Hodnota cisla za desetinnou carkou

No myslim si, ze chces neco neni !
Desetinny rozvoj neodpovida dvojkovemu napr. 0.2

Pavel

Od: "Fait" <develop(zv)lmss(tec)cz>

--
Levnejsi internet v pracovni dny jiz od 18:00 hod.
Surfujte s VOLNY!

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 5.3.2005 16:29:50

> Nema tedy smysl vsude bezhlave prosazovat .NET reseni, byt je vyvoj v Delphi
> z hlediska vyvojare mnohdy umornejsi a predevsim mene zajimavy. Jde spis o
... ak sa bavime o aplikaciach na zakazku (kde zakaznik buzeruje s kazdou blbostou)
pokial vsak nejde o pracu na zakazku, resp. pre jeden kontretny ucel tak aj taky
vyvoj v delphi je velakrat zaujimavy a nenamahavy :) ... napr. ak skutocne programujes
tak ti je uplne jedno (na 90%) v com, ci je to (C, Java, C#, C-- (toto vela ludi nepozna,
ale v case DOSu to bola pecka :)),...), cize ak nerobis len DB aplikacie a kliken/trochen
veci ... a vtedy si rad, ti poviem, ze mozes spravit nechutny balast(plne bezpecny) s pointermi :)
a niektorych ludi proste este zaujima aj rychlost ktora v niektorych pripadoch sa neda
zrovnat s objektami :( (grafika, CAD, 3D ...)

> moznost si vybirat takove zakazky, kde je prave prilezitost se technologicky
> nekam dale posunout a neustrnout v roli jakehosi "udrzbare" s nastrojem ktery
> uz ma svoji nehynouci slavu za sebou. Jenze ne vzdy je k tomu prilezitost a
... jasne Delphi chciplo ale este sa s nim daju vytvorit pekne kusky programu, alebo cast
projektu (napr. taky MySQL Query Browser ;) )

> proto je asi nesmyslne se prebijet argumenty o tom co je lepsi bez zvazeni
> konkretni situace vyvojare a zakaznika.
presne tak! ty co robia na zakazku maju jasnu vyhodu v tom, ze mozu robit naozaj
napr. v najnovsich technologiach a pouzivat ich, ved presadenie si uz nejakych tych
poziadaviek je len ceresnicka na torte ... na druhej strane sa tazko dostane k zakaznikovy,
ktory je na pomyselnej ciare upgradu a pozera trosku do buducnosti (ma napr. Win98 stare masiny,
a chce upgrade, ale nechce upgradovat hned lebo caka napr. na longhorn .. . a pod. v takychto
pripadoch maju navrh riesenia ktore su schopne pracovat na sucasnom HW aj na buducom ...)

palo

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 5.3.2005 16:13:49

>Mam tedy delat aplikaci dvojmo tak, aby chodila i na krapech? Mam na takovou
>politiku vubec penize?

obavam se ze na tuto otazku si musis odpovedet sam. Takze snad jen par
doplnujicich otazek:

- co vyuzivas ve sve aplikaci takoveho ze to nebezi na win9x?
- lze to ozelit, aniz by to bylo na ukor aplikace?
- kolik tvych zakazniku ma prave ony win9x?
- je pro ne jina alternativa - existuje konkurecni aplikace, nebo jsou
vicemene zavisli na tom, jestli to udelas ci ne?
- pokud jsou zavisli - tedy neni rekneme jina alternativa, pouze nejake
odvarky - jak velky je trh?

a pak si zhodnot sam, jestli to je, ci neni pro tebe zajimave. Pokud bych
si odpovedel ja u sve aplikace co nyni delam, pak je odpoved ze omezeni pro
win98,me je minimalni (tedy nepouzivam nic co by tam nemelo chodit),
ostatni aplikace nejsou - resp. jsou jen jako slaby odvarek, ci naopak
velke kolosy, trh je pomerne siroky. Takze pro me je to rozhodne dobra
varianta na zvazeni.

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 5.3.2005 16:05:48

>Ono je to asi i o moznostech vyberu na cem si vyvojar/firma muze dovolit
>pracovat a jake zakazky odmitnout, protoze jsou z technologickeho hlediska
>nezajimave a neperspektivni. O tom ze je z tohoto pohledu Delphi (a potazmo
>cele Win32) mrtve neni pochyb, ale stale je plno zakazniku (predevsim jejich
>hw vybaveni) nebo oblasti kde v soucasnosti a nejblizsi budoucnosti davaji
>Win32 aplikace psane v Delphi (typicky GUI aplikace) z pohledu uzivatele
>zkratka lepsi vysledky.

No, to je podle me jadr problemu. Ja bych taky chtel delat aplikace v .NET,
pouzivat napojeni na nejmodernejsi HW, ale to chci ja. A pokud vim, nase
profese, potazmo obecne omchod, neni moc o tom, co chci ja, ale co chce
zakaznik. A pokud je kupa zakazniku kteri chteji aplikace pro sve pocitace
a sve OS a ja jim je muzu nabidnout, tak proc to neudelat. Mas pravdu -
nejsem tak velky a silny hrac, abych si rekl - ja na vas kaslu, nejste pro
me dost zajimavi.

> [...]
>proto je asi nesmyslne se prebijet argumenty o tom co je lepsi bez zvazeni

Za udrzbare se nepovazuji. Delam aplikace ktere zaplnuji tu diru mezi temi
"good, great, IN,..." v .NET a mezi temi "out-of-date" v DOS. Nastesti ta
dira je, a jeste chvili bude a proto jsem spokojenej.

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.3.2005 14:15:40

Tak nejak. :) Ponekud mi soucasna situace pripomina drivejsi spor mezi
souborovymi a SQL databazemi. Jeste si vybavuju, jak zastanci souborovych
databazi argumentovali stylem "delem na mouchu" atp. Jiste, je par drobnych
oblasti, kde je souborova databaze vyhodnejsi nez SQL. To vsak nemeni nic na
veci, ze u zakaznika, ktery provozuje sitovou aplikaci a/nebo kde data jsou
aspon trochu dulezita, nasadim bez jakychkoliv debat a ustupku SQL. Nema
snad uzivatel jeste ani dnes dostatecne HW vybaveni? Nevadi, nejednam s nim,
jeho problem. :) Ale souborovou db nasadim napriklad na trial verze s
prislusnym upozornenim, co vsechno uzivatel riskuje a jaka jsou omezeni
provozu.

Zkratka, programovat tak, aby to svizne behalo i na srotu - za cenu meho
zblazneni z ruznych poruch - me uz davno nebavi. :)

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.3.2005 13:03:35

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]

nastroji ktere produkuji idealni aplikace pro tento segment (a nechat si to

Petr Vones

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.3.2005 12:45:34

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]

proto je asi nesmyslne se prebijet argumenty o tom co je lepsi bez zvazeni

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 5.3.2005 12:25:32

Fait wrote (on Saturday, March 05, 2005 11:47 AM):

> To je presne to o co jde......nepotrebuji vedet jestli HODNOTA za
> desetinnou carkou je 0.06999 nebo jestli to je 0.07, ale to ze na 2 miste
> za desetinnou carkou je v tomto pripade 6 bez ohledu na aritmetiku,
> zaokrouhlovani atd.
>
> Diky

No tak to by mohlo fungovat tohle:

Int(Frac(cislo*10)*10);

Pokud ti tento vypocet nevyhovuje, preved si to na String a vem druhy znak za , (je to trochu krkolomne, ale jiste).

http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 5.3.2005 12:23:32

From: "Pavol Stugel, NETGraphics" <palo(zv)netgraphics.sk>
> A aj to by bolo pekne pokial by vacsina programov v .NET nemusela zacinat
> importom milion DLL z win32 api! :(

A to jako proc ? Neni to spise neschopnosti ci neochotou pochopit, ze misto
Win32 API funkce XY se v .NET frameworku vola metoda ABC objektu XYZ ?
Situaci kdy zatim (tedy v aktualni verzi 1.1) opravdu neni jine reseni je
relativne malo.

Pokud chce nekdo takto "programovat v .NETu" tak pro neho opravdu nema
naprosto zadny prinos, protoze se stava pouze jakymsi lepidlem na komplikovana
volani Win32 API. Typickym prikladem takove bizardni koncepce je VCL.NET ;-)

Petr Vones

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.3.2005 12:09:31

Puvodni zprava ze dne 5.3.2005:

> To vim take. Jen jsem konstatoval...

Jenze takove konstatovani je pak na nic, kdyz Tobe nikdo programy
nabizet nebude, ale bude je nabizet vsem tem ostatnim, kteri si
vybiraji zcela beznym zpusobem :-)

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 5.3.2005 12:01:30

Hm. Mezi databazemi jsou rozdily. Je personalistika, je dochazka. Kazda
aplikace potrebuje jina data, jinou jejich strukturu. Neni prakticky mozne,
aby dochazka pracovala se seznamem lidi z personalistiky a naopak, protoze
tato data se prekryvaji jen z male casti. Navic mohou mit odlisne typy
(kuprikladu, ja mam osobni cislo jako string, nekde by to mohl byt integer).
Pokud maji tatkove aplikace spravne pracovat a pokud tam mam mit moznost v
nejakem updatu neco zmenit, neni mozne sdilet jedna data v jedne databazi.

Podobne s ucetnimi programy. Ja nepotrebuju, aby mi ucetnictvi komunikovalo
se mzdami (nemam zamestnance; jinak ale povazuju takovou komunikaci za
naprosto samozrejmou). Ja potrebuju, aby komunikovalo s jinym ucetnim
softem, na strane mych zakazniku a dodavatelu. A tam uz vubec neni mozne
sdileni stejne databaze, a to ani omylem.

Hodnota cisla za desetinnou carkou

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 5.3.2005 11:47:29

> [...]

carkou je v tomto pripade 6 bez ohledu na aritmetiku, zaokrouhlovani atd.

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 5.3.2005 11:43:28

> [...]

> byla co nejjednodussi.
... ja ako zakaznik chcem aby si data nepredavali pokial mozno automaticky,
ale pouzivali moje data pokial su z casti identicke a pod!!! ved aj napr.
v tvojej dochadzke ak ma zakaznik uz nahodenych 5 tis zamestnancov v ich
softe tak je efektivnejsie pouzivat jeho udaje priamo z DB a nie cez medziclanok
aplikaciu!

> Takze aplikace, byt od ruznych vyrobcu, ktere maji vyresenou (nejlepe
> automaticky) vzajemnou komunikaci, maji proste silnou konkurencni vyhodu.
automaticky = rucne napisanu pre dane riesenie? :)

> Takze - opravdu nema prechod do .NET zadny vyznam? :)
... z C++ a MFC jednoznacne ano! z Delphi som ten spravny dovod na .NET nenasiel.
Ked uz ma clovek napisane/kupene komponenty a pouziva ich k spokojnosti tak nie.
A aj to by bolo pekne pokial by vacsina programov v .NET nemusela zacinat importom milion
DLL z win32 api! :( ... ale to by sme vela chceli a dostali by sme sa k JAVE ;)

palo

objektova architekuta

> IMHO bod (kruh, ctverec, ...) ma mit i jakesi obecne poneti o tom, jak
> vypada. Fyzicke kresleni ale musi byt realizovano jinak, protoze jinak se
> kresli na WinForm, jinak na WebForm atp.

Tak, tak, to je presne,
tak nejak jsem se to pak snazil vyjadrit.

Jako ze ctverec zna sve ctyri vrcholy a svoje ctyri strany, vi, ze vsechno se "nejak" nakreslit musi, ale nevi, jestli se kresli na Canvas formulare neho na tiskarnu nebo nekam do pisku.

Jenze to uz jsme ulitli moc daleko, tak jsem toho nechal.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Otevreni souboru - po aktivaci mysi nebo Entrem

[*] delphi(zv)kopr(tec)cz - 5.3.2005 07:03:04

Zdravim v konferenci,
jakmile kliknu na soubor s priponou TXT, otevre se nejaky editor a soubor
vidim.
Potrebuji nastavit neco podobneho pro jinou priponu. Pohlepu na soubor,
otevre se muj program a soubor se otevre.
Dotaz: jak muj program otevre (nebo jak pozna, ze ma otevrit) nejaky datovy
soubor, na ktery poklepu mysi nebo Entrem (napr. v nejakem manazerovi -
treba v salamandrovi)

diky za pomoc Pavel

Hodnota cisla za desetinnou carkou

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 5.3.2005 02:44:47

To nejde.
Pokud hodlas pouzivat jakoukoliv aritmetiku, je vhodne se o ni neco malo
dovedet.

Jedna z tech veci je treba tato:
0.069999, je to 0.07 nebo neni ?
Problem desetin je ten, ze ne vsechna cisla, co jsi schopen zapsat v
desitkove soustave
maji odpovidajici obraz v float point reprezentaci.
Pokud ti to staci priblizne, tak asi takto, pokud to chces presne, tak
je treba specifikovat
interval.

setiny=(Round(cislo*100)) mod 10;

Slavek

PS: doporucuji STRIKTNE rozlisovat zobrazeni a zaokrouhleni.
Oboji je uplne jina operace slouzici k jinym ucelum.> To sice ano, ale ja nepotrebuji zjistit cele cislo za
> desetinnou carkou, ja potrebuji zjistit, ze na pozici setin
> je cislo 7 (z puvodniho prikladu)
>
> Nebo to nechapu........:((

Hodnota cisla za desetinnou carkou

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 4.3.2005 23:08:32

> [...]

potrebuji zjistit, ze na pozici setin je cislo 7 (z puvodniho prikladu)

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 4.3.2005 22:50:30

> [...]
>

> Dik za nakopnuti....

Frac (function Frac(X: Extended): Extended;) ti da to za desetinnou carkou setiny uz ziskat je hracka.

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 4.3.2005 22:44:30

[...]

Zaokrouhleni na padesatnik

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 4.3.2005 21:08:21

>Jak je vlastne spravne zaokrouhlovani na padesatnik?
>
>Je takovahle konstrukce spravne nebo pisu bludy???

Taky muzes pouzit

function(hodnota:double):double;
begin
result:=trunc((hodnota+0,25)*2)/2;
end;

Ve vysledku zalezi co bude rychlejsi, ale podminky mam takovy pocit zaberou vic strojoveho casu nez vypocty.

JB

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 4.3.2005 20:54:20

> [...]
> vyrazne lepsi nez Win32 (vcetne VCL), a DOS je uz zcela mimo.
> Takze jsem se
> rozhodl, ze pujdu prikladem a sve aplikace budu psat tak, aby
> vymena dat
> byla co nejjednodussi.
>
> Takze aplikace, byt od ruznych vyrobcu, ktere maji vyresenou (nejlepe
> automaticky) vzajemnou komunikaci, maji proste silnou
> konkurencni vyhodu.
> Ted samozrejme nemluvim o takovych aplikacich, kterou ve
> vztahu k ostatnim
> izolovanym ostrovem.
>
> Takze - opravdu nema prechod do .NET zadny vyznam? :)

Prechod na .NET je realny pouze v pripadech, kdy nabizene .NET reseni zapada
do klientovy koncepce udrzby a vyvoje IT. Pokud v uplynylych letech
masivneji investoval do HW a SW, ktere .NET nevyzaduji/nepodporuji, nebude
pravdepodobne Tvoje bezpochyby technicky pokrocila nabidka uspesna. Pokud by
ses pokusil napr. u nas prodat Dochazku, prvni otazka bude znit : je schopna
bezproblemoveho propojeni s ucetnim systemem Trilex a redakcnim systemem
AdBase, postavenem na Pervasive, runtime Magic, a MS SQL 7 ? Pokud nereknes
ANO, bez problemu, dostane se ti pouze zdvorileho podekovani. Duvod je
prosty - zavedene a fungujici vyrobni a informacni systemy se vymenuji pouze
pokud to prinese nejaky vycislitelny prinos nebo pokud je to nezbytne z
technickych ci legislativnich duvodu (aspon u nas). Ze v .NET vsechno
perfektne komunikuje apod. je hezke, ale klicova otazka zni jinak - co z
toho, co mi v soucasnosti uspokojive funguje, bych musel nahradit, abych
mohl vyuzit vyhody .NET, a kolik to bude stat ? Ty ve svych uvahach totiz
zcela pomijis problem, se kterym se sefove IT pracujici ve vyrobni nebo
obchodni sfere setkavaji denne - jakakoli investice do SW/HW se musi
zduvodnit pomoci cisel, a to kladnych :-) Nestaci pouze prohlasit, ze za
rok, dva ci pet na to stejne budeme muset prejit, tak si to radeji odbudeme
hned :-) Kazdy sef ti na to rekne, ze teda radeji budeme tech par roku
vydelavat na vyrobe novin, nabytku ci co ta firma dela, a na ten dotnet
prejdeme, az to bude nutne.
Celym timhle povidam se nijak nechci dotknout nadsencu pro .NET, koneckoncu
to jsou ti, co ostatnim proslapou chodnicky. Ale predstava, ze se vcasnou
orientaci na .NET da zbohatnout diky zisku technologickeho naskoku mi
pripada hodne naivni a odtrzena od reality, ve ktere se denne pohybuji.
Rozhodne to nehrozi ve vyrobe, kde se jiz pouzivaji nejake zavedene a
odladene technologie.

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 4.3.2005 20:24:17

Mam takovych vic, a je treba s tim neco delat - a take delam. Kvalifikovany
certifikat nastesti nepotrebuju.

> A zaroven to
> neznamena, ze je potreba slepe jit a vsechny aplikace
> prekutavat pod .NET a vsechno predchozi zahodit a plivat na to.

Nic takoveho jsem nenapsal. Ale tvrdim, ze .NET je pro takove veci
vyhodnejsi a napsat totez v .NET je casto i levnejsi, proste proto, ze ma v
sobe zabudovane potrebne nastroje.

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.3.2005 20:06:16

> [...]

> je uz zcela mimo. Takze jsem se rozhodl, ze pujdu prikladem a sve
> aplikace budu psat tak, aby vymena dat byla co nejjednodussi.

Bez ohledu na to, jestli .NET je na neco takoveho vhodny nebo ne,
pouziti .NET neni zarukou toho, zda to programator udela dobre nebo
ne. Znam firmy, kde programatori umeji kvalitne programovat predavani
dat a/nebo XML v Delphi, stejne jako znam firmy, kterym at das do
rukou jakykoliv nastroj, naprogramuji bastl.

> [...]

nevyhody, tak jako vsechno na svete. A zaroven to neznamena, ze je
potreba slepe jit a vsechny aplikace prekutavat pod .NET a vsechno

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 4.3.2005 19:36:13

Ja mirim jeste ponekud jinam, byt to z puvodniho prispevku nebylo videt. Ale
dobre jsi nahral. :)

[...]

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 4.3.2005 19:32:13

Jak je vlastne spravne zaokrouhlovani na padesatnik?

Je takovahle konstrukce spravne nebo pisu bludy???

function ZaokrouhliNaPadesatnik(AHodnota:Extended):extended
var
rZustatek:extended;
rZaklad:integer;
begin
rZaklad := int(AHodnota);

rZustatek := AHodnota - rZaklad;

if rZustatek <= 0,24 then
result := rZaklad

else
if (rZustatek >= 0,25) and (rZustatek <= 0,74) then
result := rZaklad +0,5
else
result := rZaklad + 1;

end

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 4.3.2005 18:44:10

> Pokud se podridim, jak zarucim spolehlivy provoz v dobe, kdy skonci podpora
> W98? Kolik to bude stat me, potazmo zakznika, udrzet neco takoveho v chodu?
... no tak! ak myslis podpora od dodavatela OS (v tomto pripade w98) tak pre teba
je to predsa bezpredmentne!(skor vyhoda nie?) proste co raz chodi a nemeni sa to
zrazu nechcipne? (urcite tu w98 nemaju ako server pripojenu na net ;) ... a ako
nejaky zapraseny workstation resp. ako staktulu v rohu je uplne jedno ci je to
zaplatane alebo nie ...

> Jak potom zajistim sluzby zakaznikum, kteri chteji prece jen vyssi pridanou
> hodnotu (kterou na W98 proste nezajistim za primerenou cenu)? Coz bude
> urcite akutni a zajimave pri prechodu na 64 bitu.
... neviem ako u vas ale u nas je situacia jednoducha: ty co kupuju soft/riesenia
maju vacsinou dost stare PC/OS a upgrade cyklus je len vtedy pokial im ich system
prestane fungovat a prestanu byt schopny komunikovat (co bolo naposledy v dobe Win 3.1),
cize maju bud Win9x, resp. Win2000 (90% tych co upgradovalo z nelegalneho OS M$ (hlavne 9x).

... proste nieco ako PIII + 128 MB ram a cca 10GB HDD je minimum, ktore ak je splnene
tak upgrade za poslednych 5 rokov je rovny nule (teda okrem monitorov)! (hovorim o sukromnom
sektore mimo institucii (banky a pod...))

... a aku politiku pouzit? ved ty(resp. tvoj obchodnik) musis vediet co je tvoja
konkurencna vyhoda ci univerzalnost, ci dokonalost riesenia, ci nieco ine a to vsetko v idealnom
pomere s cenou :)) a oco vyssie naroky (investicne) ma tvoje riesenie o to musi byt
tvoje riesenie lepsie ako konkurencne
(resp. velmi oblubene prave konciaci vseznalec vysokoskolak VS ty)

> Mam tedy delat aplikaci dvojmo tak, aby chodila i na krapech? Mam na takovou
> politiku vubec penize?

... hmmm ak robis taku aplikaciu ktora je tak vypocetne narocna (nie OS narocna), ze musis?

a ako sam pekne pises:
".... Win32 uz take nepisu, a porizuju
si jen takove, ke kterym neni vhodny ekvivalent v .NET (zatim je takovych
drtiva vetsina, ale casem se to doufam zmeni). Duvody jsou zcela prozaicke -
jakozto programator se na ne lepe napojim, a vytahnu z nich veci, ktere
standardne nenabizi. ..."
... vrelo ti odporucam pre karty ATI ich Control Center napisany v .NET ... (cca 50MB v ram,
ked nebezi!) tak sa potom nediv . ;) a z toho je moj zaver, proste na niektore veci
proste nemusi byt vhodne to NAJKRAJSIE, NAJLEPSIE, NAJNOVSIE, NAJOTVORENEJSIE, NAJ... riesenie.

[...]

... takze moj zaver v kratkosti: nie vzdy je najlepsie byt IN ;) (ty co sa trapili s prvym Win32 api
vedia svoje) (resp. ty co s NET 1.0 a potom 1.1, napr. kolega hrrr do 1.0 (pohoda) potom hrr do 1.1
zistil sa tam problem (nejake sirky okna apod...) tak sa to cele hodilo naspat do 1.0) potom vysla
oprava tak zase naspat do 1.1 ...)
palo

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 4.3.2005 17:58:06

Ja bych ti navrhl, at si posles na MS zadost, at napisou .NET framework
pro 16 bitu, chvili si pockal, az to bude, a pak to vsechno prepsal do
.NET. A budes mit po starostech, vsechno bude kompatibilni.

Odpust drobne jedovate rypnuti.

Zbysek Hlinka napsal(a):
> Zdravim,
>
> prave jsem mluvil se zakaznikem, ktery si chtel instalovat MSDE1 na W98 (a
> provozovat tam Dochazku). Kdyz jsem se ho ptal, proc to instaluje prave na
> W98, dozvedel jsem se, ze tam provozuji jeste nejaky 16bitovy program, ktery
> jim zas nechodi na W2000+-. Zajimave na veci je, ze to driv meli na starsim
> pocitaci, a ze to chteji provozovat spolecne na jednom stroji.

Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ
I+AQw-O: 46903453, DI+AQw- CZ46903453
Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

16 vs 32 vs 64 bitu

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 4.3.2005 17:28:04

[...]

Vzhledem k nedavne debate nam tu visi ruzne otazky.
Podridit se zakaznikovi, ktery chce provozovat takto ruzne programy, ktere
se mohou setkat jen na nejakem uzkem miste (zde W98)?
Nebo mu doporucit, at si stare veci provozuje na puvodnim stroji, a novy
vybavi lepe?
[...]

:)

D vzhled comboboxu

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 4.3.2005 17:14:02

musis spravit vlastneho potomka comba a pridat fciu:

procedure WMPaint(var Message: TWMPaint); message WM_PAINT;

kde potom:

procedure TMyComboBox.WMPaint(var Message: TWMPaint);
var
DC: HDC;
PS: TPaintStruct;
HelpRect: TRect;
begin
if Message.DC = 0 then
DC := BeginPaint(Handle, PS)
else DC := Message.DC;
try
GetWindowRect(Handle, HelpRect);
OffsetRect(HelpRect, -HelpRect.Left, -HelpRect.Top);
InflateRect(HelpRect, -2, -2);
Dec(HelpRect.Right, SIRKU_BUTTONU_SEM_MUSIS_ZADAT);
IntersectClipRect(DC, HelpRect.Left, HelpRect.Top, HelpRect.Right, HelpRect.Bottom);
PaintWindow(DC);
finally
if Message.DC=0 then EndPaint(Handle, PS);
end;
tu mozes este nieco nakreslit (napr. ten ramik co tam teraz chyba)
a to tlacitko co tam takisto chyba;)

end;

Palo

PS: tusim, ze: SIRKU_BUTTONU_SEM_MUSIS_ZADAT = GetSystemMetrics(SM_CXVSCROLL) ,ale nie 100%> nevite nekdo jak nastavit u comboboxu v D5 plochy vzhled s okrajem? Zkousel jsem toto:
> txtTadr.Ctl3D:=false;
> cmbTypM.Ctl3D:=false
> a u editboxu txtTadr to funguje, u komba ne a ne. Pritom z TWinControl by to mel mit zdedeny...

objektova architekuta

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 4.3.2005 16:29:59

Martin Schayna napsal(a):

>Jak uz tady nekdo uvadel, jsou o podobnych problemech napsany cele
>teorie, napr. Design patterns, cesky vyslo zde:
>
>http://www.grada(tec)cz/content/search.php?rozsir=1&def=p&hledej=80-247-0302-5
>
>Ale priprav se na desne suche ctivo.
>
>Martin Schayna

Nebo bez na www.objects(tec)cz , tam ti na vyzadani posle autor emailem
knihu o design patterns. Zdarma.

Radim

objektova architekuta

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.3.2005 16:25:58

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

Jak uz tady nekdo uvadel, jsou o podobnych problemech napsany cele
teorie, napr. Design patterns, cesky vyslo zde:

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 4.3.2005 16:03:56

Ahoj,
[...]

Diky a pekny weekend vsem

Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

ICMP Ping?

[*] ZdenA?k L?ustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 4.3.2005 15:49:55

Ted jsem nasel Indy komponentu IdIcmpClient. Jeste jsem to nezkusil, ale
vypada to, ze to umi. Mam ji primo v instalaci D7, takze neco posilat
zatim asi neni treba.

Diky,

Z. Sustr

ICMP Ping?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.3.2005 15:29:54

> Je nekde po ruce (tzn. ke stazeni nebo snad primo v distribuci Delphi
> (v7)) nejaka komponenta (nebo treba jenom funkce), ktera by dokazala
> udelat ICMP Ping na zadanou IP adresu a vratit klasicke udaje, ktere
> vraci bezne implementace PINGu (roundtrip rychlosti apod.)? Muzete mne
> nasmerovat, nebo to poslat?

Synapse, unita Pingsend.pas. Zacni u funkce PingHost.

ICMP Ping?

[*] Pavel P <pavel(zv)tvsp(tec)net> - 4.3.2005 15:31:54

Urcite to umi Synapse TCP lib. V demo adresari je dokonce demo SCAN ktere ukazuje jak na ping.

> [...]
> udelat ICMP Ping na zadanou IP adresu a vratit klasicke udaje, ktere
> vraci bezne implementace PINGu (roundtrip rychlosti apod.)? Muzete mne

objektova architekuta

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 4.3.2005 15:25:53

[*] ZdenA?k L?ustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 4.3.2005 15:21:53

Dobry den

[...]

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 4.3.2005 14:31:49

> SVATA PRAVDA ..., SVATA PRAVDA ..., SVATA PRAVDA ...
> ale ten muj bod B vyse o kresleni opravdu nic nevi.
> Kdyz chci kreslit, reknu
> B.Kreslic.Nakresli
> a Kreslic si s tim uz poradi.
>
> No, ne tak uplne.
> Napr. Ctverec by mel znat souradnice svych vrcholu, to preci nemuze resit
Kreslic.
> Takze Ctverec.Kreslic by se mel toho ctverce zeptat, co se to vlastne ma
nakreslit a pak to kreslit budto na Canvas formulare neho na tiskarnu nebo
nekam do pisku.

> Tedy vlastne kazdy Ctverec se musi umet nakreslit (svoje ctyri strany - to
je preci zakladni vlastnost kazdeho ctverce), ale kam a jak se to kresli,
bude resit Kreslic.

> Ne, tato diskuse uz asi presahuje ramec. Navic se bavime o nejakych bodech
a ctvereckach, ale tady jde o obecny problem, ktery jsi v puvodni otazce
naznacil.

ano, presne tak, ide o obecny problem a IMHO
pri objektovom programovani nan programator velmi
rychlo narazi (aspon to bol moj pripad) a preto ma
dost zaujima ako sa potom prakticky riesi, lebo
nejake pekne riesenie, s ktorym by som bol
spokojny doteraz nepoznam.

Mne sa zatial asi najviac pozdava take riesenie,
ze TBod ma len suradnice a metody k tym suradniciam
a nic viac. Na vykreslovanie dalej potrebujem nejaky
TCanvas objekt, ktory bude vediet zobrazit zakladne
graficke prvky (bod, ciaru, atd.) a nic viac. A ked budem
chciet vykreslit TBod na TCanvas, tak urobim dalsiu
triedu, nejaky kresliaci manager, ktory bude obsahovat
Canvas, na ktory sa ma kreslit a zoznam objektov (scenu),
ktore ma kreslit a AZ tento manager vykresli konkretny
TBod na konkretny TCanvas. Teda nie objekt SAM
sa vykresli ale nejaky spravca, ktory pozna kontext
v akom sa kresli ziska potrebne informacie (suradnice)
z TBod objektu a zabezpeci graficku reprezentaciu
objektu. A potom je tu este otazka, ci napriklad vidietnost
objektu ma byt atributom objektu (musel by som babrat
do objektu alebo vyuzit dedicnost), alebo si ma ten
graficky manager sam niekde spravovat viditelnost
objektov a podobne atribute potrebne (len) pre graficku
reprezentaciu (a hlavne ako ich spravovat dostatocne efektivne).

Lenze nedostatkom tohto riesenia je to, ze tu prichadzam
o polymorfirmus, ten manager si musi sam zistit o aky
objekt sa jedna, pretypovat ho a tak pouzivat. Da sa
povedat, ze toto riesenie (ktore sa mi zda byt najviac
vyhodne z hladiska reusability) nie je poriadne objektove.
Ja by som skratka potreboval polymorfizmus
TBod a pod. objektov ale len v triede toho managera.
A takisto moznost pridavat atributy, napr. viditelnost
takym objektov ale zase az v triede toho managera.
Ciastocnym riesenim je dedicnost a interfacy ale
nejako doteraz nie som spokojny s existujucimi
rieseniami.

Erik

MS SQL, trigger, aplikace v D7

[*] JiL?A? BA?lA? <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 4.3.2005 14:03:47

Jiri Sokol napsal(a):

> - vytvoreni funkce v UDF, ktera rozesle na urcitym portu informaci o tom,
>ze doslo ke zmene v tabulce te a te...

Presne tohle by se mi libilo, ale nevim jak z UDF tu informaci poslat.

Jirka

MS SQL, trigger, aplikace v D7

[*] Jiri Sokol <js-delphi(zv)hotmail(tec)com> - 4.3.2005 13:33:45

>From: "Jiri Bily" <bily78(zv)tiscali(tec)cz>
>Date: Fri, 4 Mar 2005 09:01:22 +0100

>refresh tabulky abych zobrazil nove zaznamy. Existuje nejaky zpusob jak
>SQL server da vedet moji aplikaci, ze jsou v tabulce nove zaznamy?
>Aplikace pouziva ADO, napsana je v D7.

Ahoj.
Nereknu tady nic noveho. Ja vidim dva zpusoby jak to udelat.
1. nejjednodussi
- vytvorit spec. tabulku - 1 sloupec datatype TimeStamp (aspon ne FB je -
mozna MS SQL zna spis DateTime - nevim)
- vytvorit trigger after insert, update, delete, ktery vzdy zapise cas
zmeny te sledovane tabulky.
- pak uz astaci v aplikaci nacist data, nacist cas posledni upravy z te
druhe tabulky a pak v nejakem timeru provedat shodu tech "casovych razitek"
If zmena -> refresh
2. slozitejsi (aspon pro me)
- vytvoreni funkce v UDF, ktera rozesle na urcitym portu informaci o tom,
ze doslo ke zmene v tabulce te a te...
- opet vytvoreni triggeru, ktery bude opet after insert, update, delete a
ktery bude volat tuhle rozesilaci f-ci
- ve sve aplikaci musis vytvorit "poslouchajici spojeni", ktere bude
reagovat na jmeno tabulky. If prijde zprava po siti na danem portu -> doslo
ke zmene + if jmeno tbaulky, na kterou kouka uzivatel se shoduje s doslym
jmenem -> refresh

Takze tak... :)
D6ProfSP3; WinXPSP2; FB 1.5.2

Najdete si svou lasku a nove pratele na Match.com. http://www.msn(tec)cz/

objektova architekuta

> je to ciastocne riesenie, jeden problem tu stale zostava: ze musim vopred
> vediet tie interfacy (hoci ich nie vzdy pre dany program nepouzijem).
> Ja mozem TBod pouzivat v niekolkych roznych programoch a nie kazdy
> z nich potrebuje napr. kreslenie. A ked pridavam funkcionalitu, stale
> musim pridavat dalsie interfacy a teda babrat do uz existujucej a
> odladenej
> triedy.

Ale kdyz pridam interface, tak uz do te odladene tridy podle meho soudu "nebabram".
Jednak dedim, takze hotovy kod je nekde uplne jinde.
Nebudu tedy pridavat vsechny metody, pridam jenom ten public
Kreslic: TKreslicObjekt
nebo
Kreslic: IKreslic
a to je cele.

Pak vytvorim instanci B: TBod,
B.Kreslic := TMySpecialKreslic.Create(B);
a hotovo.

> [...]

Ne, tato diskuse uz asi presahuje ramec. Navic se bavime o nejakych bodech a ctvereckach, ale tady jde o obecny problem, ktery jsi v puvodni otazce naznacil.

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 4.3.2005 13:17:43

Winsoft napsal(a):

> [...]
>objekt vie (resp. ma menej zavislosti na inych objektoch), tym je IMHO
>viac univerzalny a reusabilny a jednoduchsie sa pouziva v roznych

Najdi si na internetu neco o navrhovem vzoru Visitor, treba:

http://www.castle-cadenza.demon.co.uk/visitor.htm

to by ti mohlo pomoct

Radim

objektova architekuta

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 4.3.2005 12:43:41

> [...]

> LEN o svoje suradnice a INA trieda o jeho zobrazovanie
> a INA trieda zase riesit dalsiu funkciu atd.

Slozita otazka.
(snad jsem toho nesmazal z prispevku moc, snad tomu lze jeste rozumet)

Zrejme tu jde o problemy, ktere treba v C++ resi vicenasobna dedicnost.
V Delphi to neni a vetsina teoretiku (az na ty ze C++) se shodne na tom, ze to tak je spravne.
Koneckoncu ani C# nezna vicenasobnou dedicnost ... :-)

Pokud je mi znamo (mohou existovat i jina reseni), v Delphi se tyto problemy resi tak, ze objekt obsahuje jako polozku (atribut) instanci te dalsi tridy, ktera by se prave podilela na vicenasobne dedicnosti.

Takze
TBod = class (TObject)
x, y : Integer;
Kreslic: TKresliciObjekt
Ukladac: TUkladaciObjekt

Jeslize pak vytvarim instanci tridy TBod, mohu mu hned v konstruktoru nebo kdykoli potom priradit vhodny "kreslic", "ukladac", ...
(podotykam, ze to mohou byt property, ktere v SetKreslic() zajisti zruseni stareho "kreslice").

Podotykam dale, ze jak TKresliciObjekt, tak TUkladaciObjekt muze predstavovat celou objektovou hierarchii trid.

Dale

[...]

procedure TBod.NakresliNeco;
begin
fKleslic.NakresliNeco;

A zase, stejne jako vyse, budto v konstruktoru nebo kdykoli pozdeji mohu do fKreslic (pozdeji pouze prostrednictvim public property Kreslic a jeji SetKreslic) priradit bodu ten spravny zpusob kresleni, ukladani.

TBod se tak tvari, jako kdyby vznikl vicenasobnou dedicnosti z IKreslic a IUkladac, implementuje metody obou interface.

A znovu:
Jak IKreslic, tak IUkladac mohou byt implementovany celou radou ruznych COM objektu, ktere mohou byt zcela nezavisle, ale mohou taky byt v nejake objektove hierarchii.

Uff, uff, snad jsem to moc nezamotal.
Jo, jo, je to krasa, to objektovy programovani ... :-)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

objektova architekuta

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 4.3.2005 11:23:34

> ale pokusim se o naznak prikladu, ktery by mohl napovedet:
> (pisu jenom v naznaku a z hlavy)
>
> TBod = class
> x,y:Integer; // pozice
> procedure NakresliSe(Visible:Boolean); virtual;
> //kdyz Visible=false, znamena to "smaz se"
> procedure PremistiSe(AX,AY:Integer);
> end;

ja by som tu spomenul jeden problem, s ktorym sa casto
v praxi stretavam a nepoznam jeho riesenie. Ten problem
spociva v tom, ci objekt ako napr. TBod ma vsetko vediet,
t.j. nielen riesit svoju poziciu ale sa povedzme sa aj zobrazovat,
ukladat do suboru, a spustu dalsich veci, ktore mozu byt
v danej aplikacii potrebne.

Problem je v tom, ze jednak sa ten objekt moze znacne
skomplikovat, dalej ked su tie objekty (resp. triedy)
v hierarchii, tak mozem zabudnut novu funkciu do niektorej
doplnit alebo nespravne doplnit (lebo ta funkcia nie je
definovana na "jednom mieste" ale je rozdistribuovana
po objektoch. Dalej moze vzniknut problem, ze nemozem
uz babrat do triedy a pridavat tam nove funkcie, pretoze
je importovana z nejakej kniznice a nemam jej zdrojovy
kod (cize zostava mi este vyuzit dedicnost).

[...]

Pristup do dvou DB

Z programu v D7 potrebuji pristup do dvou logicky propojenych IB/FB databazi. Situace je asi takovato:
Databaze A je cizi, coz predevsim znamena ze do ni nesmim pres SQL nic zapisovat, zejmena ne ulozene procedury, UDF ap.
Databaze B je moje, muzu si v ni delat co chci, zaznamy v ni obsahuji krome jineho klice logicky souvisejicich zaznamu v A.
Takze k selectu napriklad z tabulky TB v databazi B potrebuju dotahnout nektere sloupce z tabulky TA v databazi A, klic odpovidajiciho zaznamu TA mam ulozeny v zaznamu tabulky TB.
Nenapadlo me zatim nic jineho nez hodnoty ktere potrebuji dotahnout z TA nacitat do computed sloupcu IBDatasetu kterym ctu data z TB. To je celkem v pohode ale ma to slaba mista napriklad pro trideni nebo restrikci podle hodnot z TA.
Mate nekdo nejaky jiny pokud mozno odzkouseny postup pro tento pripad?

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.

MS SQL, trigger, aplikace v D7

[*] Jiri Bily <bily78(zv)tiscali(tec)cz> - 4.3.2005 09:01:22

Prosim o radu.

Mam aplikaci, ktera uklada data do databaze. Je to MS SQL server 2000.
Dalsi aplikace ty data nejak zobrazuje. Jde mi o to, ze nechci delat
refresh tabulky abych zobrazil nove zaznamy. Existuje nejaky zpusob jak
SQL server da vedet moji aplikaci, ze jsou v tabulce nove zaznamy?
Aplikace pouziva ADO, napsana je v D7.

Jirka

DBF soubor a pristup na nej pres ADO - vyreseno

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 4.3.2005 08:51:21

Dekuji jeste jednou, jiz jsem na to prisel,
V aplikaci mam dve komponenty TDOConnection.
Kazda z nich slouzi ke konektovani do jineho adresare.
Vlastnost Deleted=Yes;'; jsem nastavil jen u jedne z nich,
a to te, pro kterou jsem jako connected=TRUE az jako pro druhou v poradi.
Tehdy mi vse fungovalo spatne. Kdyz jsem Deleted=Yes; dal u obou, tak je vse
v poradku.

Jeste jednou diky za pomoc.

Petr Gregor

Ulozeni nastaveni nekolika radiogroup do jedineho

[*] TomA?L? Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 4.3.2005 08:31:11

Idealni je to zapsat binarne, int je obvykle 4 bytovy, a kdyz mas 3
grupy, tak kazda muze mit jeden byte a v tom odspodu jednotlive
radiobuttony.
Tom

--
Ing. Tom+AOEBYQ- Krejzek
KpSys Pardubice, spol. s r.o.

DBF soubor a pristup na nej pres ADO

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 4.3.2005 08:19:06

Dekuji za odpoved
Connection string mam takovyto a smazane radky se neustale ukazuji:
Provider=MSDASQL.1;DefaultDir=C:\Pom\Ciselniky\2;Driver={Microsoft dBase
Driver (*.dbf)};Deleted=Yes;

Petr Gregor

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 4.3.2005 07:51:00

Diky za odpoved,
ale jakym zpusobem lze pouzit funkci Deleted() ?
Lze to zapsat primo do SELECTu?

Zkousel jsem taky vsechny drivery, ktere mam k dispozici a vysledek je vsude
stejny, smazane radky vidim.

Petr Gregor

Samozrejme je to na delsi vyklad
(viz nas kurz "Delphi: Pokrocile techniky")
[...]

procedure TBod.NakresliSe(Visible:Boolean);
begin
// Canvas je bily
if Visible then
Canvas.Pen.Color:=clBlack
else
Canvas.Pen.Color:=clWhite;
// a tady nakreslim bod na pozici x,y
end;

procedure TBod.PremistiSe(AX,AY:Integer);
begin
NakresliSe(false); // smaz se na stare pozici
x:=Ax, y:=AY;
NakresliSe(true); // zase se nakresli na nove pozici
end;

Dulezite je, ze procedura PremistiSe je STEJNA pro vsechny graficke tridy odvozene od TBod.
Ctverec se premistuje stejne jako bod, obdelnik, auticko, vsechno se premistuje tak, ze je treba to na stare pozici smazat, zmenit souradnice a nakreslit na nove pozici.

TCtverec = class (TBod)
procedure NakresliSe(Visible:Boolean); override;
end;

proceduru PremistiSe ve tride TCtverec neuvadim,
protoze je oddedena od TBod - viz uvaha vyse.

procedure TCtverec.NakresliSe;
begin
// tady se nejak nakresli ctverec
end;

Podstatne je to, ze kdyz zavolam
Ctverec.PremistiSe;
vola se procedura
PremistiSe z tridy TBod (oddedeno)

V teto procedure se dvakrat vola NakresliSe;

protoze ale NakresliSe je virtualni,
zavola se spravne implementace z tridy TCtverec a
na Canvasu se tedy opravdu objevi ctverec.

Jinymi slovy - z metody TBod.PremistiSe se vola metoda TCtverec.NakresliSe, ackoli tato trida je odvozena, byla napsana pozdeji nez TBod a TBod o teto tride nic nevi - presto vola jeji (virtualni) metodu NakresliSe.

Kdyby NakresiSe byla staticka, nebylo by toto mozne, Nakreslil by se Bod.
Kompilator by nas pritom u tridy TCtverec upozornil, ze prekryvame statickou metodu NakresliSe.

Jeste uvaha, jak je to pouzito v TComponent;

Kazda komponenta (treba formular), kdyz se sama rusi, ma za ukol zrusit vsechny komponty (Components[i]), jejichz je vlastnikem (Owner).
No jo, kdyz si ale vytvorim vlastni komponentu, jak bude formular vedet, jak se tato komponenta rusi, kdyz o Sebelikovi a te komponente v zivote neslysel?

Jednoduse: zavola muj virtualni destruktor a je na me, aby se moje komponenta spravne zrusila.
Tedy TForm vola ze sveho destruktoru muj virtualni detruktor, ackoli me vubec nezna.

Je to trochu srozumitelne?
Vyklad by samozrejme osvetlil problem lepe :-)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Ulozeni nastaveni nekolika radiogroup do jedineho

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 4.3.2005 00:50:26

[...]

Nastavenie ADO, ODBC a MySQL

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 3.3.2005 22:56:18

Zadravim Vas.
Mam dve veci:
1.
Vie prosim niekto ako mozem z Delphi nastavit "User DSN" v ODBC? Mam
nainstalovany MySQL ODBC 3.51 Driver a potrebujem nakonfigurovat kodom DSN.
je to vobec mozne?

2.
Ako vyvolam z beziaceho programu okno na nastavenie ADO Connection string?

Dakujem.
S pozdravom Robo.

objektova architekuta

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 3.3.2005 21:24:11

[...]

TBalloonControl v.2.0

[*] Development <development(zv)cmail(tec)cz> - 3.3.2005 20:06:05

Ahoj,

nemate nekdo v archivu freeware balicek TBalloonControl v.2.0 pro D7 od
JWB software?

Kdysi jsem jej na tomto miste doporucoval pro bublinkovou napovedu,
Balloon pracoval bezproblemove pod Win98 i WXP, bohuzel po havarii disku
jsem uvedene ztratil. Na Torry.net je pouze v.1.0 a na domovske strance
autora

http://people.zeelandnet.nl/famboek/delphi/

jsem si moc nepocetl :).

Pokud *subj* nekde najdete, prosim o preposlani (staci i odkaz).

BTW, dobre zkusenosti mam i s

{* TALHintballon Version
2.00 }
{* Custom Hint with good look (Balloon). Good for use in help
tips }

a je k dispozici na Torry.net.

Diky, Mirek

Od: "Petr Gregor" <pgregor(zv)orsia(tec)cz>
> [...]
> Se souborem v okamziku cteni pracuji sam.
--
Levnejsi internet v pracovni dny jiz od 18:00 hod.

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 3.3.2005 15:09:44

Zdravim programatory,

[...]

Pouzivam D6 Prof.

Petr Gregor

Vytvoreni objektu podle ClassType - VYRESENO

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 3.3.2005 14:05:39

> Cely problem je v tom, ze aby toto fungovalo, musi byt konstruktor
> TObject2D virtualni.

Ano, ano, uz je to funkcni. Stacilo dopsat 'virtual' a u potomku 'override'.

Dekuji.

Petr Fiser

Vytvoreni objektu podle ClassType

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 3.3.2005 13:57:39

Petr Fiser napsal(a):

> V promenne TmpClass je spravne ulozen typ treba na TCADLine podle objektu Obj ale pokud sleduji program, nevola se konstruktor tridy TCADLine ale jeho rodice TObject2D.
>
> Co mam spatne? Popr. je tato konstrukce mozna?
> Kopiroval jsem podobnou konstrukci ze zdrojaku tridy TGraphic, ale tam se trida deklaruje pevne podle koncovky souboru.
> Ja takove reseni nemohu pouzit, protoze dopredu neznam typ vytvareneho objektu.
>
> Petr Fiser
Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ
> [...]

Problem s FPU

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 3.3.2005 12:25:32

Ano, to je zcela korektni.
Jedno z cisel ma tzv. specialni hodnotu.
Typnul bych si, ze jde o NAN.

Slavek

> Uz jste se nekdo setkali s problemem ze pokud se porovnavaji
> v podmince dve cisla "double" tak po urcitym pruchodu touto
> smyckou vyhodi hlasku "invalid floating point operation" ? A
> dela to i kdyz to obejdu odectenim techto cisel a porovnanim s nulou.

UDF na MS SQL 2000

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.2005 11:05:27

..tak uz som na to prisiel..chyba bola v porovnavani GUID hodnot v
podmienkach jednotlivych selectov v UDF....mna len zaraza, ze ten isty kod
dava 2 roznymi volaniami 2 rozne vysledky...preco je to tak, na to sa mi
nepodarilo prist..

Miso

Vytvoreni objektu podle ClassType

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 3.3.2005 09:31:20

Petr Fiser napsal(a):

> [...]
>Ja takove reseni nemohu pouzit, protoze dopredu neznam typ vytvareneho objektu.

Chyba asi je, ze nemas virtualni konstruktor. V TObject2DClass virtualni
a v TCADLine override

Radim

Vytvoreni objektu podle ClassType

[*] Petr Fiser <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz> - 3.3.2005 08:53:17

[...]

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.2005 08:43:16

From: <konference(zv)sales(tec)cz>

> A jak "nahrazujes" kod
>
> RETURNS (zv)RetTable TABLE (
> ..jednotlive stlpce )
>
> pri primem spusteni ?

..nie celkom rozumiem aky kod..
..myslis navratovy kod?

Miso

Zmena barvy v TBitmap

[*] Robert Plzak <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 2.3.2005 15:08:02

Zdravim profici

Poradite mi jak v TBitmap (16 barev) zmenim sedou barvu na
bilou ??

Dik za radu a pekny den

Robert Plzak

UDF na MS SQL 2000

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 2.3.2005 14:52:01

Ahoj,

A jak "nahrazujes" kod

RETURNS (zv)RetTable TABLE (
..jednotlive stlpce )

pri primem spusteni ?

Ludek

UDF na MS SQL 2000

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 2.3.2005 14:42:00

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>

Miso wrote:
> Zdar,
>
> mam jednu trosku zlozitu UDF, ktora vracia TABLE..obsah tej UDF je o tom, ze
> si tam deklarujem pomocnu tmpTABLE, do ktorej vlozim obsah dalsej
> UDF...nasledne z udajov v tmpTABLE robim rozne filtrovania, grupovania a
> union na 3 selecty..takyto vysledok potom tato UDF ma vratit..
> ..zaujimave je, ze ked zavolam
> select * from moja_UDF
> tak mi to vrati nieco ine (o 1 nezgrupovany zaznam viac), ako ked zavolam
> samostatne cely obsah moja_UDF...
>
> ..stretol ste sa uz niekto s takymto niecim?..netusite, kde by mohol byt
> [...]

integrovani programu 2 + OT

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 2.3.2005 12:41:49

Kdyz uz tak "by sme", moravak slovo "jsme" nezna. :-)

Jinak k tomu puvodnimu dotazu.
.. A pokud to neni COM, tak by mozna slo to menu pomoci druheho programu
upravit. Mozna by stacilo ziskat handle na okno toho menu a pak si s tim
pohrat a pridat tam dalsi polozku. Ale nevim jestli se to vubec muze bez
souhlasu autora toho puvodniho produktu, protoze takove jednani by mohlo
poskodit dobre jmeno jeho produktu ne?

integrovani programu 2 + OT

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 2.3.2005 12:03:47

> Mimochodem - co je to za tvar "by jsme"?

To jsi nikdy nebyl na Morave co? Moravak by se nad "by jsme" nikdy
nepozastavil... :)

integrovani programu 2

Jen tak me napada - pokud ten program 1 lze volat jako OLE server tak ano -
staci ho ze sveho programu "volat" a jeho menu zkombinovat s vlastnim.
Mimochodem - co je to za tvar "by jsme"?

> Je mozne do prostredi nejakeho nastroje vyvinuteho (prog. 1) nap+AVk- v
> Delphi integrovat jiny program (prog. 2), aniz by jsme meli k dispozici
> zdrojaky prog. 1 (mame pouze exe soubor)? > Situace je takova: Existuje
> nejaky mdi formular s menu (v prog. 1). Je mozno pridat do tohoto menu
> vlastni zalozku z kter+AOk- budou volany nejake akce naseho programu +IBM-
> prog. 2 ?).

UDF na MS SQL 2000

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 2.3.2005 11:29:43

[...]

[*] josef tichy <josef.tich(zv)seznam(tec)cz> - 2.3.2005 11:09:41

Tak jeste jednou

Dobry den, nevite nekdo neco o tom:
Je mozne do prostredi nejakeho nastroje vyvinuteho (prog. 1) nap+AVk- v Delphi integrovat jiny program (prog. 2), aniz by jsme meli k dispozici zdrojaky prog. 1 (mame pouze exe soubor)? Program ktery by jsme chteli integrovat je navic napsan v jin+AOk-m jazyce (Visual C+-+-, Java)?
Mozna to zavisi na nejake funkcnosti (prog. 1) ?

Situace je takova: Existuje nejaky mdi formular s menu (v prog. 1). Je mozno pridat do tohoto menu vlastni zalozku z kter+AOk- budou volany nejake akce naseho programu +IBM- prog. 2 ?).
D+AO0-ky Josef Tichy

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 2.3.2005 10:53:40

Presne tak. Moje rec... Nejvetsi pakarna je vysvetlovat laikum, ze ty
breberky nejsou soucasti tveho softu
a objevily by se tam stejne i kdyby jsi ty nic sveho neinstaloval. :-)

Taky to znam... To se pak jen rekne: nez nam sem dali to.... neco s cim tu
byl ten pan minuly tyden, tak nam vsechno jelo, tak at si to opravi on...

integrovani programu

[*] josef tichy <josef.tich(zv)seznam(tec)cz> - 2.3.2005 10:25:37

Dobr+AP0- den, nev+AO0-te n+ARs-kdo n+ARs-co o tom:
Je mo+AX4-n+AOk- do prost+AVk-ed+AO0- n+ARs-jak+AOk-ho n+AOE-stroje vyvinut+AOk-ho (prog. 1) nap+AVk- v Delphi integrovat jin+AP0- program (prog. 2), ani+AX4- by jsme m+ARs-li k dispozici zdroj+AOE-ky prog. 1 (m+AOE-me pouze exe soubor)? Program kter+AP0- by jsme cht+ARs-li integrovat je nav+AO0-c naps+AOE-n v jin+AOk-m jazyce (Visual C+-+-, Java)?
Mo+AX4-n+AOE- to z+AOE-vis+AO0- na n+ARs-jak+AOk- funk+AQ0-nosti (prog. 1) ?

Situace je takov+AOE-: Existuje n+ARs-jak+AP0- mdi formul+AOEBWQ- s menu (v prog. 1). Je mo+AX4-no p+AVk-idat do tohoto menu vlastn+AO0- z+AOE-lo+AX4-ku z kter+AOk- budou vol+AOE-ny n+ARs-jak+AOk- akce na+AWE-eho programu +IBM- prog. 2 ?).
D+AO0-ky Josef Tich+AP0-

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 2.3.2005 09:57:34

Co na to mam rict? XP tu jsou cca 4 roky. Pokud si nekdo koupil pocitac v
teto dobe s Win98, pak je to budto domaci uzivatel (coz neni moje cilova
skupina, a pro ne bych asi s .NET jeste chvili pockal), nebo je to chudy
setrilek, se kterym stejne bude vic potizi nez radosti, takze takoveho
milerad prenecham konkurenci. Nebo si od te doby pocitace neinovoval, pak
plati totez. Nebo ma aspon novejsi server, pak volim variantu HTML klientu -
ASP.NET, samozrejme.

Kazdy zakaznik se nepocita, protoze nekteri jsou takovi potizisti, ze na
nich mohu jen tratit, urcite ne vydelat. Pokud nekdo prudi, abych
programoval pro jeho srot, pak mu za neefektivni a neprodutivni praci
nasadim takovou cenu, aby budto presel ke konkurenci, nebo si radeji poridil
novejsi pocitadlo.

O zivotnim cyklu W98 se doctes napriklad zde:
http://support.microsoft.com/default.aspx?pr=LifeAn1
Zajimalo by me, jak chces resit pripady, az se tvemu zakaznikovi zacne
hroutit system z duvodu, ze mu tam nalezly kdejake breberky protoze OS neni
aktualizovan, a on si usmysli, ze je to chybou tveho softu. At to vyresis
jakkoliv, bude te to stat prinejmensim cas (tedy penize).

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 2.3.2005 09:21:28

Ja jsem reagoval na prohlaseni, ze 64bit aplikace spustim na 32bit HW a ze
na 32bit HW lze provozovat fyzicky vice pameti nez 4GB...
.NET je na tom diky JIT compileru opravdu jinak... :)))

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 2.3.2005 09:01:27

> [...]

konkurenci. A docela nerad bych slysel, ze takove zakazniky mam nechat jit.
Jednak kazdy zakaznik se pocita a jednak je jich vyznamny pocet.

Jaroslav Nadhera

tel.: 242 486 970-1, fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 596 635 687

OT: Nabidka prace - jednoducha aplikace

[*] Tomas Emresz <tomas.emresz(zv)o-nas(tec)net> - 2.3.2005 08:13:23

Dobry den,

pro naseho zakaznika potrebujeme vytvorit jednoduchou aplikaci pro
jeho pujcovnu naradi. Odhad tak 7-14 dni prace.
Misto Praha. Termin : Co nejdrive, vcera bylo pozde :-)

Vice info na soukromy email nebo telefon (604660544).

Tomas Emresz
mailto:tomas.emresz(zv)o-nas.net

FB 1.5 - rychlost gbak

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 2.3.2005 07:33:19

Jiri Cincura wrote:

> Jen strelim: co to zkusit bez toho localhost?

Taky strelim. GBAK nepouziva sluzby serveru, ale pracuje jinak, ne?
myslim, ze me na to v Belohrade upozornoval Slavek Skopalik, prave stran
rychlosti.

Peca

FB 1.5 - rychlost gbak

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 2.3.2005 07:31:19

> Jen strelim: co to zkusit bez toho localhost?

Bolo to tym.

Dakujem

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.3.2005 23:52:46

Myslim, ze delas dost hrubou chybu v kalkulaci. Ve firemnich systemech
byvaji nejdrazsi data. Nasleduje system, ktery ta data spravuje a porada. Za
tim nekde daleko vlaje OS a HW. Tedy debaty Windows vs Linux jsou zcela mimo
misu. Podstatne je celkove reseni firemni aplikace a cena, kterou platis za
porizovani a udrzbu svych dat.

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.3.2005 23:44:46

Asi ne. :)

> Je mi jasne, ze Microsoft musi prodavat nove verze, aby se
> uzivil, ale je smutne, ze ja k vuli tomu musim kupovat nove
> verze i kdyz je vlastne nepotrebuji a jsem spokojeny se
> starou verzi a plne mi dostacuje.

Zkusim takove prirovnani. Kdysi jsem si loupil kocar, ktery ma kola
pridelana na kluznem lozisku. To ma nevyhody, ze se lozisko rychle
opotrebuje, a pak kolo vakla a snadno upadne. Mezitim ale nekdo vymyslel
kulickove lozisko. Dalsi kocar si tedy koupim s timto loziskem, protoze toto
daleko lepe odola agresivnimu prachu, ktery je na cestach. Asi tak bych
porovnal rozdil mezi W98 a XP. :) Povazuju za samozrejme, ze v takoveto
situaci budou preferovana kulickova loziska a opravarenstvi kluznych lozisek
bude postupne upadat, az zanikne zcela.

> Jinak Win9x taky beru jako zastaraly system, ale jen kvuli
> tomu mam vyhodit 20PC a koupit si nove s novymi Windows?

Nechapu tuto poznamku. Pocitace tak jako tak jednou odejdou. A kdyz kupuju
novy, tak s novym systemem.

> Prechod na NET je spravny a logicky pokud zustanu na Win
> platforme,

Prave ze nikoliv. Prechod na .NET umoznuje mnohem vic. Jak jsem psal - staci
mi jen server, ostatni obslouzim jinak.

A jeste jsem zapomnel na jednu dost podstatnou vec ve svem navrhu reseni tve
site. Jako bonus navic v cene budes mit, ze jsem schopen rozlozit zatez
aplikace na vic pocitacu, pokud bude server poslabsi, tim, ze rozlozim
vypocetne narocnejsi moduly na dalsi pocitace. Jedinou podminkou je, aby ty
pocitace byly dostupne v okamziku, kdy bude dotycny modul pozadovan. Za toto
nezaplatis nic navic (tedy pokud nezprasim navrh ve stylu jednoho velkeho
Delphi exe).

> ale ja napr. dost silham po Linuxu a jak sleduji jeho
> vyvojovy potencial, tak v roce 2007 kdy bude nastupovat
> Loghorm to bude pro dost lidi hodne tezke rozhodovani.

Nejsem az takovy prorok, ale v zasade je mi to jedno. .NET nabizi to, co
Linux nema a jak to vypada, bude to mit jen tehdy, kdyz v dostatecne mire
absorbuje .NET (Mono). ;) Dnes me uz nezajima vlastni OS, ale to, zda na nem
mohu provozovat to, co napisu v .NET.

> PS: neni dulezite v cem vyviji programator, ale co chce
> zakaznik,

IMHO se jedna o spojite nadoby. Zakaznik chce napriklad Dochazku. Ja mu ji
nabidnu v .NET, se vsim, co jsem popsal drive. Zakaznik ale chce, aby mu
jadro bezelo na Linuxu. Nasleduje rozlouceni se zakaznikem, protoze v Linuxu
nejsem schopen napsat totez dostatecne efektivne a za srovnatelnou cenu pro
vsechny klony Linuxu a databaze, ktere jsou v nem k dispozici. Zakaznika
klidne necham konkurenci, at si radeji zkrachuje ona nez ja. ;)

Velikost stranky HTTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.3.2005 19:44:29

> [...]
> objekt IIS, rovnako ako Request, Response atd.
> Sesion musi byt na srevri povoleny (Zaskrtnute policko Enable session state
> vo vlastnostiach WEB aplikacie), je tam aj vlastnost Session.TimeOut v
> ktorej je nastaveny cas v minutach po uplynuti ktoreho sa spojenie klient
> server prerusi. Podla dokumentacie k asp, ktoru som mal k dispozicii, tento
> TimeOut znamena, ze ak nevyvyjam v danej aplikacii ziadnu cinnost, tzn.
> nenacitam si dalsiu stranku z tej istej Web aplikacie po dobu ako je
> nastavene v Timeout tak server vymaze objekt Session.

Ach jo! Tak znova...

Ano, session je de-facto vnitrni objekt na tvem webovem serveru. Ten
vnitrni objekt si pamatuje hodnoty tebou definovanych session
promennych.

Je potreba klientovi rict, ktery vnitrni session objekt ma byt pri
obsluze jeho HTTP pozadavku pouzit. K tomu existuje mnoho ruznych
metod. Nejcasteji server vygeneruje nehjaky unikatni SessionID, a ten
predava bud pres Cookient, nebo treba pres parametr v URL.

Existuje i zpusob, pomoci ktereho vubec zadny vnitrni session objekt
nepouzivas, a vsechny session promenne si predavas prave a jen v
cookies. Pokud ale jsou ty session promenne objemne, neni tozcela
vyhodne, protoze si jejich obcas posilas pri kazde pozadavku sema
tam. Proto se casteji pouziva zpusob prvni, tedy ze jsou session
promenne ulozeny v nejake strukture/objektu na serveru, a ty si
posila sem a tam jen odkaz na tento objekt.

V ZADNEM pripade takova HTTP session nesouvisi s tim, jestli drzis
nebo nedrzis TCP spojeni se serverem! Kdyby tomu tak bylo, tak ver
tomu, ze by ta aplikace nemohla mnoha lidem vubec nijak fungovat!

Ten tvuj session timeout je totiz jen o tom, ze kdyz po definovanou
dobu od klienta neprisel zadny pozadavek, session objekt se
zlikviduje... je to jen ciste otazka uklidu opustenych session
objektu. S vlastnim trvajicim ci prerusenym TCP spojeni to nijak
nesouvisi.

File Not Found

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 1.3.2005 19:34:28

Zkusil bych cestu k tomu souboru pridat do
Project/Options/Directories/Conditionals/SearchPath.

Vaclav Sazima

Petr Berek wrote:
> z nevyhovujicich duvodu jsem presel z delphi 3 na delphi 7. Ale kdyz
> chci zkompilovat projekt, ktery jsem vytvoril ve trojce, sedmicka hlasi,
> ze nebyl nalezen soubor OKCANCL1.pas. Dival jsem se do adresare, ve
> kterem to melo a byt a je tam

Velikost stranky HTTP

[*] ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 1.3.2005 19:24:27

> [...]

nenacitam si dalsiu stranku z tej istej Web aplikacie po dobu ako je
nastavene v Timeout tak server vymaze objekt Session.

Ivan

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] administrator(zv)novogear(tec)cz - 1.3.2005 19:12:26

delphin(zv)post(tec)cz napsal(a):

>Zakazniky odjakziva zajimaji co nejmensi naklady, nikoli v cem to ma bezet.
>Muze se stat, ze nejmensi naklady na vyvoj firemnich aplikaci budou s
>Longhornem + v te dobe vychytanym .NETem, muze se stat, ze to bude Linux.
>Nechame se prekvapit ...

Netvrdim ze ne, ale zarazilo me ze pisete "naklady na VYVOJ firemnich
aplikaci",
ale podle mne to neni jen o vyvoji, ale i naklady na spravu a porizeni
PC. A ja
prece nebudu podporovat programatara s "levnym" vyvojem, ktery mne bude
nutit do
"drahe" platformy - uvidi se co bude - nema cenu tady debatovat o
vyhodnosti
Linuxu vs. Windows. Tak jak pisete - nechame se prekvapit.

S pozdravem

Ondrej Prokop

File Not Found

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 1.3.2005 18:00:20

Zdravim,
z nevyhovujicich duvodu jsem presel z delphi 3 na delphi 7. Ale kdyz
chci zkompilovat projekt, ktery jsem vytvoril ve trojce, sedmicka hlasi,
ze nebyl nalezen soubor OKCANCL1.pas. Dival jsem se do adresare, ve
kterem to melo a byt a je tam. Prosim o radu. Diky

> [...]

Muze se stat, ze nejmensi naklady na vyvoj firemnich aplikaci budou s
Longhornem + v te dobe vychytanym .NETem, muze se stat, ze to bude Linux.

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 1.3.2005 17:38:18

BRCKO Peter wrote:
> [...]
>
> gbak -c -user sysdba -password masterkey c:\fbdb\pok.fbk
> localhost:c:\fbdb\pok1.fdb

Jen strelim: co to zkusit bez toho localhost?

Instalace FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.3.2005 17:36:18

viktordoubek(zv)volny(tec)cz wrote:

> To je duvod, proc jeste tuhle moznost taky zvazuju. A jak spoustis
> ten FBSetup, ktery se jmenuje s kazdou revizi jinak (pokud ho
> nechci prejmenovavat nebo neprepisovat jeho nazev ve scriptu)?

Mame vlastni instalacku odvozenou od oficialnich IS skriptu a
pocestenou, takze jmeno souboru znam.
http://www.aktis(tec)cz/html/dcenter/firebird.html

> Vesele jsem to zkousel, ale nezna to ShouldProcessEntry(), ktera je
> prave jen v tom MyISx3 :o( Nebyl nekdo uspesnejsi?

Osobne jsem zustal u verze 3. Ale zbezne jsem prohledal archiv
konferenci IS a zjistil jsem ze funkce ShouldProcessEntry je od
verze 5 nahrazena dvojici funkci IsTaskSelected a IsComponentSelected.
http://www.jrsoftware.org/newsgroups.php

Martin Schayna

FB 1.5 - rychlost gbak

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 1.3.2005 17:32:17

WinXP, Firebird 1.5.2, IBExpert, ISQL

Nakolko IBExpert nepodporuje RESTOR do viacsuborovej DB,
skusil som zalohu pomocou gbak na malej DB ( 80MB ).
Prekvapila ma vsak pomalost - 8 min.
Bolo jedno, ci som restoroval do jednosuborovej alebo viacsuborovej DB.
Skusil som teda jej obnovu v IBExpert a vysledok :
IBExpert (40 s) bol cca 12 x rychlejsi ako gbak.
Skusil som to na velkej DB - 3,5 GB, ktoru som chcel rozdelit
na 6 x cca 600 MB. IBExpert ( do jedneho suboru ) 20 min,
gbak po 120 min ani v polovici!!!!! Tak som ho zhodil.
Backup oproti restore pomocou gbak ide podstatne sviznejsie, skoro
porovnatelne s IBExpert ( u neho je B o cca 1/5 rychlejsi ako R ).

gbak -b -user sysdba -password masterkey localhost:c:\fbdb\pok.fdb c:\fbdb\pok.fbk

gbak -c -user sysdba -password masterkey c:\fbdb\pok.fbk localhost:c:\fbdb\pok1.fdb

Je ta rychlost gbak-u O.K.???

Problem

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.3.2005 17:26:16

John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> wrote:
> To znamena ze kdyz se snazim nacist stranku ASP tak je moje snazeni
> zbytecne ? Protoze se znazim testovat uz asi mesic :-( vsechny
> priznaky Query. Vim co zhruba delaji ale ani jeden mi nevrati delku
> :-((((. Nebo jsem ji aspon v dufferu nikdy nenasel.

Velikost dat, ktera se budou nacitat zjistis pouze pokud ji server
posle v hlavicce objektu (Content-Length). Pokud tento udaj v hlavicce
chybi je smula. server tu hlavicku posle kdykoliv, kdyz vi dopredu jak
ta data budou velka. Cili pokud jde o staticky servirovany obsah
(soubory na disku) vi to vzdycky a mel by velikost nabonzovat.
Problemy nastanou s dynamicky generovanym obsahem - tam ma server 2
moznosti - bud si s tim nelame hlavu a velikost v hlavice neuda a tak
jak skript vyrabi vystupni data server je posila klientovi. Nebo
server data generovana skriptem soupe do nejake temporary filu a az je
to hotovo server teprve posle hlavicku odpovedi (vcetne
content-length) a pak i telo objektu klientovi.

Mimochodem - (kdyz uz o tom byla rec v jinem threadu) - pokud server
neposle Content-Lentgth, musi byt zakonite prenaseny objekt poslednim
objektem prenasenym v ramci persistent connection - protoze konec
prenasenych dat se pozna tak, ze server uzavre spojeni. Aby to nebylo
tal jednoduche, pokud klient (i server) podporuje chunked transfer tak
predchozi veta neplati :-)

Znovu je to o tom, ze nez mesic chodit v bludnem kruhu slepych ulicek,
vyplati se investovat nekolik hodin na prostudovani a pochopeni
definice HTTP. Pak bys vedel co muzes od ruznych knihoven pracujicich
s HTTP vlastne cekat ....

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] administrator(zv)novogear(tec)cz - 1.3.2005 17:06:15

Zbysek Hlinka napsal(a):

> [...]

se uzivil, ale je smutne, ze ja k vuli tomu musim kupovat
nove verze i kdyz je vlastne nepotrebuji a jsem spokojeny
Potom se divi ze na ne kazdy nadava a Linux jde nahoru.
V praxi proste jede plno programu v DOSu, nebo Win9x a
prechazet na nove verze jen kvuli tomu ze nekdo vymyslel neco
lepsiho je hloupe. Podivejte se kolik se porad prodava ucetnich
programu pro DOS a kdy DOS koncil - 1993?
Jinak Win9x taky beru jako zastaraly system, ale jen kvuli
tomu mam vyhodit 20PC a koupit si nove s novymi Windows?

Jsme dost mimo od puvodniho tematu a moje zhrnuti je:

[...]

[*] Suvarina Vladimir <vladimir.suvarina(zv)siemens(tec)com> - 1.3.2005 17:04:14

> Myslim si, ze velikost zjistis pouze u souboru oznacenych
> jako binarni
> download. Nejsem v tom odbornik a uz je to dlouho, co jsem to delal.

Zdravim,

velikost lze zjistit u jakehokoliv baliku dat prenaseneho pomoci
protokolu HTTP, pokud je soucasti HTTP hlavicek hlavicka
"Content-length:delka_v_bytech"

Vladimir Suvarina, Siemens s.r.o

Problem

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 1.3.2005 16:58:14

John Bricklayer napsal(a):
> [...]
Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 1.3.2005 16:34:12

Aby nedoslo k zamene, ta registrace je nutna na klientech, kteri
pouzivaji
starsi gds32.dll (ib5.6 a starsi), nikoliv na serveru, tam se
specifikuje port
v konfigu, ale aby bylo vse koser, tak by se mel i na serveru
zaregistrovat
do services.
Jinak FB nevyzaduje instalaci, staci nakopirovat a zaregistrovat (viz.
ostatni prispevky).

Slavek

> Predpokladam, ze soucasti instreg bude i vyseuvedena registrace
> portu 3050.

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 1.3.2005 16:30:12

> [...]

optimalne pro dany HW.

Ludek

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.3.2005 16:28:11

[*] administrator(zv)novogear(tec)cz - 1.3.2005 16:18:10

Spis mam strach z toho ze Microsoft nas nalaka na NET platformu
a jak se rozsiri a programatori zacnou v NETu masivne programovat
tak "utne" podporu pro napr. Windows 98, nebo v te dobe starsi operacni
systemy a zase bude duvod k tomu aby zakaznici upgradovali na nove
Windows.

S pozdravem

Ondrej Prokop

Instalace FB

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 1.3.2005 16:02:09

> [...]

Vesele jsem to zkousel, ale nezna to ShouldProcessEntry(), ktera je
prave jen v tom MyISx3 :o( Nebyl nekdo uspesnejsi?

Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Instalace FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.3.2005 15:36:07

viktordoubek(zv)volny(tec)cz wrote:
> V souvislosti s tematem bych se zeptal, jestli nekdo neresil
> instalaci FB i vlastni aplikace (volitelne) z jednoho setup.exe v
> Inno Setup. Stahnul jsem si oficialni ISscript pro FB (a chtel jsem
> si ho poupravit a spojit s mym). Je v nem ale kod vyzadujici 'My IS
> Extension', ktery jsem sehnal jen pro IS verzi 3. Ta ovsem myslim
> nepodporovala multijazykovy setup, ktery bych casem mozna
> potreboval (a muj script uz mam taky pro verzi 5).

Mame sice dve instalacky (FB a ERP), ale kdyz chces instalovat ERP a
nenajde se zadny kompatibilni db stroj a ve stejne ceste je
instalacka FB, nabidne se instalovani FB. V opacnem pripade se
alespon nabidne otevreni www stranky s moznosti stahnuti instalacky
[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 1.3.2005 15:28:06

Martin Marek wrote:

> Zdravim,
>
> mam dotaz, kde sezenu Lazarus, FreePascal jsem nasel,
> ale pripada mi jako TurboPascal x.x ?

freepascal je 32 bit(resp. 64bit) kompilator + knihovna nevizualnich
komponent + IDE
> Jo a je ten Lazarus Windowsovska aplikace
> nebo je jako FreePascal DOSova.

Lazarus nezavisi na platforme, je to GUI aka Delphi
http://lazarus.freepascal.org

binarky pro windows
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339&package_id=105599

Radek

Instalace FB

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 1.3.2005 15:18:05

[...]
potreboval (a muj script uz mam taky pro verzi 5). Neresil jste to
uz nekdo? Dik moc.

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Instalace FB

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 1.3.2005 15:16:04

U FB 1.5 uz se toto nemusi uvadet. Port se nastavuje v FBConfigu.

From: "Jiri Cincura" <diskuze(zv)cincura.net>
> A proc tomu tak je? Proc to nebylo tak i v Delphi?

Na prvnim miste jsou samozrejme lide a penize. Dale fakt, ze na Delphi pracuje
odhadem zlomek poctu vyvojaru nez ktere ma k dispozici Microsoft. V poslednich
letech take od Borlandu odesli pomerne klicovy lide kteri na jeho vyvoji
pracovali (Anders Hejslberg, Chuck Jazdzewski ...) coz se projevuje tendenci
pridavat "nove vlastnosti" nakupovanim dalsich produktu ci intergraci open
source nastroju, misto rozvoje vlastniho Delphi.

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 1.3.2005 09:37:36

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 1.3.2005 09:25:30

Petr Vones wrote:
> Nerikam ze v .NETu nejsou zadne chyby nebo veci ktere jsou ne zrovna
> nejlepe navrzene, ale to procento hotovych a pouzitelnych veci je
> podstatne vyssi nez tomu bylo u Delphi (ted nemluvim o vizualnich
> aplikacich).

A proc tomu tak je? Proc to nebylo tak i v Delphi? Neobjevi se takoveto problemy casem i .NETu?

[...]

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 1.3.2005 09:17:24

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 1.3.2005 08:57:19

> [...]

nemam.

> TED? Ted hned nic. Skoleni se ale nedelaji pro ted, ale pro

Do zitra to kazdy zapomene ;-)))

> Samozrejme, ja to to tak delam take (i kdyz uz take ne ve
> vsem). Ale trva to
> nekolikanasobne dele. Takze ty si spocitej, co te vyjde
> vyhodneji - zda cena
> za skoleni, nebo cena za badani a tapani, nebo pripadne cena
> za zaostavani.
> :)

Mam to spocitane ;-)

> V poradku, skolitel bude potrebovat penize i pozdeji. ;)

A nakoniec budeme spokojny vsetci ;-)))> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] za uzivatele Jan Sebelik
> [...]
> To je vyznamna kvalitativni zmena a prijde velmi rychle.

A to je to Honzo, co ja nevidim ako zazracnu vyhodu proti dnesnej dobe,
pretoze uz dnes tuto logiku pouzivam v praxi. ;-)> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] za uzivatele Petr Vones
> [...]
> podstatne vyssi nez
> tomu bylo u Delphi (ted nemluvim o vizualnich aplikacich).

Asi ano, ide o rozsirenejsi produkt nez Delphi, takze je to logicke. Ale
existuje napriklad nejaky SynEdit, alebo VirtualTreeView ekvivalent? Rovnako
"drahy", rovnako vykonny? ;-)

[...]

kompenenta kalendar pouze mesicu

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 1.3.2005 08:53:19

Zdravim
a ptam se, jestli nekdo nevite o
nejake komponente, ktera by vypadala jako calendar pouze s tim rozdilem,
ze by se volily pouze mesice (a ne dny) a u kazdeho mesice by se dal vytahnout prvni a posledni den.

Diky za informaci
F.Stranik

TCPServer - akutni

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 1.3.2005 08:29:17

Dobry den,
Co musim vsechno udelat, abych moh odeslat v Delphi 7 z komponenty
TTcpServer pomoci prikazu SendBuf nejaky buffer datna klienta. Tam
je komponenta TTcpClient. Z klienta na Server mi to funguje.

Nemohu pouzit komponenty Indy nebo Synapse.

Poradte prosim.
Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Chyba v qtintf.dll?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 1.3.2005 08:07:16

ZdenA?k L?ustr wrote:

> A jak je mam rozumne najit?
>
> Z. Sustr

no ja bych to asi delal, ze bych
a) dal hledat retezec "qt" v projektu
b) naistaloval si GX expert, tam si dal zobrazit hiearchii unitu a
hledal neco s "qt" nebo unit zacinajici Q* a pak se podival, ktery unit
to importuje (to se da docela pekne v tom expertu zobrazit)

Az to budes mit pak bych to znova prekompiloval
a nejakym nastrojem bych zobrazil zda se stale jeste mezi DLL
importovanymi projektem vyskytuje qtinf.dll (nebo libqtinf.dll?)
(napriklad tdump z delphi, processexplorer nebo dalsi nastroje ze
sysinternals.com, atd.)

Radek

Trochu OUT OF TOPIC: Re: Ekvivalent GetShortPathNa

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 28.2.2005 23:44:38

Diky za info Petre... To jsem si ale nabehnul... :)

> Funkce HTMLDecode je primo v Delphi, unit HTTPApp.
>
> Petr Vones

Velikost stranky HTTP

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 28.2.2005 22:52:34

> [...]

nuti prohlizece, v delphi odpojeni socketu atd.) zustane promenna ulozena v "session".
"session" chapu jako objekt pro kazdeho klienta (socket) na strane serveru. Pokud se
> [...]

zabral celou pamet pocitace. (brano z pohledu programatora serveru). To mi tak nevadi jako to
odpojeni indym po prvnim nacteni. Prece chci udrzovat spojeni, jak uznam za vhodne, a po-
[...]

zadani "4x4" a stisku rovnitka mi napsala ze nebyly zadany parametry, tak co po ni chci ?>.... V kazdem dalsim pozadavku musi klient posilat jmeno a heslo. Takhle to cho....
[...]

To same by se stalo i s indy, pokud by me neodpojoval, ale takle mi bude vzdy vracet
(pokud localhost bude nastaven jako ten muj problemovy server)
misto toho co chci, a to je

Toto je muj problem, ktery vyresil slozite ale prece WinInet.

s pozdravem JB

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 22:06:31

From: "KasiX" <kasix(zv)atlas(tec)cz>
> Ale urcite pride cas, kedy ludi poslem na skolenie, ale neni to "teraz" ;-)

Myslim ze tu nepadlo jeste jedno hledisko, byt se nekomu nemusi libit. Totiz
(alespon z meho pohledu) je vyvoj v .NETu zkratka pohodlnejsi.

V Delphi se stale muselo resit jak opravit ci obejit spatny design RTL/VCL
knihoven, ci kde sehnat knihovny pro reseni urcite oblasti. Z nedavnych dotazu
je to napriklad sifrovani. Borland se nenamahal dodat hlavickove soubory ke
CryptoAPI, takze je musim odnekud stahnout. Dale musim vyzkouset zdali jsou
vubec spravne prevedene, vyzkouset nekolik ruznych knihoven ci prikladu jestli
vubec nejak funguji, nebo si dokoupit placene komponenty. Misto toho abych se
soustredil na reseni daneho problemu musim stale resit ruzne nedostatky dane
platformy a pouziteho vyvojoveho nastroje ci jeho knihoven.

[...]

synapse -

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2005 21:28:28

> ok. tak ja neco prispeju. muzu treba kouskem kodu a pridavku do
> synapse ?...

To uz je debata, ktera patri mimo tuto konferenci.

> jde mi hlavno o to jesli pri pouziti TTCPBlockSocket muzu udelat
> plnohodnotny server. Napriklad by me zajimalo jestli muzu realizovat
> continue download. tj download od urcite casti soubru

Mozne je vsechno. Do socketu muzes poslat libovolna data, socketum je
jedno, jestli do nich posles cely soubor, nebo jen jeho cast.
Pochopitelne si musis nastudovat HTTP standard, abys vedel jakymi
hlavickami si klient rika jen o cast souboru, atd. Samotna implementace
pomoci TTCPBlockSocket je pak jiz hracka, coz je ostatne videt na tech
zminenych demoaplikacich.

HTTP totiz umoznuje nejen stahovani od urcite pozice do konce, ale take
treba stahovani od zacatku do urcite pozice, nebo stahovani od urcite
pozice do urcite pozice. Tedy klient si muze vyzadat naprosto libovolnou
cast souboru, treba klidne i jeden byte nekde z prostredka!

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 28.2.2005 21:14:24

On Behalf Of Zbysek Hlinka

> Zkus zavolat z C++ programu nejaky modul napsany v Delphi.
> Zkus z Delphi
> programu zavolat nejaky objekt v cizim programu. Pak zus
> totez v .NET, a
> uvidis.

Ahoj,
No to jsme porad na urovni technologie a ne toho jak bude ten program
napsany.
Prestoze ve Win32 existuje spousta moznosti jak pro ostatni zpristupnit
nejake rozhrani (treba com a pod.) stejne jedine co opravdu vesele funguje
je clipboard :)
Ja nejak nevidim to, ze by .NET zarucoval ze vymena dat mezi programy bude
AUTOMATICKY "vesela". Ze to TECNICKY jde lepe, o tom neni sporu. To ovsem
samo o sobe nezarucuje, ze budou programy "vesele komunikovat".

Ludek

synapse -

LG> Synapse je distribuovana s modifikovanou BSD licenci prave proto, aby se
LG> dala bez problemu pouzivat i v komercnich aplikacich. Kupodivu pisu to
LG> proto, aby to lide pouzivali, a ne aby se na to jen zalibene koukali. ;-)
LG> Na tom neni nic neetickeho.

ano vim..

LG> Ostatne, pokud mas blby pocit z pouzivani opensource v komercnich
LG> apliakcich, muzes jej kompenzovat nejakym tim sponzorskym prispevkem.
LG> Zadny OpenSource vyvojar jej zcela jiste neodmitne! ;-) To je dobry navod
LG> jak pouzivat cizi Opensource kody a nemit z toho blbe pocity, ne?

ok. tak ja neco prispeju. muzu treba kouskem kodu a pridavku do
synapse ?...

LG> Jak HTTP server, tak i HTTP proxy server jsou dokonce jako demoaplikace k
LG> Synapsi. ;-)

ano videl jsem to moc hezke..

jde mi hlavno o to jesli pri pouziti TTCPBlockSocket muzu udelat
plnohodnotny server. Napriklad by me zajimalo jestli muzu realizovat
continue download. tj download od urcite casti soubru

bye David

synapse -

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2005 20:28:21

> [...]

aplikace ktera se bude prodavat. Zda se mi to neeticke..

Jedna se mi o pouziti ve HTTP serveru a PROXY serveru..

D.

> [...]

> Hehe a to je presne ono. Zaco a preco? ;-)))
> Kolko stoji preskolit, dajme tomu 10 ludi? 10x15-30.000,- ufff ...

Lze dohodnout i individualni slevy :-)

Druha vec je, kolik te budou tito lide stat, kdyz budou studovat na svem pracovnim miste (a zkouset, a zkouset, a vztekat se...) a bude treba jim za to platit mzdu, socialni pojisteni, zdravotni pojisteni, teplo, HW, SW, vratnici, uklizecku, ... (schvalne trochu prehanim), ...

> Ale urcite pride cas, kedy ludi poslem na skolenie, ale neni to
> "teraz" ;-)

Jasne: seminar vlastne taky rekl: "nekdy v budoucnosti" (vsichni az na dva). At si kazdy zvazi, kdy pro nej ten okamzik nastane.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 19:14:15

Trh? To jsi ty, ja, Lojza, Franta a par dalsich. ;) Ja to take nechci, tak
dosove aplikace nepisu a ani si neporizuju. Win32 uz take nepisu, a porizuju
> [...]

32bitova architektura zvladne jen 4 GB RAMeti. Site jsou sice stale jeste
pomale, ale ocekavam, ze brzy tohle problem nebude. Takze nebude dlouho

Ale muzeme se na to podivat i jinak: vic nez 640 kilo nikdo potrebovat
nebude. :-)))

> 3-5 rokov. (U nas v IT oddeleni je zivotnost tak 6 mesiacov

Tak to jste pekni rasove. Mne pocitadlo vydrzi nejmene rok, nekdy musi i
dele. :)

> ;D ) Sme IT firma a predavame HW, takze u nas HW neni problem
> menit relativne casto.
> Problem je, ze viem co pouzivaju a nakupuju desattisice
> nasich zakaznikov.

Podle debat z tohoto threadu usuzuji, ze pentium pod 1GHz, 32 MB RAM, 2 GB
HD a Win95. :-)))) Jen nevim, proc takove skvele sestavy nemohu uz pekne
dlouho v zadnych cenikach najit. Proc to prede mnou vsichni schovavaji?

> pracujem denne a nevidim dovod preco by som mal prejst na
> 64bit AMD

V tento den take duvod nevidim. Ale ocekavam, ze brzy (do 2 let?) ten duvod
prijde. Zatim totiz ani neni plny 64bitovy .NET ;)

> A stare aplikacie budu komunikovat vesele dalej, ver tomu.

Kouzlo .NETu by melo spocivat v tom, ze prechod bude prakticky plynuly a
bezbolestny (?). I to je duvod, proc jsem s Win32 skoncil.

> Hehe a to je presne ono. Zaco a preco? ;-)))

Proc? Treba hned z duvodu, ktery je pred timto. ;)