Bacha na MS SQL Express Edition

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 7.12.2005 01:58:55

> pouzivani upgrade wizardu je nejmene vhodna cesta k prevodu
> aplikace od flat DB k SQL serveru. Cvicne se napr. podivej na nazvy
> vygerovanych objektu.

Nevim, o jakem wizardovi mluvis, ja pouzil toho v MS Accesu, ale ne
pro prevod aplikace, jenom pro prevod dat. Vuci nazvum nemam zadne
namitky.

TNSnames v Oracle

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 6.12.2005 23:06:00

Ahoj,
no pokud nevis jak se jmenuje databaze tak jsi v loji :) Musis vedet
minimalne SID, host a pripadne port kde bezi.

Podle dotazu bych tipoval, ze bezi na lokale. Tim padem jsi ji
zakladal, takze bys mel vedet jake jsi ji dal SID :)

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Tuesday, December 6, 2005, 9:57:43 PM, you wrote:

PH> Zdravim,
PH> nainstaloval jsem si Oracle10XE a ted bych potreboval pridat do
PH> tnsnames.ora zaznam. Jak na to? Ani nevim, jak se vlastne jmenuje
PH> databaze, proste nic. Dik za pomoc, horyna

Bacha na MS SQL Express Edition

pro import do MSSQL je asi nejlepsi utilita BCP, vede sice k
nutnosti dalsiho formatu (souboru), ale rychlost a dalsi moznosti
to vyvazi.

Jinak pouzivani upgrade wizardu je nejmene vhodna cesta k prevodu
aplikace od flat DB k SQL serveru. Cvicne se napr. podivej na nazvy
vygerovanych objektu.

Pavel

Od: "Jan Novak" <delfin4(zv)volny(tec)cz>

> Az ted jsem se k tomu zase dostal. Abych to uzavrel: pricinou,
> proc
> pri exportu MDB do MS SQL vychazeli az 15-ti nasobne pozadavky
> na
> diskovy prostor byl transakcni log. Po jeho 'shrinknuti' zere
> MS SQL
> jen asi tak 1,5 nasobek .MDB. Jednu 400Megovou tabulku jsme
> sice
> museli prenaset do MS SQL Express na 2x po pulkach, ale kdyz se
> shrinkne, tak do 4Gigoveho limitu je dost daleko.

Aky help generator pouzit pre Kylix aplikacie

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 6.12.2005 22:31:02

Hello Delphi CZ konferencia!

Mate niekto skusenosti s vytvaranim helpov pre Kylix aplikacie?
Co by ste mi vedeli doporucit?

http://exekutor.rotursoft.sk

Problem s TShellTreeView.Path

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.12.2005 22:00:08

likeapear wrote:
> Ahoj,
>
> vlozim TShellTreeView do Formu a v OnChange nastavuju titulek formu
> podle akt. polozky:
> Caption:=ShellTreeView1.Path;
> Funguje to OK. Pokud vsak vytvorim novou slozku, pak ShellTreeView1.Path
> vraci prazdny retezec!!!
> Nevite nekdo proc a co s tim?
>
> Mam D7Ent, Update#2
>
> Diky moc
>
> {likeapear}

Bud prepsat poradne TShellTreeView (je to tristni co tam je) nebo pouzit
TVirtualShellTreeView, kde vse funguje (viz Google).

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/

TNSnames v Oracle

[*] Pavel Hora <phofficial(zv)centrum(tec)cz> - 6.12.2005 21:57:43

Zdravim,
nainstaloval jsem si Oracle10XE a ted bych potreboval pridat do tnsnames.ora zaznam. Jak na to? Ani nevim, jak se vlastne jmenuje databaze, proste nic. Dik za pomoc, horyna

Interbase nahradit FB

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.12.2005 19:25:07

Tomas Rosa wrote:
> Zdravim,
>
> mam za ukol nahradit v jednom jiz bezicim projektu Interbase za FB.
> Nema nekdo po ruce nejake how-to?
>
> Diky TR

Jestli to neni uz OT, tak tady je take popis:
http://www.topicscape.com/InterBase_Firebird_migration/IB2FB.php

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://photo.cincura.net/

TApdTapiDevice, CallerID vraci vlastni cislo

[*] m.zaplik(zv)volny(tec)cz - 6.12.2005 19:14:40

Zdravim , netusite nekdo, proc mi funkce ApdTapiDevice1TapiCallerID(CP:
TObject; ID, IDName: String) pri prichozim volani na modem vraci moje
vlastni cislo a ne cislo volajiciho? Zkousel jsem to jak z pevne tak z
mobilu a porad se to chova stejne. V cem je problem?

WinXP, D5Profi, modem U.S.Robotics. Async Pro 4.06

Dik Zaplik

Z39.50 a typova knihovna + ukazky

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 6.12.2005 16:10:00

nevlastnite tohle nekdo pro yaz? Snazim se neco sehnat..a furt se nedari
pripadne resil jste nekdo neco s yaz a Z39.50

Diky moc
Aldik

Zmena znakove sady pro celou aplikaci

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 6.12.2005 15:55:34

> Dedit formulare z nejakeho predka a tam to menit? Stacilo by?
>
> Radim

To mne samozrejme napadlo taky. Vic by se mi zamlouvalo neco ve stylu
Application.Charset = ???.
Chtel jsem jenom vedet jestli uz to neni nejak osetrene, jinak musim jit
touto cestou.

Dik

Petr Fiser

Problem s TShellTreeView.Path

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 6.12.2005 15:05:06

[...]

Kde brat novinky - WAS:Re: Seminar "Belohrad 2006

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.12.2005 14:40:38

> Nekteri lide to taky treba vnimaji jako zajimavy pocin, google evidentne
> chtel nekoho jako D.T.
> Proc? Urcite ne kvuli .NET. A Google ma silu (a prachy - podle nekterych
> velmi velke prachy) neco prosadit a musi prijit s necim novym (to neni
> muj nazor, ale nazor analytyku). Uz ted ma vyvojare Firefoxu a
> OpenOffice. Ja vidim celkem zajimavou situaci v budoucnosti.
>
> Jak nekdo poukazal tak Google stahuje velmi talentovane lidi (vcetne
> lidi z MS, viz nedavno).

ano, toto je velmi zaujimavy trend. Myslim si, ze ani pre Microsoft
buducnost nevyzera velmi dobre. Je tu silna konkurencia, co sa
tyka Officu. Trend k otvorenym formatom dokumentom tento
problem este prehlbi (mimochodom, to je presne to, co ma byt
OPEN a nie zdrojaky, teda implementacia). Buducnost Windowsu
je takisto postavena na jednom produkte, ktory ma MS problem
urobit (Vista) a IMHO bude problem presvedcit uzivatelov na upgrade.
Vyhodou MS su kvalitne vyvojarske (VS) a serverove produkty (napr. SQL).

> Kazdopadne ackoliv by D.T. velmi klicovou postavou tak na nem nestal
> vyvoj Delphi. Kazdopadne je mi to lito.

ak Borland nema inu strategiu ako dotahovat naskok Microsoftu
v oblasti .NET a nakupovat a integrovat vselijake produkty na podporu
modelovania, tak IMHO skoda kvalitnych vyvojarov na tieto ulohy
a vobec sa im necudujem ak odidu. Napr. Hejlsberg v Microsofte urobil
velmi uzitocnu robotu na .NET/C# a myslim, ze to bola vyhra pre mnohych
z nas, ked z Borlandu odisiel.

Erik

Zmena znakove sady pro celou aplikaci

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 6.12.2005 14:32:13

Petr Fiser napsal(a):

>Lze nejakym zpusobem behem cinnosti programu zmenit znakovou sadu (konkretne na RUSSIAN_CHARSET) bez nutnosti prochazet vsechny komponenty a nastavovat jejich vlastnosti. Potrebuji zmenu na vsech formularich, to znamena i na tech co se vytvari za behu. Fonty nejsou vsude stejne, takze nastaveni na ParentFont nelze pouzit. Take nemohu pouzit jine komponenty, aplikace je jiz hotova a neni cas.
>
>Dik, Petr Fiser.

Dedit formulare z nejakeho predka a tam to menit? Stacilo by?

Radim

HTML Help nezobrazuje obrazky

Upresnim, s timhle jsem se pred nedavnem potykal a bylo mi zde dobre poradeno.
Aktualizace Windows KB896358 nastavi nove zony zabezpeceni tak, ze CHM stranky na sitovem disku nejsou povazovany za bezpecne a proto se CELE stranky nezobrazuji.
V popisu na
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bcs%3B896054
je mozno najit reseni.

Zmena znakove sady pro celou aplikaci

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 6.12.2005 14:05:18

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 6.12.2005 13:52:53

Petr Vones napsal(a):

> From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>

> Pokud se tohle ukaze jako pravda, tak jsou jiz dalsi diskuze na tema Delphi
> zcela bezpredmetne.
>
> Petr Vones

tady je ten thread

http://groups.google.com/group/borland.public.delphi.non-technical/browse_frm/thread/01c33d1760c80fcf/27369176ceba8bdd#27369176ceba8bdd

[...]

Uvidime.

R.

Kde brat novinky - WAS:Re: Seminar "Belohrad 2006

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 6.12.2005 13:42:27

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> nie velmi aktualne informacie, posledny prispevok je tam z konca
> septembra. A dnes sa na Delphi newsgroups objavili (nepotvrdene)
> informacie, ze Danny Thorpe odisiel do Google.

Popravde receno mi to prijde ponnekud divne, protoze moc neverim tomu ze by
clovek ktery pracoval na zcela klicovych vecech v Delphi odesel psat nejake
pluginy do prohlizece jak se zde pise:
http://groups.google.com/group/borland.public.delphi.non-technical/msg/c0341d9a41702b81?hl=en&

Doufejme ze se k tomu Borland snad nejak vyjadri.

Petr Vones

Kde brat novinky - WAS:Re: Seminar "Belohrad 2006

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 6.12.2005 13:11:34

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)netkosice.sk>
> [...]
> informacie, ze Danny Thorpe odisiel do Google.

Pokud se tohle ukaze jako pravda, tak jsou jiz dalsi diskuze na tema Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 6.12.2005 12:45:07

Trapas, fakt to mam vyple. Nikdy bych to tam nehledal, protoze ac je to
vyple, obrazky se mi v prohlizeci (Maxthon postaveny na IE) zobrazovaly
a v CHM ne. Diky!

Griga Pavol napsal(a):
> Nie v IE vypnute zobrazovanie obr?

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

HTML Help nezobrazuje obrazky

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 6.12.2005 12:32:41

No a nemas to nahodou na sitovem disku??
V XP-ckach je nejaky Update ktery z bezpecnostnich duvodu vypina prave
tohle, taky jsme to v nasem programu museli resit rozkopirovanim na
lokalni stanice.
Tom

Karel Kral napsal(a):
> Ahoj, nevite si nekdo rady s timto?
>
> Vsechny HTML helpy mi prestaly zobrazovat obrazky. Vyprazdnil jsem IE
> cache, vice dni googluji a stale stejne.

HTML Help nezobrazuje obrazky

[*] Griga Pavol <pavol.griga(zv)socpoist.sk> - 6.12.2005 12:14:14

[...]

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 6.12.2005 11:55:48

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.12.2005 11:25:20

> [...]

septembra. A dnes sa na Delphi newsgroups objavili (nepotvrdene)
informacie, ze Danny Thorpe odisiel do Google.

Samozrejme, problemy Borlandu su velmi jednoducho zdovodnitelne
a boli vysvetlene ich CZ zastupcom: niektori z ucastnikov tejto konferencie
boli (a su) voci Borlandu velmi kriticky a preto zakaznici nechcu
nekupovat ich produkty.

Erik

Ako zistim, ci som pripojeny do siete?

> Nemyslel som internetovej vnutropodnikovej siete. Asi zase dostanem radu
> - pingni si server - ale ako - a co ak som server ja - a neviem, ktore
> pocitace su pripojene? Da sa to urobit aj inac?

Ne. Predstavte si sit s hubem/routerem, kde kabel mezi PC a hubem je OK a za
hubem/routerem nekdo prekopne kabel. Na strane PC se bude vse tvarit OK, ale
paket neprojde pochopitelne zadny.

Seminar

> Petr Zahradnik
> ten termin v polovine brezna je myslim dosti nevhodny pro podnikatele,
> protoze jak jiste vis, kazdy v breznu dela danove priznani a vydelava
> na dane. Presto, pokud bude vice zajemcu a dostanu alespon jednu
> hodinu v ramci prvniho dne v nejakem normalnim case (tj. kdykoliv pred
> veceri, protoze po veceri vsichni chrapou a nebo uz odchazeji), jsem
> ochoten prijet a neco zajimaveho z marketingu prednest.

Ahoj Petre,
diky za nabidku.

Neco z toho upeceme.
Jeste musim do predbezneho programu zapracovat Slavka Skopalika, pak to dam ven.

Seminar

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.12.2005 10:10:00

Petr Zahradnik wrote:
> hodinu v ramci prvniho dne v nejakem normalnim case (tj. kdykoliv pred
> veceri, protoze po veceri vsichni chrapou a nebo uz odchazeji), jsem
> ochoten prijet a neco zajimaveho z marketingu prednest.

Ja bych byl rozhodne pro. Zajima me to.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/ | http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://blog.vyvojar(tec)cz/jirka/ | http://photo.cincura.net/

Indy 9 - OpenSSL

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 6.12.2005 09:27:32

Hello All!

Mame projekt ktory komunikuje s SSL web serverom standardne pomocou
OpenSSL kniznice cez Indy 9. Pred tym bola komunikacna vrstva
naprogramovana na WinInet, ale po case sa spravil port do Linuxu a tam
to uz nebolo mozne mat samozrejme postavene na WinInet.

Pokial sa Indy napoji na server, tak od vacsiny serverov dostane
Response "HTTP/1.1 200 OK" alebo "HTTP/1.1 200" okrem jedneho
testovaneho servera, kde ziadna odpoved nepride a vyhori to na
exception "Socket Error # 10053 Software caused connection abort."

Pokial sa skusim napojit na server pomocou WinInet, tak sa spojenie
vykona uspesne a vsetko prebieha ako ma.

Co moze byt problem, ze mi server neodpovie.

http://exekutor.rotursoft.sk

Kde brat novinky - WAS:Re: Seminar "Belohrad 2006

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 6.12.2005 09:13:06

>mala poznamka: velmi dobry zdroj novinek je
>
>http://blogs.borland.com/
>a tam specialne http://blogs.borland.com/dcc/ (Borland Chief Scientist
>Danny Thorpe)
>
>http://www.drbob42.com/

Ja bych vedel o dalsim zdroji: http://www.books.ru/shop/books/191741
Prave zjistuji, jak ji rozumne objednat.

Lukas

Kde brat novinky - WAS:Re: Seminar "Belohrad 2006

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 6.12.2005 09:06:40

Ladislav Nagy napsal(a):
> From: "Petr Vones" <konference(zv)petrvones.net>

> nekoho

> personality)

> Ja jsem namocen do jednoho vetsiho Win32 Delphi projektu, kde se mi zda
> vzhledem k rozsahlosti nepravdepodobne, ze by mohlo dojit v nejblizsich
> letech ke zmene platformy. Proto mi nezbyva nez se o novinky Delphi
> zajimat a snazit se zajistit co nejefektivnejsi vyvoj v Delphi (bez ohledu
> na to, zda budou Delphi lepsi ci horsi nez VS apod.).

mala poznamka: velmi dobry zdroj novinek je

> [...]

Radek

Ako zistim, ci som pripojeny do siete?

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 6.12.2005 08:54:14

Jak zjistis, ze jsou okolo tebe lide? Nebo letadla? Bud vnimas jejich
projevy (oci, tamara), nebo vnimas jejich odezvy na sve projevy (radar).
Kdyz zarves dopr.. (po vasem od riti), ozve se Fuj!

Na ethernetu: Kdyz okolo tebe nekdo je, beha okolo tebe spousta paketu. Kdyz
se s tebou nekdo bavi, odpovida na tve vykriky (ping).

Kdyz jsi sam, nic ciziho nevidis a na tve pakety nikdo nereaguje. Coz
nevylucuje, ze tam nekdo ciha ;-))

V bezprostrednim okoli muzes zkusit skript (cmd)

ping -n 1 %computername% | find "Odpov" > !
for /F "tokens=3" %%i in (!) do call:ip %%i
del !
goto:eof
:ip
for /F "tokens=1,2,3 delims=.:" %%i in ("%1") do call:adr %%i.%%j.%%k
goto:eof
:adr
for /L %%i in (1,1,254) do ping -n 1 -w 9 %1.%%i | find "Odpov"

Cesky receno opingas vsechny adresy, co maji shodnou C masku jako ty. Uvidis
prinejmensim sebe.

> - pingni si server - ale ako - a co ak som server ja - a neviem, ktore
> pocitace su pripojene? Da sa to urobit aj inac?
>
> S pozdravom www.MartinKasman.sk

Seminar

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 6.12.2005 07:51:45

> Me by to taky zajimalo
> Brejsa

Me taky, KER

Seminar

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 6.12.2005 06:29:13

Me by to taky zajimalo
Brejsa

UTF-8 zjisteni a editace

5.12.2005 MaReK Penguin Olsavsky:
> Dobry den,
> znate nekdo komponentu, ci primo stranku venovanou pouziti UTF-8? Obecbe
> potrebuju nahradit Memo jinou komponentou, ktera mi UTF-8 zobrazi
> korektne (myslim, ze to bude umet JvMemo, nebo SynEdit), ale... Obcas
> vstupni souboro nemusi byt v UTFku, nevim, jak rozpoznat kodovani a
> pripadne jej teto komponente "podstrcit", podobne, jako to dela PSPad.

Free knihovna TNTUnicodeControls

Seminar

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.12.2005 01:26:03

Puvodni zprava ze dne 5.12.2005:

> ja sice nemam v tomto okamziku zrovna cas se venovat marketingu, ale
> tvoje nabidka znela i pro me zajimave. :-)

Honzo,

[...]

5.12.2005 Jan Novak:
> [...]
> museli prenaset do MS SQL Express na 2x po pulkach, ale kdyz se to
> shrinkne, tak do 4Gigoveho limitu je dost daleko.

Ten 1,5 nasobek beru. Desetinasobek ne.
Problem bude tedy zrejme na strane Access a jeho exportu do MS SQL

> Jinak ta tabulka byla nastavena 'simple', ale log mela po exportu tak
> jako tak.

Tabulka nebo databaze ? :-)

Bacha na MS SQL Express Edition

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2005 21:20:54

> [...]

shrinkne, tak do 4Gigoveho limitu je dost daleko.

Jinak ta tabulka byla nastavena 'simple', ale log mela po exportu tak

Seminar "Belohrad 2006" - co nas zajima

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.12.2005 19:52:23

Pokud je projekt rozjety v pokrocilejsim stadiu, pak bych se stejne o nove
verze Delphi nezajimal a dodelal bych to ve verzi, ve ktere jsem zacal.
Jinak bych riskoval mozne problemy, ktere by mohly byt horsi nez pripadne
prinosy. Pokusil jsem se zkusmo prevest v zasade hotovou aplikaci z D5 do
D7, a pak jsem se jeste rad vratil k D5, nez bych osetroval vsechny rozdily.
Detaily si nepamatuju, uz je to dlouho.

> Druhy okruh se tyka efektivnejsiho a kvalitnejsiho vyvoje v Delphi.

To ma smysl pro nove projekty, nebo nove prepisovane verze. Pokud ale pisu
vetsi cast kodu znovu, pak ma smysl zvazit i .NET.

> Treti se tyka souvisejicich postupu vyvoje SW a nastroju.
>
> 1. proc prestoupit z Win32 na .NET - zkusenosti Delphi
> vyvojaru, kteri dane preklopeni aplikaci jiz absolvovali

K tomu je treba si polozit nasledujici otazky:
Vyzaduje zakaznik i webove rozhrani, pripadne pro mobilni zarizeni? Pokud
ano, je odpoved v zasade jasna: .NET.
Jake ma zakaznik HW vybaveni? Je ucelne dat na jeho Win ME- webove rozhrani
a ma silny server s Win 2000 nebo 2003? Pak ma vyznam o .NET uvazovat.
Stejne bude jednou treba Win32 opustit, takze neni-li zavazny duvod nauceni
se .NETu odsouvat, pak bych do toho sel. Bez ohledu na to, zda budu nadale
psat v Pascalu nebo C# nebo cemkoliv .NET dalsim.

> 4. Refactoring a automaticke testy v Delphi To je hlavni
> duvod proc uvazuji o prechodu z D6 na D2006 (zvykl jsem si na
> vymozenosti Eclipse).

MS to sice trvalo, ale refactoring je uz i ve VS 2005. Slava! :) Na testy je
nejvyssi verze, s tou ale nepracuju, navic je to stale v bete.

Seminar

> Jenze asi budes sam, si myslim...
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

No, Petre,

ja sice nemam v tomto okamziku zrovna cas se venovat marketingu, ale tvoje nabidka znela i pro me zajimave.

Out-of-process COM server

[*] Milan TomeL? <delphi(zv)haida(tec)cz> - 5.12.2005 19:17:30

Ahojte,

byl by nekdo ochoten mi poradit s konkretnimi aspekty tvorby %subject% ???
Mam resp. rad bych mel server, ktery je v podstate singleton, ale musi byt sdilen mezi ruznymi aplikacemi. Nejak se mi vubec nelibi Delphi TTypedComObject, takze jsem chtel zacit od zacatku a vse oddedit od IInterface resp. od IUnknown a zajistit si vse sam. To jsem snad zvladl, ale mam problem s vytvorenim implementace IClassFactory. Server korektne zaregistruji, ale pri volani CoCreateInstance popr. CoGetClassObject mi vraci chybu E_NOINTERFACE a ja opravdu nevim proc...

Tady je kousek zdrojaku:

interface

TClassFactory = class(TObject, IClassFactory)
private
FRefCount: integer;
FG3TCPServer: TG3TCPServer;
public
constructor Create;
destructor Destroy; override;
//IUnknown
function QueryInterface(const IID: TGUID; out Obj): HResult; stdcall;
function _AddRef: Integer; stdcall;
function _Release: Integer; stdcall;
//IClassFactory
function CreateInstance(const unkOuter: IUnknown; const iid: TIID; out obj): HResult; stdcall;
function LockServer(fLock: BOOL): HResult; stdcall;

constructor TClassFactory.Create;
begin
inherited Create;
SendDebug('Class factory created');
end;

destructor TClassFactory.Destroy;

function TClassFactory.QueryInterface(const IID: TGUID; out Obj): HResult;
begin
SendDebug('TClassFactory.QueryInterface IID: '+-GUIDToString(IID));
if GetInterface(IID, Obj) then
Result := S_OK
else
Result := E_NOINTERFACE;
end;

function TClassFactory._AddRef: Integer;
begin
InterlockedIncrement(FRefCount);
Result := FRefCount;
end;

function TClassFactory._Release: Integer;
begin
InterlockedDecrement(FRefCount);
Result := FRefCount;
if Result <= 0 then
self.Free;
end;

function TClassFactory.CreateInstance(const unkOuter: IInterface;
const iid: TIID; out obj): HResult;
var
CIC: TG3ComputerInfoCollection;
WSL: TWideStringList;
begin
Result := E_NOINTERFACE;
SendDebug('Creating instance - IID: ' +- GUIDToString(iid));
if Assigned(unkOuter) then
begin
Result := CLASS_E_NOAGGREGATION;
if Supports(TG3TCPServer, iid) then
begin
if Assigned(FG3TCPServer) then
begin
Result := FG3TCPServer.QueryInterface(iid, Obj);
FG3TCPServer := TG3TCPServer.Create;
Result := FG3TCPServer.QueryInterface(iid, Obj);
except
Result := E_OUTOFMEMORY;
if Supports(TG3ComputerInfoCollection, iid) then
begin
CIC := TG3ComputerInfoCollection.Create;
Result := CIC.QueryInterface(iid, Obj);
if Supports(TWideStringList, iid) then
begin
WSL := TWideStringList.Create;
Result := WSL.QueryInterface(iid, Obj);

function TClassFactory.LockServer(fLock: BOOL): HResult;
begin
if fLock then
CoAddRefServerProcess
else
if CoReleaseServerProcess = 0 then
PostQuitMessage(0);
Result := S_OK;
end;

Tady je hlavni kod aplikace (v .dpr):

var
CF: IClassFactory;
Reg_G3TCPServer: integer;
Reg_G3ComputerInfoCollection: integer;
Reg_WideStringList: integer;
Msg: TMsg;
begin
if ParamCount < 1 then
begin
Application.MessageBox('Chybn+AOk- parametry p+APg-i spu+AWE-t+AOw-n+AO0- !!!'#13'Mo+AX4-n+AOk- parametry jsou -RegServer nebo -UnregServer.', 'Chyba', MB_OK +- MB_ICONERROR);
if AnsiUpperCase(ParamStr(1)) = '-REGSERVER' then
begin
RegisterServer(GetModuleName(HInstance), CLASS_G3TCPServer, 'G3 TCP server component', 'GordicG3.G3TCPServer', 'GordicG3.G3TCPServer.1');
RegisterServer(GetModuleName(HInstance), CLASS_G3ComputerInfoCollection, 'G3 TCP server component', 'GordicG3.G3ComputerInfoCollection', 'GordicG3.G3ComputerInfoCollection.1');
RegisterServer(GetModuleName(HInstance), CLASS_WideStringList, 'G3 TCP server component', 'GordicG3.WideStringList', 'GordicG3.WideStringList.1');
if AnsiUpperCase(ParamStr(1)) = '-UNREGSERVER' then
begin
UnregisterServer(CLASS_G3TCPServer, 'GordicG3.G3TCPServer', 'GordicG3.G3TCPServer.1');
UnregisterServer(CLASS_G3ComputerInfoCollection, 'GordicG3.G3ComputerInfoCollection', 'GordicG3.G3ComputerInfoCollection.1');
UnregisterServer(CLASS_WideStringList, 'GordicG3.WideStringList', 'GordicG3.WideStringList.1');
if AnsiUpperCase(ParamStr(1)) = '-EMBEDDING' then
begin
SendDebug('Starting server');
CoInitializeEx(nil, COINIT_APARTMENTTHREADED);
try
CF := TClassFactory.Create;
try
CoRegisterClassObject(CLASS_G3TCPServer, CF, CLSCTX_LOCAL_SERVER, REGCLS_SUSPENDED or REGCLS_MULTIPLEUSE, Reg_G3TCPServer);
CoRegisterClassObject(CLASS_G3ComputerInfoCollection, CF, CLSCTX_LOCAL_SERVER, REGCLS_SUSPENDED or REGCLS_MULTIPLEUSE, Reg_G3ComputerInfoCollection);
CoRegisterClassObject(CLASS_WideStringList, CF, CLSCTX_LOCAL_SERVER, REGCLS_SUSPENDED or REGCLS_MULTIPLEUSE, Reg_WideStringList);
CoResumeClassObjects;
SendDebug('Entering message loop');
while GetMessage(Msg, 0, 0, 0) do
DispatchMessage(Msg);
SendDebug('After message loop');
CoRevokeClassObject(Reg_G3TCPServer);
CoRevokeClassObject(Reg_G3ComputerInfoCollection);
CoRevokeClassObject(Reg_WideStringList);
finally
CF := nil; //_Release is called
CoUninitialize;

Seminar "Belohrad 2005" - diskusni forum

> Jenze pak bych prosil, abys po nekolika prispevcich v diskusi nepsal
> takoveto vety: "Tak muzeme pokracovat v diskusi tam, abychom
> nezatezovali konferenci."

OK, Petre,
myslel jsem to sice dobre, ale asi spatne.

Ja urcite vitam, kdyz to budeme diskutovat v konferenci.
Ten napad s forem na www.hlinka(tec)cz/belohrad, jsem opravdu myslel jako ze konferenci a problemy jejich ucastniku by nemel nejakej seminar obtezovat.

Seminar "Belohrad 2006" - co nas zajima

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 5.12.2005 19:10:39

From: "Petr Vones" <konference(zv)petrvones.net>
> [...]

zajimat a snazit se zajistit co nejefektivnejsi vyvoj v Delphi (bez ohledu
na to, zda budou Delphi lepsi ci horsi nez VS apod.).
Predpokladam, ze v podobne situaci je i mnoho jinych firem.

[...]

(Treba nabudu presvedceni, ze se ten prechod vyplati i u stavajicich Win32
aplikaci. Nebo presvedceni, ze bychom meli alespon nove aplikace psat
misto pro Win32 radeji pro .NET.
Zde je dulezite znat i plany MS s .NET do budoucna.
Jinak momentalne vyvijim v "Delphi 6 Win32" + v Jave.)

2. plany Borlandu do dalsich let

3. proc prestoupit na Delphi 2006? Zkusenosti s novinkami.

4. Refactoring a automaticke testy v Delphi
To je hlavni duvod proc uvazuji o prechodu z D6 na D2006 (zvykl jsem si na
vymozenosti Eclipse).

5. Design patterns (v Delphi)

6. Nastroje tretich vyrobcu usnadnujici vyvoj v Delphi (cnWizards, Castalia,
ModelMaker, ... ) - co kdo pouziva a co by mohl doporucit.

7. Postupy vyvoje SW a nastroje - planovani, ToDo management, UML, VCS, ...
Zkusenosti, ktere by mohli prispet k efektivnejsimu vyvoji jsou vitany.

Docela by mne zajimalo, zda uvedena temata zajimaji i ostatni.

Borlandskeho seminare k Delphi 2006 jsem se bohuzel zucastnit nemohl i kdyz
jsem o tom uvazoval.

S pozdravem Ladislav Nagy

Seminar

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.12.2005 19:02:13

Puvodni zprava ze dne 5.12.2005:

> Treba me tohle docela zajima.

Jenze asi budes sam, si myslim...

Ako zistim, ci som pripojeny do siete?

[*] mdelphi(zv)centrum.sk - 5.12.2005 18:47:46

Od: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>

--
Kompletni a dokonala priprava k prijimacim zkouskam na gymnazia, SS
a VS http://www.zkousky-nanecisto(tec)cz/

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Jeste muzes zkusit napsat do sousedni konference na Builder(tec)cz - tam to
> vypada, ze je Delphistu stale dost :-)
> pf

V konferenci "Builder(tec)cz" nejsem "doma".

Pokud nekdo z tech, kteri se tam citi doma, bude ochoten do konference vyzvu predat, velmi to uvitam.

Hledame na seminar "Belohrad 2006" prednasejiciho na tema D2005/D2006.
- nove rysy produktu
- vyvojarske zkusenosti
- hlavne by nas zajimaly nadstavby (ECO III a pod)

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Petr Zahradnik
> Vlastne nevim, proc se me na to opet ptas verejne,
> kdyz uz me odpovedi znas, ale asi mas pocit, ze je to nutne.

Ano, promin, Petre,
dospel jsem k nazoru, ze musim to tvoje verejne narceni "byznys vzdy a vsude" taky verejne odmitmout.

Tak jsem to ucinil.

Seminar

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.12.2005 13:12:33

To funguje porad a dobre (ti, kteri se ucastni diskusi po skonceni programu,
to vedi :). Ale musi to mit nejaky oficialni ramec, protoze zamestnanec
sotva muze prijit za sefem a rict mu, proplat mi dva dny pokecu s kamarady.
A o oficialnim ramci jsem psal.

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.12.2005 12:48:07

Jan Sebelik wrote:

> Je nekdo schopen nam na seminari tuto informaci podat?

Jeste muzes zkusit napsat do sousedni konference na Builder(tec)cz - tam to
> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.12.2005 12:07:39

Puvodni zprava ze dne 5.12.2005:

> Jake "vzdy a vsude"?
> Petre, ta slova jsou prilis silna a, promin, trochu "jedovata".

Vzhledem k tomu, Honzo, ze jsme si to v uplynulych dvou dnech
vysvetlili primou komunikaci v nekolika vzajemnych e-mailem,
nepovazuji za dulezite Ti odpoved na tyto a dalsi dotazy kopirovat i
sem do konference. Vlastne nevim, proc se me na to opet ptas verejne,
kdyz uz me odpovedi znas, ale asi mas pocit, ze je to nutne.

> Jestli ses nahodou nezmenil ty?

Mas snad ten pocit?

> U satny je o prestavce vzdycky plno, lidi, kteri tam postavaji, jsou
> stale ti sami. Akorat ty mezi nimi chybis... A vsichni ti kamaradi z
> konference (nebudu je vsechny vyjmenovavat) se zde setkavaji stejne
> radi, jako pred lety.

Ted mi, Honzo, skoro ukapla slza, jak jsi to napsal. Nejsou to uplne
ti sami a nejsou to zdaleka vsichni.

No, spousta z mych kamaradu tam uz nejezdi delsi dobu. Spousta jich
tam samozrejme dal jezdi. Presto, ja si na komunikaci s nimi najdu cas
po cely rok, i kdyz to treba neni osobne, ale jen e-mailem, po ICQ ci
telefonem. Nemyslim si, ze svou neucasti na seminari v Belohrade
prijdu o sve kamarady, stejne jako jsem o ne nikdy neprisel tim, ze
jsem abstinent, neucastnim se vecernich chlastacek a nezustavam do
dalsiho dne.

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 5.12.2005 12:05:14

> Honzovy seminare mi pripadaji stale vic proMicrosofti

>Ale to preci vubec neni pravda. Jirka Burian dostava stejny prostor, jako
Richard Kubat. Jenze kdyz Richard neprijede ...

Myslim si ze Borland cz by nemal hadzat flintu do zita, aj ked v sucasnej
dobe NS vdaka svojej obchodnej politike ziskava suverenny naskok. MS ma
stale viac a viac co ponuknut vid napr.
http://www.microsoft.com/cze/partner/ISV/empower.asp
a preto ma zastupca MS aj co povedat.
Ak borland nechce stratit dych mal by oslovovat vyvojarov pri kazdej
prilezitosti.
Miro

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 5.12.2005 11:34:46

> Znovu se ptam: najde se nekdo, kdo by nam neco rekl o novem Delphi?
> V konferenci jsem zaregistroval mnoho lidi, kteri Delphi 2005 maji a pouzivaji.
> Tak nam prijedte neco rici !!!

Rad bych se prijel podivat, ale z technickych a casovych duvodu nemohu.

Seminar

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 5.12.2005 10:48:16

Treba me tohle docela zajima. A docela rad bych rozpoutal diskuzi
nad chovanim programatoru k zakaznikum, jak se chovat, jak priznat chyby,
jak vubec komunikovat, aby nam rozumeli.

Slavek

> [...]
> ano, i na to jsem expert. Jenze toto tema nikoho nezajima, s
> Delphi to zase az tolik spolecneho nema, takze to nema cenu.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Slavek Skopalik
> Osobne se mi jednostrane (.NET) zamereni seminare take nelibi,
> a uvital bych treba neco kolem HW, nebo kolem programovani
> (organizace projektu, architektura, udrzitelnost, rizeni verzi, ...).
> Klidne by mohla byt ukazka Linuxu ci neceho jineho.
> Tak me jeste napada, komunikace se zakazniky, aspekty

Slavkovu nabidku na prednasku jsem behem vikendu dostal a urcite z toho neco upeceme.

Ne-.NET prednasku ma dale Pavel Cisar:
"Dokonaly vyvojar"
Zamysleni nad tim, co dela nektere vyvojare dobrymi a jine na tak dobrymi, a tedy potazmo o tom, co je zapotrebi pro uspech v teto profesi. Doplneno o typologii vyvojaru.

Moc se na to tesim a kdyz to navic prednasi Pavel ...

Dalsi prednasky uvitam.

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Richard Kejval

> Uz dlouhodobe sleduji (i kdyz zatim ne prakticky)
> technologii
> Bold a nasledne ECO. Myslim, ze to je presne to co Borland muze oproti MS
> nabidnout.

Jako bys mi mluvil z duse, Richarde.
Vzdyt nove Delphi, to neni jenom Win32 (kde se nic prevratneho nedeje), ani jenom VCL.NET (to je spatne).

Nove Delphi obsahuje nadstavby, o kterych tady mluvis a myslim, ze by bylo dobre o nich vedet, podiskutovat o nich.

> jsem doufal, ze to nezajima pouze me a ze by se nejaky nazavisly
> prispevek hodil.

Je nekdo schopen nam na seminari tuto informaci podat?
Richard Kubat to odpiskal.
Nekdo jiny?

> Trosku me mrzi, ze na seminari, ktery se jeste nedavno jmenoval
> Delphi, jsem
> tento prispevek nenasel..

Me to taky mrzi, ale ja jsem Borland pozval...
A ze se seminar uz nejmenuje "Delphi"?
Jak rekl Petr Zahradnik:
tady jsem predevsim o lidi, o komunitu, ktera se kolem konference Delphi a kolem seminare vytvorila.
A tato komunita zije a do Belohradu jezdi nezavisle na tom, zda ten ktery dela v Delphi nebo ve Visual Studiu.

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Minuly rok jsem se zde ptal co by vlastne kdo chtel o Delphi

Jasne, preci se snazim, aby se o Delphi mluvilo. Borland na seminare pravidelne zvu. Kdyz Borland neprijede, snazim se najit nekoho, kdo nove Delphi zna, aby mohl promluvit misto Borlandu. Jenze je jasne, ze Petr Vones to poda jinak nez Richard Kubat ...

Vyzyvam timto vsechny, kteri s novym Delphi pracuji:
Sdelte nam svoje zkusenosti, velmi radi si je poslechneme.

> [...]

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Petr Zahradnik
> Nezavisly na cem? Nic neni nezavisleho. Ani seminar Belohrad.

BELOHRADSKY SEMINAR JE NEZAVISLY.

Muzete kritizovat Microsoft (a to se velmi casto deje, jenze Jirka Burian je zdatnym diskuterem), muzete kritizovat Borland, muzete kritizovat Sebelika, ...

Belohradsky seminar je otevreny kazdemu tematu, kazdemu prednasejicimu, ktery je schopen neco zajimaveho nabidnout.
V Belohrade neexistuje cenzura.

> [...]

Ale to preci vubec neni pravda. Jirka Burian dostava stejny prostor, jako Richard Kubat. Jenze kdyz Richard neprijede ...

A predevsim - Belohradsky seminar je otevren komukoli. Kazdy, kdo ma lidem co rici, dostane prostor. Ne vzdy se to povede, ale rozhodne me nikdo nemuze podezirat, ze bych nekomu nadrzoval.

> [...]
Tak nam prijedte neco rici !!!

> Plne ho chapu, je to pro nej business,
> ktery je z Honzy citit naprosto vsude a vzdy.

Snad mi nikdo nebude vycitat, kdyz na seminari reknu, ze to, co se v Belohrade prednasi, to se taky v Belohrade na kurzech skoli. A ze to skoli lidi z nejpovolanejsich, lidi s letitymi praktickymi zkusenostmi. Muzete si je proverit - stoji na podiu seminare. Muzete si je osobne proverit - urcite je najdete na vecernim spolecnem posezeni.

Jake "vzdy a vsude"?
Petre, ta slova jsou prilis silna a, promin, trochu "jedovata".

> je to ciste o menicim se Belohradu a
> dalsich vecech s tim souvisejicich.

Pokud se neco meni, pak ani Belohrad, ani lidi, ale svet kolem nas.
Belohradsky seminar tyto zmeny odrazi.

> [...]

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

> Richar Kubat
> Ano, musim potvrdit Honzovu informaci. Je pravda, ze jsem Honzovu

Richard podal svoje vysvetleni jasne, srozumitelne a korektne. Nemam k tomu co dodat.
Diky, Richarde.

Snad jenom dodam:
"Belohradska komunita" se v prubehu casu nemeni. Kazdym rokem ovsem par "novych" lidi pribyde, ale prirustek je pomaly a plynuly. Pokud se tedy neco meni, pak ne lidi, ale svet kolem nas. Belohradsky seminar tyto zmeny odrazi. Kdyby to tak nebylo, bylo by to smutne.

Ako zistim, ci som pripojeny do siete?

[*] Martin Kasman <mdelphi(zv)centrum.sk> - 5.12.2005 09:12:43

Ako zistim, ci som pripojeny do siete?

vdaka za kazdu radu

Seminar "Belohrad 2006", 15.-16.3.2006

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 5.12.2005 08:50:12

From: "Ladislav Nagy" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>
> [...]

pro Win32", a tam mi bohuzel nepripada ze by Borland nejak vyrazne postupoval.
Naopak by mne vcelku zajimalo zda-li existuje nekdo, kdo pise realne aplikace
v Delphi pro .NET (a to opravdove .NET aplikace - ne jen Win32 pres P/Invoke).

Jinak pripominam ze minulym rokem bylo pro potreby seminare zrizeno diskuzni
forum na teto adrese: http://www.hlinka(tec)cz/belohrad/

Petr Vones

Seminar

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 3.12.2005 00:27:06

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

to nemelo zadny ohlas (bez ohledu na to, ze Delphi pro zadne nove projekty jiz
nadale nepouzivam, ale z nostalgie jej stale sleduji ;-)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.12.2005 20:50:26

Puvodni zprava ze dne 2.12.2005:

> Citim, ze Honzovy seminare, vicemene provazane s komunitou
> diskutujicich na tomto foru, jsou urcite zajimave a prinosne, ale
> neoslovuji uzivatele Delphi, kteri s produktem chteji jit dopredu.

Ano, mam stejny pocit, s tim musim souhlasit. Honzovy seminare mi
pripadaji stale vic proMicrosofti. Plne ho chapu, je to pro nej
business, ktery je z Honzy citit naprosto vsude a vzdy. Ne ze bych mel
neco proti Microsoftu, vubec ne. Ale mam pocit, ze Delphi komunita se
uz nejak moc rozpada, a tradicni setkani Delphi uz vubec neni o
Delphi. Po lonskem vyberu prednasejicich jsem se i ja rozhodl, ze
pocinaje lonskym seminarem uz jezdit nebudu. Jednoduse uz me to
neoslovuje v tom smyslu, ktery pro me setkani vzdy melo - setkani s
kamarady a prijemny pokec.

Seminar

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 2.12.2005 20:21:59

Duvodem je to, ze "belohradskou" komunitu uz budouci vyvoj Borlandu a Delphi podle meho nazoru nezajima - alespon podle cetby prispevku na tomto foru jsem o tom presvedcen. Vetsina zde diskutujicich pouziva Delphi 7 a nizsi verze. Navic nekolik vazenych "guru" teto komunity, jako napriklad Petr Vones, Zbysek Hlinka a mnoho dalsich - i Honza Sebelik sam - zni silnym hlasem proti Delphi (pokud to hodne zobecnim a zkratim). Ja sam si nemyslim, ze maji ve vsem pravdu a jsem presvedcen, ze Borland poskozuji. Respektuji ale jejich nazory a vazim si jejich znalosti a otevrenosti; jejich ochota pomoci ostatnim je neobvykla. Respekt, kteremu se u komunity tesi, dava jejich slovum vahu a kazda jejich kriticka pripominka je prijimana temer bez vyhrad. To je pro Borland v soucasne dobe spise spatna zprava.

Citim, ze Honzovy seminare, vicemene provazane s komunitou diskutujicich na tomto foru, jsou urcite zajimave a prinosne, ale neoslovuji uzivatele Delphi, kteri s produktem chteji jit dopredu. Nevsimnul jsem si napriklad, ze by kdokoli z aktivnich ucastniku belohradskych seminaru - s vyjimkou Vladi Bodecka - navstivil nas seminar o Delphi 2006, ktery se konal vcera, aby se o novem Delphi 2006 neco dozvedel. Nevidel jsem tam ani Honzu, ani Petra, ani Zbyska, ktere dobre znam osobne, ani jsem si nevsimnul v seznamu ucastniku jmen, ktere casto vidavam ve zdejsich diskusich. Proto se domnivam, ze zajem komunity o nove verze se limitne blizi nule a myslim, ze ucast Borlandu na tomto foru by byla spise kontraproduktivni.

Chystame na jaro dalsi seminar o platforme ECO III, modelovani aplikaci, tymovem vyvoji a dasich aspektech "vyssi skoly" programovani v Delphi Developer Studio a David Intersimone mi predbezne slibil prijet a seminar provest. Chystaji se priklady pouziti Together a ECO III pro registrovane uzivatele BDS 2006 tak, aby je bylo mozno "pritesat" a pouzit. Kazdy, kdo ma zajem se o tom neco dozvedet, je srdecne zvan uz dopredu. Uzivatele soucasnych verzi Delphi tedy dostanou sanci ziskat dalsi cenne informace a vedomosti jinde. Seminar bude otevren pro vsechny; nejspis bezplatne.

Prosim berte to jako me vysvetleni - nechci nastartovat nejakou vasnivou diskusi ci dokonce "flame war". Neni v tom nic osobniho, jen racionalni uvaha. Belohradsky seminar bude jiste mit temata zajimava pro vsechny ucastniky a ja mu preji maximalni uspech. Puvodne jsem chtel jsem pouzit slovo "uprimne", ale pak jsem si to rozmyslel.

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Jak odchytit F1

takto to funguje len napisal som to z pamate tam by bolo treba este osetrit
ci
to je WM_KeyDown atd.

procedure TForm1.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if Msg.wParam = 112 then Handled:=true;
Application.OnMessage:= AppMessage;

From: "Pepa D." <slozka2005(zv)volny(tec)cz>
> Nestacilo, protoze jak se zda, to vyvolani helpu je driv nez vyvolani
> OnKeyDown. Pepa

Jak zakazat ALT+TAB

[*] Lynx <lynx01(zv)tiscali(tec)cz> - 2.12.2005 18:02:57

Dobry den,
Potreboval bych zakazat klavesovou skratku ALT+TAB i ve win xp. Puvodne
jsem to chtel delat pres hook ale on shortcut to nebere.
Dekuji Holub.

Jak odchytit F1

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2005 15:54:23

From: "Miroslav Suchy" <suchy(zv)jplusj(tec)cz>

> Tohle je priklad omezeni pohybu mysi
> z knihy Delphi - hotova reseni
>
> Mirek

> Obdelnik: TRect;
> begin
> Obdelnik := Rect(Left, Top, Left+Width, Top+Height);
> ClipCursor( Addr(Obdelnik) );
> Button1.Enabled := False;
> Button2.Enabled := True;

> ClipCursor(nil);
> Button1.Enabled := True;
> Button2.Enabled := False;
> end;

Tohle je priklad na dve veci.. ClipRect (btw pozor, funguje v souradnicich
desktopu) je v ramci Windows globalni, takze jina aplikace to muze uvolnit
(a uz prechod mezi aplikacemi to dela). Dvakrat Alt-Tab a jsem zpatky s
volnym kurzorem. Nevim presne proc, ale uvedeny priklad funguje (D7pers, XP
pro SP2) jen pokud se button stiskne shortcutem. pokud se na nej klikne
mysi, kdosi okolo (patrne ten, co tam kresli kurzor) ho hned zas uvolni,
takze efekt veskery zadny. Nicmene tudy nekudy... Jarda

Jak odchytit F1

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2005 14:24:27

Myslim ze mas sklony k predcasnym zaverum aniz bys znal situaci a pozadavky
zakaznika. Pepa

Od: "Jan Novak" <delfin4(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> se mu .MDB soubor rozrostl na 400M a zacina to mit dost line,
> tak jsme
> chteli zkusit, jestli se pozna rozdil, kdyz to preklopime na
> normalni
> SQL server.
>
> Ale hopla! Po 20 minutach importovani akce skoncila zdanlive
> ok, ale
> tabulka byla prazdna! Pri zjistovani, co se deje, jsme si
> vsimli, ze
> velikost databaze je 4199M, t.j. 4.2G Zrejme jsme dosahli
> limitu 4G,
> protoze kdyz jsme zrusili stara data do r. 2002, tak ten zbytek

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 30.10.2005 10:50:10

> Neni 1:10. Schvalne jsem to zkousel i na dalsich datech a vychazi mi
> od 1:12 do 1:15. Kolik to vychazi tobe?

velkost musi vyjst podla toho ako su definovane tabulky a indexy
a kolko je v tabulkach zaznamov (pripadne i zmazanych). Hlavne
treba skontrolovat polozky s pevnou dlzkou (CHAR, BINARY),
tie mozu zbytocne zaberat miesto v kazdom zazname, aj ked
su prazdne alebo takmer prazdne (a v Accesse mozno boli
definovane ako s pohyblivou dlzkou). Iny dovod ma nenapada
(snad este vela zmazanych poloziek v tabulkach), z obecnych
informacii co si napisal, sa to presne zistit neda. Ale SQL server
poskytuje plno informacii na to, aby sa to zistit dalo, len treba
chciet, napr. sp_spaceused, sys_allocation_units, DBCC SHRINKDATABASE
a pod. Na MS webe je k dispozicii SQL Server 2005 Books
Online s podrobnou dokumentaciou tychto zalezitosti. Namiesto
zbytocnej paniky si treba radsej nieco precitat, vyskusat a pochopit.

Erik

Bacha na MS SQL Express Edition

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 29.10.2005 21:56:26

> To je nesmysl. Zalezi na strukture tabulky. Velikost dat z Access a
> SQL serveru neni urcite 1:10.

Neni 1:10. Schvalne jsem to zkousel i na dalsich datech a vychazi mi
od 1:12 do 1:15. Kolik to vychazi tobe?

Debug DLL

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2005 21:56:01

Ja si teda myslim, ze tohle nejde. Maximalne asi pujde vypsat adresu
kde doslo k vyjimce, ale co se presne stalo a v cem je problem, nevim,
ale pochybuju o tom.
Jinak je nejlepsi ladit primo zdrojaky te knihovny.

Petr

29.11.05, Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>:
> [...]

Debug DLL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.10.2005 20:11:29

> [...]

> ktery zobrazi misto vzniku chyby (typicky AV) i v pripade,
> ze pouzivam klasicke DLL a chyba vznikne prave v DLL.
>
> Klasicke metody (CodeGuard nebo pouziti __ThrowFileName
> a __ThrowLineNumber) neukazuji nic, i kdyz mam
> zapnute rozsirene moznosti trasovani pri prekladu ve vsech
> modulech i klientskem exe. Pokud nepouziju DLL a
> nasimuluju AV v klientskem exe, tak se spravne zobrazi kde
> chyba vznikla, ale s pouzitim DLL bohuzel ne.
>
> S pozdravem, Petr Jurik.
> </dotaz>

> Podotykam, ze jde o DLL psane v C++, ale to asi v tomto kontextu

dulezite to muze byt.
Pokud vim v jakem DLL je problem a mam od nej zdrojaky snazil bych se
ladit to DLL - pak rozumne IDE zobtrazi misto chyby.
Dale je mozne rucne hledat misto vyskytu chyby podle adresy v kodu
(kde nastala) nahledem do MAP file (od DLLka). Melo by moci i Modules
okno v Delphi (sice ted nevim k cemu, ale vim, ze jsem ho parkrat pri
podobne prilezitosti pouzil :-). Zrejme k ziskani basove adresy aby se
dal vypocitat offset do MAP file)
No a pokud je mozno tak samozrejme doplnit DLLko nejakymi vhodnymi
debug hlasenimi....
Zdravi
Dalibor Toman

Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.10.2005 19:06:59

> Nevim jak je to ted, ale pozor: pokud vim TClientDataSet
> je vazan na MIDAS a ten neni ve vsech verzich Delphi.
> Navic jsou tu jiste trampoty s licencovanim, atd.

TClientDataSet (MIDAS) je tusim od verze D4.v Delphi Enterprise

Od verze D6 "spadnul" do verze Professional, protoze dbExpress jinak fungovat neumi.

Licencovani MIDAS problem nikdy nebyl, pokud neslo o "true multi-tier" aplikaci, tedy kdy TClientDataSet a TDataSetProvider komunikuji a pritom sidli kazdy na jinem pocitaci.

Pikantni je, ze ve verzi D6Enterprise je pouziti MIDAS na "true multi-tier" licencovano, zatimco ve verzi D6Professional je pouziti MIDAS pro "true multi-tier" volne.
:-)

V D7 si nejsem jist, ale myslim, ze to je uz volne.

> Rozhodne se jedna o problematickou vec a ja osobne
> bych se tomu vyhnul velkym obloukem. Navic v dnesni
> dobe pro dany ucel je vhodnejsi XML.

Jak vidno vyse, problematicka vec to neni - od verze D6Pro.
TClientDataSet dela krasne XML, takze tady nevidim rozpor.
Ja ho rozhodne velmi rad pouzivam, protoze me prace s nim vzdycky nadchne.

= tel. 493 792 931, 776 347 735, 493 792 569
====================================

Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 29.10.2005 14:46:16

[...]

Vaclav Halik

Zakazanie manipulacie s USES

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.10.2005 14:43:51

http://qc.borland.com/wc/qcmain.aspx?d=8718

Podla vsetkeho si na opravu este pockame.

Zakazanie manipulacie s USES

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 29.10.2005 14:35:25

<<< 29.11.2005 14:33 - Petr Fejfar "development(zv)callnet(tec)cz" >>>

PF> To jsem pochopil, ale ja tomu umim zabranit jen drive popsanym zpusobem

Akurat som poslal otazku do borland newgroupov. Pokial nieco zistim,
tak dam vediet.

http://exekutor.rotursoft.sk

Zakazanie manipulacie s USES

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.10.2005 14:29:00

Roland Turcan wrote:

> [...]
> nesnazili pridavat nieco do USES.

To jsem pochopil, ale ja tomu umim zabranit jen drive popsanym zpusobem

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 29.10.2005 13:58:32

<<< 29.11.2005 13:55 - Petr Fejfar "development(zv)callnet(tec)cz" >>>

> [...]

PF> v IDE jako "follow symbol" aj., protoze IDE si seznam unit z include
PF> souboru nedocte. Dokud IDE skoro nic neumelo, tak to bylo jedno,
PF> ale casem to bylo hodne na obtiz, takze jsme to opustili.

PF> # Dnes udrzujeme uses klauzuli rucne a snazime
PF> se v IDE vyvarovat operaci, pri kterych ji IDE zprzni
PF> (pridavani/odebirani unit z klauzule, prejmenovavani framu,
PF> formularu apod.)
PF> Celkem se to dari, ale stejne - bez zalohy .dpr po kazde rucni
PF> zmene bychom se neobesli.

Vies mne by uplne vyhovovalo, keby Delphi a Kylix jednoducho sa VOBEC

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 29.10.2005 13:48:06