string Grid

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 6.7.2005 23:43:37

Zdravim,

nevite nekdo o nejake vylepsene verzi komponenty StringGrid, u ktere by se dalo do jedne bunky psat do vice radku a daly se vybirat ruzne bunky (select), pripadne se dal nastavit ruzny font pro fixed a pro ostatni bunky? Nejlepe free. Zkousel jsem StringGrid z JVCL, ale help je chudy a na nic moc jsem neprisel. Nejlepsi by bylo, kdyby jste nekdo vedel jak dosahnout vyse popsaneho u teto verze StringGridu (z JVCL).

Dekuji.

Vypnuti/Zapnuti Sie pres COM

[*] Milos Sontak <delphi(zv)sonsoft(tec)net> - 6.7.2005 22:57:34

zdravim,

vypnout se da pomoci AT prikazu napr.
VaComm1.WriteText('AT^SMSO'+#13);

vice se da najit v AT prikazech od Siemense nebo napr clanek na builderu
http://www.builder(tec)cz/art/delphi/serial3.html

Bc. Jiri Cincura wrote:
> Ahoj,
>
> nemate nekdo ukazku kodu, jak vypnout a zapnout Siemens telefon pres COM
> port?
>
> Diky moc.

Vypnuti/Zapnuti Sie pres COM

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.7.2005 20:55:25

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/

Jak odhytnout maximalizaci kterehokoli okna aplika

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 6.7.2005 19:33:13

Cituji z emailu od Ludek <konference(zv)sales(tec)cz>:

> Zkus hlavnimu oknu dat align alTop a tem dalsim alClient.

Ahoj,

diky - je pravda, ze okno se pak chova do jiste miry tak, jak bych si
predstavoval (neprekryje hlavni okno), ale: 1. nejde obnovit/"maximalizovat" -
vyplni ihned cely volny prostor. 2. kdyz je "maximalizovano" a uzivatel zmeni
jeho velikost, okno se vrati zpatky do velikosti puvodni ("maximalizovane"),
ale ovladaci prvky v okne zustanou srazene, jako kdyby okno bylo mensi -
evidentne nejaky bug ve VCL (Delphi 5).

Kazdopadne diky za namet, zkusim badat ve VCL - dosud jsem si nejak neuvedomil,
ze i cely tForm ma property Align...

Jak odhytnout maximalizaci kterehokoli okna aplika

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.7.2005 16:14:59

From: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>

> Vypada to ze ne. Mam notebook a na nem PS/2, LPT1, USB a samozrejme
> Infraport. Chci se spojit s malym zarizenim pres Infraport. Dejme tomu
> ze to budu testovat s mobilem ME45.
>
> V nastaveni portu mam jenstli i COM1 (nevim teda cemu to odpovidat).
> Zkusim poslat AT prikaz do mobilniho telefonu, pres ruzne COM, ale ani v
> jednom pripade nedostanu odezvu.

Update pohledu - vytvari se cely pohled? (FB)

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 4.7.2005 09:28:38

Zdravim,

predelavam strukturu databaze ve FB, ve ktere mam pohledy, pres ktere (v
TDBGridu) jsem provadel editaci tabulek.
Nyni bych potreboval vedet, zda kdyz volam napr. tento SQL dotaz:

UPDATE POHLED_TABULKA
SET SL1 = 'AAA'
WHERE SL2 = 1

pricemz POHLED_TABULKA je view, jestli se se tento pohled generuje, nebo se
jen zavola prislusny Update Trigger.
V Triggeru toho pohledu totiz zjistuji, zda se ma do nejake tabulky vkladat
nebo do jine updatovat a nerad bych tuto logiku znovu vytvarel napr. v
Delphi nebo v PHP.

Predem dekuji za odpoved

S pozdravem
Bob (D4 c/s, FB1,5)

ScrollBar na Form

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 2.7.2005 17:33:43

Dakujem. Asi som uz prepracovany.
mal som na mysli Panel1 na Forme a v nom este Panel2 jeden a ten by sa
posuval. .
Samozrejme kombinacia Panel2.Top a ScrollBar.Position ma ani vo sne
nenapadla... a je to!!!

Dik
Robo.

> 2.7.2005 Robert Fujak:
>
> Na formular polozis TScrollBox
> Teprve na nej polozis neco, na cem budou ty komponenty
> Jakmile velikost "toho neceho" prekroci velikost TScrollBox, zobrazi
> se posuvniky
>

> --
> Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

ScrollBar na Form

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 2.7.2005 16:27:38

2.7.2005 Robert Fujak:
> [...]

Teprve na nej polozis neco, na cem budou ty komponenty
Jakmile velikost "toho neceho" prekroci velikost TScrollBox, zobrazi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 2.7.2005 15:37:35

> Viete ma prosim spravne nasmerovat na postup
> vytvorenia formularu na ktorom je viacero komponent a daju posuvat
> povedzme vertikalnym ScrollBarom?

Co ti konkretne nefunguje?

Postup je:

1. vytvorim form
2. polozim na nej neco
3. posunu to mysi 'za roh'
4. dam run a tesim se z toho, jak si to pekne muzu scrollbarem
vytahnout 'spoza rohu'

ScrollBar na Form

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 2.7.2005 15:17:32

[...]

D7

FB, kartezky soucin s procedurou

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.7.2005 15:15:44

> specifikace joinu, tak se pouzije inner join a ten zpusobuje

ne nepouzije, ten by se pouzil, pokud by existovala klausule where.
server v tomto pripade opravdu MUSI udelat kartezky soucin
(nxm).

Slavek

Data pro KonfView

[*] J.Hasek <cz602778(zv)tiscali(tec)cz> - 1.7.2005 14:55:42

Ahoj,

omlouvam se, ale na ftp.delphi(tec)cz jsem vlozil archiv s chybnym oznacenim:
Other/KonfViewData/2006_05D.rar
a nemam prava ke smazani. Prosim spravce o smazani.

Spravna verze
Other/KonfViewData/2005_06D.rar
je tam taky (tu nemazat).

Diky, zdravi
J. Hasek

FB, kartezky soucin s procedurou

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 1.7.2005 14:23:39

Dle mych zkusenosti mohu rici toto:

Pokud pouzijes vystup ze stored procedury pro nejaky join, tak musis pouzit
VZDY outer join (left nebo right) protoze jinak to hlasi presne tuto hlasku.
Pokud uvedes tabulky bez specifikace joinu, tak se pouzije inner join a ten
zpusobuje tuto chybu. Nevim proc to tak je, ale naucil jsem se s tim zit...
:D

ako pracovat na dvoch IB databazach sucasne?

[*] horky(zv)cominn(tec)cz - 1.7.2005 13:11:34

> From: Karol Chupek [mailto:chupek(zv)gmail.com]

> Som zaciatocnik v Interbase a chcem sa spytat ci existuje
> nieco take ako v Oracle dblink
> na pracu na dvoch a viac db sucasne.
> Ide mi o to ze v jednej Db mam ulozene nejake data a aj v druhej.
> potrebujem tieto data spojit a vytiahnut prikazom select .. ako na to?

Podle tipu 543 z knihy 1001TaT pro Delphi lze pracovat s vice databazemi pod jednou transakci. Pro presun dat z jedne DB do druhe by to mohlo stacit.
Btw. mate s tim nekdo praktickou zkusenost ?
--
S pozdravem Karel Horky, D7, FB 1.5.2, IBX 7.08, WXP SP1
[mailto:horky(zv)cominn(tec)cz]

Infra, IDr

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 1.7.2005 13:09:33

Ludek napsal(a):

> [...]

V nastaveni portu mam jenstli i COM1 (nevim teda cemu to odpovidat).
Zkusim poslat AT prikaz do mobilniho telefonu, pres ruzne COM, ale ani v

Nemate nekdo nejaky zarucene fungujici priklad?

FB, kartezky soucin s procedurou

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.7.2005 12:35:31

> left join na ciselnik vynecham, dostanu zajimavou hlasku: no current
> record for fetch operation.

Na 99.9% interni chyba FB, podivej se do bugtrackeru a pokud tam neni,
tak priprav test case (SQL skript, ktery vytvori DB, tabulky, SP a
provede
dotaz, kdy FB zahlasi tohle), ktery pripoj ke hlaseni one chyby.
A kdyby jsi chtel jeste vice pomoci, tak to otestuj s FB2.0 Alpha2 a
pokud
se bude chovat stejne, tak to reportuj do FB devel primo.

Slavek

ako pracovat na dvoch IB databazach sucasne?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 1.7.2005 12:17:28

> Ide mi o to ze v jednej Db mam ulozene nejake data a aj v druhej.
> potrebujem tieto data spojit a vytiahnut prikazom select .. ako na to?

Na urovni FB to nejde, jedine v Delphi dve pripojeni an dve ruzne databaze a
data zpracovat programove.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

ako pracovat na dvoch IB databazach sucasne?

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2005 11:59:26

Ahoj,

selecet pres dve databaze ve FB neudelas. Teoreticky by slo napsat
nejakou UDFku.

Peca

Firebird - zmena velikosti sloupce

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2005 11:53:26

Ahoj,

Dalibor napsal(a):
> IBExpert vygeneruje tohle:
>
> update RDB$FIELDS set
> RDB$FIELD_LENGTH = 65,
> RDB$CHARACTER_LENGTH = 65,
> RDB$CHARACTER_SET_ID = -1
> where RDB$FIELD_NAME = 'RDB$117'

ja bych puzil radeji standardni "alter table alter column" klauzuli.
BTW, neni ten sloupec soucasti nejakeho klice, nebo na nem nezavisi neco
jineho?

> Dik dalibor
> Firebird 1.5.2, D7Prof

Peca

ako pracovat na dvoch IB databazach sucasne?

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 1.7.2005 11:47:25

Ahoj
[...]
Karol

Firebird - zmena velikosti sloupce

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 1.7.2005 11:35:24

Ahoj, pri rozsireni sloupce typu varchar z puvodnich 64 znaku na jakykoliv
vyssi pocet a pri commitnuti se mi zobrazi toto hlaseni:

Cannot commit transaction:
This operation is not defined for system tables.
unsuccessful metadata update.
<nazev tabulky>.

Nevite nekdo co s tim?

IBExpert vygeneruje tohle:

update RDB$FIELDS set
RDB$FIELD_LENGTH = 65,
RDB$CHARACTER_LENGTH = 65,
RDB$CHARACTER_SET_ID = -1
where RDB$FIELD_NAME = 'RDB$117'

Dik dalibor

Firebird 1.5.2, D7Prof

FB, kartezky soucin s procedurou

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2005 11:19:23

Ahoj,

Ludek Finstrle napsal(a):

> Vam nejaka tabulka CP (CP.nazev) existuje?

mea culpa. Zapomnel jsem v prikladu odstranit CP.nazev, ten tam
pochopitelne nema byt, a neni pricinou znminovane chyby. Nefunkcni
priklad ma terdy vypadat takto:

[...]

plan:
PLAN JOIN (PRBLOKDIL INDEX (IX_HON,RI_PRBLOK_PRBLOKDIL),SORT (PRBLOKDIL
INDEX (IX_HON,RI_PRBLOK_PRBLOKDIL)))(P NATURAL)

pricemz totez doplneno o left join na ciselnik normalne funguje:

[...]
left join cisplodin CP on CP.kod = P.cisplodin_kod,
blokdlehonu(P.ctverec_kod, P.hon1, P.hon2) B

plan:
PLAN JOIN (JOIN (P NATURAL,CP INDEX (PK_CISPLODIN)),PRBLOKDIL INDEX
(IX_HON,RI_PRBLOK_PRBLOKDIL))SORT ((PRBLOKDIL INDEX
(IX_HON,RI_PRBLOK_PRBLOKDIL)))

> Luf

Peca

FB, kartezky soucin s procedurou

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 1.7.2005 10:35:20

> [...]

> from
> prace P,
> blokdlehonu(P.ctverec_kod, P.hon1, P.hon2) B

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 1.7.2005 10:25:19

Ahoj,

mam zajimavy problem s Firebirdem 1.5.2. Mam ulozenou proceduru,
ktera podle klicovych hodnot dohledava nejake vety. Pokud pouziju dotaz,
kde krome procedury pripojuji jeste cislenik, tak vse slape, lec pokud
left join na ciselnik vynecham, dostanu zajimavou hlasku: no current
record for fetch operation.

priklad funkcniho dotazu:

[...]
left join cisplodin CP on
CP.kod = P.cisplodin_kod,
[...]

Nejak nechapu, v cem je problem. Dik za rady.

Peca

Infra, IDr

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.7.2005 10:05:17

From: "P&v" <pa.v(zv)seznam(tec)cz>
> existuje jednoduchy zpusob na emulaci %subject?
> Jde mi o vytvoreni "hodne" velkeho souboru -

Pomoci "sparse files" coz je vlastnost NTFS.

Petr Vones

Virtualni mechanika

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 27.12.2005 00:04:09

> existuje jednoduchy zpusob na emulaci %subject?

Neexistuje, musite napsat ovladac.

> Jde mi o vytvoreni "hodne" velkeho souboru -

Zkuste nejprve toto:
MujFileStream.Size := MaxInt;

Virtualni mechanika

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 26.12.2005 21:40:00

Dd,
existuje jednoduchy zpusob na emulaci %subject?
Jde mi o vytvoreni "hodne" velkeho souboru -
napada me virtualni mechanika, ktere reknu,
ze "tento" soubor je velky 5GB a v cele sve delce
ma same nuly. Treba.
Muze me nekdo nakopnout?
dik, d

Kontrola rodneho cisla

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 26.12.2005 18:35:47

Je-li datum narozeni dd.mm.19yy (pripadne 18yy), je u muzu rodne cislo
yymmdd/xxx a u zen yyzmdd/xxx, kde zm je mesic zvyseny o 50 (mm+50). Cislo
xxx bylo prirazeno zcela nahodile, takze se neda nijak kontrolovat ani z nej
na nic usuzovat.
Zpetne lze z RC odvodit, zda jde o zenu a po pripadnem odecteni 50 urcit
datum narozeni.

Po zavedeni zdravotniho pojisteni a registru pojistencu byly (doufejme)
opraveny pripadne chyby vznikle pred zavedenim pocitacove evidence, takze se
toto pravidlo da povazovat za platne.

Vlastik
> Jestli to chapu dobre, vypocitat datum z RC, odseparovat dve koncova cisla
> roku a porovnat s prvnimi dvema cisly RC ?
> cisla se rovnaji = OK
> cisla se nerovnaji = chyba

Kontrola rodneho cisla

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.12.2005 14:21:30

Jestli to chapu dobre, vypocitat datum z RC, odseparovat dve koncova cisla
roku a porovnat s prvnimi dvema cisly RC ?
cisla se rovnaji = OK
cisla se nerovnaji = chyba

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Chybi tam otaznik, ale predpokladam, ze to byl dotaz.
> Neexistuje, presneji receno lze kontrolovat datum, ale nikoliv cast za
> lomitkem.

Kontrola rodneho cisla

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 26.12.2005 14:11:29

> [...]
lomitkem.

Vlastik

> Existuje zpusob jak provest kontrolu rodneho cisla na platnost pro roky

Kontrola rodneho cisla

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.12.2005 13:13:25

Zdravim

Existuje zpusob jak provest kontrolu rodneho cisla na platnost pro roky
nizsi nez 1954 (xxxxxx/xxx)

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Vek od narozeni

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.12.2005 10:09:12

Eh. Budu postupovat naprosto stejne, jak jsem to popsal v predchozi zprave.
Mesic je jasne dany - je to doba od prvniho do posledniho dne podle jeho
vlastniho cislovani.

> Nelze proste vyjadrovat vek v 'mesicich', kdyz neni jasne,
> kolik ty 'mesice' trvaji.

Nejen ze lze, ale dokonce se to tak normalne praktikuje. Kazdy mesic ma
jasne urceny pocet dni, pro dany rok. Tim je jednoznacnost dana. Pri
prechodu z mesice na mesic je urcujici cislo dne. Obdobi mezi stejnymi cisly
ruznych mesicu jsou opet cele mesice.

Obdobi od 27.1. do 27.2. je prave jeden mesic. Od 28.1. do 28.2.
(neprestupny rok) je mesic a tri dny - a to proto, ze unor je tam cely.
Takze pripad uvedeny nahore je presne 10 mesicu.

Ze ti v tom vznika zmatek? Tak pocitej ve dnech, a mas to. Zkratka zalezi na
tom, pro jake ucely to potrebujes.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Vek od narozeni

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 26.12.2005 05:48:54

Pocitam ty roky a mesice, o ktere se jedna podle data narozeni a dneska
(pokud to vztahuji k dnesku). Protoze se jedna o zcela konkretni roky a
mesice, je vypocet naprosto jednoznacny. Nikoho nezajima, jestli je to 6570
nebo 6571 dni, ale pocet roku a mesicu pocinaje 1.1.1988 a konce dneskem
(priklad, neprepocitavat!!). Jako kdyz slavis narozeniny. Taky se neptas,
kolik let bylo prestupnych. Narodil jsem se 1.1. a jsem presne o osmnact let
mladsi nez stryc, ktery se take narodil 1.1. Takhle se to v zivote pouziva,
aspon u nas.

Vlastik

> [...]
> 'mesice' trvaji. Deti stejneho veku 1 mesic se mohou starim lisit i o
> 3 dny, podle toho, kdy to rikame. Pouzivat takove jednotky nema smysl.

Vek od narozeni

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 25.12.2005 21:54:22

> [...]

'mesice' trvaji. Deti stejneho veku 1 mesic se mohou starim lisit i o
3 dny, podle toho, kdy to rikame. Pouzivat takove jednotky nema smysl.

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.12.2005 21:40:21

Narozeno 28.1.2005 1 mesic 11 dni
Narozeno 31.1.2005 1 mesic 08 dni

Pocitano pres "DateDiff(Date1,Date2,d,m,y);"

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> To jo, ale neodpovedel si, jak se 8.3 bude lisit vek deti, ze kterych
> se jedno narodilo 28.1. a druhe 31.1. ? Selsky rozum rika, ze to prvni
> bude o 3 dny starsi, ale jaky algoritmus to spocita?

Vek od narozeni

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 25.12.2005 21:26:20

Je to celkem jednoduche. Spocitam pocet celych let a mesicu mezi pocatecnim
a sledovanym dnem. Plus dny zbyvajici do konce mesice od prvniho data, a dny
prebyvajici v poslednim mesici. Pocet dni v mesici se da zjistit vhodnou
funkci, ktera vrati pocet dni pro dany mesic a rok.

Mejme d1.m1.r1 a d2.m2.r2. Zjistim pocet dni, ktere lezi mezi obema daty.
Odectu nejprve cele roky, pak mesice. Dale, pokud je d1 <= d2, je to dalsi
mesic. Pak mi zbyde nekolik dni.

Pro jednoduchost pocitejme v jednom roce, rekneme 2005.
a) 8.3.-28.1. je 39 dni.
b) 8.3.-31.1. je 36 dni.

Odectu nejblizsi mesic, coz je unor. Zbyva:
a) 11 dni.
b) 8 dni.

Dite a je stare x let, 1 mesic a 11 dni, dite b totez, ale 8 dni.

Jeste neco?

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Vek od narozeni

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 25.12.2005 20:22:16

> [...]

se jedno narodilo 28.1. a druhe 31.1. ? Selsky rozum rika, ze to prvni
bude o 3 dny starsi, ale jaky algoritmus to spocita?

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 25.12.2005 19:44:13

Och joj, proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite, ze? Mesic je doba od
prvniho do posledniho dne, ktery ten ktery mesic ma.

> Napr. od 5.1. do 8.3 je kolik mesicu? Jeden cely unor + 26d z
> ledna + 8d z brezna? Nebo 2 cele mesice od 5.1. do 5.3. + 3
> zbyvajici dny brezna?

Zcela jasne 2 _cele_ mesice a 3 dny.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Vek od narozeni

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 25.12.2005 13:49:48

Tak to v Delphi6 nemam. Ale je to urcite jednodussi, nez ta moje zruda ...

Vlastik

> Nakonec jsem se prohelpoval a proweboval k:
>
> Uses Dateutil
> DateDiff(Date1,Date2,d,m,y);

Vek od narozeni

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.12.2005 11:41:39

Nakonec jsem se prohelpoval a proweboval k:

Uses Dateutil
Y, M, D : word;
Date1,Date2:TDate;
begin
Date1:=StrToDate('05.01.2005');
Date2:=StrToDate('08.03.2005');
DateDiff(Date1,Date2,d,m,y);
Label1.caption:=IntToStr(Y);
Label2.caption:=IntToStr(M);
Label3.caption:=IntToStr(D);> Napr. od 5.1. do 8.3 je kolik mesicu? Jeden cely unor + 26d z ledna +
> 8d z brezna? Nebo 2 cele mesice od 5.1. do 5.3. + 3 zbyvajici dny
> brezna?

Pro pripad narozen 5.1. 2005 a je mu 8.3.2005 - vychazi stari 0 let 2
mesice a 3 dny. Domnivam se, ze tento zpusob je akceptovatelny. Pokud je
diteti 9 mesicu je mu 9 mesicu po uplynulych 9 mesicich bez ohledu na to od
ktereho nasledujiciho mesice se zacal vek pocitat a ktere mesice se v
intervalu vypoctu nachazeji. Samozrejmne se mohu mylit.

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Vek od narozeni

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 25.12.2005 10:11:33

> [...]

Ptat se na tyto udaje nema smysl, protoze i kdyz si presne
zadefinujes, co chapes pod pojmem 'mesic', tak vysledek bude sice

Uplne stejnou vypovidaci schopnost bude mit cela cast veku ve dnech
vydeleneho 365.25 a zbytku vydeleneho (365.25/12).

Napr. od 5.1. do 8.3 je kolik mesicu? Jeden cely unor + 26d z ledna +
8d z brezna? Nebo 2 cele mesice od 5.1. do 5.3. + 3 zbyvajici dny
brezna?

A kdyby to bylo treba od 31.1. do 8.3. a za spravnou bys povazoval
druhou variantu predchoziho prikladu, t.j. nalezeni nejblizsiho
nizsiho data, kdy je mesicni vyroci (pekne spojeni! Dobre, tak
'vymesici'.), pak by cely mesic vychazel do 31. unora? Nebo 28.unora?
Ale jak by se lisil takto spocteny vek od veku deti narozenych treba
28.1.?

Podle toho se zda lepsi prvni varianta: vek je 1 mesic a 34d, ale to
ti zase kazdy se selskym rozumem chapajicim, ze mesic muze mit max
31d, otrepe o hlavu.

Pri pouziti mnou doporuceneho 'div' ti hrozi nanejvys to, ze dite
narozene 31.1. nebude mit 1.3. ani jeden cely 'stredni' mesic, ale
zato muzes presne srovnavat vek jednoho ditete v jeden den s vekem
jineho ditete v jiny den.

Vek od narozeni

[*] Vlastik Bartos <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 25.12.2005 06:57:20

Votrocky bych to delal takto:

var dy, dm, dd: integer;
d1, d2, dx: TDate;
begin
d2:=DateTimePicker2.Date;
d1:=DateTimePicker1.Date;
// datum poslednich narozenin
dx:=EncodeDate(YearOf(d2),MonthOf(d1),DayOf(d1));
if dx>d2
then dx:=EncodeDate(YearOf(d2)-1,MonthOf(d1),DayOf(d1));
dy:=YearOf(dx)-YearOf(d1);
// a ted pocet mesicu a dni od poslednich narozenin
dm:=0;
while IncMonth(dx)<=d2 do
begin dx:=IncMonth(dx);
dm:=dm+1;
end;
dd:=DaysBetween(dx,d2);
Label1.Caption:=IntToStr(dy)+'/'+IntToStr(dm)+'/'+IntToStr(dd);
end;

Vlastik
> V D5 je DaysBetween i MonthsBetween.
> Funci YearsBetween jsem nenasel.
> Pokud zadam:
>
> 01.01.2005 - 21.12.2005 je to 354 dnu 11 mesicu
> 01.01.2005 - 22.12.2005 je to 355 dnu 12 mesicu !!!!!!!!!!!!!!!!

Krasne Vanoce

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.12.2005 01:36:55

Puvodni zprava ze dne 24.12.2005:

> Vcera mi prislo Delphi8Ent.....pekny darcek za 99 298.- Sk :-)))

No ted jde o to, jestli to byl vazne darecek a nebo jestli jsi to
musel zaplatit :-) Me prislo o dva dny drive nove Visual Studio za
daleko mene penez, ale take ne jako darecek :-)

Overenie XML na XSD

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 24.12.2005 21:16:37

23.12.2005 Rastislav Lazan:

> Ako v Delphi 7 overim XML subor na XSD subor?

Pokud ti nevadi externi veci, pak se podivej na LibXML
http://www.zlatkovic.com/libxml.en.html

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Krasne Vanoce

[*] Lynx <lynx01(zv)tiscali(tec)cz> - 24.12.2005 16:42:18

Petr Zahradnik napsal(a):

>Ahoj pratele a kamaradi,
>
>preji Vam vsem krasne Vanoce!
>
>Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
>==========================================================
>Petr Zahradnik, Computer Laboratory
>

>web: http://www.clexpert(tec)cz, e-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz
>
>==========================================================

Vam taky a hodne uspechu v novem roce. Petr Holub

Krasne Vanoce

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 24.12.2005 16:26:17

Tiez sa pripajam.
Vcera mi prislo Delphi8Ent.....pekny darcek za 99 298.- Sk :-)))

S pozdravom

Robert Fujak

Od: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> From: "Jaroslav Pivonka" <jpivonka(zv)centrum(tec)cz>
> Zakladem matematiky neni ani tak vytykani pred zavorku jako
> spis prirozena
> cisla (dana od Boha - viz Kronecker). No ale tady se mluvilo
> spis o tom
> jestli se tyty "mocy" urcujici "spatnost" daji vyjadrit cislem.
> Mimochodem stonozky jsou zde o peknych par milionu let dele nez
> my a o jeste
> vic milionu let dele tady budou. Takze ani na tech pet prstu
> bych moc
> nevsazel.
> Z.Kalhous

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] lelicek(zv)volny(tec)cz - 22.12.2005 17:31:45

Je dobre si uvedomit, ze totez plati o 1., 2. ... NF,
poctu FK na tabulce.....
Poucky totiz rikaji "pokud je pocet ..... prekrocen,
tak ze zkusenosti autora je asi neco spatne, zkontroluj to!".

Od: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>
> Magicke cislo "spravny pocet atributu" proste neexistuje. A
> jestli nekdo
> fundovany v oboru tvrdi ze to je 15 nebo 200 nebo cokoliv
> jineho tak to rika
> zertem nebo by mel uvazovat o refundaci. Jsou-li v tabulce
> "obrazy" realnych
> objektu u kterych je nutno sledovat 1000 skutecne nezavislych a
>
> neodvoditelnych hodnot tak je struktura v poradku i kdyz ma
> tabulka 1001
> sloupec. A naopak i v tabulce ktera ma jeden sloupec muze byt i
> ten jeden
> zbytecny.

Zmena kodovani u textu?

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 22.12.2005 16:39:41

Myslim ze je to dost podrobne reseno v Jedi VCL, nevim jednotku,
ale tam co je WideStringList

Pavel Poles

Pavel Smerk napsal(a):

> [...]
>do cp1250 a z utf8 do cp1250? Dostanu text v il2/utf8 a potrebuju ho
>uzivateli spravne vypsat v nejake showmessage nebo tak neco.

Zmena kodovani u textu?

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 22.12.2005 15:29:30

Zdravim vespolek,

[...]

Odesilasni emailu s prilohou z webove aplikace

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.12.2005 13:01:19

V moji webove aplikaci nastala udajne opakovane tato chyba:

-
Uzivatel aktualizuje svoje udaje.
-
Ja je ulozim do databaze a do souboru Export/AKT_IN_00808.csv
-
Tento soubor odeslu mailem jako prilohu.

V databazi i v souboru na web serveru je to spravne.
Dojde to ale spatne.

V souboru, ktery dojde mailem jako priloha chybi tecka v udaji "emailova adresa".
Misto "xxxx(zv)cmail(tec)cz" dojde "xxxx(zv)cmailcz".
(cele to je v nejakem cp852, protoze oni to pak importuji nejak do DOS)

To je divny, ne?
Dovedete si to nejak vysvetlit?

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Ladenie asp.net v Delphi 2006

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 22.12.2005 12:33:17

Mozete mi poradit ako sfunkcnit ladenie asp.net aplikacii priamo z
Delphi 2006?
Pouzivam WinXP a IIS. V IIS som zaskrtol volbu ladit serverove a
klientske skripty asp (aj ked si myslim, ze to suvisi len s asp a nie s
asp.net). Asp.net mam zaregistrovane v IIS (aspx stranka sa mi otvori v
exploreri, ale v Delphi sa mi vrati chybova hlaska o tom, ze sa nemoze
napojit na aspnet_wp.exe

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Broadcast a segmenty site

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 22.12.2005 10:34:47

> [...]
> POkud klient server, a server potrebuje znat "zijici" aplikace, pak si
> muzes pri startu/ukonceni pripojit klienta na server a zapsat/smazat ze
> seznamu a tim padem mas na serveru seznam klientu, ktery muzes oslovovat.
>
> Pokud jsou to rovnocenny aplikace, no tak si na to
> prihlasovani/odhlasovani napis jednoduchej servrik a dej ho treba na radic
> domeny a tam se ty aplikace vzdycky zaregistrujou/odregistrujou a
> kdykoliv si reknou o seznam potencielnich sousedek na pokec. Servrik
> jeste muze seznam obcas projet a zjisit jestli je seznam aktualni.

Jsou to rovnocenne aplikace, neco jako server neni. Chci to primarne vyresit
_bez_ centralniho serveru, protoze sit neni 100% spolehliva.

delphi 2006 for .net + firebird

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 22.12.2005 09:12:39

snazim sa o zakladny priklad pouzitia fb databazy
spolu s fb dataproviderom
daky ukazkovy priklad alebo podrobne helpy ako pospajat
tie komponenty dokopy nie su niekde na nete?

podarilo sa mi akurat fbconnection napojit na databazu
ale uz nejaky zakladny select sa mi nedari zobrazit v gride
kde to nastudovat?

mam na mysli komponenty fbdataadapter, fbcommand
dataset a datagrid.

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.12.2005 08:28:50

Trochu jsem to nepochopil - to jako, ze vsechny servery budou udrzovat
spojeni na nejaky server v internetu ???
Je to jedno z reseni, ale neslo by to s sebou dalsi rezii a nevim nakolik by
ten server dokazal obhospodarit nekolik tisic pripojeni soucasne... Dalsi
problem je takovy, ze ne vsechna PC zakazniku maji pristup na internet...

TCP komunikace

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.12.2005 08:10:48

Milan Tomes wrote:

> [...]

> mozno vyhnout a take je pote velice prustrelne to, ze tech
> centralnich serveru uzivatel rozbehne vice a opet neziskam to co

pf

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.12.2005 07:58:47

Je pravda, ze se budou muset konfigurovat, ale ona konfigurace bude velice
jednoducha a hlavne - budou se instalovat a konfigurovat jen v tech
specialnich pripadech a ne vzdy

> co routeru a urcite to nikdy nebude makat na internetu a.....)

No rekl bych, ze dvakrat tolik co routeru, ale to je jedno :)
O provoz pres internet mi nejde, ale z principu by to jet melo. Jde hlavne o
detasovana pracoviste pripojena napr. pres VPN, nebo o jine segmenty site.

> bych napsal jedinej master-server, ke kterymu se kazdej
> stavajici server pri startu pripoji a rekne mu svoji IP a
> pri ukonceni se zase pripoji a odhlasi svoji IP ze seznamu.
> Seznam je mozno obcas projet a zkontrolovat. No a jednotlive
> servery nebo aplikace si pravidelne muzou z tohohle
> master-serveru ziskavat seznam zivych serveru misto toho aby
> si to zjistovaly pres broadcasty.
> Prijde mi to lepsi jak na programovani, tak na udrzbu a provoz.

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.12.2005 07:54:47

Jeden centralni server jsme zavrhli z nasledujicich duvodu:
1. Chceme se vyhnout instalaci neceho co nebude v 99% pripadu nutne
2. Odhlasovani apod. nemusi v pripade padu aplikace probehnout a tudiz je
nutne resit nejakou kontrolu IP, ktere jsou zaregistrovany

Ona ta architektura je jeste malinko jinak:
1. Aplikace
2. Out-of-process COM server, ktery zaroven otevira onen TCP/UDP port pro
naslouchani a je to singleton

Jednotlive aplikace vyuzivaji sluzeb toho COM serveru, ktery bezi na
lokalnim PC jako singleton (ano, napadlo nas to udelat pres DCOM, ale opet
jsme to pro nutnost dalsi konfigurace zavrhli)
Reseni, ktere jsme zvolili nam nabizi jedno velike plus - budou se osetrovat
jen specialni pripady (kterych bude jen minimum) a vsechny standardni
instalace pojedou klasicky.

> [...]
take je pote velice prustrelne to, ze tech centralnich serveru uzivatel
rozbehne vice a opet neziskam to co potrebuji...

PDF was:Re: tisk z delphi pres browser

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 22.12.2005 00:24:11

> the PowerPdf is a VCL to create PDF docment visually. Like
> QuickReport, you can design PDF document easily on Delphi IDE.
>
> http://www.est.hi-ho.ne.jp/takeshi_kanno/powerpdf/index.html

Pred tydnem se tady objevil odkaz na komponenty PowerPDF. Vypadaji celkem
zajimave, zkousel jsem to, ale ve vyslednem PDF se mi spravne nezobrazuji
nektere znaky s diakritikou.
Existuje nejaka jednoducha cesta, jak to opravit ? Stacil by i nazorny
priklad, jak to ma vypadat ve vyslednem PDF.

Tomas

TCP komunikace

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 22.12.2005 00:18:10

> [...]
> reprezentovana take onim bridgem. Na druhe strane bridge zajisti rozeslani
> UDP paketu broadcastem do dalsiho segmentu.

No radeji nez bridge (kerou budes muset konfigurovat pokazdy, kdy se ti zmeni topologie site a budes jich muset mit tolik co routeru a urcite to nikdy nebude makat na internetu a.....)
[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.12.2005 23:36:06

Milan Tomes wrote:

> [...]

na ktery se kazda tvoje spustena aplikace pripoji
- no a na takto zrizenem spojeni si muzes

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.12.2005 23:22:05

[...]

Co vy na to ???

Broadcast a segmenty site

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.12.2005 22:11:55

> [...]

Pokud jsou to rovnocenny aplikace, no tak si na to prihlasovani/odhlasovani napis jednoduchej servrik a dej ho treba na radic domeny a tam se ty aplikace vzdycky zaregistrujou/odregistrujou a kdykoliv si reknou o seznam potencielnich sousedek na pokec. Servrik jeste muze seznam obcas projet a zjisit jestli je seznam aktualni.

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 21.12.2005 17:32:07

Tema probirane v prispevku TCP komunikace me pripomelo, ze mam tento
nevyreseny problem:

[...]

Pro zajimavost uvadim, ze Windows zobrazuje okolni pocitace spravne, tj. i
ty za routerem, je to zrejme zalezitost domeny. Samozrejme me napadlo
rozesilat UDP paket na vsechny PC v domene, ale to sit neunese.

Diky

Delphin

TCP komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.12.2005 16:49:27

> [...]

no tak si ji musis vytvorit. Pokud tomu brani nejake technicke
prekazky (pocitace nemaji konektivitu tam kam by mely mit) tak mas

Zdravi
Dalibor Toman

UDF v Delphi

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 21.12.2005 16:14:49

"Pavel Poles" <delphi(zv)noni(tec)cz>

> Pripojuji se pres IBX, ale rad bych nasel reseni ne na klientovi ale v
> databazi tzn. SQL, nebo UDF

no, nevim, jak ji to predstavujes, ale my jsme takto na klientovi
resili (a docela elegantne) licenci pro pocet uzivatelu.
Stejne budes muset nekde zobrazovat, popr. kontrolovat pocet
soucasnych pripojeni.

Jarek Uher

UDF v Delphi

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 21.12.2005 16:00:16

Jaroslav Uher napsal(a):

>Ahoj,

>na to nepotrebujes UDF, to vraci komponenta xxDatabase,
>mam to resene jak v IBX, tak i FibPlus, vse D6P.
>Napis jak se k FB pripojujes.
>
>Jarek Uher

UDF v Delphi

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 21.12.2005 15:45:41

> [...]

> pripojenych uzivatelu?

na to nepotrebujes UDF, to vraci komponenta xxDatabase,
mam to resene jak v IBX, tak i FibPlus, vse D6P.

TCP komunikace

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.12.2005 15:35:11

Aha, ja jsem myslel, ze ten TCP server je jednoznacny. Tak zase nic.
Dalibor.

> Ale prihlaseni ke komu ??? Neexistuje jednoznacne dana protistrana.

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.12.2005 13:52:11

Ale prihlaseni ke komu ??? Neexistuje jednoznacne dana protistrana.

TCP komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.12.2005 13:51:46

On Wednesday, December 21, 2005 12:44 PM ,
Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> wrote:

> Dalibor Toman dne 21 Dec 2005 v 12:35:

> No jo, jenze treba u nas ve skole i ve firme je Novell server, ktery
> ma nekolik sitovych karet. Sit je tak tvorena 2 - 4 segmenty
> (172.17.8.x, 172.17.9.x...), Novell mezi nimi v pripade potreby
> routuje (drtiva vetsina komunikace je totiz stejne stanice--server).
> A tam by prave instance z jednoho segmentu nenasly instance bezici
> na
> druhem segmentu...

samozrejme. Obecna funkcni metoda jak najit nejakou stanici s
konkretni aplikaci po IP siti nexistuje. Je mozne vymyslet spousty
reseni, ktere budou fungovat kdyz je splneno tamto ci ono. Reseni,
ktere je univerzalni neexistuje. Zalezi od typu aplikace, ale pro
aplikace vice rozsirene ve vetsi siti (Internet) je jedinym resenim
prihlasovani na nejaky predem znamy centralni server (tj ten se dozvi
jakym zpusobem (IP adresa) muze komunikovat s aplikaci)

D. Toman

OT: UDF v Delphi

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 21.12.2005 13:49:16

Zdravim konferenci,

[...]

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.12.2005 13:46:47

No a neco jako prihlaseni klienta by neslo?
Dalibor.

>A komu tu zpravu posle ??? Pro TCP spojeni musi byt jasne dana protistrana
> tu ja pri spousteni neznam resp. muze jich byt > 1.

pozadavek SQLMemTable

[*] Kamil Pavel Skala <zzr600(zv)centrum(tec)cz> - 21.12.2005 12:47:12

Ahojec lidi,
mate nekdo zkusenost s SQLMemTable?
Mam s ni maly problem, kdyz chci otevrit tabulku sql funkci LoadTableFromFile , tak mi vybehne pozadavek na nalezeni SQLMemMemEngine.pas a to nevim kde hledat a ani nevim proc.
S touto komponentou pracuju sotva par hodin, tak nevim, jinak vytvoreni tabulky, ulozeni neni problem, muzu ji i ulozit jako neco.sql, ale uz ji neotevru.
Dik moa a vsem hezky svatky,
Kamil.

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.12.2005 12:55:38

A komu tu zpravu posle ??? Pro TCP spojeni musi byt jasne dana protistrana a
tu ja pri spousteni neznam resp. muze jich byt > 1.

TCP komunikace

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 21.12.2005 12:46:47

> [...]

> ono zjistovani IP adres, kde bezi server napsat nad UDP a zbytek nad TCP
> nebo se to da nejak skloubit oboje pod TCP ???

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.12.2005 12:44:22

> [...]

jednoho segmentu nenasly instance bezici na druhem segmentu...

Karel Rys

TCP komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.12.2005 12:35:56

On Wednesday, December 21, 2005 11:39 AM ,
> [...]

segmentu site (broadcastove domeny).

Ucelem toho vyhledavani neni zrejme najit vsechny aplikace kdesi v
Internetu ale prave na segmentu site. K tomu je nejlepsi asi pouzit
broadcastovanej UDP packet. Vlastni (vzdalene ovladani) komunikace je
mnohem jednodusseji resitelna pomoci TCP -i kdyz i zde zavisi na
zadani. UDP muze take plne postacovat

D. Toman

TCP komunikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 21.12.2005 11:39:23

> [...]

Projde ten broadcast pres pripadne routery? Nejsem si totiz jist, jak moc spolehlive se Ti povede
takhle vsechny spustene instance najit...

Jaka bezudrzbova DB ?

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 21.12.2005 11:32:58

> Chci se proto zeptat na zkusenosti s FB embedded, zejmena me zajima, zda
> je
> to schopno bezet nejmene rok bez jakekoliv udrzby a ktera verze je
> "nejstabilnejsi". Pripadne co jineho pouzit.

FB embedded je realizovan pomoci jedne dll knihovny, ktera obsahuje
funkcnost sql serveru. U normalni verze FB bezi na serveru fbserver.exe a
stanice posilaji sve pozadavky prostrednictvim knihovny fbclient.dll. U
verze embedded je pod stejnym jmenem fbclient.dll jina knihovna, ktera
zaroven obsahuje funkcnost serveru fbserver.exe. Z toho vyplyva pro verzi
embedded, ze zadna udrzba sql serveru neni nutna. Druha vec je udrzba
databaze (sweep, backup, restore), bez ktere to ale pojede bez problemu,
snad pri castem ruzeni vet se potom touto udrzbou prace s daty muze
zrychlit.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

TCP komunikace

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.12.2005 10:52:30

Zdravim vsechny,

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 21.12.2005 10:12:01

Ano lze a muj system pro mereni je takto udelany (jeden datovy sloupec a 4
pomocne), ale ma i sve,
celkem podstatne nevyhody:
1. Je pomaly
2. Zabira hoodne mista na disku
3. jakykoliv pristup k vice jak 1 polozce je dost komplikovany,
jelikoz presunujes cast DB logiky do aplikace (musis pocitat
s tim, ze ti muze sem tam nejaky zaznam chybet).

Na druhou stranu je tento system univerzalni, mas jeden kod
pro vsechny cidla.

Osobne znovu zduraznuji, jakekoliv pravidlo lze porusit, ale
clovek si musi byt VEDOM toho, ze tak cini a proc tak cini.

Ono jedna vec je teoreticka uvaha, uplne jina vec je realny pripad,
kde je pevna cena, realny termin dodani a realne pozadavky
na odezvu.

Slavek

> Zaznel tu prispevek, jak na nejakem systemu je x-tisic cidel.
> Oh Ford, to je ten system striktne synchronni, aby existoval
> duvod (a i ten syanchron by
> byl pochybny) vest je v jedine vete vedle sebe? Neni snad
> prirozenejsi
> jednoducha tabulka typu
> cidlo-cas-stav ?

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 21.12.2005 09:09:32

From: "Jaroslav Pivonka" <jpivonka(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
vic milionu let dele tady budou. Takze ani na tech pet prstu bych moc

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 21.12.2005 08:35:05

Neda mi, abych to neoflekoval:

Mame dve ruce, dve oci a deset prstu.
Nechodime po ctyrech.
Letadla mivala ctyri motory a dnes jiz prevazuji dvoumotory.

Koordinace velkeho poctu paralelnich subsystemu ma rezii, ktera nevyvazi
vyhody redundance.

Zakladem matematiky (i programovani) je vytykani pred zavorku.

F.R.Codd nekdy 1970 publikoval v CACMu fundamentalni clanek "A relational
model of data..." kterym reagoval na nutnost zjednoduseni rostouciho
mnozstvi souborovych agend typu "file of record" (pardon, Wirth publikoval
Packal az o 2
roky pozdeji, 1972, ze...). Proste je entita->atribut. Pokud je moc
[...]

No nic, jdeme budovat kapitalismus. Jarda

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> a obcas se zaznam nepodari vlozit kvuli KEY VIOLATION. Mne se ale
> nezda, ze by nastala situace, kdy se vkladaji dva zaznamy ve stejny

FB - presnost TIMESTAMP

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 20.12.2005 14:27:39

S pozdravem a dikem