Rozpoznani IP

[*] MaReK Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 31.8.2005 08:57:50

Bodry den,
resim jeden mensi problemek s resolvnutim jmena serveru na IP adresu.
nameProxy je TEdit, MyStack je TIdStack (z Indy?). Resolvnuti delam
nasledujicim kodem:

if(not MyStack.IsIP(nameProxy.Text)) then
nameProxy.Text := MyStack.ResolveHost(nameProxy.Text);

jenze mi to jaxi neprojde, pri chodu teto casti kodu mi Delphi (Win)
vygneruji chybu "Abstract Error", be dalsiho popisu.
Potrebuji se zeptat, jestli je nekde treba nejaky dalsi kod, nebo
jestli toto resi i Synapse (zatim vim, ze existuje, ale nepo(u)zival
jsem ji).
btw: Umi neco i obraceny postup? Z IP udelat nazev?? Asi ne vzhledem ke
sdileni IP adres.
Dekuji a s pozdravem
MaReK Olsavsky

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Na strance bylo napsano: "Optimalizovano pro Explorer 5, nebo lepsi".
Tak jsem presel na Mozilla Firefox --> http://firefox(tec)czilla(tec)cz/

Upload souboru na FTP

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2005 21:20:53

Mel jsem tam chybu, uploadoval jsem /dbf/c:\xxx.dbf a proslo to a na FTP
se to takto ulozilo.

David Klodner

> Zdravim,

> kopiruju soubory na FTP pres Synapsi.
> Kdyz pouziju FtpPutFile, tak to probehne spravne, ale protoze tech
souboru kopiruju hodne a nechci, aby se to pro kazdy soubor > zvlast
prihlasovalo a odhlasovalo, tak jsem si to trochu upravil. Ale nastal
problem, ze se tam soubory kopirujou s celou cestou. > > Kdyz se na to
FTP podivam pres TotalCmd, tak vidim normalne soubor xxx.dbf,
> ale kdyz ho dam zkopirovat k sobe do c:\Temp, tak to nabidne cestu
c:\Temp\c:\xxx.dbf. Nevite nekdo, jak se toho zbavit?

> David Klodner

Upload souboru na FTP

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2005 19:34:46

[...]

Otevreni www stranky v novem okne prohlizece

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 30.8.2005 17:38:38

Zdravim,

potreboval bych otevrit www stranku v novem okne prohlizece.

ExecuteFile('www.ordis(tec)cz', '', Adresar, 0);

mne stranku neotevre v novem, ale v existujicim okne.

David Klodner

RELDP, autentizace

[*] MaReK OlL?avskA? <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2005 14:52:26

Ethereal je taky schopny nastroj - http://www.ethereal.com/ , ale je
treba si malinko privyknout na GTK vzhled...

- --

MaReK "Penguin" Ol+AWE-avsk+AP0-
[...]

Na str+AOE-nce bylo naps+AOE-no: "Optimalizov+AOE-no pro Explorer 5, nebo lep+AWEA7Q-".
Tak jsem p+AVk-e+AWE-el na Mozilla Firefox --> http://firefox(tec)czilla(tec)cz/

Jiri Matejka napsal(a):
> Na sledovani http provozu se da pouzit neco z http://www.effetech.com/ jsou
> tam myslim i nejaky x-denni verze, nebo HttpLook
> (http://www.httpsniffer.com/), taky nejaka x-denni trialka.
>
> Jirka Matejka

> co skutecne na ten server posilam. Pouzivam system Windows XP.

RELDP, autentizace

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 30.8.2005 14:40:25

> co skutecne na ten server posilam. Pouzivam system Windows XP.

na sledovani vsech protokolu, da se nastavit filtrovani na http

http://analyzer.polito.it/

a nebo
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Radek Cervinka

RELDP, autentizace

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 30.8.2005 14:06:22

> [...]

> Rad bych take vedel zda se da nejak sledovat provoz na http, abych videl
co skutecne na ten server posilam. Pouzivam system Windows XP.

RELDP, autentizace

[*] MaReK OlL?avskA? <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 30.8.2005 13:44:19

Zdravim,
SenderID je to sileny hausnumero, ktery Vam vygeneroval portal verejny
spravy, kdyz jste se registroval. Heslo se dava v nezakryptene podobe...
Method davame clear a mame zatim odeslano asi 100.000 eldp bez problemu...
Authentication failure se mi vracelo, kdyz jsem treba posilal krizem
heslo a portal mezi ostrou verzi a testovaci, nebo pri preklepech. Musi
Vam to projit v HTTP1.1, takze proxky, ktere to prelusti na 1.0, nebo
dokonce na 0.9 delaji docela problem...
Preji hodne uspechu a informujte pripadne o dalsich uspesich...
MaReK

- --

[...]

btw: Jestli mi nekdo zavyka, najdu a kousnu do .... (...ucha)

Jaromir Cermak napsal(a):
> [...]
> <Location/>
> </Error>
>
> Posilam tam mimo jine toto:
>
> <SenderID>muj ident. kod kterym se hlasim k portalu</SenderID><Authentication><Method>clear</Method><Value>moje heslo</Value>
>
> Zajima mne zda method ma obsahovat clear nebo MD5, a zda ma byt heslo v otevrene podobe, nebo tam ma byt nejaky hash.
>
> Rad bych take vedel zda se da nejak sledovat provoz na http, abych videl co skutecne na ten server posilam. Pouzivam system Windows XP.

RELDP, autentizace

[*] Jiri DAVID <david(zv)csh(tec)cz> - 30.8.2005 13:42:19

> [...]

> <SenderID>muj ident. kod kterym se hlasim k
> portalu</SenderID><Authentication><Method>clear</Method><Value>moje

Dalsi veci co portal kontroluje je variabilni symbol, ktery musi byz
zaregistrovany k danemu identifikatoru. Dale zalezi na adrese, kam se to
posila. Jine jsou identifikatory a variabilni symboly pro testovaci a jine
pro ostrou vetev PVS.

Jirka

OT: RELDP, autentizace

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 30.8.2005 13:10:15

[...]

Synapse, prenos vetsich objemu dat

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 30.8.2005 11:52:09

> Lze v Synapsi neco nastavit nebo optimalizovat pro rychlejsi prenos
> streamu ? Nebo je lepsi pro prenos streamu pouzit jine metody, napr.
> SendString / RecvPacket, nebo SendBuffer / RecvBuffer ?

No, rozhodne by to nemelo byt takhle pomale. Nekde musis delat
nejakou botu/zbytecnost navic, nebo tak nejak.

Jinak optimalizovat se da, prace se streamy neni v synapsi zrovna
nejlepsi, zalezi na okolnostech. Treba chces-li odeslat data z
memorystreamu, je vyhodnejsi je odeslat jako pametovy buffer nez pres
stream, atd. Dale hodne zalezi na konkretnim prenosovem protokolu.

Jinymi slovy, bez konkretni ho zdrojaku tezko poradit!

Synapse, prenos vetsich objemu dat

[*] jikulich(zv)quick(tec)cz - 30.8.2005 11:02:06

Ahoj,

s pouzitim Synapse jsem si napsal jednoduche reseni klient/server pro MIDAS, jako nahradu za Borland Socket Server a TSocketConnection. Parametry metod IAppServer posilam na server zabalene ve streamu, stejne tak navratove hodnoty zpet na klienta, pomoci TTCPBlockSocket.SendStream/RecvStream, nic sloziteho, proste "stream tam - stream zpatky".

Vse funguje ok, az na "drobny" nedostatek: komunikace je cca 3-4x pomalejsi, nez pri pouziti borlandiho reseni. U mensich objemu dat (radove 10-100kb) neni rozdil tak znatelny, ale napr. pri prenosu 3MB navratoveho streamu jsou data z borlandiho serveru dorucena ke klientovi za 7sec, v mem pripade trva prenosova sekvence SendStream (server) -> RecvStream (klient) 24sec!

Lze v Synapsi neco nastavit nebo optimalizovat pro rychlejsi prenos streamu ? Nebo je lepsi pro prenos streamu pouzit jine metody, napr. SendString / RecvPacket, nebo SendBuffer / RecvBuffer ?

Dik za kazdy namet nebo tip, Jirka.

Zvetseni root polozek v MainMenu

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 30.8.2005 09:43:59

Zdravim,
prosim vas, chtel bych zvetsit polozky v MainMenu, jednak vysku a
taky pismo, protoze se to bude ovladat pres TouchScreen. Zkousel
jsem OnMeasureItem, ale to funguje jen na pulldown polozky. Pres
OnDrawItem to umim vykreslit, jenze nemuzu zvetsit vysku a sirku
polozky. Diky moc.
Honza

ELDP, XML, problem s konci radku

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 29.8.2005 19:29:01

Jo to mohu opravdu potvrdit, taky jsem s tim zapasil.
Pripravuju si XML dokument v DOSovem prostredi, takze zkusenosti s tou
komponentou nemam.
Ve svem programu jsem to vyresil tak, ze ve vyslednem souboru nahrazuju
tyto znaky prazdnym retezcem.

Ladislav Stary

Jaromir Cermak napsal(a):

>Ahoj vsichni
>
>Pouzivam D7 Ent. komponentu TXMLDocument, CAPICOM a Indy pro odeslani RELDP na vladni portal. Po delsim zkoumani se domnivam, ze mi pusobi problem znaky konce radku tedy #13#10, ktere zpusobuji ze mi v odpovedi prijde chyba. Mohl by mi to nekdo potvrdit a pripadne poradit, jak prinutit XMLDocument aby nevkladal do XML dat tyto znaky. Byly napriklad hned za tagem <?xml version="1.0"?>.
>

> Jaromir Cermak

ELDP, XML, problem s konci radku

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 29.8.2005 19:08:59

[...]

Problemy s XP stylem

[*] Jaromir Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 29.8.2005 12:30:32

> nevite nekdo, proc pri pouziti MDI formu, ktery ma nastaveny WindowState
> = wsMaximized, se mi na WinXP s nastavenym stylem (vzhledem) Classic,
> zobrazi formular tak jak ma pres celou plochu. Problem je, kdyz nastavim
> styl XP, tak je formular maximalizovany, ale posunuty kousek dolu ...

Proc to nevim, ale resenim je nechat to na wsNormal a nastavovat to az
ve FormCreate na wsMaximized.

Jaromir Solar

BDE: Could not find language driver

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2005 12:30:29

Pripojuju se k DBF ve formatu Foxpro.

> Zapomnel si uvest, jestli se pripojujes k DBF, Paradoxu, SQL
> serveru apod. Tezko ti takto radit.

BDE: Could not find language driver

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 29.8.2005 12:18:26

Karel Pecinka napsal(a):

>Zdar,
>
>potrebuju se pres BDE dostat do tabulky, ve ktere jsou slovenska data.
>Pri otevreni mi to ale vypise chybu "Could not find language driver".
>Myslel jsem, ze Slovaci pouzivaji stejne znakove sady jako my. Daji se
>nekde ty drivery stahnout a do BDE pridat, a nebo je problem nekde
>jinde?
>
>Diky Karel

Problemy s XP stylem

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 29.8.2005 12:10:25

Zdravim,

[...]
Proc to? Pripadne jak se to da osetrit ?

Dekuji

Marcel

BDE: Could not find language driver

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2005 11:26:22

[...]

IBX, Firebird, Error reading data

Zdravim vsechny !
Pouzivam komponenty IBX 7.08 pro pristup k Firebirdu 1.5.2.
Vse funguje OK, az na IBConfigService:
Pri pokusu spustit metody SetPageBuffers nebo SetSweepInterval na vzdalene databazi to vyhlasi stejnou chybu:
"Error reading data from the connection"

Totez na lokalni databazi funguje OK a bez chyb. Drive na FB 1.0.3 fungovalo vse bezchybne.
Chci vlastnosti Sweep interval a Page buffers u vzdalene databaze nastavovat primo z meho programu.
Muzete mi poradit nejakou opravu, pripadne jine funkcni komponenty ?

Jak psat do bubliny Microsoft agent control 2.0

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 29.8.2005 09:38:12

Ahojky do konference,

mam takovy mensi problem s pouzitim kouzelnika. Bublinu umim zobrazit, pomoci
metody Balloon.Visible, ale prekvapive rozhrani IAgentCtlBallonEx ma vselijake
metody pro upravu fontu, ale properties Text nebo Caption jsem nikde nenasel :-((
Text sice umim zobrazit pomoci metody Speak, ale to se mi nehodi, protoze bublina
po chvilce mizi a ja bych ji potreboval mit trvale na obrazovce a menit jen text.

Ukazka kodu:

Agent:=CreateComObject(CLASS_Agent) as IAgentCtlEx;
Agent.Connected:=true;
Agent.Characters.Load('Merlin','Merlin.acs');
Ch:=Agent.Characters.Item['Merlin'] as IAgentCtlCharacterEx;
Ch.Show(EmptyParam);
Ch.Balloon.Visible:=true;
a ted bych potreboval neco jako Ch.Balloon.Text:='Ahoj';

Zda se mi, ze by to nemelo byt nic sloziteho, ale nemuzu na to prijit :-((

Nevi nekdo jak na to ?

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

IdHttpServer a obcas neprichazejici data

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 29.8.2005 09:06:10

> Moje otazka je, jestli je to problem Indy komponent a pomohl by
> prechod treba na Synapsi, nebo jestli je to nejaky obecny problem.

Tezko rict, ale zkusit to muzes. V synapsi je na HTTP server primo
jedno demo, ve ktere mas jednu funkci, ktera dostava v jednom streamu
vstupni data poslana od kleinta a do druheho streamu das to co ma byt
poslano klientovi zpet.

Takze by nemelo byt moc prace do tohoto dema zabudovat tvoji praci s
XML a vyzkouset to.

PostMessage a rozliseni

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.8.2005 08:58:09

> WM_USER + 1001
> WM_USER + 1002
> WM_USER + 1003

Radeji pouzivam nasledujici prave proto abych neobsadil neco co je pouzito nebo aby mi to neobsadil nekdo jiny.

Milan

class
Prenos: Cardinal; // promenna pro prenos (windows messages)

Create
Prenos1 := RegisterWindowMessage ( Pchar ( 'Prenos1' ) ) ;

PostMessage a rozliseni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2005 08:26:07

> Ja teda nevim...admin promine muj vylev...ale ja s paralelnim
> programovanim problemy nemam. Dulezity je a to snad vi kazdej, ale ne
> kazdej to dodrzuje, udelat analyzu, radne synchronizovat a pak
> nenarazim na problemy.
> Myslim z tohoto tematu maj lidi zbytecnej strach, ale kdyz je clovek
> dukladnej, tak jde vsechno a bez problemu ;-)

Ahoj,

s timhle celkem souhlasim, nicmene tu vetu, na kterou reagujes,
nechapu jako povzdech nad tim, ze by paralelni programovani samo o
sobe bylo problematicke, ale prave na tim, ze se nesmi podcenit ta
analyza a vazby a synchronizace, coz je nekdy tezke. A kdyz se to
odbyde, tak jsou pak opravdu problemy, ktere se blbe diagnostikuji.

David Lebeda

Vytvoreni fromulare a komponent

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2005 08:16:06

> OnCreate neni na radu veci moc idealni, taky se s tim obcas peru. Ale s
> vyhodou pouzivam onActivate, v te chvili jsou uz vsechny komponenty
> kompletne
> vytvorene.
> Abych tu akci provedl jen jednou, tak si pomaham promennou Aktivace,
> kterou v obsluze udalosti onAktivate nastavuju na True.

Ahoj,

ja bych snad jen pro doplneni napsal, ze v zasade (pokud je OnCreate
jeste moc brzy) lze volit mezi OnShow a OnActivate. OnShow nastane
jeste pred zobrazenim formu, tj. form v dobe provadeni OnShow jeste
neni viditelny a mam pocit, ze nema jeste vypoctenou polohu na
obrazovce, pokud ji delphi vypocitava z Position. Znamena to, ze pokud
mam nastavenu Position napr. na poScreenCenter, v nelze v OnShow
zmenit Left a Top formu, resp. takove nastaveni se bude ignorovat.
Pokud je neco takoveho potereba udelat uz v OnShow, je treba
soucasne i Position nastavit na poDesigned, aby se Delphi nesnazily o
vypocet polohy.

V OnActivate je uz form viditelny, takze jsem narazil na to, ze pokud je
kod v OnActivate moc dlohy (casove), Windows form neprekresluji,
takze na obrazovce strasi jen castecne vykresleny form, ktery se
prekresli az po dokonceni OnActivate. U OnActivate se navic stava, ze
je za dobu zivota formu nekdy vyvolano opakovane, takze pokud se
prislusny kod ma provest jen pri prvnim zobrazeni formu, je opravdu
potreba to resit priznakem.

Proto osobne preferuji OnShow,

Vyse uvedene plati v D5, o novejsich Delphi nevim.

David Lebeda

Problemy s instalaci free komponent v D6 - hleda s

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2005 07:58:04

> Potreboval bych poradit s nasledujici veci. Chci
> vyzkouset free komponenty pro D6 Ent trial. Proto jsem
> si postahoval z DSP asi tak dvacitku komponent. Nektere
> se instaluji samy pres setup, nektere maji zdrojaky
> .pas, nektere maji dcu. Ty, ktere maji pouze .dcu, by
> snad mely taky fungovat, ale Delphi hlasi, ze nemuze
> najit DCU.

Ahoj,

protoze nikdo zatim neodpovedel, tak jen zalovim v pameti, ac sam D6
nemam. Mam totiz pocit, ze tady v konfere uz kdysi probehlo, ze trial
verze ma nekompatibilni dcu soubory. Patrne to je zamer Borlandu. Z
toho bych si jako nejdulezitejsi vzal pouceni, ze komponenty, ke kterym
neexistuje zdrojak, je velmi riskantni pouzivat. A to prave proto, ze po
zmene verze Delphi, po vydani servicepacku, ktery by mel vliv na dcu,
pokud ti autor nebude chtit dodat novou verzi dcu, muzes takovou
komponentu zahodit. Autori, kteri proste ukonci vyvoj a nechteji ani pote
uvolnit zdrojaky, bohuzel existuji.

David Lebeda

PostMessage a rozliseni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2005 07:52:04

> Jak vis, ze ten handle ma? BTW pri nizsim rozliseni treba neco stiha
> rychleji, nez ocekavas.

K handle. Udelal jsem si globalni promennou MainForm typu TForm, do
ni v konstruktoru main formu ulozim Self. V threadu pak posilam
PostMessage na MainForm.Handle, ktere obsahuje nejakou hodnotu a
pri vyssim rozliseni i opravdu funguje.

K rychlosti stihani - jestli jsi mel na mysli cinnosti, ktere v threadech
provadim ja, tak tam nejsou zadne pozadavky na casovou souslednost.

Ale jak uz jsem psal ve vedlejsim mailu, problem jsem odstranil tak, ze
jsem misto PostMessage pouzil priznaky, na ktere v mainformu
zareaguji.

David Lebeda

PostMessage a rozliseni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 29.8.2005 07:42:03

> A netrefil jsi se cislem zpravy do nejake uz existujici?

Ahoj, jde o nekolik zprav, jejichz hodnoty jsou voleny takto:

WM_USER + 1001
WM_USER + 1002
WM_USER + 1003

Jestli jsem se tim trefil do neceho, co se zacne projevovat pri nizsim
rozliseni, nevim.

Nicmene problem jsem jiz vyresil - drevorubecky pomoci priznaku.
Pokud jeste bezi konstruktor hlavniho formu, coz lze snadno detekovat
univerzalne podle toho, ze Application.MainForm je jeste nil, tak
neposilam message, ale nahodim si priznak a na ten pak v hlavnim
formu zareaguji.

David Lebeda

PostMessage a rozliseni

[*] Karel Klimes <klimes(zv)unicontrols-tramex(tec)cz> - 29.8.2005 07:26:02

> [...]

Myslim z tohoto tematu maj lidi zbytecnej strach, ale kdyz je clovek
dukladnej, tak jde vsechno a bez problemu ;-)

karel

Vytvoreni fromulare a komponent

> OnCreate neni na radu veci moc idealni, taky se s tim obcas peru. Ale s
> vyhodou pouzivam onActivate, v te chvili jsou uz vsechny komponenty
> kompletne
Jen pozor na to ze napriklad formulare vytvarene jako child se vytvareji
ergo OnCreate se vyvola ale nikdy se neaktivuji takze OnActivate se na nich
nevola.
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

Vytvoreni fromulare a komponent

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 28.8.2005 22:31:24

Zkus toto:
type
TMainForm = class(TForm)
.
procedure AfterConstruction; override;

procedure TMainForm.AfterConstruction;
// Tady si udelej co potrebujes;
end;

> [...]
>jejich vytvoreni a pokud mozno na jednom jedinem miste (projdu si
>formular a najdu si vsechny komponenty a provedu danou akci).

Udaj v DBGridu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 28.8.2005 19:53:11

> DBGrid mam napojen na tabulku [udaj1, udaj2, soucet] pres Query.
> Jak dostat udaj soucet do promene z radku DBGridu ktery je oznacen pri
> projizdeni DBGridu sipkami nebo koleckem mysi
> DBGrid mam "dgRowSelect=true;

a)ten kod dej do AfterScroll datasetu
b)misto TLabel pouzij TDBText, pokud slo jen o zobrazeni a nepotrebujes
hodnotu nekde jinde

MB

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

Tak sorry,
zkousel jsem to na MSSQL a toto chovani je spravne.

Pavel

Od: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>

> [...]
mezerami zprava na plnou delku pole.

Pavel

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2005 15:17:15

Zdravim,

Kalhous napsal(a):
> Asi bude pricina v tom, ze u VARCHAR se mezery na konci ignoruji, i select
> vraci jen rtrim.

Prave ze ne. Select vrati spravne i tu mezeru na konci.

> Jestli se maji rozlisovat kody "R" a "R ", bude asi nutne
> ten klic definovat jako CHAR.

Nemaji se rozlisovat, uzivatel se uklepl. Problem je v tom, ze
serveru to zjevne nevadi. Problem je v tom, ridi-li tato hodnota skupiny
v sestave, pak sestava 'R' a 'R ' povazuje za rozdilne skupinove hodnoty
a skupinu zalomi. Musim tedy "rucne" trimovat bud ukladana nebo ctena data.
Slo mi spise o to, jestli je to normalni, specialni vlastnost nebo chyba.

Peca

Fib plus a Sluzba

Ahoj, mate nekdo nejakou aplikaci, ktera bezi jako sluzba a pouziva komponenty FibPLUS?
Funguje Vam to bezproblemu? Me to casto pada v kodu Fibek a vetsinou na ruznou chybu.

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2005 14:27:11

Ahoj,

Marek Dostal napsal(a):
> (VARiableCHAR), takze mezery zprava se neukladaji. Velikost pole varchar
> udava maximalni delku. Takze u varchar je potom ulozeni 'R' a 'R ' totez.

to vim, jenom me prekvapilo, ze pro server je v ramci integritnich
omezeni 'R' totez co 'R '. Pravda, dam-li group by, nebo order by, tak
se obe hodnoty povazuji take za stejne. Problemy to dela az na klientovi
v tiskovem vystupu, kdy SINEA pri vyhodnocovani skupinove polozky
(pochopitelne) povazuje tyto hodnoty za rozdilne.
Pro me to znamena davat si na to bacha a trimovat, trimovat,...

Petr Palicka aka Peca

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

Asi bude pricina v tom, ze u VARCHAR se mezery na konci ignoruji, i select
vraci jen rtrim. Jestli se maji rozlisovat kody "R" a "R ", bude asi nutne
ten klic definovat jako CHAR.
> varchar, pak v podrizene nevadi, kdyz ma klicova polozka nejake mezery
> navic, oproti rodicovi. priklad:

Pouzitie Frame

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 25.8.2005 14:21:08

My TFrame pouzivame prave pro vicenasobnou dedicnost, vkladame
predpripravene sady komponent do formularu. Musim rict, ze jsou s tim
opravdu problemy. Balicky nepouzivame, takze problemy se tykaji pouze
designtimu. Obcasne padani Delphi atd. Ale zatim ne takove, aby
prevazily vyhodu dedicnosti.

Martin Cajbik napsal(a):
> [...]
> chcel by som sa opytat na pripadne problemy pri pouziti Frame v D6,
> hlavne mi ide o moznost dedenia samotnych framov ako aj formularov na
> ktorych by boli pouzite, pripadne ine problemy, na ktore je mozne pri
> ich pouziti narazit. Zatial som ich totiz este v ziadnom programe
> nepouzil a pri niektorych inych komponentach (napr. ToolBar) som uz v
> minulosti na urcite problemy s dedenim formularov narazil.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 25.8.2005 14:13:07

> [...]

udava maximalni delku. Takze u varchar je potom ulozeni 'R' a 'R ' totez.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

TkbmMemTable Copy Options

25.8.2005 Kalhous:
> Nevite nekdo jake jsou parametry (volby) pro
> LoadFromDataSet(kbmMemTable,[???])

A ty nemas zdrojove kody ke KBMemTable ?

TkbmMemTableCopyTableOption = (
mtcpoStructure,
mtcpoOnlyActiveFields,
mtcpoProperties,
mtcpoLookup,
mtcpoCalculated,
mtcpoAppend,
mtcpoFieldIndex,
mtcpoDontDisableIndexes,
mtcpoIgnoreErrors,
mtcpoStringAsWideString,
mtcpoWideStringUTF8);

TkbmMemTable Copy Options

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.8.2005 14:01:05

> Nevite nekdo jake jsou parametry (volby) pro
> LoadFromDataSet(kbmMemTable,[???])

Zdravim,

ke kbm je k dispozici zdrojak a tam se to da najit. Presny vyznam
jednotlivych hodnot z toho neplyne, ten by se musel dohledat ve
zdrojaku, ale zda se mi to na prvni pohled byt docela uhadnutelne nebo
overitelne experimentem. Sam jsem tuto metodu zatim nepotreboval,
tak neumim byt konkretnejsi.

V me verzi je toto:

TkbmMemTableCopyTableOption =
(mtcpoStructure,mtcpoOnlyActiveFields,mtcpoProperties,mtcpoLookup,
mtcpoCalculated,mtcpoAppend,mtcpoFieldIndex,mtcpoDontDisableInd
exes,mtcpoIgnoreErrors{$IFDEF
LEVEL6},mtcpoStringAsWideString,mtcpoWideStringUTF8{$ENDIF});

David Lebeda

FireBird, varchar v integrite nerozlisuje mezery n

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2005 13:49:04

Ahoj,

narazil jsem na drobny problem. Pokud mam v nadrizene tabulce klic
varchar, pak v podrizene nevadi, kdyz ma klicova polozka nejake mezery
navic, oproti rodicovi. priklad:
ciselnik barev (varchar 3, varchar 50)
'R', 'Cervena'

Barva (varchar 3, integer)
'R', 5
'R ', 6
^^^^-----normalne se to ulozi, ackoli v nadrizene tabulce kod 'R ' neni,
je jenom kod 'R'.

Objevil jsem ameriku (znama chyba, vlastnost...) nebo novou chybu?

Dik za poradu

Petr Palicka aka Peca

TkbmMemTable Copy Options

Nevite nekdo jake jsou parametry (volby) pro
LoadFromDataSet(kbmMemTable,[???])

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

ADMIN: Komunikace s vladnim portalem, RELDP

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.2005 13:01:00

Puvodni zprava ze dne 25.8.2005:

> Uz se s tim otravuju druhy den

Ja se s tim otravoval aspon 14 dni a neposilal jsem duplicitni
prispevky do konference s ruznymi subjekty. Tak to ber prosim jako
napomenuti administratora.

Komunikace s CSSZ, RELDP

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 25.8.2005 12:38:58

Ahoj vsichni

Uz se s tim otravuju druhy den a porad narazim na nejaka zmatena chybova hlaseni. Pokousim se poslat z programu v delphi RELDP na vladni portal, v odpovedi dostanu hlaseni Error Location: [line 00000052][Column 000007]: Parsing Error : Incorrect document syntax., kdyz ale prislusny XML soubor vcetne obalky otevru v editoru, zjistim ze nema 52 radku. Nevite jak hledat chyby v tom XML, neexistuje nejaky nastroj, ktery by to XML odkontroloval a ukazal mi kde delam chybu?

Pripadne by mi pomohl nejaky priklad .XML souboru s RELDP pripravenym na odeslani (tj. vcetne vsech obalek). Popisu uz mam nekolik ale porad se v tom nejak neorientuju. Dekuji za kazde popostrceni
Jaromir Cermak

Komunikace s vladnim portalem, RELDP

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 25.8.2005 12:36:58

[...]

StringGrid s editaci

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.2005 11:56:55

> Ahoj,
> nevite nekdo o nejakem sikovnem StrinGridu s moznosti editace
> obsahu bunek (inplace). Staci mi zadani desetinneho cisla a
> ComboBox. Potrebuji komunikovat se serverem pomoci XML. Bohuzel z
> povahy dat nelze editaci provadet radku po radce v pomocnych
> Editech.

Nedavno jsem si stahnul HyperGrid, je free a docela sikovny. Nevim ale jake
jsou moznosti editace. Ja data pouze zobrazuji, ale myslim ze by to mohl
umet. Je tam moznost stanovit pro bunky typ komponenty pro editaci. Bohuzel
je bez dzrojaku.

http://marleyware.com/marley/thypergrid.htm

Snad to bude k necemu bude.

S pozdravem Martin

Instalace delphi

25.8.2005 delphi(zv)spst(tec)cz:
> Zdravim,

> Pri instalaci delphi 7 jsem narazil na nasledujici problem. Administrator,
> pod kterym byla aplikace instalovana muze pracovat normalne, ale novy
> uzivatel s pravy "user" obdrzi hlaseni, ze nelze zapisovat do adresare BIN.
> Je to normalni? Musi mit uzivatele vyssi prava nez "user" napr.: "power
> user". Nebo bude stacit pravo zapisu do tohoto adresare?

Bude stacit nastavit pravo zapisu do toho adresare, radeji bych
nastavil pravo na cely Delphi adresar

Instalace delphi

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 25.8.2005 11:30:53

[...]

Predem vsem dekuji
Jirka

Pouzitie Frame

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.8.2005 10:34:49

> [...]
> nepouzil a pri niektorych inych komponentach (napr. ToolBar) som uz v
> minulosti na urcite problemy s dedenim formularov narazil.

Moje zkusenosti:
-framy zlobi v aplikacich s balicky (padani delphi)
-prilis mnoho framu na formularich muze zpusobit nedostatek resources (Win
9x)
-prilis slozite framovani vyrazne zpomali praci s formulari a muze i
zneprehlednit projekt.

Doporucuji byt opatrny, pouzivat framy jen u skutecne vicenasobne
pouzivanych casti formulare a vyvarovat se slozite oddedene hierarchie
frames. Frames se daji castecne nahradit dedicnosti formularu a pripadne
dynamicky vytvarenymi subformulari. Pokud pouzivas balicky, priprav se na
castejsi restarty delphi, mazani *.dsk apod.

MB

Pouzitie Frame

[...]

SCT s.r.o. Kosice

FastReport - volitelne zapati

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.8.2005 10:02:46

> procedure Page1OnBeforePrint(Sender: TfrxComponent);
> begin
> ftFirstPage.Visible := <Page> = 1
> end;

Jeste bys asi musel nastavit vysku footeru, resp. kdyz nastavis height:=0,
pak nemusis nastavovat visible.

MB

FastReport - volitelne zapati

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 25.8.2005 09:32:38

Ahoj, pokud nekdo delate s FastReportem 3, prosim o radu:

1. Delam dodaci list a na prvni strane potrebuji vytisknout dole zapati
(prevzal), na ostatnich stranach ne. Zkusil jsem

procedure Page1OnBeforePrint(Sender: TfrxComponent);
begin
ftFirstPage.Visible := <Page> = 1
end;

Jenomze to, krome toho, ze v <Page> je vzdy 0, stejne zapati pouze
sktyje ale neuvolni jeho misto pro datove radky. Takze na miste zapati
zustane volne misto.

2. Jak vytisknout jedno zapati za celou sestavu, ale dole na strane?
Pokud pouziju TfrxFooter, vytiskne se mi hned za daty. Pokud pouziji
radu z konerence (viz nize), zase se nerespektuje velikosti zapati a
datove radky se pri vhodne podmince pretisknou pres zapati.

// presune summary na konec stranky
procedure ftSummaryOnBeforePrint(Sender: TfrxComponent);
begin
Engine.CurY := Engine.CurY + Engine.FreeSpace - ftSummary.Height - 1;
end;

3. Nemate nekdo nejakou slozitejsi sestavu typu dodaci list ve FR3,
kterou byste mi byli ochotni poskytnout jako vyukovy material? Kdyztak
prosim na soukromy mail.
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

obluha udalosti komponenty vznikle za behu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 24.8.2005 18:15:32

hovat(zv)quick(tec)cz napsal(a):

>ME, dekuji, uz jsem to taky zkousel, ale je to totez v blede ruzovem - [Error] : Incompatible types: 'TNotifyEvent' and 'Pointer'.
>
>Ta vnorena procedura(y) by se mne naramne hodila - splachl bych tim vsechny rutinni zalezitosti, ktere budou pro vsechny Edity, kterych bude na strance hodne, spolecne ( na pr. zmena barvy pri zamereni a pod. ). Cilem meho snazeni je komponenta pro datarinu. Pokud jeste nekoho neco napadne, budu mu zavazan.
>Zatim diky,
>Pavel

Radsi tady ten kod necham, aby bylo nad cim se bavit.
Trochu nad tim premyslim a rikam si, jestli se nesnazis znasilnit
objektovy programovani pod Delphi.
A dosel jsem k nazoru, ze asi jo.
Jestli to dobre chapu, tak ti jde o to, aby si nemusel pro kazdy nove
vytvoreny objekt typu TEdit rucne nastavovat jejich vlastnosti.
Protoze se pokousis vytvorit komponentu, takze zrejme uz nejake
zkusenosti mas. Pak teda netusim, proc si nevytvoris potomka toho TEdit a
nedas si nastaveni techto vlastnosti rovnou do constructoru.

Nebo pak mas jeste jednu ze dvou moznosti:
1. zavolat NastavVlastnosti(MujEdit), kde MujEdit je nove vytvorena
procedura a v tele te procedury se potom ty vlastnosti nastavi.
2. Projit po vytvoreni vsech komponent TEdit a ve smycce jim nastavovat
vlastnosti (komponenty tebou vytvorene budou mit treba specialni nazev)

Ladislav Stary

obluha udalosti komponenty vznikle za behu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 24.8.2005 18:05:31

> [...]
meho snazeni je komponenta pro datarinu. Pokud jeste nekoho neco napadne,

A nebylo by spravnejsi toto "naucit" vlastniho potomka TEdit? Prepises
metodu DoEnter, tam udelas co je potreba, pricemz zachovas (volanim
inherited) i moznost osetrit nejakou specialitu primo na formulari
obslouzenim onEnter (zatimco puvodne jsi onEnter prirazoval nejakou
uiverzalni obsluhu).

MB

obluha udalosti komponenty vznikle za behu

[*] hovat(zv)quick(tec)cz - 24.8.2005 17:41:29

Datum: Streda, 24.srpna 2005 - 9:02 dop.
Predmet: Re: LPT, Delphi, WinServer2003

Screenshot - Kopirovanie vizaze komponenty

[*] konf(zv)rotursoft.sk - 24.8.2005 16:57:25

Caffte vsetci!

Potrebujem spravit takuto fintu. Potrebujem skopirovat iba vizualnu
(graficku, screenshot) cast komponenty do niecoho (TBitmap,...). Ide o to,
ze potrebujem vytlacit jeden graf, ktory je naprogramovany specialne pre
tento soft (nerobil som ho ja) a je velmi zlozity a pre nedostatok casu
nie je mozne ho opravit aby sa vedel nakreslit aj inde ako na Canvas
formularu. Potrebujem ho vytlacit ale v presne danom pomere stran a musi
to byt v lepsej kvalite ako obrazovka, aby sme to mohli tlacit aj na
kvalitnejsich tlaciarnach. Len pokial vytvorim novy form, ktory je vacsi
ako rozmery obrazovky a zobrazim ho, tak sa do canvasu grafu dostane len
viditelna cast objektu.

Nepoznate nejaku fintu ako spravit screenshot komponenty bez zobrazenia
noveho formu a skopirovania celej komponenty?

StringGrid s editaci

[...]

Zkousel jsem ClientAdoDataSet v kombinaci DBGridem, ale
ClientAdoDataSet po update dat produkuje v SaveToFile
XML-updategram, neprisel jsem na zpusob jak mu to rozmluvit.
Konverze tohoto XML schema do schema zpracovavaneho serverem se mi
zda prilis slozita.

Prisel jsem pouze na moznost zavolat UpdateBatch, tato metoda, ale
po nekolika volanich po sobe padne nekde msado.dll.

Diky Pavel

EXCEL + oramovani

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.8.2005 10:44:58

ColumnRange.Borders.Item[xlEdgeBottom].LineStyle:= xlContinuous;

Vlastimil Zdenek napsal(a):
> Zdravim vsechny,
> prosim o radu: jak udelam pro bunku v excelu pouze levou hranu? Celou bunku
> ohranicim takto, ale jen jednu stranu....?
> var
> Range: Variant;
> begin
> Range := XLApp.Workbooks[1].WorkSheets['Delphi'].Range['C1:F25'];
> Range.Borders.LineStyle := xlContinuous;end;Diky moc VlastaD5, Office2003

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

EXCEL + oramovani

24.8.2005 Vlastimil Zdenek:
> [...]
> Range := XLApp.Workbooks[1].WorkSheets['Delphi'].Range['C1:F25'];
> Range.Borders.LineStyle := xlContinuous;end;Diky moc VlastaD5, Office2003

Jednoduchy navod, jak zjistit cokoliv:
Spust si Excel
Zapni zaznam makra
Udelej, co potrebujes
Ukonci zaznam makra
Edituj nahrane makro

A mas kod, ktery muzes skoro primo pouzit

LPT, Delphi, WinServer2003

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 24.8.2005 09:02:45

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> ja osobne vidim jako nejvetsi problem tabulky svatku prave nutnost ji
> kazdorocne aktualizovat (pokud se tedy tyka jen jednoho roku) - i za
> situace, ze zadne zmeny ve svatcich nejsou (v tom smyslu, ze nepribyl
> zadny novy ani zadny nebyl zrusen). Rekl bych, ze cast uzivatelu na to
> bude zapominat a tabulku bude mit neaktualni apod. Nevim, jestli ma
> tabulka obsahovat i rok. Pokud ano, druha cast lidi, ta, co si vzpomene
> na zacatku ledna, ze by bylo vhodne upravit tabulku svatku, si jen
> prepise rok a zapomene posunout velikonoce.

Ahoj,
Pouzivam pevnou tabulku svatku vcetne velikonoc a to predpocitanou vzdy na
10 let dopredu.
Kdykoliv se muze upravit, kdykoliv se muze updatovat, a jestli nekdo bude
program pouzivat 10 let bez updatu tak si bud muze prepsat (dopsat) svatky
sam nebo je mi to uuuuplne sumafuk:)

Ludek

LPT, Delphi, WinServer2003

Ahoj, nemate nekdo nejakou komponentu, dll knihovnu na komunikaci LPT portu, ktera by fungovala bezproblemu s Delphi 7 na Win2000,XP, 2003
Dekuji

Komponenty na bezestratovy orez obrazku ve formatu

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 23.8.2005 09:12:55

Dobry den,

pro nasi novou aplikaci shanim komponenty na editaci (orezavani) obrazku ve
formatu JPEG.
Jedna se mi o to, aby pri oriznuti nedochazelo ke ztrate kvality obrazku.
Dosud jsem psal pouze databazove aplikace a nyni je toto moje prvni
aplikace, kde budu resit problematiku spojenou s grafikou, takze nemam
ani za mak zkusenosti s tim jake komponenty pouzit.
Pouzivam D6 prof.

Dekuji za kazdou radu i odkaz na komponenty.

Petr Gregor

"Databaze" pracovnich dnu (svatku)

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 23.8.2005 08:00:38

> Dratovat do aplikace algoritmus na vypocet velikonoc se mi moc nelibi,
> sance ze by se zmenil je asi miziva, ale vic pravdepodobnejsi mi
> napriklad prijde, ze se nekdy velikonoce stanou pracovnim dnem. Potom
> si muze clovek navarit zbytecne problemy. Zatim se mi vzdycky nejlip
> osvedcila tabulka vsech svatku :)

Ahoj,

[...]

A nebo se pletu a jsem zbytecny pesimista. Presto mi reseni
bezudrzbove, tj. kdyz program sam svatky spocita vcetne Velikonoc,
prijde lepsi. I za cenu toho, ze pri zmene svatku bude treba vydat
upgrade. Ono to stejne nastava jen jednou za uhersky rok.

Nicmene jde o subjektivni nazor - kazdy musi sam zvazit, cemu a proc
da prednost.

David Lebeda

CGI a "raw data"

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 23.8.2005 00:14:06

Ahojte,
nedari se mi prijit na to, jak v CGI aplikaci ziskat kompletni
(nerozparsovany) request tak jak prisel na web server, je-li to vubec
mozne...

"Databaze" pracovnich dnu (svatku)

[*] m.zaplik(zv)volny(tec)cz - 22.8.2005 21:09:53

ja mam v aplikaci tabulku dbf svatku a v druhe i tvrde svatky v kodu s
pocitanim velikonoc. Obe mi bezi jiz nekolik let a nemam s tim problem.
Pochybuji ze zustanas pouze u jedne verze aplikace. Pokud ji budes alespon
trosku udrzovat, nic nebrani v aktualizaci opravit i svatky...

Martin

> [...]
> napriklad prijde, ze se nekdy velikonoce stanou pracovnim dnem. Potom
> si muze clovek navarit zbytecne problemy. Zatim se mi vzdycky nejlip

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 22.8.2005 18:39:43

No fixni prave moc nejsou, sem tam pribyvaji a ubyvaji. Jako nejlepsi
reseni mi pripada tabulka datumu svatku pro kazdy rok, tim se daji
splachnout i velikonoce. Takhle clovek muze resit svatky vsechny
stejne jednoduse a flexibilne.

Monday, August 22, 2005, 7:50:59 AM, you wrote:

ZM> sobota a nedele je snad jasna a ostatni svatky jsou fixni. Je jich celkem
ZM> 12. Velikonoce se daji spocitat.

ZM> Martin

Excel a OLE

[*] Pavel Kazik <p.kazik(zv)centrum(tec)cz> - 22.8.2005 13:11:20

Dobry den, potreboval bych poradit s tiskem z OLE obektu jen urcite excelove stranky a take posilani, te same stranky z excelu, mailem

OT: DOS aplikace pod Windows XP

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 22.8.2005 12:13:16

Zdravim konferenci,

Na jednom pocitaci u zakaznika mame nainstalovanou DOS aplikaci, ktere
ve svem
Idle zpracovava soubory. Po-te co se na tento pocitac nainstalovala jina
aplikace,
napsana v Delphi, ktera neustale v nekolika threadech neco zpracovava,
Stava se radove
jednou za 12 hodin, ze DOS aplikace prestane kompletne pracovat. Pokud
se tak stane
staci jen kliknout mysi na okno te DOS aplikaci a v tu ranu se zase
rozbehne.
Predchozi verze Delphi aplikace mela sve thready "pomalejsi" (pristup na
pomaly HTTP
server pomoci Indy) a tento problem se neprojevoval. Vypada to jako by
Windows v urcite
fazi usoudily ze DOS aplikace proste nezije, a uplne ji odstrihli.
Lze nejak z te Delphi aplikace sonutit windows zpracovat pozadovky od te
DOS aplikace?
Premyslel jsem o nastaveni nizsi priority Threadum Delphi aplikace,
pripadne o zarazeni
najakeho toho sleep.

Dekuji za rady a podnety

Pavel Poles

Firebird ODBC a transakce?

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 22.8.2005 08:49:02

Zdravim ve spolek,
nejak nemohu prijit na to jak pracovat pres ODBC driver s transakcemi.
Pouzivam standardni Firebird Driver.
Vse co poslu na server tak konci jako "autocommit".
Hledal jsem jestli to neni nastavitelne v pripojovacim retezci, ale tam
to neni.
Hledam spatne? Muzete poradit?

Diky L. Filip
(FB 1.5.2 Linux/Windows)

"Databaze" pracovnich dnu (svatku)

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 22.8.2005 08:14:59

procedure SuMoVelikonoce(Year: Integer;
var MonthSu, DaySu, //Easter Sunday
MonthMo, DayMo: integer); //Easter Monday
var
A, B, C, D, F, G: Double;
E: Integer;
begin
A := Year mod 19;
B := Year mod 4;
C := Year mod 7;
F := 19 * A + 24;
D := F - (Int(F / 30) * 30);
G := (5 + 2 * B + 4 * C + 6 * D);
E := Trunc((G - (Int(G / 7) * 7)) + D + 22);
if E <= 31 then
begin
DaySu := E;
MonthSu := 3;
DayMo := E + 1;
MonthMo := 3;
if E = 31 then
begin
DayMo := 1;
MonthMo := 4;
if E - 31 >= 26 then E := 19 else Dec(E, 31);
DaySu := E;
MonthSu := 4;
DayMo := E + 1;
MonthMo := 4;

function DayHoliday(Y: integer; M, D: byte): boolean;
var
MonthNe, MonthPo,
DayNe, DayPo: integer;
begin
Result := false;
case M of
1: Result := D in[1]; {Novy rok}
3,
4: begin
SuMoVelikonoce(Y, MonthNe, DayNe, {Velikonoce}
MonthPo, DayPo);
Result := (M = MonthPo) and (D = DayPo); //pouze velikonocni
pondeli!!!
end;
5: Result := D in[1,8]; {Svatek prace, osvobozeni}
7: Result := D in[5,6]; {Cyril, Metodej}
9: Result := (D in[28]) and {den ceske statnosti}
(Y >= 2000);
10: Result := D in[28]; {Vznik sam. statu}
11: Result := (D in[17]) and {den boje za svobodu a demokracii}
(Y >= 2000);
12: Result := D in[24,25,26]; {Svatky Vanocni}

Velikonoce vraci nedeli a pondeli,
jednotlive svatky je treba doplnovat dle roku, protoze obcas nejaky vypadne
a nejaky pribude
Pavel ZIDEK

"Databaze" pracovnich dnu (svatku)

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 22.8.2005 07:50:59

> [...]
12. Velikonoce se daji spocitat.

Martin

> existuje nejaka "databaze", ktera by obsahovala dny, ktere nejsou

OT: "Databaze" pracovnich dnu (svatku)

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 21.8.2005 19:00:01

Zdravim,

existuje nejaka "databaze", ktera by obsahovala dny, ktere nejsou
pracovni (svatky)?

ADMIN: OT: nabidka zamestnani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.8.2005 17:22:10

Puvodni zprava ze dne 19.8.2005:

> Nase spolecnost momentalne obsazuje pozici Delphi/acces programatora

DURAZNE NAPOMENUTI ZA KOMERCNI PRISPEVEK A JESTE K TOMU OPAKOVANY.
Tohle tu nema co delat, pokud to sem posila jakakoliv personalni
agentura za ucelem zisku. Nechci to tu vicekrat videt.

OT: nabidka zamestnani

[*] Petr Skondrojannis <skondr(zv)asearch(tec)cz> - 19.8.2005 10:55:43

Dobry den vsem,

Nase spolecnost momentalne obsazuje pozici Delphi/acces programatora
(specifikaci naleznete zde:
<blocked::http://www.advancedsearch(tec)cz/front.php?page=pozice&pozice=247>
http://www.advancedsearch(tec)cz/front.php?page=pozice&pozice=247 ) a moc se nam
to nedari. Pozice je pro jednu mezinardoni spolecnost a platove podminky
jsou dohodou. Pokud byste nekdo mel o tuto pozici zajem, nebo jste vedel o
nekom kdo by rad nalezl ci zmenil zamestnani, prosim kontaktujte mne.
Omlouvam se za takto nevyzadany email a dekuji za pochopeni.

S pratelskym pozdravem

Petr Skondrojannis
Pod Hajkem 1/2204, 180 00
Praha 8 - Liben
www.advancedsearch(tec)cz

Odchyceni zmeny sirky gridu

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 19.8.2005 09:45:38

Ahoj,
kdysi jsem neco podobneho resil a tusim, ze nakonec jsem pri OnMouseUp
kontroloval ColWidths. Ma to ale nevyhodu, ze je nekde musis mit
ulozene. Nevim, jestli je to zrovna to co potrebujes, ale co kdyby.

Michal

Karel Pecinka napsal(a):
> Zdar,
>
> nevite nekdo, jak se da v DBGridu (resp. RXDBGridu) odchytit zmena sirky
> sloupce? Je tam jenom event onColumnMoved, ale ta podle predpokladu
> funguje jenom kdyz se zmeni pozice sloupce.
>
> Karel

ODBCe vs. MS Query

pokud se nemylim pouziva MS Query pesimisticky pristup k zamykani
dat. Pokousi se pozamykat co jde.
Pokud je vyuzivana pri importu transakce, tak nemuze MS Query
zamknout data ktera zobrazuje.

Pavel

> pouzivam komponenty ODBCe pro import datovych davek do databaze
> MS SQL.
> Bezne spoustim nekolik instanci importniho programu soucasne
> bez jakychkoli
> problemu.
>
> Co ale neumim vyresit, ze po dobu behu importniho programu
> nespustim MS
> Query. Netusite nekdo duvod.

Klavesova zkratka do Project manageru

Zdravim vsechny !
V D7 v Project manageru na prave tlacitko je umistena sikovna funkce:
Compile All From Here

Znate nekdo zpusob, jak spoustet tuto funkci pomoci klavesove zkratky ?
Pro main menu se da pouzit GExpert (mam v. 1.22) , ale do Project manageru to nejde.
Diky za napady.

Nastroj na lokalizaci projektu do jinych jazyku

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.8.2005 09:09:34

> 1. Nevite nekdo o necem?

http://www.localizator.com/
nebo
http://www.multilizer.com/

> 2. Pouzivate nekdo nejakou podporu na lokalizaci projektu v delphi
Drive Multilizer a dnes Localizator

> 3. Pokud ano tak jakou a jak jste s ni spokojeni?
S multilizerem je to dobre ale je dost drahy(teda na nas projekt)
Localizator mame sice koupeny ale jeste jsme jej poradne nepouzili takze nevim.

Milan

Nastroj na lokalizaci projektu do jinych jazyku

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 19.8.2005 09:05:34

http://www.localizator.com

Umi to vse, co jsi zde pozadoval.

Nastroj na lokalizaci projektu do jinych jazyku

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 19.8.2005 08:59:33

A co pouzit Localizator?

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/

Nastroj na lokalizaci projektu do jinych jazyku

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 19.8.2005 08:53:32

Ahoj,

mame pomerne rozsahly projekt v Delphi (1 spolecny runtime balicek,
ktery pouzivaji 4 aplikace a 30 dll knihoven, celkem je to cca 400.000
radku). Nektere aplikace je nutne lokalizovat do 2 jazyku, nektere do
vice (5). Pred casem jsme zacali pouzivat tu podporu v Delphi (zkouseli
jsem to v D5 i D7), ale hodne rychle jsme toho nechali, protoze se to
nechova dobre: napr. lokalizace vizualne dedenych formularu je temer
nepouzitelna, v pripade rt balicku doslo ke kolizi identifikatoru
resource stringu. Nakonec jsem presli jna ten nejjednodussi zpusob:
nastavovani retezcu rucne na zaklade rucne vytvorene tabulky resource
stringu. Jenze to neni moc user-friendly i kdyz je to nejspolehlivejsi
[...]

Zatim jsem zkouseli Localizer (http://www.korzh.com/delphi/localizer/),
vypada to zatim celkem dobre. Akorat tam chybi moznost nastaveni
velikosti komponenty pro ruzne jazyky (ruzne dlouhy text).

Chceme mit aspon trochu jistotu, ze vybereme to nejlepsi i kdyz to bude
neco stat (penize nejsou ten nejvetsi problem).

Vitam jakekoliv reakce.
Dekuji.

{likeapear}

Odchyceni zmeny sirky gridu

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 19.8.2005 08:39:29

[...]

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 18.8.2005 21:22:32

Muzes si vybrat nejakou vhodnejsi zde (pozor na zalomeni linku):

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/2000/server/reskit/en-us/regentry/11501.asp

Hodnotu 15 jsem si vybral protoze odpovida klavese VK_KANA, kterou
jsem na sve klavesnici nenasel :-) a bylo po starosti

Martin Schayna

Tomas Bradle wrote:
> Ta hodnota 15 odpovida konstantam vk_xxxxx ? Nebo jak urcim co tam mam dat ?
>
> Tomas

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 18.8.2005 20:58:30

Ta hodnota 15 odpovida konstantam vk_xxxxx ? Nebo jak urcim co tam mam dat ?

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> [...]
> HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AeDebug si vytvor
> promennou UserDebuggerHotKey typu dword a nastav ji na hodnotu 15

quickreport+EAN13

[*] Vlastimil Zdenek <vlastimil.zdenek(zv)seznam(tec)cz> - 18.8.2005 20:50:29

Zdravim,
vim, uz se to tu hodne probiralo, ale: prosim o doporuceni na spolehlivou
komponentu do QR, ktera umi tisknou EAN13. Nejlepe samozrejme zadara... :-)

Diky moc vsem
Vlasta
D5, QR 2.7

Najdenie ODBC drivera (TRegistry.KeyExists mimo ad

> Hi all,
> Potreboval by som overit pomocou D5 ci mam v PC, na kt. bezi moja app
> nainstalovany ODBC driver, kt. viem len meno (napr "Oracle in
> OraDb10g_home1")
> Nechcem vsak pouzit BDE

Tak som si spravil fciu (vid nizsie), kt. mi checkne ci existuje zaznam v
registroch, ak ano prehlasujem, ODBC driver je nainstalovany
Ma to vsak jednu chybicku krasy, ak to spustim vo Win2000 a WinXP u
uzivatela, kt. nema admin prava, tak to nefunguje (nevyhodi mi to ani
chybu) :((
Viete mi poradit, ako mozem otestovat existenciu kluca i nie pod admin
pravami?

function ODBCDriverExists(isODBCDriver: string): Boolean;
var
lrReg: TRegistry;
begin
if (isODBCDriver = '') then
lrReg := TRegistry.Create;
lrReg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
Result := lrReg.KeyExists('\SOFTWARE\ODBC\ODBCINST.INI\' +
isODBCDriver);
except
on e: exception do
begin
ShowMessage(e.Message);
lrReg.Free;

Marian Stevlik
IS programmer

tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 18.8.2005 16:02:10

Jan Harman wrote:
> [...]

(dekadicky).

Martin Schayna

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.8.2005 15:54:09

Dobry asi proto, ze to je obalene debugerem.

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 18.8.2005 15:38:07

From: "Pavel Malinsky" <malinsky(zv)pmcom(tec)cz>