MSDE 1.0 & workload

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 5.4.2005 14:30:49

Zdravim,

V aplikaci vyuzivajici MSDE 1.0 dochazi nahodne u jednoho klienta k velmi
vyraznemu zpomaleni databaze. Domnivame se, ze je to zpusobeno prekrocenim
limitu 5 concurrent users. Existuje nejaky zpusob (nastroj), jak toto
overit?
Jedine, co jsme zatim nasli, je informace o "workload governor" a DBCC
CONCURRENCYVIOLATION, ale to je az pro MSDE 2000.

Dekuju,
Martin

FB a uprava typu sloupcu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.4.2005 14:06:47

petr palicka dne 5 Apr 2005 v 14:00:

> po uprave metadat by mozna bylo jednodussi udelat Backup/Restore,
> nez
> se delat s pumpovanim.

A ono jde obnovit data do jine databaze (jejiz strukturu uz ma vytvorenou) pomoci gbak?

Karel Rys

FB a uprava typu sloupcu

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 5.4.2005 14:00:44

Ahoj,

> [...]

po uprave metadat by mozna bylo jednodussi udelat Backup/Restore, nez

Peca

StrToDate a locale

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.4.2005 13:56:44

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> Jenze na anglickych Win (napr.) ocekava datum ve formatu pro EN. Pomuze,
> kdyz si nactu ceske locale (GetLocaleFormatSettings($0405,

Od Delphi 7 maji tyto funkce (konecne) dalsi overloaded verzi kde lze jako
dalsi parametr predat TFormatSettings kde lze urcit vlastnosti formatovani
nezavisle na danem locale.

Petr Vones

HTML text. editor

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 5.4.2005 13:40:43

Ahoj,

mame koupenou komponentu HTMLedit. Adresa vyrobce je
http://www.purposesoft.com.

Karel V.> Zdravim,
> hledam nejakou vizualni komponentu stylu richeditu, ovsem
> pracujici na principu HTML; neni problem se zobrazovanim
> HTML, ale ja ten text potrebuju i formatovat, tak aby se to
> formatovani ulozilo ve forme HTML tagu. Doufam ze jsem se
> vyjadril srozumitelne :-) Ma nekdo zkusenosti s necim podobnym?
>
> Diky za pomoc
> VN.

FB a uprava typu sloupcu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 5.4.2005 12:58:40

Kalhous dne 5 Apr 2005 v 11:50:

> [...]
> rozumne ale nekdy to vadi (jako zde). Asi je to podobne jako kdyz mam
> domenu DX definovanou bez NOT NULL a sloupec SX definuju jako SX DX
> NOT NULL. Pak vsechno prvezme z definice domeny a NOT NULL si k tomu
> prida. A pri zmene je to analogicke. Kdyz ho mam puvodne jako neco...
> NOT NULL a zmenim to na TYPE DX, tak to NOT NULL si tam taky ponecha.

Nebylo by lepsi vypreparovat metadata, v nich provest potrebne zmeny, na jejich zaklade vytvorit
novou databazi a pres IbPump do ni dat data? Pokud tedy skript na vytvareni databaze nyni nemas.

fastReport 2.4 -> 3.0

[*] votavaSW <mail(zv)votavasw(tec)com> - 5.4.2005 12:22:37

dobry den,
jak jednoduse na prevod reportu z nizsi verze na vyssi?
S pozdravem Votava

FB a uprava typu sloupcu

From: "Matejcek Petr" <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

Na DWG o nicem nevim, krom neoficialniho "jak-takz" popisu formatu. Urcite bych se o to nesnazil v Delphi, ale pokud mozno v Acadu.

Miroslav Novosad
mnprokonf(zv)guick(tec)cz

Detekce odpojeni/pripojeni site

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 21:17:15

Neco podobneho jsem resil na jedne uplne hrozne wifi siti, nejhorsi bylo ze casto "umiral" i DNS server, tzn. ze i kdyz wifi fungovala tak internet ne. Vyresila to uplne jednoducha funkce a tou je uplne obycejny ping pomoci komponenty ICMP (indy). Timto jde taky zamozrejme vyresit tvuj problem. Tuto fn jsem volal pred kazdou dulezitou fn s praci na siti. Kdyz je sit OK zabere tak max 250ms v prumeru.

- priklad
: pripojeno = globalni promenna boolean

nastaveni ICMP
host='www.nix(tec)cz' // myslim ze tento server by mel funguvat vzdy, kdyz uz je stredem internetu :-)
receivetimeout jsem ponechal na 5000ms

function ping:boolean;
begin
result:=true;
// celou sekci je treba hodit do traye protoze nekdy
// nastane zajimava situace, ze ISMP vyhodi vyjimku
try
ICMP.Ping();
except
result:=false;
end;
// dal se musi otestovat stav ICMP
if result then begin
if ICMP.ReplyStatus.ReplyStatusType<>rsEcho then
result:=false
else begin
if ICMP.ReplyStatus.MsRoundTripTime>900 then result:=false; // za nestabilni spojeni povazuji ping nad 900ms
pripojeno:=result;
end;
JB

> [...]
>
>Ve Win XP se mi cas od casu objevi hlaseni ze se pocitac odpojil, resp. pripojil do site. Je videt ze XP umi poznat vypadky sitoveho spojeni. Rad bych tyto udalosti poznal i ve svem programu v Delphi a zareagoval ne ne, ale nevim jak na to. Prosim nakopnete me, jestli neexistuje nejaka message, nebo neco, cim by windows oznamovaly programu vypadek a pripojeni k siti.
>
>Bylo by dobre, kdyby to fungovalo i pod W2000 a program se dal spustit i pod W9x, s tim ze by nehavaroval (i kdyz by asi nerozpoznal existenci spojeni). Diky za kazdou radu i odkaz.

[*] Parobok Slavomir <slavomir.parobok(zv)csw.sk> - 4.4.2005 20:19:10

Caute
[...]

Vopred dakujem

Slavo

StrToDate a locale

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.4.2005 20:11:09

Pavol Stugel, NETGraphics wrote (on Monday, April 04, 2005 7:43 PM):
> Hi,
>
> DateSeparator := '.';
> ShortDateFormat := 'd/m/yyyy';

No ja tam ruzne pradavam veci zkrz thready, a toto neni podle vseho
thread-safe, ale diky. Kdyz si ty lokaly nactu, udela to to samy.

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

DSPack + VMRBitmap

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 4.4.2005 19:51:07

> [...]

> hlavne mi jde o pruhlednost: jedna pruhledna, druha nepruhledna (nebo jiny

StrToDate a locale

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 4.4.2005 19:43:06

Hi,

DateSeparator := '.';
ShortDateFormat := 'd/m/yyyy';

Palo
> [...]
> kdyz si nactu ceske locale (GetLocaleFormatSettings($0405,
> LocalFormatSettings);) a ty pak predam do StrToDate? Vsude kolem me jsou jen

StrToDate a locale

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.4.2005 19:23:05

Ahoj,

[...]

Pokud ne, jak to nastavit?

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

Realizace antispam filtru

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 4.4.2005 18:12:59

http://www.spamihilator.com = Nemuzu si vynachvalit, cena = 0

Ludek

ADMIN: Realizace antispam filtru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.4.2005 18:37:01

Puvodni zprava ze dne 4.4.2005:

> 29 celkem spamu ti prislo? Tak to ses stastnej clovek. Ja to mam tak 100 za
> den. Ale 90% je zachyceno zase na druhou stranu.

> Omlouvam se, musel jsem si postezovat.

No tak, no tak... me chodi denne neco mezi jednim a dvema tisici spamu
a nezadoucich spojeni, projde tak jeden az dva kousky za tyden... ale
nebudeme se tu predhanet, ne? To tu vazne nema co delat...

nacitani vykresu z autocadu

[*] Matejcek Petr <konference(zv)crhov.komfi(tec)cz> - 4.4.2005 18:12:59

DD,

potreboval bych nejakym zpusobem nacist do meho programu vykres z
autocadu (dwg, dxf ... )a vytahnout z nej koncove body usecek a podobne.

poradil by pls nekdo jak vubec zacit?
diky PM

XSQLDA index out of range

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 4.4.2005 17:44:57

On 4 Apr 2005 at 17:22, Tomas Krejzek wrote:

> No ja v tom vyhledavat nepotrebuju, ale zda se mi ponekud ujete mit
> polozku dlouhou trebas 1400 znaku(pozor to neni vyjimka, tak to proste
> byva) a pritom z ni v cca 50% pripadu vyuzit jen 150 - 200 znaku.

proc "ujete", my temer v kazde tabulce definujeme pole
POZNAMKA VARCHAR(8192) CHARACTER SET WIN1250
a jestli si tam user neco zapise nebo ne -> neresime

Jarek Uher

firebird, adresa clienta, ziskani seznamu aktivnic

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 17:42:57

> CURRENT_CONNECTION je globalni promenna ve Firebirdu (ze by
> az 1.5.2 ?) a aby to asi meli jednodussi (myslim parser SQL)
> tak musi byt zadane FROM neco, kde neco je cokoliv :)

V Oracle, kdyz potrebuji globalni promennou,
tak se pouziva table DUAL

select user from dual;

vysledkem je login nalogovaneho uzivatele

select sysdate from dual;

vysledek je datum v systemu

rozhodne SQL neumoznovalo selectovat to
z libovolne tabulky
a byly i systemove tabulky, treba V$SESSION

a pouziti

grant select on V$SESSION to marek;

pod uzivatelem marek

select sid, username from v$session;

a vysledkem byli SID a login
vsech procesu v Oracle DB.

Martin

P.S. FireBird je take relacni DB, ktera pouziva SQL commandy
a pak by to melo byt podobne...

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 4.4.2005 17:34:56

No, jestli jsem dobre pochopil, jak to mas naprogramovany, tak si az za
behu sestavujes ten sql dotaz. Zkusil bych
vytvorit na formulari samostatnou TADOQuery a do ni napsat primo ten sql
prikaz. Celou tu programovou
cast bych pak zkratil na nastaveni parametru a zavolani sql prikazu:

qtest.Parameters.ParamByName('index').Value := DBText1.Caption;
qtest.Parameters.ParamByName('kod').Value := sEdit1.Text;
qtest.Parameters.ParamByName('nm').Value := sEdit2.Text;
qtest.Parameters.ParamByName('poc').Value := sEdit3.Text;
qtest.Parameters.ParamByName('sn').Value := sEdit4.Text;
qtest.Parameters.ParamByName('fak').Value := sEdit5.Text;

qtest.ExecSQL;

Jo, koukal jsem se, ze ve svem programu nepouzivam
Parameters.ParamByName('neco').value := hodnota,
ale kratsi zapis Parameters.ParamValues['neco'] := hodnota

P.S.2
Nepouzivam skladani dotazu pri provadeni prikazu, protoze se nechci
zamotat do apostrofu. Radeji si pro kazdy sql dotaz vytvorim vlastni
komponentu, kterou davam do datamodulu.

>Nedalo by se to resit pomoci neceho jineho, nez je TADOQuery? Popr.
>jak?
>
> Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

XSQLDA index out of range

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 4.4.2005 17:22:55

> [...]

>Pravda, v tom uz se neda vyhledavat "like ...", ale v tom tvem reseni, pokud jsem to dobre pochopil, tak taky asi tezko.

XSQLDA index out of range

> Ahoj, mam problem pri ukladani zaznamu do firebirdu, zapisuju dlouhe
> retezce tim zpusobem, ze si je rozsekam na vic podretezcu o delce 60
> znaku a potom krome ID retezce mam jeste jedno pole jako poradi
> podretezce.

Odpovedi na tuto otazku jsem cetl - OK.

[...]

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

XSQLDA index out of range

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 4.4.2005 16:46:52

On 4 Apr 2005 at 15:38, Tomas Krejzek wrote:

> Jo, taky jsem k tomu nejak takhle dosel, ale stale nechapu, jak je
> mozne ze jednou zacas(3x z cca 14000 radku) to takhle zablbne, ty
> uvozovky se vyskytujou na dalsich 150 radcich a nekdy i vicero a tam
> je to v poradku. Tema uvozovkama to byt musi protoze stacilo misto
> uvozovek zapisovat hash (#) a vse bylo OK. A kdyz jsem se potom
> kouknul do dat na tento radek, tak mel 58 znaku, presne stejne jako
> vsechny ostatni. TK

pokud vim, tak Firebird (narozdil od Pdx) striktne kontroluje u poli
typu CHAR,VARCHAR max. pocet znaku vlozeny do objektu tabulky.

A kdyz se v ti v textu mohou objevit i znaky typu apostrof, zvol
radeji vkladani pres parametry.
(ale POZOR) pokud to *krajis* z delsiho textu, muzes tam mit jen
jeden apostrof.

Stejne ten tvuj system nechapu, VARCHAR umi 32 K, tak proc to
'krajet' na 60 znaku?

Jarek

Realizace antispam filtru

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 4.4.2005 16:24:50

Ted jsem zkusil SpamFighter - je zadarmo - a funguje prekvapive dobre. Ma
centralni databazi, kam prispivaji vsichni uzivatele a je prekvapive ucinny.
Mam ho velmi kratce a zatim mi odchytil 29 spamu a ani jeden mi zatim
neprosel.. Takze zatim spokojenost.. Na webu je asi jiz dost produktu -
aspon ja neco ucinneho a free nasel asi tak za dva dny. Tak nevim, zda
vytvaret neco dalsiho..

Krysl, Tomas wrote:
> Ahoj, chodi me vyhradne jen anglicky psane spamy. Chtel bych si
> naprogramovat antispam filtr pro Outlook, ktery identifikuje spam
> podle vyskytu jakychkoli anglickych slovicek (prohleda bezny
> cizojazycny slovnik, najde-li napr. 10 anglickych slovicek -> spam),
> samozrejme krome vyzadane anglicky psane posty. Lze takovy filtr
> naprogramovat v Delphi a jak se "navazat" mezi Outlook? Bohuzel nelze
> na server side, tak zbyva asi jen filtr bezici na lokalu mezi
> Exchange serverem a osobni slozkou, snad jsem to vyjadril spravne.
> Pripadne, je-li jiz neco takoveho hotove, nasmerujte me.

> [...]

Realizace antispam filtru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.4.2005 16:26:50

> [...]

29 celkem spamu ti prislo? Tak to ses stastnej clovek. Ja to mam tak 100 za
den. Ale 90% je zachyceno zase na druhou stranu.

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 4.4.2005 16:22:50

Krysl, Tomas wrote:
> [...]
> Exchange serverem a osobni slozkou, snad jsem to vyjadril spravne.
> Pripadne, je-li jiz neco takoveho hotove, nasmerujte me.

Realizace antispam filtru

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 4.4.2005 16:20:49

Krysl, Tomas wrote:
> [...]
> Exchange serverem a osobni slozkou, snad jsem to vyjadril spravne.
> Pripadne, je-li jiz neco takoveho hotove, nasmerujte me.

XSQLDA index out of range

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 4.4.2005 15:38:46

Martin Burle napsal(a):

> [...]
>je velikost pole. Proto 58 znaku prochazi - pes bude zakonan nekde zde,

XSQLDA index out of range

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.4.2005 15:26:45

> [...]

pobliz delky retezce :)

MB

firebird, adresa clienta, ziskani seznamu aktivnic

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 4.4.2005 15:22:45

Martin Marek wrote:

> [...]

a aby to asi meli jednodussi (myslim parser SQL) tak
musi byt zadane FROM neco, kde neco je cokoliv :)

Ale o to neslo. Potrebuji seznam aktualnich konexi k DB.
CURRENT_CONNECTION je jen ta ma a mne zajimaji i ty ostatni.
A potrebuji to pouzivat ve stored procedure. Jestli to bude
nutno udelal pres UDF tak co uz. Ale nejak to potrebuji.

Radek

firebird, adresa clienta, ziskani seznamu aktivnic

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 14:54:43

> [...]
> neni a je to tam jen aby to vyhovelo syntaxi SELECT)

RDB$DATABASE bude zrejme systemova tabulka
a pak je ji nutno nagrantovat, alespon v Oracle

grant select on JMENO to UZIVATEL;

konkretni priklad

grant select on RDB$DATABASE to MAREK;

a musim byt pripojen jako vlastnik
dane tabulky nebo pohledu

Martin

XSQLDA index out of range

[*] TomA?L? Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 4.4.2005 13:12:35

Bohuzel tim to asi nebude, protoze v pripojeni k databazi definuji
CP1250 a domena daneho pole je take v CP1250.
Ted jsem to zatim asi trosku nesystemove obesel tim, ze orezavam text za
" a davam ho az na dalsi radek v databazi.
Ale moc dik, Tom

--
Ing. Tom+AOEBYQ- Krejzek
KpSys Pardubice, spol. s r.o.

Komponenta pro Delphi 5 pro praci s RS-232C nebo

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.4.2005 11:42:28

> Dobry den,
> hledam %subj%.

Synaser, Asyncpro,... zalezi na tom, jaky zpusob pouzivani je ti
zrovna blizsi.

XSQLDA index out of range

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.4.2005 12:04:30

> [...]

Matne si vzpominam, ze podobna chyba vznika v souvislosti s ceskymi znaky a
spatne nastavenou znakovou strankou databaze.

Komponenta pro Delphi 5 pro komunikaci pres FTP.

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.4.2005 11:42:28

> hledam vyse uvedene. Jde mi o prijem a posilani DBase tabulek a o hledani
> rozdilu mezi serverem a klientem.

Ty jsi tu novy? ;-)))

Jednak Synapse, druhak treba Indy. Ja osobne (prekvapive) preferuji
Synapsi.

Jak vyhledat zmeny hardwaru

[*] Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 4.4.2005 11:58:29

Jde nejak programove vyvolat akci "Vyhledat zmeny hardwaru"?

Igor Kapoun

Detekce odpojeni/pripojeni site

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.4.2005 11:50:29

DD,

Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> wrote:
> [...]
> spustit i pod W9x, s tim ze by nehavaroval (i kdyz by asi
> nerozpoznal
> existenci spojeni). Diky za kazdou radu i odkaz.

podle mne staci sledovat tabulku interfacu Windows. Novejsi windows
(XP, 2000 a mozna dalsi) maji tu """"skvelou"""" vlastnost, ze pri
odpojeni eth (ci jen vypnuti zarizeni na druhe strane) zmizi interface
ze seznamu _existujicich_ interface :-(
Windows provadeji i notifikaci o tom, ze se seznam interface zmenil
(ale na W2K, WinNT s tim byly spojeny nejaky pady systemu, takze pozor
na spravny service packy atd)

hledej WSAIoctl, SIO_GET_INTERFACE_LIST a spol

Zdravi
Dalibor Toman
Fortech s.r.o.

DSPack + VMRBitmap

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 4.4.2005 11:30:27

[...]

[*] Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 4.4.2005 11:30:26

Dobry den,
hledam %subj%.
Predem dekuji, Z. Gala.

Komponenta pro Delphi 5 pro komunikaci pres FTP.

[*] Zdenek Gala <zgala(zv)atlas(tec)cz> - 4.4.2005 11:36:27

Dobry den,
hledam vyse uvedene. Jde mi o prijem a posilani DBase tabulek a o hledani
rozdilu mezi serverem a klientem.
Predem dekuji, s pozdravem Z. Gala.

Realizace antispam filtru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 11:16:25

http://www.google.com/search?q=antispam+outlook

jinak samozrejmne pokud to chces psat, tak doporucuji procist neco o
Bayesan filtru - je pomerne jednoduchy a na strane klienta prekvapive
uciny. Velmi kvalitni text (tusim ze to je snad jeden z puvodnich autoru)

http://www.paulgraham.com/spam.html

a pozdejsi verze od toho sameho autora - doporucuji procist obe

http://www.paulgraham.com/better.html

At 11:02 4.4.2005, you wrote:
> [...]
>vyjadril spravne. Pripadne, je-li jiz neco takoveho hotove, nasmerujte me.

Realizace antispam filtru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.4.2005 11:12:25

Krysl, Tomas wrote (on Monday, April 04, 2005 11:02 AM):
> vyzadane anglicky psane posty. Lze takovy filtr naprogramovat v Delphi a
> jak se "navazat" mezi Outlook? Bohuzel nelze na server side, tak zbyva

Do Outlooku lze pomoci COM psat ruzne add-in veci. Urcite to je popsane na
MSDN.

[...]

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 4.4.2005 11:02:24

[...]

LPT komponenta

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 4.4.2005 10:58:23

From: "Zdenek Sustr" <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz>
> se neptam na neco, co tu nedavno bylo. Potreboval bych si odnekud
> stahnout nejakou freewarovou komponentu, ktera by umela pracovat s LPT
> portem - idealne na "bitove" urovni - tzn. nastavovat signal na
> jednotlivych dratech, pripadne ho cist.

http://www.entechtaiwan.com/dev/lpt/index.shtm

Petr Vones

LPT komponenta

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 4.4.2005 10:50:23

Dobry den

Bohuzel jsem nemel chvili cas sledovat konferenci, takze nevim, jestli
[...]

Muzete mi nejakou poradit?

Z. Sustr

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 10:38:21

> Mam. Query i vse ostatni mam prave nastaveno naprosto stejne, jako
> vsude jinde. Kontroloval jsem i SQL DB, jestli jsem neudelal nekde
> chybu, ale vse vypada OK. :-(

Nedalo by se to resit pomoci neceho jineho, nez je TADOQuery? Popr.
jak? Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Detekce odpojeni/pripojeni site

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 4.4.2005 10:18:19

[...]

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 10:10:19

> [...]

Mam. Query i vse ostatni mam prave nastaveno naprosto stejne, jako
vsude jinde. Kontroloval jsem i SQL DB, jestli jsem neudelal nekde
chybu, ale vse vypada OK. :-( Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 4.4.2005 09:58:18

>To bohuzel nefunguje take. Zacinam byt dost bezradny. Vsude jinde mi
>to funguje normalne, jen v tomto pripade ne.

Ji>nak pouzivam TADOQuery.

A mas nastaven u pouziteho ADOQuery ParamCheck=True?.

JS

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 4.4.2005 09:50:17

> hmm, a kdyz prehodis poradi tak aspon jeden paramtr funguje?
> tj. treba:
> Q1.Parameters.ParamByName('kod').Value := sEdit1.Text;
> Q1.Parameters.ParamByName('nm').Value := sEdit2.Text;
> Q1.Parameters.ParamByName('index').Value := DBText1.Caption;
> ti vyhodi chybu az na "index" nebo u prvniho?
> Respektive Q1.Parameters.Count>0 ?
> Jestli ne tak je treba neco zavolat co zjisti paramtry a to je u kazdych
> komponent jine (a nekde to volat neni treba).

To bohuzel nefunguje take. Zacinam byt dost bezradny. Vsude jinde mi
to funguje normalne, jen v tomto pripade ne.

Jinak pouzivam TADOQuery. Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

XSQLDA index out of range

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 4.4.2005 09:38:16

[...]
byt a co to vlastne znamena.
V retezci jsou sice znaky mensi nez 32, ale ty jsou i v jinych
podretezcich, stejne tak jsou tam uvozovky, ale i ty jsou i v jinych
podretezcich a nedelaji tam zadny problem.
A kdyz jsem pro tento konkretni retezec zkratil substring na 58 znaku,
tak to proslo bez problemu.
Diky moc, Tomas

--
Ing. Tomas Krejzek
KpSys Pardubice, spol. s r.o.

firebird, adresa clienta, ziskani seznamu aktivnic

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 4.4.2005 08:52:09

Ahoj,

potrebuji ve vlozene procedure ziskat adresu klienta (nebo neco com mohu
ukazat, treba jmeno pocitace, dns jmeno atd.), klidne i pres UDF.

[...]

nebo pokud by to neslo tak potrebuji zjistit zda
konekce (drive) ziskana vyse uvedenym postupem jeste existuje.

diky moc, jakakoliv napoveda je sqela.

Radek

metoda za behu vytvarene kompone nty

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 4.4.2005 08:10:01

Ja neco podobneho resil tak, ze jsem pri vytvareni TEditu daval do property
Tag hodnotu, vzdy o jedna vyssi a kdyz potom hledam nasledujici TEdit,
hledam ten s vyssim Tagem, symbolicky zapsano do kodu:

for i:=0 do ControlCount-1 do
begin
if (Control[i] is TEdit) and (TEdit(Control[i]).Tag=AktualniTag+1) then
begin
TEdit(Control[i]).SetFocus;
break;

Na jednom formulari jsem to resil jeste tak, ze jsem reagoval na klavesy
sipek a potom jsem podle pozice hledal nejblizsi edit vpravo, dole, nalevo
nebo nehore od aktualniho.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 4.4.2005 08:08:01

Petr Cafourek wrote:
> [...]
> Q1.SQL.Text:='INSERT INTO VHP_detail (VHPEvidNMRIndex, Kod, Prislusenstvi,
> Pocet, SN, FakturaNMR) VALUES(:index, :kod, :nm, :poc, :sn, :fak)';

hmm, a kdyz prehodis poradi tak aspon jeden paramtr funguje?
tj. treba:
Q1.Parameters.ParamByName('kod').Value := sEdit1.Text;
Q1.Parameters.ParamByName('nm').Value := sEdit2.Text;
Q1.Parameters.ParamByName('index').Value := DBText1.Caption;
ti vyhodi chybu az na "index" nebo u prvniho?
Respektive Q1.Parameters.Count>0 ?
Jestli ne tak je treba neco zavolat co zjisti paramtry a to je u kazdych
komponent jine (a nekde to volat neni treba).> Q1.Parameters.ParamByName('index').Value := DBText1.Caption;
> Q1.Parameters.ParamByName('kod').Value := sEdit1.Text;
> Q1.Parameters.ParamByName('nm').Value := sEdit2.Text;

Excel - cteni bunek s velkym objemem

[*] BS Info <info(zv)borkovec(tec)com> - 3.4.2005 10:56:33

Zdravim,

kdyz uz se objevila debata o excelu, napadlo me, ze stale nemam vyreseny
problem, jak precist cely obsah bunky, jenz se v excelu primo zobrazuje
"zahesovana" - ####. Na cteni pouzivam nize uvedenou funkci
Xls_To_StringGrid, pravdepodobne bude problem nekde v Range ... Zkousel jsem
uz vicero, ale nejak to stale neslape jak ma - upozornuju, ze nejde o presah
jednoho nebo dvou znaku, ale o pomerne rozsahly text - v excelu se v
"bubline" zobrazi dobre

Diky

function Xls_To_StringGrid(AGrid: TStringGrid; AXLSFile: string): Boolean;
const
xlCellTypeLastCell = $0000000B;
var
XLApp, Sheet: OLEVariant;
RangeMatrix: Variant;
x, y, k, r: Integer;
// Create Excel-OLE Object
XLApp := CreateOleObject('Excel.Application');
try
// Hide Excel
XLApp.Visible := False;

// Open the Workbook
XLApp.Workbooks.Open(AXLSFile);

// Sheet := XLApp.Workbooks[1].WorkSheets[1];
Sheet := XLApp.Workbooks[ExtractFileName(AXLSFile)].WorkSheets[1];

// In order to know the dimension of the WorkSheet, i.e the number of
rows
// and the number of columns, we activate the last non-empty cell of it

Sheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell, EmptyParam).Activate;
// Get the value of the last row
x := XLApp.ActiveCell.Row;
// Get the value of the last column
y := XLApp.ActiveCell.Column;

// Set Stringgrid's row &col dimensions.

AGrid.RowCount := x;
AGrid.ColCount := y;

// Assign the Variant associated with the WorkSheet to the Delphi
Variant

RangeMatrix := XLApp.Range['A1', XLApp.Cells.Item[X, Y]].Value;
// Define the loop for filling in the TStringGrid
k := 1;
repeat
for r := 1 to y do
AGrid.Cells[(r - 1), (k - 1)] := RangeMatrix[K, R];
Inc(k, 1);
AGrid.RowCount := k + 1;
until k > x;
// Unassign the Delphi Variant Matrix
RangeMatrix := Unassigned;

finally
// Quit Excel
if not VarIsEmpty(XLApp) then
begin
// XLApp.DisplayAlerts := False;
XLApp.Quit;
XLAPP := Unassigned;
Sheet := Unassigned;

Roman Borkovec
+420 603 590 639
www.borkovec.com

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Pavel Malinsky
> Nech si jiz do datasetu vratit polozky unikatne.
> Napr. select distinct a.mojepolozka from mojetabulka.

Presne tak.
Ale proc nepouzijes TDBLookupComboBox a LookupField?> > jsem zacatecnik. Mohu se zeptat, jak pokracovat dal?

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of Jan Novak
> Presunout kurzor na to slovo 'IndexOf' a zmacknout klavesu F1.

Anebo prijet na nejaky kurz, kde se dozvis nejen "IndexOf" :-)

Mimochodem - a to neni moc znamo - diky akreditaci MSMT muze cenu kurzu nebo jeji cast hradit urad prace. Kurzy tak totiz maji statut rekvalifikacnich kurzu pro uchazece o zamestnani a zamestnance.
Podrobneji
http://www.haes(tec)cz/akredit.asp?r=akredit
http://www.tydenik-sondy(tec)cz/200510/2005101001.htm

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

metoda za behu vytvarene kompone nty

[*] Vaclav Sykora <vaclav.sykora(zv)accidis(tec)cz> - 3.4.2005 10:34:31

> procedure TForm1.Dalsi;
> begin
> ????.SetFocus;
> end;
>
> kde na mista ??? bych potreboval dosadit edit, jehoz jmeno
> znam, ale nevim jak je tam napsat, protoze se vytvari teprve
> za behu programu a je pro kazdou komponentu edit jine. Tech
> muze byt napr. 60, takze to chci pochopitelne obslouzit
> jednou univerzalni metodou. Snad to nejak jde???

Resil bych to asi takhle:

procedure TForm1.Dalsi(Sender: TObject);
var
Ctrl: TJvMaskEdit;
begin
Ctrl:= FindComponent('????'); // ???? je nazev toho dalsiho editu
if Assigned(Ctrl) then
Ctrl.SetFocus;
end;

Vas

Excel (ole) - naplneni daty

> Behalf Of Pavel Malinsky
> Nemusis nic pretypovavat. Jde o to, ze to prekladac pusti tak jako
> tak a ty teprve za behu aplikace zjistis, zda dany objekt(Excel,Word..)
> ulozeny v promenne typu variant danou metodu/property podporuje.

Presne tak.

> Proto je dost dulezite mit dokumentaci k objektu se kterym chces pracovat,
> protoze jinak ti delphi sezerou prakticky cokoliv a teprve pri behu
> a pozadavku na dany objekt(jeho metodu ci property) zjistis, zda to jde...

Pouzijes-li TExcelApplication z palety Servers (D7, D6, nevim, jak nize, unit Excel2000.pas, resp. Excel97.pas), pak mas jednak kompletni interface, jednak ti Delphi nabizi CodeCompletion (metody, jejich parametry).

Jenze Excel2000.pas ma 43156 radku :-)
Takze bez dokumentace (MSDN?) se stejne neobejdes.

Ja osobne tedy vaham, zda pouzit tuto komponentu nebo ten Variant a CreateOLEObject.
Spise se priklanim k Variant (i kdyz nemam Variant rad), protoze jsem si jist, ze je tam vsechno to, co najdu v dokumentaci, nikoli nejake nezdokumentovane konstrukce od Borlandu.

> Behalf Of Jan Rizek
> Popripade, jak na to - pouzivam Borland komponentu OleContainer..
> Mohou byt s Ole nejake problemy?? (predpokladam ze uzivatel ma
> nainstalovany Excel.. Pokud ne - tak chybu odchytim..)

S OLEContainer nemam zkusenosti, takze nechci kritizovat.
Osobne jsem toho nazoru, ze je lepsi pustit Excel "zvlast" (viz vyse), vizualne nebo nevizualne, nikoli do nejakeho kontejneru.

pisu z hlavy
uses ComObj;
var Excel: Variant;
Excel := CreateOLEObject('Excel.Application');
except
raise Exception.Create('Excel nelze spustit');

(viz tez osnovy nasich kurzu)
= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 2.4.2005 22:37:38

> jsem zacatecnik. Mohu se zeptat, jak pokracovat dal?

Presunout kurzor na to slovo 'IndexOf' a zmacknout klavesu F1.

metoda za behu vytvarene kompone nty

2.4.2005 Milan Dvorak:
> [...]
> Kdyz ale vytvarim komponenty za behu, tak jim take mohu priradit jmeno,
> ale to nejak do toho setFocus neumim zabudovat.
> Pro jistotu kousek kodu:> procedure TForm1.Dalsi;
> begin
> ????.SetFocus;
> end;

> kde na mista ??? bych potreboval dosadit edit, jehoz jmeno znam, ale
> nevim jak je tam napsat, protoze se vytvari teprve za behu programu a je
> pro kazdou komponentu edit jine. Tech muze byt napr. 60, takze to chci
> pochopitelne obslouzit jednou univerzalni metodou.

Podivej se na funkci SelectNext()

Query - vlozeni noveho zaznamu - chyba

1.4.2005 Petr Cafourek:
> [...]

> Q1.Parameters.ParamByName('sn').Value := sEdit4.Text;
> Q1.Parameters.ParamByName('fak').Value := sEdit5.Text;

Pokud jsou tam realna cisla, muze byt problem v desetinne carce/tecce
Zkus misto
Q1.Parameters.ParamByName('index').Value := ...
pouzivat
Q1.Parameters.ParamByName('index').AsInteger := ...
a predavat tam uz prevedenou hodnotu, nebo aspon
Q1.Parameters.ParamByName('index').AsString := ...

Ruzne jazykove verze programu

29.3.2005 TomA?L? Krejzek:
> Ahoj, ja pouzivam inno-setup na vytvareni instalatoru, a tam je to
> udelane velice elegantne pres textak se strukturou ini souboru,
> takze zakaznik si jen prepise popisky z ceskych na treba anglicky a je
> to, program si to vzdy nacte z toho textaku a nemusis se o nic starat
> idealni je na to Win32API fce "GetPrivateProfileString" ktera to z toho
> ini vyzobne
> Tom

A to chces pro nacteni kazdeho stringu otevirat INI znovu ?

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 2.4.2005 20:11:28

Jestli teda je combo prazdne a vsechno tam cpes z datasetu.

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2005 20:03:27

> if ComboBox.Items.IndexOf(..

Moc se omlouvam, ale jsem zacatecnik. Mohu se zeptat, jak pokracovat
dal?

S pozdravem,
Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 2.4.2005 19:47:26

> nejak omezit to, aby se vlozil text,
> ktery jiz v Items existuje?

if ComboBox.Items.IndexOf(..

ComboBox - Naplneni z SQL s omezenim na neexistuji

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2005 19:29:24

Zdravim vsechny,
pred nedavnem jsem se tu ptal, jak naplnit roletku ComboBoxu z SQL
DB a poradili jste mi toto:

ComboBox1.Items.Clear;
ADODataSet1.First;
while not ADODataSet1.Eof do
begin
ComboBox1.Items.Add(ADODataSet1.FieldValues['Mesto']);
ADODataSet1.Next;
end;

To funguje skvele. Ale da se nejak omezit to, aby se vlozil text,
ktery jiz v Items existuje? Napadlo me neco takoveho:

ComboBox1.Items.Clear;
ADODataSet1.First;
while not ADODataSet1.Eof do
begin
if ComboBox1.Items.Text <> ADODataSet1.FieldValues['Mesto'] then
begin
ComboBox1.Items.Add(ADODataSet1.FieldValues['Mesto']);
ADODataSet1.Next;
ADODataSet1.Next;
end;

Ale to je k nicemu. Nemel by nekdo nejaky napad?

Predem moc dekuji.

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

metoda za behu vytvarene kompone nty

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2005 18:27:20

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> domeny, takze kazde pole typu napr. INTEGER ma vzdy ruznou
> systemovou domenu RDB$xxx.
> Kdyz uz se v te databazi vrtam, rad bych zalozil sam vsechny potrebne
> domeny a pro pole v tabulkach pouizval je misto tech systemovych.
> ... ale zmena domeny se nedeje pres ALTER TABLE a upravou v
> systemovych tabulkach RDB$.
> Kdyby tu domenu umel vymenit SQL
> prikaz, tak je to jasne, ale zasahy do systemovych tabulek bych si rad
> takto nechal potvrdit.

IIS na Win2k Svr, ISAPI a prava

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 1.4.2005 09:42:57

Ahoj,

[...]

FB a uzivani domen

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.4.2005 09:12:51

Ahoj,

mam FB 1.0 a databazi z roku 2000, kterou nyni potrebuji rozsirit. Pri
zakladani tabulek tenkrat nebyly u poli uvadeny mnou vytvarene
[...]

Kdyz se pokusim takovou operaci provest v IBExpertu, tak to funguje,
ale zmena domeny se nedeje pres ALTER TABLE a upravou v
systemovych tabulkach RDB$. Moje otazka zni: je takova uprava
bezpecna a neriskuji naruseni stability serveru? Chtel bych zalozit sve
domeny, pote vsechny fieldy v tabulkach prevest na tyto domeny a
nakonec ty uz nepouzivane systemove domeny zrusit.

Chci se zeptat, zde jste nekdo neco podobneho uz nedelal nebo s tim
nemate zkusenosti. Nejde mi o to, JAK to provest, ale o zkusenosti s
naslednou stabilitou databaze. Kdyby tu domenu umel vymenit SQL
prikaz, tak je to jasne, ale zasahy do systemovych tabulek bych si rad
takto nechal potvrdit.

UPDATE datumu ve FlashFileru

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 1.4.2005 07:00:42

Zdravim,

myslim, ze od verze 2.10 (jeste pod hlavickou Turbo Power) FF2 rozsiril SQL
o prikazy UPDATE, DELETE, INSERT. V soucasnosti je k dispozici posledni
verze 2.13, ale uz jen jako open sourcovy project na
http://sourceforge.net/projects/tpflashfiler/

Igor Vodicka

Syntakticka platnost URL

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.9.2005 14:46:34

> No pokud to pekne funguje tak proc ne - ta funkce ale neni v
> helpu - mohl bys mi prosim te napsat co vyjsdruji a jake
> hodnoty mohou mit posledni 2 parametry?

Dokumentaciu najdes tu:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/wininet/wininet/internetcrackurl.asp

Priklad pouzitia moze byt napriklad aj takyto:

uses
..., WinInet;

function CrackURL(const URL: string; out Scheme, HostName, UserName,
Password, Path, Extra: string;
out InternetScheme: TInternetScheme; out Port: Word): Boolean;
var
UrlComponents: TUrlComponents;
begin
InternetScheme := INTERNET_SCHEME_UNKNOWN;

FillChar(UrlComponents, SizeOf(TUrlComponents), 0);
UrlComponents.dwStructSize := SizeOf(TUrlComponents);
UrlComponents.dwSchemeLength := 1;
UrlComponents.dwHostNameLength := 1;
UrlComponents.dwUserNameLength := 1;
UrlComponents.dwPasswordLength := 1;
UrlComponents.dwURLPathLength := 1;
UrlComponents.dwExtraInfoLength := 1;

Result := InternetCrackUrl(PChar(URL), Length(URL), 0, UrlComponents);

if Result then
begin
SetString(Scheme, UrlComponents.lpszScheme,
UrlComponents.dwSchemeLength);
SetString(HostName, UrlComponents.lpszHostName,
UrlComponents.dwHostNameLength);
SetString(UserName, UrlComponents.lpszUserName,
UrlComponents.dwUserNameLength);
SetString(Password, UrlComponents.lpszPassword,
UrlComponents.dwPasswordLength);
SetString(Path, UrlComponents.lpszUrlPath,
UrlComponents.dwUrlPathLength);
SetString(Extra, UrlComponents.lpszExtraInfo,
UrlComponents.dwExtraInfoLength);
InternetScheme := UrlComponents.nScheme;
Port := UrlComponents.nPort;

FB 1.5.2, chyba Unsupported field type specified i

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 14:22:32

Ahoj,

Jiri Virt napsal(a):
> select S.UsZnZ, S.UsZn from Skot S
> where (S.Skupina='K') and
> ((select W.Datum from wSkot W
> where W.UsZnZ = S.UsZnZ and W.UsZn = S.UsZn and W.Stanice = 20370)
> AND NEJAKYDATUM between '1.5.2005' and '8.9.2005')
> order by 1, 2

promin, ale tohle mi prijde jako uplne mimo misu. Vzdyt v tom
poddotazu se dotazuje datum (ano, je zajisteno, ze je tam jen jedno
jedine) a to zjistene datum ma byt "mezi".
Mozna sis nevsim kde presne jsou zavorky.

Peca

[...]

Jirka Virt

Syntakticka platnost URL

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 14:08:30

> [...]

bys mi prosim te napsat co vyjsdruji a jake hodnoty mohou mit posledni 2

Mys pres cely formular (WM_MOUSEMOVE)

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 13:24:27

> Potrebuji sledovat pohyb mysky po celem formu, cili odchtit jeji message.
> Nedari se mi to, ale dat dohromady. Nemohl bych nekoho poprosit o samplik
> pro nakopnuti?

zavolej SetCapture(FormMain.Handle); a pak ti zpravy pohybu mysi budou
chodit na formular at uz pohybujes mysi nad cimkoliv (akorat myslim myska
nejak blbne s kurzorem - no uvidis)

Jak znacite promenne, ...?

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 13:18:26

> Pozor, nevim, nevim, zacinate mne bavit, co vim tak spousta lidi pouziva
> jmena tlacitek zacinajici btnOK atd, editu jako edtName atd a myslim si
> ze to krasne zprehlednuje kod, tak proc to nedovest dale ( v podstate je
> to ale furt madarska notace :) )>> - jedna se o polozku tridy - zacina F

No vsak to prave vetsinou pouzivaji ti co si vetsinou notuji i promenne. Ale
je nekolik smysluplnych pripadu kdy u komponent toto smysl ma, napriklad -
budu mit vedle sebe TLabel, TEdit a TUpDown - tak to asi nejlip pojmenuju s
prefixem ... LEntryValue, EEntryValue, UDEntryValue nebo podobne. V
klasickem kodu to ma smysl u vyctu - to je spis nutnost. U promennych to ma
smysl pouze ve dvou pripadech ktere pise Petr (akorat to posledni nevim kde
vzal teda a radsi bych to nepouzival)

FB 1.5.2, chyba Unsupported field type specified i

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 12:54:25

Ahoj,

mam drobny problem s dotazem pod FB 1.5.2:

SQL:
[...]
between '1.5.2005' and '8.9.2005')
order by
1, 2

vyhodi chybu: Unsupported field type specified in BETWEEN predicate.
Nepomuze zadne pretypovani, ani parametrizace.

Nevite nekdo jestli je to chyba dotazu nebo serveru?

Nakonec jsem dotaz prepsal jinak, ale zajima me, jestli to je nebo neni
moje chyba.

Dik Peca

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 30.9.2005 12:32:23

Ahoj,
nejsem prilis zbehly v programovani vlaken a programuji aplikaci pro prijem dat na seriovem portu. Aplikace ma zvlastni vlakno pro prijem dat ze serioveho portu, kde tato data precte a ulozi do fronty prijatych znaku. Data z fronty jsou nasledne zpracovana v hlavni aplikaci. Prijem ve vlakne probiha v metode Execute pomoci smycky while not Terminated do ...., priorita je tpNormal.

Muj problem je v tom, ze pokud vlakno zacne prijimat znaky, dojde k vytizeni procesoru na 100% (mereno spravcem uloh ve W2k). Jakym zpusobem lze docilit snizeni tohoto zatizeni?

Pepa

Jak nacist cookies?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.9.2005 12:26:22

Petr Podany napsal(a):

> Potrebuju to nacist z Firefoxu, ale IE by taky neskodilo

a potrebujes to jednorazove, nebo opakovane, tj.
jestli to bude program na opakovane zpracovani, nebo ti to staci prave
ted zjistit?

http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-16312-Firefox-Cookies-etc.html

\Documents and Settings\<profile name>\Application
Data\Mozilla\Profiles\<profile name>\<something>.slt\cookies.txt

resp. u mne na mozille to tak je, firefox nemam

spousta rozsitreni (napr. WebDeveloper to umi zobrazit, myslim ze i
samotny firefox taky).

staci? resp. na co to potrebujes?

Radek

Jak znacite promenne, ...?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 30.9.2005 11:20:15

Radek Cervinka wrote:

> Ja jsem si to driv taky myslel (ze je to zbytecne), prestoze pouzivam
> velmi silne typy tak mi to prijde prehlednejsi, ale proti gustu zadny
> disputat.

Ja jsem naopak byl zvykly pouzivat madarskou notaci
a do symbolickych jmen zahrnovat i logicke/funkcni skupiny atd.,
ke kterym se jmeno vztahuje, protoze nam to predepisovala
dnes uz zastarala ISO 860 (ta byla "predobjektova"
- cislo jeji aktualizace si nepamatuju).

Ale prechodem od "vazneho" programovani ke komercnimu
jsem od toho postupne upustil. Z rady duvodu.

Ten hlavni byl prizpusobit se zvyklostem, ktere plati v komunite,
ktera je s danou platformou spojena, prestoze jeji pravidla jsou vzhledem
k te ISO norme znacne nedostatecna a vagni.

Jednodussi totiz bylo slezt z hrusky dolu, nez nutit kazdeho programatora
studovat ISO normu a nutit ho, aby ji respektoval...
pf

Jak znacite promenne, ...?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.9.2005 11:20:15

Petr Vones napsal(a):

> [...]

jmena tlacitek zacinajici btnOK atd, editu jako edtName atd a myslim si
ze to krasne zprehlednuje kod, tak proc to nedovest dale ( v podstate je
to ale furt madarska notace :) )> Nazev promenne by mel predevsim nejakou konvenci rozlisovat:

> - jedna se o polozku tridy - zacina F
> - jedna se o parametr metody/funkce (zacina A)
> - pripadne ze se jedna o lokalni promennou (napriklad zacina L)
to treti jsem fakt nikde nezahledl

> Dale viz Object Pascal Style Guide
> http://community.borland.com/soapbox/techvoyage/article/1,1795,10280,00.html

hmm, jen tak mimochodem: v kapitole 3.3 se pise proc nepouzivaji
madarskou notaci:

Delphi is created in California, so we discourage the use of notation,
except where required in header translations

The exception to the Hungarian notation rule is in enumerated types.

TBitBtnKind = (bkCustom, bkOK, bkCancel, bkHelp,
bkYes, bkNo, bkClose, bkAbort, bkRetry,
bkIgnore, bkAll);

coz to krasne zprehlednuje (ty vyctove typy), a krasne svedci o
nabubrelosti amiku (prvni veta) :)> Petr Vones

Radek Cervinka

Jak nacist cookies?

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 30.9.2005 11:12:14

Radek Cervinka napsal(a):

> mozna kdyby jsi napsal jestli ten programek je cgi skript, nebo modul
> Apache nebo ISAPI,
> nebo ten programek ma zjistit cookies ktere ma ulozene IE nebo snad
> Mozilla (Firefox) nebo co vlastne chces?
>
> Mozna kdyby jsi to rozepsal tak ti nekdo poradi, ale takhle sorry,
> svou kristalovou kouli jsem nechal doma :).
>
> Radek Cervinka

Jak znacite promenne, ...?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.9.2005 10:54:08

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
> [...]

- jedna se o parametr metody/funkce (zacina A)
- pripadne ze se jedna o lokalni promennou (napriklad zacina L)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.9.2005 10:46:07

Petr Fejfar napsal(a):

> Osobne taky povazuju madarskou notaci u prekladacu se silnou
> typovou kontrolou za prezitek - to ma vyznam v assemblerech a Cku.
> V Pascalu je to vylozene cizokrajny prvek.

Ja jsem si to driv taky myslel (ze je to zbytecne), prestoze pouzivam
velmi silne typy tak mi to prijde prehlednejsi, ale proti gustu zadny
disputat.
I presto u variantu dusledne pouzivam prefix v :).
Hold typova kontrola. A zas mi to takovy problem nedela.
Je to pro mne druha (vizualni) kontrola.

jeste maly priklad: Mejme promennou Action
abych vedel co je to na prvni pohled bez prefixu musim napsat ActionName
nebo ActionID

srovnej s iAction a sAction.

To ocenis hlavne pokud pouzivas prikaz Format :)

giAction - globalni promenna, id pro akci
atd.

Ale je to ciste muj subjektivni pohled.

Nehlede na doplnovani kodu a konstant (stisknu i a mam pro doplnovani
vsechny i.promenne ) - nebudu to dal rozepisovat neb tam je vice cinitelu

> IMHO pro srozumitelnost kodu je daleko vhodnejsi pouzivat prefixy tak,
> aby se poznalo, s cim se operuje: jestli je to globalni promena, atribut,
> argument, lokalni promenna atd. cili neco o trochu promyslenejsiho,
> nez je videt v beznych pascalskych zdrojovkach.

jo jo s tim celkem souhlasim (az na ten argument, to jsem zkousel a nic moc)

> A pokud na projektu pracuje vetsi tym a clovek se nechce casem dostat
> do tezkosti s reusibilitou, mel by si zavest prefixy u metod, aby bylo na
> prvni pohled videt, jestli je private, protected ci public, protoze to
> prekladac
> neohlida a typickou chybou programatoru v Delphi je, ze nadefinuji vsechno
> private, ale klidne se na to odkazuji z jinych trid v teze unit. A vsichni
> ostatni jsou pak v p....

souhlasim, proto private pouzivam vyjimecne, radsi protected

> pf

koncim.
R.

Seznam nainstalovanych programu v systemu 2000/xp

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 30.9.2005 10:28:06

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> Ahoj, nemate nekdo kus kodu, kterym zjistim viz %subj%

Pomoci WMI
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/wmisdk/wmi/installed_applications_classes.asp

Priklad pro Delphi Win32 nemam.

Petr Vones

Jak znacite promenne, ...?

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2005 09:50:03

Radek Cervinka napsal(a):

> zvykl jsem si oznacovat promenne anglickymi nazvy a prefixem
>
> b - boolean
> s - string
> i - integer
> o - object
> atd.
> tj. sName:String
>
> to same u funkci, kdy to oznacuje navratovou hodnotu
>
> navic jsem si zavedl ze unity obsahujici pouze tridy a funkce se jmenuji
> napr. uImports.pas
> formulare frmBlabla:TfrmBlabla v souboru fBlaBla.pas
>
> atd.
> chvilku to trva, ale pak mas krasny prehled

^^^Stejny styl, rika se mu tusim Madarska konvence nazvu promennych, je
to asi nejprehlednejsi styl, nektere ucebnice javy jej doporucuji. Pokud
se jedna o promennou, prvni pismenko male a kazde dalsi zacatecni slova
velike (iVelikostBot), u trid a typu i to prvni velike TBoty. Datove
moduly oznacuji prefixem dmBlabla : TDmBlabla v souboru dmBlabla.pas

MaReK

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Jak znacite promenne, ...?

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 30.9.2005 10:10:04

Vlastimil Burian wrote:

> [...]

private, ale klidne se na to odkazuji z jinych trid v teze unit. A vsichni

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 09:50:02

> [...]
> tj. sName:String

Ja bych si z tohoto priklad asi nebral - pouzivani madarskeho zapisu (tj.
pouzivani prefixu oznacujiciho typ promenne) sam Microsoft ktery jej
pouzival vyslovne nedoporucuje pouzivat v novych projektech (tedy C# ,...)
... je to zastarale a sam muzu rict ze jsem to chvili zkusil pouzivat a bylo
to jenom na skodu protoze nazvy promennych jsou tim zneprehledneny ... zvyk
je ovsem zelezna kosile - je to spise o tom zvyku

Seznam nainstalovanych programu v systemu 2000/xp

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.2005 09:46:02

> Ahoj, nemate nekdo kus kodu, kterym zjistim viz %subj%

Ahoj,
mozna by ti pomohl muj programek AppsOnLAN - http://milanc.chvalsiny.net/hratky.php.

Milan

Jak nacist cookies?

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 30.9.2005 09:34:01

> Potrebuju v jednom programku zjistit cookies.
>
> Diky za rady

HTTPApp, DBWeb, Db, DBTables,bde, Psock, NMsmtp, DSProd,IniFiles;
procedure CIModulestatistikaAction(Sender: TObject;
Request: TWebRequest; Response: TWebResponse; var Handled: Boolean);

Nacteni
registrace:= Request.CookieFields.Values['REGISTRACE'];

Zapis
with Response.Cookies.Add do
begin
Name := 'REGISTRACE';
randomize;
Value := '12345679';
registrace:=value;
Secure := false;
Expires := Now + 3650;
end;

Statistika dat sitoveho adapteru

[*] Roman Kubin <r.kubin(zv)jcee(tec)cz> - 30.9.2005 09:38:01

Dobry den,
nevite nekdo o komponente ci ukazkovem kodu, ktery by mi umoznil zjistovat
kolik dat proteklo urcitym sitovym adapterem? Kdyby to bylo mozne hodili by
se i informace o spojenich (IP, port, mnozstvi dat).
Predem dekuji za reakce

D5, WinXP

Syntakticka platnost URL

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.9.2005 09:34:01

> Celkem by se mi hodilo kontrolovat zda-li HTTP URL je
> korektni, mysleno syntakticky

Ak pouzivas WinInet, je tam InternetCrackUrl.

Jak znacite promenne, ...?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.9.2005 09:32:00

Petr Podany napsal(a):

> [...]

formulare frmBlabla:TfrmBlabla v souboru fBlaBla.pas

atd.
chvilku to trva, ale pak mas krasny prehled

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.9.2005 09:28:00

Petr Podany napsal(a):
> [...]

Mozna kdyby jsi to rozepsal tak ti nekdo poradi, ale takhle sorry,
svou kristalovou kouli jsem nechal doma :).

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 30.9.2005 09:28:00

HI *,
Asi mam zacatecnicky dotaz, ale nekde mam "osibku".
Potrebuji sledovat pohyb mysky po celem formu, cili odchtit jeji message.
Nedari se mi to, ale dat dohromady. Nemohl bych nekoho poprosit o samplik pro nakopnuti?
DIKY

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Syntakticka platnost URL

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2005 08:53:57

Vlastimil Burian napsal(a):
> Celkem by se mi hodilo kontrolovat zda-li HTTP URL je korektni, mysleno
> syntakticky - tedy jestli ten retezec neobsahuje nic nepovoleneho, adresa
> obsahuje zaverecne urceni zeme v domene apod. nejlip nejaka funkce at uz z
> VCL, JCL, Synapse nebo vlastni zkusenost

Na to staci vcelku jednoduchy Regularni vyraz, na nez je skvely material
od Pavla Satrapy - http://www.kit.vslib(tec)cz/~satrapa/docs/regvyr/ +
budete muset stahnout patricnou komponentu pro Delphi (nevim, proc to
neni jeste soucasti jazyka). U komponenty pozor, protoze existuji dve
varianty psani regexpu - Posix a Perl. Na regexpy je na webu pomerne
kvalitni archiv - http://www.regexlib.com/ .
S pozdravem a pranim uspechu
MaReK Olsavsky
btw: Jednoduche vyklady a ukazky regexpu jsou napriklad v serialech o
PostgreSQL a MySQL na portale LinuxSoft(tec)cz

--

- --

http://www.linuxsoft(tec)cz/user_page.php?user_id=1804
[...]

Textovy memo ve Free(Fast)Reportu

[*] Vladimir Otruba <otruba.ml(zv)papirna(tec)cz> - 30.9.2005 05:55:44

Uz je vyreseno. Potreboval jsem to v Delphi. Diky.

>A ve FastScriptu nebo v Delphi?

Syntakticka platnost URL

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 30.9.2005 00:19:21

Vlastimil Burian wrote:
> [...]
> obsahuje zaverecne urceni zeme v domene apod. nejlip nejaka funkce at uz z
> VCL, JCL, Synapse nebo vlastni zkusenost

Staci prohnat regulakem. Na internetu jich najdes plno. Akorat je to asi
problem s tim regulakem (zbytecny kanon), pokud jiz je tam nepouzivas.

Jinak me napada otestovat to pres for smycku na
http://povolene_znaky(tecka)znaky{2,4}

Snad neni TLD s peti znaky. :)

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/

OT: Ladeni aplikace klientem

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 29.9.2005 23:51:18

Zdravim,

chci se zeptat, zda nekdo nevite jestli existuje nastroj, nejlepe
externi, pro zaznamenavani, vseho co uzivatel dela v programu.
Potreboval bych to pro situace, kdy se klientovi objevi chyba v programu
po nejake serii ukonu. Predstavoval bych si to jako zaznam makra v
excelu. Potom bych mohl pustit program pomoci makra do urciteho kroku a
dale testovat. Nevim jestli neco takoveho existuje, ale dost by me to
pomohlo a urychlilo ladeni chyb, ktere se objevi po urcitych
kombinacich.
Karel V.

Syntakticka platnost URL

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.2005 23:41:17

[...]

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 29.9.2005 21:59:10

Potrebuju v jednom programku zjistit cookies.

Diky za rady

Jak znacite promenne, ...?

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 29.9.2005 19:10:58

Mozna trochu off topic. Jake pouzivate notace pro znaceni promennych,
trid atd.?

Excel_TLB

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 29.9.2005 14:40:39

Zkusil bych odinstalovat package Office automation a pak importovat....

Lebeda David napsal(a):
> Ahoj,
>
> v archivu jsem nasel prastarou aplikaci jeste z dob D4, ktera pres OLE
> ovlada Excel.
>
> Nyni jsem ji zkusil zprovoznit v D5. Dal jsem Project - Import Type
> Library, vybral Excel... Jenze Delphi mi nadavaji, ze Class
> TExcelQueryTable is already installed. V uses programu je unita
> Excel_TLB. Jak ji mam tedy v D5 poridit? Predpokladam, ze D5
> nadavaji proto, ze uz Excel je na zalozce Servers, Excel_TLB.pas ale
> nevidim.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Textovy memo ve Free(Fast)Reportu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 29.9.2005 14:38:38

Vladimir Otruba napsal(a):
> Zdravim,
> Rad bych ve FreeReportu zmenil obsah textoveho mema. V QReportu je to
> hracka, QRLabel.Caption:='Text';
> Memo neni napojen na zadny Field, jde jen o zmenu textove hodnoty podle
> druhu sestavy. Nejspis neco prehlizim,proto zadam o help.
> Diky moc, Vlada.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

algoritmus na prevod cisla na cislo slovy

[*] delphinpp(zv)atlas(tec)cz - 29.9.2005 13:10:32

Zdar,
nahodou nemate niekto tento prevodny algoritmus ako SP alebo UDF na
Firebird ?..skusal som si to napisat sam, ale nedari sa mi to..
Dik,

Miso

FB 1.5, WXP, D5

Excel_TLB

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.9.2005 10:48:22

> [...]
> Excel_TLB. Jak ji mam tedy v D5 poridit? Predpokladam, ze D5
> nadavaji proto, ze uz Excel je na zalozce Servers, Excel_TLB.pas ale

Zmenili sa mena unit vygenerovanych pri importe type library.
Skus namiesto Excel_TLB uviest Excel97, Excel2000 alebo ExcelXP.
.dcu su v $(DELPHI)\Imports, takze tam potrebujes mat nastavenu cestu, aby
to Delphi naslo.
Zdrojaky v $(DELPHI)\Ocx\Servers.

Excel_TLB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.9.2005 10:32:21

[...]

David Lebeda

Reverse DNS lookup

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.9.2005 08:32:22

> jak muzu udelat reverse DNS lookup ?
> Hledam funkci x:=RevDNS( IP adr)

Bud pouzijes standardni funkce winsocku (viz. funkce GetHostByAddr
nebo GetNameInfo), nebo se budes bavit primo s DNS serverem.
Napriklad pomoci Synapse:

Prvni varianta:
TBlockSocket.ResolveIPtoName

Druha varianta:

t:TStrings;
d:TDNSSend;
begin
t:=TStringList.Create;
d:=TDNSSend.Create;
try
d.Targethost:='192.168.192.2'; //tvuj DNS server
d.DNSQuery('194.108.208.1',QType_PTR,t); //do reverzniho formatu
se to prevede samo!
memo1.Lines.assign(t);
memo1.Lines.Add('---');
memo1.Lines.AddStrings(d.AnsferInfo);
memo1.Lines.Add('---');
memo1.Lines.AddStrings(d.nameserverInfo);
memo1.Lines.Add('---');
memo1.Lines.AddStrings(d.additionalInfo);
finally
t.Free;
d.Free;

Reverse DNS lookup

[*] vlcek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 29.9.2005 06:54:14

Jan Kovar napsal(a):

> jak muzu udelat reverse DNS lookup ?
> Hledam funkci x:=RevDNS( IP adr)

Zkus Synapsi, tam jsem, mysl+AO0-m, n+ARs-co podobn+AOk-ho vid+ARs-l...

L.V.
jezevec

Reverse DNS lookup

[*] Jan Kovar <jkov2(zv)volny(tec)cz> - 28.9.2005 21:49:36

Ahoj
jak muzu udelat reverse DNS lookup ?
Hledam funkci x:=RevDNS( IP adr)

Honza

Textovy memo ve Free(Fast)Reportu

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 28.9.2005 15:09:09

var frmemo:TfrMemoView;

frmemo:= TfrMemoView(sReport.FindObject('memo8'));

if frmemo<>nil then frmemo.memo.add('text');

s pozdravem Votava