odesilani dotazu na net

[*] Pavel Volak <volakp(zv)chello(tec)cz> - 10.3.2005 13:35:27

Ahoj

mam fc do ktere generuju SQL na net. Probehne to asi 12x a pak mi server
vygeneruje chybove hlaseni. Myslim si, ze zahltim server.
Da se nejak nastavit prodleva v odesilani nebo zjistit pripravenost serveru?

Dik

function TForm1.OdeslatData(soubor, php: string): boolean;
var st: TMemoryStream;
is_ok: boolean;
begin
m_Obraz.Clear;
is_ok:= true;
st:=TMemoryStream.Create;
try
is_ok:= HTTPpostURL(www+ soubor, php, st);
st.Seek(0,soFromBeginning);
m_Obraz.Lines.LoadFromStream(st);
finally
st.Free;
end;
if is_ok = true then
begin
if Copy( m_Obraz.Lines[0], 0, 2) <> 'ok' then
is_ok:= Chyba('Chyba pri ulozeni na serveru. Kontaktujte
dodavatele.');
is_ok:= Chyba('Chyba pri prenosu nebo spatne URL.');
result:= is_ok;
end;

Ukazatel na konstruktor

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.3.2005 13:33:27

Tak radeji napis, co s tim potrebujes udelat.

Jakub Cermak napsal(a):
> Jasne ze by to slo udelat jinak, ale takhle je to pro me nejjednodussi.
> Me jde jen o to jestli to jde nebo ne.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Frekvence procesoru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 10.3.2005 13:23:26

Jakub Cermak wrote:

> Nechapu. Tak tam nastav nejaky tezky heslo typu .DomACi_Zvire781
> To ti tezko nekdo rozlouskne

To nemyslis vazne ze?

http://www.google.com/search?hl=en&q=clear+bios+password+software&btnG=Google+Search

treba
http://www.utilitygeek.com/details.php?fileid=82

Radek

Frekvence procesoru

> Nechapu. Tak tam nastav nejaky tezky heslo typu .DomACi_Zvire781
> To ti tezko nekdo rozlouskne

Rozlouskne to jumperem na MB. V tom pripade by byl treba poctivy visaci
zamek na case.

Unloadpackage a Modalni formulare

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.3.2005 13:13:25

Ahoj, resim takovy zahadny problem s balicky:

-v dynamicky nahravanem balicku jsou deklarovany ruzne formulare, ktere se
vytvareji
a) jako MDIchild, zaviraji a uvolnuji se podle potreby nebo pred zavrenim
hlavniho formulare
b) jako modalni, uvolnuji se hned po vykonani cinnosti
c) jako modalni, ale po skryti (provedeni showModal) se neuvolnuji,
zustavaji v jakemsi poolu (TList) a znovu se vyvolavaji podle potreby. Pred
ukoncenim aplikace jsou vsechny formulare z tohoto poolu uvolneny.

Vsechny formulare z dynamickeho balicku v initialization registruji svoji
tridu. Pred unload balicku provadim unregistermoduleclasses.

s c) je ten problem, ze jakmile je v poolu jakykoli formular, nepovede se
UnloadPackage, resp pri vlastnim ukonceni aplikace dojde k chybe. Problem se
tyka pouze formularu z dynamickych balicku, zadnych jinych, a nezalezi na
tom, co je to za formular, muze byt klidne uplne prazdny. Pokud
unloadpackage vynecham, aplikace se ukonci OK - pak ale podle memproofu
zustane neuvolnena nejaka pamet. Nesetkal se nekdo s necim podobnym?
Predem diky za pripadne info,

MB

Frekvence procesoru

[*] Jakub Cermak <cermiforum(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2005 13:09:24

delphi(zv)spst(tec)cz napsal(a):

> Heslo do BIOSU neni prekazkou.

> Windows XP, D7
>
> Predem dekuji Novacek.

Jakub Cermak
ICQ 159971304
http://cermi.wz(tec)cz

Ukazatel na konstruktor

[*] Jakub Cermak <cermiforum(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2005 13:01:23

Radim Kunz napsal(a):

> K cemu to potrebujes? Urcite by to slo jinak.
>
> Radim

Jakub Cermak
ICQ 159971304
http://cermi.wz(tec)cz

Proxy Authentication

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.3.2005 12:49:22

DD,

Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> wrote:
> Ahoj,
>
> prave jsem zjistil, ze ne kazda proxyna vraci kod 407 jako Proxy
> Athentication Requested. Napriklad Proxy+ vraci kod 500.
> Existuje i jina metoda jak zjistit, ze proxy server vyzaduje
> autentizaci?

na to musim reagovat: Proxy+ urcite pri pouziti chranene HTTP proxy
sluzby vraci '407 Proxy Authentication required' pokud klient
neposlal spravne jmeno/heslo.
Kod 500 signalizuje nejakou interni chybu ci chybu pri komunikaci se
vzdalenym serverem. podrobnosti by se mely objevit v ErrorLog.txt

Jiny zpusob nez vraceni 407 k informovani klienta, ze musi poslat na
proxy jmeno a heslo neexistuje...

Zdravi
Dalibor Toman

Proxy Authentication

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.3.2005 12:41:21

> prave jsem zjistil, ze ne kazda proxyna vraci kod 407 jako Proxy Athentication
> Requested. Napriklad Proxy+ vraci kod 500.
> Existuje i jina metoda jak zjistit, ze proxy server vyzaduje autentizaci?

No k tomu slouzi prave ten kod 407. Pokud nejaka proxy dava najevo
potrebu autorizace kodem 500, pak bude chyba v te proxy, ne?

Mimochodem, autorizacni udaje muzes zkusit poslat i kdyz si o ne
proxy nerekla. Bud je zbasti, nebo ti rekne ze jsou spatne.

chyba v unite httpd2.pas

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.3.2005 12:31:20

Pokud nekdo budete v Delphi/kylixu psat nejaky modul pro Apache, tak
si dejte pozor na funkci ap_get_module_config !

Tato funkce vznikla jako preklad C-ckoveho makra:

#define ap_get_module_config(v,m) \
(((void **)(v))[(m)->module_index])

A toto makro nejaky matlak v Borlandu prelozil jako:

function my_ap_get_module_config(const cv: Pap_conf_vector_t;
const m: Pmodule): Pointer;
begin
Result := Pointer(Integer(cv) + m^.module_index);
end;

...coz dela opravdu neco uplne jineho nez ma! Jednak ten matlak
prehledl ty hranate zavorky, takze k tomu nepristupuje jako k poli
pointeru, druhak prehledl Void**, tedy ze vysledek je pointer na
pointer a ne jen obycejny pointer!

Spravne zneni prekladu toho makra je:

Result := Pointer(Pointer(Integer(cv) + m^.module_index *
sizeof(pointer))^);

Zajimave je, ze tato chyba tam vydrzela od prvni verze v Delphi6 az
do dnesni D2005...

Proxy Authentication

[*] Suky <suky(zv)atlas(tec)cz> - 10.3.2005 12:21:19

[...]

Michal Soukup
http://hobitin.blogspot.com/ (Blog Bilba Pytlika z Kraje)

Zmena vlastnika u gdb databaze na FireBirdu

konference(zv)baudys.name wrote:
> DD, chci Vas poprosit, jestli nekdo netusite, jak zmenit vlastnika DB
> na FireBirdu. Resp. problem je v tom, ze potrebuji, aby mohli i
> jini, nez SYSDBA menit strukturu DB, Trigery atd.

Nejrychlejsi a nejjednodussi je vytvorit zalohu a databazi obnovit pod
uzivatelskym uctem pozadovaneho vlastnika.

IBPhoenix

Sluzba a net use

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 10.3.2005 12:07:18

Pokud je pocitac pripojen v domene,problem by mohl byt zde:
Sluzby se spousteji pred prihlasenim uzivatele a Ty pouzijes "net use" bez
definice uzivatele a hesla.viz help k net use.
V tomto pripade se pouzije ucet prave prihlaseneho uzivatele,ale v te chvili
neni nikdo prihlasen.Proto Ti to projde pri rucnim spusteni,ale ne pri
nabihani pocitace.Pouzij NET USE se zadanym userem a heslem.

JS

> a:=ShellExecute(0, 'open', 'net', ' use lpt1 \\localhost\hp', nil,
SW_HIDE);

Zmena vlastnika u gdb databaze na FireBirdu

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 10.3.2005 11:41:16

Ahoj,

> [...]
FireBirdu.
> Resp. problem je v tom, ze potrebuji, aby mohli i jini, nez SYSDBA menit

Zkus tohle, uz jsem to sem kdysi posilal, ale tak jeste jednou:
(Sice to funguje na zmenu, ale po mirne uprave to pujde i na pridani)

CREATE PROCEDURE CHANGE_OWNER (
OLD_OWNER VARCHAR(31),
NEW_OWNER VARCHAR(31))
AS
declare variable RDB$USER CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$PRIVILEGE CHAR(6) CHARACTER SET NONE;
declare variable RDB$GRANT_OPTION SMALLINT;
declare variable RDB$RELATION_NAME CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$FIELD_NAME CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$USER_TYPE SMALLINT;
declare variable RDB$OBJECT_TYPE SMALLINT;
begin
For
Select
RDB$USER, RDB$PRIVILEGE, RDB$GRANT_OPTION, RDB$RELATION_NAME,
RDB$FIELD_NAME, RDB$USER_TYPE, RDB$OBJECT_TYPE
from RDB$USER_PRIVILEGES
where
RDB$Grantor=:Old_Owner
into
:RDB$USER, :RDB$PRIVILEGE, :RDB$GRANT_OPTION, :RDB$RELATION_NAME,
:RDB$FIELD_NAME, :RDB$USER_TYPE, :RDB$OBJECT_TYPE do
begin
if (RDB$USER=Old_Owner) then
RDB$USER=New_Owner;
INSERT INTO RDB$USER_PRIVILEGES
(RDB$USER, RDB$GRANTOR, RDB$PRIVILEGE, RDB$GRANT_OPTION,
RDB$RELATION_NAME, RDB$FIELD_NAME, RDB$USER_TYPE, RDB$OBJECT_TYPE)
Values
(:RDB$USER, :New_Owner, :RDB$PRIVILEGE, :RDB$GRANT_OPTION,
:RDB$RELATION_NAME, :RDB$FIELD_NAME, :RDB$USER_TYPE, :RDB$OBJECT_TYPE);
end

update rdb$procedures a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

update rdb$relations a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

update rdb$roles a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

delete from rdb$user_privileges a
where
a.rdb$grantor=:Old_Owner;

ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Sluzba a net use

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.3.2005 11:39:15

Sula Milos wrote:

> a:=ShellExecute(0, 'open', 'net', ' use lpt1 \\localhost\hp', nil,

Napadlo me, ze by to mohlo byt tim, ze ShellExecute se importuje z
Shell32.dll a kdo vi,
jestli se da Shell pouzivat v dobe startovani sluzeb. Osobne bych pouzil
CreateProcess...

HTH, pf

Sluzba a net use

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 10.3.2005 11:29:14

Ahoj,
mam napsanou sluzbu v niz pod systemovym uctem mapuju lpt1 na USB
tiskarnu pomoci sdileni. Bohuzel kdyz se servisni aplikace spusti sama
(po spusteni pc) , je mapovani neuspesne. Kdyz ji pak restartuju rucne
vse je to ok:

procedure TService1.ServiceStart(Sender: TService; var Started:
Boolean);
var a,l:integer;
str:string;
begin
a:=ShellExecute(0, 'open', 'net', ' use lpt1 \\localhost\hp', nil,
SW_HIDE);
end;

muzete mi poradit cim to je ? Muze to byt tim ze se sluzba pusti drive
nez napr sluzba pro sdileni ??? Nebo je ShellExecute / net.exe nejak
blokovan pred prihlasenim ?

Milos

Zmena vlastnika u gdb databaze na FireBirdu

[*] konference(zv)baudys.name - 10.3.2005 11:21:14

DD,
chci Vas poprosit, jestli nekdo netusite, jak zmenit vlastnika DB na FireBirdu.
Resp. problem je v tom, ze potrebuji, aby mohli i jini, nez SYSDBA menit strukturu DB, Trigery atd.

Diky za kazdou radu

jirKa

Otravne hlasky ve Windows XP

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 10.3.2005 10:59:12

Navod, jak vypnout ohlaseni vlozeneho Cd, zip, usb apod.:
V registru
hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer
vytvorit DWORD pojmenovany NoDriveTypeAutorun (pozor na velka a mala
pismena) a priradit mu hodnotu 255.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Domaci adresar

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2005 10:43:11

>Hlavne dej pozor na to, ze cokoliv v tomto adresari vytvoris (predpokladam
>WINNT a NTFS) bude to mit defaultne nastavena prava pro skupinu USER JEN
>PRO CTENI.
>Takze musis vytvorit adresar a programove zmenit prava.
>Jinak Te administratori domen proklejou :)

dobra poznamka. Doplnujici otazka tedy zni - jak nastavit ty prava?>P.S. Uz se tady o tom mnohokrat debatovalo a stale nevim proc neexistuje v
>systemu jiz prednastavene misto (registr,adresar) kam by mohli READ/WRITE
>pristupovat i uzivatele skupiny USER.

no, neco hosi v MS nedomysleli... :-)

Domaci adresar

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 10.3.2005 10:35:10

On Behalf Of Jiri Cincura

> Podivej se na SHGetSpecialFolderLocation funkci a spol

Ahoj.
[...]

Ludek

P.S. Uz se tady o tom mnohokrat debatovalo a stale nevim proc neexistuje v
systemu jiz prednastavene misto (registr,adresar) kam by mohli READ/WRITE
pristupovat i uzivatele skupiny USER.

thread & synchronize

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 10.3.2005 10:35:10

Ahoj,
v tomhle pripade urcite. Ja tohle vetsinou delam obracene. Nevolam
zobrazeni z vlakna, ale mam v nem public promenou nebo jednoduchou
property, kterou ctu obcas z hlavbiho vlakna, treba v ontimer. Promenna
musi byt samozrejme jednoducha, tedy integer & spol.

Vaclav Sazima

Vlastimil Burian wrote:
> jen chci slyset jestli ma vubec
> smysl pouzivat synchronize i v tomhle pripade

> procedure TCountThread.Display32;
> begin
> FormHlavni.Stav.Progress := .....
> end;

Domaci adresar

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.3.2005 09:19:04

Tomas Rosa wrote (on Thursday, March 10, 2005 7:25 AM):
> [...]
> /pf/).

Podivej se na SHGetSpecialFolderLocation funkci a spol

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

Frekvence procesoru

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 10.3.2005 09:17:04

delphi(zv)spst(tec)cz wrote (on Thursday, March 10, 2005 8:51 AM):
> Dobry den.
> Mam nasledujici problem. Studenti nam neustale pretaktovavaji procesory.
> Heslo do BIOSU neni prekazkou.
> Je nejak mozne programove zjistit frekvenci procesoru na ktere ma bezet a
> frekvenci na ktere procesor zrovna bezi.
> Napada me druha moznost frekvenci na ktere ma procesor bezet si zjistim a
> nekam ulozim, ale jak zjistim aktualni frekvenci procesoru?

Ja bych teda zvolil spise tvrde sankce. Lepsi heslo do BIOSu a monitorovat kdo byl zalogovan pred posledni znamou zmenou.

Ale tady je par uzitecnych fci:

function cpuGetSpeed: WORD;

function cpuGetTick:int64;
Function cpuGetms( Tick:int64 ):dword;
Function cpuGetmks( Tick:int64 ):dword;
function cpucalcms(const Tick1,Tick2:int64 ):int64;
Function cpucalcmks(const Tick1,Tick2:int64 ):int64;

implementation

var inited:boolean=false;

function cpugettick:int64;
asm
dw 310Fh // rdtsc
End;

Function cpugetms( Tick:int64 ):dword;
begin
asm
dw 310Fh // rdtsc
sub eax, dword [Tick]
sbb edx, dword [Tick+4]
mov dword[Tick], eax
mov dword[Tick+4], edx
end;
if not inited then cpugetspeed;
result:=round(Tick*_1CPUFrequencyMS);
end;

[...]
result:=round(Tick*_1CPUFrequencyMKS);
end;

function cpucalcmks(const Tick1,Tick2:int64 ):int64; begin
if not inited then cpugetspeed;
result:=round(abs(Tick2-Tick1)*_1CPUFrequencyMKS);
end;

function cpucalcms(const Tick1,Tick2:int64 ):int64; begin
if not inited then cpugetspeed;
result:=round(abs(Tick2-Tick1)*_1CPUFrequencyMS);
end;

function CPUGetSpeed: WORD;
var _cpufreq: DWORD;
len:integer;
rh:HKEY;
i1,i2,t:int64;
pr:dword;
begin
if CPUFrequency <> 0 then begin
Result := CPUFrequency;
if regOpenKeyEx(HKEY_LOCAL_MACHINE,
'HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0',
0, KEY_READ, rh) = ERROR_SUCCESS
then begin
if RegQueryValueEx(rh,'~MHz', nil,(zv)pr, (zv)_cpufreq, (zv)len) = ERROR_SUCCESS then begin
Result := _cpufreq;
CPUFrequency := _cpufreq;
pr := GetThreadPriority(GetCurrentThread );
SetThreadPriority(GetCurrentThread,THREAD_PRIORITY_TIME_CRITICAL);
QueryPerformanceCounter( i1 );
t := cpugettick;
Sleep(SleepTime);
asm
dw 310Fh // rdtsc
sub eax, dword[t]
sbb edx, dword[t+4]
mov dword[t], eax
mov dword[t+4], edx
end;
QueryPerformanceCounter( i2 );
i2 := i2-i1;
QueryPerformanceFrequency( i1 );
i2 := i2*1000000 div i1;
Result := round(t/(i2));
CPUFrequency := Result;
SetThreadPriority(GetCurrentThread,pr);
end;
RegCloseKey( rh );
end;
_1CPUFrequencyMS := 0.001/CPUFrequency;
_1CPUFrequencyMKS := 1/CPUFrequency;
inited := true;

[...]

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2005 09:07:02

> [...]

> (otevrit, prehrat, zobrazit...atd)

> Jde nejakym zpusobem tato hlaseni ve WindowsXP vypnout?

Na to existuje napriklad TweakUI, ale nevim, zda ti splni vsechna
prani. Nicmene minimalne automaticke spousteni jednotek dokaze
zastavit

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

OT: Otravne hlasky ve Windows XP

[*] Robert <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 10.3.2005 08:54:59

Ahoj profici,

[...]

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.3.2005 08:50:58

[...]

[*] Igor Kapoun <igor.kapoun(zv)volny(tec)cz> - 10.3.2005 08:36:56

> Druha moznost je, jak psal uz nekdo jiny, posilat message pres
> PostMessage ci jiny podobny mechanismus, kdy thread neceka na to,
> az hlavni vlakno provede kresleni, ale jen mu da vedet a hned jede dal.

Nestacilo by vytvorit nejakou globalni promennou, do ktere by Thread
ukladal svuj stav a hlavni aplikace by to "cas od casu" precetla a
vykreslila?

Igor

thread & synchronize

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.3.2005 07:32:51

> pochopitelne muzu volani regulovat aby se nevolala tak casto ale kdyz to dam
> normalne bez synchronize funguje to taky ... jen chci slyset jestli ma vubec
> smysl pouzivat synchronize i v tomhle pripade kdy u niceho nehrozi nejaky
> vicenasobny pristup ...

Ahoj,

rozhodne pri vizualnich operacich nelze synchronize vynechat, tj. pokud
se bavime o tom, jestli tvou metodu volat se synchronize nebo bez nej,
tak rozhodne s nim. Dle mych zkusenosti to je tak, ze celkem casto
funguje oboji, ale bez synchronize nastane jednou za cas nevyhnutelne
okamzik, kdy se prepinani vlaken trefi nevhod a aplikace zatuhne. Jsou
to takove ty chyby, co se blbe hledaji - jednou za nekolik hodin/dni to
proste vytuhne a aplikace je na odstrel.

Druha moznost je, jak psal uz nekdo jiny, posilat message pres
PostMessage ci jiny podobny mechanismus, kdy thread neceka na to,
az hlavni vlakno provede kresleni, ale jen mu da vedet a hned jede dal.

David Lebeda

Domaci adresar

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.3.2005 07:24:50

Zdravim,

[...]

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 9.3.2005 23:58:16

Vlastimil Burian wrote (on Wednesday, March 09, 2005 11:52 PM):
> [...]
> koncipuju zvlast jako metody a volam pres synchronize - jenze ... cyklus
> je nekolikaminutovy a volani synchronize asi 10krat cyklus zpomaluje ...
> pochopitelne muzu volani regulovat aby se nevolala tak casto ale kdyz to
> dam normalne bez synchronize funguje to taky ... jen chci slyset jestli
> ma vubec smysl pouzivat synchronize i v tomhle pripade kdy u niceho
> nehrozi nejaky vicenasobny pristup ... nemam s vlakny zkusenosti takze
> jestli je ta kostra blbe klidne navrhnete neco jinyho ... (2) jinak se mi
> jaksi nepodarilo nadeklarovat metodu ktera se ma provest po ukonceni

Ja to resim tak, ze thread posila pres PostMessage zpravy oknu a to je obsluhuje a vyklesluje. Je to rychly a jednoduchy.

Na TThread.OnTerminate muzes povesit svoji proceduru.

[...]

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 9.3.2005 23:52:15

[...]

TCountThread = class(TThread)
procedure Execute; override;
procedure Display32;
procedure Display64;
end;

procedure TCountThread.Display32;
begin
FormHlavni.Stav.Progress := .....
end;

procedure TCountThread.Display64;
begin
FormHlavni.Stav.Progress := .....
end;

procedure TCountThread.Execute;
Synchronize(Display32);

Jak propojit adresar jako jednotku?

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 9.3.2005 21:14:04

On Behalf Of Jiri Virt
> jak pripojim adresar Winserveru jako jednotku, ale pod
> jinym uzivatelem,
> nez je prihlasen?
>
> jsem prihlasen jako uzivatel "A" a chci pripojit adresar z
> \\WinSERVER\Data
> jako jednotku D pod uzivatelem "B" a s jeho pravy.uzivatel
> "A" na tento
> adresar nema zadna prava.
>
> pres WNetConnection2 mi to nefunguje, pise mi to chybu 5
> access_denied.

Ahoj,
Pravdepodobne se jedna o NT domenu. V ni muzes byt ke kazdemu stroji
prihlasen pouze pod jednim uctem. Takze je nutne se prihlasit ne jako
\\WinSERVER\Data ale jako \\192.168.x.x\Data
Pak to pobezi, ovsem ten uzivatel se nesmi nikdy pokouset pristoupit pres
stejnou cestu (ovsem proc by to delal ze ?).
Stoprocentni reseni IMHO neexistuje.

Ludek

Nacteni vzdaleneho adresare

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 9.3.2005 20:34:02

Ahoj,
koukni na WNetAddConnection2

Petr Berek wrote:
> Zdravim,
> muj problem se tyka toho, jak v delphi nacist treba do listboxu nejake
> soubory z pocitace, ktery je na siti a ktery urcim.

Ukazatel na konstruktor

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 9.3.2005 19:51:58

From: "josef tichy" <josef.tich(zv)seznam(tec)cz>
> Predpokladam, ze situaci prechodu z win32 na .net resi i velke zahranicni
> softwarove firmy, kde se tim zabyva jiste spousta odborniku. Zajima mne

Predevsim je otazkou co si od toho v konkretnim pripade slibujete.

Petr Vones

TList.Free - mozna trochu OT

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 7.3.2005 10:07:20

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz>
> Cetl jsem mnoho dotazu na tema "moje aplikace zabira 1 GB RAM i kdyz nic
> nedela" a vse ma uvolneno. Ano, vyplyvaji z nepochopeni problemu.

Ten problem s TListem opravdu ukazuje typicky pripad kdy se nemusi resit:

- uvolnovani objektu
- ukladani typu ktere nejsou potomkem TObject

Predevsim ten druhy pripad je krasna ukazka vyhody jednotneho typoveho
systemu.

Petr Vones

Rozsahly projekt win32 .net

[*] josef tichy <josef.tich(zv)seznam(tec)cz> - 7.3.2005 09:27:16

Dobry den

[...]
Diky Josef Tichy

TList.Free - mozna trochu OT

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 7.3.2005 09:19:15

Jeste bych dodal, ze chovani metody Notify zavisi na tom, zda v constructoru
nastavis vlastnost OwnsObjects na true nebo false...

thx david

Zaokrouhleni na padesatnik

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 7.3.2005 09:03:14

V pripade pozadavku na zaokrouhlovani na konkretni misto muzes pouzit funkci
RoundTo (statisticke zaokrouhleni) nebo SimpleRoundTo (matematicke
zaokrouhleni). Jen pozor pri pouziti SimpleRoundTo - pro zaporna cisla vraci
spatne vysledky !!!

Hodnota cisla za desetinnou carkou

[*] Milos J. Hrach <delphi_konf(zv)post(tec)cz> - 7.3.2005 08:59:13

Vynasob cislo 100 preved na string a pres porovnani znaku
porovnavej. Neni to sice moc elegantni, ale ucinne to je

--
Milos J. Hrach, D6 profi, WinXP Home

Delphi7 + MS reporting services

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 7.3.2005 08:33:11

Ahoj vsichni

Protoze mi QR dodavany s D7 prinasi stale problemy, rad bych vyzkousel MS reporting services.

Obracim se na vas s prosbou, zda existuje nejaky popis, jak k teto sluzbe pristupovat z delphi.

Krome toho by me zajimalo, jestli si poradi s nasledujicim:
1. Nekdy potrebuju tisknout do formularu (slozenky, traktorovy papir format ruzny od A4 i A3) potrebuji tedy definovat format papiru a trefit se do kolonek.

2.Nektere sestavy bych chtel automaticky exportovat do pdf, nebo obrazku a ulozit je do databaze(uzivatel by do toho nemel zasahovat) a po nacteni z databaze opet vytisnout do predtisteneho formulare.

3. Moznost predat nektere tistene hodnoty z prostredi Delphi.

Da se to udelat a je to vhodne delat v tomto prostredi? Mam D7 a MS SQL 2000.

Rad bych se take zeptal, jestli jde prinutit QR z D7 aby to s tisknu primo z prohlizece, bylo stejne, jako kdyz sestavu ulozim do souboru, nactu ji a vytisknu. Nebo zda pro verze , splnuje vyse uvedene body s pouzitim .pdf formatu
Jaromir Cermak

TList.Free - mozna trochu OT

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 7.3.2005 08:17:10

> [...]

> o co jednoduchsie je to v .NET, kde sa o taketo zalezitosti
> (s vynimkou unmanaged resources) programator vobec
Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ
I+AQw-O: 46903453, DI+AQw- CZ46903453
Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

SQL - datetime

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 7.3.2005 03:12:47

jedna se o MySQL a pristup pres PHP ... nevim jestli sem to ve 3 rano spatne
napsal ale nejak to nefunguje ... necham to na zitrek

SELECT MAX(polozka) FROM tabulka

Slavek

PS: Bez uvedeni SQL serveru je opravdu tezke ti pomoci.
PS2: Pozor na prechod zimni - letni cas, tj. tvuj vypocet bude fungovat
pouze
pokud budes mit cas v UTC.

> nemuzu rict ze bych s SQL delal nejak casto ... resim zrejme
> trivialni
> problem ale nejak "to nejde" ... mam tabulku v niz kazdy
> zaznam ma sve pole
> typu DATETIME ... (1) nedari se mi napsat dotaz ktery mi
> vyplivne nejvetsi z
> nich ... tedy nejnovejsi polozku ... potrebuju totiz zjistit
> jestli je
> casovy rozdil mezi touto polozkou a NOW() vetsi nez 1 minuta
> ... diky za

SQL - datetime

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 7.3.2005 01:36:38

> [...]

> jestli je
> casovy rozdil mezi touto polozkou a NOW() vetsi nez 1 minuta

SQL - datetime

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 7.3.2005 00:48:32

[...]
pomoc ... sedim nad tim uz pres hodinu ...

Porovnavani retezcu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.3.2005 21:46:20

John Bricklayer wrote (on Sunday, March 06, 2005 9:30 PM):
> delky). To by musela byt chytra rutina, ktera vi co dela a to zabere dost

Coz chytra, ale rychla.

[...]

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 6.3.2005 21:30:14

> [...]
>vratila i offset a onen rozdil bude to ok).

Podle prikladu by bylo nejjednodussi porovnat delky a vyjde ti totez :-)
Pri shodnych delkach retezcu porovnavat byty retezcu a pri max. poctu rozdilu opustit smycku. :-)

Tvuj priklad je moc nepresny, protoze kdyz ti bude chybet pismenko automaticky ti vyjde
neshodny cely zbytek retezce(pokud neporovnas delky). To by musela byt chytra rutina,
ktera vi co dela a to zabere dost casu a prostoru .... (mozne definice chyb retezcu a jejich
analyza jako je treba kontrola cestiny - podobnost slov atd.)

Porovnavani retezcu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.3.2005 20:50:11

[...]

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 6.3.2005 18:34:02

o co jednoduchsie je to v .NET, kde sa o taketo zalezitosti
(s vynimkou unmanaged resources) programator vobec
nemusi zaujimat.

Erik

Zjisteni rychlosti FTP prenosu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.3.2005 16:51:55

> nevite prosim vas nekdo jak v Delphi zjistim rychlost prenosu pri
> downloadu pres FTP?

No to zalezi co pouzivas na ten FTP prenos... na takto obecnou otazku ti
tezko nekdo odpovi.

Napriklad Indy nebo Synapse umoznuje monitorovat prenasene mnozstvi
dat... z toho uz tu rychlost dokazes dostat, vcetne kresleni ruznych
progressbaru, atd.

TList.Free - mozna trochu OT

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 6.3.2005 16:05:52

Jan Sebelik wrote (on Sunday, March 06, 2005 3:50 PM):

No tak to jsem to pekne zmotal. Koukal jsem na neco jineho. :-(
Omlouvam se za mini-hoax.

> [...]

> pro vsechny polozky Delete, Delete vola Notify a Notify je v
> TObjectList prekryto tak, ze uvolni objekt.

Pravda, koukal jsi lepe.
Ja jsem tam jen tak "mrknul".

> Mnohem lepsi a cistsi je prekryt metodu Clear, ta je virtualni
> a stejne se vola v TList.Destroy.

Souhlas, to je cistsi..
Navic to uvolni objekty nejen pri Free, ale prave i pri tom Clear.
To je rozumne.
Ja jsem do toho sel jen tak narychlo, ci rekneme "strelba od boku".

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)

TList.Free - mozna trochu OT

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 6.3.2005 15:29:49