processes pri spousteni

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.6.2005 11:07:25

From: "Jirka" <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

error if the limit has been reached.

Petr Vones

Firebird - Too many processes pri spousteni

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 2.6.2005 11:01:24

Ahoj,
prosim poradte. Pri spousteni firebirdu to na WinXP nahlasi
chybu: 10067 - Too many processes.

Prosim poradte co s tim
Uz jsem z toho zoufalej.

Jirka

jpeg ulozeny Photoshopem

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 2.6.2005 10:57:24

dobry den,
nemohu nacist do Image jpeg ulozeny v Photoshopu, velikost ma 1300 x
2000px, otevru-li ho napr. v IrfanView a nasledne ulozim, pak ho nactu i
do Image, orig. obrazek ma velikost 570kB, nekompr. 7.5MB, ovsem obrazek
ulozeny v irfanu je velky 1MB, nekompr. 7.5MB, setkal jste se s tim nekdo?
S pozdravem Votava w2k D5Pro

Problem s TADOConnection v D2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 2.6.2005 10:31:22

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
> Po instalaci D2005 nejak nemohu najit paletu DB komponent pro ADO.

V D2005 jsou na palete "dbGo", dalsi marketingovy tah Borlandu ;-)

Petr Vones

OT: koupim D7 Profi

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 2.6.2005 08:15:12

Nemate nekdo na prodej D7 Profi? Nabidky na soukr. mail:
m.zaplik(zv)volny(tec)cz

Martin

Problem s TADOConnection v D2005

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 2.6.2005 08:01:11

[...]

RunTime Error 216 at ....

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.6.2005 16:48:09

Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> wrote:
> Zdravim konferenci,
> lze z chyby "RunTime Error 216 at 000030DC" zjistit neco blizsiho?
> dela mi to aplikace ihned pri startu, nekdy pri ukoncovani. Je to
> naprosto nahodny, deje se to tak na 5% instalacich.
> Jsem bezradny.
> Dekuji
> V aplikaci mam pouzity JCLDebug, ten ale tuto chybu nechyti.

podle adresy k chybe dojde nekde v "low-level" kodu - na takhle
nizkych adresach bude nejspis neco z Borlandich systemovych knihoven
(system.pas, sysutils.pas atd). Tvuj kod zrejme vola nejakou borlandi
fci s parametry ktere vedeou k chybe. Zkus se podivat do MAP filu
jestli v nem o tom rozsahu nahodou neni nejaka zminka. Minimalne bys
podle MAP file mel zjisti, ve ktere knihovne/souboru je kod, kde doslo
k chybe.

>PS: pokud mam to stesti a aplikace mi padne na vzvojovem pc, tak to
>hodi
>cpuwindow, lze se tam nejak dopatrat, kde je chyba?

samozrejme - jednak vidis kus ASM vypisu, podle kteryho se da
lokalizovat puvodni zdrojak (bud vidis jmena fci/promennych a ty
dohledas, nebo z ASM listingu poznas co je to za kod - v nejhorsim
pripade muzes opsat par byty (!ve spravnem poradi a nesmis si vybrat
instrukce, ktere se relokuji) z hexa dumpu prislusneho kodu a nechat
je hledat v binarnich TPU. Pokud ovsem pouzijes debug TPU (=mas-li
zdrojaky k borlandim TPU) pak bude jednak CPU okno obsahovat vice
informaci a IDE zobrazi i borlandi zdrojak...

Vetsinou chybky tohoto typu mivaji neco spolecneho s
alokaci/inicializaci pameti. Zamysli se nad tim, kde v Tvem kodu se
alokuje.dealokuje pamet, kde se prepisuje nejaka pamet a snaz se
zjistit, zda nemuze nastat situace, kdy se pameti uvolni a znovu
nenaalokuje pred dalsim pouzitim, kde se muze psat za konec
alokovaneho bufferu atd. Obcas pomuze i prohnat program memproofem.

Zdravi
Dalibor Toman

Postoupeni zpravy Parentu

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 1.6.2005 16:42:09

Zdravim,

hledal jsem v archivu, protoze vim ze to tam nekde bylo, ale nic,
tak se s prosbou obracim na vas.

Mam na formu komponenty odvozene od TGraphicControl, potreboval
bych aby na zpravu MouseDown (nebo nejakou jinou mys) na grafice se
obslouzila udalost na grafice a pak to postoupila formu, tak jako by
tam grafika nebyla. To znamena, aby se formu zaslala taky zprava o
akci mysi. Snad to je srozumitelne.

RunTime Error 216 at ....

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 1.6.2005 16:10:07

[...]

D5, Win XP
Petr Sikola

PS: pokud mam to stesti a aplikace mi padne na vzvojovem pc, tak to hodi
cpuwindow, lze se tam nejak dopatrat, kde je chyba?

Protected Metody - oprava zdroje

[*] milan.tomes(zv)radom-cz(tec)cz - 1.6.2005 15:46:04

Jan Harman napsal(a):

> [...]
>
>Unit B;
>Tbbb = class (Taaa)
>instA: Taaa;
>Private
>Procedure xxx;
>Protected
>Procedure ppp(cmp: Taaa); override;
>end;
>
>Tbbb.xxx;
>begin
>instA.ppp(self); // tady je chyba "Udeclared identifier: 'ppp'"
>end;
>
>Chtel jsem to sestrucnit, aby to nebylo tak slozite jak ve
>skutecnosti a udelal jsem chybu. Omlouvam se, dekuji.

Ja jsem tedy jiny milan tomes nez ti odpovidal minule, ale snad ti poradim:)

1) budto chces volat metodu ppp ve tride Tbbb:

Tbbb.xxx;
begin
ppp(self);
end;

2) nebo chces volat metodu ppp ve tride Taaa

Tbbb.xxx;
begin
inherited ppp(self);
end;

3) kdyz vytvoris instanci instA a chces pouzivat ppp musela by byt public nebot ji volas mimo vlastni tridu i unitu. Nebo bys ji volal ve vlastni tride, coz je ti nanic.
Diky "protected" metodu ppp videla i trida Tbbb kdyz jsi pouzil override, ne ze budes videt i instA.ppp.

No snad jsem ti pomohl, pokud kecam opravte me:)

Milan tomes

PNGImage

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 1.6.2005 14:01:57

Ahoj ,
mam nainstalovanou komponentu TPNGImage a zkousim konvertovat TBitmap do png souboru.

PNG := TPNGObject.Create;
try
PNG.Assign(Image); //Convert TBitmap data into png
PNG.CompressionLevel:=quality;
PNG.SaveToFile(filename);
finally
PNG.Free;
end;

objekt TBitmap obsahuje obrazek , ktery ma PixelFormat pfDevice ( ve skutecnosti to je obrazek s odstiny sedi 256 barev-grayscale ). TPNG v Assign priradi sice spravnou barevnou hloubku tj. 8bit, ale ColorType nastavi na COLOR_RGB, pritom se jedna o grayscale > tim padem je obrazek vetsi. Nevite kde se to v PNGObject da korektne nastavit ? Taky nechapu jak PNGObject predurcuje jestli je TBitmap grayscale ???

Milos

TabOrder

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 1.6.2005 10:41:43

Ahoj,

toto je odpoved na zpravu ze dne: 1. cervna 2005, 10:07:40:

Nejak ti nerozumim, je potrebuji jednoduchou prostou vec. Mam MDIForm, do tohoto formu taham MDIChild z DLL knihoven a v techto MDIChild formularich vytvarim TEdit a chci jen aby se dalo preskakovat v techto editech pomoci klavesy Tab, tak jak je to normalni. Co jsem zatim stacil zjistit je fakt, ze MDIForm ma pravdepodobne zaregistrovanou klavesu Tab jako ShortCut a tak ji mohu odchytit v udalosti OnShortCut, ale v MDIChild ji vubec nezachytim a ani se tam nedostane a tak mi nefunguje preskakovani z policka do policka. puvodni zprava:

> A proc ti vadi, ze klavesu Tab zachytava primo formular? To je preci
> normalni chovani Windows a nemel by byt duvod to menit.

> Ladislav Stary

TabOrder

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 1.6.2005 10:07:40

Suky napsal(a):

>Ahoj,
>
> toto je odpoved na zpravu ze dne: 1. cervna 2005, 7:51:29:
>
> Ano jedna se o Child okno, uz mi to vcera vecer trklo. Bohuzel stejne nevim jak zaridit aby klavesu Tab nezachytavalo hlavni okno.

TabOrder

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 1.6.2005 08:49:33

> [...]

> Ahoj,

> tohle normalne funguje samo od sebe - TabStop je implicitne True a
> taky to opravdu funguje. Takze bez toho, abys nabidl nejake dalsi
> informace, se neda moc radit. Jen tak od boku me napada:

> 1) Je vubec kam skocit, tj. existuje jina komponenta, ktera muze
> prijmout Focus? To sice vypada divne, ale treba muze skoro vsechno
> lezet na disablovanem panelu apod.

> 2) Nejde o child okno?

> 3) Nemuze se komponenta, na kterou chces odskocit, branit prijeti

Program pro snimani obrazovky?

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.2005 08:11:31

http://sourceforge.net/projects/camstudio/

ma dokonce i vlastni kodek, ktery nedela "prechody". A umi dokonce z
vysledneho videa udelat i Flash na web :-)

>Ahoj vespolek, nemate prosim nekdo %subj%, ale free? Zkousel jsem
>Macromedia Captivate, ale to je drahe. Jde o to, ze bych chtel udelat
>demonstraci ovladani jednoho programu a nechci do toho investovat.
>
>Veskere odezvy prosim na soukromy mail.

myslim ze to muze zajimat vice lidi :-)

TabOrder

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.6.2005 07:51:29

> [...]

lezet na disablovanem panelu apod.

2) Nejde o child okno?

3) Nemuze se komponenta, na kterou chces odskocit, branit prijeti

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2005 23:48:53

No.. Myslim ze docela FREE je funkce "PrintScreen", kterou mame kazdy na klavesnici
a programek "Malovani", ktery je v kazdych WINDOWS :-))>Ahoj vespolek, nemate prosim nekdo %subj%, ale free? Zkousel jsem
>Macromedia Captivate, ale to je drahe. Jde o to, ze bych chtel udelat
>demonstraci ovladani jednoho programu a nechci do toho investovat.
>
>Veskere odezvy prosim na soukromy mail.
>
>RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
>http://brant.wz(tec)cz
>

>__________ NOD32 1.1117 (20050531) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.nod32.com

zaslani zpravy na ICQ

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 31.5.2005 21:18:42

Jiri Cincura wrote:

> [...]

vypada nadejne zkusim diky, pro ostatni

http://sourceforge.net/projects/ticqlib/

Radek

Refresh potomka TCustomTreeView

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 31.5.2005 21:08:42

Jiri Bouchala wrote:
> Jedine co mi programove zpusobi automaticke vyvolani OnAdvancedCustomDrawItem pro strom nodu a tim potrebnou aktualizaci je volani BeginUpdate..EndUpdate. Vi jeste nekdo jiny postup?
>
> Jak donutit potomka TCustomTreeView k prekresleni, aby probehly udalosti OnAdvancedCustomDrawItem?
> Potrebuji ho aktualizovat po zmenach dat v bufferu do ktereho ukazuji property Data jednotlivych nodu nikoli jen po rozbaleni nodu nebo pouziti scrollbaru atd. Nejlepe priklad.
> Diky

pouzij VirtualTreeView, divim se ze ti to jeste nikdo neporadil, zvlaste
kdyz ma ulozena data timto zpusobem. VT tohle presne umi a umoznuje ridit
vykreslovani, muzes presne rict ktere node ma prekreslit.
Nebudes litovat a usetris si nervy.

Radek

Program pro snimani obrazovky?

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 31.5.2005 20:22:38

Petr Brant wrote (on Tuesday, May 31, 2005 7:47 PM):
> Ahoj vespolek, nemate prosim nekdo %subj%, ale free? Zkousel jsem
> Macromedia Captivate, ale to je drahe. Jde o to, ze bych chtel udelat
> demonstraci ovladani jednoho programu a nechci do toho investovat.

Microsoft Media Encoder (9) umi snimat obrazovku.

http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

TabOrder

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 31.5.2005 20:06:37

Ahoj,

toto je odpoved na zpravu ze dne: 31. kvetna 2005, 17:01:38:

s tim tedy moc nesouhlasim, jelikoz k tomuto ucelu preci slouzi TEdit.TabOrder := x;

S pozdravem,
Michal Soukup
http://hobitin.blogspot.com/ (Blog Bilba Pytlika z Kraje)