FB - presnost TIMESTAMP

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.12.2005 13:53:11

Ahoj,

mam FB 1.0, na nem databazi v dialektu 1. Databaze obsahuje pole
typu DATE, coz v dialektu 1 zahrnuje i cas. Nevite nekdo, jaka
presnost casu v tomto dialektu je? Na vteriny, na desetiny vteriny...?
Cas se do pole zapisuje pri insertu zaznamu pomoci
CURRENT_TIMESTAMP.

Mam totiz problem v tom, ze tento sloupec je soucasti primarniho klice
a obcas se zaznam nepodari vlozit kvuli KEY VIOLATION. Mne se ale
nezda, ze by nastala situace, kdy se vkladaji dva zaznamy ve stejny
okamzik.

David Lebeda

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Jiri Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 20.12.2005 13:24:44

mam D5Pro a tam TClientDataSet proste neni...

takze i ja musim MemTabulku pridavat.... :-(
a treba je na tom Jaromir podobne

>TClientDataSet je memory table, ktera je primo v Delphi (od verze D4Ent,
D6Pro)

>Nic proti externim komponentam (Jaromire), ale me vzdycky prudi, kdyz musim
instalovat neco navic.

Jirka Virt

casovac

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.12.2005 13:22:16

Nemate nekdo tip na free komponentu casovace, kterou by slo importovat do excelu?
Diky dalik.

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 20.12.2005 13:17:51

> [...]

(od verze D4Ent, D6Pro)

Nic proti externim komponentam (Jaromire), ale me vzdycky prudi, kdyz musim instalovat neco navic.
Navic Ondrej poradil, ze se zadnej midas.dll distribuovat nemusi.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 20.12.2005 12:49:23

Taky navrhuju kbMemTable, mam s ni velmi dobre zkusenosti. Je rychla jak
blesk. Nahradis TDataSet za toto a mas po starostech. Vse funguje jak driv.

OnDraG napsal(a):
> Jen pozor na to, ze u vetsich tabulek se memory dataset z Rx vyrazne zpomaluje.
> Da se to nahradit dle mne propracovanejsi a sviznejsi free komponentou tkmbMemTable
> http://www.components4developers.com/

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Jaka bezudrzbova DB ?

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.12.2005 12:48:58

> pokud bude kazda stanice mit svoje data, FB embedded by se nejspise pouzit
> dalo, pokud vsak budou
> data na serveru, tak ne. Nicmene klientska knihovna pro pristup k FB
> serveru se muze jen dat do
> stejne slozky, kde je tvoje aplikace, a na stanici se nic instalovat
> nemusi - uzivatele mohou
> pustit aplikaci primo z nasdilene slozky ze serveru. Vyhodou je, ze
> aktualizace nahrajes jen na
> server...

Ne vzdy je sit funkcni (wi-fi), proto aplikace na kazdem PC bude mit svoji
DB a svoje data, sdilena slozka neni mozna. Teprve az sit zacne fungovat,
tak posle data na server, ale to jiz mam vyreseno.

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 20.12.2005 12:26:31

Jen pozor na to, ze u vetsich tabulek se memory dataset z Rx vyrazne zpomaluje.
Da se to nahradit dle mne propracovanejsi a sviznejsi free komponentou tkmbMemTable
http://www.components4developers.com/

Ondra

> Ja dlouho pouzivam TRxMemoryData z Rx komponent k me plne spokojenosti.
> Ma to vse, co pozadujes a nevyzaduje to zadne externi dll. Daji se z
> toho / do toho take jednoduse tahat data z jineho DataSetu.

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 20.12.2005 11:52:48

Memory Table je nejaka komponenta primo v Delphi nebo musim najit nejakou free (i pro komercni pouziti)?

Petr

> Me by ve vasem pripade jako prvni napadla Memory Table - je vic
> implementaci.
>
> Luf

Jaka bezudrzbova DB ?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.12.2005 12:20:05

delphin(zv)post(tec)cz dne 20 Dec 2005 v 12:05:

> [...]
> vykonnych PC (W2K a WXP) a uz ted vim, ze spravce site se nebude
> jednotlivym PC nijak zvlast venovat, aplikace musi zustat
> bezproblemova a hlavne bezudrzbova. Rozsireni si vyzada pouzit neco
> databazoveho a velmi jednoducheho, pozadavky na vykon jsou minimalni,
> DB bude cca 50-100 MB, idealni je instalace nakopirovanim souboru.
> Samozrejme me napadl Firebird embedded. Chci se proto zeptat na
> zkusenosti s FB embedded, zejmena me zajima, zda je to schopno bezet
> nejmene rok bez jakekoliv udrzby a ktera verze je "nejstabilnejsi".

Ahoj,

[...]

Karel Rys

Jaka bezudrzbova DB ?

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 20.12.2005 12:05:39

[...]

Diky

Delphin

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 20.12.2005 11:52:23

peca.konference(zv)centrum(tec)cz napsal(a):

>Ahoj,
>
>potreboval bych poradit. Mam databazovou aplikaci, ktera mimo jine veci zobrazuje v DBStringGridech data z SQL dotazu. Ted jsem dostal za ukol prevest jednu jednoduchou tabulku z databaze jen do pameti, proste ty data se nebudou zapisovat do databaze, ale bude je dostava muj program a je na me, abych je nejak ulozil.

Ja dlouho pouzivam TRxMemoryData z Rx komponent k me plne spokojenosti.
Ma to vse, co pozadujes a nevyzaduje to zadne externi dll. Daji se z
toho / do toho take jednoduse tahat data z jineho DataSetu.

This is a memory table that does'nt need nor use the BDE nor the
DBClient DLL.
It acts as a TDataSet and can be connected to all standard Delphi
data-aware components. This memory dataset can hold memo !

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.12.2005 11:43:57

> TClientDataSet to resi zcela bez problemu.
> (akorat je treba pridat midas.dll k utivateli).

Tiez sa da linkovat staticky pridanim MidasLib do uses. Potom midas.dll nie
je potrebna.

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 20.12.2005 11:35:32

> Me by ve vasem pripade jako prvni napadla Memory Table - je vic
> implementaci.

Proc ne, ale TClientDataSet problem lehce vyresi, je uplne v pohode, je to taky memory table, a nemusim se pidit po nejakych "cizich" komponentach.

TClientDataSet to resi zcela bez problemu.
(akorat je treba pridat midas.dll k utivateli).
Navic mozna vyuzijes nekterych jeho dalsich moznosti - SaveToFile, LoadFromFile, pripadne napojeni na TDataSetProvider a primy zapis dat z TClientDataSet do databaze / z databaze.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 20.12.2005 11:25:06

Co treba z RX (dnes jiz myslim JVCL) komponent komponentu TMemTable
nebo jak se to jmenovalo.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 20.12.2005 11:14:40

> [...]

implementaci.

Luf

Co misto databazove tabulky, clientdataset nebo to

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 20.12.2005 11:08:14

[...]

Ta tabulka je jednoducha, ma asi ctyri sloupce a zaznamu tam nebude moc. Potrebuju aby to umelo vkladat nove zaznamy, mazat zaznamy, upravit zaznam, hledat zaznam (kvuli updatu) a tridit (kvuli trideni v dbgridu).

Takze, co bude jednodussi, udelat "jen" novy dataset a nechat tam datasource a dbgrid, nebo pouzit nejaky tlist a stringgrid?

Multijazyk v APP

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 20.12.2005 09:31:40

Podle me muze byt problem v nastaveni charsetu a collation u mysql serveru.
Taky jsem to resil. Sice jen pro cestinu, ale i tak mi to dalo docela praci.
podivej se na tyto variables.

character_set_server
collation_server
character_client
collation_client
character_set_connection
collation_connection
character_set_result
collation_result

napsal jsem to zhlavy, nemam ted moznost to overit, ale nejak tak se to
jmenovalo.
Defaultne je tam latin1 a swedish, ty tam musis mit UTF...

Je taky dost mozny, ze to v te DB mas dobre, jen to spatne vidis -
character_set_result, collation_result

Mam dojem, ze tyto veci umi mySQL az od verze 4.1.1 a vys.>
> Dik, pred par hodinkama jsem ho vygoogloval a jiz se zda (doufam,
> ze to nezakriknu)
> data se daji editovat ruznymi jazyky, ale..
> -V mdb je vse OK
> -V editacnim prg taky
> Ale po prenosu (ZEOS 6.5.1) jsou na mysql jen otazniky........
> Pripojim-li tntdbedit primo na mysql v dobe editace je vse OK po
> postu mam otaznicky.

> Vasek

Srafovanie uzavretej oblasti

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 20.12.2005 07:45:05

Zkousel si adefinovat si vlastni styl vyplne?

--
Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Multijazyk v APP

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 20.12.2005 07:30:39

Va?ek Zaruba wrote:

> [...]
>Pokousim se vymyslet so presne napsat do properties u TZconnection...
>Test zprava - zleva vzdy koncim u prenosu pomoci ZEOSu

Pro pripojeny k MySQL je treba nastavit odpovidajici znakovou sadu.
IMHO jsi si vybral spatne vyvojove prostredi, mel jsi pouzit VC .NET
nebo Javu.

Lukas

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 20.12.2005 06:18:09

> No otazkou je, co to znamena "fundovany"
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert
Tedy pokud bychom vysli z puvodniho vyznamu slova, pak fundatio=polozeni
zakladu, zalozeni, zaklad nebo fundatus=zalozeny,pevny,poradny,dukladny.
Takze fundovany je ten kdo ma zaklady (v oboru), v lepsim pripade clovek
pevny, poradny, dukladny (takze muze tvrdit nesmysly, jen je musi hlast
pevne, dukladne a nekompromisne). Ostatne ani puvodni vyznam tvaru "expertus
sum" neni v rozporu s tim, ze financni expert vam muze poradit abyste
celozivotni uspory vlozili do podniku ktery za tyden zkrachuje.
Z.Kalhous

Multijazyk v APP

[*] Va?ek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 19.12.2005 23:25:15

> (access - ado(D7) - ZEOS - mysql) snazim se vse delat v UTF8.
> 1. Jak presvedcit celou app, aby zila v kodovani UTF8? Popisy napr.
> v rustine aditovane pole v nemcine; v ramci jednoho pole editovat cesky a rusky...
> 2. Momentalne mam jen ceskou app (nenastavoval jsem zadne spec.
> kodovani). Prenasi se mi spravne jen dolni polovina ceskych znaku,
> zbytek je sifra. Myslim, ze jde-li zmenit kodovani app, pak by se i toto spravilo?

Pouzit komponenty, ktere umi v UNICODE pracovat. Napr. free balik
TntUnicodeControl

[...]

Dik za pomoc

Vasek

Zeos a MySql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 22:48:47

Kdyby tohle nekdo resil, tak zasilam odpoved.
Je potreba heslo zadat ve starsim formatu old_password.
Vice na strankach mysql.
Petr

On 12/19/05, Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> Zdravim,
> mam takovy problem s komponentami Zeos. Problem je nasledujici.
> Kazdemu uzivateli aplikace vytvorim novou databazi a prihlaseni
> provadim stejne jako k mysql. Akorat si nejdriv zjistim jakou DB ma
> uzivatel a tu potom nastavim Zeos komponetam. Avsak kdyz rozpojim
> aktivni pripojeni, nemuzu ho jiz spojit. Vyhodi mi to vyjimku, ze
> mysql nepodporuje autentifikaci.
> Muzete mi nekdo prosim poradit? Diky
> Petr

Zeos a MySql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 19:14:05

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 19.12.2005 17:39:28

19.12.2005 Va?ek Zaruba:
> [...]

Pouzit komponenty, ktere umi v UNICODE pracovat. Napr. free balik

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Multijazyk v APP

[*] Va?ek Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 19.12.2005 17:21:01

[...]

Dik za napovedu...
Vasek

OT prohresky proti pravidlum

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 19.12.2005 16:14:29

Me pripada, ze to dela docela dobre.

Vaclav Sazima

Vlasta Palan wrote:

> Mno, myslim, ze by mel hlavne ctit pravidla ten, kdo si je vymyslel a zavedl
> (at je to trebna pocitacovy expert)!
> Admine, kazdeho tu za prestupek docela drsne sestrelis, zamysli se nad tim,
> prosim.
>
> Diky
> Vlasta

velikost recordu

[*] karelvomacko(zv)seznam(tec)cz - 19.12.2005 13:59:06

ano predavam ho jako parametr, to s tim stackem by bylo mozne ... nevim jaky je limit, kazdopadne to ale muzu zkusit predelat
diky

> Proti jake DB a jak k te DB pristupujete?
v tomhle problem nebude, nepada to u cteni/zapisu do toho streamu ale pri pristupu k prvkum toho pole

Rodne cislo

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2005 16:12:04

Bohuzel jsem patril mezi ty stastne. Me RC bylo shodne s 5 dalsimi a nikomu
nepreji to martyrium.

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

> Kdysi jsem slysel od cloveka, ktery se motal kolem zavadeni registru
> pojistencu pri zakladani zdravotnich pojistoven, ze tech duplicit bylo
> asi 15 tisic, tedy cca 1 promile.

Rodne cislo

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.12.2005 13:55:50

> Nemate nekdo
> hotovou procedurku?

Nemam, ale to by snad slo z hlavy:

var d,m,y : Integer;

y = StrToInt(copy(RC,1,2));
m = StrToInt(copy(RC,3,2));
d = StrToInt(copy(RC,5,2));
if m>10 then // je to zena
dec(m,50);

Result := EncodeDate(y,m,d);

velikost recordu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 19.12.2005 16:05:39

Koukni do project options/Linker. Stack bych ale nezvetsoval, staci
record predat odkazem {var).

Vaclav Sazima

karelvomacko(zv)seznam(tec)cz wrote:
> ano predavam ho jako parametr, to s tim stackem by bylo mozne ... nevim jaky je limit, kazdopadne to ale muzu zkusit predelat
> diky

Rodne cislo

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.12.2005 15:59:13

Milan Tomes wrote:

> [...]

Kdysi jsem slysel od cloveka, ktery se motal kolem zavadeni registru
pojistencu pri zakladani zdravotnich pojistoven, ze tech duplicit bylo

A stejny pocet jsem pred chvili vygoogloval, tak by to mohla byt pravda :-)

pf

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.12.2005 15:46:42

Nemohu mlcet:

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

> Ale ja se nepru o to, jestli nejake poucky existuji
> nebo ne, pripadne jestli je nekdo rika nebo ne.
> Ja jen tvrdim, ze je to hovadina. A
> jestli to nekdo fundovany takhle per huba hlasi, tak neni moc
> fundovany.

Samozrejme, to muze byt tvuj nazor.
Ja mam ale nazor opacny a na rozdil od tebe jsem ho argumentoval.
A argumentovali ho jini "fundovani", kdyz popisuji, jak k takove chybe dochazi a ze k ni dochazi casto.

Tim nerikam, ze entity s 1000 polozkami neexistuji.

> Hodne atributu naznacuje pouze to, ze je tam hodne
> atributu.

Hodne atributu naznacuje, ze je tam budto hodne atributu nebo chyba v logickem navrhu.

> Ze mozna existuje nejaka statistika, ze takovych pripadu je
> mene nez jinych, to je jedna vec.

Ja ze sve dlouholete praxe tvrdim, ze jsem se mnohokrat setkal s touto chybou, naopak nikdy jsem se nesetkal s entitou, ktera ma "opravdu" 1000 atributu.

Tim netvrdim, ze takove entity neexistuji.
Tvrdim pouze, ze velmi casto jde o chybu a stoji za to se nad tim zamyslet.

> Ale jinak to nenaznacuje vubec nic
> konkretniho :-)

Naznacuje to, ze tam je s velkou pravdepodobnosti chyba a ze je treba se nad tim zamyslet.
Nic jinyho konkretniho to nenaznacuje.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Rodne cislo

[*] Vlasta Palan <vlastimil.zdenek(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 15:38:16

> [...]

>No Tebe ne, ale toho inzenyra, co to rekl, jiste ano :-) I kdyz nevim,
>jak to rikal, treba se u toho usmival od ucha k uchu :-)

Kdyz jsi v tom archivu, tak si tam prosimte nekde najdi take pravidla.
A ihned prestan posilat opakovane prispevky do konference a tim delat
bordel. A kdyz jsem se dival do archivu, ze jsi to poslal 4x, tak jsem
si vsiml, ze posilas take prilohy GWAVADAT.TXT ke kazdemu mailu, ktere
filtr musi odstranovat. Tak to si prosim take odpust. Dekuji.

Rozdil datumu

[*] jancarik <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 19.12.2005 14:59:48

Co takhle pouzit nasledujici funkce z DateUtils.

function DaySpan(const ANow, AThen: TDateTime): Double;
function DaysBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer;
function YearSpan(const ANow, AThen: TDateTime): Double;
function YearsBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer;

Zjistim tak pocet celych roku a nasledne dopocet od poslednich narozenin
po vyhodnocovane datum.
S.Jancarik

Viktor Marek napsal(a):

>Zdravim
>
>Pocet dnu od narozeni k aktualnimu datu zjistuji pomoci
>
>procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
>var
> Datum1,Datum2: TDateTime;
>begin
> Datum1:=StrToDate('01.01.2004');
> Datum2:=StrToDate('01.01.2005');
> Label1.Caption:=IntToStr(DayDiff(Datum1, Datum2));
>end;
>
>Jak z toho vyseparovat pocet let a dnu?
>
>Diky za radu
>
>Viktor Marek
>viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Rodne cislo

[*] delphi(zv)haida(tec)cz - 19.12.2005 13:59:31

function BornNumberToBornDate(ARC: string): TDate;
var
Y, M, D: integer;
begin
Result := 0;
ARC := Trim(ARC);
if Length(ARC) = 0 then
exit;
if Pos('/', ARC) = 0 then
ARC := StrRemoveChars(ARC, ['/']);
Y := StrToIntDef(copy(ARC, 1, 2), -1);
M := StrToIntDef(copy(ARC, 3, 2), -1);
D := StrToIntDef(copy(ARC, 5, 2), -1);
if (Y = -1) or (M = -1) or (D = -1) then
exit;
if (Y >= 54) and (Length(ARC) = 9) then
Y := 1800 + Y;
if (Y < 54) and (Length(ARC) = 9) then
Y := 1900 + Y;
if (Y >= 54) and (Length(ARC) = 10) then
Y := 1900 + Y;
if (Y < 54) and (Length(ARC) = 10) then
Y := 2000 + Y;
case M of
1..12:; //Je to muz
21..32: M := M - 20; //Zase muz
51..62: M := M - 50; //Zena
71..82: M := M - 70; //Opet zena
end;
if M < 0 then
exit;
Result := EncodeDate(Y, M, D);

Rodne cislo

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.12.2005 14:35:21

Myslel jsem, ze je to v te funkci jasne popsane - podivej se na radky:

case M of
1..12:; //Je to muz
21..32: M := M - 20; //Zase muz
51..62: M := M - 50; //Zena
71..82: M := M - 70; //Opet zena
end;

Tam si muzes nastavit nejaky priznak a vyhodit si to z te funkce ven. Funkce
se jmenuje BornNumberToBornDate, takze vcelku logicky nevraci pohlavi, ale
interne se musi zjistit kvuli odpoctum.
Funkce StrRemoveChars je z JCL - unita JCLStrings.

Jinak jedna drobna poznamka - v pripade duplicity rodneho cisla muze byt k
mesici u muze pripocitano cislo 20 a u zeny 70 (namisto 50). Sice jsem se s
tim nikdy nikde nesetkal, ale udajne to muze byt...

Rodne cislo

[*] viktor(zv)mbox.vol(tec)cz - 19.12.2005 13:56:16

Zdravim

V archivu konference jem nasel mnoho rozporuplnych prispevku na tema rodne
cislo. Abych se priznal, mam v tom pekny gulas. Potreboval bych z rodneho
cisla jednoznacne urcit datum narozeni a zda dane rodne cislo patri muzi
nebo zene. Jestli rodne cislo vlastni cizinec je nepodstatne. Nemate nekdo
hotovou procedurku?

Predem diky

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

ADMIN: Rodne cislo

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.12.2005 14:12:54

> [...]

si vsiml, ze posilas take prilohy GWAVADAT.TXT ke kazdemu mailu, ktere
filtr musi odstranovat. Tak to si prosim take odpust. Dekuji.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.12.2005 14:08:23

> [...]

jestli je nekdo rika nebo ne. Ja jen tvrdim, ze je to hovadina. A
jestli to nekdo fundovany takhle per huba hlasi, tak neni moc
fundovany. No otazkou je, co to znamena "fundovany", protoze dneska je
fundovany spis ten, o kom se pise v novinach, nez ten, kdo tomu
opravdu rozumi :-) V podstate dneska je na pocitace fundovany kazdy,
kdo umi v Makru koupit bednu a dotahnout si to domu, tak asi tak :-)

> V kazdem pripade si myslim (a tim to za sebe ukoncim:-) ), ze bez
> znalosti problematiky se neda rict nic o tom, kolik atributu je
> dobre a kolik spatne.

V tom se shodneme.

> Hodne atributu naznacuje, ze by nekde nejaky problem byt mohl.

A v tom se neshodneme.

Ze by nekde mohl byt nejaky problem, to naznacuje treba i ridka
stolice :-) Hodne atributu naznacuje pouze to, ze je tam hodne
atributu. Ze mozna existuje nejaka statistika, ze takovych pripadu je
mene nez jinych, to je jedna vec. Ale jinak to nenaznacuje vubec nic
konkretniho :-)

Rodne cislo

[*] viktor(zv)mbox.vol(tec)cz - 19.12.2005 14:01:57

Zdravim

[...]

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 19.12.2005 13:58:41

Viktor Marek napsal(a):

> [...]
>
>Viktor Marek
>viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Zena ma 3. cislo v RC 5 nebo 6., protoze k mesici

Radim

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> - 19.12.2005 13:55:25

Magicke cislo "spravny pocet atributu" proste neexistuje. A jestli nekdo
fundovany v oboru tvrdi ze to je 15 nebo 200 nebo cokoliv jineho tak to rika
zertem nebo by mel uvazovat o refundaci. Jsou-li v tabulce "obrazy" realnych
objektu u kterych je nutno sledovat 1000 skutecne nezavislych a
neodvoditelnych hodnot tak je struktura v poradku i kdyz ma tabulka 1001
sloupec. A naopak i v tabulce ktera ma jeden sloupec muze byt i ten jeden
zbytecny.
> [...]
> nic
> o tom, kolik atributu je dobre a kolik spatne.

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2005 13:50:59

Diky za funkci.

[...]

[*] viktor(zv)mbox.vol(tec)cz - 19.12.2005 13:34:33

Zdravim

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 19.12.2005 13:05:40

> [...]
if (Y < 54) and (Length(ARC) = 9) then
Y := 1900 + Y;
if (Y >= 54) and (Length(ARC) = 10) then

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 13:03:15

> [...]

> Proti jake DB a jak k te DB pristupujete?
v tomhle problem nebude, nepada to u cteni/zapisu do toho streamu ale pri pristupu k prvkum toho pole

Rodne cislo

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.12.2005 12:56:49

Zdravim

[...]

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 19.12.2005 12:32:22

> a pak pointer na toto pole nastavim na adresu toho recordu. Pak to
> pres steram ctu a ukladam do toho blobu. s malym blobem to funguje
> dobre, ale pri debugu to ruzne pada treba na indexu 7000, kdyz
> skusim ve watch mojepole[7000] tak delphi nahlasi chybu, pritom ale
> SizeOf(mojepole) ma stejnou velikost jako SizeOf(TRekord). S 2kB
> recordem program funguje uz asi 2 roky bez problemu.

Proti jake DB a jak k te DB pristupujete?

Luf

velikost recordu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 19.12.2005 12:27:56

Ahoj,

Karel Vomacko wrote:
> [...]
>
> rad bych se zeptal jestli nevite jaka je maximalni velikost packed record v bytech? Zkousel jsem udelat jeden cca 80kB ale mel jsem s tim problemy - ne vzdy ale obcas ta aplikace padala, pricemz v predchozi verzi jsem mel record asi 1,5kB a vse bylo v poradku

velikost recordu

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 12:25:30

no mam packet record a ten potrebuju hodit do databaze, do blobu nejlip protoze se mi nechce ke kazde polozce delat sloupec. takze jsem si udelal mojepole : array [0..Sizeof(TRekord)-1] of byte a pak pointer na toto pole nastavim na adresu toho recordu. Pak to pres steram ctu a ukladam do toho blobu. s malym blobem to funguje dobre, ale pri debugu to ruzne pada treba na indexu 7000, kdyz skusim ve watch mojepole[7000] tak delphi nahlasi chybu, pritom ale SizeOf(mojepole) ma stejnou velikost jako SizeOf(TRekord). S 2kB recordem program funguje uz asi 2 roky bez problemu.

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 19.12.2005 12:07:02

> [...]

tak:) V kazdem pripade si myslim (a tim to za sebe
ukoncim:-) ), ze bez znalosti problematiky se neda rict nic
o tom, kolik atributu je dobre a kolik spatne. Hodne
atributu naznacuje, ze by nekde nejaky problem byt mohl. KER

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.12.2005 11:54:36

> [...]

No Tebe ne, ale toho inzenyra, co to rekl, jiste ano :-) I kdyz nevim,
jak to rikal, treba se u toho usmival od ucha k uchu :-)

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.12.2005 11:08:07

> Hm... takovych rozumu vzdycky bylo, je a bude.
> Je to proste absolutni hloupost. A to i
> presto, ze je tam obsazeno slovo "pravdepodobne".

Viz i nektere dalsi reakce.

Predpokladam, ze me nepokladate za pitomce, ktery tady tvrdi, ze kdyz ma tabulka vic jak 15 poli, tak je to zarucene spatne.

Chtel jsem jenom jenom poukazat na nesvar, kdy autori databazi nacpou do tabulek cokoli je napadne, hlavne aby tam ta informace byla, kdyz je potreba.

A pokud namastime polozky adresy do rozmanitych tabulek s rozmanitym vyznamem, pak ten trigger pri pozadavku sledovani historie zmen v adrese stejne rozumne napsat nepujde.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

velikost recordu

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 19.12.2005 10:17:39

> [...]
> record asi 1,5kB a vse bylo v poradku

100 MB record projde bez problemu. Chyba je jinde.

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2005 09:05:09

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.12.2005 21:14:31

Datum je v delphi implementovan jako pocet dni od pevneho data
(tusim 31.12.1899).
Takze primy rozdil je pocet dnu mezi temito daty, pocet let je jiz slozitejsi.
Doporucuji neprve si prevest na roky, ty od sebe odecist (pokud by byl
zbyvajici dopocet zaporny, tak snizit o jedna) a pak dopocitat pocet dnu
jako rozdil datumu.

Viz:
DecodeDate(DateTime,Y,M,D) a EncodeDate.

Slavek

> [...]
> Datum1:=StrToDate('01.01.2004');
> Datum2:=StrToDate('01.01.2005');
> Label1.Caption:=IntToStr(DayDiff(Datum1, Datum2));

Globalni hotkey

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 18.12.2005 19:29:34

18.12.2005 Lynx:
> Dobry den, potreboval bych pomoci komponenty hotkey definovat horkou
> klavesu (globalne) pro cely sytem, aby fungovala i pri minimalizovanem
> formu.

Podivej se na API funkci RegisterHotkey()
Zaregistrovane okno pak dostane zpravu WM_Hotkey

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Globalni hotkey

[*] Lynx <lynx01(zv)tiscali(tec)cz> - 18.12.2005 19:23:08

Dobry den, potreboval bych pomoci komponenty hotkey definovat horkou
klavesu (globalne) pro cely sytem, aby fungovala i pri minimalizovanem
formu.

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.12.2005 19:20:42

m.mrazik wrote:

> akz index mas na mysli, mne by to asi tiez pomohlo.

Protoze pouzivame vlastni DB framework, ktery zapouzdruje datasety pro ruzne
databaze,
tak jsme to pridali do nej. Pak je to jednoduche: pridali jsme TStringList,
ve kterem
jsme pri prvnim pristupu k poli pres jmeno a poctu poli vetsim nez osm
setridili
jmena vsech poli a do Objects[] nastrkali ukazatele na pole. Samozrejme to
chce nastavit kapacitu string listu jeste pred jeho plnenim (pocet poli je
znam), aby pri pridavani jmen nerealokoval.

Pokud clovek pristoupi na to, ze jmena poli budou case sensitive, lze
usetrit dalsich asi 20 %
overridnutim metody TStringList.CompareStrings(), ktera normalne vola
ANSICompareXXXX(),
volanim CompareStr().

No a priste jsme jmeno pole hledali pres IndexOf(), ktere u setrideneho
string listu hleda
pulenim intervalu a z Objects[] vyzvedli instanci pole.

Jeste to chtelo nejaka drobna osetreni konzistence stavu toho indexu pri
zmene stavu
datasetu.

***

Kdyz jsme tento problem diskutovali na sousedni konferenci na Builderu, tak
*Semi*
poslal reseni, ve kterem zasahl do zdrojovek VCL u D5 (jeho zmeny jsou
oznacene {S:}

function TDataSet.FindField(const FieldName: string): TField;
begin
{S:}
// Pro urychleni je cten rovnou FieldList, ktery je nyni sorted, takze je
hledani rychlejsi
// na vetsich tabulkach!
if (FFields.FList.Count>=8) and FieldList.FUpdated then begin
Result := FieldList.Find(FieldName);
if Result<>nil then exit;
end;
{}
Result := FFields.FindField(FieldName);
if (Result = nil) and ObjectView then
Result := FieldList.Find(FieldName);
if Result = nil then
Result := FAggFields.FindField(FieldName);
end;

(A nekde jinde se zajisti, ze FieldList je sorted...)

constructor TDataSet.Create(AOwner: TComponent);
FFieldList := TFieldList.Create(Self);
{S:}FFieldList.Sorted:=True; FFieldList.Duplicates:=dupIgnore;{}

***

No a pokud bys nechtel delat upravy do zdrojovek VCL a vadi ti
ten slendrian od Borlandu, tak nemas jinou moznost, nez si ze vsech
odkazu FieldsByName('...') udelat invarianty tj. vytahat si odkazy na pole
do pomocnych promennych.

HTH, pf

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.12.2005 19:12:14

lelicek(zv)volny(tec)cz wrote:

> Nejcasteji to znamena,
> ze byly pouzity vsechny mozne property realneho objektu
> a neprihledlo se ke skutecnosti, ze zadny realny
> objekt je nema vsechny najednou.

Nemusi je mit vsechny najednou - staci, kdyz jich bude najednou
o trochu vice nez malo ;-)

Pak zalezi na tom, jake operace s tim delas. Ja jsem si treba v poslednim
projektu nabehl s tabulkou s necelou stovkou atributu.

Zmeril jsem si, ze ztracim vykon pri manipulaci s velkym poctem sloupcu
a prestoze DB byla v 3NF, tak jsem zkusil fyzickou distribuci na 3 tabulky
podle povahy atributu a doprgal autoload.

Pro Insert/update to bylo bez problemu. Ale protoze se nad temi daty delaji
docela casta a slozita rozhodnuti, tak byla hodne velka rezie s autoloadem
+ navic cas potrebny k nacteni stranek podle PK z dalsich 2 tabulek.
Takze nakonec to bylo jeste horsi.

A tak jsem se vratil zpatky k jedine tabulce se stovkou poli :-)

pf

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 18.12.2005 18:25:45

Od: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>

> Ahoj,
> Muzes mi rici jeden jedinny duvod proc ti generalne vadi 207
> poli v tabulce ?
> Prece pokud mam pro dany klic sledovat 500 ruznych atributu,
> tak jich tam tech 500 dam, rozdeleni do vice tabulek ma IMHO
> smysl naopak jen ve velmi oduvodnenem pripade, napriklad kdyz
> by se dejme tomu nejaka skupina po vice polich vyskytovala v
> mene nez v 10-20% zaznamu.
> Ja nevim proste se mi nezda nic "spravneho" na generalnim
> tvrzeni ze tabulka ma mit maximalne x poli a jinak uz je model
> spatne.

Win32 a .NET

[*] kocan(zv)ebchod(tec)cz - 18.12.2005 17:55:57

> zdaleka to nie je nejaka volitelna komponenta OS, je to aplikacny
> "runtime" nevyhnutny na prevadzkovanie .NET aplikacii, inymi
> slovami novych "standardnych" Windows aplikacii.

ale presne, kdyz budu chtit provozvat db aplikaci pod oraclem, musim mit
nainstlaovan oracle. tim, ze se mohu rozhodnout, zda chci nebo nechci Oracle
(.NET aplikace) pouzivat, tak nejsem timto vazan (do jiste miry:) ).
Nedelejme z .NET modlu, je to nova technologie, v mnohem zajimava, v mnohem
problemova - a hlavne z ni nedelejme vice, nez je:( Je-li OS provozuschopny
bez .NET, tak pak neni integralni soucasti, ale jen jeho
rozsirenim/komponentou navic. KER

Rozdil datumu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.12.2005 16:47:27

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.12.2005 16:00:59

petr palicka wrote:

> z duvodu naplneni datove stranky. Pochopitelne v zavislosti podle
> velikosti polozek. Pokud se mi na stranku vejde vice vet, ziskam vyssi
> vykon.

Ale existuje i obraceny problem: pokud je sloupcu hodne, tak se zaznam
nemusi
vejit do jedne stranky a pak zalezi, jestli si das sloupce, se kterymi budes
operovat
nejcasteji, na zacatek zaznamu tak, aby se vetsinou cetla jen jedna stranka.

Jak pise SS: rozhodnout takovy problem - to se toho o nem musi vedet hodne.

V neposledni rade treba jake komponenty a techniky pouzijes na klientovi,
protoze napr. strikac, ktery psal dataset, se nenamahal vyrobit index na
[...]

OT: CLR Profiler

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 18.12.2005 15:48:33

Na MSDN je k dispozicii CLR Profiler pre .NET 2.0 (aj so zdrojakmi,
pricom GUI aplikacia je pisana v C#). Sikovna vec, ktora moze pomoct
najst pomale miesta v programoch a teda zvysit rychlost .NET aplikacii
(dufajme, ze to pouzije aj MS pre zvysenie rychlosti .NET frameworku
samotneho ;-) ).

http://blogs.msdn.com/jmstall/archive/2005/12/17/CLR_profiler_2_0_available.aspx

Erik Salaj

Win32 a .NET

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 18.12.2005 15:04:05

Myslim, ze autor tym reagoval na povodne tvrdenie, ze FW je nutnou
zaplatou, ktoru ked niekto nema je hazarder, co samozrejme nie je
pravda. FW je skutocne samostatnou castou, ktora s OS nema vela
spolocneho z pohladu bezpecnostnych zaplat

ADMIN: Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.12.2005 14:59:39

Ukoncete uz debatu. Vcera stacilo, vsichni jste jiz meli sanci a dost
casu vyjadrit se, takze uz je konec. Zase priste...

Win32 a .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 18.12.2005 14:53:14

> ..NET stale jeste NENI soucasti VSECH operacnich systemu.
> Rekni mi jediny duvod proc pro bezpecnost instalovat na W2000prof .NET framework (tedy pokud ho samozrejme nejaka firemni aplikace
nebude pozadovat, coz v dobe dnesnich tenkych klientu neni zas az tak caste a striktni)
> Navic u XP je to tusim i pri updatu volitelna zalezitost.
> Dale pokud je dnes nekde FW 1.1 na XP zase se spravce nepretrhne tam honem davat 2.0 pokud to nebude potrebovat.
>
> Proste zvedni oci od sveho nadupaneho vyvojoveho PC, kam se prihlasujes jako admin a koukni se kolem sebe. Myslis, ze neexistuji
firemni site s W98, W2K a s pocitaci s 128MB RAM a CELERONEM 400-900Mhz kde uzivatel nema prava admina a kde spravce framework
nainstaloje jedine pokud to bude nezbytne nutne ?

> Co ja vidim, tak je jich zatim velka vetsina, XPcka se totiz ve firemni sfere dost opozdila, protoze v prvni verzi nenabizela nic
vic nez W2K ci spise naopak byly s tim spis problemy.
> Zivotnost stanic je ve firmach cca 3-4 roky, takze se to hned tak nehne a doba kdy bude .NET FW na kazdem stroji je jeste pomerne
daleko.

je to rozhodnutie Microsoftu, ake technologie bude Windows
pouzivat. A situacie a problemy, co tu popisujes mozes reportovat
akurat tak Microsoftu, ja s nimi nic neurobim. Zatial je situacia
taka, ze jednoducho, ci chces alebo nechces, .NET budes
na Windowse potrebovat, ak nie zajtra tak pozajtra. Take je
totiz strategicke smerovanie systemu Windows a toto smerovanie
moze zmenit len Microsoft (napr. sa tato technologia komercne
nepresadi, tak mozno vymyslia nieco ine).

Erik Salaj

Win32 a .NET

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 18.12.2005 14:38:47

> [...]

"runtime" nevyhnutny na prevadzkovanie .NET aplikacii, inymi
slovami novych "standardnych" Windows aplikacii.

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2005 14:28:20

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> [...]
> potrebovat pro firemni aplikace. Cili pokud budu psat nejakou databazi hudebnich CD cek muzu diky .NETu narazit, zatimci ve WIN32 to
> lze napsat tak aby to bezelo i pod pravama obycejneho domain usera.
>
> kedze .NET je sucastou operacneho systemu, tak v spravne updatovanych pocitacoch
> by mal IMHO automaticky byt. Spravca by sa mal starat, aby na pocitaci bolo aktualne
> updaty OS (vcitane bezpecnostnych zaplat) a .NET je jednym z nich. Nechapem,
> naco tam vlastne spravca je, ked nerobi taku zakladnu vec akou je aktualizacia

Ahoj,
[...]

Ludek

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2005 14:01:03

From: "Pavol Kakacka" <kasix(zv)atlas(tec)cz>> > [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Ludek

> Zaujimavy pohlad. Podla skusenosti od velkych firiem (> 100 zamestnancov)
> viem, ze prave bezpecnost je to, co by od aplikacii radi dostali a ani za
> panaboha im to programatori nie su schopni dat. :-)
> Pritom dufam, ze aspon v bode lepsiej bezpecnosti .NETu sa zhodneme. :-)

Ahoj,
[...]

Co se tyce vetsi bezpecnosti .NET, tak to je relativni, a myslim ze ani zde nelze generalizovat (a uvidime co se v budoucnu vyvrbi) ale urcite se da predpokladat ze dobre napsana aplikace nad .NETem by mela byt z principu bezpecnejsi ne dobre napsana aplikace nad WIN32. Otazkou ovsem budou vlastni diry frameworku. Nicmene otazka znela "Jake nove aplikace nazacinat nad .NETem ale zacinat je nad WIN32."
Par jich tady bylo popsano a at se skalni zastanci .NETu zlobi jak chteji, existuji dnes stale jeste oblasti kde je stale jeste mnohem rozumnejsi napsat aplikaci nad WIN32 nez nad .NETem. Dalsi nezpochybnitelny fakt je ten, ze v budoucnu bude techto oblasti zcela jiste postupne ubyvat. A tak jako dnes uz asi nikdo nezacne novy projekt nad DOSem, tak za xx let (netroufam si to odhadnout) nebude nikdo nic zacinat nad WIN32. Programy napsane pro WIN32 vsak tou dobou budou jeste pomerne casto fungovat a bude je nutne udrzovat (tak jako furu DOSovskych ucetnictvi dneska)

Ludek

Win32 a .NET - pejme pisen dokola!

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 18.12.2005 11:31:41

To co se tu neustale resi nema uz nic spolecneho s programovanim, tak piste svuj kod v cem to umite a v cem vam to vezme zakaznik. Nejvic nesmyslne prispevky tu
pisou ti co asi nevi co to programovani je a co to je byt programatorem. Neni to o tom umet napsat v .Net nebo v Delphi nejaky kod a hned si myslet, ze to v ji
nem jazyce nez delam ja proste musi stat za ..... Programovani je filozofie, nekdy az silena mozaika toho co se musi vsechno skloubit, aby vysledek stal za to
a dost casto je to kombinace vseho co zname. Proto netlacme druhym do palice, ze .Net je lepsi nez Delphi a naopak. Kdo umi zakaznikovi nabidnout oboje nebo vic
e vyhrava. Ten je nam panem. Tomu nekdy sumak zalezi na tom v cem to napisete. Kdyz za mnou nekdo prijde s ulohou pro Dos budu se mu smat, ze nema lepsi stroj n
ebo radeji oprasim turbopascal ci assembler? Co myslite, ze udelam?

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2005 11:11:14

> [...]

Ja nevim proste se mi nezda nic "spravneho" na generalnim tvrzeni ze tabulka ma mit maximalne x poli a jinak uz je model spatne.

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 18.12.2005 11:02:48

> radek3311(zv)volny(tec)cz

Tuto diskusi jsem sledoval jenom zpovzdali.
Ted ale reagovat musim.

> [...]

> jsem zvedav jak toto budete provozovat s .NET kdyz s
> kazdou novou verzi (ktera uz je ta "spravna") MS vydava novou verzi

No, D1 1994, D2 1995, D3 ted nevim, D4 1998, ..., po 11 letech tu mame verzi 10.

> jak uz tady rekl nekdo za me .NET neprinasi nic vyvojarum a ani
> zakaznikum -

Tohle tady, myslim, nerekl takhle jednoznacne NIKDO.

> proto pisu svoje projekty ve Win32

Ja taky pisu v D7 pro Win32. Ale spis proto, ze .NET jeste neumim natolik, abych byl dostatecne produktivni. Pak taky proto, co tady argumentoval Petr Zahradnik - proste jsou zakaznici, kteri reknou: ".NET (zatim) ne".

Rozhodne ale neberu tvoji uvahu:
"V .NET nepisu proto, protoze to nic neprinasi, jak tady nekdo rekl."
To je chybna uvaha a nepravda.

> a pokud je
> pozadovana verze .NET tak lehce svuj projekt pro Win32 prelozim v
> Delphi jako .NET projekt.

Preci tady bylo mnohokrat receno, ze Delphi neumi prelozit Win32 projekt (VCL) jako .NET projekt.
Myslim, ze neni treba to tedy state opakovat, i kdyz to, zda se, nekdo nechce pochopit.

> budoucnosti se nebojim protoze Borland prijde s nativnim 64Bit VCL
> s podporou Unicode - potom uz nebude zadny duvod psat v .NET a cely
> .NET bude neco jako sveho casu VisualBasic akorad ze misto VBRun se
> bude pouzivat framework :-)

At to ctu zepredu dozadu a zezadu dopredu, nemohu si tvoje slova vysvetlit jinak, nez ze tady jde o nejake velke nedorozumeni.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Win32 a .NET

[*] Pavol Kakacka <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 18.12.2005 10:32:21

> [...]

panaboha im to programatori nie su schopni dat. :-)
Pritom dufam, ze aspon v bode lepsiej bezpecnosti .NETu sa zhodneme. :-)

[*] Pavol Kakacka <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 18.12.2005 10:25:56

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of radek3311(zv)volny(tec)cz
> mimochodem vsimli jste si ze spousta lidi dela pro Win32 treba v
> Delphi5 - jsem zvedav jak toto budete provozovat s .NET kdyz s
> kazdou novou verzi (ktera uz je ta "spravna") MS vydava novou verzi
> VisualStudia. Pak ta nakoupena VisualStudia pro .NET 2.0 a
> komponenty slavnostne zahodite az vyjde .NET 3.0 ? A kolik verzi
> .NET jeste vyjde - napr. ASP.NET 2.0 je pry na urovni betaverze.
> Kolik budeme muset kazdy rok investovat do .NET tak abychom udrzely
> krok s vydavanim novych verzi frameworku ?

VS studio je podstatne lacnejsie nez Delphi!

> [...]
> zakaznikum - proto pisu svoje projekty ve Win32 a pokud je
> pozadovana verze .NET tak lehce svuj projekt pro Win32 prelozim v

A niekto iny tu povedal, tusim, ze som tom bol ja, ze vyvoj pod .NET a C# je
efektivnejsi nez pod Delphi.Win32 a Pascal .... Proste napisat aplikaciu v
VS.NET, ktora nevyuziva aplikacny framework, neni logisticky zlozita, trva
zhruba asi tretinu az polovinu casu oproti Delphi.Win32, coz je zasadne a
vzhladom k tomuto su pre mna ceny komponent zanedbatelna prkotina, pretoze
staci, ked mesiac, dva, tri, ... nebudem vynakladat naklady na programatorov
a komponenty mam zaplatene.

Ak sa vam toto nezda dostatocne, tak potom ostante u Delphi.

Ale pozor, kedysi som aj bol strasnym zastancom Delphi (viz. moje prispevky
pred 1 az 2 rokmi), pretoze to je skutocne nastroj a jazyk, ktory som
miloval. Bohuzial, hlavne vdaka ignoracii a neschonosti Borlandu, je tu
niekto silnejsi.

> [...]
> s podporou Unicode - potom uz nebude zadny duvod psat v .NET a cely
> .NET bude neco jako sveho casu VisualBasic akorad ze misto VBRun se

S buducnostou nastava dalsi problem! Mozna je to len pohlad nas managerov,
ale kde zozeniete dobrych prgramatorov Delphi?
Velky zakaznici z Nemecka, ktori si od nas nechavaju vyvijat SW (vcetne
zdrojovych kodov) uz o Delphi nestoja prave kvoli nedostatku Delphi
programatorov. Beru jedine C++ alebo C#, okrajovo i Javu (s tou zase nerobim
ja).

Osobne som mal uz roky a stale mam problem zohnat dobrych Delphi
programatorov. Len pre zaujimavost: napriklad pri osloveni tejto konferencie
s ponukou prace pre Prahu sa spravidla (v lepsom pripade) ohlasia 2.

U C-eckovych jazykov je to inak.

btw: V januari/lednu zase chystam prilezitost pre dobrych programatorov
Delphi prechadzajucich z Delphi.Win32 na VS.NET. Ocakavam, ze sa ozvu viac
nez 2 ludia. Uvidime :-)

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)exactica.org

Efektivita v .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.12.2005 09:33:26

FYI - narozdil od VCL, kde neni kompatibilita ani mezi pulverzemi (to je
treba duvod, proc hodne lidi skoncilo u D5, a ja jim v tom davam plne za
pravdu), mohu v z vyssi verze .NET naprosto bez problemu volat komponenty z
nizsi verze .NET. Jestlize mam tedy odladeny a uzavreny kod ve verzi 1.1,
mohu ho volat z kodu napsanem ve verzi 2.

Coz je dalsi plus pro efektivitu, protoze nemusim slozite testovat veskery
svuj kod pri prechodu na novou verzi (jako v Delphi).

> Kolik budeme muset kazdy rok investovat do .NET tak abychom
> udrzely krok s vydavanim novych verzi frameworku ?

Klidne i nic, a mas to i s databazi:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx

Jinak si porovnej ceny vyssich verzi VS a delku inovacniho cyklu.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 18.12.2005 09:27:01

> Ahoj, ja myslim, ze by se to mozna neodrazilo ani tak na
> rychlosti serveru,
> jako na rychlosti vyvoje klientske aplikace ;). Pokud se ma napsat novy i
> klient, pak bych prekopal i DM. Pokud chteji jen vymenit databazi, bude
> lepsi nechat to tak jak to je, ne?

Pokusim se reagovat na vsechny prispevky, ktere na toto tema dosly.
Diky.

Hlavnim duvodem prechodu na FB je nestabilita .db tabulek, to jsme se zadavatelem konzultovali.
Nebude se to predelavat do BDE, ale do IBX, to jsme se zadavatelem odsouhlasili.

Noveho klienta nebudu delat ja, ale zadavatel svymi vlastnimi silami. Znaji dobre vecnou problematiku, spravne techniky prace s IBX jsme si odkonzultovali: Zadne IBTable, zadne IBQuery, vyhradne IBDataSet, nacitani omezene mnoziny dat atd., pro nevizualni vypocty IBSQL, ulozene procedury to zrychli nasobne, centralizace aplikacni logiky na serveru je taky jasny prinos.

Moje rozhodnuti, zda do datoveho modelu sahnout nebo to jen tak "jedna k jedne" prevest, je tedy motivovano predevsim takto
a)
Stydel bych se, kdyby "z me dilny" vypadnul datovy navrh, kde tabulka ma 207 polozek.
b)
Nechci programatorum zadavatele komplikovat praci, kdyz to maji nad Paradoxem odladene.
c)
Na strane druhe strane jsem presvedcen, ze procisteni datoveho modelu povede i k zjednoduseni klientskeho programovani, k vetsi modularite a stabilite na strane klienta.
d)
Jak jsem psal, ten prevod 1-1 je s pouzitim CASE Studia prace na pul hodiny.
Pokud se pustim do noveho datoveho modelu, dostanu vetsi penize :-)

Hledam tedy vhodny kompromis.
Nejde o srovnani Paradox - Firebird, tam jsou argumenty jasne.
Hledam argumenty, ze rozdeleni tabulek do mensich celku aplikaci nezpomali, ale naopak zrychli. Ze ucesani datoveho modelu prinese v konecnem dusledku usporu pracnosti pri programovani klienta (nejde jen o vyvoj, ale i o udrzbu).

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.12.2005 09:20:35

Takze proto, ze bych stejne zadani udelal z vyjmenovanych duvodu efektivneji
v .NET nez v Delphi, jsem tedy pitomec? No to jsi ponekud prehnal, ze?

> nazory, ale pouze vyvolat flame zrejme v obdobi, kdy zjevne
> nemas do ceho pichnout a nikdo asi zrovna nechce najmout .NET
> programatora :-) :-) :-)

Naopak, potrebuju se odreagovat, abych nezblbnul z premiry prace a ven jit
nemuzu, protoze jsem nemocny. :P

Kruci, a zas to odnesla nevinna konference.... ;)

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Editovani velkeho textu v .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 18.12.2005 09:16:10

Zkusil jsem AppendText v .NET 1.1., a skutecne tam nejaky problem je. I kdyz
v zasade nevidim duvod, protoze ve WinForm je to stejna komponenta jako v
Delphi - jen obalka je jina.

V .NET 2 to uz jde bez problemu.

> btw: lepsie je pouzit Encoding.Default

To nemusi byt pravda. Text muze byt v jinem kodovani nez default Windows.
Ale to je detail.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Win32 a .NET

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2005 02:01:15

Zdravim,
[...]
Konec koncu nejsem si uplne jist, zda vytvareni zdroju ODBC za behu by podobna prava nevyzadovalo take a funkcnost toho cvicneho "reporteru" napsana pod .NET by byla pak taky velmi omezena.

Ludek

Win32 a .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.12.2005 01:34:46

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> zakaznikum - proto pisu svoje projekty ve Win32 a pokud je
> pozadovana verze .NET tak lehce svuj projekt pro Win32 prelozim v

A vysledkem je opet jen Win32 aplikace, ktera je ovsem ponekud "pomalejsi".
Tohle je predpokladam mysleno jen jako dalsi prispevek na udrzeni debaty :-)

> [...]
> s podporou Unicode - potom uz nebude zadny duvod psat v .NET a cely
> NET bude neco jako sveho casu VisualBasic akorad ze misto VBRun se

Zajimavy pohled na vec, nicmene naprosto zcestny.

Petr Vones

Win32 a .NET

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 18.12.2005 01:22:19

> [...]

s podporou Unicode - potom uz nebude zadny duvod psat v .NET a cely
.NET bude neco jako sveho casu VisualBasic akorad ze misto VBRun se

Radek

ps: jsem rad ze P.Vones uz nepise jak .NET nema chyby a neni nic
potreba dokupovat :-)

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 22:07:38

Dobry den,
17. prosince 2005, 20:56:12, napsal jste:

mm>

> [...]
mm> Pokial u velkych tabuliek este prerobi TTAble na Query a osetri aby to
mm> netahalo cele tabulky tak vykon rapidne v sieti stupne.
mm> Potrovali sme aplikaciu z PDX na IBO komponety pre FB a rychlost je
mm> neskutocne vyssia aj u vyberov z velkych tabuliek. Na lokale je rychlost
mm> priblizne rovnaka.
mm> Miro

Ano, ale bavime se o tom, ze predelate TTable na Query, tady
souhlasim, ale pokud to neudelate, tak prace s TTable a Gridem je o
poznani pomalejsi na siti. Jinak samozrejme souhlasim.

Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET

Win32 a .NET

[*] Pavol Kakacka <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 21:59:12

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of m.mrazik
> Ahoj,
> ja mam trochu iny dovod ptreco sa snazim drzat na platforme
> WIN a to ten, ze
> mam nakupenych kopec komponent do ktorych som investoval
> velky penaz. Takto
> som sa nemusel zaoberat podrobnostami.
> Teraz by ma zaujimalo kolko rokov este odhadujete ze budem
> moct robit vo
> win32?

Rozhodne pocas doby, ked budu aktualne WinXP, Windows Vista a Windows 2003,
Windows Longorn.
Potom MS pride s dalsim OS a bude otazkou casu ako rychlo uzivatelia prejdu
na dalsi OS a ci budu v Delphi este podporovane vzhlady dalsich OS. (O nic
ine v podstate nejde)

Takze 5 rokov bezpodmienecne urcite.
10 si dovolim tvrdit, ze tiez urcite.

Otazkou ale je, ci to bude vazne efektivne.
Podla mna je .NET pre pisanie (novych) klasickych business aplikacii
efektivnejsi nez Delphi.Win32.

Neviem ako je na tom Delphi.NET to nepouzivam, pretoze potrebujem podporu
pre Mobile Devices a ta je len vo VS.

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)exactica.org

Editovani velkeho textu v .NET

[*] Pavol Kakacka <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 21:07:28

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Zbysek Hlinka
> Takze jsem jen kvuli tobe otevrel VS 2003 v XP. Za 10 minut
> jsem napsal
> editor, ktery pojme text do 2 GB, umi ho zeditovat a zmeneny
> ulozit. A to
> jsem jeste hledal v dokumentaci, jak presne pouzit konverzi z
> a do codepage
> 1250, protoze si to z hlavy nepamatuju.

Zbysku, ak mas ten TextBox MultiLine = true, tak tam 2 GB textu nikdy
nenarves tak, aby si mohol editovat
a) pri pridavani po riadkoch (AppendText) bude text orezany
b) ak ich das cez Text, tak nemozes do textu pridavat pismena, len mazat.

Ziadne Win98, ale Window XP a Window 2003 server

Takze, najrychlejsim riesenim je pouzit RichText, ale to je off....

btw: lepsie je pouzit Encoding.Default

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)exactica.org

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 21:42:46

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> [...]

programatorskeho mysleni (at jiz tim myslim mysleni uzivatelske nebo
mysleni obchodni). Rozumne duvody k tomu totiz nejsou.

PS: Toto je muj posledni prispevek na dane tema. K ukonceni debaty
vyzyvam i ostatni. Jednoznacne se prokazalo me puvodni tuseni, ze
duvodem tveho prispevku nebylo ziskat jakekoliv nazory, ale pouze
vyvolat flame zrejme v obdobi, kdy zjevne nemas do ceho pichnout a
nikdo asi zrovna nechce najmout .NET programatora :-) :-) :-)

Win32 a .NET

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 17.12.2005 20:39:20

[...]

PS:
Ked mam cosi urobit pozriem co k tomu mam k dispozicii a musim povedat ze
pomocou spominanych komponent mam problem skoro vzdy vybaveny spolahlivo a
rychlo takze VS pouzivam zatial len okrajovo. Ak dojde k nejakym chybam
obratim sa na vyrobcu komponenty a netrapim sa s tym.

Miro

Win32 a .NET

[*] Pavol Kakacka <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 21:28:20

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Martin Radvansky
> uz len preto, ze
>
> Ano mate pravdu v omezeni, ale v to pripade hned dam ja dalsi pro
> delphi co takhle Unicode, bez hledani komponent, jsou sice free ale
> udelejte aplikaci v unicode v Delphi :)

Ano pravda, ale bola to specificka app, na ktoru sa pytal Zbysek? Bola! :-)
btw: Osobne som Unicode prkticky nikdy nepotroboval.

> kde je v zozname
> cca >> 1.000,000 zaznamov.
> Pockejte, ale to je prece dnao tim, ze string v delphi je proste kus
> pameti a ukazatel na nej, kdezto v NET je to opravdovy objejt s
> vlastnostmi co k nemu patri. V pripade tomto si dokazu predstavit
> praci jak s unsafe kodem.

Ano, unsafe som spominal. Ale toto malo posluzit ako priklad . Pointa je v
tom, ze ak bude app zamerana na tento typ uloh, tak tym, ze ju napisem v
.NET nic neziakam.

> Ne v 2.0 se nic podstatneho podle me nezmenilo, ale paklize to myslite
> s grafikou vazne, tak urcite nepouzivate GDI nebo GDI+ to neni na
> rozumnou praci s grafikou. Tyto moznosti mate stejne jak .NET tak v
> Delphi. Paklize se rozhodnete pro DirectX tak stejne pouzivate jeho
> api jak z Delphi tak z .NET

Podla mojich info, je NET2 v tomto dost dalej. Uvidim - na buduci tyzden
zacinam testovat.
Bavim sa o aplikaciach typu Fujera, resp MS Visio, tam DirectX neni
pouzivany.

Ladeni v Delphi vs. VS
> [...]
> nem malo aplikaci, takze si to dovolim tvrdit. Nechtel jsem to sem
> psat, ale zrovna dnes jsem potreboval neco jednoducheho zmenit v
> aplikaci s Deplphi5 a musim rict strasne, po delsi dobe spustim
> aplikaci a vypadne na me sposte AV s palicky komponent, ukonceni
> Delphi taky. Tak takhle si nepredstavuji efektivni praci.
>
> S VS2003 se mi to jeste nestalo. Aplikaci prenesu na jine VS a nemusim
> nic instalovat, pokud potrebuju jen zmenit neco v kodu tak to je podle
> me hrozna vyhoda prostredi. VS2005 az na jeho zname mouchy je take o

Pisem o Delphi 7 napriklad. D5 som uz nevidel dlhe roky.
Ale plati co pisem. U Interface objektov a thread app. je problem!
Jak si vypisat kompletny objekt a jeho vlastnosti, niekolko ciest, napr.
funckia Inspect.

VS03 tiez pada! Akurat miesto hlasky AV nevypise nic.

VS03 - po prenosu app na iny PC mam problem s formama. Niekedy musism
solution X krat reloadovat aby VS rozpoznalo, ktore .CS su formom. tak asi
tak

Tiez ma na VS03 vyslovene zere vec, ze vzdy pri zmene IDE prostredia
(doinstalovanie add-on) vyresetuje nastrojove listy a mapovanie klaves.
V VS05 je tento problem uz nejak rieseny.

I dokovanie pomoxnych okien funguje v IDE prapodivne. Niekedy sa schovaju
automaticky, inokedy im treba pomahat. Vzdy presne naopak, nez sa mi to hodi
;-)

Ale vsetko su to veci, ktore sa daju nejak stravit.

Ale to naprosto zasadne pri ladeni, co mi chyba proti Delphi je:
- VS03 nezobrazuje hodnotu konstant, VS05 uz tusim ano
- neni mozne vyhodocovat vyrazy (a + b == c + d) (v Delphi je Evaluate) -
naprosto klucova vec
- neni mozne spustat metody - naprosto klucova vec
(v Delphi si pomocou tohto mozte ulozit napriklad dataset do
suboru, alebo SQL do suboru, alebo prekreslit formular kde je app pri ladeni
zamrznuta, zmenit vlastnosti komponent a vidiet ich chovanie bez nutnosti
program znovu spustit a pod.)

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)prolus.com
www.prolus.com

Win32 a .NET

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.12.2005 21:21:54

From: "Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
> Zkuzte mi napsat o jakem Delphi mluvite. Od verze 2-7 to ladeni je
> opravdu otresne. Jak si vypisete komplexni objekt a jeho vlastnosti,
> ktere jsou zase objekty? Ja jsem spokojen s VS nadmiru, nedelal jsem v

Tohle je castecne problem neexistence "reflexe" na Win32 platforme, nicmene
debugger ma vsechny potrebne informace aby si toto dokazal sestavit pro
ladeni. Souhlasim s tim ze tohle je otresne, navic pri ladeni aplikace s mnoha
thready se debugger stava nestabilnim a pracne nalezena chyba je tak opet
neodladitelna.

> [...]
> nic instalovat, pokud potrebuju jen zmenit neco v kodu tak to je podle
> me hrozna vyhoda prostredi. VS2005 az na jeho zname mouchy je take o

Mam naprosto stejne zkusenosti.

Petr Vones

MouseMove bez presunu mysiho kurzoru

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 17.12.2005 20:13:37

Ahoj,
mam formular, v nem scrollbox ve kterem je TImage, ktery je vetsi nez
form. Ted mam udelanou moznost posunu vyrezu toho image mysi pres prave
tlacitko, tj. kdyz ho drzim stisknute a tahnu mysi, image se take
posouva. Slo by nejak udelat to, ze by se image posouval, ale mysi
kurzor zustaval na miste? Tj. aby mi chodila udalost MouseMove, ale
pritom se kurzor neposouval? Zkousim hledat na googlu, ale zatim marne.

Petr

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 20:03:09

Stejne pisu aplikace pro koncove uzivatele, a pak je fuk, ze mezi mnou a
uzivatelem stoji treba obchodnik.

Cely vtip je v tom, ze aplikace ktere pisu dokazu v .NET napsat efektivneji
nez jsem to dokazal v Delphi. V tom je jadro pudla a proto jsem se ptal, na
co jsem se ptal.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Win32 a .NET

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 19:58:44

Dobry den,

> [...]

K> nedostatkami a chybami VS03 (oproti Delphi) a NET1.1 sa mi skracuje zivot.
Nezkousel jsem to, ale nemyslim ze se to zmenilo

> [...]
praci jak s unsafe kodem.

K> c) Rozne app spustane priamo z medii (CD...) .. katalogy, spustace a pod...
Priznam s eze po tomto konkretnim typu jsem nesel, nejsem schopen rici

K> 4) rozne testovacie aplikacie
Testovaci jako v jakem smyslu?

> [...]

nic instalovat, pokud potrebuju jen zmenit neco v kodu tak to je podle
me hrozna vyhoda prostredi. VS2005 az na jeho zname mouchy je take o

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.12.2005 19:29:21

From: "KasiX" <kasix(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> okrem vykonu je dovod i to, ze .NET je strasny zrut pamate.
> Riesenim by asi bolo to urobit ako COM dll win32 a volat v NET app.

Prave ze to nebude rychlejsi ;-)

Petr Vones

Win32 a .NET

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.12.2005 19:04:03

Zbysek Hlinka wrote:

> Z vetsi casti ano. Duvod je celkem prosty: nebavi me starat se o
> zakazniky (proto ani neprodavam sam Lokalizator), ale bavi me
> programovat. Navic se ucastnim na projektech, ktere jsou stejne nad
> moznosti jednoho cloveka, a zamestnavat lidi se mi take nechce (uz
> jsem si uzil dost).

Nic proti tomu - jen jestli nejsi trochu mimo realitu, kdyz tvoji zakaznici
jsou
zase jen pocitacovi zblblici a jine zakazniky nemas :-)

***

Nemam cas to tady rozepisovat , protoze to by bylo na roman, ale muj nazor
je shodny s PZ, prestoze nedelame DB aplikace, netiskneme reporty
ani nepouzivame TDbf :-)

A "skutecny" zakaznik: tomu je - me nevyjimaje - zpravidla zcela ukradeno,
v cem je co naprogramovano - hlavne kdyz dostane za svoje penize
co potreboval, bude s tim mit co nejmin potizi a v pripade potreby
dostane kvalifikovanou podporu.

Existuji samozrejme vyjimky - po nas napr. chce jeden zakaznik portovat
projekt puvodne vyvinuty v Delphi na vsechny serverovske
platformy od PC az po mainframes a chce to v Jave
(AFAIK, tak stejne jinou moznost nema)

pf

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 19:38:12

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> No bohuzel je.

No neni, kdyz byl dotaz postaven tak, jak byl postaven. Jinak, ono
tech debat kolem .NET uz byla spousta. Ja nevim, proc stale dal
rozvitet flame. Doporucuji uz to vazne ukoncit.

> Kdyz uvazis aplikaci jako zadani problemu (zapomenme ted na to, ze
> to treba musis proste rozjet na W95), tak je .NET jasna volba.
> Souhlasis?

No to nesouhlasim ani nahodou.

> Dalsi parametry ti pak upravi rozhodnuti treba prave k Win32.

Vsechny parametry jdou spolu ruku v ruce. Nejsou zadne "dalsi
parametry". Zadani je zadani.

Win32 a .NET

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.12.2005 19:31:46

Ne, neni to jasna volba, je to jen jedna z alternativ.
Treba pro mne je .NET pouzitelny jen velmi omezene, jelikoz napriklad
kvalita Firebird provideru ani zdaleka nedosahuje kvalit komponent
pro delphi (vicenasobne transakce, transakce pres vice DB, ....).

Jasna volba je to v okamziku, kde je to podminka zadani.

Mozna se Vam to zda divne, ale musim jako soukromnik
sekat programy jak Bata cvicky, cena za SW je pevna
a je jen na mne, zde pouziji .NET, nebo Win32, nebo Javu (tu nepouzivam),
nebo PHP (ano i dnes se stale nektere stranky vyplati napsat v PHP,
ale jsou to specificke pripady).

Rozhodnuti o tom, v cem provadet vyvoj aplikace o vice faktorech,
hlavnim faktorem je predpokladana doba zivota, velikost projektu,
cilova oblast (GUI, web, ....) slozeni tymu a celkove zamereni firmy.

Slavek

> [...]
> Souhlasis?
> Dalsi parametry ti pak upravi rozhodnuti treba prave k Win32.

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 17.12.2005 19:28:56

Opravdu moc poucne sledovat vasi diskuzi o nesmrtelnosti brouka. Pokud jste jen dva co tady kvakaji o jednom topicu den a pul tak si to vyrikejte po telefonu ne
bo na icq. Je mozna pro mne reseni se odhlasit z teto konference, ale ja ji nekdy budu jeste potrebovat misto toho abych se sebeukajel v delphi konferenci tim,
ze budu vsem vysvetlovat svuj nazor na .NET a ze v nem delam taky. Pokud vim, Petr Zahradnik byl tak laskavy, ze pro .NET zavedl separatni vetev konference. Rea
kce na muj mail nepiste. Radeji o nem premyslejte. A nezatezujte okoli blbostma. Diky. Hezke vanoce.

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 19:10:28

JE! srovnatelna. Mozna si to pletes jeste s .NET 1, ktery byl opravdu
citelne pomalejsi. Nezapomen, ze pri startu se to prelozi do nativniho kodu
(tedy jen start je ponekud pomalejsi) a pak uz to bezi prakticky stejne jako
program v Delphi.

> [...]

prepsat cely grid. Ted mu vnutim potrebne vlastnosti pres atribut (v
urcitych mezich, ktere jsou vsak uplne o necem jinem nez omezeni VCL).
Staci, nebo chces jeste neco? A to jsem zcela opominul distribuovana reseni,
weby a mobily, ostatne to sam pises v .NET, jak jsi zminoval.

> Jo, jo, kdyz tam narves sve COM objekty, tak to bude bezpecne
> jako fik. Notabene tu bezpecnost aplikaci u tisku pokladnich
> dokladu urcite vyuziju...

Ne, sve veci budu psat v .NET. COM pouziju jen tehdy, kdyz neni po ruce jine
reseni.

> [...]

> takove aplikace neexistuje,

OK. Malou jednoucelovku s kratkou zivotnosti beru. Byt k tomu mam vyhradu,

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2005 19:03:37

Petr Zahradnik wrote:

> Ano, to samozrejme. Ale o tom prece tato diskuse neni a nemela byt.

No bohuzel je. Ty tu celkem lehce obhajis svuj navrh. Zbysek se tu snazi
napasovet na to .NET.

Jenze tu melo jit o diskuzi na tim, na jake aplikace pouzit Win32 a na
jake .NET - a ne se tu hadat o jednom problemu.

Celkove vzato si myslim, ze je jedno kdo co pouzije, hlavne, ze je
zakaznik i on spokojen a funguje to. Je jedno, ze budes neco bastlit
pres ODBC, kdyz chces .NET tak klidne. Hlavne ze ti to zaplati.

Ja napriklad utilitky co pouzivam na Win serveru pisu jen v .NETu - je
to pohodlne a rychle (treba mam takovou util. na poslani mailu). Ale mam
i aplikace, ktere jsou ve Win32, protoze to jinak neslo. Kdyz ale
zacinam novou app. vzdy se snazim jit do .NETu, je to pohodlne a rychle
(aspon z meho pohledu). To mnozstvi zakladnich trid co ti .NET dava
nikde jinde nenajdes. Jasne, pokud mas rozjeou app. v Delphi nema smysl
je honem cpat do .NETu, jen abych vypadal skvele.

[...]

http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://photo.cincura.net/

Win32 a .NET

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 18:51:11

Tato diskusia je fakt flame, ale Zbysku par prikladov: (povodne som chcel
napisat, ze ide o "joke", ale ono bohuzial nejde)

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 18:48:45

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Petre, myslim, ze priklad ktery si uvedl byl prave na Win32 a moc
> dobre si vedel a promyslel, za jakakoli argumentace .NETem bude
> mimo. Zbysek se i presto snazit obhajit. :P

Ano, to je pravda. A ten program existuje, je jiz hotovy.

> Myslim, ze ale stejne tak najdes x jinych pripadu, kdy .NET bude
> poezie v programovani a Win32/Delphi kravina.

Ano, to samozrejme. Ale o tom prece tato diskuse neni a nemela byt.

Win32 a .NET

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2005 18:32:19

Petr Zahradnik wrote:
> [...]

se i presto snazit obhajit. :P

Myslim, ze ale stejne tak najdes x jinych pripadu, kdy .NET bude poezie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 18:17:52

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Co blbnes? Ja uznavam, ze pro Win32 je Delphi nejlepsi nastroj,
> ktery jsem videl. Jenze mi nejak unikaji duvody, proc jeste psat
> nove veci pro Win32.

A proto ti je rikam. A muzu ti napsat spousty podobnych aplikaci, abys
mel radost. Vim, ze to neocenis, vim, ze je to pro tebe uplne na nic,
ale presto ti jich jeste par reknu, nez tuto flame nasilne ukoncim:

2. CD browser - jednoducha aplikace spustitelna primo z CD na
libovolnem operacnim systemu, ktera ma za ukol prezentovat obsah CD,
umoznit uzivateli vyber tech spravnych programu, ukazovat dokumenty,
prezentovat katalog ci cenik apod. Situace, kdy se po vlozeni CD do
mechaniky zacne instalovat .NET Framework, je neprijatelna.

3. Testovaci nastroje pro testovani napriklad nejakeho pripojeneho
zarizeni, at jiz ciziho nebo mnou vyrobeneho. Zde je samozrejme take
nemyslitelne, ze prijdu k zakaznikovi jako servisni technik a jen z
duvodu, ze chci provest nejaky jednoduchy test, nainstaluji
zakaznikovi .NET Framework. Takova utilita musi byt nezavisla naprosto
na vsem, protoze jakakoliv jina soucast, na ktere by byla zavisla,
muze vysledek testovani znacne zkreslit.

> V tom pripade si stejne z internetu nic nestahne, a musi to resit
> jinak. Tak mu dam CD, a je vymalovano.

Neslo o to, co das nebo nedas, chtel jsi slyset duvody, ja jsem ti je
rekl. Zadani bylo jasne. Brzy debatu ukoncime, tak jeste par prispevku
a uz to utafnu...

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.12.2005 18:07:26

Ono ani tohle neni zcela jednoznacne, opravdu zalezi
jak aplikace pracuje z daty, pokud pres BDE klade
SQL dotazy, tak se da ocekavat i zrychleni, pokud
se ale pracuje s TTable, tak asi opravdu dojde ke zpomaleni.
V kazdem pripade tohle je zalezitost tak na tydeni konzultace
na miste, jelikoz bez znalosti struktury a okoli DB nelze
nic podstatneho sdelit.
Pokud je to pres BDE, klidne bych to nechal v prvni verzi
pres BDE a pouze zmenil providera na Interbase.
Pak bych teprve menil strukturu (ono, pokud neco funguje,
tak opravdu neni duvod na to sahat i kdyz je to ze soucasneho
pohledu udelano "divne").

Slavek

> na SQL server jen pouhym preklopenim tabulek je to
> nejjednodussi reseni, ale take "nejhorsim" beze zmeny
> aplikacni logiky to je prace mirne receno nanic (no ted kdyz
> o tom premyslim, tak kecam, muze to mit smysl prave u sitove
> aplikace, tam je paradox pekna svi.., ale jinak urcite klesne
> vykon a odezva.
>
> --
> S pozdravem,
> Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 17:59:01

Ahoj,

tak uz jen kratce opravdu jen neco, protoze musim take neco delat:

> Mam-li pouzit DBF (cizi, vlastni databazi bych na tom rozhodne
> nepostavil), pak pro ten dany ucel pouziju ODBC. Na cteni dat to
> bohate staci.

Ja bych ODBC nepouzil. Jsou s tim velke problemy.

> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-
> 8edd-aab15c5e04f5&DisplayLang=en

No ja nemyslel ja webu, psal jsi, ze je leckde, tak jsem se ptal jako
kde :-) Myslis si, ze snad neumim najit na webu framework. Zbysku, to
me mas za debila?

> [...]

instalace, royalty free, s user designerem, se spoustou komponent,
podporou skriptu v sestave, podporou carovych kodu a dalsimi ficurami.

:-)

> Co sem porad tahas velikost FW? Ten je rozsirenou soucasti OS,
> instaluje se jen napoprve. U novejsich OS pocinaje W2003 je uz
> stnadardne soucasti systemu. Takze stale zustava ten jeden duvod -
> stare krapy.

Ano, taham sem framework, protoze bez nej to nepojede.

> Vzdyt uz tu nekdo psal, ze v .NET se pisou i ovladace.

Aha :-)

> [...]

to me ale vazne nezajima.

> Prace s daty je v .NET uplne o necem jinem nez ve Win32 Delphi, a to

Pokud mi pro moji aplikaci nabizis silenost typu ODBC namisto
nativnich komponent TDbf, pak je to urcite o necem jinem. A na jina
data v te aplikaci nesaham.

Mas snad jeste nejake dalsi duvody, proc bych vyvoj teto aplikace mel
zacinat na platforme .NET?

> Puvodni otazku jsem polozil ja. Proc Win32 radeji (nekde) nez .NET?
> Ty: protoze ... se musi instalovat pomerne velky framework.
> Neblbnes? To neni argument, ten se instaluje jen jednou, a jeste v
> ramci Windows update.

No ale ta aplikace se take instaluje jen jednou. Ten zakaznik tam
treba uz nikdy v zivote nenainstaluje nic dalsiho, co by .NET
Framework pouzilo. Proc bych mu ho tam mel cpat, kdyz je tam totalne
zbytecny? Neni potreba, neni duvod to tam davat, umim to bez nej a
umim to dobre, rychle. Mam mu tam snad jeste nainstalovat nejaky
freeware jen tak z pleziru? To je jedno, ze zbytecne, ale prece jenom
jednou...

> Mozna neco nevis. Mozna to, ze .NET je v soucasnosti jedna velka COM
> aplikace. Volani COM z .NET tedy sice neni uplne kristalove ryzi
> reseni, rozhodne se ale nejedna o kockoprase. Urcite je to
> prirozenejsi nez volani COM objektu z Delphi.

No ale proc mi cpes COM? Ja nechci COM? Kdyz uz chci .NET, tak chci
cisty .NET a ne delat neco v COM a pak to nekdy predelavat. Ja vubec
nechci tu aplikaci predelavat, ona brzy chcipne, neni duvod ji
predelavat. Proste se napise, bude se prodavat, pak se zahodi. Upravy
budou jen maximalne opravy chyb, zadne zmeny COM na neco, co mozna v
budoucnu nekdy bude a nebo take ne...

Kdyz dnes okamzite mohu udelat malou aplikaci s kratkou zivotnosti v
Delphi pod Win32, kdyz vim, ze Win32 tu je znacnou vyhodou, budu delat
takovou Win32 aplikaci. Vubec me nezajimaji nejake investice do
budoucna, protoze budoucno u takove aplikace neexistuje, ani me
nezajima, ze ted tam vprasim nejaky COM a budu to chtit predelavat tri
roky po zastaveni prodeje :-) Neres prosim .NET za kazdou cenu, nema
to cenu, je to na nic. Chtel jsi aplikaci pro Win32, tady ji mas, neni
pro .NET, nepredelavej ji na .NET.

> [...]

Proc bych si zbytecne pridelaval praci? Nemusim delat .NET za kazdou
cenu, chci udelat aplikaci, prodat ji, mit malo problemu s jeji

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 17:48:35

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 17:44:09

Uznal jsem ti stare krapy (s tim, ze ja pro ne psat uz proste nechci, ale
budiz, jestlize ty ano), uznal jsem kriticky vykon. Se zbytkem vsak uz
proste nesouhlasim, protoze se jedna spise o duvody osobniho nez vecneho
charakteru, protoze se jedna o veci srovnatelne. Mam na to udelatka v
Delphi, kterymi to napisu rychle, kdezto pro .NET ta udelatka nemam. To je
cele shrnuti tvych ostatnich duvodu. A zbyva zcela nepochopitelny duvod
instalace FW. Pokud nekdo pouziva BDE, pak zaplat Pan Buh za .NET FW. Pokud
pouzivas prilinkovany kod pro praci s DBF, pak proste budu argumentovat, ze
takove udelatko nemam, kdezto z .NET se k DBF dostanu dostatecne dobre,
protoze tam to udelatko uz je samo o sobe.

> Stahovat .NET Framework neni pro kazdeho zakaznika jednoduche
> a rychle, jsou zakaznici i zcela bez internetu, maji treba
> produkcni pocitace oddelene od internetu z duvody obav z viru
> apod. Netreba o tom diskutovat, veliky .NET Framework je pro
> mnohem uzivatele problemem.

V tom pripade si stejne z internetu nic nestahne, a musi to resit jinak. Tak
mu dam CD, a je vymalovano.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Win32 a .NET

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 17.12.2005 16:58:26

Petr Zahradnik wrote:
> Jasne, ke stazeni je to malinke, 22 MB je malinke pro nejakeho
> uzivatele s Windows 95/98 s diskem 1,2 GB na notebooku? Nikoliv kvuli

Nechci se tu vyjdarovat k zadani. Ale 22MB je opravdu malinke. Stahujes
to vicemene jen jednou. I na vytacene lince to za hodinku mas doma a
nikdy jindy to stahovat nemusis. Po nainstalovani to neni o nic vetsi
nez nejaky priblbly SW na fotky (treba). Nehlede a to, ze FW nestahujes
jen pro tuto aplikaci, ale treba i pro jinou (ktera by si to jinak treba
tahla s sebou). Co se pak tyka velikosti aplikace - pokud ji distibuujes
po internetu, tak myslim, ze vysledek co dostanes z .NETu je mnohem
mensi nez z Delphi.

Pro Win95/98 je to jasne, bez kecu. ALe kdyz ma nekdo pocitac, na ktery
si muze FW dat, nevidim problem v tom vyvijet app. Nehlede na to, ze
pokud je to tvuj privatni zakaznik, tak mu muzes klidne ten FW s
apliakci poslat na CD (treba).

--
[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 17:27:43

Treba takto. Data taham podle nejakeho connectstringu, ktery mam v
konfiguraku (me aplikace, ne ODBC). No a v nem mam treba toto:
defaultdir=D:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\BORLAND SHARED\DATA

Nebo jinou cestu, dle libosti.

> Dalsi z veci je to, ze ta data mohou byt v kodu Kamenickych a
> nebo v kodu Latin II. Jak toto vyresim v .NET pres to obsolete ODBC?

Nastavis si kodovou stranku, ze ktere chces nacitat data. Napriklad pres
Encoding. Posli takovou tabulku, a ja ti vratim kod, jak jsem se do ni
dostal a vycetl stringy.

> To je kde? Ja ho nikde nevidim. Je na webu MS. Dvojka.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-
8edd-aab15c5e04f5&DisplayLang=en

Na anglicke verzi XP se stahne s Windows Update, tlacitko volitelne. Na
ceske nevim, protoze jsem ho instaloval s VS. W2000 tu kvuli tobe zkouset
nebudu, minimalne je na uvedene url.

> [...]

jen napoprve. U novejsich OS pocinaje W2003 je uz stnadardne soucasti
systemu. Takze stale zustava ten jeden duvod - stare krapy.

U novejsich verzi v ramci update.

> Pristup k jednoduchym DBF tabulkam?

Pokud je nutne je precist, neni problem. Pokud musis z nejakeho duvodu i
zapisovat, nemel by byt take zadny neprekonatelny problem. Ovladace tam
jsou.

> Pristup k hardware?

Vzdyt uz tu nekdo psal, ze v .NET se pisou i ovladace.

> Co tedy vlastne hovori pro .NET v pripade malych normalnich
> desktop aplikaci? Muzes byt konkretni?

Lepsi vyvoj z hlediska programatora, vyssi bezpecnost aplikaci, ktera je
dana uz samotnou architekturou .NET, investice do budoucna. Prace s daty je
> [...]

COM objektu z Delphi.

Jinak, pokud budes za cas neco predelavat, pak jen tu cast, ktera komunikuje

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.12.2005 17:03:16

Zbysek Hlinka wrote:> Po .NET programatorech je vsak
> [...]

a o to, jak vydelat penize, se stara de facto tvuj zakaznik = zamestnavatel?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 16:58:00

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> co se tyka podpory DBF, jse to opravdu pouze pres MDAC, ale zase
> vzhledem k Delphi(ted se bavim jako o cistem delphi kdyz ho
> nainstalujes) tak v ramci instalace frameworku musis mit
> nainstalovano MDAC, pak v Delphi je jedina moznost BDE, ktere je
> slozitosti instalace a velikosti zruba na stejne urovni.

No tak, Martine, nemuzes prece argumentovat cistymi Delphi. To neberu
jako argument. Ja Ti taky nezakazuji pro .NET komponenty tretich
stran. Diskutujme na urovni...

> Co se tyka reportu, tak zase v cistem prostredi VS je jen Crystal
> report a alespon me se v nem dela hrozne (jsem zvykly na ponekud
> jiny komfort FastReportu) ale v Delphi to neni o moc lepsi, protoze
> tam soucasti Delphi jen Quick Report a noveji Rave report. V tomto
> srovnani mi to pripada zhruba stejne.

Odpovidam totez - tohle neberu jako argument.

> Vice je ale rozdil patrny v mnozstvi preve techto doplnku napr pro
> sestavy. V .NEt pouzivam jak XtraReports od DevExpress, tak
> SharpReportShooter a jsem v podstate spokojen. V Delphi uz jen
> FastReport a taky jsem spokojen.

Bohuzel XtraReports jeste neni na takove urovni jako FastReport.
Skoda, ze neni FastReport udelany pro .NET. To by bylo suprove.

> [...]
> komponent jak jsme zvykli z Delphi. Kdybys nemel TDBF tak by se taky
> spatne pracovalo s DBF (jasne tech komponent je asi vic) Zase v .NET

No nemuzes zase argumentovat stylem "kdyby nemel TDbf" :-) Kdyby
nebyly zadne komponenty, tak si nikdo Delphi nekupuje uz od verze 1.
Na tom je to prece cele zalozene.

Win32 a .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.12.2005 16:55:35

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> PS: Jinak, celkove, muj nazor je ten, ze toto je aplikace jako sita na
> miru prave Win32 a Delphi. A pokud tvrdis, ze nikoliv, tak jednoduse

Podle toho popisu ano.

V Delphi byl clovek zvykly na standardni nefunkcnost (IDE pada - nejcasteji s
AV v DCCxy.DLL, debugger nezobrazi kde co a nekdy zatuhne uplne, pri pouziti
nejake jeste neodzkousene oblasti v RTL/VCL se to kolikrat muselo nejdrive
opravit nebo nekde stahovat dalsi doplnky a ty donekonecna zkouset atd.)
Programator byl tedy stale na rozhrani tvurce aplikace a udrzbare vyvojoveho
nastroje a jeho knihoven.

Dlouho clovek toto povazoval za normalni chovani ktere byl ochoten tolerovat,
protoze lepsi vyvojovy nastroj pro dany typ aplikaci zkratka neexistoval.

S prichodem Visual Studia se ale vec zmenila, cimz netvrdim ze je bezchybne,
ovsem elementarni veci funguji tak jak by si clovek predstavoval a platforma
jako takova nabizi podstatne komplexnejsi mnozinu hotovych a pouzitelnych
trid. Na takove vychozi podminky si asi kazdy velmi rychle zvykne a nerad se
pak pripadne vraci technologicky o mnoho let zpet, protoze je to vlastne
ztrata casu, zkusenosti a predevsim to neni ani zabava.

Snazit se za kazdou aplikaci smerovat na .NET je samozrejme nesmysl, protoze
nekdy je to opravdu neobhajitelne. Snaha by spise mela smerovat tam, abych se
uz takovymi aplikacemi nemusel pokud mozno nikdy zabyvat, zdravi mame jen
jedno :-)

Petr Vones

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 16:47:09

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Vzdyt jsem psal, ze W95 jsou duvodem. Po .NET programatorech je vsak
> ted poptavka, takze pokud ho umis, muzes si dovolit luxus takove
> zakazniky odmitnout. O prazdninach jsem si to prakticky overil.

Zbysku, prosim Te, ponech marketingova rozhodnuti na me. Diskuzi jsi
zacinal touto vetou:

Docela by me zajimaly nazory proc radeji Win32 nez .NET (samozrejme ve
verzi 2).

Takze ty nazory uz te nezajimaji, protoze se neslucuji s tvym
presvedcenim, a uz jsi tedy presel na marketingove rady, proc mame
odmitat zakazniky, abychom mohli programovat v .NET? A jsi si jisty,
ze takove rady tady nekoho zajimaji? Me rozhodne ne.

> Takze fakticky pada i duvod starych krapu (samozrejme pokud uz .NET
> umim a jsem schopen s nim generovat penize).

Ja jsem schopen penize generovat ve Win32 a take v .NET. Ve Win32
delam desktop aplikace a sluzby Windows, v .NET delam serverove
aplikace, webove sluzby a mobilni aplikace. To proto, ze nevidim svet
cernobile, nenadchnu se pro jednu vec, abych ty ostatni lety proverene
nastroje obratem ruky zahodil nejlepe spolu se zakazniky, a stale tam
vidim dost podstatny akcni radius.

> Ja ji dnes udelam rychleji v .NET. To je ale dano tim, ze uz mam
> .NET "v ruce".

No neudelas to rychleji, neudelas to vubec. Vzdyt nemas ten
reportovaci nastroj.

> Dalsim duvodem by tedy mohlo byt - "neumim .NET".

No jiste, .NET umi Hlinka, Stein a Valasek a ostatni mamlasove holt
pouzivaji (a museji pouzivat) jen Win32. A brzo skoci, protoze kdo
dela pro Win32, tak to uz vlastne neni programator. Davam ti tak
maximalne mesic, dva, a zacnes nam tu vykladat o pojidacich kolacku a
pohrdat Pascalem, ne? :-)

> Na tom trvam. Viz dalsi duvody v tomto mailu. Pro tebe osobne to
> mozna vyhodnejsi je, pro me osobne neni. Ta sama aplikace. Nicmene
> usuzuju, ze tech 20 zakazniku ti da vydelat tolik, ze ti stoji za to
> zacinat pro ne nove veci ve Win32.

Ty vzdycky o tom "zacinani novych veci pro Win32" mluvis, jako kdyby
se snad jednalo o polozeni zakladniho kamene pro Eifellovu vez. O co
ti jako jde? Ano, stoji mi za to jednim kliknutim spustit Delphi a
napsat jednoduchou aplikaci v Delphi, delam to tak 10 let, co je
Delphi na svete, a delam to rad a neni to pro me zadne utrpeni. Delphi
se mi spousti stejne rychle jako Visual Studio a zacatek jakekoliv
aplikace pro me znamena zalozeni adresare na disku. Necitim se
menecenny, ze take delam v Delphi, jsem na to hrdy. Delphi je dobry
nastroj a vzdy byl. Ze delam neco take v .NET, to je uplne jedno.
Nejsem nikde organizovanej, tak si muzu delat co chci a jak chci,
treba zacinat nove projekty v Delphi.

> Nebo dam do instalatoru (treba ClickOnce) podminku, ze je nutny
> .NET2, a on se v ramci instalace stahne a nainstaluje.

Vsak jo, ja tam dam ClickOnce podminek treba deset a nic se stahovat
nemusi. A zakaznik je happy. Zakaznik je u me na prvnim miste.

> [...]

pocitace oddelene od internetu z duvody obav z viru apod. Netreba o
tom diskutovat, veliky .NET Framework je pro mnohem uzivatele

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 16:20:42

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> S tisky je to (pokud vim) ponekud problematicke. Bud je to naprd,
> nebo drahe. Ale situace se v .NET meni velmi rychle, takze kdo
> chvili stal, uz stoji opodal.

To jsou kecy a kecy a kecy. Ja tu aplikaci potrebuji udelat ted hned a
ne se na ni dva roky chystat a hledat a obmenovat Visual Studia, abych
pak slavnostne rekl, ze jsem dva roky vyvijel super-net-aplikaci pro
priblbly tisk dokladu z usetnictvi.

Ze kdyz nekdo chvili stal, stoji opodal, to je take ptakovina.

> [...]

To je kde? Ja ho nikde nevidim. Je na webu MS. Dvojka.

> Nech na hlave, jakakoliv prvni aplikace psana v .NET 2 si jeho

No vyzada a co teda? Zakaznik me posle do haje s tim stahovanim? Nebo
si to odnesl na jiny pocitac a tam nema pripojeni k internetu?

> Pricemz to neni zadny problem. Ma-li nekdo W2000+, jako by mel i
> .NET, byt ho zatim fyzicky treba nema.

Ma-li nekdo W2K+, nema .NET Framework 2, protoze to bych o tom musel
jiste neco vedet :-)

> Kdyz ho nevyzada tva aplikace, bude to nejspis hned dalsi v poradi.
> Takze dnes komukoliv vhodne vybavenemu nainstaluju .NET i kvuli
> prdu.

To je jenom jakesi predpoklady, ktere vychazeji z tvych zkusenosti.
Rozhodne to neni pravda. Pred 14 dny jsem byl u zakaznika, ktery ma
Windows 2000 a instaloval jsem mu tam Norton Ghost 10, ktery vyzaduje
(a obsahuje) .NET Framework 1.1. Vzhledem k tomu, ze jsem ho osobne
instaloval, tak vim, ze tam dosud nebyl. Jak je stary .NET Framework
1.1? Nemel ani 1.0. Proc tedy tento zakaznik, ktery je uplne normalnim
zakaznikem a pouziva uplne normalni aplikace jako je Office a ma
pripojeni k internetu, uz nekolik let nema .NET Framework 1.0/1.1? A
ty mi ted tvrdis, ze kdyz ja dnes nekomu nedam verzi 2.0, tak zitra ji
tam da nekdo jiny? Ale, ale, ale, to jsou recicky :-)

> Jeste chvilku tu budes mlit svou mantru, a nainstaluju .NET2 vsem ve
> svem okoli, vcetne svych starych rodicu. :))) BTW - do "nikdo"
> patrim i ja. Avsak ja (a mnoho dalsich, se kterymi delam), .NET2 ma.
> ;)

Ano - a ted tu mame jadro pudla - a o tom to je - ty mas svych par
kamaradu a svych par zakazniku. Tak je znas a vis, co tam maji. Ja mam
zcela jinou skupinu zakazniku a mam jich stovky. A take dobre vim, co
oni tam maji. Nemuzes posuzovat cokoliv globalne, kdyz nemas
odpovidajici vzorek zakazniku. Navic ty vubec nedelas koncove
aplikace pro ty obycejne zakazniky, jak to muzes teda posuzovat?

> Neni. Dnes ma pevne pripojeni kdejaky duchodce (nejen v Praze, ale i
> treba v Teplicich), takze tohle neresim. Jako by mel. ;)

A jeje. Jak jsi na to prosimte prisel? To jsi nekde cetl? Jako vtip
dobre, no :-)

> - a proc. Jediny duvod, ktery tu zustava, jsou Win 95. Vse ostatni
> hovori pro .NET.

Jak vsechno ostatni? Generator tiskovych sestav? Rychlost? Velikost
vcetne frameworku? Nutnost instalovat framework? Pristup k jednoduchym
DBF tabulkam? Pristup k hardware?

> [...]

myslel, ne? Zbysku, co blbnes, jak to argumentujes?

> Napriklad pro Sineu existuje generator zapouzdreny do COM. Neni to

COM neni .NET, COM nikoho nezajima.

> sice .NET, ale rec je o me aplikaci. Mam moznost tedy obejit tisky
> (docasne, nez sezenu neco nativniho) pres COM, ale ma aplikace bude
> v .NET. A o tom bylo zadani. Kvuli knihovne tiskovych sestav tedy
> nebudu zacinat novou aplikaci ve Win32.

Ty nechces diskuzi a nazory, ty nechces nazory ostatnich, chces pouze
flame a jsi manipulator. Zbysku, to je traparna, cekal jsem, ze tohle
vsechno smerujes jen na jedno jedine, abys tu mohl prohlasovat, jak
nebudes zacinat novy projekt v nicem jinem nez v .NET. Tak nezacinej,
normalne si delej, co chces, ale neposilej tedy takhle trapne
prispevky do konference Delphi. Posilej je do konference VS.NET, tam
ti vsichni budou pritakavat.

[...]
Neexistuje ani jedna vyhoda, proc bych to mel psat v .NET, ale sam
jsem napsal mnoho nevyhod. Takovou aplikaci jednoduse napisu ted hned
v Delphi 5 pro Win32. Nejen, ze na ni nebudu muset uz sahat, ale bude
pekne mala, rychla, pojede na vsem, a bude mi vydelavat penize.
Zakaznikovi je suma fuk, jestli je to .NET nebo Win32, on pozna velke
prd. Tedy kdyz nepocitam, ze v .NET bude muset stahovat framework a
pojede to pomaleji.

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 15:54:15

Dobry den,

JS> Dostal jsem Paradox databazi a mym ukolem je prevest to do Firebird.

No ted je otazka co od toho prevodu ocekava?

Kdyz si vezmu, ze to podle tvych slov je aplikace pravdepodobne
datasetove a tabulkove zamerena, tak pokud tomu jen das jiny zdroj dat
tedy Firebird, tak ocekavam v pripade sitove aplikace pokles vykony,
ktery se urcite nebude uzivali libit.
Na lokale to nebude tak markantni.
Mam pocit ze tohle se tu uz propirali kdyzi davno a prekopat aplikaci
z Paradoxu na SQL server jen pouhym preklopenim tabulek je to
[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 15:49:50

Vzdyt jsem psal, ze W95 jsou duvodem. Po .NET programatorech je vsak ted
poptavka, takze pokud ho umis, muzes si dovolit luxus takove zakazniky
odmitnout. O prazdninach jsem si to prakticky overil. Takze fakticky pada i
> [...]

se v ramci instalace stahne a nainstaluje.

> Uz ted aplikace .NET nesplnuje podminku funkcnosti na Windows

Ano, nesplnuje.

> [...]

.NET (pokud jiz neni) mensi a jednodussi.

> vyjadrit jeste k tomu nacitani DBF
> souboru a soucasne k report nastroji s user designerem?

Uz se stalo.

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Win32 a .NET

[*] kocan(zv)ebchod(tec)cz - 17.12.2005 15:43:24

Ahojky,

> Neni. Dnes ma pevne pripojeni kdejaky duchodce (nejen v Praze, ale i treba
> Teplicich), takze tohle neresim. Jako by mel. ;)

zatim jsem to jen sledoval mirne z povzdali, ale tohle je - promin -
ptakovina. Mam okolo sebe spoustu zakazniku (a znamych dodavatelu a jejich
zakazniku), kteri proste jeste nemaji bud vubec zadne pripojeni nebo jen
pripojeni vytacenou linkou. Proc? Protoze ho ke sve praci nepotrebuji -->
instalace FW je pak opravdu nebetycny problem (pro starsi stroje).

jinak muj soukromy nazor - IMHO je toto prave taky aplikace pro Win32 (i
kdyz .NET nijak nezavrhu, vubec ne, ale TCO a ROI v tomto pripade jsou IMHO
jasne pro Win32).

KER

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 17.12.2005 15:38:58

> Zadavatel se nicmene domniva, ze rozdeleni techto velkych tabulek do
mensich logickych celku a propojeni novych entit vazbami by se negativne
odrazilo na rychlosti.

[...]

Martin Burle

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 15:30:32

Ja take. Vi nekdo o solidni .NET knihovne pro tisky? Solidni znamena i pro
male projektiky, ne monstr reseni.

> V Delphi jednoznacne pristup na DBF pro ucely tohoto
> zpracovani komponenty TDbf, tj. free, nativni, bez dalsich
> bazmeku. V .NET je to obtizne resitelne, nutnost instalovat
> MDAC, slozity pristup na jednotlive cesty primo v adresarich,
> nekompatibilita s ruznymi DBF formaty, no a proste slozity
> bazmek pro tak jednoduchy ucel.

.NET 2, VS 2005, jedna z moznosti:
> [...]

> pocitaci neni .NET Framework 2, neni pochyb.

Nech na hlave, jakakoliv prvni aplikace psana v .NET 2 si jeho instalaci
vyzada. Pricemz to neni zadny problem. Ma-li nekdo W2000+, jako by mel i
> [...]

> Kdyz ma mit generator
> sestav s user designerem, tak ma mit generator sestav s user

Napriklad pro Sineu existuje generator zapouzdreny do COM. Neni to sice
[...]

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 15:22:07

Dobry den,

> [...]

komponent jak jsme zvykli z Delphi. Kdybys nemel TDBF tak by se taky
spatne pracovalo s DBF (jasne tech komponent je asi vic) Zase v .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 14:59:40

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Dokazes si predstavit, ze me to skutecne zajima?

Tezko.

> S vyjimkou rady W95 (coz bych dnes povazoval za hodne obsolete)

Dobre, takze kdyz je takove zadani, co mam delat? Porad mi tedy, kdyz
mam napriklad v konkretnich cislech 200 zakazniku a z toho 10% pouziva
Windows 95. To je 20 zakazniku. Mam jim rict, ze jsou obsolete a at
jdou do haje? Mam tu Delphi, mam tu Visual Studio. V Delphi mam daleko
vice knihoven a aplikace bude daleko rychlejsi a komfortnejsi a lepsi.
Dokonce aplikaci v Delphi udelam rychleji. Mam zahodit 20 zakazniku se
starym operacnim systemem jen proto, ze to mohu delat v .NET?

> [...]

Jasne, ke stazeni je to malinke, 22 MB je malinke pro nejakeho
uzivatele s Windows 95/98 s diskem 1,2 GB na notebooku? Nikoliv kvuli
software za desitky tisic na vedeckou praci, ale kvuli pitomemu malemu
programku na tisk dokladu? Co blbnes, Zbysku, prober se :-)

nemas pravdu.