IB - kompl. select - rychlost

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 9.8.2005 15:27:18

Ahoj,

> Mam dost komplikovany select na IB databaze, ktory berie data
> z viacerych
> tabuliek. Myslel som, ze to urychlim, ked vytvorim pohlad ale
> podla vsetkeho
> je to stale rovnako pomale.

Nejlepe nejdriv pouzit nejaky nastroj (napr vyborny IBExpert) pro analyzu
vlastniho dotazu, abys videl co to vlastne dela a kde jsou kriticka mista.
(Bohuzel mam pocit ze Free IBExpert tyto analyzy nema :( ).
Nicmene plati, aby vazby byly pres indexovane pole. Spravne dotaz navrhnout
- eliminovat nezajimave radky uz v zarodku nez vstupuji do dalsich vazeb
apod.

Zkus poslat ten konretni SQL. Treba se uvidi.

IB - kompl. select - rychlost

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 9.8.2005 15:25:17

Predpokladam, ze mas na DB cizi klice (foreign key). To ma na rychlost
vyznamny vliv. Jinak potom ma vlastni zkusenost byla ladit a zkouset
proceduru(select): kolikrat mi pomohlo prehodit inner joiny na tabulkach.
Sice to neni primo rada na tvoji otazku (view), ale verim, ze ti to pomuze.

s pozdravem

Jarek

Martin Kasman napsal(a):

>Mam dost komplikovany select na IB databaze, ktory berie data z viacerych
>tabuliek. Myslel som, ze to urychlim, ked vytvorim pohlad ale podla vsetkeho
>je to stale rovnako pomale.
>

>Da sa nejako urychliu pohlad (view)?
>
>Da sa nejako urychlit praca s tabulkami? - poznam len indexovanie, ktore
>pomaha pri order by ale ine urychlenie nepoznam
>

>Vdaka za kazdu radu

IB - kompl. select - rychlost

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)martinkasman.sk> - 9.8.2005 15:11:15

[...]

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.8.2005 13:35:04

> napada me, jestli by neslo vyuzit Synapsi, a pripadne
> FreePascalCompiler.

V Synapsi DOS podporovany neni. V soucasne dobe jen Win a Linux.

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.2005 13:29:03

Ahoj,

napada me, jestli by neslo vyuzit Synapsi, a pripadne FreePascalCompiler.

Peca

UIB2 a pocet sloupecku z FB

[*] MaReK OlL?avskA? <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 9.8.2005 13:19:01

Omlouvam se za slepotu resenim je vlastnost Query.Fields.FieldCount;

- --

MaReK "Penguin" Ol+AWE-avsk+AP0-
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +-420-603-519-650; +-420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Na str+AOE-nce bylo naps+AOE-no: "Optimalizov+AOE-no pro Explorer 5, nebo lep+AWEA7Q-".
Tak jsem p+AVk-e+AWE-el na Mozilla Firefox --> http://firefox(tec)czilla(tec)cz/

MaReK Olsavsky napsal(a):
> Dobry den,
> potrebuji se zeptat, jestli je tu nejaky zkuseny uzivatel UIB2
> (Jediovske komponenty pro Firebird/Interbase) a vi, jak ziskam pocet
> sloupecku.
> V Query udelam dutaz, ten otevru, ale predem nevim, kolik ma sloupcu,
> tak jej potrebuji nejak ziskat. Je v nich nejaka metoda, at uz vazana
> primo na Query, nebo na Fields?? Staci mi jmeno fce.
> Dekuji
> MaReK Olsavsky

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 9.8.2005 13:02:59

> Potrebuji nejak komunikovat mezi programem napsanym v Borland Pascalu 7.0
> bezicim pod DOSem a programem v Delphi 7, ktery bezi na Windows XP. Oba
> pocitace jsou v siti. Existuji nejake knihovny pracujici s TCP/IP pro BP.
> Jak se s timto potom pracuje v Delphi. Vubec nevim kde zacit.

TServerSocket, TClientSocket ci jak se to presne jmenuje
Rozhodne byt vami bych si nastudoval praci s TCP/IP obecne
a teprve pak i implementaci v Delphi.

Pripadne vhodny studijni material najdete:
http://www.google.com/search?q=TCP%2FIP+Delphi
ci jine vyhledavace.

Luf

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 9.8.2005 12:58:58

Mrkni se na
http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/pascal/sources/tcpip.html
tam jsou dalsi odkazy
JPi
> Hmm, tak to tedy nevim, jestli vubec existuje. Komunikaci BP7/Delphi
> bezne delam ale komunikuju vzdy pres soubory bud na sdilenem disku nebo
> na lokale.

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 9.8.2005 12:42:57

> [...]

> Jak se s timto potom pracuje v Delphi. Vubec nevim kde zacit.
>

> Nejlepsi by byla nejaka vzorova ukazka na netu.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

komunikace DOS - Windows XP pomoci TCP/IP

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 9.8.2005 12:20:55

Zdravim,

[...]

[*] MaReK Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 9.8.2005 11:54:53

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
[...]

"Someone who wants to run Windows on servers should first be made to
show what they know about servers that Google, Yahoo and Amazon don't
know." -Paul Graham

analogove hodiny

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 9.8.2005 09:30:40

Nevite prosim nekdo o nejake pekne free komponente analogovych hodin? Ty z
JVCL jsou dost hrozne.

Zapletal Martin

Jak vystinovat panel?

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 9.8.2005 08:42:36

tady by Ti mohla pomoct komponenta JvGradient z JVCL. Ta umi co asi
potrebujes.

Martin Zapletal

> Mam dotaz jak vystinovat barvu na komponente TPanel? Chtel bych, aby panel
> nebyl napr. cely modry, ale prechazel ze svetle do tmave. Nehodi se mi
> varianta, ze bych si pripravil v nejakem grafickem programu vystinovany
> obrazek a ten na panelu zobrazil. Potrebuji vystinovat libovolnou barvu
> (zvolenou uzivatelem).

Jak vystinovat panel?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 9.8.2005 08:36:35

[...]

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

ServerSocket a Accept

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 8.8.2005 16:13:27

From: "Zapletal Martin" <zapletal(zv)inoma(tec)cz>> rad bych se zeptal jak spravne docilit toho, abych zakazal pripojeni
> nezadouciho klienta na server. Myslel jsem neco jako Accept:=false ale dle
> helpu a prikladu na webu to tak asi neni. Je opravdu nutne pri prihlaseni
> klienta poslat nejakou zpravou zadost , tu serverem vyhodnotit a poslat
> klientovi zpravu ktera jej shodi? Jak toto resite Vy?
>
> Martin

Predposledni parametr ve WSAAccept je callback funkce (u mne ta Verify), kde
si to 0/1 rozhodnes. Fragmenty z funkcniho kodu:
type pWSABuf = ^tWSABuf; tWSABuf = record len:int; adr:ptr end;
function Verify(Id,Dt:pWSABuf; SQ,GQ:ptr; Id0,Dt0:pWSABuf; g:ptr;
cb:DWORD):int; stdcall // bacha na tohle !!
begin
with tSockAddr(Id.Adr^) do begin
Log(Format('...validating %s:%d',[inet_ntoa(sin_addr),swap(sin_port)]));
with tJPiTCPServer(cb)
do result:=iif(Assigned(ValidIP) and not ValidIP(inet_ntoa(sin_addr)),1)
// ValidIP je moje Boolean metoda toho objektu, dle libosti
procedure tJPiTcpServer.fdAccept; // vola se na FD_ACCEPT, jak jinak
var la:int; TCP:tSocket; s:string;
begin
la:=SizeOf(tSockAddr);
TCP:=WSAAccept(MySocket,PeerAddr,la,(zv)Verify,self);
if TCP<>INVALID_SOCKET //...atd

Podrobneji viz Platform SDK (WSAAccept, parametr ConditionFunc)

Jarda

ServerSocket a Accept

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 8.8.2005 15:41:25

rad bych se zeptal jak spravne docilit toho, abych zakazal pripojeni
[...]

Povoleini - zakaz daneho zarizeni Windows (LAN)

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.8.2005 11:57:09

> nedari se mi najit jakym zpusobem bych mohl povolit nebo zakazat
> zarizeni Windows. Konkretne se jedna o sitovou kartu. V PC muze byt
> vice sitovek. Je na to nejake API ?

Microsoft ma na to commandline programek devcon.exe. Kdyz jsem se
kouknul co to importuje, tak to vypada, ze na tyhle veci pouziva
setupapi.dll

Viz:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-
us/devio/base/device_management_functions.asp

konverze B-Spline na radu usecek

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.8.2005 11:53:09

> From: Radek Cervinka
>
> nema prosim nekdo algoritmus, ktery prevede B-Spline na aproximovane
> usecky, ktere aspon castecne kopiruji puvodni splajnu?

BSplines.ZIP by Martijn an Engeland.
Component for handling and displaying BSplines. Delphi Super Page:
http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d10free/bsplines.zip

Vaclav Krmela

Povoleini - zakaz daneho zarizeni Windows (LAN)

[*] jiri(zv)bartonek(tec)cz - 8.8.2005 11:43:08

Zdravim,

nedari se mi najit jakym zpusobem bych mohl povolit nebo zakazat zarizeni
Windows. Konkretne se jedna o sitovou kartu. V PC muze byt vice sitovek.
Je na to nejake API ?

Diky za rady a pripominky

Jiri

Http Server vs IIS

[*] Kratochvil Milan <mkratochvil(zv)farmtec(tec)cz> - 8.8.2005 11:17:06

Zdravim vsechny

Mam problem se zaregistrovanim programu ktery se chova jako http server. Registrace portu funguje tam kde neni zadnej jinej http server a nebo pri Apache. Pri Apache zaregistrujiprogram na jinem portu a pracuje to. Problem mam tam kde je nainstalovano IIS. Tam se mi nedari zaregistrovat zadnej port. Hledal jsem vsude mozne ruzna nastaveni jak v IIS tak v ID komponente ale nemuzu nic najit. Prosim o nakopnuti uz jsem z toho celej mimo.

Milan

konverze B-Spline na radu usecek

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 8.8.2005 11:11:06

Dobry den,

nema prosim nekdo algoritmus, ktery prevede B-Spline na aproximovane
usecky, ktere aspon castecne kopiruji puvodni splajnu?
Vstupem je zadana spline jako posloupnost "control points", popripade i
posloupnost "fit points" - ale na tom druhem netrvam.
Vysledkem by mela byt skupina usecek, resp. jejich souradnic,
staci i jen algoritmus, nejak si to z toho vykucham.

Pokud by chtel nekdo poslat primo soubor tak na samozrejme na muj mail
a ne konference.

dekuji za pripadnou pomoc
Radek Cervinka

Zalohovaci program na FB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.8.2005 09:38:59

Jiri Virt napsal(a):
> myslip spustit gbak na klientu ...
>
> gbak 192.168.0.1:c:\ibdata\soubor.gdb ...

gbak -b -g -t -user SYSDBA -pass masterkey
192.168.0.1:c:\ibdata\soubor.gdb c:\soubor.gbk

> mi jaksi nejde...

by teda jit melo. takhle zalohuju databazi pristupnou z internetu k
sobe do kompu (pozor na zalomeni radku).

Peca

Neustale problemy s Internal Error U783

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 8.8.2005 09:28:58

Tak nepomohla ani reinstalace delphi, problem stale trvale. I kdyz mam
podezreni na Delphi Update 1. Nez jsem ho doinstaloval, tak se to chovalo
celkem korektne, ale muze to byt jen nahoda.
Udelal jsem asi jeden objev ohledne mozne priciny. U jednoho projektu -
ActiveX library + ActiveX Form, vse po spusetni IDE a jeho nahrani chodi OK.
Vysledny ActiveX form zkousim v IExploreru, ktery spoustim pomoci
"Parameters". Dokud neprovedu Run projektu, tak je to OK. Po ukonceni IE, to
zacne po prvnim sahnuti do kodu hlasit Internal Error: U783. Kdyz spoustim
IE mimo delphi, tak se zda ze to je OK, ale nemuzu provadet debug.

Bohuzel takhle se pracovat neda a blizim se ke stavu zoufalstvi, jelikoz
termin klepe na dvere. Proto budu velice vdecny za kazdou radu nebo napad.

Jeste jednou diky predem.

Martin

Zalohovaci program na FB

myslip spustit gbak na klientu ...

gbak 192.168.0.1:c:\ibdata\soubor.gdb ...

mi jaksi nejde...
> Jiste. Jinak ani zalohovat ze serveru na klienta neumim (nerikam, ze
neni jina cesta).

Zalohovaci program na FB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.8.2005 09:16:56

Jiri Virt napsal(a):
> Ale pouze na serveru ... :-/
> nebo lze pustit zalohovani pres gbak ze strany klienta?

Jiste. Jinak ani zalohovat ze serveru na klienta neumim (nerikam, ze
neni jina cesta).

Peca (Petr Palicka)

Zalohovaci program na FB

Ale pouze na serveru ... :-/

nebo lze pustit zalohovani pres gbak ze strany klienta?

Jirka Virt

> vzdyt soucasti instalace FB je zalohovaci utilita GBAK.

Zalohovaci program na FB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.8.2005 08:28:48

Ahoj,

vzdyt soucasti instalace FB je zalohovaci utilita GBAK. Pokud
potrebujes nejake juzr frendly ovladani, tak se da napsat davka, ktrou
dokaze spustit opravdu kazdy.

Peca

Zalohovaci program na FB

Ahoj, muzete mi nekdo doporucit spolehlivy zalohovaci program na DB Firebird 1.5.2?
Nejlepe kdyby mel ceske prostredi.
Zkousel jsem si nejake stahnout z internetu, ale byly takove dost pochybne.
Samozrejme si ho muzu napsat sam, jenze ho potrebuji co nejdrive.

ADMIN: OT: internetove pripojeni (bezdrat) v meste

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.8.2005 21:06:00

Puvodni zprava ze dne 7.8.2005:

> jeden muj zakaznik shani trvale internetove pripojeni (bezdrat) v
> Melniku a sehnal jedine za cca 1200 Kc u jedne nejmenovane firmy. Ja
> sam jsem z Trutnova, kde lze podobne pripojeni sehnat za cca 300-500
> Kc. Proto mne podobna situace dost zaskocila a chci se zeptat jake
> mate zkusenosti ve svych bydlistich.

> Pripadne jestli nekdo vite v Melniku o vyhodnejsi nabidce, poslete
> mi prosim tip samozrejme na soukromy e-mail t.bradle(zv)sanet(tec)cz .

To si jako delas legracky nebo jak to mam chapat? Tohle tu nema co
delat, najdi si laskave jinou konferenci. Takze to ber jako durazne
napomenuti. A nechci tu videt zadne reakce.

OT: internetove pripojeni (bezdrat) v meste Melnik

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 7.8.2005 20:45:58

Zdravim vsechny,

[...]

t.bradle(zv)sanet(tec)cz
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

Nastaveni viditelnych radku v TMemo

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 7.8.2005 15:31:34

> potrebuji mit na formulari 2 mema - jedno pro zapis kodu a v druhem
> (enabled=false) na kazdem radku odpovidajici Nazev, ktery se dohledava z
> MT. Jde o zjednoduseny formular pro rychlejsi zadavani dat, proto by to
> melo byt v Memu nebo necem podobnym, aby se mj. dalo pracovat se
> schrankou atd.

A neslo by na to pouzit nejake gridy, napojene na dataset? Stejne ta dat
nekam ukladas, ne? Pak by jsi se mozna scrolovanim nemusel vubec zabyvat...

MB

Nastaveni viditelnych radku v TMemo

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 7.8.2005 14:57:31

To me neumozni volne zadavat kody a pracovat se schrankou... Mam udelane
osetrene vstupy, ale zakaznik specialni pozadavek na rychlejsi volne
zadavani kodu.

> Pouzij ListBoxy a property TopLine na synchronizaci nebo
> radeji ListView ve stylu report, kde budes mit oba dva nazvy
> v jednom ovladacim prvku

Nastaveni viditelnych radku v TMemo

7.8.2005 Karel Pecinka:
> [...]

Pouzij ListBoxy a property TopLine na synchronizaci nebo radeji
ListView ve stylu report, kde budes mit oba dva nazvy v jednom

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 7.8.2005 13:43:25

Zdravim,

[...]

Diky Karel

audio server

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 7.8.2005 12:59:22

Ahoj,
potrebuji napsat aplikaci, ktera umozni prehravani audio dat po siti
(online nebo ze souboru) ve Windows Media Playeru apod. Pro ziskavani a
konverzi audio dat pouzivam deaudio komponenty, pro TCP Synapsi. Audio
data mam pristupna ve forme datovych bloku. Hotovou vec pouzit nemuzu,
aplikace dela se zvukem jeste dalsi veci. Vubec nevim jak na to,
potreboval bych nejakej popis, ukazku nebo odkaz.

Programove otevreni Ovladani hlasitosti

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 6.8.2005 15:09:41

Na XP bych spustil sndvol32.exe

Programove otevreni Ovladani hlasitosti

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 6.8.2005 13:23:33

Ahoj,
nevite, jak se dela subj.?
Dik za odpoved
Vaclav Sazima

D6 AlignControls vs ClientRect

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 6.8.2005 03:06:46

Mam nasledujici problem s moji komponentou:

Od TCustomPanel mam odvozeny TPopupPanel, ktery se sklada z prouzku pro
zobrazeni nadpisu a reagujici na kliknuti mysi a zbytek je plocha pro
umistovani komponent. Mnou override funkce GetClientRect vraci plochu bez
toho prouzku. Pokud tzv. minimalizuji TPopupPanel, tzn. ze zustane viditelny
pouze muj prouzek, vraci pochopitelne GetClientRect vysku nebo sirku (podle
typu minimalizace) rovnou 0. A tady je kamen urazu.

Zjistil jsem, ze procedura AlignControls v pripade, ze vyska nebo sirka
Parenta je rovna 0, se na vsechno vykasle. Takze pokud mam na mem
TPopupPanelu umisteny napriklad panel alClient, jeho rozmery se vubec
nezmeni a prekresluje mi prouzek nadpisu.

Je to chyba v Delphi6? Poradi mi nekdo co s tim? Pokud rucne nastavuji
velikost vsech Controls na mem TPopupPanelu na 0, pri obnoveni se mi casto
zprehazi poradi komponent, ktere maji nastaveny Align <> alNone. Sice se to
snazim nekolika pruchody napravit, ale ve vyjimecnych pripadech to proste
nefunguje.

Dekuji Vsem za odpovedi a trpelivost pri cteni.

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

kde je mozno koupit delphi 7

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 6.8.2005 03:02:46

Tiez by som sa pripojil. Dakujem.

S pozdravom

Robert Fujak
mailto:robo(zv)lrsoftware.sk

> potrebujeme na jeden job DELPHI 7. Ty uz se nedaji primo koupit (pouze v
> delphi8, zbytecne drahe), tak jsem se chtel touto cestou zeptat, jestli
> nevite (nechcete prodat), kde je lze sehnat, nebo poradit.
>
> Diky Vojtech Babic

Nove zahlavi okna a styl okna

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 6.8.2005 00:54:36

Zdravim Vas pratele,
Chci udela novy styl oken. Teda staci jednom nove zahlavi. A kdyztak i
ohraniceni okna. Udelal jsem se panel, ktery je hazen nahoru k oknu. NA
formu jsem nastavil skrytit zahlavi a ohraniceni. Takze nahore je pouze
Panel z talcitkama. Problem je ze okno nehybne. Kdyz jsem tam zkousel
aplikovat MEssage wm_NCHitTest Tak to reagoval poouze na ciste okno, ale
ne na ten panel. Tak jsem vytvoril potomka panelu kde jsem to deklaroval

TPan = class(TPanel)
provate
procedure WMNCHitTest(var M: TWMNCHitTest); message wm_NCHitTest;
end;

Ale kdyz jsme za nej chytil tak se hejbal sam. Neprisel jsem na to jak
na to jak upravit proceduru
procedure TPan.WMNCHitTest(var M: TWMNCHitTest);
if M.Result = htClient then M.Result := htCaption;
end;

A take jsem nekde vydel jak vykreslit nove ramecky oknu. To funguje,
kdyz neni nastaven bez ohraniceni. NEvite nekdo jak na to. Popr: Jak to
ma resene WinAMP.

Samek Pavel

kde je mozno koupit delphi 7

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 5.8.2005 14:35:52

Take shanim. Vite-li nekdo nebo snad i mate na prodej prosim na soukr. majl
m.zaplik(zv)volny(tec)cz

Martin

> potrebujeme na jeden job DELPHI 7. Ty uz se nedaji primo koupit (pouze v
> delphi8, zbytecne drahe), tak jsem se chtel touto cestou zeptat, jestli
> nevite (nechcete prodat), kde je lze sehnat, nebo poradit.

OT: kde je mozno koupit delphi 7

[*] vojtech babic <babicv1(zv)centrum(tec)cz> - 5.8.2005 14:05:50

Zdravim,

[...]

ZeosLib a ReportBulder - DADE

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 5.8.2005 11:27:37

Zdravim *,

pro pristup k databazi pouzivam ZeosLib verze 6.5.1-alpha.
Pro vytvareni sestav jsem chtel zkusit ReportBuilder verze 6.03.
ReportBuilder umi navrhovat SQL dotazy primo v navrhari v zalozce "DATA".
Aby RB fungoval se ZeosLib, stahl jsem si ze stranek vyrobce DADE pluginu
"daZeosLib" (soubor daZeosLib.zip). Ale bohuzel nejde zkompilovat, ma v sobe
spoustu chyb.... Mozna je vytvoren pro novejsi RB...
Nemate nekdo funkci verzi "daZeosLib" ?

Diky. Martin.

Zazipovani streamu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.8.2005 11:11:35

> Ziadny memory leak som si nevsimol, a verim tomu, ze na servri v zivej
> prevadzke by sa uz davno prejavil. V pociatocnych fazach projektu som tusim
> robil dost dokladne testy prave kvoli tomuto.
>
> Samozrejme, Tvoje zdania ma mierne znepokojuju, tak keby si mal
> reprodukovatelny pripad, daj vediet.

Jak uz jsem psal, k uvedenum podezreni me vedly dve skutecnosti -
jednak to hlasil sam Memproof, druhak po odstraneni zipovani memory
leaky zmizely. Nicmene chyba nakonec zrejme neni v abbrevii, ale ve
sprave pameti. Aplikace mi ted uz bezi par hodin pod memproofem a
ani bajtik navic. Nenapadlo by me, ze tim, ze budu vyprazdnovat uz
nepotrebne memorystreamy, spravu pameti tak rozhodim.

David Lebeda

Zazipovani streamu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 5.8.2005 10:33:25

> mam TMemoryStream a potrebuji ho zazipovat. Dosud jsem k tomu
> pouzival funkce z Abbrevie, ale pri testovani v Memproofu se mi zda,
> ze tam je nejaky problem s uvolnovanim pameti. Chci se proto zeptat,
> jestli nekdo pouzivate nejakou jinou komponentu, unitu ci knihovnu k
> zipovani.

Pouzivam Abbreviu 3.05, PKZIP-kompatibilnu kompresiu "best method"
(TAbZipArchive) v pameti (memory stream) v aplikacnom servri na kompresiu
dat prenasanych na klientov, a tiez v UDF pre Interbase na kompresiu blobov
v tabulkach.
[...]

Moj kod je priblizne takyto:

type
TExtractToStreamHelperProc = procedure(DummySelf, Sender: TObject; Item:
TAbArchiveItem; OutStream: TStream);
TInsertFromStreamHelperProc = procedure(DummySelf, Sender: TObject; Item:
TAbArchiveItem; OutStream, InStream: TStream);

procedure ZipHelper(DummySelf, Sender: TObject; Item: TAbArchiveItem;
OutStream, InStream: TStream);
begin
AbZipFromStream(TAbZipArchive(Sender), TAbZipItem(Item), OutStream,
InStream);
end;

procedure UnzipHelper(DummySelf, Sender: TObject; Item: TAbArchiveItem;
OutStream: TStream);
begin
AbUnzipToStream(Sender, TAbZipItem(Item), OutStream);
end;

procedure SetExtractToStreamHelper(Archive: TAbZipArchive; HelperProc:
TExtractToStreamHelperProc);
var
M: TMethod;
begin
M.Data := nil;
M.Code := (zv)HelperProc;
Archive.ExtractToStreamHelper := TAbArchiveItemExtractToStreamEvent(M);
end;

procedure SetInsertFromStreamHelper(Archive: TAbZipArchive; HelperProc:
TInsertFromStreamHelperProc);
var
M: TMethod;
begin
M.Data := nil;
M.Code := (zv)HelperProc;
Archive.InsertFromStreamHelper := TAbArchiveItemInsertFromStreamEvent(M);
end;

procedure Zip(Src, Dst: TStream; const ArchiveName: string = ''; const
StreamName: string = '');
var
Archive: TAbZipArchive;
begin
Archive := TAbZipArchive.CreateFromStream(Dst, ArchiveName);
try
Archive.DeflationOption := doMaximum;
Archive.CompressionMethodToUse := smBestMethod;
SetInsertFromStreamHelper(Archive, (zv)ZipHelper);
Archive.AddFromStream(StreamName, Src);
finally
Archive.Free;

procedure Unzip(Src, Dst: TStream);
var
Archive: TAbZipArchive;
begin
if Assigned(Src) and Assigned(Dst) then
begin
Dst.Size := 0;
Archive := TAbZipArchive.CreateFromStream(Src, '');
try
Archive.Load;
Archive.ExtractOptions := [];
SetExtractToStreamHelper(Archive, (zv)UnzipHelper);
if Archive.Count > 0 then
Archive.ExtractToStream(Archive.Items[0].FileName, Dst);
finally
Archive.Free;

...a potom tam mam este overloaded verzie pre kompresiu a dekompresiu
Variant arrays, co potrebujem kvoli DataSnap, ale tie len pripravia memory
streamy a opet volaju tieto verzie so streamami.
Je to zdielany kod, pouziva sa ako v databaze (UDF), tak v aplikacnom servri
a tiez na klientoch. Fakt som s tym ziadny problem doteraz nezistil. Je to v
zivej prevadzke uz snad vyse dva roky.

TOndrej

Zazipovani streamu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.8.2005 10:19:24

> Ahoj, me se nejvice zalibil Zipmaster (najdes urcite na torry). S abbrevii
> jsem mel uz pri testovani nejake potize...

Ahoj,

ja jsem problem memory leaku pri zprcovani streamu resil uz nekolik
dni a zjistil jsem, ze kdyz misto zipovani jen vstupni stream zkopiruji do
vystupniho, memory leaky nevzniknou.

Nicmene samozrejme po odeslani dotazu do konference jsem nasel
reseni (ale bohuzel ne pricinu). A vubec to kupodivu nesouvisi s
Abbrevii - ta je asi z hlediska prace s pameti pri zipovani OK. I ve
zdrojaku je uvolnovani udajne neuvolnene pameti ve finally sekci, takze
se mi to cele jevilo nepochopitelne.

V procedure je asi 25 memory streamu. Ty jsem vzdy zazipoval, pak
jeste zakodoval, pomoci SaveToFile ulozil na disk a pak, abych nedrzel
zbytecne obsazenou pamet, jsem vzdy po ulozeni prislusny memory
stream vyprazdnil volanim Clear. Pote, co jsem toto vyprazdnovani dal
pryc, vse slape jak vino. Memory streamy se tedy uvolni az na konci
procedury pri Free a Memproof chrochta blahem. Clovek se snazil
systemu pomoct, ze jak nebude neco v pameti potrebovat, tak to
uvolnit, ale beda. Ovsem proc Memproof usoudil, ze je chyba v
Abbrevii, netusim. Jestli jde o nejake potize s fragmentaci pameti,
nevim, projevy chovani jsem popisoval jiz drive v jinych mailech,
nicmene ted uz je, zda se vse OK.

Pokud jsem tedy nekomu zasel podezreni, ze Abbrevia pri zipovani
neuvolnuje pamet, tak se omlouvam za dezinformaci, ke ktere me vedly
krome memproofu i predchozi pokusy o nalezeni reseni.

David Lebeda

Zazipovani streamu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 5.8.2005 09:33:16

> [...]

Ahoj, me se nejvice zalibil Zipmaster (najdes urcite na torry). S abbrevii
jsem mel uz pri testovani nejake potize...

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 5.8.2005 09:27:15

Pouzivam TZip s drobnymi upravami - napr. zipovani streamu a rozzipovani do
streamu... :D

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.8.2005 09:15:14

Ahoj,

[...]

[*] Krakora Martin <krakoram(zv)seznam(tec)cz> - 5.8.2005 08:53:13

Ahoj lidi,

IDE mi neustale hlasi chybu viz %SUBJ%. Dela mi to u vice projektu a zcela
nahodne. CHhvili po spusteni delphi je klid a pak to zacne. Pokazde mi to
vyhazuje jinou unitu. Nekdy pomuze build a pak kompilace, ale jen na chvili.
nasel jsem v konfere odkaz na BDN, kde je tento problem popisovan. Ale
nemyslim, ze bych pouzival nejake krkolomne konstrukce. Navic jsem zjistil,
ze odmazani posledniho kodu pred vyhlasenim chyby na to nema vliv (jedna z
rad v tom dokumentu na BDN). I jsem zkontroloval cele PC, jestli se mi
nekrizi BPL nebo DCP, ale nic jsem nenasel. Navic mi dost casto vyhazuje IDE
i AE v dcc70.dll.
Nemate nekdo zkusenosti s vyresenim tohoto problemu?

Prinejhorsim reinstall delphi, coz se mi moc nechce. Protoze predstava
opetovne instalace komponenet apod. me desi. Apropo nemate nekdo recept jak
si toto usnadnit? Myslim jak pohodlne obnovit vsechny komponenty pro nove
instalace Delphi a vlastni nastevni IDE?

Diky za kazdou radu

Krakora Martin
Delphi 7 Ent, Windows XP Prof. SP2, FB 1.5

BDE error $251E

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 5.8.2005 06:17:02

V BDE Administratoru na zalozce Configuration ve vetvi Configuration/System/Init jsem nastavil (nepamatuji si presne co vse, mozna je neco navic):

SHAREDMEMSIZE 4096
MAXBUFSIZE 2048
SHAREDMEMALOCATION 0x5BDE
MINBUFSIZE 128

Snad jsem na neco nezapomnel - spis je asi neco navic. Mam pocit, ze jsem nastavoval jen tri veci.

Milan Dvorak

>>> fabtech(zv)fabtech.sk 4.8.2005 14:39 >>>
Zdravim,

mate niekto fungujuce nastavenie BDE pri vypisovani chyby 4251E. Ide o
problem s SHAREDMEMSIZE? Na webe som nasiel postupy, ale nic nepomaha.
Je to na W-XP, SP2.

Dik MF

Mouse DoubleClick

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 4.8.2005 16:20:05

Ahoj,

na MainFormu mame TListView a v nem nekolik ikon.
Po DoubleClick nebo Enter na ikonu se vytvori prislusny novy form.

Zjistili jsme, ze pokud je ikona presne v miste kde je na novem formu
v DBGridu triditelny sloupec na OnTitleClick, tak se event mysi
prenese i na tento DBGrid.
Enter je OK.

Zkousim ruzne moznosti potlacit / zakazat 'dalsi sireni', ale bez
uspechu.
Marne bojuji s ruznymi kombinacemi pomoci Mouse_Event nebo
WM_LBUTTONDOWN, ale nepomohlo nic.
Je zajimave, ze v archivu konference je pouze "jak vyvolat click",
ale nikde jsem nenasel jak jej POTLACIT.

Diky za kazdy napad,

hezky den,

Jarek Uher

mail TJCLEmail a Netscape

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 4.8.2005 15:54:03

From: "Stranik Frantisek Ing." <fstranik(zv)cpoj(tec)cz>
> pouzivam k?zasilani mailu JCL Knihovnu - TJclEmail;
> Nefunguje na Netscape.
> Co s?tim ?

Jak presne to nefunguje ? Patrne je chyba v implementaci Simple MAPI u
Netscape.

Petr Vones

Chyba pri alokaci pameti

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 4.8.2005 15:40:02

na http://codecentral.borland.com/ jsou ke stazeni aktualizace IBX

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

mail TJCLEmail a Netscape

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 4.8.2005 15:38:02

Zdravim a prosim,

pouzivam k?zasilani mailu JCL Knihovnu - TJclEmail;
Nefunguje na Netscape.
Co s?tim ?

Diky
F.S.

Synapse - GET https

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.8.2005 15:12:00

> Bylo by hezke mit na webu Synapse sekci "requirements" obsahujici
> napr. OpenSSL.

No to taky zalezi na tom, jaky SL plugin si vyberes. kdyz si vyberes
Cryptlib, tak potrebuejs cryptlib, kdyz si vyberes StreamSec, tak
potrebujes streamsec. ;-)

Krom toho kdokoliv muze napsat dalsi libovolne pluginy.

Pochopitelne az se Synasnap zacne blizit k Releasu, pribude tam jedna
velka stranka, ktera ta vsechna uskali SSL/SSH podpory v Synapsi
nalezite osvetli.

Synapse - GET https

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 4.8.2005 15:01:59

Lukas Gebauer wrote:

>Jak vidim, ne na posledni verzi Synapse, ale na posledni Synasnap,
>ze? Tam je potreba rict, jakou SSL implementaci sis vybral, coz
>udelas treba tim, ze do tveho projektu do yuses pridas unitu
>ssl_openssl. Jinak je aplikace prelozena zcela bez SSL podpory!

Diky moc, mas to u mne.

Bylo by hezke mit na webu Synapse sekci "requirements" obsahujici napr.
OpenSSL. Lukas

BDE error $251E

[*] Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 4.8.2005 14:39:52

[...]

Memproof a jine

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.8.2005 14:33:52

> zrejme mas na mysli 'reserved' (rezervovane) versus 'committed'
> (potvrzene) bloky virtualni pameti.

Ahoj,

taky jsem si v mezidobi precetl to, co pisou v msdn. Ale proc do toho
vrtam. Mam aplikaci, v podstate velmi jednoduchou, ktera stale dokola
vola funkci Vypocet. Vzdy kdyz skonci Vypocet, pres PostMessage jej
znovu spustim. Vypocet dela to, ze na zaklade dat na SQL serveru
generuje ZIP soubory na disk. Veskere vypocty probihaji nad memory
streamy, ktere se na konci zapisi na disk. Veskere alokace, ktere
provadi TMemoryStream, probihaji v globalnim heapu a jsou radne
uvolneny (finally bloky apod. - to i memproof potvrzuje, ze tam nikdy nic
nezbyde). Ale pri sledovani v memproofu se nekdy nepravidelne
kdoviproc stane, ze po skonceni cyklu zustane zaaolokovana nejaka
Virtual Memory (pomoci VirtualAlloc). Nekdy to je par desitek kilobajtu,
nekdy to vyleze na jednotky MB. Kdyz aplikaci ukoncim, Memproof
nekdy hlasi memoryleaky, nekdy ale s ukoncenim aplikace i vsechny
tyto alokace zmizi a program je dleMemproofu cisty. Dokonce se casto
stava to, ze po nekolika kolech vypoctu, kdy v polozce VirtualMemory
hlasi MemProof 243 alokaci o celkove velikosti 8 MB, najednou z
niceho nic je veskera takova pamet uvolnena. Memproof pritom nehlasi
ani overrun, ani opakovane uvolneni tehoz... proste tomu nerozumim.
Aplikace sama zadnou chybu nehlasi. Takze nevim. Zere pamet?
Nezere pamet? Jak je mozne, ze se obcas alokace VirtualAlloc
hromadi a obcas zase uvolnuji? Pri ukonceni aplikce se nekdy jedna o
udajny memory leak a nekdy nejedna?

Jsem presvedcen, ze chyba neni na me strane. Vse, co ma tvorit par
(create/free) apod., je reseno try/finally blokem atd.

Dale jsem zjistil, ze situaci velmi podstatne zhorsuje zipovani streamu
abbrevii. Mam Abbrevii 2.02, kterou memory streamy zipuju. Prave pri
zipovani mi memproof hlasi drtivou vetsinu tech VirtualAlloc, ale pritom
se jedna o alokaci bloku, ktery je ve finally casti uvolnovan. Fakt nevim,
co si mam myslet.

Nema nekdo nejaky napad, postreh, tip?

Format obrazkov

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 4.8.2005 13:55:44

Zdravim Vas.
Mam databazu obrazkov v roznych formatoch(GIF,JPG,WMF). Ako mozem tieto
tlacit. FR vie tlacit len BMP. Existuju nejake funkcie na prevod, alebo akym
systemom to mam tlacit?

Dik za kazdu radu.

S pozdravom

Robert Fujak

Synapse - GET https

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.8.2005 13:27:42

> [...]
>
> 2005-08-04 13:08:40 HTTPSend ResultString:
> 2005-08-04 13:08:40 HTTPSend result: 0
> 2005-08-04 13:08:40 HTTPSend LastErrorDesc: Network subsystem is
> unusable 2005-08-04 13:08:40 HTTPSend ssllasterror: -1 2005-08-04
> 13:08:40 HTTPSend SSLLastErrorDesc: SLL is not implemented! 2005-08-04
> 13:08:41 Upload.exe stopped.

Jak vidim, ne na posledni verzi Synapse, ale na posledni Synasnap,
ze? Tam je potreba rict, jakou SSL implementaci sis vybral, coz
udelas treba tim, ze do tveho projektu do yuses pridas unitu
ssl_openssl. Jinak je aplikace prelozena zcela bez SSL podpory!

Export Sinea to rtf

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 4.8.2005 13:19:40

> From: Kalhous
>
> Update bych celkem rad provedl, jenze nikde na strankach sinea neni k
> nalezeni. Pise se tam o tom ze existuje X.51.4 ale download kdenic
tunic.

Na strance:
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=50
jsou soubory SiDSestX.zip, kde X je verze Delphi: 4, 5, 6, 7 a 9.
Vsechny obsahuji verzi X.51.4.

Vaclav Krmela

Synapse - GET https

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 4.8.2005 13:09:39

Lukas Barton wrote:

> [...]
Ahoj,

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.8.2005 12:49:38

> Tak uz mam lepsi chybove hlaseni:
>
> 2005-08-04 12:12:28 HTTPSend ResultString:
>
> 2005-08-04 12:12:28 HTTPSend result: 0
>
> 2005-08-04 12:12:28 HTTPSend LastErrorDesc: Protocol not supported
>
> 2005-08-04 12:12:28 HTTPSend ssllasterror: 0
>
> 2005-08-04 12:12:28 HTTPSend SSLLastErrorDesc:

No vida... tak na ten server k te apliakci nezapomen dat i potrebne
OpenSSL knihovny. Podle vseho je tam vubec nemas.

Export Sinea to rtf

Update bych celkem rad provedl, jenze nikde na strankach sinea neni k
nalezeni. Pise se tam o tom ze existuje X.51.4 ale download kdenic tunic.
> Cary se nezobrazuji ve spravnych polohach tehdy, pokud jsou prvky v
> predloze tiskove sestavy polozeny pres sebe, tedy alespon castecne se
> prekryvaji.
> Tento jev byl pomerne dobre odstranen ve verzi generatoru sestav
> X.50.14.
> Doporucuji provest update.
> Vaclav Krmela

Memproof a jine

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.8.2005 12:31:36

DD,

> 3) Pri praci s pameti existuji commitovane a necommitovane oblasti
> apod. - viz API fce VirtualAlloc. Nemate nekdo tuseni, o co v
> principu
> jde? Postaci jen hruby nastrel.

zrejme mas na mysli 'reserved' (rezervovane) versus 'committed'
(potvrzene) bloky virtualni pameti. Jak ja tomu rozumim muzes pomoci
VirtualAlloc rezervovat pamet - proste reknes budu potrebovat 10MB
pameti ale zatim s ni nechci pracovat. System tedy bude pocitat s tim,
ze aplikace bude nekdy potrebovat X stranek pameti (ale zatim je jedno
ktere). Jakmile na rezervovany blok zavolas VirtualAlloc s
pozadavkemna COMMIT dojde k vyhrazeni konkretnich stranek a pamet
muzes pouzivat.

neco malo je naznaceno v msdn.microsoft.com k napovede u VirtualAlloc,
neco dalsiho u VirtualQuery
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wcecoreos5/html/wce50lrfmemorybasicinformation.asp)

D. Toman

Synapse - GET https

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 4.8.2005 12:19:35

Lukas Gebauer wrote:

> [...]

2005-08-04 12:12:28 HTTPSend ssllasterror: 0

2005-08-04 12:12:28 HTTPSend SSLLastErrorDesc:

Action.OnExecute

[*] Petr Kuklik <petr.kuklik(zv)centrum(tec)cz> - 4.8.2005 08:35:02

> Od: svorc(zv)slovanet.sk
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: 03.08.2005 14:40
> Predmet: Re: Action.OnExecute

> prava strana se nepriradi, ale chce se provest?
>
> Diky za snahu ale, neskompilujem ani
> act.onexecute := (zv)src.owner.action1.onexecute;
> a ani
> act.onexecute := src.owner.action1.onexecute;
>
> hlasi mi undeclared identifier action1. Pisal som to len na
> pochopenie toho, co potrebujem.

Jiste ze ti to pise "undeclared identifier action1" protoze scr.owner je TComponent nikoliv tvuj TForm2, fungovalo by ti to takhle
act.onexecute := TForm2(src.owner).action1.onexecute; >
> Proste neviem ako sa mam z ineho formu (frm1) odkazat na
> frm2.NejakaProcedura ak mam len nejaky objekt, povedzme pre
> zjednodusenie TButton na frm2, ktory ma ako ownera ten frm2 a na
> onclick ma priradene NejakaProcedura tiez z frm2.
>
> Palo

OT: Nabidka prace

[*] Petr Hartman <petr.hartman(zv)atlas(tec)cz> - 4.8.2005 08:29:02

Dobry den,

nase spolecnost (Medisoft International s.r.o.) hleda na plny uvazek programatory na pracoviste v Usti nad Orlici.
Pozadujeme dobrou znalost Delphi (Win32), dobrou znalost SQL (Firebird), samostatnost, spolehlivost.
Jedna se o praci na modulech pro informacni systemy ve zdravotnictvi.

Reakce, prosim, na petr.hartman(zv)medisoft(tec)cz

Ing. Petr Hartman
Medisoft International s.r.o.
Cs. armady 1181
562 15 Usti nad Orlici
tel. 777166528, 465557166

Memproof a jine

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.8.2005 07:54:59

Ahoj,

s oblibou pouzivam Memproof k testovani memory leaku, ale kdyz se
podivam na stranky www.automatedqa.com, tak se mi zda, ze jeho
vyvoj uz je asi u konce. Aspon se tedy primo nenabizi, musi se pouzit
vyhledavani. Misto toho se nabizi komercni AQTime od stejne
spolecnosti. No a ja se chci zeptat:

1) Mate nekdo zkusenosti s AQTime nebo jinymi testovacimi produkty
od teto firmy?

2) Znate nejake alternativy k memproofu a pripadne nazor na jejich
kvalitu?

3) Pri praci s pameti existuji commitovane a necommitovane oblasti
apod. - viz API fce VirtualAlloc. Nemate nekdo tuseni, o co v principu
jde? Postaci jen hruby nastrel.

Delphi personal a databaze

[*] MaReK OlL?avskA? <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 4.8.2005 07:34:57

Lukas Gebauer napsal(a):
> Neodpustim si poznamku, ze napriklad Synapse sama o sobe funguje pod
> FreePascalem/Lazarem. A s instalaci neni sebemensi problem, protoze
> Synapse se nemusi nikde nijak instalovat. ;-)
>
> Prijde mi lepsi pouzivat takovou knihovnu, ktera sama o sobe funguje jak
> v delphi, tak i pod FPC. To, ze nejaka knihovna funguje v delphi, a nekdo
> uplne jiny neustale dela derivat teto knihovny pro FPC, to mi neprijde
> jako idealni. Ale to je jen muj subjektivni nazor.
^^^Ja netvrdim, ze derivat Indy je lepsi, nez Synapse, dokonce jsem v
tomto vlaknu i psal, neco ve smyslu nema Indy, ale Synapse je
bezproblematicka ;-). Proste v prvni fazi jsem pod Lazarusem vyzkousel
skoro vse, co jsem pro nej nasel, abych si jej osahal. Oni Indy
componenty jako takove jsou proti Synapsi dost slabe, alespon to je muj
dojem.
Co jsem vsak zatim nenasel je nejaky ekvivalent dcpcrypt a
SecureBlackBox (ted pisu zpameti, tusim, ze jsem u toho videl i nazev
PKI). Proste sifrovaci komponenty v takovem rozsahu, jako je dcpcrypt a
na praci s certifikaty, jako je to snad PKI. Prime volani CryptoAPI z
Windows nechci resit, spis bych radsi takovouto komponentu, ktera by
chodila nezavisle na OS, ale to je v tomto pripade asi utopie...
S posdravem
MaReK Olsavsky

- --

[...]

stahovani souboru z webu

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 4.8.2005 06:32:52

Zdravim,
stahuji z webu soubor pomoci procedury URLDownloadToFile (knihovna URLMon)
a potreboval bych nekde videt prubeh stahovani. Jakou mam pouzit funkci
abych nekde videl kolik ji jiz stazeno.

Mozna bych mel pouzit Synapsi, ale nevim ktera funkce to je a jestli umi
zobrazit prubeh stahovani.

Diky za pomoc pavel ZIDEK

ADMIN: Nabidka prace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.8.2005 21:42:11

Puvodni zprava ze dne 3.8.2005:

> - programuji jiz cca 15 let - vzdy soukrome. Od roku cca 94 jsem
> jednatelem firmy AB Trade spol. s r.o. - jedinym zamestnancem

Totez - to tady nikoho nezajima a nema to tu delat. Ber to jako
durazne napomenuti, precti si pravidla a at se to neopakuje.

ADMIN: OT: Nabidka prace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.8.2005 21:46:13

Puvodni zprava ze dne 3.8.2005:

> Dalsi info na j.binder(zv)albacon(tec)cz

Jirko, tohle, jak je videt, pro nektere ucastniky nestaci, viz.
pravidla (http://www.clexpert(tec)cz/konference/pravidla.asp) a bod 3d) az
dole:

nabidka nebo poptavka programatorske prace, pokud je v subjektu
oznacena jako off-topic pismeny OT a vyslovne uvedeno, ze reakce se
maji posilat na e-mail odesilatele a ne do konference

Prosim priste zretelneji, aby to pochopili i ti mene chapajici. Diky.

Delphi 2005

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.8.2005 21:44:12

neodpustim si jeste trochu osvety:
http://www.borland.com/resources/en/pdf/white_papers/delphi_2005_reviewers_guide.pdf

The Delphi visual component library for .NET (which for the purpose
of this discussion, includes the runtime library for .NET, or RTL
for .NET), is a 100% .NET managed code equivalent of the Delphi VCL
for Win32. Several features of the VCL for .NET are notable. For one
thing, VCL for .NET is the largest, 100% managed collection of
classes, types, and functions for the .NET framework outside the
..NET framework class library itself. And is only available in
Delphi 2005 (or its immediate predecessor, Delphi 8 for the
Microsoft.NET Framework).

The degree of compatibility between the Delphi Win32 and .NET
compilers is one of the truly remarkable Delphi 2005 features. This
compatibility permits single projects to be compiled as true Win32
applications and then effortlessly migrated to 100% .NET managed
code applications. In many cases, a single set of source files can
be compiled by both the Win32 and the .NET versions of the Delphi
compiler. No other development environment lets you do this as
easily.

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

Nabidka prace

[*] Michal Bukacek <michal(zv)bukacek(tec)cz> - 3.8.2005 21:30:10

Ja bych to bral, vse splnuji :) S pozdravem Bukacek Michal

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> v Delphi2005 muzete psat i ciste .NET aplikace (v C# i v Pascalu) i

Ne, aplikace v Delphi.NET spolu vzdy povlece zbytecne "doplnky" ktere jiz
nemaji s .NETem prilis spolecneho, specialne v pripade vytvareni assembly
ktere jsou diky tomu samostatne nedistribuovatelne. Nemluve o tom ze nektere
jazykove konstrukce (na urovni CLR) jsou v Delphi.NET velmi obtizne ci vubec
nerelalizovatelne (asynchronni delegati, ragged arrays, unsafe kod).

Moznost pouziti pro vyvoj v C# je sice pekna, v praxi vsak problematicka.

> aplikace zalozene na VCL pro Win32 - to ve Visual Studiu neudelate

C++ a MFC, ovsem to jiz neni podstatne.

> vyhozene penize - na uceni bohate staci
> http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx

Jenze neobsahuje integrovany debugger, to uz je lepsi volbou:
http://lab.msdn.microsoft.com/express/vcsharp/default.aspx

Petr Vones

Delphi 2005

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.8.2005 18:57:51

>A nejsem schopen ti rici, jestli vubec v tom Pascalu v Delphi
>napises >plnohodnotnou .NET aplikaci, protoze na .NET pouzivam C#,
ktery je >k >tomuto ucelu nejlepsi. Takze neznam implementaci
Pascalu pro .NET,
>protoze jsem se programovanim .NET v Delphi nikdy nezabyval a
>zabyvat >nebudu. V Delphi pisi Win32 aplikace, protoze pouzivam
jakekoliv
>nastroje vzdy k tomu, k cemu jsou urceny

no ono by mozna stacilo si na strankach Borlandu o Delphi2005 neco
precist a nesoudit podle predchozich verzi Delphi

http://www.borland(tec)cz/pr_delphi.html

BorlandZ Delphi? 2005 je zasadnim a uplnym vyvojovym resenim pro
platformu WindowsZ. Podporuje jazyky Delphi a C#, platformy
MicrosoftZ .NET a Win32Z, umoznuje vyvoj grafickych uzivatelskych
rozhrani, webovych a databazovych aplikaci, obsahuje nastroje pro
modelovani a integruje nastroje pro rizeni zivotniho cyklu aplikaci
v jedinem hyperproduktivnim prostredi pro rychly vyvoj.

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

Export Sinea to rtf

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.8.2005 17:35:45

> [...]

prekryvaji.

Tento jev byl pomerne dobre odstranen ve verzi generatoru sestav

Chyba Translation manageru v D6

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.8.2005 17:19:44

Ahoj,

pri pouzivani "nahodne", ale az prilis casto narazim na nasledujici
chybu pri volani

Project -> Languages -> Update resource DLLs.

Module .... has open descendants or linked modules. Cannot reload. Vysledkem je, ze kod neni spravne synchronizovan s resources a program
padne na nejaky null pointer exception.

Obcas pomuze pridani a opetovne smazani dalsiho jazyka - ale je to
pomerne komplikovana akce.

V google jsem o tomto problemu nic nenasel :-(

quickreport - master a dva detaily

Od: "hlas" <hlas(zv)inmail.sk>
> dokaze quickreport spravit zostavu takeho typu, kde master ma
> dva detaily?
> nejedna sa mi o variant kde master ma detail a detail ma zasa
> detail.
> zda sa mi totiz, ze vazba sa definuje na urovni mastra a tym
> padom dokazem
> navazbit iba jeden detail. nema s tym niekto nejaku skusenost?
Ahoj,
pokud chces vypsat nejprve vsechny polozky jednoho detailu a pak
vsechny druheho, tak to bezne pouzivam a funfuje to. Pridas dalsi
ChildBand a svazes ho s masterem a zajistis
si aby se ti refresoval zdroj dle datasetu mastra.

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

Export Sinea to rtf

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.8.2005 15:23:36

> Deje se mi toto: tiskova sestava vyexportovana z
> generatoru Sinea do formatu rtf je v lepsim pripade
> mirne deformovana (predevsim cary jsou jinde nez by mely
> byt),

Zdravim,

nevim, jestli to je ono, ale pokud si pamatuji na dobu, kdy jsem to
zkousel, tak mel Word problem s nactenim car, ktere byly v Sinee
treba jen na spodni strane obdelnika (a nevim jak v pravo). Takze
samostatnou caru bylo treba dat na horni a nikoli dolni hranu apod.

Uz je to dele, ale snad si moc nevymyslim.

David Lebeda

Action.OnExecute

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 14:35:32

> Ospravedlnujem sa za predoslu spravu, na vine je firemny Outlook ;-)
>
> To je dost zufale, tak skus
>
> act.OnExecute := Src.Actions[I].OnExecute;
>
> ale opakujem, Assign uplne staci, takze neviem, v com mas problem.
> Okrem toho, podla Tvojej predoslej otazky to robis zbytocne zlozito a vobec
> to podla mna nepotrebujes.
>
> HTH
> TOndrej

Action.OnExecute -vyriesene

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 14:35:32

> To je dost zufale, tak skus
>
> act.OnExecute := Src.Actions[I].OnExecute;
>
> ale opakujem, Assign uplne staci, takze neviem, v com mas problem.

Tak mas 100 bodov, posledna rada zabrala.
Diky moc.
Palo

> HTH
> TOndrej

Export Sinea to rtf

Deje se mi toto: tiskova sestava vyexportovana z generatoru Sinea do formatu rtf je v lepsim pripade mirne deformovana (predevsim cary jsou jinde nez by mely byt), v horsim pripade MSWord XP oznami, ze ji vubec nemuze precist. WordPad to precte normalne ale samozrejme uplne neformatovane. Tusite kde je chyba?

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

Archiv teto konference

[*] Miroslav Suchy <suchy(zv)jplusj(tec)cz> - 3.8.2005 14:29:31

Ahoj,

http://www.delphi(tec)cz/konf.asp

> kde pls najdu SUBJECT ? Prokousal sem se na webu i pravidly ale (mozna sem
> slepy) nenasel ....
>
> ---
> Best Regards,
> David Janko
> jednatel
> djanko(zv)nextmedia(tec)cz
> http://www.nextmedia(tec)cz
> +420 777 233 530

Action.OnExecute

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 14:27:31

> [...]

zjednodusenie TButton na frm2, ktory ma ako ownera ten frm2 a na
onclick ma priradene NejakaProcedura tiez z frm2.

[*] David Janko <djanko(zv)nextmedia(tec)cz> - 3.8.2005 14:19:30

Zdravim,
[...]

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 3.8.2005 14:01:29

> [...]

>Snad keby niekto vedel ako spravit ten zapis co som pisal vyssie:
>act.onexecute := src.owner.action1.onexecute; <-toto neviem zapisat

Nevim,ale problem by mozna mohl byt v tom,zda metoda prirazena
src.owner.action1.onexecute, neni public daneho formulare.
Nemusi byt z frm1 viditelna,protoze na frm2 neni public.
Mozna se pletu.

JS

Action.OnExecute

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 3.8.2005 13:45:27

> [...]

act.onexecute := (zv)src.owner.action1.onexecute; <-neni problem v tom, ze prava strana se nepriradi, ale chce se provest?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.8.2005 13:35:26

> [...]

ale opakujem, Assign uplne staci, takze neviem, v com mas problem.
Okrem toho, podla Tvojej predoslej otazky to robis zbytocne zlozito a vobec

Popup nad polozkou rozbaleneho comboboxu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.8.2005 13:25:25

> muzete nekdo poradit jak udelat popup menu pres prave
> tlacitka na polozce rozbaleneho comboboxu? Resp.
? Jak zjistim, na kterem itemu bylo kliknuto?

Trochu som sa s tym pohral, kedze mi to pripadalo zaujimave.
Myslim, ze jediny sposob je subclassnut okno toho listboxu, aby si mohol
odchytavat jeho spravy.
Listbox sa dynamicky vytvara a rusi, takze asi najlepsie je subclassnut ho
pri notifikacii CBN_DROPDOWN a unsubclassnut pri CBN_CLOSEUP. Pouzivam
pritom protected vlastnosti FListHandle atd. z predka TCustomComboBox, ale
ten ich pouziva len pri Style = csSimple, a v takom pripade tieto
notifikacie predpokladam nenastanu, takze je to dufam OK.
Pozor, pisal som to prave teraz, a nie je to vobec otestovane. Mozno su tam
chyby. Napriklad nerozumiem tej casti s CalcCursorPos, to som len skopiroval
z VCL, zrejme to je nejaky fix na nejaky problem. V zasade by to ale mohlo
fungovat; moj skusobny projekt sa pri velmi zbeznom pokuse spraval podla
ocakavania (udalosti OnListMouseDown, OnListMouseMove a OnListMouseUp).

Windows, Classes, SysUtils, Messages, Controls, Forms, StdCtrls;

type
TCustomComboBoxEx = class(TCustomComboBox)
private
FOnListMouseDown: TMouseEvent;
FOnListMouseUp: TMouseEvent;
FOnListMouseMove: TMouseMoveEvent;

procedure DoListMouseDown(var Message: TWMMouse; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState);
procedure DoListMouseMove(var Message: TWMMouse);
procedure DoListMouseUp(var Message: TWMMouse; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState);

procedure CNCommand(var Message: TWMCommand); message CN_COMMAND;
protected
procedure ComboWndProc(var Message: TMessage; Wnd: HWnd; Proc: Pointer);
override;
procedure ListMouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer); dynamic;
procedure ListMouseMove(Shift: TShiftState; X, Y: Integer); dynamic;
procedure ListMouseUp(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer); dynamic;

property OnListMouseDown: TMouseEvent read FOnListMouseDown write
FOnListMouseDown;
property OnListMouseMove: TMouseMoveEvent read FOnListMouseMove write
FOnListMouseMove;
property OnListMouseUp: TMouseEvent read FOnListMouseUp write
FOnListMouseUp;
public
function ListItemAtPos(Pos: TPoint; Existing: Boolean): Integer;
end;

TComboBoxEx = class(TCustomComboBoxEx)
property OnListMouseDown;
property OnListMouseMove;
property OnListMouseUp;

{ TCustomComboBoxEx private }

procedure TCustomComboBoxEx.DoListMouseDown(var Message: TWMMouse; Button:
TMouseButton; Shift: TShiftState);
begin
if not (csNoStdEvents in ControlStyle) then
with Message do
if (Width > 32768) or (Height > 32768) then
with CalcCursorPos do
ListMouseDown(Button, KeysToShiftState(Keys) + Shift, X, Y)
else
ListMouseDown(Button, KeysToShiftState(Keys) + Shift, Message.XPos,
Message.YPos);
end;

procedure TCustomComboBoxEx.DoListMouseMove(var Message: TWMMouse);
begin
if not (csNoStdEvents in ControlStyle) then
with Message do
if (Width > 32768) or (Height > 32768) then
with CalcCursorPos do
ListMouseMove(KeysToShiftState(Keys), X, Y)
else
ListMouseMove(KeysToShiftState(Keys), Message.XPos, Message.YPos);
end;

procedure TCustomComboBoxEx.DoListMouseUp(var Message: TWMMouse; Button:
TMouseButton; Shift: TShiftState);
begin
if not (csNoStdEvents in ControlStyle) then
with Message do ListMouseUp(Button, KeysToShiftState(Keys), XPos, YPos);
end;

procedure TCustomComboBoxEx.CNCommand(var Message: TWMCommand);
var
Info: TComboBoxInfo;
case Message.NotifyCode of
CBN_DROPDOWN:
begin
FillChar(Info, SizeOf(Info), 0);
Info.cbSize := SizeOf(Info);
if GetComboBoxInfo(Handle, Info) then
begin
FListHandle := Info.hwndList;
FDefListProc := Pointer(GetWindowLong(FListHandle, GWL_WNDPROC));
SetWindowLong(FListHandle, GWL_WNDPROC, Longint(FListInstance));
CBN_CLOSEUP:
begin
if FListHandle <> 0 then
begin
SetWindowLong(FListHandle, GWL_WNDPROC, Longint(FDefListProc));
FDefListProc := nil;
FListHandle := 0;

{ TCustomComboBoxEx protected }

procedure TCustomComboBoxEx.ComboWndProc(var Message: TMessage; Wnd: HWnd;
Proc: Pointer);

var
M: TWMMouse absolute Message;

begin
inherited ComboWndProc(Message, Wnd, Proc);
if Wnd = FListHandle then
case Message.Msg of
WM_LBUTTONDOWN:
DoListMouseDown(M, mbLeft, []);
WM_RBUTTONDOWN:
DoListMouseDown(M, mbRight, []);
WM_MBUTTONDOWN:
DoListMouseDown(M, mbMiddle, []);
WM_MOUSEMOVE:
DoListMouseMove(M);
WM_LBUTTONUP:
DoListMouseUp(M, mbLeft, []);
WM_RBUTTONUP:
DoListMouseUp(M, mbRight, []);
WM_MBUTTONUP:
DoListMouseUp(M, mbMiddle, []);

procedure TCustomComboBoxEx.ListMouseDown(Button: TMouseButton; Shift:
TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Assigned(FOnListMouseDown) then
FOnListMouseDown(Self, Button, Shift, X, Y);
end;

procedure TCustomComboBoxEx.ListMouseMove(Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
begin
if Assigned(FOnListMouseMove) then
FOnListMouseMove(Self, Shift, X, Y);
end;

procedure TCustomComboBoxEx.ListMouseUp(Button: TMouseButton; Shift:
TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Assigned(FOnListMouseUp) then
FOnListMouseUp(Self, Button, Shift, X, Y);
end;

{ TCustomComboBoxEx public }

function TCustomComboBoxEx.ListItemAtPos(Pos: TPoint; Existing: Boolean):
Integer;
var
ListRect, ItemRect: TRect;
Count: Integer;
ScreenPos: TPoint;
begin
if GetWindowRect(FListHandle, ListRect) then
begin
ScreenPos := ClientToScreen(Pos);
Inc(ScreenPos.Y, Height);

if (FListHandle <> 0) and PtInRect(ListRect, ScreenPos) then
begin
Result := SendMessage(FListHandle, LB_GETTOPINDEX, 0, 0);
Count := Items.Count;
while Result < Count do
begin
SendMessage(FListHandle, LB_GETITEMRECT, Result,
Longint((zv)ItemRect));
if PtInRect(ItemRect, Pos) then
Exit;
Inc(Result);
end;
if not Existing then
Result := -1;
end;

Kam na disk (NTFS) ukladat data pro vsechny uzivat

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 3.8.2005 13:19:22

Dobry den,

mam aplikaci s lokalni databazi, ke ktere maji mit pristup vsichni
uzivatele daneho pocitace, ale nevim, kam ji mam ulozit, aby to bylo po
strance zabezpeceni spravne.

Me dotazy:

1. Kam mam lokalni DB ulozit, aby tam meli vsichni uzivatele pravo pro
cteni i zapis?
2. Jak mam upravit (nastavit) zabezpeceni adresare (souboru) - pristup
RW pro "users"?

Predem dekuji za jakekoliv nakopnuti :-)

F.

Action.OnExecute

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 12:39:19

> [...]

Snad keby niekto vedel ako spravit ten zapis co som pisal vyssie:
act.onexecute := src.owner.action1.onexecute; <-toto neviem zapisat

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.8.2005 13:07:21

Lukas Gebauer wrote:

> [...]
Zajimave je co vidim v logu i kdyz se volani (z meho PC) ocividne povedlo:

2005-08-03 13:03:50 HTTPSend ResultString: OK
2005-08-03 13:03:50 HTTPSend result: -1
2005-08-03 13:03:50 HTTPSend LastErrorDesc: Connection reset by peer
2005-08-03 13:03:50 HTTPSend ssllasterror: 0
2005-08-03 13:03:50 HTTPSend SSLLastErrorDesc: Lukas

Jak pomoci TextOut udelat rozdilne barvy

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.8.2005 12:57:21

AFAIK:
1. proved vykresleni do nejake pametove bitmapy pomoci druhe moznosti (zmena
barvy pred druhym TextOut)
2. pomoci BitBlt bitmapu prenes na canvas

Synapse - GET https

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 3.8.2005 12:53:20

> False.

Pak se zjevne nepodarilo navazat vubc komunikaci se serverem.

To je ted podstatne!

protoze pouzivas HTTPS, je dulezite i co je v http.sock.ssllasterror
a ssllasterrordesc.

> To nepomuze - pouziva se HTTPS.

Pomuze, protoze neprve se sestavi spojeni s proxy serverem, vytvori
se skrze nej tunel, a az pak se nahazuje SSL. Tedy otevirani tunelu
na proxy probiha nezakryptovane a prave v tomto je nekde zrovna
chyba.

Jak pomoci TextOut udelat rozdilne barvy

[*] Pavel ! <paullb(zv)seznam(tec)cz> - 3.8.2005 12:41:19

[...]

Nevite nekdo jak na to ??

Procedure TForm1.ListBox1DrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
var
drawRect: TRect;
begin
ListBox1.ItemHeight := 32;
with ListBox1.Canvas do
begin
if ListBox1.Items[Index] = '' then
imagelist1.GetIcon(0,TB)
else imagelist1.GetIcon(1,TB);
FillRect(rect);
Draw(0,rect.top,tb);
TextOut(35, rect.Top + 2, 'Uzivatel: '+ListBox1.Items[Index]);
TextOut(35, rect.Top + 16, 'Ip adresa: 127.0.0.1');
end;

Pavel Samek

Synapse - GET https

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.8.2005 12:39:19

Lukas Gebauer wrote:

>Jakou hodnotu ma result?

False.

> Co je v HTTP.ResultString?

Prazdny retezec.

> Co je v
>HTTP.Sock.lastError?

Zjistim.

> [...]
>vsechny packety na sitove karte a posleze je muzes analyzovat a
>podivat se, co se v te komunikaci mezi tebou a proxy presne stalo.

Lukas

Synapse - GET https

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 3.8.2005 11:57:13

> Z meho vyvojarskeho PC volani projde (bez proxy, Windows 2000).
> Pokud
> stejny program pustim na produkcnim serveru (Windows 2003 Server,
> proxy 192.168.0.4:3128 - spravne nastavena), potom se volani skriptu
> nevykona.
> Zatim jsem neprisel na to, jak bez debuggeru zjistit, kde je
> problem. Ma Synapse nejaky chybovy log, ktery bych si mohl precist?

Jakou hodnotu ma result? Co je v HTTP.ResultString? Co je v
HTTP.Sock.lastError? Z toho se uz vetsinou da dost dobre odvodit, kde
je chyba.

Pripadne se poves na Http.sock.onstatus event a podivej se co se tam
deje. Pokud pouzivas posledni SynaSnap, tak se navic muzes povesit na
event OnMonitor a pomoci neho i monitorovat jaka data presne tecou
do/ze socketu.

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.8.2005 11:53:08

> [...]

Ak Ti nieco nefunguje tak ako si ocakaval, je to asi z ineho dovodu -
napriklad si zabudol novu act pridat do zoznamu Dst alebo nieco podobne.

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 11:29:06

Mas pravdu, v rychlosti som si to pred odoslanim po sebe neprecital.
Mam proceduru, ktora mi nefunguje. Volam ju takto:
CopyActions(frm2.ActionList1, frm1.ActionList2);

> [...]

Inymi slovami, potrebujem v kode spravit nieco ako
act.onexecute := src.owner.action1.onexecute; <-toto neviem zapisat

Synapse - GET https

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.8.2005 11:19:06

Ahoj,

nasledujicim zpusobem pouzivam volany THTTPSend.Get ze synapse na URL,
https://neco.neco(tec)cz/skript.php

function MyHttpGetText(const URL: string; const Response: TStrings):
Boolean;
var
HTTP: THTTPSend;
proxy:TProxySetting;
begin
HTTP := THTTPSend.Create;
proxy:=GetIEProxy('https');
http.ProxyHost:=proxy.Host;
HTTP.ProxyPort:=proxy.Port;
WriteToLog('Proxy: '+proxy.Host+':'+proxy.Port);
try
Result := HTTP.HTTPMethod('GET', URL);
WriteToLog('HTTPSend result: '+HTTP.ResultString);
Response.LoadFromStream(HTTP.Document);
finally
HTTP.Free;

[...]

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.8.2005 10:39:02

> Takze potrebujem nieco ako
> frm1.action1.onexecute := frm2.action1.onexecute - toto mi samozrejme
> nejde.

Samozrejme to ide. :-)
Co na tom nejde?

TOndrej

Action.OnExecute

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 3.8.2005 10:30:57

Ahoj,
potreboval by som poradit ako priradit proceduru do
TAction.OnExecute.
Priklad:
Na frm2 je action1.
Na frm1 vytvorim v runtime action1. A teraz jej potrebujem priradit
vsetky vlastnosti z frm2.action1.
Toto vsetko mi ide, ale neviem priradit proceduru do OnExecute kedze
je na frm2.
Takze potrebujem nieco ako
frm1.action1.onexecute := frm2.action1.onexecute - toto mi samozrejme
nejde.
Funguje mi
frm1.action1.onexecute := frm2.Action1Execute ale ja to potrebujem
univerzalne, nie napevno v kode...

Palo

Delphi 2005

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.8.2005 10:12:56

>Windows >
>
>Jestlize pisu komercni aplikace, pak me tento argument nezajima. S
prvni >rozumnou zakazkou se mi naklady na porizeni komercniho reseni
vrati. A ze >webovy server pobezi (zatim) jen na Windows? No a co?
Porizeni pocitace s >prislusnym OS je v ramci reseni to nejmensi. V
takovychto pripadech se OS >serveru prizpusobuje reseni, nikoliv
naopak. Rec je stale o komercnich >resenich.>^^^Pokud budete psat pro opravdu velike zakazniky (minim Banky,
>velike >korporace), tak temer urcite server nebude Win, ale
nektery z >Un*xu >(BSD, Linux, Solaris), pro takoveto firmy se
pise temer vyhradne v >J2EE. >Verte, nebo ne, .NET ma pred sebou
jeste dlouhou cestu, nez se >prosadi i >sem. (Alespon tuto
zkusonest jsem si odnesl z Unicornu)

souhlas - jen dodavam ze i v Delphi2005 samozrejme muzete psat
ASP.NET Web Application i ASP.NET Web Service Application a muzete
si vybrat jestli to chcete psat v C# nebo v pascalu -

proste si v nabidce File\New vyberete "ASP.NET Web Application"
(treba) a muzete tvorit

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

Delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.8.2005 09:08:38

Puvodni zprava ze dne 3.8.2005:

> vyhozene penize - na uceni bohate staci

Vyhozene penize na uceni ceho? Pokud umis Pascal, tak C# neni nejmensi
problem, je to temer totez. Ucit se musis hlavne .NET architekturu,
tj. .NET Framework, protoze pro .NET se proste programuje jinak nez
pro Win32. A pokud to bude ignorovat, pak muzes mit klidne to
Delphi2005 a stejne neudelas .NET aplikaci. Jinymi slovy, to hlavni
ucetni musis absolvovat v obou pripadech, at uz mas vyvojovy nastroj
od Borlandu nebo od Microsoftu.

[...]
nastroje vzdy k tomu, k cemu jsou urceny, a kde jsou nejsilnejsi - tj.
nepouzivam napriklad vrtacku misto uhlove brusky, jako tuhle stavebni
delnici, kdyz mi opravovali vrata od garaze.

PS: Bylo by zahodno jiz pomalu ukoncit tuto debatu, protoze se to
stejne nevyresi a ani neni co resit. Je to jako dohadovani se o tom,
jestli je lepsi C++ nebo Pascal. Takze uz to trochu utlumte...

Delphi 2005

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 3.8.2005 08:44:36

Ahoj,
nejsem sice typicky programator a oproti zde hodne publikujicim lidem toho
vim z programovani
malo, ale musim reagovat: Zda se mi, ze vse se v posledni dobe toci kolem
webu a uplne se opomiji
skutecnost, ze databaze jsou jenom jedna cast programovani. A v tech
ostatnich oblastech, jako
psani ovladacu, vedecko-technicke vypocty se hodi i spusta jinych nastroju,
nez .NET, ktere navic
mohou fungovat bez instalace ruznych frameworku, ADO ovladacu, BDE apod.
Libil se mi Petr Zahradnik,
ze o tom pise.

> Ono totiz od doby uvedeni Delphi na trh se do programovani dostal
> prave ten trend, kdy programatory lze spise prirovnat ke stavebnikum
> nez pisalkum. Drive si kazdy musel vsechno napsat sam, datlovat
> instrukci po instrukci a mel maximalne nejake DLL. S Delphi se
> objevily komponenty a to zmenilo zpusob programovani. Koupis
> komponenty, nestaras se o to, o co nechces, venujes se tomu jadru nebo
> spolupraci mezi jednotlivymi castmi.

Presne tak a za to patri Delphi a stejne tak Visual Basicu nehynouci slava
Dokonce i to tolik zatracovane BDE umoznilo delat slusne a jednoduse
instalovatelne aplikace bez nutnosti zamestnavat u uzivatelu specialisty -
informatiky.
Nebo pokud chci vyvijet treba program pro vypocet lopatkovani
turbiny,ucinost kotle apod.,
vubec me nezajima jestli je to v .NET nebo v Delphi, potrebuji rychle
navrhnout uzivatelske
rozhrani a soustredit se hlavne na vypoctove algoritmy a verifikovat je.
Takze formulare a tiskove vystupy vdecne a bez uzardeni naklikam a
nepripadam si
proto nijak trapne.

> A vetsina programatoru to plne vyuziva, tento zpusob programovani
> totiz umoznuje stat se programatorem i lidem, kteri by drive nemeli
> sanci.
Ano jsme happy, protoze to umozni udelat spoustu prace misto trem lidem
jednomu.
(technik, anylytik, programator).
I kdyz nekdy az muj sef sezna, ze bych mel zjistit co to vlastne ten .NET
presne je
a ze ho potrebujeme, rad se tim budu zabyvat, protoze je to zase neco
noveho.

Zdravim konferenci
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

Delphi 2005

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 3.8.2005 08:26:28

>Nevidim nejmensi duvod psat aplikace urcene pro W98. Pokud bych
mel >zakazniky, kteri maji jen to a nic jineho, zapomnel bych budto
>na .NET, nebo >ty zakazniky. Pokud maji slusny server a herni
konzole na jako >terminaly >(hehe), pak vystrcim ven webove
formulare. Jako pridavek bych mohl >prihodit >rozhrani pro mobilni
zarizeni, brzy to tak jak tak bude u >informacnich >systemu
pozadovany standard. Neumi Delphi obslouzit mobilni >zarizeni? Bez
si >stezovat na lamparnu.

http://bdn.borland.com/article/0,1410,33271,00.html
Technology preview for Delphi 2005 for .NET Compact Framework is
available - by David Intersimone

k W98 - po nastroji pro programovani pozaduji aby byl schopen
vytvorit program podle pozadavku uzivatele - tot vse :-)

Revolucni vysokorychlostni INTERNET jen za nizky mesicni pausal 399
Kc. Navic MP3 prehravac nebo flash disk ZDARMA! Vice na
http://www.revolucniinternet(tec)cz

Cannot transliterate character between sets.

[*] OndraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 3.8.2005 08:24:27

Zkus pouzit znakovou sadu UNICODE_FSS
Ondra