zaloha MySQL DB

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2005 10:08:44

Tohle mi snad bude stacit. Dekuji.

{likeapear}

Jiri Matejka napsal(a):
> Ja na to pouzivam mysqldump, neni to sice buhvijak komfortni, ale umi to
> zalohovat DB na jiny stroj (kde bezi MySQL), nebo do textaku v podobe SQL
> insertu, pro moje potreby celkem dostacujici. Pracuju s MySQL 4.0.x, ted uz
> je snad i 5.0, treba je tam neco lepsiho.
>
> Jirka Matejka

zaloha MySQL DB

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2005 09:16:39

> [...]
> insertu, pro moje potreby celkem dostacujici. Pracuju s MySQL 4.0.x, ted uz
> je snad i 5.0, treba je tam neco lepsiho.

Tak se omlouvam za ten predesly email, popletl jsem si konferenci. :)

Milan

zaloha MySQL DB

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2005 09:14:38

> [...]
> insertu, pro moje potreby celkem dostacujici. Pracuju s MySQL 4.0.x, ted uz
> je snad i 5.0, treba je tam neco lepsiho.

Ahoj, pokud vam to pomuze kdysi jsem si napsal tento skript. Vyhodou je uchovani x poslednich zaloh a take fakt, ze pokud se zaloha z nejakeho duvodu nezdari, starsi se neprepisi. Muzete se si tam jeste dodelat treba poslani vysledku na email.

Milan

#!/usr/bin/perl

my $path = "c:\\";
my $filename = $path.&getbackupname(time());

# uchovavat starsich starsich zaloh
my $oldercnt = 2;

sub getbackupname()
{
my($timestamp) = (zv)_;
my($day,$month,$year) = (localtime($timestamp))[3,4,5];

return sprintf "backup-%02d.%02d.%d.sql",$day,$month,1900+$year;
}

sub mysqldump()
{
my($host,$db,$user,$pass) = (zv)_;
my $params = "-v --opt --databases $db --host=$host --user $user";

if ($pass ne undef) { $params .= " --password=$pass"; }

my($command) = "c:\\phpdev\\mysql\\bin\\mysqldump $params > $filename";

return system($command);
}

if (&mysqldump("localhost","databaze","user","pass") == 0)
{
print "Export sucessfull.\n";

foreach $soubor (glob($path."backup-??.??.????.sql"))
{
(zv)fileinfo = stat($soubor);
$soubory{$soubor} = $fileinfo[9];
}

print "Delete older backups...\n";

my $count = 0;
foreach $soubor (sort {$soubory{$a}<=>$soubory{$b}} keys %soubory)
{
if ($count < $oldercnt)
{
unlink($soubor);
print "-- $soubor => $soubory{$soubor}\n";
}
$count++;
print "Export error (unfinished file deleted).\n";
unlink($filename);
}

DLL a record

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.10.2005 08:54:36

Ah tak... Omlouvam se za mateni - zil jsem v klamne predstave a pod vlivem
WinAPI, kde se to resi prave takto... No nic... Pouceni pro priste...

zaloha MySQL DB

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 10.10.2005 08:50:36

From: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>

> neviete nahodou ako sa pocita 16-bitovy redundantny kod zalozeny na
> polynome
> x16+x12+x5+1 s radenim od najvyznemnejsieho po najmenej vyznamny bit ?
>
> pouziva sa pri generovani FUVI co je textovy subor z katastra je to ako
> kontrolna polozka na konci riadku pocita sa z udajov riadku
>
> ;721/2;2280;2280;2291;;2;281;;2;;1;;33063;

Zkus tohle:

function CRC_Z (P:Pointer; n:Integer):word;
type pBytes=^Bytes;
Bytes=array[1..32768]of Byte;
var i:Integer; a:word;
begin
result:=0;
for i:=1 to n do begin
a := Pbytes(P)^[i] xor ( result shr 8 );
result := (result shl 8) xor a;
result := result xor ( a shl 12 );
result := result xor ( a shl 5 );
a := a shr 4;
result := result xor a;
a := a shl 5;
result := result xor a;
result := result xor ( a shl 7 );
// Form1.log('result:=%.4x',[result]);

Pokud to je ono a trapila by te rychlost, je k dispozici ekvivalentni kod
kde je primy vypocet nahrazen vyhledavanim hodnot z tabulky:

function CRC16(P:Pointer; n:Integer):word;
type pBytes=^Bytes;
Bytes=array[1..32768]of Byte;
const T:array[0..255] of word = (
$0000, $1021, $2042, $3063, $4084, $50a5, $60c6, $70e7,
$8108, $9129, $a14a, $b16b, $c18c, $d1ad, $e1ce, $f1ef,
$1231, $0210, $3273, $2252, $52b5, $4294, $72f7, $62d6,
$9339, $8318, $b37b, $a35a, $d3bd, $c39c, $f3ff, $e3de,
$2462, $3443, $0420, $1401, $64e6, $74c7, $44a4, $5485,
$a56a, $b54b, $8528, $9509, $e5ee, $f5cf, $c5ac, $d58d,
$3653, $2672, $1611, $0630, $76d7, $66f6, $5695, $46b4,
$b75b, $a77a, $9719, $8738, $f7df, $e7fe, $d79d, $c7bc,
$48c4, $58e5, $6886, $78a7, $0840, $1861, $2802, $3823,
$c9cc, $d9ed, $e98e, $f9af, $8948, $9969, $a90a, $b92b,
$5af5, $4ad4, $7ab7, $6a96, $1a71, $0a50, $3a33, $2a12,
$dbfd, $cbdc, $fbbf, $eb9e, $9b79, $8b58, $bb3b, $ab1a,
$6ca6, $7c87, $4ce4, $5cc5, $2c22, $3c03, $0c60, $1c41,
$edae, $fd8f, $cdec, $ddcd, $ad2a, $bd0b, $8d68, $9d49,
$7e97, $6eb6, $5ed5, $4ef4, $3e13, $2e32, $1e51, $0e70,
$ff9f, $efbe, $dfdd, $cffc, $bf1b, $af3a, $9f59, $8f78,
$9188, $81a9, $b1ca, $a1eb, $d10c, $c12d, $f14e, $e16f,
$1080, $00a1, $30c2, $20e3, $5004, $4025, $7046, $6067,
$83b9, $9398, $a3fb, $b3da, $c33d, $d31c, $e37f, $f35e,
$02b1, $1290, $22f3, $32d2, $4235, $5214, $6277, $7256,
$b5ea, $a5cb, $95a8, $8589, $f56e, $e54f, $d52c, $c50d,
$34e2, $24c3, $14a0, $0481, $7466, $6447, $5424, $4405,
$a7db, $b7fa, $8799, $97b8, $e75f, $f77e, $c71d, $d73c,
$26d3, $36f2, $0691, $16b0, $6657, $7676, $4615, $5634,
$d94c, $c96d, $f90e, $e92f, $99c8, $89e9, $b98a, $a9ab,
$5844, $4865, $7806, $6827, $18c0, $08e1, $3882, $28a3,
$cb7d, $db5c, $eb3f, $fb1e, $8bf9, $9bd8, $abbb, $bb9a,
$4a75, $5a54, $6a37, $7a16, $0af1, $1ad0, $2ab3, $3a92,
$fd2e, $ed0f, $dd6c, $cd4d, $bdaa, $ad8b, $9de8, $8dc9,
$7c26, $6c07, $5c64, $4c45, $3ca2, $2c83, $1ce0, $0cc1,
$ef1f, $ff3e, $cf5d, $df7c, $af9b, $bfba, $8fd9, $9ff8,
$6e17, $7e36, $4e55, $5e74, $2e93, $3eb2, $0ed1, $1ef0);
var i:Integer;
begin
result:=0;
for i:=1 to n do result:=T[((result shr 8) xor pBytes(P)^[i]) and $ff] xor
((result shl 8) and $FFFF);
// Form1.log('result:=%.4x',[result]);
end;

Vysledek je v obou pripadech stejny, CRC16 (12,5,1) podle CCITT

Jarda

kontrolny kod

> [...]

return crc;
}

> To je tzv. CRC16-CCITT. Google ti urcite najde hafo implementaci pro
Delphi.

interbase X firebild

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 6.10.2005 10:39:20

> Na jednom PC bezi jeden program, ktery vyuziva InterBase a druhy s
> FireBild. Ten program s firebidl nefunguje.
> Muze byt problem mit na jednom PC interbase i Firebidl?

Ano muze, ale FB musi byt ve verzi 1.5. a vyssi. V FB 1.5. je misto
gds32.dll knihovna fbclient.dll, takze program vyuzivajici FireBird musi s
timto pocitat, dale je bude asi potreba provozovat FB na jinem portu, nez je
standardni 3050. Nemam s tim praktickou zkusenost, ale v knize Pavla Cisare
InterBase/Firebird je to vse popsano. Pokud pracujete s IB nebo FB, tuto
knihu mohu jen doporucit!

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Poradi tlacitek na dialogu/formu

6.10.2005 Vaclav Halik:
> [...]

> preme co je spravne. Ve vetsine SW je v dialogu
> poradi asi takoveto:

> OK | Storno | Pouzit | Napoveda

> a je to zarovnano na pravou stranu. Bohuzel ne
> ve vsech SW to tak je. Kolega asi spravne
> poznamenava, ze sou lidi na to nauceni a je lepe
> jim to takto predhodit. Ovsem v mem SW mam
> vetsinu dialogu/formu jenom s OK. Pak mi ale
> prijde blby dat u dvou dialogu tlacitko Storno
> tam kde je u ostatnich OK (Prave proto ze
> ty ostatni tam maj jenom to OK).

> Jak toto resite vy ? Neni definovan nejaky
> standardni postup jak designovat takoveto

Pokud je to dialog, kde muzu neco nastavovat, melo by tam byt
minimalne OK-Storno
Pokud je to slozitejsi dialog, kde chci umoznit uzivateli okamzite
videt zmeny a pokracovat v nastavovani, budou tam tlacitka
OK-Storno-Pouzit
Pokud je to dialog, kde uzivatel nemuze nic ovlivnit a jen dostane
informaci, bude tam pouze tlacitko OK
Pokud je to dialog, ktery se zobrazi pri nejake dele trvajici akci a
napr. zobrazuje prubeh, bude tam jen tlacitko Storno (preruseni akce)

kontrolny kod

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 6.10.2005 10:23:18

mato wrote:
> [...]
> vyznamny bit ?

To je tzv. CRC16-CCITT. Google ti urcite najde hafo implementaci pro Delphi.

pf

Poradi tlacitek na dialogu/formu

[*] Vaclav Halik <spravasd(zv)suz.cvut(tec)cz> - 6.10.2005 10:17:17

Zdravim,

[...]

Vaclav Halik

interbase X firebild

[*] Kacka software <kackasw(zv)kackasw(tec)cz> - 6.10.2005 10:13:17

[...]

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 5.10.2005 18:40:12

> while not Terminated do
> if ComPort.CharReady
> then
> begin
> Znak:= Ord(ComPort.GetChar);
> PrijataPolozka.ZapisDoBufferu(Znak);
> PostMessage(dlgHlavniAplikace.Handle, WM_DATA, 0, 0);
> Sleep(0);
> end
> else Sleep(10);

> data chodi porad a v ohromnych mnozstvich
> a prijmovy automat se k Sleep(10) vubec nedostane.

Chyba je v tom, ze ty znaky vytahujes po jednom. Protoze pre
defaultnim nastaveni FIFO hlasi UART, ze mu neco prislo, az kdyz ma v
bufferu 8 (nebo 12?) znaku, resp. kdyz po prijmu prvniho znaku
uplynula doba potrebna na prijem 8 znaku. Takze namisto cteni znaku
pomoci GetChar nacti nejakym ReadStringem (a odevzdej hlavnimu vlaknu)
vsech 8 znaku najednou.

Mimochodem, vubec nemusis delat extra vlakno, ta komponenta urcite ma
udalost OnDataReceived, kde muzes prijate znaky zpracovavat v hlavnim
vlaknu. Kdyz ji nema, pouzij jinou komponentu, napr. AsyncFree.

Pri rychlosti portu 9600 Bd se tvuj program o tom, ze prisel 1 byte,
dozvi asi s 1/100 s zpozdenim. Zkratit se to da zmensenim FiFo v
nastaveni vlastnosti portu. Zmena se projevi az po restartu windows.
Nevim ani, jak fifo nastavit programove, natoz bez restartu windows.

TVirtualStringTree a inkrementalni hledani

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.10.2005 17:32:07

Zdenek Brejsa wrote:

> pouzivam TVirtualStringTree s cca 1000 zakladnich vetvi (pod root) a
> kazda se deli na dalsi - cca 20 nodu. Pri inkrementalnim hledani,
> pokud se uzivatel uklepne a musi se tedy prohledat cely strom, to
> dost vadi - musi dlouho cekat. Da se nejak prerusit probihajici
> hledani ?

Jeste me pri ryti zahonu napadla jedna vec: jak plnis ten strom daty?

Mas v dobe spusteni inkrementalniho hledani potrebna data v pameti
a nebo uzly postupne inicializujes a data si odnekud dotahujes?

Me totiz neprijde 20000 uzlu zase tak moc, aby to trvalo neunosne dlouho:
Ja jsem si tady zkousel v nasi aplikaci hledani pres 10000 polozek
a pomalu nestacim ani zastavit vcas stopky, tj. ten cas je nekde kolem
3/4 sekundy, jsou-li data ve stromu.

Takze IMHO bezny BFU u desktopu by se nemel stavet na hlavu ani pri
dvojnasobnem mnozstvi polozek.

Takze mozna by pomohla optimalizace cteni dat do stromu.

pf

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 5.10.2005 16:50:04

Pepa D. wrote:

> Tvoje hypotezy jsou spravne ale muj problem je v tom, ze data chodi
> porad a v ohromnych mnozstvich a prijmovy automat se k Sleep(10)
> vubec nedostane. Proto jsem potreboval napad jak snizit tu 100% zatez.

No prijimat po znaku je ponekud nestastne reseni - dneska snad uz v zadnem
PC neexistuje UART, ktery by nemel buffer alespon na 16 znaku.

Neznam ty komponenty, ale jestli neumoznuji nejaky normalni zpusob
obsluhy prijimace, tak bych je zahodil.

***

Jeste nez tak ucinis, tak bys mohl treba zkusit te smycce snizit overhead
(je-li to z pohledu logiky aplikace mozne - ja myslim, ze jo):

while not Terminated do
begin
BufPtr := Buffer;
while ComPort.CharReady do
begin
BufPtr^ := ComPort.GetChar;
inc(BufPtr);
end;
Lng := Buf-Buffer;
if Lng>0 then
begin
PrijataPolozka.ZapisDoBufferu(Buffert,Lng);
PostMessage(dlgHlavniAplikace.Handle, WM_DATA, 0, 0);
end;
if not ComPort.CharRead then
sleep(...);
etc...

Jinak bych se samozrejme podival bud po komponentach, ktere umoznuji
prijimat data po blocich a cekaji na ne pomoci WaitForMultipleObjects()
a nebo, je-li komunikace hlavni funkci aplikace, tak bych preferoval napsat
to cele pomoci overlapped I/O primo pres API, aby zmizely takove ty
prasarny se sleep.

HPH, pf

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 5.10.2005 16:06:01

Tvoje hypotezy jsou spravne ale muj problem je v tom, ze data chodi porad a
v ohromnych mnozstvich a prijmovy automat se k Sleep(10) vubec nedostane.
Proto jsem potreboval napad jak snizit tu 100% zatez.
Pepa

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>

> pokud uz nastane udalost FD_READ tak se stejne musi zavolat vzdy
> recv(), takze je nesmysl nejak pokoutne zjistovat zda jsou nebo nejsou
> nejaka data k precteni.
> A puvodni tazatel nepouziva non-blocking sockety... Ani bych mu to
> nedporucoval dokud si nebude jist, ze umi zachazet s defaultnim
> blokovacim modem...

Po ranu jsou ptaci rozespali a zblbli, ruce jsou rychlejsi nez hlava a
nasinec si vsimne az potom, co to odpalil..

Jinak - praxe (roky pomerne husteho UDP provozu, WinNT/2000/XP) mi veli, ze
MA smysl obcas nakouknout (kdyz nic dlouho neprislo, obvykle datagramy jen
prsi) a while AnyData do ..., protoze FD_READ zmizi nekde v propadlisti
dejin nebo stoji frontu na brambory, proste datagram bez notifikace je tam
(by woko jeden za par hodin, vyjimecne i nekolik pohromade) a vcil mudruj.
Hlavne se nicemu nedivit... JPi

DLL a MemProof

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.10.2005 13:23:45

Ahoj,

napsal jsem DLL, ktera exportuje dve funkce. Ty funkce dostanou jako
parametry hodnoty typu integer nebo PChar a vraci jeden integer.
Knihovna v poradku funguje a dela to, co ma.

Zkusil jsem ji ale cvicne spustit v Memproofu a nestacim se divit. Po
jejim uvolneni pomoci FreeLibrary zustane v Memproofu pres 300
erroru. Vesmes typu "Pokus o uvolneni neexistujiciho resource",
SysAllocStrLen apod.

Ze by DLL vadilo pouzivani ansistringu, i kdyz se zadny ansistring
nepredava mimo DLL? Dle Memproofu rovnez zbyde par set
neuvolnenych SysStringu.

Netusite nekdo, kde by mohl byt problem? Je snad uvnitr DLL
zakazano pouzivat ansistringy?

David Lebeda

TVirtualStringTree a inkrementalni hledani

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 5.10.2005 13:19:44

> [...]

mam, ale zakaznikovy se vic libi, kdyz muze rovnou psat.
Takze jedine to vlakno, ale to nevim jak na to ... nema to nekdo uz
Prosim, poslete alespon podrobnejsi nastin, jak bych to mel udelat ...

moc diky predem

Brejsa

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Pepa D. <slozka2005(zv)volny(tec)cz> - 5.10.2005 12:25:39

From: "Cizek Milan" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

end;

a to cely spoustet jen na notifikaci FD_READ co se nastavi ve WSAAsyncSelect

ADO RefreshCache

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 4.10.2005 21:58:22

Ahoj

Este stale riesim citanie z tabulky po inserte. Na internete som nasiel

uses
{...}
ADODB,
JRO_TLB;

var
JE: JetEngine;
Connection: TADOConnection;

begin
JE = JetEngine.Create;
{ ... }
end;

procedure ReadFromDatabase;
begin
JE.RefreshCache(Connection.ConnectionObject);
{ ... }
end;

V Delphi 2005 mi uvedeny kod nefunguje. Skusil som aj toto

JE:= CoJetEngine.Create();
JE.RefreshCache(ADOConnection);

[Error] Main.pas(1026): E2010 Incompatible types: '_Connection' and
'TADOConnection'

alebo

JE:= CoJetEngine.Create();
JE.RefreshCache(ADOConnection.ConnectionObject);

[Error] Main.pas(1026): E2010 Incompatible types: 'ADODB_TLB._Connection'
and 'ADOInt._Connection'

Kde robim chybu ? Dakujem za pomoc. Delphi 2005 SP3 Architect, Win XP SP2,
ADO (dbGo)

Ing Keder Vladimir

WinSock.recv

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 4.10.2005 21:20:18

[...]

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT: BDN News - October 2005 - DeXter and the Deve

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.10.2005 19:08:05

Mozna by to mohlo nekoho zajimat:

BDN News - October 2005 - DeXter and the Developer Conference(s) 2005
click on the hyperlink at the end of this message.

35 days until USA Borland Developer Conference 2005!
----------
San Francisco Hilton Hotel
San Francisco California
November 8-10, 2005

http://www.borland.com/devcon

USA Developer Conference 2005 is the first place where you will get
technical training on DeXter and the only public place where you
can actually test drive the product in the computer lab.

There are lots of DexTer technical sessions at this years developer.
Sessions are included for both Win32 and .NET. You will also be
able to meet the members of the team building DeXter, which is the
code name for the next version of Delphi, C++Builder, and C#Builder.

DeXter technical and tutorial sessions at the 2005 Developer Conference
----------

Listed below are just some of the many sessions devoted to new capabilities
in Borland Delphi.

1102 - What's New in Delphi - Allen Bauer, Borland
2016 - Delphi Overview - Anders Ohlsson, Borland
2018 - Application Lifecycle Management for Delphi - John Kaster, Borland
2020 - Introduction to ECO - Malcolm Groves, Borland
2146 - ADO.NET: BDP 2.5 - Ramesh Theivendran, Borland
2158 - Building Distributed Database Applications in .NET - Ramesh
Theivendran, Borland
2160 - Using Together in Delphi - John Kaster, Borland
2166 - ECO: Basic Concepts - Malcolm Groves, Borland
3016 - Reading Tea Leaves: The Fine Art of Debugging - Danny Thorpe, Borland
3018 - Applying ECO to ASP.NET - Malcolm Groves, Borland
3104 - What's New in the Delphi Compiler - Danny Thorpe, Borland
3132 - Delphi Productivity Features for ASP.NET Developers, Jim Tierney
and Steve Trefethen, Borland
3180 - What's New in ECO III - Malcolm Groves, Borland
4104 - WinForm User Interface and the Delphi ECO Framework - Fredrik
Haglund, Borland
4112 - Building Scalable ECO Applications - Fredrik Haglund, Borland
9100 - Integrating Help with Borland Products - Stuart Norton, Borland

The current list of Delphi technical, tutorial, and birds-of-a-feather
can be found at
http://info.borland.com/conf2005/tracks/product/borlanddelphi.html

Recent DeXter BDN articles and events
----------

Borland Delphi Update - September 2005
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33303,00.html

BDNradio: DeXter and the Delphi Roadmap
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33346,00.html

QualityCentral reports fixed in DeXter
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33338,00.html

CNET News.com: Interview with Scott Arnold
http://bdn.borland.com/article/0,1410,33342,00.html

Recent DeXter blog posts
----------

Delphi Roadmap 2005 - 2006 - blog entry by Danny Thorpe
http://blogs.borland.com/dcc/archive/2005/09/27/21361.aspx

DeXter - VCL components are now "recreate tolerant" - blog entry by
Allen Bauer
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2005/09/30/21517.aspx

The rumors are true...FastMM - blog entry by Allen Bauer
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2005/09/28/21433.aspx

ASP.NET features in Dexter (the next release of Delphi) - blog entry by
Steve Trefethen
http://blogs.borland.com/stevet/archive/2005/09/27/21343.aspx

EKON 9 Opening Keynote - DeXter preview and roadmap - blog entry by David I
http://blogs.borland.com/davidi/archive/2005/09/27/21339.aspx

Passionate producers = passionate consumers - blog entry by Allen Bauer
http://blogs.borland.com/abauer/archive/2005/09/29/21481.aspx

Delphi Quality: Where are we now? - blog entry by Steve Trefethen
http://blogs.borland.com/stevet/archive/2005/09/29/21488.aspx

Borland Conferences around the world
----------

Software is the core technology transforming the world in which we live. At
upcoming Borland conferences around the world, you will learn technical
tips,
tricks, techniques, API(s) and more needed to maximize the way you develo
software and shape the world.

Borland Developer Conference US
November 8-10
San Francisco, California
http://www.borland.com/devcon

Borland Conference Brazil
November 17-19
Sao Paolo, Brazil
http://info.borland.com.br/borcon/

Borland Developer Conference Europe
November 29-30
Amsterdam, The Netherlands
http://www.borconeurope.com/

Borland Developer Conference France
December 14-15
Paris, France
http://www.borland.fr/news/events/index.html

LEGAL NOTICES
----------
Legal notices covering this email message, software documents, files and
information are available at
http://www.borland.com/company/legal_notices.html

Borland Privacy Policy (effective date: August 31, 2004)
http://www.borland.com/company/privacy.html

--
Bc. Jiri Cincura
http://www.ID3renamer.com/
http://www.x2develop.com/
ICQ: 314711544 | Yahoo!: x2develop
http://photo.cincura.net/

Jak odchytit click nebo doubleclick v dobe navrhu?

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 4.10.2005 14:43:46

Nevi nekdo alespon kde zacit? Odkaz na nejaky web ci priklad?

Firebird a cteni BLOB

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.10.2005 13:27:40

Josef SIP dne 4 Oct 2005 v 13:21:

> Ahoj, poli je tam vice tohle byl jen priklad,
> bohuzel to AsString s Firebirdem nefunguje, v accesu mi to tak
> fungovalo. Uz jsem pouzil .SaveToFile

Hm, 100% si jisty nejsem, ale rekl bych, ze pri pouzitiu tIbQuery nebo tIbDataSet funguje to
AsString i tady; mam IBX, tu posledni verzi, ktera chodila pod Delphi 5.

KR.

Firebird a cteni BLOB

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 4.10.2005 13:21:40

Ahoj, poli je tam vice tohle byl jen priklad,
bohuzel to AsString s Firebirdem nefunguje, v accesu mi to tak fungovalo.
Uz jsem pouzil .SaveToFile

diky Vsem Jozka

|ve vetsine pripadu krom BLOB pole bude uzitecne mit na te tabulce i nejake
|klicove pole.

|Lze AsString nebo FieldByName().SaveToStream...
|
|Karel Rys

FB a vetvenie selectu

> From: hlas [mailto:hlas(zv)inmail.sk]
>
> stale mi to nejde, nemoze byt problem ze je potrebne mat fb 1.5?

Mas pravdu, CASE je az ve FB v 1.5.
V nizsi verzi ti pomuze jen ulozenka.

Jak nacist cookies?

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 4.10.2005 12:29:36

Tohle by melo stacit.

Potrebuju pri spusteni aplikace zjistit, jestli urcity server tam ma
zapsano v cookies. Je to jenom pro kontrolu, aby mohl pripadne program
upozornit uzivatele

Vecer se na podivam. Diky

Radek Cervinka napsal(a):

> a potrebujes to jednorazove, nebo opakovane, tj.
> jestli to bude program na opakovane zpracovani, nebo ti to staci prave
> ted zjistit?
>
> http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-16312-Firefox-Cookies-etc.html
>
> \Documents and Settings\<profile name>\Application
> Data\Mozilla\Profiles\<profile name>\<something>.slt\cookies.txt
>
> resp. u mne na mozille to tak je, firefox nemam
>

> spousta rozsitreni (napr. WebDeveloper to umi zobrazit, myslim ze i
> samotny firefox taky).
>
> staci? resp. na co to potrebujes?
>
> Radek

FB a vetvenie selectu

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 4.10.2005 12:23:35

stale mi to nejde, nemoze byt problem ze je potrebne mat fb 1.5?
nie je ten case mozny iba v ramci selectu v ulozenej procedure?

FB a vetvenie selectu

[*] delphinpp(zv)atlas(tec)cz - 4.10.2005 12:09:34

hlas wrote:

>v jednom sql e-booku co pouzivam je priklad na select case:
>
>select case rank
> when 'general' then 'gen'
> when 'major' then 'maj'
> else 'x'
>end.
>last_name
>from officers

toto by nemalo robit problem :
select case
when rank = 'general' then 'gen'
when rank = 'major' then 'maj'
else 'x'
end as last_name
from officers

M.

Firebird 1.5 - uzivatel s pravy na spravu uctu

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 4.10.2005 11:53:33

Ahoj,

existuje nejaka finta/zpusob, jak vytvorit
uzivatelsky ucet, ktery bude mit prava
na pridavani/modifikaci/mazani uzivatelskych uctu
na serveru ?

Potreboval bych se vyhnout tomu, abych se musel
prihlasovat jako SYSDBA, abych mohl spravovat uzivatele.
Neco jako vyrobit si vlastniho SYSDBA, ale pokud mozno
bez zasahu do security.fdb. (Protoze pokud dobre patram
tak do teto FB 2.0 jiz nebude umoznovat zasahovat.)

Tzn. jen jednou se prihlasit jako SYSDBA, vyrobit
si sveho "superuzivatele" a pak si spravu uctu delat s nim.

Jedna se o FB 1.5. S pozdravem a dikem

FB a vetvenie selectu

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 4.10.2005 11:21:31

potreboval by som nad FB napisat taky select ktory by mi vracal 0 alebo pocet dni za urcitych podmienok.
a teda by som potreboval ten select nejako vetvit. snazim sa pouzivat prikaz CASE ale moc sa mi nedari.
asi mam zlu syntax. nemozte niekto sem hodit priklad selectu nad FB s pouzitim case prikazu?
pripadne je mozne este nejako inak vetvit select?

konkretne mam tento problem:
potrebujem dostat nasledovny vypis:

jozo 0
fero 14
jano 15
milan 0

teda vypis ludi a za tym hodnotu. ta hodnota sa ziska z datumoveho pola, ktore sa nachadza v tabulke tiez.
ak mesiac a rok v poli datum sa rovnaju napr. 06.2005 tak tam bude ta hodnota a je to den z toho datumoveho pola.
ak datum v poli sa nerovna 06.2005 ta tam bude 0.

[...]

ale ak sa snazim spravit anlogicky pripad u mna tak mi to nad ibexpertom hlasi chybu uz pri klucovom slove when...

dik za kazdy napad

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup - VYRE

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 4.10.2005 09:57:25

Tak to funguje, diky MM:

TRadiobutton(rgrStitky.controls[0]).TabStop := false;

rgsStitky je ta komponenta TRadioGroup a index je od nuly pro jednotlive
RadioButony.

Firebird a cteni BLOB

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.10.2005 08:43:17

Josef SIP dne 3 Oct 2005 v 22:06:

> Ahoj, asi hloupy dotaz ale nemuzu na to prijit.
> Mam tabulku ktera obsahuje Blob pole, Firebid 1.5 D6
> Jak ho zapsat jsem uz v archivu nasel:
>
> IBQueryTmp.SQL.Clear;
> IBQueryTmp.SQL.Add('INSERT INTO TABULKA');
> IBQueryTmp.SQL.Add('(OBR) VALUES (:OBR)');

Ahoj,

> [...]

> ulozit se ulozi ale jak ho prectu?
> Normalne pouzivam IBSQL.fieldByName().As...

Lze AsString nebo FieldByName().SaveToStream...

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 4.10.2005 06:25:06

> ulozit se ulozi ale jak ho prectu?
> Normalne pouzivam IBSQL.fieldByName().As...

Zkus tedy IBSQL.fieldByName().SaveToFile, nebo
IBSQL.fieldByName().SaveToStream.

MB

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 22:58:32

> [...]

TRadioButton(RadioGroup.Controls[I]).TabStop := False;
end;

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 3.10.2005 22:42:31

mam konferenci o delphi jenom na cteni, proto odpovidam bokem
resil jsem podobny problem - potreboval jsem jednotlive TRadioButtony
disejblovat

s uspechem jsem pouzil nasledujici konstrukci:

M.M.> -----Original Message-----

Firebird a cteni BLOB

[*] Josef SIP <conf(zv)sipj(tec)net> - 3.10.2005 22:06:28

[...]

IBQueryTmp.Params[0].DataType := ftBLOB;
IBQueryTmp.Params[0].Value := Null;
IBQueryTmp.Params[0].LoadFromFile(TvojeCestaKobrazku,ftBlob);
if not(IBQueryTmp.Prepared) then IBQueryTmp.Prepare;
IBQueryTmp.ExecSQL;

ulozit se ulozi ale jak ho prectu?
Normalne pouzivam IBSQL.fieldByName().As...

Dik Josef

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 21:00:23

> s odstupem sem si s tim ted zacal hrat a zjistil jsem ze na Tab se na
> radiobuttony ci radiogroupy dostaneme pri TabStop=False pouze pokud je
> nejaky radiobutton Checked, u RG nastaven ItemIndex > -1 ... pokud zadny
> neni oznacen tak je vse v poradku

mozne dalsi reseni - stale nic moc pritazlive ale uz se alespon neustale
neprochazi zpravy

LastEditExit: Boolean;
RBMouseOn: Boolean;

{$R *.dfm}

RBMouseOn := False;
LastEditExit := False;
end;

procedure TForm1.RadioButton1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
begin
RBMouseOn := True;
end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X, Y:
Integer);
begin
RBMouseOn := False;
end;

procedure TForm1.Edit2Exit(Sender: TObject);
begin
LastEditExit := True;
end;

procedure TForm1.RadioButton1Enter(Sender: TObject);
begin
if LastEditExit and not RBMouseOn then begin
FirstEdit.SetFocus;
LastEditExit := False;
RBMouseOn := False;

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 20:18:20

> [...]
> 7.1) jiz neobjevil ale i pri novem zkompilovani toho starsiho projektu to
> proste porad dela popsanou neplechu, takze to reseni tam porad mam jak sem
> popsal ... ale je to betalne nesikovne kdyz program ladim (to centralni
> prochazeni zprav kvuli te pitomosti)

s odstupem sem si s tim ted zacal hrat a zjistil jsem ze na Tab se na
radiobuttony ci radiogroupy dostaneme pri TabStop=False pouze pokud je
nejaky radiobutton Checked, u RG nastaven ItemIndex > -1 ... pokud zadny
neni oznacen tak je vse v poradku

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 3.10.2005 19:58:18

U komponenty TRadioGroup nemuzu nastavovat vlastnosti jednotlivych
TRadioButonu.

F.

PS: pouzivam D6 prof.

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 19:36:11

> [...]

prochazeni zprav kvuli te pitomosti)

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 19:18:09

> [...]

s neposlusnymi RadioButtony - chovani je prakticky stejne - mam tam nejake
dva radiobuttony a par editacnich poli ... u obou RB mam nastaveno TabStop
na False ale kdyz v poslednim Editu hodim Tab tak se stejne nastavi kurzor
na prvni RadioButton coz je samozrejme nejaka chyba VCL nikoli "nase". Jak
to resit? Ja jsem v zoufalstvi kdy jiz vazne padly vse me napady jak to
obejit pouzil nasledujici... funguje to - byt se mi to absolutne nelibi.
Uvitam jine reseni pokud se s tim nekdo popral lepe nez ja.

komponenta TAppEvents (nemusis ji pouzit, muzes nastavit obsluznou proceduru
rucne..)

procedure TFormVypocty.AppEventsMessage(var Msg: tagMSG; var Handled:
Boolean);
// odchytava vsechny zpravy -> kontrolujeme tu "pravou"
begin
if (Msg.message = WM_KEYDOWN) and
(Msg.wParam = 9){Tab} and EditX.Focused
then SelectNext(ActiveControl, True, True); // nastavime se na dalsi
prvek (prizpusobis dle sveho)
end;

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Bc. Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 3.10.2005 18:58:07

Frantisek Mlcoch wrote:
> [...]
> parametru neuplatni a klavesa Tab na nich porad funguje.
>
> Ma nekdo napad co s tim?

A ty RadioButtony maji taky TabStop na false?

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.10.2005 16:39:57

> [...]

> metode Execute
> pomoci smycky while not Terminated do ...., priorita je tpNormal.

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 3.10.2005 16:33:57

Ahoj,
smycka while not Terminated do vytizi CPU na 100%. Lze tomu zabranit
tak, ze se do smycky vlozi sleep (x). Lepe vsak je pouzit funkci
WaitCommEvent, i kdyz je to slozitejsi.

Vaclav Sazima

smycka

Pepa D. wrote:

> [...]
>
> Pepa

problematicke chovani TabStop u TRadioGroup

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 3.10.2005 15:15:51

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.10.2005 14:33:47

1. Lepsi design programu (je mnoc narocny)
2. rychlejsi CPU
3. Pomalejsi komunikace

Obvykle je problem s tim, ze funkce jsou navrzeny na prijem mnoha znaku
a prace s jednim znakem je znacne neefektivni.

> [...]
> dojde k vytizeni procesoru na 100% (mereno spravcem uloh ve
> W2k). Jakym zpusobem lze docilit snizeni tohoto zatizeni?

Vlakno a zatizeni CPU

[*] Jirka <jw-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2005 14:01:45

Ahoj,
je dobry do tej smycky dat Sleep(0).

Jirka

Pepa D. napsal(a):
> [...]
>
> Muj problem je v tom, ze pokud vlakno zacne prijimat znaky, dojde k vytizeni procesoru na 100% (mereno spravcem uloh ve W2k). Jakym zpusobem lze docilit snizeni tohoto zatizeni?
>
> Pepa

Jak odchytit click nebo doubleclick v dobe navrhu?

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 3.10.2005 11:19:34

Jak odchytit click nebo doubleclick v dobe navrhu na komponentach odvozenych TCustomTreeView a TCustomPanel nebo obecne i na jinych komponentach? Tj. jakmile zmacknu prave tlacitko na komponente otevre se mi kontextove menu, ale ja bych potreboval treba na doubleclick neco provest. Odkud zacit? Myslel jsem, ze od WndProc, ale ta se mi provadi napr. kdyz davam komponentu na formular, ale ne kdyz na ni zmacknu tlacitko.

Delete v snapshot transakci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.10.2005 12:38:25

Ahoj,

rad bych se zeptal na jednu vec ohledne FB 1.0.

Je tabulka, do ktere se skoro nepretrzite insertuji nova data.

V programu je cyklus, ktery jednou za cca 3 minuty selectem precte
veskera data z te tabulky, zpracuje je a smaze. Neboli dela select a
pak delete v jedna transakci snapshot.

Moje otazka zni - kdyz udelam delete from tabulka bez jakychkoli
podminek, smazou se opravdu jen zaznamy, ktere byly viditelne pri
zahajeni transakce, nebo se smazou i data, ktera byla insertovana az v
prubehu te transakce (a ktera tudiz transakce v zadenm selectu
nemohla videt)?

Plan vyvoje Delphi do roku 2007

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 9.10.2005 12:19:59

Ja spis uvazuju o jine veci. D2007 jdou do prodeje a zaroven s tim
vrha Microsoft do placu NET 2.0. Tak se ptam, jestli neni lepsi si
cekani zpestrit Microsoft Visual Developer Express (ci jak se to
presne obchodne jmenuje)... a proc u toho
rovnou nezustat? Me osobne docela zklamalo, ze D2007 nebude
podporovat NET 2.0, protoze jsem se tesil na ASP.NET 2.0
a ted jsem nucen premyslet nad jinou alternativou.

Proc Borland porad vymysli kockopsa? Jako jsem nechtel spojit
D1 s D3, jako jsem nepotreboval kompatibilitu Kylix - Delphi,
obavam se, ze tech co potrebuji takovou vec je IMHO pomalu a mam pocit,
ze to s sebou nese problem nabalujici se snehove koule.

From: "MaReK Penguin Olsavsky"

> nedari se mi vyladit prenos dat z polozky, ktera je memo (je z jvcl) do
> Sinea komponenty. Komponenty jsou bez databaze a plnene z metod
> onSetData a onGetData. Sinea mame verze 5 (I,1,6,40,20 ... Toto je je v
> pts souboru, jako verze). Potrebuji jeden prvek naplnit polozkou z memo,
> aby si sam zalamal radky, ale jeho velikost at je pevna.

Obsahy datovych polozek se plni pomoci property ObsahyPolozek, treba takto:
Sestava.ObsahyPolozek[18-1] := memo1.Lines.Text;

Verze X.40.20 (leto 2002) a starsi verze neumoznovaly viceradkovy text a
promennou vysku u vsech prvku, ale pouze u datovych prvku napojenych na
databazove polozky typu memo. V pripade programoveho plneni dat bylo nutne
definovat take udalost OnGetDataType a tam urcit, ze tato polozka je memo:
case Index of
18-1: DataType := ftsMemo;
else
DataType := ftsString;
end;
U novejsich verzi X.41.0 (Sinea 2003 a dale) jiz toto omezeni neni a
promenne vysky mohou nabyvat vsechny typy prvku.

> V pts souboru
> mam toto: T,4,18,530,106,330,59,Arial,8,0,0,32,0,1,"",0,0,0 (vic jsem
> toho z dokumentace nevycetl) a ted nevim, kaj do toho dostat data

> Sest1.Parametry.Add(memo1.Lines.Text); //parametr 18
> nefunguje. Vidim jen prvni radek.

Toto neni datovy prvek, ale parametr sestavy. Tento prvek se neobsluhuje
udalostmi OnGetData a OnStepData. Predpoklada se, ze parametr sestavy je
konstantni pro celou sestavu, ze se nemeni na kazdem radku sestavy.

Za urcitych okolnosti je mozne menit obsah parametru i behem generovani
sestavy, ale rozhodne to nedoporucuji jeko standardni reseni.
V kazdem pripade ale plati vyse uvedene omezeni. Parametry viceradkove s
promennou vyskou lze pouzit az od verze X.41, tedy Sinea 2003.

> Je nejaky zpusob, ktery toto dela a ktery proste, pro same oci, nevidim?

Ano, i pro stare verze generatoru sestav Sinea existuje reseni:
- pro promenne datove prvky pouzivat v sestave k tomu urcene objekty, tedy
datove prvky
- oznacit, ze vybrane datove prvky jsou typu memo

Vaclav Krmela

Kylix 3 - OpenSSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.10.2005 09:07:38

> V jednom projekte, ktory som dostal sa pouziva:
>
> Kylix 3 Pro
> Indy 9.10
> OpenSSL
>
> Problem je, ze pokial zakaznici pouzivali OpenSSL 0.9.6 tak vsetko
> bolo uplne v pohode, ale od cias ako zacali update serveri poskytovat
> update OpenSSL na verziu 0.9.7, tak zacali zakaznici vyvolavat, ze
> napojenie na server funguje az na druhy pokus. Uz potom az do
> ukoncenia programu komunikacia funguje uplne v pohode.

Pozor, v Indy se NEPOUZIVA OpenSSL! Oni totiz pouzivaji jimi
modifikovanou verzi OpenSSL, ktera se dost nestatne jmenuje uplne
stejne jako standardni OpenSSL knihovna. Takze se dost spatne
rozlisuje standardni OpenSSl od IndyOpenSSL. Slusne receno, jsou to
cunata! (Zvlast kdyz si uvedomime, ze vsechny ty jejich modifikace
jsou zcela zbytecne... to co tema modifikacema resi, jde resit i se
standardni OpenSSL knihovnou.)

Ta modifikace se projevuje tak, ze si tam pridali nektere dalsi
funkce. Tyto pridane funkce jsou u Win32 verze zakompilovane primo do
OpenSSL knihoven. V pripade Linuxu ty pridane funkce resi dalsi
knihovna s nazvem libindy_ssl.so.

A tady bude schovan patrne tvuj problem. Ta knihovna libindy_ssl.so
musi odpovidat potrebne OpenSSL verzi. Takze kdyz upgradujes OpenSSL,
musis take upgradovat libindy_ssl.so na verzi, ktera byla vytvorena
pro tebou pouzitou verzi OpenSSL. Je dost mozne, ze ta knihovna bude
trosku jina pro OpenSSL verzi 0.9.6 a 0.9.7...

A pochopitelne si neodpustim rejpnuti... kdybys misto Indy pouzival
Synapsi, ktera pouziva standardni OpenSSL, mohl bys uz dneska vesele
pouzivat i OpenSSL 0.9.8 bez sebemensich problemu. ;-)

Sinea a memo

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 9.10.2005 08:17:10

Dobry den,
[...]
aby si sam zalamal radky, ale jeho velikost at je pevna. V pts souboru
Dekuji za pomoc...
MaReK Olsavsky

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

Jak zpracovat soubor mdb

Otazka
> Jakym zpusobem lze v delphi cist a pracovat s souborem z MS
> Access (pripona mdb).

Odpoved
> Ja kdysi kdesi sehnal komponenty KADAO, po nainstalovani jsou k
> dispozici nove databazove komponenty (v podstate stejne jako
> zakladni ale pro mdb),

Omlouvam se, ale asi nerozumim ani otazce, ani odpovedi, ktera na tuto otazku prisla.

Preci v Delphi jsou uz davno ADO komponenty.
Pro MS Access se v nastaveni ADOConnection pouzije Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider a vsechno funguje krasne pekne.

Spolehlivost a vykonnost ADO komponent se odviji od spolehlivosti a vykonnosti OleDb Provideru, ktery pro danou databazi pouzijeme. V pripade Microsoftu (Access MSSQL) je to zcela v pohode, jine komponenty bych nepouzil. Pro Oracle jsem zaslechl problemy s rychlosti, ale nevim, jestli to neni minulost. Vim o problemech s OleDb providerem pro InterBase, ale nevim, jestli to neni minulost.

= tel. 493 792 931, 776 347 735, 493 792 569
====================================

Jak zpracovat soubor mdb

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2005 22:41:40

>Jakym zpusobem lze v delphi cist a pracovat s souborem z MS Access (pripona
>mdb).
>
>Diky za radu

Ja kdysi kdesi sehnal komponenty KADAO, po nainstalovani jsou k dispozici nove databazove komponenty (v podstate stejne jako zakladni ale pro mdb), ktere jsou propojeny se zakladnimi. Nebo jinak, s mdb potom pracujes uplne stejne jako s ostatnimi databazemi, akorat se nastavi jen cesta k souboru s mdb. A mam pocit ze byly free :-).

ha dokonce je jeste mam, ale odkud :-( .... ale jsou free ;-)

neco z readme

DESCRIPTTION
------------
KADao is a native DAO component for Delphi/CBuilder
It is the first freeware component to completly access all databases
supported by Microsoft DAO (Data Access Objects) including mdb, xls, dbf etc..
BDE is not required. Microsoft(r) DAO(tm) must be Installed in order component to run.
Support for Microsoft(r) Access'xx-Access'97 and Microsoft(r) Access'2000-2002
Features:
1. Create, Repair, Compact, Encrypt Access'97 and Access'2000 MDB files
2. Create tables, add indexes, and fields to existing tables and so on.
3. Work as a Table an Query Component supporting both Queries and QueryDefs
4. Compatible with all data aware controls
5. Master/Detail support
6. Locate, Lookup support
7. Find_First, Find_Next, Find_Last, Find_Prior
8. Seek_Nearest, Seek_NearestEx

KADao is a set of components to use with Microsoft(r) DAO(tm) Engine
KADao is FREE for commercial and non-commercial use i.e it is absolutely free!
It is tested with Delphi 3,4,5,6.

LONG LIVE THE FREE SOURCE!

Kylix 3 - OpenSSL

[*] Roland Turcan <konf(zv)rotursoft.sk> - 8.10.2005 22:39:14

Hello All!

[...]

Zatial to riesime tak, ze sme umiestnili kniznice OpenSSLky verzie
0.9.6m do adresara programu, ale uz niektori zvedavci sa pytali, ze
preco program pouziva stare kniznice.

Nemate niekto skusenost s tymto hlupym problemom?

http://exekutor.rotursoft.sk

Export do Excelu Delphi7/Interbase7.1

[*] Kilchevskyy Anton <anton.kilchevskyy(zv)arbes(tec)com> - 8.10.2005 18:28:32

Zdravim.

No pri cpani dat do excelu se mi podarilo vyloudit chybu OLE error
800A03EC.
Potiz byla v tom, ze do bunky jsem se snazil nacpat retezec zacinajici
znaky "=<". Excel rovnitko na prvnim miste chape jako zacatek formule,
pro korektni zobrazovani znaku "=" a "-" se pred ne musi vlozit
apostrof: "'=", "'-".

Jestli to s tim nema neco spolecnyho...
> [...]

> of memory.

Problem take muze byt v pouzitych databazovych komponentach.

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.10.2005 16:41:57

> [...]
> program Out of memory.

Problem take muze byt v pouzitych databazovych komponentach.

[*] Rostislav Lekes <rlekes(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.2005 16:41:32

Na to se nespolehej, starsi verze Excelu maji max 9999 radku ... tady si
neodpustim poucku, kterou jsem nekde pochytil: Co ma vic nez 100 radku,
nepatri do Excelu :).

Martin Pisarik wrote:

>Max pocet radku je 65535
>Max pocet sloupcu je 255

Export do Excelu Delphi7/Interbase7.1

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2005 16:27:06

> [...]
> strance..presnou hodnotu ti nereknu ale kdysi jsem to nekde vystrachal v
> nejakem popisu formatu xls:-D ci komponentach.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 8.10.2005 16:18:39

To ano, ale to prekroceni limitu radku rozhodne neskonci chybou Out of
memory.

ales pavel napsal(a):
> [...]
> reporty:-D
> mozna by se to dalo resit dalsi zalozkou...

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Export do Excelu Delphi7/Interbase7.1

[*] ales pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 8.10.2005 16:04:11

> [...]
reporty:-D
mozna by se to dalo resit dalsi zalozkou...

Jak pouzit jen nektere defaultni hodnoty f-ce/proc

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 8.10.2005 14:29:37

Obavam se ze ani omylem. Kdyby tak slo zadat aspon XY(cWord,'X'),
proste abych si nemusel pamatovat ani tu osmicku, ale dotahnout
si tu hodnotu z definice proc. :)

Ale to bysme chteli asi moc :)

Jak pouzit jen nektere defaultni hodnoty f-ce/proc

[*] Jaroslav Pivonka <jpivonka(zv)centrum(tec)cz> - 8.10.2005 14:21:11

Existuji jazyky, kde to jde (namatkou T-SQL, dve carky vedle sebe), ale
Packal mezi ne nepatri.
Chce to myslet pri navrhu tak, aby se parametry menily zleva doprava od
velmi promenlivych po vicemene konstantni a pokud se zrovna ten prvni trefi
do defaultu, nezbyva nez ho napsat.
Zdar. Jarda

> [...]
> hodnotu, ale to znamenalo vsechny predchozi hodnoty opsat...
> Lze to nejakym operatorem vyresit, aby byla pouzita defaultni hodnota aniz
> bych ji musel zadavat?
>
> Pr.:
> procedure XY(const A: Word = 8; const B: Char = 'C'; const C: boolean =
> false);
>
> potom nekde v kodu volam proceduru XY a chci zmenit hodnotu parametru B te
> procedury a ostatni necht zustanou defaultni...
> XY(??, 'X');

Jak pouzit jen nektere defaultni hodnoty f-ce/proc

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 8.10.2005 13:50:42

Urcite to nejde.

Ing. Jiri SOKOL napsal(a):
> [...]

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

QuickReport - tlac riadkov v inej farbe

[*] Vakonic Pavol <vakonic(zv)tyory.sk> - 8.10.2005 13:42:14

Dakujem, to je ono.

procedure TZakazkyPrint.QRBand2BeforePrint(Sender: TQRCustomBand;
var PrintBand: Boolean);
begin
If PolQuery.FieldByName('CISLO_POLOZKY').AsInteger<0 Then
QRDBText6.Font.Color:=clRed
Else
QRDBText6.Font.Color:=clBlack;
end;