synapse -

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2005 19:10:14

> muzu se zepta v cem je vetsi vyhoda pouzivat synapsi blcsock namisto
> klasickeho winsock

blcksocka winsock jsou dve neporovnatelne veci.. kazda je na neco uplne
jineho.

Winsock je API pro socketovou komunikaci. Podobne funkce jsou i na jinych
platformach, treba pod linuxem jsou soucasti Libc knihovny.

Protoze ale rozhrani Winsock i socketove rozhrani v Libc je hodne
podobne, ne vsak ale identicke, v Synapsi proto existuje vrstva nazvana
Synsock. Ta nabizi jednotne rozhrani k socketovym funkcim a uvnitr sebe
schovava veskere odlisnosti mezi Winsock a Linux Libc (a experimentalne i
.NETem). Takze pokud se rozhodnes psat svoje sitove apliakce na urovni
Winsocku, je lepsi misto Winsocku pouzit Synsock. Vyhnes se pak problemum
pri pripadne portaci.

BlckSock je az dalsi uroven problemu. Je to objektova implementace
jednotlivych TCP/IP protokolu, vcetne pomerne sofistikovanych a
pohodlnych funkci, ktera pro svoji cinnost vnitrne pouziva Synsock. (A
Synsock vnitrne pouziva bud Winsock, nebo Libc... podle toho na jake
platforme zrovna jsi.)

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] ivan <hraskoi(zv)stonline.sk> - 28.2.2005 18:56:13

o 20 rokov PC v dnesnej podobe nemusia ani existovat.

Ivan

Chyba v qtintf.dll?

[*] ZdenA?k L?ustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 28.2.2005 17:52:08

>S VCL takhle knihovna nema nic spolecneho. Patrne si omylem do projektu
>zavlekl nektery z CLX unitu.

A jak je mam rozumne najit?

Z. Sustr

synapse -

> [...]
LG> najednou pres MaxBandwidth. O vse ostatni se postara Synapse uz sama.

LG> Jednoduse.. chces prenest X bytu dat. Vis kolik chces prenest bytu
LG> dat, vis jakou mas nastavenou rychlost, tak snadno spoctes dobu, po
LG> jakou by se ta data mela pri te rychlostiprenaset. Poznamenas si, ze
LG> prenos by mel pri nastavene rychlosti koncit v case T.

LG> Jestlize pak prijde pozadavek na dalsi prenost dat drive nez nastal
LG> cas T, jednoduse pockas dokud nenastane cas T a pak az pokracujes.
LG> A cely proces zopakujes... znova spocitas dalsi predpokladany konec

to zni super. taky mem nejak napadlo ze by to slo takhle resit. uz
pred casem jsem se ptal na konferenic nekolikrat jak se to da udelat..

muzu se zepta v cem je vetsi vyhoda pouzivat synapsi blcsock namisto
klasickeho winsock

Sifrovani pres CryptoAPI

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 28.2.2005 17:36:06

Stahnul jsem si preklad CryptoAPI2 a u funkce CryptSignMessage a
CryptEncryptMessage byly spatne definovany hlavicky (padalo to na AV) a
priklady jsem ani nenasel... Stahl jsem i Win32API (Jwa????) - tam to bylo s
headery lepsi, ale priklady take nikde...
Mohl bys to prosim upresnit ???

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 28.2.2005 17:30:06

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] za uzivatele Zbysek Hlinka
>
> No to bych nerekl. DOSove aplikace sice bezi, ale s celou
> radou ruznych
> omezeni. Nektere dokonce nebezi z HW duvodu - napriklad pokud

Omedzenia? Su moznosti ako omedzenia vypnut spravnym nastavenim stale
podporovaneho PIF suboru. Par DOSovskych programov stale pouzivame. Znovu
pripominam - ja osobne nechcem, ale trh to diktuje, tak ich pouzivame.

> Ale, ale! To prece neni DOS aplikace, byt to ma podobne okno.
> Konzolovou
> aplikaci pisu, kdyz mi staci jednoduchy vstup a vystup,
> zpravidla na serveru
> - kvuli tomu prece nebudu malovat okna.

Podpora tam je, dokonca lepsia nez v Delphi ;-)

> Vetsi adresovaci prostor pro disky i RAM, vyssi vykon.
> Predstav si napriklad
> vicerozmerna data, ktera se v dnesnich systemech zobrazuji
> dost nesikovne -
> napriklad systemem master-detail, nebo rozbalovanim dalsich
> bunek v ramci
> gridu. Za urcitych okolnosti muze byt vhodne zobrazit data
> napriklad na
> "prostorove teleso". Jenze k tomu potrebujes dost pameti i vykonu.

Nesikovne? Neviem co tym myslis. Velke data sa spracuvavaju v datovych
skladoch a tam je "jedno" ci ide o 64bit alebo 32bit a najpomalsou sucastou
su diky a siete. Su koncipovane tak, aby bezali pod obojim. Samozrejme ze
64bit je vyhodnejsi, ale nie zivotne dolezity! Chapem, ze NASA, McDonald a
podobne firmy vyuziju 64bit, ale drtiva vacsina firiem nie a to je to
podstatne.

> Jak dlouhou zivotnost maji ve vasi firme pocitace? 3-5 let,
> nebo 15-20? Kdyz

3-5 rokov. (U nas v IT oddeleni je zivotnost tak 6 mesiacov ;D ) Sme IT
firma a predavame HW, takze u nas HW neni problem menit relativne casto.
Problem je, ze viem co pouzivaju a nakupuju desattisice nasich zakaznikov.

Ale priznam sa, ze sukromne mam ten isty postoj co zakaznici. V praci mam
3.2GHz HT P4 s 1GB RAM, cca 400GB HDD, TV kartu a neviem co vsetko k tomu,
ale doma mam cez 2 roky staru P4 asi 1.4Ghz, ale so znackovych, kvalitnych
komponent, na ktorej pracujem denne a nevidim dovod preco by som mal prejst
na 64bit AMD, alebo 4GHz Intel i ked za moje (VO nakupne) ceny. Mozno, az ta
vymena bude stat 1000,- Kc asi mi to nieco prinesie, ale zatial nic. Na
dnesnom HW uz mozem robit v pohode vsetko - video, audio, vyvoj, db,
internet, office... a hlavne sa mi nechce liest pod stol, vytahat kabely a
vrtat sa v tom ;-)) Dnes nemam problem s vykonom, ale s kapacitou -
napriklad nahrat si vecerny film z TV karty i s komprimaciou stale zaberie
hodne miesta a 64bit stale neprinesie dostatocny vykon na online komprimaciu
do DivX.
Myslim si a podla statistik nasich predajov vidim, ze nie som sam v dnesnej
dobe, kdo takto uvazuje...> dnes prejdes na 64 bitu, jak bude vypadat vybaveni firmy za 5
> let? Nove
> aplikace budou napsane rekeneme v .NET. A budou spolu vesele
> komunikovat,
> byt budou od ruznych vyrobcu. A vedle toho budes mit stare
> Win32, jejichz
> vzajemna komunikace je silne diskutabilni a nepruzna. V
> okamziku, kdy nove
> aplikace prerostou kritickou mez, zacne ti neobratnost
> starych aplikaci
> proste vadit, bude te zdrzovat.

Ano, ale tato doba do 5 rokov proste nebude. Na najblizsich 5 rokov mame
plan preinvestovat viac ako 100mil Kc do IT infrastrukury a kupujeme
technoloogie, ktore su stare uz niekolko rokov! :-(( Rozhodne za dalsich 5
rokov nedame dalsich 100mil za vymenu technologii.
A stare aplikacie budu komunikovat vesele dalej, ver tomu. Ved od toho su
prevodne aplikacie a rozne middleware servery. Situacia nebude o nic insia
nez v dnesnj dobe.
Teraz mame prepojene prostredia Linuxu a Windows. Java vs. FoxPro. DOS vs.
Windows. XML vs. DBF, Win98 vs. dotNET a vsetko MUSI bezat a bezi. Keby sme
tvrdosijne trvali len na podpore Windows a XML, tak by sme skrachovali.
> Hehe. Letos slavime 10 let od nastupu Windows 95, ktera
> zapocala eru Win32 i
> na desktopech. A rekni mi, kdo dnes chce DOS programy? Tech
> zakazniku je tak
> malo, ze bude asi docela problem se v tomto segmentu uzivit.
> Xicht aplikaci

DOS aplikacie nechce "nikto". Ale o tom sa tu predsa nebavime. Bavime sa o
tom, ci firmy chcu zahodit stare veci, s ktorymi su spokojny, kvoli novym.
Ja tvrdim, ze pokym im to neprinesie zlepsenie, tak to nema zmysel! Ak budu
kupovat novy SW, tak asi len blazon siahne po DOSe, ake je ekvivalent vo
Windows.

> nezalezi. "Prtave"
>
> Posli je na skoleni.

Hehe a to je presne ono. Zaco a preco? ;-)))
Kolko stoji preskolit, dajme tomu 10 ludi? 10x15-30.000,- ufff ... a co z
toho budu teraz mat? Stary velky projekt nikto do .NETu prepisovat nebude a
na malych novych sa to mozme naucit. ;-)
Zatial ma nic netlaci - vyvoj .NET aplikacii pre mna zatial neni ekonomicky
zaujimavy a prave prinos toho skolenia je zatial bezvyznammny.

Ale urcite pride cas, kedy ludi poslem na skolenie, ale neni to "teraz" ;-)

Pavol Kakacka
Vedouci vyvoje IS
AAC Czech s.r.o.
V Luzich 818
Praha 4 Libus
tel: +420 234 646 443
pavol.kakacka(zv)aac-czech(tec)cz
www.aac-czech(tec)cz

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 17:08:04

"V cemsi" mam na mysli napriklad Delphi, MS VC++, VB, PowerBuilder atp., vse
pro Win32. Vsak jsem to psal (Win32 PE file).

> v tom pripade musis spise srovnavat s balicky v Delphi. to je
> tak zhruba ekvivalent tech vstupnich podminek.

Hehe. Mej D7, a ja ti poslu balicek napsany v D6. :-)))) Nebo ti poslu dll
napsanou v MS VC++.

> A tam si myslim ze by to slo. Ale uznavam ze v .NET je to
> lepsi, zvlaste ta sitova transparentnost je hezka, a moznost
> pouziti jinych jazyku taky. (nemuzu posoudit jak to bude v
> realu - s tou siti).

Ja ano. Pisu takove aplikace, v .NET naprosto samozrejme (a uz nikdy jinak
:). V Delphi potrebujes na vicevrstvou db aplikaci spes~l reseni, napriklad
Midas (ci jak se to jmenuje dnes). V .NET je napsani takove aplikace zcela
trivialni, ve srovnani s tim, jak to jde v Delphi, a HLAVNE, cely
mechanismus je prirozenou soucasti .NET, takze nemusim resit zadne priblble
licence.

> to je fakt hezke. uz se tesim jak bude treba Total Commander
> napsany v .NET,

Ja taky... :)

> a ja si podedim registracni formular, resp.
> ten formular co se objevuje po startu (ted by se to muselo
> delat sloziteji pres okna), nebo jeste lepe login dialog.
> To budou mit crackeri radost :), nebo jsem to pochopil spatne?

No a co? Ghisler se proste rozhodne, zda bude hlavni assembly placena nebo
ne. Pokud podedis potomka, zakladni assembly tahnes s sebou. Takze kdyz to
bude nekdo sirit, bude na tu assembly stale stejna licence.

> Je to skvela technologie, ale opravdu strasne moc doufam, ze
> to maji nejak perfektne zabezpecene proti podvrhnuti,

Assembly si muzes podepsat.

> Ale musim uznat ze to muze pekne fungovat. I kdyz jsem se za
> moji praxi s podobnou potrebou nesetkal (krome vyse uvedenych
> pripadu). Kazdopadne diky.

Zastav se na skoleni, a muzeme si o tom popovidat vic. :)

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 28.2.2005 16:40:02

> [...]

> potomka.

to je fakt hezke. uz se tesim jak bude treba Total Commander napsany v
.NET, a ja si podedim registracni formular, resp. ten formular co se
objevuje po startu (ted by se to muselo delat sloziteji pres okna), nebo
jeste lepe login dialog.
To budou mit crackeri radost :), nebo jsem to pochopil spatne?

> Pokud je toto cele v .NET, pak je vse popsane naprosta trivialita. A dokonce
> je mi jedno, zda ten volany modul fyzicky hnizdi na mem pocitaci nebo na
> tvem (pokud je dostupny pres internet a pokud ten model umoznuje vzdalene
> volani, coz je zase trivialita).

Je to skvela technologie, ale opravdu strasne moc doufam, ze to maji
nejak perfektne zabezpecene proti podvrhnuti, jinak si nedokazi
predstavit ty dusledky, kdyz mi muj program bude "linkovat" po siti
nejakou cast systemu a nekdo mi neco podvrhne (to budou mit pro zmenu
hackeri radost), takze muj program bude volat neco uplne jineho se
stejnym rozhranim.

Ale musim uznat ze to muze pekne fungovat. I kdyz jsem se za moji praxi
s podobnou potrebou nesetkal (krome vyse uvedenych pripadu). Kazdopadne
diky.

Radek

Prechod z TClientSocket na TTcpClient

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 16:14:00

From: "Zdenek Sustr" <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz>
> Mam v Delphi 6 napsanou aplikaci, ktera pouziva komponentu
> TClientSocket. Chtel jsem ji zkusit prelozit v Delphi7, ale zjistil
> jsem, ze tam tahle komponenta neni. Myslim, ze alternativou je

Je tam, ale musis si ji doinstalovat zvlast, viz readme.txt soubor

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

Posloucham tuto diskusi velmi pozorne.
Rozumnych duvodu, proc .NET nepouzit je tady cela rada.

Jenze
a)
Vetsinou jde o to, proc ho ZATIM nepouzit.
b)
Vetsinou jde o to, NA JAKY TYP APLIKACE ho (zatim) nepouzit.

Duvody pro .NET tady jsou a budou. Ackoli se domnivam, ze pisu v Delphi "dost slusne" a "dost modularne", presto se setkavam s tim, ze urcita funkcnost je vzdycky nekde trochu "zakopana". A to mi vadi. To mi dost vadi.

Ja touzim psat vsechno vzdycky jenom jednou. V Delphi je to problematicke (nejen, ze me do toho netlaci, ale primo mi v tom obcas brani - lze si s tim poradit), v .NET je to samozrejme (navic mezi ruznymi jazyky).

Navic v .NET vubec nezalezi na tom, kam tuto funkcnost umistim, muze byt dokonce umistena v distribuovane siti (.NET Remoting, WebServices). Objekty .NET tuto vlastnost nativne splnuji (bez dalsich COM obalu a pod.). A tendence k distribuovanosti aplikacni logiky v ramci internetu je neoddiskutovatelna (permanentni pripojeni se stava zcela beznym a bude to rychle pokracovat - atd.).

Za chvili bude (tato distribuovanost) soucasti kazde "male" aplikace. To vim z vlastni zkusenosti i u MALYCH zakazniku. Oni si ten internet poridi kvuli necemu uplne jinemu, ale kdyz uz ho maji, tak ho chteji taky pouzit v te aplikaci. Jeslize tedy DOS > WIN32 prineslo neco (viz treba Radek Cervinka, ale i dalsi), pak .NET podle meho soudu predevsim prenese nase (i male) aplikace na internet. A to je dost velka zmena ... :-)

My, jako skolici stredisko, jsme otazku, zda .NET ano nebo ne, uz davno vyresili. Nasi povinnosti je hledet do budoucnosti a nabidnout nase sluzby prave tem, kteri se po teto nove ceste za temito novymi technologiemi chystaji vydat. Proto tady jsme.

Na seminari "Belohrad 2005" bylo asi 140 lidi - vetsinou Delphi.
Pokud si dobre vzpominam (opravte me nekdo), pak se zvedaly ruce asi takto
a)
V .NET dela asi 1/4 - 1/3 zucastnenych
b)
V .NET budou v budoucnosti delat vsichni, krome dvou ucastniku
c)
V .NET nikdy delat nebudou prave ti 2 ucastnici

Pro ty, se kterymi jsem mluvil na seminari:
Dalsi cyklus kurzu .NET zacina 14.3. (zmena programu)
= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Sifrovani pres CryptoAPI

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 16:18:00

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> RELDP, ale portal mi neustale zpravu odmita s hlasenim - nelze desifrovat
> zpravu... Kousek zdrojaku by rozhodne pomohl (vcetne hlavicek CryptoAPI

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 16:11:59

From: "Zdenek Sustr" <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz>
> Mam aplikaci napsanou v Delphi6 ve VCL. Pomerne casto pada s hlaskou
> "Access violation at address *** in module qtintf.dll" Zkousel jsem to

S VCL takhle knihovna nema nic spolecneho. Patrne si omylem do projektu
zavlekl nektery z CLX unitu.

> Mimochodem, da se nejak prostredi ve VCL prevest do CLX?

Ne, navic to asi nema moc vyznam protoze tyto aplikace jsou na Windows stejne
vicemene nepouzitelne. V nove verzi Delphi 2005 knihovna CLX jiz vubec neni.

Petr Vones

Chyba v qtintf.dll?

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 28.2.2005 16:05:59

Dobry den

Mam aplikaci napsanou v Delphi6 ve VCL. Pomerne casto pada s hlaskou
"Access violation at address *** in module qtintf.dll" Zkousel jsem to
pustit z Delphi IDE, abych to mohl trochu debugovat, a zjistil jsem, ze
to pada pokade na jinem miste programu, takze nejaka jednoducha moje
chyba to asi nebude. Je mozne, ze by v te knihovne (qtintf) byla chyba?
Co byste s tim delali?

Mimochodem, da se nejak prostredi ve VCL prevest do CLX?

Diky,
Z. Sustr

TFrame

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 28.2.2005 15:41:57

Ahoj,
mam problem s TFrame, ktery vytvarim za behu. Pokud na nej umistim TComboBox
a vyplnim nejake Items, tak to pokusu vytvorit frame zahlasi: Control
'mujframe' has no parent window. Zahlasi to uz pri vytvareni nemam tedy
moznost nic ovlivnit. Pokud Items vymazu, tak se frame vytvori v pohode a
rucni naplneni Items pak jde bez problemu...
Dik za namety, ikdyz si iluze o reseni nedelam
David

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 15:31:55

.... i kdyz se ve starem Recku moc nevyznam, tak v Delfach prece byla primo vestirna, nebo ne ...

Treba to tak autori obchodniho nazvu tohoto produktu primo mysleli (puvodne kryci nazev AppBuilder - jaro 1994).

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

zpusob ukonceni windows

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.2.2005 15:25:55

ZdenA?k L?ustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> wrote:

> Akorat pred mesicem jsem se tady ptal na to same a nic jsem se zatim
> nedozvedel.. Ale zeptam se jeste - vy umite rozumne rozpoznat aspon
> jestli slo o odhlaseni nebo o vypnuti/restart? Ja jsem zjistil, ze
> se
> tam meni nejaky "unused" parametr a jinak asi taky nic.

Co se podivat primo k prameni:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/base/wm_queryendsession.asp

D. Toman

zpusob ukonceni windows

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 28.2.2005 15:19:54

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sysinfo/bas
e/wm_queryendsession.asp

Myslim,ze je to tam docela jasne popsano.

> [...]
>jestli slo o odhlaseni nebo o vypnuti/restart? Ja jsem zjistil, ze se
>tam meni nejaky "unused" parametr a jinak asi taky nic.

zpusob ukonceni windows

[*] ZdenA?k L?ustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 28.2.2005 15:13:53

> [...]
tam meni nejaky "unused" parametr a jinak asi taky nic.

Z. Sustr, CIV - ZCU

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 28.2.2005 15:11:48

> podle mnohem viznamnejsi bude grid computing, tj. sit navzajem
> propojenych pocitacu, kde kazdy bude pocitat cast ukolu
samozrejme vYznamnejsi (to je tak kdyz to clovek nekolikrat prepisuje).
Tohle je posledni prispevek ode mne.
Radek

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 28.2.2005 14:51:44

> No to bych nerekl. DOSove aplikace sice bezi, ale s celou radou ruznych
> omezeni. Nektere dokonce nebezi z HW duvodu - napriklad pokud jsi pouzival v
> Turbo Pascalu memory extension (ci jak se tomu rikalo), pak si s temito
> programy na soucasnych pocitacich moc zabavy neuzijes.

kazdy ti rekne, ze ten kdo ma ucetnictvi v DOSu tak se v nem dela
rychleji nez ve Win (to jen tak mimochodem), ja pro dos taky nepisu
(maximalne neco pro linux, ale tam tim padem neni omezeni
pameti...), ale existuje par firem ktere ucetnictvi pro DOS s uspechem
prodavaji...

Hlavni vyhodou prechodu programovani DOS-Windows:
- sprava pameti (alokace velkych kusu) - to jen v pripade 32 bitu
- std. rozhrani pro periferie a HW (zvlaste tiskarny a grafiku)
- lepsi GUI, s tim souvisejici standardni rozhrani
> coz posledni dobou neplati, jelikoz kazdy program ma plnou p...l skinu
a dalsi

Hlavne druhy duvod byl dulezity.

Proti uvedenym vyhodam predchoziho skoku nyni podobne duvody nevidim,
a ty co tam jsou mne spise desi (WinFS),
ono je to s tema novyma technologiema stejne trochu sila

priklad: (vcera jsem v computerworldu - papirovem 5/2005 - cetl popis
nove technologie mikrorebootovani - pocitac na pozadi v periodickych
intervalech neustale (mikro)rebootuje pocitac, aniz to uzivatel pri
praci pozna

> [...]

podle mnohem viznamnejsi bude grid computing, tj. sit navzajem
propojenych pocitacu, kde kazdy bude pocitat cast ukolu

Panove v soucasnosti planovat na vice co bude za 5 let je fantasmagorie,
a predpokladat jak bude .NET vypadat, a zda ted nacaty projekt v .NET
bude mit za 5 let vetsi uzitnou hodnotu nez ted v Delphi je vesteni z
rozmlacene a zablacene kristalove koule. Ale to je jen muj nazor.
Mimochodem: doted ma velka cast uzivatelu Win95, 98 a rozliseni 800x600.
Radek

ADO a SP

[*] delphi(zv)hon(tec)cz - 28.2.2005 14:15:39

Ahoj Marto,

tak jsem clovece na to prisel. Heled kamo, je to
prosty jak facka.... proste ten SET tam natvrdo
pripises a je to.

SET TRANSACTION ISOLATION LEVEL READ UNCOMMITTED
select * from tabulka

Ses proste svazanej tim svym Firebirdakovym
dogmatem a zpusobem mysleni. Ale to neva.

Mej se

Martin

zpusob ukonceni windows

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 28.2.2005 14:31:42

zdravim

nevite nekdo jak ve sprave WM_QUERYENDSESSION rozeznat jestli uzivatel
pouzil restart nebo vypnuti

Prechod z TClientSocket na TTcpClient

[*] Zdenek Sustr <sustr4(zv)civ.zcu(tec)cz> - 28.2.2005 14:15:39

Dobry den
Mam v Delphi 6 napsanou aplikaci, ktera pouziva komponentu
TClientSocket. Chtel jsem ji zkusit prelozit v Delphi7, ale zjistil
jsem, ze tam tahle komponenta neni. Myslim, ze alternativou je
TTcpClient, ale ten se asi chova dost jinak. (Napr. mi chybi metoda
Socket.Sendtext()). Pate nekdo zkusenosti s prevodem takove aplikace do
D7? Neni na to napr. nejaky wrapper?

Diky,

Z. Sustr, CIV

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 14:21:40

From: <konference(zv)sales(tec)cz>
> To si delas legraci ?. Proc si myslis ze .NET aplikace budou mezi sebou
> "vesele" komunikovat.
> Proc si myslis, ze by to melo byt lepsi nez ve Win32 ? To prece nezalezi

Uz se budu opakovat, ale jednim z hlavnich duvodu je prave jednotny typovy
system. Dale pak treba remoting nebo pouzitelna implementace web services.

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 28.2.2005 13:41:32

No napriklad dotNet Remoting rozhybes cca deseti radky kodu bez nejakych
problemu a dokonce si muzes libovolne nastavit ruzne komunikacni kanaly aniz
by jsi sahnul do kodu a neco programoval.
Proste dotNet je prave postaven na tom aby ti bylo celkem jedno s cim
komunikujes ..... zvlada taknejak od prirody ;-)

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
> ja mam jen Delphi 5, takze ve vyssich je tam taky kriticka sekce?

Neni to jen samotna kriticka sekce ale pomerne komplikovany mechanismus,
ktery je v konecnem dusledku ve VCL aplikacich opet zalozen na zpravach (ono
to totiz jinak ani nejde). Vyhodou noveho reseni je, ze je mozne si napsat
vlastni mechanismus a nahradit jim ten vychozi z VCL.

Petr Vones

Sprava uctov - FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 28.2.2005 13:29:31

www.casestudio.com
do 6 tabulek free, ale je to urceno vyhradne pro design, ne pro spravu.

Slavek

> Free verzia spravu moc nepodporuje-t.j. nenasiel som sposob,
> ako urcit prava
> tabulke konkretneho uctu.
> Mozno ze som zle hladal.
>
> Fabik Milan

Vlakna

nezpracovava

> ???? To snad ne.

Tazatele zrejme zajimalo _jenom_ chovani v jeho konkretnim pripade, nikoli
detailni popis.

> Synchronize zaruci ze cokoliv co bude pres nej volane bude provadeno z
> kontextu hlavniho vlakna - jelikoz Windows a nektere VCL tridy nejsou
> pripraveny ze se nektere veci budou provadet z jinych vlaken.
>
> Implementacne je to zaruceno zaslanim zpravy hlavnimu oknu, ktera je
> provadeno z hlavniho vlakna, takze navrat ze synchronize zarucuje ze
> byla operace provedena. (mluvim o windows, na linuxu je tam kriticka
sekce).

Zaslani zpravy je jen kvuli "probuzeni" hlavniho vlakna a neni to princip
sychronizace. Napriklad TThread.WaitFor prokazatelne take vykonava pozadavky
na sychronizaci a to nezavisle na jakekoliv zprave.

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 28.2.2005 13:33:31

> No to je nadhera! Longhorn tu neni a jeste dlouho nebude, ale nekteri uz
> vedi, ze to nebude stat za to na nej prejit. :-)))
> Mas natolik relevantni informace, ze se uz ted umis spravne rozhodnout? A
> zejmena coby vyvojar? Rad bych podotkl, ze programator neni tak uplne v
> situaci ostatnich uzivatelu...

z informacii, ktore dosial mam (teda ohladom Avalonu, Indiga a WinFS)
nevidim ziadny zasadny dovod prest na Longhorn. Jedina zaujimava
technologia je pre mna WinFS a s tou ma MS problemy a v prvej
verzii Longhornu vraj nebude. Dalej si myslim, ze tieto technologie
by nemal byt problem pouzit aj na existujucich NT-ckach, pokial
to samozrejme MS umozni.

> [...]
muzeme
> nechat slintaje jen zdat.
>
> .NET se tomuto stavu velice mirne priblizil, takze je to dobry skok
dopredu
> proti Win32. Dalsi naslednik teto technologie bude IMHO zase o neco
> schopnejsi ve vymene signalu mezi procesy, troufam si prorokovat. Zde uz
> mozna nepujde ani tak o vnejsi design (i kdyz i ten se muze vylepsit,
> napriklad muze ziskat dalsi rozmer na real 3D), ale o vnitrni schopnosti
> cele technologie komunikovat snadno s cimkoliv, a pritom jeste tuto
> komunikaci automaticky kontrolovat proti vzniku chyb.

ja si myslim, ze pocitace funguju uplne inak ako zive organizmy
a ze sice navonok sa v niecom najdu nejake podobnosti ale to je
tak vsetko.

Erik

Vlakna

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 28.2.2005 13:29:31

dam wrote:

> I na windows tohle plati jen asi do Delphi5 nebo 6... (-: Tim myslim tu
> zpravu jinak je to vysvetleni v pohode.

ja mam jen Delphi 5, takze ve vyssich je tam taky kriticka sekce?

Radek

Vlakna

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 13:25:30

From: "dam" <arthur(zv)argh(tec)cz>
> I na windows tohle plati jen asi do Delphi5 nebo 6... (-: Tim myslim tu
> zpravu jinak je to vysvetleni v pohode.

Od verze 6 je to jeste zabavnejsi. Volani Synchronize posle pres PostMessage
zpravu WM_NULL a v Application okne se tato zprava odchyti a spusti proces
synchronizace. Je to asi 5x slozitejsi a cca 3x pomalejsi nez puvodni zpusob
ktery na druhe strane nefungoval treba v service aplikacich (kde je ovsem
tento zpusob synchronizace ve vetsine pripadu stejne k nicemu).

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 13:17:29

Zkus zavolat z C++ programu nejaky modul napsany v Delphi. Zkus z Delphi
programu zavolat nejaky objekt v cizim programu. Pak zus totez v .NET, a
uvidis.

Vlakna

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 28.2.2005 13:09:29

> [...]
> kriticka sekce).
I na windows tohle plati jen asi do Delphi5 nebo 6... (-: Tim myslim tu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 28.2.2005 12:59:28

Zdravim vsechny,

[...]

[*] konference(zv)sales(tec)cz - 28.2.2005 12:53:27

On Behalf Of Zbysek Hlinka
> [...]

Vzdyt tech komunikacnich rozhrani je ve Win32 take dost a malokdo je
pouziva. Proc by to melo u .NET byt lepsi (tim nemyslim technicke srovnani)

[*] Fabik Milan <fabik(zv)kinekus.sk> - 28.2.2005 12:47:27

Free verzia spravu moc nepodporuje-t.j. nenasiel som sposob, ako urcit prava
> [...]

Vlakna

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 28.2.2005 12:41:26

> [...]
> potvrzeni nedocetl.
>
> Synchronize ceka na okamzik, kdy hlavni vlakno nedela nic, tzn. nezpracovava

???? To snad ne.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 12:31:25

DELPHI 7, TCPServer a odesilani

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 28.2.2005 12:27:25

Dobry den,
mam dotaz.
Delam aplikaci typu sever-klient v delphi 7
v serverovske aplikaci mam kmponentu TSCPerver.
Nastavil jsem localhost, local poert, remotehost i remote port. S
klienta se pripojim, odeslu buffer na server, ten se prijme a dale
ho vyhodnocuji. Na zaklade dat ktera na serveru obdrzim odesilam
zpet na klienta vysledky vypoctu.

Ze serveru odesilam data na klienta takto :

function SendData:boolean;
var s,Size:Longint;
begin
result:=true;
try
Size:=Self.ComStrOut.Size; {ComStrOut je TMemoryStream vytvareny jinde}
Self.ComStrOut.Seek(0, soFromBeginning);
Self.ComStrOut.Read(ComBuffOut, Size);{ComBuffOut je Array[0..2047]of AnsiChar}
s:=TCPServer.SendBuf(ComBuffOut, Size); {tady se to odesle}
except
result:=false;

Data se ale neodeslou na klienta , promenna s mi vraci hodnotu -1.

Na strane klienta mam komponentu TCPClient a v udalosti OnReceive
pouze zobrazeni dialogu, abych vedel, jestli neco prislo..

Pouzivam WindowsXP SP2. Nevite kde muze byt zadrhel?

Michal Adler
mailto:mydelphi(zv)seznam(tec)cz

Trochu OUT OF TOPIC: Re: Ekvivalent GetShortPathNa

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.2.2005 11:57:22

From: "Milan Kajnar" <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz>
> zakovodovani textu do html pomoci HTMLEncode a na strane Delphi jsem si
> napsal HTMLDecode. Seznamy tedy stahnu dekoduji a pouziji. Ted uz me

Funkce HTMLDecode je primo v Delphi, unit HTTPApp.

Petr Vones

WebBrowser Delphi

[*] Karel <karel(zv)akcomputers(tec)cz> - 28.2.2005 11:53:22

Dobry den,

Chci se zeptat zdali je mozne pres komponentu TWebBrovser v DELPHI v metode
Navigace poslat data (POST) na zabezpeceny protokol HTTPS

Vim ze je mozne Navigace predat data pro odeslani POST ale vsude se uvadi ze
se tyto data ignoruji pokud se nejedna o protokol http tak me zajima jestli
se to vztahuje i na HTTPS

Velikost stranky HTTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.2.2005 11:41:21

> Akorat k indy a http: Prohlizec se na server prihlasi, tzn. ze spojeni
> neprerusi, tak jak to udelat s indy ?

Nic takoveho jako prihlaseni-se k HTTP serveru technicky
neexistuje... HTTP je bezstavovy protokol. Prihlasovani je udelano
tak, ze v hlavickach HTTP pozadavku se posilaji tvoje autorizacni
udaje.. a to s kazdym HTTP pozadavkem na server!

Je to trosku zmatecne, protoze WWW prohlizece se chovaji zdanlive
jinak. Ty se poprve zeptaji na jmenoa heslo, ale tyto udaje pak sam
vklada do vsech dalsich HTTP dotazu smerovanych na zabezpeceny web.
Takze tobe se zda, ze ses na zacatku prihlasil a pak jsi prihlaseny,
ale to je jen zdani.

Toto platilo o autorizaci na urovni HTTP. Mnohe webove aplikace
pouzivaji autorizaci na svoji urovni, ze vyplnujes jmeno a heslo do
nejakeho weboveho formulare, webova aplikace ti prideli nejake
unikatni ID. Zaroven si zapamatuje, ze uzivatel s timto ID je
prihlaseny tak a tak.. a to ID se predava nejcasteji pres Cookies.

Ale at tak ci tak... obema principum je uplne jedno, jestli se mizi
dvema pozadavkama fyzicky odpojis nebo jestli jedes pres jedno
spojeni pomoci keep-alives.> Dostal jsem se akorat tak daleko
> ze me to hodilo do udalosti presmerovani, ale 1) nevim jestli uz

Konkretni rady ohledne Indy odemne necekej, Indy prirozene
nepouzivam. ;-)

ADMIN: Trochu OUT OF TOPIC: Re: Ekvivalent GetShor

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.2.2005 11:39:21

Puvodni zprava ze dne 28.2.2005:

> Nakonec jsem se bez teto funkce obesel... Slo mi o to, aby se
> seznamy priloh nemrsily kvuli diakritice po opetovnem exportu ze

1. NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNY NEBO ZADNY
SUBJEKT - nedelej prosim bordel v subjektech, kdyz na neco odpovidas,
tak tam nepridavej takove hovadinky.

2. NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNE QUOTOVANI
viz pravidla konference bod 5 d)
http://www.clexpert(tec)cz/konference/pravidla.asp

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 28.2.2005 11:33:20

To je jen politicke prohlaseni. Situace vypada tak, ze na spodku probiha
revolucni zmena, ale neobeznameny uzivatel si niceho nemusi vsimnout. Nyni
dochazi ke koncepcni zmene, ktera "zatezuje" programatory, ale nikoliv
uzivatele. Uzivatel z toho bude mit uzitek, ale nebude vedet, jak k tomu
doslo. Takze bude zit v iluzi, ze vyvoj sel drobnymi krucky postupneho
vylepsovani vpred, ale uvnitr se odehraje velka skokova zmena. ;)

> [...]

malo, ze bude asi docela problem se v tomto segmentu uzivit. Xicht aplikaci
bude za 10 let mozna dost podobny tem soucasnym (rozdil bude nejspis mensi
nez DOS-Windows), ale vnitrni schopnosti bude nekde jinde. Takze trh s Win32
se bude zmensovat, protoze uzivatele budou povazovat za samozrejme
funkcnosti, ktere se ve Win32 delaji dost obtizne, a tedy i draze.

> [...]

Posli je na skoleni.

Trochu OUT OF TOPIC: Re: Ekvivalent GetShortPathNa

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 28.2.2005 11:31:19

Nakonec jsem se bez teto funkce obesel... Slo mi o to, aby se seznamy priloh
nemrsily kvuli diakritice po opetovnem exportu ze serveru -a to jsem si hral
s nastavenim kodovani pul dne. Vyresil jsem to volanim dotneti funkce pro
zakovodovani textu do html pomoci HTMLEncode a na strane Delphi jsem si
napsal HTMLDecode. Seznamy tedy stahnu dekoduji a pouziji. Ted uz me
diakritika a mezery v nazvech netrapi.

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> Proto take porad opakuju - hotove aplikace nechat dozit, nove zacinat
> .NET. Zacinat dnes velky projekt (tedy ktery by mel mit zivotnost > 3
roky a
> situace.

Sice to s tematem az tak nesouvisi, ale pro zasmati (nebo k placi?) bych
si dovolil par citaci z odborneho casopisu Connect (ktery mi porad
vnucuji k predplaceni). Omlouvam se, ale nedalo mi to.

Cislo 11/2004 str. 45 "Borland Delphi 8 pro .NET"
- Hlavni vyhodou je vsak moznost bezbolestneho prevodu existujicich
aplikaci z modelu Win32 Delphi do modelu .NET Framework.
- Vyvojari v Delphi tedy mohou k vyvoji svych aplikaci pro platformu
.NET Framework vyuzit nejen vsechny dosavadni zkusenosti z predchozich
verzi vyvojoveho prostredi Delphi, ale predevsim dosavadni investice do
existujiciho kodu.
- od ostatnich vyvojovych prostredi se lisi..., ale predevsim knihovnami
vizualnich komponent VCL a CLX, diky nimz jsou vyvojari schopni v tomto
prostredi relativne snadno vytvaret kod prenositelny na dalsi platformy.

Nejsem sice odbornik, ale rekl bych, ze autor nastudoval prospekty
dobre:-) Osobne bych ale od casopisu "IT profesionalu" cekal vice.

Miroslav Novosad
mnprokonf(zv)guick(tec)cz

BTW ".NET Framework" je platforma?

Ekvivalent GetShortPathName v DOTNETu?

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 27.2.2005 19:33:44

Ahoj...

[...]

kratkeho jmena souboru, bez toho, ze by fyzicky musel existovat? Asi neumim hledat v napovedach,
nebo to tam neni...
Nechci priklady s vyuzitim FileInfo, tam by totiz asi nejdrive soubor existovat musel.

Diky za pomoc...

Milan

Tady je stavajici - na lokale fungujici kod, ale na serveru ne...

[DllImport("Kernel32", CharSet = CharSet.Auto) ]
static extern Int32 GetShortPathName(String path,StringBuilder shortPath,Int32 shortPathLength);
private void btnAddAtt_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
StringBuilder sb = new StringBuilder("",128);
GetShortPathName(FilePicker.Text,sb,128);
if (FilePicker.Text != "") dlAttachments.Items.Add(sb.ToString());

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.2.2005 19:01:42

Seznam stiznosti jsem predal Jirkovi Burianovi, jiste jsi to videl. Tam to
je napsane. :-)

MySQL & UTF-8

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 27.2.2005 12:29:15

nedochazi mi jak zalozit mysql databazi s kodovanim utf-8 ... nejaky tip ?

Vlakna

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 26.2.2005 21:07:59

[...]

OT: ASP .NET - TreeView

Ahoj, potreboval bych v ASP .NET vyresit TreeView, ktere bude mit max 5 podurovni a mel priblizne 5 sloupcu.
V Delphi jsem to vyresil pomoci Virtual TreeView.
Nemate nekdo nejakej exampl, nebo URL jak to udelat v ASP .NET?

FB 1.5 - Export dat pomocou externej tabulky

Firebird 1.5 ma implicitne vetsi security. Je treba zmenit nastaveni ve
firebird.conf, viz vynatek:

# ----------------------------
# External File Paths/Directories
#
# ExternalFileAccess may be None, Full or Restrict. If you choose
# Restrict, provide ';'-separated trees list, where external files
# are stored. Relative paths are treated relative to RootDirectory entry
# (see above). Default value 'None' disables any use of external files
# on your site. To specify access to specific trees, enum all required
# paths (for Win32 this may be something like 'C:\ExternalTables',
# for unix - '/db/extern;/mnt/extern').
#
# NOTE: THE EXTERNAL TABLE ENGINE FEATURE COULD BE USED TO COMPROMISE
# THE SERVER/HOST AS WELL AS DATABASE SECURITY!!
#
# IT IS STRONGLY RECOMMENDED THAT THIS SETTING BE USED TO LIMIT
# EXTERNAL TABLE LOCATIONS!
#
# Type: string (special format)
#
#ExternalFileAccess = None

IBPhoenix

BRCKO Peter wrote:
> [...]
> nakolko v ISQL bol vysledok rovnaky.
> Skusal som to pod vlastnikom tabuliek
> i SYSDBA a stale dostavem rovnaku hlasku :
>
> Unsuccessful execution caused by a system error that
> precludes successful execution of subsequent statements.
> Acces to external file "C:\FBDB\EXP_ID.TXT" is denied
> by server administrator.
>
> Stretol sa tym niekto?
> Poradte ako na ten export a import tabuliek.
> Je to niekolko mil zaznamov a zda sa mi to podstatne rychlejsie
> to nechat urobit server ako to tahat z jednej DB do druhej

Velikost stranky HTTP

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 26.2.2005 10:59:18

Tak to potom jo, to jsem potreboval slyset (cist :-), ted uz budu klidnejsi.

Akorat k indy a http:
Prohlizec se na server prihlasi, tzn. ze spojeni neprerusi, tak jak to udelat s indy ? Dostal jsem se akorat tak daleko ze me to hodilo do udalosti presmerovani, ale 1) nevim jestli uz socket nebyl odpojen (tak proc bych pokracoval) a 2) to dulezitejsi, jak udalost osetrit, on mi hodi server v "dest" stranku presmerovani, ale co s ni ? Kdyz udalosti reknu ze jsem ji odchytil, stejne me odpoji.
Tak me ted napadlo ... Dat novy GET se strankou v "dest", to bych nacetl konecne to co chci (pokud socket nebyl odpojen), ale co potom, potom by mel zustat stejne socket pripojen a ne odpojen, na serveru neni jen jedna stranka na prohlizeni po prihlaseni. Do testovani se mi nechce.
RFC-2616 jsem jiz nasel. :-)

FB 1.5 - Export dat pomocou externej tabulky

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 26.2.2005 10:31:16

V souboru firebird.conf si nastav parametr ExternalFileAccess = Full
nebo jenom cestu do adresare, kam bud firebirdu umozneno zapisovat a
cist externi tabulky (konkretne zadana cesta je lepsi pokud ti jde o
bezpecnost). Jinak mas pravdu, takoveto kopirovani je velmi rychle.

Karel

> [...]
> rychlejsie to nechat urobit server ako to tahat z jednej DB
> do druhej cez klienta - Query.

FB 1.5 - Export dat pomocou externej tabulky

[*] BRCKO Peter <peter.brcko(zv)assetsoft.sk> - 26.2.2005 08:29:08

[...]

Peter Brcko

Velikost stranky HTTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.2.2005 20:54:17

> Ale jinak, netestoval jsem jestli to zvladne Indy. Ono nez jsem to
> vyzkousel, tak jsem zjistil ze kdyz mi server vraci v odpovedi
> "connection=close" misto "keep-alive" tak mi indy vzdy odpoji socket,

Indy se ale chova spravne a naprosto v souladu s definici HTTP protokolu!
(zvlastni, ze toto rikam zrovna ja, ze?) Tou hlavickou totiz server jasne
dava najevo, jestli se ma spojeni dale drzet ci zavrit. A kdyz server
rekne, ze se ma spojeni zavrit, je nutne jej zavrit! Tak je to spravne, a
reagovat na to jakkoliv jinak by bylo poruseni HTTP protokolu!

> Trapim se s tim mesic a porad mi to neda spat, prece kdyz dam dotaz
> serveru, tak vygeneruje stranku a tu posle tzn. ze zna i jeji velikost.
> Nebo snad dynamicke html stranky server generuje tak ze nacte stranku
> do pameti a odesila a preklada zaroven (jako ze ho vysledna delka
> nezajima) ? To by bylo moc :-(((. Co kdyz zaciklim asp kod, to potom
> z toho musi server zesilet a klient nacita a nacita a mysli si ze se
> docka. Jak to potom dela IE ? To by nas musel mystifikovat a potom by
> ukazoval prubeh stahovani pevnych souboru (obrazky adt.)

Nic ve zlem, ale jedna rada: misto mesice trapeni bys udelal lepe, kdybys
venoval hodinku ke studiu definice HTTP protokolu. Myslim to vazne!
Snazis se slozite pochopit zakladni veci, ktere jsou jasne popsany v RFC-
2616. Dumas nad vecmi zcela zbytecne.

Napriklad prave dynamicke stranky nejsou generovany jako celek, ale casto
v postupnych blocich. Podivej se do toho RFC zvlaste na kapitolu 3.6.

Kdyz vezmu v potas vsechny existujici verze HTTP protokolu, tak prichazi
v pripade stahovani dat ke trem situacim:

1. vubec netusim, kolik mi prijde dat, stahuji dokud neni zavrene
spojeni.

2. Vim presne kolik ma prijit dat.

3. posilany dokument je prenasen pomoci serie bloku (chunks), a ja vim
jen jak je velky prave prenaseny blok. az jej prenesu, dostanu informaci
o tom, jak je velky dalsi blok, pripadne jestli to byl blok posledni.

Uz chapes, proc ne vzdy muzes vedet dopredu velikost stahovaneho
dokumentu?

Velikost stranky HTTP

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 20:18:15

WinInet jsme tu poresili, ze textove soubory nezjistim (tzn. ze nacteni stranky asp je jen na cekani a doufani ze nebude velka :-) Ale jinak, netestoval jsem jestli to zvladne Indy. Ono nez jsem to vyzkousel, tak jsem zjistil ze kdyz mi server vraci v odpovedi "connection=close" misto "keep-alive" tak mi indy vzdy odpoji socket, tzn. ze neprojdu autorizaci, prerusi session pro uzivatele a je vse ztracenno. WinInet mi to zatim vyresil ale ta velikost ...

Ma s tim nekdo zkuzenosti ? Pokud to indy zvladne, tak jak zajistit aby neodpojil socket ?!!

Trapim se s tim mesic a porad mi to neda spat, prece kdyz dam dotaz serveru, tak vygeneruje stranku a tu posle tzn. ze zna i jeji velikost. Nebo snad dynamicke html stranky server generuje tak ze nacte stranku do pameti a odesila a preklada zaroven (jako ze ho vysledna delka nezajima) ? To by bylo moc :-(((. Co kdyz zaciklim asp kod, to potom z toho musi server zesilet a klient nacita a nacita a mysli si ze se docka. Jak to potom dela IE ? To by nas musel mystifikovat a potom by ukazoval prubeh stahovani pevnych souboru (obrazky adt.)

Vidim jen jak program nacita, ale myslim ze by bylo lepsi kdyby tam byl processbar a clovek vedel na cem je.

Asi me z toho brzo odvezou. Pomooc JB

prohledavani TXT

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 19:12:10

nebo taky

function najdi(soubor,co:string):boolean;
var fl:tfilestream;
s:string;
begin
result:false;
try
fl:=tfilestream.create(soubor,fmopenread);
finally
seltlength(s,fl.size);
fl.read(s[1],fl.size)
fl.free;
// pokud budes chtit aby nerozlisoval velka a mala tak pridas dva radky
// s:=ansiuppercase(s);
// co:=ansiuppercase(s);

// a nakonec
if pos(co,s)>0 then result:=true;

a hotovo

muzes do vstupu funkce pridat promenou boolean "casesensitive" a ty dva radky podminit

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.2.2005 18:10:06

From: "KasiX" <kasix(zv)atlas(tec)cz>
> Ak sa bavim o serverovych a multithreadvych aplikaciach, ktorych bude
> minorita, tak suhlasim. Ale ak sa bavim o desktop GUI a DB apliakciach, tak
> nemozem suhlasit.

S tou minoritou bych prave moc nesouhlasil. Je jasne, ze hlavni snahou bylo
nejdrive nabidnout prostredky pro serverove aplikace, GUI je zatim na druhe
koleji, o tom nepolemizuji.

> [...]

> WS malo vyuzivat, ich _nedokaze_ implementovat, i ked ide o totalnu
> trivialitu. Preto este stale pouzivame a _rozsirujeme_ komunikaciu so

To je samozrejme smutne, ale nerika to nic o nevyhodach moznosti .NETu oproti
> [...]

> Najvacsia je snad Microsoft a jeho komercna sila! Ale stale trvam na tom, ze

Bude to znit asi suse, ale pro mne je nejvetsi vyhoda .NETu jednotny typovy
system a kontrola nad behem kodu. Tedy zaklad nad kterym lze stavet.

> Napriklad - objektovy pristup k databazopvym aplikaciam. To tam neni! V
> dotNET je len objektova obalka nad starym datasetom.

Discover the capabilities of ObjectSpaces, the .NET Object/Relational mapping
framework
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnadonet/html/objectspaces.asp

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 25.2.2005 18:08:06

> btw: Neviete ako donutit MS aby urbil vo svojich aplikaciach roztahovacie
> okna (napr. Add Reference...)??? ;-D

uz je to urobene vo Visual Studiu 2005 beta. Vela veci, ktore
sa Ti nepacia su tam podstatne vylepsenie (GUI, databazove
komponenty, null typy v C# jazyku, genericke typy).
.NET 2 ma uz IMHO realnu sancu sa presadit aj v klasickych
desktop aplikaciach.

Erik

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2005 17:44:04

> [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] za uzivatele Petr Vones

> Z programatorskeho hlediska jde prave o obrovskou zmenu,
> mozna nejvetsi za
> poslednich deset let na platforme PC.

Zalezi na uhlu pohladu. Zatial to ma len ten efekt, ze s rozdielnymi
nastrojmi som dosiahol vzdy rovnakeho vysledku.

> [...]
> pochopeni principu .NETu

Ak sa bavim o serverovych a multithreadvych aplikaciach, ktorych bude
minorita, tak suhlasim. Ale ak sa bavim o desktop GUI a DB apliakciach, tak
nemozem suhlasit.

> Za 5 let uz nebude na cem soucasne Win32 aplikace spustit,
> respektive nebude
> mozna integrace s ostatnim svetem a sluzbami ktere uz nebudou
> pres Win32 API
> pristupne. Stejne tak uz je pravdepodobne nebude ani v cem

Hehe a co urobi cely svet so stavajucim HW a SW? Prejdu vsetci na
To neni mozne presne tak, ako neni mozne teraz od uzivatelov pozadovat aby
presli z DOSu na WinXP, ked na to nemaju dovod. MS i v Longhorne musi
zachovat spatnu (zpetnou) kompatibilitu.
Neni realne aby hraci ako Norton, SAP, Oracle, ... prepisovali svoj SW do
..NET? > > - medziaplikacna komunikacia? - nie. A ked je pre niekoho
> problem pouzit
> Remoting - COM.
>
> Tohle bude prave ten nejvetsi problem. Uz dnes je napriklad
> velmi komplikovane
> vyuziti webovych sluzeb z Win32 Delphi protoze Borland
> nezvlada implementovat
> zmeny na poli teto technologie a produkty tretich stran take
> nepokryvaji vse.

My mame WebServices.
[...]
zakaznikmi o TXT subory :-((.
A co je horsie, tak hraci ako napriklad HP a pod, tiez po nas pozaduju TXT
formaty suborov.
Bleee ;-)) To je realita.
> [...]
pohodlne... V BizTalku si to budu musiet riesit sami a znova.

> Za nejvetsi soucasnou vyhodu bych tedy povazoval moznost se

Ano, to rozhodne! :-)

Ono to asi vyznelo, ze som odporcom .NET. Tak to nie je! ;-) Ma mnoho vyhod.
Najvacsia je snad Microsoft a jeho komercna sila! Ale stale trvam na tom, ze
je vhodny hlavne pre nove aplikacie. 80% starych aplikacii, nebude mat
zmysel len tak zbytocne prepisovat a kdo si to nerozmysli, zbytocne bude
plytvat financiami, casom a energiou.
V .NET zacinam a mame uz niekolko aplikacii v nom napisnych. Desktopovych,
serverovych, webovych! Dokonca i malu desktop mobile app. ;-) Priznam sa,
ze som od toho cakal viac - aspon to, co sa o tom hovorilo.
Napriklad - objektovy pristup k databazopvym aplikaciam. To tam neni! V
dotNET je len objektova obalka nad starym datasetom.
Druha vec - cakal som, ze bude skutocne mozne pisat jednu aplikaciu, ktora
sa bude renderovat jak pre desktop PC, tak ako Web a zaroven i ako mobile
app.
Bohuzial, je to inak! Pritom tento sposob uz pouziva i (ne)jedna znama ceska
firma (nebudem menovat nasho konkurenta ;-)) priamo v Delphi! - Designujes
jeden jediny formular v Delphi a mas z toho web i mobile app. Preco to takto
neni v .NET? V .NET mozes urobit len jedno -- oddelit prezentacnu vrstvu od
logickej vrstvy a od databazovej a nahradit napriklad prezentacnu. To uz
bolo mozne i v Pascalu. Designy musis urobit minimalne 3! :-( Vysledok je
ten, ze to nikto nebude robit z ekonomickych dovodov a tak sa budu vsetci
snazit urobit len Web a ten budu tlacit na mobil i desktop. Fuj.... A dopad?
Firmy to budu sice kupovat, ale nebudu si uvedomovat, ze pomocou Web
aplikacie im bude klesat produktivita prace. No aspon mozu zamestnat viac
ludi ;-)))

Bohuzial zase vyhrala MS promotion nad realitou. Ale vdaka bohu za tie dary,
co nam Borland nebol schopny priniest a priniesol to az MS. ;-))

[...]

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 25.2.2005 16:58:00

Pokud mluvim o zasadnim prechodu, pak to rikam nikoliv uzivatelum, ale
programatorum.

Z jejich pohledu doslo k nasledujicim PODSTATNYM zmenam:
- prechod z proceduralniho API na objektovy framework (programatorsky
obrovska zmena)
- pohled na pamet - zatimco ve Win32 API je nutno sledovat veskerou
alokovanou pamet, .NET obsahuje silny garbage collecto, ktery se stara o
praci s pameti sam
- podstatne se zmensil rozdil mezi pocitacem a siti - v tom smyslu, ze Win32
API je postaveno predevsim pro jeden pocitac, zatimco .NETu je temer jedno,
kde bezi jaka cas ulohy (tato vlastnost je .NETu prirozena)
- predavani objektu mezi aplikacemi (coz je zase skok proti sdileni dat)

> Medzi Win32 a .NET v tomto neni tak zasadny rozdiel. Ked to
> upresnim, tak z programatorkeho chapania ide o velmi malu
> zmenu

Hm - a zkusil jsi v .NET naprogramovat neco vetsiho? Neporovnavej s VCL, to
je nadstavba nad Win32 API, ktera vsak neni integralni soucasti OS.

> a z uzivatelskeho o naprosto ziadnu.

To ano. O nem se vsak nebavim.

> .NET je zatial prilis mlady a navyzraly. A stale ide o obalku
> nad Win32 API.

.NET je v soucasne dobe nekde ve stadiu Windows 3.1 - nadstavbou to nad DOS.

> Myslim si, ze najblizsich 5-10 rokov s tym neziskam tolko,
> aby sa to oplatilo. Ak mam do znacnej miry hotovu aplikaciu v
> Delphi resp. C++ tak preco ju prepisovat do .NET. Co sa zlepsi?

To ti nereknu, zalezi na aplikaci a dalsich okolnostech. Nekdy to smysl ma,
nekdy ne.

> - medziaplikacna komunikacia? - nie.

Ano. Zde doslo ke kvalitativnimu posunu. V Delphi musis pouzit COM, pokud se
necemu takovemu chces priblizit.

> - Modularita? - To uz vobec nie. V Delhi mozem aplikaciu
> modularizvta uplne rovnako ako v .NET. Modularita aplikacie
> predsa neni o poctu dll suborov v adresaroch.

Nemuzes. Tedy jen castecne z toho, ci ti nabizi .NET.

> - rychlost vyvoja? - Naprosto nie! Bud bude uplne rovnaka,
> alebo bude efektivna az potom, co si kazdy napise svoje
> "frameworky" pre svoje aplikacie a preskoli, ale hlavne
> "zapraxuje" svojich ludi, coz bude trvat roky.

Spousta veci, ktere si musis dopisovat do VCL, v .NET uz prirozene je. Takze
usetris cas prave na tomto.

> Pavol Kakacka

A manzelka to odmitla. Pry nehodla nikam chodit. :)

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.2.2005 16:52:00

From: "KasiX" <kasix(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

mozna integrace s ostatnim svetem a sluzbami ktere uz nebudou pres Win32 API
pristupne. Stejne tak uz je pravdepodobne nebude ani v cem vyvijet, pokud se
nespokojis s tim ustrnout o par let zpet. S tim se poji prave i nabidka na
trhu prace, protoze ne kazdy chce (muze si dovolit) dozit s jiz mrtvou
technologii jakou bude Win32 a nastroje kolem.

> [...]

zvolit :-)

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] KasiX <kasix(zv)atlas(tec)cz> - 25.2.2005 16:31:58

> [...]

s DOS vs. Windows ani z pohladu programatora ani z pohladu uzivatela.

Pri prechodu z DOSu na Windows doslo k zasadnej, nicim nepodobnej zmene:
- uzivatelskeho GUI
- pohladu na pamat
- pohladu na zariadenia
- standardizaciu ovladania aplikacii
- zdielanim dat medzi apliakciami
- internet

Medzi Win32 a .NET v tomto neni tak zasadny rozdiel. Ked to upresnim, tak z
programatorkeho chapania ide o velmi malu zmenu a z uzivatelskeho o naprosto
ziadnu. Uzivatelovi bude skutocne jedno v com ta aplikacia bude pisana,
pretoze obe platformy Win32 i .NET umoznuju napisat aplikaciu s rovankym GUI
s rovnakou modularitou s rovnakymi moznostami komunikacie.

.NET je zatial prilis mlady a navyzraly. A stale ide o obalku nad Win32 API.
Jazyk C# je sice plne objektovy, ale napriklad databazove aplikacie stale
nativne neumoznuje pisat plne objektovo. Pokym bude v aplikacii dataset,
ktory bude vykonavat select a poskytovat riadky tabulky, tak stale sa
nemozme bavit o plnohodnotnej objektovej technologii. Pritom nam uz dlhe
roky nic, okrem znalosti, nebrani pisat plne objektove aplikacie v Delphi.

A tiez musim suhlasit s Petrom Vonesom:
> [...]

oplatilo. Ak mam do znacnej miry hotovu aplikaciu v Delphi resp. C++ tak
preco ju prepisovat do .NET. Co sa zlepsi?

- GUI? - 2 najblizsie roky nie, potom ano, ale otazkou je cena vs. moznost
to zmenit v Delphi. Ovsem ak sa bavim o aplikacii s GUI.
- Rychlost app.? - v ziadnom pripade
- medziaplikacna komunikacia? - nie. A ked je pre niekoho problem pouzit
stavajuce technologie Win32, moze pouzit vazbu COM - .NET Remoting - COM.
Uchylka, ale funguje to.
- Modularita? - To uz vobec nie. V Delhi mozem aplikaciu modularizvta uplne
rovnako ako v .NET. Modularita aplikacie predsa neni o poctu dll suborov v
adresaroch.
- Lepsie ladenie? - Nie. Delphi mi umoznuje zrovantelne debugovacie nastroje
ako Visual Studio. Dokonca mi vo VS chyba moznost vykonavia metod objektov
pri ladeni. (pre predstavu: Ctrl+F7 v Delphi a tam napisem
MojGrid.Datasource.Dataset.SQL.SaveToFile('C:\aaa.txt'), ENTER a "svete div
se" ;) );
[...]
- ano, stratit s tym mozem prave nezastavitelny vyvoj. Ale ruku na srdce.
Bude moja plikacia, teraz stara rok - dva, moderna aj o 10 rokov bez ulpneho
prepisania? Nebude! Takze ju aj tak casom budem musit prepisat (alebo som
bol sikovny a rozdelil som serverside od clientside, potom prepisem len
klienta ;-))
- ze nezozeniem programatorov Win32? - ale zozeniem. Resp. moralna zivotnost
proutkov v IT sa nastastie rok od roku rapidne predlzuje. (Poznavame to uz
aj my za posledne 3 roky, na predaji pocitacov a na obdobi medzi upgradom
firiem)

Ina situacia je u novych apliakcii.
.NET + C# + ASP ma uz v dnesnej dobe nesporne vyhody pri pisani novych
desktopovych aplikacii typu Client/Server v pripade, ze su nie prils narocne
na vizualno. Tiez ma vyhodu pri pisani serverovych aplikacii a webovych
apliakcii. (Na web asi neexistuje nic lepsie a ekonomickejsie. ;-) )

Uff ;-)

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.2.2005 15:59:55

Kratochvil wrote:

> Zdravim vsechny, potreboval bych poradit jak lze prohledavat txt file,
> jestli se tam nachazi urcite slovo. V txt je vzdy co slovo to radek.

Do string listu to natahni jen pokud to ma par byte.

Jinak mas dve moznosti:
a) cist pomoci read - jednodussi
b) namapovat soubor do pameti - pouziva se hlavne ve slozitejsich
pripadech (viz jcl a neco jako FileMapped)

Takze pro tebe a)

var
f:TextFile;
sDummy:String;

assignFile(f,'jmeno');
reset(f);
try
while not eof(f) do
begin
readln(f,sDummy);
//tady si to porovnej
CloseFile(f);
end

Psal jsem to jen tak.

Radek

prohledavani TXT

> Nejjednodussi by asi bylo nacist soubor do StringListu a pak
> postupne srovnavat jednotlive radky(slova) s pozadovanou predlohou.
>
> aaa : TStringList;
> aaa.LoadFromFile('DotycnyTXTSoubor');
> for i:=0 to aaa.Count-1 do
> begin

A proc ne rovnou

aaa.LoadFromFile('DotycnyTXTSoubor');
if pos('pozadovane slovo', aaa.Text) <> 0 then ...

V dotazu slo jenom o to, zda soubor slovo obsahuje.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

ado & thread

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 25.2.2005 15:41:53

Joha,

pokud bych chtel spustit najednou vic sql dotazu
v threadech, je nutne aby kazdy TADOCommand mel svoje
TADOConnection ?

--
vt

prohledavani TXT

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 25.2.2005 15:37:53

Joha,

K> Zdravim vsechny, potreboval bych poradit jak lze prohledavat txt file,
K> jestli se tam nachazi urcite slovo. V txt je vzdy co slovo to radek.

Asi nejjednoduseji - nahrat do TStringListu pomoci
LoadFromFile a pak IndexOf() Ti najde prvni slovo.

--
vt

prohledavani TXT

[*] Horak Jaroslav <jaroslav.horak(zv)elcomgroup(tec)cz> - 25.2.2005 15:31:52

if aaa[i] = 'Pozadovane slovo' then
//nalezeno pozadovane slovo
else
//nenalezeno pozadovane slovo

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
> Tzn. ze kdyz budu mit xxx tisic radku napsanych v Object Pascalu,
> ktere mi budou neco vypocitavat a jeden formular, ktery to zobrazi
> tak urcite nebudu to cele prepisovat do C# (no ja osobne bych to

Realne to ovsem bude vypadat tak, ze tech tisic radku vypoctu bude temer
urcite pouzivat neco vic, nez jen matematicke oprerace realizovane operatory
daneho jazyka. Mezivysledky si budes napriklad uchovavat v nejakych seznamech
nebo pouzivat ruzne matematicke operace realizovane funkceni dane platformy ci
proprietalni knihovnou trid. Ty sice muzes mechanicky nahradit find&replace
ale uz na tom vidis ze to neni tak snadne.

Jina moznost by byla konverze na urovni zdrojoveho kodu pomoci CodeDom
provideru danych jazyku, vice napriklad zde:
http://bdn.borland.com/article/0,1410,32338,00.html

> neprepisoval vubec a kdyz uz by se to MUSELO prepsat - proc proboha ???-

Klicovou otazkou je predevsim to, proc vlastne prevadet soucasnou aplikaci z
platformy Win32 na .NET, co tim v konkretnim pripade ziskam.

> tak bych tu cast soupnul do nejake knihovny), ale pokud budu mit Delphi

Pokud se jedna o assembly produkovane Delphi.NET prekladacem tak je tam dalsi
neprijemna vec, a to nutnost distribuce Borland.Delphi.System.dll kde jsou
prave vsechny zbytecne veci slouzici k iluzi zpetne kompatibility. Soucasny
prekladac bohuzel nedovoluje toto vypnout (i kdyz nic z toho nepouzivas).

Petr Vones

Jmeno buildnuteho .bpl nebo exe

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 25.2.2005 13:33:37

Ahoj,

> Ahoj, mozna uplne hloupa otazka - nevi nahodou nekdo, zda je
> mozne prinutit
> delphi, aby zkompilovaly napr. AAA.DPK nikoli do AAA.bpl, ale treba
> BBB.BPL?

podle me lze zmenit jenom cestu nebo priponu. Hledal jsem i nejakou
konfiguraci postbuild prikazu, ale ani to zrejme nelze. Mozna je to dostupne
pres Tools API ale nejsem si jisty (mozna pres nejakeho potomka
IOTANotifier). Docela by me to taky zajimalo (ta moznost postbuildu).

Tk.

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.2.2005 13:31:37

> Takze VCL.NET ma s .NET jen to .NET takze to je pouze iluze ze je to
> .NET. A tady ma jedine smysl se bavit o kompatibilite.
> Jinak rozdil mezi pascalem a JAVOU ja to same jako Delphi a .NET Vzdyt
> se zamyslete nepremyslejte nad platformou ale nad zpusobem
> programovani, linkovani, provadeni. Vzdyt je to uplne neco jineho.

Tak bavime se o kompatibilite na urovni zdrojoveho kodu nebo
na jine? Ja jsem myslel, ze na urovni zdrojoveho kodu.

> Zpetna kompatibilita IMHO podle dotazu uzivatele neexistuje. Aplikaci
> proste musite prepsat nebo z toho bude paskvil, ktery neni poradne nic
> ani Win32 ani .NET a to je nejvetsi problem.

Zalezi snad co pisete, ja teda vychazim z tohoto:

http://bdn.borland.com/article/0,1410,28972,00.html

a nepripada mi ze by to nebylo aspon castecne zpetne kompatibilni.

[...]
8+ tak proste ten jeden formular prepisu.
Proste se to musi posuzovat pripad od pripadu.

Radek Cervinka

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.2.2005 12:53:33

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz>
> Delphi32 a Delphi.NET je jeden jazyk nad ruznyma platformama, tj. pokud
> to chapu, kdyz tak mne prosim opravte, zaklad jazyka a vetsina trid je
> stejna. Borland se snazi drzet zpetnou kompatibilitu, MS cas od casu

Zaklad jazyka je podobny. Vlastni platforma, knihovna trid a celkovy styl
programovani je ovsem naprosto rozdilny.

Samozrejme se nekdo muze snazit programovat v .NETu tak jako by to bylo Win32
a Borland ho zpocatku k teto iluzi bude i nabadat tim "jak je to snadne".
Vysledkem vsak bude naprosty paskvil a znechuceni z poznani, ze to cele byla
jen ztrata casu a jedina cesta jak opravdu zacit je se zajimat o vlastni .NET
platformu a pouzivat ji tak jak byla navrzena, bez dalsich zbytecnych obalu
pomoci trid ktere pripominaji abstrakci z VCL (jinak receno, je treba zacit
uplne od zacatku a mit stale otevrenou napovedu).

Stejne tak se nelze vyhnout alespon pasivni znalosti jazyka C# nutne ke studiu
literatury a prikladu. Zvlaste pro Delphi programatory by mel byt prechod na
C# pomerne snadny. Uprava jazyka Delphi pro .NET je sice v zasade pouzitelna
ale oproti C# stale kostrbata a zvlaste pro zacatecniky v konecnem dusledku
vice komplikovanejsi nez zacit s C#.

Petr Vones

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 25.2.2005 12:45:32

Dobry den,

RC> Ale Petre to jsi snad trochu prehnal. TP a Java jsou ruzne jazyky bezici
RC> navic nad ruznou platformou. Delphi32 a Delphi.NET je jeden jazyk nad ruznyma platformama, tj. pokud
RC> to chapu, kdyz tak mne prosim opravte, zaklad jazyka a vetsina trid je
RC> stejna. Borland se snazi drzet zpetnou kompatibilitu, MS cas od casu to rizne (treba VB6>>VB.NET).

To bych nevidel tak jak pisete. Podle me je to naprosty rozdil.
Object pascal x object pascal .NET
VCL x VCL.NET

[...]

Martin Radvansky, MCSD .NET

Jmeno buildnuteho .bpl nebo exe

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 25.2.2005 12:41:32

Ahoj, mozna uplne hloupa otazka - nevi nahodou nekdo, zda je mozne prinutit
delphi, aby zkompilovaly napr. AAA.DPK nikoli do AAA.bpl, ale treba
BBB.BPL?
Diky za pripadne rady,

MB

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 25.2.2005 12:35:31

> [...]

to chapu, kdyz tak mne prosim opravte, zaklad jazyka a vetsina trid je
stejna. Borland se snazi drzet zpetnou kompatibilitu, MS cas od casu

borland ma pokud vim jediny pravo rozsirovat .net runtime

http://bdn.borland.com/article/0,1410,29460,00.html
http://delphi.about.com/od/vclnet/index.htm

O kvalitach Delphi 8 se vyjadrovat nebudu, nekdo ti urcite navrhne to
prepsat do C# a pouzit VS.

OT - opravdu si nemyslim, ze se opakuje situace DOS>Windows (to je jen
zbozne MS prani) a to uz se tu resilo.
Pro zajemce velmi zajimave (pro zajimavost hledejte SimCity):
http://www.joelonsoftware.com/articles/APIWar.html

Radek

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 25.2.2005 11:07:25

From: "josef tichy" <josef.tich(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

Je to stejne jako napriklad zpetna kompatibilita mezi aplikaci napsanou v
Turbo Pascalu a Javou. Jde o zcela rozdilne platformy.

Udalost onKeyDown

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.2.2005 11:05:25

Ahoj,

asi nejjednodussi je jeste osetrit tutez kombinaci v OnKeyPress prirazenim
#0.

Udalost onKeyDown

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 25.2.2005 09:53:19

Ja to resim takto:

procedure TfQuest.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
var Msg:TMsg;
begin
// tady provedu neco co poterbuju ...

// potlaceni beepu:
Key:=Ord(#0);
GetMessage(Msg,Handle,0,0);

==>Friday, February 25, 2005 9:19 AM dvorak(zv)szu(tec)cz wrote:

> [...]
> nezadouciho bipnuti.
> Jan Dvorak

Delphi .NET/Delphi win 32 - zpetna kompatibilita

[*] josef tichy <josef.tich(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 09:37:17

Dobry den.
Nevite nekdo do jake miry je mezi delphi .net a delphi win32 zpetna kompatibilita, nebo kde se to da prehledne vycist.
Diky. Josef Tichy

Udalost onKeyDown

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 09:33:16

> [...]
> vykonanim pozadovaneho ukonu. Poradte, prosim, stale jeste zacatecnikovi,
> zpusob odstraneni v tomto pripade nezadouciho bipnuti.

Zakaz systemoveho pipnuti
SystemParametersInfo(SPI_SETBEEP,0,NIL,SPIF_SENDWININICHANGE);

Povoleni
SystemParametersInfo(SPI_SETBEEP,1,NIL,SPIF_SENDWININICHANGE);
S pozdravem,
Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Problem

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 09:29:16

To znamena ze kdyz se snazim nacist stranku ASP tak je moje snazeni zbytecne ? Protoze se znazim testovat uz asi mesic :-( vsechny priznaky Query. Vim co zhruba delaji ale ani jeden mi nevrati delku :-((((. Nebo jsem ji aspon v dufferu nikdy nenasel.

Nebo jinak, netestoval jsem jestli to zvladne Indy. Ono nez jsem to vyzkousel, tak jsem zjistil ze kdyz mi server vraci v odpovedi "connection:close" misto "keep-alive" tak mi indy vzdy odpoji socket, tzn. ze neprojdu autorizaci, prerusi session pro uzivatele. WinInet mi to zatim vyresil ale ta velikos... Vidim jen jak nacita, ale myslim ze by bylo lepsi kdyby tam byl processbar.

EVENT pri prihlaseni/odhlaseni k FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 25.2.2005 09:25:15

Tohle jednoduse (nejjednodussi asi zasah do zdrojovych kodu FB)
nepujde, jelikoz FB NEVYVOLAVA zadny trigger pri prihlaseni
uzivatele.
Tohle si budes muset ridit z programu/aplikacniho serveru sam.

Slavek

> jeste jeden pozdrav:
> Potrebuju triger nebo neco podobneho aby mi nastavil FIELD v
> tabulce USERS Login=On/Off - po prihlaseni nebo odhlasen od
> intrebase (FB) a poslat Event o zmene prohlasenych uzivatelu.
>
> tabulka users je moje, ne nejaka systemova.

Daji se pouzit delphi komponenty v .NET?

> Pokud vim a cetl jsem v konferenci, tak pouze pres COM. Tzn. muselo by
> se udelat z Delphi objektu COM objekty.

Na seminari "Belohrad 2005" na to mel (vcera) Vlada Bodecek hodne dobrej priklad.
Jak volat .NET objekty (v urcitem COM obalu) z Delphi32,
Jak volat COM objekty (Delphi32) z .NET.

Krome toho je na to (z sirsiho pohledu) kurz.
Nejde jenom o COM, ale taky o DCOM a .NET Remoting.

Az se ze seminare trochu vzpamatuju, bude to ke stazeni.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Udalost onKeyDown

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 25.2.2005 09:19:15

[...]

Ospravedlnenie

[*] Andrej Choma <choma(zv)keupz.minv.sk> - 25.2.2005 09:15:14

Hello Andrej,

Friday, February 25, 2005, 8:49:12 AM, you wrote:

AC> Ahoj Lucka, tak ako ste mi rano vstavali do ranneho mraziku...Brusko
AC> ta neboli...napis co si dnes zelas....
Vsetkym sa ospravedlnujem....tento mail nepatril sem. PARDON
A.

Nacteni dat do programu z vystupu jineho programu

[*] Eda Filipcik <filipcik(zv)agnis(tec)cz> - 25.2.2005 09:07:13

A to je co ???

> Ahoj Lucka, tak ako ste mi rano vstavali do ranneho mraziku...Brusko
> ta neboli...napis co si dnes zelas....
> Prajem krasny posledny den v tyzdni.
> A.
> ozvi sa

Parent a debugovani v dobe navrhu

Primo v Delphi je help DevGuide: Creating Custom Components.

> Jak mohu debugovat kod komponenty v dobe navrhu?

V kapitole Testing installed components je to popsano krok za krokem.

Nacteni dat do programu z vystupu jineho programu

[*] Andrej Choma <choma(zv)keupz.minv.sk> - 25.2.2005 08:49:12

Ahoj Lucka, tak ako ste mi rano vstavali do ranneho mraziku...Brusko
ta neboli...napis co si dnes zelas....
Prajem krasny posledny den v tyzdni.
A.
ozvi sa

ADMIN: Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.2.2005 01:42:35

Puvodni zprava ze dne 24.2.2005:

> I kdyz se v konferenci dekovat nesmi (doufam, ze je Petr Z na
> konferenci v Belohrade a hned me neserve), presto diky. Myslim, ze
> na Synapsi je nejcennejsi prave tva ochota. (Krome dobre
> funkcnosti).

To nejsem v Belohrade, jsem doma... Chlape jeden, to delas naschval,
ze dekujes a jeste spatne quotujes? Recnicka otazka - neodpovidej a
ber to jako napomenuti...

Problem

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 25.2.2005 01:06:32

Tady to mas. Ale pro textove soubory nezjistis nic.

// zjisti velikost souboru
procedure THTTPGetThread.QueryFileSizeAndType;
var
S: string;
begin
UpdateState(hgsQueryFileSize, FUrlFileName);
S := HttpQuery(HTTP_QUERY_CONTENT_LENGTH);
if S = '' then
begin
FFileSize:= 0;
if FReqBinaryData then
Error(esNotBinaryData, sHttpResNotBinaryData)
else FFileType := hftText
FFileType := hftBinary;
FFileSize := StrToInt(S);
end;
end; // proc

// zjisti udaj dany pomoci Query a vraci jako string
function THTTPGetThread.HttpQuery(Query: DWord): string;
var
BufLen, Index: DWord;
S: string;
QueryResult: boolean;
begin
Index := 0;
BufLen := 1024;
SetLength(S, BufLen);
QueryResult := HttpQueryInfo(FHRequest, Query, PChar(S), BufLen, Index);
if QueryResult then
begin
SetLength(S, BufLen);
Result := S;
end else Result := '';
end; // func

John Bricklayer napsal(a):
> Ahoj,
> potreboval bych jestli nekdo nevi jak zjistit velikost souboru pred stazenim, pokud se pouziva funkci WinInet.

Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ
I+AQw-O: 46903453, DI+AQw- CZ46903453
Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Problem

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.2.2005 00:06:27

> No to jsem testoval hned na zacatku a jetiny co me fn
> nahlasila, bylo "OK". Mozna jsem pouzil spatne priznaky v
> predchozich fn.

To ano, ale podivej se na posledni 3 var parametry, jeden z nich by mela byt
velikost.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Problem

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2005 23:46:24

> [...]
No to jsem testoval hned na zacatku a jetiny co me fn nahlasila, bylo "OK". Mozna jsem pouzil spatne priznaky v predchozich fn.

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2005 23:28:22

> [...]

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 24.2.2005 21:24:14

Ahoj,
potreboval bych jestli nekdo nevi jak zjistit velikost souboru pred stazenim, pokud se pouziva funkci WinInet.

Daji se pouzit delphi komponenty v .NET?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 24.2.2005 16:55:56

From: "Horak Jaroslav" <jaroslav.horak(zv)elcomgroup(tec)cz>
> Nevite nekdo, zda je vubec mozne pouzit v .NET projektu stare delphi
> komponenty psane pro win32?

Ne, protoze tyto dve platformy jsou od zakladu zcela odlisne.

Petr Vones

Vytvoreni UUID v Delphi - was: FireBird a pole typ

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 24.2.2005 16:53:55

Ahoj,

> a jak takove UUID v Delphi vytvorim? Nikde v konferenci jsem to nenasel.

Spatne hledas, uz to nekde psal Pavel Cisar. Pro Firebird jsou to UDF v
knihovne
uuidlib.dll a je to nekde na IBPhoenix
Kdybys to nemohl najit, muzu Ti to poslat na soukromy mail..

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

FireBird a pole typu GUID

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 24.2.2005 16:45:55

Ahoj,

> nejnizsich
>
> dalsie (podobne) riesenie by mohlo byt take, ze sa ako ID
> zaznamu pouzije obycajne autoinkrementacne cislo a do
> replikovanej tabulky sa prida este jedna ciselna polozka
> navyse a to hodnota ID-cka z originalnej tabulky. A podla
> tejto hodnoty originalneho ID-cka potom mozno zaznam
> synchronizovat medzi replikou a originalom. Tento system
> by mohol spajat vyhody jednoducheho, maleho a rychleho
> ID-cka a vcelku jednoduchej synchronizacie ale odskusane
> v praxi to zatial nemam

Ja to v praxi overene mam a byl jsem moc rad, ze jsme toto
reseni v nove verzi opustli, protoze mame u zakazniku znacny
pocet databazi a jenom nastaveni ID databaze, aby nekolidovalo
s jinymi, vyzadovalo uz samostatnou databazi pridelovanych cisel.

Dalsi neprijmna vec je, pokud si nekdo jenom zkopiruje databazi
napr. na vikend domu a pak chce pouze nahrat data, ktera udelal
v rezimu off-line. A vysvetlujte uzivateli, ze si ma zmenit ID :-))

Myslim, ze opravdu jedine spravne reseni je pouzit UUID...

S pozdravem
ing. Richard Kejval
mobil: 602477679
http://www.icsoftware(tec)cz

Parent a debugovani v dobe navrhu

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 24.2.2005 16:03:51

Jakym mechanismem ziskava komponenta Parent a Owner v dobe navrhu?
Jak mohu debugovat kod komponenty v dobe navrhu?

Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.2.2005 15:43:50

Lukas Gebauer napsal(a):

> [...]
> try
> HTTP.sock.SSLCertificateFile:='c:\x\CACERT.PEM';
> HTTP.sock.SSLPrivateKeyFile:='c:\x\CAKEY.PEM';
> Result := HTTP.HTTPMethod('GET', URL);
> if Result then
> Response.LoadFromStream(HTTP.Document);
> finally
> HTTP.Free;

Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ
I+AQw-O: 46903453, DI+AQw- CZ46903453
Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.2.2005 14:41:45

> [...]

finally
HTTP.Free;

Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.2.2005 14:09:43

[...]

Certifikaty Eurotel da.

Lukas Gebauer napsal(a):

> [...]
> jeste nejaky jiny zadrhel? Pokud ne, tak mi prijde, ze cela vec je
> temer stejna jako tvuj dosavadni kod, jen presvedcis tvoji HTTP
> komponentu k tomu, aby pouzila HTTPS s dodanym certifikatem a zmenis
> server, kam to posilas.
>
> Nevim v cem to mas napsane, ale kdyby to bylo v Synapsi, tak toto
> takto predelat je tak na deset minut prace. Predpokladam, ze i s
> jinyma komponentama to nebude nijak dramaticky jinak.

Karel Kr+AOE-l, +AVk-editel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palack+AOk-ho 174, 621 00 Brno, CZ

multi-language project

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 24.2.2005 14:05:42

Vlastimil Burian wrote:

> jeste nikdy jsem nepsal vicejazycnou aplikaci

> urcite jsou dalsi zpusoby ... nechci zacit levou nohou

Stale vice firem zacina chapat, ze pokud to mysli s vyuzitim pocitacu
vazne a nechteji byt vydani Gatesovi na milost, je potreba zcela
ustoupit od Windows, nestaci jen MSIE nahradit Firefoxem. Proto jsem
ted prijal ucast na multiplatformni zakazce. Konkretne to delame v C++
pomoci knihovny 'Qt' od firmy Trolltech, aplikace je pak prelozitelna
(a funkcni!) pro ruzne platformy vcetne Windows.

Zakaznik ma pobocky po cele Evrope, tak musel byt projekt vicejazycny.
A o tom chci zde napsat, protoze u Windows jsem s tema jejich
resourcestringama vzdy strasne trpel.

Qt to resi tak, ze pokud kdekoliv v programu potrebujete pouzit
retezec, tak jej proste pouzijete, nemusite na jinem miste programu
definovat zadne konstanty. Jediny rozdil je, ze pokud ten retezec
zavisi od locale, volate na nej metodu 'tr', kterou zna vsechno, co je
odvozeno od QObject. Takze misto

resourcestring POZDRAV="ahoj";
Label1.Caption := POZDRAV;

je v programu vsechno pekne pohromade:

Label1->setText(tr("ahoj"));

Na cely projekt se pak pusti utilita 'lupdate', ktera ve vsech
modulech vyhleda tyto stringy (ve skutecnosti je to trochu slozitejsi,
protoze krome 'tr' jsou jeste makra pro specialni pripady konstant v
'#define' a pro pripady pouziti mimo QObject atd) a pro vsechny v
projektu pozadovane jazykove varianty pri prvnim pouziti vytvori a pri
dalsich updatuje jazykove soubory ve formatu XML.

Na tyto soubory existuje relativne prijemny GUI editacni program
'lingust', ktery pomoci slovniku pomuze prelozit nove texty. Tyto se
na zaver prevedou do binarniho tvaru utilitou 'lrelease'.

Do aplikace pak staci vlozit instanci objektu QTranslator, ktery
jednak umi nacist pozadovanou jazykovou variantu, ale hlavne
implementuje metodu 'translate' pro dodani lokalizovaneho textu.

System pochopitelne resi i dalsi zname problemy lokalizace. Napriklad
metoda 'tr' je pretezena o dalsi parametr pro rozliseni kontextu,
takze muzeme mit tr("ahoj", 1) i tr("ahoj", 2) s ruznymi preklady.
Soucasti knihovny jsou i lokalizace systemovych komponent vcetne
moznosti prepnuti jazyku 'za jizdy' atd.

A vubec, knihovna Qt na mne celkove udelala dobry dojem, nejen
lokalizaci, ale napriklad i tim, ze vsechny retezce jsou automaticky
unicode. Zakladni sada komponent je vcelku dostatecna, i kdyz ma taky
sve chyby, ale vsechno je i ve zdrojacich, takze v pripade problemu
clovek nezustane na holickach.

Omlouvam se, pokud se to nekomu zdalo of topic v konferenci Delphi,
ale doufam, ze vetsina se rada dozvedela o jinem pristupu k
lokalizaci. Pokud ma nekdo zajem o podrobnosti, snad na email budu mit
cas odpovedet.

Daji se pouzit delphi komponenty v .NET?

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 24.2.2005 13:23:39

Dobry den,

HJ> Zdravim,
HJ> potreboval bych, prosim, poradit s problemem, ktery ted
HJ> resime s komponentama pro Delphi a .NET
HJ> Nevite nekdo, zda je vubec mozne pouzit v .NET projektu stare
HJ> delphi komponenty psane pro win32?
HJ> Pro nektere mame zdrojaky, pro nektere ne.
HJ> Nejedna se o Active X, dll ani COM objekty.
HJ> Je tady, samozrejme, moznost to vse prepsat, ale to je sileny
HJ> ukol, navic pro komponenty bez zdrojaky takrka nemozny...
HJ> Neresil tenhle problem uz nekdo?

Pokud se jedna o komponenty pro Delhi1-7 tak je to nemozne. .NET
nemuze spolupracovat s komponentami pro delphi uz z principu.

Jedina moznost je, jak jste napsal vytvorit si ActiveX nebo COM
komponenty a ty pouzivat, pripadne pouze pro nektere funkce ktere
vraci standartni vystupy, udelat DLL, ale co se tyce visualnich
komponet urcite je nelze pouzit.

Martin Radvansky, MCSD .NET
delphiconf(zv)radvansky.net

Daji se pouzit delphi komponenty v .NET?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.2.2005 13:23:39

Horak Jaroslav napsal(a):
> [...]

Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.2.2005 13:33:40

> [...]
> vsemi certifikaty atd. Ja s pouzitim certifikatu nemam zadnou zkusenost.

No, predpokladam, ze ty certifikaty ti ten Eurotel da, ne? Je tam
jeste nejaky jiny zadrhel? Pokud ne, tak mi prijde, ze cela vec je
temer stejna jako tvuj dosavadni kod, jen presvedcis tvoji HTTP
komponentu k tomu, aby pouzila HTTPS s dodanym certifikatem a zmenis
server, kam to posilas.

Nevim v cem to mas napsane, ale kdyby to bylo v Synapsi, tak toto
takto predelat je tak na deset minut prace. Predpokladam, ze i s
jinyma komponentama to nebude nijak dramaticky jinak.

omezeny pocet radku v SELECTu

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 24.2.2005 13:13:38

Pro sybase by melo platit:

SET ROWCOUNT 5
select * from records
order by employee
SET ROWCOUNT 0

Plati ROWCOUNT 0 ukazuje vse, jina hodnota je pocet zaznamu.
Plati stale i pro dalsi selecty do dalsi zmeny ROWCOUNT,nezapomenout !!!!!!

> omlouvam se za OT, nevi nekdo jak docilit napr. prvnich 10 zaznamu ze
> selectu - alu u SYBASE
>
> valik

Daji se pouzit delphi komponenty v .NET?

[*] Horak Jaroslav <jaroslav.horak(zv)elcomgroup(tec)cz> - 24.2.2005 12:59:37

[...]
Diky, Jarda

omezeny pocet radku v SELECTu

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 24.2.2005 12:51:36

Nevim, jestli jsem ti dobre rozumel, ale mohlo by to byt jako u MS SQL
serveru

SELECT TOP 10 *
FROM ..

Stepan
> omlouvam se za OT, nevi nekdo jak docilit napr. prvnich 10 zaznamu ze
> selectu - alu u SYBASE
>
> valik

OT: omezeny pocet radku v SELECTu

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.2.2005 12:45:35

omlouvam se za OT, nevi nekdo jak docilit napr. prvnich 10 zaznamu ze
selectu - alu u SYBASE

valik

Eurotel SMS Connector a odesilani z Delphi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 24.2.2005 11:55:32

Ahoj,
[...]

Nemate nekdo zkusenost, jak to co nejjednoduseji udelat? Priznavam se,
ze jsem v presu a tak jsem nemel na studium dokumentace cas a zkousim to
touto cestou. Neni nutne komunikovat pres web sluzbu, pokud je
jednodussi zpusob.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
ICO: 46903453, DIC CZ46903453
Tel: 547 235 000, 602 552 432
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

EVENT pri prihlaseni/odhlaseni k FB

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.2.2005 11:21:29

[...]

nevim jak nato dik. valik

IBTransaction a Event

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 24.2.2005 11:17:29

pomohla zpozdovaci smycka v obslu Eventu.