vlastnost emailove adresy

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 28.4.2005 08:35:13

Precti si RFC 822.
From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>

> chtel bych se zeptat jestli nekdo nevite ktere znaky muze obsahovat
> emailova adresa ?.

vlastnost emailove adresy

chtel bych se zeptat jestli nekdo nevite ktere znaky muze obsahovat
emailova adresa ?.

H.

Instalace DAO

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 27.4.2005 22:08:05

> pro pristup k MS Accessu pouzivam KaDAO ovladace. Nastaveny jsou na JET -
nativni pristup k db. Kdyz ale startuji prgm na PC, kde neni MSAccess
nainstalovany, tak prgm pri vytvareni datoveho formu padne (Cannot find
JET...)

> Myslel jsem si, ze instalaci MDAC8.2 bude vse v poradku, ale neni. Proste
na Win98 nemam reseni. Jak to mam prosim resit ?

od verzie MDAC 2.6 uz Jet Engine nie je v baliku MDAC,
ale je potrebne ho stiahnut a doinstalovat zvlast, viz
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;271908

Erik

Instalace DAO

[*] ludek.paral(zv)quick(tec)cz - 27.4.2005 21:06:00

Ahoj,

[...]

Ludek

socket error 10055

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 27.4.2005 15:15:35

Nic jineho tam nebezi, aktivne se pripojuje ale byl tam stary servicepack. A
v registrech jsme doplnili
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"MaxUserPort"=dword:0000fffe
Zatim se zda ze to chodi. Cas to proveri...
Dik

> Psal jsi ze se jedna o Win2000 - jaky service pack? (pokud nejaky
> stary = < SP4 tak se musi nainstalovat posledni aktualni).
> Professional nebo server?
> Bezi na tom nejaka dalsi intenzivne situjici aplikace? (proxy server,
> SQL server atd) ? Zkousel nekdo zvysit ten pocet 'efemernich' socketu?
> Chyba se objevuje pri kazdem pokusu ci obcas ci jen zridka?
>
> aplikace je v listen stavu nebo se aktivne nekam pripojuje? (chybova
> hlaska zminuje 'API connect' coz navozuje, ze jde o connect() funkci).
> Sockety pro connect jsou bindovany natvrdo na nejakej port (5050) nebo
> [...]

Jak se dostat k property tridy (rozhrani) pres jej

[*] Martin Rocek <rocek(zv)dibaq(tec)cz> - 27.4.2005 14:57:34

Diky za odpoved,

prave o to jde, ze k published property se dostanu jednoduse pres RTTI, ale
jestli neco neexistuje i pro public property.

Diky martinr

off topic - Kalendar

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 27.4.2005 14:03:28

Pokud jde o velikonoce tak nejake algoritmy jsou v teto konferenci a ostatni
je v kalendari ;-)
Tech svatku zase tolik neni. Kam to ukladat uz je jina vec.

Od: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> Pro praci s MS SQL 2000 pouzivam komponenty ADO (D5 Ent). Pri
> pohybu po
> zaznamech v gridu se objevuje hlaska viz %sub. Nevite jak se
> toho zbavit,
> jak to osetrit?

MySQL - vyberovy select

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 23.4.2005 17:10:24

> [...]
ktera budu chtit selectovat a tuto tempovku pak joinu k te tabulce.
Vyhodou je, ze ten selectovaci dotaz bude mit nemenny tvar a bude relativne

Firebird a data ulozena na CD - jde to?

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 23.4.2005 08:39:50

Zdravim,
a jak to udelat pro databazi FF2
Diky Pavel Zidek

> Databazi je nutno prepnout do read only modu pomoci programu GFIX,
> parametrem -mode read_only
>
> Pavel Cisar

MySQL - vyberovy select

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 23.4.2005 01:21:16

SELECT * FROM mytable WHERE ID IN(1,2,3)

s pozdravem Votava

Vlastimil Burian napsal(a):
> [...]
> WHERE ((ID = 10) OR (ID = 11) OR (ID = 305) ... ) jedine mozne ? vzhledem k
> tomu jak dlouha podminka je mi prijde trochu neefektivni ...

zjisteni platnosti souboru na URL

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 23.4.2005 00:11:11

napada me naprosto funkcni (i kdyz pomalejsi ale to by se v nejhorsim
prezilo) zpusob ale nevim jak jej realizovat ... slo by stahnout treba
prvnich 100 bajtu kazdeho kontrolovaneho souboru ... tam by predpokladam
totiz nebylo pak co resit ... bud se ten kousek proste stahne nebo nestahne
a link ne tudiz ne/funkcni ... bohuzel znam pouze zpusoby jak stahnout cely
soubor (napr UrlDownloadToFile) ... pomuzete ?

zjisteni platnosti souboru na URL

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 23:57:10

tak Indy sice chvili dobre fungovala ale brzy nastaly potize a ne malo ...

1) kdyz je na soubor ftp url tak to nejde
2) kdyz je server podobnej tomuto http://image.dnagames.net/ (napr soubor
http://image.dnagames.net/soldat121.zip) tak aplikace ihned zatuhne - jde o
nejaky virtual directory

dalsi problemy radeji neresim do doby nez zahladim(e) tyto

MySQL - vyberovy select

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 22:41:05

[...]

zjisteni platnosti url odkazu na soubor

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 21:27:00

jj, ale oci vynechali :-) ... pak sem to ale prosel znova a nasel ji ...
vali to ok ... dik za nasmerovani na Indy

>No, protoze mluvim o HTTP protokolu, tak bych si tipnul, ze se bude
>jednat o idHttp. Na to by mel ten selsky rozum stacit. ;-)

zjisteni platnosti url odkazu na soubor

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.4.2005 21:06:58

> prohledal sem vsechny komponenty Indy ale selskym rozumem mi nedochazi
> kterou a jak to provest ... sitova komunikace v Delphi je mi zatim
> trochu

No, protoze mluvim o HTTP protokolu, tak bych si tipnul, ze se bude
jednat o idHttp. Na to by mel ten selsky rozum stacit. ;-)

Nebo si radeji stahnu Synapsi, do Uses si pridej unitu httpsend, a pak
pouzij treba takovouto funkcicku: (zkus si to, podivej se za jakych
situaci ti to co nasype do response stringlistu...)

function HttpGetHead(const URL: string; const Response: TStrings):
Boolean;
var
HTTP: THTTPSend;
begin
HTTP := THTTPSend.Create;
try
Result := HTTP.HTTPMethod('HEAD', URL);
if Result then
Response.Assign(HTTP.Headers);
finally
HTTP.Free;

zjisteni platnosti url odkazu na soubor

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 20:24:54

prohledal sem vsechny komponenty Indy ale selskym rozumem mi nedochazi
kterou a jak to provest ... sitova komunikace v Delphi je mi zatim trochu
zastinena
[D7 Ent]>Udelej si pres HTTP protokol dotaz HEAD a uvidis... bud dostanes chybu,
>ze tam ten soubor neni, nebo dostanes vsechny hlavicky HTTP odpovedi
>(vetsinou tedy udaje o delce souboru, datum jeho posledni modifikace,
>atd.), ale narozdil od GET metody t to neposle vlastni data. Takto to
>delaji treba WEBove prohlizece, kdyz overuji platnost souboru v cache.
>
>Na udelani takoveho HTTP pozadavku muzes pouzit Synapsi, Indy, ale pujde
>to urcite treba i pres WinInet.

fsMDIChild jako modalni okno

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.4.2005 20:12:53

Ja to resim tak, ze mam vsechna okna nastavena jako fsNormal + Visible =
false. Dale mam predefinovanou metodu Show, ktera provede prenastaveni
FormStyle na fsMDIChild.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.4.2005 20:00:52

> [...]

delaji treba WEBove prohlizece, kdyz overuji platnost souboru v cache.

Na udelani takoveho HTTP pozadavku muzes pouzit Synapsi, Indy, ale pujde

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 17:50:43

dosud jsem nenalezl reseni problemu ... tedy mam url souboru a potrebuji
zjistit zda je stale platny ... tedy zda tam ten soubor je ... diky za radu

fsMDIChild jako modalni okno

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.4.2005 16:10:36

> [...]

konstruktor, ktery vypada takto nejak:

constructor TFrmCommonMDIChild.CreateModal(AOwner: TComponent);

Pokud to nebude ono, muzu zapatrat, jestli to neblikani neni i necim jinym
:)

MB

fsMDIChild jako modalni okno

[*] Radek <radek.zhasil(zv)vitkovice(tec)cz> - 22.4.2005 15:54:35

Potrebuji okno ktere normalne pouzivam jako fsMDIChild zobrazit jako
modalni. Postupuji zhruba nasledovne :

MyForm := TMyMDIChildForm.Create(Application);
MyForm.FormStyle := fsNormal;
MyForm.Visible := false;
MyForm.ShowModal;

Vse funguje jak ma, je tu ovsem problem s neprijemnym probliknutim toho okna
pri vytvoreni instance,pri skryti a pri opetovnem zobrazeni pomoci
ShowModal. Zkousel jsem napr. ihned po vytvoreni nastavit velikost okna na
Width a Height=0 ale porad to neni ono. Existuje nejaky sikovny zpusob jak
se toho blikani zbavit ?

Delphi 7, ADOExpres TAutoIncField

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 22.4.2005 15:24:32

Ahoj vsichni

Mam nasledujici problem. Pouzivam kombinaci ADOExpress, DataSnap. Polozka tabulky ktera je na MSSQL 2000 definovana jako identity je pouzita ve view. Kdyz otevru ADODataSet s timto view, tak se pro ni nekdy vytvori polozka typu TIntegerField a nekdy TAutoIncField. Nevite nekdo na cem to zavisi a jestli se to da ovlivnit prostredky delphi. Moc by mi pomohlo, kdybych to umel nastavit. Dekuji za jakykoliv tip.
Jaromir Cermak

fbserver.exe: terminated abnormally (4294967295)

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 22.4.2005 15:16:32

Ahoj,

WinServer2003, FB 1.5.1

u zakaznika se nam stalo, ze spadl server na

xx000 (Client) Wed Apr 13 19:16:51 2005
C:\Program Files\Firebird\Firebird_1_5\bin\fbserver.exe: terminated
abnormally (4294967295)

pravdepodobne po aplikaci patche OS.

A nasledne dalsimi:
xx000 (Server) Fri Apr 15 23:10:17 2005
INET/inet_error: bind errno = 10013 INET/inet_error: bind errno =
10013

xx000 (Server) Fri Apr 15 23:10:17 2005
Database:
Unable to complete network request to host "xx000".
Error while listening for an incoming connection.
Doslo k pokusu o pristup k soketu zpusobem zakazanym jeho
pristupovymi opravnenimi.

Se spravcem site jsme si ujasnili par veci, ale i tak nektere mi
zustavaji nezname.
Pokud by to nekdo z vas zajimalo a mohl poradit, tak na

http://iuher(tec)cz/delphi/download/Firebird/FB-Error.zip

je cely firebird.log a nase stanoviska k tomu.

Dekuji za vas cas,

preji hezky den
Jarek Uher

Jak na chybu "Either BOF or EOF is True, or the cu

[*] jiri.bartonek(zv)email(tec)cz - 22.4.2005 13:58:26

Zdravim,
tahle chyba se mi objevovala ve VB6 Prof. v pripade ze se pracovalo s nejakym recordsetem
a pri prochazeni se slo na dalsi zaznam ktery uz nebyl.
Pokud prochazite recordset a berete napr. nejakou hodnotu jako parametr pro dalsi zpracovani,
je treba kontrolovat posledni zaznam.

napr. prochazi - li cylus tak si kontrolovat pocet vracenych zaznamu vuci poctu volani nasledneho zpacovani.

Jiri

Jak na chybu "Either BOF or EOF is True, or the cu

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 22.4.2005 13:16:23

Na D5 vedle Update Pack 1 existuji jeste 2 updaty na ADO, ktere by tohle
meli resit.

ADOUpdate1
ftp://ftpc.borland.com/pub/delphi/devsupport/updates/adoexpress/D5ADOUpgrade
.exe

ADOUpdate2
http://info.borland.com/devsupport/delphi/mdac26.html
ftp://ftpc.borland.com/pub/delphi/devsupport/updates/adoexpress/d5adoupdate2
.exe

Tomas Bihary

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 22.4.2005 12:42:20

Ahoj ve spolek!

[...]

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 12:16:18

>Databazi je nutno prepnout do read only modu pomoci programu GFIX,
>parametrem -mode read_only

Takze pokud tomu rozumim tak ostrou DB zkopiruji, prehodim u ni priznak
pomoci GFIX a potom ji mohu vesele vypalit na CD.
Jak je to ale s tim, kdyz je to embeded. Lze pouzit GFIX i kdyz neni
nainstalovan fbserver?

Problem s Delphi 5 Enterprise

[*] Pavel Niederle <pavel.niederle(zv)meac(tec)cz> - 22.4.2005 09:14:06

>Mozna ti pomuze:

>Pokud pouzivate vlastni komponenty, mate nepochybne nejaky vlastni balicek,
nebo vice balicku. Kdys se mi podobne veci deji (pravda na D6), nekdy
pomuze smazat vsechny vlastni dcu, dcp, bpl, dsk. Urcite bych take zkusil
vytvorit nejaky >jednoduchy projekt s temi vlastnimi komponentami, abych
overil, zda to neni v nich. Je ten projekt "balickovy", nebo single-exe?
>Jsou v nem frames?

>MB

Zkousel jsem mazat vsechny DCU, nepomohlo. Jinak mam dalsi 4 aplikace, ktere
kompilovat jdou a nikdy nepadnou. Jsou to mensi, jednodussi aplikace nez ta
moje.
Jinak mozna jsem vcera uspel - a sice udelal jsem toto:
zkonvertoval jsem vsechny formulare (DFM soubory) z binary do text formatu.
Pouzil jsem convert.exe utilitu (je to v Delphi32\bin adresari).
Spustil jsem: convert -i -s -t *.*
Pak uz jsem to nekolikrat vcera vecer zkousel zkompilovat, spustit, nepadlo
to ani jednou. Poslal jsem to do Japonska, dnes rano mi prisel majl, ze uz
jim to nepada. Tak snad to pomohlo, mozna nejaky DFM byl nakopnuty.
Diky vsem za rady, zdravi

P. Niederle

pilifs wrote:
> Zdravim ve spolek,
> snad se to tu jiz probiralo, ale nepovedlo se mi to najit.
> Mam aplikaci s firebird (embeded) a zakaznik se rozhodl, ze bude
> distribuovat sva data i na CD.
> Jedna se mi o to aby ma aplikaci slouzici jen jako "prohlizec" dat mohla
> pristupovat na DB ulozenou na CD. Momentalne mi to vyhuci vzdy na
> "premission...". Proste soubor fdb je readonly a ja se na nej nedostanu.
> Existuje nejaka finta jak tohleto obejit?

Jiste ze to jde :-)
Databazi je nutno prepnout do read only modu pomoci programu GFIX,
parametrem -mode read_only

IBPhoenix

Firebird a data ulozena na CD - jde to?

[*] TomA?L? Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 22.4.2005 08:58:05

bud primo nad databazi
gfix -mode read_only moje_baze.fdb

nebo nad jeji zalohou
gbak -create -mode read_only zaloha.fdb

--
Ing. Tom+AOEBYQ- Krejzek
KpSys Pardubice, spol. s r.o.

Firebird a data ulozena na CD - jde to?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 08:52:04

Ahoj,

delphi(zv)mjsoft(tec)cz wrote:

> musis nastavit databazi pomoci gfix jen pro cteni takto:
> gfix -mode read_only c:\data\databaze.gdb
> Karel V.

jo a jeste je mozny udelat backup a obnovit s maximalnim vyplnenim
stranek (nezbyde zadny prostor pro vkladani novych dat na stavajici
stranky. vlastne muzes udelat baskup a obnovit to rovnou jako read only
databazi:

gbak -r -c -mode read_only -use_all_space

Peca

Firebird a data ulozena na CD - jde to?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 08:48:04

Ahoj,

musis te databazi nastavit flag read only. tusim ze GFIX -mode read_only.

Peca

Firebird a data ulozena na CD - jde to?

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 22.4.2005 08:46:04

Ahoj,

> [...]

> "premission...". Proste soubor fdb je readonly a ja se na nej
> nedostanu. Existuje nejaka finta jak tohleto obejit?

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2005 08:32:02

[...]

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 20:03:10

>Dobry den,
>
> nemate nekdo zkusenost s Delphi 5 Enterprise - s problemem padani
>vyvojoveho prostredi pri kompilaci aplikace ? Od jiste doby se stalo, ze pri
>kompilaci jedne z nasich aplikaci (bohuzel navic te nejrozsahlejsi a
>nejpouzivanejsi) pada vyvojove prostredi na ruznych chybovych hlaskach -
>vetsinou to zacne hlaskou "Out of memory" a pak nasleduje smrst chybovych
>hlasek nez se Delphi32.exe ukonci.

No ja mam podobny problemy na Delphi 7 Ent, sice nepadne ale treba pri vyberu
preskakuje o jeden az 5 radku, a po urcite chybe nejde provest dalsi kompilace.
No a jako tresnicka, pokud se pokusim zavrit treba tri formy za sebou tak se Delphi
kousne, potom uz jenom CTRL ALT DEL, nejhorsi kdyz jsem pred takovymi akcemi
zapomnel ulozit :-((( (i po preinstalovani)

Nejak jsem si zvykl.

Zajimave je ze jsem to testoval si na 4 PC a na dvou to delalo a na dvou ne,
pritom tam byly XP. Spis bych to videl v urcitych doplncich systemu, ale nezjistil
jsem kterych. Protoze mam pocit ze problem nebyl na uplne cistych XP (bez AV
i FireW).

Uz jsem tu sem daval podobny dotaz a bylo mi sdeleno ze bez prob.

zjisteni platnosti url odkazu na soubor

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 19:43:06

nasel sem funkci IsValidURL z unity URLMon jenze ji nemuzu zprovoznit -
prvni parametr je nejakej interface - nemam s tim zkusenosti ...>potrebuju zjistit zda je odkaz na soubor platny tot vse ... tech testu bude
>asi 1400 takze lepe efektivne .. diky

zjisteni platnosti url odkazu na soubor

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 19:37:05

potrebuju zjistit zda je odkaz na soubor platny tot vse ... tech testu bude
asi 1400 takze lepe efektivne .. diky

Problem s Delphi 5 Enterprise

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.4.2005 19:05:03

> [...]

vytvorit nejaky jednoduchy projekt s temi vlastnimi komponentami, abych
overil, zda to neni v nich. Je ten projekt "balickovy", nebo single-exe?

[*] Pavel Niederle <pavel.niederle(zv)meac(tec)cz> - 21.4.2005 17:10:55

[...]

Ja mam tuto zkusenost na Windows XP Pro CZE 9ver. 5.1.2600, kolega tez na
stejne verzi OS a nasi japonsti kolegove na svych Windows 2000 JPN.
Sance na upgradovani na vyssi verzi je bohuzel docela miziva, nebot to
zavisi na nasi materske tovarne v Japonsku. Takze potrebujeme jeste nejaky
cas existovat na verzi Delphi 5 Ent. Bohuzel je to uz hodne stara verze a
Borland ji jiz nepodporuje.
Delphi mam verzi 5.0 (Build 6.18) Update Pack 1.
Mam pocit, ze to zacalo padat od chvile, kdy jsme si vytvorili 2
komponenty. Ale nemusi to s tim nijak souviset. A komponenty jsme hlavne
opet zrusili.
Pokud mi nejde zkompilovat aplikace, casto pomuze, kdyz zavru Delphi a
otevru znova. Pak to jde. Nebo pokud toto nepomuze, pak dam misto Compile
prikaz Build Project, a to vetsinou pomuze. Je to vicemene nahodny jev, ci
to padne nebo ne. Horsi to maji kolegove v Japonsku, tem se nezadarilo
vubec.
Ted napr. jsem zkousel zkompilovat aplikaci (F9), dcu nebyly, takze to
kompilovalo vse od zacatku a oznamilo mi to chybu (viz prilozeny obrazek)
"Assertion failure: "(0)" in ..\commsrc\evbuf.cpp at line 84 Continue
execution ?". Kdyz jsem hledal na Google, nasel jsem tento link
http://qc.borland.com/wc/qcmain.aspx?d=10820 - prijde mi, ze to je podobne
chybove hlasce, kterou jsem obdrzel ted ja.

Kdyz jsem zkusil po teto chybe Delphi zavrit a pak ho znovu otevrel,
vyskocila mi dalsi chyba (viz prilozeny obr.) - tentokrat rovnou "Instrukce
na adrese xxx odkazovala na adresu pameti yyy. S pameti nelze provest
operaci read.".

Opet jsem Delphi zavrel (spis tedy samo spadlo), pote jsem ho znova
otevrel, opet jsem zkusil F9 kompilovat - a ted prozmenu vyskocila chyba
"Out of memory".

Poctvrte - otevru Delphi, zkusim tentokrat Build All. Spadlo opet na
chybe "Instrukce na adrese xxx odkazovala na adresu pameti yyy. S pameti
nelze provest operaci read."

Popate - smazal jsem vsechny DCU, otevrel Delphi, dal Build project. Vse
OK, napsalo to na kompilacnim okne, ze byl projekt uspesne zbuilden. Ale
hned pote vyskocila chybova hlaska "Out of memory while expanding memory
stream".

Jeste par pokusu (cca. 4) a najednou se to zkompilovalo i spustilo.

Za kazdou radu predem dekuji,

S pozdravem,

Monitorovani behu ulozenych procedur na MS SQL

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.4.2005 14:28:37

> [...]
jak
> se k temto informacim dostat z programu v Delphi. Kde najdu na webu k tomu

mohlo by to ist pomocou SQLDMO kniznice

Erik

Vytvorenie pola v DBF

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 21.4.2005 13:26:33

> Ako sa da vytvorit v kode typ pola Number size 9, precision 0?
>
> Robim to takto:
> with TblDBF3.FieldDefs.AddFieldDef do
> begin
> Name:='RS00101';
> DataType:=ftBCD;
> Size:=9;
> Precision:=0;
> Required:=False;
> end;
>
> ale takto mi to vytvori sice Number ale size 20 a precision 9

Mala oprava. Vytvori mi to size 20 a precision samozrejme 4

pocet dotcenych zaznamu po update

Pocet ovlivnenych zaznamu (insert/update/delete) je v promene
(zv)(zv)ROWCOUNT.

Pavel

Od: "tomas krecek" <tomaskrecek(zv)seznam(tec)cz>

Od: "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>
> [...]
> nebo zpusob jak
> se k temto informacim dostat z programu v Delphi. Kde najdu na

Presne totez napr. EXEC sp_MS_get_current_activity 51, 1
Jinak pozor na to, ze cisla procesu nejsou jednoznacna,
ale prideluji se ze zasobniku LIFO.

Pavel

Nestandardni DBF soubory

[*] rnetusil(zv)vez.pce.justice(tec)cz - 21.4.2005 11:50:25

Zdravim.
Mel jsem podobny problem. Otazka je, zda je treba DBF soubory sdilet, nebo je mozne s nimi pracovat off line. Ve druhem pripade staci v hlavicce DBF odstranit priznak indexu a melo by to pomoci BDE jit bud pres DBASE nebo FOXPO driver otevrit. Pouzivam a bez problemu.

Roman

Vytvorenie pola v DBF

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 21.4.2005 11:48:25

[...]

[*] Roman Bradac <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz> - 21.4.2005 11:32:24

Zkus pouzit ado komponenty (ADOConnection) v
proprietes->connectionstring->build vyber nektery ole db ktery ti bude
fungovat, mimo jine ja jsem v database desktop wdbf otevrel, over si zda
nejsou poskozene. > -----Original Message-----

Nestandardni DBF soubory

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 11:00:21

> [...]
zkousel a bez uspechu. Jak tedy na ne z Delphi?

Karel

> Nejedna se nahodou o visualfox-kove dbf?

[*] tomas krecek <tomaskrecek(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 10:04:17

Zdravim,

[...]

[*] Roman Bradac <roman.bradac(zv)fotoinfo(tec)cz> - 21.4.2005 09:20:11

Nejedna se nahodou o visualfox-kove dbf?
Roman.

Nestandardni DBF soubory

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.4.2005 09:18:11

> ale nejdou otevrit ani v Excelu, ani pomoci komponenty TDBF. Jake mam
> dalsi varianty? Nemate nekdo zkusenosti s timto softwarem? Soubory na

A Zkousel jsi Database desktop, ktery je soucasti Delphi?

MB

Monitorovani behu ulozenych procedur na MS SQL

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 21.4.2005 09:08:08

> [...]
> komponenta, funkce nebo zpusob jak se k temto informacim dostat
> z programu v Delphi. Kde najdu na webu k tomu neco?

MSDN > SQL Server 2000 > System Tables > sysprocesses
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/tsqlref/ts_sys-p_3kmr.asp

Tomas Zalesak

Nestandardni DBF soubory

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 09:04:08

[...]

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 21.4.2005 08:50:07

FastReport a zkusenosti se "znakovym" tiskem

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.2005 08:08:04

Zdravim ve spolek,
ve firme se rozhodujem pro koupi generatoru sestav. Zatim testuji trial
verzi FR3 a dost se mi libi. Chtel bych se ale zeptat ne nejake zkusenosti s
vystupem na "dot matrix".

1. lze nejak rozumne vytvorit jedinou sestavu jak pro graficky tak pro
znakovy tisk. Samozrejme bez nejakych grafickych prvku, jen zakladni
formatovani - styl, odsazeni, jednoduche cary. Sestavu sice dokazu v druhem
rezimu vytisknout, ale ztraci se mi formatovani.

2. pokousim se tisknout na tiskarnu HP LaserJet ve "znakovem" rezimu,
vybiram mod HP a presto se mi stranka tiskne bez formatovani - odsazeni,
condensed,... Pritom na epsonku je vse ok.

3. jak resite situaci kdy potrebujete mit dvoji vystup - graficky /
znakovy - jedna sestava kvuli snadnejsi udrzbe, kterou prepinate do "dot
matrix" nebo pouzivate dve oddelene sestavy?

L. Filip

SMS aplikace

[*] milan.tomes(zv)radom-cz(tec)cz - 21.4.2005 07:40:01

Jak uz psal nekdo drive, budto se pripojis pres privatni branu (nevim
jak u T-mobile, u Eurotelu se ta sluzba jmenuje SMS Connector-sam s tim
ted bojuji), takze budes pripojeny do internetu a SMS ti budou chodit od
nich, coz je pro tebe asi mene zajimave, nebot je to drahe a musi si
postavit aplikaci, ktera neni zas az tak trivialni. Spise mas asi lepsi
vzit modem (resp mobil), ten pripojit pres seriovou lajnu k PC a
prijimat sms na vlastnim cisle. Pak musis postavit aplikaci ktera pomoci
AT-prikazu vycita ty zpravy z modemu a opet posila odpovedi. Nekdo ti
radil DH servis, take jej doporucuji, tam odtdud ten princip zprav
pochopis, je to vyborna stranka.

Milan Kotaska napsal(a):

> [...]
>WIN XP a data z aplikace ulozena v databazi FB. Nyni bych
>potreboval, aby moji zakaznici mohli prostrednictvim SMS z
>mobilniho telefonu zjistovat stav sve objednavky.
>
>Predstava je asi nasledujici:
>
>Zakaznik zasle SMS z mobilniho telefonu s cislem 606XXXXXX na
>"nejake" cislo s textem OBJ XXX, kde XXX je napr. cislo
>objednavky. Moje aplikace tuto SMS prijme, zpracuje jeji obsah a
>odesle vysledek zpet na cislo 606XXXXXX napr. ve stavu STAV OBJ
>XXX - CEKA SE NA DODAVKU.
>
>Pokud by mel nekdo s timto typem aplikace zkusenosti, prosim

Ing. Milan Tomes
Radom s.r.o.
Jiriho Potucka 259
53009 Pardubice
Tel.: +420 466 414 217
E-mail: milan.tomes(zv)radom-cz(tec)cz

jak odchytit udalost v FB

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 21.4.2005 07:33:59

IB/FB?

> No, nevim presne co chces.
>
> a)
> Na DataSetu, se kterym asi pracujes, mas udalosti After/Before
Insert/Update/Delete.
> Na kazdem fieldu tohoto datasetu mas OnChange.
>
> b)
> Z triggeru AfterInsert, AfterUpdate, AfterDelete si muzes poslat event
(POST_EVENT) do svoji aplikace, ktera pak udela, co je potreba.

c) a co ten vypocet hodit do UDF a volat z triggeru ?

[...]

Pokud trvaji procedury tak dlouho a DB zustava uzivatelum,
pristupna asi by stalo uvazit zda je nepoustet pomoci agenta.
Uzivatelsky program si pouze sahne zda jsou jiz data k dispozici.

Pavel

Od: "Tyslic Jiri" <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup.com>

> Pokud to nejsou nejake opravdu rozsahle procedury, co pouzit
> (zv)(zv)Error
>
> Ja to pouzivam nasledovne:
> Declare (zv)Chyba int
> SET (zv)Chyba = 0
>
> --nejaky update, insert
> Select (zv)Chyba = (zv)Chyba + (zv)(zv)Error
>
> --opet nejaky update...
> Select (zv)Chyba = (zv)Chyba + (zv)(zv)Error
>

> A pokud na konci procedury neni promenna (zv)Chyba = 0 doslo k
> chybe.

jak odchytit udalost v FB

> chci jednou aplikaci vypocitavat a tato aplikace pobezi
> samostatne. a abzch
> nemusel prepocitavat v nejakem cas.intervalu , tak toto pocitani chci
> spoustet pri udalosti, zmena nebo pridani noveho zaznamu do tabulky.

Ale vzdyt to rikam
b)
Z triggeru AfterInsert, AfterUpdate, AfterDelete si muzes poslat event (POST_EVENT) do svoji aplikace, ktera pak udela, co je potreba.

Treba moje dochazka (snad jserm problem pochopil spravne): neni to jenom dochazkovy, ale i pristupovy system, ktery musi monitorovat pruchody do urcitych zon pres pristupove jednotky. Musi je monitorovat "okamzite", 5 vterin je az moc. Preci se ale nemohu kazdy 5s dotazovat do tabulky s mnoha miliony zaznamu "select ... order by cas". To by se databaze pro dalsi (treba personalni) ucely zasekla.

Proto moje monitorovaci aplikace "spi" a nic nedela. Kdyz nekdo projde, POST_EVENT ji vzbudi, pak se ten "select" musi udelat, malo platny. Ale lidi zase tak moc po podniku nebehaji...

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Firebird - nelze se pripojit - spadne aplikace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2005 16:46:58

Ahoj,

Ing. Miroslav Vopalecky wrote:
> Ahoj.
> Nejdrive bych se podival na nastaveni setreni na pocitaci. Zda neni zapnuto
> usinani sitove karty, mohlo by to delat i usinani pevneho disku. Doba

tim to zrejme neni. Chova se to tak ihned po restartu, kdy se neda
predpokladat, ze by nejaka HW komponenta "spala".

Peca

SMS aplikace

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2005 16:02:55

Ahoj,
neco podobneho pouziva nas zakaznik, i kdyz ne pro objednavky, ale zato
intenzivneji ;-) Pouziva se DLL psana v Delphi z neDelphi aplikace, ktera
bezi porad a co pul minuty zjistuje stav SMS v mobilu pripojenem na seriovy
port (pouzivam Synaser). Odpoved se odesila pres mobilem(tec)cz (jejich vlastni
DLL).

Roman

Dne Wednesday, April 20, 2005 1:26 PM [GMT+1=CET],
Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> napsal(a):

> [...]
> XXX - CEKA SE NA DODAVKU.
>
> Pokud by mel nekdo s timto typem aplikace zkusenosti, prosim

jak odchytit udalost v FB

Jen mozna jiz neaktualni upozornenicko. Kdysi jsme s eventama
experimentovali a chovalo se
to (D5) bohuzel pokud si vzpominam tak, ze kdyz se za chodu zmenila
registrace odchytavanych udalosti
v IBEvent tak se program neocekavane hroutil nebo vyskocila jakasi
nizkourovnova chyba az pri ukonceni
programu. Krome toho se s pravdepodobnosti blizkou jedne prokazalo, ze
generovani eventu v triggerech
(dokonce i v pripade ze je nikdo nema zaregistrovany cili se nikam
neposilaji) dost drasticky zatezuje SQL server
a snizuje vykon. Takze jsme od toho upustili. Mozna by o tom jeste neco
podrobnejsiho vedel David Lebeda.
> Nevim jestli jsem to spravne pochopil, ale muze to treba udelat tak, ze
> pouzijez ten trigger pomoci ktereho vyvolas EVENT a v Aplikaci ten event
> odchytis a zareagujes.
> IB/FB?

FireBird a gbak.exe

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2005 15:40:53

> kdyz je vse ok je hpErr rovno 0, a ja bych potreboval v pripade, ze
> hpErr<>0 vypsat hlasku, kterou vypise gbak.exe.

Muzes to spustit pomoci createprocess a zachycovat/vyhodnocovat vystup
procesu. Delal jsem neco podobneho, nekde jsem nasel a pouzil sikovnou unitu
DosCommand, ktera spousti proces v samostatnem threadu s moznosti odstreleni
na timeout apod. Neprijemne je probliknuti DOS-okna, ale to se da potlacit
drobnou zmenou parametru pri vytvareni procesu. V pripade zajmu muzu poslat.

MB

FireBird a gbak.exe

Nebo snad i tak ze pouzijes komponentu TIBBackupService (zde ji rikam
IBBack) zhruba takto:
IBBack.Verbose:=true;
IBBack.Active := true;
try
IBBack.ServiceStart;
while not TWADM.IBBack.Eof do
s:=TWADM.IBBack.GetNextLine; // v s stringu vraci radek
vypisu/hlasky
// a tady si s tou hlaskou udelam co potrebuju
// Jestli to proslo se mimo jine pozna podle toho ze pri chybach typu
lock manager ap. se IBBack sam zavre
bErr:=not TWADM.IBBack.Active;
TWADM.IBBack.Active := False;
end;
Samozrmo je to hodne zkraceny.

> gbak ma prepinac -y [soubor] ktery presmeruje stavova hlaseni do
> souboru. Treba by to z neho slo zjistit.

jak odchytit udalost v FB

Nevim jestli jsem to spravne pochopil, ale muze to treba udelat tak, ze
pouzijez ten trigger pomoci ktereho vyvolas EVENT a v Aplikaci ten event
> [...]

ne , to jsem asi popsal spatne,

chci jednou aplikaci vypocitavat a tato aplikace pobezi samostatne. a abzch
nemusel prepocitavat v nejakem cas.intervalu , tak toto pocitani chci
spoustet pri udalosti, zmena nebo pridani noveho zaznamu do tabulky.

Uzivatel proda zaznam a tato aplikace by mela provest nekolik vypoctu, a
prave potrebuju neco, co by tyto vypocty odstartovalo.

Jirka Virt

jak odchytit udalost v FB

> [...]

Z triggeru AfterInsert, AfterUpdate, AfterDelete si muzes poslat event (POST_EVENT) do svoji aplikace, ktera pak udela, co je potreba.

Honza
(Kurzy KLI, SQL)
[...]

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 20.4.2005 13:56:45

Ahoj.
Nejdrive bych se podival na nastaveni setreni na pocitaci. Zda neni zapnuto
usinani sitove karty, mohlo by to delat i usinani pevneho disku. Doba
navazani spojeni je pak kratsi nez doba probuzeni pocitace a pak se to obcas
spoji a obcas ne. Take by to mohlo byt spojeno s pripadnym automatickym
odhlasenim od databaze po urcite dobe.
S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000