Delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2005 18:17:14

> Tohle je pod pas. Ono by to klidne slo vykladat jako tak,
> ze .NET nelze bez rozsahlich skoleni pouzivat, tj. ze je tak nelogicky
> ze nikdo nevi, co hledat.

Takhle jsem to vubec nemyslel, Slavku.
Navic bych to vykladal zcela zkreslene - .NET je naopak mnohem logickejsi, "ucesanejsi", nez Win32.
Je JINY !!!

Chtel jsem jenom rici, ze prechod z Delphi do .NET je masivnejsi, nez by se mohlo zdat.
(viz paralelni zprava)

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 569, 493 792 931, 776 347 735
====================================

Delphi 2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 18:17:14

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Ja se zeptam jinak: myslite, ze ma smysl ucit dneska Delphi toho, kdo Delphi
> nezna?

V zadnem pripade. Modernim jazykem je C# a platformou .NET, a pro extermne
zatvrzele alternativce pak snad Java ;-)

Petr Vones

Delphi 2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 18:29:15

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> Je by treba velmi ocenil, kdybych mohl prenest sve vypocty
> do .NET (jako assemblies) jen prelozenim, nikoliv kompletnim prepsam.

Jeste mne napadlo jine reseni. Borland musel pro Delphi.NET napsat alespon
castecne funkcni Code DOM (kvuli component modelu IDE a web service klientum)
se kterym se moc nechlubi (nefunguje plnohodnotne). S pomoci toho lze pak
relativne snadno vytvorit konverzi z jednoho jazyka do druheho, staci aby pro
nej existovala implementace Code DOM.

Borland ma na webu ukazkovou aplikaci ktera umi timto zpusobem do jiste miry
konvertovat C# kod do Delphi.NET:

http://dotnet.borland.com/babelclient/BabelClient.aspx

Samozrejme teoreticky nic nebrani tomu si napsat opacny konvertor a tim dostat
vetsinu existujiciho Delphi Win32 kodu tech vypoctu do C# ;-)

Vice treba zde:
http://bdn.borland.com/article/0,1410,32338,00.html
http://blogs.borland.com/corbindunn/archive/2004/09/30/1493.aspx

Petr Vones

InnoSetup - dve umisteni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.8.2005 18:25:15

Ahoj,

> Ano jde.

A slo by, prosim, nasmerovat jak?

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Delphi 2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 18:15:14

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> Je by treba velmi ocenil, kdybych mohl prenest sve vypocty
> do .NET (jako assemblies) jen prelozenim, nikoliv kompletnim prepsam.
>
> Pokud by to fugovalo skutecne .NET, tak jsem (byl bych) velmi spokojen, ale
> pokud bude treba nejakeho p/Invoke, tak to nepotrebuji.

No tohle by to jeste mohlo fungovat, nicmene Borland tam stale bude pouzivat
svoje matematicke funkce (tedy pseudofunkce, CLR zadne funkce nema) namisto
kterych je asi lepsi pouzit primo metody tridy System.Math.

Dale tam bude vnucovat svuj "system" unit v podobe Borland.Delphi.dll a nelze
jej presvedcit aby se tehle zbytecnosti vzdal a generoval "normalni" assembly.

> Pokud byste vedeli o takovem kompilatoru pascalu do .Net asseblies, dejte
> vedet.

http://chromesville.com/

Petr Vones

Delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2005 18:11:13

> prospech platformy .NET. Odvodte si z toho, co chcete.
> >
> Vaclav Halik
> Tohle je tak slaby argument, ze se mi ani nechce verit, ze s nim
> nekdo argumentuje.

Predevsim to neni uvedeno jako argument - pro nic a proti nicemu.
Rikam preci - odvodte si z toho, co chcete.

> Nepripada ti, ze pokud je Delphi pomalu 10 let stara zalezitost,
> ze asi uz spousta lidi jej umi a tudiz na nich maka a moc se
> mepotrebuje skolit, kdezto .Net je relativne cerstva zalezitost
> a tudiz se skoleni hodi.

Samozrejme, je to tak, jak rikas.
Ja z toho nicmene odvozuji, kdyz uz k odvozovani vybizim, ze .NET je dnes opravdu na poradu dne. Neni to nejaka "hudba budoucnosti", jak z nekterych prispevku muze vyplyvat. Nebudu tady ted vypocitavat, kolik firem z tech, ktere u nas byly na skoleni Delphi, navstivilo uz taky ..NET. Je jich hodne, pro me az prekvapive hodne.

Navic, a v tom se mnou budes souhlasit, tech 10 let znalosti Delphi je obrovsky kapital, ktery vyvojarske firmy ve svych Delphi vyvojarich maji. Presto na skoleni jezdi - asi vedi proc, dokazou si to spocitat.

A kdyz k tomu pripoctu "vecerni neformalni diskuse k specifickym problemum ucastniku" (jak deklaruji na svem webu), dava mi to docela dobry obrazek, co se kolem prechodu z Delphi do .NET asi tak deje.

> Jinak k tematu osobne se nedomnivam ze pro nekoho kdo ma D7
> je prinos kupovat cokoliv jineho. A uz vubec nemyslim ze ma smysl
> vyvijet v Delphi .Net aplikace. Co tim kdo ziska ?

Uplny souhlas - taky ja jsem tento pripad :-)

Jeste myslenka, ktera navazuje na tvoje uvahy:
Diskutovalo se tady, zda zacinat nove projekty v Delphi.
[...]

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 18:09:13

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz>
> Ano, je jiste, ze Win32 API je mrtve, stejne tak je ale jiste, ze .NET 1.1
> API je mrtve, .NET 2.0 NENI kompatibilni, alespon ne zcela (proste jsem ho
> musel odinstalovat a pak vse bezelo jak ma).

.NET 2.0 jeste neexistuje, to byla pouze beta. Jednotlive verze budou moci
vzajemne koexistovat.

Ohledne GUI, prave verze 2.0 to posunuje na jiz zajimavou uroven. Nicmene
nejsou jen GUI aplikace.

> Treba me vytaci drobnost, ze DataReader.GetFloat, umi pouze celocislny index
> a ne nazev fieldu.

Od toho je IDataRecord.GetOrdinal, jinak pomoci IDataRecord.Item

Petr Vones

Delphi 2005

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.8.2005 17:39:10

Tohle je pod pas. Ono by to klidne slo vykladat jako tak,
ze .NET nelze bez rozsahlich skoleni pouzivat, tj. ze je tak nelogicky
ze nikdo nevi, co hledat.
Duvodu pro tento stav je vice, proto to povazuji za informaci pod pas.

> Sverim vam dalsi informaci, ktera o necem vypovida:
> pomer ucastniku na nasich skolenich dosahuje dnes zhruba 8:1
> ve prospech platformy .NET. Odvodte si z toho, co chcete.

..NET je v nekterych oblastech lepsi, proto jej pouzivam, treba na WEB,
ale pro tvorbu GUI (pro win32) ?

Dale chci treba dobre grafy, ktere me nestoji majlant, TChart neni dokonaly, ale
nasadil latku pomerne vysoko (drobnost, kvuli ktere nemohu nektere aplikace
prepsat z delphi cgi).

[...]

..NET ma budoucnost, ale musi si ji zaslouzit kvalitou a kvantitou
(zorsirenosti).

Slavek

Delphi 2005

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 1.8.2005 17:31:09

Zdravim,

> [...]
Tohle je tak slaby argument, ze se mi ani nechce verit, ze s nim

Proc si myslis jako skolitel, ze lidi chodej na skoleni ?

Neni to asi tim, ze se chtej naucit neco noveho ?

[...]

Neber to jako provokaci. Jen by mne to zajimalo.

Jinak k tematu osobne se nedomnivam ze pro nekoho kdo ma D7
je prinos kupovat cokoliv jineho. A uz vubec nemyslim ze ma smysl
vyvijet v Delphi .Net aplikace. Co tim kdo ziska ?

S pozdravem Vaclav Halik

Delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2005 17:11:07

> Petr Zahradnik
> A proc by to nebylo rozumne? Ja klidne zacinam nove projekty pro Win32
> v D5.

> Joan Arc
> Predstava, ze Win32 bude minoritni oproti .NETu za mene nez 3 roky je
> IMHO dost zcestna...

Zda zacinat nove projekty pod Win32, to asi zalezi na velikosti projektu, na velikosti vyvojarskeho tymu, na tom, kdy Win32 opravdu skonci - a ony jednoho dne opravdu skonci.

Ja taky klidne zacnu novy "projektik" v D7, protoze to mam hotove "cobydup".

Jsem nicmene presvedcen, a ti, kteri .NET delaji, mi to potvrdi, ze .NET je mnohem lepsi, je to nova kvalita (nemluvim zde o "nedospelosti" .NET Frameworrk 1.1). Prinasi lepsi modularizaci, tim vetsi stabilitu (robustnost), lepsi delbu prace. V dusledku pak vetsi produktivitu, flexibilitu, obecne vyssi kvalitu.

Navic jsou zde oblasti (treba internet, distribuovane aplikace obecne), kde je .NET lepsi nikoli o rad, ale hned o dva rady.

Proto tvrdim, ze u vetsich projektu nebo u vetsich tymu se vyplati investovat cas (nebo penize, vyjde to na stejno) do prechodu na .NET. Je treba si uvedomit, ze softwarove projekty maji za sebou casto desitky (nekdy stovky) clovekoroku vyvojarske prace. Chcete-li, az skonci Win32, na trh dodat "dospely" .NET produkt, spocitejte si sami, zda prechod na ..NET uz dneska klepe na dvere, nebo jeste ne.

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.8.2005 17:07:07

Nebyla, myslim, ze se zamenuji dve veci:
1. Kompatibilita jazyka
2. kompatibilita komponent, specialne VCL

> [...]

pokud bude treba nejakeho p/Invoke, tak to nepotrebuji.

Pokud byste vedeli o takovem kompilatoru pascalu do .Net asseblies, dejte vedet.

Slavek

> Borland podle meho soudu vsadil na lenost programatoru ucit
> se neco noveho. Pri prechodu do .NET deklaruje pofiderni
> zpetnou kompatibilitu, ktera zde ovsem byla mnohokrat
> fundovane zpochybnena.

> Podle zprav z duveryhodnych zdroju se Delphi 2005 prodava
> (prodavalo?) docela dobre. Nekteri uverili te zpetne
> kompatibilite, nektere presvedcilo nove (lepsi?) IDE.

Delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2005 16:51:05

> Takze se da rict, ze Borland s Delphi konci?

Nemyslim si, ze Borland s Delphi konci. Obavam se nicmene, ze uz Delphi nic prevratneho neprinese. Jeho kvalitativni potencial je vycerpan. Anders Heilsberg je u Microsoftu a dela .NET (C#).

> [...]

= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 569, 493 792 931, 776 347 735

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 1.8.2005 15:53:01

> [...]
> nejen pro umisteni aplikace(to jde, to je jasny),
> ale i pro napr. data ? Proste nastavit pri instalaci

Luf

servis a vytvaranie adresarov

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 1.8.2005 16:11:03

Nevie si poradit z jedov vecov

mam v systeme w2000 vytvorenych 2 uzivatelov a adresar
s nastavenymi pravami a to nasledovne

user1 - moze iba citat
user2 - plne riadenie

Servis ktory v tomto adresary vytvara podadresare a zapisuje data
je spusteni s pravami user2. Vsetko zdanlivo funguje az na to ze
adresare ktore vytvori servis a tiez data user1 bez problemov zmaze.
Neviem si vysvetlit tento problem adresare sa vytvaraju fc.
mkdir(dir);

Dik za pomoc.

Delphi 2005

[*] Joan Arc <johanka.arkova(zv)pnws.org> - 1.8.2005 15:53:01

Ing. Jiri SOKOL wrote:
> Je jeste vubec rozumne zacinat nove porjekty pod Win32?
> Jirka

Predstava, ze Win32 bude minoritni oproti .NETu za mene nez 3 roky je
IMHO dost zcestna...

B.

Delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.8.2005 15:10:57

Puvodni zprava ze dne 1.8.2005:

> Takze se da rict, ze Borland s Delphi konci?

To se zeptej Borlandu a ne tady.

> Po tom, cos napsal dost dobre nechapu proc by si nekdo mel D2k5

D2k5 = D2500 - to je jako co?

> kupovat a tak predpokladam u B. velke ztraty a pochybuju, ze budou
> dal pokracovat v rpojektu, ktery je ztratovy...

Ty jsi nejaky ekonom, ze predpokladas ztraty u jineho subjektu na
zaklade subjektivnich informaci?

> [...]

v D5.

> Co muze B. prinest noveho v dalsi verzi Delphi, aby si to vsichni

Vsichni si to rozhodne koupit nebudou chtit, at prinese cokoliv. Ale
jiste se nekdo najde. Nehlede k tomu, ze treba stale vznikaji novi
programatori, kteri nakupuji nove vyvojove nastroje. Tak jako si ne
kazdy stavar koupi velkou michacku, ale micha maltu treba v kolecku
lopatou...

Delphi 2005

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.8.2005 15:02:45

To netusim jestli je ztratova :\ , ale pokud by udelali Delphi, ktere
bude mit 100% opravene chyby, ktere se tahnou treba taky od D3,
resp. meli ALESPON snahu vydavat treba pravidelne updaty,
dale pokud by treba prekopali VCL, aby byla thread-safe :)) a udelali
rozumnou cenu upgrade tak si koupim treba i Architect verzi.
Rozhodne bych netvrdil, ze Win32 v nejblizsi dobe skonci (to uz se tu
probiralo mnohokrate). A protze se vyse uvedeneho tezko
dockame tak budu stale pouzivat D7, byt s dokoupenyma
(nelevnyma) komponentama, protoze ani blbej ActionManager nefunguje
jak ma apod.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Delphi 2005

[*] Ing. Jiri SOKOL <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2005 14:46:44

> [...]
> nestoji. Pokud mas hodne stare Delphi tak se to asi vyplati.
>
> Delphi.NET jako takove je prakticky nepouzitelne a neni ani vlastne duvod jej
> pouzivat.
>
> Posledni moznost, tedy pouziti jako IDE pro C# se mi v praxi take ukazala
> problematicka. Puvodni idea byla vyvijet aplikaci primarne ve Visual Studiu
> a pro ladeni (nekym jinym, kdo preferuje Delphi IDE) pouzit Delphi 2005. Po
> case se ovsem narazilo na neschopnost IDE spravne importovat vetsi projekt,
> takze ani tuto variantu nelze doporucit.

Takze se da rict, ze Borland s Delphi konci? Po tom, cos napsal dost dobre nechapu proc by si nekdo mel D2k5 kupovat a tak predpokladam u B. velke ztraty a pochybuju, ze budou dal pokracovat v rpojektu, ktery je ztratovy...
Je jeste vubec rozumne zacinat nove porjekty pod Win32? Co muze B. prinest noveho v dalsi verzi Delphi, aby si to vsichni chteli koupit?
Jirka

Kolecko na mysce spolecne s hook

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 1.8.2005 14:00:40

Zdravim,

Potrebuji ve svem programu zjistit, kterym smerem se otaci kolecko na mysce.
Ne nad nejakou komponentou v mem programu, ale globalne ve Windows XP.
Napsal jsem si hook, ktery tuto udalost odchytava (WM_MOUSEWHEEL), ale v
odchycenych parametrech se mi nepovedlo zjistit smer. Tak jak jsem jiz psal
kdysi ma to fungovat nejak takhle:

if WParam = WM_MOUSEWHEEL then
if TWMMouseWheel(Mess).WheelDelta>0 then
RoolLabel.Caption := 'kolecko hore';
if TWMMouseWheel(Mess).WheelDelta<0 then
RoolLabel.Caption := 'kolecko dole';

ale TWMMouseWheel(Mess).WheelDelta je porad rovno nule

netusite kde delam chybu.

Uz jsem vyzkousel napsat globalni hook v podstate na vse a sledoval, ktery
parametr se pri otaceni zmeni, ale bud jsem to mnel spatne nebo se nic
nedelo. Zaznamenal jsem opet pouze otaceni, ale smer ne.

Predem moc dekuji

Jirka

SOAP a klientske certifikaty

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 13:12:36

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
> Omlouvam se jde o Win32 (bohuzel).

Prohledej Googlem newsy borland.public.delphi.webservices.soap, uz se to tam
resilo mnohokrat, ale necekej nic snadneho.

Petr Vones

Delphi 2005

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 1.8.2005 13:08:35

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> spokojen - muzu mit jeden program (projekt) a jednou ho zkompilovat
> jako WIN32 a podruhe jako .Net aplikaci - podle pozadavku uzivatele.

No to samozrejme nemuzes, leda ze by si pouzil demo "fishfact" a prelozil jej
pod paskvilem zvanym VCL.NET, coz je vlastne Win32 API volane pres P/Invoke,
takze to nema s .NET frameworkem naprosto nic spolecneho (akorat je to cele
zbytecne komplikovane a pomale).

[...]

passwordChar u TEditSinea

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 1.8.2005 12:42:33

> From: Votava
>
> v komponente TEditSinea nefunguje passwordChar, zobrazuji se stale
> vlozene znaky, at je v passwordChar jakyko-li znak,
> nevite o nejake oprave?

Verze 6.05, ktera je ke stazeni na strankach firmy Sinea,
zobrazuje PasswordChar spravne.

Vaclav Krmela

Delphi 2005

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.8.2005 11:40:21

> [...]
> spokojen - muzu mit jeden program (projekt) a jednou ho zkompilovat
> jako WIN32 a podruhe jako .Net aplikaci - podle pozadavku uzivatele.

..NET je uplne neco jineho, nez Win32, vyzaduje jinou architekturu aplikace, VCL.NET je prasarna.

Prenositelnost zdrojoveho kodu aplikace mezi Win32 a .NET mi pripada jeste horsi napad, nez mezi Delphi (Win32) a Kylixem (Linux).

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 569, 493 792 931, 776 347 735
====================================
..

prace s komponentami IBX ve vice vlaknech

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.8.2005 12:32:32

> chtel jsem pomalejsi select dat do extra threadu (k nemu
> extra database a transakce)
> Problem je v tom, ze v
> TIBDatabase.DoConnect, na volani API funkce
> isc_attach_database se to zasekne.

Ahoj,

IBX ve vice threadech pouzivam a bez problemu funguje. Napada me,
jestli databazi a transakci pro thread vytvaris opravdu az v tom threadu?
Tj. nikoli v konstruktoru threadu, ale az v Execute - a je potreba v kodu
nastavit vsechny potrebne properties - jmenao databaze, default
transakci, dialekt atd.

David Lebeda

InnoSetup - dve umisteni

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 1.8.2005 11:28:18

[...]

Neco jako:

Zalozka "Zvolte cilove umisteni pro aplikaci":
Dir aplikace: C:\aplikace

a jeste jednou
Zalozka "Zvolte cilove umisteni pro data aplikace":
Dir data: D:\data

Jestli na jedne zalozce nebo dvou samostatne to je vcelku
jedno.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

prace s komponentami IBX ve vice vlaknech

[*] t.bradle(zv)sanet(tec)cz - 1.8.2005 11:28:17

Zdravim vsechny,

chtel jsem pomalejsi select dat do extra threadu (k nemu extra database a transakce) a po jejim provedeni dat potrebne udaje do promennych ze kterych se to potom v hravnim threadu zobrazuje. Problem je v tom, ze v TIBDatabase.DoConnect, na volani API funkce isc_attach_database se to zasekne. Nevi nekdo jestli s tim lze neco delat ? IBX je pouze pro hlavni thread ? Doporuci mi nekdo neco misto IBX ?

diky

Tomas Bradle
t.bradle(zv)sanet(tec)cz

passwordChar u TEditSinea

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 1.8.2005 11:40:21

dobry den,
v komponente TEditSinea nefunguje passwordChar, zobrazuji se stale
vlozene znaky, at je v passwordChar jakyko-li znak,
nevite o nejake oprave?
s pozdravem Votava WXPPro, D5

Delphi 2005

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.8.2005 11:34:18

> [...]

> spokojen - muzu mit jeden program (projekt) a jednou ho zkompilovat
> jako WIN32 a podruhe jako .Net aplikaci - podle pozadavku uzivatele.

Coz je samozrejme pouze fikce, protoze rozdil mezi Win32 a .NET
aplikacemi je tak zasadni, ze to takhle udelat nelze. Pokud vyvines
Win32 aplikaci, tak prelozenim pod .NET to neni .NET aplikace, ale
stale Win32 aplikace dobastlena pro .NET.

Ako na Properties editor

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 1.8.2005 11:22:16

> From: Robert Fujak
>
> Mam zabulku obsahujucu rozne parametre, ktore su roznych typov.
> Potrebujem to nejako rozumne uzivatelsky zobrazit.
> Nieco ako properties editor.

Mezi VCL komponentami Sinea je komponenta TPropertyBrowserSinea.
Zkus to jako inspiraci, soubor SiVclX.zip na strance
http://www.sinea(tec)cz/default.asp?page=50

Vaclav Krmela

Sorting v DBGridu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 1.8.2005 11:14:15

Marek dne 28 Jul 2005 v 6:06:

> Query.SQL.Text := 'Select xxx from xxx Order by '+
> ''''+DBGrid1.Columns[column.ID].FieldName+''''+' '+ de;

Ahoj,

tohle nebude myslim fungovat, pokud jsou policka vracena dotazem vypocitavana (SELECT
a.Cislo1+a.Cislo2 as Vysledek FROM...). Pak jsem pouzival ORDER BY 5,6 (poradi policek), jde to
zjistit myslim z FieldNumber nebo tak nejak. Take je treba osetrit, kdyz uzivatel chce tridit
podle CalculatedField...

Karel Rys

TStringgrid

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 1.8.2005 10:02:10

> From: Petr Berek [mailto:sojokl(zv)seznam(tec)cz]

> Ted premyslim, jak udelat to, aby do bunky sli vkladat jen
> urcite hodnoty.

Pro omezeni mnoziny vkladanych znaku pouzivam:

procedure eEditKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
{ osetrime si vkladane hodnoty na 0..9,a..z,A..Z,BackSpace nic jineho nelze zadat }
if not (Key in ['0'..'9', 'a'..'z', 'A'..'Z', #8]) then Key := #0;

S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP2
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

TStringgrid

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 1.8.2005 09:46:08

Opet zdravim konferu,
takze uz jsem problem vyresil. Ukladani jsem docela nevedome udelal pomoci oddelovace do formatu csv, takze je takto vytvoreny soubor pouzitelny i v excelu, coz me docela potesilo. Mazani radku jsem udelal v cyklu, kde jsem to vsecho presunul a ubral radek. To same jsem vlastne udelal i se sloupcem.
Ted premyslim, jak udelat to, aby do bunky sli vkladat jen urcite hodnoty. Mam uz to osetreno pri stisku klavesy(onKeyPressed) a kdyz se stiskne nejaka jina klavesa, tak zakazu editaci. Jenze to asi neni ten spravny zpusob. Chtel bych, aby pri stisku jine klavesy zustal kurzor v bunce a ten znak se tam jen nezapsal.

Omlouvam se, ze zatezuju, tak zacatecnickymi dotazy.
Petr

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
> Lze prosim v Delphi 2005 Professional, napsat aplikaci, ktera bude ziskavat
> data pres SOAP ze sluzby, ktera vyzaduje overeni pres klientsky certifikat.

Neuplny dotaz. Jaka platforma, Win32 nebo .NET ?

Petr Vones

TStringgrid

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 28.7.2005 22:50:09

>Uz jsem to mazani sloupcu a radku vyresil. Udelal jsem to presouvanim hodnot v bunkach a pak snizil pocet sloupcu, nebo radku.
>Jinak ted resim, jak to ulozit. Udelam na hlavni formular skryte memo, nebo rich edit a pak to budu pomoci nejakeho odelovace kopirovat radek po radku.

skryte memo taky nemusis, skus

proc uloz

var a,b,c,d:integer;
str:tstrings;
fl:tfilestream;

begin
str:tstringlist.create;
a:=grid.rowcount;
b:=grid.colcount;

for c:=0 to a-1 do begin
for d:=0 to b-1 do begin
str.add(grid.cells[d,c]);

fl:=tfilestream.create('test.tst',fmcreate);
fl.write(a,4);
fl.write(b,4);
str.SaveToStream(fl);

fl.free
str.free;
end;

a nacteni obracene

proc load;
var a,b,c,d,x:integer;
str:tstrings;
fl:tfilestream;

begin
str:tstringlist.create;

fl:=tfilestream.create('test.tst',fmopenread);
fl.read(a,4);
fl.read(b,4);
str.loadfromStream(fl);
fl.free

grid.rowcount:=a;
grid.colcount:=b;

x:=0;
for c:=0 to a-1 do begin
for d:=0 to b-1 do begin
grid.cells[d,c]:=str.item[x];
inc(x);

str.free;
end;

Jak smazat sam sebe (EXE)

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 28.7.2005 19:47:56

vidis - ja na to prisel vlastni hlavou ;-) prisel sem na to kdysi davno
kdyz sem delal odinstalacni program ... taky to bylo nejak roku 1999 :-)> Tak to jsi lepsi nez nejlepsi.... presne tento algoritmus byl
> popsan v Dr. Dobbs` Journalu nekdy v roce 1999
> (jestli budes chtit vedet presne ktere cislo, mozna si dam tu praci).
> Fungoval tenkrat az od verze Windows95 (v 3.11 z pochopitelnych
> duvodu ne).

Popup nad polozkou rozbaleneho comboboxu

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.7.2005 19:37:55

Ahoj,
muzete nekdo poradit jak udelat popup menu pres prave tlacitka na polozce
rozbaleneho comboboxu? Resp. Jak zjistim, na kterem itemu bylo kliknuto?
Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Uvolneni on-line vznikleho objektu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 28.7.2005 18:31:51

28.7.2005 Hovat:
> Neumim uvolnit objek, vytvoreny za behu programu. Objekt ma tag a
> jmeno.
> Poradte mne, prosim, jak na to a budte prosim pokud mozno lidovi - beru
> Delphi po kapkach.
> Diky,

Pokud to neni komponenta, budes si muset nekde zapamatovat odkaz na
ten objekt, abys jej mohl uvolnit. K tomu se hodi napr. TList nebo
TObjectList.

Pokud je to vizualni komponenta, tak pomoci ComponentCount a
Components[i] ji muzes najit, identifikovat podle TAGu a uvolnit

for i := 0 to ComponentsCount - 1 do
if (Components[i] is TEdit) and (TEdit(Components[i]).Tag = 3) then
Components[i].Free;

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Uvolneni on-line vznikleho objektu

[*] Hovat <hovat(zv)pcservis(tec)cz> - 28.7.2005 18:21:50

[...]

Pavel HOVAT
PC servis
Hudcova 76
612 00 BRNO
ICO : 105 43384
DIC : CZ450706457
tel : 541 213 196
fax : 541 244 056

whois-ripe && synapse

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.7.2005 17:19:46

david.kopecek(zv)hacktrack.com wrote:
> Zdravim konferenci
>
> mam takovy mensi OT dotazek..
>
> Napsal jsem si easy aplikaci v synapse ktera se dotazuje na data
> umistena ve whois serverech.
>
> POmoci whois dotazu na whios.ripe.net kde zadam jmeno osoby "Venca
> Novak" ziskam nekolik person zaznamu ve formatu VNxxx-RIPE
>
> a otazka je jak k danym person zaznamum dohledam IP rozsahy ve
> kterych
> figuruji ?..
> whois -h whois.ripe.net -- help

Ti vypise napovedu

napriklad
whois -h whois.ripe.net -- -i admin-c __HANDLE__

vypise vsechny objekty z databaze, kde jako admin-c je uveden
__HANDLE__. Je-li vypis omezen delkou netusim.
pomoci prepinace -K je mozne vypsat jen titulky objektu

D. Toman

SOAP a klientske certifikaty

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.7.2005 16:07:40

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
> [...]
> data pres SOAP ze sluzby, ktera vyzaduje overeni pres klientsky certifikat.

Neuplny dotaz. Jaka platforma, Win32 nebo .NET ?

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 28.7.2005 15:55:34

Zkousim to jeste jednou. Opravdu nikdo nevite jak resi nasledujic problem? Uz nevim co s tim.

Lze prosim v Delphi 2005 Professional, napsat aplikaci, ktera bude ziskavat data pres SOAP ze sluzby, ktera vyzaduje overeni pres klientsky certifikat. Strasne by mi to pomohlo. Bez certifikatu to neni problem.

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.7.2005 15:25:27

[...]

Jinak diky za rady.
Petr

< > Jen me tak napadlo co skusit tohle ?
< > Nemusi se delat potomek, nebo projizdet a presouvat, akorat z toho
< > udelat proc
< >
<
[...]

Vyhledavani v adresarich

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 28.7.2005 14:35:23

> Myslim si, ze to ani nikdy jinak nefungovalo. Jedine, co funguje je
> dok*.doc nebo *.doc ale ne *dok*.doc

Dokonce jedna perlicka: Znak '?' se do DOS 6.2 interpretoval 'nejaky
nebo zadny znak' a od W95 je to jen 'prave jeden libovolny znak.
Zkuste si udelat SKLAD.TXT, SKLAD1.TXT a napiste DIR SKLAD?.TXT - DOS
6.2 vypise oba, 7.0 a vyssi jen ten druhy.

Vyhledavani v adresarich

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 28.7.2005 12:39:15

Myslim si, ze to ani nikdy jinak nefungovalo. Jedine, co funguje je
dok*.doc nebo *.doc ale ne *dok*.doc - prost+ARs- co je za hvezdickou se
ignoruje.

Vlastik napsal(a):

> Rezignoval jsem. Do cyklu jsem vlozil test pomoci funkce MatchesMask a mam
> klid.
>
> Vypada to tak, ze u "slozitejsich" vyhledavacich masek FindFirst/Next
> nepracuje spravne, pokud je jmeno souboru (bez pripony) delsi nez 8 znaku.
> Me by to ani nevadilo, pri pouziti predpokladam *.rar, v nejslozitejsim
> pripade Dok*.rar, takze slo jen o studijni ucely, ale vypada to tak, ze
> chyba neni u mne.
>
> Vlastik

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
> [...]

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.7.2005 11:49:11

Predem diky.
Jirka

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>> Podrobnejsi info viz. pravni predpis c. 487/2003 Sb., o vydani klasifikace
> zemi (CZ-GEONOM) a dale pravni predpis 489/2003 Sb., ktery obsahuje platne
> zneni ciselniku KZEM. Obecne se da rici, ze CZ-GEONOM je zavazny jen pro
EU
> a ne pro zbytek sveta, takze bych doporucil pouzivat spise ISO kod zeme
(at
> jiz numericky nebo textovy - 2 ci 3 znakovy) jinak receno - dle ciselniku
> KZEM.
> Pokud by byl zajem, mame toto cele v jednom ciselniku vc. zkracenych nazvu
> statu a nazvu a zkratky v anglictine.

Ahoj,
Mozna by v dnesni dobe vseliakych statik, ktere kolikrat pouzivaji i svoje
nestandardni oznaceni stalo za to pripravit design databaze tak, aby mohlo
byt vice oznaceni v jednom ciselniku.

Ludek

Komponenty pro OPC server

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 26.7.2005 13:29:30

[...]

Delphi personal a databaze

[*] MaReK OlL?avskA? <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 26.7.2005 09:39:12

Dobry den,
jedna (ne jedina) Free varianta (ba so vice, Open Source) existuje,
jedna se o cele prostredi podobne Delphi, byt v zakladu ne tak hodne
vybavene. Jmenuje se Lazarus (http://lazarus.freepascal.org), ale po
jeho nainstalovani budete muset stahnout jeste nejake packages s
komponentami. Vcelku pouzitelne pro Firbird databazi jsou UIB2
(http://www.progdigy.com/modules.php?name=UIB), ktere chodi v Delphi
(tedy krome te Personal verze) i Lazarusu.
Mozna zkuste se jeste podivat po Jedi komponentach
(http://homepages.borland.com/jedi/jvcl/) jako takovych (UIB2 pod ne spada).
Snad bude nekdo z kolegu znat dalsi variantu.
S pozdravem
MO

- --

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):
> Zdravim,
>
> Ve skole pouzivame k vyuce Delphi 7 Personal. Je mozne do tohoto produktu
> nejak pridat databaze?
>
> Jedna se predevsim o komponenty: DataSource, Table, Query, DBEdit, DBGrid,
> DBText, DBCheckBox .
>
> Existuje nejaka free varianta.
>

> Predem moc dekuji
>
> Jirka

Delphi personal a databaze

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 26.7.2005 09:25:11

26.7.2005 delphi(zv)spst(tec)cz:
> [...]

> nejak pridat databaze?

> Jedna se predevsim o komponenty: DataSource, Table, Query, DBEdit, DBGrid,

Ne. Zaklad databazi TDataset neni obsazen v personal verze

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

TStringgrid

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.7.2005 09:17:10

John Bricklayer wrote:

> [...]

Tohle prece nemuze fungovat - to bys musel udelat cyklus a "prisunout"
vsechny radky za Indexem tj. Rows[Index+1]..Rows[RowCount-1].

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 26.7.2005 08:23:06

[...]

Mezinarodni cislo statu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 26.7.2005 07:13:01

Podrobnejsi info viz. pravni predpis c. 487/2003 Sb., o vydani klasifikace
> [...]
KZEM.
Pokud by byl zajem, mame toto cele v jednom ciselniku vc. zkracenych nazvu

Mezinarodni cislo statu

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.7.2005 01:56:40