print sluzba

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 18.7.2005 10:17:34

> objekt kteremu predam soubor a on mi ho vytiskne ..

V tom souboru je co? Primo retezec povelu pro nejakou konkretni
(Epson?) tiskarnu? Nebo JPG obrazek? Nebo formatovany dokument, treba
.RTF? Od toho se pak odviji dalsi dotazy: Tiskarna se ma vybirat z
lokalnich (LPT COM, USB) nebo sitovych? Jak se maji urcit dalsi
parametry tisku: orientace stojato/lezato, pocet kopii atd.

Jinak soubor staci proste nakopirovat. Treba tak, ze nechas vykonat
ShellExecute prikaz 'copy SOUBOR LPT1:'. Ale obavam se, ze tvuj
problem to nevyresi.

print sluzba

zDRAVIM Konferenci,

poradil by mi nekdo jak v delphi realizovat tisk na tiskarnu. V
podstate potrebuji nejaky objekt kteremu predam soubor a on mi ho
vytiskne ..

Thx David

spocitanie podielu

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.7.2005 19:14:06

Milan Dvorak wrote (on Friday, July 15, 2005 4:41 PM):
> Na nejvetsi spolecny delitel (NSD) je tzv. eukliduv algoritmus:
>
> while A<>B do
> if A>B then a := a - b
> else b := b-a;

No rychlejsi je jeste (pisu z hlavy, takze radsi otestovat, hlavne podminky,
ale myslim, ze je to OK):

function NSD(a, b: extended): extended;
var
pom: extended;
a := a - b * Trunc(a / b);
pom := a;
a := b;
b := pom;
until b = 0;
NSD := a

Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Jedna transakce pres dve databaze FireBird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.7.2005 18:10:24

> Muzu se zeptat jak casto a jak se to ma delat ? - Jde to i
> nejak automaticky
> napr. z programu, jsou tam nejaka uskali ?

Delam to v radu tydnu (tj asi tak jednou za 3-10 tydnu),
pouzivam gfix a delam to rucne, automaticky me to nikdy nenapadlo.
Pokud to pujde jinak, rez to jinak.

Slavek

Jedna transakce pres dve databaze FireBird

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 16.7.2005 17:50:22

Muzu se zeptat jak casto a jak se to ma delat ? - Jde to i nejak automaticky
napr. z programu, jsou tam nejaka uskali ?

t.bradle(zv)sanet(tec)cz
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> ma na svedomi cele to zpomaleni a narocnost. Testy jsem provadel na
> nejake trial verzi co se objevila po uvolneni D2000 - mozna ze ted jiz
> existuji opravy resici tyto problemy ?

Ted uz je asi treti update kde jsou tyto chyby (Win32 memory leaky) postupne
opravovany. Je treba si uvedomit ze jde vlaste o zcela nove IDE.

Co se tyce rychlosti startu tak mam k dispozici reseni ktere zkrati start
az na polovinu (dle hw konfigurace) bez ztraty funkce, tedy nejde o nejake
odstranovani balicku. Nicmene je zalozeno na modifikaci RTLx.BPL coz by se
asi prilis nelibilo Borlandu ;-) a zaroven obchazi kontrolu duplicity unit
v baliccich coz muze v krajnim pripade zpusobit nepredvidatlene chyby pokud
nekdo vyrobi "chybny" balicek.

Petr Vones

Delphi 2005 - pomaly start a vsechno

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.7.2005 15:12:29

Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> wrote:
> [...]
> prodlevy v nicem. Ted zacinam pracovat s Delphi 2005 a nemuzu se
> dockat niceho. Start trva asi 20 sekund, a vse (uplne vse) je

kdyz jsem je testoval tak jsem usoudil ze na systemu s mene nez 1GB
pameti to nema smysl provozovat. Pokus nacist/konvertovat projekt z D7
dost casto koncil zatuhnutim D2000 a vyzobanim veskere voklne pameti
(700MB+). Nektere nove vlastnosti by se mi libily/hodily ale bohuzel
je krome toho pritazeno (z meho pohledu) prilis mnoho balastu - ktery
ma na svedomi cele to zpomaleni a narocnost. Testy jsem provadel na
nejake trial verzi co se objevila po uvolneni D2000 - mozna ze ted jiz
existuji opravy resici tyto problemy ?

D. Toman

Delphi 2005 - pomaly start a vsechno

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 15.7.2005 14:34:26

[...]

Synaser - COM port - nepodari se otevrit port, pok

[*] Ing. Jiri SOKOL <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2005 14:18:25

Ahoj vsem!
Prosim, nesetkal jste se nekdo s problemem:
- mam aplikaci, ktera si otvre COM port, zahaji komunikace s HW, vysledky zpracuje a ulozi do FB 1.5.2
- bezproblemu nam bezi na vsech Win9x-WinXPProf
- ted se u jednoho zakaznika objevil problem a sice:
- nainstalovali jsme aplikaci pod jeho admin pravy na ucte u PC - aplikace bezproblemu bezi
- prihlasil se do site, kde jiz nema prava admina - aplikace hlasi, ze se ji nepodarilo otevrit COM port
- prihlasi se k jeho PC administrator site a tomu vse bezi OK
- nastavili jsme docasne max prava uzivateli a po prihlaseni do site vse jede
- odinstaovali jsme aplikaci, a s max. pravy jsme ji instalovali na PC pres sitovy ucet - sjednotili jsme login a password uzivatele site a lokalniho PC - vse beha - i po odebrani prav
- zkousel jsem vytvorit uzivatele primo jen pro to PC (skupina user nebo Power user) a ten neotevre COM port

To lokalni PC ma WinXP Prof + SP1, disk je s FAT32 - do registru nase aplikace nepise.

Muzete mi nekdo rict, co se deje? Nesetkal jste se s tim nekdo? Ono jde uzivatelum zakazat pristup na port? JAK???
Dekuji a preji hezky vikend!
Jirka

spocitanie podielu

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 15.7.2005 13:46:22

> neviem niekto mi vravel ze by to malo ist ze sa najde prvocislo a potom sa
> nejak vyrata spolocny menovatel, ale namam sajnu ako by som to spravil,
> neviete niekto ?

Eukliduv algoritmus pro nejvetsi spolecny delitel nsd(A,B) vypada
nasledovne:

pro A > B
A = m1 * B + r1
B = m2 * r1 + r2
r1 = m3 * r2 + r3
rn-1 = mn * rn

, kde mN jsou prirozena cisla > 1, rN jsou prirozena cisla
a rn je nejvetsi spolecny delitel A a B.

Luf

spocitanie podielu

> [...]

napr
> 14579/478954 alebo 1/4789654. Ako by ste spocitali aby to robil

spocitanie podielu

> [...]

> urcitym poctom des. miest. A podiely mozu byt aj ovela ulozitejsie napr
> 14579/478954 alebo 1/4789654. Ako by ste spocitali aby to robil korektne

Exception' XSQLDA index out of range' pri zapisu n

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 15.7.2005 12:42:13

On 15 Jul 2005 at 10:16, Tomas Krejzek wrote:

> [...]
> problem s borladim stringem. Problem se vyskytuje kdyz zapisuju do
> databaze retezce obsahujici ', ", `, nejhorsi je ze se to chova
> malinko nahodne, tj. ze nektere retezce to zapise bez problemu a
> nekolik malo ne, zatim se mi nepovedlo zjistit jakoukoliv logickou
> spojitost mezi temi co selzou. To ze misto ' musim zapisovat '' vim a
> zdvojuji je.
>
> Nemate s tim nekdo zkusenost? Nevite jak to odstranit?
> Dotaz je 100% spravne, protoze kdyz si z IDE zkopiruju text zapisovany
> pres IBQuery a zadam ho do IBExperta tak se to ulozi a neni s tim

zkousel jsi AnsiQuotedStr ?
Ale ja preferuji parametry...

Jarek Uher

Firebird a skript modifikujici databazi

On 15 Jul 2005 at 11:22, t.bradle(zv)sanet(tec)cz wrote:

> chci si udelat pri kazde modifikaci databaze skript, ktery mi u vsech
> zakazniku provede update struktury. Je mozne napr. ALTER TABLE ADD
> COL24 INTEGER nejak podminit, aby se neprovadel, kdyz ten sloupecek
> jiz v databazi existuje ? Klasicky if (not exists(select * from
> RDB$RELATION_FIELDS ... mi nefunguje. Nevite nekdo jestli se to neda
> udelat nejak jinak v ramci jednoho skriptu?

my to resime jednoduchou tabulkou, viz

CREATE TABLE UPRAVY_INFO
(
ID DM_ID,
DATUM DATE,
POPIS_ZMEN VARCHAR(8192) CHARACTER SET WIN1250,
VERZE_EXE VARCHAR(20) CHARACTER SET WIN1250,
DEL DM_SI0,
AUTOR_UPRAV VARCHAR(20) CHARACTER SET WIN1250,
LAST_UPDATE DM_USER_TIMESTAMP,
PRIMARY KEY (ID)
);

a potom jen staci dotaz na verzi ktera je kontrolovana s verzi
aplikace (mimo Build).
A 'je vymalovano' :-)

Jarek Uher

Zatizeni procesoru

[*] Robert Suska <robert.suska(zv)fnusa(tec)cz> - 15.7.2005 12:22:12

Ahoj

Na tejto stranke je super unit http://www.aldyn.ru/products/index.html vola
sa to AdCpuUsage.

Robert, cau

Ahoj, jak z Delphi zjistim zatizeni procesoru? Potrebuji to zjistovat
prubezne. Dekuji

Firebird a skript modifikujici databazi

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.7.2005 12:18:11

Ahoj,

> [...]
> ALTER TABLE ADD COL24 INTEGER nejak podminit, aby se
> neprovadel, kdyz ten sloupecek jiz v databazi existuje ?

Vrele doporucuji DatabaseComparerVCL . Za ty prachy nestoji
se s tim psat.
http://clevercomponents.com/products/dbcomparer/dbcomparer.asp

Zatizeni procesoru

Ahoj, jak z Delphi zjistim zatizeni procesoru? Potrebuji to zjistovat prubezne. Dekuji

D7Prof, W2000

Firebird a skript modifikujici databazi

[*] t.bradle(zv)sanet(tec)cz - 15.7.2005 11:22:07

Zdravim vsechny,

[...]

Problem s dataseparator

[*] Milan Lucka <mlucka(zv)foxconn(tec)cz> - 15.7.2005 10:22:03

Zdravim,

neviem ako v Delphi3, ale v Delphi5 v helpe pre "Currency and date/time formatting variables" najdete v popise toto:

The Sysutils unit includes a number of variables that are used by various formatting routines. Values are assigned to these variables to define the formats of numeric and date/time strings. The initial values of these variables are fetched from the system registry using the GetLocaleInfo function in the Win32 API. VCL (non-console) applications automatically update these formatting variables in response to WM_WININICHANGE messages. The Application variable's UpdateFormatSettings method either allows or disallows changes in system settings. The default is True. Set this property to False to prevent the system settings from changing.

Takze si treba uvedomit, ze tieto premenne pri defaultnom nastaveni UpdateFormatSettings nemusia byt nemenne pocas behu aplikacie. Potom mozu byt ovplyvnovane inymi aplikaciami sucasne beziacimi a to v roznych momentoch. Potom vasa aplikacia moze chvilu konvertovat ten isty datum v pohode a zrazu konverzia toho isteho datumu zahuci...a je z toho hlavybolenie.
Takze ak v Delphi3 existuje UpdateFormatSettings, potom ho nastavte urcite na FALSE.

Na zaver moj nazor:
Aplikaciu nesmiem budovat stavebnymi dielmi zavislymi od lokalneho nastavenie, pretoze o lokalnom nastaveni dopredu neviem nic :-((.

Prijemny den prajem

Milan

> [...]
> Lze to osetrit primo v programu nastavenim
> dateseperator:='/', ale stejne
> nechapu, kde se mi na tom jednom serveru ta hodnota zmeni.
> Servery nebyly delany
> soucasne, takze je mozne, ze nejsou nakonfigurovany uplne
> stejne, i kdyz by
> mely byt.
> Nevite jestli je mozne, ze je tam jeste nekde nejake
> nastaveni dateseparator,
> ktere by mohlo prebijet nastaveni v Control panel?
>
> Diky
>
> Radek Bernatek

Exception' XSQLDA index out of range' pri zapisu n

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 15.7.2005 10:16:02

[...]

Diky moc Tom

PasDoc - problem s komentarem

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2005 10:12:01

geeebi ty jsi proste uzasny.....:-D ja to stale hledat pod private a ono
to shodou okolnosti je trochu jinak:-D

Lukas Gebauer napsal(a):

>viz:
>http://pasdoc.sipsolutions.net/IncludeByVisibility

PasDoc - problem s komentarem

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.7.2005 09:47:59

> No ja mam zase problem s vygenerovanim dokumentace nejdou mi
> vygenerovat fce PRIVATE u classy...ani jeji promenne, treba je to
> [...]

Pokud muzes do toho programu zasahnout, tak bych namisto StrToDate
pouzil EncodeDate a EncodeTime, tim se da problem dobre obejit a neni to
zavisle na narodnim nastaveni.

[...]

[*] Radek Bernatek <rbernatek(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2005 09:45:58

Ahoj,
posilam to jeste jednou, ted bez cestiny.

[...]

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2005 09:39:57

No ja mam zase problem s vygenerovanim dokumentace nejdou mi
vygenerovat fce PRIVATE u classy...ani jeji promenne, treba je to
ucel...da se to nejak nastavit?

Ales Pavel

Lukas Gebauer napsal(a):

>Odradkovani se vklada jen kdyz mas v komentari prazdny radek! Jinaks
>e to bere jako jeden odstavec. tedy zkus:
>
>{/
>(zv)abstract(Poskytuje funkce pro praci s .....)
>Text ..................
>
>gfdgjdfskglsgldsfl
>}

Problem s dataseparator

[*] Radek Bernatek <rbernatek(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2005 09:29:55

Ahoj,
m+AOE-m dva webev+AOk- servery s touto konfiguraci:

[...]

Na obou serverech se spousti+AO0- servlety napsan+AOk- v DELPHI 3, kter+AOk- volaj+AO0- funkci :

StrToDate('01/01/1971')

Na jednom serveru volani funkce probiha bez problemu, ale na druh+AOk-m funkce jde do vyjimky, a kdy+AX4- jsem to zkoumal zjistil jsem +AX4-e v Delphi prebira ze systemu nastaveni Dateseparator='.'
[...]

Podminka v Selectu podle dat. typu DATE

[*] Michal Kolisek <michal.kolisek(zv)asei(tec)cz> - 15.7.2005 06:57:43

Hezke dopoledne,
chyba je nejspis v predavani jako datetime, pak se ti dotahne i hodinova
cast k datumu a nejspis mas v databazi datum ulozeny bez ni, takze se ti to
nerovna. Zkus si parametr predat jen jako asdate, nebo pomoci
formatdatetime() si odsekni hodinovou cast, kdyz si ho predavas...

M.Kolisek

> Zdravim vsechny,

> mam nejspis jeden zacatecnickej...
> Pokud v podmince nize mam (datum > :p4) probehne SELECT bez problemu.
> Pokud zadam
> do podminky (datum = :p4), dostanu prazdnou mnozinu zaznamu...

Podminka v Selectu podle dat. typu DATE

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2005 20:14:59

Ahoj,

Lada napsal(a):
> Pokud v podmince mam (datum > :p4) probehne SELECT bez problemu.
> Pokud zadam do podminky (datum = :p4), dostanu prazdnou mnozinu zaznamu...

asi nemas ten datum "cistej", ale vcetne casu. Zkus nejprve datum
uriznout na celistvou cast. pouzij:

xxxx.AsDate:=int(datetimepicker.date);

Peca

Podminka v Selectu podle dat. typu DATE

[*] Lada <lada.xt(zv)volny(tec)cz> - 14.7.2005 19:18:55

[...]

zkousel jsem i

IBQuery2.ParamByName('p4').AsDatetime := dttmDatum.Datetime;.. bez
vysledku..

jinak dttmDatum je komponenta DateTimePicker
a v databazi FB je pole 'Datum'typu Date... IBQuery2.SQL.Add('Select Placeno, Firma, Stredisko, Cislo_fakt, Cena,
Datum,'+
'Splatnost, Poznamka, ID from Faktury');
IBQuery2.SQL.Add('Where (UPPER (Firma Collate PXW_CSY) LIKE :p1) and'+
'(UPPER (Cislo_fakt Collate PXW_CSY) LIKE :p2)
and'+
'(Cena LIKE :p3) and (datum = :p4) and'+
'(Splatnost > :p5) Order by ID');

IBQuery2.ParamByName('p1').AsString :=
'%'+AnsiUpperCase(editFirma1.Text)+'%';
IBQuery2.ParamByName('p2').AsString :=
'%'+AnsiUpperCase(editCFA.Text)+'%';
IBQuery2.ParamByName('p3').AsString := editCena.Text +'%';
IBQuery2.ParamByName('p4').AsDate := dttmDatum.Date;
IBQuery2.ParamByName('p5').AsDate := dttmSplatnost.Date;

Dekuju moc za radu,

Lada

OpenXML - vytvareni DOMu

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 14.7.2005 16:46:45

Zdar,
pouzivam OpenXML (verze 3.1.18) k praci s XML. Narazil sem na problem pri
vytvareni DOMu - chtel sem pouzit metody TdomDocument.CreateElement k
vytvoreni uzlu, ale Delphi se tvari ze CreateElement vubec nezna (stejne tak
napr. CreateDocument), stejne tak sem to nenasel v dokumentaci od OpenXML.
Pritom v rade examplu nalezenych na webu se s tim bezne pracuje (mozna ovsem
se starsi verzi OpenXML). Nemate s tim nekdo zkusenost?

D6Prof, W2000, OpenXML 3.1.18

spocitanie podielu

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 14.7.2005 15:56:41

mato wrote:

> [...]
> 14579/478954 alebo 1/4789654. Ako by ste spocitali aby to robil korektne a

spocitanie podielu

[...]

import z excelu, odbc

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 14.7.2005 15:46:40

dobry den,

potreboval by som nacitat udaje z jednoduchej excelovskej tabulky.
Presiel som si konferenciu, ale aj tak by som potreboval odpovede na
zopar otazok:

stav je:
WinXP Home, Delphi7 personal edition,
nemam nainstalovany EXCEL

V ODBC Data source administrator v zalozke Drivers v zozname
nainstalovanych driverov su okrem ineho aj:
-Driver do Microsoft Excel(*.xls), 4.00.6019.00, MS Corp., ODBCJT32.DLL,
31.3.2003
-Microsoft Excel driver ... -//-
-Microsoft Excel-Treiber ... -//-

1)
je mozne cez ODBC (alebo BDE?) pristupovat ku XLS suborom aj bez
nainstalovaneho Excelu ?

2)
treba nastavovat nieco v ODBC administrator (pridat tento driver do
inych "zaloziek"? , user DSN, system DSN...), da sa to automaticky z Delphi?

3)
treba pouzit BDE ?, alebo sa da priamo cez ODBC?
treba na pouzitie nejake specialne komponenty Delphi? (nie doinstalovane
od inych firiem),
ktoru verziu Delphi minimalne potrebujem ?

4)
podrobna dokumentacia na pouzitie ODBC
- najdem na MSDN? hladat ODBC SDK?
- kde dokumentaciu k ODBC na pouzitie v Delphi ?
- pripadne ak treba BDE - najdem dokumentaciu na borland developer
network ?

dakujem

8-mi tlacitkovy JoyStick

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 14.7.2005 14:54:36

Ahoj,
pro obsluho joysticku pouzivam s uspechem fci joyGetPosEx (mmsystem).

Vaclav Sazima

Venca Zaruba wrote:
> Nevite nekdo o komponentce pro JoyStick s 8 tlacitky? Pouzivam s uspechem TJvJoystick, ale ten umi "jen" 4 tlacitka, nebo nevim jak ji presvedcit o odchytu udalosti na dalsich tlacitkach.
> DIK
> Vasek Zaruba

Synapse - jak na to ?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.7.2005 13:40:31

> Mohl by jsi mi prosim aspon strucne naznacit, jak napsat serverovou
> aplikaci pro zrizovani "trvalych" spojeni?

No, ten tvuj obsluzny thread na serveru funguje urcite tak, ze ze
nejdrive nacte od klienta jeho pozadavek, a na jeho zaklade
vygeneruje nejaka data, ktera posle zpet klientovi. Takze staci toto
dat do smycky, ze ktere vypadnes az kdyz doslo k fyzicke chybe na
spojeni (kleint se odpojil, prerusene spojeni, atd.)

> Jak lze vlastne na serverove strane odlisit stav "klient se JEN
> pripojil" od stavu "klient uz POSILA data" ?

To vubec nepotrebujes, k cemu by to bylo dobre? Nepotrebujues to
rozlisovat, protoze kazda akce se deje na jinem socketu. Skutecnost,z
e prcihazi nejake nove spojeni, je signalizovana na naslouchacim
socketu, ktery neumi posilat zadna data. A naopakm, skutecnost, ze
prisla nejaka data signalizovana na socketu uvnitr obsluzneho
threadu, a tento socket zase neumi prijimat zadna spojeni!

8-mi tlacitkovy JoyStick

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 14.7.2005 13:18:29

Zdravim vsechny
Nevite nekdo o komponentce pro JoyStick s 8 tlacitky? Pouzivam s uspechem TJvJoystick, ale ten umi "jen" 4 tlacitka, nebo nevim jak ji presvedcit o odchytu udalosti na dalsich tlacitkach.
PS:Neprogramuji hru, ale tlacitka pouzivame pro technologicke zarizeni. JS je pripojen pres USB...
DIK
(Stale nevim jak odchytit zasunuti a zakazat nepovoleneho pametoveho USB flash driver )

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Odpojeny ADO dataset a zapis do sloupce "readonly"

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2005 12:32:26

Jo, jo, tak to delam taky. Ale pripada mi to strasne kostrbate. Nejak
tak tajne jsem doufal, ze to nejakym priznakem donutim k tomu at to
akceptuje mou hodnotu.
Ze by to opravdu neslo?>zdravim

> [...]
> >>>

> //---1. vyberovy dotaz ---
> ADODataset.SQL.Text := 'SELECT * INTO #TmpTableName FROM table';
> ADODataset.ExecSQL;
>
> //---2. vyberovy dotaz ---
> ADODataset.SQL.Text := 'SELECT * FROM #TmpTableName ';
> ADODataset.Open;
> ADODataset.Database := Nil;
>
> //--- odstraneni docasne tabulky ---
> fADODataSet.Close;
> fADODataSet.SQL.Text := 'DROP TABLE ' +- lConstTmpTableName;
>
><<<<
>
>Eva +AVg-i+AWE-icov+AOE-

Odpojeny ADO dataset a zapis do sloupce "readonly"

[*] Eva =?ISO-8859-1?Q?L=7FisicovA=3F?= <eva(zv)foresta(tec)cz> - 14.7.2005 12:08:24

--
Odchoz+AO0- zpr+AOE-va neobsahuje vir
Zkontrolov+AOE-no Antivirov+AP0-m syst+AOk-mem AVG.

Test Query pro zapis

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.7.2005 10:44:18

Uz to mam, dal jsem do afteropen try .. edit a podle vysledku to zobrazuji.
Dalik.

> potreboval bych poradit, jak zjistim, ze nejaka otevrena query je dostupna
> pouze pro cteni. Podle toho chci zobrazit nejake upozorneni treba v
> udalosti Query1.afteropen. Zkousel jsem RequestLive, ale to nepomohlo,
> protoze muze byt z minula nastaveno na True a query je pritom dejme tomu
> setridena, takze jen pro cteni. Pro ilustraci potreboval bych neco
> takovehoto do udalosti afteropen:
> form1.lbDBstav.Visible:=not qKarta.RequestLive;

Test Query pro zapis

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.7.2005 10:34:17

Ahoj delfinci,
[...]

Diky za napovedu
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

Odpojeny ADO dataset a zapis do sloupce "readonly"

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 14.7.2005 08:48:07

Zdravim ve spolek,
lze vyresit nejak %subjekt% ?
Stav:
Otevru si ADO dataset nastaveny na ltBatchOptimistic, odpojim
Connection. Ted necham uzivatele s daty pracovat. Po ukonecni prace
projdu vsechny editovane (pridane) radky a vlastnim mechanismem je
ulozim do DB.
Problem:
[...]

OT: Jak tisknout razene?

[*] Tomas Fajman <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz> - 13.7.2005 13:00:44

Cus bus snazim se vytisknout vic kopii tak aby to bylo serazene 1,2,3...
ale porad mi to leze 1,1,2,2,3,3.. Vubec to nebere v potaz
co si nastavim v Printdialogu. Nevite prosim nekdo v cem by mohl byt
problem

procedure TForm1.SomePrint;
var ADevice, ADriver, APort: array[0..255] of Char;
DeviceHandle: THandle;
DevMode: PDeviceMode;
begin
if PrintDlg1.Execute then
begin
Printer.GetPrinter(ADevice, ADriver, APort, DeviceHandle);
if DeviceHandle = 0 then
begin
Printer.PrinterIndex := Printer.PrinterIndex;
Printer.GetPrinter(ADevice, ADriver, APort, DeviceHandle);
end;
if DeviceHandle = 0 then
raise Exception.Create('Unable to initialize printer');
DevMode := GlobalLock(DeviceHandle);
{See DEVMODE in Win32.hlp for more information}
try
with DevMode^ do
begin
dmFields := dmFields or DM_COPIES;
dmCopies := PrintDlg1.Copies;
dmFields := dmFields or DM_COLLATE;
if PrintDlg1.Collate then dmCollate := DMCOLLATE_TRUE
else dmCollate := DMCOLLATE_FALSE;
GlobalUnlock(DeviceHandle);
end;
Printer.Title := 'Your print title';
Printer.BeginDoc;
Printer.Canvas.TextOut(0,0,'kuku');
Printer.NewPage;
Printer.Canvas.TextOut(0,0,'kuku druha');
Printer.EndDoc;

Someprint;
end;

Internal error U1158

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.7.2005 11:46:39

> mam velky problem.Pri kompilaci balicku mi to havaruje na
> subj.

> D5 Ent,Win XP SP2

Explanation of Internal Error
http://cc.borland.com/item.aspx?id=14778

Skontroluj si, ci mas spravne zadefinovanu hierarchiu zavislosti (requires):
ci nemas unity, ktore su 'implicitly used', alebo pouzite (contains) vo viac
ako jednom balicku.

Skus si zmazat vsetky .bpl, .dcu a .dcp toho problematickeho balicka a
vsetkych balickov, od ktorych zavisi. Skus hladat aj duplicitne subory v
inych adresaroch na disku a zmazat ich tiez.
Potom skus build kazdeho balicka v poradi podla zavislosti.

Internal error U1158

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 13.7.2005 11:06:36

Zdravim,
mam velky problem.Pri kompilaci balicku mi to havaruje na subj.Nenasel jsem
zadny vhodny odkaz na netu a tak vubec netusim,co dal.Jeste nedavno to
normalne fungovalo a nejednou to nejde.
Diky.

Jiri

D5 Ent,Win XP SP2

DRAG&DROP z DbGridu

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 13.7.2005 07:18:16

Zdravim
Protoze jsem linej a zastance myslenky, ze uz neco podobneho nekdo delal, mam prosbicku o nasmerovani jak nejrychleji zrealizovat toto zadani:
Pomoci D&D vybrat z mrizky zaznam a ten polozit na jiny objekt (mam predstavu napr.: panel, ktery je vygenerovany dle jine tabulky) a takto vytvorit vazbu 1:1.
Abych se priznal, tak D&D jsem zatim pouzil jen automaticky a proto bych uvital nejaky samplik s tvorbou dragobjektu.
DIKY za jakoukoliv radu

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Spojeni pres internet

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2005 21:43:27

Ahoj,

tak pro informaci, pres hamachi jsem se dostal na firemni server.
Neslo mi to sice podle jmena, ale podle IP OK (tu ti hamachi ukaze, a
myslim, ze si ji lze trvale zapykat. zkusil jsem ovladat server pomoci
TightVNC, a v pohode jsem nainstaloval nove zaplaty z windows update.
Pomoci nejake MicroSofti utilitky pry lze rozbehnout i jako sluzba.
Vice viz na http://hamachi.cc/

Peca

Ukazatel na pole ukazatelu v Delphi

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.7.2005 17:07:08

Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> wrote:

> Promin, nestudoval jsem ten kod do detailu.
> Ale pripada mi to trochu "neobjektove".

program bez objektu je neco nepatricneho? Pokud tohle napise nekdo kdo
se v signature chlubi konzultacni cinnosti tak potes pambu..

D. Toman

Spojeni pres internet

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2005 15:44:58

Ahoj,

krom toho OpenVPN by mohlo pomoci jeste HAMACHI (googluj). Umi to
virtualni sitovou kartu a pripoji se to stylem P2P s sifrovanym prenosem
dat. umi i SPX/IPX. dneska po tom chci zkusit VNC na firemni server s
neverejnou IP adresou (za maskaradou) a doma mam taky neverejnou (taky
za maskaradou). ping z prace na kamose ve stejny domaci siti mi sel OK,
dokonce prochazel nasi firemni sit.

Peca

Spojeni pres internet

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.7.2005 15:26:56

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>> Nevite co s tim? Jak zjistit, co by to mohlo zpusobovat?

Tuto hlasku mi zpusoboval, myslim, DivX kodek, protoze v nem pouzivaji
ochranu proti Win/SoftICE. Ale jen pri spusteni programu z vyvojoveho
prostredi, takze u zakaznika je jedno, jaky kodek pouziva a hlasku by videt
nemel.

Reseni: Pouzivat jiny kodek.

Ja pouzivam ffdshow a bez problemu.

Jarda

Kam ulozit heslo pro pristup k DB?

11.7.2005 Ludek:

To muze byt klidne interni uzivatelske jmeno, ktere bude pouzivat
aplikace jen pro overeni.
Vytvoreno bude natvrdo pri vytvoreni databaze. Pristup jen pro cteni k
te jedne tabulce, takze nehrozi zneuziti.

DBGrid s chekbox, image...

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 11.7.2005 11:33:57

> From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On Behalf Of delphi(zv)spst(tec)cz
>
> Jeste jeden dotaz, jakou pokud mozno free komponentu je mozne pouzit misto
> klasicke DBGrid.
>
> Potrebuji tam mit checkbox, image(ikonu) a combobox. Libi se mi
> NextDBGrid, ale ta neni free.

Mam vcelku dobre zkusenosti s Delphi freeware SMComponent library viz
http://www.scalabium.com.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Kam ulozit heslo pro pristup k DB?

Tak uloz jen hash (otisk) toho hesla, algoritmu vcetne implementace v
Delphi najdes mraky. A pri prihlasovani uzivatele nebudes kontrolovat
heslo, ktere on zadal, ale otisk toho hesla proti ulozenemu otisku.
Algoritmy pro otisk jsou psane tak, aby s z otisku nedala vykutat
puvodni data, takze je to bezpecne. Nevyhoda je, ze pak ani ty nedokazes
z otisku poznat puvodni heslo, takze kdyz si to uzivatel zmeni a
zapomene, ma databazi, ale uz se do ni nedostane.

[...]

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 11.7.2005 11:23:56

Ahoj,
Combobox jde zobrazit v DBGRIDU

A checkbox

procedure Tfrm_main.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect:
TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);var
CheckBoxRectangle : TRect;
Const
CtrlState : array[Boolean] of Integer = (DFCS_BUTTONCHECK,
DFCS_BUTTONCHECK or DFCS_CHECKED);

begin
if (Column.FieldName = 'odeslat_fax') or (Column.FieldName =
'odeslat_mail') then
if Column.Field.Value = false then
begin
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clInfoBk;
DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clMoneyGreen;
DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

if Column.Field.DataType = ftBoolean then
begin
Self.DBGrid1.Canvas.FillRect(Rect);
CheckBoxRectangle.Left := Rect.Left + 2;
CheckBoxRectangle.Right := Rect.Right - 2;
CheckBoxRectangle.Top := Rect.Top + 2;
CheckBoxRectangle.Bottom := Rect.Bottom - 2;
DrawFrameControl(Self.DBGrid1.Canvas.Handle, CheckBoxRectangle, DFC_BUTTON,
CtrlState[Column.Field.AsBoolean]);

[...]

Predem dekuji Jirka

PS. Jeji nedatabazava varianta je dle meho soudu dost dobra a je free.
www.bergsoft.com

Kam ulozit heslo pro pristup k DB?

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.7.2005 11:21:56

> [...]
> uzivatelu a jeste jen pro cteni...

Ahoj,
A kde bude ulozeno to heslo pro toho interniho uzivatele :)
Ja myslim, ze spolehat se na ochranu v klientovi je prinejmensim nedobre.
Lepsi je aplikaci vybudovat tak, aby kazdy uzivatel mel uz primo v DB jen a
jen ta prava ktera ma mit. Cili zabezpeceni je pak presne na urovni
zabezpeceni pouziteho DB stroje.
No a pak ma uzivatel sve heslo, ktere neni treba nikam ukladat, protoze ho
proste zna. Pripadne lze pouzit NT autentifikaci (pokud to prislusny DB
stroj umoznuje)

Ludek

Kam ulozit heslo pro pristup k DB?

11.7.2005 Frantisek Bohac:
> [...]

Pokud pri prihlasovani budes k DB pristupovat pomoci nejakeho
interniho uzivatele, ktery bude mit pristup napr. pouze k tabulce

[*] Frantisek Bohac <bohacf_dkonf(zv)vnol(tec)cz> - 11.7.2005 10:29:51

Dobry den,

[...]

Da se to vyresit nejak jinak (a lepe)?

Predem dekuji za odezvu :-)

F.

Kolecko na mysce

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 11.7.2005 10:29:51

V TControl v sekci protected jsou dve metody, ktere reaguji na smer otaceni

function DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):Boolean;
override;

function DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState; MousePos: TPoint):Boolean;
override;

staci je pridat do komponenty, ve ktere to potrebujes.

PG

> [...]
> if TWMMouseWheel(Mess).WheelDelta<0 then
> RoolLabel.Caption := 'kolecko dole';
>
> ale TWMMouseWheel(Mess).WheelDelta je porad rovno nule

OT: Protection Error

[...]

Preklad funkce z C

rcTemp: TRect; <<tady nevim, jestli by nemelo byt ^TRect, ale bohuzel to
nemam na cem vyzkouset

hParent, hWnd, hTemp: THandle;

if (PtInRect(rcTemp, point) and GetParent(hTemp) = hParent and
IsWindowVisible(hTemp)) then ....

Bohuzel tu nemam kompilator C, takze je to jen tak spatra, ale snad
dobre.

Prepisuji si jedu fci z C a nevim si rady s nasledujici podminkou

RECT rcTemp;

HWND hParent, hWnd, hTemp;

if(::PtInRect(&rcTemp, point) && ::GetParent(hTemp) == hParent &&
::IsWindowVisible(hTemp))

DBGrid s chekbox, image...

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 11.7.2005 10:01:47

Zdravim,

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.7.2005 09:43:40

Tusim takto:

Uses
Types, Windows;

Var
rcTemp: TRect;
Point: TPoint;
hParent, hTemp: HWND;

If PtInRect(rcTemp, point) and (GetParent(hTemp) = hParent) and
IsWindowVisible(hTemp) then ....

mozna uskali pri prevodu Firebird UDF dll na so

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 11.7.2005 09:39:40

Ahoj,

potrebuju jednu nasi dll knihovnu (UDFko pro Firebird) prelozit jako
so knihovnu (aby mohl server bezet na linuxu). Absolutne netusim, co me
ceka, nemaje kylix, chci zkusit kompilaci pod free pascal compilerem,
ale rad bych, kdyby me nekdo predem varoval, aby pak zakaznikovi
nelehnul server. Ja totiz nemam zadnej linuxovej stroj na odzkouseni k
dispozici. :/

Preklad funkce z C

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 11.7.2005 09:35:40

Zdravim,

[...]

Muzete mi nekdo poradit jak toto prepsat do delphi

Predem dekuji Jirka

Kolecko na mysce

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 11.7.2005 09:33:39

[...]

UDF ve FB Threadsafe ?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 10.7.2005 10:41:24

Pro superserver ANO, pro clasic server to neni nutne.

Slavek

> mam mozna prihlouply dotaz: musi byt UDF pro FB napsana threadsafe ?

UDF ve FB Threadsafe ?

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 10.7.2005 10:01:19

Zdravim vsechny,

mam mozna prihlouply dotaz: musi byt UDF pro FB napsana threadsafe ?

t.bradle(zv)sanet(tec)cz

Pruhlednost obrazku v menu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.7.2005 10:27:38

jsdelphi(zv)creatix(tec)cz wrote:

> To vsechno jsem uz vyzkousel. Jde mi o princip, nechapu, proc to
> nechce fungovat :-( Jine (cizi) programy na mem notebooku tento
> problem nemaji, pouze muj DELPHI program :-(

Skoro totez jsem videl pred 6-7 lety: tenkrat to delal primo Delphi
a bylo to zpusobeno prilis velkym poctem glyfu, na ktery nestacila
kapacita cache graficke karty.

Pomohlo jit do nastaveni graficke karty a snizit uroven HW akcelerace
z uplne na nejaky nizsi stupen.

Ovsem mam v zive pameti, jak se na to panove ve vyspelem svete divali,
ze by meli na svych notebookach kvuli nejakemu Delphi snizovat HW
akceleraci, kdyz veskery ostatni soft jim chodi bez problemu.

Takze jestli je to stejny problem, tak bych doporucoval pocet tech glyfu
snizit, abys neodrazoval zakazniky.

HTH, pf

Pruhlednost obrazku v menu

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 9.7.2005 09:53:35

jsdelphi(zv)creatix(tec)cz wrote (on Saturday, July 09, 2005 9:40 AM):
> notebooku. Zkus stahnout posledni drivery k "zobrazovaci" a event. mrkni
> jestli neni nejaky problem s LCD, mozna ze se divas pod blbym uhlem nebo
> tak neco.
>
> To vsechno jsem uz vyzkousel. Jde mi o princip, nechapu, proc to nechce
> fungovat :-( Jine (cizi) programy na mem notebooku tento problem nemaji,
> pouze muj DELPHI program :-(

Ha, tak to me jeste napada jedna vec. Vem vsechny ty obrazky a dej je pryc.
Potom restartni Delphi a znova je do menu naladuj a potom to zkus. Mozna ze
to bude OK. Jednou jsem mel podobny problem s obr. s jakousi zelenou barvou.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
ICQ: 314711544; Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Pruhlednost obrazku v menu

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 9.7.2005 09:39:34

> [...]

To vsechno jsem uz vyzkousel. Jde mi o princip, nechapu, proc to nechce
fungovat :-( Jine (cizi) programy na mem notebooku tento problem nemaji,

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 9.7.2005 09:31:33

jsdelphi(zv)creatix(tec)cz wrote (on Friday, July 08, 2005 11:27 PM):
> [...]
> spustim program na jakkemkoliv jinem pocitaci, je vse v poradku a obrazky
> jsou pruhledne.
>
> Uz jsem reinstaloval WinXP PRO (legalni :-), mam veskere upgrady,
> podepsane drivery, ...
>
> Cim to muze byt? Grafickou kartou nebo nejakou Win DLL knihovnou? Nemate
> s tim nekdo zkusenost?

Hmm, tak kdyz jsou jinde OK, neni treba to snad resit. Asi nejaky bug na
notebooku. Zkus stahnout posledni drivery k "zobrazovaci" a event. mrkni
jestli neni nejaky problem s LCD, mozna ze se divas pod blbym uhlem nebo tak

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 8.7.2005 23:26:46

[...]

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

MySQL atribut typu BIT a Delphi TField.DataType

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 8.7.2005 19:34:28

Zadneho potomka neni nutne vytvaret, tDbChekBox ma vlastnosti ValueChecked a
ValueUnchecked, do kterych staci dat 'y' a 'n' a je vystarano (alespon v D5 ty
vlastnosti ma). Rozhodne mi to prijde lepsi nez definovat boolean jako varchar
(5)...

Karel Rys

Cituji z emailu od Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz>:

> Jasne, ale kazdy nepouziva tyto krasne komponenty. Respektive
> predpokladam je je tady ma malokdo. Proto jsem to ani nezminoval.

> Ano, to by slo, ale proc si pridelavat zbytecne praci :-)

udalost OnDrawCell v DBGridu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 8.7.2005 17:34:18

Nastavuju to takto:

Canvas.Brush.Color := BarvaPozadi;
Canvas.Font.Color := BarvaPisma;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

Ladislav Stary

Milan Dvorak napsal(a):

>Potrebuji nastavit jinou barvu textu pro specificke bunky v DBGridu. Barvu pozadi nastavuji pomoci Canvas.Brush.Color ale barvu pisma se mi nastavit nedari.
>Pokud pouziji Canvas.Pen.Color, nic se nestane, pokud nastavim barvu pomoci Font.Color. stane se to pro vsechny bunky v Gridu.
>Nevite jak nastavit jinou barvu jen pro nektere bunky?
>
>Dekuji
>Milan Dvorak

udalost OnDrawCell v DBGridu

[*] Hovat <hovat(zv)pcservis(tec)cz> - 8.7.2005 17:18:16

Dvojklikem na DBGrid otevrit Editing DBGrid.Columns, vybrat sloupec a v
Object Inspectoru Font, Color ...

Pavel HOVAT
PC servis
Hudcova 76
612 00 BRNO
ICO : 105 43384
DIC : CZ450706457
tel : 541 213 196
fax : 541 244 056

udalost OnDrawCell v DBGridu

Canvas.Font.Color

Milan Dvorak wrote:
> [...]
> Nevite jak nastavit jinou barvu jen pro nektere bunky?

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

udalost OnDrawCell v DBGridu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 8.7.2005 16:52:14

[...]

Teplota CPU

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 8.7.2005 13:35:57

HI *,
Mam trojdotaz:
1: Jak zjistit teplotu na CPU?
2: Stav HDD (nevznikaji bed sektory?)
3: Zasunuti Flash driveru (neznamy odpojit)?

Dik za jakekoliv info

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

MySQL atribut typu BIT a Delphi TField.DataType

[*] Marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 8.7.2005 12:59:33

Ahoj,

Typ enum('N', 'Y')

DM.TB_jednaniodeslano.Value := true;

V DBGRIDU na onDrawColumnCell

if Column.Field.DataType = ftBoolean then