Funkce v Sinea

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 13.9.2005 12:48:51

Dobry den,
v nasi firme pouzivame Sinea komponenty. Mame trochu nejasno v
uzivatelskych funkcich. Pres "klikadlo" v editoru jsem vytvoril fci,
ktera mi do souboru *.pts spadla jako:
'F,40,KontrolaNuly,"Vlozi cislo, nebo, je-li nula,
mezeru",1,"3",0,"IFF(&1>0,&1,'')",0,15,2,2'.
Nejsem si jist, jestli mam spravne zapsan prvni parametr, aby nebyl
tvrde tahan z databaze, ale aby jej bylo mozne pouzit pri volani teto
funkci na nekolika mistech, samozrejme, ze s ruznymi promennymi.
Podstatne je, ze nevime, jak tuto funkci pouzivat v sestave, kdy ji
potrebuji nekolikrat pouzit s nekolika promennymi (ciselneho typu a
navrat musi byt textovy, ktery dle hodnotu vrati retezec s cislem, nebo
nic). Idealni by bylo jimi nahradit stavajici prvky, takze defacto
nahradit prime zobrazeni filtrovanim pres tuto funkcicku. Opet idealne v
prostredi editoru sestavy, protoze zakaznici nemuseji "skousnout" primou
editaci souboru.
Doufam, ze se mi povedlo problem zformulovat srozumitelne.
S pozdravem a diky
Marek Olsavsky

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

RELDP, CAPICOM, sifrovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.9.2005 12:28:50

Puvodni zprava ze dne 13.9.2005:

> Byl jsem tam, ale nepamatuju si uplne presne vsechno. Nicmene, kdyz
> pouziju konverzni funkce StringToWideString bstratim bud kus textu,
> nebo se nemuzu dockat vysledku sifrovani.

Tak pokud jsi tam byl, vzpomen si, co jsem rikal - ze tu funkci pro
prevod mezi stringem a widestringem jsem zamerne napsal spatne, resp.
ne uplne presne. Nepocita se tam totiz s lichym poctem znaku, na coz
je treba udelat mirnou prasarnicku - natvrdo prepsat hlavicku
widestring. Takze tuto funkci si musis lehce upravit, aby chodila na
lichy pocet znaku. Mozna je to prave duvod problemu.

Protoze evidentne vetsina lidi v Belohrade spatne poslouchala, a
zaroven protoze spousta lidi nema takove zkusenosti s CAPICOM, a uz
jsem jinde cetl celou radu spekulaci radoby odborniku, kteri usoudili,
ze CSSZ neumi zpracovat lichy pocet znaku, namisto aby se snazili
najit chybu u sebe, a jsou navic tak sebevedomi, ze tyto mylne
informace jeste ruzne publikuji na internetu, tak tady je funkce,
ktera korektne prevede soubor do WideStringu pro praci s CAPICOM
nezavisle na delce, zda je suda nebo licha:

function FileToWideString(const FileName: String): WideString;
var
FS: TFileStream;
Ptr: Pointer;
begin
FS := TFileStream.Create(FileName, fmOpenRead);
try
SetLength(Result, (FS.Size + 1) div 2);
FS.Read(Result[1], FS.Size);
Ptr := Pointer(Integer(Pointer(Result)) - 4);
PInteger(Ptr)^ := FS.Size;
finally
FS.Free;

Dva radky na finally prave meni v hlavicce WideStringu informaci o
spravne delce, protoze v pripade licheho cisla ji Delphi nasadi na
sudou hodnotu.

PS: ADMIN: A ber to zaroven jako durazne napomenuti za spatne
qutovani:
NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNE QUOTOVANI
viz pravidla konference bod 5 d)
http://www.clexpert(tec)cz/konference/pravidla.asp

RELDP, CAPICOM, sifrovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.9.2005 11:42:45

Puvodni zprava ze dne 13.9.2005:

> Kdyz jsem zkosel sifrovat a desifrovat tuto zpravu podle vzoru Petra
> Zahradnika ze seminare z Belohradu heslem Belohrad pokazila se
> cestina, XML bez cestiny je OK. Kdyz ale odstranim z RELDP souboru
> cestinu, desifrovani se stejne nepodari.

Byl jsi na tom seminari osobne nebo jsi videl jen ty slajdy?

Memo a azbuka

[*] JZ <j-z(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2005 10:56:41

Pardon, nevsimnbul jsem si te odpovedi :-(

RELDP, CAPICOM, sifrovani

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.9.2005 12:00:47

Byl jsem tam, ale nepamatuju si uplne presne vsechno. Nicmene, kdyz pouziju konverzni funkce StringToWideString bstratim bud kus textu, nebo se nemuzu dockat vysledku sifrovani.

Poslu kombinace ktere jsem zkousel:

Tohle funguje jen bez cestiny:

Spolecny:=EncryptData(XMLDocument1.XML.Text,'Belohrad');
TextLog.Lines.Text:=DecryptData(Spolecny,'Belohrad')

a tohle taky

Spolecny:=EncryptData(StringToWideString(XMLDocument1.XML.Text),'Belohrad');
TextLog.Lines.Text:=WideStringToString(DecryptData(Spolecny,'Belohrad'));

> [...]
> cestinu, desifrovani se stejne nepodari.

Byl jsi na tom seminari osobne nebo jsi videl jen ty slajdy?

Poichozi zprava neobsahuje viry.
Zkontrolovano Antivirovym systemem AVG.
Verze: 7.0.344 / Virova baze: 267.10.23/99 - datum vydani: 12.9.2005

Synaser, Xonlimit, Xofflimit

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.9.2005 10:56:41

Ahoj,

mam tady jedno zarizeni ze ktereho se snazim pres RS231 stahnout
data - k tomu zarizeni je dodany vzorovy program (exe) ktery to umi
a me se to z Delphi a SynaSer zaboha nedari. Uz jsem z toho zoufaly
- nemuze byt problem v Xonlimit a Xofflimit ? Nemuzu prijit na to
jak to nastavit - nevite nekdo kde se to da nastavovat ?

Radek

vzorovy program:

23 IOCTL_SERIAL_SET_BAUD_RATE Serial1 SUCCESS Rate: 19200
24 IOCTL_SERIAL_SET_RTS Serial1 SUCCESS
25 IOCTL_SERIAL_SET_DTR Serial1 SUCCESS
26 IOCTL_SERIAL_SET_LINE_CONTROL Serial1 SUCCESS StopBits:
1 Parity: NONE WordLength: 8 27 IOCTL_SERIAL_SET_CHAR Serial1
SUCCESS EOF:0 ERR:0 BRK:0 EVT:0 XON:11 XOFF:13 28
IOCTL_SERIAL_SET_HANDFLOW Serial1 SUCCESS Shake:1
Replace:40 XonLimit:0 XoffLimit:3074 29
IOCTL_SERIAL_GET_MODEMSTATUS Serial1 SUCCESS
30 IRP_MJ_WRITE Serial1 SUCCESS Length 1: W
31 IRP_MJ_READ Serial1 SUCCESS Length 0:
32 IRP_MJ_READ Serial1 SUCCESS Length 0:

muj program:

0.00000724 IOCTL_SERIAL_SET_BAUD_RATE Serial1 SUCCESS
Rate: 19200 0.00000357 IOCTL_SERIAL_SET_RTS Serial1
SUCCESS
0.00000362 IOCTL_SERIAL_SET_DTR Serial1 SUCCESS
0.00000233 IOCTL_SERIAL_SET_LINE_CONTROL Serial1 SUCCESS
StopBits: 1 Parity: NONE WordLength: 8 0.00000115
IOCTL_SERIAL_SET_CHAR Serial1 SUCCESS EOF:0 ERR:0 BRK:0
EVT:0 XON:11 XOFF:13 0.00000240 IOCTL_SERIAL_SET_HANDFLOW
Serial1 SUCCESS Shake:1 Replace:40 XonLimit:1 XoffLimit:1
0.00001707 IRP_MJ_WRITE Serial1 SUCCESS Length 1: W
0.00000130 IOCTL_SERIAL_GET_COMMSTATUS Serial1 SUCCESS
29.99974163 IRP_MJ_READ Serial1 CANCELLED Length 1
0.00005856 IOCTL_SERIAL_PURGE Serial1 SUCCESS Purge:
RXABORT 0.00000173 IOCTL_SERIAL_GET_COMMSTATUS Serial1
SUCCESS 29.99989873 IRP_MJ_READ Serial1 CANCELLED
Length 1
0.00006022 IOCTL_SERIAL_PURGE Serial1 SUCCESS Purge:
RXABORT

Memo a azbuka

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.9.2005 11:42:45

> [...]
> se mi zobrazuji jenom otazniky. Vlastnost fontu v memo mi nabizi pouze
> stredoevropsky font. Jak lze toto vyresit?

Font.Name := 'Arial';
Font.Charset := RUSSIAN_CHARSET;

Ludek

RELDP, CAPICOM, sifrovani

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.9.2005 11:36:45

Ahoj vsichni

Mam takovy dotaz. Snazim se protlacit ELDP elektronicky na cssz. Vyuzivam Indy v D7 a CAPICOM 2.0. konecne se mi podarilo vytvorit zpavu s kterou mi ladici portal prijme a posle mi e-mail s nasledujici chybou:

Chybovy kod: 30013.
Popis chyby: Chyba pri zpracovani podani.Nelze desifrovat zpravu! {Object reference not set to an instance of an object.}.

Podle meho nazoru pouzivam platny certifikat s verejnym klicem cssz. Pro sifrovani pouzivam algoritmus 3DES. Pred odeslanim ze spravy odstanim vsechny konce radku (tj. #13#10). Data si pripravim v komponente TXMLDocument a prislusnemu capicom objektu predam XMLDocument.XML.Text. Kdyz jsem zkosel sifrovat a desifrovat tuto zpravu podle vzoru Petra Zahradnika ze seminare z Belohradu heslem Belohrad pokazila se cestina, XML bez cestiny je OK. Kdyz ale odstranim z RELDP souboru cestinu, desifrovani se stejne nepodari.

Nenajde se nekdo, kdo by me popostrcil dal.
Jaromir Cermak

prace s vyrezem jpeg obrazku

[*] Roman Kubin <r.kubin(zv)jcee(tec)cz> - 13.9.2005 10:56:41

Problem je prave v tom, ze tak velikou bitmapu v pameti nevytvoris, protoze
pri rozmerech 20000x20000 a 24 bit. hloubce by zabrala cca 1144 MB, coz je
pomerne dost. Proto se snazim pracovat pouze s vyrezem zmineneho obrazku,
ale nevim jak na to. Zkousel jsem i Bmp.Canvas.Draw(0,0,Jpg), ale tato tato
metoda pravdepodobne vytvari docasnou bitmapu o rozmerech Jpg, takze take
skonci s chybou nedostatku zdroju.> nechapu problem ... TCanvas.CopyRect() pro docasne vytvoreneho TBitmap by
> neslo? ... unitu s funkci pro ulozeni do JPG poslu na vyzadani na tvuj
> mail

Odeslani referreru

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 13.9.2005 11:24:44

Co treba te tvo strance predavat nejaky parametr metodou GET napriklad :

http://example.com/?z_programu=1
a ve strance si to prebrat napr v PHP

<?
if($_GET['z_programu']==1){
//----------- pocitadlo 1
}else{
//----------- pocitadlo 2
}
?>
From: <miroslav.barica(zv)matador.sk>> Ano, vlastne ma, teraz som si to pri podrobnejsiom nahlade do helpu
> vsimol, ale je protected

TADOQuery a nastavenie CommandTimeout

[*] miroslav.barica(zv)matador.sk - 7.9.2005 11:42:49

Ano, vlastne ma, teraz som si to pri podrobnejsiom nahlade do helpu
> [...]

> Vzdyt (alespon v D7) ma ADOQuery stejne jako ostatni ADO
> komponenty property CommandTimeout. Pouzivam a funguje.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 7.9.2005 11:24:48

> [...]

> D5, MSSQL2000, WINXP

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] miroslav.barica(zv)matador.sk - 7.9.2005 10:54:46

[...]

Vyska formulare v motivu XP

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.9.2005 11:59:08

Ahoj, pisu jen z hlavy, ale treba to pomuze.

1) Rozmery nejruznejsich veci ve Win si lze vyzadat - viz
GetSystemMetrics.

2) Formular ma krome Width a Height take ClientWidth a ClientHeight.

3) Co kdyz se vypne u formu property AutoScroll? Form by pak
nemusel mit posuvniky, ale prvky, ktere jsou prilis blizko okraje, muzou
byt okrajem castecne prekryty.

Jestli ti neco z toho bude k necemu, nevim.

David Lebeda

Vyska formulare v motivu XP

6.9.2005 Martin Matousek:
> [...]
> Bohuzel jsem to pri hledani podle predpokladanych klicu nenasel. Takze:

> XP maji standardne vetsi zahlavi okna, a jeste je mozno tuto vysku
> zvetsit. Je pak tedy mozne ze nektere nemaximalizovane formulare
> vytvorene s predpokladem vysky zahlavi ve w95,98,2k se spatne
> zobrazi s pouzitim motivu xp (zobrazi se scrollbary).

> V soucasne chvili jsem to vyresil tak ze jsem si zapnul implicitni
> motiv xp a vsechny formulare rucne opravil tak aby vyska odpovidala motivum xp.

> Neexistuje nejake programatorske reseni? Neresi to treba D2005 tak

Problemy se zmensi, pokud ovladaci prvky jsou zarovnany na mrizce.

Vyska formulare v motivu XP

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 6.9.2005 08:12:45

[...]

windows xp, D5

Dikes
Martin

Jak sifruje CAPICOM

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 6.9.2005 10:41:00

Ahoj vsichni

Zajimalo by me nasledujici. Mam text. Zasifruju jej a vlozim do textu nejakeho tagu v XML. uvnitr tohoto tagu jsou konce radku (tj #13#10) Maji tyto znaky nejaky vyznam, nebo je muzu beztrestne vynechat?
Jaromir Cermak

D5 a preklady do jinych jazyku

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 6.9.2005 09:16:50

Jan Fiala dne 5 Sep 2005 v 15:03:

> Pro D5 je to stejne. A Localizator (nevim jestli verze 3) podle mne
> podporuje i tento zpusob prekladu. Principem je nacist DLL s resourci
> (viz zdroj v tom prikladu)

Tak jeste jednou diky moc za nakopnuti spravnym smerem! Lokalizator opravdu vytvari knihovny,
ktere se takto daji pouzit.

Zajimave je, ze demo RichEdit mi pod D5 ani D6 nefunguje spravne (evidentne se udela nejaky zmatek
ve zdrojich, protoze to prelozene texty zobrazuje naprosto zmatene, vzdy to vytahne jiny text, nez
jaky tam patri), ale v me aplikaci to funguje jak ma. Jupi! :) Takze kdyby to nekdo resil, staci v
podstate pouzit unitu ReInit.pas z dema RichEdit.

Karel Rys

podivny deadlock na Firebirdu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 6.9.2005 08:54:49

Limbo jsem kontroloval, nebyly, poskozenou DB jsem se pokousel odhalit tim
zalohovanim a obnovenim, otazkou je, jestli to staci... (po obnoveni problem
pretrvaval)