Linker optimizer II

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.10.2005 23:00:16

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> No ale mluvilo se o Delphi, ne? A tam to samozrejme je.

Ze je to tam spatne jeste neznamena ze je to samozrejme :-)

Petr Vones

FastMM - pouzivate nekdo?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.10.2005 22:47:50

A sakra - mas pravdu... Nejak jsem popletl jablka a hrusky...

Cteni ruznych formatu DBF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 21.10.2005 22:31:23

21.11.2005 David Klodner:
> Zdravim,

> casto pracuji s ruznymi DBF soubory, ale pouzivam k tomu komponentu,
> ktera nektere z nich neprecte (hlavne Foxpro).
> Potreboval bych komponentu, ktera precte kazde DBF, ale pritom
> nepotrebuje BDE, ODBC ani zadne DLL.
> Nevite nekdo o necem?

> Napr. DBF View od Milose Veselovskeho precte kazdy format a taky to nic
> vic nez exe nepotrebuje.
> Muzes poradit treba ty Milosi?

Milos nejsem, ale komponenta TDBF uz by si mela poradit i s nativnimi
formaty VFP a nepotrebuje k sobe nic.

mailto:jan.fiala(zv)wo(tec)cz

Cteni ruznych formatu DBF

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 22:12:57

[...]

Diky

David Klodner
Delphi 5 prof., FB1.5

Linker optimizer

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.10.2005 21:58:30

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> V threadu "Linker optimizer" jsem narazil na FastMM - lepsi memory
> manager pro aplikace Delphi. Pouzivate to nekdo, ma to smysl z hlediska
> rychlosti u databazovych aplikaci?

Rychlost databazovych aplikaci je prece omezena predevsim SQL serverem a pak
zcela neoptimalnim navrhem TDataSet pro tento typ databazi.

Ohledne FastMM doporucuji cist newsy na Borlandu, tim ze se to ted zaclo vice
pouzivat se objevuji i nejake chyby.

Pro zacatek bych zkusil pouzit i standardni Windows heap manager ktery je dnes
uz stejne rychly jak puvodni Delphi manager a netrpi problemy s fragmentaci.

Petr Vones

FastMM - pouzivate nekdo?

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.10.2005 13:20:04

> V threadu "Linker optimizer" jsem narazil na FastMM - lepsi memory
> manager pro aplikace Delphi. Pouzivate to nekdo, ma to smysl
> z hlediska rychlosti u databazovych aplikaci?

Pouzivam ho uz par tyzdnov aj vo svojich projektoch, a tiez pri praci v
Delphi IDE (nahradil som nim povodny memory manager borlndmm.dll). Nezistil
som s nim ziadny problem. Mam pocit, ze je skutocne rychlejsi, ale ziadne
merania som zatial nerobil.

> Podle webu FastMM to vypada dost dobre/

Tiez podla Borlandu, ktory ho zaclenil do Delphi 2006:
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2005/09/28/21433.aspx

Linker optimizer II

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.10.2005 13:17:38

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> [...]

IS, kde trida ktera je dotcena pouze pomoci operatoru IS a nikde jinde neni do

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.10.2005 13:12:48

Pouzivame to jako nahradu za BorlandMM - vykonostne to vychazelo podobne,
ale hlavne se nemusi distribuovat nejaka dalsi DLL knihovna.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 21.10.2005 13:10:23

> [...]

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 21.10.2005 13:03:57

[...]

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 21.10.2005 12:53:31

A nebude v tom rozdiel?

Dakujem za vsetko.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Kylix 3 zatuhne pri "build all"

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 21.10.2005 12:41:05

[...]

Pavel Poles

Roland Turcan napsal(a):

> [...]
>vratil povodny zdrojak a este raz som aplikoval vsetky zmeny a potom
>to uz islo.
>Nerozumiem, ze co ho vedie k tomu a navyse patrilo by sa (ako som
>zvyknuty z Delphi) vypisat, kde je problem a nie len jednoducho
>zatuhnut. KUA!
>Ked sa ma aj BOSS pytal, ze co sposobilo tento problem, tak som
>povedal, ze aj ked ma zabije neviem.
>
>Nemate nejaky napad ako zistit, kde je problem?
>
>PS: Pisal som uz aj do Borlandu a odpisali mi sice v inej chybe, ale
>aj toto by skoncilo tak isto. Takze uz to nebudem ani skusat.

Linker optimizer

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 21.10.2005 12:38:40

From: <radek3311(zv)volny(tec)cz>
> nejrychleji tento memory manager soupnete do D2005 tak ze si z
> CodeCentral stahnete a nainstalujete do delphi "unofficial" patch
> od Allena Bauera. Uz to nejakou dobu pouzivam a jsem spokojen - ten
> patch opravuje vic veci nez jenom vymena memory nanageru

Spusteni Delphi 2005 lze podstatne urychlit timhle:
http://cc.borland.com/Item.aspx?id=23472
http://hallvards.blogspot.com/2005/08/ultimate-delphi-ide-start-up-hack.html

Petr Vones

Linker optimizer II

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 11:28:09

> melo by stacit (pokud mas RTL zdrojaky) prekompilovat s 'Use Debug
> DCUs' nebo jak se to jmenuje a spustit program pomoci F7. Prokrokujes
> se celym tim startup kodem jednotlivych knihoven. Pripadne koukni do
> Initialization sekci Forms a vsech z neho odkazovanych knihoven...

> kdyz pouzijes Forms, tak se samozrejme pouzije graphics, !!!classes!!!,
> !!SysUtils!!, !!messsages!!, a bohuzel ActiveX, Printers, ComCtrl a tak
> dale a tedy jejich inicializacni sekce a asi bohuzel nejake resource
> (ikony atd).

Ja si toho jsem vedom. Ale 300kB je opravdu velka kupa zdrojaku pry nutnych
inicializaci, ktere v pripadu, co jsem popisoval jsou uplne na *, taksamo
jako ty resource, co se automaticky pridavaji .. a prave o optimalizaci
takovych veci mi slo. A toto jsem oznacoval za SCI-FI

Opakuju, ze to neni zas tak dulezite .. proste chci-li pouzivat okenka,
musim pocitat s +400kB, coz opravdu dnes nikoho nezabije, nebo se upsat v
CreateWindow apod. .. ale jsem programator (ci si na nej alespon hraju :-D),
tak chci takove veci take pochopit, nez je jenom tupe pouzivat (to bych byl
skladatel)

Linker optimizer

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 21.10.2005 11:17:43

> Jinak doporucuji
> http://www.fastcode.dk/ kde jsou optimalizovane rutiny ze SysUtils, nyni
> to ma byt soucasti novych Delphi a taky je tam takovy optimalizacni
> tutorial, tj. jak optimalizovat
>
> a je tam nekde i novy memory manager (take soucasti novych Delphi), da
> se soupnout pry i do delphi 2005 a urychli pry start o polovinu.

a najlepsie na tom je, ze taketo zakladne veci ako je sprava pamete, Borland
x-rokov vobec neriesil. Rovnako tak neriesil poriadnu kompilaciu kodu,
uz ked nie koli Delphi, kde to nie je take kriticke, tak urcite koli C/C++,
kde kvalitna optimalizacia je pre niektore oblasti nevyhnutna (ale zaroven by ju
mohol pouzit aj v Delphi). Samozrejme, neriesi sa ani velkost VCL a runtimu
a zda ze, ze kym "Hello, world" aplikacia sa v dosledku velkosti a narocnosti
na hw zdroje nebude spustat aspon 5 minut, tak sa ani riesit nebude. Zrejme
najjednoduchsie "riesie" je napisat, ze treba vykonnejsi hw a kupovat snad kazde
2-3 roky nove pocitace. Pritom su to veci, ktore by sa riesit dali a IMHO bez velkych
nakladov a ktore maju znacny dosah na kazdeho uzivatela (a ide o miliony uzivatelov).
Borland (a nielen Borland) zaraba na softwari obrovske peniaze, ale problemy riesi
az vtedy, ked su uplne neunosne (napriklad spustanie Delphi IDE). Na toto sme si
uz ako programatori snad aj zvykli, ale IMHO to nie je v poriadku. A o to mi v tejto
debate ide (a nie o tom, ci programatori programuju alebo maju programovat v assembleri ;-) ).

Erik

Linker optimizer

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 21.10.2005 10:35:35

Dalibor Toman napsal(a):

> jenze to je jen dalsi profiler, ktery k tomu , aby fungoval, vklada do
> zdrojaku pomocny kod. Stary dobry Turbo Profiler nic takoveho
> nepotreboval...
> Kvuli version control je nepripustne nechat menit zdrojovy kod = cili
> kvuli profileru je nutne zalozit docasne bokem kopii projektu....
> Obvykle se profiler sice pouziva zridka ale takhle je to ponekud
> nepohodlne (kdysi jsem mozna i GpProfile zkousel a vysledkem byly
> zmrsene zdrojaky...)

pravda, upravi je, ale pak je da zase zpatky, beztak vetsinou
optimalizujes jen malou cast programu (treba jeden unit),
ja si to z version control vytahnu provedu profilaci a pak dam zrusit
checkout.

ad optimalizace: vetsinou je lepsi upravit algoritmus, potazmo
optimalizovat jine veci nec kod (treba pouzit mapovani souboru,
optimalizovat SQL atd.)

uznavam ze profiler byl lepsi, ale je to lepsi nez dratem do oka

> ten memory manager vypada zajimave (mimochodem pekna ukazka
> optimalizaci na rychlost v ASM, ktere kompilator sam tezko udela -
> rozvinuti kodu pro presun bloku pameti)

> start IDE ?

jo

http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=487649
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2005/09/28/21433.aspx

> Zdravi
> Dalibor Toman

Radek

jak zjistit ze WMP je v rezimu cele obrazovky

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 10:59:17

nekolik dni resim problem viz %subj% - potrebuji z me aplikace kontrolovat
zda je stale Windows Media Player na cele obrazovce - mysleno doslova v
rezimu na cele obrazovce, nikoliv jen maximalizovany (ne ze by to bylo
dulezite, ale pro poradek se jedna o verzi 10) ... vyzkousel jsem spoustu
napadu ale vsechny selhaly - napada nekoho nejaka dobra finta jak to
zjistit?

// pres vikend nikdo nepomohl tak doufam ze ted se nekdo ozvete

Linker optimizer II

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2005 10:52:51

On Monday, November 21, 2005 10:16 AM ,
David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]
> pouze pripisu "Uses Forms", ma 363kB .. to opravdu se provadi 350kB
> NUTNYCH inicializaci, presto, ze z pripojeneho Forms nepouziju vubec
> nic ? (zanechme otazky proc to teda pripojovat)
>
> Odpoved je zajiste ANO, protoze jinak by to tak nebylo .. ale neni
> "zjednodusovani" tak trochu ironie ?

melo by stacit (pokud mas RTL zdrojaky) prekompilovat s 'Use Debug
DCUs' nebo jak se to jmenuje a spustit program pomoci F7. Prokrokujes
se celym tim startup kodem jednotlivych knihoven. Pripadne koukni do
Initialization sekci Forms a vsech z neho odkazovanych knihoven...

D. Toman

Linker optimizer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2005 10:50:26

> [...]
> optimalizujes jen malou cast programu (treba jeden unit),
> ja si to z version control vytahnu provedu profilaci a pak dam

ano - proto jsem si do kodu kritickeho na rychlost zpracovani
podminenym prekladem vlozil ty profilovaci instrukce natvrdo a
profiloval jsem rucne (spotrebovane instrukcni cykly zapisovany do
filu)

> ad optimalizace: vetsinou je lepsi upravit algoritmus, potazmo
> optimalizovat jine veci nec kod (treba pouzit mapovani souboru,
> optimalizovat SQL atd.)

vetsinou samozrejme ano - resp mel by to byt prvni krok, ale nekdy
neni zrovna nejjednodussi

D. Toman

Linker optimizer II

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 21.10.2005 10:48:01

David Kraina napsal(a):

> [...]

dale
a tedy jejich inicializacni sekce
a asi bohuzel nejake resource (ikony atd).
Zkus si treba jen sysutils, a classes.

Jinak myslim pokud je u objektu nejaka metoda virtualni tak ji
optimalizator myslim nesmi vyhodit (tu metodu), opravte mne pokud se pletu

Pokud te to zajima tak si nech generovat map soubor aby jsi vedel co tak
fakt je, a pokud te to extra trapi tak muzes na jednoduche veci pouzit
KOL library.

> DKx

R.

Linker optimizer

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 21.10.2005 10:35:10

> [...]
od Allena Bauera. Uz to nejakou dobu pouzivam a jsem spokojen - ten
patch opravuje vic veci nez jenom vymena memory nanageru

viz
http://cc.borland.com/item.aspx?id=23618

Radek

Linker optimizer II

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 10:16:43

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.10.2005 10:08:18

> [...]

rozvinuti kodu pro presun bloku pameti)

> se soupnout pry i do delphi 2005 a urychli pry start o polovinu.

OT - Porovnavac zdrojakov

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.10.2005 09:27:49

Roland Turcan wrote:

> Nepoznate nejaky tool, ktorym by sa dali porovnavat tie zdrojaky,
> ktore maju v texte urcity text s druhym zdrojakom?

Ja pouzivam Araxis Merge a ten umi filtrovat soubory jen podle jmena,
takze s nastroji, ktere mam/umim pouzivat, me napadaji v podstate
jen postupy zalozene na rucni selekci souboru s tagy. Nejjednodussi
mi pripada tento:

# FARem vyhledat soubory s tagy, zobrazit je v panelu a tam jim
prejmenovat priponu. Do Araxis Merge pridat filtr na ty prejmenovane
pripony a porovnat adresare. Pak pripony vratit zpatky.

Taky by se daly soubory z panelu nakopirovat do nejakeho pracovniho folderu
a porovnat je v tech pracovnich folderech a pak to zpatky sesynchronizovat.

Jinou alternativou by mohlo byt pouziti MultiEditu, kde by se pomoci
file search nacetly soubory s tagy a porovnavaly se prostredky editoru
soubor za souborem. Ale to porovnani souboru by se muselo delat bud rucne,
nebo si na to napsat makro, ale zase to makro by bylo reseni pro priste
a vyhodou by mohla byt dobra podpora regular expression pri hledani ;-)

pf

Linker optimizer

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 21.10.2005 08:39:18

Dalibor Toman napsal(a):

> myslim, ze zase tolik odvahy k tomu neni potreba - nektere veci proste
> optimalizator, nevybaveny umelou intelegenci neuvidi. Tim samozrejme
> nerikam, ze preklad libovolnych par radku kodu lze jeste vylepsit.

Jake optimalizace pouziva Delphi (Danny Thorpe, sef architekt Dephi):

http://groups.google.com/group/borland.public.delphi.non-technical/tree/browse_frm/thread/bfc40f9421e558e3/580a7e2e08cc72b4?rnum=81&hl=en
> [...]

a je tam nekde i novy memory manager (take soucasti novych Delphi), da
se soupnout pry i do delphi 2005 a urychli pry start o polovinu.

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 21.10.2005 08:30:52

Hello All!

Mam dva zdrojakove adresare a medzi nimi mam aj kompatibilne zdrojaky,
ktore su oznacene mojim tagom v kode a su samozrejme aj take, ktore
nie su kompatibilne.

Nepoznate nejaky tool, ktorym by sa dali porovnavat tie zdrojaky,
ktore maju v texte urcity text s druhym zdrojakom?

Na porovnavanie pouzivam WinMerge, ale ten nezvladne take, aby
porovnal iba tie, ktore obsahuju urcity text.

Dakujem.

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Kompletni system menu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.10.2005 07:40:23

var
pTaskbarList: ITaskbarList;

Application.Initialize();
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

If SUCCEEDED(CoInitialize(0)) then
begin
if SUCCEEDED(CoCreateInstance(CLSID_TaskbarList, 0, CLSCTX_INPROC,
IID_ITaskbarList, pTaskbarList)) then
begin
//Remove tab of hidden window pTaskbarList->DeleteTab() does not seem to
work (atleast on Windows 2000), so we use an alternative method. A window
with the WS_EX_TOOLWINDOW style does not have a taskbar tab:
SetWindowLong(Application.Handle, GWL_EXSTYLE,
GetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE) or WS_EX_TOOLWINDOW);
//Add tab for main form instead
pTaskbarList.AddTab(Form1.Handle);
pTaskbarList := nil;

P.S.: Snad to bude v poradku...

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 21.10.2005 06:39:54

Jde o typ MATRIX-2010 od firmy DataLogic, u nas ho prodava firma
T-Trading

Marcel

>Tak takovy scanner me zajima. Hod sem typ a presne oznaceni. Jestli to
neni tajne. :-)
>Rony

Linker optimizer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.10.2005 23:06:58

> [...]

>Pokud napisu vlastni kod dostatecne
> rozumne, tak se ti tezko budou hledat oblasti, ve kterych budes

Jsme zase u toho ASM. V novejsich verzich Delphi uz automaticka
optimalizace kodu funguje fakt uspokojive, ale jeste pred par lety
bylo mozne zapis stejneho kodu v Pascalu napsat nekolika lehce
odlisnymi zpusoby a vysledkem byla uplne jina rychlost. Dokud se
clovek nepodival do ASM nevidel ktera varianta (a proc) je o tolik
pomalejsi.
> [...]
problematictejsi...

> Pokud by se vyvoj nehybal dopredu, uz davno bych uondan a vycerpan s

sice na .NET stale neverim, ale obdivuji vsechny, kteri maji tu silu
se stale ucit nove programovaci jazyky a vyvojova prostredi.

Stale mam pocit, ze .NET muze dopadnout jako JAVA. Sice to vsichni
vychvaluji, je to moderni, je to krok dopredu, je to prenositelne (i
kdyz .NET aplikace je v teto chvili prenositelna jeste mene nez Win32
aplikace - a n jine OS zrejme nikdy prenositelna plne nebude) ale
pokud dopravdu drtiva vetsina instalaci windows u potencialnich
zakazniku nebude obsahovat .NET prostredi (a nepobezi na pocitacich,
ktere vykonove staci sotva na Win9x) bude to s tim rozsirenim
problematicke.

D. Toman

Plan vyvoje Delphi do roku 2007

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 20.10.2005 18:28:14

>A schvalne jestli uz bude v novem IDE podpora neceho tak naprosto
>zakladniho, jako je vytvareni .NET Windows Services. Dodnes
nechapu, >jak muze nekdo neco takoveho opomenout jiz ve dvou
verzich. Ono se >na tom sice spatne demonstruje "Delphi 1 Fishfact
-> VCL.NET",

podle me tohle umi uz D2005 - jak je to v predchozich verzich nevim
http://www.borland.com/resources/en/pdf/products/delphi/del2005_feamatrix.pdf

Radek

Linker optimizer

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 20.10.2005 14:35:33

Hehe. Muj pohled je zhruba takovyto. Dnesni kluci, kteri nezazili vojnu
(najme bolsevickou), o neco prichazeji. A ja jim to zavidim... :)

> Sice ovlada bezne pouziti objektove technologie, ale v
> pripade, ze ma pouzit holou API funkci je v koncich a casto
> neni ani schopen zjistit jak ji pouzit.

Pokud takovato potreba vznikne, neni problem se to doucit. A ze ty to vidis
na prvni pohled, zatimco programator odkojeny objekty nad tim musi nejaky
cas stravit? No a co? Tys tomu take musel kdysi ten cas venovat.

> V kazdem programu se obcas deji divne veci a k jejich
> vyreseni je potreba znat ten assembler - jak jinak se vyznat
> v zdrojacich zakladnich Delphi knihoven, jak jinak by byl
> schopen porozumnet tomu, co je to vlastne zobrazeno v CPU
> Window? Nerikej, ze Ti nikdy pri hledani podivneho chovani
> programu nepomhl pohled do assembleroveho prepisu kodu programu...

Nepomohl, protoze asm jsem vynechal... Sice by se mi parkrat hodil, ale bylo
to tak zridka, ze se mi nevyplatilo ho studovat. A tech par funkcicek (na
prstech jedne ruky spocitano), ktere jsem opravdu za svuj programatorsky
zivot potreboval, jsem budto opsal a mirne modifikoval metodou pokus-omyl,
nebo jsem si je nechal napsat.

> Objektove programovani skryva pred programatorem celou radu
> veci - coz je v jednom smeru zcela spravna vec. Ale v druhem
> - protoze programator si neumi predstavit co se uvnitr deje
> - to pak muze vest k ruznym problemum (napada me napriklad
> roztristeni heapu diky pouziti StringListu atd)

Tyto problemy jsem zavrhl a smetl spolu s prechodem do .NET. Abych nemusel
mladym klukum zavidet jeste neco dalsiho... ;) No, a tam je mi asm stejnak k
nicemu, protoze vnitrek je postaven proste jinak.

> urcite casti kodu napisu v assembleru jiste lepe nez
> kompilator/optimalizator. Proste jen proto, ze optimalizator
> nema globalni pohled a je svazan jistymi konvencemi

No, to je dost odvazne tvrzeni. Pokud napisu vlastni kod dostatecne rozumne,
tak se ti tezko budou hledat oblasti, ve kterych budes lepsi.

> neresitelne to nebylo. Existovaly tusim i nejake generatory
> formularu pro Turbo Vision (nebo jak se to jmenovalo -
> nepracoval jsme s tim prave proto, ze to bylo velike v kodu)

Jo, take jsem jednu z nich napsal... A s prichodem Delphi jsem to velmi rad
zahodil... :)
Stejne, jako jsem nedavno velmi rad zahodil Delphi s prichodem .NET... ;)

> Ja take ne - na druhou stranu, napsat v DOSu nektere veci
> (napriklad rezidentni programy) vyzadovalo skutecne znalosti
> programovani a operacniho systemu, BIOSu

Hehe, to jiste. Take jsem par takovych kousku napsal. A opet, zase se velmi
raduju z toho, ze uz nemusim tak casto resit, jak vyzrat nad tupou hmotou,
ale jak vyresit vlastni problematiku.

Pokud by se vyvoj nehybal dopredu, uz davno bych uondan a vycerpan s
programovanim seknul...

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

Linker optimizer

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 20.10.2005 12:20:56

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Sice ovlada bezne pouziti objektove technologie, ale v pripade, ze ma
> pouzit holou API funkci je v koncich a casto neni ani schopen zjistit
> jak ji pouzit.

Coz je vzhledem k dnes zcela jasnemu trendu platforem s rizenym kodem vicemene
bezpredmetne. Umoznuji se konecne soustredit na reseni vlastni aplikace misto
reseni problemu dane platformy, vyvojoveho nastroje ci jeho proprietalnich
knihoven.

Samozrejme ze v pripade nejakych extremne kritickych naroku na vykon je nutne
sahnout k nejake dodatecne optimalizaci ci jinemu reseni, ale takovy je velmi
male procento.

Petr Vones

Linker optimizer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 20.10.2005 12:08:29

On Saturday, November 19, 2005 11:04 PM ,
Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> wrote:

> [...]

samozrejme. Nechci po nikom aby psal cele aplikace v assembleru - to
je nesmysl a ani ja to tak nedelam. Jen se nemohu zbavit pocitu, ze
> [...]

> pro ochranu programu pred chybami, o kterych se mi v dobe DOS mohlo
> jen zdat. Graficke navrhy oken (opet se mi mohlo jen zdat).

v dobe DOSu jsem pouzival vlastni knihovny a vlastni program, ktery
generoval hruby kod pro zobrazeni okna formulare. Cili neresitelne to
> [...]
ze to bylo velike v kodu)

> Zkratka a dobre, dnes pisu programy, ktere maji stovky kilo, a to si
> nemyslim, ze bych psal az tak neefektivni kod. Ale, snazim se psat
> predevsim spolehlivy a bezpecny kod (i kdyz se mi to take nekdy
> nedari, protoze se pri tom musi myslet na tolik veci, ze se to do
> jedne hlavy nevejde :). A do DOS bych se uz nevratil ani za zlate
> prase.

Ja take ne - na druhou stranu, napsat v DOSu nektere veci (napriklad
rezidentni programy) vyzadovalo skutecne znalosti programovani a
operacniho systemu, BIOSu (v dobe kdy nebyl nebo temer nebyl pristup k
informacim na Internetu) atd takze konkurence v teto oblasti pak byla
podstatne mensi. Ne ze by mi to nejak pomohlo :-)

Zdravi
Dalibor Toman

Linker optimizer

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 20.10.2005 07:45:42

> trochu me desi, ze abych zobrazil form s napisem
> "Ahoj svete", tak se musi prilinkovat kolem 400kB

Tak to se na dotnet ani nedivej, tam si k tomu bude muset tvuj
zakaznik do systemu, ktery sam o sobe zabira temer Giga, doinstalovat
jeste 30-megovy runtime.

Jenze dneska se nedelaji programy typu Ahoj svete a prave programatori
odkojeni na assembleru by meli nejlip chapat, proc tomu tak je a
pochvalovat si, ze dnesni hardware i software konecne umoznuje
nezdrzovat se pocitanim bitiku, vymyslenim nastroju, ale rovnou resit
problem.

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 20.10.2005 00:12:46

uz pul dne resim problem viz %subj% - potrebuji z me aplikace kontrolovat
[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 19.10.2005 23:04:16

proceduralne, dnesni programy jsou predevsim objektove. Coz samo o sobe s
[...]

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 19.10.2005 20:11:39

Dobry den,

> [...]
DT> programovani ucili v dobe kdy se skutecne programovalo a ne jen
DT> pouzivalo cizi kod. Kdy bylo k v PC tak malo pameti, ze vyhodou
DT> (casto nutnosti) bylo mit maly EXEcko/COM, kdy se nektere veci psali v
DT> assembleru (kolik z Vas je v nem dnes schopno neco napsat ?), aby byl
DT> kod kratsi (nebo rychlejsi - i procesory tenkrat nemely takovy
DT> prebytek vykonu jako dnes).
DT> Kdyz dnes vidim nektere baliky (programove) - napada mne treba Norton
DT> AV, ktere v instalacnim archivu (komprimovano) jsou desitky megabajtu
DT> dlouhe a pritom veskere funkce by se vmestnaly tak do 1% velikosti

No to ja patrim taky do skupiny, ktera se v assembleru ucila
programovat, ale nalejme si cisteho vina, jaka je doba vyvoje aplikace
v assembleru. To prece nemuzete srovnavat. Neco jineho je nejaka
optimalizace kritickych casti kodu, ale cela aplikace napr. ekonomicka,
to je nepredstavitelne to musite uznat sam.

Jinak i kdyz to bude znit asi divne, tak prenositelnost zdrojhoveho
kodu vyssiho programovaciho jazyka napr. C, C++, Pascal je mnohonasobne vyssi
nez prenositelnost Assembleroveho kodu, takze to neni jen o rychlosti,
velikosti a podobne (neberte me za slovo v te prenositelnosti jako ze
to bez uprav pojede)

Ted jsem v .NET naprosto spokojeny. I s tou prenositelnosti ted myslim
napr na 64Bit. Pokud potrebuji neco optimalizovat, tak to udelam jako
unmanaged kod nebo externi dll knihovnu (zatim jsem nemusel).

Co se tyka tech velikosti programu, nezapominejte, ze se vlastni
program prece nesklada jen z proveditelneho kodu. Mate tam spousty
pomocnych souboru a podobnych veci, takze ano v assembleru zmensite
spustitelny soubor, ale tyto ostatni veci pri zachovani stejneho
principu funkce zustavaji.

Ano assembler ma sve misto na slunci, ale uz bych to nevidel tak jako
pred 15 ti lety. Kdy se pri dostatecne motivaci dla napsat samo
prepisuji se aplikace a vtesnat do radove kilobajtu kod napriklad pro
hry. Viz hry od Frantiska Fuky (pro pametniky)

Bc. Martin Radvansky, MCP, MCSD .NET
delphiconf(zv)radvansky.net

Linker optimizer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2005 19:51:13

On Friday, November 18, 2005 2:54 PM ,

> Presne.
> Je-li exac maly, nacpe se cely do cache procesoru a vse se provadi
> mnohem rychleji, nez kdyby musel procesor kazdou chvili tahat data z
> pameti.

no ono s tou cache to neni tak jednoduche. V beznem PC bezi dnes
desitky procesu najednou (multitasking) a tak ma ta cache docela
honicky. Navic i obrovske Execko muze byt napsano (prelozeno) tak, ze
tu cache vyuzije optimalne (smycky v kodu kontruovane tak aby se to do
cache veslo a procesor byl spravne schopen predpovidat co ukladat do
kese.

D. Toman

Linker optimizer

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 19.10.2005 19:48:47

On Friday, November 18, 2005 2:15 PM ,
Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> wrote:

> [...]

AV, ktere v instalacnim archivu (komprimovano) jsou desitky megabajtu
dlouhe a pritom veskere funkce by se vmestnaly tak do 1% velikosti

PS: tipnete si schvalne jak dlouhy (spise kratky) je program pro PC
(DOS - ale pobezi jeste pod Win9X/Me), ktery krome toho, ze se spusti
a hned zase skonci udela jeste vizualni efekt? Starsi programatori
necht nechaji novou generaci tipovat - bude vetsi legrace...

D. Toman

Ziskani obrazku ze ctecky carovych kodu

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 20:58:46

Pokud vim tak nejvic se pouzivaji ctecky s emulaci klavesnice, jsou nejlevnejsi (kolem 2000,-) a plne staci na vsechny kody. Sam je pouzivam a dalci vyhoda je ze se da pouzit v kazdem programu. Pokud jsem chtel vygenerovat obrazek kodu (coz jsem jen testoval, zatim to nebylo nutne), pouzil jsem komponentu TBarcode a nevidel jsem nikde ze by nebyla free.

>To je divne, protoze konfiguracni programy dodavane primo k tem
>scannerum to zobrazi a zobrazi cokoliv co pred tu ctecku polozim a
>vypada to jako cernobila fotka s rozlisenim 640x480 ...
>
>Marcel
>----------
>
>neda sa ziskat priamo z citacky, mozes ho iba spatne vygenerovat z kodu
>ktora ti ta citacka vrati
>
>NB

Ziskani obrazku ze ctecky carovych kodu

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2005 19:38:16

> konfiguracni programy dodavane primo k tem scannerum
> zobrazi cokoliv co pred tu ctecku polozim a
> vypada to jako cernobila fotka s rozlisenim 640x480 ...

Tak na co cekas? www.sysinternals.com stahnout PortMon a podivat sa,
co tam ten program posila.

Ziskani obrazku ze ctecky carovych kodu

[*] JiL?A? =?ISO-8859-1?Q?RoATL=7FA=3Fk?= <rocnak(zv)admiscz(tec)net> - 18.10.2005 17:17:41

> [...]

>scannerum to zobrazi a zobrazi cokoliv co pred tu ctecku polozim a
>vypada to jako cernobila fotka s rozlisenim 640x480 ...

Komponenta nebo postup pro nacteni skenu z Multifu

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 16:10:46

Upresneni otazky:

Jsou u techto zarizeni skennery pristupne pres twain rozhrani? Mam nejakou komponentu pro naskenovani obrazku (patrne pres twain) ale kdyz spustim aplikaci, tato komponenta mi v seznamu zdroju ke skenovani zadny skenner nenabizi? Nedelal to nekdo?

D5 Prof, Win98

From: "David Kraina" <dkx(zv)seznam(tec)cz>
> Neexistuje nejaky zpusob ci reeditacni program, co by dokazal efektivne
> optimalizovat kod Delphi zpusobem, ze by linker prilinkovalal do exace pouze
> ty funkce, ktere opravdu pouzivam ?

Tak to samozrejme funguje.

> Je to asi SCI-FI, jelikoz si to na slozitejsi pripady predavani referenci na
> funkci atd. sam nedokazu predstavit, ale trochu me desi, ze abych zobrazil
> form s napisem "Ahoj svete", tak se musi prilinkovat kolem 400kB z unit
> forms, classes, stdctrls apod...

Jenze to je zakladni framework aby aplikace vubec nejak mohla existovat. Je
treba si uvedomit, ze Win32 nema naprosto zadny objektovy framework, proto se
musi ulozit do vlastni aplikace nebo pouzit balicky kde muze byt sdilen vice
aplikacemi.

... a nebo pouzit .NET kde jiz kazda aplikace pouziva spolecne knihovny
vlastniho systemu.

Petr Vones

Linker optimizer

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 12:46:37

[...]

PropertySheet a XP styl

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 12:32:10

Po delsi pauze o5 zdravim !

Udelal jsem PropertySheet do ovladacich panelu. Prvky a ovladani mam pro jednoduchost (a hlavne moznost menit font a barvy) zpusobem, ze nad dialogovym oknem definovanym v resource vytvorim dceriny TForm co prekryje cely dialog a tam si vse osetruju. Vse je OK.

Nicmene jako jedina PropertySheet z dane kategorie (keyb) neni v XP stylu. Klasicke pridani manifestu "jak ho zname" pro PropertySheet nepomaha.

Nekde jsem se docetl postupu :
1.) Add the .manifest file as normal, but use the ID 2.
2.) Add "ISOLATION_AWARE_ENABLED" to your preprocessor definitions (*** NOTE: This must be defined before windows.h is included)
3.) Call InitCommonControls() in DllMain().

U bodu 2 jsem narazil na problem me neznalosti, zkousel jsem $DEFINE, ale to je evidentne neco jineho. Zkusil jsem to i bez toho, ale zadna reakce.

Vysledkem je, ze po dvou dnech snazeni a hledani to zdavam, tedy se ptam, zdali nahodou nema v tom nejake zkusenosti

DKx, D7

Utilita pro preskupeni kodu v modulu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 18.10.2005 11:43:41

Existuje - Model Maker Code Explorer www.modelmakertools.com. Pouzivam k
velke spokojenosti zejmena trideni metod podle abecedy. Pisu metody
libovolne a pak cele objekty setridim jednim tlacitkem.

Tohle ti tam sice nepujde, ale na obycejde trideni dle abecedy v ramci
viditelnosti je to genialni a usetri to spoustu prace.

Ondrej Kelle napsal(a):

> [...]
> TOndrej

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Macecek Marcel <marcel.macecek(zv)siemens(tec)com> - 18.10.2005 11:05:09

?
[...]

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 10:46:43

[...]

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 18.10.2005 10:20:15

Ahoj lidi,
nejak nemuzu nikde najit zpusob, jakym programove poslat dokument na tiskarnu (znam jeji jmeno a umim zjistit, ze je ci neni na pocitaci nadefinovana), ktera neni nadefinovana jako vychozi ... neresil jste to nekdy nekdo pripadne nevite, kde bych to nasel? (jen podotykam, ze to nechci resit predefinovanim vychozi tiskarny ... je to sice nejjednodussi a nejrychlejsi, ale uzivateli musi zustat vychozi tiskarna nadefinovana podle jeho pozadavku, nikoli podle pozadavku jednoho programu ...)

diky za help ...
Milan

D7 Ent, WinXP

Kylix 3 zatuhne pri "build all"

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 09:33:45

> Pracujem v tom nestasti, ktore sa vola Kylix 3 a deje sa tam otrasna
> vec. Stalo sa mi to uz po druhy krat za mesiac pouzivania a neviem si
> to vysvetlit dovod preco.

Ja pracuju v BCB6 a podobne problemy mam dvakrat denne a ne dvakrat mesicne!
A deji se mi hrozne veci pri ukladani projektu. Obcas to spadne a ulozi se
soubor s 0 delkou! Takze pravidelne zalohuju.> Prvy krat sa mi podarilo opravit tuto "chybu" tak, ze som
> vratil povodny zdrojak a este raz som aplikoval vsetky zmeny a potom
> to uz islo.

To mozna bylo zbytecny. Driv kdyz jsem se dostal do situace, ze projekt
nesel otevrit, zbuildovat nebo ulozit, tak jsem se taky vracel k zaloham tak
dlouho az jsem nasel vezi, ktera fungovala a pak jako ty aplikoval vsechny
zmeny jeste jednou. Pak jsem se na to vykaslal, protoze jsem zjistil, ze
kdyz restartuju BCB, tak uz to treba funguje aniz bych tam delal jakekoliv
zmeny. Takze od te doby, kdyz Builder nefunguje, tak ho restartuju tak
dlouho dokud nezacne fungovat (vetsinou staci 1 az 2 restarty) Deje se mi to
denne. Taky mi pomuze, kdyz nemam v IDE otevreno tolik souboru, takze si
otviram jen ty se kterymi opravdu v tu chvili pracuju.
Takze az ti to zase bude blbnout, tak zkus Kylix jen resartovat, zavrit
nektery sobory, znovuulozit formulare atd. Taky jsem se defacto vzdal
vizualniho navrhu a delam vsechno programove. Priste zkusim jiny nastroj,
BCB byla na velky projekt spatna volba...

Utilita pro preskupeni kodu v modulu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.10.2005 09:31:20

> [...]

orientovat.
Pouzivam pri tom jednoducho Ctrl+X a Ctrl+V ;-)

Delphi a MySql

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 18.10.2005 08:08:49

ZEOS je OK
Mel jsem problem s MYODBC, MY Sql ODBC verze 3.51
Krapet jsem bojoval s cestinou pri prevodu MSSQL -> MYSQL

> Ahoj vsichni,
> potrebuji pracovat v Delphi 6 s databazovym serverem MySql. Jake
> komponenty
> - nejlepe free - byste mi doporucili pro pristup k teto databazi, jake
> mate
> s timto spojenim (myslim Delphi a MySql) zkusenosti? Jsou nejake zasadni
> problemy, na ktere je treba si dat pozor?
>
> Diky moc za rady
>
> Pavel

Kylix 3 - OpenSSL

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 17.10.2005 22:49:44

> Takovy popis existovat nemuze, protoze mnozina funkci indy a mnozina
> funkci Synapse neni totozna. Takze na takto obecne polozeny dotaz nejde
> nikdy opovedet.
>
> --
> Lukas Gebauer.

Z mojich osobnych skusenosti je rychlejsi prepis s indy do synapse ako
naopak:)

vlko

--

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net

Kylix 3 - OpenSSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 17.10.2005 22:21:14

> A ako sa dostanem k tej aktualnej verzii libindy_ssl.so?

To ti opravdu nepovim, podporu konkurencnim produktum opravdu nedelam. Na
strankach Indy jsem nasel link pouze na tu jejich Win32 verzi...

> [...]

Takovy popis existovat nemuze, protoze mnozina funkci indy a mnozina
funkci Synapse neni totozna. Takze na takto obecne polozeny dotaz nejde

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

Utilita pro preskupeni kodu v modulu

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 17.10.2005 18:16:30

Ahoj,
existuje nejaka utilitka, ktera by umela preskupit kod v jednom modulu?
Konkretne treba ze podle poradi metod v Interface preskupi metody i v
Implementation.

Petr

zjisteni zeme (country) nebo jazykove mutace WIN

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 17.10.2005 14:03:50

GetLocaleInfo(LOCALE_SYSTEM_DEFAULT, ...

E-mail: hlinka zavin. hlinka(tec)cz

komponenty nebo neco jineho na VCF

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 13:45:21

Potreboval bych jestli nekdo nevi o fn nebo komponentach na soubory vcf, potreboval bych z nich dostat vsechny informace, nebo to musim cely napsat?
Dik.

Firebird Strored proc

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 17.10.2005 13:42:56

Haj hou!

Jan Sebelik wrote:

> Obavam se, ze DDL (create table apod.) v ulozene procedure pouzit nelze.
>
> A je to tak dobre !!!
>
> Preci tabulka = entita z pohledu datove analyzy.
> Datovy model (tedy entity a potazmo tabulky) ma modelovat realitu a jeji realne objekty. Databaze by tak mela byt nemennym obrazem reality. Pokud nam nejaka tabulka (entita) chybi, pak jsme na ji odpovidajici entitu pri analyze proste zapomneli. Tuto chybu v datove analyze nelze suplovat nejakym dodatecnym vytvarenim tabulek.

Obavam se, ze DDL v ulozene procedure pouzit lze :-) Sice ne primo, ale
pres EXECUTE STATEMENT (tedy od verze FB 1.5).

S pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix

zjisteni zeme (country) nebo jazykove mutace WIN

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 13:40:30

[...]

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 17.10.2005 11:23:56

Pouzivam ZeosDBO a zatim bez problemu.

Michal

Pavel Lavicka napsal(a):
> [...]
> s timto spojenim (myslim Delphi a MySql) zkusenosti? Jsou nejake zasadni
> problemy, na ktere je treba si dat pozor?

Delphi a MySql

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2005 10:57:27

> [...]
> s timto spojenim (myslim Delphi a MySql) zkusenosti? Jsou nejake zasadni
> problemy, na ktere je treba si dat pozor?

Ja nevim, s MySQL zkusenosti nemam, ale od verze D6 by presne na to mel byt urcen dbExpress.

= RNDr. Jan Sebelik - HAES
= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 931, 776 347 735, 493 792 569
====================================

Delphi a MySql

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 17.10.2005 10:27:00

[...]

[*] Jan Sebelik <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2005 10:24:34

> [...]

= Skolici a konzultacni stredisko pro vyvoj SW
= www.haes(tec)cz
= tel. 493 792 931, 776 347 735, 493 792 569

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 17.10.2005 10:04:08

A nestacilo by tu tabulku vytvorit primo pomoci prikazu select

select * into NovaTabulka from PuvodniTabulka

Ladislav Stary

Dalibor napsal(a):

> [...]
>ni zalozit tabulku novou a presunou nejake zaznamu do tehle nove tabulky.
>Muzete me prosim nekdo nakopnout jak to udelat?

Firebird Strored proc

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.10.2005 09:51:42

[...]

MSSQL dotaz

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 16.10.2005 23:00:29

> Tabulka DODACILISTY - dodaci listy s polem IDProvozovny
> Vyber provozoven a k nim posledni dodaci list
> za predpokladu,ze CISLODL je vzestupne.

SELECT
(SELECT DISTINCT IDP FROM (DODACILISTY AS DL1)),
(SELECT TOP 1 CISLODL FROM (DODACILISTY AS DL2)
WHERE DL2.IDP=DL1.IDP
ORDER BY CISLODL DESC)
ORDER BY IDP;

ale podle mych zkusenosti byva 'TOP 1' mnohem pomalejsi nez
where col=(select max(col) from ..)

Kylix 3 zatuhne pri "build all"

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 16.10.2005 22:23:56

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Kylix 3 - OpenSSL

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 16.10.2005 22:09:29

<<< 16.11.2005 22:00 - Lukas Gebauer "gebylist(zv)mlp(tec)cz" >>>
> [...]

LG> A tady bude schovan patrne tvuj problem. Ta knihovna libindy_ssl.so
LG> musi odpovidat potrebne OpenSSL verzi. Takze kdyz upgradujes OpenSSL,
LG> musis take upgradovat libindy_ssl.so na verzi, ktera byla vytvorena
LG> pro tebou pouzitou verzi OpenSSL. Je dost mozne, ze ta knihovna bude
LG> trosku jina pro OpenSSL verzi 0.9.6 a 0.9.7...

A ako sa dostanem k tej aktualnej verzii libindy_ssl.so?

LG> A pochopitelne si neodpustim rejpnuti... kdybys misto Indy pouzival
LG> Synapsi, ktera pouziva standardni OpenSSL, mohl bys uz dneska vesele
LG> pouzivat i OpenSSL 0.9.8 bez sebemensich problemu. ;-)

OK, ja uz davno viem, ze Synapse je o niecom inom, ale toto je kod
ktory som zdedil a nikdy pred tym som v Kylixe nerobil a este pred
mesiacom som mal aj problem nainstalovat nejaky program do Linuxu.
Proste nikdy som ho nepotreboval a tak som sa ho proste nenaucil
pouzivat a pracovat v nom.

Pravdupovediac, este ani nemam prehlad v kode, ktory ma na starosti
komunikaciu.

Existuje nejaky popis ako vymenit Indy za Synapsu?

--
Best regards, TRoland

http://exekutor.rotursoft.sk

Firebird 1.5, vyssi a terminal server W2003

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 16.10.2005 20:52:59

From: "hlji" <hlji(zv)atlas(tec)cz>
> prosim o Vase zkusenosti s provozem terminal serveru W2003 a Firebird.
> Interbase 6 mi schazuje propijeni ostatnich.

FB bez problemu (rocni zkusenost).

Dve strediska, 2 x TS, FDB na hlavnim stredisku, propojeni via VPN,
klienti W2k, cca 50 users.

Idealni reseni, nemusime delat zadnou replikaci ;)

Jarek Uher

Ovladani cizi aplikace

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.10.2005 17:02:18

Od: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
Datum: 15.11.2005 14.32

> Nie je jednoduchsie zabezpecit pocitac pred podobnymi prienikmi?

Ahoj,

asi si nerozumime. My vyrabime sw na prohlizeni jistych dat, uzivatel se
muze dle sveho uvazeni kdykoli prihlasit do centraly a data u sebe
aktualizovat. Nekdo si aktualizuje treba jednou denne, nekdo jednou za
10 minut, ruzne.

[...]

David Lebeda

Ovladani cizi aplikace

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 15.10.2005 16:17:46

Pokud neni problem udelat robota na klikani na tlacitka, tak si to ten robot
jiste zvladne i restartovat... Takze by bylo nutne nekam na klienta ukladat
cas posledni aktualizace a vzdy pri spusteni ho nacitat a pracovat s nim.
Nicmene "sikovny" uzivatel by urcite vystoural kam to uklada a nejak to
zfalsoval :) Takze bych taky jako nejrozumejsi videl kontrolovat to na
serveru, ostatne jak uz sem to psal...

Jirka Matejka

> Neni prece nic jednodussiho,nez to zakat na centrale.Kazdy uzivatel si
bude
> moci data stahnout jen napriklad co 10 min.
> Pokud to nelze realizovat, tak v dane aplikaci disablovat tlacitko na
obnovu
> dat po stazeni a enablovat timerem po nejake dobe.
>
> Jiri S

Prace se souborem mdw

[*] Radek Rybar, Ing <rybar(zv)uok(tec)cz> - 15.10.2005 16:07:21

Nejake jine reseni, nez instalace 5MB a placeni 160$ by nebylo?
Ten users nacita jen prihlasene uzivatele a adofaq je pouze k adonisu.
I presto dekuji.> Poradi nekdo, jak v delphi ziskat seznam uzivatelu, skupin z databaze.
> Jak zjistit SID popr. login name.
> Jak zalozit novou skupinu, uzivatele, pridelit prava z delphi
programu.

pozri http://www.winsoft.sk/download/users.zip a
http://www.winsoft.sk/adofaq.htm

Erik Salaj

Access violation pri zatazeni listy

[*] Borkovec Roman <roman.borkovec(zv)bluepixel(tec)cz> - 15.10.2005 15:40:54

Zdravim,
narazili jsme na chybu Access violation na adrese 00000000 - objevi se,
pokud je na plose dynamicky generovany MDI child a uzivatel stahne windows
listu aplikaci, pripadne ji opet vytahne. Bohuzel nepodarilo se nam zachytit
udalost pri ktere to vznika - dalo by se rici, ze to vznikne drive nez
cokoliv jineho .... nemate nekdo zkusenost jak na tenhle typ chyb? Dik
Roman

Ovladani cizi aplikace

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 15.10.2005 14:47:03

A co do te centraly dat hlidani, kdy naposledy tu akci uzivatel provedl,
kdyz by to bylo mene nez 10 minut, tak ho to proste nepusti. Bylo by to
dostatecne odolne i proti tomu, kdy by se to snazil spoustet z vice pocitacu.

Marian

> Nemame tuseni, je to jen odhad. Viz vedlejsi mail. Ovladajici program
> dela to same, co muze delat uzivatel, ale zatimco uzivatel to dela
> jednou za par minut, automat to zkousi kazdych par sekund. Protoze
> jde o komunikaci s centralou, je tim centrala dost zatezovana.
>
> Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti ho vedome,
> patrne na stejnem stroji jako nas program.
>
> David Lebeda

Ovladani cizi aplikace

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.10.2005 14:44:12

No hle, a neni mozne, ze si "nekdo" udelal jakousi "davku", aby se to delalo
automaticky a nastavil nesmyslne nizkou frekvenci provadeni.

Nechytejte me nikdo za slovicka, ale asi rozumite co chci naznacit.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Ovladani cizi aplikace

[*] Stanislav Smejkal <ssmejkal(zv)gmail(tec)com> - 15.10.2005 15:20:02

Lebeda David napsal(a):

> [...]
>
> Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti ho vedome,
> patrne na stejnem stroji jako nas program.

Hmm, chapu vas problem obracene, nez se tu resi. Vy potrebujete, aby vasi
aplikaci neslo ovladat jinym programem s tim, ze od vas je jenom SW, nemate
pod spravou dotcenou sit ani pocitac. Ja problem chapu tak, jak napsat
program, aby nereagoval na message stisku mysi a klavesnice krome tech
primo od HW.

Ja osobne to vidim na hook-funkci na mys a klavesnici a pokud nebude
odpovidajici "provoz" na vstupu, nereagovat na udalosti.

Standa

Ovladani cizi aplikace

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.10.2005 15:11:36

Lebeda David napsal(a):

> [...]
>
> Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti ho vedome,
> patrne na stejnem stroji jako nas program.

nepomuze ti hook?

SetWindowsHookEx (viz WinAPI help)

Ale jak presne to ti ted nereknu,
podivej se do
Forms.HookHintHooks
a na
UnhookHintHooks

Ale nejsem si tim jisty. Snad ti to pomuze

R.

Ovladani cizi aplikace

[*] Kilchevskyy Anton <anton.kilchevskyy(zv)arbes(tec)com> - 15.10.2005 15:05:10

Jako nejefektivnejsi a nej user friendly postup by byl mozna odstranit
button "Aktualizuj" a nahradit ho dialogem "Automaticke aktualizace". S
nastavenim intervalu od 5 minut do 24 hod ;))))

Hehe. Hezky den.

> [...]

nic noveho...

Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se chceme

[*] Kilchevskyy Anton <anton.kilchevskyy(zv)arbes(tec)com> - 15.10.2005 14:58:45

Co vlastne brani tomu, aby se na klientske strane vlozila rutina, ktera zabrani odeslani pozadavku casteji, nez rekneme jednou za pet minut? Nebo na strane serveru evidovat IP kompu ze ktere prisel pozadavek, pozadavek vyridit, ale vsechny nasledujici pozadavky, ze stejneho IP, v ramci peti minut ignorovat?

> [...]

Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se chceme branit. Tak hledam cesticku.

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 15.10.2005 14:56:19

A nemuze centrala uchovavat datum posledni aktualizace u kazdeho klienta?
Predpokladam, ze se klient musi nejak autorizovat, takze by stacilo nekam
ulozit ze klient X si stahnul data v case Y a dalsi aktualizaci mu dovolit
az za N minut...

Jirka Matejka

> [...]
> nic noveho...
>
> Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.10.2005 14:53:54

> [...]
>
> Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti ho vedome,
> patrne na stejnem stroji jako nas program.

No ja bych to resil vyhradne na centrale a to tim, ze bych evidoval kdo
naposledy stahl data a dalsi bych mu poslal az treba po tech deseti
minutach.
Predpokladam, ze odpoved typu 'timeout' nebo '-1' asi centralu nezatizi.
Reseni na klientovi bych nedoporucoval. protoze tam to "sikovny" zakaznik
vzdycky nejak obejde.
(priste treba vytvori nejakou proxy, ktera si data sama stahne do nejake sve
struktury) Pokud mu davas svuj produkt, tak to z toho vzdycky nejak
vystoura.

Ludek

P.S Jedna se o RAALTRANS ?

Ovladani cizi aplikace

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 15.10.2005 14:51:29

> [...]

>nic noveho...

>Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se

Ovladani cizi aplikace

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.10.2005 14:46:38

Odpovedel si drive nez sem napsal svou domenku :)

> Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti
> ho vedome,
> patrne na stejnem stroji jako nas program.

Vase aplikace nevi ktery uzivatel, resp. od ktereho uzivatele
tyto caste pozadavky prichazeji ? Dyt se musi nejak prihlasit ne ?

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; malinsky(zv)pmcom(tec)cz <
=====================================
> GSM: 602 652 203 | ICQ: 322015967 <
=====================================

Ovladani cizi aplikace

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 15.10.2005 14:43:47

No jedine co muzete udelat je ze v te aplikaci po zmacknuti tlacitka,
budete dalsi klikani ignorovat minimalne po dobu treba 10 minut , takze
if aktualni cas v sekundach-dobazmacknuti v sekundach<36000 then proved
akci :), coz neni problem udelat.

Milos

> [...]

nic noveho...

Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 15.10.2005 14:41:21

On Tue, 15 Nov 2005 14:32:30 +0100, Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
wrote:

> [...]
> nic noveho...
>
> Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se

Neviem ako funguje vasa aplikacia, ak ale nebolo myslene na to, ze to
moze robit zakaznik aj kazde 2 sekundy, teda je nutne tento vypocet
cachovat, trebars s intervalom 5 minut, tak je nacase sa nad tym zamysliet
teraz.

vlko

BTW: uloha ako stvorena pred webservice, ako hovorim neviem ako to je
implementovane, ale prihlasenie sa vzdialenym pristupom, stlacenie tlacitka
a poslanie si vysledku, tak to sa mi nezda ako userfriendly:)

--

--------------
mail: vlko(zv)zilina.net

Ovladani cizi aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2005 14:38:56

> [...]

Uzivatel si patrne nechal ovladajici program vyrobit a pousti ho vedome,
patrne na stejnem stroji jako nas program.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.10.2005 14:32:30

> [...]

nic noveho...

Je to jen domnenka. Ten automat spousti zakaznik vedome a my se

[*] delphin(zv)post(tec)cz - 15.10.2005 14:16:04

> 1) Da se nejak poznat u message, kdo je puvodcem - jestli message
> vznikla v ramci te aplikace nebo jestli do aplikace prisla z jineho
> procesu?

Ne.

> 2) Nebo jak jinak se branit, aby mi zvenku nikdo nejakym automatem
> nemackal buttony, neklikal kam nema apod.?

Tento problem se neresi na urovni aplikace, ale na urovni zabezpeceni OS.
Vas OS je zabezpeceny s prominutim mizerne, kdyz nemate kontrolu ani nad
tim, kdo ma pristup ho ovladat.

Reverzni fce GetWindowThreadProcessId

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.10.2005 13:36:20

From: <delphi(zv)spst(tec)cz>
> Existuje reverzni fce k GetWindowThreadProcessId.
> Znam ProcesID (theaderID) a potrebuji zjistik HWND hlavniho okna aplikace.
> Delphi 7, Windows XP

Neexistuje, respektive neexistuje zadny exaktni a spolehlivy zpusob. Win32 API
zadny takovy pojem nezna.

Petr Vones

Ovladani cizi aplikace

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 15.10.2005 13:47:37

Ahoj,

To je dost divoky :)