Odeslani stisku klaves z app - vyreseno

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 21.3.2005 12:36:59

Tak kdyby to nekdo nekdy potreboval:

ActivateKeyboardLayout(GetKeyboardLayout(GetWindowThreadProcessId(GetForegro
undWindow())), 0);

Tento prikaz si zjisti jaky KbLayout ma aktivni okno (na poredi) a podle
toho nastavi i KbLayout me aplikace. Diky Tomu se odeslane stisky klaves
mapuji spravne.

F.

Odeslani stisku klaves z app

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 21.3.2005 09:24:42

On Behalf Of Frantisek Mlcoch

> Napadlo me, ze by stacilo rozpoznat jakou klavesnici ma
> aktivni okno ve win
> a nastavit svemu programu stejnou.

Ahoj,
Zkusil bych nejdriv nastavit aktivni tu aplikaci (je to soucasti SendKey) a
pak bych se mrknul na GetLocaleInfo,Screen.DefaultKbLayout atd.

Takhle napriklad zjistuji ktere z podporovanych jazyku klavesnice jsiu
nainstalovany :

procedure TMainFak.InitialLanguage;
var
CurLang: array[0..2] of Char;
FirstLang, TempLang: string[2];

begin
ActivateKeyboardLayout(Screen.DefaultKbLayout, 0);
GetLocaleInfo(LOWORD(GetKeyboardLayout(0)), LOCALE_SENGLANGUAGE, CurLang,
2);
FirstLang := CurLang;
TempLang := FirstLang;
repeat
if (TempLang = 'Cz') then
begin
MainFak.AcLangCz.Visible := True;
end;
if (TempLang = 'Gr') then
begin
MainFak.AcLangGr.Visible := True;
end;
if (TempLang = 'En') then
begin
MainFak.AcLangEn.Visible := True;
end;
if (TempLang = 'Ru') then
begin
MainFak.AcLangRu.Visible := True;
end;
ActivateKeyboardLayout(HKL_NEXT, 0);
GetLocaleInfo(LOWORD(GetKeyboardLayout(0)), LOCALE_SENGLANGUAGE,
CurLang, 2);
TempLang := CurLang;
until FirstLang = TempLang;

Zjisteni pozice tray ikony

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 21.3.2005 09:14:40

Ja jsem narazil u JCL - myslim, ze objekt se jmenuje JclBaloonHintWindow
(jsem si jisty jen ze je tam ten baloon) - na poznamky o tom, jak je to
mimoradne tezke zjistit. Pokud mas JCL nainstalovane, zkus ti to tam
najit. Nebo to bylo v news v konferenci JCL? Ja ted fakt nevim.

Petr Fejfar napsal(a):
> Ahoj vespolek,
>

> nema nekdo kod pro Delphi, kterym se da zjistit pozice
> (souradnice na obrazovce) tray ikony?
>
> Zda se, ze jedina cesta jak ji ziskat je popsana tady:
> http://www.codeproject.com/shell/ctrayiconposition.asp?msg=999295
> ovsem je to v C++. Takze kdyby nekdo vedel o portu do Delphi,
> byl bych mu zauzlovan.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

object <> class

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 21.3.2005 09:10:39

Ja jsem si pri prechodu myslel, ze object pujde pouzit kvuli
kompatibilite - ale je to zcela k nicemu. Object se v podstate tvari
jako stary pascalsky objekt jen pro zpetnou kompatibilitu. Pokud si
pamatuji, nezna direktivy override atd.
Po par dnech zkoumani jsem to vzdal a radeji prepsal stare zdrojaky na
pouziti class. Pokud si pamatuju, hledal jsem v helpu.

Radomir Ludva napsal(a):
> [...]
> rozdilem mezi typem object a class. Prechazel jsem z Turbo Pascalu v 5.5
> ale stejne jsem pak v Delphi nic "neklohnil". Ted kdyz jsem nahodou
> objevil tuto konferenci, tak se zkusim zeptat. Jaky je rozdil mezi typy
> object a class?
> Radmi
>
> type
> Objekt = object
> end;
>
> Trida = class

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 21.3.2005 09:00:37

Napadlo me, ze by stacilo rozpoznat jakou klavesnici ma aktivni okno ve win
a nastavit svemu programu stejnou.

Jenze nevim jak to udelat, kdyby nekdo vedel, budu vdecny za kazdy napad.

F.

Zjisteni pozice tray ikony

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 20.3.2005 23:07:55

[...]

Diky, pf

Odeslani stisku klaves z app

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.3.2005 21:43:49

Puvodni zprava ze dne 20.3.2005:

> Moje aplikace data prijata ze serioveho portu vysila jako stisk
> klaves, jenze ho vysila v kodovani klavesnice, ktera je ve win.
> nastavena jako default pri spusteni aplikace, pripadne ji prepnul
> (pomoci Alt + Shift). Jenze, kdyz ma cilova aplikace zvolenou jinou
> klavesnici, tak prijme uplne jine znaky, nez jake moje apilkace do
> systemu vyslala.

Neresil jsem to, takze netusim, jestli neni nejake elegantnejsi reseni
(urcite ano). Ale co me napadlo ted - ve Windows se da nastavit nejen
kombinace pro prepinani klaves, ale take kombinace pro prepnuti na
urcenou klavesnici. Takze donutit uzivatele nastavit danou kombinaci
na treba ceskou klavesnici a pak ji pouzivat. Otazkou je, ze pak zase
treba nekdo bude rvat, ze mu to nekdo prepnul pod rukou :-)

Odeslani stisku klaves z app

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 20.3.2005 21:17:47

Pro odeslani stisku klavesy pouzivam unit Senkey. Jenze jsem narazil na
problem s prepinanim klavesnice.

[...]

WinXp si totiz pamatuje pro kazdou aplikaci zvlast, zvolenou klavesnici a
tim padem, pak dochazi k chybnemu mapovani virtualniho kodu klavesnice
(funkce vkKeyScan pouzita v tom unitu).

Vi nekdo jak tento problem vyresit nebo obejit???

Diky F.

object <> class

[*] Radomir Ludva <radomir.ludva(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2005 19:39:40

[...]

Aktualni radek v datasetu

pres bookMark (GotoBookMark,GetBoorMark) by to neslo?

Jirka Virt

Aktualni radek v datasetu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2005 18:11:33

Zdravim,

mam docela trivialni dotaz - jak zjistim, na kolikatem radku v
kbmMemtable jsem najety? Potrebuju spravnou hodnotu i v pripade, ze mam
na tabulce pouzit filtr. RecNo vrati puvodni pozici, jeste pred filtrem.
Muzu na to jit i pres DBGrid pokud by to bylo resitelne aspon tak.

Dokaze nekdo poradit?

Karel

prevod java source -> delphi source

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 20.3.2005 16:43:27

takze vysledek nepouzitelny. Pokud nekdo znate nastroj pro prevod
zdrojaku v Jave do Delphi, napiste prosim.
Zdrojaky v Jave jsou jenom cykly a jedna trida, zadne speciality.
Bohuzel mi nektere syntakticke kontrukce v Jave nic nerikaji.
Co muze napr. byt tohle?

d: = x - x(p, r);

d:integer
x:integer
p:array of integer
r:array of integer

bleak

OT: Nabidka knih, casopisu a vytisku zdarma

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.3.2005 19:49:40

Vazeni pratele,

delal jsem debordelizaci vseho kolem Delphi a nasel jsem spousty knih,
casopisu a vytisku, ktere jiz nepotrebuji. Je mi lito to vyhodit a
proto to nabizim zcela zdarma, pouze za uhradu nakladu s dopravou
(postovne, balne). Vsechno jsem rozdelil do 4 baliku se stejnym nebo
podobnym obsahem, jejich podrobny popis s informacemi najdete tady:

http://www.clexpert(tec)cz/zdarma.aspx

Pripadni zajemci necht se hlasi vyhradne na muj e-mail
clexpert(zv)clexpert(tec)cz, rozhodne ne do konference.

prevod java source -> delphi source

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.3.2005 16:03:25

objevil jsem BabelConvertor a podstrcil mu zdrojaky z javy.
Vyprodukovalo to kod v delphi.
Ted se v tom zkusim pohrabat.

bleak

OT: prevod java source -> delphi source

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 19.3.2005 15:41:23

zdravim,
mam nejaky zdrojovy kod v jave a potreboval bych to preklopit do delphi.
Existuje nejaky konvertor?
Nasel jsem toto: http://home.pacifier.com/~mmead/jni/delphi/javadpr/
<http://home.pacifier.com/%7Emmead/jni/delphi/javadpr/>
ale nedari se mi to spustit - Error loading JavaVM. Mam instalovany JRE.

bleak

Jak zapsat XML? SOS

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.3.2005 13:09:13

> V Delphi 6 a vyssim je pomerne slusna abstrakce XML parseru, viz
> interface IXMLDocument (ono je to zaroven jako komponenta
> TXMLDocument ale tak to nepouzivej).

V Delphi 7 a vyssim existuje wizard pro XML data binding, ktery umi z .DTD
nebo .XSD souboru vygenerovat unit s pascalskymi tridami tak, ze pro
elementy
vytvori tridy jejichz properties odpovidaji atributum atd.
Tim te v podstate zbavi nutnosti prochazet strom po uzlech.

Ma to sice radu omezeni a nekdy se musi po vygenerovani jeste rucne neco
upravovat
(napr. pri pouziti name spacu), ale pokud umis (A)BNF, tak by ti sestaveni
.DTD souboru nemelo cinit problemy a podle mych zkusenosti to usetri dost
casu,
zejmena kdyz se ten XML format jeste bude menit
(kod ktery s temi tridami operuje neni tak citlivy na zmenu formatu
jako pri primem prochazeni stromu).

HTH, pf

Nstaveni Delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.3.2005 11:43:04

From: "In g. Zdenek Reznicek" <reznicek(zv)pce(tec)cz>
> omylem jsem si nekde v D6 nastavil, aby se mi pri vytvoreni nove aplikace
> (File -> New -> application nebo pri spusteni D6)
> automaticky spustil QuickReportWizard.
> To samozrejne nechci. Nevite nekdo, kde se to odstrani ?

Patrne v Tools | Object Repository

Petr Vones

Nstaveni Delphi

[*] In g. Zdenek Reznicek <reznicek(zv)pce(tec)cz> - 19.3.2005 11:35:04

Zdravim,
omylem jsem si nekde v D6 nastavil, aby se mi pri vytvoreni nove aplikace
(File -> New -> application nebo pri spusteni D6)
automaticky spustil QuickReportWizard.
To samozrejne nechci. Nevite nekdo, kde se to odstrani ?

Paradox s pocitaci W98 a WXP a Cannot access direc

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 19.3.2005 11:25:03

> Tam kde to nefunguje se pocitace (asi 30 s aplikaci pracuje jen 9)
> hlasi do domeny, ale data jsou ulozena na klasickem PC s W98.

Jestli to nebude ten znamy bug site microsoft: Pokud je server Win9x a
klient NT/W2k/XP, tak si klient spatne updatuje, t.j. vubec neupdatuje
velikost souboru. Kdyz maji 2 klienti otevreny sdileny soubor a jeden
z nich prida neco za jeho konec, ten druhy klient, pokud je na NT, se
to nedozvi a pri pokusu cist ty data dostane chybu 'pokus o cteni za
eof', i kdyz nekde na zacatku souboru vidi, ze ten prvni tam zmenil
pocet 'zaznamu' na zacatku souboru.

Reseni je ve smisene siti w9x/nt nepouzivat jako servera w9x, i kdyz
se presunutim dat na NT vsecko strasne zpomali. Nebo opravit programy
tak, aby pri teto chybe udelali close/open a zkusili zopakovat
predchozi zapis/cteni.

Akorat nevim, jak by se to mohlo promitnout do 'cannot access
directory', ale u BDE je vsechno mozne. Kdykoliv se vyskytne jakykoliv
problem s BDE, je vzdycky efektivnejsi smerovat usili na prechod na
neco jineho, nez se pokouset kuryrovat BDE.

TFloatField v kbmMemTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.3.2005 07:52:45

> do memory tabulky z dotazu. Na nacteni pouzivam prikaz
>
> mt.LoadFromDataSet(Query, [mtcpoProperties, mtcpoStructure]);
>
> Vse funguje krasne az na pripad, ze v dotazu pouziju sloupec typu Float
> - je zobrazen jako bez desetinych mist. Kdyz si vypisu
> Field[i].ClassName, vrati mi to TBCDField.

Ahoj,

mozna bych zacal tim, ze bych se podival, jaky typ pole je v Query,
ktera prijala vysledky dotazu. Pokud tam bude spravne a do kbm se
chybne prevezme, verim, ze dokazes ve zdrojaku ke kbm najit, co se
deje. Ja s tim jinak zkusenost nemam, ale ve zdrojakach kbm uz jsem
neco hledal a celkem to slo... Mas nejakou dostatecne aktualni verzi
kbm?

David Lebeda

Tisk do sloupcu ve FastReportu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2005 01:12:15

Cau,

jak se da ve FastReportu 3 nastavit, aby pri tisku do vice sloupcu
nejdrive tisk probihal po radcich a pak teprve po sloupcich? Standardne
se nejdrive potiskne 1. sloupec, pak se pokracuje ve druhem atd.

Diky Karel

TFloatField v kbmMemTable

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2005 00:48:13

Zdar,

pouzivam kbmMemTable a nacitam data z SQL. Data nacitam dynamicky, tzn.
dopredu nevim, co tam bude za sloupce. Proto potrebuji prevzit strukturu
[...]

Co mam delat, abych mohl univerzalne pouzit LoadFromDataSet a dostal
desetinna mista?

Diky Karel, D5, kbmMemTable 5.00 beta.

OCX a tlacitka

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 18.3.2005 19:49:53

Zdravim,
Implementuji ocx knihovnu pomoci TOleContainer.
Vse vypada OK ovsem na prvku je ovladaci tlacitko, ktere nereaguje na
kliknuti.
Pri pouziti z VB to ale funguje.
Kde muze byt chyba.

Predem dik.

Ludek

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.3.2005 18:53:48

> Zdravim a dekuji za pomoc, odpovedi v textu.
> Jeste predesilam, ze na SMTP server zprava pravdepodobne vubec nedoputuje
> - zkousel jsem i zachycovat odpovedi v metode ReadResult a zadna odpuoved
> z SMTP serveru neprisla. Na serveru v logu taky nic.

Neprisla, tedy vyprsel timeout pri cekani na odpoved? Neprisla odpoved na
jaky SMTP prikaz? Zkus se odkrokovat vnitrkem funkce sendTo a zjisti v
jake fazi nedojde k ocekavane odpovedi. Bez toho se fakt nehnem dal.

Kazdopadne, pokud tomu dobre rozumim... z pocitacu na nekterem subnetu to
ze vsecho funguje, a na jinem subnetu to jen ze Synapse nefunguje?

To velmi pravdepodobne vypada na problem konfigurace serveru, kteremu se
z nekterych IP adres neco nelibi. (treba z nekterych IP adres snese EHLO
a z jinych nikoliv...). Synapse je v obou pripadech stejna a neni v ni
nic co by zaviselo na konkretni podobe lokalni IP adresy. To vypada na
vrtoch serveru.

Nejlepsi ze vseho by bylo, kdyby sis nainstaloval treba Ethereal (je to
free!) a zachytil tim vsechnu sitovou komunikaci pri nepovedenem pokusu.
Pokud bys z toho nebyl moudry, staci vysledek ulozit do souboru a on tomu
uz nekdo bude rozumnet. (Treba ja, kdyz mi to posles na soukromy mail...)
;-)

Pokud podobnym zpusobem dokazes zachytit i fungujici komunikaci outlooku,
je mnohem snazsi odhalit co se tomu serveru zrovna nelibi!

Obecne plati, ze packetovy sniffer je zakladni nastroj debugovani
veskerych problemu se sitovou komunikaci. Nedovedu si predstavit
profesionala tvorici sitove aplikace bez tohoto nastroje. Jen tak totiz
muzes videt to, co se na dratech skutecne deje! To je dobra rada pro
vsechny...

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 17:53:44

On Friday, March 18, 2005 5:03 PM [GMT+1=CET],
zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> wrote:

> Zdravim,

> jeste jednou upozornuji, ze SMTP server bez problemu prijme a
> zpracuje
> zpravy z adres aaa.bbb.8x.yyy - z interni site na ktere tento server
> sedi. Zpravy z adres aaa.bbb.4x.yyy k nemu vubec nedorazi (podle
> vsech rozumnych symptomu), takze bych spise hadal, ze je zachyti
> nejaky router.

jenze ten by mel zachytit i zpravy z toho OE (pokud sly ze stejneho
PC) - tedy pokud budeme predpokladat ze zdroj problemu je jeden z
tech, ktere se vyskytuji casteji nez jednou za sto let. Pokud ne pak
sazim na sveho oblibence - vadna sitova karta ci jiny aktivni prvek,
ktery propusti prakticky vsechny packety a jen ty, ktere obsahuji
nejakou konkretni sekvenci dat ne. I tohle jsem jiz nekolikrat zazil
(vadna sitovka ci driver - po vymene za jiny typ problemy zmizely). To
se pak opravdu spatne hleda a bez sniffer spatne dokazuje...
D. Toman

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 17:03:40

> [...]

Zpravy z adres aaa.bbb.4x.yyy k nemu vubec nedorazi (podle vsech rozumnych
symptomu), takze bych spise hadal, ze je zachyti nejaky router.

S pozdravem (Regards)
Zdenek Moravec moravec(zv)digitech(tec)cz

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 16:57:40

DD,

> jedna se o velmi jednoduchy SMTP server (je to jenom SMTP receiver
> pro jinou aplikaci - preposilani SMS)

netusim jak duveryhodny je ten server a jak podrobny je jeho log (ve
kterem spojeni nemelo byt zachyceno). Pokud nedojde ani k rozebehnuti
SMTP seance pak
- mohlo dojit k nejake sitove chybe a connect ci nasledny
read()/write() selhal. Pripadne chybove kody TCP/IP stacku by bylo
vhodne videt. Tyto chyby muze mit krome spatne nastavenych IP adres,
portu atd na svedomi nejaky firewall apod.
- mohl SMTP server nenak zazmatkovat a chovat se nestandardne.
Napriklad ukoncit spojeni bez hlaseni chyby a zapomnel o tom napsat i
do vlastniho logu. Takove stavy by bylo vhodne na strane klienta
zalogovat

kvuli resenim podobnych situaci je potreba aby programator byl ponekud
paranoidni - aplikace by mela mit nejaky vlastni log (nebo alespon
moznost prepnuti do nejakeho modu, kdy jej bude vytvaret), ktery
vsechny nestandardni stavy zapise. Pak mas vetsi sanci, ze ziskas
informace pro reseni problemu.

[...]

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 16:33:38

> [...]
SMTP serveru neprisla. Na serveru v logu taky nic.

> - Ten outlook opravdu odesila maily pres SMTO protokol? Tusim, ze v

ano, je to tak nastaveno

> - Pokud pouziva SMTP, nepouziva tam nejakou autorizaci? V takovem pripade
> pouzij SendToEx a pridej autorizacni udaje.

ten SMTP server nevyzaduje autorizaci

> [...]
> povazovany za lokalni sit. takovy server pak uplatnuje jine bezpecnostni
> politiky pro zname lokalni IP adresy a jinou politiku pro ostatni IP
> adresy. Tyto politiky se take lisi podle cilove adresy odesilaneho
> emailu! Toto muze byt na postovnim serveru nastaveno spatne!

jedna se o velmi jednoduchy SMTP server (je to jenom SMTP receiver pro jinou
aplikaci - preposilani SMS)

> - Jak vyplyva z vyse uvedeneho odstavce... kdyz jsi to zkousel z toho
> outlooku, zkousel jsi to posilat na uplne stejnou cilovou e-mail adresu

ty adresy byly uplne stejne

> - nektere postovni servery maji ruzne bezpecnostni vychytavky, jako ze
> treba kdyz se z nejake IP adresy pripojujes casteji nez X-krat za
> sekundu, tak te na nejakou dobu bude ignorovat. Nedoslo k nejake
> takovehle situaci?

ne, jednalo se pouze o jednu zpravu (zatim)

S pozdravem
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.3.2005 16:05:35

> bohuzel nejsem spravce dane site, ani nemam moznost provadet v ni pokusy.
> Jsem pouze dodavatelem programu a tezko se mi vysvetluje, ze problem je v
> siti, kdyz Outlook Express zpravu protlaci a muj program s pouzitim
> Synapse ne. Spise by me zajimalo, jestli nema nekdo zkusenosti s tim, jak
> komunikaci pomoci Synapse nastavit (treba i nestandardne mimo smtpsend
> unit), aby zpravu protlacila, pripadne co delam spatne - zprava je
> odeslana nejjednodussi moznou formou pomoci procedury SendTo prikazu.

V tomto pripade se zprava odesila tim nejjednodusil moznym zpusobem
pomoci zcela standardniho SMTP protokolu. Mam tyto napady:

[...]

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 15:19:32

> [...]

zpravu protlacila, pripadne co delam spatne - zprava je odeslana
nejjednodussi moznou formou pomoci procedury SendTo prikazu.

SMTP Mail server bezi na portu 25.

> [...]
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

> To s tim fungujicim OE jsem prehledl, sorry. Ale je to podivne
> Synapse by se mela pripojovat tam kam ji reknes - pokud je adresa (IP)
> serveru stejna jako v pripade OE pak by to melo fungovat (pokud neni
> jeste chyba napriklad v nastaveni ciloveho portu - nebezi SMTP server
> na nejakem nestandardnim portu = jinem nez 25?). Problemy muze jeste
> zpusobovat napriklad nejaky antivir - posledni dobou se cim dal tim
> agresivneji zapojuji do skryte kontroly posty (at zmenou nastaveni
> postovniho klienta ci instalaci skryteho 'presmerovavace' postovnich

OT: Koupe delphi

[*] hladik jirka <hlji(zv)atlas(tec)cz> - 18.3.2005 13:43:25

Zdravim,

nema nahodou nekdo prebytecna licence na Delphi Professional 4 nebo 6 ?
Pripadne nabidky prosim na muj soukromy email - hlji(zv)atlas(tec)cz

Dekuji
Hladik Jiri

Systemove barvy

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 13:41:25

> potrebuji u nasich aplikaci upravit barevne schema, ale nechci to delat

udelal bych to asi jinak:

a)pokud pouzivas vlastni komponenty, tak nacti schema pri jejich vytvoreni
b) pri vytvoreni formulare zavolej nejakou metodu, ktera projde komponenty,
vyhodnoti co jsou zac a nastavi jim barvy podle schematu. To ma vyhodu, ze
se da menit i za behu.

MB

Jak zapsat XML? SOS

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.3.2005 13:13:23

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> I kdyz je XML "obycejny textak" a jako takovy bych ho taky byl schopny
> vyrobit pomoci WriteLn atd., udelal bych to radeji trochu slusne pomoci

No to bych rozhodne nedoporucoval, od toho je XML parser.

http://www.kosek(tec)cz/clanky/swn-xml/index.html

> [...]

IXMLDocument (ono je to zaroven jako komponenta TXMLDocument ale tak to

Pokud jde o konverzi DataSetu do XML, tak v pripade ze mas Delphi Enterprise
muzes pouzit XML transformace (viz komponenta TXMLTransform). V opacnem
pripade to musis napsat rucne coz ale take neni az takova prace.

Petr Vones

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 13:05:21

On Friday, March 18, 2005 11:07 AM [GMT+1=CET],
zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> wrote:

> [...]

Co packety ze synapse - kam dorazi ?(pustit ethereal ci jiny sniffer)
na PC se synapsi a na routeru a na PC s postovnim serverem na

Zdravi
Dalibor Toman
Fortech s.r.o.

Jak zapsat XML? SOS

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 18.3.2005 12:55:20

Ahoj, nevim o XML vubec nic a ted musim do 14 dnu vyrobit (=zapsat, ne
cist) XML dokument pro export z naseho systemu do ucetnictvi
(http://www.stormware(tec)cz/eform/xml.asp).

[...]

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 11:07:12

> [...]

v siti 8 je maska 255.255.248.0
v siti 4 je maska 255.255.252.0

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 10:51:11

DD,

On Friday, March 18, 2005 9:57 AM [GMT+1=CET],
zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> wrote:

> [...]

mezi sebou neroutovane a bude treba nejaky ten routing zprovoznit.
Zrejme maji pocitace v kazde vetvi jinou subnetu (nenapsal jsi jake

EnumResourceNames - problem vyresen

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 18.3.2005 10:47:11

Ahoj

> a lpName -
> hlavicku, psal jsem
>
> To jsou preddefinovane zakladni typy resource, viz konstanty
> RT_* z Win32 API.

Ano, tomu se rika dobre nakopnuti, diky Petre. Dival jsem se spise na ten
parametr lpName (ten me zajimal) a spatne jsem pochopil poznamky k te funkci
z MSDN.
lpName muze byt normalni integer (resource pojmenovany pomoci ID) nebo PChar
(resource pojmenovany stringem). Rozlisuje se pomoci horniho wordu (=0 - ID,
<>0 - PChar). V MSDN je uvedeno makro IS_INTRESOURCE, ktere Borlandi
neprepsali. To same se tyka lpType, ktery ale zrejme vzdy bude DWORD.

Cekal jsem to ID jako string uvozeny '#' (to taky muze byt).

Tk.

Synapse - problem s pripojeni v lokalni siti

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2005 09:57:07

Zdravim,

[...]

Predem dekuji za odpoved.
S pozdravem
Zdenek Moravec zmo(zv)volny(tec)cz

Systemove barvy

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 18.3.2005 09:49:06

Dobry den,

potrebuji u nasich aplikaci upravit barevne schema, ale nechci to delat
rucni upravou barev u kazde komponenty. Rad bych to udelal jakymsi overridem
pri zjistovani systemovych barev, ale nevim jak na to. Dival jsem se do
jednotky Graphics - myslel jsem si, ze jednotlive systemove barvy (clBtnFace
atd...) budou deklarovany jako promenne a jejich obsah se bude zjistovat v
initialization a nasledne se bude reagovat na zmenu (WM_SYSCOLORCHANGE), ale
je to bohuzel tak, ze se hodnota systemove barvy pokazde zjistuje pomoci
volani GetSysColor.
Neradte mi, prosim, ze definovat barevne scheme pro konkretni aplikaci je
nesmysl - s tim nic delat nemohu, anz je to prikaz shora a krom jineho se mi
to docela i libi...

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 09:13:03

On Thursday, March 17, 2005 2:39 PM [GMT+1=CET],
Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> wrote:

> Pouzivame ve firme KMS uz leta, odeslany tisice mailu i z knihoven
> Delphi (ale Indy) a nikdy zadny problem nebyl.

tak o tvrzenich tohoto typu vim jedine - casto kdy z jsem byl
presvedcen o tom, ze neco funguje bezchybne prave proto, ze to funguje
bez problemu jiz dlouhou dobu, zahy se ukazalo, ze to funguje jen diky
shode okolnosti :-)

Jeden takovy zazitek mam prave z vlastni implementace SMTP. Pri cteni
RFC jsem predpokladal, ze separator nazvu hlavicky a datove casti je
': ' (dvojtecka a mezera). Vse fungovalo leta bez problemu (tisice
instalaci po celem svete) az jednou nekdo hlasi, ze z tiskarny Minolta
zadny mail neprojde. Ta totiz (asi jako jedina) cetla RFC podrobne a
narozdil od vsech ostatnich implementaci SMTP, pri vytvareni hlavicek
jako oddelovac posilala jen tu dvojtecku...

D. Toman

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2005 09:03:02

On Thursday, March 17, 2005 4:25 PM [GMT+1=CET],
Bauglir <konference(zv)xhtmlweb.com> wrote:

> No, jeste pred pul rokem jsem v KMS tymu delal, takze mi ver,
> ze se davaji nazacatek (jeste jsem se tedy radsi zeptal architekta
> KMS, zda v tomto ohledu nedoslo k nejake prevratne zmene :))
> navic jsem pred rokem pouzival na nejake veci pripojeni
> pomoci Synapse k KMS a tento problem jsem neresil :)

Snad neni takovy problem pustit nejaky sniffer (napriklad ethereal) ci
socket spy (pokud bezi oba na stejnem PC) na komunikaci aplikace
smail serverem (pripadne zalogovat do filu vystupy tesne pred
odeslanim do site) aby se verohodne zjistilo jak ty hlavicky vypadaji
nez je dostane mail server?

Neni mozne, ze KMS hleda zacatek hlavicky (treba muze mit u mailu
vlastni meta informace pred hlavickou) a najde ji spatne?

Zdravi
Dalibor Toman

Podminka v COMPUTED BY

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.3.2005 02:46:37

Pardon, samozrejme to musi byt trochu jinak
COMPUTE BY ( rebate * (rebate_percentage*price_total/100 +
1-rebate_percentage))

nebo pouzit CASE (viz release dokumentace), ale nevim jestli funguje v
COMPUTE BY.

Slavek

> Elementarni matematika zakladni skoly:
>
> COMPUTE BY (prize_total/(1 + 99*rebate_percentage))
>
> Slavek

Podminka v COMPUTED BY

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.3.2005 02:34:36

> [...]

Slavek
> CREATE TABLE orders
> (
> order_id ID NOT NULL,
> rebate FLOAT,
> rebate_percentage BOOLEAN,
> price_total FLOAT,
> price_rebate COMPUTE BY ( v y p o c e t ),
>
> PRIMARY KEY (order_id)
> );
>
> A ten vypocet by mel byt:
>
> if rebate_percentage = 0 then
> price_rebate := rebate
> else
> price_rebate := rebate * (price_total / 100);

Prubezna aktualizace serveru i klienta

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 17.3.2005 21:04:10

> Podobnou vec jsem resil tak, ze na zacatku spojeni si server a klient
> vymenili svoje verze a oba se zachovali podle potreby.
> Myslim, ze spravnejsi postup by byl ten, ze klient se bude upgradovat az
ve
> chvili, kdy mu k tomu da pokyn server na zaklade zjisteni verze klienta.
> Je tam smozrejme moznost spusty situaci v zavislosti na tom jake problemy
by
> prinasela spoluprace ruznych verzi mezi sebou.
> Ludek

To by bylo fajn, kdyby mi klient nebezel s pravy obycejneho uzivatele, ktery
nema pravo zapisovat, resp. prepisovat exe soubory v Program Files.
Bob

komunikace Service a Aplikace

[*] jiri.bartonek(zv)email(tec)cz - 17.3.2005 19:44:05

Zdravim,

mam napsanou sluzbu ktera zaregistruje message: Msg1 := RegisterWindowMessage('Ma_Message');
kterou nasledne posle: SendMessage(hwnd_Broadcast, Msg1, 0, 0);

aplikace zaregistruje stejnou message a pak jen ceka, v pripade ze prijde ocekavana message
provede akci.

pokud sem komunikoval timto zpusobem mezi dvema aplikacemi nebyl problem,
v pripade ze message posila service tak ji aplikace neprijme.

sluzbu sem poustel pod mistnim systemovym uctem i pod uctem administratora
a povolil i pouiti plochy - oboji neuspesne.

pro pomoc sem si pridal k odeslani message pipnuti a to je OK.
debug service taky probehl v poradku nicmene "naslouchaci" aplikace message nezpracovala.

diky za navody.

service i aplikace napsana v D6 Ent
system WinXP Prof SP2

Mnoho insertu do FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.3.2005 17:19:55

> s cca 10 tabulkami s velkym poctem vet v kazde tabulce (pres milion
> zaznamu). Da se ocekavat, ze vicemene soubezne vkladani dat do
> teze tabulky bude v pohode a server to ustoji? Mate s tim nejake

Ano, s timto by nemel byt problem, ale zvazil bych prechod na FB1.5, je
rychlejsi.

> zkusenosti? Nejedna se o update, jen insert a delete. Bylo by hloupe
> zjistit, ze server treba umi jen jeden insert soucasne, takze by melo

Bohuzel umi jen jeden insert soucasne (bavime se o insertu,
tj. o tom co dela CPU), ne o transakcich a jak to vypada navenek.
Pokud opravdu potrebujes pararelni vkladani (cca vice jak desitky tisic
zaznamu/sec) tak pouzij Clasic, mohutny SMP stroj (cca 4CPU a vice)
a odpovidijici diskove pole.

Superserver umi zpracovavat (nikoliv zpracovat) v jeden okamzik pouze
jeden prikaz. Avsak zpracovani klientu je pararelni (pokud jeden klient
ceka na IO, tak se zpracovava jiny klient).

IO - sit, hdd, a UDF.

> dochazet k vytvareni fronty...
A cemu to vadi ?
Stejne se data serializuji pri zapisu na disk.

Slavek

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 17.3.2005 16:25:51

Lukas Gebauer wrote:

> [...]
nedoslo k nejake prevratne zmene :))
navic jsem pred rokem pouzival na nejake veci pripojeni
pomoci Synapse k KMS a tento problem jsem neresil :)

Bronislav Klucka

----------=[ pro2-soft.com ]=----------
http://pro2-soft.com
Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
+420 605 58 29 22

* webove aplikace
* software na zakazku
---------------------------------------

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.3.2005 16:03:49

> uz jsem vam psal, ze KMS dava vzdy hlavicky na zacatek :)

Evidentne tedy KMS nevi, ze zacatek zpravy je na zacatku a ne
uprostred. :-/

Pole typu Boolean na FB1.5

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.3.2005 15:49:48

Lepsi je smallint, 0 -false, 1 - true.
Ma to vyhodu, ze tim jde nasobit, treba takto

SELECT SUM(nakalady*danove), SUM(naklady*jiny_priznak), ...

Pro defini samozrejme domenu s omezenim hodnot na 0,1, null

Slavek

> budto si zapnout SQL 3 a nebo si nadefinovat svuj typ
>
> CREATE DOMAIN BOOLEAN AS
> CHAR(1)
> NOT NULL
> CHECK (VALUE IN ("T","F"))
>

> Jirka Virt

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 17.3.2005 15:37:47

Lukas Gebauer wrote:

> [...]
> KMS, nebo pripadne v necem co je jeste po ceste mezi Synapsi a KMS.

uz jsem vam psal, ze KMS dava vzdy hlavicky na zacatek :)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.3.2005 14:57:44

> [...]

nefungovalo! Hledal bych chybu v nejakych nestandardnich modulech pro
KMS, nebo pripadne v necem co je jeste po ceste mezi Synapsi a KMS.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 17.3.2005 14:39:42

> [...]
>
> -
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.3.2005 14:27:41

From: "Krysl, Tomas" <tomas.krysl(zv)cherry.de>
> [...]
> ji sam, nikde jsem (zatim) priklad nenasel:

To jsou preddefinovane zakladni typy resource, viz konstanty RT_* z Win32 API.

komponenta pro TAPI

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.3.2005 14:21:40

From: "Liska David" <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz>
> potreboval bych spolehlivou komponentu, ktera by umela tyto dve veci:
> 1. vytocit cislo
> 2. reagovat na prichozi volani

http://sourceforge.net/projects/tpapro/

Petr Vones

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 17.3.2005 13:59:32

> No tak to reknu rovnou, ze se koukas na zmrsene MIME. ;-)

Musel jsem se do toho ponorit vice, nez jsem si puvodne predstavoval. :-(

> Pouzivas opravdu posledni Synapsi?

mam release 35 - specialne jsem si ji jeste jednou stahl

> [...]
> delam, vzdy je jen a jen na jednom.

ona totiz rozdelena neni - to patrne provede ten mail server

Na to nemam odpoved ale spis dotaz. Jaky smysl ma davat do tabulky takto
dopocitavane sloupce?
Co normalizace dat? Compute si dejte az do selectu.

> CREATE TABLE orders
> price_rebate COMPUTE BY ( v y p o c e t ),
> To vse na FB1.5

Podminka v COMPUTED BY

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 17.3.2005 13:39:30

Jak mam udelat podminku v COMPUTED BY? Je to proveditelne?

CREATE DOMAIN ID AS INTEGER;
CREATE DOMAIN BOOLEAN AS SMALLINT DEFAULT 0 NOT NULL CHECK (VALUE IN 0, 1));

CREATE TABLE orders
(
[...]

Petr Fiser

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 17.3.2005 13:17:28

KMS pridava nove hlavicky zasadne na zacatek zpravy.

Brona

zmo wrote:

> [...]
>
> Subject: test message
> Date: Thu, 17 Mar 2005 09:40:12 +0100

> boundary="2773B78E_658CA80C_Synapse_boundary"

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 17.3.2005 12:39:25

Tak, tak. Osobne pouzivam domenu typu Smallint je False = 0, True = -1. S pozdravem a dikem

JclCompression

[*] Kratochvil Milan <mkratochvil(zv)farmtec(tec)cz> - 17.3.2005 12:21:24

Doposud jsem pouzival ZipMastera ale ten je jen pro Win.(budu potrebovat i Linux) Prave jsem vyzkousel komponentu TJvZlibMultiple a program JvZLibMultipleDemo v jvcl komponentach a rekl bych ze to funguje pekne.

Milan

> umite nekdo prosim pakovat pomoci JclCompression?
> Nedokazu pochopit jak se to dela a na webu jsem nenasel vubec nic.
> Event. muzete doporucit nejakou komponentu pro vytvareni a
> rozbaleni ZIP? Dekuji moc.

Pole typu Boolean na FB1.5

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 17.3.2005 12:17:23

FB datovy typ boolean nema a nezna, takze je nutne ho vytvorit prave
domenou...

Pole typu Boolean na FB1.5

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 17.3.2005 11:31:18

> [...]
aktivovat jeste nekde jinde?

Petr Fiser

> budto si zapnout SQL 3 a nebo si nadefinovat svuj typ

Pole typu Boolean na FB1.5

[...]

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 17.3.2005 11:17:16

Dobry den.

Predem se omlouvam za zacatecnicke otazky, ale s databazi FB1.5 si hraju poprve a potrebuji ziskat zakladni informace.
Koukam se samozrejmne na domovskou stranku i na ibphoenix ale informace jsou rozhazene po spouste dokumentu a hledani je zrout casu.
Taky bych prohledal konferenci ale nevim jak se dostat do archivu. Odkazy jsem nejak nenasel. Vim ze tady ta adresa pred casem probehla ale po padu OS jsem prisel o veskerou postu :(

Po delsi omluve konecne k dotazu:

Jak vytvorit pole typu BOOLEAN?

PS: Pokud jeste prilozite odkaz na archiv konference budu otravovat mene.

Dekuji. Petr Fiser

JclCompression

[*] Jan Rizek <jan_rizek(zv)centrum(tec)cz> - 17.3.2005 11:11:15

ZipMaster

Jan Harman wrote:
> [...]
> Nedokazu pochopit jak se to dela a na webu jsem nenasel vubec nic.
> Event. muzete doporucit nejakou komponentu pro vytvareni a

Synapse - HTTP upload progress

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.3.2005 10:27:15

> Provadi se to same i pri pouziti SSL ???
> V tomto pripade se mi totiz tento event zavola na zacatku - nejdrive pro
> samostatnou hlavicku, pote pred odeslanim dat a pak az po uplnem odeslani...
> :(((

Jo, to je mozne. veskery SSL kod je v soucasne dobe podroben hodne
velke rekonstrukci, takze ted z hlavy uz fakt nevim, jak to v tom
starem kodu presne vypadalo.

Kazdopadne novy SSL kod to jiz zcela urcite dela, takze od pristi
verze budes mit po problemu.

Synapse - odeslani zpravy s prilohou

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.3.2005 10:39:16

> [...]

No tak to reknu rovnou, ze se koukas na zmrsene MIME. ;-)

> boundary="2773B78E_658CA80C_Synapse_boundary"

tady kerio evidentne cpe hlavicky doprostred Conent-type hlavicky, a
to ve vysledku opravdu rozdejchat nejde. ;-(

Pouzivas opravdu posledni Synapsi?

Ja se totiz koukam do kodu, a vubec nenachazim duvod k tomu, aby ta
content-type hlavicka byla vybec rozdelena na vice radku! At delam co
delam, vzdy je jen a jen na jednom.

Ale i kdyz jsem zkusil umele tu hlavicky prodlouzit, tak ji Synapse
zcela korektne rozdelila na vice radku.

Takze nejak nevidim duvod pro to, aby Kerio z toho bylo zblble... At
se snazim jak se snazim, vyleze mi z toho vzdycky koretkni MIME.

Pochopitelne nemohu vyloucit to, ze je neco spatne u tebe na serveru.

Required package 'djcl70.bpl'

> From: Krakora Martin [mailto:krakoram(zv)seznam(tec)cz]

> pokud vytvarim dll knihovnu s COM komponent., tak mi nekdy pri
> kompilaci zahlasi chybu viz subj..
> Prohledl jsem cely projekt te dll knihovny, ale
> nikde neni pouzito nic z JCL nebo JVCL.

Najit vsechny DCP od tvych balicku a DCU od tvych unit pouzitych v projektu a vsechny smazat. Potom pouzit Build, aby se VSE prekompilovalo. Pripadne prenest
ciste zdrojove texty do jineho adresare a zacit znovu v novem adresari.
Podivat se do prohledavanych cest, kam se to vsude diva. Nekde bude neco zapomenute. Ale hleda se to spatne.

komponenta pro TAPI

[*] Liska David <david.liska(zv)aac-czech(tec)cz> - 17.3.2005 10:15:33

Zdravim,
potreboval bych spolehlivou komponentu, ktera by umela tyto dve veci:
1. vytocit cislo
2. reagovat na prichozi volani

Mate nekdo neco vyzkouseneho?

Diky, David

Mnoho insertu do FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.3.2005 09:57:27

Ahoj,

mame FB 1.0 a spoustu uzivatelu (cca 5.000), kteri se pres internet
pripojuji k teto databazi (CGI, pozdeji prevedene na DLL). Jde o cca 5
pripojeni za sekundu. Uzivatele dosud pri pripojeni pouze provadeli
pomerne jednoduchy select z jedne tabulky. Nyni zvazujeme, ze by pri
pripojeni do databaze data i vkladali. Jedna se o jednoduchou databazi
[...]

[*] zmo <zmo(zv)volny(tec)cz> - 17.3.2005 09:51:26

Subject: test message