Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 29.10.2005 13:45:41

Pres to XML to vypada krasne. Ale rozhodl jsem se jinak. Pouziju DB
MySql a udelam to jen jako off-line. Stejne vetsina ucitelu nema ve
tride pripojeni k siti.

>Pokud od dob Komenskeho stacil write-once-read-many
>notysek s nalinkovanyma kolonkama (zabezpeceny zasunutim do kapsy),
K tomu to asi tolik: Mam uz aplikaci k pouziti na netu, pomoci csv a
ini, a behem mesice mam pres 1000 stazeni a je dost takovych, co si to
pochvaluje.

Petr

Replikace ADO MDB

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 29.10.2005 10:43:03

Zdravim all,
Jdu na zvedy. Nevite nekdo o utilitce-komponente, ktera by provedla import (update) z druhe tabulky (stejne struktury) dle jedinecneho klice, pri schode dle volby aktualizovala zaznam nebo preskakovala, jinak pripojovala?
(MDB - ADO - D7)
Ja jsem se pri vymejsleni procedurky "zasmyckoval".
V prikladech JEDY jsem nasel zajimavy priklad na import i rozdilne struktury, ale pomoci batchmove (BDE) a navic neresici duplicitu klice.

DIK DIK DIK za usetreny cas

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Zakazanie manipulacie s USES

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 29.10.2005 10:36:38

Hello All!

Mam dost zdrojakov ktore maj uses pisane stylom

USES
{$IFDEF WIN32}
Dialogs,
{$ELSE}
QDialogs,
{$ENDIF}
Classes;

Lenze dost casto sa stava, ze sa Kylix alebo Delphi rozhodne tam nieco
pridat, co odhadol, ze tam nie je a aj napriek tomu, ze tam nim
doplnene samozrejme su a nevyse casto to prida do sekcie pre druhy
prekladac. Mate s takymto spravanim nejake skusenosti?

Je mozne tuto vlastnost IDE nejako vypnut?

http://exekutor.rotursoft.sk

Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 29.10.2005 10:04:08

Dalsi krizek po funuse: Pokud od dob Komenskeho stacil write-once-read-many
notysek s nalinkovanyma kolonkama (zabezpeceny zasunutim do kapsy), nevidim
duvod, proc dnes pouzit neco slozitejsiho nez spreadsheet, abych nemusel
rucne pocitat soucty a prumery pro svych sedm tisic zaku (jo ono jich je jen
dvacet?), pokud chci jit s dobou a dokazat, ze s pocitacem to jde taky a
bude to jen o malo pomalejsi nez bez nej.
K danemu ucelu - uspesne napsat stredoskolskou rocnikovou praci - aparat txt
resp ini souboru bohate staci. XML, proc ne. Rozumny kompromis mezi txt a
tezkotonazni databazi, kdyz uz chce nekdo mermomoci programovat. Ale jinak -
kazdy problem se da zeslozitovat ad libitum a michani kafe lzici od bagru je
taky fajn zabava. Jarda.

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

nebo pomoci XML Data Bindingu. Pro beznou GUI aplikaci je asi ten databazovy

Mail v HTML formatu - zkomolene znaky

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.10.2005 17:51:38

> posilam pres Synapsi pres SendToRaw mail v TXT i HTML podobe.
> U jednoho zakaznika to spatne zobrazuje cestinu v HTML.
>
> Zkusil jsem ruzne SMTP servery a me to prijde vzdycky spravne,
> zakaznikovi spatne.
> Posilam mu to na quick a na seznam a z obou se mu to stahne stejne
> zkomolene.
>
> Pouziva Outlook Express, ja Outlook.
> Evidentne to ukazuje na spatne nastaveni Outlooku, ale tam se toho moc
> nastavit neda a co se da, to mam snad spravne.

Ty dopisy jsou odesilany v UTF-8 kodovani. V pripade spatneho zobrazeni
to prohlizec zjevne jako UTF-8 kod neidentifikuje, coz je zvlastni,
protoze Synapse cpe informaci o kodovani pochopitelne do hlavicek dopisu.

Nektere verze outlooku sice informaci o UTF-8 kodovani v hlavickach
vesele ignoruji a toto kodovani poznavaji jen podle pritomnosti BOM na
zacatku kodovanych dat... ale tu BOM tam Synapse take vklada!

Chtelo by to videt ten zmrseny dopis v RAW formatu, aby byly videt
hlavicky a podle nich zjistit co je spatne. (nejlepe jak ten zmrseny
dopis prijde, ulozit jej jako EML, pak zazipovat a poslat primo me na
soukromy mail...)

> Kdyz si to od nej preposlu, tak uz to vidim stejne spatne jako on.

prirozene.. jestli se nekde neco zmrsilo, tak preposilas uz zmrsenou
variantu.

Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2005 17:47:12

Problem taky je, jak tu DB vymodelovat, protoze kdyz se spatne
postavi, tak je celej program na pytel. Kdezto i u tech textovych
souboru muzu program udelat tak, aby se choval jako DB.

> Ja bych pouzil DB. Treba Firebird Embedded a je vystarano. Mas k ruce
> cely SQL a hned je vse jednodussi.
>
> --
> Bc. Jiri Cincura
> http://www.ID3renamer.com/
> http://www.x2develop.com/
> ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
> http://photo.cincura.net

Databaze, nebo textovy soubor?

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 28.10.2005 17:38:46

Petr Berek wrote:
> Chci znat vas nazor, co byste na to pouzili.

Ja bych pouzil DB. Treba Firebird Embedded a je vystarano. Mas k ruce
> [...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2005 17:32:21

Zdravim,

chtel bych se jen zeptat, cemu byste dali prednost. Delam na
programku, ktery ma nahradit ucitelsky zapisnik. Jiz mam hotovou prvni
ostrou verzi, ktera je prave delana pomoci textovych souboru. Sice
toho moc neumi, ale vypada, ze lidem to staci.
Ted delam na druhe verzi a premyslim nad databazema. Ale moc se mi do
toho nechce, protoze uz mam hotovy to ukladani do textovych souboru.
Jestli se jedna o bezpecnost dat, tak je mozne textove soubory zasifrovat.

Chci znat vas nazor, co byste na to pouzili.

Mail v HTML formatu - zkomolene znaky

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2005 17:25:55

Napada me jen spatne nastaveni kodovani. Delal jsem neco podobneho,
ale pomoci PHP a tam mi to delalo prave spatne nastaveni kodovaci
stranky.

Petr

28.11.05, David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>:
> [...]
>
> Kdyz si to od nej preposlu, tak uz to vidim stejne spatne jako on.
>
> Nesetkali jste se s tim nekdy? Kde dochazi k tomu zkomoleni znaku?

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2005 16:57:28

Zdravim,

[...]

Odeslani mailu s prilohou

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2005 16:14:54

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> nainstalovat - a kdovi co je potreba jeste u jinych klientu.
>
> 2) Pomoci ShellExecute - pro me idealni reseni, ale bohuzel takto
> neumim odeslat tu prilohu.
>
> 3) Pomoci Synapse - SMTP. Bylo by to parada, kdyby nebylo potreba
> na zacatku nastavit jmeno SMTP serveru.>

> V konferenci sveho casu padla rada, at se jako SMTP server uvede nas
> SMTP server. Jenze to pry neni mozne, aby nas SMTP server mohl jen
> tak pouzivat nekdo cizi - zneuziti ke spamu apod. Protoze se v teto
> problematice neorientuji, prosim o info, jestli jde vubec o schudnou

Ahoj,
[...]

Lauko.

Odeslani mailu s prilohou

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.10.2005 14:02:37

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> tak pouzivat nekdo cizi - zneuziti ke spamu apod. Protoze se v teto
> problematice neorientuji, prosim o info, jestli jde vubec o schudnou

To je prece hloupost. SMTP server je proti spamu zajisten tak, ze nepreposila zpravy dal (relay), ale uz z principu musi zpravy smerujici do vlastni domeny dorucit bez ohledu na odesilatele.
Jedine pokud by to bylo tak, ze vase DNS zaznamy ukazuji na server poskytovatele a vse jde pres jeho SMTP server ktery to preposila na ten Vas interni. Ale i v tomto pripade ten SMTP server u poskytovatele k Vam musi preposlat maily odkudkoliv. Jinak by proste posty nechodila nikde a nikomu. Lze tedy rici, ze v kazdem pripade musi pro kazdou emailovou schranku existovat nejaky SMTP server pres ktery lze do teto schranky dorucit postu odkudkoliv.

Zjistit to lze z MX zaznamu v systemu DNY napriklad prikazem nslookup:

comarr(tec)cz MX preference = 0, mail exchanger = glum.comarr(tec)cz
comarr(tec)cz MX preference = 20, mail exchanger = hu.comarr(tec)cz
comarr(tec)cz MX preference = 30, mail exchanger = smtpb-in-2.tiscali(tec)cz

Ludek

volani funkce DLL - vyreseno !

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 28.10.2005 12:57:42

odpovim si sam. Jako parametr nelze predavat string ale PChar.
> Prosim nemohl byste mi nekdo pomoct s prekladem nasledujiciho kodu myslim
> ze
> z VB do D5? Zda se to byt trivialni ale pokud to prepisu do D5 tak mi
> porad
> vraci prazdny string. Tusim problem s predavanim dlouheho stringu txtkey.
> Autor tvrdi ze mu to funguje (jak taky jinak).

Odeslani mailu s prilohou

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.10.2005 12:51:17

Ahoj,

[...]

na zacatku nastavit jmeno SMTP serveru. Tohle je vazny problem -
casto volaji uzivatele, kterym kdyz reknete, at stisknou Escape, tak
odpovedi, ze takovou klavesu tam vubec nemaji.

[...]

volani funkce DLL

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 28.10.2005 12:06:48

[...]

unit Form1;
interface
uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
Forms, Dialogs, StdCtrls;
type
TForm1 = Class(TForm)
txtReturn : TMemo;
txtPhone : TMemo;
txtKey : TMemo;
Test : TButton;
Label2 : TLabel;
Label1 : TLabel;
Form1:TForm1;
implementation
{$R *.dfm}

// left unchanged ==> private declare function wb_getphonestation lib
'connect.dll' (byval skey as string, byval sphone as string) as string;
procedure form_load();
begin
txtkey.text :=
'ee062946985de5dfb333afffc30c4f673732324536463245304135333642453136333635364336463736363132303331333832433230333633313332323033303330323034323732364536463230363936333646323033343336333933393335333333383332304133313245333030413331333632453336324533323330333033353041333333303330333033303330304133313743353734353432343934313743';
end;
procedure testClick(Sender:TObject);
begin
skey : string;
sphone : string;
sreturn : string;
skey := txtkey.text;
sphone := txtphone.text;
sreturn := wb_getphonestation(skey, sphone);
txtreturn.text := sreturn;

SynEdit - aktivny odkaz

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 28.10.2005 11:26:20

Ahojte,

pouzivam komponenty TSynEdit a TSynSQLSyn. Neviete ako spravit aktivny
odkaz na niektore zo zvyraznenych slov ? Zvyraznujem mena tabuliek
databazy a po kliknuti na meno tabulky by som chcel vykonat nejaku akciu.

Dakujem

Stano

Vyhledavani - Firebird

Jelikoz se seslo dost prispevku na optimalizaci selectu s vyberem podle
obsahu varchar, nedalo mi to a zkusil jsem si nejake testy na tema
SELECT * FROM TAB WHERE C1=.. AND C2=... AND C3=...
Tak pokud to nekoho zajima:
Nechal jsem si vygenerovat dve tabulky s integer PK (sloupec ID) a tremi
datovymi sloupci - v jedne tabulce CHAR(100) a ve druhe VARCHAR(100). Kazda
tabulka 1 000 000 zaznamu, selektivita sloupcu: C1 1%, C2 0.1% a C3 0.01%.
Samozrejme jsem nedelal korektni statisticke vyhodnoceni ale prece jen se mi
nektere vysledky zdaji zajimave.
- Na rychlost nema vliv poradi podminek (selektivita sloupcu), FB si ho
zrejme sam optimalizuje, pri pouziti indexu je ma v PLAN vzdy ve stejnem
poradi.
- Rozdil v rychlosti pro CHAR a VARCHAR je vetsinou zanedbatelny respektive
statisticky neprokazatelny pokud se nepouzivaji indexy.
- Pri pouziti indexu na C1 se samozrejme select zrychli (cca 10x), zrychleni
je vyznamne vetsi pro tabulku se sloupci CHAR
- Po pridani indexu na C3 se ovsem select dale zrychli, tentokrat kupodivu
vyrazneji pro tabulky s VARCHAR sloupci takze pri pouziti obou indexu se
casy pro CHR i VARCHAR zase sblizi.

Co me ovsem dost prekvapilo byly vysledky porovnani SELECT * FROM / SELECT
ID FROM / SELECT Ci FROM jelikoz jsem dosud zil v iluzi, ze SELECT ID musi
byt rychlejsi nez SELECT * . Sice jsem to poustel na lokale (takze se
neprojevila propustnost spojeni a objem prenasenych dat) a tabulky maji jen
ctyri sloupce ale prece jen ... posudte sami:
Bez pouziti indexu je SELECT ID zhruba 40x pomalejsi nez SELECT * , kupodivu
SELECT Ci je pomalejsi "jen" asi 30x, po pridani indexu C1 je to uz
pomalejsi jen asi 2x a az po pridani indexu C3 se rychlosti priblizi k
rychlosti SELECT *.

Z toho plyne pouceni, ze nejaka pravidla sice existuji ale stejne je
nejspolehlivejsi kazdy (zejmena slozitejsi nebo v provozu problemovy) select
ladit a optimalizovat zkusmo a nicemu se nedivit.

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024
kalhous(zv)eu(tec)cz

ADO a asynchronni dotaz

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 28.10.2005 09:57:23

Ahoj,
mate nekdo zkusenosti se %subj% ?

Resim dva zadrhele:
1. ExecuteComplete ma krome hodnoty parametru "adStatus" vsechny ostatni
parametry nastavene na "unknown". To by mi tolik nevadilo, protoze jak
connection tak recordset si drzim v ramci instance dane tridy, ale spise me
zajima duvod, protoze podle MSDN by to nastavene byt melo.

2. Pokud to pouzivam ve vice threadech, tak dostavam adStatus = 2, coz
znamena chybu, pricemz ale u connection zadnou chybu nedostanu, "Get_Errors"
mi vraci prazdnou kolekci. Samozrejme si kazdy thread vytvari vlastni
instanci TConnection nad kterou vykonavam dotaz takto takto:
rs := conn.DefaultInterface.Execute(sql, VarRecsAffected, adCmdText or
adAsyncExecute);

Jinak pro ADO pouzivam naimportovanou deklaraci, protoze standardni ADO unit
se mi nejak nepodarilo asynchronne rozbehnout...

Sinea - nechtene prazdne stranky pred tisknutou

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 28.10.2005 08:58:54

Dobry den,
pri praci se Sinea komponentami jsem narazil na jeden bug, mozna
vlastnost, ale rad bych vedel jestli se nekdo setkal s necim podobnym a
jak to eventualne resil.
Sinea jsou verze: I,1,6,40,20
Sablona je v pts definovana rucne (nepouzival jsem vestaveny editor
sablon), pokud nemam na strance jednu polozku, tiskne se mi vse v
pohode, pokud ji tam pridam (je na strance dole, tiskne se do
pripraveneho formulare a tvurci formu ji dali tak nizko, ze moje domaci
Epson LQ-100 protestuje), tak mi napred vyjedou z tiskarny dve prazdne
stranky a teprve pote potistena, nastesti pozice sedi presne a tiskne se
presne do vymezenych okynek. Obsah sablony mi z rozmeru listu, ani
tiskutelne plochy, nepresahuje
Jestli nekdo znate reseni, nebo potrebujete dalsi udaji, prosim o
pomocnou ruku (ehm, spise pomocny mail).
Dekuji
MO

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Posun tisku ve FastReportu

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 28.10.2005 08:58:29

Ahoj

Potreboval bych nastavovat posunovani tisku primo z aplikace ve Fast
Reportu 3 (tisk do formulare)
Zrejme je potreba pouzit Engine.CurX a Engine.CurY, ale nevim kde a jak
je aplikovat.

Diky jura

kresleni BMP do BMP

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 28.10.2005 08:42:01

Ahoj,

delam tisk map. Vytvorim si TBitmap, do ni si namaluju co potrebuju a
ulozim na disk. Takhle vytvorim potrebny pocet stranek (listu A4) a
potom je tisknu.
Dokud jsem delal jen vektory, bylo vse OK. Ted pod vektory maluju
rastrove podklady. At se jedna o plnobarevne ortofotomapy, nebo
cernobile naskenovane mapy, vzdy se mi promitne jen posledni malovana
mapa. Potreboval bych nejakou radu, nenapada me, co s tim.
Pritom na obrazovku se kresli uplne stejnymi metodami, ale misto do
BMP jenom do TPintBox. To funguje bezvadne.

Dik za kazdou radu, Peca.

********* Mam zhruba nasledujici kod:

lBmp:=TBitmap.Create;
lBmp.Width:=Round(PaperWidth/0.0254*FDPI);
lBmp.Height:=Round(PaperHeight/0.0254*FDPI);
lBmp.PixelFormat:=pf24bit;

for ix:=0 to xdo do
begin
lBmp.Canvas.Brush.Style:=bsSolid;
lBmp.Canvas.Brush.Color:=clWhite;
lBmp.Canvas.Pen.Style:=psSolid;
lBmp.Canvas.Pen.Color:=clBlack;
lBmp.Canvas.Rectangle(Rect(0, 0, lBmp.Width-1, lBmp.Height-1));
FVyrezSJTSK.Canvas:=lBmp.Canvas;
FVyrezSJTSK.SJTSK:=TRectangle(FStranky.Objects[ix]).Rect;
FVyrezSJTSK.Width:=lBmp.Width;
FVyrezSJTSK.Height:=lBmp.Height;
FVyrezSJTSK.SetMapModeSJTSK;
// tady se kresli rastry, videt je vzdy jen ten posledni
FVyrezSJTSK.MalujRastry(True, True);
FVyrezSJTSK.RestoreMapMode;
FVyrezSJTSK.SetMapModeSJTSK;
// nasleduje vykresleni vektoru, ktere funguje dobre
fDataDraw.DataDraw(FVyrezSJTSK);
fDataDraw.JenMnozinaDraw(FVyrezSJTSK);
FVyrezSJTSK.RestoreMapMode;
lBmp.SaveToFile(s);
end;
lBmp.Free;

********* V metode MalujRastry se hleda ktery rastr je videt a potom se
vola jeho vykresleni:

procedure TRaster.DrawViewport(ACanvas: TCanvas; ASJTSK: TRect);
var
MaxHW, cx, cy, x, y: Integer;
R: TRect;
dx, dy: Integer; // kolik je MaxHW po prepoctu
do SJSTK
SW, W, SVW, VW: Integer;
SH, H, SVH, VH: Integer;
kx, ky: Double;
begin
SVW:=ASJTSK.Right-ASJTSK.Left; // sirka pohledu v SJTSK
W:=FBitmap.Width; // sirka mapy v pixelech
SVH:=ASJTSK.Bottom-ASJTSK.Top;
H:=FBitmap.Height;
if (SVW=0)or(SVH=0)or(W=0)or(H=0) then Exit;
begin
R:=ASJTSK;
if R.Left>FSJTSK.Left then R.Left:=FSJTSK.Left;
if R.Right<FSJTSK.Right then R.Right:=FSJTSK.Right;
if R.Top<FSJTSK.Top then R.Top:=FSJTSK.Top;
if R.Bottom>FSJTSK.Bottom then R.Bottom:=FSJTSK.Bottom;
SetMapModeSJTSK;
StretchBlt(
ACanvas.Handle, R.Left, R.Top, R.Right-R.Left, R.Bottom-R.Top,
FBitmap.Canvas.Handle,
R.Left, R.Top, R.Right-R.Left, R.Bottom-R.Top,
SRCCOPY);
RestoreMapMode;

zaslani emailu pomoci Delphi nebo C++Builderu

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 27.10.2005 21:52:46

Ja Indy (v.9.0010) komponenty pouzivam a funguji zatim bez problemu.

with SMTP do
begin
Host := aSMTPServer;
Connect;
try
Send(Msg);
finally
Disconnect;

V tomto kousku kodu chybi prihlaseni k smtp serveru ( property username a
password).

PG

#5.7.1". zkousel sem pouzit i C++Builder a jeho starou komponentu NMSMTP ale
Subject := aSubject;
[...]

Jak nasimulovat stisk Alt+0182

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2005 17:21:47

> A co poslat jenom #$B6 ?

To jsem samozrejme zkousel jako prvni, ale otevre mi to zahadne "Tento
pocitac".
Delam to takhle:

Key:=$B6;
keybd_event(Key, MapVirtualkey(Key, 0), KEYEVENTF_EXTENDEDKEY, 0);
keybd_event(Key, MapVirtualkey(Key, 0), KEYEVENTF_EXTENDEDKEY or
KEYEVENTF_KEYUP, 0);

Firebird a cestina

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 25.10.2005 17:15:22

Toto jsem zkousel a nepomohlo to.
Pomohlo znovu vytvorit tabulku s parametrem collate
JMENO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY
takto to funguje spolehlive
Dik za pomoc

Josef Sip

|Zkus SELECT * FROM UZIV WHERE JMENO like _WIN1250'%Ales%'
|
|Jinak collate na to nema vliv - to ma vliv na sortovani.

Jak nasimulovat stisk Alt+0182

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 25.10.2005 16:48:54

A co poslat jenom #$B6 ?
Vaclav Sazima

Karel Pecinka wrote:

> jak se da nasimulovat stisk Alt + 0182, resp. vypsat znak oddelovace do
> aktualniho ovladaciho prvku?

Jak nasimulovat stisk Alt+0182

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2005 14:36:20

Zdar,

jak se da nasimulovat stisk Alt + 0182, resp. vypsat znak oddelovace do
aktualniho ovladaciho prvku?

Zkousel jsem napr. zmacknout Alt pres keybd_event, pak postupne 0182 a
pak uvolnit Alt, ale nic to nedela. Bez toho altu mi to krasne vypise
0182.

Diky za napady.

Karel

Databaze v Personal

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 25.10.2005 14:25:29

Precti si napr.

http://www.progdigy.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1347&highlight=personal+edition
Podle toho by ty UIB meli fungovat minimalne pod Delphi 6 PE.
Pomoci googlu se daj take najit napr komponenty KADAO PE, ktere o sobe
take tvrdi ze funguji pod Delphi PE (http://kadao.dir.bg/) takze by
zpusob mel existovat

Pavel Poles

Petr Berek napsal(a):

>Odepisovat uz nemusis. Nasel jsem nejaky DataSet, ale pri jeho pouziti
>mi to napsalo, ze k tomu neni Delphi licencovan, takze to nepujde.
>
>Petr

Too Many passwords

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 25.10.2005 14:29:55

Ahoj,
zkusenosti s tim zadne nemam, ale vim ze paradox ma tato omezeni:
Passwords per session : 100
Password length : 15
Passwords per table : 63

> Ahoj, nevite nekdo co znamena hlaska viz %subj%, cislo chyby 9490?
>
> Projevilo se mi to u jedne starsi sitove aplikaci vyuzivajici BDE -
Paradox

Databaze v Personal

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2005 13:47:01

> [...]

> Kazdopadne napriklad na strankach UIB lze najit jakysi
> alternativni DataSet, tak ten by snad mohl pomoct.

Databaze v Personal

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 25.10.2005 13:44:36

Snad, v personal jsemnikdy nedelal, takze nevim jestli nebude chybet
jeste neco,
ale rekl bych ze by mel stacit ten DataSet a pak nejake komponenty pro
samotny
pristup k te ktere databazy (napr ty UIB pro Interbase/Firebird/Yaffil).
Stranky jsou http://www.progdigy.com/

Pavel Poles

Petr Berek napsal(a):

>Takze jestli tomu spravne rozumim, staci nekde sehnat nejaky DataSet a
>muzu databaze pouzivat.
>Muzes mi prosim napsat nejaky odkaz na stranky UIB?
>Diky
>Petr

Designtime - Collection editor u kolekce vnorene d

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 25.10.2005 13:26:09

Tak po dvou dnech hledani uz si muzu odpovedet sam:
Problem se vyresi tak, ze TMyPersistent musi predefinovat metodu
GetOwner. To je vse.

Karel Kral napsal(a):
> [...]
> FreeAndNil(FPersistent);
> inherited;
> end;
>
> procedure TMyComponent.SetCollection(const Value: TMyCollection);
> begin
> FCollection.Assign(Value);
> end;
>
> procedure TMyComponent.SetPersistent(const Value: TMyPersistent);
> begin
> FPersistent.Assign(Value);
> end;
>
> procedure Register;
> begin
> RegisterComponents('Purus', [TMyComponent]);

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Databaze v Personal

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2005 13:23:44

> [...]

> Kazdopadne napriklad na strankach UIB lze najit jakysi
> alternativni DataSet, tak ten by snad mohl pomoct.

Too Many passwords

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 25.10.2005 13:21:17

Ahoj, nevite nekdo co znamena hlaska viz %subj%, cislo chyby 9490?

Projevilo se mi to u jedne starsi sitove aplikaci vyuzivajici BDE - Paradox

Dekuji

Databaze v Personal

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 25.10.2005 12:12:47

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>databaze? Nekde jsem cetl, ze je mozne stahnout komponenty pro mysql a
>bezi to i na personal. Muzete mi nekdo prosim poradit?

Skryti stranky v TJvgPageControl

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 25.10.2005 12:00:21

Hi,

mozna TabVisible := False

Sroub
>HI,
>Omluvte muj prihlouply dotaz:
>Potrebuji skryvat nektere stranky u pagecotrolu (TJvgPageControl).
>Kupudivu nezafungovalo visible:=false

Skryti stranky v TJvgPageControl

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 25.10.2005 11:55:56

HI,
Omluvte muj prihlouply dotaz:
Potrebuji skryvat nektere stranky u pagecotrolu (TJvgPageControl).
Kupudivu nezafungovalo visible:=false

Hezky vikend a
Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Designtime - Collection editor u kolekce vnorene d

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 25.10.2005 10:41:25

[...]

Vynucene zobrazeni formulare

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 25.10.2005 10:41:00

Ahoj,

Vlastik pise:> Pokud je aplikace v neaktivnim nebo minimalizovanem stavu a uzivatel ji
> spusti znovu, aplikace to zjisti a nespusti se, ale posle zpravu jedouci
> instanci, ktera se po teto zprave prevede do aktivniho stavum tzn. jeji
> formular se umisti do popredi. Tato na prvni pohled trivialni operace mne
> velmi potrapila a ani ted nejsem uplne spokojen s tim, jak to pracuje.

hledani prez tridu okna a prez jeho nadpis mi neprijde optimalni, treba
pokud se vyskytne nahodne okno se stejnou tridou a stejnym nadpisem (mas ho
otevrene v Delphi...)
pro obnoveni aplikace pouzivam funkci Application.Restore jako ty a pro
uvedeni do okna do popredi pouzivam funkci SetForegroundWindow. Tenkrat,
kdyz jsem tu funkci vymyslel, jsem mel nejake problemy s uvedenim aplikace
do puvodniho stavu a dost zalezelo na tom jake funkce kdy a jak po sobe je
pouziju.

posilam ti priklad toho co pouzivam, urcite neni dokonaly ale funguje celkem
spolehlive vcetne dostavani aplikace do popredi.
Pro signalizaci existence aplikace pouzivam pametove mapovany soubor, ktery
mi dovoluje prenest i nejaka data....

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls;

type
// Struktura dat, ktera budou ulozena v pametove mapovanem souboru
(FileMapping)
PFileData=^TFileData;
TFileData=Record
WndHandle: THandle;
Parametry: array[0..4, 0..255] of char; //pole pro predani pripadnych
parametru

FileMappingSize= SizeOf(TFileData); // Delka pametove mapovaneho souboru
wm_TestSpusteni= wm_User+1000; // Zprava pro zjisteni spusteni kopie
programu

ListBox1: TListBox;
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
{Promenne pro test jen jedineho spusteni aplikace}
FileMappingName: string; //Jmeno FileMapping
FileMappingHandle: THandle; //Handle FileMapping

procedure WMUser ( var msg: TMessage); message wm_TestSpusteni;
function Existuji: bool;

{$R *.dfm}

{ TForm1 }

function TForm1.Existuji: bool;
var Error: integer;
Data: PFileData;
begin
Result:=False;
//Vytvoreni jmena pro FileMapping
FileMappingName:='mem'+ExtractFileName(Application.ExeName);
//Vytvoreni FileMapping zrcadleneho ve strankovacim souboru,
//ktery bude existovat po celou dobu spusteni prvni aplikace
FileMappingHandle:=CreateFileMappingA( $FFFFFFFF,
Nil,
Page_ReadWrite,
0, FileMappingSize,
PChar(FileMappingName));
Error:=GetLastError;
// Vytvori pohled do FileMapping
Data:=MapViewOfFile( FileMappingHandle,
FILE_MAP_WRITE,
0,0,
FileMappingSize);
// Test Existence pohledu
if Data=nil then exit;
// Test jestli uz FileMapping existuje
if Error=ERROR_ALREADY_EXISTS then
begin
Result:=true;
// Pokud ano pak aktivuj drive spustenou instanci, ktera provede
Application.Restore
SendNotifyMessage( Data^.WndHandle, wm_TestSpusteni, 0, 0);
// Poslu okno drive spustene aplikace do popredi
SetForegroundWindow( Data^.WndHandle);
// Zrus pohled do FileMapping
UnmapViewOfFile(Data);
// Zavru pametove mapovany soubor, jiz nebude potreba protoze tato
aplikace se ukonci...
CloseHandle( FileMappingHandle);
// Jestli ne pak zapis handle hlavniho okna do FileMapping
Data^.WndHandle:=Handle;
// Zrus pohled do FileMapping
UnmapViewOfFile(Data);
end;
// V Destroy nezapomenout zavrit FileMapping
end;

procedure TForm1.WMUser(var msg: TMessage);
begin
// Odezva okna na prijem zpravy oznamujici pokus o spustene dalsi
instance.
Application.Restore;
// Priklad reakce na dalsi spusteni aplikace
ListBox1.Items.Add('Pokus o dalsi spusteni aplikace.');
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
// zrusi Pametovy soubor a tim da informaci o zavreni programu
CloseHandle( FileMappingHandle);

// ukonceni programu pokud je jiz jednou spusten
if Existuji then Halt(1);

Gumova cara

Ahojda,
tak mam jeste jeden problemek :-x

Jakpak kreslit gumovou caru? pres Tshape?

Jirka Virt

Hlaska pri Apply Updates

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 08:57:29

> Pri ApplyUpdates na TClientDataSet dostanu nasledujici hlasku:
>
> 'Enable to find record. No key specified'.

Ahoj, musis polim nastavit spravne property providerFlags, alespon u jenoho
pole (nejspise nejaky ID) nastav pfInKey.

Hlaska pri Apply Updates

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 25.10.2005 08:47:03

Ahoj,

muzete mi prosim poradit ? Mam D6 Ent., Win XP Prof, DTB stroj Oracle.

Pri ApplyUpdates na TClientDataSet dostanu nasledujici hlasku:

'Enable to find record. No key specified'.

Podotykam, ze v Oracle Monitoru NIC neni a Record Update = 1

Vasek

pomoc s prevode PWideChar

[*] david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com - 25.10.2005 08:44:38

Zdravim svou nejoblibejsni a nejlepe fungujici konferenci, ;)

Mam takovy problem

mam DLL na hookovani api funkci ve windows, mam vytvorenou uvnitr
vlastni nahradu dane api CreateProcessW

function myCreateProcessW(lpApplicationName:PWideChar;
lpCommandLine:PWideChar;
lpProcessAttributes:PSecurityAttributes;
lpThreadAttributes:PSecurityAttributes;
bInheritHandles:LongBool;
dwCreationFlags:Cardinal;
lpEnvironment:Pointer;
lpCurrentDirectory:PWideChar;
const lpStartupInfo:_STARTUPINFOA;
var lpProcessInformation:_PROCESS_INFORMATION):dword;stdcall;

a u vnitr teto funkce zavolam originalni CreateProcessW

result:=dword(CreateProcessW(lpApplicationName,lpCommandLine,lpProcessAttributes,lpThreadAttributes,bInheritHandles,dwCreationFlags,lpEnvironment,lpCurrentDirectory,lpStartupInfo,lpProcessInformation));

Jenze kdyz spoustim napriklad cpl (control panel objeck) v
ovladacich panelech tak to spadne s chybou na urcite pozici v pameti.

Prisel jsem na to ze to je nekterym s tech PWideChar parametru.. ze
kdyz se to prevadi tak to pokazi a nebo dkyz ten dany parametr si
nekde ulozim do promene..

Nevite nahodoou nemate nekdo skusenosti cim by to mohlo byt ?

H.

Firebird a cestina

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2005 23:11:25

Josef SIP wrote:
> [...]

Zkus SELECT * FROM UZIV WHERE JMENO like _WIN1250'%Ales%'

Jinak collate na to nema vliv - to ma vliv na sortovani.

FB Granty

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2005 23:07:00

Pavel Malinsky wrote:
> [...]
> pro jednu roli, aby mela prava na VSECHNY
> objekty v DB (FB 1.5.2) ?
>
> Prikladem:
>
> Mam roli MOJEROLE a potreboval bych se vyhnout
> nastavovani grantu stylem:
>
> GRANT ALL ON Tabulka1 TO MOJEROLE ;
> GRANT ALL ON Tabulka2 TO MOJEROLE ;
> GRANT EXECUTE ON PROCEDURE Proc1 TO MOJEROLE;
> GRANT EXECUTE ON PROCEDURE Proc2 TO MOJEROLE;
>
> Existuje jednoprikazovy zpusob, jak nagratovat
> vsechny objekty(tabulky, procedury, triggery) v DB
> te roli MOJEROLE ?
>
> Neco jako:
>
> GRANT ALL Vsechny_Objekty_V_DB TO APPROLE; ?

Mam pocit, ze tohle nejde. ALL lze pouzit jen jako zastupce pro SELECT,
UPDATE, ... a ani tak to neni vhodne (nelze pak odebrat jednotliva
opravneni).

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

delphi 2006 + firebird

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2005 23:04:34

Pavel Cisar wrote:

> Mno, aktualni stable je 1.7 (resp. 1.7.1 RC3), vyvojova je 2.0 alpha 3.
> Podle changelogu by 1.7 mela resit vsechny nebo alespon vetsinu problemu
> co zminujes.

Mohu je slova Pavla potvrdit. Na 1.7 jedu uz dlouho a zadne problemy
(zadne fatalni) nemam, a ony zminovane chyby jsou opravdu opraveny -
viz. prave Carlosuv changelog.

Jinak naopak prave 2.0 A3 je celkem nepouzitelna (hlavne nefunguje
poradne s VS2005 - jen CVS build).

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

delphi 2006 + firebird

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2005 23:02:08

A taky na http://groups.google.com/group/firebird_cz - skupina pro
Firebird CZ.

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Vyhledavani - Firebird

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 24.10.2005 22:59:42

Jakub Dusek wrote:
> BTW, pokud neni Firebird uplne mimo, tak poradi sloupcu v indexu
> nemusi byt stejne jako poradi v selectu. Pouze vetsinou musi byt ve
> where vsechna pole pouzita v indexu, u pokrocilejsich databazi staci
> aby tam byly prvni sloupce indexu, a napriklad Oracle umi i SKIP SCAN,
> tzn. vyuzit index pokud je ve where pouze pole na 2. a dalsich
> mistech.

Firebird umi pouzit index jen pokud kompozitni index je na sloupcich co
jsou ve where. Pokud je komp. index pres jine sloupce, lze pouzit jen
dany prefix

Pr.:
index na sl. a,b,c (dohromady)
... where a=1 AND b=1 [OK]
... where b=1 AND a=1 [OK]
... where a=1 [OK]
... where a=1 AND f=1 [OK]
index na sl. c,b,a (dohromady)
... where a=1 [KO]

Obecne bude lepsi udelat 4 indexy pres dane sloupce.

Ono stejne pres 4 varchar(50) (win1250 (na collate uz nezalezi) na FB
1.5 kompozitni index neudela (8 bajtu bude chybet). Nehlede na to, ze
tento index by se dal pouzit jen na tenhle vyber, kdezto 4 indexy se
hodi i jinde.

Jinak pokud budou mit indexy spatnou selectivitu, doporucuju casto
aktualizovat (a podivat se jestli je optimalizator vubec pouzije, nekdy
je vyhodnejsi pouzit "blbyL natural pruchod), nebot jinak budou na obtiz.

Uf, to jsem nejak mimo misu. :)

Jinak k tematu, pokud se bude casto hledat a treba pouzivat i like, atp.
bude mozna vhodne vybudovat nejaky fulltext index (Lucene, atp.). Jinak
myslim, ze select pres 4 varchary nejni zas tak nejhorsi (cti videl jsem
i horsi).

Firebird(CZ) diskuze: http://groups.google.com/group/firebird_cz

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Databaze v Personal

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.2005 21:19:11

[...]

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2005 15:30:22

Napsal jsem 'zavani spatnym navrhem' :)
Nepovazuju za standardni tento typ dotazu (where pres ctyri varcharove
sloupce), i kdyz si dokazi predstavit zadani, kde se tomu nevyhnu. Ale u
takovehoto pripadu (uz protoze tak neni LIKE ale hleda se presna podoba)
vidim automaticky dotaz typu WHERE barva = "modra" misto WHERE id_barvy = 1.
Jinak bych si 'inteligenci' Firebirdu nebyl moc jisty, dava ruzne casy
pro vraceni dotazu pri zmene poradi podminek ve where, aspon z moji
zkusenosti s 1.0 a 1.5, tzn. neumi si sam dobre vyhodnotit poradi
pouziti podminek podle 'vyhodnosti' pouzitych indexu. Nevim, jestli jsem
to napsal srozumitelne, proste se me vyplatilo s tim experimentovat,
nekterym dotazum to dost pomohlo.
Rosta

Jakub Dusek wrote:

> [...]
>jestli nema dobrou selektivitu uz jeden sloupec z nich. Potom staci
>udelat index jen na ten jeden, tech par radku co to pak vrati je pro
>databazi jednoduche profiltrovat podle dalsich poli.
>
>BTW, pokud neni Firebird uplne mimo, tak poradi sloupcu v indexu
>nemusi byt stejne jako poradi v selectu. Pouze vetsinou musi byt ve
>where vsechna pole pouzita v indexu, u pokrocilejsich databazi staci
>aby tam byly prvni sloupce indexu, a napriklad Oracle umi i SKIP SCAN,
>tzn. vyuzit index pokud je ve where pouze pole na 2. a dalsich

Vyhledavani - Firebird

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 24.10.2005 14:35:53

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Thursday, November 24, 2005, 1:56:35 PM, you wrote:

RL> Ahoj, zadny lepsi dotaz asi nevymyslis, zavani to spatnym navrhem db ...
RL> co urcite trochu pomuze, je index pres vsechny ctyri sloupce, pokud ho
RL> tam jeste nemas. Rosta
RL> CREATE INDEX i_xx ON xx (sl1,sl2,sl3,sl4), poradi sloupcu musi byt
RL> stejne jako v dotazu

Vyhledavani - Firebird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.2005 14:31:28

Ahoj,

Rostislav Lekes napsal(a):
> CREATE INDEX i_xx ON xx (sl1,sl2,sl3,sl4), poradi sloupcu musi byt
> stejne jako v dotazu

mozna lepsi udelat 4 samostatne indexy a nechat FB, at se s tim
popere. vysledek by mel byt stejny, akorat pokud zrovna nebudes
potrebovat vyhledavat podle vsech polozek, tak se ti to sikne rozdeleny.

peca

Vyhledavani - Firebird

A proc "neco jako"? Kdyz pomineme skutecnost ze asi tabulka se nejmenuje
stejne jako hledany obsah (xx) tak na konstrukci
SELECT * FROM tabulka WHERE SL1='neco1' AND SL2='neco2' AND ...
neni zadny problem. Pokud jde o rychlost tak bych zacal "standardnimi"
pravidly - treba misto * cist jen sloupce ktere opravdu potrebuju (nejlepe
jen PK), poradi dotazu usporadat podle sily restrikce ....
Z.Kalhous

> Ahoj, potreboval bych co nejrychleji vyhledavat ve ctyrech varcharovych
> sloupcich najednou. Neco jako Select * from xx where sl1="xx" and sl2="xx"
> and ...

Vyhledavani - Firebird

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.2005 13:56:35

Dalibor wrote:

> [...]
>Kazdy sloupec je definovan jako Varchar(50) Win1250.

delphi 2006 + firebird

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 24.10.2005 13:46:09

> - dale nejake problemy s kodovanim cestiny, ale to jsem nakonec
nastesti
> nepotreboval.
Ako ovplyvnuje fb .net data provider kodovanie? Mohol by si to blizsie
vysvetlit? Ja som s tym robil len skusobne vo webmatrixe rok dozadu
(neviem ako verzie fb data providera to bola) a skusal som citat aj z
pola ktore malo slovenske kodovanie a slovenske zoradenie a bolo to bez
problemov. Kodovanie predsa ovplyvnuje databaza. Alebo bol problem pri
zapise?

Vyhledavani - Firebird

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 24.10.2005 13:39:43

> [...]

Mno, aktualni stable je 1.7 (resp. 1.7.1 RC3), vyvojova je 2.0 alpha 3.
Podle changelogu by 1.7 mela resit vsechny nebo alespon vetsinu problemu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.10.2005 12:46:24

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> Ahojky Petre, mohl by jsi byt specifictejsi ohledne nejvyssi verze a
> varianty .NET provideru kterou jsi shledal nepouzitelnou ?

Vsechny do verze 1.6.3. Problemy byly stale stejne:

- pri chybe TCP komunikace (vypadek site, restart serveru behem transakce)
nebylo mozne existujici spojeni uzavrit (vyjimka) a znovu otevrit (opet
vyjimka).

- v nekterych operacich (tusim ze parametry SP) to zcela ignorovalo jmena
parametru a posilalo dle poradi vytvareni jednotlivych objektu parametru.

- dale nejake problemy s kodovanim cestiny, ale to jsem nakonec nastesti
nepotreboval.

- po Commit/Rollback transakce obcas (tak 1x z 1000 pripadu) vypadla nejaka
zcela nesmyslna vyjimka ktera se pak tahla vsemi naslednymi operacemi

Jediny zpusob jak to nouzove pouzivat byl mit vsechny objekty pro connection,
transakce, SP a jejich parametry apod v jedne tride (rekneme neco jako
datamodul v Delphi) a pri prvni "podezrele" vyjimce uzavrit spojeni (vsechny
dalsi vyjimky ignorovat), uvolnit (tedy Dispose) vsechny existujici objekty
ktere byly aktivni v nejake cinnosti s databazi (opet ignorovat vsechny
pripadne vyjimky) a pokusit se cely tento "datamodul" vytvorit znovu. Pokud se
toho povedlo byl cca 99% uspech ze slo opet pokracovat. Navic slo pouze o
jedno soucasne spojeni.

Petr Vones

FB Granty

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 24.10.2005 12:41:58

[...]

Snad je to srozumitelne co myslim.

delphi 2006 + firebird

> Jestli to bude mozne v Delphi 2006 nevim, ale toho se to vlastne vubec netyka.
> Otazka neni prece na Delphi 2006 ale na obecne jakoukoli .NET aplikaci.
> Podstatne je, ze ten .NET provider ma zkratka pomerne dost chyb.

Ahojky Petre, mohl by jsi byt specifictejsi ohledne nejvyssi verze a
varianty .NET provideru kterou jsi shledal nepouzitelnou ?

IBPhoenix

Vynucene zobrazeni formulare

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 24.10.2005 12:19:06

Vazeni kolegove,

vymyslel jsem si zvlastni zpusob, jak spustit pouze jednu instanci aplikace (D6, W2K).

Samotna aplikace ma tri stavy, aktivni, neaktivni a minimalizovany.
Neaktivni stav automaticky po nastavenem case prejde v minimalizovany.
V minimalizovanem stavu aplikace v urcitych intervalech testuje, zda ji administrator nechce ukoncit.

[...]

Posilam text oklesteneho programu, ktery obsahuje prazdny formular a timer. Mate-li zkusenosti s API funkcemi a aktivaci oken, zkuste mi poradit, jak zaridit, abych neaktivni okno nemusel minimalizovat pred aktivaci. Zatim to totiz jinak nechodi, presneji receno okno se dostava do kurioznich stavu ve stylu napr.: je na popredi, aktivni, ale nejde minimalizovat, jedine pres taskbar.

Diky za trpelivost.

Vlastik

----------------------------------

unit Activmp;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ExtCtrls;

const WM_GETUP = WM_USER+6666;
interval = 20;

Timer1: TTimer;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
procedure GettingUp(var Msg: TMessage); message WM_GETUP;

Activity: (wasActive,wasInactive,wasHidden);

implementation

{$R *.dfm}

{ TForm1 }

var h: THandle;
begin
Form1.Caption:='';
h:=FindWindow('TForm1','MyForm');
Form1.Caption:='MyForm';
if h=0 then exit; // 1st instance
SendMessage(h,WM_GETUP,6666,6666);
Halt(66);
end;

procedure TForm1.GettingUp(var Msg: TMessage);
begin
if (Msg.LParam<>6666) or (Msg.WParam<>6666) then exit;
if GetForegroundWindow=Form1.Handle then exit; // never happens ?
if not IsIconic(Application.Handle) then Application.Minimize; // <<<< toto chci upravit
Application.Restore; // works only if the form is minimized
SetWindowPos(Form1.Handle,HWND_TOP,0,0,0,0,SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE);
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var x: string;
begin
if GetForegroundWindow=Form1.Handle
then Activity:=wasActive
else if Activity=wasActive
then Activity:=wasInactive;
if IsIconic(Application.Handle)
then Activity:=wasHidden;
case Activity of
wasActive : begin x:='active';
Timer1.Tag:=interval;
end;
wasInactive: begin x:='-inact '+IntToStr(Timer1.Tag);
Timer1.Tag:=Timer1.Tag-1;
end;
wasHidden : begin x:='hidden '+IntToStr(Timer1.Tag);
Timer1.Tag:=Timer1.Tag-1;
Application.Title:=x;
case Activity of
wasActive : exit;
wasInactive: begin if Timer1.Tag>0 then exit;
Timer1.Tag:=interval;
Application.Minimize;
wasHidden : begin if Timer1.Tag>0 then exit;
Timer1.Tag:=interval;
// here will be admin break test

delphi 2006 + firebird

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.10.2005 12:06:40

From: "hlas" <hlas(zv)inmail.sk>
> mame napr. dnes vo firme klasicku win32 databazovu aplikaciu napisanu nad fb
> pomocou ibx komponent. cez net ju prevadzkujeme pomocou vzdialenej plochy.
> toto by sme napr. chceli prepisat do podoby ineternetovej aplikacie
> ovladanej cez prehliadac. bude to mozne v delphi 2006?

Jestli to bude mozne v Delphi 2006 nevim, ale toho se to vlastne vubec netyka.
Otazka neni prece na Delphi 2006 ale na obecne jakoukoli .NET aplikaci.
Podstatne je, ze ten .NET provider ma zkratka pomerne dost chyb.

Petr Vones

delphi 2006 + firebird

Pouzivame TIBConfigService pro nastaveni ForceWrite, Sweep a Page buffers. Pokud je Firebird server nekde v siti, tato komponenta zpusobi vyjimky, neco jako Sluzba neni dostupna.
Pokud je Firebird na lokale, nastaveni parametru probehne bez chyb.

Ostatni komponenty pouzivame bez problemu.

delphi 2006 + firebird

[*] Jaromir Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 23.10.2005 22:54:51

Milan Tomes napsal(a):

>Jake problemy mas na mysli ???
>
>S pozdravem
>
>Milan Tomes

Zkousel jsem asi pred rokem s D5 Pro + IBX 5.04 aplikaci prevest na
FB1.5 a uz si presne nepamatuji, v cem byl problem, ale byl to pomerne
rozsahly projekt a porad mi tam vyskakovaly chybove hlasky a protoze
jsem to zas tak nutne nepotreboval, tak jsem to dal nezkoumal. Je mozne,
ze od te doby je nejaka novejsi verze IBX, ktera si s tim rozumi. Pro
nove aplikace pouzivam FibPlus k plne spokojenosti.
Mirek

Generator SINEA - pocet zaznamu na stranku

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 23.10.2005 22:14:23

> Pouzivam generatotr sestav SINEA verzi 6.40. Potreboval bych, aby pri
> tisku
> sestavy vystoupil na strance presne definovany pocet zaznamu (napr. 30 -
> ne
> vice, nez je nastavena hodnota) a pak doslo k odstrankovani.

Nejjednodussi reseni je navrhnout predlohu tak, aby se na stranku vesel
prave pozadovany pocet zaznamu (kombinace vysky papiru, tela sestavy a vysky
hlavy a paty stranky). Pak neni potreba nic jineho.

Druhou variantou je skupinovani, zavest fiktivni skupinu s odstrankovanim a
do skupinoveho vyrazu dat neco jako INT(#1/30), podminkou je, ze bude
nektera datova polozka (nebo parametr) odpovidat cislu radku. (Bohuzel, v
tomto pripade nelze pouzit promennou cislo radku, protoze ta jeste neni
vyhodnocena)

Pokud pocet, cislo 30 urcuje programator aplikace, pak jsou dalsi moznosti v
soucinnosti s volajici aplikaci, napriklad:
- odstrankovani metodou NewPage uvnitr obsluhy udalosti OnTiskOddilu
- vytvoreni kalkulovane datove polozky, ktera bude urcovat cislo skupiny
- a asi i dalsi, zalezi na konkretni aplikaci

Vaclav Krmela

Generator SINEA - pocet zaznamu na stranku

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 23.10.2005 21:23:52

Ahoj vsichni!

Pouzivam generatotr sestav SINEA verzi 6.40. Potreboval bych, aby pri tisku
sestavy vystoupil na strance presne definovany pocet zaznamu (napr. 30 - ne
vice, nez je nastavena hodnota) a pak doslo k odstrankovani. Je tento
problem resitelny primo prostredky generatoru SINEA nebo do nej musim
posilat data po jendotlivych strnakch?

Diky za vsechny rady

Pavel

Firebird a cestina

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 23.10.2005 20:43:24

> tabulka vytvorena takto
> CREATE TABLE UZIV (
> ID INTEGER,
> JMENO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250,
> HESLO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250,
> ZOBRAZ INTEGER);

Ahoj, musis nastavit spravne jeste collate, takto nejak:
JMENO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250
COLLATE PXW_CSY

Nicmene bych ti doporucoval nepouzivat varchar apod., ale na vsechny typy si
vytvor domeny - lepe se s tim pak pracuje, a take tusim FB jinak uklada pro
kazde pole zvlast definici typu, tj. zabira to nejake misto v databazi.

MB

Firebird a cestina

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 23.10.2005 20:32:57

Mam problem pri vyhledavani s FB 1.5.2
databaze vytvorena s default charset WIN1250

tabulka vytvorena takto
CREATE TABLE UZIV (
ID INTEGER,
JMENO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250,
HESLO VARCHAR(200) CHARACTER SET WIN1250,
ZOBRAZ INTEGER);

pri pripojeni z D6 mam zvolenu znak stranku
sql_role_name=3
lc_ctype=WIN1250
pripojeni pomoci TIBDatabase a TIBSQL

a na dotaz 'SELECT * FROM UZIV WHERE JMENO like '%Ales%' ' tedy pokud je
tam ceska diaktritika tak to hodi chybu

Cannot transliterate character between character sets.

Uz opavdu nevim co s tim ? Poradite ?

delphi 2006 + firebird

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 23.10.2005 19:50:29

From: "hlas" <hlas(zv)inmail.sk>
> [...]

v nekterych operacich atd). Firebird je mozna dobra databaze, ale k cemu to,

Pekna stranka o Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 23.10.2005 12:51:12

http://www.devsuperpage.com/main.asp obsahuje spoustu prikladu, dobre
clenenych do kategorii, indexove vyhledavani, urcite stoji za to navstivit.
Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Komunikace s DLL

> int T4ReadData(Ubyte BlockAdress, Ubyte BlockCount, UByte *Data)
> Vim, ze *Data je asi pointer
> (Pointrove nejsou moji kamosi a netusim co s nima)

Domnivam se, ze funkce pozaduje od volajiciho buffer, do ktereho vyplni
udaje, takze bych to prepsal nejak takto:

function T4ReadData(BlockAdress:Byte;BlockCount:Byte;Data:PByte):integer;
stdcall; external 'library.dll';

var BlockAddress:byte;
BlockCount:byte;
Data:array of byte;
begin
BlockAddress:=<...>;
BlockCount:=<...>;
SetLength(Data,BlockCount);
T4ReadData(BlockAddress,BlockCount,(zv)Data[0]);

Komunikace s DLL

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 23.10.2005 11:46:15

Nemohlo by fungovat toto:

var
Data: array[0..3] of Byte;

Result := T4ReadData(Addr, DataCount, (zv)Data[0]);

Petr Fiser.

Komunikace s DLL

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.10.2005 11:35:49

Pointer urcite ne, protoze ten je 4-bytovy.

Mozna takto:
function T4ReadData(BlockAddress: byte; BlockCount: byte; var Data: byte):
integer;

Cteni tech dat uz neni tak jednoduche - mohlo by to byt nejak takhle:

var
_Data: array[0..0] of byte;
{$IFOPT R+}
{$DEFINE RANGECHECKS_ON}
{$ENDIF}
{$RANGECHECKS OFF}
(zv)_Data[0] := Data;
for i := 0 to BlockCount{??????} do
Data[i].......
{$IFDEF RANGECHECKS_ON}
{$RANGECHECKS ON}
{$UNDEF RANGECHECKS_ON}
{$ENDIF}

Jmeno vystupniho souboru

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.10.2005 10:32:27

Petr Berek wrote:
> [...]

Ja mam D7, takze asi smula. Budu muset asi po kompilaci spoustet nejakej

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 23.10.2005 11:11:23

Krasny den vsem,
Prosim o startovaci radu. Mam komunikovat s dll (T4W.dll - ctecka karet), ale funkce jsou popsany pro C. Pri jednodusi syntaxi to docela jde, ale nemohl by mi nekdo prosim prepsat toto pripojeni (melo cist blok az 4 bytu od startovaci adresy).

Toto je popis fce
[...]

..
T4ReadData : TT4ReadData;
..
var u1,u2:byte;
u3:pointer;
(zv)T4ReadData := GetProcAddress(LibHandle, 'T4ReadData');
if not ((zv)T4ReadData = nil) then
Chyba.Caption := inttostr(T4ReadData(u1,u2,u3)) //!!!!!!!!!!!!!
else
RaiseLastWin32Error;
// jak nacist z u3 pole bytu...........
Vim, ze je to uplne out, ale prosim o radu ci spis o ukazku jak na to.

DIK

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Jmeno vystupniho souboru

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2005 10:42:53

jmeno vystupniho souboru zmenit nelze (pouze pripona) - musi korespondovat s
nazvem projektu

> nevi nekdo jak zadat jmeno souboru ktery vypadne po kompilaci.
> Standardne je to jako jmeno projektu, ale bych toto potreboval zmenit (a
> kvuli odkazum jinde a i lepsiho nazvu pro me jako programatora), avsak
> beze zmeny nazvu projektu.

Prevod formulare na frame

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 23.10.2005 10:32:02

Ahoj,
jak co nejjednoduseji prevest jiz vytvoreny formular na frame? Staci v .dfm a .pas zmenit TForm na TFrame?

Jmeno vystupniho souboru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2005 10:15:36

[...]

<
< Diky JC.
<
< --
[...]

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 23.10.2005 10:09:10

[...]

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 23.10.2005 09:46:43

> [...]
> Standardne je to jako jmeno projektu, ale bych toto potreboval zmenit (a
> kvuli odkazum jinde a i lepsiho nazvu pro me jako programatora), avsak

pripona jde zmenit directivou {$E <sem prijde pripona bez tecky>}, jestli
jde cely nazev to nevim

Hint - programove vyvolani

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2005 09:42:17

tak napadlo me nasledujici ale musi se z pro me neznameho duvodu najet
myskou jak ty rikas, no mozna ti to k necemu bude

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);

var
HintPoint: TPoint;

begin

ActiveControl.ShowHint := True;

ActiveControl.Hint := 'napoveda k aktualnimu controlu';

HintPoint.X := ActiveControl.Left + 5;
HintPoint.Y := ActiveControl.Top + 5;

HintPoint := ClientToScreen(HintPoint);

Application.ActivateHint(HintPoint);

end;
> Ahoj, nevite nekdo jak programove zobrazit hint aktualniho kontrolu bez
> toho, aby se tam najizdelo myskou?
> Myslim zobrazit tu klasickou bublinu ...
>
> Dik za radu

rozmery formulare ve windows XP

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2005 09:39:52

Ahoj,

mam trochu problem s velikosti formularu ve win XP. Osobne mam
veskere graficke opicarny XPcek vypnuty. Jenze kdyz nastavim nejak
velikost a rozmisteni tlacitek, tak na XP s vopicarnama to orizne pravy
a dolni okraj. Potiz je v tom, ze mam spoustu starych formularu (v mnoha
starych projektech). Rozhodne se mi nechce vsechny prolejzat a opravovat
rozmery podle rozmaru grafickeho rozhrani.

Chci se tedy zeptat, mate nekdo nejake sikovne univerzalni reseni?
Neajkou tridu / komponentu / kod, ktery staci vlozit do aplikace /
formulare / predka, ktery by to efektivne vyresil?

Hint - programove vyvolani

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 23.10.2005 09:03:24

Ahoj, nevite nekdo jak programove zobrazit hint aktualniho kontrolu bez toho, aby se tam najizdelo myskou?
Myslim zobrazit tu klasickou bublinu ...

Dik za radu

Nastaveni kurzoru

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.2005 08:48:58

> [...]
> kurzor zpet do RichEdit.
> Nesetkali jste se tady nekdo s podobnym problemem??

Jmeno vystupniho souboru

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 23.10.2005 01:44:04

Ahoj *,

[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2005 22:03:24

Zdravim,

[...]

OT - Porovnavac zdrojakov

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 22.10.2005 19:54:49

Taky to p[ouzivam k maximalni spokojenosti. Ale to, co chtel puvodni
tazatel to neumi.

Macko Martin napsal(a):

> [...]
> dobrej - umi porovnavat i binarni DFM

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

Exec a wait

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.10.2005 16:25:43

Kalhous napsal(a):

> Lze nejak docilit toho, aby se muj program zastavil dokud neskonci externi program vyvolany treba pres ShellExecute nebo WinExec ?
> Z.Kalhous

JclMiscel.pas

function WinExec32AndWait(const Cmd: string; const CmdShow: Integer):
Cardinal;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
begin
Result := Cardinal($FFFFFFFF);
FillChar(StartupInfo, SizeOf(TStartupInfo), #0);
StartupInfo.cb := SizeOf(TStartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := CmdShow;
if CreateProcess(nil, PChar(Cmd), nil, nil, False, NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
begin
WaitForInputIdle(ProcessInfo.hProcess, INFINITE);
if WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess, INFINITE) =
WAIT_OBJECT_0 then
begin
if not GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess, Result) then
Result := Cardinal($FFFFFFFF);
end;
CloseHandle(ProcessInfo.hThread);
CloseHandle(ProcessInfo.hProcess);

Exec a wait

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2005 16:48:11

tohle je myslim nekolika zpusoby hezky ukazano v knize 1001 Tipu a Triku pro
Delphi pokud ji mas, pokud ne tak si ji kup

> Lze nejak docilit toho, aby se muj program zastavil dokud neskonci externi
> program vyvolany treba pres ShellExecute nebo WinExec ?
> Z.Kalhous

Exec a wait

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 22.10.2005 16:25:18

> Lze nejak docilit toho, aby se muj program zastavil dokud
> neskonci externi program vyvolany treba pres ShellExecute nebo WinExec ?

Treba

function ExecProcess (const CmdLine: String; Minimized: Boolean;
Wait: Boolean): DWORD;
var
SI: TStartupInfo;
PI: TProcessInformation;
begin
FillChar(SI, SizeOf(SI), 0);
SI.cb := SizeOf(SI);
SI.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
if Minimized then
SI.wShowWindow := sw_SHOWMINNOACTIVE
else
SI.wShowWindow := sw_SHOWNORMAL;
if not CreateProcess(Nil, PChar(CmdLine), Nil, Nil, False,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, Nil, Nil, SI, PI) then
raise Exception.Create(SysErrorMessage(GetLastError));
CloseHandle(PI.hThread);
if Wait then
begin
WaitForSingleObject(PI.hProcess, INFINITE);
GetExitCodeProcess(PI.hProcess, Result);
WaitForInputIdle(PI.hProcess, INFINITE);
end;
CloseHandle(PI.hProcess);

= tel. 493 792 931, 776 347 735, 493 792 569
====================================

Exec a wait

Lze nejak docilit toho, aby se muj program zastavil dokud neskonci externi program vyvolany treba pres ShellExecute nebo WinExec ?
Z.Kalhous

Tisk diakritiky z TRichView

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 22.10.2005 15:38:25

Myslim, ze v ovladaci tiskarny bude volba tisknout fonty jako grafiku.
Mohlo by to pomoci.

Karel V.

> Neresil jste nekdo problem s tiskem diakritiky z TRichView?
>
> Mam textovy editor vytvoreny v Delphi 7 vyuzivajici prave
> zminenou komponentu, ale na nekterych tiskarnach (napr. Xerox
> DocuPrint P1210, Minolta PagePro 1100) se spatne tiskne
> diakritika (zatimco napr. z Wordu se tiskne v poradku).
> Aktualizace ovladacu nepomaha. V nekterych pripadech se
> problem vyresil zmenou fontu na "ceske" fonty jako Arial CE.
>
> Nevite kde by mohl byt problem, pripadne jak jej odstranit?

> [...]

[*] Petr Capek <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.10.2005 13:27:50

Zdravim!

[...]

Prepnout na jinou app

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2005 12:27:21

example: ShellExecute(Handle, nil, 'C:\run.exe', nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

zalezi na zaverecnem flagu - pokud pouzijes tento tak je aplikace
automaticky aktivni, kazdopadne pokud by se tak nestalo nebo z nejakeho
jineho duvodu bys to chtel obslouzit sam tak ShellExecute vraci handle
instance aplikace cili

var
hApp : THandle;

hApp := ShellExecute(.......);

SetWindowPos(hApp, .......);

> Prikazen ShellExecute spustim v pohode druhou app, ale potrebuji ji
> nastavit, aby byla aktivni
> (okamzite se do ni dalo psat)

Prepnout na jinou app

[*] jiri(zv)bartonek(tec)cz - 22.10.2005 12:08:54

Zdravim,

jen tak narychlo mne napada, co tak pouzit SetForeGroundWindow
podle handle okna ji nastavi jako aktivni.

Zkus prohledat konferenci, nekde sem tam videl i priklad.

s pozdravem
Jiri Bartonek

Odp.: Linker optimizer II

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 22.10.2005 10:06:20

Doporucuji vsem co se chteji zbavit zbytecne linkovanych unit v uses at si stahnou delphi experta cnwizard. Byli by jste nekdy opravdu prekvapeni co jeho uses cleaner vycisti. Umi to v unite, projektu ci adresari.

Prepnout na jinou app

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 22.10.2005 09:19:51

Krasny den preji vsem,
Mam asi zacatecnickou otazecku, ale do dnesniho dne jsem to nepotreboval:
[...]

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 22.10.2005 09:03:24

M.M.