Rozhrani

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.9.2005 08:33:03

Presne receno, v mailu je toto:
"Rozhranni" musi:
byt In-proc COM server
jehoz rozhrani bude pouzivat pouze datove typy OLE Automation.

Diky

Rozhrani

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 20.9.2005 08:37:04

Inproc server je COM server zapozdreny v DLL knihovne - spousti se v ramci
procesu, ktery server vola. Opak - Out of process server je zapouzdren v EXE
souboru.

Pokladni display

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 20.9.2005 08:19:01

Vlastimil Zdenek wrote:
> Zdravim vsechny,
> prosim o radu a pomoc s VFD display. Je pripojen pres COM port. Muzete mi
> prosim poslat nejake priklady pro komunikaci s display? Smazat obrazovku,
> poslat text,.... Nebo odkaz kde bych nejake priklady nasel.....
>
> Diky moc
>
> Vlasta, D5

Rekl bych, ze ten display bude mit seznam povelu nekde v
manualu/internetu. A pomoci nich se pak domluvis.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/

Pokladni display

[*] Vlastimil Zdenek <vlastimil.zdenek(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2005 08:03:00

[...]

XML, jak zabranit automatickemu generovani atribut

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 20.9.2005 07:26:57

Ahoj vsichni

Pouzivam D7, komponentu TXMLDocument ke generovani dokumentu pro vladni portal. V nem se vyskytuje dvakrat atribut xmlns. jednou v tagu <GovTalkMessage xmlns="http://www.govtalk.gov.uk/CM/envelope"> , podruhe v tagu <RELDPMessage xmlns="http://www.cssz(tec)cz/XMLSchema/reldp/envelope">. Delphi si vsak vymysli dalsi vyskyty tohoto atributu ve znackach mezi RELDPMessage, a to jeste ke vsemu s cestou z prvni znacky. Nevite nekdo jak nastavit TXMLDocument aby si nevymyslel atributy tam, kde je explicitne neuvdu?

Diky

Jaromir Cermak

ukoncovani threadu - oprava

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 20.9.2005 00:02:25

Petr Fejfar wrote:

> 1.a Test := TxxxThread.Create(FALSE);
> 1.b Test.FreeOnTerminate := TRUE;
>
> To uz je v paralelnim prostredi spatne, protoze nez hlavni thread
> dojde na radek 1.b, muze byt thread spusten a ukoncen (treba
> vyjimkou) apod a tudiz uvolen atd.

Sorry, to mi uteklo: ten thread nebude samozrejme uvolnen ale jen ukoncen,
kdyz jeste nemel nastaveno FreeOnTerminate.

pf

ukoncovani threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.9.2005 23:46:24

Vlastimil Burian wrote:

> to si ze me strilis? myslim to prece tak ze kdyz mam nastaven priznak
> FreeOnTerminate tak se destruktor NE MNOU ale SAM vyvola preci.

Proc? Je-li slovni popis jedinym voditkem k realite, je treba se vyjadrovat
co mozna nejpresnejsi - jinak tady jen ztracime cas :-(

Pak to tedy neni na konci rutiny Execute, ale po jejim ukonceni
a to je docela rozdil. Takze naposledy jako projev dobre vule ;-)

1. Ty si vytvoris thread v rezimu FreeOnTerminate - jestli si to pamatuju,
tak neni vytvaren jako Suspended tzn, ze mas zrejme neco takoveho:
[...]

2. Po nejake dobe, aniz bys mel zajisteno, ze reference na thread je stale
platna, zavolas Test.StopCounting;

3. Od teto doby uz NIKDE v hlavnim threadu ani nikde jinde
k nicemu nepouzivas hodnotu promenne Test
(protoze jestli jo, tak se neni cemu divit ani co resit
- jedine zpusob, jakym zjistujes, co ti ten program dela)

4. Metoda TxxxThread.Execute se ti ukonci.

5. VCL z procedury ThreadProc zavola automaticky Thread.Free,
cimz se vyvola destruktor TxxxThread.Destroy

6. Destruktor zavola inherited Destroy a to vyvola vyjimku
ERROR_INVALID_HANDLE (6)

***

Je to takhle spravne?

Kdyby to tak bylo, tak by ti to IMHO na zadnou chybu nepadalo.
Takze tam nekde musis delat neco nepristojneho ;-)

HTH, pf

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 23:12:22

> [...]

to si ze me strilis? myslim to prece tak ze kdyz mam nastaven priznak
FreeOnTerminate tak se destruktor NE MNOU ale SAM vyvola preci.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.9.2005 23:02:21

Vlastimil Burian wrote:

Aby tahle diskuse mela zrejme vubec nejaky smysl, tak
asi budes muset poslat svuj kod popr. vytvorit nejake strucne
demo, na kterem pujde tvuj problem zopakovat.

> [...]
vetou:

> Ve FreeOnTerminate rezimu je proste na konci execute

self.Destroy;
end;

pf

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 22:44:19

> [...]
> platit i mezi radky 5 a 6, ale samozrejme i 7 atd.
>
> Proste jakmile chces se threadem v rezimu FreeOnTerminate
> komunikovat PO JEHO SPUSTENI, MUSIS si zajistit, ze reference
> na jeho instanci je stale PLATNA.
> TECKA.
>
> To, ze se ti thread ukonci a automaticky uvolni tj. dealokuje pamet
> a zavre handle, ale ty na nej presto neopravnene zavolas Free/FreeAnNil
> a spustis tak jeho destruktor, ktery si z puvodne alokovane pameti
> vezme hodnotu jiz zavreneho handleru a preda ji jako argument
> do volani API funkce WaitForSingleObject je tim lepsim pripadem,

ja ted vazne nevim jestli jsi to spatne nepochopil - JA NA NEJ PRAVE NEVOLAL
FreeAndNil pokud byl ve FreeOnTerminate rezimu takze nejde o opakovane
ruseni cili jak popisujes logicky nasledovanou "chybnou referenci"! Ve
FreeOnTerminate rezimu je proste na konci execute rutiny volan destructor a
na jiz popsanem miste vznikne dana chyba.
(* jestli ti spatne rozumim tak se vazne omlouvam jen chci vyvratit moje
podezreni ze jsi to trosicku pochopil jinak nez to je - jestli tomu tak neni
neztrat nervy a trosku na me zpomal - v tech vlaknech se nepohybuju tak
dlouho *)

Zaokrouhlovani a editovani cisel

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 21:26:13

Ja nevim, ale neni to tak davno co jsme tady zaoukrouhlovani probirali a dokonce na padesatniky. Pokud ti vyskoci takovy cislo, tak nejjednodussi ochrana je useknout na desetiny, nic jinyho te stejne nezajima, popr. zaokrouhlit na pade. Jen mi nedochazi jak jsi dostal to cislo, jestli zapisem do TEdit a potom ctenim a opetovnym zapisem z funkce, i kdyz takovy pripad nepresnosti se mi nestal ani pri obycejnym FloatToStr a obracene. Na bezproblemovy prevod na string pouzivam format fn, kde muzes presne definovat ze chces prevod do meny a jak.

Jo a jen tak na okraj existuje free komponenta NEdit ktera vse resi bez pomocnych funkci a umoznuje nastavovat rozsah hodnoty.

>Ahoj,
>
>hledal jsem v konferenci, ale nenasel.
>
>Prosim o informaci, jak resit praci s realnymi cisly resp. s
>jejich zobrazenim. Ve sve aplikaci vystavuji pokladni doklady s
>polozkami, jejichz cena muze nabyvat realnych hodnot. Cenu mohu
>editovat v TEditu. Tedy do TEditu zapisuji realne hodnoty. Jak
>resit pripady, kdy realne cislo je vyjadrene napriklad
>122,3000254?
>
>Dekuji.
>
>Milan Kotaska
>mkotaska(zv)post(tec)cz

ukoncovani threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.9.2005 20:18:08

Vlastimil Burian wrote:

> [...]

vezme hodnotu jiz zavreneho handleru a preda ji jako argument
do volani API funkce WaitForSingleObject je tim lepsim pripadem,

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 19:56:07

> [...]
> Ovsem pokud se to stanem, tak thread jiz neexistuje
> tj. jeho handle bylo zavreno a pamet dealokovana, ale promenna Test stale
> ukazuje do pameti, kde byl puvodne alokovan,
> ale jeji obsah je NEPLATNY !!!
>
> Jaky to bude mit dopad na chovani programu nelze predvidat, protoze
> zalezi
> jak a k cemu byl ten blok pameti puvodne
> zabrany instanci threadu pouzivan. Pokud nebyl, tak tam zustane nejaky
> posledni obraz stavu toho threadu a pak se to projevi treba tim Invalid
> Handle v pripade volani OS jak popisujes, jindy se to projevi ruznymi AV

To se ale pokud vim netyka daneho problemu - vypocet trva tak dlouho dokud
ja nezavolam StopCounting (je casove limitovany - napr 60 sekund) - ale ja
aplikaci zamerne ukoncim drive tudiz i vlakno 100%-ne existuje a bezi,
referencni promenna Test obsahuje 100%-ne porad platny pointer. Navic neslo
o chybnou referenci promenne - naopak ... vyjimka "Thread Error: Neplatny
> [...]

> budes dusledne pouzivat if Assigned(Test) then ...
>
> Ponekud komplikovane a neprehledne: ponauceni z toho by melo byt, ze mimo
> presne indikovane pripady neni duvod zachazet se threadem jinak nez s
> ostatnim prostredky jako jsou objekty, pametove bloky, soubory atd. tj.
> ridit jeho zivotni cyklus explicitne pomoci Vytvor / try-finally / Zrus.
>
> Mezi ta indikovana pouziti FreeOnterminate patri napr. obsluzne thready
> klientu na serverech, kdy jde v podstate jen o vytvareni vicenasobnych
> instanci teze tridy threadu, ktere zpravidla navzajem ani se svym

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.9.2005 18:31:57

> [...]
> editovat v TEditu. Tedy do TEditu zapisuji realne hodnoty. Jak
> resit pripady, kdy realne cislo je vyjadrene napriklad

Ahoj,
Pokud jde o penize mrkni se na typ currency a vse okolo nej.

Ludek

Zaokrouhlovani a editovani cisel

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 18:21:56

> [...]
> editovat v TEditu. Tedy do TEditu zapisuji realne hodnoty. Jak
> resit pripady, kdy realne cislo je vyjadrene napriklad

no ja nevim jak ostatni ale ja z tveho popisu nechapu o cem vubec mluvis -
co ze mas za problem s temi cisly a TEditem?

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 18:01:54

> A neni trochu zbytecne pridavat si vlastni priznak pro ukonceni vypoctu?
> Pokud vim tak procedura Terminate pouze nastavi priznak Terminated na
> ktery se musim stejne ptat pokud chci ukoncovat vse korektne. Jak jste
> psal drive tak tam mate cyklus repeat - until. Pokud tam neco takoveho mam
> tak pisu "until Terminated" pripadne dalsi podminky a nemam s tim zadne
> problemy.

jasne, ale ladil sem to kdyz jsem hledal pricinu vyjimek ... abych si byl
stoprocentne jisty ze ukonceni je volano z toho daneho mista odkud jsem
hledal pricinu ... jinak je to v tomhle pripade samozrejme zbytecne takze
jsem to po ladeni prepsal

Zaokrouhlovani a editovani cisel

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 19.9.2005 17:07:30

[...]

JoyStick, gamepad

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 19.9.2005 16:32:53

Ahoj,
staci pouzit joyGetPosEx z mmsystem, umi 32 tlacitek.

Vaclav Sazima

Venca Zaruba wrote:

> HI *,
> Potrebuji zjistit stisk tlacitek >4. Modifikoval jsem mmsystem.pas a JvJoystick.pas, ale utopil jsem se pri tom :-( Nemate to nekdo, moc a moc prosim, vyreseno (XP,D7P) ?
>
> Prijemny zbytek dne
> Vasek Zaruba
> 8^)

Out of resources

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.9.2005 14:28:43

> Uplne vyradit ikony formularu nebo je pouze nenacitat za behu ale pouze
> nastavit v design time?

Ja jsem je vyradil uplne - v design-time. V runtime jsem ikony formu
nikdy nemenil. Nicmene i do toho design-time se ty ikony dostaly
nejakym omylem, asi to nekdo zkousel, ja je tam nechtel. Po delsi dobe
mi nekdo radil, at overim format ikony - pocet barev apod. - ale to uz
jsem neresil. Takze nevim, jestli mohla byt chyba v nevhodne zvolene
ikone. Bohuzel lip poradit neumim - je to z me strany jen namet, protoze
urcita podoba problemu tu je.

David Lebeda

Loadovani BLOBu v ASP.NET (C# )

[*] Miloslav Pojsl <pojslm(zv)elektlabs(tec)cz> - 19.9.2005 14:18:42

Zdravim vsechny,

prosim nevi nekdo, jakym zpusobem se dostat k datum ulozenych ve
FireBirdovske databazi ve forme BLOBu? Data maji znamou strukturu
(recordy vlozene v Delphi)

Diky za jakekoli podnety

--
Mgr. Miloslav Pojsl
programator

Nacteni a ulozeni property do .dfm

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 19.9.2005 14:12:41

Napsal J. Bouchala
Konkretne potrebuji ulozit hodnoty vlastnosti (property) objektu me tridy odvozene primo od TPersistent. Tyto objekty vytvarim dynamicky za behu aplikace. Cim se spusti provedeni procedury DefineProperties? Pokud by slo o komponenty-vlastnene formularem doslo by patrne k ulozeni automaticky, alespon v dobe navrhu. Kde je ukryt mechanismus toho automatickeho ulozeni nemohu to dohledat. Je mi to nekdo schopen objasnit?
Pouzil jsem tutez tridu jako objektovou vlastnost komponenty a v tu chvili se vse ukladalo do souboru.dfm zcela bez problemu automaticky.

Define properties musis volat pokud vim pouze na nestandardni typy, u
standardnich zajistuje streaming automaticky Delphi pomoci RTTI. Vic o
tom nevim, ale nahledl bych do zdrojaku a hledal TReader, TWriter.

Jiri Bouchala napsal(a):
> Tridy odvozene od TPersistent umi ukladat hodnoty published property do streamu - .dfm. Jak to delaji?
> Pro ulozeni je nutne volat proceduru DefineProperties - virtual, kterou je nutne v potomku prepsat nebot je prazdna. Deje se to nekde na urovni objekt inspektoru? Nebo jak a kde mechanismus najdu? A tudiz ulozeni hodnoty property nastava jen v dobe navrhu nikoli pri zmene za behu?
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

ukoncovani threadu

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 14:02:40

> [...]

Jak jste psal drive tak tam mate cyklus repeat - until. Pokud tam neco takoveho mam tak pisu "until Terminated" pripadne dalsi podminky a nemam s tim zadne problemy.

Milan

Out of resources

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 19.9.2005 14:00:40

> Prosim o radu, jak mam ve velkem projektu s cca 150 formulari a
> spoustou z nich zdedenych zjistit, kde mam chybu, protoze obcas
> projekt spadne na:
>
> Graphics.OutOfResources
> Graphics.GDIError
> Graphics.GDICheck
> Graphics.ReadIcon
> Graphics.TIcon.HandleNeeded
> Graphics.TGraphic.LoadFromFile

Uplne vyradit ikony formularu nebo je pouze nenacitat za behu ale pouze
nastavit v design time?

Diky

Jan Skopovy

Nacteni a ulozeni property do .dfm

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 19.9.2005 13:04:36

Jiri Bouchala napsal(a):
> [...]

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 19.9.2005 12:30:33

> [...]
> nich zdedenych zjistit, kde mam chybu, protoze obcas projekt spadne na:

Asi moc neporadim, ale...

[...]

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 19.9.2005 12:12:32

[...]

Nevim, jak mam sledovat "used resources" a "free resources", abych zjistil
pripadne chybne uvolnovani pameti.

Diky za kazdou radu

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

JoyStick, gamepad

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 11:46:30

Ahoj,

nepomohlo by koupit a nainstalovat nejaky USB gamepad, ktery umi tech
tlacitek vic, nez standardni 4 na joyportu?

Peca

Extended MAPI

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 19.9.2005 11:40:29

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Jan Fiala

>Pokud tam bude k dispozici nejaky jiny program, ktery Extended MAPI
podporuje...

OK prave to je to ze moj program pouziva Extended MAPI funkcie. Pri
prihlaseni sa mi to ale zahlasi ze Extended mapi nie je nainstalovane a
doporucuje mi nainstalovat MS Outlook.
Preto neviem ci je treba nejaku kniznicu, alebo je to nieco ako MDAC ze sa
to musi dodatocne nainstalovat.
Mam WXP SP2.
Simple MAPI ide bez problemov.

Diky Miro

JoyStick, gamepad

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 19.9.2005 11:26:26

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.9.2005 10:28:20

Vlastimil Burian wrote:

> ... jeste vetsim prekvapenim bylo jednoduche
> reseni odstranit priznak FreeOnTerminate

Ono to taky jednoduche je, jen si musis uvedomit,
ze spustenim podruzneho threadu sis vypustil z lahve gina
jmenem "paralelismus" a tudiz budes muset zmenit svuj dosavadni zpusob
mysleni: je to jako kdyz se clovek ozeni,
tak taky musi zacit brat ohledy na ostatni,
jinak spatne dopadne ;-)

Mejme nasledujici priklad a opomenme,
ze prikazy nejsou atomicke - na podstatu problemu
to nema zadny:

[...]

Firebird Server konfigurace

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 09:42:16

Ahoj,

petr palicka napsal(a):
> Ahoj,
>
> pro embeded FB musi byt cesta lokalni. embeded vubec neumi site.

jasne, ty jsi chtel "normalni" server. Takze:

> celym jmenem a plnou cestou (?10.0.0.1//var/fbdata/data.gdb?)?

ma byt: 10.0.0.1:/var/fbdata/data.gdb
proste IP:<lokalni_cesta_na_serveru>

Peca

Funkce v Sinea 2

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 09:40:16

Aho,j

MaReK Penguin Olsavsky napsal(a):
> Pozor, ono je na vstupu ale opravdu integer, ne string a konvertit to v
> programu si myslim mi vygeneruje zbytecny krok navic... :-(

v progamu nic nemen. Zkus jen upravit tu funkci v Sinee.

Peca

Funkce v Sinea 2

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 19.9.2005 09:38:16

> From: MaReK Penguin Olsavsky
>
> Problem stoji takto
> - mam ciselnou hodnotu na pozici #19
> - kdyz je tato hodnota nenulova, tak ji potrebuji vytisknout, kdyz je
> nulova, tak tisknout nic (proste prazdny znak)
> funkce by mela podle mne vypadat takto:
> IFF(#19<>0,#19,'')
> Kdyz ji zadam jako retezcovou(podle mne by se melo jednat o navratovy
> typ, ... nezobrazi se mi nic.
> Kdyz ji zadam jako ciselnou, ve tvaru IFF(#19<>0,#19,), tak mi v
nulovem
> pripade tu nulu zobrazuje... :-(

To je v poradku. Pokud ma funkce vracet prazdny retezec, musi byt
deklarovana jako retezcova. Vysledkem ciselne funkce nemuze byt prazdny
retezec, ale cislo a tim je spravne 0.

Obe varianty:
IFF(#19<>0,#19,'')
IFF(#19<>'' AND #19<>'0',#19,'')
Jsou pripustne a davaji spravny vysledek. Druha varianta je ale omezena
pouze na cela cisla, nerespektuje mozne zapisy 0,00 ...

> jen si nejsem jist, jestli bych nemel prekonvertit cislo na retezec
> a nevidel jsem konverzni fci v dokumentaci),

Konverze typu se v jednoduchych pripadech (jako je tento) provadi
automaticky. Ve slozitejsich pripadech, kdy se jedna nekolikanasobna
vnoreni, je mozne pouzit vynucenou konverzi typu pomoci vestavenych
funkci STRTONUM a NUMTOSTR.

Vaclav Krmela

Funkce v Sinea 2

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 19.9.2005 09:34:15

petr palicka napsal(a):
> [...]

Pozor, ono je na vstupu ale opravdu integer, ne string a konvertit to v
programu si myslim mi vygeneruje zbytecny krok navic... :-(

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Firebird Server konfigurace

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 19.9.2005 09:26:14

> [...]

>resim ted portaci jedne mensi aplikace z dbase na FirebirdSQL (data moc
>bobtnala a stav uz byl neudrzitelne pomaly). Potreboval bych vedet, jak
>je to se zadanim cest pri pouziti FbSQL. Pri pouziti embedded verze je
>to jasne, ale pri pouziti normalniho serveru mam mensi nejasnosti.
>Prepnu na patricnou knihovnu a nastavim prislusny server (at uz jmenem,
>nebo IP adresou), potrebuji jeste nastavit cestu, otazka je jak. Jestli
>ji jen urcit lokalne na serveru (napriklad /var/fbdata/data.gdb), nebo
>celym jmenem a plnou cestou (?10.0.0.1//var/fbdata/data.gdb?)?

Napis to trebas 192.168.1.1:c:\data\data.gdb
Tom
p.s. pokud pouzivas nestandardni port tak za IPcko jeste cislo portu.

Firebird Server konfigurace

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 19.9.2005 09:22:14

Mame nekolik instalaci, kde se pripojujeme z Win stanice na Firebird bezici na Linux. serveru. V tomto pripade pristupu ze vzdalene stanice plnime property DatabaseName uplnou cestou, tj. vcetne IP adresy:
"10.0.0.1//var/fbdata/data.gdb"

--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Nacteni a ulozeni property do .dfm

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 19.9.2005 09:16:13

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 09:00:12

ahoj,

pokud definujes funkci jako retezcovou, pak zkus spise:

IFF ( #19<>'' and #19<>'0' , #19 , '' )

Peca

Funkce v Sinea 2

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 19.9.2005 08:54:11

Dobry den,
muj boj s Sinea pokracuje, uz sice vim, co musim udelat, abych patricne
vyfiltroval vystup na papir, ale potykam se jeste s jednim mensim
problemem. Protoze mame Siney verze 5, nemame k dispozici podminene
formatovani a musim pouzit funkce. Problem stoji takto
[...]
typ, jen si nejsem jist, jestli bych nemel prekonvertit cislo na retezec
a nevidel jsem konverzni fci v dokumentaci), nezobrazi se mi nic.
Kdyz ji zadam jako ciselnou, ve tvaru IFF(#19<>0,#19,), tak mi v nulovem
pripade tu nulu zobrazuje... :-(
Je nejaky recept, ktery nevidim?
Dekuji
MaReK Olsavsky

--

- --

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 08:42:09

Ahoj,

pro embeded FB musi byt cesta lokalni. embeded vubec neumi site.

Peca

Firebird Server konfigurace

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 19.9.2005 08:34:05

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 19.9.2005 05:33:45

18.9.2005 m.mrazik:
> Je mozne pouzit funkcie Extended MAPI aj v pripade ak nie je v PC
> nainstalovany MS Outlook.

Pokud tam bude k dispozici nejaky jiny program, ktery Extended MAPI
podporuje...

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

URL escape sekvence

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 19.9.2005 05:33:45

19.9.2005 Vlastimil Burian:
> Pri komunikaci s PHP skripty pres Synapse se mi vyskytl mensi zadrhel ... a
> to ze potrebuju aby vsechny znaky jine nez angl. abeceda byly v escape
> sekvencich (pro nazornost: mezera = %20) ... je v Delphi 7 Ent, JCL 1.95
> nebo Synapse nejaka funkce ktera se o to postara? zatim jsem nouzove napsal
> fci na prevod mezer a nekolika znaku ale uz v zacatku vidim ze to neni vubec
> dobre reseni ...

if Chr(znak) > 127 then Result := '%' + IntToHex(Znak, 2);

Jinak v Synapse v Synacode.PAS je napr. funkce
EncodeURL(text)

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

URL escape sekvence

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2005 01:39:28

[...]

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 18.9.2005 22:29:13

Je mozne pouzit funkcie Extended MAPI aj v pripade ak nie je v PC
nainstalovany MS Outlook.

Diky
Miro

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2005 16:34:44

jen abych objasnil ty chyby EAccesViolation o nichz jsem psal vcera tak ty
vznikaly pri nepouziti Test.WaitFor - v rutine Execute se na konci posila
zprava hlavnimu formulari jenze to jelikoz necekalo na ukonceni teto rutiny
se vetsinou stihlo zrusit a proto vznikala chyba pristupu

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2005 15:48:41

ve FormDestroy jsem se pokousel ukoncit bezici vlakno nasledovne
Test.StopCounting; // misto Terminate, nastavi priznak pro ukonceni
vypoctu
Test.WaitFor; // hlavni vlakno ceka dokud vlakno -Test- nedokonci
Execute rutinu
FreeAndNil(Test); // nakonec uvolneni vlakna - destructor vlakna je jiz
skutecne volan

nejprve jsem vynechal zaverecne uvolneni FreeAndNil jelikoz jsem mel
nastaven priznak FreeOnTerminate a tudiz jsem OCEKAVAL ze po ukonceni
Execute (hlavni vlakno ceka) bude volan destructor - do toho se sice vleze
ale na inherited Destroy; se vzdy vyvola "Thread Error: Neplatny
popisovac (6)" ... jeste vetsim prekvapenim bylo jednoduche reseni odstranit
priznak FreeOnTerminate a nechat zavolani destructoru na FreeAndNil z
hlavniho vlakna (viz vyse) - tam je jiz volan destructor bez jakehokoliv
problemu - mohl bys mi Petre prosim vysvetlit proc doslo k teto na prvni
pohled pro me divne situaci? jedine oduvodneni ktere me napada je fakt ze
kdyz uvolneni (FreeAndNil) volam z hlavniho vlakna tak hlavni vlakno stale
existuje a ceka nez se uvolni thread vypoctu ... zatimco kdyz to necham na
vnitrnim mechanismu samotneho vlakna tak je mozne ze se hlavni vlakno
mezitim jiz samo zrusi a s nim i VCL - rozumim tomu dobre nebo jsem vedle?
docela rad bych toto pochopil

ukoncovani threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.9.2005 02:07:42

Vlastimil Burian wrote:

> zajimave ... cili jestlize ja se nepostaram o ukonceni vlaken pred
> ukoncenim aplikace samotne pak jsou terminovana na urovni systemu (?)

Obecne plati, ze OS zrusi vsechny thready, pokud se z nektereho z nich
zavola ExitProcess a nebo nouzove TerminateProcess.

Takze zalezi na tom, jestli tvoje aplikace dobehne az k tomu
ExitProcess, ktere je na samem konci procedury _Halt0
tj. uplne na samem konci programu.

Ve vazbe na thready bude zalezet hlavne na tom, jak s nimi pracujes,
protoze v TThread.Destroy se na neukonceny thread vola
Terminate (+ Resume na suspended) + WaitFor a pokud thread
na Terminate nereaguje, bude hlavni thread cekat bez timetou na
jeho ukonceni.

Takze kdyz budes napr. explicitne ridit zivotni cyklus threadu
a treba v OnDestroy hlavniho formu udelas Thread.Free
a ten thread se Terminate z nejakeho duvodu neukonci tj. nevrati
se z metody Execute, tak to zustane "viset".

Naopak, kdyz napr. pouzijes thread v rezimu FreeOnTerminate=TRUE
a nikde po ceste pri ukoncovani aplikace nebudes volat Thread.Free,
(a tim ani Terminate), tak hlavni thread dobehne do procedury Halt
a tam zavola ExitProcess.

No a OS na to konto zrusi vsechny thready, ovsem uz se nebudou volat
zadne VCL destruktory, ale pouze si OS uklidi tj. uvolni pamet, pozavira
handlery atd. VCL Framework tou dobou uz neexistuje.

HTH, pf

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2005 00:57:37

> AFAIK tak zadny: kdyz spustis thread, tak woknum reknes, aby spustili
> obycejnou proceduru ThreadProc a predas ji pointer na instanci TThread.
> Uvnitr te procedury se spusti tvoje metoda Execute a pokud ji neukoncis,
> tak thread neskonci.
>
> VCL nikde neudrzuje zadny seznam spustenych threadu a ani nikde
> nezajistuje
> (nema jak), aby se ty thready ukoncily.

zajimave ... cili jestlize ja se nepostaram o ukonceni vlaken pred ukoncenim
aplikace samotne pak jsou terminovana na urovni systemu (?)> Podle toho jak to popisujes me napadlo, ze tak by se mohl chovat thread,
> ktery vlastne nebyl nikdy spusten, ale jehoz kod v metode Execute bezi
> v kontextu hlavniho threadu, k cemuz nestastne pojmenovani metod
> u TThread casto svadi.
>
> Nevypada nahodou tvuj kod takhle:
>
> Thread := TxxxxThread.Create(...);
> Thread.Execute;
>
> misto spravneho
>
> Thread := TxxxxThread.Create(...);
> Thread.Resume;

vlakno neni suspendovano ... je vytvoreno s CreateSuspended False, pokusim
se situaci trochu vic prozkoumat - mam tu same chaoticke a zdanlive
bezduvodne vyvolane chyby ktere se navic objevi jen zridka a ne vzdy na
stejnem miste - to se tyka pripadu kdy se pokousim vlakno osobne terminovat
.... pote napisu nejake presnejsi informace abychom nehledali jehlu v kupce
sena

ukoncovani threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.9.2005 00:31:35

Vlastimil Burian wrote:

> [...]

ktery vlastne nebyl nikdy spusten, ale jehoz kod v metode Execute bezi
v kontextu hlavniho threadu, k cemuz nestastne pojmenovani metod

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 18.9.2005 00:11:33

> vlakna a ma byt nasledne proveden destructor ... ovsem kdyz jsem to zkusil
> tak pri pristupu ve FormClose skoncim na EAccesViolation ... takze vlakno
> dokonce jiz v tuto chvili neni pristupne. Jde mi z toho hlava kolem.

nerad mystifikuji - prave jsem zjistil ze vlakno pristupne je, ale po tom
pristupu se dana EAccesViolation vyhodi v jedne unite ze Synapse ktera se
ale v dane casti kodu vubec nepouzila - co nejdrive se pokusim situaci
objasnit abych neuvadel nepresne informace

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2005 23:59:32

> Zalezi na tom, jak ma thread nastaveno FreeOnTerminate

samozrejme, FreeOnTerminate mam nastaveno ... pri klasickem ukonceni
provadeni vlakna je pochopitelne destructor volan ... ale kdyz ukoncim
aplikaci pred dokoncenim behu vlakna tak se aplikace okamzite ukonci a bez
jakychkoliv problemu (jak nekdo popisoval zamrznuti - nic podobneho...). V
aplikacich ktere pouzivaji vlakna jsem nikdy nenechal uzivatele ukoncit
aplikaci jen tak pri behu vlaken a vse pred ukoncenim aplikace radne
uklidil - u teto jednoduche aplikace se to ale vylozene hodi ... ovsem
nechapu co se deje pri ukoncovani takove aplikace - [TThread].Terminate
volano automaticky ocividne neni jelikoz prave tato rutina nastavuje prom
Terminated ... predpokladal jsem ze to ciste muzu udelat tak ze do
[TMainForm].[OnClose] dam proste [TThread].StopCounting pricemz tato
metoda ma ve vlakne zpusobit radne ukonceni vypoctu .. tim tedy provadeni
[...]

vztah terminace aplikace k terminaci bezicich vlaken. Moc dekuji za odpoved.

ukoncovani threadu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.9.2005 21:55:23

Vlastimil Burian wrote:

> nezastavi v destruktoru (ten sam vola jen ten zdedeny, zadne

Zalezi na tom, jak ma thread nastaveno FreeOnTerminate:

Jestli je TRUE, tak se po ukonceni metody Execute destruktor zavola
automaticky, pokud FALSE, tak je na tobe, abys thread zrusil tj. zavolal
Free/FreeAndNil. A pak se ti destruktor zavola taky.

> ukoncovani app nezabere - tohle uz nechapu ... kdyz je aplikace
> ukoncovana tak neni Terminated threadu true nebo co?

Pokud ho sam nenastavis, tak to nikdo za tebe neudela.

HTH, pf

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2005 19:25:13

no ja to prave krokuju a hledam co se deje pri ukoncovani aplikace - ten
thread je velice jednoduchy - v Execute je prakticky jen repeat cyklus ...
co me zarazi je fakt ze pri ukoncovani aplikace breakpoint nezastavi v
destruktoru (ten sam vola jen ten zdedeny, zadne uvolnovani neni potreba ale
stejne) - zkousel jsem dat do toho cyklu if Terminated then begin ...
ale v nem mi breakpoint taky pri ukoncovani app nezabere - tohle uz nechapu
... kdyz je aplikace ukoncovana tak neni Terminated threadu true nebo co?> No me se stavalo ze progr.zamrzl a neodpovidal dokud thread nedokoncil
> praci a ptoto jsem do vnitrku doplnil na ruzna mista podminku :
> If Terminated Then Exit;
>
> a pri ukoncovani programu felam nasledujici kroky
>
> Thread.Terminate;
> Thread.WaitFor;
> FreeAndNil(Thread);
>
> Zda se mi to ciste a muzu takto ukoncit thread kdykoliv potrebuji

ukoncovani threadu

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2005 18:35:09

> [...]

Thread.WaitFor;
FreeAndNil(Thread);

Zda se mi to ciste a muzu takto ukoncit thread kdykoliv potrebuji

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.9.2005 17:21:01

Vlastimil Burian wrote:
> [...]
> muze aplikaci behem normalne zavrit - napada me - nemam se starat o ukonceni
> ci uvolneni beziciho vlakna nebo je korektni to nechat na systemu ??

No thread by mel testovat vlastnost Terminated a kdyztak se hned ukoncit.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

ukoncovani threadu

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 17.9.2005 13:56:47

[...]

Nelze smazat slozku

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 17.9.2005 12:12:40

> Zkus poslat zdrojak. Volas po ukonceni vyhledavani souboru FindClose?

Hmm, to bylo ono. Nemel jsem tam FindClose. Na W9X to fungovalo, tak mi ani
nedoslo, ze by tam melo byt.

Diky, Honza.

Nelze smazat slozku

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 17.9.2005 08:14:21

> [...]

> tak chova?

Zkus poslat zdrojak. Volas po ukonceni vyhledavani souboru FindClose?

Tomas Juricek

Jak najit v registrech SMTP Server

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 17.9.2005 08:16:21

Zdravim,
v registrech potrebuji najit SMTP Server. Outlook Express ma tento udaj v
...Accounts - ConnectionSettingsMigrated = 00000001 an na adrese
Accounts/00000001/SMTP Server najdu co potrebuji.
Ale v Outlook 2003 je tento udaj ulozeny ne jako string ale jako char a dale
nevim kde je ulozeny ten ConnectionSettingsMigrated = 564687321321.

Muze mi nekdo pomoci jak na Outlook 2003 zjistit SMTP Server
Diky Pavel ZIDEK

Nelze smazat slozku

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.9.2005 08:14:21

Jan Naiser wrote:

> Pokud ale pouziju k vyhledani souboru FindFirst a v cyklu mazu soubory

Predpokladam, ze tam mas FindClose...

pf

Nelze smazat slozku

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 17.9.2005 01:43:54

> Myslim, ze i vlakno ma svuj aktualni adresar. Jinde by snad problem
> byt nemel. Pokud je ta slozka skutecne prazdna a neni vyuzivana zadnou
> aplikaci, system ti ji dovoli smazat.
> Pokud slozku zkusis vymazat pomoci WinAPI, ziskas chybovy kod, ktery by ti
> mohl napovedet vice.

Tak jsem to znovu otestoval. Vytvoril jsem si jednoduchy programek na 2
tlacitka Vytvor a Smaz. Vytvorim slozku, vygeneruju do ni soubor, pote
soubor smazu a smazu i vytvorenou slozku.

[...]

Honza.

zdrojak z TWebBrowser - vyreseno

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 21:33:35

Byt jsem dalsi komponenty nechtel instalovat, nahodil jsem Synapse, v
archivu jsem dohledal potrebnou rutinu - HttpGetText z unity httpsend.> pachtim se s problemem kdy komunikuju s PHP skripty pomoci komponenty
> TWebBrowser.Navigate ... hezky to sice funguje ale skript mi pri chybe
> vrati
> cisty text (jedno slovo) a ja nemuzu dojit na to jak ho z TWebBrowser
> dostat
> ??? nechapu co prehlizim ale vazne to nevidim
> nebo mi muzete klidne poradit jinou komponentu pokud mate zkusenost s
> necim
> jinym ale aby to bylo standardne v Delphi 7 Enterprise nebo JCL 1.95, nove
> na tohle nechci

sifrovani retezce

[*] lelicek(zv)volny(tec)cz - 16.9.2005 16:35:15

Ahoj,
to je prekvapive moc dobry napad a vetsina systemu je vytvorena
prave takto. Bezpecnost tohoto systemu ulozeni hesla je mnohem
vyssi nez kryptovaneho hesla (zejmena proti obsluze systemu). Pro
dosazeni jeste vyssi urovne se doporucuje do hash vlozit jeste
nejakou dalsi, jedinecnou cast. Duvod je ten, pokud ma nekdo stejny
hash hesla jako ty tak znas jeho heslo. Pouziva se zejmena tam kde
je maly prostor hesel napr. oblibene PIN k platebni karte.

Pavel

Od: "Vlastimil Burian" <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz>
> to je jasne ale toto vazne neni dobry napad si myslim ...
> dekuji MaRKovi za
> odkaz na DCPcrypt - prave jsem se s tim seznamil a je to skvele
> - funguje
> presne tak jak potrebuji a obsahuje vlastne vsechna pouzivana
> sifrovani/hashovani takze co si vic prat, doporucuji

nacteni resource pro urcitou komponentu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.9.2005 15:39:10

> Muj problem je asi v tom, ze jsem si na zacatku myslel, ze je
> to jednoducha otazka ;-)
> Proste potrebuji vyresit to, ze kdyz si uzivatel vybere
> nemcinu, tak aby se Label1.Caption zmenil na 'Gutten Tag' a
> vsechno ostatni zustalo jak je. OK?

Lutujem, nenapada ma ziadne jednoduche riesenie.
Okrem toho, ospravedlnujem sa za mylne informacie, natiahnutie resource DLL
nesposobuje zrusenie a znovuvytvorenie komponent.

TOndrej

zdrojak z TWebBrowser

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 15:17:09

[...]

[*] David Liska <davidliska.konf(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 14:29:03

> [...]

Label1.Caption zmenil na 'Gutten Tag' a vsechno ostatni zustalo jak je. OK?

David Liska

nacteni resource pro urcitou komponentu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.9.2005 13:41:00

> Neni to uplne jedno. Ta lokalizace se muze zmenit az po vytvoreni a
> zinicializovani formulare. Na tomto formulari mas za runtime vytvoreny
> nejake dalsi prvky atd. Kdyz v tomto momentu uzivatel zmeni
> tu lokalizaci (resource), nemuzu si dovolit recreate celeho formu.
> Zmizely by ty runtime prvky, atd. Pak tady mas datamodul na ktery se
> linkuji vsechny vytvoreneformy. Ten taky nemuzes jen tak zrusit.
> To uz by bylo na restart aplikace a to nechci.

Myslel som, ze sa jedna o standardnu lokalizaciu z resource DLL ako je to
popisane v dokumentacii Delphi, a v tom pripade myslim nastane zrusenie a
znovuvytvorenie vsetkych komponent, tusim okrem rootu.

V kazdom pripade, co sa v aplikacii deje, je pod Tvojou kontrolou, takze
preco by mal byt problem po nacitani nejakeho resource bud priamo z EXE
alebo z externej DLL si hodnoty prave nacitanych vlastnosti niekam ulozit.
Ak tam mas prvky vytvorene neskor v runtime asi nie je az taky problem
vytvorit ich potom v runtime znova?

> Moje myslenka je, ze prolezu vsechny komponenty, ktere neco
> zobrazuji a jen tem nastavim spravny Caption z lokalizacniho
> resource. Nasel jsem TReader.ReadRootComponent. Pomoci tohoto dokazu
> znovu nacist resource, ale jen pro cely form. Neprisel jsem na to,
> jak precist data jen pro urcite komponenty.

To urcite nebude jednoduche - komponenty na formulari/frame atd. mozu byt
rozne prepojene a zavisle medzi sebou navzajom a tiez s prvkami na inych
formularoch, takze je dost problem nacitat to inak nez vsetko v presne
definovanom poradi, ako to robi TReader.
Napriek tomu, nie je mi zatial celkom jasne, v com spociva Tvoj problem.

nacteni resource pro urcitou komponentu

[*] David Liska <davidliska.konf(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 13:02:57

> [...]

jen pro cely form. Neprisel jsem na to, jak precist data jen pro urcite

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.9.2005 11:42:51

> [...]
> behu zmenit (ruzne lokalizace).

To je jedno, hie? ;-) Hned po nacitani z resource su hodnoty rovnake ako v

[*] David Liska <davidliska.konf(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 11:34:49

> Predpokladam, ze sa jedna o runtime...
> Precitaj si to hned po vytvoreni formulara (OnCreate), vtedy
> su vsetky komponenty v stave zodpovedajucom tomu, co je
> ulozene v .dfm resource.

Ano, runtime...
Potrebuji cist opravdu z resource, protoze ten se muze za behu zmenit (ruzne
lokalizace).

David

nacteni resource pro urcitou komponentu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.9.2005 10:50:46

> [...]

Precitaj si to hned po vytvoreni formulara (OnCreate), vtedy su vsetky
komponenty v stave zodpovedajucom tomu, co je ulozene v .dfm resource.

XPManifest - odstraneni

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 10:42:45

je potreba odstranit unitu XPMan z uses ... komponenta sama nema zadnou
funkci, pokud budes chtit pouzit XP styl staci pridat do programu tuto unitu
(pro prehlednost do hlavniho formulare nejspis)
> Dobry den,
> (Delphi 7; Windows XP profesional)
>
> Zkousel jsem jaky vzhled bude mit moje aplikace v XP stylu polozil jsem
> komponentu XPManifest na formular, vzhled mi nevyhovoval, tak jsem
> komponentu odstranil, jenze XP styl zustaval a nedari se mi ho odstranit.
> (po kompilaci je stale na konci exe souboru manifest :-( )
> Smazal jsem vsechny pomocne soubory ( *.cfg; *.dof; *.dsk; *.res; *.dpp;
> *.dcu) a zustaly jen soubory *.dfm a *.pas a *.dpr. presto styl XP
> nezmizel.....

XPManifest - odstraneni

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 16.9.2005 10:30:44

nezustal v uses?
Martin

> [...]
> Smazal jsem vsechny pomocne soubory ( *.cfg; *.dof; *.dsk; *.res; *.dpp;
> *.dcu) a zustaly jen soubory *.dfm a *.pas a *.dpr. presto styl XP

XPManifest - odstraneni

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 16.9.2005 10:26:44

[...]

A. Spurny

Jakou komponentu pro proxy server

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 16.9.2005 10:08:40

> Dobry den, snazim se vytvorit HTTP proxy server a zajimalo by me ktere
> sitove komponenty by byly asi nejvhodnejsi. Nebo jestli nekdo vite o
> jiz existujicim projektu, tak dejte vedet.

V Synapsi dokonce mas HTTP proxy jako demoaplikaci.

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

nacteni resource pro urcitou komponentu

[*] David Liska <davidliska.konf(zv)seznam(tec)cz> - 16.9.2005 10:02:40

Ahoj,

nevedel byste nekdo, jak nacist resource pro urcitou komponentu na
formulari? Napriklad mam na formulari nejaky Label a chtel bych zjistit jeho
Caption ulozeny v resource.

Diky, David

Nelze smazat slozku

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 16.9.2005 07:18:20

> [...]

aplikaci, system ti ji dovoli smazat.
Pokud slozku zkusis vymazat pomoci WinAPI, ziskas chybovy kod, ktery by ti mohl napovedet vice.

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmail(tec)com> - 16.9.2005 06:46:16

http://www.indyproject.org/

On 16/09/05, Roman Kubin <r.kubin(zv)jcee(tec)cz> wrote:
> Dobry den, snazim se vytvorit HTTP proxy server a zajimalo by me ktere
> sitove komponenty by byly asi nejvhodnejsi. Nebo jestli nekdo vite o jiz
> [...]

[*] Roman Kubin <r.kubin(zv)jcee(tec)cz> - 16.9.2005 06:28:13

[...]

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 15.9.2005 19:11:25

> [...]

aplikaci, system ti ji dovoli smazat.
Pokud slozku zkusis vymazat pomoci WinAPI, ziskas chybovy kod, ktery by ti mohl napovedet vice.

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 15.9.2005 19:01:24

> [...]

To jsem zkousel jako prvni. Ale i kdyz jsem v jine slozce, tak to system
drzi a nepusti. Ani zvenku se to neda smazat. :-(

Localhost - Prilis mnoho uzivatelu

[*] mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz - 15.9.2005 18:57:23

Moznost samozrejme existuje. Jedna se o nejaky Patch v registrech... Bohuzel jsem zapomnel, kde ho najit... pouzij Google...

"Petr Reichl" <p.reichl(zv)gmail.com>napsal:
__________
>Nevim jestli mate IIS na Windows Server nebo to co je soucasi verze
>Profesional. Ta v Profesional je limitovana na urcity pocet spojeni
>(myslim, ze 5) a pokud vim neni moznost jak tohle obejit. Pokud ano,
>rad se poucim.

Nelze smazat slozku

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 15.9.2005 18:51:23

> [...]

Problem by mohl byt v nastaveni aktualniho adresare aplikace. Pokud je
nastaven na tu nove vytvorenou slozku, nemuzes ji smazat.

Btrieve - prace s daty

[*] Antonin Rezac <rezac(zv)apls(tec)cz> - 15.9.2005 16:17:12

Pokud mas jen datove soubory a neznas presnou strukturu zaznamu, jses celkem
nahrany, neb btr datovy soubor nenese informaci o strukture - zaznam jse
ulozen jen jako pole bytu. Zjistis z neho pouze delku zaznamu a definici
klicu (pozice+typ+..)

Vojta

> dostal jsem sw Harpagon Magic, ktery pracuje s DB Btrieve a mam za ukol
> vytahnout z jeho zdrojovych *.btr souboru nejaka data - zbozi, ceny,
> stavy skladu atd.
>
> Ktere komponenty pouzivate na praci s Btrieve?
> Jak se da zorientovat v datech? Docetl jsem se, ze by k tomu mely byt
> DDF (Data Definition File)
> soubory, ale ta instalace Harp. Magicu zadne neobsahuje.
> Dokazu rozlustit strukturu dat i bez nich? Dokaze to nejaka komponenta
> rozpoznat a zobrazit?

Nelze smazat slozku

[*] Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz> - 15.9.2005 14:43:04

Preji pekny den,
(D6, WXPProf)

[...]

[*] Petr Reichl <p.reichl(zv)gmail(tec)com> - 15.9.2005 15:15:07

> [...]
rad se poucim.

> IIS ma nastaven limit a ten je prekrocen. Resenim je ho bud zvysit, nebo

RELDP, sifrovani, kde delam chybu

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 15.9.2005 14:59:05

Prevzal jsem komplet tvuj postup a vysledek stale stejny. Sprava nejde Desifrovat Pro kontrolu pouzivam ladici verzi MRP, ktera mi chodi. Dokonce jsem instaloval certifikaty od MRP a porad totez. Nemuze byt nejaky problem v TXMLDocumentu, nebo ve verzi CAPICOM, MAM TO NA VWINDOWS XP. CAPICOM 2.x.
Jaromir Cermak

From: Milan Tomes [mailto:delphi(zv)haida(tec)cz]
[...]

!!!');
[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.9.2005 10:28:32

> [...]

> prijme a posle mi acknwledgement, v zapeti mi prijde e/mailem
> chyba ze spravu nejde desifrovat. Podle mne je ale sifrovaci

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 15.9.2005 10:14:30

Ahoj vsichni

Morim se s tim uz hodne dlouho a nic me nenapada. posilam data na cssz z programu v D7 ent. Ladici vladni portal data prijme a posle mi acknwledgement, v zapeti mi prijde e/mailem chyba ze spravu nejde desifrovat. Podle mne je ale sifrovaci certifikat spravny, to so poslu v tagu body vznikne nasledujici funkci (bere se to z globalni promenne ZData):

function TFORELDP.Zasifruj:Boolean;
var myStore,myCert,encData:Variant;
i:Integer;
lwsPom:WideString;
begin
//Zasifrovani
Result:=False;
try
myStore:=CreateOleObject('CAPICOM.store');
encData:=CreateOleObject('CAPICOM.EnvelopedData');
//encData:=CreateOleObject('CAPICOM.EncryptedData');

//tady to musis projit a najit ten certifikat kterej ma v nazvu cssz
myStore.Open(2,'AddressBook',0);
for i:=1 to myStore.Certificates.Count do
if (Pos('cssz', myStore.Certificates.Item[I].SubjectName) > 0) then
begin
myCert := myStore.Certificates.Item[I];
end;

encData.Algorithm.KeyLength:=0; //maximum
encData.Algorithm.Name:=3; // 3DES
lwsPom:=xmldRELDP.XML.Text;
while Pos(#13#10,lwsPom)>0 do
Delete(lwsPom,Pos(#13#10,lwsPom),2);
encData.Content:=lwsPom;//vymenaData je string kterej obsahuje XML dat. vetu
encData.Recipients.Clear;
encData.Recipients.Add(myCert);
ZData:=encData.encrypt(0);
Result:=True;
// myStore.Close;
end;

Moznost s pridanim mezery a natazenim na sudou delku dopadne stejne a to i kdyz radek encData.Content:=lwsPom;

nahrandim encData.Content:=StringtoWideString(lwsPom);

prosim poradte kde delam chybu

Jaromir Cermak

Problemy s TRichEdit - Snad vyreseno

[*] Ing. Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 15.9.2005 09:12:21

Uz jsem na to nejspis prisel, vypada to jako by ten dany rez pisma
neumel nektere znaky a proto si prepinal do jineho pisma/velikosti ktera
to uz umi. Zajimave ale je ze to nedelaji jen ceske znaky.
Hloupe je ze se to prepne ne na jeden jediny znak ale i pro dalsi, a pak
to vypada dost osklive.

p.s. Pouzivam, zkousel jsem i DefAttributes, ale vysledek byl
pochopitelne stejny

tom

Jan Fiala napsal(a):
> 13.9.2005 Ing. Tomas Krejzek:

> A jakym zpusobem menis font ? Pouzivas SelAtttributes ?

Btrieve - prace s daty

[*] Marcel Mikel <mikel(zv)janos(tec)cz> - 15.9.2005 08:58:20

Btrieve dela firma Pervasive (www.pervasive.com). Lze tam stahnout
instalacky trial verze a jsou tam i komponenty pro Delphi. Nevim ale, zda
jsou uplne zadarmo nebo jsou je k registrovane verzi.

Marcel Mikel

From: "Lukas Barton" <lukas(zv)cnawr(tec)cz>
> jak zaridim promazani XML souboru od TClientdataset, od logu mazanych a
> menenych dat?
> Nejak mi ten soubor bobtna.

Viz metoda MergeChangeLog ci vlastnost LogChanges.

Petr Vones

Btrieve - prace s daty

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 23:39:33

Zdravim konferenci,

[...]

David Klodner
D5, FB

Sweep TClientdataset - XML ukladani

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 14.9.2005 23:37:32

Ahoj,

jak zaridim promazani XML souboru od TClientdataset, od logu mazanych a
menenych dat?
Nejak mi ten soubor bobtna.

Diky,

Lukas

Barvy ve StringGridu

[*] Ing. Pavel Zilinec <pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 22:09:26

Napriklad ...
StringGrid.canvas.Font.Style := [fsBold]
StringGrid.Canvas.Brush.Color := clAppWorkSpace;
StringGrid.canvas.Font.Color := clWindow;

Jinak jeste k tomu zarovnavani textu doprava ... asi bude zapotrebi
pred samotnym vykreslenim zrusit puvodni obsah: StringGrid.Canvas.FillRect(Rect);
--
ing. Pavel Zilinec
MailTo:pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Wednesday, September 14, 2005, 5:39:01 PM, bylo napsano:

K> Jak lze ve StringGridu menit barvu pozadi a pisma v bunkach?
K> Z.Kalhous

Text ve StringGridu doprava

[*] Ing. Pavel Zilinec <pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 22:05:26

Udalost OnDrawCell:
var MyValue : string; x : Integer;

MyValue := gridCeny.Cells[ACol, ARow];
x := StringGrid.Canvas.TextWidth(MyValue);
StringGrid.Canvas.TextOut(Rect.Right - 4 - x, Rect.Top + 2, MyValue);

--
ing. Pavel Zilinec
MailTo:pavel.zilinec(zv)seznam(tec)cz

Prog-Soft s.r.o. Plzen
Informacni system pro vyrobce
a distributory napoju

Wednesday, September 14, 2005, 3:12:49 PM, bylo napsano:

K> Muzete mi nekdo poradit jak docilim toho, aby text vkladany do bunky StringGridu
K> StringGrid.Cells[i,j]:='neco';
K> byl zarovnany doprava?
K> Z.Kalhous

OT: C# 3 a LINQ

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 14.9.2005 21:01:16

http://msdn.microsoft.com/netframework/future/linq/

Erik Salaj

frekvence CPU

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 14.9.2005 17:49:02

Vlastimil Burian wrote:
> potrebuji zjistil oznaceni a frekvenci procesoru - v JCL jsem nasel unitu
> JCLSysInfo a v ni proceduru GetCpuInfo ... ta do recordu naplni mnoho udaju
> o CPU ... nemuzu akorat zjistit rozdil mezi RawFreq a NormFreq ?? prosel

Jedno bude asi prima (treba 299,7MHz) a druha "pekna" (treba 300MHz).

> jsem si archiv kde padla minuly rok diskuse o tom ze tato procedura pada na
> rychlych strojich ... P4 > ... mam aktualni JCL ... vi nekdo zdali tento
> problem pretrvava ci je jiz zazehnan ??

Myslim, ze v poslednich JCL je to jiz fixnuto.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Barvy ve StringGridu

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 14.9.2005 17:39:01

Jak lze ve StringGridu menit barvu pozadi a pisma v bunkach?
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

frekvence CPU

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 16:30:56

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 16:02:54

> Aby nevznikla mylka, s tou nemam vubec nic spolecneho... Autorem je, pokud
> se nemylim, Tomas Krysl.
>
> Karel Rys

no jej, hezky se vam prolinaji jmena - uz na to taky nevidim jak se mi mlzi
oci :-)

Text ve StringGridu doprava

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 14.9.2005 15:12:49

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.9.2005 15:08:48

Vlastimil Burian dne 14 Sep 2005 v 14:44:

> [...]
> jsem zvedav

Aby nevznikla mylka, s tou nemam vubec nic spolecneho... Autorem je, pokud se nemylim, Tomas Krysl.

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.9.2005 15:00:48

Vlastimil Burian wrote:

> duvodem je ze v jinem projektu potrebuji sifrovat i jine veci - texty
> v souborech a tam mi hashovani nepomuze ... jinak kdyz se nad tim
> zamyslim tak u tech hesel mas pravdu - ulozeni hashe je jiste
> bezpecnejsi

Samozrejme, zejmena proto, ze hesla jsou kratka a v rade pripadu
odhadnutelna slova - existuji slovniky nejcasteji pouzivanych hesel.

A kdyz prihledneme k tomu, ze rada sifer je zalozena v podstate
na ruzne "slozitem" xorovani, tak na pocatku bloku byva ta "slozitost"
nejmensi a da se pri dostatecnem poctu pokusu na znamych datech
dostat ke klici viz treba utok na RC4 tady http://en.wikipedia.org/wiki/Rc4

Ono by asi vubec bylo uzitecne, nez se pro nejakou sifru rozhodnes,
abys nahlidnul treba do te wikipedie, kde jsou ty sifry docela
hezky popsane a konfrontoval jejich vlastnosti s pozadavky, ktere na
bezpecnost mas.

A pridanim dostecne velkeho kusu nahodne vyplne
pred zacatek vlastnich dat urcite nic nezkasis ;-)

pf

sifrovani retezce

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 14:44:46

viz muj predchozi prispevek - nepotreboval sem to jenom na hesla ... a na
hesla mate pravdu ze je hash lepsi - nepremyslel sem nad tim ... Karle, nyni
koukam na Torry na tvou unitu KIcon .. nova verze 1.5 ... jsem zvedav

>A proc to neni dobry napad? Pri rozumne delce hashe to sotva kdy nekdo
>uhodne...

pouziti ExceptDlg z JCL

[*] L?ikola Petr <developer(zv)efg(tec)cz> - 14.9.2005 14:36:46

Zdravim konferenci,
pouzivam ExceptDlg a ExceptDlgMail. V dpr projektu mam tyto obrazovky az na konci, jinak mi "nechytali" vyjimky z obrazovek pridanych pod ExceptDlg.

Pokud jsem dal ExceptDlg uplne na zacatek do dpr (prvni v uses), tak to nechzta zadne vyjimky.

Delam neco spatne, jake je spravne pouziti ExceptDlg?

V soucasne dobe mam ExceptDlg u uses na poslednim miste, ale alikace obcas zhuci bez tohoto dialogu - proc to nechyti ?

Diky za nakopnuti

Petr Sikola

sifrovani retezce

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.9.2005 14:32:45

A proc to neni dobry napad? Pri rozumne delce hashe to sotva kdy nekdo uhodne...

KR.

Karel Rys

Vlastimil Burian dne 14 Sep 2005 v 13:04:

> [...]
> skvele - funguje presne tak jak potrebuji a obsahuje vlastne vsechna
> pouzivana sifrovani/hashovani takze co si vic prat, doporucuji

udf funkcia pre interbase na sposob DECODE z oracl

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 14.9.2005 14:20:44

Ale tento prikay nejde v IB 7.0
ale iba vo fireBirde a ja to musim mat v IB

petr palicka napsal(a):

>Ahoj,
>
>zkus toto:
>
> CASE WHEN (A = B) THEN C ELSE D END

>Peca

sifrovani retezce

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 14:16:44

> [...]

> hesla nikde neukladaji - jen jejich hashe a pokud mozno
> "silnejsi" nez MD5.

udf funkcia pre interbase na sposob DECODE z oracl

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 13:52:42

Ahoj,

zkus toto:

CASE WHEN (A = B) THEN C ELSE D END

Karol Chupek napsal(a):
> ak je A=B tak vrat C Inak vrat D.
> Karol

Peca

Listview a Drag&Drop

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.9.2005 13:46:41

Ahoj,

resim problem s Drag&Drop s pomoci TDragObject. Na formulari mam
Listview a listBox a chci mezi nimi prenaset polozky. Pritom ma byt
behem vleceni krome kurzoru videt i text pretahovane polozky. K tomu
se pouziva potomek TDragControlObject. V podstate uz to mam
rozchozene a funkcni, az na jednu vec. Pri presunu z listboxu se
vytvori DragControlObject presne tak, jak pozaduji a funguje to
spravne. Bohuzel pri presunu z listview se sice dragControlObject sice
vytvori, ale pri tazeni neni pouzivan a misto toho se pri tazeni ukazuje
polozka tak, jak ji implicitne vygeneruji windows(?). Problem je v tom,
ze listview ma jiz podporu drag and drop v sobe primo zabudovanou a
zrejme ma prednost pred mym vlastnim resenim. Nevite nekdo, jak pri
tazeni polozky z listview docilit toho, aby se zobrazovalo to, co si
porucim ja?

udf funkcia pre interbase na sposob DECODE z oracl

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 14.9.2005 13:34:40

Ahoj. Neviem si rady . Som zaciatocnik v IB a nedari sa mi napisat UDF
funkciu v delphi pre IB server, ktora by pracovala podobne ako DECODE v
oracle.
Mozte ma niekto nakopnut? :)
priklad:
DECODE(A,B,C,D)
kde A,B su retazce na porovnanie ak je A=B tak vrat C Inak vrat D.
alebo prosim link kde to je nejako vysvetlene.
Dik
Karol

Firebird - uvolneni mista na HDD po databazi

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 13:32:40

Ahoj,

OndraG napsal(a):
> staci gfix -sweep (ci tak nejak)

nestaci, sweep uklidi smeti v databazi, ale nezmensi jeji velikost.
Proste udela misto na nova data uvnitr databaze.

> Ondra

Peca

sifrovani retezce

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.9.2005 12:52:37

Vlastimil Burian wrote:

> [...]

alespon elementarni bezpecnost, tak se *pochopitelne*
hesla nikde neukladaji - jen jejich hashe a pokud mozno

V Delphi na sifrovani uz leta pouzivam DEC I (Delphi Encryption Compendium
Part I) od Hagena Reddmanna.
Mam ho vyzkousene i proti HW sifratorum a tak jsem s nim
po vsech strankach spokojen.

Asi se to da stale na stahnout z torry.net.
Sice jsou tam drobne problemy s portaci na novejsi Delphi,
nez D5, ale IMO jsou to prkotiny, ktere lze snadno opravit.

HTH, pf

sifrovani retezce

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 14.9.2005 13:04:37

> [...]
> trefit ho...
> Karel Rys

Firebird - uvolneni mista na HDD po databazi

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 14.9.2005 12:52:36

Pokud to potrebuje delat za provozu, tak staci gfix -sweep (ci tak nejak)
ijnak backupo a restor funguje samozrejme tez, jen to trva o poznani dele
Ondra

From: "Ing. Dubsky Jan"
> .....Potrebuji je ale
> aktualizovat, tedy nahrazovat texty v jednotlivych tabulkach a to jak v
> cestine, tak v jazykovych mutacich, z nichz jedna je rustina. Musim se
tedy
> prizpusobit stavajicimu stavu - mam text ve Wordu v rustine a potrebuji
jej
> prekodovat na "rozsypany caj" tak, aby se na webu zase zobrazila azbuka -
> viz drive popisovany problem.

Ahoj,
Neslo by misto clipboardu a prohlizece pouzit nejake inteligentnejsi reseni,
treba pomoci synapse,
tam uz bys asi tu konverzi nejak vymaknul.
Tohle muze byt hoodne zavisle i na verzi a nastaveni prihlizece, a to pak
panbuh s Tebou:)

Ludek

Synaser, Xonlimit, Xofflimit

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.9.2005 15:25:04

> mam tady jedno zarizeni ze ktereho se snazim pres RS231 stahnout data
> - k tomu zarizeni je dodany vzorovy program (exe) ktery to umi a me se
> to z Delphi a SynaSer zaboha nedari. Uz jsem z toho zoufaly - nemuze
> byt problem v Xonlimit a Xofflimit ? Nemuzu prijit na to jak to
> nastavit - nevite nekdo kde se to da nastavovat ?

Synaser standardne nastavuje xon/xofflimit na ctvrtinu velikosti
bufferu - ten ma v Synaseru standarne velikost 4096 bytu. Takze
normalne ma Synaser ty xon/xofflimit hodnoty na 1024. Proto nevim
jakym zpusobem jsi tam dostal hodnotu 1.

Ohledne nastavovani - podivej se jak je implementovana metoda
TBlockSerial.Config

http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Ararat Synapse - TCP/IP Lib.

Jak udelat neco jako ShowModal bez blokovani ostat

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2005 15:57:06

Zdravim,
kdesi jsem cetl, ze je mozne udelat okno, ktere je nad ostatnima oknama. Pak by stacilo dat jen hlavnimu formulari enabled:=false. Ale je to takove divne reseni, avsak da se pouzit

From: Petr Zahradnik [mailto:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
function FileToWideString(const FileName: String): WideString;
var
FS: TFileStream;
Ptr: Pointer;
begin
FS := TFileStream.Create(FileName, fmOpenRead);
try
SetLength(Result, (FS.Size + 1) div 2);
FS.Read(Result[1], FS.Size);
Ptr := Pointer(Integer(Pointer(Result)) - 4);
PInteger(Ptr)^ := FS.Size;
finally
FS.Free;

RELDP, CAPICOM, sifrovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.9.2005 13:18:54

Puvodni zprava ze dne 13.9.2005:

> [...]
> a presto se stale mrsi cestina. Do opacne funkce jsem upravu
> nedelal, ale predpokladam, ze by se to projevilo jen na delce

S cestinou to samozrejme nema nic spolecneho.

prace s vyrezem jpeg obrazku

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2005 13:06:53

> [...]
> tato
> metoda pravdepodobne vytvari docasnou bitmapu o rozmerech Jpg, takze take

Memo a azbuka

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 13.9.2005 12:56:52

> [...]

"rozsypany caj", ale nefunguje to. Prestoze vidim v TntMemo azbuku tak
vsechna pismena davaji Ord(s) = 63, coz je zase ten zmineny otaznik.

Budto je potreba jeste neco nastavit v TntMemo, nebo jdu uplne spatnou
cestou.

Jeste jednou dik za radu