Binarni vs textovy soubor

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.10.2005 14:05:05

----- Original Message -----
From: "Kilchevskyy Anton" <anton.kilchevskyy(zv)arbes.com>

> Reseni vidim v tom, pridat hlavicku rucne, pripadne se spolehnout na
priponu souboru.

Ahoj,
To mi prijde nejlepsi, kazdy zakodovany soubor uved nejakou sekvenci (jeste
bych dodal i ukonceni , delku a kontrolni soucet) a mas to jasne a navic
odolne vuci poskozeni souboru.

Ludek

presouvani sloupcu v DBGridu

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 13:12:46

>pri otevirani formu, potrebuji zamenit jejich poradi.

Ahoj, a menit index jsi zkousel? Takto nejak resim rotaci poli:

{Aktualni na konec}
Columns[CurrPos].Index := Columns.Count-1;
{Osetreni skrytych sloupcu}
while (not (dgRowSelect in Options)) and not Columns[selectedindex].Visible
do begin
SelectedIndex:=SelectedIndex+1;

presouvani sloupcu v DBGridu

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.10.2005 13:08:20

> potrebuji programove presouvat sloupce (Columns[i]) v
> DBGridu. Potrrebuji, aby si jednotlive sloupce zachovaly
> svoje vlastnosti, tak jak jim je priradim v IDE, jen podle
> situace, ktera je znama pri otevirani formu, potrebuji
> zamenit jejich poradi.

Skus TCollectionItem.Index. (TColumn je odvodeny od TCollectionItem.)

Binarni vs textovy soubor

[*] Kilchevskyy Anton <anton.kilchevskyy(zv)arbes(tec)com> - 25.10.2005 13:03:55

>Ahoj,
>To ale preci neni pravda, to ze soubor neobsahuje nejake znaky neznamena ze
neni binarni.
>Cili takto nemuzes poznat nic.
>Poste neco jako "textovy" nebo "binarni" soubor, pokud to neni nijak
presneji specifikovano nelze vicemene urcit.

>Ludek

No poznat takhle muzu lecos. Pokud soubor obsahuje nektery z one mnoziny znaku pod #32. tak muzu s jistotou rict, ze data v souboru jsou binarni. Mensi jistotu pak mam u tvrzeni, ze soubor je textovy. Dovolil bych si tvrdit, ze pravdepodobnost, ze binarni soubor primerene delky neobsahuje zadny z uvedenych znaku pod #32 je pomerne nizka.

(Podobnym stylem jsem psal funkci na zjisteni kodovani textovych retezcu.)

Otazkou je, jestli v konkretnim pripade implementace, je dulezita 100 % presnost zjisteni ci nikoliv.

V mem pripade bohuzel musim sahnout po jinem reseni. Sifruji textove soubory, a snazim se do modulu, ktery tyto soubory zpracovava, zapracovat autodetekci. Jestli je soubor textovy(nesifrovany), pak lze rovnou nacist do prohlizece, jinac je binarni(zasifrovany) a musi se prohnad desifrovanim.

Potiz je, v tom, ze sifrovaci algoritmus, co jsem sehnat free na netu, nevklada do souboru zadnou hlavicku nebo identifikaci, aspon jsem zadnou nerozpoznal. Jedna se o BlowFish.

Reseni vidim v tom, pridat hlavicku rucne, pripadne se spolehnout na priponu souboru.

presouvani sloupcu v DBGridu

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 25.10.2005 12:41:26

Zdravim,

[...]
Zkousel jsem klasicke prohazovani obsahu promenych (nadefinoval jsem si pomocny sloupec typu TColumn), ale to nefunguje. Zkousel jsem i vselijak Assign, ale taky mi to neslo. Neresil jste uz nekdo tento problem a pripadne jak? Trochu popostrcit potrebuji.

Milan Dvorak.

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 12:35:01

> To jsem samozrejme zkousel taky, stejny vysledek. ReadOnly jsou i nove
vlozene zaznamy (tedy prislusne sloupce). Mi prijde, ze proste zamkne cely
sloupec (tedy dany sloupec ve vsech zaznamech), ale tak by to fungovat snad
nemelo, ne?

No ovsem, column je sloupec, tak proc by to melo ovlivnovat jen jeden radek?
Kdyz to jednou oznacis jako RO tak to bude RO dokud to nezmenis. Tj. dokud
nekde nenastavis readonly:=false.

MB

TAcroPDF, Print dialog

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 25.10.2005 12:24:35

Ahoj vsichni

Pro zobrazovani PDF souboru mam naimportovanou TAcroPDF ActiveX komponentu. Potreboval bych vedet, jestli jde nejak ovlivnit Print Dialog ktery Adobe Reader zobrazuje pred tiskem. Potrebuju zmenit rotaci a prizpusobeni velikosti strance. Da se to? nebo to bude muset opravit uzivatel rucne?
Jaromir Cermak

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 25.10.2005 12:02:09

To jsem samozrejme zkousel taky, stejny vysledek. ReadOnly jsou i nove vlozene zaznamy (tedy prislusne sloupce). Mi prijde, ze proste zamkne cely sloupec (tedy dany sloupec ve vsech zaznamech), ale tak by to fungovat snad nemelo, ne?

> [...]

Binarni vs textovy soubor

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.10.2005 11:59:43

> [...]

Poste neco jako "textovy" nebo "binarni" soubor, pokud to neni nijak
presneji specifikovano nelze vicemene urcit.

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 11:48:52

> Zkusil jsem, ale nejak to nefunguje, respektive v danem sloupci jsou
ReadOnly i bunky, ktere by byt nemely.

Jestli tomu dobre rozumim, tak ma byt ten column readonly jen nekdy. Jenomze
nikde nevidim, ze bys readonly i vypinal, tj. asi by melo byt spise neco
jako:

tblUdaCis.Fields[DataCol].ReadOnly :=
(tblUdaCis.Fields.FieldByName('udacis_editable').AsString = 'f');

Nebyl bych si ale jisty tim, zda dochazi k prekresleni bunky (a tedy i
nastaveni readonly) ve chvili jeji editace. Napr pri prepnuti okna se ti
prekresli grid jako celek, nezavisle na pozici kurzoru. Takze bych v onDraw
spise vyresil jen barvu bunky, a RO nastavil treba v onColEnter. Vyzkousej
a uvidis ;)

MB

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 25.10.2005 11:30:26

Tak potom skus
DBGrid.Columns[i].ReadOnly

S pozdravom

Robert Fujak

> [...]
> tblUdaCis.Fields[DataCol].ReadOnly := true;
> TVolgaDBGrid(Sender).Canvas.Font.Color := clSilver;
>
> DBGridUdaCis.DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);
> end;
>
> DBGrid ma vypnuto defaultni vykreslovani. Bunky, ktere maji mit readonly
> na true maji sedy text. Ve sloupci mam predposledni polozku, ktera by mela
> byt editovatelna, vypise se barevne spravne (tj. neni seda), ale ma
> nastaveno ReadOnly taky na true. Pri doubleclicku na danou bunku jsem si
> nechal vypsat zpravu, pokud je readonly:
>
> if DBGridUdaCis.SelectedField.ReadOnly then

sfx a ShellExecute

[*] Vlastimil Zdenek <vlastimil.zdenek(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2005 11:11:59

Zdravim vas,
potreboval bych opet poradit.
V moji aplikaci potrebuju spustit(rozbalit) sfx archiv. Procedura
"ShellExecute(0,'open',Pchar(archiv.exe),nil,nil,Sw_ShowNormal)" ale ten
archiv nerozbali. Tvari se jako ze jo, ale nic. Co delam spatne? Nebo mam
zavolat sfx soubor jinak? Jak?

Diky za radu

Vlasta, D5Ent

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 25.10.2005 10:59:33

> [...]

if DBGridUdaCis.SelectedField.ReadOnly then

OT: Licence - poptavka

[*] Jiri Hajsl <jhajsl(zv)centrum(tec)cz> - 25.10.2005 10:55:08

Zdravim, nema tu nekdo na prodej licenci na Delphi 6/7
Enterprise/Proffesional za rozumnou cenu. Diky
--
Jiri Hajsl

Cookies in Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.10.2005 10:40:40

> Synapse umi posilat cookie nebo ne?

Ano, umi.
Synapse dokonce umi poslat i naprosto lobovolnou HTTP hlavicku, takze
lze kompletne nasimulovat WWW prohlizec.

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 25.10.2005 09:25:39

Co tak

DataSet.Fields[i].ReadOnly:=True;

S pozdravom

Robert Fujak

> Ahoj,
> potreboval bych v DBGridu zamezit editaci nekterych bunek (ne celych
> zaznamu). Nepodarilo se mi dopatrat, jak na to. Myslel jsem v udalosti
> OnBeforeEdit, ale nevim jak. Muzete mi nekdo prosim poradit?

obnova RAID pole PERC 3/Di

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 25.10.2005 10:16:13

Diky, problem jsme vyresili pomoci programu RAID reconstructor, i kdyz nam to
dalo zabrat.
http://www.runtime.org/raid.htm
Poradi a velikosti jsme odvodili tak, ze jsme nalezli MBR, BOOT a dosovou FAT.

Slavek

> Preposilam ti to na WINNT-L(zv)LIST.EMWAC.CZ
>

> ----- Original Message ----- > Zdravim, mam pred sebou server
> DELL PoverEdge
> s radicem PERC 3/Di a rozpadlim

Dynamicky balicek

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 10:03:47

> Jo takhle to resim u tech ostatnich, ale tady mam problem, ze freereport a
barcode maji jeden nazev tridy stejny a ja to potrebuju oddelit... Tak jsem
to udelal takhle, ze si natahnu form z balicku, v ramci toho formu se udela
neco s carovym kodem plus nejake dalsi operace a tisk a pak ten form zase
uvolnim.

Tusil bych tedy problem v tom prirazeni metody (zv)..., druhy zpusob ktery
pouzivam je, ze pri inicializaci balicku vytvorim nejaky objekt, ktery ma
metody typu TnotifyEvent odpovidajici jednotlivym formularum ci jinym akcim,
a tyto metody rovnou priradim napr. polozkam menu nebo actionlistu. Opet
nevznika tebou popisovany efekt.

MB

SQL error-Retezcova data byla zkracena z prava

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 25.10.2005 09:47:21

HI,
Mam pres ODBC, pripojeny access (mdb) a pomoci TUpdateSQL aktualizuji zaznamy. 2 x je vse OK a po treti hlasi na aktualizaci memopolozky viz predmet... Nevite co s tim, prosim..

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Dynamicky balicek

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 25.10.2005 09:44:56

[...]

To ze se tam vraci ten form resp. v kazdem pripade nil, je vice mene nepodstatne - Result muze byt boolean - cokoli. Dal uz se s tim na strane aplikace nepracuje

Sroub

<Ahoj,
<
<mozna se pletu, ale pripada mi to tve reseni trochu zvlastni:
<
<-ve funkci LoadMyBC priradis do result instanci TfMyBC, abys ji pred
<ukonceni fce uvolnil, tj. v result je neplatny ukazatel. S resultem sice
<dale nepracujes, ale pripada mi to podivne.
<
<Pokud je smyslem vytvorit/zobrazit v aplikaci nejaky formular z dynamicky
<natazeneho balicku, tak tuto ulohu resim zaregistrovanim tridy formulare v
<initialization sekci prislusne unity a nasledne jej mohu vytvorit kdekoli z
<hlavni casti aplikace konstrukci
<
<mujForm := TFormClass(FindClass(FormClassName)).Create(Application);
<
<
<MB

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 09:34:30

> potreboval bych v DBGridu zamezit editaci nekterych bunek (ne celych
zaznamu). Nepodarilo se mi dopatrat, jak na to. Myslel jsem v udalosti
OnBeforeEdit, ale nevim jak. Muzete mi nekdo prosim poradit?

Kazdy column (doubleclick na grid) ma vlastnost Readonly ;)

MB

Dynamicky balicek

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.10.2005 09:30:04

> No prave ze pouzivam balicky normalne (MDIChild, Dialogy) a tady se mi to
stalo poprve. Mam vyexportovanou fci:

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.10.2005 09:25:14

Milan Kajnar napsal(a):
> Ahoj...
>
> Chtel bych Vas poprosit, jestli ma nekdo z vas prakticke zkusenosti se ctenim
> a zapisem Cookies v Delphi aplikaci tak, aby prohlizec IE nebo Firefox dokazal
> takovou cookies prijmout pak za svou...
>
> Potrebuji to pro komunikaci se serverem mimo vizualni rovinu. Prakticky simuluji
> v dll vlastni prohlizec, coz se mi dari, ale chybi mi moznost precist si cookies z
> jineho, ale vizualniho prihlaseni se do webove aplikace pomoci standartniho
> prohlizece. O cookies vim prd. Vim, ze se nekde muzou ukladat, ale na tom

S politovanim ti musim napsat ze toho o cookies bylo napsano tolik ze
pokud by jsi chvilku hledal tak okamzite neco najdes.

viz
http://www.kosek(tec)cz/clanky/iweb/17.html

jinak

cookie se posilaji v hlavicce http protokolu, presnou specifikaci najdes
u netscape

Synapse umi posilat cookie nebo ne?
Version 3.9.3 released 2004-08-23
+ Username and password properties for default authorisation values
# Content-length is sended in all cases.
# Cookies are sended all in one header.
# Reading of Chunks

> koncim. Vubec netusim jak si je interne spravuje pak IE ci Firefox, jestli je nekde
> indexuje apod.

to ti muze byt taky celkem putna

> Diky
>
> Milan Kajnar

Radek Cervinka

DBGrid, zakaz editace nekterych bunek

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 25.10.2005 09:20:48

[...]

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 25.10.2005 08:30:15

No prave ze pouzivam balicky normalne (MDIChild, Dialogy) a tady se mi to stalo poprve. Mam vyexportovanou fci:

function LoadfMyBC(IDMajetku: string; MyApplication: TApplication): TForm;
begin
Result := nil;
fMyBC := TfMyBC.Create(MyApplication);
fMyBC.ParentWindow := MyApplication.Handle;
with fMyBC do
try
fMyBC.MyBarcode.Text := IDMajetku;
fMyBC.MyBarcode.DrawBarcode(fMyBC.imBarcode.Canvas);
fMyBC.ShowModal;
Result := fMyBC;
finally
FreeAndNil(fMyBC);

a takhle ji volam

var
ExecF: function(IDMajetku: string; MyApplication: TApplication): TForm;
begin
(zv)ExecF := GetProcAddress(fMain.Hwnd, PChar('LoadfMyBC'));
if Assigned(ExecF) then
ExecF(sqlHlavniIDMAJETKU.AsString, Application);

From: "Kilchevskyy Anton" <anton.kilchevskyy(zv)arbes.com>

#9, #12, #10, #13, unicode soubor bude obsahovat i znaky #0
[...]

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.10.2005 19:28:28

From: "Pavel Malinsky" malinsky(zv)pmcom(tec)cz
Date: Sat, 22 Oct 2005 11:35:00 +0200
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: Databaze bez BDE

Ahoj,

> Firebird embeded. Vyhoda je v moznosti okamziteho prechodu na
> client/server bez temer jakekoliv zmeny (jenom smazes to dll
> v adresari
> a nastavis jinou cestu k databazi).

Doplnim, ze umoznuje pouze jednu connectionu.

S pozdravem a dikem

Jeste dotaz ,

je nutny login (Jmenno , heslo) do databaze ?

Petr koukal.

Databaze bez BDE

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 22.10.2005 11:34:52

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.2005 09:56:20

Ahoj,

koukal(zv)petrkoukal(tec)cz napsal(a):
> Dobry den.
>
> nejlepe podobnou paradoxu.

to nevim, Paradox je IMHO dost specificky, ale jestli tu podobnost
myslis ve smyslu definice integrity a indexu, pak to bude splnovat
jakakoliv skutecna SQL databaze.

> [...]

SQLite. Nikdy jsem s tim nedelal, ale co jsem slysel, tak je to prej
docela jednoduchy, a v mnoha pripadech dostacujici, nastroj.

neni zac

> Petr Koukal

Peca (aka Petr Palicka)

Databaze bez BDE

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 22.10.2005 09:39:53

Dobry den.

Omlouvam se za dotaz, uz to tu bylo ale v archivu se mi nepodarilo naiit uspokojivou odpoved. Hledam jednoduchou SQL databazi ,
nejlepe podobnou paradoxu. (Pristup z delphi nejlepe prez DLL) - bez nutnosti cokoliv na PC instalovat. Vyvijena aplikace potrebuje cca 3 tabulky (prirustek max. v desitkach zaznamu za tyden ) .

Diky za kazdou odpoved.

Petr Koukal

struktura typu extended

[*] Peter Svetlik <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 18:54:41

> Kde mozem najst popis struktury typu extended (pripadne aj dalsich real
> typov delphi)?
>
> Dakujem, Peter Svetlik.

Tu to mas :)
http://info.borland.com/techpubs/delphi/delphi5/oplg/memory.html

struktura typu extended

[*] Peter Svetlik <peternal(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.2005 18:30:10

Kde mozem najst popis struktury typu extended (pripadne aj dalsich real
typov delphi)?

Dakujem, Peter Svetlik.

Potlaceni zpravy systemu - Scr eenSaver

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2005 18:01:40

> chtel bych potlacit zpravu systemu SC_SCREENSAVE

A co tak misto toho periodicky posilat nejakou zpravu, ze se pohla mys
nebo klavesa? Ani bych se netrapil zjistovanim periody, klidne bych to
pral i kazdych 5 sekund.

Opak funkcie DayOfTheYear

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 21.10.2005 17:57:12

> zadam cislo dna a fcia mi vrati datum aktualneho roku.

Normalne to cislo dne pricti k EncodeDate(rok,1,1)

Case insensitive vyber ve FirebirdSQL

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 21.10.2005 14:42:31

Ahoj,

> chci se zeptat, pri vyberu pomoci SELECT z FbSQL je podminka
> citliva na
> velikosti pismen, nebo ne (to je varianta, kterou potrebuji)?

Ano je. Lze pouzit treba prevod pomoci UDF UpperCase/LowerCase
v ramci selectu.

Addony do IE

[*] David Janko <djanko(zv)nextmedia(tec)cz> - 21.10.2005 14:42:05

Zdravim vsechny,
nevi nekdo o nejakych info jak napsat jednoduchy addon/listu do IE ? V
podstate jde o to aby uzivatel kliknutim na nejaky button tam spustil
exportni program (nebo pripadne na spustenem programu spustil import).
Za jakekoliv navedeni kde hladat predem velice dekuji.

---
Best Regards,
David Janko
djanko(zv)nextmedia(tec)cz
http://www.nextmedia(tec)cz
+420 777 233 530

Potlaceni zpravy systemu - Scr eenSaver

[*] vstuchl(zv)email(tec)cz - 21.10.2005 14:29:38

Ahoj,

potreboval bych vypnout setric obrazovky, pokud bezi muj program. Nechci tedy setric deaktivovat trvale v systemu, coz lze pomoci prikazu: SystemParametersInfo(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE,0,nil,0);, ale chtel bych potlacit zpravu systemu SC_SCREENSAVE z WM_SYSCOMMAND. Nevite jak prijmout zpravu moji aplikaci, ktera nema treba ani focus a potlacit ji?

Diky moc za kazdou radu,
Vasek

Sestaveni view ve Firebirdu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 21.10.2005 13:27:08

Tady by opravdu byla nejlepsi ulozena procedura, ale jeji podstatny
prinos je predevsim v tom,
ze ty hratky s daty mas na strane serveru a dostanes z toho select,
ktery se bude chovat jako
tebou pozadanovany view.

Pokud se ti do ulozene procedury nechce, tak si ty kroky proste udelej
primo v Delphi a vysledek
bude stejny.

Nejsem si zcela jisty, jak vypada ten vysledny DBF soubor, ale jestli to
dobre chapu, tak
jeden zaznam v DBF = jeden ELDP.

Trochu bych to zadani pro nazornost zjednodusil. Mam 2 tabulky,
Tabulka A obsahuje:
- klic
- dalsi udaje

Tabulka B obsahuje:
- klic
- priznak (nabyva treba hodnot A,B,C)
- hodnota

A potrebuju to dostat do tvaru:
Klic, HodnotaA, HodnotaB, HodnotaC,

kde hodnotaA atd jsou z tabulky B pro odpovidajici priznak, tedy
HodnotaA je hodnota z tabulky B, pokud Priznak = A.

Toto by melo priblizne odpovidat tvemu problemu. A tedy jak na to:

1. Vytvorit pracovni tabulku, ktera bude mit sloupce:
- klic
- HodnotaA
- HodnotaB
- HodnotaC

2. naplnit ji pomoci tabulky A
insert into PracovniTab
(klic)
select klic from TabulkaA

3. provest odpovidajici pocet updatu tak, abych spravne doplnil
HodnotuA, HodnotuB a HodnotuC.
Pro kazdou dilci vetu tabulky B musi byt jeden update. Tady mam
bohuzel problem, protoze
pouzivam MS SQL, kde se to lisi od FB, ale snad tomu bude rozumnet:

update PracovniTab
set
HodnotaA = B.Hodnota
from PracovniTab P
join TabulkaB B
on P.Klic = B.Klic

where B.Priznak = A

4. Stejnym stylem pro priznak B a C

5. Nakonec jen select nad pracovni tabulkou a zrejme prepsani do DBF tabulky

Ladislav Stary

> [...]
>nebudu popisovat presne, muj predchudce to dal do dbf a jeden list =
>jedna veta, s 98 polozkami, spousta dat je redundantnich).
>V databazi mam nekolik tabulek (data o organizaci, identifikace cloveka,
>normalni prubeh ELDP a pak ELDP_VCM (Vojna-Civilni_Sluzba-Materska)) pro
>odeslani na portal verejne spravy je parovani:
>- firma + clovek + vsechny prubehy ELDP a ELDP+VCM, ktere nejsou
>odeslany (na to je u nich identifikator odeslani a pokud se neopravuji,
>neodesilaji, ani netisknou se znovu). Protoze toto se dela jen jednou za

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2005 13:00:39

Bodry den,
chci se zeptat, pri vyberu pomoci SELECT z FbSQL je podminka citliva na
velikosti pismen, nebo ne (to je varianta, kterou potrebuji)?
Dekuji
MO

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Sestaveni view ve Firebirdu

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2005 11:10:05

> Ahoj,
>
> nejsem si jistej, jestli jsem ten popis 100% pochopil, ale myslim, ze
> toto by melo jit vyresit vklidu ulozenou procedurou. Pohled nevim, jak
> by se rozumne vytvoril (nenapada me hezky zpusob).

Uff, tak to nemam moc radost. Protoze me taky nic jineho, nez nehezka
reseni nenapada a asi to nejak elegantne nejde.
[...]
cas, nevadi rychlosti nacitani v cyklu a postupne prendani do vystupniho
XML.
Pro tisk a opravy (mame v programu v podstate okopirovany orig.
formular) ale potrebuji parovani:
- firma + clovek + 3 prubehy (pokud existuji) ELDP + 2 prubehy (zase
pokud existuji) ELDP_VCM. A toto se opakuje ke kazdemu cloveku, dokud
nedojdou zaznamy o prubehu ELDP a ELDP_VCM.
- V prikladu jsem uvedl, ze budu mit cloveka, ktery bude mit 5 soubehu a
jeden ELDP_VCM (zena odesla na materskou a mela hlavni uvazek + nekolik
castecnych uvazku ve firme a je podilnikem)
1. list - organizace + clovek + prvni 3 zaznamy z ELDP + zaznam z ELDP_VCM
2. list - org. + clov. + zbyle dva zaznamy z ELDP
(predpokladam, ze netreba psat, kdyz bude mit vice soubehu, nez na dva
listy)
Truchu tu bloudim v kruhu, nenapada me elegantni reseni, optimalne to
mit ve view a na FbSQL fakt PL/SQL moc neumim.
Prosim, jestli ma nekdo napad, kudy z toho kruhu ven. Nechci cely kod,
staci jen ukazat jak a ja si to poladim a dopisu i za cenu nauceni se
PL/SQL (Ted kvituju PgSQL, kde lze psat i v Pythonu, Perlu, nebo C,
kterezto jazyky jsou mocnejsi a prehlednejsi, lec PgSQL nema nektere
vymozenosti FbELDP, jako je treba Embedded verze :-().
S pozdravem a velikymi diky za popostrceni
MaReK Olsavsky

--

- --

[...]

klient pre firebird

[*] Dusan Vrazel <d.vrazel(zv)centrum(tec)cz> - 21.10.2005 11:09:40

Mam Lite verzi SQL Manager od EMS a jsem spokojeny. Je tam vse co potrebuji.

SQL Manager Lite for InterBase/Firebird
http://www.sqlmanager.net/en/products/ibfb/manager

Vrazel.> Zdravim, poradte nejakeho dobreho klienta / freee/ na spravu databazy
> firebird aj na pripadnu manualnu editaciu tabuliek
>
> dakujem

> http://www.nod32.com

Opak funkcie DayOfTheYear

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 21.10.2005 10:57:11

taky jsem nic nenasel ... zkus tohle (upravy formatu datumu

uses DateUtils;

//vraci datum podle poradi dne v aktualnim roce ...
function .getDateOfTheYear(nmr:integer):TDateTime;
begin
result := StartOfTheYear(now) + nmr - 1;

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

> prave u SQL2000 Enterprise jsem nasel jen failover clustering (dva nebo
vice

Ahoj,
Mas pravdu, necetl jsem poradne:)
No pokud serveru "dochazi dech" tak bych spise doporucoval nejprve podrobnou
analyzu cim je to zpusobeno.
Moje zkusenost pro MS SQL je takova, ze vestsi pocet procesoru a pameti
prakticky vubec nezrychli zpracovani dotazu. Pouze se zlepsi vykon pro praci
vice uzivatelu soucasne.
Cili pokud je "dochazeni" dechu zpusobeno predevsim narustem mnozstvi dat
pak pomuze nejvice optimalizace dotazu a indexu databaze. Skutecne jsem
neveril vlastnim ocim, co dokazou dva indexy navic....
Dalsi zrychleni (jiz mene razantni) "zpusobi" rychla diskova pole - idealne
5 v masine (Zvlast pro MDF, LDF, TMPDB, TMPSYSTEM,SYSTEM)
Take upgrade na Enterprise verzi by melo byt znat (lepsi vyuziti pameti).

Ludek

Oznameni dlasich "24 hodin s Delphi"

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 20.10.2005 10:16:30

Borland bude poradat druhy maraton ?24 hodin s Delphi?

O co jde: ?24 hodin s Delphi? (?24 Hours of Delphi?) je interaktivni vysilani rozhlasove stanice spolecnosti Borland, ktere bude behem celeho dne poskytovat rozhovory, rady expertu a vyhledy na budoucnost Delphi. Do vysilani se zapoji pres 50 recniku z celeho sveta vcetne borlandskych zakazniku, partneru, testeru predbeznych verzi, vyvojaru, vedoucich projektu a recniku z planovane vyvojarske conference Borland ve Spojenych statech. Mimoradna pozornost bude venovana nedavno oznamene nove verzi Delphi 2006 puvodne vyvijene s kodovym jmenem ?DeXter?, ktera je dnes jiz k dispozici pro predbezne objednavky.

Kdy: Pondeli 24.10.2005 od 8:00 rano GMT do 25.10.2005 7:59 GMT.

Kde: Borland Developer Network (BDN), http://ec.borland.com/eventDisplay.faces?e=589

Za kolik: poslech vysilani je ZDARMA

Vysilani odstartuji tri ?Delphi guru? Michael Swindell, Jason Vokes a Malcolm Groves, kteri povedou diskusi o pouzivani nastroju Delphi, C++Builder a C#Builder v ramci celeho sveta. Budou tez hovorit o budoucich smerech vyvoje a podpory Microsoft?s .NET Compact Framework (CF), .NET 2.0 a Windows Vista. Behem celeho maratonu ulysi posluchaci cenne rady, navody a techniky od expertu v Delphi a budou se moci zucastnit diskusi o presunu vyvojovych projektu ve Win32 do prostredi Delphi 2006, stejne tak jako o presunu aplikaci do prostredi Microsoft .NET a .NET Compact Framework.

Posluchaci mohou zaslat sve otazky pro hosty poradu elektronickou postou na adresu aohlsson(zv)borland.com. Na otazky ziskaji odpovedi behem vysilani. Cele vysilani bude zaznamenano a archivovano na Borland Developer Network pro ty, kteri jej nebudou moci vyslechnout cele.

Potrebujete-li vice informaci, navstivte www.bdn.borland.com.

Spojeni nekolika stejnych DBF do jednoho souboru

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 20.10.2005 09:40:01

Kazdy Dataset, zalozeny na BDE ma implemtnovan BatchMove.
Dataset.Batchmove(Zdrojovy_Dataset, batAppendUpdate);

20.10.2005 Petr Hlozek:
> Dobry den,

> pokud Vam nevadi ze na to pouzijete BDE, mrknete se na komponentu
> BatchMove z palety BDE.
> Petr

Spojeni nekolika stejnych DBF do jednoho souboru

[*] Petr Hlozek <petr_h(zv)mrp(tec)cz> - 20.10.2005 09:17:32

Martin Pavera napsal(a):
> [...]
> elegantne poresit, abych se nemuselo pri spojovani pro kazdy radek
> zjistovat, jestli uz neni obsazen ve vyslednem DBF souboru ?

email : petr_h(zv)mrp(tec)cz
work : www.mrp(tec)cz
home : www.ok2cqr.com
ICQ : 165536992
AOL : PetrHH
Skype : PetrHH

OT: Licence Delphi

[*] hlji <hlji(zv)atlas(tec)cz> - 20.10.2005 07:49:00

zdravim

nema nekdo prebytecnou licenci na D7 Ent

dekuji jirka

nabidky prosim na hlji(zv)atlas(tec)cz

Load balancing - cluster MSSQL serveru

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 20.10.2005 00:00:39

Tak v tom te musim zklamat - nema.

S pozdravem,
Martin Falta

Wednesday, October 19, 2005, 11:48:36 PM, you wrote:

JF> Ahoj,

JF> napr. zminene VAXy se propojovaly do clusteru specialni sbernici, diky niz
JF> mohly sdilet (pokud se dobre pamatuji) cast operacni pameti, v podstate se
JF> jedna o analogii viceprocesorove struktury. Nekde jsem zahledl, ze dnes se
JF> pro tyto ucely pouziva FireWire nebo gigovy ethernet. Je to jen otazka
JF> software, k cemuz smeroval muj dotaz, totiz jestli MS nema takovy server ve
JF> svem portfoliu.

JF> Diky

JF> Jiri Foldyna

Load balancing - cluster MSSQL serveru

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.10.2005 23:48:36

> [...]

software, k cemuz smeroval muj dotaz, totiz jestli MS nema takovy server ve

[*] Martin Falta <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 19.10.2005 23:30:34

Wednesday, October 19, 2005, 10:38:30 PM, you wrote:

> [...]
JF> zvenku to vypada jako jeden stroj. Pokud jsou problemy s vykonem, proste se
JF> prida dalsi pocitac. Popravde receno, nevim, jestli vubec neco takoveho u
JF> databazovych SQL serveru existuje. Kdysi jsem takhle videl pracovat tri
JF> VAXy, neco snad ma jako aplikacni server Sybase. My pouzivame MS SQL a jak
JF> rikam, serveru dochazi dech. Nez koupime neco vyzivnejsiho, chtel bych
JF> vedet, jestli MS nema nejake reseni podporujici skalovatelnost na urovni
JF> clusteru.
JF> Pokud mas nejake podrobnejsi informace nebo odkaz, muzes mi je prosim

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.10.2005 22:50:31

> [...]
> ovladacu pro DTS a proste to neslo,
> zachodu ani omylem a bez reinstalace taky ne.
> Po rozhozeni clusteru byl preinstalovan na samostatne dva servery
> za par hodin a bez odporu. Jednodusi dnes je pouzit viceprocesorovy
> (4) server s WIN2003Sx64 a odpovidajici verze MSSQL (64bit), cena je
> jen funkci poctu procesoru. Vyvazovani zateze mezi procesory mas v
> cene, pole museji mit tak jako tak spolecne.

problem je v tom, ze rozsiruji informacni system, ktery je uzce provazany s
vyrobnim (jde o noviny). Mam tam Compaq, 2xPIII(zv)1,3GHz, 2 GB pameti a SCSI
disky a dochazi mu dech. Samozrejme muzu koupit neco vyzivnejsiho, jenze
driv nebo pozdeji (spis driv) to taky nebude stacit. Takze cluster, ktery
bych v pripade potreby rozsiril o dalsi pocitac(e), by mi usnadnil zivot.

Load balancing - cluster MSSQL serveru

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.10.2005 22:38:30

> [...]

clusteru.
Pokud mas nejake podrobnejsi informace nebo odkaz, muzes mi je prosim

Filter proti SQL injection

nemate nekdo napsany filter zabranujici utoku 'SQL injection'.
Idealni pro MSSQL (napr. jako DLL) nebo jen v Delphi ?

Pavel

Setrideni indexu TTable pro DBase podle dvou sloup

DBASE a FOX nepouzivali slozkove indexy.
Musis ho vyrobit jako vyraz z cisel udelej string konstantni delky
a secti to .

Pavel

Od: "Jan Novak" <delfin4(zv)volny(tec)cz>
> nespravne.
>
> Za cely den nikdo nereagoval. Taky bych mlcel, protoze DB
> format
> nepouzivam, ale co tak z jeste vetsiho hecu pouzit neco typu
> STLNR*1000+POSNR ?

Spojeni nekolika stejnych DBF do jednoho souboru

pokud pracujes pres ADO (ODBC) tak je spoj pomoci UNION a vysledek
uloz do noveho souboru. SELECT * FROM tabuka1
UNION
SELECT * FROM tabuka2
SELECT * FROM tabukan

Pavel

Od: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)gmail.com>

Od: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>
> pocitacu
>
> Ahoj,
> Myslim ze to umi SQL2000 Enterprise.

Setrideni indexu TTable pro DBase podle dvou sloup

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 19.10.2005 17:38:08

> [...]

nepouzivam, ale co tak z jeste vetsiho hecu pouzit neco typu
STLNR*1000+POSNR ?

Spojeni nekolika stejnych DBF do jednoho souboru

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 19.10.2005 16:52:05

Zdravim *,

[...]

[*] Fabik Milan <fabtech(zv)fabtech.sk> - 19.10.2005 15:17:59

> [...]

> byl vypnut a po zapnuti radic nenasel disky !!!
> Mam stazene disky do souboru, ale neznam jejich poradi v RAID poli a ani

Stranky napsane v Delphi

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 19.10.2005 14:27:54

webline.dnsalias.org - stranky delane pomoci komponent IntraWeb

Petr Podany napsal(a):

>Znate nejake stranky, ktere byly udelany v Delphi, at uz jako cgi-bin
>nebo modul do Apache.
>
>Diky

OT: obnova RAID pole PERC 3/Di

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 19.10.2005 14:19:53

Zdravim, mam pred sebou server DELL PoverEdge s radicem PERC 3/Di a rozpadlim
diskovim polem.
Konfigurace byla 4 disky v RAID5 + jeden hot spare.
V okmaziku kdy jsem k serveru prisel byla vetsina disku offline a radic nenasel
[...]

Jakykoliv tip jak obnovit data vitan.

Diky Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

Transparentni kopie vice bitmap (canvas)

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 19.10.2005 14:15:53

Ahoj,

resim problem s kopirovanim bitmap a ne a ne na to prijit.
Situace: mam dve (nebo vice) rucne vytvorenych bitmap, do jejich canvasu napisu text. Pak mam "hlavni" bitmapu, do ktere chci ty "textove" zkopirovat, ale transparentne. Bitmapy kopiruju funkci BitBlt.

Nasel jsem k ni MaskBlt, ale to nemuzu zaboha rozfungovat. Postupuju tak, ze pri vytvoreni "textove" bitmapy ji zkopiruju do jine, ktere pak nastavim Bitmap.Monochrome:=true abych vytvoril masku. Pak pomoci MaskBlt zkopiruju "textovou" bitmapu do "hlavni" za pomoci vytvorene masky. Problem je, ze se nic na "hlavni" bitmape nevykresli :( Kdyz jsem pomoci BitBlt zkousel zkopirovat tu masku, abych videl jak vypada, tak to byl ten text, jen cernou barvou a na sedem pozadi. Lze takhle masku vubec vytvorit? Nebo na to musim uplne jinak? Vypisuju sem fragmenty kodu:

bText.Canvas.Font := FFont;
bText.Canvas.Brush.Color := clWhite;
bText.Canvas.FillRect(bText.Canvas.ClipRect);

{ antialiasing }
GetObject(bText.Canvas.Font.Handle, SizeOf(logFont), Addr(logFont));
logFont.lfQuality := ANTIALIASED_QUALITY;
logFont.lfOutPrecision := Out_TT_Only_Precis;
bText.Canvas.Font.Handle := CreateFontIndirect(logFont);

bText.Width := bText.Canvas.TextWidth(FText);
bText.Height := bText.Canvas.TextHeight(FText);

bText.Canvas.TextOut(0, 0, FText);

bMask.Assign(bText);
bMask.Monochrome := true;

MaskBlt(bHlavni.Canvas.Handle, x, y, bHlavni.Width, bHlavni.Height,
bText.Canvas.Handle, 0, 0,
bMask.Canvas.Handle, 0, 0, srcCopy);

Frekvencni analyza

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 19.10.2005 14:07:53

Nasel jsem v nastrojich firmy Borland pro Turbo Pascal nekolik unit
provadejicich FFT. Potrebuji nejake upravy pro Delphi a jine deklarace pro
pouziti koprocesoru. Na pozadani zaslu.

Jan Dvorak

> Zdravim konferenci.
> Prosim, nemate nekdo modul pro frekvencni analyzu ze zadane
> casove rady dat (FFT), nebo alespon typ, kde se da sehnat
> free ? Free SDL knihovna na netu ma malo bodu.
> Dik za kazdy namet. PS: Google v teto oblasti selhava.
>
> Pavel

Load balancing - cluster MSSQL serveru

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.10.2005 13:13:48

From: <delphi(zv)unileasing(tec)cz>
> jak prechazet mezi komponentami (edit,combobox,listbox,...) nejenom
tabulatorem ale treba po kliknuti na Enter.
> Samozrejme si muzu dat do udalosti OnKeyUp, nebo Down,... kontrolu Key=13
a prepnout activecontrol,

Ahoj,
Mrkni na www.sinea(tec)cz, jsou tam free komponenty se zdrojakama, ktere tak
muzou fungovat.

Ludek

Ukonceni aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2005 16:29:41

Ahoj,

> to je trosku moc torie :-) ale co uz. Ta se hodi vzdycky.

IMHO je rada oblasti, kde se bez teoretickych zakladu, jak to delat
spravne, programovat neda. DLL jsou jedna z nich, dal me napadaji
thready a jiste by se snadno vymyslela spousta dalsich.> Jeste bych mel otazku. Nestaci dat do exe i dll uses Windows, Messages,
> SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
> Dialogs;..... ????

Nestaci. Kdyz napises exe a dll a v kazdem bude (samozrejme uplne
jiny) form pojmenovany TForm1, tak se sice jmenuji stejne, ale jsou to
jine typy.

Dokonce i v jednom zdrojaku, kdyz udelas tohle:

var
a: array[0..5] of integer;
b: array[0..5] of integer;

tak zjistis, ze a a b nejsou stejneho typu! I kdyz fakticky ano, z hlediska
jazyka a typove kontroly ne. Cili v nazvech to (obecne) neni.

Tenhle priklad, ktery jsem uvedl, nema asi velko souvislost se sdilenim
VCL mezi EXE a DLL, ale ukazuje na pomerne podobny problem.> ak jsem to udelal, akorat to zkompiluju s tema balickama VCL a
> ty se vlastne ou sdilet mezi exe a dll. Chapu to dobre?

Presne tak. Ty zadny balicek vytvaret nemusis. Takhle by to melo
slapat.

Jinak musim tedy poctive priznat, ze v teto oblasti jsem teoretik - sma
jsem aplikaci s balicky vytvarel jen jednou pred casem, ale kdyz se do
diskuse nepridal nikdo povolanejsi a ani nikdo neprotestuje, tak to snad
bude pravda...

David Lebeda

Ukonceni aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 15:11:35

Takze pokus priliknovat balicek VCL k exe a dll vysel a aplikace funguje
tak jak ma.
Akorat je problem s ikonou. Ikona souboru je v pohode, ale kdyz program
spustim, mam konu klasickeho dosovskeho programu. Zkousel jsem zmenit
ikonu v Projects -> Options nejde.
Muzete nekdo poradit?

Diky

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>souboru.
>Na konci tve zpravy jsem se ale docetl, ze pokud chci sdilet vcl, tak to
>musim udelat pres balicky.
>Jeste bych mel otazku. Nestaci dat do exe i dll uses Windows, Messages,
>SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
> Dialogs;..... ????
>Myslim, ze vysledek by mohl byt stejny, ale asi se pletu.
>Takze ted zpatky k balickum. Z tve zpravy jsem pochopil, ze udelam exe a
>dll, to ak jsem to udelal, akorat to zkompiluju s tema balickama VCL a
>ty se vlastne ou sdilet mezi exe a dll. Chapu to dobre?

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 14:31:31

[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.2005 14:25:30

vlko napsal(a):
> niekde na internete som videl este zaujimavejsie riesenie upgradu.
> Jednoducho
> sa na klienta posle len rozdiel medzi jeho exe a novym exe. Pri vydani
> novej
> versie sa spusti program ktory najde rozdiely medzi tymito dvoma exe,
> vyextrahuje ich a spravi exe program, ktory vie povodny subor upravit na
> novu
> verziu. Toto je podla mna najlepsi sposob updatu. Nevidim dovod posielat
> zbytocne napr 2 MB, ktore uz uzivatel ma, ked on potrebuje len povedzme
> [...]

Mergeovat binarky bych nevidel jako moc optimalni reseni, byt, kdyz
delam s nekolika lidmama na webech a cpou do subversionu i obrazky, tak
to vetsinou projde (jeden z 10 tedy ne).
MaReK

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
jabber: Penguin_007(zv)jabber.org
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 14:03:28

> [...]
> verziu. Toto je podla mna najlepsi sposob updatu. Nevidim dovod posielat
> zbytocne napr 2 MB, ktore uz uzivatel ma, ked on potrebuje len povedzme

To ovsem predpoklada, ze klient nevynecha ani jeden upgrade a nebo, ze budes
delat rozdilove zaplaty mezi ruznymi verzemi.
Kvuli tomuto jsem tuto moznost zavrhnul.

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 18.10.2005 12:53:20

On Tue, 18 Oct 2005 12:43:19 +0200, Martin Pisarik
<martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> wrote:

> [...]

verziu. Toto je podla mna najlepsi sposob updatu. Nevidim dovod posielat
zbytocne napr 2 MB, ktore uz uzivatel ma, ked on potrebuje len povedzme

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 18.10.2005 13:13:22

vlko wrote:

> verziu. Toto je podla mna najlepsi sposob updatu. Nevidim dovod
> posielat zbytocne napr 2 MB, ktore uz uzivatel ma, ked on potrebuje
> len povedzme 100 KB zmeneneho kodu:)

Nekdy i min - zalezi co se kde meni. My takovy zpusob updatu mame
implementovany, ale prakticky jsme po prestali pouzivat. Pokud mas jednu
aplikaci, v ni par souboru, tak je to pro prvnich nekolik updatu parada.

Ale pokud se jedna napr. o odstupnovanou skalu aplikaci v nejake rodine,
jeste ruzne customizovanych a lokalizovanych do ruznych jazyku,
tak to znamena nekde si drzet historicka data z nichz se budou delat rozdily
a nenadelat v nich bordel. A to s roustoucim poctem updatu zacne byt
ponekud aministrativne narocne.

Takze i kdyz se na prvni pohled zda, ze je to vhodne reseni,
tak bych ho moc nedoporucoval. Tech par minut navic pri downloadu
za to IMHO nestoji ;-)

pf

Ukonceni aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2005 12:53:20

> Mohl bys mi napsat ne(co vic o te(ch balic(cich??

Ahoj,

pokusim se.

Nejde o to, abys ty sam vytvarel nejake balicky. Jen bude treba pouzit
ty stavajici. Ale pojdme postupne.

Kdyz pises aplikaci - a je jedno, zda EXE nebo DLL, Delphi do ni
prilinkuji krome toho, co ty sam naprogramujes, jeste VCL a dalsi
potrebne zalezitosti. Kdyz mas cast kodu v EXE a cast kodu v DLL,
znamena to, ze jak v EXE, tak i v DLL mas pokazde samostatnou kopii
VCL, memory manager apod., ktere o sobe vzajemne nevedi. Vznikla
proto myslenka, tyhle spolecne casti dat stranou, do balicku, ktery by
jak EXE, tak i DLL, nacitaly. VCL by tak byla v pameti jen jednou a byla
by spolecna pro oba. VCL mas proto i na svem pocitaci jiz pripravenou
ve forme balicku - obvykle nekde v Windows\System - hledej soubory s
priponou BPL. Ty se muzes u kazdeho projektu rozhodnout, jestli chces
to, co je v balickach VCL, prilinkovat rovnou do EXE, nebo zda VCL do
EXE linkovat nechces a budes cerpat z tech balicku. Zaskrtava se to
nekde v Project - Options, ted z hlavy nevim. Kdyz si das prelozit
aplikaci normalne, bez balicku, dostanes klasicke ("velke" samostatne)
EXE, DLL apod. Kdyz si zaskrtnes preklad s balicky (lze pak
upresnovat, ktere konkretne, ale to ted vynechme), vznikne ti pomerne
male EXE nebo DLL, protoze neobsahuje to, co je v tech BPL
souborech. Nicmene je nutne, aby na pocitaci, kde budes aplikaci
provozovat, ty BPL byly k dispozici.

Chces-li mezi aplikaci a DLL predavat nejake objekty souvisejici s VCL,
musis EXE i DLL prelozit s balicky. Tim budou spolu VCL sdilet a bude
platit, ze typ TForm z EXE a typ TForm z DLL jsou opravdu totozne
typy. Cena za to je ta, ze BPL soubory musis sirit spolu se svou
aplikaci. Viz tez archiv nebo nejaka knizka.

Staci takhle?

David Lebeda

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Jonas Marian <jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 18.10.2005 12:51:19

Pokud opravdu potrebujes zmensit velikost aktualizacniho programu, doporucuji aplikaci prelozit s balicky. Pokud ty obrazky ktere zminujes se v prubehu novych verzi nemeni, udelej si DLL knihovnu a do ni nacpi ty obrazky. Zustane ti pak "relativne" maly EXE soubor.

Pro istalaci pouzij treba InnoSetup. V prvotni instalaci budes mit Tvuj.EXE, Tvoji.DLL a VCL???.BPL. V aktualizaci bude jen Tvuj.EXE.

AsPack, UPX apod. nepouzivej.

Marian

Od: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi(zv)unileasing(tec)cz;delphi-l(zv)clexpert(tec)cz;
Odeslano: utery 18. 10. 2005 9:17:02
Vec: Re: Jak zmensit velikost EXE souboru

> [...]
>jako obsazena pamet v pocitaci, takze obecne velikost EXE souboru
>neni vubec zajimavy udaj. Naopak, pokud pouzijes nejaky EXE
>kompresor, ktery ti to srazi na mensi cislo, nebude fungovat klasicke
>windowsove nacitani jen toho co je potreba a nacte se vzdy cely exe
>soubor do pameti, takze usetris misto na disku, ale pri behu aplikace
>se to cele narve do pameti, takze vysledek je kontraproduktivni.
>
>Takze pokud k tomu nemas nejaky vazny duvod, neni potreba se tim
>zabyvat, protoze windows si poradi s EXE souborem 20kb stejne jako 20MB..

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 12:43:19

> [...]
> jsem chtel minimalizovat mnozstvi prenasenych dat.
> Nicmene zkusim se podivat na ten AsPack, jak radi nekdo z vas.

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)wo(tec)cz> - 18.10.2005 12:37:18

18.10.2005 delphi(zv)unileasing(tec)cz:
> Hlavni duvod je, ze se aplikace aktualizuje po internetu, takze
> jsem chtel minimalizovat mnozstvi prenasenych dat.
> Nicmene zkusim se podivat na ten AsPack, jak radi nekdo z vas.

AsPack je vice problematicky nez UPX.
A nenapadlo te pouzit nejaky kompresor (CAB, ZIP, 7Zip) a soubor
po preneseni rozbalit na klientovi ?

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.10.2005 12:35:17

From: <delphi(zv)unileasing(tec)cz>
> Hlavni duvod je, ze se aplikace aktualizuje po internetu, takze jsem chtel
> minimalizovat mnozstvi prenasenych dat.

Potom ji rozdelit do vice modulu. Nicmene pokud soubor pro distribuci
zkomprimujes tak se dostanes na cca 60% velikosti a to uz dnes stahnes i po
nouzovem pripojeni jako je GPRS. Pokud pouzijes runtime balicky tak bude sice
prvotni instalace relativne velka, ale aktualizace EXE souboru (ci dalsich
vlastnich balicku) uz bude podstatne mensi.

> Nicmene zkusim se podivat na ten AsPack, jak radi nekdo z vas.

Pokud se jedna o EXE compressor tak zcela zasadne nedoporucuji, ma jen same
nevyhody a kosmeticka mensi velikost souboru je zcela iluzorni.

Petr Vones

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] delphi(zv)unileasing(tec)cz - 18.10.2005 12:27:16

> [...]

>Takze pokud k tomu nemas nejaky vazny duvod, neni potreba se tim
>zabyvat, protoze windows si poradi s EXE souborem 20kb stejne jako 20MB..

Obnoveni zobrazeni aplikace

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 18.10.2005 09:47:05

Zdravim

Mam aplikaci v D6 ent., ktera se spousti pomoci scheduleru ve win po startu
PC pod admin uctem. Nasledne, kdyz se admin prihlasi na tu stanici, tak sice
v procesech je videt, ze aplikace bezi, ale nezobrazuje se ani ikona v
systemove liste ani okno aplikace. Jde nejak udelat, aby aplikace poznala,
ze se nekdo prihlasil (je platny desktop) a zobrazila svuj formular (ikonu v
systemove liste)???

F.

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2005 09:41:04

> [...]
bych mohl dat do DLL knihovny.

> - vyndat obrazky do samostatnych souboru

Pokud ti jde o zmenseni exe, treba aby byla snadnejsi (mensi soubor)
aktualizace, muzes prelozit "s balicky", ktere pak ovsem musis sirit spolu s
aplikaci. Prvotni instalace pak bude sice naopak mnohem rozsahlejsi, ale
vlastni exe se smrskne treba na 2MB. Muzes do jiste miry i ovlivnit, se
kterymi balicky se prelozi a ktere budou zakompilovany do exe. Pokud mas
jistotu, ze se nejaka cast tve aplikace nebude menit, muzes i vlastni
aplikaci rozdelit do vice balicku - to je ale podle mych zkusenosti iluze,
obvykle se meni vsechno ;).

Take existuji exe kompresory, ktere mohou zaroven znesnadnit hacknuti
programu, napr. AsPack.

MB

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 18.10.2005 09:33:04

Ahoj,

> Zasadni otazka zni: PROC TO CHCES DELAT?

[...]
> Takze pokud k tomu nemas nejaky vazny duvod, neni potreba se tim
> zabyvat, protoze windows si poradi s EXE souborem 20kb stejne
> jako 20MB.

Plati co pise TR nicmene:

Duvod bys mohl tehdy, pokud bys mel zapotrebi opravdu setrit
pameti a nastrkal to do DLLlek, ktere budes dynamicky nacitat
a uvolnovat dle potreby (napr. "moduly" apliakce). Jinak pokud
bys to nastrkal do DLLek a ty nacital staticky tak to udela v pameti
totez co jeden velky exe a este se ti zvetsi distribucni objem aplikace
pokud bys nepouzil balicky.

Jak zmensit velikost EXE souboru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.2005 09:17:02

> [...]

>Nepouzivam vlastni komponenty ani nemam zadnou velkou cast kodu,
>kterou bych mohl dat do DLL knihovny.
>
>- vyndat obrazky do samostatnych souboru

Balicky

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 18.10.2005 09:11:01

> Tak jsem si zkousel vytvorit, no nejak jsem na to prisel, ale nevim, jak
> ho pripojit do rojektu. Respektive, jak se dotazovat na tu funkci. V
> projektu jsem zaskrtl prelozeni s balicky, ale kdyz primo napisu tu
> jmeno te fce a parametry, tak to nejde. Pak jsem se docetl, ze je
> potreba pridat tam jeste do uses unitu toho balicku. Tak jsem to taky
> kousel, ale nic.

-unity museji byt v adresari, ktery je v library path
-das je do uses jako jakekoli jine unity
-v project options pridas balicek do seznamu balicku, pokud se odkazuje
balicek A na dalsi balicek B pak v A musi byt v requires balicku A. v
opacnem pripade se pouzite unity zakompiluji do exe ci balicku A, bez ohledu
na to ze jsou v B. Ovsem pozor, balicky A a B se nesmeji odkazovat na sebe
navzajem (cross reference).
-balicek musi byt zkompilovan, takze vznikly *.bpl a *dcp jsou je napr. v
\projects\bpl

MB

XML a XSD

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 18.10.2005 08:54:57

On Fri, 14 Oct 2005 09:47:22 +0200, <lelicek(zv)volny(tec)cz> wrote:

> Ahoj,
>
> vytvarim XML dokument dle XSD schematu a potreboval bych zjist
> "vlastnosti" elementu a atributu. Zejmena potrebuji znat minOccurs
> a maxOccurs elementu a use atributu. Existuje nejaka jednoducha
> cesta ?
>
> Pavel

skus toto: http://vlko.zilina.net/index.php?page=XSDParse

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

Balicky

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 23:04:03

Martin Burle napsal(a):

> [...]
>to tu zrejme jde, mohou obsahovat sdilene tridy a objekty pro exe a DLL:
>
>Novy balicek: File-New-Other-New-Package

[*] delphi(zv)unileasing(tec)cz - 17.10.2005 23:02:01

[...]

diky za rady,
Lubos Novy

Balicky

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 17.10.2005 21:27:48

> [...]

to tu zrejme jde, mohou obsahovat sdilene tridy a objekty pro exe a DLL:

Novy balicek: File-New-Other-New-Package

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 17:37:30

Zdravim,
mohl by mi prosim nekdo poradit, jak vytvorit balicek? Pan Lebeda mi to
doporucoval, ale vubec nevim, jak se s tim pracuje a jak se to vytvari.
Diky

Ukonceni aplikace

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 16:21:24

Pokud tu funkci v te knihovne( zavolam poprve, vs(echno je ok a funguje
to. Ale pokud chci aplikaci zavr(it, nebo znova zavolat tu funkci,
nefunguje.

Lebeda David napsal(a):

>Ma-li fungovat predavani jakychkoli potomku TObject mezi EXE a DLL,
>musi byt EXE i DLL prelozeny s balicky (a ty balicky s aplikaci
>samozrejme sirit). DLL bez balicku je jinak vlastne prakticky
>samostatna aplikace, kde jednotlive typy (TObject, TForm, TMemo
>atd.) se stejne jmenuji v EXE i v DLL, ale jde fakticky o odlisne typy. Cili
>bud balicky anebo to vymyslet tak, aby parametry funkci a procedur
>predavane mezi EXE a DLL byly "obycejnejsi" - nemajici puvod ve VCL
>apod.
>
>Podobne i parametr String je zdrojem potizi - lepe PChar nebo alespon
> [...]

Ukonceni aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2005 16:07:22

> [...]

apod.

Podobne i parametr String je zdrojem potizi - lepe PChar nebo alespon

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2005 15:29:15

Takz(e jsem zkous(el odkomentovat cele te(lo funkce. Kupodivu to
fungovalo. Ted( by asi stac(ilo pr(ijit na to, kde a proc( se to seka.
Jedna se o proceduru, coz( je vlastne( taky funkce, takz(e v tomhle
problem nevidim.

Deklarace je nasledujici:
procedure otevri(otevreno:String; nacitanisouboru:TMemo; tabulka:
TStringGrid);

volani provadim:
otevri(otevreno[aktivni], hlavni.Memo1, formular[aktivni].StringGrid1);

takhle to mam ve zdrojaku exic(ka.
procedure otevri(otevreno:String; nacitanisouboru:TMemo; tabulka:
TStringGrid);
external 'Project2.dll' name 'otevri'

Abych to tros(ku popsal. Takz(e funkce(procedura) otevira do okna se
stringridem soubor csv. Adresa k tomu souboru se pr(edava prvnim
parametrem. Ves(kere texty se nahraji do mema, odkud jsou potom
zpracovavany.

Kdyz( te(lo te funkce napis(u do unity exe souboru, vs(echno be(z(i a
neseka se, takz(e nevim, kde by mohl byt problem.