Firebird + Linux - vice procesu

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2005 08:39:03

Ahoj,
mel bych dotaz jestli je normalni, ze na serveru (Linux) bezi treba i
deset procesu firebirdu a vsechny zabiraji stejne pameti (100MB)?

Zkousel jsem to u nas a bezi jen jeden proces tak nevim cim by to mohlo byt.

Poradte prosim.
Jirka

Charset vs. jayzkove prostredi Windows

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.5.2005 08:05:00

> 1. Kdyz dam Mainform.Font.Name = Arial nebo jiny font, nic se nestane - furt
> se zobrazuje ten MS Sans Serif.
> Asi protoze je v resourcich natvrdo dan do DLGTEMPLATE?

Pismo u vetsiny komponent muzes ovlivnit nastavenim prislusne
property Font. Ale jsou komponenty, kde je pismo dano systemem a z
aplikace jej neovlivnis: menu, titulky formularu, tusim radiobuttony
(radiogroup), checkboxy, co si tak vzpominam. Je to uz rok, co jsem se
zabyval upravou aplikace pro moznost lokalizace do rustiny, tak uz to
nemam v hlave presne.

U menu jsem si pomohl rezimem uzivatelskeho vykreslovani. Urcity
problem je, ze mam D5, takze menu se v uzivatelskem vykreslovani
jevi podobne jako tusim na W2k, takze na XP je videt, ze je trosku jine
nez normalni menu, rovnez tak jsem trosku na XP narazil s barvou
clMenu. Ac se menu v aplikacich zobrazuje sede, v barve clMenu je
jakasi bila. Protoze pri uzivatelskem vykreslovani se clMenu pouziva
(viz zdrojak VCL), bylo menu na XP bile.

U titulku formularu si lze pomoci bud rovnez uzivatelskym
prekreslovanim titulku (to se nepochybne nalezne v nejake sbirce tipu a
triku) nebo treba pomoci komponenty RxGradient. I tady ale plati, ze
vzhled na XP je mirne odlisny od standardu, pokud si s tim nedas vic
prace.

Nejsem si jist, jestli MS Sans Serif resp. font, ktery je systemem pouzit
na menu a titulky formularu, obsahuje i v ruskem narodnim prostredi na
neruskych Windows opravdu azbuku. Faktem ale je, ze ve sve aplikaci
v pripade, ze ma byt zobrazena v rustine, nahrazuji veskere fonty
fontem Arial Cyr. Jak rikam, duvod uz presne nevim, ale tipuji, ze tento
font pri zmene narodniho prostredi na Windows opravdu zacne
obsahovat azbuku i na neruskych win - nutno prozkoumat. Mam pocit,
ze jsem ale dosahl stavu, ze aplikace byla schopna zobrazit rustinu
uplne vsude, takze snad moc nekecam.

Tvorba aplikace pro WAP v Delphi?

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 12.5.2005 08:01:00

Preji dobry den vsem,

resim ted problem, jak vytvorit aplikaci, ktera by se dala provozovat na
mobilu prostrednictvim WAPu. Bohuzel s WAPem nemam zadne zkusenosti.
Nastudoval jsem zatim par materialu popisujicich tuto technologii, ale trapi
mne stale otazku jak takovou aplikaci vytvorit.
Zda by se dala vytvorit pomoci delphi nejaka aplikace ktera by na zaklade
sberu dat z DB nebo jineho zdroje, generovala stranky pro WAP. Hlavne nevim,
jaky server pro to potrebuji. Jestli by to slo prostrednictvim IIS.

Mate s tim nekdo zkusenosti? Treba by bylo lepsi upustit o Delphi a udelat
to na .NETu. Cetl jsme ze APS.NET podporuje jakousi mobilni technologii, ale
jestli to neni jen pro systemy s Windows CE.

Uvitam kazde nasmerovani a odkaz, predem moc dekuji.

S pozdravem

Krakora Martin
--------------------------------
Delphi 7 Ent, Windows XP, FB 1.5
--------------------------------

FastReport 3.12 - znaky s diakritikou

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 12.5.2005 07:44:58

Dobre rano,

asi uz blbnu, ale nejak se mi nedari prijit na to, jak jednoduse presvedcit FastReport 3.12 Pro,
aby tisknul ve znakovem rezimu (dot-matrix) ceske znaky v te znakove sade, jakou potrebuji.
Nektere tiskarny maji Latin2, nektere jeste Kamenicke, nektere nemaji cestinu zadnou... Diky
predem za kazde nasmerovani (spravnym smerem...).

Karel Rys

SQL perlicka v FB1.5

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 11.5.2005 22:04:19

NJ, ted to vidim...puvodne jsem to tak chtel napsat ale mozek mi to
zkratil na "j" :-D smarja, to je ta unava:-D

Aldik:-D

Martin Radvansky wrote:

>Dobry den,

>and j.datum >>= CURRENT_DATE
>
>No protoze v SELECT musi byt vse to co je v GROUP BY a navic jen
>agragacni funkce. To bude asi ten duvod :).
> Takze by musel pridat i ten predmet do do group by a tim by to
> fungovalo uplne jinak.
>
> Myslim, ze reseni tu uz byla napr tou ulozenou procedurou nebo
> select(select..
> pripadne ted me napda co to tak po tom grupovani ( :-) krasny vyraz)
> jeste spojit znovu s tou orginalni tabulkou Firma a vzit si predmet.
> [...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2005 21:56:18

Nekteri lide maji obravdu obskurni prani. :-)))

> Samozrejme na ruskych woknech to chodi v pohode.
>
> No asi ma Zbysek pravdu, nezbyde nez to ozelet...

Zbysek se s tim potykal u Lokalizatoru, a nakonec to vyresil tak, ze pouzil
unicode editor a napsal si vlastni grid, ve kterem slozite zjistoval jazyk a
prekodovaval texty. Na labely a ostatni opicarny se proste vy... kaslal,
protoze na to uz nemel nervy. ;-) Nyni se raduje z .NETu a Win98 nechava s
nevyslovnou radosti konkurentum.

SQL perlicka v FB1.5

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 11.5.2005 20:32:11

> [...]

pripadne ted me napda co to tak po tom grupovani ( :-) krasny vyraz)
jeste spojit znovu s tou orginalni tabulkou Firma a vzit si predmet.

Martin Radvansky, MCSD .NET

SQL perlicka v FB1.5

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 11.5.2005 19:32:07

[...]

Aldik

Karel Pecinka wrote:

>Zdravim profiky na FB,
>
>mam tabulky Firma a Jednani a potrebuju v jednom SQL zobrazit vsechny
>firmy a k nim informace o nejblizsim jednani v budoucnu. Kdyz udelam
>tohle:
>
>select f.id_Firmy, f.ID, f.Nazev, min(j.datum) as datum from Firma f
>left join Jednani j
>on f.ID_Firmy=j.ID_Firmy
>and j.datum >= CURRENT_DATE
>group by 1, 2, 3

MS SQL a ulozeni record structure

a jaky je typ parametru na strane serveru ?
Pavel

Od: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> [...]
> ulozene procedury MS SQL Serveru pole recordu nasledujici
> deklarace?
>
> type
> TMyRec = record
> X1: Integer;
> X2: Integer;
> X3: Integer;
> X3: string[255];
> X4: string[255];
> X5: Integer;
> X6: string[255];
> X7: Integer;

> F: array of TMyRec
>
> Pocet prvku v poli znam tesne pred ulozenim...

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 11.5.2005 18:00:01

> Zaver? Psat v Delphi aplikace tak, aby na ceskych W98 bezela
> rustina je
> riskantni, a ma-li to byt dobre osetreno, pak i dost drahe.

Ahoj, jeste k tomuto tematu. Dejme tomu ze to takhle chci. Mam treba
mainform a modalni aboutform. Vsude nastavim RUSSIAN_CHARSET. Texty jsou v
resourcich (string, DFM) spravne kodovane do ruske znakove sady Windows
(oznaceni ted nevim):

1. Kdyz dam Mainform.Font.Name = Arial nebo jiny font, nic se nestane - furt
se zobrazuje ten MS Sans Serif.
Asi protoze je v resourcich natvrdo dan do DLGTEMPLATE?

2. Mam na nemeckych W2K nastavenu nemcinu. Pustim program s ruskymi texty v
ANSI a nastavenym RUSSIAN_CHARSET. Zobrazi se vsude otazniky. Dobra,
prenastavim na rustinu. Zobrazi se spravne rustina v labelech s Arial i MS
Sans serif. Vida, na typu fontu to tedy nezavisi. Ale... nazev dialogu a
polozky menu hlavniho dialogu se zobrazuji jako znaky nejake cizi znakove
sady (ne otazniky) a polozky nactene z resourcestring se zobrazuji i nadale
jako otazniky. To je bordel:-(

Samozrejme na ruskych woknech to chodi v pohode.

No asi ma Zbysek pravdu, nezbyde nez to ozelet...

Tk.

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2005 13:27:42

Unicode editor z OLE DB komponent funguje i na W95. Muzes si to proverit,
pouzivam je v Lokalizatoru.

Byl to ale opruz, a dnes uz bych to nedelal, protoze neni duvod... :)

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.5.2005 13:27:42

From: "Krysl, Tomas" <tomas.krysl(zv)cherry.de>
> [...]
> radi Petr Vones, aby se treba daly rozchodit... ale myslim ze by to autori

Melo by to byt tohle:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=73ba7bd7-ed06-4f0d-80a4-2a7eeaee17e2&displaylang=en

Petr Vones

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 11.5.2005 13:19:41

> [...]
popsali uz davno...

Tk.

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.5.2005 12:33:37

From: "Krysl, Tomas" <tomas.krysl(zv)cherry.de>
> jeste se zeptam, jestli neznate funkcni unicode komponenty (staci mi jen
> TEdit a TMemo), ktere plne funguji i pod W9x, tj. nejsou stavene na winapi
> tride EDIT. Nejlepe free, nebo neco levneho. Pro D7.

Do Windows 98 bude asi treba doinstalovat (castecnou) podporu pro Unicode.

Petr Vones

MAPI a zobrazeni hlavnich slozek

[*] Petr Kuklik <petr.kuklik(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2005 11:53:34

Diky, seznam jiz mam, chtel bych zobrazit par udaju ke kazde MessageStore, napriklad Name="Postovni schranka", Provider="MS Exchange". Volanim IMAPISession.getMsgStoresTable ziskam IMAPITable. Co jsem pochopil, tak v ni bych mel najit popisy jednotlivych MsgStore.

- Je to tak?

IMAPITable.GetRowCount mi sdeli, ze mam 3 radky, coz odpovida skutecnosti. Pomoci IMAPITable.QueryRows, ziskam strukturu TSRowSet, ta rika, ze jsou 3 radky. Cekal jsem z v TSRowSet.aRow bude array o trech prvcich, ale je tam jen jeden.

- Proc je jen jeden?
- Daji se z TSRow ziskat informace, ktere hledam? (viz. priklad na zacatku mailu)

TSRow.cValues rika (aspon jsem to tak pochopil), kolik property ma jeden radek (pocet columns, kdyz uz je to tabulka :) ).

- Jsou v TSRow.lpProps jednotlive columny i se svymi hodnotami pro aktualni radek?

Podle helpu jsem pochopil, ze TSRow.lpProps je pole jednotlivych columnu, TSRow.cValues mi v konkretnim pripade rika, ze jich je 14, ale opet je TSRow.lpProps pouze jednoprvkove pole. Mozna, ze k nemu pristupuju spatne a ziskavam pouze prvni prvek, nevim.
Z prvniho prvku (TSPropValue) tohoto pole jsem podle TSPropValue.ulPropTag ziskal PROP_TYPE, konkretne PT_BINARY. No a tady koncim, nejsem schopen rozlouskout binarni hodnotu teto property.

Diky za kazdou radu

> Od: grubhoffer(zv)software602(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: 11.05.2005 10:17
> Predmet: Re: MAPI a zobrazeni hlavnich slozek
>
> Zavolanim IMAPISession.GetMsgStoresTable se ziska seznam vsech "message
> storu". To jsou ty "hlavni slozky". Nasledne volanim
> IMAPISession.OpenMsgStore se otevre vybrany "store".
>
> JG

11.5.2005 Krysl, Tomas:
> [...]
> TEdit a TMemo), ktere plne funguji i pod W9x, tj. nejsou stavene na winapi
> tride EDIT. Nejlepe free, nebo neco levneho. Pro D7.

Treba tyhle ?
http://www.tntware.com/delphicontrols/unicode/

MAPI a zobrazeni hlavnich slozek

[*] grubhoffer(zv)software602(tec)cz - 11.5.2005 10:01:26

Zavolanim IMAPISession.GetMsgStoresTable se ziska seznam vsech "message storu". To jsou ty "hlavni slozky". Nasledne volanim IMAPISession.OpenMsgStore se otevre vybrany "store".

JG

Tpoint 3D

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 11.5.2005 09:55:24

Hloupy dotaz: Existuje obdoba Tpoint, ale 3D? (rucne jsem si ho uz natypoval, jen me zajima, existuje-li)

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2005 09:17:16

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/oledb/default.htm

Komponenta TWORichEdit.

Unicode komp. pod W98 Was: Charset vs. jazykove pr

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 11.5.2005 08:57:15

Ahoj,
jeste se zeptam, jestli neznate funkcni unicode komponenty (staci mi jen
TEdit a TMemo), ktere plne funguji i pod W9x, tj. nejsou stavene na winapi
tride EDIT. Nejlepe free, nebo neco levneho. Pro D7.

Dik

Tk.

Charset vs. jayzkove prostredi Windows

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 11.5.2005 08:35:13

Ja bych k tomu dodal jeste dousku. Se standardni VCL se jedna prakticky o
neresitelny problem, protoze kvuli kompatidebilite s Win9x jsou zakladni
komponenty vylucne v ASCII verzi. Optimalnim resenim je dusledne zavedeni
unicode komponent. Ve Win9x je vsak podpora unicode oproti rade Win NT (tedy
i XP) neuplna, z cehoz plynou ruzne obtize pri pokusu zprovoznit takovy
program na obou radach.

Tohle je jeden z duvodu, proc jsem radostne uvital .NET: v nem jsou vsechny
stringy primarne v unicode (coz plati i pro komponenty), takze popsany
problem se automaticky vyresi sam. Samozrejme za cenu, ze na W95 to nebezi
vubec na W98/ME podminecne (pricemz .NET 2 na nich nejspis nepobezi vubec).

Zaver? Psat v Delphi aplikace tak, aby na ceskych W98 bezela rustina je
riskantni, a ma-li to byt dobre osetreno, pak i dost drahe.

ukonceni aplikace pri odhlaseni uzivatele

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 11.5.2005 08:01:10

Vyreseno. Byla tam spatne obslouzena obslouha zpravy WndProc u pomocneho okna. Vysledek DefWindowProc se nepouzil.

{likeapear}

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
Subject: Re: Zalohovani jen casti databaze

> [...]
> vkladaji do tabulek -- plati ze jakakoliv zaloha je obnovitelna do
> jakekoliv vyssi verze.

ukonceni aplikace pri odhlaseni uzivatele

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 10.5.2005 17:38:07

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
Subject: Re: SQL a nazev tabulky v parametru

> declare
> (zv)sql nvarchar(500),
> (zv)tab varchar(50),
> (zv)mnoz numeric(13,3)
>
> set (zv)tab= '*tabulka*'
>
> set (zv)sql = N'select top 1 (zv)mnoz = mnoz from ' + (zv)tab + ')'
> exec sp_executesql (zv)sql, N'(zv)mnoz numeric(13,3) output', (zv)mnoz output
> select (zv)mnoz
>
> HTH,
> pl

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 10.5.2005 15:15:54

declare
(zv)sql nvarchar(500),
(zv)tab varchar(50),
(zv)mnoz numeric(13,3)

set (zv)tab= '*tabulka*'

> [...]

> Nevite prosim nebkdo, jak toto napsat, aby ot SQL server vzal? Zkratka
> potrebuju do selectu dostat tabulku v parametru.

[*] Vlastimil Zdenek <vlastimil.zdenek(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2005 14:57:53

[...]

Hledam komponentu pro md5 ci jinou hashovaci funkc

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 10.5.2005 14:29:50

> muze mi prosim nekdo poradit kde najit uvedene?

LockBox od TurboPower ke stazeni na sourceforge.net...

Hledam komponentu pro md5 ci jinou hashovaci funkc

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.5.2005 14:25:50

> muze mi prosim nekdo poradit kde najit uvedene?

Proc to musi byt hned komponenta, kdyz je to uloha na jednu
prachobycejnou funkci?

Implementaci existuje mnoho, mimo jine i v Synapsi v unite
synacode.pas najdes jednoduche funkce na generovani MD5 ci SHA1. ;-)

Hledam komponentu pro md5 ci jinou hashovaci funkc

10.5.2005 Zdenek Gala:
> Dobry den,
> muze mi prosim nekdo poradit kde najit uvedene?
> Dekuji, Z. Gala.

Komponentu ??? K cemu komponenta na neco, co vraci jednu hodnotu ?
Pouzivam unitu MD5
http://www.fichtner.net/delphi/

Hledam komponentu pro md5 ci jinou hashovaci funkc

[*] Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2005 14:17:49

Dobry den,
muze mi prosim nekdo poradit kde najit uvedene?
Dekuji, Z. Gala.

zacatky s MAPI + JCLMapi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.5.2005 13:45:47

Petr Kuklik wrote:
> [...]
>
> Mozna bych mel popsat muj cil, treba me nekdo odkazete
> na spravne reseni. Potreboval bych do sve aplikace udelat
> cast, ktera by obsahovala spravu emailu, kontaktu, ukolu,
> poznamek, atd. Neco jako je treba OutLook. Taky bych chtel,
> aby zmeny provedene v me aplikaci byly videt i ve standardnich
> postovnich klientech. Nelibi se mi ale komunikace primo s
> klientem. Ma predstava je, ze budu komunikovat primo s postovnim
> serverem. Hledal jsem rozhrani, ktere takovy server poskytuje
> a MAPI se mi zda vhodne. Nebo mam misto MAPI pouzit neco jineho?

Pres MAPI i SimpleMAPI budes vzdy komunikovat s postovnim klientem,
nikoliv primo se serverem, je to podle me rozumne rozhrani pro
programovy pristup k mailum. Kdyby tvoje aplikace mela komunikovat s
postovnim serverem, pak by se z ni stal postovni klient a ty bys
musel podporovat radu ruznych protokolu (i kdyz 99% tvori SMTP/POP3
a IMAP).

Martin Schayna

zacatky s MAPI + JCLMapi

[*] Petr Kuklik <petr.kuklik(zv)centrum(tec)cz> - 10.5.2005 13:01:38

> [...]

> http://jcl.sf.net
>
> Jinak to co pouzivas je Simple MAPI a ne MAPI.

Kopia do schranky

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 10.5.2005 12:43:37

> neviete mi niekto poradit, ako zabezpecit, aby pri prenose cez schranku
> z Delphi aplikacie nedochadzalo k problemom s diakritikou. Ak je pri
> kopirovani zapnuta anglicka klavesnica, niektore znaky sa neprenesu
> spravne.

uses Clipbrd, Windows, SysUtils;

procedure Clipboard_AsText(S : AnsiString);
var
MyHandle: THandle;
TextPtr, MyLocale : PChar;
begin
MyLocale := PChar(IntToStr(GetUserDefaultLCID));
Clipboard.Open;
try
Clipboard.Clear;
MyHandle := LocalAlloc(LMEM_MOVEABLE, Length(MyLocale) + 1);
TextPtr := LocalLock(MyHandle);
StrPCopy(TextPtr, MyLocale);
LocalUnLock(MyHandle);
Clipboard.SetAsHandle(CF_LOCALE, MyHandle);

MyHandle := LocalAlloc(LMEM_MOVEABLE, Length(S) + 1);
TextPtr := LocalLock(MyHandle);
StrPCopy(TextPtr, S);
LocalUnLock(MyHandle);
Clipboard.SetAsHandle(CF_TEXT, MyHandle);
finally
Clipboard.Close;

Tomas Zalesak

Kopia do schranky

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

TSHFileOpStruct

[*] toman(zv)plbohnice(tec)cz - 10.5.2005 11:15:30

Zdravim po dlouhe dobe vyvojare v Delphi

Mel bych jeden skromny dotaz. Nevite jde pomoci TSHFileOpStruct
kopirovat jen novejsi soubory
a ne vsechno. Nikde nemohu najit v helpu ani na MSDN jak udelat, aby se
kopirovaly jen novejsi
soubory pomoci TSHFileOpStruct.
Mohl bych si je predem zjistit do nejakeho StrngListu a pak kopirovat
jen ze seznamu, ale chci aby
to bezelo rychle i na vykopavkach typu Pent.200.
Taky jsem driv pouzival XCopy tam je parametr /D ale radsi bych to
resil bez nej.
Nebo jestli nemate nekdo nejakou utility. Za vsechny rady predem dekuji.

Jirka.

Normalne pouzivam toto:

var: FileOp: TSHFileOpStruct;

ZeroMemory((zv)FileOp,SizeOf(fileOp));
fileOp.Wnd := Application.MainForm.Handle;
FileOp.wFunc := Fo_Copy;
FileOp.pFrom:= 'P:\Batch\UpgrPrg\'+'*.*' +#0;
FileOp.pTo:= 'C:\Program'+#0;
FileOp.fFlags:= FOF_ALLOWUNDO or FOF_SILENT or
FOF_SIMPLEPROGRESS FOF_NOCONFIRMATION;

[...]

zacatky s MAPI

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.5.2005 11:07:30

From: "Petr Kuklik" <petr.kuklik(zv)centrum(tec)cz>
> [...]

http://jcl.sf.net

Jinak to co pouzivas je Simple MAPI a ne MAPI.

[*] Petr Kuklik <petr.kuklik(zv)centrum(tec)cz> - 10.5.2005 11:03:29

Ahoj,
muzete mi poradit s MAPI? Jde mi o to, ze se nedokazu prihlasit k profilu. Delam to takto

HNDLLibrary := LoadLibrary(PChar(LibraryName));
(zv)MAPIInitialize := GetProcAddress(HNDLLibrary, 'MAPIInitialize');
(zv)MAPIUninitialize := GetProcAddress(HNDLLibrary, 'MAPIUninitialize');
(zv)MAPILogon := GetProcAddress(HNDLLibrary, 'MAPILogon');
MAPIInitialize(nil);

// az sem to projde v poradku, pak zavolam Logon

MAPILogon(HWNDParForm, pchar(ProfileName), pchar(Pass), MAPI_LOGON_UI, 0, FSession);

Podle helpu jsem pochopil, ze by se mel vyvolat dialog pro prihlaseni. Vrati se mi ale pouze chyba MAPI_E_FAILURE.

Diky Petr

synapse - recvstring exception

10. kvetna 2005, 10:31:24, napsal jste:

MT> A mas nastavene FreeOnTerminate na true ???

MT> S pozdravem

ano mam

MT> Milan Tomes

david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Delphi optimaizace (Re: synapse - recvstring excep

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.5.2005 10:35:25

> Ona ti delphi optimalizace takovou promennou vyhodila? Neco podobneho
> se mi nikdy nestalo.

nie, Delphi kod bol v poriadku, pozeral som to v assembleri.
Ale mozem sa spolahnut, ze Delphi (rozne verzie) tu premennu
nikdy nevyhodi ani neda do registra?

Erik

synapse - recvstring exception

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.5.2005 10:31:24

A mas nastavene FreeOnTerminate na true ???

ok necham se poucit ale tak jsem to udelal dle vas ...

execute jsem predelal takto

while not terminated do
begin
reply:=Sock.RecvString(cConnectionTimeout);

if Sock.LastError=0 then
begin
stemp:=reply;

cmd:=Fetch(stemp,' ');
par:=stemp;

ProcessCmd(cmd,par,reply);
terminate;

tim jsem vyradil ten timer na vic a kontrolu lasterror pro pripad
chyby. tj pokud existuje jedna chyba neni potreba pokracovat..

a zrusil jsem TSMTPTHread.Terminate a nahradil ji destructorem
destroy.

destructor TSMTPThread.destroy;
begin
FreeAndNil(logData);

sTo.Free;
FreeAndNil(emailData);

Sock.CloseSocket;

Sock.free;

inherited destroy;
end;

[...]

Takze nechapu kde je zakopany
pes..

synapse - recvstring exception

> jedno z rieseni je eliminovat thready, kde sa len da. O tom sme sa
> uz tu bavili ale teraz tu reagujem nie koli vyvolavaniu nejakych dalsich
> diskusii na tuto temu ale narazil som na jeden problem v tejto
> suvislosti: ma Delphi nieco ako su v C-cku "volatile" premenne?
> Potrebujem totiz zarucit, aby mi Delphi kompilator nezoptimalizoval
> kod, v ktorom citam premennu modifikovanu v inom threade.

Uved konkretni pripad. Pouzivam thready hodne casto a nikdy se mi nestalo,
ze by Delphi v souvislosti s thready neco spatne zoptimalizovalo.

Prenos dat pomoci HTTP

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.5.2005 10:05:22

http://synapse.ararat(tec)cz, Synapse TCP/IP Library

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

OT: Konference o bezpecnosti siti

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 10.5.2005 09:59:21

Ahoj vsem!
Omlouvam se za OT, ale obratil se na me kamarad, ktery dela diplomku tykajici se bezpecnosti siti. Chtel by si overit, zda informace, ktere v ni ma nejsou jiz zastarale. Neznate nekdo nejake forum, konferenci na toto tema?
I odkazy na stranky s touto problematikou potesi.
Jestli by to nepatrilo do konference, i kdyz pod OT se to muzu i tak nekomu do budoucna hodit, tak mi to, prosim, poslete na soukro mail.
Diky vsem za vas cas!
Hezky den
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

Prenos dat pomoci HTTP

[*] Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 10.5.2005 09:47:20

Dobry den,
resim problem s prenosem dat na vzdaleny server. Zakaznik si preje pouzivat
HTTP. Tedy: data se oedituji na klientu a poslou se pomoci HTTP. Skript na
serveru je zpracuje.
Mam na Vas tedy dotaz, zda by bylo mozne vyuzit k prenosu HTTP a zda
existuje pro to nejaka knihovna nejlepe free, pripadne kde najdu vice
informaci.
Pouzivam Delphi 5.

Dekuji, Z. Gala.

vnoreny selekt nevrati viac ako 255 stlpcov

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2005 09:08:57

Ahoj,

co takhle udelat si na to ulozenou proceduru a selektit ji? To by slo
na FB urcite, na jinych serverech nevim.

Peca

Delphi optimaizace (Re: synapse - recvstring excep

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.5.2005 08:40:46

> [...]
> kod, v ktorom citam premennu modifikovanu v inom threade.

Ona ti delphi optimalizace takovou promennou vyhodila? Neco podobneho

Synapse a skryta kopie

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.5.2005 08:26:45

Jsou to mirni idioti a ja jsem trochu popleta.

Je tam volba "Pridavat X-Envelope-To pro lokalni prijemce", tedy ne BCC
jak jsem tvrdil. Ale to vyjde nastejno, stejne si to prectes ve zdrojaku.

Proc jsou trochu idioti? Protoze kdyz posles mail na 100 adresatu a 1x
sobe (aby v TO neco bylo), nacpe to do X-Envelope-To adresu vsech 101
adresatu.

Lukas Gebauer napsal(a):

> Doufam, ze tam tu hlavicku generuji jen tehdy, pokud ja sam jsem BCC
> adresat, tak ze mi tim sdeli, ze mail mi byl dorucen prave diky BCC... A
> pak je to v poradku.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Firebird - Mandrake Linux

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2005 07:20:40

rpmfind.net
http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=libstdc&submit=Search+...

>Ahoj,
>pri instalaci SuperServer for Linux V1.5.2 mi na konci nahlasi chybejici
>knihovnu libstdc++.so.
>Nevite co je to za problem? Pripadne kde ji sehnat?

Firebird - Mandrake Linux

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 10.5.2005 01:28:14

Ahoj,
pri instalaci SuperServer for Linux V1.5.2 mi na konci nahlasi chybejici
knihovnu libstdc++.so.
Nevite co je to za problem? Pripadne kde ji sehnat?

Dik Jirka

synapse - recvstring exception

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 10.5.2005 00:10:03

> [...]

Potrebujem totiz zarucit, aby mi Delphi kompilator nezoptimalizoval
kod, v ktorom citam premennu modifikovanu v inom threade.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.5.2005 00:08:03

Vlastik Bartos wrote:
> V Firebirdu je delana ABRA G2, zalohovani zvenci vypada, jako by bylo
> udelano vlastnim programem (zdani klame), takze jedna z moznosti by byla
> obratit se nadrzo na ne s dotazem. Ale doufej, ze nekdo na tomto foru
> poradi.

Zalohovani v ABRA G2/G3 primo z klienta nedelame pomoci gbak ani
setupapi, jedna se o nejprostsi zpusob jaky vas asi napadne: pomoci
[...]

Zalohovani pomoci gbak (v ramci jedne verze) je samozrejme mozne a
vrele doporucovane.

Martin Schayna
www.abra(tec)cz

synapse - recvstring exception

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 23:30:00

No, delas to nejen spatne, ale i zbytecne dost slozite. :-)

> a samotny terminate toho vlakna vypada takto
>
> procedure TSMTPThread.Terminate;
> begin
> Sock.CloseSocket;
> Sock.free;
> inherited Terminate;
> end;

Fuj, fuj! Takovyto uklid vubec nepatri do Terminate, ale do destruktoru
Destroy! Jen tak zajistis, ze se ti uklidovy kod zavola vzdy, at koncis
thread jakymkoliv zpusobem! Treba i tim, ze jednoduse sam dobehl a
dokoncil cinnost! (v takovem pripade se tvuj uklizeci kod v Terminate
metode vubec neprovede!)

Navic si uvedom, co terminate metoda dela... nedela totiz nic jineho, nez
ze nastavi flag 'terminated' na true! A tva programova smycka v execute
metode pak spravne periodicky kontrolue tento flag, a kdyz je nahozeny,
tak ukonci beh threadu.

Vsimni si tedy co delas... ty zavolas terminate -> ten zlikviduje Sock ->
zavolas puvodni terminate, ktery nastavi terminated na true -> ale
mezitim uvnitr threadu s tim Sockem vesele pracujes... a az pak nekdy
pozdeji testujes teprve terminated property!

Hle, upalil sis objekt pod rukou a to je pricina toho tveho exception!

Tedy nesahej do terminated metody, uklid pridej do destruktoru! Pak
zavolas terminate, ten jen nastavi flag, a az tvuj thread dobehne k mistu
kde testujes terminated, tak zjisti, ze se ma ukoncit. Thread skonci, a
sam pri svem ukoncovani zavola destruktor, ktery po sobe v pameti uklidi.

> takze nevim . jedine to ze existuje na pozadi timer ktery prochazi
> vsechna vlakna v tom lst a testuje jak dlouho uplylnujo od posledni
> akce a pokud nikdo nedopovedel dele jak 1 min tak zavola
> TSMTPThreadTerminate .. takze jinak..

Ted vubec nechapu... Proc tohle delas takhle slozite? Proc si kvuli
tomuto vytvaris seznam threadu a periodicky je kontrolujes a zabijis?
Kazdy thread preci sam o sobe vi, jak dlouho s nim druha strana
nekomunikovala a tak se kazdy ten thread pripadne dokaze ukoncit sam, ne?

Jsme zpet u toho lasterroru synapse. Po kazde operaci cteni dat obsahuje
bud 0 - precetli jsme v poradku co jsme chteli, nebo obsahuje chybovy
kod. Pokud chyba odpovida chybe timeoutu, pak jsme jen v pozadovanem
intervalu neprecetli data. Pokud nastala jakakoliv jina chyba, nema ani
smysl v dalsi praci se socketem pokracovat, a thread ukoncime. To je
potreba do te smyckyu take zabudovat, aby tvoje aplikace dokazala spravne
reagovat na ukoncena spojeni, na uhnila spojnei, ba i na jine komunikacni
chyby.

A ted pozor... pokud nastavis onen timeout pri cteni prave na tu tvoji
jednu minutu, pak to cele muzes zjednodusit tak, ze jakmile pri cteni
nastala jakakoliv chyba, thread ukoncis. Pak totiz chyba timeoutu nastane
jen tehdy, kdyz protejsi strana dele nez minutu mlci, coz je dle logiky
aplikace uz take chybiovy stav a je potreba thread ukoncit.

[...]

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 9.5.2005 22:35:54

takyto Select Pole1, (select....), (select...) from tabulka
sa nevykona ak tych vnorenych selektov je viac ako 255

neda sa to nejako sikovne obist?

synapse - recvstring exception

LG> V tom kodu neni sebemensi duvod k takoveho exception, zvlaste na
LG> takovem miste. Protoze koukam, ze to volas uvnitr threadu, tak si
LG> tipnu, ze se jedna o nejakou zavlecenou chybu vlivem spatne
LG> mezithreadove synchronizace. (a az sahnutim do kodu se ta chyba
LG> projevila...)

LG> Nesahas na Sock objekt jeste nekde mimo ten thread?

no v hlavnim vlakne vytvorim socket takto

Sock.CreateSocket;
Sock.SetLinger(true, MaxConn);
Sock.Bind(Options.IP,options.Port);

sock.Listen;

a pak v execute

var
sout: string;
clientsock:TSocket;
begin
while not terminated do
begin
sock.CanRead(1000);
clientsock:=sock.Accept;
if sock.lasterror=0 then
begin
Lst.Add(TSMTPThread.Create(Self,clientsock,ServerOnTerminate,sout,SessionID));

ve create TSMTPThread zavolam

sock:=TTCPBlockSocket.create;
Sock.Socket:=Hsock;

a pak v execute to co jste videl

> [...]

TSMTPThreadTerminate .. takze jinak..

LG> Kdyby tam byla chyba v Synapsi, tak si bud jisty, ze na takhle velkou
david
david.kopecek(zv)hacktrack.com

Synapse a skryta kopie

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 18:19:35

> [...]

Doufam, ze tam tu hlavicku generuji jen tehdy, pokud ja sam jsem BCC
adresat, tak ze mi tim sdeli, ze mail mi byl dorucen prave diky BCC... A

Princip BCC spociva v tom, ze se normalni adresati nedozvi, ze mail byl
dporucen jeste nekomu jinemu. Zatimco pro BCC adresata je uzitecna
informace, ze mu byl mail dorucen jako BCC adresatovi.

Pokud do BCC prasknou vsem vsechny BCC adresaty, pak jsou v Keriu idioti,
protoze by tim deklasovali BCC na obycejne CC... :-O

Synapse a skryta kopie

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 18:15:35

> No to jsem pochopil zcela jasne z helpu, ze kdyz napisu do MailTo
> jednotlive adresy oddelene carkou, ze zpravu poslu vice lidem, ale stale
> kdyz mi tato zprava dojde, tak ve zdroji stale vidim, komu vsem jsem tento
> mail poslal. Jednotlive zadane maily si umim poscitat mimo funkci SendTo.
> Stale nevim jak udelat ten bcc. Tvuj navrh, jak to udelat stale neresi
> problem skryte kopie.

Ten kus zdrojaku, co jsme ti poslal, dela skutecne BCC. Podivej se na nej
poradne... vidis tam snad nekde, ze bych do 'TO' hlavicky daval obsah
promenne MailBCC? Jeji obsah do hlavicek mailu vubec nedavam, jeji obsah
se predava jen do volani funkce SendToRaw, ktera hodnotu pouzije jen a
jen do SMTP obalky. Ve vlastnim textu mailu se nic z promenne MailBCC
neocitne!

V jake hlavicce vidis ty BCC adresaty, kdyz pouzijes mnou uvedeny
zdrojak? Jestli tvuj postovni server uklada BCC adresaty do hlavicek (Pak
je autor toho serveru lemoun!), ale pak ti nemuze fungovat BCC od nikoho
a neni ti jak pomoci.

Nedochazi jen k chybne interpretaci hlavicek v mailu tebou?

Treba vcelku bezna vec je ta, ze se v hlavickach mailu dopatras adresy ze
SMTP obalky, ale tam vidis jen adresu, diky ktere byla zprava prirazena
prave do tve postovni schranky, vsechny ostatni adresati ze SMTP hlavicky
tam nebudou! V pripade meho serveru je to hlavicka X-Envelope-To.

Takze pokud si posilas to BCC sam sobe, je vcelku prirozene, ze ty jako
adresat, se dozvis ze byla zprava poslana na tvoji adresu.

Pokud to chces vyzkouset, posli si mail, uved svoji adresu do MailTo, a
do mailBCC uved nejakou zcela jinou adresu. A pak se podivej do mailu co
prisel tobe, ne do mailu co sel na BCC adresu! Nikde tam neuvidis, ze
zprava byla poslana jeste nekam jinam... a to je prave BCC. :-)

Ze ve zprave dorazivsi na BCC adresu poznas, ze byla na na tu adresu
posilana (z bonz hlavicek postovniho serveru), to je vcelku normalni a
prirozene. :-)

Zalohovani jen casti databaze

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 9.5.2005 17:45:32

[...]

Vlastik

> To se omlouvam, ze jsem neuved databazi, je to Firebird a prave tohle tam
> nejde, protoze pouzivam triggery a procedury.

Synapse a skryta kopie

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 9.5.2005 17:21:29

A v jake hlavicce vidis to, komu to dojde?

delphi(zv)kopr(tec)cz napsal(a):
> [...]

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 9.5.2005 16:45:27

[...]

I tak jsem rad, ze se mi venujes...
Pavel ZIDEK
> [...]
> Lukas Gebauer');
> t.Insert(0, 'Subject: ' + Subject);
> t.Insert(0, 'Date: ' + Rfc822DateTime(now));
> t.Insert(0, 'To: ' + MailTo);
> t.Insert(0, 'From: ' + MailFrom);
> //vidis, hlavicky jsou uplne stejne!
> //tady zacina zmena...
> s := MailTo;
> if (MailBCC <> '') and (s <> '') then
> s := s + ',';
> s := s + MailBCC;
> //s ted obsahuje MailTo a MailBCC dohromady... a tam to odesleme!
> Result := SendToRaw(MailFrom, s, SMTPHost, t, Username,

Synapse a skryta kopie

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 9.5.2005 16:43:27

Takhle posilame BCC u nas. BCC das do Adress:

// Odeslani mailu pomoci Synapse - pridani odesilatele, prijemcu, textu
// zpravy a samotne odeslani pres SMTP server
procedure TSynaSmtpMailer.SendSynaMailPrimEx(SMTP: TSMTPSend; const
Adress: string);
var
OneAdress: string;
S: string;
begin
if SMTP.MailFrom(GetEmailAddr(FSynMessage.Header.From),
Length(FSynMessage.Lines.Text)) then
begin
S := Adress;
repeat
OneAdress := GetEmailAddr(FetchEx(S, ',', '"'));
if OneAdress <> '' then
if not SMTP.MailTo(OneAdress) then // prijemce neni spravne zadany
raise ESmtpMailer.CreateResFmt((zv)sSmtpToErr, [OneAdress,
SMTP.ResultString]);
until S = '';
if not SMTP.MailData(FSynMessage.Lines) then
// nepodarilo se odeslat zpravu
raise ESmtpMailer.CreateResFmt((zv)sSmtpDataErr , [SMTP.ResultString]);
end
else // odesilatel neni spravne zadany
raise ESmtpMailer.CreateResFmt((zv)sSmtpFromErr,
[GetEmailAddr(FSynMessage.Header.From) ,SMTP.ResultString]);
end;

> [...]
> upravil jsem tvou funkci SendToEx, kde posilam seznam skrytych mailu
>
> function SendToExBcc(const MailFrom, MailTo, MailBcc, Subject, SMTPHost:
> string;
> const MailData: TStrings; const Username, Password: string): Boolean;
> t.Insert(0, 'From: ' + MailFrom);
> t.Insert(0, 'Bcc: ' + MailBcc);
>
> MailBcc := 'jedna(zv)volny(tec)cz,dve(zv)volny(tec)cz';
>
> a ono to nechodi,
> jdu spravnou cestou?
>
> Pavel ZIDEK

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 15:17:19

> [...]

//s ted obsahuje MailTo a MailBCC dohromady... a tam to odesleme!
Result := SendToRaw(MailFrom, s, SMTPHost, t, Username,

A mam u tebe pivo za namahu. ;-)

Synapse a skryta kopie

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 9.5.2005 14:27:16

> [...]

> Tedy vyrob si mail vcetne kompletnich hlavicek (pokud to neumis
> rucne, pak pouzij TMimeMess objekt), a vysledek odesli napriklad pres

D7 tvorba menu okna

[*] Maixner Adam <adam.maixner(zv)pvt(tec)cz> - 9.5.2005 10:40:58

Rad bych si vytvoril framework s vlatnimi menu okny, toolbary a
podobnymi nabidkami. Ale opravdu se mi nedari vytvorit menu okna.
Vytvorene okno bud neprijima zpravy nebo kdyz mu predam focus,
deaktivuji tim hlavni okno, kteremu by menu melo patrit.

Mate s tim nekdo nejakou zkusenost ? Diky.

ReadComponent

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 9.5.2005 10:22:56

Ahoj,
chtel jsem nastavit nektera (ne vsechna) property u objektu z meho uloziste.
To jsem napsal celkem obecne pomoci unit typinfo a procedury SetPropValue.
Bohuzel obcas narazim na kontroly toho objektu. Tyto kontroly jsou typicky
pro ComponentState csReading vypnuty, takze cteni ze streamu pomoci
ReadComponent. Bohuzel nejak nedokazu ComponentState nastavit. Poradite
nekdo?

Synapsy a skryta kopie

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 10:18:56

> mailTo := 'blabla(zv)volny(tec)cz, blabla(zv)razdca(tec)cz';
> SendTo(MailFrom, MailTo,....)
>
> napisu adresy s carkovym oddelovacem. Bohuzel vsichni dostanou seznam mych
> odeslanych adres.
> Jak mam zadat skryte kopie ... bcc ?

jednoducha ukazkova funkce SendTo podle mailTo generuje i patricne
hlavicky, takze je vcelku prirozene, ze vsicni adresati jsou v
hlavickach videt. ;-)

BCC adresat funguje tak, ze v hlavickach nikde neni uvedeny, ale i
pres to je na tu adresu dopis dorucen. Toho docilis tak, ze si
vygenerujes mail i s hlavickama, kde BCC adresat uveden nebude, a pak
tenhle cely mail odesles pres SMTP, kde k seznamu adresatu navic
pridas ty BCC adresy.

Tedy vyrob si mail vcetne kompletnich hlavicek (pokud to neumis
rucne, pak pouzij TMimeMess objekt), a vysledek odesli napriklad pres
SendToRaw.

Synapsy a skryta kopie

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 9.5.2005 10:00:54

Zdravim,
zacinam se Synapsy a potrebuji zaslat vice mailu najednou.
Z helpu jsem pochopil, ze do

[...]

Diky za pomoc Pavel ZIDEK

synapse - recvstring exception

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.5.2005 09:00:49

> [...]

Nesahas na Sock objekt jeste nekde mimo ten thread?

Kdyby tam byla chyba v Synapsi, tak si bud jisty, ze na takhle velkou

zapis pomoci INSERT do FF2

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 9.5.2005 09:00:49

Dobry den.

Je mozne zapsat jednim prikazem INSERT nekolik zaznamu najednou (a jak), nebo se musi kazdy zaznam vlozit a provest samostatne.

DB FF2.

Petr Fiser

synapse - recvstring exception

Zdravim konferenci

Mam jednoduchou aplikaci ktera prijima prichozi mailiky postavenou na
blocksock ze synapse

v jednoduche funkci ctu vstupy od klienta

[...]

pomoci dotazu na Sock.LastError=0 si zjistuji jestli mi vsechno prislo
ok ,ale nad celou aplikaci mi bezi exception check od JCL a ten mi cas
od casu vypise

Exception EAccessViolation: Access violation at address 00000000. Read of address 00000000 (OS Exception)
Exception occured at $00000000 (Module "", Procedure "", Unit "", Line 0)
Exception info: OffsetFromProcName=00, OffsetFromLineNumber=00
Except frame-dump: Frame at $012CFCA4 (type: efkFinally)
Code at $0045F012
Module "blcksock", Procedure "TBlockSocket.RecvTerminated", Unit "blcksock.pas", Line 2330
Frame at $012CFCEC (type: efkFinally)
Code at $0045F0BD
Module "blcksock", Procedure "TBlockSocket.RecvString", Unit "blcksock.pas", Line 2340
Frame at $012CFD14 (type: efkFinally)
Code at $00465F94
Module "UnitServer", Procedure "TSMTPThread.Execute", Unit "UnitServer.pas", Line 267
Frame at $012CFF78 (type: efkAnyException, handles exception)
Handler at $00419C22
Module "Classes", Procedure "ThreadProc", Unit "", Line 0
Frame at $012CFF84 (type: efkFinally)
Code at $00419C3F
Module "Classes", Procedure "ThreadProc", Unit "", Line 0
Frame at $012CFFA8 (type: efkUnknown)
Code at $012CFFAC
Module "", Procedure "", Unit "", Line 0

Mam Delphi 7 na os WIndows 2000 a blcksock.pas ve verzi 008.003.007

Nevite nahodou proc mi tato exception nastava a jak se ji muzu
ubranit. ? Pred tim kdyz tam lasterror nebyl pouzit to fungovalo bez
problemu..

Thx david.

Zalohovani jen casti databaze

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 9.5.2005 07:35:30

From: "Vaclav Halik" <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>> Ostatne bez upgradu ZEOS muzes na nejake pripojovani
> na 4.1 Server zapomenout. Problem je v tom ze
> vyvojari MySQL zmenili dost veci, takze ti pak nefunguje
> spravne ani MySQL Control Center, i kdyz se tvari ze je
> vse OK. Navic nektere funkce v mysqllib.dll vraci jine
> poradi vysledku a maji jine parametry.
>
> Vaclav Halik

Pripojeni pres mobil a AT prikazy

> Pokud vim tak nelze protoze pri datovem spojeni se vse povazuje za data
> tak se vse posle. Ukonceni spojeni je
> prostym zavesenim (kdyz nebudu brat v uvahu nejaka zakoncovaci data) .

"Normalni" telefon to neumi, ale lze pouzit "lepsi" telefon s Javou a uvnitr
telefonu z Javy jde posilat AT prikazy i pri datovem/GPRS spojeni.

Pripojeni pres mobil a AT prikazy

[*] Kratochvil Milan <mkratochvil(zv)farmtec(tec)cz> - 5.5.2005 14:46:33

> [...]

Pokud vim tak nelze protoze pri datovem spojeni se vse povazuje za data tak se vse posle. Ukonceni spojeni je prostym zavesenim (kdyz nebudu brat v uvahu nejaka zakoncovaci data) .

Milan

odeslani mailu Content-type: multipart

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.5.2005 14:36:32

> Dekuji, myslim, ze mi to hodne pomohlo.
> Ted uz jenom prijit na to, jak se pracuje s temi mimemess a mimepart... :-)

To pochopis rychle, snad ti pomuze nasledujici prikladek.

Predpoklada se, ze plaintext i HTML data jsou ve windows-1250
kodovani (v tom kodovani, v jakem mas system). O veskere prekodovani
a zakodovani se postara Synapse, ty jen predavas data v tom kodovani,
v jakem ti jede operacni system. (tedy pravdepodobne Windows-1250).

Synapse sama zakoduje text dopisu, subject, i popisku u e-mailovych
adres.

m:TMimemess;
l:tstringlist;
p: TMimepart;
begin
m:=TMimemess.create;
l:=tstringlist.create;
try
//zaciname s prazdnem...
p := m.AddPartMultipart('alternative', nil);
//mame multipart a do nej davame jednotlive casti...
l.loadfromfile('c:\x.txt');
//proste v l stringlistu mas ten plaintext... mohl bys pochopitelne
pouzit primo AddPartTextFromFile...
m.AddPartText(l,p);
//tim jsme pridali cast s plaintextem do multipartu
//pridame dalsi cast s HTML...
m.AddPartHTMLFromFile('c:\x.html',p);
//...opet, pokus mas HTML ve stringlistu, muzes pouzit primo
AddPartHTML
//nastavime hlavicky e-mailu...
m.header.from:='"Lukas Gebauer" <gebauer(zv)x(tec)cz>';
m.header.tolist.add('kdosi(zv)kdesi(tec)cz');
m.header.tolist.add('kdosidalsi(zv)kdesi(tec)cz');
m.header.subject:='test message';
//nechame zchroupat do MIME formatu...
m.EncodeMessage;
//a zde je vysedek...
memo1.lines.assign(m.lines);
finally
m.free;
l.free;

Ze to neni slozite? ;-)

Pripojeni pres mobil a AT prikazy

[*] Roman Polansky <rpoli(zv)email(tec)cz> - 5.5.2005 14:20:31

Zdravim,

[...]

Diky.

Roman Polansky

E-mail a cestina

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 5.5.2005 13:44:26

Moje zkusenosti (s Indy 9) jsou nedobre. Nakonec jsem skoncil tim, ze
jsem posilal zpravy ASCII a po roce presel na Synapsi. V Indy si totiz
musis zakodovat zpravy do prislusneho kodovani sam (tzn. prevest to do
Quoted-printable atd).

Jedina berlicka, kterou jsem nasel, bylo tam dat text ve Win1250 a
nastavit prislusne kodovani. Ale ve chvili, kdy pripojis prilohu, ti
Indy zmeni ContentTransferEncoding na '7bit' a jsi zase v pr...
Zde je priklad ale doporucuji zkusit Synapsi.// vytvoreni hlaseni. Z udaju ScheduleItem a Recpt sestavi hlaseni Msg
procedure TMailer.CreateMailMessage(Recpt: TContactItem; Msg:
TIdMessage; MsgText: string);
begin
Msg.Clear;
with Msg, Recpt do
begin
ContentType:= 'text/plain';
CharSet := 'windows-1250';
ContentTransferEncoding:= '8bit';
Recipients.EMailAddresses:= EMail;
Subject:= StrWinEEToAscii(ClearMsg(ScheduleItem.ShortMsgText));
Body.Add(MsgText);
end; // with

Petr Gregor napsal(a):

> [...]
>
> Petr Gregor

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.5.2005 13:08:23

> Pouzivam komponentu TIdSMTP k odeslani e-mailu.
> Vse mi funguje OK, ale v predmetu a v tele zpravy se mi
> po prijmu zpravy znaky s diakritikou objevuji nespravne.
>
> Muzete mi poradit, co zmenit aby prochazely korektne i
> ceske hacky a carky v textu zpravy a v jejim predmete?

Asi se budu dneska uz opakovat, ale abys mel v mailu spravne cestinu,
musis spravne vygenerovat MIME mail. ;-)

Telo dopisu by spravne melo byt kodovane v Quoted-printable kodu (ale
jde pouzit i base64, ackoliv neni pro cesky text vyhody), a znaky by
mely byt v kodovani ISO-8859-2. Rozmaha se i pouzivani UTF-8 kodu,
ale jeste existuje hodne postovnich klientu, kteri tento kod neumi!

(Pouzivani Windows-1250 v e-mailech je spatne, nema to oporu v RFC
dokumentech. Protoze toto kodovani s oblibou pouzival MS outlook, tak
se toto kodovani sice mnoho jinych postovnich kleintu naucilo
pouzivat, ale to nemeni nic na tom, ze se NEMA v mailech pouzivat.)

Pochopitelne v pripade Indy musis ten text do patricneho kodovani
prevest vlastnimi silami a pak musis indy rict, v jakem kodovani
predavas data, aby indy mohlo sravne vygenerovat hlavicky. Doufam, ze
se v poslednich verzich v tomto smeru v indy neco nezmenilo, kdyztak
mne opravte!

Jak konkretne donutit Indy aby vyrodukovalo vysledek odpovidajici
vyse uvedenemuzadani, to ti fakt neporadim.

Kdybys misto Indy pouzil Synapsi, tak by ses o tohle nemusel vubec
starat, protoze Synapse dokaze nejen sama poznat jake kodovani se ma
spravne pouzit, ale take ti tu cestinu i sama prekoduje. ;-)

Jinak poznamka... velmi casta chyba mnoha programu odesilajicich
maily je v tom, ze sice hezky nastavi jaky pouzivaji charset, ale uz
zapomenou na hlavicku, ktera rika jake je pouzite kodovani. Casto
pouzivaji '8-bit', ale neuvedou patricnou hlavicku.. coz spravne
napsane klienty zmate, protoze dle MIME RFC pokud tam ta hlavicka
neni, bere se jako default 7-bit! Tuto chybu pozoruji casto u ruznych
freemailu a automatu, napriklad i u NIC.CZ! :-(

odeslani mailu Content-type: multipart

[*] Webmaster - Kassoft <webmaster(zv)kassoft(tec)cz> - 5.5.2005 13:08:23

From: "Liska David" <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz>
> nejak se mi s komponentami "TurboPower Async Professional" nedari reagovat
> na prichozi hovor od ustredny podporujici TAPI.

Nemuze by problem v tomto ?
http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=760635&group_id=71007&atid=529802

Jinak doporucuji si stahnout od Microsoftu TAPI Browser a v nem si nasimulovat
vsechna volani s potrebnymi parametry.

Petr Vones

odeslani mailu Content-type: multipart

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.5.2005 11:58:17

> [...]

ulozis na disk jako EML, posles pres SMTP protokol pomoci Synapse ci
pomoci cehokoliv jineho, to je uz uplne jedno.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 5.5.2005 12:14:19

Petr Gregor wrote (on Thursday, May 05, 2005 12:04 PM):
> [...]
> carky v textu zpravy a v jejim predmete?

Podivej se jestli mas spravne kodovani a jestli mas spravne nastaveno

prechod na .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.5.2005 11:36:15

Ano, je to reklama... Ale domnivam se, ze zcela koser, protoze dotaz znel ve
smyslu, "kde se mohu naucit...".

Podobne, kdyz nekdo hleda nejake reseni, a ja ho mam, take ho mohu
nabidnout. Typicky se tu takto resily databaze (FlashFiler), Lokalizator,
tiskove sestavy a dalsi veci.

> PS: Pokud tomu nekdo nerozumi, mozna by bylo vhodne prolozit
> to nejakou placenou konzultaci, objednavky na mem mailu. :)

Bude-li to k veci a nebude-li to jedina informace ve zprave (tedy kdyz mail
neni ciste reklamni), proc nakonec ne? Konfera by mela slouzit nejen k
ziskani informaci jak si neco udelat sam, ale take jak si usetrit praci tim,
ze nekde koupim uz hotove reseni, ktere je proverene a dobre.

E-mail a cestina

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 5.5.2005 12:04:18

Dobry den,

[...]

Dekuji za pomoc.

Petr Gregor

ADMIN: prechod na .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.5.2005 11:36:14

Puvodni zprava ze dne 5.5.2005:

> Neda me to, abych si nerypnul ... neni to poprve, co tu Zbysek nebo
> Honza Sebelik propaguji haes ... je to reklama, coz je v podstate
> kazdy odkaz nekam na www, jenomze tohle je jejich reklama, oba z
> toho maji penize ... nemyslim, ze je to v poradku :( Pisu to s
> vedomim, ze to tady asi pekne schytam, znam popularitu Lazni v
> komunite teto konfery, taky jsem tam byl, taky jsem byl spokojeny,
> jenomze stejne ... je to reklama. Vzhledem k povestne adminove
> pedantnosti nad chovanim se v konferenci me prekvapuje jeho
> tolerance:). Zrejmne se nemeri stejnym metrem ....

Za prve - tento prispevek tu nema co delat, je v rozporu s pravidly,
takze toto ber jako napomenuti. Tohle mas posilat me a ne sem do
konference. A nema to vubec nic spolecneho s tim, proti cemu nebo
proti komu se ohrazujes.

Za druhe - plne s tebou souhlasim a vyprosuji si hlasky, ze to
toleruju. Ja to netoleruju a Honza Sebelik ode me dostal jiz spousty
mailu, kde mu pisu, ze si ucastnici stezuji na jeho reklamy, a ze si
nepreju, aby to sem posilal. Ze ty maily nejsou videt, protoze je
posilam primo a ne do konference, to je snad logicke. Zeptej se ho na
to (ne pres konferenci).

odeslani mailu Content-type: multipart

[*] Webmaster - Kassoft <webmaster(zv)kassoft(tec)cz> - 5.5.2005 11:34:12

Dobry den,
[...]

Za kazdou radu predem dekuji...

prechod na .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.5.2005 11:22:11

From: "Ing. Petr Sikola" <developer(zv)efg(tec)cz>
> Planujeme psat DB (MS SQL, ORACLE) aplikaci pristupnou pres www rozhrani +
> jednu app, ktera by bezela jako sluzba (sitova komunikace).
>
> Staci na .NET www aplikace ADO.NET?

Jiste.

> Muzete prosim doporucit nejakou literaturu, examples, vyvojove prostredi,
> jazyk...

Jazyk C# a vyvojove prostredi Visual Studio. Ono se tedy i Delphi 2005 IDE da
pouzit pro vyvoj v C#, ale proc to delat slozite a prijit o debugger ...

> Dosavadni zkusenosti s .NET aplikacemi (webovymi) nemame moc dobre, co jsme
> videli bylo strasne pomale - jsou tyto aplikace spatne navrzeny nebo je to
> vlastnost? Pokud jsou spatne navrzeny, znate nejaka pravidla, jak psat
> "rychle" www aplikace v .NET ?

Co je mysleno tim pomale ? Rychlost vlastniho .NET kodu je vice nez dobra,
problem mohl byt spise ve spatne napsane aplikaci ktera produkovala prilis
velky HTML kod (problem s viewstate) a tim se jevila pomala.

Petr Vones

prechod na .NET

[*] Rosta <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.2005 11:04:09

[...]
Rosta
> [...]
placenou konzultaci, objednavky na mem mailu. :)

>Mozna by take bylo vhodne prolozit to nejakym skolenim, doporucuju

prechod na .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.5.2005 09:41:51

Zde je treba rozlisit, co ktera zkratka znamena. ADO.NET jsou udelatka pro
pristup k databazim. Takze pokud se pracuje s databazemi, pak je pouziti
ADO.NET zcela prirozene, at uz je aplikace WinOkenni, webova nebo treba pro
mobilni zarizeni.

Pro tvorbu weboveho rozhrani se pak pouziva ASP.NET.

> Muzete prosim doporucit nejakou literaturu, examples,
> vyvojove prostredi, jazyk...

Pro .NET je dle meho nazoru naprosto nejvhodnejsi C#. Z Delphi se na nej
take docela prijemne prechazi. Vyvojove prostredi - jednoznacne MSVS,
Delphi.NET ne. Duvody zde byly probrany.

Literatura - pro obecnejsi seznameni napriklad .NET Framework programovani
aplikaci od Jeffrey Richter, ADO.NET krok za krokem od Rebecca Riordan. Pro
ASP.NET je na trhu take ledacos, konkretni zkusenost nemam. No a predevsim
MSDN.

Mozna by take bylo vhodne prolozit to nejakym skolenim, doporucuju
www.haes(tec)cz :)

Indy / Synampse - FTP klient jako proces.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.5.2005 09:35:50

> Predtava je nasledujici : Proces bude periodicky prohledavat nejaky adresar, soubory, ktere v nem najde odesle na FTP server.
> Musi byt schopen reagovat na chyby pir FTP prenosu (nedostupny server, chyba pri prenosu atd..).
>
> Ma s tim nekdo zkusenosti? Je v tomto ripade lepsi pouziti Synapse mnebo INDY 10 ?

Co na tohle asi muzu rict? ;-))) Kdybych si nemyslel, ze je Synapse
lepsi nez Indy, tak bych Synapsi opravdu neztracel cas.

> Pomohl by mi i priklad kodu.

Podivej se v synapsi na unitu ftpsend.pas. V najdes tridu TFTPSend,
ktera implementuje FTP protokol s vsim co potrebujes. Priklad pouziti
teto tridy je take soucasti te unity... podivej se na konci na
implementaci funkci: FtpGetFile, FtpPutFile a FtpInterServerTransfer

OT: prechod na .NET

[*] Ing. Petr Sikola <developer(zv)efg(tec)cz> - 5.5.2005 09:21:49

Zdravim konferenci,
planujeme prechod na .NET technologii, dosud jsme pracovali jen v Delphi 5.
Zatim nejsme vubec seznameni s moznostmi a pripadnymi uskalimi.

[...]

Diky za nasmerovani
Petr Sikola

TAPI - APRO - prichozi hovor

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 5.5.2005 07:51:34

> Ahoj,
> nejak se mi s komponentami "TurboPower Async Professional" nedari reagovat
> na prichozi hovor od ustredny podporujici TAPI.
> Pouzivam TApdTapiDevice, kde vyberu driver ustredny, spustim AutoAnswer a
> cekam na udalost OnTapiStatus. A nic. Na ustrednu si samozrejme volam :-)
> Podle helpu by to tak melo fungovat. Opacny smer - vytoceni cisla jde v
> pohode. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti?
>
> pozn.: K ustredne je dodavan soft, ktery na hovory reaguje, takze
> [...]

A co se deje, kdyz se pripojis primo na port?
Dokazes zachytit a desifrovat dosly "clip"?
Co je to za ustrednu a modem ?

TAPI - APRO - prichozi hovor

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 5.5.2005 01:53:09

Ahoj,
[...]

OT aktivace programu

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 5.5.2005 00:29:03

diky,
jak jednoduche :), v Synapsi je dokonce priklad, HTTPSend,
s pozdravem Votava

Jiri Cincura napsal(a):

> Co treba:
> skript.php
> <?php
> function vypocitej($cislo)
> {
> return 10*$cislo-2; //dummy
> }
>
> echo vypocitej($_GET["cislo"]);
> ?>
>
> a volat skript.php?cislo=10 a na vystup dostanes 98.

OT aktivace programu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.5.2005 23:36:59

> [...]
> PHP na serverove strane, ktery by naslouchal, cislo prevzal a vypocitane
> aktivacni cislo poslal zpet navazanym spojenim z programu. Nevite jak na

Co treba:
skript.php
<?php
function vypocitej($cislo)
{
return 10*$cislo-2; //dummy
}

echo vypocitej($_GET["cislo"]);
?>

[...]

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 4.5.2005 23:28:58

[...]

autentifikace k MySQL

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 4.5.2005 17:36:35