Instalace FB 1.5.2

[*] Radek KALA <kala(zv)betacontrol(tec)cz> - 3.10.2005 17:50:02

Ahoj, na jednom pocitaci mam problem.

po instalaci FB 1.5.2, ktera probehla zdanlive v poradku, chci vytvorit databazi. pokud
tam pustim gbak -r atd. tak mi to po chvili vypise

The system could not find the environment option that was entered.

pomoci google jsem nasel i nekoho jineho kdo ma tento problem ale reseni ne.
Netusite prosim nekdo co by to melo byt.

System Win 2003 server
a obnova bezi na IP:c:\test.gbk

WebDav komponenta

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 3.10.2005 16:51:32

Dobry den,

nemate nekdo zkusenosti s pritupem z Delphi k souborum pres WebDav? Potrebuji soubory cist, zapisovat a mazat. WebDav folder je na https (s certifikatam).
Bylo by fajn aby program fungoval na Windows 2000 i XP

Dik za nasmerovani ...

USB a RS485

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 3.10.2005 14:46:58

No to prave fungovat nemuze, protoze je RTS=CTS a DTR=DSR na kazde strane
fyzicky propojeno natvrdo, viz schema na
http://www.hw-group.com/products/rs485_422/index_cz.html#rs485 takze temito
ctyrmi draty zadnou informaci nepreneses, obrazne receno uprostred tunelu
jsou dve zrcadla zady k sobe, skrz to neni videt, blikas na sebe sam a ne
ten kolega na druhy strane. A na to jsem se ptal. Krabicky hw(tec)cz znam, jsou
fajn, ale to je o jinem pisen. Jarda

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Jaroslav Pivonka
Posted At: Thursday, November 03, 2005 1:08 PM
Posted To: Delphi konference
Conversation: USB a RS485
Subject: Re: USB a RS485

From: "Cabak Pavel" <delphikonf(zv)cross(tec)cz>>S prevodnikem dostanes ovladac a bude se to chovat jako treba COM port z
> [...]
> Na zarizeni je 485 a COM porty v pocitaci jsou virtualne vytvorene pres
> ovladace k prevodniku. Vsechno bez problemu.

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 3.10.2005 13:03:51

Ano, existuje uplna redukce se vsemi signaly na Canon-9, vyrabi ji firma
Bilionton (Tchajwan, jak jinak)...
Jmenuje se to USB232H2-B, dovozce si najdi sam, abych mu nedelal reklamu,
stoji to par stovek, a (na rozdil od mnoha jinych podobnych) se s tim da
cvicit, sleepnout notebook, zase probudit wokna, a opet se probudi vse jak
bylo, i RTS/CTS (pouzivame ty bity treba pro klicovani a indikator prijmu
radiostanic). Jine USB konvertory se treba ze spanku vubec neprobudily.
Pozor, port se ti namapuje nekam nahoru (podle toho, jaka zarizeni predtim
byla k danemu USB kdy pripojena, treba pouzivam-li USB hub tak nekam
COM14-17, na solo USB treba COM10 nebo COM21, je to zmatek, ale pro jednou
se podivej, ktere porty se pri danem zapojeni zrovna vytvori, logiku v tom
nehledej, dal to funguje stabilne na stejnem portu.
Jarda.
PS tedy predpokladam ze prevod RS-485/232 problem necini, ze ti slo o to
USB-RS232-RTS/CTS.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Dalibor Faltynek
Posted At: Thursday, November 03, 2005 12:22 PM
[...]

Struktura DB pro skladovy system.

> Stavy zasob samozrejme v separatni tabulce.
Na tom mi neprijde nic samozrejmeho. Pokud je databaze navrzena alespon
trochu jako obraz reality, existuje neco jako "obraz skladu" v databazi.
Rikejme tomu treba "stavove polozky". Nasouctovani techto stavu pro
skladovou kartu (nebo chcete-li druh zbozi) nebo sklad (dilci skladovou
kartu) je pak dilem okamziku. Evidence stavu v samostatnych atributech na
skladovych kartach respektive dilcich skladovych kartach pro sklady je sice
proti normalizaci (odvozene udaje), ale proc ne - da se to docela trivialne
osetrit na triggerech a zjednodusuje to selecty. Zmena "mnozstvi" na
skladove polozce vyvola zmenu na dilci skladove karte a ta pak konsekventne
na skladove karte. Porad nevidim duvod proc by "samozrejme" mela existovat
nejaka zvlastni tabulka stavu zasob.
> Pohyby: interni pohyby v jedne sade tabulek, prodejove doklady v druhe
> sade tabulek. Je to kvuli tomu, ze struktury tabulek pro interni pohyby
> a prodej se docela lisi.
Nebo navrhnout databazi jako objektovou. Zhruba - kazda "vydejka" je
objektem typu "pohyb skladu" (ktery ma navic radu atributu ktere obecny
pohyb nema), kazda prodejka je objektem typu "vydejka" (ktery ma navic radu
atributu ktere nema obecna vydejka)...
Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

USB a RS485

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 3.10.2005 12:21:42

[...]

Pozice MDI child okna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 12:13:16

> okamziku vytvareni formulare. V okamziku vytvareni formu jeste nevim, zda
ho
> budu potrebovat v modalnim ci nemodalnim rezimu. Tedy vlastne by se to
dalo
> zjistit, ale znamenalo by to opravdu predelani nekolika stovek formularu
> (konkretne uprava onoho vytvareni formu).

Aha. To ja vim uz ve chvili vytvareni. Na modalni variantu pouzivam
variantni konstruktor Createmodal, ktery nastavi nejaky flag pro vlastni
Create. Jak uz jsem psal, dost jsem se s tim natrapil, ale nakonec jsem
nalezl cestu. Resil jsem presne ten problem, kdy jeden formular se nekdy
pouziva jako child pro prohlizeni vsech dat, nekdy jako modal pro
editaci/prohlizeni jednoho zaznamu. Mozna se tomu predelani nevyhnes, pokud
nenajdes jinou cesticku ;). To mas na vytvoreni kazdeho ze stovek formularu
specialni metodu, neotviras je nejak jednotne?

MB

Pozice MDI child okna

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.10.2005 11:52:49

Milan Tomes wrote:

> OnResize ceho ??? Ja nepotrebuji reagovat na zmenu velikosti
> formulare. Jedine co potrebuji je umistit formular po vytvoreni
> doprostred klientske plochy MDI formu.

Pokud si to pamatuju, tak jsme nikdy zadnou MDI aplikaci nedelali,
nicmene si myslim, ze OnResize je vyvolana pri kazdem zobrazeni formulare
a je-li dobra ke zmene velikosti formulare, k zarovnavani jeho vnitrnosti
k pravemu/spodnimu okraji okna atd., mohla by byt stejne dobra i pro
zmenu jeho pozice :-)

pf

Pozice MDI child okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 11:50:24

A jak do FormCreate dostanu to, jestli chci dany formular v ten ktery
okamzik pouzit v modalnim nebo nemodalnim rezimu ???
To se totiz rozhoduje az v okamziku volani Show/ShowModal a nikoliv v
> [...]
zjistit, ale znamenalo by to opravdu predelani nekolika stovek formularu
(konkretne uprava onoho vytvareni formu).

Pozice MDI child okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 11:45:58

Bohuzel neni tomu tak - v ramci child okna se dotazuji na
Application.MainForm.ClientRect a vraci rozmery bez zohledneni menu apod. :(
Ale uz vim proc tomu tak je - v TCustomForm.GetClientRect je upraveno
zjisteni pro minimalizovany stav, ale v pripade viditelneho okna se vola
TWinControl.GetClientRect a tam je bohuzel znam Handle jen hlavniho okna a
to je ten problem.

Nicmene se omlouvam za mystifikaci - GetClientRect vraci opravdu rozmery
spravne, ale pouzit je spatny handle

Pozice MDI child okna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 11:43:33

> V tuto chvili nemozne... Znamenalo by to predelani nekolika set
formularu...

Proboha proc? Mas prece nejakeho spolecneho predka, ne?

MB

Zkompaktneni MDB + aktualizace

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 3.10.2005 11:39:07

HI,
Prosim o radu, jak zkompaktnit mdb soubor?

---------------- +
Neni nekde univerzalni procedura, ktera by porovnala:
a) strukturu a nasledne opravila vyhledem k aktualizacnimu souboru?
b) zaznamy pomoci vlastniho id a nasledne dle zvoleneho pravidla (prepis, preskoc..) zaktualizovala rekordy (idealne volitelne na kazdou tabulku zvlast) ?
c) -to uz asi chci moc- a o vsem podala report
(Omluvam se, ale to vite, nechce se mi vytvaret jiz urcite vytvorene)
---------------

- D7, ODBC, BDE (ADO)

Dik za jakykoliv nakopnuti

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Pozice MDI child okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 11:26:40

V tuto chvili nemozne... Znamenalo by to predelani nekolika set formularu...

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.10.2005 11:12:14

Martin Burle wrote:

>Diky, mas v tabulce pohybu ulozene i udaje o typu dokladu, jeho datumu apod?
>Mas-li spocist stav k nejakemu datu, tyto udaje potrebujes a pokud by tam
>nebyly, nevyhnes se sade joinu na jednotlive tabulky dokladu a to je prave
>to co ulohu komplikuje. Pokud tam tyto udaje budou zase to porusuje formu ;)
>a komplikuje zmenu techto udaju (napr. datum zarazeni dokladu).

Datum ulozene 2x:

- pro celou prijemku/prodejku (tam je jen datum, uzivatel ma moznost ho
zmenit)
- potom v tabulce pohybu (tam je datum a cas, uzivatel nema moznost ho
zmenit)

Takze inventuru lze delat jak podle uzivatlskych datumu (vezmu je z
prijemek), tak podle stavu v skladu v SW. Pricemz se zakaznikem dohodlo,
ze bude pouzivat inventuru dle SW, protoze ho zajima vzdy jen aktualni
stav, nikoliv minulost..... (software je pouze skladovy, ucetnictvi jde
mimo nej).

Lukas

>MB

Pozice MDI child okna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 11:01:48

> [...]

Rekl bych, ze tohle je pozde - fsMDIchild musis nastavit uz v FormCreate.
Jinak to blikne. Dost jsem se s tim take natrapil ;)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 09:38:31

Abych to jeste vse doplnil - formular je vytvaren s FormStyle = fsNormal,
protoze nekdy ho chci zobrazit jako modalni (pokud by bylo vytvareno jako
fsMDIChild, tak ma automaticky nastaveno Visible = true a zase nelze pouzit
ShowModal pokud je formular viditelny a zaroven nelze nastavit Visible =
false pokud FormStyle = fsMDIChild).

Mam tedy predefinovanou metodu Show a ShowModal nasledovne:

procedure TG3WForm.Show;
begin
if Assigned(Application.MainForm) and (Application.MainForm.ClientHandle
<> 0) and (FormStyle = fsNormal) then
FormStyle := fsMDIChild;
inherited Show;
end;

function TG3WForm.ShowModal: integer;
begin
if FormStyle = fsMDIChild then
begin
FormStyle := fsNormal;
Visible := false;
end;
Result := inherited ShowModal;
end;

OnResize ceho ??? Ja nepotrebuji reagovat na zmenu velikosti formulare.
Jedine co potrebuji je umistit formular po vytvoreni doprostred klientske
plochy MDI formu. Tedy doprostred vyuzitelne plochy MDI formu tak jak je
zjistena volanim API funkce GetWindowRect(ClientHandle...).

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 10:39:15

> Pozuivam vetsinou system:
>
> 1.master tabulka = hlavicky dokladu(prijmy/vydeje/opravky)
> 2.detail tabulka = polozky daneho dokladu (vlastni pohyby)
>
> Tema skladu je vsak vetsinou na delsi diskuse.
> Vse samozrejme zalezi na tom co je to za sklad a jak ma fungovat,

Jde o sklad obchodni firmy s pokladnim prodejem.

> protoze neni sklad jako sklad (i kdyz sem se bohuzel setkal i s nazorem
> jedne z prednich firem co dela ucto, ze sklad lze vzdy resit univerzalne,
> coz je kravina prvniho radu). Sklad neni vzdy jen soucasti ucta, ale to je
> vec jina.

Ano, sklady v uctech byvaji naprosto neuzitelne v praxi ;)

MB

Pozice MDI child okna

> [...]

ktere jsou na kraji formu.
Zkus to volat v OnCreate child okna, ne hlavniho okna !

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 10:32:22

> [...]

to co ulohu komplikuje. Pokud tam tyto udaje budou zase to porusuje formu ;)
a komplikuje zmenu techto udaju (napr. datum zarazeni dokladu).

HTML editor

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 3.10.2005 10:21:56

Milan Tomes napsal(a):
> [...]
> aplikaci zpristupnit HTML zdroj.
>
> Nevite nekdo o takovem skriptu (i placenem) ???

http://tinymce.moxiecode.com/example_full.php?example=true

ale to sis mohl najit sam v googlu za 1 minutu, ja jsem sice sel
najisto, ale kdyz jsem to hledal poprve tak mi to tu minutu trvalo.

R.

ECO (Re: Pozvanka na seminar Borland)

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 3.10.2005 10:19:30

Clanky/videa o ECO:

Video: Overview of ECO III in Borland Developer Studio 2006
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33375,00.html

Video: ECO is child's play
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33331,00.html

Video: ASP.NET Role-based Authorization
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33367,00.html

Popis ECO obecne a seznam odbornych clanku o ECO:
http://bdn.borland.com/delphi/eco

Popis ECO v C#Builder
http://www.borland.com/resources/en/pdf/white_papers/various_csharpbuilder_integrates_alm_20733.pdf

Rad na vyzadani na firemnim mailu (rkubat(zv)borland(tec)cz) poskytnu
vsem zajemcum tyto dva odborne clanky:

Enterprise Core Objects Examined
By Glenn Stephens

Rapid Model Driven Architecture with Borland Delphi 8
for the Microsoft .NET Framework, Architect Edition
and Enterprise Core Objects (ECO)
By Glenn Stephens

Zdravi, -- Richard Kubat

> Hezke odpoledne,
>
> protoze dosud tonu v davnoveku a udrzuju
> aplikace pod Win32 + VCL + FireBird 1.5 + IBX,
> mohl by mi nekdo prosim kratce osvetlit ci vhodnym
> odkazem dat vedet, co je to ECO a zda se da bezne
> vyuzit?
> Google toho sice najde hodne, ale vetsinou jen
> chvalu na to, jak je ECO vynikajici...

Struktura DB pro skladovy system.

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 3.10.2005 10:09:04

Pokud mozno, tak maximum vypoctu provadim online(a to na strane serveru),
protoze ukladani
vypoctenych hodnot svym zpusobem velmi ztezuje praci - co, kdy a za
jakych okolnosti prepocitat a ulozit aby byly hodnoty pravdive apod.
(Napriklad aktualni stav na karte mam samozrejme ulozenu, totez
treba prumernou cenu, protoze toto se meni pri
pohybu(prijmu/vydeji/opravce)).
Ale treba statistiku prodeje za posledni mesic pocitam online.

> [...]

coz je kravina prvniho radu). Sklad neni vzdy jen soucasti ucta, ale to je
vec jina. S pozdravem a dikem

Pozice MDI child okna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 10:08:39

> Funguje to jen zcasti - okno opet blikne na vychozi pozici a take nedodrzi

Ahoj, mam to takto nejak a no problem:

constructor Create(AOwner: TComponent); override;
constructor TFrmCommonMDIChild.Create(AOwner: TComponent);
inherited Create(AOwner); //provede se OnCreate a onShow
//v modalni variante ne
if (not abxFormIsModal) then begin
//pokud se ulozila minula pozice, nacist
if SetupGrpLook.LoadSaveWinProps then
TabxIni(GetGlobalUserIni).LoadWinProps(TForm(self))
else
SetDefaultMDIPos(Self); //VCl to dela podivne, nastavim na stred

U me to neblika ;) (D6)

MB

Struktura DB pro skladovy system.

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 3.10.2005 09:56:13

Martin Burle wrote:

>a) ukladate stavy zbozi natvrdo v tabulce, nebo je vzdy pocitate sumou pres
>pohyby?

Natvrdo v tabulce, ale samozrejme jdou dopocitat.
Neni vyjimkou pro nektere operace porusovat normalni formu. (hlavne
pokud nejsou resitelne pomoci selectu a musi se na to volat SP nebo
aplikacni kod).

> [...]
V jedne tabulce a tabulka pro kazdy druh pohybu (radek prodejky, radek
prijemky, ....) maji do teto tabulky referenci.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 3.10.2005 09:53:48

Martin Burle napsal(a):

> [...]
> pohyby?
>
> b) jednotlive druhy pohybu (prijem, prodej apod.) mate v samostatnych

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

OT: HTML editor

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 09:51:22

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 09:44:57

Funguje to jen zcasti - okno opet blikne na vychozi pozici a take nedodrzi
velikost nastavenou pri navrhu. Bohuzel to potrebuji dodelat do predka vsech
formularu a tudiz nemohu pouzit pevne zadane hodnoty (a hodnoty Width a
Height jsou uz bud upravene nebo se upravi pri Show - nezkoumal jsem to,
protoze to ani nema smysl) :(

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 09:38:06

Ahoj vsem, mam pomerne slozity skladovy system, databaze FB. System obsahuje
prozatim 4 druhy pohybu, ktere ovlivnuji stavy zbozi ve sladech (prijem,
prodej, interni pohyby, sestavy). DB je navrzena tak, ze kazdy druh pohybu
ma vlastni master a detail tabulku. Aktualni stavy zbozi se ukladaji take v
samostatne tabulce (v ramci nekterych skladovych operaci se stav prepocitava
podle vsech pohybu dane polozky). S beznymi operacemi neni problem, ale ve
chvili, kdy se maji z dat dolovat nejake statistiky... napr. statistika
narustu/poklesu stavu zasob po druzich a mesicich vyzaduje podle casovych
obdobi sesumarizovat pohyby v jednotlivych druzich pohybu, tj. chce to ruzne
pomerne komplikovane view ci SP s uniony tad vsemi druhy pohybu, z nich pak
dalsi selecty se sumami atd. atd. V souvislosti s tim by me zajimalo, jak
tyto veci resi jini. Urcite je zde spousta lidi, kteri pisi sklady...jak to
resite vy ostatni?

[...]

[*] Mirek Mrakota <mirek(zv)mrakota(tec)cz> - 3.10.2005 09:31:40

[...]

Pokud rekneme MDIForm bude mit velikost 800x600 (Client.Width a
Client.Height), vlevo bude 100px panel a nahore 40px toolbar, MDIChild chces
mit velky 300x400 na stredu formu (nikoliv na stredu volne plochy), tak je
to:

Params.Width:= 300;
Params.Height:= 400;
Params.X:= 150; // (800-300) div 2 -100
Params.Y:= 60; // (600-400) div 2 - 40

pro MDIChild na stredu volne plochy pak:

Params.X:= 200; // (800-300 -100) div 2
Params.Y:= 80; // (600-400 - 40) div 2

Jinymi slovy Params.X:= 0 a Params.Y:= 0 umisti okno do leveho horniho rohu
vyuzitelneho prostoru.

Nechci se hadat, ze to funguje vsude - pro jistotu D7Pro, WinXP SP2

Mirek

> Bohuzel, tohle moc nefunguje - tedy alespon s mym nastavenim (Position =
> poMainFormCenter, DefaultMonitor = dmMainForm) .
> Nemate nekdo nejakou jinou radu ???

Pozice MDI child okna

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.10.2005 09:27:15

Milan Tomes wrote:

> souradnice. Vypocet to je jednoduchy, ale kam ho dat, aby okno
> "nebliklo" pri zmene pozice ???

OnResize jsi zkousel?

pf

Pozice MDI child okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 09:24:50

[...]
Jeste k tomu vsemu mi nepomuze nastaveni v constructoru, protoze tohle
nastaveni je prepsano pri volani metody SetWindowToMonitor, ktera lze volbou
vhodnych parametru eliminovat, nicmene jeste dalsi nastaveni je v obsluze
zpravy CM_SHOWINGCHANGED a tu uz eliminovat nemohu... :(

Pozice MDI child okna

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 3.10.2005 09:20:24

> Bohuzel, tohle moc nefunguje - tedy alespon s mym nastavenim (Position =
> poMainFormCenter, DefaultMonitor = dmMainForm) .
> Nemate nekdo nejakou jinou radu ???

Ahoj,

ja nastavuji pozici MDI child okna nejak takto:

procedure SetDefaultMDIPos(const F: TForm);
//W a H obsahuji prvky (postranni toolbary a pod.) ktere zmensuji skutecnou
velikost plochy
X := Max(0,(Application.MainForm.ClientWidth - F.Width - W) div 2);
Y := Max(0,(Application.MainForm.ClientHeight - F.Height - H) div 2);

F.SetBounds(X,Y, F.Width, F.Height);

end;

Tuto metodu pak volam z prepsaneho konstruktoru formulare. Zde bud nactu
minulou pozici a velikost okna, nebo takto nastavim default. Neblika to ;)

MB

Pozice MDI child okna

3.11.2005 Milan Tomes:
> [...]

Win32Check(Windows.GetClientRect(fPSpad.ClientHandle, R));

Pak muzes podle hodnot v promene R nastavit pozici okna pomoci Left a

SQL a default

[*] Vit Krska <krska(zv)del(tec)cz> - 3.10.2005 08:15:27

> komplikovane
> nejdriv je potreba smazat constraint/default a az pak dropnout sloupec
> nejlepsi je, odkoukat to od Enterprise Manageru - pri Design Table se da
> nechat vygenerovat zmenovej skript ...

nedavno jsem to potreboval tak jsem napsal funkci, ktera ti vrati jmeno
constrainu. pak uz ho jen dropnes.
v!tek
------------------------
create function dbo.get_constraint ((zv)_table nvarchar(50), (zv)_column_name
nvarchar(50))
returns nvarchar(128)
as
begin
declare (zv)_out nvarchar(128)

select
(zv)_out = c_obj.name

from sysobjects c_obj
join syscomments com on c_obj.id = com.id
join sysobjects t_obj on c_obj.parent_obj = t_obj.id
join sysconstraints con on c_obj.id = con.constid
join syscolumns col on t_obj.id = col.id
and con.colid = col.colid
where
c_obj.uid = user_id()
and c_obj.xtype = 'D'
and t_obj.name = (zv)_table
and col.name = (zv)_column_name

return ((zv)_out)

> M.M.

Pozice MDI child okna

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 3.10.2005 07:10:55

Bohuzel, tohle moc nefunguje - tedy alespon s mym nastavenim (Position =
poMainFormCenter, DefaultMonitor = dmMainForm) .
Nemate nekdo nejakou jinou radu ???

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 2.10.2005 17:45:35

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 2.10.2005 17:15:08

rkubat(zv)email(tec)cz dne 2 Nov 2005 v 12:33:

> [...]

Google toho sice najde hodne, ale vetsinou jen chvalu na to, jak je ECO vynikajici...

FB 1.5 a zalozni server

Mozna misto shadow zkusit standardni replikaci s dosti kratkym intervalem
(rekneme radove minuty), pak na
replikovane db by v nejhorsim pripade chybely zmeny za tech poslednich par
minut. Samozrejme zustane ta
neprijemnost ze po padu se uzivatel musi prihlasit k jine databazi a po
oprave zas zpatky. Krome toho ma-li byt
databaze replikovana bez nepodstatnych ale zbytecnych log chyb, je dobre s
replikaci pocitat uz pri navrhu db
a vyhnout se nekterym problemovym konstrukcim - napriklad insert z triggeru
after insert a podobne.

> mame vytvorenou aplikaci (PHP, Delphi utilitka, FB 1.5), ktera pracuje s
> dulezitymi daty, ktere se nesmi poskodit a musi byt vzdy k dispozici.
> K tomuto ucelu mame vyhrazeny 2 vykonne servery s Windows 2003.
> Nyni stojime pred situaci, jak co kde nastavit a nainstalovat, aby se data
> ukladala soubezne na oba servery a v pripade vypadku (at uz po softwarove
> ci
> hardwarove strance) 1. serveru se pristupovalo k datum na 2. serveru.
> 2. u databaze FB nastavit shadow na 2. server pomoci NFS disku

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024

FB 1.5 a zalozni server

[*] little_bobes(zv)centrum(tec)cz - 2.10.2005 14:30:06

Zdravim,

mame vytvorenou aplikaci (PHP, Delphi utilitka, FB 1.5), ktera pracuje s
dulezitymi daty, ktere se nesmi poskodit a musi byt vzdy k dispozici.
K tomuto ucelu mame vyhrazeny 2 vykonne servery s Windows 2003.
Zatim nam aplikace bezi na 1. z nich.
[...]

Dospeli jsme k nasledujicicm bodum:
1. aplikacni prostredi (PHP, utilitky, FB) musime mit nainstalovane na obou
serverech
2. u databaze FB nastavit shadow na 2. server pomoci NFS disku
3. v pripade vypadku 1. serveru by se musel klient sam prihlasit k aplikaci
na 2. serveru
4. po obnoveni cinnosti 1. serveru by se musela databaze z 2. serveru
zkopirovat na tento 1. server?

Z knihy P. Cisare jsme se docetli, ze stin na FB timto zpusobem neni vhodny,
proto bych se rad zeptal, zda jste nekdo resil obdobnou situaci a jakym
zpusobem.

Predem dekuji za Vase rady.

S pozdravem Bob (Delphi 4 c/s, FB 1.5, PHP)

problem po prechode z fb 1.0 na 1.5

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 2.10.2005 14:25:41

pouzivam komponenty IBX
IBDatabase a ostatne (IBSQL, IBQuery) ale neprejde to uz cez connect podla
mna
a aj ked mam konektovanie v ramci vynimky tak sa to chova nestandardne

try
IBDatabase1.DatabaseName:='localhost:'+EditCesta.Text;
IBDatabase1.Connected:=true;
EditStav.Text:='pripojeny';
Cesta:=ExtractFilePath(EditCesta.Text);
If KontrolaVer=false then Odpojenie;
except
EditStav.Text:='nepripojeny';
ShowMessage('Nie ste pripojeny k databaze! Pravdepodobne sa nachadza v
inom adresari!');

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>> Ahoj,

> a jakym zpusobem se k tomu serveru (databazi) pripojujes? Jake
> komponenty? Jaky protokol? Posli prosimte connection string.
>
> Peca

problem po prechode z fb 1.0 na 1.5

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2005 13:21:11

Ahoj,

a jakym zpusobem se k tomu serveru (databazi) pripojujes? Jake
komponenty? Jaky protokol? Posli prosimte connection string.

Peca

problem po prechode z fb 1.0 na 1.5

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 2.10.2005 13:08:45

aj na dalsom pc u zakaznika mam ten isty problem
a paradoxne sa ten isty soft a ten isty fb 1.5 u neho
(ako nahradne docasne riesenie ) podarilo rozchodit na
unixovom serveri.

> Winsock error 10038 je operace nad neexistujicim socketem. Moc bych za
> to nedal, ze nejsou aktualni klientske knihovny.
>
> S pozdravem
> Pavel Cisar
> IBPhoenix

OT: :Hlasovani Databazovy produkt roku 2005

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 2.10.2005 12:58:19

Preji vsem prijemny den,

na Databazovem svete od vcerejsiho dne probiha ctenarske
hlasovani pro Databazovy produkt roku 2005. Chcete-li svym
hlasem vysledky ovlivnit, diky predem za hlas. Vice na
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2005110101

KER

Pozvanka na seminar Borland

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 2.10.2005 12:33:52

Pozvanka na seminar:

DELPHI 2006, C#BUILDER 2006, C++BUILDER 2006

1.12.2005 od 9:30 hodin, Kongresovy sal hotelu Olsanka,
Taboritska 23, 130 87 Praha 3 - Zizkov

Dovoluji si vas srdecne pozvat na seminar o produktu Borland
Developer Studio, obsahujicim uplnou podporu vyvoje aplikaci
v jazycich Delphi for Win32, Delphi for .NET, C/C++ a C#.

Nove vyvojove prostredi ma radikalne zvysenou kvalitu, vykon
a odezvu. Prinasi vyvoj s vyuzitim modelovani vcetne navrhu
stavovych stroju a ECO uzivatelum vsech edici produktu jiz
od edice Professional. Poskytuje dalsi zvyseni produktivity
vyvoje jako technologii Together pro modelovani v jazyce UML,
"zive" sablony, mnoho druhu refactoringu a prinasi zcela nove
i podporu jazyka C++ s vyuzitim rozsirene knihovny vizualnich
komponent VCL.

Registrace zacne v 8:30 hodin. Prednaset bude pan David Intersimone
z Borland USA. Prednaska bude simultanne tlumocena do cestiny. Vstup
je ZDARMA, podminkou je vsak predchozi REGISTRACE. Kazdy registrovany
prichozi dostane od Borlandu maly darek. Vsichni ucastnici seminare
dostanou prodlouzenou moznost (do 15.12.2005) objednat produkty
Delphi 2006, C++Builder 2006 a C#Builder 2006 vcetne upgrade
za zavadeci cenu snizenou o 15%. Na zaver seminare vylosujeme
z pritomnych ucastniku nekolik navstevniku, kteri obdrzi vecne
ceny Borland.

Program seminare:
09:30-09:45 Privitani a organizacni pokyny
09:45-10:15 Prehled vyvojoveho prostredi, nove vlastnosti
pro zvyseni produktivity vyvoje a ladeni
10:15-10:30 Rizeni zivotniho cyklu aplikaci (ALM)
10:30-11:00 Vyvoj v prostredi C++Builder
11:00-11:30 Prestavka a obcerstveni
11:30-12:15 Modelovani aplikaci v Delphi 2006
12:15-13:00 Tvorba aplikaci s vyuzitim ECO III
13:00-13:15 Otazky a odpovedi, vylosovani vecnych cen

Vice najdete na http://www.borland(tec)cz/events/delphi2006.html

Vsechny zdravi a jeste jednou srdecne zve, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

problem po prechode z fb 1.0 na 1.5

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 2.10.2005 09:48:50

odkontroloval som u zakaznika gds32.dll
ma na disku c: iba jednu tuto kniznicu a je zhodna s mojou
ma ju v adresari system32, tam kde ma byt

tiez som odkontroloval dll-ky v adresari udf
su zhodne s mojimi

From: "Martin Nedopil" <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz>
> chtel zeptat. Podle "Key Feature Highlights" je
>
> Latest dbExpress (for VCL) and BDP ADO.NET (for WinForms/ASP.NET)
> client/server and multi-tier
> drivers for BorlandR InterbaseR 7.5, OracleR 10g, IBMR DB2R v8.x,MicrosoftR
> SQL ServerT 2000/2005,
> InformixR v9.x, SQL AnywhereR v9,MySQLR v4.0.24, and SybaseR v12.5
>
> jen pro verzi Enterprise. Znamena to tedy
> ze ve verzi Pro je prd? (tedy ta kosticka
> tam chybi).

A o jakou ti jde platformu ? Pokud Win32 tak dbExpress stejne nebyl moc
pouzivany a skoncilo to bud u ADO nebo nativnich komponent. V pripade .NET
je situace jeste jednodussi, tam mas ADO.NET a prislusne drivery primo ve
frameworku nebo od vyrobce databaze, a zadne Borlandi BDP k nicemu
nepotrebujes.

Petr Vones

ORACLE zdarma

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.10.2005 19:41:38

Ahoj,

mozna pro nekoho zajimava informace - Oracle uvolnil ocesanou verzi
sveho SQL serveru (jeden procesor, velikost databaze 4 GB, operacni
pamet 1 GB):

http://www.oracle.com/technology/software/products/database/oracle10g/index.html

Delphi 2006

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 31.10.2005 15:14:54

Pratele,

mam skromny dotaz.
Prave je na borlandim webu sqela nabidka
jak usetrit 15% ceny!! Staci koupit zajicka v
pytlicku. Celkem bych to zkusil, jen jsem se
[...]

Martin

P.S. A to uz se ani neptam, jestli to ma vubec
cenu.

MDA a Delphi

[*] Karol Chupek <chupek(zv)gmail(tec)com> - 31.10.2005 14:48:27

Ahoj
prave vcera som pozeral na BDN video o ECO
je to 45 min. ale celkom dobre poriesene.. aj s chybickami vyvojara..
a tam je vysvetlenie..
blizsie na
http://bdntv.borland.com/delphi/ECOII%20Accelerating%20Development.html

s pozdravom
Karol

>radek3311(zv)volny(tec)cz wrote:
>
>Stejne mi to pri prvnim zkoumani pripada dost nepouzitelne - kdyz jsem
>si pridal na nejake tride atribut, musel jsem ho rucne pridat taky do
>databaze, nebot jsem neprisel na to, jak nastroj donutit toto pregenerovat.
>
> Lukas

MDA a Delphi

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 31.10.2005 13:51:58

az tak jsem to nezkoumal - na webu jsem ale nasel tohle:

A major benefit of ECO is application change management, where
model information is used to automatically update databases and
necessary source code to reduce some of the burden associated with
application maintenance.

tak mozna to nejak jde - trochu jsem taky doufal ze se ozve HAES s
nejakym skolenim

Radek

MDA a Delphi

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 31.10.2005 12:51:29

radek3311(zv)volny(tec)cz wrote:

> ECO Framework by me take zajimal - dela na to nekdo nejaka skoleni
>?

Skoleni neni az tak nutne.
Stacila by nejaka kniha/clanky z praktickeho pouziti.

> [...]
si pridal na nejake tride atribut, musel jsem ho rucne pridat taky do
databaze, nebot jsem neprisel na to, jak nastroj donutit toto pregenerovat.

USB Flash disk - detekce

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 31.10.2005 11:40:09

> Ahoj,
>
> to je nejake podivne, protoze kdyz existuji sitove disky, flash disk se ma
> automaticky namapovat
> na jine pismenko. U nas mame diky novellu obsazene vetsinou F: - P:, takze
> pripojim-li cokoliv
> pres USB, dostane to pismenko Q:... Spis je problem, kdybych mel pripojen
> flash disk jako F: a pak
> se teprve prihlasil na Novell, protoze Novell asi nebude schopen uzurpovat
> to F:.
>
> Karel Rys

Kdysi, kdyz jsme meli Novela a dos tak na to mel vliv LastDrive....

Ja pouzivat s uspechem tuto procedurku

procedure TASKFORM.CheckDevice(var WMsg: TMessage);

function GetDriveLetter(UM: LongInt): String;
var
I, DL: ShortInt;
begin
Result := '';
DL := Ord('A');
For I := 0 to 25 do
begin
If ((UM and 1) = 1) then
Result := Result + Char(DL);
UM := UM shr 1;
Inc(DL);

LpDBH: PDEV_BROADCAST_HDR;
LpDBV: PDEV_BROADCAST_VOLUME;
DriveLetter: String;
F: TextFile;
S: string;
povedlose:boolean;

begin
If not DataModule1.automatUSB_reakce.Value then Exit;
povedlose:=false; If WMsg.wParam = DBT_DEVICEARRIVAL then
begin
LpDBH := PDEV_BROADCAST_HDR(WMsg.lParam);
If (LpDBH^.DeviceType = DBT_DEVTYP_VOLUME) then
begin
LpDBV := PDEV_BROADCAST_VOLUME(WMsg.lParam);
If LpDBV^.DeviceType = 2 then
begin
DriveLetter := GetDriveLetter(LpDBV^.UnitMask);
DriveLetter := DriveLetter +
':\'+oznaceniautomatu.Text+'\'+oznaceniautomatu.Text+'.key';

If fileExists(DriveLetter) then
begin
AssignFile(F, DriveLetter);
Reset(F);
try
Readln(F, S);
finally
CloseFile(F);
end;
povedlose:= (s=DataModule1.automatUSB_klic.Value);
end;

if povedlose then
begin
usbaktualizaceform.Timer1.Enabled:=true;
usbaktualizaceform.soubor:=DriveLetter;
usbaktualizaceform.ShowModal;
DataModule1.zvuky(41);
if DataModule1.automatUSB_VAROVANI.Value then
DataModule1.pisSMS(DataModule1.automatUSB_smsemail.Value,
'Do automatu:'+oznaceniautomatu.Text+', byl vlozen nespravny USB
DRIVER!!');

Vlastni vykreslovani v ListView

[*] Vlastik <bartos(zv)spsmvbr(tec)cz> - 31.10.2005 11:48:59

[...]

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 31.10.2005 11:44:34

na 1.0 bola cesta c:\adresar\db.fdb

na 1.5 je cesta localhost:c:\adresat\db.fdb

From: "Vlastimil Burian" <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz>> napsal jsem funkce pro [+,-,*,/] pro operace viz %subj% - na bazi string
> .. v zatezi (napr vetsi faktorialy) se jiz projevi ze jsou o dost
> pomalejsi
> nez v nekterych programech ktere jsem shledl jez s takovymi operacemi
> pracuji ... jiz nevim co bych jak optimalizoval ... mohli byste mne
> odkazat
> na nejake overene unity s takovymi funkcemi abych porovnal implementaci ??
> diky

firebird +rdb$

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 31.10.2005 08:49:20

> ahoj kluci nevite kde bych nasel pokec o rdb$ tabulkach, napriklad jak
> zjistit strukturu tabulky pomoci rdb$xxx ci podobne veci...

V roce 2002 na www.dbsvet(tec)cz vychazel serial Systemovy katalog FireBird.
Tady je odkaz na jeden dil:
http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2002092305 ostatni uz se najdou
snadno.

Jinak knizka Pavla Cisare Podrobna prirucka Interbase/Firebird od
ComputerPress, tam je vse.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

firebird +rdb$

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 31.10.2005 08:40:54

cau,
zkus http://www.dbsvet(tec)cz/view.php?cisloclanku=2002082606.
KER

USB Flash disk - detekce

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 31.10.2005 08:24:28

> Potrebuji zjistit existenci flash disku......

unit U_Usb;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Forms;

type

PDevBroadcastHdr = ^DEV_BROADCAST_HDR;
DEV_BROADCAST_HDR = packed record
dbch_size: DWORD;
dbch_devicetype: DWORD;
dbch_reserved: DWORD;
end;

PDevBroadcastDeviceInterface = ^DEV_BROADCAST_DEVICEINTERFACE;
DEV_BROADCAST_DEVICEINTERFACE = record
dbcc_size: DWORD;
dbcc_devicetype: DWORD;
dbcc_reserved: DWORD;
dbcc_classguid: TGUID;
dbcc_name: short;

GUID_DEVINTERFACE_USB_DEVICE: TGUID =
'{A5DCBF10-6530-11D2-901F-00C04FB951ED}';
DBT_DEVICEARRIVAL = $8000; // system detected a new
device
DBT_DEVICEREMOVECOMPLETE = $8004; // device is gone
DBT_DEVTYP_DEVICEINTERFACE = $00000005; // device interface class

type

TComponentUSB = class(TComponent)
private
FWindowHandle: HWND;
FOnUSBArrival: TNotifyEvent;
FOnUSBRemove: TNotifyEvent;
procedure WndProc(var Msg: TMessage);
function USBRegister: Boolean;
protected
procedure WMDeviceChange(var Msg: TMessage); dynamic;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
property OnUSBArrival: TNotifyEvent read FOnUSBArrival write
FOnUSBArrival;
property OnUSBRemove: TNotifyEvent read FOnUSBRemove write FOnUSBRemove;

constructor TComponentUSB.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FWindowHandle := AllocateHWnd(WndProc);
USBRegister;
end;

destructor TComponentUSB.Destroy;
begin
DeallocateHWnd(FWindowHandle);
inherited Destroy;
end;

procedure TComponentUSB.WndProc(var Msg: TMessage);
begin
if (Msg.Msg = WM_DEVICECHANGE) then
WMDeviceChange(Msg);
except
Application.HandleException(Self);
Msg.Result := DefWindowProc(FWindowHandle, Msg.Msg, Msg.wParam,
Msg.lParam);
end;

procedure TComponentUSB.WMDeviceChange(var Msg: TMessage);
var
devType: Integer;
Datos: PDevBroadcastHdr;
begin
if (Msg.wParam = DBT_DEVICEARRIVAL) or (Msg.wParam =
DBT_DEVICEREMOVECOMPLETE) then
begin
Datos := PDevBroadcastHdr(Msg.lParam);
devType := Datos^.dbch_devicetype;
if devType = DBT_DEVTYP_DEVICEINTERFACE then
begin // USB Device
if Msg.wParam = DBT_DEVICEARRIVAL then
begin
if Assigned(FOnUSBArrival) then
FOnUSBArrival(Self);
if Assigned(FOnUSBRemove) then
FOnUSBRemove(Self);

function TComponentUSB.USBRegister: Boolean;
var
dbi: DEV_BROADCAST_DEVICEINTERFACE;
Size: Integer;
r: Pointer;
Size := SizeOf(DEV_BROADCAST_DEVICEINTERFACE);
ZeroMemory((zv)dbi, Size);
dbi.dbcc_size := Size;
dbi.dbcc_devicetype := DBT_DEVTYP_DEVICEINTERFACE;
dbi.dbcc_reserved := 0;
dbi.dbcc_classguid := GUID_DEVINTERFACE_USB_DEVICE;
dbi.dbcc_name := 0;

r := RegisterDeviceNotification(FWindowHandle, (zv)dbi,
DEVICE_NOTIFY_WINDOW_HANDLE
);
if Assigned(r) then Result := True;
end;
//Touto cestou dekuji jeste jednou panu Robertu Plzakovi, ktery mi pomohl s
resenim

end.

MDA a Delphi

[*] radek3311(zv)volny(tec)cz - 31.10.2005 06:55:57

ECO Framework by me take zajimal - dela na to nekdo nejaka skoleni

firebird +rdb$

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2005 19:42:46

Ahoj,

Ales Pavel napsal(a):
> ahoj kluci nevite kde bych nasel pokec o rdb$ tabulkach,

je to napsane v dokumentaci (reference guide)

> napriklad jak zjistit strukturu tabulky pomoci rdb$xxx

na to staci prikaz SHOW TABLE XXX;

> ci podobne veci...

obecne jenom pozor, neni radno si se systemovymi tabulkami prilis
pohravat.

> nejak to na ibphoenixu nemuzu dohledat.

jako vybornou dokumentaci v cestine doporucuji knihu Pavla Cisare
Interbase a Firebird:
http://knihy.cpress(tec)cz/Book.asp?ID=713&SearchText=K0820&SearchType=11

> Aldik

Peca

StringGrid s moznosti barevnych bunek

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 30.10.2005 19:06:18

Vlastimil Burian wrote:
> potrebuji komponentu typu StringGrid s vylepsenim viz %subj% - jednoduse u
> kazde bunky urcitelnou barvou pozadi ... TJvStringGrid z JVCL toto se
> domnivam neumi - nebo ano?

TStringAlignGrid

http://www.hoerstemeier.com/grid.htm

aritmeticke operace s neomezene dlouhymi cisly

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2005 18:37:50

napsal jsem funkce pro [+,-,*,/] pro operace viz %subj% - na bazi string
[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 30.10.2005 18:33:24

potrebuji komponentu typu StringGrid s vylepsenim viz %subj% - jednoduse u
kazde bunky urcitelnou barvou pozadi ... TJvStringGrid z JVCL toto se
domnivam neumi - nebo ano?

firebird +rdb$

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.10.2005 17:38:56

ahoj kluci nevite kde bych nasel pokec o rdb$ tabulkach, napriklad jak
zjistit strukturu tabulky pomoci rdb$xxx ci podobne veci...
nejak to na ibphoenixu nemuzu dohledat.

Aldik

Rave Reports - zapati posledni stranky

[*] ing. Petr Borkovec <petrborkovec(zv)volny(tec)cz> - 30.10.2005 15:04:20

Delphi 7, Rave Reports - version 5.0, Borland Edition

V tiskovem vystupu potrebuji na konci posledni stranky mit text "razitko:" a
"vystavil:". Zakaznik trva na tom, ze to musi byt az na spodnim okraji
stranky, nikoli tedy nikoli treba uprostred stranky, kde skonci text,
produkovany predchazejicimi databands a nikoli na predchozich strankach, ale
jen na posledni.
Muze nekdo poradit? Dekuji.

Grid filtr na polich lookup

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.10.2005 14:25:49

ahoj pouzivam VolgaGrid a potreboval bych filtrovat podle jednoho pole v
gridu dalsi pole, problem je v tom ze kdyz prejdu na jiny radek a tam
nastavim prvni parametr jinak zmeni se mi hodnoty v radku prechozim
tj asi takhle

|radek1 | filter polex | filter hodnotx |
|radek2 | filter_polexx | filter_hodnotxx |

diky tomu ze mam query s rozsahem pokazde s jinym vyberem tak se mi i
radek1 a radek2 chaoticky meni (filter hodnotx,filter hodnotxx)
nevite co s tim a jak se to resi?

Aldik

Sietove pripojenie na MSSQL cez ADO

nejjednodusi je vyvolat prihlasivaci dialog ADO z TADOConnection.
Staci pak vyplnit (vybrat) jmeno serveru?a database a zpusob
autorizace.

Pavel

Lazarus 0.9.10 na Suse 9.2

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 30.10.2005 09:54:32

<<< 30.10.2005 9:50 - delphi(zv)spst(tec)cz "delphi(zv)spst(tec)cz" >>>
dsc> V jakem prostredi to instalujes. Ja jsem to vyzkousel v prostredi KDE a tam
dsc> to chtelo balicky a skutecne se mi nepovedl nainstalovat. V prostredi Gnome
dsc> se bez problemu nainstaloval a pak to fungovalo i po prehlaseni do prostredi
dsc> KDE.

Presne tak, instaloval som to v Suse 9.2 Pro Kde 3.3. Ale skusim to co
si mi poradil.

http://exekutor.rotursoft.sk

USB Flash disk - detekce

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 30.10.2005 09:10:03

Zdravim,

Potrebuji zjistit existenci flash disku. Zatim to provadim takto:

for Drive := 'C' to 'Z' do
begin
DriveLetter := Drive + ':\';
if GetDriveType(PChar(Drive + ':\')) = DRIVE_REMOVABLE then begin

//Tady provadim nejake akce

[...]

D7, W XP Profesional

Predem vsem dekuji

Jirka

Lazarus 0.9.10 na Suse 9.2

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 30.10.2005 09:05:38

Zdravim,

[...]
KDE.

Od: peca.konference(zv)centrum(tec)cz

--
Volejte za 0,- Kc po cele CR se sluzbou VOLNY TelefoNet. Vice
informaci na http://telefonet.volny(tec)cz

QuickReport 4.06

[*] Stanislav ADAMCIK <konferencia(zv)stadas.sk> - 25.10.2005 16:14:31

Nemate niekto skusenosti s QuickReport 4.06 ? Zaujimalo by ma ako sa
robi upravovanie zostav z hladiska uzivatela. Skusal som TQREditor, ale
zda sa mi, ze je to dost slabe. Predtym som pracoval s Fast-report.

Stano
www.stadas.sk

Binarni vs textovy soubor

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 25.10.2005 14:35:57

25.10.2005 Ludek:

> From: "Jan Fiala" <jan.fiala(zv)wo(tec)cz>

> Ahoj,
> To ale preci neni pravda, to ze soubor neobsahuje nejake znaky neznamena ze
> neni binarni.
> Cili takto nemuzes poznat nic.
> Poste neco jako "textovy" nebo "binarni" soubor, pokud to neni nijak
> presneji specifikovano nelze vicemene urcit.

Mas pravdu, nelze 100% urcit, ze soubor neni binarni, ale
uspesnost takove detekce je vysoka a pro bezne pripady postaci.

Dynamicky balicek

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 25.10.2005 14:09:30

Jo asi to predelam na ten standard, ktery pouzivam... Diky:-)

Sroub
<Tusil bych tedy problem v tom prirazeni metody (zv)..., druhy zpusob ktery
pouzivam je, ze pri inicializaci balicku vytvorim nejaky objekt, ktery ma
metody typu TnotifyEvent odpovidajici jednotlivym formularum ci jinym akcim,
a tyto metody rovnou priradim napr. polozkam menu nebo actionlistu. Opet
nevznika tebou popisovany efekt.