Indy / Synampse - FTP klient jako proces.

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 4.5.2005 15:46:27

Dobry den.

Obracim ase na konferenci s dotazem :

Potrebjuj inapsat FTP klienta - jedoucho na pozadi jako proces.

Predtava je nasledujici : Proces bude periodicky prohledavat nejaky adresar, soubory, ktere v nem najde odesle na FTP server.
Musi byt schopen reagovat na chyby pir FTP prenosu (nedostupny server, chyba pri prenosu atd..).

Ma s tim nekdo zkusenosti? Je v tomto ripade lepsi pouziti Synapse mnebo INDY 10 ?

Pomohl by mi i priklad kodu.

Diky.,

Petr Koukal.

zavolani isapi knihovny z aplikace

nevite nekdo jak z vlastni aplikace zavolat ISAPI DLL pro zpracovani
PHP napriklad ?

David

OT: MSGRAPH

Ahoj, mame aplikaci ktera vyuzia msgraph, na jednom s pocitacu s Win2000, na kterych jsou asi tri ucty uzivatelu.
Pod jednim z techto uctu se nam grafy nezobrazuji (Je to ucet pod kterym probehla prvni instalace a po nejakou dobu bylo vse OK).

Nevite nekdo v cem by mohl byt problem?

autentifikace k MySQL

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 4.5.2005 09:03:57

>Ale i pak jeste muze byt problem v samotnych ZEOS
>komponentach, ktere si s novou libmysql.dll nemuseji
>zcela rozumet... Nevim, nepouzivam je, ale snad Ti to
>alespon trosku pomuze v dalsim patrani...

Jen na okraj. Mam aplikace napsane s ZEOS 5.x radou.
S novou knihovnou libmysql.dll mi to vubec nefunguje.
Vypada to na problem s autentifikaci a kdovi jeste s cim.
Nemnel jsem cas se tim vubec zabyvat. Takze se myslim
ze ti to spis nepude nez pude bez uprav kodu.

Ostatne bez upgradu ZEOS muzes na nejake pripojovani
na 4.1 Server zapomenout. Problem je v tom ze
vyvojari MySQL zmenili dost veci, takze ti pak nefunguje
spravne ani MySQL Control Center, i kdyz se tvari ze je
vse OK. Navic nektere funkce v mysqllib.dll vraci jine
poradi vysledku a maji jine parametry.

Vaclav Halik

Zmena barvy aktualniho radku v gridu

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 4.5.2005 08:29:54

Wed, May 04, 2005 at 07:25:48AM +0200, Jan Fiala napsal(a):
> 3.5.2005 Martin Burle:

> Aktualni radek je ten, na ktery je postaven ukazatel v
> DBGrid.DataSource.Dataset

Ja to kdysi udelal takto (aktivni bunka ma jinou barvu):
if (gdFocused in State) then
begin
Canvas.Brush.Color := SelRowColor;
Canvas.Font.Color := SelRowText;
DrawFocusRect(Canvas.Handle,Rect);
DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);
end
else if ((DataLink.ActiveRecord = Row - (RowCount - DataLink.RecordCount)) and
(not (dgMultiSelect in Options) or
(SelectedRows = nil) or (SelectedRows.Count <= 1))) then
begin
Canvas.Brush.Color := clHighlight;
Canvas.Font.Color := clHighlightText;
DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);

autentifikace k MySQL

[*] Planka Tomas <t.planka(zv)globus(tec)cz> - 4.5.2005 07:31:49

Problem zrejme bude v tom, ze mySQL server, na ktery se ve zminovanem pripade pripojujes je verze 4.1.x! V techto verzich se zmenil zpusob autentifikace uzivatelu, respektive se zmenilo (s ohledem na bezpecnost) kodovani hesel jednotlivych uzivatelu. Mela by pomoci nova verze DLL knihovny libmysql.dll (to je onen klient, ktery je treba upgradovat, je napr. soucasti WINDOWS verze instalace nejnovejsiho mySQL serveru). Ale i pak jeste muze byt problem v samotnych ZEOS komponentach, ktere si s novou libmysql.dll nemuseji zcela rozumet... Nevim, nepouzivam je, ale snad Ti to alespon trosku pomuze v dalsim patrani...

Od: konference(zv)sales(tec)cz
> No da se to treba takhel :
> Napises si jednoduchou dobre osetrenou applikaci (bude
> spoustena na
> serveru), ktera pri zavolani posle nejakou zpravu (message,
> nebo treba pres
> socket) aplikaci.
> Tu pak v triggeru zavolas :
> exec (zv)result = master..xp_cmdshell mojeapp.exe , no_output

autentifikace k MySQL

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 3.5.2005 20:25:00

[...]

prohlizec HTML dokumentu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 3.5.2005 20:10:56

> 2. dokumenty nejak zasiforvat a napsat program, ktery v sobe bude mit web
> server, ktery bude umet tyto dokumenty desifrovat a posilat je embedovanemu
> prohlizeci. Toto reseni nepotrebuje nic zapisovat k uzivateli a k tem
> dokumentum se neautorizovana osoba jen tak nedostane.
>
> Zajima me toto. Jak narocne je vyrobit "web server" popsany v bode 2?
> Napada vas nekoho nejake jine reseni?

Vcelku jednoducha vec. Jadro HTTP serveru mas hotove jako demo k
Synapsi. V tom demu mas funkci, ktera dostava jako vstupni parametr
URI, podle toho najdes prislusny soubor, rozsifrujes, a vysledek
nalejes do MemoryStreamu... a zbytek demoaplikace ten obsah streamu
psole zpet do prohlizece. ;-)

Pochopitelne aby to melo smysl, tak bys tam mel pridat nejake
autorizacni mechanizmy,jako treba omezit z jakych pocitacu se na ten
server smi nekdo dostat (patrne bude povoleny jen localhost), a taky
musis nejak osetrit kdo se na ty stranky muze divat!

Jinak pokud by ti to demo nevyhovovalo a chtel bys radeji reseni v
podobe nejake komponenty, pak zkus na internetu najit VisualSynapse
projekt. ;-)

Zmena barvy aktualniho radku v gridu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 3.5.2005 19:30:53

Ahoj,

doufam, ze me nebudete moc bit za tenhle dotaz.
Potreboval bych nejak zmenit barvu aktualne vybraneho radku v gridu.
Zmenit barvu radku zvladnu, ale nevim, jak zjistit, ktery radek je aktualni.

Typ udalosti TDrawColumnCellEvent mi o tom nic nerika.

Diky za jakekoliv nakopnuti.

Ladislav Stary

Komponenta pre tlac ciaroveho kodu (free)

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 18:58:51

>Vdaka, ale priznam sa, ze komponentov s nazvom TBarcode som nasiel viac,
>vies mi konkretizovat nejaky link?
>M.

nasel sem
http://sodev.webzdarma(tec)cz/

Komponenta pre tlac ciaroveho kodu (free)

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 18:42:50

>Vdaka, ale priznam sa, ze komponentov s nazvom TBarcode som nasiel viac,
>vies mi konkretizovat nejaky link?

Stahl jsem ji kdysi ze stranek (cz) ktery byly specializovany na komponenty Delphi ale uz nevim
jak byla adresa, dalo se tam prehledne najit vse.

Zda se ze toto je stejny
http://www.slunecnice(tec)cz/product/TBarcode/?SID=05D1571215CCB311C508F0B40994FE8F

Vykresluje do canvas, takze se s ni da i primo tisknout.

prohlizec HTML dokumentu

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 18:36:49

Ahoj *,

mam dokumenty, ktere jsou v html formatu a budou sireny na CD. Pozadavek je
aby je nemohl prohlizet neautorizovany uzivatel. napadaji me tato reseni:
1. dokumenty nejak zasiforvat a napsat program, ktery v sobe bude mit
embedovany prohlizec.Po autorizaci soubory rozsifrije, nekam umisti a necha
je prohlizet tim internim prohlizecem. Toto reseni ma tu nevyhodu, ze ty
rozsifrovany html dokumenty (150MB) umistim na uzivateluv PC a tim vznikne
riziko, ze se k nim dostane nepovolana osoba.

[...]

Do dokumentu se neda zasahnout, takze nemuzu pocitat s nejakou podporou ze
strany html (javascriptu)

Dekuji za rady.

> [...]

> socket) aplikaci.
> Tu pak v triggeru zavolas :
> exec (zv)result = master..xp_cmdshell mojeapp.exe , no_output

Diky za napady, tohle se mi libi nejvic.

Prubezna aktualizace dotazu

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 3.5.2005 13:16:26

] On Behalf Of Rosta
> tech zaznamu bylo treba jenom pet ... a to, ze to SQL server 'musi
> stihat' je spatna obhajoba ... Spatny je ten princip, ne ta
> vterina :) I
> kdyby ten dotaz probihal jednou za minutu a trval 0.0000nic,
> tak to neni
> dobre reseni.
> Rosta
> (Jedno z dobrych reseni uz nekdo posilal - pres trigger si
> poslat zpravu
> o udalosti. Pokud SQL server nepodporuje eventy, je to
> slozitejsi, ale
> ne neresitelne.)

Ahoj,
[...]

Ludek

ShareMem - ano ci ne ???

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 3.5.2005 12:42:24

Ales wrote:
> Ahoj,
>
> a co pouzit misto PChar WideString? Delphi ma pro WideString podporu, takze
> se nemusis starat o alokaci pameti a zaroven nemusis vyuzivat ani ShareMem.
>
> Ales

A co takhle FastShareMem?

http://www.codexterity.com/fastsharemem.htm

R.

Zajimave chovani FireBirdu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 3.5.2005 11:10:18

Jiri Cincura wrote (on Sunday, May 01, 2005 6:50 PM):
> Ahoj,
>
> muzu se zeptat, proc mi tohle dela FB?
>
> Kdyz dam ve SP:
>
> execute statement 'SELECT (CURRENT_DATE-(CAST(MIN(datum) AS DATE)))/7
> FROM um' into :vysledek;
>
> tak musim vysledek zadefinovat jako BigInt, ale kdyz dam:
>
> SELECT (CURRENT_DATE-(CAST(MIN(datum) AS DATE)))/7 FROM um into :vysledek;
>
> tak staci jako Integer.
>
> Muze mi to nekdo vysvetlit?

Nikdo nevi?

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

Poloka menu nepojena na Action

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 3.5.2005 10:56:17

Mam polozku TMenuItem napojenou na akci z TActionList. Pokud v dobe navrhu menim v editoru akci nastaveni vlastnosti Enabled promitne se jeji nastaveni do menu (dokonce vse je ihned videt v editoru menu). Pokud tuto zmenu provedu v programu za behu hodnota TAction.Enabled se zmeni, ale TMenuItem.Enabled zustane jak je. Co delam spatne?

Firebird a UDF funkce Rand

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.5.2005 10:46:16

Na to je tezke odpovedet, nebot netusim, co delas.
Z tveho popisu to zrovna jednoznacne neni.
Posli kod, bez toho se zde jedna jen o teoreticke cviceni.
To, ze by FB funkci nezavolal se mi opravdu nepozdava.

Slavek

> strany FIB k nejake takove optimalizaci, ktera by mohla
> ovlivnit tuhletu funkci, respektive ji podobne (nepredavaji
> se ji zadne parametry)?

Firebird a UDF funkce Rand

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 10:38:15

Urcite funguje alespon teda castecne. Pokud ji volam z oddelenych SQL
prikazu (ne v jedne davce) tak to vypada korektne.
Spis se mi ted jedna o princip: dochazi teda ze strany FIB k nejake takove
> [...]
(nepredavaji se ji zadne parametry)?

>Mam spatny pocit, ze funkce RAND nefunguje.
>Alespon my jsme si psali vlastni a ta fungovala OK.

Firebird a UDF funkce Rand

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.5.2005 10:18:14

Mam spatny pocit, ze funkce RAND nefunguje.
Alespon my jsme si psali vlastni a ta fungovala OK.

Slavek

> Zdravim ve spolek,
> chtel jsem si udelat ve FIB proceduru, ktera by vracela tzv.
> docasnou tabulku v niz jeden sloupec by predstavoval nahodne
> cislo. Bohuzel jsem zjistil, ze FIB pravdepodobne z
> optimalizacnich duvodu vygeneruje nahodne cislo jen jednou a
> to mi dosadi do vsech vracenych radku. Muzete poradit jak lze
> toto na urovni DB vyresit?
>
> L. Filip

Komponenta pre tlac ciaroveho kodu (free)

[*] Barica Miroslav <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 3.5.2005 09:44:11

Vdaka, ale priznam sa, ze komponentov s nazvom TBarcode som nasiel viac,
vies mi konkretizovat nejaky link?

A co TBarcode ? Je free (aspon jsem se nikde nedocetl ze ne) a funguje

Prubezna aktualizace dotazu

[*] Rosta <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 3.5.2005 08:34:06

Ahoj,
mozne to mozna je (neznam ten konkretni pripad), ale z principu hledej
vzdycky jine reseni nez reseni typu 'dotaz kazdou vterinu' ... i kdyby
> [...]

>Je akce moc dlouha ? - potom to budou muset delat ruzne joby
>Dotaz trva dlouho ? - pak je ho potreba optimalizovat, nekolik

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 08:20:04

Ahoj,

napada me, ze FB predpoklada, ze kdyz ma UDFka stejny vstupni
paramter (pokud vubec nejaky), vraci stale stejnou hodnotu. Mohlo by
pomoci, kdyby sel do funkce predavat parametr, byt by se k nicemu
nepouzil, a do toho parametru nacpat nejaka sloupec z dotazovane
tabulky, nebo z generatoru, proste neco, co by server povazoval za
promennou hodnotu, aby UDFko volal na kazdem radku.

To je moje domnenka, nebrat za bernou minci.

Peca

Firebird a UDF funkce Rand

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2005 07:48:00

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 3.5.2005 07:15:55

delphin(zv)post(tec)cz dne 2 May 2005 v 18:30:

> Predpokladejme, ze zaznamy kontroluji po 5-ti minutach, treba v
> 00:00:00, v 00:05:00, atd. Kdyz tam nekdo v 00:00:08 prida zaznam, ze
> chce akci v 00:00:10, tak se akce provede az v 00:05:00, coz je
> spatne.

Ahoj,

ve FireBirdu bych pouzil trigger (after insert, popr. i after update) a z nej bych poslal event,
ktery by obsluhujici aplikace zachytila - tim by se nemusela neustale dotazovat, dotaz by byl
treba jen v okamziku, kdy by prisel event.

Karel Rys

Reverzni funkce k funkci Format (string)

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 2.5.2005 22:01:13

A co zkusit regularni vyrazy. Treba http://RegExpStudio.com

[...]

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 2.5.2005 21:53:12

[...]

-----------------
{Reset}
{600 DPI Graphics resolution}
{Set 600 dpi dot resolution}
{Rotate image}
{Landscape}
{Feed from Tray 1 (upper)}
{A4}
{Set VMI = 8/48"}
{Define Top Margin at 1 Lines}
{Horiz position = 0 Dots}
{Vert position = 0 Dots}
{HP GL Picture anchor point = current position}
{HP GL Picture frame width 8134 decipoints}
{HP GL Picture frame height 5712 decipoints}
{Select 1 Copies}
{uncompressed}
----------------

Diky F.

Prubezna aktualizace dotazu

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 2.5.2005 21:21:10

> Samozrejme provadet dotaz 1x za sekundu je nesmysl

Pokud ten dotaz neni slozity, tak by to pro normalni databazovy stroj
nemel byt zase az takovy problem. Napriklad si muzes vytvorit tabulku
s jedinym radkem a jedinou hodnotou - okamzik posledni zmeny -
nastavovanou na Now() automaticky trigerem 'onchange'. Dokonce, pokud
ta tabulka ma to casove pole indexovane, ani 'select max(casove_pole)'
by jednou sa sekundu nemel byt pro slusny server zadnou zatezi.

Jinak sekundova presnost uz je v oblasti, kde by se hodilo pouzit
nejaky jiny aparat (treba 'WaitForSingleObject' ve zvlast threadu
cekajici na vytvoreni flagoveho souboru na sdilenem disku). Nebo v tom
threadu muze cekat SQL dotaz na vysledek stored procedury. Se
samostatnym connection.

Jeste se podivej do konference kolem 4.3. na predmet 'MS SQL, trigger,
aplikace v D7'.

Komponenta pre tlac ciaroveho kodu (free)

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 2.5.2005 21:05:09

Bezi to na serveru nebo MSDE ?

Pavel

Od: delphin(zv)post(tec)cz
> [...]
> 00:00:00, v
> 00:05:00, atd.
> Kdyz tam nekdo v 00:00:08 prida zaznam, ze chce akci v

kresleni na obraz z webkamery

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 2.5.2005 19:59:03

Zkuste treba VideoLab, da se stahnout treba z torry.net, v nem se da k orazku chovat jako k standartni Tbitmap, dokonce je tam tusim primo demo ktere dela neco podobneho.
Od: "Martin Rocek" <rocek(zv)dibaq(tec)cz>
> chtel bych se zeptat jestli jste nekdo neresil kontrolu
> validity IBANu?

zjisteni %userprofile%

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 29.4.2005 18:32:01

DD,
potreboval bych si z me aplikace ulozit jeden soubor do profilu
uzivatele tj pod XP to bude do %USERPROFILE%\Data Aplikaci\Moje Aplikace

poradil by mi nekdo jak to bude s jinymi operacnimi systemy? co to
udela kdyz se budu treba pod win 98, 95 pokouset zapsat do
%USERPROFILE% bohuzel nemuzu to na vsech vyzkouset a treba jdu uplne
spatnou cestou

prosim o nasmerovani

diky PM

stazeni urceneho poctu bytu souboru

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 29.4.2005 16:47:54

Co treba pouzit IdHTTP od Indy, zacit stahovat soubor GETem a v udalosti
OnWork kontrolovat pocet stazenych bytu a pri urcitem poctu stahovani
prerusit a vyhodnotit...

Jirka Matejka

==>Friday, April 29, 2005 4:39 PM vlastax.b(zv)seznam(tec)cz wrote:

> [...]
> odkaz skutecne funkcni ... (dotaz HEAD napr pres Indy jak sme tu
> resili nezvladne ftp ani virtualni adresare ...)

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 29.4.2005 16:41:54

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 29.4.2005 16:39:53

zdravim vsechny.
[...]

[*] Tomas Uldrich <tomas.uldrich(zv)losan(tec)cz> - 29.4.2005 16:25:52

> [...]

> A neni snazsi brat barcode jako sice trochu divny, ale text?
> Existuji na to true type fonty, viz google: bar code true type, Jarda

Monitorovani TCP prenosu

[*] Rosta <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 29.4.2005 16:15:51

Tomas Bradle wrote:

> [...]
>moji proxy. Mohl by me nekdo zasveceny nasmerovat do toho spravneho smeru ?
>Zhruba se orientuji v komunikaci TCP s pomoci Synapse.

Monitorovani TCP prenosu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 29.4.2005 15:47:49

[...]

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 29.4.2005 15:27:47

[...]

Kontrola validity IBAN

[*] Martin Rocek <rocek(zv)dibaq(tec)cz> - 29.4.2005 15:25:47

OK,

kdybys poslal nejaky ukazky, tak by to bylo super. V ty Jave to taky
pochopim :o)

Diky moc martinr

Vnorene selecty na FB

[*] Vlko II. <vlko(zv)zilina(tec)net> - 29.4.2005 15:07:45

On Fri, 29 Apr 2005 12:49:33 +0200, Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura.net>
wrote:

> Jo to jsem zkousel, ale nepodarilo se mi predat parametr SP do substringu
> selectu. :(
>
> WHERE SUBSTRING(id FROM 1 FOR :delka) LIKE :text

a co riesenie cez views? je to trosku zlozitejsie, ale
malo by to robit veci dobre
pr

select a from b vytworim ako view a z neho mozem veselo
selectovat co len chcem.
Je to troska zlozitejsie riesenie, ale ak sa na to napise dobra trieda,
ktora
to na urovni aplikacie zautomatizuje, tak by to malo ist.

Bohuzial ale neviem, aka je rezia sql servera pri vytvarani views, mozno
ale
poradi Pavel Cisar.

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Kontrola validity IBAN

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 29.4.2005 14:57:44

http://www.iban-rechner.de/index.php

jinak mam doma algoritmus pro kontrolu validity IBAN vcetne BBAN ... mam to sice v Jave, ale princip je stejny ... kdyby ti to pichlo, zkusil bych nekde pohledat ... :)

Milan

D7 ent., WinXP SP2

chtel bych se zeptat jestli jste nekdo neresil kontrolu validity IBANu?

Diky martinr

Zneviditelneni zdedene property

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.4.2005 14:49:43

> [...]
> vlastnosti, ktere ma az TPanel.

Ziadne take vlastnosti neexistuju.
TPanel akurat meni viditelnost niektorych vlastnosti zdedenych od

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 29.4.2005 14:41:43

Ahoj,

> Jedine reseni je ji odvodit od TCustomPanel ktery nema prave z tohoto duvodu
> published property. V ramci VCL by melo platit, ze vetsina komponent ma vzdy
> TCustomXXX predka, aby bylo mozne nezverejnit property ktere nepotrebujes v
> odvozenych komponentach.
>
> Petr Vones

toho jsem se obaval, asi prehodnotim navrh te komponenty.

Nechtel jsem to delat proto, ze jsem chtel nektere vlastnosti, ktere ma az TPanel.

Kazdopadne diky.

Vaclav Halik

Zneviditelneni zdedene property

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 29.4.2005 14:39:42

> Mam dojem ze staci presunout ji do ne-published sekce, tj,. nejak takto

Pravdu ma samozrejme P.V., zneviditelnovat jednou zverejnene property nelze.
Ja holt pouze zviditelnuji :)

MB

Tchart and Y osa

[*] vponecha(zv)volny(tec)cz - 29.4.2005 14:33:42

--
Zkousejte vysokorychlostni nonstop internet VOLNY ADSL 14 dni
ZDARMA! Jiz dele nevahejte! Prvnich 500 zakazniku navic ziska

Kontrola validity IBAN

[*] Martin Rocek <rocek(zv)dibaq(tec)cz> - 29.4.2005 14:31:41

Zdravim,

chtel bych se zeptat jestli jste nekdo neresil kontrolu validity IBANu?

Diky martinr

Zneviditelneni zdedene property

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 29.4.2005 14:25:41

> Tedy abych tuto propertu nevidel v Object Inspektoru, ale mohl ji
> pripadne treba v constructoru Create me komponenty TMyPanel
> nastavit.

Mam dojem ze staci presunout ji do ne-published sekce, tj,. nejak takto

property AtUzTeNevidim;

Zneviditelneni zdedene property

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.4.2005 14:21:40

From: "Vaclav Halik" <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>
> [...]

TCustomXXX predka, aby bylo mozne nezverejnit property ktere nepotrebujes v

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 29.4.2005 14:11:40

Zdravim,

mam nasledujici asi uplne trivialni dotaz,
ale nemuzu na to porad nejak prijit:

Priklad:

[...]

Asi je to debilni dotaz, ale uz hledam cca 3 hodiny v konfere
a v helpu a porad nic.

Prosim tedy o nakopnuti.

Vaclav Halik

Snadne spusteni ve Windows XP

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 29.4.2005 13:15:35

Ahoj,

mam za ukol prijit na to jak pro klienta vytvorit "snadne spusteni", upresnim. Vite jak kdyz vlozite treba do mechaniky CD a ve Windows XP se na tuto udalost otevre okno kde si muze vybrat uzivatel zvolit z jednu moznych operaci jako treba prehrat Audio CD v Media Playeru, popripade v jinych prehravacich co jsou v systemu nainstalovany. Tak potrebuji vedet jak s timto pracuje. Potrebuji do tohoto okna pridat udalost po pripojeni digitalniho fotoaparatu.

Predem dekuji za pomoc v nasmerovani, vubec nevim jak to mam hledat, jake pouzit klicova slova na google.com.

Michal Soukup
http://hobitin.blogspot.com/ (Blog Bilba Pytlika z Kraje)

Vnorene selecty na FB

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.4.2005 12:49:33

> [...]

selectu. :(

WHERE SUBSTRING(id FROM 1 FOR :delka) LIKE :text

[*] Rosta <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 29.4.2005 12:41:32

Jiri Cincura wrote:

>To je ovsem velice nemile. :(

Temer vzdy to muzes napsat bez vnoreneho selectu nebo pomoci konstrukce
FOR SELECT DO v SP (a vetsinou je to rychlejsi nez vnorene selecty a
odvozene tabulky na jinych db ...) Rosta

Kompilace pomoci DCC32

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.4.2005 11:59:29

Ty parametry jsem tam mel,
celej problem byl v tom ze jsem nestal v adresari s dpr.

Jirka

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote:
> dcc32 /?
>
> parametry -B (build all units) nebo -M (build modified units)
>
> V.

Kompilace pomoci DCC32

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 29.4.2005 11:23:27

> [...]

> tam Unit1.dcu tak uz preklad projde.
>
> Hledal jsem nejakej prepinac aby si tu unitu prelozil sam ale nenasel.

PDF Form

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp.sk> - 29.4.2005 11:05:25

Zdravim,

potrebujem programovo naplnit PDF Form a vysledny dokument vytlacit a prip.
aj ulozit do suboru.
Mozete mi doporucit nejake spolahlive komponenty?

Jozef Strnadik
e-mail: strnadik(zv)mbox.mrp.sk

Kompilace pomoci DCC32

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.4.2005 10:55:24

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.4.2005 10:47:23

> [...]
>
> Ne, toto FB 1.5 nepodporuje. Podpora pro odvozene tabulky (jak se to
> spravne nazyva, vnoreny select je neco jineho) je az v chystanem

To je ovsem velice nemile. :(

[...]

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.4.2005 10:31:22

> Diky za pomoc,
> asociaci umim udelat, program se umi spoustet pouze jednou.
>
> wm_copydata pouzivam pro zasilani dat z jineho programu do
> toho meho, takze
> by to melo prijimat i ty data na poklep mysi, ale nefunguje.
>
> v sekci progarmu mam:
> private
> procedure WMCopyData(var M: TMessage); message WM_COPYDATA;
>
> Nevis kde delam chybu, do WMCopyData(var M: TMessage); se pri
> [...]

Ahoj,

resim to takto (i pro vice souboru najednou):

[...]

(c) Ondrej Kelle, poradil vloni zde v konferenci (opozdene dekuji :-))

Vnorene selecty na FB

Jiri Cincura wrote:
> [...]

Ne, toto FB 1.5 nepodporuje. Podpora pro odvozene tabulky (jak se to
spravne nazyva, vnoreny select je neco jineho) je az v chystanem

IBPhoenix

Vnorene selecty na FB

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 29.4.2005 10:23:21

Mela by to umoznovat verze 2.0 ale zatim to je pouze alfa.
viz:
http://firebird.sourceforge.net/
http://www.ibphoenix.com/

> podporuje FB 1.5 vnorene selecty? Me porad nadava.
> Neco ve tvaru select neco from (select a from b) where ...

Vnorene selecty na FB

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 29.4.2005 10:17:20

Ahoj,

[...]

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 29.4.2005 08:55:11

From: "Tomas Uldrich" <tomas.uldrich(zv)losan(tec)cz>> napriklad BarCode, kterou lze vlozit na QReport, nebo vytisknout z
> formulare:

Otevreni souboru poklepem mysi apod.

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 29.4.2005 08:31:06

> [...]

procedure WMCopyData(var M: TMessage); message WM_COPYDATA;

Nevis kde delam chybu, do WMCopyData(var M: TMessage); se pri breaku vubec
nedostanu

> Pokud chces, aby se soubor otevrel v jiz bezici aplikaci, musis
> zajistit, aby sla aplikace spustit pouze jednou - napr. pomoci MUTEX
> Explorer pri dvokliku na soubor spusti novou instanci aplikace, jako
> parametr ji preda soubor. Ty musis zjistit, ze aplikace jiz bezi a
> nejak ji dat na vedomi, ze by mela dany soubor otevrit. Da se na to
> pouzit treba zprava WM_COPYDATA, ktera posle aplikaci primo jmeno

D5, MemProof, DLL, MSXML a Live Pointer

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 29.4.2005 03:50:46

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> Myslis, ze trida (nebo jaky jiny *objekt*) mi neco vyresi?

Minimalne ty problemy s uvolnovanim polozek.

Petr Vones

Nenalezen DesignIntf.dcu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 28.4.2005 23:46:28

Ten puvodni dotaz prisel ode mne, protoze se mi balicek proste nedarilo
prelozit.
Kdyz jsem mel ve stejne unite naprogramovan vlastni class a zaroven
podporu pro propertyeditor jednoho z mych objektu, tak to
neustale pri prekladu rvalo, ze nenasel nejakou unitu, na kterou je
uveden odkaz v souboru DesignIntf nebo DesignEditors.

Po oddeleni tridy pro property editor do vlastni unity uz to bylo Ok.
Zrejme jde o to, ze se unita, kde je definovany property editor,
dynamicky prilinkovava primo do vyvojovyho prostredi Delphi.

Ladislav Stary

>Mohu se zeptat proc je tolik spatne mit v aplikaci pouzity balicky "Runtime&Designtime" s prilinkovanym odkazem na "DesignIntf"? Krom toho ze to neni programatorsky ciste..jake problemy mohou nastat?
>
>diky za odpoved
>
>Matej, D7 WinXP

Otevreni souboru poklepem mysi apod.

28.4.2005 delphi(zv)kopr(tec)cz:
> [...]
> se rozjel nas program, ktery bude umet tento soubor otevrit.
> Jestlize nas program jiz je spusten, tak aby opet se dany datovy soubor

Asociace s aplikaci se provede zapisem do registru do vetve HKCR
Podivej se treba na .TXT, jak je udelano, aby se otevrel v NOTEPAD.EXE
Podobne to musis udelat i ty.

[...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 28.4.2005 18:44:06

> Mohu se zeptat proc je tolik spatne mit v aplikaci pouzity balicky
> "Runtime&Designtime" s prilinkovanym odkazem na "DesignIntf"? Krom toho ze
> to neni programatorsky ciste..jake problemy mohou nastat?

Nekde v adresari Delphi by mel byt dokument deploy.txt (nebo tak nejak). V
nem jsou uvedeny balicky, ktere lze sirit. Tj. pokud bys siril svoji
aplikaci v baliccich, musel bys pridat i borlandi design-time balicky, ktere
se sirit nesmeji. BTW, uz jsem videl nekolik pomerne masivne sirenych
aplikaci, ktere na toto zvysoka kaslou, a designove balicky obsahuji.
Problemy bych neocekaval, je to asi spis o principu a klidnem spanku...a
mozna o velikosti instalacnich souboru :)

MB

Nenalezen DesignIntf.dcu

[*] Matej <matej.k11(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.2005 15:55:54

> From: "Ladislav Stary" <stary(zv)ekodat(tec)cz>

> Je treba dusledne oddelovat runtime a designtime kod komponent. Patrne si do
> jednoho unitu dal jak runtime kod komponenty tak designtime kod property
> editoru, to je zcela spatne. Na unity jako DesignIntf a spol nesmi byt nikdy
> reference z kodu aplikace, takze to musis rozdelit na dva unity.
>
> Petr Vones

Mohu se zeptat proc je tolik spatne mit v aplikaci pouzity balicky "Runtime&Designtime" s prilinkovanym odkazem na "DesignIntf"? Krom toho ze to neni programatorsky ciste..jake problemy mohou nastat?

> [...]

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 28.4.2005 15:37:53

> Neni lepsi pouzit objekty nez hruzy s pointery na recordy ?

Prochazim nody podle nejakeho XPathu, z kazdeho vyberu hodnotu ze tri
atributu. Cili vlastne delam tabulku o trech sloupcich (Record) a x radcich
(TList) se kterou pak pracuju.
Myslis, ze trida (nebo jaky jiny *objekt*) mi neco vyresi?

> Pokud se preda jako const tak se uvnitr metody nezvysuje reference.
Dik, to pak jo.

pl

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> [...]

> i u toho IXMLDOMNode ?

Pokud se preda jako const tak se uvnitr metody nezvysuje reference.

problikavani obrazku pri tazeni mysi

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)email(tec)cz> - 28.4.2005 13:49:44

> Od: SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz>
> Datum: 28.04.2005 11:43:03
>
> mam problem s takovym nehezkym "blikanim" obrazku pri tazeni mysi.
> Formular se (asi) nejak prekresluje a obrazek "blika" misto aby se plynule presunoval.

> Kde delam chybu? Mam pouzit jinou komponentu nebo postup?

Ahoj.
Pokud jsem nekdy resil problikavani obrazku, tak mi zatim vzdy stacilo pohrat si s property DoubleBuffered nejakeho parenta toho image.
Snad Ti to bude stacit.
D6Prof+SP3; WinXPProf+SP2; FB 1.5.2
programator amater

FB - zmena hesla SYSDBA

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 28.4.2005 13:47:44

Heslo je ulozeno v Security.fdb na serveru. Bohuzel zatim jina moznost neni,
ale ve FB2.0 by mela byt volba uloziste hesel.

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> v tomhle by snad chyba byt nemela (pointer na string se pres Result
> preda vys a tam je pak nasledne nekdy uvolnena pamet). Proste
> prekladac vygenroval kod, ktery vezme nejaky bufer (zero terminated
> stringo) a prekopiruje ho do pascalskeho stringa (vcetne alokace
> pameti pro nej)
> Videl bych problem spis v neuvolnovani obsahu attr (nevim co je to
> presne za typ a zda obsahuje jen pointer na existujici pamet ci se
> neco nove vytvari)?
>
> D. Toman

D5, MemProof, DLL, MSXML a Live Pointer

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.4.2005 13:07:39

Petr Langer wrote:

> Zrejme z tohoto duvodu dochazi ke zvysovani pameti.

Setkal jsem se s memory leaky v pripade,
ze dokument nebyl vytvaren volanim

iXMLDoc := NewXMLDocument;

ale nejak jinak, tusim to bylo neco jako

iXMLDoc := TXMLDocument.Create(...) as IXMLDocument;

Nez jsme na to ale prisli, tak jsme nainstalovali service pack MSXML
a to taky nejake leaky odbouralo. Ale stezejni bylo vytvareni toho
dokumentu.
to zmizely vsechny leaky. Jestli by zmizely i bez toho SP jsem ale
nezkousel.

HTH, pf

D5, MemProof, DLL, MSXML a Live Pointer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.2005 12:49:36

> [...]

Videl bych problem spis v neuvolnovani obsahu attr (nevim co je to
presne za typ a zda obsahuje jen pointer na existujici pamet ci se

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.2005 12:45:35

Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> wrote:

> Ta metoda by mala byt spravne deklarovana ako
>
> function TGetStock.GetAttribute(const node: IXMLDOMNode; const
> attributeName: string): string;

ale to s problemem vubec nesouvisi.

D. Toman

Zmena zahlavi formulare

Kdyz nenajdete nic lepsiho, zkuste komponentu RxGradient z RxLibrary.
From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>> Zdravim,