unknown software exception (0x800000003)

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.8.2005 15:00:04

> mam problem, s ktorym si neviem dost dobre rady.
>
> "Nastala vyjimka unknown software exception (0x800000003)
> v aplikaci na miste 0x7c901230"

> Skusal som to ladit, a chyba nastava az v nejakom ukoncovacom kode,

Ahoj,

tipnul bych, ze jde o problem ve finalization sekci nejake unity. Takova
sekce by se ale nemusela vyskytovat v mnoha unitach.

Nevim, jestli ti to nejak pomuze - jestli takovou sekci vubec nekde
pouzivas.

David Lebeda

ODBCe vs. MS Query

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 18.8.2005 13:29:57

Zdravim,

pouzivam komponenty ODBCe pro import datovych davek do databaze MS SQL.
Bezne spoustim nekolik instanci importniho programu soucasne bez jakychkoli
problemu.

Co ale neumim vyresit, ze po dobu behu importniho programu nespustim MS
Query. Netusite nekdo duvod.

Diky
J.Hasek

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.8.2005 13:51:59

Ahoj,

> resil nekdo v D5 tento problem, nevi nekdo jak na to ? Chci
> na F10 priradit
> jinou funkci a o tenhle "standard" nemam zajem.

Neresil. Ale kdyz sem na jednu Actionu v ActionListu povesil Ctrl+C se svou
fci tak mi fungovala moje fce a ne kopie do schranky (napr v memopolich).

Jde nejak vypnout F10 pro aktivaci hlavniho menu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 18.8.2005 13:41:58

Zdravim vsechny,

resil nekdo v D5 tento problem, nevi nekdo jak na to ? Chci na F10 priradit
jinou funkci a o tenhle "standard" nemam zajem.

t.bradle(zv)sanet(tec)cz

unknown software exception (0x800000003)

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 18.8.2005 13:29:57

Zdravim,

mam problem, s ktorym si neviem dost dobre rady.

Vzdy pri ukoncovani aplikacie sa mi objavi hlaska (WinXP.CZ)

"Nastala vyjimka unknown software exception (0x800000003)
v aplikaci na miste 0x7c901230"

Netusim co je to za vyjimku?
Ani ako efektivne postupovat pri izolacii chyby.

Skusal som to ladit, a chyba nastava az v nejakom ukoncovacom kode,
ktory sa vykonava ked urobim TraceInto (F7)
do posledneho prikazu end v .dpr.

Bezi tam spusta procedur .Notify a nedari sa mi tam dokrokovat.
Ked to necham cele prebehnut, skonci to s prazdnym CallStackom
v nejakom kode v assembleri:

ntdll.DbgBreakPoint:
CC int 3
C3 ret

A v EventLogu Delphi je hlaska

ODS: =========================================================== Process DopravaSQL.exe (164)
ODS: VERIFIER STOP 00000300: pid 0xA4: Invalid TLS index used in current stack (use kb).
FFFFFFFF : Invalid TLS index 0000ABBA : Expected lower part of the index
00000000 : (null) 00000000 : (null) Process DopravaSQL.exe (164)
ODS: =========================================================== Process DopravaSQL.exe (164)

, ktorej velmi nerozumiem.
Vyzera to na nejaky return, ktory nema data na Stacku,
ale neviem ako dalej.

Stretol sa s tym uz niekto?
Pripadne vie niekto poradit ako to ladit?

mailto:delphi1(zv)acc.sk

Najdenie ODBC drivera

Potreboval by som overit pomocou D5 ci mam v PC, na kt. bezi moja app
nainstalovany ODBC driver, kt. viem len meno (napr "Oracle in
OraDb10g_home1")
Nechcem vsak pouzit BDE

Marian Stevlik
IS programmer

tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645

SQL dotaz v MySQL

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 18.8.2005 12:39:49

... tak uz len docasnu, alebo memory tabulku a vytvarat to kodom z
aplikacie.

S pozdravom

Robert Fujak
> Napsal jsem databazi v predmetu e-mailu - MySQL.
>
> Martin

SQL dotaz v MySQL

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 18.8.2005 12:25:48

Zdravim Martine,

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Martin Pavera

> Spustim dotaz pro zjisteni jidel celkem pro kazdy pokoj:
> SELECT Pokoj, Jidlo, SUM(PorceDosp) AS PorceDosp,
> SUM(PorceDetska) AS PorceDetska FROM plnstv WHERE Pokoj =
> '101' GROUP BY Pokoj, Jidlo
>
> Jidlo za pokoj 101:
> Pokoj Jidlo PorceDosp PorceDetska
> 101 SN 4 0
> 101 VE 3 0
>
> No a ted nevim jak z predchozi vysledne sady dat udelat tohle:
> Pokoj Jidlo1 PorceDosp1 PorceDestska1 Jidlo2
> [...]

Dva nebo vice rychlych selectu.
A v kodu, v Oracle je to PL/SQL,
vysledek se dostane tak, ze se zretezi
danne promenne, jinak to jednoduse alespon
v Oracle nejde, krome nejakych TEMPORARY
(docasnych) tabulek...

Martin

SQL dotaz v MySQL

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 18.8.2005 11:51:45

Napsal jsem databazi v predmetu e-mailu - MySQL.

Od: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)gmail.com>
> [...]
> potrebuji
> delat zpusobem Delphi (Append; vyplnit pole a Post;). Kdyz mam
> nastaveno
> LockType := ltOptimistic, tak to funguje v pohode, ale ja
> potrebuji meni
> "vice radku najednou" a to musim nastavit LockType :=
> ltBatchOptimistic a v
> tomto modu mi to nefunguje... Jakoby se asi Adonis snazit
> modifikovat i
> ostani tabulky ve vazbe join, na ktere ale ja vubec
> "nesaham"... Tak ted
> nevim, kde je vlastne chyba a co presne nefunguje....

Co je v Editu

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 17.8.2005 20:34:31

> Jak jednoduse zjistit zda uzivatel do Editu nic nezadal nebo vlozil
> mezernikem mezeru.

if Trim(Edit1.text)='' then ...

Vlastik

Co je v Editu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.8.2005 20:20:30

Zdravim

Jak jednoduse zjistit zda uzivatel do Editu nic nezadal nebo vlozil
mezernikem mezeru.

Adonis a MSSQL2000 - editace pohledu

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 17.8.2005 16:30:14

> Zdravim Martine,

Dik.

> Obecne by mne zajimalo jak mam udelat nasledujici vec:
> nabizim data v gridu uzivateli, data musi byt "informativne
> kompletni" -
> tzn. kdyz v gridu zobrazuji cislo zbozi, musim v gridu
> zobrazovat i nazev
> zbozi a ten si "dotahuji" z ciselniku zbozi, proto jsem
> pouzil pohled. A
> nabizena data uzivatel musi mit moznost menit, pridavat i
> mazat. A musim mit
> moznost po zmene vice radku vsechny zmeny nakonec potvrdit
> nebo stornovat.
> Jaky zpusob pouzit, aby tohle fungovalo v poradku ?

Rika se tomu ciselniky a zalezi jak velkou mas databazi,
rozdelil bych to na 3 typy :

1. Ohromna a pouziva ji nekolik tisic lidi a vice pres
Inet nebo privatni sit, z toho pak plyne, ze je
nutno mit alespon oddeleni a alespon 3 lidi,
kteri se Ti permanentne staraji o Ciselniky nebot kdyz zmenim
zkratku v ciselniku z BOTY na LYZE, tak pruser
a nekolik tisic a vice uzivatelu se divi co se to deje :o)))
neb zmeny se okamzite promitaji do vsech
navazujicich dat a aplikaci
(P.S. Jo a ty 3 lide maji defacto lehy, ale nedochazi
k pruserum, tedy zodpovedna prace)

2. Stredni databaze a pouziva ji tak 100ky uzivatelu,
tak samozrejme, aktualizovat ciselniky musi
osoba, ktera to chape a neni vyslovene pocitacove
BFU, mozna bych doporucoval zase 3 lidi, kteri
se v pripade nemoci nebo dovoleny zastupuji,
ale musi "byt v obraze"

3. Mala databaze, tak desitky uzivatelu
a pozadavek na uspory atd., tak zde jiz
ten pruser neni tak velky a vyslovene kdokoliv,
ale zase nedoporucuji uplne BFU.

Ja sam jsem jednou omylem zmenil takto
zkraku v databazi add 1) a ten telefonat
od sefa, bych nikomu nepral slyset. :o)

Martin

TCP/ip nastavenie

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 17.8.2005 16:26:14

From: "Ing. Josef Staufcik" j.staufcik(zv)msp.mesit(tec)cz
Date: Tue, 16 Aug 2005 07:01:57 +0200
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: I/O karta - komunikace v Delphi

Preji hezky den.
Ma nekdo z vas zkusenosti s I/O kartou PCI-1751 firmy Advantech, tedy s
komunikaci s ni v Delphi? Nebo muze mi nekdo doporucit jinou kartu do PC,
ktera ma 6 digitalnich vstupu, 24 digitalnich rele vystupu a tri frekvencni
vystupy 0-500Hz? Podminkou je snadna komunikace pres aplikaci v Delphi.
Diky. Pepa

Dobry den.

Firma Advantech dodava CD s ovladaci. Princip ovladani je volani funkci dll knihovny.
Podobne karty dodava i firma Dewetron http://www.dewetron(tec)cz/ - zastupuje vice firem.
Zabyvam se touto problematikou, dotazy nad ramec konference je mozno na soukr mail
koukal(zv)petrkoukal(tec)cz
Petr Koukal.

Ciselnik obci

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 16.8.2005 12:12:03

Oprava: NEJSOU (cca 2M3 ano, 300k ne).
Na stahnuti je to trochu moc, rozzipovany kmen ma 10G :-))

From: "hlas" <hlas(zv)inmail.sk>

> ibexpert - zalozka data nad tabulkou ukazuje rozdielne zaznamy
> ako volba sqleditor a select * from tabulka ????

Ahoj,
Zkus se podivat jestli v ibexpertu nemas nastavenej nejakej filtr.

Ludek

Nacteni poslednich 500 vet

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 13.8.2005 11:08:24

> [...]

Slavek

> Potrebuji poradit jak napsat select pro rychle nacteni z

[*] Pravos <pravos(zv)tiscali(tec)cz> - 13.8.2005 09:42:15

Potrebuji poradit jak napsat select pro rychle nacteni z velke tabulky
poslednich 500 vet.
Vlada

select * obsahuje ine zaznamy ako zalozka data v i

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 12.8.2005 12:06:40

> v hre by nemali byt transakcie, ked vypnem a zapnem celeho ibexperta
> odpojim sa od databazy tak vysledok je rovnaky teda zly
> teda nezhoda medzi zalozkou data a select * from

Zkus v IBExpertu otevrit okno scriptu F12 ci ShiftF12 a napis do nej stejny
select, jako pouzivas v aplikaci, F9 zobrazis vysledek. Porad je to jine?

MB

select * obsahuje ine zaznamy ako zalozka data v i

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 12.8.2005 11:44:38

v hre by nemali byt transakcie, ked vypnem a zapnem celeho ibexperta
odpojim sa od databazy tak vysledok je rovnaky teda zly
teda nezhoda medzi zalozkou data a select * from

ziadne order tam nemam a jedna sa o 4 resp. 6 zaznamov
takze ani bezna vizulna chyba by nemala prichadzat do uvahy

zacinam mat podozrenie ci sa nejedna o poskodenu databazu

> [...]

To je jenom tip, problem muze byt samozrejme nekde jinde.

= tel. 493 792 569, 493 792 931, 776 347 735
====================================

select * obsahuje ine zaznamy ako zalozka data v i

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2005 11:10:35

Ahoj,

zkus si dat pred selectem commit, nebo nastavir transakci pro select
jako "read commited".

Peca

refresh datasetu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 12.8.2005 11:14:36

Ahoj,
urcite to vsichni vite, jenom ja ne: Jak zaridit, aby se po zmene udaje v
datovem formulari zmena hned promitla vsem pripojenym uzivatelum. Jedna se o
spolecnou tabulku paradox na servru, BDE, Delphi 5Ent a jednoho co uz z toho
vysel.
Vlastnost autorefresh jsem nastavil na true, ale vzdycky to trva, nez se
objevi zmena na ostatnich stanicich a to jeste pouze kdyz z aktualni vety
slezou treba nazacatek a pak ji najdou treba pres locate.
Diky mejte se
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

select * obsahuje ine zaznamy ako zalozka data v i

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 12.8.2005 10:58:35

ibexpert - zalozka data nad tabulkou ukazuje rozdielne zaznamy
ako volba sqleditor a select * from tabulka ????

stretli ste sa s tym niekedy? a aj u mna v programe
sa tie zaznamy zjavuju? odkial sa beru, ak tam nemam
chybu tak by sa tam nachadzat nemali. preco zalozka
data ukazuje to co ocakavam a select * from tabulka nieco ine?

Obrazek posun pixelu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.2005 09:54:30

Ahoj,
podivej se na TBitmap.Canvas.CopyRect. Kresli do bitmapy, tu pak vykresluj
treba do TImage.

Roman

Nastaveni Windows XP

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 12.8.2005 09:50:29

Zdravim,

Potrebuji pomoci programu v D7 nastavit prostredi Windows XP.

To znamena zmenit napriklad:

motiv z "Windows XP" na "Klasicke nastaveni",

zapnout zobrazovani panelu "Snadne spusteni",

pouziti Klasicke nabidky Start pripadne jeste jeji vlastni upravu (V nabidce
Start zobrazovat male ikony)

atd.

Hledal jsem v registrech a neco malo jsem nasel. Ale pri zmene jednoho
jedineho zatrzitka se v registrech provadi dost velke upravy. Predpokladam,
ze uprava registru nebude to nejlepsi reseni. Nastaveni se provede az po
opetovnem prihlaseni. Mimo jine nektere polozky se chovaji velmi zajimave.
Je vytvoren klic v registru, pak je provedena nejaka aktualizace a nasledne
je prislusny klic zase smazan. To je napriklad prave zminovane V nabidce
Start zobrazovat male ikony.

Moje otazka tedy je zda na to existuji nejake funkce. Je nekde jejich popis.

Pripadne je mozne toto nejak nastavit, aby nove vytvoreny uzivatel mnel
prednastavene toto prostredi.

Predem moc dekuji

Jirka

Obrazek posun pixelu

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 12.8.2005 09:36:27

Udelej si bitmapu vetsi (komponentu pro obrazek) ... Schovej ji do
Scrollboxu. Scrollbary schovej a men bud pozici odrolovani, nebo kdyz ten
obrazek obalis do treba do panelu, tak v nem budes menit jeho pozici...
Staci x-ovou.
Pro ten obrazek ale nastav Align na alNone... U obalujiciho panelu nedavej
Autosize...
Dulezite je co vidi uzivatel. Ne jak to je udelane... Ale musi to byt ciste.
:)

> [...]
>
> otazka zni:
> 1- jakou komponentu - Image, Shape?
> 2- jak posunout ten obrazek o pixel doleva.

Obrazek posun pixelu

[*] MUDr. Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 12.8.2005 09:30:23

[...]

Rychlost FB 1.5.2 na Win2003 eng./P4 HT

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.8.2005 17:39:14

Slavomir Skopalik wrote:

> Zvladaji, neni to problem.

Pokud ovsem aplikace pristupuje k databazi z vice threadu, MUSI se
pouzit TCP/IP spojeni a v kazdem threadu samostatne TIBDatabase a
TIBTransaction objekty.

Martin Schayna

Rychlost FB 1.5.2 na Win2003 eng./P4 HT

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.8.2005 17:23:13

> [...]

Zvladaji, neni to problem.

> Je ale mozne se k databazi A pripojit lokalne, kdyz jsou k ni

Ano, lze to.
Pro server je dulezita cesta k souboru, problem by mohl byt pokud by se jeden
soubor otevrel dvakrat
(napriklad pres subst, simlink na linuxu).

Ja to delam bezne, jelikoz gbak pri TCP trva 2x dele a zabere hooodne CPU.

Slavek

Rychlost FB 1.5.2 na Win2003 eng./P4 HT

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.8.2005 17:09:12

Cituji z emailu od Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>:

> Jestli se nachazi ta aplikace take na serveru, tak se pripoj lokalne.
> Krome toho, ze je to mnohem rychlejsi, nez TCP by tam nemel byt tento
> problem.

Situace vypada takto:

Database A - ostra data, v ni pracuji uzivatele (maji aplikaci spustenou na
stanici, komunikace s FB pres TCP/IP). Uzivatele mohou pracovat i behem
exportu.

[...]

Karel Rys

anglicke konferencie o delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.8.2005 16:57:10

From: "brano" <odber(zv)centrum.sk>
> poznate nejake anglicke mailove alebo ine konferencie o delphi na podobnej
> urovni ako je tato?

Borland Newsgroups:
http://support.borland.com/entry.jspa?externalID=1175

Petr Vones

spomalenie pri viacuzivatelskom pristupe

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 11.8.2005 16:29:08

parametre nie su probme nikde...
no a pokial ide o MSDE tak je to prijatelne... pretoze je tam podobna
podpora prikazov ako v oracle a tam spravis vsetko napr. cez vnorene dotazy
pripadne lepsie riesenie cez pohlady...
Nedokazem sa vsak uplne fundovane k tomu vyjadrit , kedze ja pracujem na
oracle , ale ked som pozeral MSSQL tak to bolo uz skoro to iste..

Karol Chupek

mato napsal(a):

>rozmyslal som nad tym odrazuje ma ale ze mam definovane dost zlozite SQl
>dotazy aj s parametrami a asi po prechode na inu databazu by to neslo a
>musel by som to cele prepisat. Este ma napada bezplatna SQL server od
>Microsoftu - MSDE alebo je nieco novsie ? SQL by mali byt podobne s acesom

Zrychleni spusteni Delphi 2005 IDE

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.8.2005 16:17:07

Ahoj,

tento problem se diskutuje jiz od vzniku Delphi 8, pricemz vetsina nabizenych
reseni spociva v odstraneni "nepotrebnych" balicku.

Zde je k dispozici jine reseni, ktere optimalizuje nahravani BPL balicku do
IDE obecne. Je odzkouseno pro Delphi 2005 ale melo by byt pouzitelne i pro
Delphi 8 nebo C# Builder.

Improving Delphi 2005 IDE load speed
http://cc.borland.com/item.aspx?id=23472

> [...]

Microsoftu - MSDE alebo je nieco novsie ? SQL by mali byt podobne s acesom
> Nuz po tom co tu citam sa naozaj pytam , preco to neprehodis na nejaky
> Sql Server ako ti tu uz radili?
> Acces je suborova Db , ak teda potrebujete pristupovat ku db viaceri je
> na case aby si sa poobzeral naozaj po
> relativne dobrom serveri. Pokojne by pre tvoju db postacoval FireBird,
> alebo MySql.
> je to male a pre to co pises to bohato postacuje, teda az na funkcie
> ktore nie su v FB take ako Acces-e
> ale pokial nepouzivas nejake tieto f-cie tak je to IMHO najlepsia cesta

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.8.2005 13:34:56

> [...]

> app se pripojuje pres tcp/ip a
> kopiruje data z jedne databaze do druhe na tom samem serveru.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.8.2005 13:14:54

Slavomir Skopalik dne 11 Aug 2005 v 12:04:

> http://sourceforge.net/mail/?group_id=9028
>
> Nastaveni zjistit ze spravce uloh :).
> Pripadne zkus v BIOSU vypnout hyperthreading.

Diky, vypada to nevesele, reseni zadne... Zkusime tedy vypnout hyperthreading a dam vedet, jak to
dopadlo.

Je fakt, ze situace je presne ta, kterou tam nekdo popisuje: app se pripojuje pres tcp/ip a
kopiruje data z jedne databaze do druhe na tom samem serveru.

Rychlost FB 1.5.2 na Win2003 eng./P4 HT

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.8.2005 12:04:49

http://sourceforge.net/mail/?group_id=9028

Nastaveni zjistit ze spravce uloh :).
Pripadne zkus v BIOSU vypnout hyperthreading.

Slavek

> Jedine, co jsem nasel ve firebird.conf, je:
>
> # In an SMP system, sets which processors can be used by the
> server. # The default value is 1. # # Type: integer #
> #CpuAffinityMask = 1
>
> Nic jsem tam nepsal, tak predpokladam, ze pobezi na CPU 1.
> Kde se to da zkontrolovat? Kazdopadne
> vytizeni obou procesoru je mizive a nezda se, ze by zatez
> "preskakovala" z jednoho na druhy... Kde
> [...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.8.2005 11:20:46

Jedine, co jsem nasel ve firebird.conf, je:

# In an SMP system, sets which processors can be used by the server. # The default value is 1.
#
# Type: integer
#
[...]

Slavomir Skopalik dne 11 Aug 2005 v 10:54:

> Zkontroluj si, ze je FB prirazen na jeden CPU, na podobne tema
> byla diskuze ve fb-devel asi tak pred tydnem, takze prohledat archiv.
> Melo by to souviset s planovanim vlaken a TCP spojenim.

spomalenie pri viacuzivatelskom pristupe

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 11.8.2005 11:12:45

> [...]

>Dnes je vestenie moda :-)) Ale nie hlavne ze sme sa pochopili, este mi
>niekto vysukajte z rukava nejake riesenie a bude to OK . :-()

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.8.2005 10:54:44

> [...]

> ale dost rozvlacnym tempem. Prvni, na
> cem to je videt, je vytvareni databaze pomoci SQL skriptu,
> ktery poustim pres isql.exe. Server ma
> rychle P4 s HT, ale skript na tom bezi pomaleji nez na starem
> notebooku s 500 MHz Celeronem.
> Procesor na serveru pri tom ukazuje vytizeni kolem 10 %.
>
> Nesetkal jste se s tim nekdo, netusite, kde by mohl byt
> zakopany pes? Normalni prace s databazi je
> bezproblemova, gbak beha taky rychle, jen isql a ta nase
> sluzba se loudaji. Na pocitacich s
> Win2000 nebo WinXP pritom beha oboje rychle.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 11.8.2005 10:30:42

Hezky den,

mam u zakaznika potize s FB 1.5.2 na Win2003: vse funguje, ale dost rozvlacnym tempem. Prvni, na
[...]

Stejny problem se zda, ze ma nase aplikace, ktera bezi jako sluzba a exportuje zmenene zaznamy na
pobocku. Export, ktery by mohla mit hotovy za nekolik desitek sekund, trval 12 minut, ovsem
vytizeni procesoru pritom kolisalo jen mezi 0 - 15 %.

[...]

Diky za namety,

Karel Rys

spomalenie pri viacuzivatelskom pristupe

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 11.8.2005 10:12:40

Pouzij nejakou databazi (firebird, oracle, MSSQL, ...).

Slavek

> Dnes je vestenie moda :-)) Ale nie hlavne ze sme sa
> pochopili, este mi niekto vysukajte z rukava nejake riesenie
> a bude to OK . :-()

anglicke konferencie o delphi

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.8.2005 09:12:35

> poznate nejake anglicke mailove alebo ine konferencie o delphi na podobnej
urovni ako je tato?

Zacal bych asi na newsgroups.borland.com :)

MB

anglicke konferencie o delphi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 11.8.2005 07:20:19

> poznate nejake anglicke mailove alebo ine konferencie o delphi
> na podobnej urovni ako je tato?

zname, viz
http://groups-beta.google.com/groups/dir?q=delphi&sel=33554433&qt_d=Hledat+v+adres%C3%A1%C5%99i
nebo v rustine, zato vyssi uroven prispevku:
http://groups-beta.google.com/groups/dir?sel=33593206&expand=1

> [...]

> muzou byt, avsak nevime zda aktualizuje data
> a nebo jen obycejne cte data z databaze,
> pokud jen ctes data z databaze, tak se zamky

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 11.8.2005 00:07:49

zdravim,

poznate nejake anglicke mailove alebo ine konferencie o delphi na podobnej urovni ako je tato?
vdaka
B.

nacteni WideStringu z registru

[*] davidliska.konf(zv)seznam(tec)cz - 10.8.2005 18:37:26

Ahoj,

nevite nekdo, jak cist widestring z registru? TRegistry pracuji pouze se
stringem. Jde o to, ze kdyz se v jazykovem nastaveni windows prepnu
napriklad na hebrejstinu, tak nejsem schopny z registru spravne precist
ceske znaky. Pripadne by mi stacilo ziskat widestring obsahujici cestu k
adresari "Local AppData" (C:\Documents and Settings\...\Local Settings\Data
aplikaci).

zkousel jsem to napriklad takto:

uses
System, ShlObj;

function ...
var
Dir: array[0..1023] of WideChar;
begin
SHGetSpecialFolderPathW(Application.Handle, Dir, CSIDL_APPDATA, False);

ale to taky nefunguje.... to dlouhe "i" tomu proste vadi

David

spomalenie pri viacuzivatelskom pristupe

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 10.8.2005 17:39:22

> <Jen cista logika. OK ale ked ide o suborovu databazu - co
> MDB j,e tak sa serveri je tento subor iba ulozeny a vsetky
> operacie sa deju v RAMkach klientskych pocitacov. Cize pri
> otvoreni jedneho suboru 10 timi uzivatelmi by to nejak nemalo
> byt poznatelne - server poskytuje len suborove sluzby a to by
> sa prejavovalo aj inde nielen u spominanej accessovej databazy.
> Skor si myslim ci to spomalenie nebude mat nieco spolocneho
> so zamykanim zaznamov a pod.
>
> Miro

Miro,

[...]

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 10.8.2005 16:51:18

[...]

no ano ale ako som pisal mdb ma 10 MB co je oproti normalnym databazam ako
omrvinka , a 3 nasobne spomalenie ak by zavyselo iba od vykonu servra, ktory
je vzhladom na velkost a typ databazy / sluzi iba na poskytnutie suboru -
ziadne operacie nad databazov / jednoducho ten server je na tuto databazu
tak vykonny ze to podla mna nje je obmedzenie a k tomu pri dvoch uzivateloch
? To by sa museli skutocne databazy spustat na terabajtovych procesoroch aj
to by isli slimacim tempom.

> [...]
> pocitaci WWW server s napr. Apache,
> tak kdyz budes testovat sve stranky, tak hrde muzes
> prohlasit, ze je to rychle jak bejk, pak se Ti pripoji
> vice lidi a najednou bud server down nebo hlasky
> typu "kurva ty to mas ale pomaly".
>
> Jen cista logika.
>
> Jiny priklad, mas 20 amperovy jistic
> a stabilni odber 15 amperu,
> a pripojis nahle rychlovarnou konvici, reknu 10 amperu,
> tedy odber je ted 25 amperu
> a samozrejme, musis nejspise tutove jit nahodit jistice. :o)
>
> Popremejslej o nize napsanem a jak to resit,
> tak to je jiz tolik cest, ze by mi nestacil

komunikace se sluzbou

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 10.8.2005 15:57:14

Kdyz uz jednou mas sit, proc ne treba UDP ?

service -> GUI app Jak to je (pri kazde zmene nebo na zakukani)
GUI app -> service Jak to ma byt (pokud chci, aby bylo jinak, nez je),
nebo pod timerem "kuku".

Od: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>
Ahoj,
tohle je dost spatny postup, MS nezarucuje, ze systemove tabulky
nezmeni strukturu (naopak naznacuje, ze se tak stane). Doporuceno
je pouzivat systemove procedury a view (napr.
INFORMATION_SCHEMA.%). Vzhledem k tomu, ze nova verze serveru klepe
na dvere, tak bych moc neexperimentoval.

Do budoucna to bude jeste tezsi, MSSQL2005 umoznuje vlastni
definici typu (a docela divokou).

Pavel

--
Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na

MSSQL a SP Fields

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.8.2005 18:43:35

> [...]

(sysobjects.NAME = 'nazev_procedury')

jenze zase neumim toto vytahnout pro obecny datovy zdroj, ktery neni ulozeny

Dotaz k implementaci mailto

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.8.2005 17:05:27

Milan Kajnar wrote:

> pomoci RunDLL... Parametr, ktery pujde do funkce je v tom volani %1,
> ale ja vubec netusim, co mam
> deklarovat v te funkci (v dll) na vstupu... Bude to nejaka stringova
> promenna, jeji typ mi je ale neznamy a pada
> mi to...

Popis v SDK pod heslem RunDLL32 vypada dost jednoznacne
- command line bys mel dostat jako pointer na char:
void CALLBACK EntryPoint(
HWND hwnd, // handle to owner window
HINSTANCE hinst, // instance handle for the DLL
LPTSTR lpCmdLine, // string the DLL will parse
int nCmdShow // show state
);HTH, pf

Dotaz k implementaci mailto

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.8.2005 16:51:26

Petr Fejfar wrote:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/networking/plugg
able/pluggable.asp

ted jsem zjistil ze tohle URL neskoci na tu spravnou kapitolu
ale jen do indexu, tak si pls vyhledej kapitolu
"Registering an Application to a URL Protocol"
(je posledni v sekci Overviews/Tutorials)

pf

IB - kompl. select - rychlost

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 9.8.2005 17:03:27

Zkus zacit joinovanim:

select a.DATA as datadomu , b.DATA as databytu, c.DATA as datapokoje
from DUM a left join BYT b on a.ID = b.ID_DUM
left join POKOJ c on b.ID = c.ID_BYT

Predpokladam ze na vsech ID_X mas indexy.

Snad sem se nikde nesek :).

Dotaz k implementaci mailto

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 9.8.2005 16:51:26

> Kdyz zam zaregistrujes EXE, tak dostanes to URL s protokolem 'mailto' jako
> command line parameter a na nej se dostanes pres ParamStr().

jasne to chapu... ale ja to prave nechci delat pres exe... Mam svou DLL, kde
volam konkretni funkci
[...]

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2005 16:47:25

Pro nazorny priklad :

1. Mam tabulku DUM
2. Mam tabulku BYT
3. Mam tabulku POKOJ

V dome jsou byty a v bytech jsou pokoje.

add 1)
DUM ma sloupecky :

ID primarni klic
DATA atd.

add2)
BYT ma sloupecky :

ID primarni klic
ID_DUM cizi klic na DUM (foreign key)
DATA atd.

add 3)
POKOJ ma sloupecky :
ID primarni klic
ID_BYT cizi klic na BYT (foreign key)
DATA atd.

select a.DATA, b.DATA, c.DATA
from POKOJ c, BYT b, DUM a
where a.ID = b.ID_DUM
and b.ID = c.ID_BYT
/

Ukazkove a kdyz si to prectete
a pochopite jak to pracuje,
tak pohoda.

Martin

> View je defacto natvrdo ulozeny select
> s kterym se lepe pracuje.
>
> Pravidla pro optimalizaci dotazu v Oracle
> databazi :
>
> za FROM uvadet tabulky v poradi od nejvetsi
> po nejmensi (pocet zaznamu)
>
> za WHERE uvest podminky v takovem
> logickem poradi, aby co nejvice orezavala
> mnozina dat
>
> Zoptimalizoval jsem takto SELECT,
> ktery bezel 2 hodiny na 10 minut.

MSSQL a SP Fields

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 9.8.2005 16:43:25

K parametrum SP musis pristupovat jinak (pouzij TAdoDataSet nebo
TAdoCommand):

try
with dsCalc do
begin
if Active then
Close;
Connection := FSqlConn;
CommandText := spnBrpEfektNak;
with Parameters do
begin
Refresh;
ParamByName('(zv)Datum').Value := FUserData.ReportDate;
ParamByName('(zv)PracDny').Value := CalcWorkDays;
end; // with
Open;
end; // with
except
on E: Exception do
raise EEfektNakReport.CreateResFmt((zv)sSPExecErr, [dsCalc.CommandText,
E.Message]);
end; // try/except

Ludek napsal(a):

> [...]
>

> Jak to jinak zjistit.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.8.2005 16:41:24

Milan Kajnar wrote:

> Je tu prosim nekdo kdo ma zkusenosti s registraci vlastniho programu
> ci dll pro protokol mailto?

Nevim, jestli jsem porozumel tvemu problemu, ale pokud ti jde o zmenu
registrace aplikace obsluhujici URL protokol 'mailto' na tvoji aplikaci,
pak bych to udelal podle popisu tady:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/networking/plugg
able/pluggable.asp

Delal jsem to sice pro jiny protokol, ale nemel jsem s tim zadne problemy.

Kdyz zam zaregistrujes EXE, tak dostanes to URL s protokolem 'mailto' jako
command line parameter a na nej se dostanes pres ParamStr().> Soucasti me dll je Mailto funkce, kde je jeden jediny vstupni
> parametr a ja vubec nevim, jakeho formatu ten parametr je, protoze se
> nemohu pres debuger primknout k explorer.exe...
> Takze jsem zkousel PChar, WideString, ShortString a fur mi to pada na
> hubajznu... RunDLL32 zajisti nacteni me knihovny, volani me funkce,
> ale nevim opravdu co je vstupem i kdyz by to proste mel byt retezec.

Vzhledem k tomu, ze na pocitacich, ktere tu mam, je protokol 'mailto'
registrovan podle popisu vyse, tak nerozumim tomu, jakou roli by v tom mela
hrat DLL, tak asi registrujes neco jineho...
HTH, pf

MSSQL a SP Fields

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.8.2005 16:09:22

Zdravim,
Nevite nekdo jak zjistit nazvy , typy a velikosti parametru ulozene
procedury.
Pro pohled to delam takto :
[...]

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 9.8.2005 16:07:22

Ahoj...

[...]

Treba to nekdo jiz resil. Diky za rady...

Milan

IB - kompl. select - rychlost

V podstate plati, ze opravdova optimalizace slozitejsiho selectu je do
znacne miry veci praxe, citu, trpelivosti a stesti. Na optimalizacni postupy
zabudovane v serveru klidne zapomen (co by taky clovek mohl chtit skoro
zadarmo, ze). Existuji samozrejme nektera obecna pravidla ktera se daji
najit v ruznych priruckach, neco se da vycist z planu selectu ale podle
meho nazoru opravdu nejlepsi vysledky dava trpeliva prace a zkouseni. Casto
ma na rychlost drasticky vliv i zdanlive nepatrna zmena v konstrukci
selectu. Takze z toho plyne, ze se opravdu neda nekolika vetami napsat
"udelej to a to".

> Mam dost komplikovany select na IB databaze, ktory berie data z viacerych
> tabuliek. Myslel som, ze to urychlim, ked vytvorim pohlad ale podla
> vsetkeho
> je to stale rovnako pomale.
> Da sa nejako urychliu pohlad (view)?
> Da sa nejako urychlit praca s tabulkami? - poznam len indexovanie, ktore
> pomaha pri order by ale ine urychlenie nepoznam

IB - kompl. select - rychlost

[*] Martin Marek <martin.m.888(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2005 15:31:19

[...]

P.S. V IB to bude podobne, pokud ne stejne.
P.P.S. A jsou ruzne mody optimizeru - RULES=pravidlovy,
COST=nakladovy atd. a z toho plyne ruzne EXPLAIN PLAN,
tedy alespon v Oracle databazi.

> Mam dost komplikovany select na IB databaze, ktory berie data
> z viacerych tabuliek. Myslel som, ze to urychlim, ked
> vytvorim pohlad ale podla vsetkeho je to stale rovnako pomale.

Viz vyse

> Da sa nejako urychliu pohlad (view)?

View = ulozeny kod selectu na ktery se odkazuji jmenem

> Da sa nejako urychlit praca s tabulkami? - poznam len
> indexovanie, ktore pomaha pri order by ale ine urychlenie nepoznam

Presne, indexovat, defragmentovat tablespace, deffagmentovat
tabulky, indexy...cisty datovy model, 3. normalni forma nejlepe,
2.normalni forma jeste pohoda. :o)