Pocet radku v tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 17:51:28

> Diky za informace, docela se hodi. Presel jsem tedy na ten DBCombobox,
> ale mam problem s tim, ze se mi tam zobrazuje jen jedna polozka.
> Petr

Jo, jo, to je pravda...
TDBLookupComboBox nevynuti nacteni zaznamu.

Je treba zavolat
lookupdataset.FetchAll;

IBX, FB, Out of memory

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 17:45:02

> Nerozumim co mate na mysli? Pouzivam TIBQuery na select dotazy.
> Mam misto nich pouzit TIBDataset?

Jasne, TIBQuery, TIBTable je tam jenom kvuli pofiderni zpetne kompatibilite vuci BDE.

TIBDataSet je primo odvozen od toho, co k databazi pristupuje na te nejvice "nativni" urovni - TIBCustomDataSet.
TIBDataSet je nejlepsi... :-)
Nic jinyho vubec nepouzivam.

Ale jak jsem psal - pokud je ten memory leak uz v TIBCustomDataSet, tak to nepomuze.

SOAP a Delphi

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 12.12.2005 17:18:35

www.whatismyip.com ;-)

SOAP a Delphi

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 12.12.2005 17:08:09

Ahoj,

hraju si ted se SOAP a chtel bych si neco vyzkouset.
Nevite o nejake webservice, ktera vraci moji vnejsi
ip adresu? Jsem za fw.

hromadne nahrazeni

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 12.12.2005 16:19:15

> poslouzit pole regularnich vyrazu (ktere mi opravdu v Delphi 6 moc
> chybi, pokud bychom nemeli nektere specificke pozadavky, psal bych asi v

Ale komponenty pro RegExpy do Delphi existuji. Pouzivam je. Takze nevim,
nad cim placete.

Luf

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 16:25:40

Diky za informace, docela se hodi. Presel jsem tedy na ten DBCombobox,
ale mam problem s tim, ze se mi tam zobrazuje jen jedna polozka.
Petr

hromadne nahrazeni

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2005 16:16:50

MaReK Penguin Olsavsky wrote:

> poslouzit pole regularnich vyrazu (ktere mi opravdu v Delphi 6 moc

Tady si stahni knihovnu http://anso.da.ru/regexpr.zip

pf

hromadne nahrazeni

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 12.12.2005 15:56:21

Dobry den,
znate nejakou komponentku, nebo unitu, ktera mi v textu nahradi vsechny
vyskyty daneho retezce za jiny? V jednoduchych pripadech staci
nahrazovat retezce natvrdo (idelne moci v poli predat nekolik retezcu a
v dalsim jejich nahrady), vyhodnejsi by bylo aby jako vzorek mohlo
poslouzit pole regularnich vyrazu (ktere mi opravdu v Delphi 6 moc
chybi, pokud bychom nemeli nektere specificke pozadavky, psal bych asi v
Pythonu).
S pozdravem a diky
MaReK Olsavsky

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

IBX, FB, Out of memory

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 12.12.2005 15:53:56

Nerozumim co mate na mysli? Pouzivam TIBQuery na select dotazy. Mam misto nich pouzit TIBDataset?

Po nejakych updatech jsem koukal, ale nenasel. Odkazy na borland.com hazely internal server error.

> [...]
>
> Byla by to asi dost velka nahoda, kdybys rozumel TIBQuery a kdyby chyba
> vznikala v TIBQuery, nikoli v TIBCustomDataSet, od ktereho je TIBQuery
> oddedena.
>
> Pak bys misto TIBQuery pouzil TIBDataSet a bylo by vystarano.
>
> Jak ale rikam - to byla moc velka nahoda.
>
> Co tahle nejakej update na IBX?
> Ja jsem takhle vytesil problemy s implementaci IProviderSupport, ktery je
> v zakladni verzi IBX pro D7 chybne.
> (mimochodem, nejprve jsem to vyresil upravami v kodu, pak se ukazalo, ze
> reseni v update bylo skoro stejne jako to moje)

IBX, FB, Out of memory

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 12.12.2005 15:23:26

Ahoj,

IBX komponenty maji nejaky memory leak. Neprojevoval se, pokud jsem IBQuery.UniDirectional
nastavil na true, pak to ale nebudes moci promo napojit na grid, coz by zas vadit nemuselo...

Karel Rys

peca.konference(zv)centrum(tec)cz dne 12 Dec 2005 v 14:17:

> [...]
> vypise kde je problem. A jak jsem ocekaval, pouzita pamet pri
> "refreshi" dat se neuvolnuje. Nevim, jak vnitrne funguji ty komponenty
> IBX, ale tohle by snad delat nemely, ne? Potreboval bych nejakou
> rychlou pomoc, protoze zakaznik rve az se hory zelenaji a ja nevim co
> s tim. Pouzit jinou komponentu nemuzu, protoze jak jsem koukal, tak
> jsou vsechny placeny nebo je problem s komercnim vyuzitim a ja to
> musim dneska opravit. Muzete mi prosim nekdo pomoct nejakou radou nebo
> nasmerovat na nejaky dalsi informace, ktere by me dovedly k vysledku?

IBX, FB, Out of memory

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 12.12.2005 14:34:27

Hmm a vice informaci by nebylo ?
Doporucuji update IBX, pokud bybylo ucineno.
Dale nepouzivam IBQuery, ale ibdataset (zvyk je zvyk).
IBX mam v aplikacich, ktere bezi nan stop cele tydny
bez problemu.
Jeste me napada, prohledej udalosti, co v nich delas,
bookmarky atd.

Out of memory pri 50MB, to by se nemelo stat, snad
tak pri 2 GB.

Slavek

> [...]
> http://groups.google.com/group/borland.public.delphi.database.
> interbaseexpress/browse_thread/thread/5bc7288cd9dfc172/9d34a9d

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 15:17:01

> [...]

(mimochodem, nejprve jsem to vyresil upravami v kodu, pak se ukazalo, ze reseni v update bylo skoro stejne jako to moje)

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 12.12.2005 15:14:35

To neni vubec narocne, 1x za vterinu uplne v pohode.

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

asi bude narocny (jako na rychlost apod.), takhle rychle rusit a zase
vytvaret objekty.

> Mozna je to hloupost, ale nepomohlo by:
> - create query
> - otevreni query
> - potvrzeni transakce
> - uzavreni query
> - destroy query

IBX, FB, Out of memory

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 12.12.2005 15:06:10

No, taky me to napadlo, ale to zkusim az jako krajni reseni, protoze to asi bude narocny (jako na rychlost apod.), takhle rychle rusit a zase vytvaret objekty.

> [...]

Pocet radku v tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 14:51:18

> a hotovo.
>
> Nejakym zajimavym zpusobem mi tohle nefungovalo.
> Petr

Pardon, preklep, chtel jsem hovorit o TDBLookupComboBox.

a)
dataset, fields editor, add field, lookup
Drag-Drop lookup fieldu z fields editoru na formular (nebo jiny Parent) automaticky generuje funkcni TDBLookupComboBox.

b)
TDBLookupComboBox
a property (pisu z hlavy)

FieldName (editovany field)
LookupDataSet
LookupKey (na co editovany field pripojuji)
LookupField (co se mi z lookup datasetu zobrazuje)

(Delphi - Zakladni kurz)

IBX, FB, Out of memory

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 12.12.2005 14:40:52

[...]

Diky moc predem za kazdou pomoc

Petr

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 14:34:01

> [...]
> Ale je tady taky TDBComboBox, ktery se jenom pripoji na dataset a hotovo.

Nejakym zajimavym zpusobem mi tohle nefungovalo.

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 12.12.2005 14:17:35

[...]

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

> A co muj navrh reseni :
> Nevytvaret Tlist a Pointer povesit primo na Button. a do pomocne
> property si ulozit velikost zabrane pameti a do destroy komponenty si
> dat - Freemem(Pointer,VelikostZabranePameti) ?

Takhle ne. Na to je vhodnejsi class (Delphi si delku "pamatuje" samo) a
michani dat do vizualnich prvku obvykle znacne zneprehledni kod. Nejlepsi se
mi jevi pouzit class a TObjectList a pred uvolnenovanim objektu oznamit
vizualnim komponentam, ze prvek se rusi, at se podle toho zaridi, napriklad
tak, ze do ukazatele na tridu se da nil.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 13:54:41

> A co muj navrh reseni :
> Nevytvaret Tlist a Pointer povesit primo na Button. a do pomocne
> property si ulozit velikost zabrane pameti a do destroy komponenty si
> dat - Freemem(Pointer,VelikostZabranePameti) ?

Ja se omlouvam, ale jak tak sleduju tu diskusi, pripada mi to cele nejake krkolomne.

-
proc neumistit TList primo do TBtnTouch?
-
TBtnTouch.Ukazatel, zda se, ukazuje na naposledy vlozene InfoZbozi.
Nestacito by se tedy odkazat primo na posledni polozku List?
-
proc je InfoZbozi record, nikoli class?
pak bychom jednoduce zavolali destructor (Free) a na nejake Dispose a ZeroMemory bychom se mohli uplne vykaslat.
-
Pri uvolneni pameti staci pred zrusenim TList zajistit zruseni obsazenych objektu.
Budto
for i=.... do TObject(List[i]).Free;
nebo
pouzit TObjectList (nebo jak se to jmenuje), ktery to vola automaticky.

Jak rikam, popsane reseni mi pripada dost krkolomne.

Honza
(viz nas kurz Delphi - KLIENT)

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 12.12.2005 13:34:15

Vyzkousim.

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

> [...]

na SizeOf(TInfoZbozi)

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 12.12.2005 13:15:23

Asi jsem byl spatne pochopen

Ja nevyzaduji aby bylo TBtnTouch.Ukazatel neco cteno ci zapisovano
po zruseni v TList.
Ja se jen divim ze to tam je i po Zeromemory i kdyz i podle vseho nic
byt nemelo.

Proto jsem posilal source zda je v poradku uvolnovani

> [...]

je nepripustne nasledne z/do ni cist/zapisovat pres TBtnTouch.Ukazatel.
Nebylo by od veci v UvolniSeznamZbozi projit vsechny TBtnTouch a oznamit

nastaveni fontu pri tisku z TRichEditu

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 12.12.2005 12:24:29

Jan Fiala napsal(a):

>12.12.2005 radek3311(zv)volny(tec)cz:

mam >>nastaveny font na Courier kde je kazde pismeno stejne siroke
-
pisma >>jako je nastaveno v RichEditu ?

>Nastavit v ovladaci tiskarny, aby pouzivala pismo jako bitmapu
misto >svych vestavenych vektorovych fontu

ted to zkousim na HPLJ 1300 a mam nastaveno "Poslat TrueType jako
bitmapu: Aktivovano" a stejne to je rozhozene

Internetove pripravy k prijimacim zkouskam vseho typu:
http://www.zkousky-nanecisto(tec)cz

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 12.12.2005 12:06:03

> Jestli neco vynulujete ZeroMemory a pak tam prectete neco jineho nez 0, tak
> nekde v programu mate zasadni chybu.
>
> ZeroMemory vubec nemusite volat, staci blok uvolnit pomoci Dispose. Hlavni
> ale je do takto uvolnene pameti uz nepristupovat, protoze riskujete Access
> Violation.

Pamet plnim takto

//-------------------------------------------

Var
B:TBtnTouch;
s,i:integer;
TlZbozi : Tlist;
P: PInfoZbozi;

begin

B:=TBtnTouch.Create(PanelBtnPolozky) ;
New(P);
P^.CENA_ZBOZI_A:=100;
P^.TEXT_POLOZKA:= 'rucnik';

TlZbozi.Add(P);
B.Ukazatel:=P; // Zde prirazuji pointer z Tlist i Button.Ukazatel

//------------------------------------------

a pamet uvolnuji nasledujicim zpusobem

procedure UvolniSeznamZbozi;
Var P:PInfoZbozi;
v,i:integer;
begin
if not Assigned(TlZbozi)

then begin
MessageDlg('Objekt neni k dispozici', mtWarning, [mbOK], 0);

for i:=0 to TlZbozi.Count-1 do
begin

P:=TlZbozi.Items[i];
Windows.ZeroMemory(P,SizeOf(TInfoCZboziSuroviny));
Dispose(P);

FreeAndNil(TlZbozi);

//-----------------------------------------------------------------

logicky by se po tomto uvolneni nemelo pres Button.Ukazatel nic mimo nul
ukazovat.

Diky za pomoc

nastaveni fontu pri tisku z TRichEditu

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.12.2005 11:39:35

> [...]

> ZeroMemory, tak kdyz po tomto zruseni pouziji opet "Button.Ukazatel"
> hodnoty jsou tam, i kdyz by mely byt zrusene (vynulovane pomoci

Po zavolani Dispose se blok pouze oznaci jako volny, takze s velkou
pravdepodobnosti blok pak pri cteni dostanete to stejne, jak pred zavolanim
Dispose.
[...]

Modem s fugujicim CLIP

CLIP konkretne funguje na MagicXpress 1456VQE. Funkce se musi napred zapnout
AT prikazem AT+VCID=1. Pak mezi prvnim a druhym RING modem sam od sebe
posle:

DATE = #### <datum>
IME = ### < ??? >
NMBR = ######### <volajici cislo>
ADDN_NMBR= ######## <tento telefon>
MESG = ###### < ??? >
MESG = ##### < ??? >
MESG = ####################################### < ??? >

Takhle to chodi z Bluetone, polozky ??? nevim, co znamenaji. U Telecomu bych
se nedivil, kdyby informace o volajicim cislu poskytoval za extra pausal.
Naivne se domnivam, ze kazdy modem, ktery zna prikaz AT+VCID umi CLIP.

Pointer v komponente nebo samostatny Tlist

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 12.12.2005 11:00:17

Ahoj

Resim nasledujici problem

mam vlastni kompentu typu Button s vlastnosti "Ukazatel" typu Pointer.

Vytvarim nove zaznamy pomoci New(MujRecord), a vkladam jeji ukazatele do
Tlist a zaroven vkladam tento ukazatel do pointeru "Ukazatel" v
komponente Button. Pri stisku tlacitka pak pomoci tohoto ukazatele
pracuji s hodnotami v MujRecord.
[...]

Je to proste zbytek v pameti nebo to delam spatne ??

Jeste me napadlo reseni
Nevytvaret TList, odkaz ukladat pouze do "Button.Ukazatel" a do
dalsiho udaje SizeOf(MujRecord) a pri Destroy komponenty tuto strukturu
uvolnovat.

jake reseni je nejvhodnejsi ?

Jirka

[...]

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 12.12.2005 10:53:51

[...]

Internetove zkousky nanecisto pro vsechny typy skol:
http://www.zkousky-nanecisto(tec)cz

Pocet radku v tabulce

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.12.2005 10:13:23

> Nerikam, ze to musim ukladat do nejakeho pole. Pomoci prochazeni
> nacitam data napriklad do ComboBoxu, nebo to pouzivam nejak podobne.
> Petr

Samozrejme, to je mozne.
Ale je tady taky TDBComboBox, ktery se jenom pripoji na dataset a hotovo.

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 12.12.2005 09:12:54

9.12.05, lelicek(zv)volny(tec)cz <lelicek(zv)volny(tec)cz>:
> Otazkou je, proc to chces do toho pole kopirovat?
> Data jiz na klientovi mas v pameti, jejich ukladani do pole,
> pokud to neni na neco uzitecneho (napr. do nejakeho listu, ...)
> je jen dalsi spotreba pameti !
> Dataset muzes prochazet (dle jeho typu i obousmerne) stejne dobre
> jako pole.

Nerikam, ze to musim ukladat do nejakeho pole. Pomoci prochazeni
nacitam data napriklad do ComboBoxu, nebo to pouzivam nejak podobne.
Petr

TWebBrowser a MTA (Was: tisk z delphi pres browser

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 12.12.2005 08:24:25

V knize programujeme v COM a COM + od D. Kracmare je vyslovne uvedeno:
"Vsechny komponenty realizujici ruzne ovladaci prvky musi byt oznaceny
atributem Apartment. Pouzivani funkci Win32 API vyzaduje, aby kod, tvorici
uzivatelske rozhrani, byl svazan s konkretnim threadem".

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.12.2005 08:15:59

Anton Kukura wrote:

> skus si zalozit novy project, a na
> formular placni TWebBrowser. Vse bezi bez problemov.
> Potom pridaj CoInitFlags := COINIT_MULTITHREADED pred
> Application.Initialize a uz to generuje AV.

Mas pravdu: vyzkousel jsem si to a chova se to stejne.
Skonci to na chybu RPC_E_CANTCALLOUT_ININPUTSYNCCALL
(8001010D) v metode TOleControl.HookControlWndProc
pri volani IOleInPlaceObject.GetWindow. VCL pak raisne tu
exception.

***

Vypada to, ze zadne visualni ActiveX nelze pouzit v MTA
resp. nesmi mit parent window vytvorene v MTA.
A taky to vypada, ze v Delphi se tim zabyvali akorat rusove
http://groups.google.com/group/fido7.ru.delphi/browse_frm/thread/910b31d0daf00fd3/71a2591f7f1dee29?lnk=st&q=TWebBrowser+MTA+STA+Delphi&rnum=2&hl=en#71a2591f7f1dee29

pf

onPaint na MDIForm

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 12.12.2005 07:37:32

Da, ale je to ponekud slozitejsi - musis to zachytit ve zprave
WM_ERASEBKGND.

procedure TMyForm.CreateWnd;
begin
inherited CreateWnd;
FNewClientProc := Classes.MakeObjectInstance(ClientWndProc);
FOldClientProc := Pointer(GetWindowLong(ClientHandle, GWL_WNDPROC));
SetWindowLong(ClientHandle, GWL_WNDPROC, LongInt(FNewClientProc));
end;

procedure TMyForm.ClientWndProc(var Msg: TMessage);
var
_ClientRect: TRect;
C: TCanvas;
EdgeHeight: integer;
begin
case Msg.Msg of
WM_ERASEBKGND:
begin
//Tady si kresli, ale pamatuj, ze musis vykreslit celou plochu nebo
volat CallWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle, Msg.Msg, Msg.wParam,
Msg.lParam), coz zpusobi korektni vykresleni pozadi, ale muze to zpusobit
nezadouci blikani
Msg.Result := CallWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle, Msg.Msg,
Msg.wParam, Msg.lParam);

skryti property v odvozene tride

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 12.12.2005 05:54:34

11.12.2005 Vlastimil Burian:
> No retezec 'TCustomClass' se ani ve VCL ani v JCL nevyskytuje. Tak nevim
> tedy ... [Delphi 7 Enterprise, 7.1 update]

Otevri si unitu napr. StdCtrl.PAS
Podivej se, jak je definovan TCustomStaticText a od nej odvozen
TStaticText

skryti property v odvozene tride

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.12.2005 00:01:44

Puvodni zprava ze dne 11.12.2005:

> No retezec 'TCustomClass' se ani ve VCL ani v JCL nevyskytuje. Tak
> nevim tedy ... [Delphi 7 Enterprise, 7.1 update]

Hledej TCustom... cokoliv... on tim chtel rict, ze se to resi vzdy
mezitridou TCustomXXX a z ni teprve odvozujes TXXX a urcujes si, ktere
vlastnosti maji byt viditelne...

skryti property v odvozene tride

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 11.12.2005 23:53:18

No retezec 'TCustomClass' se ani ve VCL ani v JCL nevyskytuje. Tak nevim
tedy ... [Delphi 7 Enterprise, 7.1 update]

> Resi se to pomoci TCustomClass
> Podivej se do zroju VCL

Firebird 1.5.2 Embedded

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2005 22:18:43

> A jakou to hodi chybu? Mas nastaveno pouziti embedded?

Co tim myslis, nastavit pouziti embedded? Zatim jsem se vsude docetl ze ma
stacit zkopirovani prislusne dll k aplikaci.

Jinak - ted mi to zacalo fungovat, ale je to zahada, alespon pro me..

Takto vypada kod, kde se pripojuji k DB:
with AppDM.mainDB do begin
Connected:=False;
DatabaseName := SetupGrpDB.DBlocation;
Params.Clear;
Params.Add('user_name='+SetupGrpDB.UserName);
Params.Add('password='+SetupGrpDB.Pwd);
Params.Add('lc_ctype=WIN1250');
Connected:=True;
LogErrorMessage('AppIni','Initialize',
Format(RS_ErrorOnDBconnect,[SetupGrpDB.DBlocation]) +
#13#13 +
RS_RunInCfgMode);
cfgMode := True;
end;

Jak je videt, do logu jsem nevypisoval konkretni chybu, ale jen prosty
nezdar pripojeni, doposud zavada vzdy spocivala v nebezicim serveru, nebo
chybne ceste k DB. Ted jsem tam pridal kod On E: Exception do..., abych si
vypsal presnou hlasku, a ejhle, zacalo vse fungovat, a funguje to ted i bez
te hlasky. Hral jsem si s tim marne uz pred casem, odlozil problem, a
vida, stacilo napsat do konfery a uz to jede ;).
Ducharina... je to jako s lekarem, pouha navsteva kolikrat cloveka vyleci
... kazdopadne diky :-)

MB

Firebird 1.5.2 Embedded

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 11.12.2005 21:42:15

Firebird CZ: http://groups.google.com/group/firebird_cz

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/

Firebird 1.5.2 Embedded

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2005 21:21:49

[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 11.12.2005 13:12:51

11.12.2005 Vlastimil Burian:
> Lze nejak docilit nepristupnosti vybrane property v odpozene tride ?

> napriklad ...

> TClass1 = class
> private
> FNumber: Integer;
> public
> property Number: Integer read FNumber;
> end;

> TClass2 = class(TClass1)
> public
> [nechci aby zde byla property Number]
> end;

Resi se to pomoci TCustomClass
Podivej se do zroju VCL

skryti property v odvozene tride

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 11.12.2005 12:54:24

[...]

tisk z delphi pres browser

[*] Anton Kukura <delphiforum(zv)kukura.ca> - 11.12.2005 04:15:23

Spatne osetena chyba to nieje ... skus si zalozit novy project, a na
formular placni TWebBrowser. Vse bezi bez problemov.
Potom pridaj CoInitFlags := COINIT_MULTITHREADED pred Application.Initialize
a uz to generuje AV.

Podla SDK CoInitialize(Ex) mozes volat v thredu kolko krat chces, ale platny
je vzdy len jeden a ostatne vratia chybu, samozrejme ze na pred koncom je
potrebne volat rovnaky pocet CoUninitialize.

Problem je ked mas hlavny tread a v nom nejake com objekty ktore musia byt
MTA a zaroven na nejakom forme ma byt TWebBrowser. Nejako mi to nejde sklbit
dohromady.

A.

Od: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>

--
VOLNY ADSL - 2x rychlejsi pripojeni k internetu nez konkurence a
navic za stejnou cenu 399 Kc mesicne.

tisk z delphi pres browser

no jeste lepsi je vygenerovat XML a k nemu pripojit CSS s popis
zobrazeni. Problem je trochu s promenym formatem papiru (plochou na
kterou tisknes) a grupovanim.

Pavel

Od: "Karel Vomacko" <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

--
VOLNY ADSL - 2x rychlejsi pripojeni k internetu nez konkurence a

a co indexy ?

Pavel

Od: "Jan Novak" <delfin4(zv)volny(tec)cz>
--
VOLNY ADSL - 2x rychlejsi pripojeni k internetu nez konkurence a
navic za stejnou cenu 399 Kc mesicne.
http://adsl.volny(tec)cz/srovnani-adsl/

DDL, Firebird

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2005 13:36:28

Toto je vyklad, ktery mam z jedne vysoke skoly.
Obhajoba diplomove prace je VEREJNA a tak i na diplomovou praci se pohlizi
jako na verejne dilo.

Windows XP a velikost formulare

[*] Branislav Zaujec <bzaujec(zv)zoznam.sk> - 9.12.2005 13:25:36

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote / napisal (a):

> [...]
>
>Nemate nekdo nejakou komponentu nebo kus kodu, ktery by co nejjedodussim zpusobem dynamicky upravoval formulare tak aby k tomuto orezavani nedochazelo?
>
>Pred casem jsem tento dotaz v konferenci zahledl, ale nepodarilo se me dohledat odpovedi ...
>
>Dekuji za kazdy napad ci radu
>
>PS: Program bezi na XP i starsich, takze neni mozne to upravit jen pro XPcka .. a take se sklada z velkeho mnozstvi formularu takze se me moc nechce to delat rucne.

Ja som to vyriesil pomocou unity AutoScale, ktoru som po dlhsom hladani
vygooglil, tu je:

unit AutoScale;

interface

(* This Component is based on the article
"In The Spirit of Thales - Resizing a Form"
in www.undu.com
from Christian Ebenegger, C.Ebenegger(zv)FSP.CH

After installing the component and dragging it on the form the only
thing you
have to do is adding one line in the event-handler of the "OnResize"
event of
the form, like:

procedure TForm1.FormResize(Sender: TObject);
begin
AutoScale1.resize (self);
end;

To increase compatibility with different Windows font sizes, you
should turn
off the forms property "scaled".

Have fun!

Uwe Buenting, Goettingen, Germany
buenting(zv)gmx.de
March 2000 *)

uses
Windows, Controls, Forms, Classes, Dialogs;

procedure register;

type
TAutoScale = class(TComponent)

private
{ Private-Deklarationen }
Matrix : Variant;
PW, PH, BCount : Integer;

procedure GetFormInfo(Form : TForm);

public

constructor Create(AOwner: TComponent); override;

procedure init (Form : TForm);
procedure resize (Form : TForm);

published
{ Public-Deklarationen }

AutoScale1: TAutoScale;

implementation

procedure register;
begin
RegisterComponents ('Uwis', [TAutoScale]);
end;

constructor TAutoScale.Create(AOwner: TComponent);
if (AOwner is TForm)
then
init (AOwner as TForm)
else
ShowMessage ('The owner of the Komponent TAutoScale is NOT a
TForm. You need to initialize TAutoScale manually using init(self) with
self beeing a TForm');
end;

procedure TAutoScale.init(Form : TForm);
begin
BCount := (Form.ControlCount - 1);
Matrix := VararrayCreate([0, BCount, 0, 3], VarInteger);
GetFormInfo (Form);
end;

procedure TAutoScale.GetFormInfo (Form : TForm);
var I : Integer;
RGN : TRect;
begin
for I := 0 to BCount do
begin
RGN := Form.Controls[I].BoundsRect;
Matrix[I,0] := RGN.Left;
Matrix[I,1] := RGN.Top;
Matrix[I,2] := RGN.Right;
Matrix[I,3] := RGN.Bottom;
end;
PW := Form.ClientWidth;
PH := Form.ClientHeight;
end;

procedure TAutoScale.resize (Form : TForm);
var L, T,
LL, TT,
RR, BB,
W, H,
WW, HH, I : Integer;
fas : boolean;

procedure SetBounds(Control: TControl);
begin
Control.SetBounds(L, T, W, H);

WW := Form.ClientWidth;
HH := Form.ClientHeight;
fas := Form.AutoScroll;
Form.AutoScroll := False;
for I := 0 to (Form.ControlCount - 1) do
begin
LL := ((Matrix[I,0] * WW) div PW);
TT := ((Matrix[I,1] * HH) div PH);
RR := ((Matrix[I,2] * WW) div PW);
BB := ((Matrix[I,3] * HH) div PH);
L := LL;
T := TT;
W := RR - LL;
H := BB - TT;
SetBounds(Form.Controls[I]);
end;
Form.AutoScroll := fas;

PDF was:Re: tisk z delphi pres browser

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 9.12.2005 12:52:43

Zkousel to nekdo?

the PowerPdf is a VCL to create PDF docment visually. Like QuickReport,
you can design PDF document easily on Delphi IDE.

http://www.est.hi-ho.ne.jp/takeshi_kanno/powerpdf/index.html

> [...]
> Dalsim problemem je samozrejme to, ze v HTML si uzivatele nemohou vytvaret svoje sestavy, zatimco v (napriklad ) Sinea muzes tvorbu sestav zpristupnit uzivatelum.
> IMHO nejzajimavejsi by byl generator do PDF formatu. Ten je skutecne standardni, podporovany jsou vsechny platformy, da se elektronicky podepsat (faktury) ... hmmm to by bylo asi sikovne....
> Tohle neber jako strijkni doporuceni zrovna generatoru Sinea, ale jako doporuceni pouzit spise nejaky generator sestav, nez tisk do HTML

DDL, Firebird

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 9.12.2005 13:03:09

> [...]

IMHO nema. Muze mit maximalne dle nejakych smernic pravo
na vykon autorskych prav, ale to by s nimi musel byt student

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 9.12.2005 12:50:18

[...]

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> BTW na systemove tabulky ted pisu diplomku, takze kdyztak liboovlne
> zajimave info se hodi (= poslat do konfery).
>
> http://groups.google.com/group/firebird_cz

tisk z delphi pres browser

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 9.12.2005 11:21:15

>Narazis napr. na nemoznost odstrankovat...

Pokud vim tak pomoci css se odstrankovat da

Pavel Poles

tisk z delphi pres browser

> [...]
> Tohle neber jako strijkni doporuceni zrovna generatoru Sinea, ale
> jako doporuceni pouzit spise nejaky generator sestav, nez tisk do HTML

Jo, jo, Ludku, to je vono.
A funguje to bez problemu.

Prave ve spojeni generatoru Sinea, tisk pres PDFCreator (free), elektronicky podpis a odeslani mailem jsme uzivatelske pozadavky plne uspokojili. Slo pritom o graficky pomerne narocne sestavy (American Express, tisk aviz o platbach, rozesilano tisicum klientu v pravidelnych intervalech).

Akorat odesilani bylo pozadovano pres Lotus Notes a to jsem odmitnul instalovat, takze to resi externi DLL, jejiz sluzby z Delphi volam..

tisk z delphi pres browser OPRAVA

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.12.2005 11:51:23

> Taky lze kouknout na technologii idc/htx (ale to vyzaduje IE na compu)

Samozrejme melo byt IIS ne IE :)

Ludek

tisk z delphi pres browser

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.12.2005 11:42:57

> Rozhodne bych ale html negeneroval natvrdo z Delphi. Spise bych vytvoril nejaky html template jako soubor na disku a pak bych do nej jenom z Delphi doplnoval hodnoty. Samotne html do kodu Delphi nepatri.

Ahoj,
Taky lze kouknout na technologii idc/htx (ale to vyzaduje IE na compu)

tisk z delphi pres browser

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.12.2005 11:40:32

> [...]

> otevrit IE (operu ci firefox) a pres ten ji vytisknout.
> Nepotrebuju aby si uzivatel editoval predlohy. Myslite ze je to

Nemyslim si, ze by to treba pres Sinea bylo pracnejsi nez pres HTML.

Nemyslim si ale taky, ze ten tvuj napad je spatny.
[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.12.2005 11:24:06

Jan Fiala wrote:

> Narazis napr. na nemoznost odstrankovat...

Obecne s tim mohou byt tezkosti, ale dnesni vlastnosti HTML a CSS,
zejmena ve spojeni s XSLT umoznuji delat doslova divy.

pf

tisk z delphi pres browser

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 9.12.2005 11:20:50

Karel Vomacko wrote:

> [...]

tiskneme pres Baldwinuv HTML viewer, ovsem ten nestiha vsehny soucasne
vymozenosti HTML formatu. Podobne ma napr. problemy Firefox s novejsimi

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 9.12.2005 11:18:25

>Narazis napr. na nemoznost odstrankovat...

> [...]

9.12.2005 delphak(zv)centrum(tec)cz:
> [...]

> nejjedodussim zpusobem dynamicky upravoval formulare tak aby k tomuto orezavani nedochazelo?

Pokud budes vyvijet na WinXP se zapnutymi styly, problem mit nebudes
Pokud to budes psat bez stylu, je treba nechavat trosku mista dole na
formulari a zarovnavat tlacitka na mrizku rormulare

Stale vsak zustanou problemy s rozhazovanim, pokud si nekdo nastavi
vetsi velikost pisma - v posledni dobe docela obvykle na velkych
displejich. To pak muzes resit tim, ze nastavis Form.Scalled = False
nebo v OnCreate formulare upravis pozice prvku...

tisk z delphi pres browser

9.12.2005 Karel Vomacko:
> [...]

> uzivatel editoval predlohy. Myslite ze je to dobre reseni nebo narazim na problemy?

Narazis napr. na nemoznost odstrankovat...

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 9.12.2005 11:03:09

[...]

ComboBox - vybrani hodnoty klavesou TAB

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 9.12.2005 11:00:43

Pokud je rozbaleny ComboBox a stisknu kalvesu TAB, dojde k jeho zavreni a je ponechana puvodni hodnota. Pro vybrani je nutne nejprve stisknout ENTER (nebo klknout mysi). Potreboval bych upravit chovani, aby pri stisku TAB se hodnota pouzila a zaroven se presunulo na dalsi kontrolku.

Problem je, ze klavesa TAB se neda odchytit (ani na onKeyDown, ani message). Potreboval bych nejake reseni, pri kterem neni nutne vytvaret vlastniho potomka.

Dekuji za kazdou radu ci napad ...

tisk z delphi pres browser

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 9.12.2005 10:58:18

[...]

dbedit.SetFocus a skok na konec textu?

> Jak skocit kursorem na konec editovaneho textu (ci na danou
> pozici) po setfocus?
> (Simulovat stlaceni end je asi dost krkolovne)

Edit2.SetFocus;
Edit2.SelStart:=Length(Edit2.Text);
nebo i
Edit2.SelStart:=MaxInt;

(Delphi - zakladni kurz)

dbedit.SetFocus a skok na konec textu?

DBEdit.SelStart := Length(DBEdit.Text);

Jirka Virt

dbedit.SetFocus a skok na konec textu?

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 9.12.2005 10:06:59

Ahoj,
Jak skocit kursorem na konec editovaneho textu (ci na danou pozici) po setfocus?
(Simulovat stlaceni end je asi dost krkolovne)

DIKY

PS: Na predchozi muj problem s vyjimku v modulu ntdll.dll (access violation at address) jsem jiz prisel. Tak kdyby nahodou nekdo, delal to TJvImageList, ktery jsem si premistnil do datamodule. Po vraceni na hlavni form je vse OK.

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

DDL, Firebird

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 9.12.2005 00:55:54

Slavomir Skopalik wrote:
> Systemove tabulky, nic jineho neni.
> U trigru a SP je tam (nekdy) i puvodni zdrojak, ale nemusi,
> pokud se autor metadat rozhodl, ze zdrojaky neuvolni, tak
> je v DB vubec nenajdes (pouze ve skompilovanem tvaru).
> Zdrojaku lze odstranit pomoci prikazu update nad prislusnou
> systemovou tabulkou.

Pak ovsem doporuciji si kod SP zalohovat. ;)

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 21:31:09

Jo, to je presne ono. Diky moc.

Petr

> Predpokladam, ze pouzivas nejaky dataset. V zavislosti na jeho druhu se pri
> jeho otevreni nafetchuje bud vse, nebo jen nejake zaznamy (packetrecords).
> Tim datasetem pak muzes brouzdat (pokud neni nahodou jednosmerny) sem a tam.

Pocet radku v tabulce

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 8.12.2005 20:48:16

> [...]

Tim datasetem pak muzes brouzdat (pokud neni nahodou jednosmerny) sem a tam.
Tedy napr. takto:

With Q do begin //Q je napr TIBQuery
SQL.Clear;
SQL.Add('Select neco zneceho where neco');
open;
while not eof do begin
moje_promenna := FieldByName('neco').AsString;
//nebo treba QNeco.AsString, pokud mas vytvorena persistentni pole
Delam_neco_s_vlastni_promennou;
next; //o radek dal

Je to ono?

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 20:27:50

> [...]

> pole? Mozna tomu uplne dobre nerozumim, zkus popsat ceho chces dosahnout...

Pocet radku v tabulce

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 8.12.2005 20:17:23

> [...]

pole? Mozna tomu uplne dobre nerozumim, zkus popsat ceho chces dosahnout...

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 20:00:57

> Ahoj, cemu rikas "oznacene", kdyz nemas grid?
Myslim oznacene polozky v databazi, vybrane sql dotazem. Neco jako
> [...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 8.12.2005 19:00:02

> Jeste bych se chtel zeptat, jestli je mozne ty data vytahnout jako
> nejaky stringlist nebo neco takoveho. Myslim jako, kdyz sql prikazem
> select ID from tabulka where=podminka jestli se daji cist oznacene
> radky, aniz bych mel DBGrid

Ahoj, cemu rikas "oznacene", kdyz nemas grid? Pokud tim myslis hodnotu
nejakeho pole, pak pouzij neco jako select * from tabulka where
oznaceno='Ano'. Pokud si chces zaznamy "oznacit" az na klientu, pak bych
asi pouzil TList, do ktereho bych si ulozil bookmarky na oznacene zaznamy,
nebo TStringlist, kdybych chtel v tech ukazatelich jeste podle neceho
vyhledavat.

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 17:11:29

[...]

ADMIN: OT/nabidka prace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.12.2005 16:57:03

> rad bych se o moznostech prace u vas dozvedel vice.
> Je ji mozne vykonavat na castecny uvazek cca 3 pracovni dny v tydnu?
> Mohl bych potom ocekavat praci na plny uvazek a karierny rust po
> dokonceni studia v cervnu 2006?
> Kde je v Praze sidlo spolecnosti?

> V priloze mailu prikladam svuj zivotopis.

Tohle tu nema co delat. Ber to jako durazne napomenuti administratora.

OT/nabidka prace

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 8.12.2005 15:50:08

Dobry den,

[...]

S pozdravem,

Lukas Barton

Lucie Svadlenkova wrote:

> [...]
>
>(nebo nas kontaktujte e-mailem na lucie(zv)timemaker.org )
>
>Lucie Svadlenkova
>
>______________________________________
>
>Identity
>
>lucie(zv)timemaker.org
>
>tel/fax: +420 266 711 703
>______________________________________
>

>__________ NOD32 1.1315 (20051207) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.
>http://www.eset.com
>

>__________ NOD32 1.1315 (20051207) Information __________
>
>This message was checked by NOD32 antivirus system.

Indy 9 - OpenSSL

[*] OnDraG <gebakonf(zv)centrum(tec)cz> - 8.12.2005 16:24:36

V pulce listopadu o necem podobnem psal Lukas Gebauer (hledej subj. Kylix 3 -
OpenSSL)
Treba Ti to pomuze...

Ondra

Roland Turcan napsal(a):

> Mame projekt ktory komunikuje s SSL web serverom standardne pomocou
> OpenSSL kniznice cez Indy 9. Pred tym bola komunikacna vrstva
> naprogramovana na WinInet, ale po case sa spravil port do Linuxu a tam
> to uz nebolo mozne mat samozrejme postavene na WinInet.
>

> Co moze byt problem, ze mi server neodpovie.

ZIPovani streamu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.12.2005 15:49:43

Ahoj,

pouzivam Abbrevii od Turbopoweru blahe pameti a potrebuji s ni zabalit
jeden memorystream do druheho (a zabaleny pak poslat mailem). V
unite AbZipPrc je procedura DeflateStream, ktera takove zipovani
provadi - ale kdyz vysledek zipovani chci ulozit na disk a rozzipovat
externim prohlizecem, nadava mi, ze tomu souboru chybi nejake cosi,
co byva u vicedilnych archivu obsazeno jen v poslednim z nich. Patrne
nejake zapati.

Pokud nekdo pracujete s Abbrevii pracujete a resil jste to - muzete me
nasmerovat, jak vyrobit zazipovany stream, ze ktereho po ulozeni na
disk bude legitimni zip soubor?

Jak na problem s CHM

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 8.12.2005 14:35:13

> taky jsem si vsiml, ze kdyz si stahnu CHM napovedu, tak se i po
> spusteni zobrazi, ze neni nalezena stranka. Ja jsem to vyresil
> zrusenim ochrany. Vlastnosti a je to uplne dole. Ale jak to resit v
> siti, nevim.

MS05-026: A vulnerability in HTML Help could allow remote code execution:
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bcs%3B896358

Tomas Zalesak

OT/nabidka prace

[*] Lucie Svadlenkova <lucie(zv)timemaker.org> - 8.12.2005 12:50:41

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 12:48:15

Zdravim,

2005/12/8, Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz>:
> Zdravim,
>
> Zrejme jste zaregistrovali, ze zaplaty Microsoftu zpusobyly problem se spoustenim napovedy typu CHM ze sitovych slozek. Existuje samozrejme reseni modifikaci registru, ale to neni vsude pouzitelne. Jak tento problem resite ?
>
> Pokud mam HTML zdroje pro kompiler CHM existuje nejaky nastroj pro vytvoreni napovedy primo v HTML i s obsahem a rejstrikem, nebo pouzivate napr zpetny prevod CHM do HTML ci HLP ?
>
> Diky za kazdou radu
>
> Marek Hradil

DDL, Firebird

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 8.12.2005 12:31:49

> [...]

> metadat, chci je jen umet vycist z programu, ktery si napisu
> v delphi 7. Kdybych se treba rozhodl udelat vlastniho IBExperta.

Zjisteni chyby pri posilani mailu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.12.2005 11:43:18

> z aplikace posilam pomoci Synapse mail s prilohou. Vsechno funguje
> dobre, ale potrebuji poradit - v pripade, ze SendToRaw vrati False,
> kde mam vzit popis chyby? Pomoci GetLastError nebo se mam obracet
> jinam? Cilem je zobrazit hlaseni, idealne i s textovym popisem chyby,
> proc se nepovedlo mail odeslat.

SendToRaw je vlastne jen ukazkova funkce jak pouzivat TSMTPsend
tridu. zaroven je to uzitecna funkce po ty, kteri chteji jednoduse
neco odeslat a nechteji zadne specialitky navic.

Pokud ty specialitky navic chces, pak pouzij primo TSmtpSend. Dokazes
tim delat mnohem vice, nejen zjistovat konkretni chyby, ale take
treba sledovat prenasena data, atd. Podrobnosti najdes v dokumentaci
k smtpsend.

Zjisteni chyby pri posilani mailu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.12.2005 11:32:52

Ahoj,

> [...]

> Bylo by treba vedet, k cemu to potrebujes a pak hledat reseni problemu.
>
> Predesilam, ze jsem vyhranenym odpurcem toho, aby klientsky program

Jak na problem s CHM

[*] Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 8.12.2005 10:39:58

[...]

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 10:13:31

Ahoj,

Dalibor napsal(a):
> No myslim ti presne to co dela IBExpert, zalozka DDL, tohle bych potreboval
> umet ve svem programu.

mrkni se na systemove tabylky. AFAIK je tam nekde ulozeny "zdrojak" -
DDL.

Peca

DDL, Firebird

> [...]

> Delphi slouzi k manipulaci s daty, tedy generuje DML.
>
> Na DDL jsou jine nastroje - IBConsole, IBExpert, CASE Studio, ...

Pocet radku v tabulce

> Dataset.RecordCount vracia celkovy pocet az po kompletnom Fetch, takze
> ak sa zavola FetchAll, pred zistenim RecordCount, mal by vratit spravnu
> hodnotu, dovtedy vracia aktualnu hodnotu poctu fetchnutych riadkoch.
> vlko

Jak ktery DataSet a jak nad kterou databazi.
Nebavime-li se ale o napr. TTable a Paradox, pak to rikas presne.

Proto bych se na RecordCount nikdy nespolehal a potrebuju-li to spolehlive zjistit, pouzil bych
select count...

DDL, Firebird

> [...]

Delphi slouzi k manipulaci s daty, tedy generuje DML.

Na DDL jsou jine nastroje - IBConsole, IBExpert, CASE Studio, ...

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 8.12.2005 09:37:21

On Thu, 08 Dec 2005 09:00:28 +0100, Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]

ak sa zavola FetchAll, pred zistenim RecordCount, mal by vratit spravnu
hodnotu, dovtedy vracia aktualnu hodnotu poctu fetchnutych riadkoch.

BTW: Jesti se ovsem nemylim:)

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

DDL, Firebird

jak nactu DDL treba jedne tabulkly ve Firebirdu z Delphi 7?

Pocet radku v tabulce

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 09:00:28

2005/12/8, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>:

> [...]
> pocet vet, ale pocet vet dosud stazenych na klienta. Pak je potreba bud
> nejprve stahnout vsechna data na klienta nebo pocet vet zjistovat jinak
> - samostatnym SQL dotazem apod.
>
> Anebo myslis opravdu pocet viditelnych radku v gridu? Pak je potreba
> zviditelnit bud RowCount nebo VisibleRowCount z TCustomGridu (ted
> nevim, jaky je v tom rozdil). Bud napsanim potomka gridu, nebo by
> mozna pomohl pretypovavaci figl:
>
> type
> TMyDBGrid = class(TDBGrid)
> end;
>
> pocetRadku := TMyDBGrid(dbgrid1).VisibleRowCount;

Jak poslat message threadu?

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 8.12.2005 07:57:59

Sypu si popel na hlavu! Jako bych to nevedel.
Ale vidim Handle, pro jistotu kouknu do helpu a tam ...
'Use Handle when calling Win32 API functions for thread manipulation.'
a dal jsem nepremyslel...
Diky
J.Bouchala

Ahoj,

Jiri Bouchala wrote:

> Porebuji ovladat cinnost beziciho threadu vytvoreneho z hlavni aplikace. Chtel jsem posilat messages pomoci
> PostThreadMessage(FThread.Handle, CM_NEXT, 0, 0) napriklad vyberem v menu.

ma byt PostThreadMessage(FThread.ThreadID...

> Funkce PostThreadMessage mi vraci 0 tedy Error a ta je GetLastError=ERROR_INVALID_THREAD_ID.
> Coz je bud spatnym identifikatorem threadu nebo thread nema frontu zprav. Podle me to je tou frontou.

Podle me tim identifikatorem :-}

Vaclav Sazima

Pocet radku v tabulce

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.12.2005 07:55:33

> [...]

TMyDBGrid = class(TDBGrid)
end;

pocetRadku := TMyDBGrid(dbgrid1).VisibleRowCount;

Psano z hlavy, mozna proto obsahuje chyby.

David Lebeda

Form se otevira hned po onCreate

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.12.2005 07:45:08

> Dobre, tomu rozumim, ale mne se takhle spousteji i potomci MDIChild
> formularu, ktere mam nastavene jako fsNormal.
> Ale uz to asi mam, staci tomu formulari nastavit Visible na false

Presne tak, ted jsem to chtel napsat. Vsechny normalni formulare
mozna s vyjimkou hlavniho maji v design-time implicitne nastaveno
Visible = False, takze se opravdu zobrazi az na vyzadani.

David Lebeda

Form se otevira hned po onCreate

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 8.12.2005 07:20:41

Formulare musi mit nastaveno FormStyle=fsNormal a Visible=false. Pak bude
vse v poradku. Jen musis pocitat s tim, ze kdyz budes chtit formular
zobrazit jako MDI child, tak ho musis ponekud upravit. Ja jsem na to udelal
nasledujici metody, ktere jsou v predkovi vsech formularu:

Type
Txxx = class (TForm)
public
function ShowModal: integer; override;
procedure Show;
end;

function Txxx.ShowModal: integer;
begin
if FormStyle = fsMDIChild then
begin
FormStyle := fsNormal;
Visible := false;
end;
Result := inherited ShowModal;
end;

procedure Txxx.Show;
begin
if Assigned(Application.MainForm) and (Application.MainForm.ClientHandle
<> 0) and (FormStyle = fsNormal) then
FormStyle := fsMDIChild;
inherited Show;

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 8.12.2005 07:20:15

> [...]

formularu, ktere mam nastavene jako fsNormal.
Ale uz to asi mam, staci tomu formulari nastavit Visible na false.

Diky za odpovedi

David

Form se otevira hned po onCreate

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 8.12.2005 06:51:46