Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 14:47:14

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Ja si ale myslim, ze se tady nijak nepreme. Na pozadavek Windows95
> jasne rikam ne nejdo to pod .NET a tim je to jasne receno. Dalsimi
> vecmi jsem chtel jen rict, ze je to otazka toho co mam po ruce a v
> cem se mi lepe dela a pozivam casteji.

No jasne. Ja take rad delam v .NET. Jenze konkretne tohle, co jsem
popsal, delat v .NET je hole silenstvi :-)

> Jak rikam, pokud mam Delphi a rekneme FastReport, ktery povazuji sa
> skvely, tak delat to same v .NET musel bych investovat 300-1000USD
> abych si koupil nejake solidni reporty. Jen jsem chtel ukazat, ze ta
> aplikace jde udelat i .NET, s omezenim platnym pro platformu.

Coz o to, ono investice samozrejme neni az takovy problem, pokud to ma
smysl. Otazka vzdycky je, zda to ten smysl ma. Tedy zda to prinese
zisk a nejake vyhody. Nejen programatorovi, ale i zakaznikovi.
Jestlize mi to prinese vyhody, ovsem zakaznik s tim bude mit problemy,
nebude zisk a mam po investicich...

> S frameworkem je to tezka vec ano mas pravdu, ze 2.0 neni jeste k
> dispozici, ale jak jsem psal, nainstaluju si ovladace ATI a ty mi do
> systemu soupnou framework a ani se nad tim nepozastavuju. V podstate
> i dnes se FW stava soucasti OS, takze aplikaci urcite bude pribivat
> a pak se tahle nevyhoda stane vyhodou.

Framework nemusi byt nejaka nevyhoda v pripade, ze distribuujes
krabicovou verzi a nebo mas zakazniky z urcite sfery. Pokud mas
zakazniky BFU, kteri s potizemi nainstaluji aplikaci opatrenou ceskym
instalatorem a maji problem stahovat z internetu, pak se jim musis
prizpusobut.

Jinak, co se tyka toho frameworku a soucast operacniho systemu. To je
vzdycky tak trochu naivni predstava. Zatim vzdycky, nez se framework
stal soucasti operacniho systemu, vylezla nova verze frameworku. Neni
zadny duvod pro to, aby by to melo byt v budoucnu jinak :-)

> Ja tady urcite nezatracuji Win32, to ne, jen rikam v podstate to co
> tady padlo jiz nekolikrat, vsechno ma sve misto a zalezi na me jak
> si to posoudim a udelam. Co je pro me levnejsi, rychlejsi,
> udrzovatelnejsi, prehlednejsi myslim ze o tom to je.

Ano, ano, ano, proto nemam nejak moc rad tyto diskuze, protoze
nasazeni cehokoliv je treba promyslet. Proto jsem vzdy pouzival vice
databazovych systemu apod.

Win32 a .NET

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 14:32:47

Dobry den,

> [...]

to posoudim a udelam. Co je pro me levnejsi, rychlejsi,
udrzovatelnejsi, prehlednejsi myslim ze o tom to je.

Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 14:22:21

Zrovna v tomto pripade sahnu prave po .NET. Tedy pokud neni to zarizeni az
prilis stare nebo prilis male.

Jenze na Palm OS patrne nebezi Win32, ze? Me fakt zajimaji situace, kdy je
lepsi zacit psat novou aplikaci ve Win32 (tedy Win32 tam bezi) nez v .NET.
Zatim padly dva duvody: brutalni naroky na vykon v pripade her (beru, i kdyz
podminene, protoze dnesni hry stejne tahne graficka karta a ne procesor),
nebo stare hajtry (hehe).

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 17.12.2005 14:09:54

Na to se neda rici nic konkretniho.
Ono na jedne strane plati pravidlo, ze na fungujici veci se nesaha.
Na druhe strane je treba mit neco jako plan udrzby a vyvoje
a bohuzel z ani jedno z tveho popisu neplyne.
Takze je treba sestavit obe strany:
1. Naklady a minusy noveho reseni
2. Prinosy a klady noveho reseni

A k tomu neco jako seznam ocekavanych rizik.

Slavek

PS: Muj nazor je, ze DB MUSI zajistit plnohodnoutnout
integritu dat v kazdem okamziku.> Technicky samozrejme zadny problem:
> CASE Studio, reverse engineering, prevod na Firebird, doplnit
> referencni integrity a hotovo (30 min?).
>
> Snazim se ovsem zadavatele presvedcit, ze by se mel predelat
> cely datovy model, protoze takovou hruzu jsem snad v zivote
> nevidel. O nejake normalizaci ani potuchy, tabulky jsou
> velikanske, nejvetsi z nich ma dokonce 207 polozek.
>
> Zadavatel se nicmene domniva, ze rozdeleni techto velkych
> tabulek do mensich logickych celku a propojeni novych entit
> vazbami by se negativne odrazilo na rychlosti.
>
> Ja si myslim, ze to je spise naopak, ale argumenty nemam.

> [...]

Win32 a .NET

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 14:03:28

Dokazes si predstavit, ze me to skutecne zajima?

> Priklad zadani:
> Aplikace pro tisk prijmovych a vydajovych pokladnich dokladu.
> Vice druhu tiskovych sestav, ktere jsou plne uzivatelsky upravitelne.
> Nacitani dat se provadi z nekolika DBF souboru primo z
> ucetniho programu. Aplikace musi bez problemu pracovat na
> nejpomalejsich pocitacich s operacnimi systemy Windows 95 a
> vyssich. Aplikace musi byt mala (mysleno kompletni aplikace,
> nikoliv jen cast bez frameworku) pro snadne stazeni z
> internetu. A musi byt jednoduse instalovatelna bez dalsich
> nutnych pomocnych zalezitosti a naroku na kdeco.

S vyjimkou rady W95 (coz bych dnes povazoval za hodne obsolete) je to uloha
jako delana pro .NET.

Framework si uzivatel nainstaluje v ramci Windows update (no, vlastne u W95
a W98 uz ne), takze ke stazeni je to male. Instalace jednoducha - dokonce
tak, ze to staci nakopirovat na disk a spustit. Ikonky na plochu se tam
davaji jen proto, aby to uzivatel vubec nasel.

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 13:34:59

Puvodni zprava ze dne 17.12.2005:

> Prostredi:
> Delphi (W32): V podstate neni problem to udelat a to rychle a bez namahy
> Net : Problem pomale pocitace a Widows 95 ano toto je duvod, 95 nejsou
> podporovane. Co se tyce rychlosti vytvoreni dovolim si rici ze je
> stejna

Takovou aplikaci neni problem vicemene udelat v cemkoliv. Takze to
neni treba zminovat jako duvod. Bohuzel Windows 95 jsou podminkou, zde
je tedy prvni break - v .NET proste NELZE.

> Tisk:
> Delphi : jednodussi ano mam tam QuickReport, nebo nejakou
> alternativu at uz zadarmo nebo placenou ceny nizke.
> Net: Uchylny Crystal reports, IMHO neni moc pouzitelne, nahrady
> alternativni existuji, bohuzel jejich cena je nekolikanasobne vyssi,
> pri jejich pouziti tisk je slozitost stejna jako v delhi

QuickReport je na prd. V Delphi je FastReport, ktery splni zadani bez
jakychkoliv kompromisu - rychly vyvoj, uzivatelsky definovana a
menitelna sestava. Pro .NET nevim, kdyz neuvazuji o FastReport Studio,
coz je FastReport v COM - pak ovsem .NET nema vyznam. Troufnu si rici,
ze pod .NET neni nic kvalitniho a pruzneho a maleho pro tiskove
sestavy. Mozna se ale pletu, vlastne docela rad bych se mylil, tak
jsem zvedav na reakce.

> DBF:
> Delhi: Zakladni podpora pres BDE, jinak nejake alternativni
> komponenty, bez nich by to byl asi problem
> Net: Zakladni podpora pomoci MDAC, lze pristupovat stejne jako v
> delphi k temto datum, opet bez teto nutne podpory, ktera se instaluje
> v ramci frameworku by to asi nebylo jednoduche

V Delphi jednoznacne pristup na DBF pro ucely tohoto zpracovani
komponenty TDbf, tj. free, nativni, bez dalsich bazmeku. V .NET je to
obtizne resitelne, nutnost instalovat MDAC, slozity pristup na
jednotlive cesty primo v adresarich, nekompatibilita s ruznymi DBF
formaty, no a proste slozity bazmek pro tak jednoduchy ucel.

> Velikost
> Delhi: Relativne mala aplikace bez nejakych vetsich naroku
> Net: Tady je to "trochu" lepsi, aplikace je mala taky, je ovsem nutne
> mit framework

Aplikace neni jen ten EXE, ale i ten zbytek kolem, tj. ten
nezanedbatelny .NET Framework. O tom, ze dnes na zadnem pocitaci neni
.NET Framework 2, neni pochyb. O tom, ze je tedy treba ho dodat, neni
pochyb. Pro takovouto aplikaci, v jejimz zadani byl tento pozadavek,
je to tedy dalsi break. Tahat 22 MB navic jen kvuli tomu, ze jsem "in"
a delam preci jen v .NET, to neni u aplikace tohoto typu rozumne.

> Instalace:
> Delphi: v podstate neni co instalovat staci skopirovat
> Net: No tady taky, pokud mam framework na pocitaci, V .NEt snadna
> distribuce pomoci ClickOnce.

No nema .NET Framework 2 na pocitaci, proste nema. Nikdo nema :-) Je
treba pocitat s tim, ze tedy je nutne ho take stahnout, take
instalovat. Bud v ramci instalace aplikace nebo samostatne.

> [...]

stahovat .NET Framework. Kdyz ma mit generator sestav s user
designerem, tak ma mit generator sestav s user designerem.

Muzeme samozrejme vymyslet, jak to zadani pozmenit, abychom se do toho
tim .NET trefili. A pak muzeme ve velkolepem stylu udelat aplikaci,
kde uzivatel sice nebude moci menit tiskovou sestavu sam, nepojede to
pod Windows 95, na pitomy tisk dokladu to na pomalych pocitacich
pojede zalostne pomalu, bude se to z internetu stahovat pul dne,
zabere to i s frameworkem 50 MB, ale za to vsechno vsechno nepohodli
bude mit uzivatel dobry pocit - totiz bude mit aplikaci napsanou v
.NET. Ja si na web take napisu, ze to ne v .NET 2.0. To nevadi, ze si
nikdo takovou demoverzi nestahne a tedy program ani nekoupi, hlavne ze
to bude v tom dotnetu :-) Vlastne muzu pridat i MS SQL Server jako
bonus :-)

> Muj osobni zaver. Ja delam v obou prostredich a nemam s tim moralni
> problem, Jen se mi zda oproti me D7, VS 2005 uz o dost lepsi a
> vyhovuje mi k praci vice. Napr problem s balicky komponent v Delphi
> to je to nejhorsi co muze byt. Nerikam ze VS nema mouchy.

O to neslo. Dotaz znel jinak. Nemam nic proti .NET, propaguji ho.
Presto delam takoveto aplikace v Delphi. Duvody jsou jasne.

> A udelat se tam da opravdu vsechno co jsem zatim potreboval, od
> bussines aplikaci po aplikace rozpoznavani obrazu a graficke
> editory.

To se da i v Cecku nebo Assembleru :-) Ne vzdy je to ale ucelne a
rozumne.

Win32 a .NET

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 13:22:33

Dobry den,
17. prosince 2005, 12:58:06, napsal jste:

JN> je dnes

JN> Odpoved je jednoducha: prakticky u vsech, pro ktere clovek volil Win32
JN> jeste pred nastupem .net. Protoze .net zatim nedava nic navic, kvuli
JN> cemu by stalo za to opustit overene postupy a vkrocit na tenky led
JN> testovani nove technologie na zakaznicich. U serverovych aplikaci
JN> nerikam nic, ale pro ty jsem ani drive nevolil win32 a dnes s .net je
JN> tam proste o jednu moznost volby vic.

Prominte, ale v tom pripade asi pisete v cistem API ne?
.NET prostredi zatim (zapouzdruje) a doplnuje Win32 API stejne tak jako MFC, VCL.
Jenze krome toho zapuzdreni Vam dava plne objektovy pristup, ano s
VCL i MFC ho mate taky, ale o tom testovani na lidech by Borland mohl
povidat hodne se svou VCL.
Takze pro vyvoj aplikaci jste tak jako tak urcity framework pouzival a
zalezi jen jak ho nazvete a jak se rozsiruje, jak je podporovan
upravovan a podobne.

Takze proc, treba 64 bitove aplikace, treba moznosti, ktere Vam dava
reflection a dalsi vyhody at jiz jazyka ci samotneho frameworku. Ja
myslim, ze to za to stoji.

Nicmene samozrejme ze penize vynalozene na prepis stavajici aplikace
se pouhym prepisem nevrati.

Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET

Win32 a .NET

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 17.12.2005 12:58:06

> [...]

testovani nove technologie na zakaznicich. U serverovych aplikaci
nerikam nic, ale pro ty jsem ani drive nevolil win32 a dnes s .net je

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 12:49:40

Dobry den,

> [...]
PZ> pro snadne stazeni z internetu. A musi byt jednoduse instalovatelna
PZ> bez dalsich nutnych pomocnych zalezitosti a naroku na kdeco.

Ale jo, toto si dovedu predstavit, ale ted se polozme na otazku proc?

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 17.12.2005 12:23:13

> [...]
> cast z duvodu vykonu vola Win32 API. Je to sice opruz, ale budiz. Jaky z
> toho ale plyne dusledek? V okamziku, kdy budou k dispozici dostatecne
> vykonne knihovny v .NET (nebo kdy bude Win32 API volano podobne jako dnes
> DOS), mohu danou cast prepsat. Urcite to ale nevidim jako duvod psat kvuli
> tomu celou aplikaci ve Win32. Myslim, ze to vyjadruje i tve "doznani" ze
> nove veci pisete fakticky v .NET.
>
> Takze upresnim otazku: u jakych typu aplikaci je vyhodnejsi zacinat je dnes
> psat _cele_ ve Win32 oproti .NET a proc?

u aplikaciach narocnych na hw (napr. niektore hry, kde sa optimalizuje
az na urovni asm), alebo nejake specialne programy (drivery, services?),
dalej pre nejake jednoduche systemove utility moze byt vyhodnejsie
nepouzit .NET. Potom moze byt este problem so starsim a menej
vykonnym hardware a OS, kde .NET moze robit problem. Takisto
snad sw pre mobilne zariadenia, ktore su obmedzene nielen vykonovo
ale aj s ohladom na napajanie.

Pre zaujimavost: robim teraz na jednom projekte, ktory umoznuje
kompilovat MSIL kod pouzivany v .NET priamo do nativneho kodu
pre urcitu platformu (konkretne ide o Palm OS Garnet, ale generujem
si aj Win32 kod pre Visual C++). Tento system mi umoznuje pisat
NATIVNE Palm OS programy v C# jazyku podobnym sposobom
ako v C/C++, ale s vyuzitim OOP, GC, vynimiek a dalsich prednosti
C# jazyka. Vysledna aplikacia nepotrebuje ziadny .NET runtime,
akurat je priamo k aplikacii prilinkovanych zopar kB zakladnych
kniznic (ak su potrebne) pre GC a BCL (napr. string, array).

Erik Salaj

Win32 a .NET

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.12.2005 12:22:48

> [...]

pro snadne stazeni z internetu. A musi byt jednoduse instalovatelna
bez dalsich nutnych pomocnych zalezitosti a naroku na kdeco.

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 11:26:19

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 11:07:53

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Martin Radvansky
> ktorych pozadujes
> HW, ktory bude
>
> Zkuste mi popsat scenar aplikace, ktera je pod .NET skutecne
> nepouzitelna a potrebuje nejnovejsi HW vyrobeny za 2 roky?
>
> Rad se poucim, ale opravdu me nic nenapada.

Slovo "nepouzitelna" nepadlo ani v otazke ani v odpovedi. Scenar app neni
podstatny, resp. nejake mam, ale nemam cas to tu pisat.
Uz len z principu (vsadepritomna objektovost) su .NET aplikacie pomalsie
(NEtvrdim ze nepouzitelne!) nez Win32. Takze aplikacie, kde sa zpracovava
vacsie mnozstvo dat, pripadne kde sa pracuje s velkym poctom grafcikych
objektov su pomalsie, nie nepouzitalne. Ale niekedy je pouzitelna aplikacia
pre zakaznika dost malo oproti optimalnej aplikacii.
Samozrejme, typicka vec pre MS je ta, ze co nevychytali v SW dotahuju
mnozstvom supervykonneho HW a potom je cele riesenie ... ale to uz by bol
flame.

> Krome drivers a nejakych opravdu optimalizovanych veci nevidim duvod
> .NET nepouzivat. Argumety velikosti frameworku a podobne jsou dnes
> liche. Vemte si takovou drobnost, ze i ATI utility potrebuji k praci
> .NET.

Myslim, ze velkost (v dnesnej dobe) uz nikdo zkusenejsi neriesi.

btw: Samozrejme v .NET je mozne pouzit pre optimalizaciu vykonu Win32 kod,
pripadne ASM - to sme sice pod .NET, ale uz zase vo Win32. :-)

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)exactica.org

Win32 a .NET

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 17.12.2005 11:05:27

From: "Martin Radvansky" <delphiconf(zv)radvansky.net>
> Zkuste mi popsat scenar aplikace, ktera je pod .NET skutecne
> nepouzitelna a potrebuje nejnovejsi HW vyrobeny za 2 roky?
>
> Rad se poucim, ale opravdu me nic nenapada.

Patrne jde o to, ze TDBGrid v Delphi Win32 vizualne scrolluje rychleji nez
DataGrid v .NETu na stejnem pocitaci ;-) Coz je presne o tom, ze je nutne
vzdy specifikovat o jaky typ aplikace se jedna a jaka se vyzaduje provozni
spolehlivost.

Nicmene pro serverove aplikace opravdu nevidim zadny problem, naopak nektere
velmi "dobre" napsane casti jako napriklad web service v Delphi Win32 jsou
cca az 50x pomalejsi nez v .NETu. Ono nejen vykon je tim jedinym meritkem pri
hodnoceni celkove kvality aplikace pro dany ucel.

Petr Vones

Win32 a .NET

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.12.2005 10:49:01

Dobry den,
17. prosince 2005, 10:32:34, napsal jste:

> [...]

.NET nepouzivat. Argumety velikosti frameworku a podobne jsou dnes
liche. Vemte si takovou drobnost, ze i ATI utility potrebuji k praci

Jina vec je, vyuziti stavajicich investic, coz napr vzhledem k Delphi
jsou jiste nemale castky, ale opravdu by me to zajimalo, co tim
myslite.

Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET

Win32 a .NET

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 17.12.2005 10:32:34

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Zbysek Hlinka
> Petr Vones se zeptal v diskusi pro seminar:
> Na jake aplikace je jeste vyhodnejsi pouzit Win32 oproti
> normalnimu .NET
> reseni a proc?
>
> Docela by me zajimaly nazory proc radeji Win32 nez .NET
> (samozrejme ve verzi
> 2). Neresme pls Delphi vs Visual Studio, ale skutecne
> platformy Win32 vs
> .NET2.

Podla mojho nazoru nema zmysel prepisovat uz hotove app do .NET. Zabity cas
prepisovanim pravdepodobne neprinesie adekvatny zisk a vyhody.

Takze ak sa bavime o novych projektoch, tak my uz skoro vsetky nove robime v
.NET.
[...]

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 17.12.2005 10:02:06

Jan Sebelik wrote:

> [...]
>
>Ja si myslim, ze to je spise naopak, ale argumenty nemam.

Zalezi, ktere NF porusuje.
Vyssi zatez bude pri:
- SELECT - musi se nacist vice dat z disku, kdyz je porusena 2.NF
- UPDATE - muse se zapsat vice dat na disk, kdyz je porusena 2.NF
- slozitejsi aplikacni logika pokud je porusena dokonce 1.NF

Urcite je toho vice... hezke priklady spatnych Class Modelu jsou napr.
v knize Leon Starr - Executable UML, How to Build Class Models.
Pokud chcete neco teoretictejsi pak jsou tu skripta Dotazovaci jazyky
od prof. Pokorneho.

Lukas

Pocet polozek v SQL tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.12.2005 09:53:40

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.12.2005 09:05:02

Delphi 2006

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.12.2005 22:11:49

Ondrej Kelle wrote:
> {$IFDEF VER180} :-)
> Prave portujem kniznice z Delphi 7.

Tak az doimportujes, tak napis co je noveho. :)

Ja jsem zatim na D7 (taky) a nevypda to, ze bych se do Delphi hrnul. Pro
.NET jedu na VS, Win32 D7. Ale kdyby tam bylo neco super pro Win32, umm...

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/

Delphi 2006

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 16.12.2005 16:43:02

From: "Ondrej Kelle" <o.kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Prave portujem kniznice z Delphi 7.
>
> Keby mal nahodou niekto podobne problemy pri instalacii ako ja:
> http://tondrej.blogspot.com/2005/12/installing-delphi-2006.html

A uz je na svete prvni update pro Delphi 2006:
http://www.borland.com/downloads/registered/download_bds.html

Petr Vones

Delphi 2006

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 16.12.2005 15:36:31

> jen tam mimochodem, Delphi 2006 je jiz na svete. Podle
> "stareho" oznaceni by to vlastne bylo Delphi s cislem 10 :-)
>
> http://www.borland.com/us/products/delphi/
>
> What's new in Delphi 2006
> http://bdn.borland.com/article/0,1410,33411,00.html

{$IFDEF VER180} :-)
Prave portujem kniznice z Delphi 7.

Keby mal nahodou niekto podobne problemy pri instalacii ako ja:
http://tondrej.blogspot.com/2005/12/installing-delphi-2006.html

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'. - r

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 16.12.2005 12:49:55

Pricinu chyby som nezistil, ale podarilo sa mi ju obist - uz sa
neprejavuje...
Klient sa k serveru pripaja a odpaja opakovane - chyba nastavala az pri
druhom a dalsom pripojeni.
Povodne som to mal v programe (klient) takto:

SocketConnection1.Adress := IP;
... nastavenie dalsich parametrov
SocketConnection1.Connected := True;
... nejake operacie
SocketConnection1.Connected := False;

Teraz to mam takto:

SocketConnection1 := TSocketConnection.Create(nil);
SocketConnection1.Adress := IP;
... nastavenie dalsich parametrov
SocketConnection1.Connected := True;
... nejake operacie
SocketConnection1.Connected := False;
SocketConnection1.Free;

Samozrejme osetrene nejakym try-finally..
Zrejme v tom SocketConnection ostava nejaky balast...

Lucky.
Od: "Martin Nedopil" <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz>

--
Zaregistrujte si svou .EU domenu vcas. S VOLNY mate sanci byt
prvni. http://domeny.volny(tec)cz/eu/

Cestina ( ^R ^C ^E ^r ^c ^e)

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 16.12.2005 10:49:35

HI
Po aktualizaci dat na www z accessu se mi poblazni hackovane velke i male R C E, ostatni je OK
( MDB -> ADO -> ZEOS -> MySQL (utf8) v D7)
Lze negde neco nastavit?

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

OT: Koupim original Delphi 5 Professionall

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2005 10:37:09

Zdravim.
Nutne schanim delphi 5 Professional za rozumnou cenu. Samozrejme original kopii, ne upgrade, a ne upgradovanou. Nebo jen radu, kde ji sehnat. Odpovedi prosim na muj soukromy mail.
Diky.

Pripojeni na SAP

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 16.12.2005 09:10:36

Ahoj,
tento problem jsem resil pred casem, s napul uspokojivym vysledkem.
Existuji COM objekty pro volani RFC, ale musim rict ze jsem s nima docela
valcil. Maji dost problemy s praci s pameti, podle verze FrontEnd-u dochazi
k ruzne velkym memory leakum (u jedne verze i GDI leakum), coz zvlaste v mem
pripade, kdy jsem instance vytvarel z multithreadoveho TCP serveru (a pak
zahazoval), bylo dost markantni a po dni pouzivani jsem se s pameti dostal
klidne na 600 MB. Nakonec jsem to vyresil primerene velkym poolem. Pokud bys
vytvarel jednu ci nekolik instanci, ktere bys nezahazoval ale pouzival stale
dokola, nemusel by te uvedeny problem trapit.
Resilo se to udajne i primo ze SAPem, ktery ale diky tomu, ze ma .NET
connector, dale tyto knihovny nevyvijeji.

Pripadne dalsi reseni asi pres soukr. mail, tento problem nejspise netrapi
vetsinu.

From: "Pavel Gazda" <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz>
Subject: Pripojeni na SAP

> [...]
> funkci.
>
> Dostal jsem nejaky connector, bohuzel pouze pro technologii .NET.
> Pokusil jsem se vytvorit DLL v C#, (Visual studio 2003, .NET connector ),
> ale nedokazu DLL vytvorit tak, abych funkci z tohoto DLL zavolal z
> programu
> v Delphi (obecne z Win aplikace)
>
> Lze ve vyssich verzich Delphi vytvorit DLL pro .NET, ktere lze zavolat z
> Win
> aplikace ?
>
> Snad to jde udelat v C++, je to pravda ?
>
> Nejjednodussi by pochopitelne bylo pripojit se na SAP primo z Delphi 6.

Pripojeni na SAP

[*] Pavel Gazda <pavel_gazda(zv)datasw(tec)cz> - 16.12.2005 08:06:05

[...]

Muze me nekdo nasmerovat jak dal?

[...]

Snad jsem se vyjadril srozumitelne. Diky za kazdou radu.

Pavel

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2005 01:15:10

>Ostatne i kdyz bude IP nakonfigurovany (TCP ping nepotrebuje) tak staci aby
>na ceste byl inteligentnejsi aktivni prvek se zakazanym protokolem ICMP a
>ping je k nicemu.
>Z.Kalhous

Pokud nejde ping, uloz si HTML stranku nekde po internetu, ktera bude obsahovat jen "OK" tzn. soubor 2 byty a skus ho stahnout pres TCP/IP. Je to stejne rychly a pro ucel zjisteni pripojeni to staci :-)

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 16.12.2005 01:08:45

>Dobry den,
>mam maly problem - mam aplikaci, pomoci ktere se v systemu prehazuji
>nastaveni TCP/IP podle lokality, na ktere je notebook pripojen (aby bylo
>mozno komunikovat se serverem). Pripojeni je vzdy realizovano pres eth kabel
>(pripojeni rikejme "LAN ETH").
>Po pripojeni kabelu se v trayi objevi zprava, ze je pripojen LAN ETH a
>rychlost komunikace.
>Abych mohl automaticky reagovat na pripojeni kabelu potreboval bych odchytit
>prave udalost, ktera nastava pri pripojeni/odpojeni spojeni.
> [...]

Ping treba na www.nix(tec)cz, ktery by mel byt k dispozici na 100% :-), pokud neni tak je problem. Jinak ja mam na sitich DHCP servery a automaticke konfigurace sitovek, takze je jedno kam NTB prijde, vzdy se pripoji. Pokud je v ceste AP, tak jeden neduh AP klientu tu je .... i kdyz se clovek pingne na AP (nejrychlejsi odezva) nemusi to znamenat, ze jsi pripojen. Ne u jednoho se mi stalo ze zatuhne komunikace (primo v AP) mezi LAN a WLAN a je prob. A to i po update na nejnovejsi FW. Neco podobneho jsem zazil i u pevnych pripojeni (tak o 80% min) no a nakonec mobilni pripojeni. Napr. GPRS i kdyz ve skutecnosti jede, tak nekdy programy nefunguji, protoze jsou tam nekdy neskutecny odezvy. EDGE je samozrejme rychlejsi ale odezvy zase nic moc. No nakonec asi toto : musis mit kvalitni pripojeni (nejvic se osvedcilo ADSL, ne jen me) a super spravce site ktery nikdy nespi (pokud jim nejsi ty) a jistotu ze ti nikdo nezakopne o kabel (Wifi, Bluetooth ...) coz spolehlivost toho vseho i pri
nejvetsim optimismu vyjde tak mezi 90% az 99%.

Takovy veci jako je test kabelu jsem davno vzdal. Nejjistejsi (jak uz se tu dokonce na konferenci nekolikrat probiralo) je PING v aplikaci treba pred kazdou dulezitou ulohou a popr. naplanovat jeji dalsi opakovani. No a pokud jde jen o privat LAN bez netu, tak na server nebo PC ktery za nej povazujes (to uz ale dnes snad ani neexistuje vsichni chteji byt On-Line :-). A jeste si myslim, ze je zbytecny delat aplikaci ktera nastavuje system XP, kdyz v systemu vse podrebne k automatickym konfiguracim uz je, i kdyz od Mrkvosoftu.

MySql komponenty

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 15.12.2005 22:42:08

> problem s sql dotazem INSERT
> Vzdycky mi to vyhodi chybu: Can't retrieve ResultSet Data, ale
>zaznam

ty komponenty moc neznam ale odhaduju ze INSERT spoustis pres
xxx.Open - sql dotazy ktery nevraci zadny zaznam zkus zpustit pres
xxx.ExecSql

Zaregistrujte si svou .EU domenu vcas. S VOLNY mate sanci byt
prvni. http://domeny.volny(tec)cz/eu/

MySql komponenty

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2005 21:19:37

Zdarne jsem to nainstaloval, funguje to, akorat mam problem s sql dotazem INSERT
Vzdycky mi to vyhodi chybu: Can't retrieve ResultSet Data, ale zaznam
to ulozi. Nedala by se nejak chyba potlacit?
Petr

Chyba pri pouziti f-ce JclShell - ShellLinkCreate

[*] TOndrej <tondrej(zv)t-online.de> - 15.12.2005 21:17:12

> Tak jsem metodou pokus-omyl zjistil pravdepodobne chybu v JEDI knihovne JclShell - ja mam verzi
> // Last modified: $Date: 2005/02/25 07:20:16 $
> Domnival jsem se, ze kdyz chci pouzit f-ci ShellLinkCreate z teto unity, tak staci, kdyz do sve unity pridam do "uses" JclShell. Jenomze pak to nechodi.
> Povedlo se mi zjistit, ze kdyz jeste do mych "uses" pridam ComObj, tak to vsechno chodi - divne, ale je to tak - treba s tim budete mit taky nekdo nekdy problem, tak to muzete aspon vyzkouset, jestli vam to taky pomuze.

Potom to bude mozno tym, ze si nevolal CoInitialize alebo
CoInitializeEx. Kazdy thread, co chce pristupovat na COM, to musi najprv
zavolat. Po ukonceni prace zase CoUnitialize.
ComObj to prave robi v initialization/finalization, takze co sa tyka
hlavneho threadu, staci ju pridat do uses.

Chyba pri pouziti f-ce JclShell - ShellLinkCreate

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2005 20:46:45

Ahojte!
[...]
Hezky den vsem
Jirka

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.12.2005 18:58:11

> Vyjimka je na serveru odchycena a poslana klientovi.
> Tohle je vyreseno dobre.
> Nejde pritom jen o socketovou komunikaci, stejne se to chova
> pri pouziti DCOM.

Ano, je to rovnake pre sockety, DCOM, local connection, HTTP, SOAP (to som
este neskusal), alebo tiez, ak si napises nejaky vlastny transport (co ale
vyzaduje par uprav v zdrojakoch od Borlandu). Tato transparentnost je podla
mna velmi prijemna vlastnost.

Klientske aplikacie zvyknem pisat tak, aby bolo mozne menit druh transportu
a parametre spojenia - je to vyhoda pre administratora u zakaznika, ktory si
potom moze vybrat, co z toho mu najviac vyhovuje v danych podmienkach (LAN,
internet, firewally atd.)
Napriklad jeden moj projekt podporuje local connection (priamy pristup na
Interbase, vrstva appservera je pre tento ucel prilinkovana ku klientskej
aplikacii), socket connection alebo web connection (HTTP). Nastavenie si
nacita z .ini suboru pri starte.

Keby som to potreboval, asi by to slo lahko preklopit aj na uplne lokalnu
verziu bez siete, napriklad s embedded Firebird alebo nejakou lokalnou
databazou.
Logika aplikacie (databaza, appserver a klient) je od druhu transportu uplne
nezavisla.

Su k tomu zdrojaky, takze je mozne si to upravit, aby bola volitelna
kompresia, sifrovanie a podobne. DataSnap je skratka prima vec. :-)

TOndrej

Identifikace chyby pri nevytvoreni zastupce - JEDI

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.12.2005 17:39:40

> function ShellLinkCreate(const Link: TShellLink, const
> FileName: string): HRESULT;

> Muzete mi nekdo, prosim, poradit, jak si muzu ten OLE error
> code zobrazit do nejake pochopitelne podoby - vysledkem je
> nejake OBR cislo a ja z nej neumim nic vycist...

Navratovu hodnotu mozes predat procedure OleCheck, ktora v pripade chyby
vyvola vynimku:
OleCheck(ShellLinkCreate(...));

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.12.2005 17:37:15

> [...]

Nejde pritom jen o socketovou komunikaci, stejne se to chova pri pouziti DCOM.

Identifikace chyby pri nevytvoreni zastupce - JEDI

[*] Ing. Jiri Sokol <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2005 17:24:49

Ahoj vsem!
V jedne male aplikaci vytvarim zastupce na jeden "exac". K jeho tvorbe pouzivam funcki z JEDI z knihovny JclShell - ShellLinkCreate
Neznam duvod, proc mi tato fce prestala fungovat, jen vim, ze jeji navratova hodnota neni S_OK (viz help k JEDI)
No a ted ten muj problem - v helpu je napsano toto:

function ShellLinkCreate(const Link: TShellLink, const FileName: string): HRESULT;
Return Value
If the function succeeds the shortcut is created and the return value is S_OK. If the function fails the return value is an OLE error code.

Muzete mi nekdo, prosim, poradit, jak si muzu ten OLE error code zobrazit do nejake pochopitelne podoby - vysledkem je nejake OBR cislo a ja z nej neumim nic vycist...

Diky vsem za radu
Jirka

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.12.2005 16:34:20

> rozumim tomu dobre - na jednom PC bezi scktsrv.exe a na
> druhem vznikne chyba v tom samem programu (kde ale ten
> program nebezi)?

DataSnap odchyti vynimku na servri a posle text chybovej hlasky na klienta,
kde potom klientska cast kodu vyhodi vynimku EOleException s povodnym textom
zo servra.

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.12.2005 16:23:54

On Thursday, December 15, 2005 12:51 PM ,
Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> wrote:

> [...]

rozumim tomu dobre - na jednom PC bezi scktsrv.exe a na druhem vznikne
chyba v tom samem programu (kde ale ten program nebezi)?

D. Toman

Grid - slouceni bunek

> From: Dalibor Faltynek [mailto:dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz]

> existuje neco jako advanced nebo enhanced grid, kde to jde,
> ale je to za
> penize. Bohuzel si nevzpominam, kde jsem na to narazil. Bylo

TAdvStringGrid
http://www.tmssoftware.com

Grid - slouceni bunek

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 15.12.2005 15:33:00

advStringGrid todle umi (od TMS Software). Bohuzel komercni. Volne bylo kdysi ve starych casopisech chip, nicmene bez zdrojaku...

>existuje neco jako advanced nebo enhanced grid, kde to jde, ale je to za
>penize. Bohuzel si nevzpominam, kde jsem na to narazil. Bylo to trial, par >
>dnu to fungovalo a slucovat tam slo.
>Dalik.>> nevim jak sloucit bunky v gridu vodorovne i svisle.

MySql komponenty

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2005 15:16:33

Zdravim,
diky za ty komponenty, uz mi to funguje.

> akorat jsem se tam zkousel pro jistotu pripojit, ale nejak mi to neslo.
> to je ale mozna muj problem.
Je tam povinna polozka host a taky se musi vyplnit nazev databaze.
Takze cele to potom vypada takhle:
Database: mysql
HostName: localhost
Password: heslo pro pristup k db pro user
Protokol: mysql
User: root

Petr

Grid - slouceni bunek

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.12.2005 15:14:08

Ahoj,
> [...]
penize. Bohuzel si nevzpominam, kde jsem na to narazil. Bylo to trial, par

ListView a Drag&Drop

[*] Milan Bartonek <mbartonek(zv)synthesia(tec)cz> - 15.12.2005 13:45:36

Ahoj,

D6 Prof
nemuzu prijit na to, jak udelat pretazeni radku (2 sloupce) v ListView
pomoci mysi

- DragMode = dmAutomatic
- ViewStyle = vsReport
- FullDrag = True
- RowSelect = True

v OnDragOver mam Accept := (Sender = Source);

nevim co by melo byt v OnDragDrop

Dekuji

Bartonek Milan

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 15.12.2005 13:33:10

K tomu scktsrvr.exe zdrojaky nemam...

> Pusti si scktsrvr.dpr v debuggeri Delphi IDE.
>
> HTH
> TOndrej

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.12.2005 13:10:43

On Thursday, December 15, 2005 8:34 AM ,
Kalhous <kalhous(zv)eu(tec)cz> wrote:

> Ostatne i kdyz bude IP nakonfigurovany (TCP ping nepotrebuje) tak
> staci aby na ceste byl inteligentnejsi aktivni prvek se zakazanym
> protokolem ICMP a ping je k nicemu.

1) ICMP jako takove se pausalne zakazat neda (aniz by prestalo
fungovat cele IP). Cili zrejme mas na mysli zakazny odezvy na
ICMP_ECHO_REQUEST
2) neni problem 'pingat' necim jinym nez ICMP packetem. Muzes
detekovat odezvy na UDP packety, posilat ARP dotazy atd

D. Toman

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 15.12.2005 13:00:17

> [...]
>
> Ako vypatrat pricinu?

Pusti si scktsrvr.dpr v debuggeri Delphi IDE.

Access violation ... in module 'scktsrvr.exe'.

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 15.12.2005 12:51:51

Zdravim,
[...]

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 15.12.2005 10:47:18

Sloucit nejdou, ale v OnDrawCell to jde pomoci StringGrid.Canvas vykreslit
tak, aby se jevili jako sloucene, ale asi to neni "plnohodnotne" slouceni
bunek jako v Excelu. Napr. takhle spojuju 8 a 9 sloupec v prvni radku:

with (Sender as TStringGrid) do
begin
Canvas.Brush.Color := barvapozadi;
Canvas.Font.Color := barvatextu;
if (ARow=0) and (ACol=8) then
Rect.Right:=Rect.Right+(Rect.Right-Rect.Left)+1;
Canvas.FillRect(Rect);
Canvas.TextOut(Rect.TopLeft.X + 1, Rect.TopLeft.Y + 3, Cells[ACol,
ARow]);
end;

Jirka Matejka, D6prof, W2000

> nevim jak sloucit bunky v gridu vodorovne i svisle.
> (jako napr. v Excelu)
>
> Dekuji za radu
> Martin Pavera
> D5 prof.

tisk z delphi pres browser

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 15.12.2005 10:44:52

Ahoj,

Karel Vomacko napsal(a):
> nevite jak se konkretne zbavit spodniho radku ktery vklada IE na kazdou stranku kterou tiskne?

o lze zmenit v nastaveni prohlizece. nekde se tam definuje zahlavi a
zapati. nevim presne kde, IE uz dlouho nepouzivam.

Peca

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 15.12.2005 09:38:36

Kalhous wrote:

>Ostatne i kdyz bude IP nakonfigurovany (TCP ping nepotrebuje) tak staci aby
>na ceste byl inteligentnejsi aktivni prvek se zakazanym protokolem ICMP a
>ping je k nicemu.

Ten sitovy prvek by IMHO porusoval RFC.
Stejne jako servery, kde paranoidni spravce zakazal ICMP na FW. Problem
nastane napr. ve chvili, kdy se pokusite na takovy server pristoupit ze
site, ktera me mensi MTU nez vsechny routery po ceste.

Lukas

>Z.Kalhous

>__________ NOD32 1.1322 (20051214) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.eset.com
>

>__________ NOD32 1.1322 (20051214) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.eset.com

ADMIN: OT: Matematicka hadanka

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.12.2005 10:32:01

> odpustte mi a hlavne admin tento poklesek, ale tato hricka je opravdu pekna
> a programatori si urcite radi hraji.
> Jinak vsem dekuji za celorocni rady a preji krasne Vanoce a cely novy rok.
> Dalibor

To je jako vyslovena provokace nebo co? At uz tento prispevek, ktery
patri do uplne jine konference, nebo dokonce ten tvuj dalsi, kde zase
neumis ani quotovat. Tak to ber jako dve napomenuti administratora.

Matematicka hadanka

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.12.2005 10:17:35

Jiri Foldyna wrote:

> 3. Protoze v trojici existuje nejstarsi, jde o kombinaci (2, 2, 9).

Jako rodily cech bych o prvorozenem diteti, ktere ma za sourozence
mladsi dvojcata, nemluvil jako o nejstarsim, ale jen jako o starsim
potomkovi :-)

pf

Matematicka hadanka

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.12.2005 10:13:09

Je to tak.
Dalibor.

From: "Maixner Adam" <adam.maixner(zv)pvt(tec)cz>
> Zakaznik tiskne na nejake kopirce Minolte sdilene v siti, a tam se
> nezobrazuje cestina.
>
> Na zadne jine tiskarne jsem zatim na tento problem nenarazil.

FB a limit transakce

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 15.12.2005 08:23:05

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> To sice ano, ale ja to mam pro ucely vyvoje. Nechce se mi porad vymyslet
> nejaky data, takze kdyz zmenim db, vytvorim novou a timhle obecnym
> programkem si do ni presypu stary data vcetne generatoru, atd. Pokud bych
> pouzil stejny princip pri aktualizaci aplikace a db a pri vetsim poctu
> zaznamu se dostal do problemu tohoto typu, asi by to bylo dosti nemile...

presne takovyto Datapump mame hotovy a pumpujem s tim databaze o velikosti
3G a tabulky s nekolika miliony zaznamu a bez problemu, takze problem hledej
nekde u sebe..

Dal bych si pozor na ten Uniderectional = true, jak uz tady nekdo radil

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

MySql komponenty

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 15.12.2005 08:02:37

> Zdravim,
> nevite nekdo o nejakych free komponentach pro pristup a zpracovavani
> dat z MySql?
> Petr

ZEOS

http://www.zeoslib.net

http://www.sourceforge.net/projects/zeoslib

FB a limit transakce

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 15.12.2005 07:42:11

>Jsem to zkusil a spadlo to o 100 tis. zaznamu dal. Samozrejme, ze
to >muzu >prevest po castech, ale ted uz me to zajima z principu.
Proc to muze >padat

poslete sem zdrojak - takhle to jsou jenom dohady. Nekolikrat jsem
plnil na Firebirdu 1.5 tabulky ktere mely pres 100000 radku kdyz
jsem prevadel aplikace z MSDE a nevzpominam si na nejaky problem

Nesnesitelne lehka matematika: http://www.e-matematika(tec)cz

Matematicka hadanka

[*] Ing. Miroslav Vopalecky <m.vopalecky(zv)tiscali(tec)cz> - 15.12.2005 07:39:45

18,2,1 nejstarsi je vojak
Vsem uspesny novy rok a hodne zdravi i stesti
S pozdravem Mirek Vopalecky, D7 W2000

[...]

(odpoved aj oduvodnite)

OT: Matematicka hadanka

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.12.2005 07:17:18

Ahoj,
odpustte mi a hlavne admin tento poklesek, ale tato hricka je opravdu pekna
a programatori si urcite radi hraji.
Jinak vsem dekuji za celorocni rady a preji krasne Vanoce a cely novy rok.

Tak schvalne, kdo z vas mi nejrychleji odpovi:
> [...]

prevest po castech, ale ted uz me to zajima z principu. Proc to muze padat
na Out of memory? Ze by se fakt v IBX nekde neuvolnovala spravne pamet, jak
uz nekdo psal? Cim se to da zjistit?

> [...]

pouzil stejny princip pri aktualizaci aplikace a db a pri vetsim poctu
zaznamu se dostal do problemu tohoto typu, asi by to bylo dosti nemile...

Honza.

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.12.2005 21:31:48

DD,

On Wednesday, December 14, 2005 2:48 PM ,
Pavel Beranek <pavel.0(zv)tiscali(tec)cz> wrote:

> [...]
> Abych mohl automaticky reagovat na pripojeni kabelu potreboval bych
> odchytit prave udalost, ktera nastava pri pripojeni/odpojeni

v praci mam peknou knizku 'Windows networking' (nebo tak nejak) tam
je to popsany. Jelikoz sedim doma tak Ti nejsem schopnej napsat vechny
detaily. Ale od jiste verze Windows je mozne nechat se informovat o
tom kdyz pribude do systemu novy interface (a to se stane pokud eth
interface zjisti funkcni spojeni - a zvire co to vymyslelo by patrilo
odstrelit - to je totiz ta vec co zabije vsechny spojeni, ktere jsou
skrz ten interface navazanei ackoliv jsou neaktivni v dobe prepojeni
kabelu) pripadne dojde ke zmene v routingu atd. Vetsinou se k tomu
pouzivaji funkce jako WSAIoctl cili pekne pocteni na
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wcecomm5/html/wce50lrfwsaioctl.asp

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 14.12.2005 20:37:19

> Jsi si jisty?

jsem - tohle je z helpu:

Dynamic-array variables are implicitly pointers and are managed by
the same reference-counting technique used for long strings. To
deallocate a dynamic array, assign nil to a variable that
references the array or pass the variable to Finalize. Dynamic
arrays are automatically released when their reference-count drops
to zero.

Nesnesitelne lehka matematika: http://www.e-matematika(tec)cz

MySql komponenty

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 14.12.2005 20:24:52

Nevim, jestli si s tim nejak poradim, ale kazdopadne diky.
Mam totiz Delphi 2005 a nevim jak to tam nainstalovat.
Petr

MySql komponenty

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 14.12.2005 17:39:26

Asi nejlepsi by melo byt
sourceforge.net/projects/zeoslib/
akorat jsem se tam zkousel pro jistotu pripojit, ale nejak mi to neslo.
to je ale mozna muj problem.
Jsou tam dve verze 6.1.5 stable - tu jsem nainstaloval, akorat jsem v
jednom unitu musel zapoznamkovat knihovnu vclado50. Je tam jeste 6.5. -
tu jsem nezkousel (stav nekdy z minuleho tydne)

Milan D.

>>> sojokl(zv)seznam(tec)cz 14.12.2005 16:12 >>>
Zdravim,
nevite nekdo o nejakych free komponentach pro pristup a zpracovavani
dat z MySql?
Petr

Tisk a cestina

[*] Maixner Adam <adam.maixner(zv)pvt(tec)cz> - 14.12.2005 17:42:16

Ahoj,

Napsal jsem si vlastni reporty, vsechno beha jak ma +-, ale nyni nastal jeden problem.

Zakaznik tiskne na nejake kopirce Minolte sdilene v siti, a tam se nezobrazuje cestina.

Na zadne jine tiskarne jsem zatim na tento problem nenarazil.

Myslel jsem, ze BeginDoc a EndDoc odesle data na tiskarnu jako image.

Nevitem kde je problem ?

Nebo ma DC te tiskarny nastaveny jiny charset ?

Delphi 7, Prof, Win32

Diky, AMX.

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] Pavel Beranek <pavel.0(zv)tiscali(tec)cz> - 14.12.2005 17:41:51

To je dost problem, jelikoz neni v tu chvili nakonfigurovan TCP/IP, tak neni
mozne si pingnout na zadny server.
Pocitac je v tu chvili zcela odriznuty. Proto by mi nevadila ani chyba na
siti. Jde mi jen o udalost, na kterou zareaguji prenastavenim IP adres a
teprve pote si zkusim ping na server.

Pavel Beranek

SQL dotaz ruzne zaznamy

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 14.12.2005 17:39:01

Mozna by to slo
select nazev
from table
where cislo = 3 and
nazev in (select nazev from table where cislo = 5)> Potreboval bych vytvorit dotaz v tabulce kde jsou dva sloupce "nazev"
> a "cislo" a dotaz by vratil vsechny zaznamy kde "nazev" ma "cislo=x" i
> [...]

header C++

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.12.2005 17:18:34

From: "Venca Zaruba" <zaruba(zv)elastoform(tec)cz>
> Mam mozna hloupej dotaz, ale neexistuje nejaka konverze *.h_2_*.pas? nebo
> nejaky zbusob jak heder primo pouzit?

Ne, automaticka konverze je nerealizovatelna a je nutne to resit rucne.

Petr Vones

Access violation at address 0048B76E in module 'sc

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 14.12.2005 16:48:07

Zdravim,

ladim dvojicu aplikacii Centrala.exe a Pobocka.exe.

Centrala sa pripojuje na pobocku prostrednictvom TSocketConnection.

Pobocka obsahuje StatusForm - okno s informaciami o stave pre obsluhu a
RemoteDataModule s R/W property Status.
Pomocou tejto property centrala zistuje stav pobocky a ovlada ju -
nastavenim Statusu.
Pobocka na zaklade nastavenia statusu vykona nejaku cinnost a nastavi status
podla vysledku.

StatusForm ma public property Status
property Status: integer read GetStatus write SetStatus;
function TStatusForm.GetStatus: integer; begin
result := FStatus;
end;
procedure TStatusForm.SetStatus(Status:integer);
begin
FStatus := Status;
lbStatus.Caption := IntToStr(Status);
lbStatus.Refresh;
end;

//funkcie vzdialeneho modulu na ziskanie a nastavenie property STATUS - len
kopiruju StatusForm.Status
function T RemoteDataModule1.Get_Status: Integer;
begin
result := StatusForm.Status;
end;
procedure TRemoteDataModule1.Set_Status(Value: Integer); begin
StatusForm.Status := Value;
end;

Centrala obcas pri zistovani statusu pobocky vyhodi chybu:
Access violation at address 0048B76E in module 'scktsrvr.exe'. Read of
address 00000000

Priklad prikazu sposobiaceho chybu:
if SocketConnection1.AppServer.Status = 5 then ...

Na pobocke sa chyba neprejavi - zrejme to odchyti RemoteDataModule a vrati
centrale...

Viete niekto poradit ?

Lucky

MySql komponenty

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 14.12.2005 16:12:45

> [...]

nicemu, analogicky wi-fi atd. Jedina relevantni informace o pripojeni do

Pobaltske jazyky ve FB1.5

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 14.12.2005 14:54:32

Ahojte,

mel bych otazku ohledne znakove sady ve Firebird1.5. Potrebuji do tabulky dostat texty pro pobaltske jazyky (napr. znaky e, i s vodorovnou carkou nad nimi, znaky l, a, u s ocaskem dole apod.). Jakou znakovou sadu mam pouzit? Zkousel jsem Win1250 i Unicode_FSS, ale porad nic. Bezi to na WXPPro SP2.

Diky za odpoved,

Pavel Cabak
mailto:cabak(zv)cross(tec)cz

Detekce pripojeni sitoveho kabelu

[*] Pavel Beranek <pavel.0(zv)tiscali(tec)cz> - 14.12.2005 14:48:06

[...]

FR3 jak odstrankovat v TDBCross

[*] rocek(zv)dibaq(tec)cz - 14.12.2005 14:29:40

Zdravim,

chtel bych se zeptat jestli mate nekdo zkusenosti s TDBCross ve FastReport3?
Chtel bych dosahnout nasledujiciho:

Typ; Nazev; Hodnota;
A a 1
A a 2
//nova stranka
B b 1
B b 2
//nova stranka
C c 1
C c 2

TDBCross pouzivam protoze mam variabilni pocet sloupcu a zaroven nemusim resit sirku a poradi sloupcu.

Diky

Martin Rocek

Format stranky A5 a FastReport

[*] delphinpp(zv)atlas(tec)cz - 14.12.2005 13:15:10

>Mate nekdo zkusenost s tiskem z FastReportu, kdyz se jednou tiskne na A4, a pak neco jineho na A5 a pak zase A4. Je mi jasne, ze maximum tisku je A4, ale treba nekdo tiskl i na A5. Bylo vzdy vsechno OK ?

Zdar,

mam pocit ze by tomu mohli pomoct nastavenia v TfrxReportPage..ked ich
zmenis (Orientation) v OnBeforePrint evente, mohlo by to ist...niekedy
davno som s tym laboroval, takze na presne detaily si nespominam, ale
myslim, ze by to takto slo...skus..

M.

CM_DIALOGKEY sezere Enter

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 14.12.2005 12:58:44

Dobry den,

udelal jsem proceduru na message CM_DIALOGKEY, abych mohl odchytavat klavesu TAB.
V tomto okamziku vsak prestava fungovat dialogova klavesa ENTER (napr. pro zmacknuti aktualniho tlacitka).
Muzete nekdo poradit co s tim?

Procedura vypada takto:

procedure TBaseForm.CMDialogKey(var Message: TCMDialogKey);
begin
if (ActiveControl <> nil) and (FSelectComboValueOnTab or GlobalSelectComboValueOnTab) and (Message.CharCode = VK_TAB) then begin
if (ActiveControl is TJvDBLookupCombo) and (ActiveControl as TJvDBLookupCombo).ListVisible then
(ActiveControl as TJvDBLookupCombo).CloseUp(True)
else if (ActiveControl is TDBLookupComboBox) and (ActiveControl as TDBLookupComboBox).ListVisible then
(ActiveControl as TDBLookupComboBox).CloseUp(True);

Format stranky A5 a FastReport

> From: ComInn, s.r.o. Karel Horky [horky(zv)cominn(tec)cz]

> Narazili jsme na potize s tiskem ve formatu A5 pomoci
> FastReportu.

Zapomnel jsem verzi FastReportu: od 3:18, pres 3:19 stable, az po 3:19:25 - current.
Trochu zmenim i otazku:

Mate nekdo zkusenost s tiskem z FastReportu, kdyz se jednou tiskne na A4, a pak neco jineho na A5 a pak zase A4. Je mi jasne, ze maximum tisku je A4, ale treba nekdo tiskl i na A5. Bylo vzdy vsechno OK ?

Diky za jakykoliv poznatek.

Jak nastavit vyuziti pameti na serveru

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 14.12.2005 12:37:52

>Martin Nedopil napsal(a):
>Suma sumarum: nevim, jestli by podobnou bazi (cca 25GB) zvladl
>firebird, ale >MSSQL urcite ne. Proto bych byl nejradeji, kdyby si
to pratele z >Microsoftu >strcili do spic.

je to asi 14 dni co jsme byl na presentaci MS Axapta - informacniho
systemu od Microsoftu pro vetsi firmy a hadejte jaky SQL server
tento system pouziva - ano spravne Oracle

zaver o spolehlivosti MSSQL serveru si udelejte sami...

Nejlepsi priprava z matematiky ke zkouskam na VS a k maturite:
http://www.zkousky-nanecisto(tec)cz

header C++

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 14.12.2005 12:17:25

Venca Zaruba napsal(a):

> Vim o tom, ale vysledek je nepouzitelny (alespon pro mne a D7)

a tenhle?

http://www.drbob42.com/tools/headconv.htm

R.

header C++

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 14.12.2005 11:50:58

> [...]
> MaReK Olsavsky
> --

Vim o tom, ale vysledek je nepouzitelny (alespon pro mne a D7)

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 14.12.2005 11:48:33

[...]

PerfMon, kdyz vyberu nejaky citac (nevim presne ktery), ktery zobrazuje
celkovy
pocet alokovane pameti tam sice 10GB (coz je nastavena hodnota), ale
nema to valny vliv na vykon (cca 0%).

Jednou se mi povedlo nastavit aby fyzicka pamet vyskocila na 2GB, ale uz
si nepamatuju jak to bylo, ale tusim to bylo pred aplikaci SP4. Druha
instance
co tam mame pracuje mene, zpracovava mene dat, ale sama si alokuje
vice fyzicke RAM, nez ta co jede jak o zivot.

Vysledek?

Cerna magie. A to nemluvim o deadlocich, vypinanim zapinanim hyperthreadingu
(protoze to nejaky "IT senior specialist" poradil), to nemluvim o tom, ze
kdyz treba
vezmu slozite view co trva 100 radku cca 10sec, omezim to pomoci where, tak
abych dostal jen cilovou mnozinu a vykonavani se prodlouzi na cca pul hodiny
pak to cancelnu. To nemluvim o tom jak klausule top a max degree of
paralelism
+ koren mandragory zamicha s vykonem tak, ze se nestacime divit, to nemluvim
o tom, ze musime "v noci" delat rebuild indexu,protoze nam to doporucili,
ale my
tu jsme bohuzel dvacetictyrhodinovy provoz (slovy 24) takze to delame ja
nevim
kdy.

Suma sumarum: nevim, jestli by podobnou bazi (cca 25GB) zvladl firebird, ale
MSSQL urcite ne. Proto bych byl nejradeji, kdyby si to pratele z Microsoftu
strcili do spic.

Sorry, ja se potreboval vybrecet, protoze misto programovani jsem udrzbar,
restarter, reindexator a hledac chyb v pohledech, ktere dva roky fungovaly
bez chyb a naraz proste ne (samozrejme beze zmeny struktury dat).

Martin

P.S: A pamatuj, co IT specialist to vlastni jedinecny nazor na nastaveni
MS-SQL.
Takze kdyz das na nazor tri, ziskas kvalitniho kockopsa a tak roz.....
(autocensored)
instanci, ze nejlepsi bude nova instalace.

Buh s Tebou
COMMIT TRAN
GO

> [...]
>
> Nevite nekdo prosim vas proc nebo jak nastavit, aby SQL vzalo maximum co
> muze? Neni problem treba v tom ze Windows i SQL jsou instalace v ramci

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 14.12.2005 11:28:04

> Nevite nekdo prosim vas proc nebo jak nastavit, aby SQL
vzalo maximum co
> muze? Neni problem treba v tom ze Windows i SQL jsou
> [...]

KER

OT: Jak nastavit vyuziti pameti na serveru

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 14.12.2005 11:19:38

[...]

SynEdit - Undo

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.12.2005 10:53:11

14.12.2005 Stanislav ADAMCIK:
> Ahojte,

> pouzivam TSynEdit a potreboval by som spravit nejaku operaciu so suborom
> napr. zmenit velkost pismen, ale tak aby mi po tejto operacii fungovalo
> Undo.
> Poradi niekto ?

SynEdit.SelectAll;
SynEdit.Seltext := AnsiUpperCase(Synedit.SelText);

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 14.12.2005 10:48:46

Jsi si jisty? Viz nize...

{ TStringList }

destructor TStringList.Destroy;
begin
FOnChange := nil;
FOnChanging := nil;
inherited Destroy;
if FCount <> 0 then Finalize(FList^[0], FCount);
FCount := 0;
SetCapacity(0);
end;

radek3311(zv)volny(tec)cz napsal(a):

> Finalize volat nemusite

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

header C++

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 14.12.2005 10:16:19

Venca Zaruba napsal(a):
> [...]
> Mam mozna hloupej dotaz, ale neexistuje nejaka konverze *.h_2_*.pas? nebo nejaky zbusob jak heder primo pouzit?

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 14.12.2005 09:49:51

>jen bych asi na konci zavolal na to pole
>Finalize pro uvolneni stringu. Ale v tomto kovany moc nejsem takze
>spis namet na premysleni.

Finalize volat nemusite

Nejlepsi priprava z matematiky ke zkouskam na VS a k maturite:
http://www.zkousky-nanecisto(tec)cz

SynEdit - Undo

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 14.12.2005 09:19:24

[...]

Stano

header C++

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 14.12.2005 09:00:57

Dobry bezerrorovy den,
[...]

Zdravim vsechny !
Narazili jsme na potize s tiskem ve formatu A5 pomoci FastReportu. V nahledu je vsechno OK. Avsak pri tisku na laserovce OKI se prvni stranka vytiskne ve formatu A5, nasledujici se ale roztahnou na celou A4. Pri kontrolnim tisku na inkoustovce HP je vsechno OK.
Da se nejak porucit FastReportu, aby nastavoval format stranky pred tiskem kazde stranky ?

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 14.12.2005 08:54:07

No, to je celkem v poradku, jen bych asi na konci zavolal na to pole
Finalize pro uvolneni stringu. Ale v tomto kovany moc nejsem takze spis
namet na premysleni.

Jde spis o programovaci styl, takze moc nema smysl v diskuzi pokracovat.

> [...]
> for i := 0 to Length(SeznamZbozi) - 1 do
> begin
> SeznamZbozi[i].id := i;
> SeznamZbozi[i].nazev := 'nazev' + IntToStr(i);
> SeznamZbozi[i].poznamka := 'poznamka' + IntToStr(i);
> end;
>
> //vypisem napr. 280 polozku
> i := 280;
> Self.Caption := 'id: ' + IntToStr(SeznamZbozi[i].id) + ' nazev: '
> + SeznamZbozi[i].nazev;
>
> //a koncime

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

osetreni chyby v DLL

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 14.12.2005 08:03:38

Ahoj,
obracim se do plena s dotazem: Pokud pouzivam nejakou DLL, jejiz funkce a procedury volam ze sveho programu, staci abych volani prislusne funkce uzavrel do Try .. Except? Jde mi jen o to, aby program pokracoval, nepotrebuji vracet kod chyby.
Diky za potvrzeni smele myslenky.
Dalibor.

Spusteni msi balicku

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 14.12.2005 05:45:03

14.12.2005 Jiri Baudys:
> Krasny den,

> poradte mi prosim nekdo.
> Snazim se pomoci Delphi (JvShell.ShellExecute) spustit instalaci jineho
> programu z msi balicku, ale za noha mi to nejde.

Mozna kdybys napsal ten prikaz...

Vyzkousej:

uses ShellApi;

ShellExecute(0, 'Open', PChar(cesta_k_msi), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

Spusteni msi balicku

[*] Jiri Baudys <konference(zv)baudys.name> - 14.12.2005 04:40:33

Krasny den,

poradte mi prosim nekdo.
Snazim se pomoci Delphi (JvShell.ShellExecute) spustit instalaci jineho
programu z msi balicku, ale za noha mi to nejde.

diky moc

jirka

FB a limit transakce

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2005 22:35:43

ahoj,

Jan Naiser napsal(a):
> [...]

> db). Kolem 500 tis. zaznamu to spadne na oom.

> Pouzil jsem TIBQuery a ted jsem zkusil TIbDataset se stejnym vysledkem,
> akorat mi to jelo o poznani pomaleji.

na tohjle pouzij TIBSQL, ktery nedela kesovani dat do pameti.
pripadne rovnou batch (davku), z hlavy nevim, jak se to jmenuje. dalsi
moznost je pouzit externi tabulku (vytvorit, naplnit insert-select,
dropnout; v druhe databazi vytvorit a opet insert-select).

> Koukal jsem na update IBX, ale tam mi vcera server hlasil chybu, jak uz tu
> zaznelo, takze nevim, zda neni novejsi IBX jak 6.08.

myslim ze neni. btw, nemas readme k 6.08? ja mam 6.05 a vim ze jsme z
nejakeho duvodu nesli vejs. jenze si to nepamatuju, ale zajimalo by me,
co je opravenyho, jestli si treba nevzpomenu :-)

> Napada me, zda nema FB nejake omezeni poctu operaci v jedne transakci?

AFAIK ne.

> Diky, Honza.

Peca

FB a limit transakce

D6, FB 1.5, IBX 6.08

jak uz tu v jednom prispevku probehlo, mam podobny problem. V D6 pri pouziti
IBX dostavam hlasku Out of memory.

[...]

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 19:12:37

[...]

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2005 17:06:02

Mi ten odkaz funguje normalne. Kdyz tak se zkus podivat na
http://pebesoft.nazory(tec)cz
a pak tam je Ucitel - Konference.

Nejde o web aplikaci. Jde o aplikaci win32 vyuzivajici pristup k DB
Petr

Pocet radku v tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2005 16:35:35

> Jestli se chces podivat jak to vypada, tak na
> http://pebesoft.nazory(tec)cz/viewtopic.php?t=8
> Petr

Ja jsem si na to kliknul, ale je to nejaky mrtvy.
Nevadi.

Jemon bych chtel rekapitulovat svoje vychodiska.
Nikde nebylo receno, ze jde o web aplikaci.
Pak Delphi zaviram a delam v ASP.NET.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 13.12.2005 16:17:08

Vazeni, pouzivat TRecord pro tento zpusob ulozeni dat, pro to musi byt
uz OPRAVDU zavazny duvod. Napriklad desetitisice instanci ale i tehdy
bych volil instanci objektu. Je to cistejsi, udrzovatelnejsi atd,
problemy s alokaci pameti odpadaji.

> [...]
> vytvaret TObject

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2005 15:04:38

Ja se nakonec na tohle reseni vykaslal, pouzil jsem obycejne ComboBoxy.
Jinak, hlavni - hlavni formular.
Ma to fungovat takhle: Kdyz se insert_dialog - modalni okno zobrazi
maji byt v jednom ComboBoxu skolni roky, ktere jsou v DB. Druhy musi
zustat prazdny a prvni bude mit text nastavny na "Vyberte skolni rok".
Kdyz v tom prvnim vyberes v prvnim skolni rok do druheho se ti nactou
tridy, ktere jsou v danem skolnim roce podle DB. A kdyz potom vyberes
tridu z druheho ComboBoxu, tak se do tabulky zkopiruji z DB studenti,
kteri jsou v te tride zapsani.
Jestli se chces podivat jak to vypada, tak na
http://pebesoft.nazory(tec)cz/viewtopic.php?t=8
je nahled.
Jeste k tomu obrazku. Ten RadioButton tam nebude.
Petr

SOAP a Delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.12.2005 14:44:12

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> a co to napsat v Delphi jako ASP.NET Web Service Application ?

Jiste, napsat to jako ASP.NET web service (v libovolnem jazyce ci vyvojovem
nastroji) je resenim. Nicmene prvotni dotaz smeroval na Delphi Win32.

Petr Vones

SOAP a Delphi

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 14:33:46

>Je to prakticky nepouzitelne, jak z duvodu nutnosti oprav v
RTL/VCL, >tak velmi spatneho vykonu (kod je napsan dost
neefektivne, napriklad >pro praci s velkymi poli apod), je velmi
pozadu za beznymi standardy >a nepodporuje vsechy moznosti SOAP
bindingu (Document vs. Rpc). A v >neposledni rade je ve forme ISAPI
DLL coz je vetsinou zcela >neprijatelne pro instalaci na nejakem web
hostingu.

a co to napsat v Delphi jako ASP.NET Web Service Application ?

staci v menu Delphi File\New\Other...

jinak na VSNETu bezela diskuse o spatnych zkusenostech s ASP.NET
2.0 - dokonce to tam nazivaji betaverzi.

Neomezene volani na pevne linky po cele CR za pausal 399 Kc
mesicne. Jedine se sluzbou VOLNY TelefoNet.
http://telefonet.volny(tec)cz

BDE-$251E : Insufficient shared memory available

[*] Fabik Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 13.12.2005 13:03:14

Dik, ani tato kombinacia mi nejde. Radsej som sa rozhodol to prepisat bez
pouzitia BDE.

FM

> Ja nastavuji:
> MAXBUFSIZE 2048
> SHAREDMEMLOCATION 5bde
> SHAREDMEMSIZE 1096

SOAP a Delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.12.2005 12:40:47

From: "Jan Sebelik" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Nechci tady zase rozpoutavat nejakou "flamewar", jenom uprimna pochybnost.
> Pokud jsem rozumel, co tady rikal Petr Vones, tak Delphi a SOAP k sobe moc
> nepasuje. Takze pozor na slepe ulicky.
>
> Pokud se mylim, pak se omlouvam a prosim Petra o blizsi vysvetleni.

To plati bezvyhradne o webove sluzbe jako serveru psane v Delphi. Toto bych z
vlastni zkusenosti opravdu nikomu nedoporucoval a v dobe ASP.NET web services
uz predpokladam nikoho normalniho takova kombinace nenapadne.

[...]

Jina situace je Delphi Win32 aplikace jako SOAP klient. To je dnes naopak asi
jedno z realne rozumnych pouziti Delphi aplikaci v pripade ze nekdo nechce
prepisovat hotove GUI nebo ma jine padne duvody pro Win32 klienta a potrebuje
jej napojit na nejaky server (ktery uz bude psan treba v .NETu). I zde je sice
podpora dost spatna, ale pokud se server napise s ohledem na takto omezenou
podporu SOAP tak je to pak vcelku pouzitelne (od Delphi 7 vyse). Co jsem se
dival tak v Delphi 2005 se v oblasti SOAP pro Delphi Win32 nezmenilo krome
nekolika oprav fatalnich chyb (memory leak pri kazdem volani) vubec nic.

P.S. Pokud by se tema webovych sluzeb v Delphi Win32 (klient) a .NET (server)
v praxi ukazalo zajimave pro vetsi pocet lidi tak se mohu pokusit pripravit
ohledne toho nejaky prispevek do Belohradu 2006.

Petr Vones

SOAP a Delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 13.12.2005 12:16:20

From: "Martin Nedopil" <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz>
> hraju si ted se SOAP a chtel bych si neco vyzkouset.
> Nevite o nejake webservice, ktera vraci moji vnejsi
> ip adresu? Jsem za fw.

O takove primo nevim, ale podivej se do nejakych UDDI registru, treba tam
takovou najdes. Napriklad na http://www.xmethods.com/

Jine reseni je si takovou sam napsat a vystavit nekde na Internetu. Existuji
i free ASP.NET hostingy, ovsem vetsinou s omezenim na nekomercni vyuziti.

Petr Vones

SOAP a Delphi

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.12.2005 11:21:26

udelal sem ti na zkousku toto:

http://www(tec)czas(tec)cz/services/yourip.asmx

SOAP a Delphi

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 13.12.2005 11:27:52

Vzpominam si, jak jsi cestou z Belohradu mel namitky proti .NET, ze tam neni
plne objektovy pristup k datum, coz byl duvod pro odklad k prechodu do .NET.
Mezitim se mi dostalo do ruky toto:
http://www.x-tensive.com/Products/DataObjects.NET/

Dokonce v tom i neco delam, vypada to zajimave a urcite typy uloh se v tom
daji resit velmi elegantne. Takze jsem se rozhodl reagovat na namitky
ucastniku a neco malo o tom povim na blizicim se seminari. BTW1 - lehce se o
tom zminuju i na svem skoleni. BTW2 - neni to jedina objektova technologie
pro data, byl jsem pri vyberu z nekolika ruznych.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.12.2005 11:21:01

> Ja jsem uvazoval takto (tedy pokud rozumim, co je pozadovano)
> mluvime zde o knofliku TBtnTouch
> na kazdem knofliku je jedno zbozi
> kolik tech (dotykovych!) knofliku muze na formulari byt?

nekolik desitek az stovek (PageControl pripadne ScrollBox)

> co knoflik, to objekt: to neni zadna rezie

Take si myslim

Nehlede na to, ze do takto vytvoreneho Tobject (pokud nezustanu u
cisteho recordu ) lepe vidim a mohu si ho upravovat ci napriklad dedit.

BDE-$251E : Insufficient shared memory available

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 13.12.2005 11:14:35

Ja nastavuji:
MAXBUFSIZE 2048
SHAREDMEMLOCATION 5bde
SHAREDMEMSIZE 1096

M.Dvorak

>>> fabtech(zv)fabtech.sk 13.12.2005 9:39:13 >>>
Zdravim

W2003server
BDE 5.1

Mam problem so spustenim starsej app na W2003server. Na W2000-ke to
fungovalo bez problemov.
Na webe je toho relativne dost ohladom tejto chyby, ale zatial bez
vysledku.
Mali ste niekto podobny problem s uspesnym koncom ?
Menil som ako SHAREDMEMSIZE, tak aj SHAREDMEMLOCATION.

Dik za kazdu odpoved.
FM

SOAP a Delphi

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 13.12.2005 11:10:08

Ja navic potrebuju skutecne jen tu vec: zjistit svou vnejsi IP
adresu a zobrazit ji. Ano, stejne tak muzu parsovat i HTML
nejake sluzby, ktera to vraci, ale chci se zaroven do te
problematiky trosku ponorit a zkusit si to.

No, a myslim si, ze SOAP je ve sve podstate takovy,
ze kdyby bylo nejhur, tak si ten dotaz slozim pomoci Synapse,
odeslu a vysledek si rozparsuju sam. Takze je jedno v cem
se to dela. Tim samozrejme nemyslim, takove slozitosti,
kdy spojuji vysledek s datasetem a zobrazuji.

> [...]
>
> Sam jsem SOAP v Delphi nezkousel.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 11:07:42

>kolik tech (dotykovych!) knofliku muze na formulari byt?
>co knoflik, to objekt: to neni zadna rezie

myslim ze druhu zbozi bude mnohem vic nez knofliku na formulari a
pri kazde zmene prirazeneho zbozi bude muset zrusit a pote znovu
vytvorit TObject - mensi rezie je prepsat jeden integer v TAGu
knofliku.

Neomezene volani na pevne linky po cele CR za pausal 399 Kc
mesicne. Jedine se sluzbou VOLNY TelefoNet.
http://telefonet.volny(tec)cz

SOAP a Delphi

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 13.12.2005 11:03:17

Pred rokmi, ked este existovala ProCA, tak sme tam WebServices (server i
klintov) dlhy cas uspesne provozovali.
Takze v Delphi to je pouzitelne. Ale Petr ma pravdu v tom, ze v .NETu je to
jednoduchsie a bezproblemovesie.

Ale v roku 2006, pre novy projekt, to budeme pisat uz .NETu.

Pavol Kakacka
tel: +420 736622412
pavol.kakacka(zv)exactica.org

Nastaveni proxy serveru v MSIE

[*] Straka Josef <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 13.12.2005 11:00:52

Dobry den,
potreboval bych menit nastaveni proxy serveru, jeho adresu a port tak,
jak to jde v Internet exploreru. Nezna nekdo nejake elegantnejsi reseni,
ja jsem nasel moznost zmeny registru:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings
"ProxyEnable"=dword:00000001
"ProxyServer"="10.10.10.2:5555"

Delphi 2005 Personal, WinXP SP2
Straka Josef

SOAP a Delphi

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2005 10:46:25

> [...]

Sam jsem SOAP v Delphi nezkousel.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2005 10:33:34

-
[...]

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 13.12.2005 09:49:47

Ne, ja potrebuju web service (nejlepe i s WSDL) nepotrebuju
stranku, ktera mi zobrazi moje vnejsi IP, ale SOAP sluzbu.

> www.whatismyip.com ;-)

BDE-$251E : Insufficient shared memory available

[*] Fabik Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 13.12.2005 09:39:13

[...]

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 09:28:38

>pres jednoznacny identifikator potom dohledas pozadovane zbozi - at
zamyslel >> jesli by nebylo lepsi misto recordu pouzit nejakou
MemoryTable
veci >> napsanych - vyhledavani, filtrovani napojeni na DB
componenty atd.. >> kdezto nad recordem to budes muset napsat sam
> [...]

mesicne. Jedine se sluzbou VOLNY TelefoNet.
http://telefonet.volny(tec)cz

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.12.2005 08:23:43

> [...]

spoustu rezie kterou v tomoto pripade nevyuziji.

Pro tento muj pripad mi prijde lepsi reseni(jak ted psal H. Sebelik)
Me slo hlavne v prvotnim prispevku, o to proc mi zustavaji data viset v
pameti ... A jak se tomu pokud mozno vyhnout.

Diky vsem debaterum.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 08:01:16

> [...]

mesicne. Jedine se sluzbou VOLNY TelefoNet.
http://telefonet.volny(tec)cz

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2005 07:46:50

> TBtnTouch je vyhrazena komponenenta pro bezdotykovou obrazovku. Kazde
> tlacitko reprezentuje jednu polozku zbozi.

Pak by mel mit property Zbozi: TZbozi
kde
TZbozi = class ...

V destruktoru TBtnTouch staci zavolat
Zbozi.Free;

Pokud se zbozi prirazene knofliku v prubehu casu meni, pak metoda SetZbozi by mela obsahovat neco jako
if FZbozi<>nil then FZbozi.Free;
FZbozi = Value;

> Samozrejme ze toto michani neni v obecnem pripade vhodne, ale jak jsme
> vyse psal jedna se o "prvokovou funkci" kdy tlacitko ma vyhrazenou
> funkci a pozadovana funkce tlacitka se rusi s likvidaci formu...

Pokud ten knoflik lezi na formu, s likvidaci formu (rozumej formular=Owner) se automaticky likviduje knoflik. S likvidaci knofliku (viz destruktor) se automaticky uvolni jeho Zbozi.

> ZeroMemory uz dela co ma. Je potreba pocitat velikost ze skutecnostneho
> recordu nikoliv z >objektu recordu<.

S velikosti objektu to nema nic spolecneho.
Metoda Free pamet spolehlive uvolni. Tedy pokud v destruktoru uvolnime ty interni objekty, ktere jsme si sami naalokovali.

Pocet radku v tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.12.2005 07:38:24

> procedure Tinsert_dialog.DBLookupComboBox1Click(Sender: TObject);
> var rok:string;
> begin
> rok:=DBLookupComboBox1.Text;
> hlavni.MySQLQuery1.SQL.Clear;
> hlavni.MySQLQuery1.SQL.Add('select ID_Skolni_Rok from skolni_rok where
> Rok="'+rok+'"');
> hlavni.MySQLQuery1.Open;
> end;

DBLookupComboBox1.DataSource = ????
DBLookupComboBox1.DataField = ????
DBLookupComboBox1.ListSource = ????
DBLookupComboBox1.KeyField = ????
DBLookupComboBox1.ListField = ????
DBLookupComboBox1.DataSource.DataSet = ????

DBLookupComboBox1.DataSource.DataSet - jakou ma strukturu poli?
hlavni.MySQLQuery1 - jakou ma strukturu poli?

hlavni je co?
Pokud je to hlavni formular, pak je tam chyba architektury v "subordinaci" formularu hlavni - insert_dialog. Jasne hlavni je "master", insert_dialog je "slave", tedy insert_dialog "slouzi" hlavnimu formulari (k nejakemu vyberu), tedy nesmi mit "uses" na hlavni formular. Evidentne tam to "uses" je.

insert_dialog je zrejme modalni okno
K vyberu by tedy asi melo dochazet na stist tlacitka "OK", nikoli na OnClick comboboxu.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.12.2005 07:31:59

> [...]

A co s tim cislem budu delat ?
Divat se pres nej do databaze ?

Ja potrebuji mit kompletni informaci o zbozi v pameti, proto

(ZeroMemory byla jen pomocna funkce ke zjisteni stavu problemu)

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 13.12.2005 07:21:33

> [...]

mesicne. Jedine se sluzbou VOLNY TelefoNet.
http://telefonet.volny(tec)cz

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 13.12.2005 06:55:06

Jan Sebelik napsal(a):

> -
> TBtnTouch.Ukazatel, zda se, ukazuje na naposledy vlozene InfoZbozi.
> Nestacito by se tedy odkazat primo na posledni polozku List?
Ahoj

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

> [...]
vyse psal jedna se o "prvokovou funkci" kdy tlacitko ma vyhrazenou
funkci a pozadovana funkce tlacitka se rusi s likvidaci formu...
.

Jinak tato rada :

>Je spravne velikost SizeOf(TInfoCZbozi) ? Ja bych to spise >tipoval na
>SizeOf(InfoZbozi).

byla spravna
ZeroMemory uz dela co ma. Je potreba pocitat velikost ze skutecnostneho
recordu nikoliv z >objektu recordu<.

Diky

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 20:49:30

Myslim, ze uz vim, kde je problem. Je to asi v tom, jak menim ty sql
dotazy :) takova ptakovina, ze me to nenapadlo driv.
K tomu casu. Delam takovy projekt pomoci DB, maturitni projekt. Ja to
pred tim nikdy nedelal, takze s tim mam trosku problemy. :) Ale to asi
kazdy :)
Petr

Mimo to, diky za pomoc :)

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 20:25:01

2005/12/12, Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz>:
> [...]
> rok:=DBLookupComboBox1.Text;
> hlavni.MySQLQuery1.SQL.Clear;
> hlavni.MySQLQuery1.SQL.Add('select ID_Skolni_Rok from skolni_rok where

Pokud vsak misto ID_Skolni_Rok dam * jako vse, tak to probehne bez
vyjimky, ale uz je v ComboBoxu jen jedna hodnota.
> Mam tuto udalost, vse se zda byt spravne, ale prave toto vyvolava
> vyjimku DBLookUpComboBox1: Field 'Rok' not found.

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 20:22:36

Jeste pokracovani:

[...]

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 19:29:41

> Muzete mi nekdo rict, jak naplnit ten DBLookupComboBox? Ja si s tim
> hraju cele odpoledne a ted se mi podarilo do nej dostat vsechny
> hodnoty, ale nejak mi to blbne s dotazy a kdyz si z toho neco vyberu,
> tak ty ostatni polozky zmizi.

Hmm, promin.
!"nejak mi to blbne" a a nejake "dotazy", z toho moc nevim.

Popis, jak to mas propojeny:
datova tabulka , lookup tabulka, (mozna lookupfield), dblookupcombobox (nastaveni properties).

Dame to nejak dohromady.

Pises "hraju si s tim cele odpoledne", ja vidim prvni dotaz na %subj% z 7.12. 21:49. Nevim, jak moc si cenis sveho casu (nebo jak si ho pripadne ceni tvuj zamestnavatel), ale kdyz to tak pocitam, uz bys mel malem zaplacenej celej kurz - teda s trochou nadsazky. A ty si hrajes jenom s pouhym nactenim zaznamu a s pouhym DBLookupComboBox.

Modem s fugujicim CLIP

[*] m.zaplik(zv)volny(tec)cz - 12.12.2005 19:11:15

Tak jsem to zkusil do hyperterminalu a chodi to jak jsi psal. Ale jeste bude
problem v typu modemu. PINE, ktery tuto funkci ma deklarovanou se takhle
nechova. Asi tam bude pouze DTMF a ne FSK CLIP. Problem vidim ale v
TApdTapiDevice z AsyncPro od TurboPoweru. Ten mi vrati jako CallerID vlastni
cislo a ne cislo volajiciho. V terminalu informace o volajicim je.
Pravdepodobne to blbe ctou. Zkousel jsem po tom trosku jit ale ztratil jsem
se v jejich kodu. Nezkousel jste to nekdo? A Telecom za CLIP dnes jiz nic
neuctuje!!

Zaplik

> CLIP konkretne funguje na MagicXpress 1456VQE. Funkce se musi napred
> zapnout
> AT prikazem AT+VCID=1. Pak mezi prvnim a druhym RING modem sam od sebe

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 18:28:46

[...]
Prosim. Petr

hromadne nahrazeni

[*] mdelphi(zv)centrum.sk - 12.12.2005 18:10:20

Je to dost velke, tak posielam len link:
http://forum.martinkasman.sk/viewtopic.php?t=4
Popisy su v slovencine.

S pozdravom www.MartinKasman.sk

IBX, FB, Out of memory

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 12.12.2005 18:03:54

To jsem taky nekde cetl, problem je, ze ja prave potrebuju zobrazovat ty
data v DBGridu.