editor v TStringGrid

[*] RNDr. Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 23.2.2005 08:53:24

Ve stringgridu se mi obcas objevi na nahodnem miste
editor, ktery nekdy presahuje i hranice bunky. Tento editor
pak roluje s bunkami a nezmizi ani kdyz vyberu jinou bunku.
Zmizi az kdyz se dostane mimo stringgrid. Kdyz se vratim
na to misto, uz tam neni.
S InplaceEditorem nepracuji a mam vypnuty goEditing.
Je to v D5.
Cim by to mohlo byt?
M.Vorisek

FireBird a pole typu GUID

[*] Winsoft <winsoft(zv)netkosice.sk> - 22.2.2005 23:32:45

> No to ja pro DB s replikacemi generuju ID, ktere obsahuje v trech
nejnizsich
> radech (jednotky, desitky, stovky), kod stanice (DB serveru), ktery jej
> vygeneroval.

dalsie (podobne) riesenie by mohlo byt take, ze sa ako ID
zaznamu pouzije obycajne autoinkrementacne cislo a do
replikovanej tabulky sa prida este jedna ciselna polozka
navyse a to hodnota ID-cka z originalnej tabulky. A podla
tejto hodnoty originalneho ID-cka potom mozno zaznam
synchronizovat medzi replikou a originalom. Tento system
by mohol spajat vyhody jednoducheho, maleho a rychleho
ID-cka a vcelku jednoduchej synchronizacie ale odskusane
v praxi to zatial nemam

Erik

FireBird a pole typu GUID

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 22.2.2005 21:24:36

Neni s tim problem staci si vytvorit (nebo stahnout) vlastni UDF ktere
tohle umi. No ale vzhledme k tomu ze GUID zadavas asi do charu(32) (teda
predpokladam ze 32 a ne 38 to je nejake divne cislo). Zapisuj se ho v
jeho sestnactkove podobe.

Co tak zmenit sestnactkovou podobu na 256 a tim usetrit polovinu mista?
Ja to tak delam a beha to v pohode.

Lukas Benda

>Ahoj
>
>mate nekdo zkusenosti, jak se projevi na vykonu databaze, kdyz misto
>klasickeho ID vytvoreneho internim generatorem budu pouzivat znakove pole o
>38 znacich.
>Musim v databazi zabezpecit moznost replikaci coz generovane ID moc
>neumoznuje.
>
>Dik za kazdou zkusenost

FireBird a pole typu GUID

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 22.2.2005 19:58:30

No to ja pro DB s replikacemi generuju ID, ktere obsahuje v trech nejnizsich
radech (jednotky, desitky, stovky), kod stanice (DB serveru), ktery jej
vygeneroval.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)sanet(tec)cz
t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

> [...]
> 38 znacich.
> Musim v databazi zabezpecit moznost replikaci coz generovane ID moc

keyloger v delphi win98

Zdravim konferenci

nemate nekdo jednoduchy kod ktery umozni odchytavat stisnute klavesy
ve Windows98 ?.

Neco jsem kdysi mel ale nejak to nemuzu v supliku najit..

Thx
David

Vytvoreni UUID v Delphi - was: FireBird a pole typ

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.2.2005 17:44:19

Petr Svejda wrote:

> a jak takove UUID v Delphi vytvorim? Nikde v konferenci jsem to
> nenasel.

Pomoci CreateGUID() si vygenerujes nove GUID o velikosti 16 bytu a ty
zakodujes
do Base64. Dostanes (16/2)*3 = 24 znaku * 6 =144 bitu, ale protoze mas jen
128 bitu,
tak posledni 2 znaky jsou vzdy pad "=", ktery se da vypustit.

Provozujeme to na MSSQL, PostgreSQL a SQLite k naproste spokojenosti.

Ovsem vykonove srovnani, jak by stejna uloha bezela v pripade
autoincrementu,
nemame, protoze od sameho zacatku pouzivame GUID.

HTH, pf

Vytvoreni UUID v Delphi - was: FireBird a pole typ

[*] Petr Svejda <petr(zv)svejda(tec)cz> - 22.2.2005 16:22:13

a jak takove UUID v Delphi vytvorim? Nikde v konferenci jsem to nenasel.

Petr
www.isoft(tec)cz

From: "Benda Lukas" <bendal(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> to ze je to az podezrele levne. Chci se zeptat jeslti mohu koupit
> produkt Delphi v zahranicni On-line shopu, je pak ta licence platna i v CR?

Uz z te adresy a celkoveho stylu prezentace firmy je zjevne, ze se s velkou
pravdepodobnosti jedna o nelegalni kopie.

Licence zakoupena v zahranici je v zasade platna, nicmene platilo ze ceske
zastoupeni ti pak tady na takovou licenci neproda pripadny upgrade. Rozdil v
cenach u nas a v zahranici je dnes uz pomerne zanedbatelny. Na druhou stranu
je vcelku bezne kupovat software napriklad pres eBay (i zde samozrejme hrozi
nebezpeci koupe nelegalni kopie), pokud vim tak licence je vsak prevoditelna
pouze se souhlasem Borlandu. Urcite se to resilo v newsech u Borlandu, takze
staci prohledat borland.public.delphi.non-technical

Petr Vones

Nakup Delphi v zahranicnich obchodech (licence)

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 21.2.2005 14:16:13

Jake delphi

> Aha tak tato zmena bola oprosti 5.0

Ta zmena prisla spolu s dbExpress, kterej si bez TClientDataSet neskrtne.
Tak nam ho museli Borlandi dat to D6Pro, kdyz predtim byl jenom v D5Ent.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Nakup Delphi v zahranicnich obchodech (licence)

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 21.2.2005 14:00:11

No nevim ja Tobe, ale me se zda uz jen ta domena velice podezrela a ty ceny
jeste podezrelejsi. Nejspise se jedna o warez takze doporucuji - RUCE PRYC
!!!

program startujuci ako prvy

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 21.2.2005 13:12:08

Ahoj...

Napis si sluzbu, ktera spusti, co si vydefinujes ty. Zaroven tak zajistis,
ze se tak stane jeste pred prihlasovacim dialogem. Pokud to spusti sluzba,
budes mit dost vysoka prava na to, aby to slo.

From: "vojtech babic" <babicv1(zv)centrum(tec)cz>
> d1:double;
> d:=1;
>
> writeln(var2string(d1) +'=' +d1); -> d1=1 .....

Podivej se na funkce Format, IntToStr, FloatToStr apod v helpu.

Petr Vones

Jake delphi

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 20.2.2005 09:44:05

Jakub Dusek wrote:

> V tom pripade zustante v Delphi 6. Ta investice se IMHO nevyplati.

Z toho, co mi v D6 chybi, jsou to XML data bindings tj. wizard, ktery umi z
DTD popr. XSD
dokumentu vygenerovat pascalske tridy se strukturou odpovidajici XML
dokumentu.
Sice k dokonalosti ma hodne daleko, ale pro bezne veci se da "ohnout".
Co jsem mel moznost vyzkouset, tak to vypada, ze funguje v nekterych
ohledech lepe
nez utilita xsd.exe od MS.

***

Jinak existuje rada drobnosti a chyb, na ktere clovek prijde bohuzel az pri
praci na projektu
s cetnosti tak 1-2 / mesic. Posledni dve, ktere si pamatuju, jsou:

- V D6 se nenahali spravne implementovat VarClear, takze se neda pracovat se
SafeArrays,
protoze jednoduse raisnou exception EVariantBadVarTypeError v clean-up kodu,
misto aby zavolali VarDeepClear jako v D7 (teda ta implementace variantu v
D7 je dost jina).
Dusledkem je problematicka prace s OLE v D6.

- Vcera jsem narazil na to, ze TApplication v D7 ma nove eventy
OnModalBegin/End

HTH, pf

Jake delphi

> marne se snazim vzpomenout
> na neco co mi v Delphi 6 oproti D7 chybi

V D7 jsou zmenene property v object inspectoru tucne :-)
Takze ucastnici kurzu krome zdrojaku vidi, ktere property se nastavovaly.
Takova pitomustka :-)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347 735)
====================================

Jake delphi

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 20.2.2005 00:01:25

> tedy i Delphi, verze 7-2005 (ceny dle stari - D7 je skoro za babku)
> Momentalne mame D6 a jsme relativne spokojeni,
> nicmene upgrade bude drive nebo pozdeji nutny.

Proc? Ja pouzivam D4Std a zatim mi v nem nic z toho, co nabizi vyssi
verze, nechybelo. Delam zakazky pro prumysl - rizeni stroju, sber dat,
databaze, internetove aplikace, realny cas, vypocty, grafy,
distribuovane zpracovani...

Jake delphi

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 19.2.2005 22:07:17

V tom pripade zustante v Delphi 6. Ta investice se IMHO nevyplati.
Soukrome mam Delphi 6, pracovne Delphi 7 a marne se snazim vzpomenout
na neco co mi v Delphi 6 chybi. Jedine co me napada je podpora
webovych sluzeb, ktera je ale v Delphi 7 stejne krizova...

Tuesday, February 15, 2005, 10:36:40 AM, you wrote:

DK> Nad kompilaci do .NET zatim moc neuvazujeme, mozna nekdy.

Predani poctu zaznamu tabulky do promenne

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 19.2.2005 19:45:07

Ja jsem puvodne taky uvazoval ten "SELECT COUNT(*)", ale nejak me uz
nenapadlo, jak ten vysledek toho SQL dotazu jednoduse predat
promenne v aplikaci:-(

Petr Kucera

From: "Petr Fiser" <petr.fiser(zv)3jservis(tec)cz>
> [...]

predani HTML mailu pres Simple MAPI oznacit spise za experimentalni funkci.

Osobne povazuji HTML maily za naprostou zbytecnost.

Delka Resourcestring-u

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.2.2005 12:10:27

From: "Cabak Pavel" <delphikonf(zv)cross(tec)cz>
> mam problem s prirazenim dlouheho resourcestringu do promenne typu string.
> Po
> prirazeni je vysledny text orezan na delku 1023 znaku. Jsou takova nejaka

Tohle je problem v RTL, podivej se na funkci LoadResString, je tam natvrdo
buffer s velikosti 1023 znaku.

Petr Vones

Zipovani z programu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.2.2005 12:16:27

From: "Dalibor Faltynek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> potreboval bych nejaky typ nebo tip na komprimacni free program, volne

http://sourceforge.net/projects/tpabbrevia/

Petr Vones

Webove sluzby nebo .NET remoting

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.2.2005 11:56:26

From: "Zdenek Sedlak" <konf(zv)seus(tec)cz>
> Vim, ze obe moznosti maji sve vyhody i nevyhody. U .NET remotingu je asi
> vyhodou, ze muze posilat binarni data a muze volit protokoly HTTP nebo
> TCP a diky tomu to je asi rychlejsi. Ovsem zatim s tim nemam zadne
> zkusenosti. Princip by byl asi stejny.

http://www.developer.com/net/net/article.php/2201701

Rozhodovani je tezke, asi bych se ridil tim jestli ma jit o uzavreny system
nebo ma byt pristup k serveru otevren i jinym produktum. V pripade uzavreneho
systemu je remoting bezproblemovy a oproti web service i rychlejsi. Na druhe
strane pokud ma byt umoznen pristup i z jinych aplikaci nebo platforem tak je
web service asi jedine dobre reseni.

Petr Vones

Predani poctu zaznamu tabulky do promenne

[*] Jakub Dusek <delphi(zv)corexpert(tec)com> - 19.2.2005 08:16:10

Friday, February 18, 2005, 11:02:36 AM, you wrote:

OVm> Proto se pred pou?itim RecordCount pou?iva FetchAll. Napr. v IB

OVm> IBQuery.Fetchall;
OVm> pocet:=IBQuery.RecordCount;

OVm> Pak by mel byt vysledek OK.

OVm> Vlada.

ADMIN: Indy, poijem mailu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.2.2005 00:03:30

Puvodni zprava ze dne 18.2.2005:

> Jo, fakt dik ... mimochodem kdyby to nekoho zajimalo tak telo bezne
> zpravy se obvykle uklada jako a je videt jako textova priloha typu
> TIdText. Pisu to jenom a s apelem na to, ze tato konference nema
> evidentne rozmer patrici "vsem" a tudiz i zacinajicim progamatorum
> (neni vycitka, jen konstatovani): Coz je pravdepodobne duvod
> znacneho poctu pasivnich ucastniku konference.

Kdyz uz si sam odpovidas, tak si taky sam poradne quotuj. Dekuji.

NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNE QUOTOVANI
viz pravidla konference bod 5 d)
http://www.clexpert(tec)cz/konference/pravidla.asp

Indy, poijem mailu

[*] Michael Janecek <delphi(zv)astapra(tec)cz> - 18.2.2005 23:27:27

Od: "Petr Cafourek" <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz>

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!

Optimalizace SQL v ORACLE

Docela bych sazel na nevhodny dotaz,
v prvnim pripade asi optimalizator provede table scan
na vyhodnoceni podminky spots.is_free <> 1
and spots.transmited = 1 a zde se klic pozit neda.
navic klic spots.transmited bude mit velmi nizkou densitu (odhaduji
ze ma pouze hodnoty 1/0). Ve druhem pripade nasel optimalizator
jinou cestu pro vypocet
pravdepodobne primo z indexu a podminky si nevsima.

Pavel

--
Levnejsi internet v pracovni dny jiz od 18:00 hod.
Surfujte s VOLNY!
http://mimospicku.volny(tec)cz

Optimalizace SQL v ORACLE

[*] Jakub Dusek <jakub.dusek(zv)gmail(tec)com> - 17.2.2005 20:11:27

Ahoj,
chtelo by to vic informaci (treba pocet distinct hodnot ID_CONTRACT,
explain plany...). Duvodu muze byt hromada, od spatne spocitanych
statistik tabulky az po nevhodne nastaveny zpusob prace
optimalizatoru.

Ale na prvni pohled me tam zaujalo to COUNT(1), coz muze optimalizator
zmast. Totiz na vyrizeni celeho toho dotazu nemusi (pokud to spravne
pochopi) vubec sahnout do tabulky, protoze vsechna potrebna data ma v
indexu (vazbu na tabulku contract muze teoreticky vyloucit, ze tam ten
radek je mu muze rict cizi klic, jeho hodnotu nepotrebuje).

Tohle je ale jen teorie, zkus schvalne poslat explain plan prvniho i
druheho dotazu, podle toho se to analyzuje nejlepe.

--
Jakub Dusek, dusek(zv)COREXPERT.COM

On Wed, 16 Feb 2005 22:43:47 +0100, jsdelphi(zv)creatix(tec)cz
> [...]
> vracet prvni radky, druhy je zacne vracet za zlomek sekundy. Tabulka spots

Prenos dat z Outlooku cez Clipboard

Viete mi niekto poradit, ako je mozne prenasat prilohy (a pripadne cele
spravy) medzi Outlookom a Delphi aplikaciou (aspon zakladne nasmerovanie).

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

OT: naplneni ComboBoxu v Excelu selectem

[*] Jaroslav Kohak <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 17.2.2005 15:19:07

Ahoj,
bojuju s vyse uvedenym. Pokud ve VB v excelu udelam:
Range("A4").Select
With Selection.QueryTable
.Connection = "ODBC;DSN=OrnelaArchNav"
.CommandText = Array( _
"SELECT distinct RECEPT AS 'Seznam receptur' FROM T_ARCH_HLAV" _
)
.Refresh BackgroundQuery:=True
End With

tak mi to vpohode vypise hodnoty od bunky A4 dal.
Ale ja je potrebuju dostat do ComboBoxu. Nevite nekdo jak na to?
Dik Jarda

PS: rucnee ho naplnit umim ( ComboBox.AddItem "hodnota" )

SQL - tabulka s obsahem identifikovanym cislem zaz

Nepises pouzitou DB, proto popisu Firebird.
Pouzivam to takto:
1. zahajim transakci
2. nactu pozadovane cislo pomoci SQL dotazu z generatoru (je stejne mimo transakcni kontrolu)
3. nactene cislo pouziji pri ukladani hlavicky objednavky
4. stejne cislo pouziji pri ukladani polozek
5. v trigru pro insert u obou tabulek kontroluji, zda new.cislo jiz neni v tabulce, pripadne vyhlasim exception
6a. potvrdim transakci nebo
6b. v bloku Try-Except zrusim transakci a obsluha to po upozorneni muze stejnym zpusobem ulozit znovu. Ovsem generator jiz vrati jine cislo, takze to muze projit.

okna z dll pouzita v MFC

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2005 12:32:55

My to pouzivame nasledujicim zpusobem:

Do volani funkce ktera vytvari modalni formular predavame Handle
aktualniho okna (tj. z ktereho se vola modalni) a modalni formular
vytvarime pomoci TForm.CreateParented(AHandle).
Mohlo by to pomoci.

Petr

dam wrote:
> [...]
> aplikace). Nakonec jsem zda se vyresil tak, ze do dll predavam
> application.handle z programu, coz mi zrovna 2x cisty neprijde, ale nejak se
> problemy snad odstranily. Bohuzel az do te doby, co muj activex pouzil
> kolega z mfc. Absolutne netusime, jakej handle predat do dll, aby se chyby
> pri prepinani odstranily. Zkouseli jsme uz ledacos, ale proste to porad
> blbne.
> Takze ma otazka zni, jestli by se nejlepe nedalo uplne vyhnout predavani
> handlu do dll a nejak to obejit. A nebo teda, jak se zachovat z mfc, aby to

okna z dll pouzita v MFC

[*] dam <arthur(zv)argh(tec)cz> - 17.2.2005 12:02:53

[...]

Nezavisla sirka a vyska fontu

[*] Petr Nehez <dpn(zv)atlas(tec)cz> - 17.2.2005 11:56:52

> chtel bych obecne, respektive pro Memo nastavit nezavislou sirku a vysku fontu. Font ma vlastnost Size a Height, ale jejich zmenou dojde i k umerne zmene sirky fontu.
Musis pouzit neco takoveho:

LF: TLogFont;
nastaveni hodnot LF.xxx
Memo.Font.Handle := CreateFontIndirect(LF);

Vice viz Win32 help nebo MSDN.

Petr

Nezavisla sirka a vyska fontu

[*] viktordoubek(zv)volny(tec)cz - 17.2.2005 11:48:51

Nevim, jestli ti to pomuze (pro memo), ale pokud si to budes
vykreslovat sam na canvas tak ja pouzivam tohle:

{uses windows;}

procedure SetTextWidth(Cnv: TCanvas; Width: integer);
var
FntLogRec: TLogFont; { Storage area for font information }
begin
{ Get the current font information. We only want to modify the
angle } GetObject(Cnv.Font.Handle, SizeOf(FntLogRec),
Addr(FntLogRec));

FntLogRec.lfWidth := Width;
FntLogRec.lfOutPrecision := OUT_TT_ONLY_PRECIS; { Request
TrueType precision }

{ Delphi will handle the deallocation of the old font handle }
Cnv.Font.Handle := CreateFontIndirect(FntLogRec);
end;

Zavola se to pred TextOut a ten to pak zuzi/rozsiri na pozadovanou
sirku. Na vysku lze upravit obdobne.

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Vlozeni vodoznaku do obrazku

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 17.2.2005 11:46:50

> Subject: Re: Vlozeni vodoznaku do obrazku

Ja si vykreslim text do jine bitmapy a pak v originalni bitmape zesvetluji
nebo ztmavuji (jak je libo) pixely podle vykresleneho textu. Vykresleny text
mam napriklad clBlack, takze jakmile ve sve bitmape pro text najdu pixel s
barvou clBlack, stejny pixel v originalni bitmape upravim. Ja to dokonce
resim ze i stinuji - zakladni text = zesvetleni, stin = ztmaveni, takze mam
zajisteno, ze vodoznak je vzdy videt. Mohu poslat kod.

Jan Skopovy

CREATIX s.r.o.
tel/fax: +420 222 564 426
mobil: +420 776 097 202
email: js(zv)creatix(tec)cz
www.creatix(tec)cz

Nezavisla sirka a vyska fontu

[*] vstuchl(zv)email(tec)cz - 17.2.2005 11:14:48

Ahoj,

[...]

stav com portu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 17.2.2005 11:10:47

Ahoj,
stav muzes zjistovat jen na tech pinech, ktere jsou vstupni, tedy
CTS,DSR,RING,RLSD (GetCommModemStatus) a RX. S tim RX moc nevim sel bych
na to asi pres ClearCommError a CE_BREAK

Vaclav Sazima

dphi_forum(zv)proces.sk wrote:
> potreboval by som zistit stav na kazdom pine com portu nie len DTR,
> DSR,RTS,CTS, ako na to ?

Zipovani z programu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 17.2.2005 11:04:46

Nejlepe primou integraci do programu - napr. ZipMaster, TZip (ten v ponekud
upravene podobe pouzivame my) apod... Jsou potreba jen 2 dll knihovny... :)

Zipovani z programu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 17.2.2005 10:54:45

Ahoj,
potreboval bych nejaky typ nebo tip na komprimacni free program, volne siritelny s aplikaci, kompatibilni s formatm ZIP, volatelny z programu v delfi 5 se souborem predavanym v parametru. Mate nekdo nejakou zkusenost?
Dekuji a zdravim vas vsechny.
Dalibor Faltynek
Orgrez, a. s.
tel: +420 541 613 312
fax: +420 541 613 299
e-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

stav com portu

prosim poradte mi,
potreboval by som zistit stav na kazdom pine com portu nie len DTR,
DSR,RTS,CTS, ako na to ?

diky

urceni poctu stranek z PCL

[*] Vaclav Riha <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 17.2.2005 10:12:41

>Zdravim, nutne bych potreboval neco free na zjisteni poctu stranek z PCL (5,5.5, 6).

Zrejme by stacilo spocitat znak FF. Samozrejme pokud se budou posilat textova data (radky) bez FF tak laserovky odstrankuji sami podle delky stranky kterou maji nastavenou v sobe (to by pak neslo zjistit). Graficka data bez FF pockaji na timeout, nebo na pokyn uzivatele (cudlik FF)

S pozdravem Vaclav Riha

zobrazeni zavislosti unitu

[*] Burkovsky Ladislav <ladislav.burkovsky(zv)autinform.de> - 17.2.2005 09:50:39

Ahoj,

skus GExperts, Project dependencies.

Laco

nemate nekdo typ na program (nebo zdrojovy text), ktery
by dostal na vstup dpr soubor a zobrazil strom zavislosti
unitu?

Vlozeni vodoznaku do obrazku

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 17.2.2005 09:44:38

napr.:

text nakreslis do zvlast bitmapy. a tu potom nanesies na vybrany obrazok.
kde pre kazdy pixel plati:

f(a,b) = 1 - (1-a) * (1-b)

cize

cize v delphi pre V farby (RGB):

255 - ((255-a) * (255-b) SHR 8);

alebo pouzijes uz nejake hotove riesenie na blending bitmap
(graphics32, graph64 ...)

palo

> v aplikaci zobrazuji nejake obrazky a potrebuji do nich programove z
> Delphi7 vlozit vodoznak (najaky text). Nemate nekdo napad, jak to
> udelat.

urceni poctu stranek z PCL

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 17.2.2005 09:32:37

Zdravim, nutne bych potreboval neco free na zjisteni poctu stranek z PCL (5,
5.5, 6).

Diky F.

zobrazeni zavislosti unitu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 17.2.2005 09:20:33

Zdravim,

nemate nekdo typ na program (nebo zdrojovy text), ktery
by dostal na vstup dpr soubor a zobrazil strom zavislosti
unitu?

Sem tam by se mi to lehce hodilo ...

Radek

Vlozeni vodoznaku do obrazku

[*] delphi(zv)mjsoft(tec)cz - 16.2.2005 23:03:50

Zdravim,

v aplikaci zobrazuji nejake obrazky a potrebuji do nich programove z
Delphi7 vlozit vodoznak (najaky text). Nemate nekdo napad, jak to
udelat.

Diky predem

Karel V.

Jak na Random

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 16.2.2005 22:49:48

Udelal jsem tam nakonec supr-cupr deleni a modulo s casem a count ruznych hodnot v jednom selectu+SP. To bude mit admin radost.
http://www.cincura.net/
http://ID3renamer.cincura.net/
ICQ#: 314711544
http://photo.cincura.net/
http://phorum.cincura.net/
http://x2develop.com/

Optimalizace SQL v ORACLE

[*] jsdelphi(zv)creatix(tec)cz - 16.2.2005 22:43:47

[...]

[*] Michael Janecek <delphi(zv)astapra(tec)cz> - 16.2.2005 21:33:42

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 16.2.2005 21:23:41

Jako zaklad rozsahu muzes pouzit hodnotu generatoru
pro tu danou tabulku (misto toho count).

Na RANDOM budes asi potrebovat UDF (a to jeste
vlastni, jelikoz v te od fb je chyba, tedy alepon byvala).

Pripadne to muzes zkusit nahradit: cas + datum + current_neco,
ale nahode to asi moc nebude.

Slavek

> potreboval bych ve FB vybirat id naprosto nahodne. Nevedel by
> nekdo, jak udelat nejaky random select?
>
> select neco from table where id=random();
>
> Zatim to delam v kodu, kdy si nejaky ID vymyslim pomoci
> Random fce a pak uz je vybiram, problem je, ze ale musim
> zjistovat COUNT polozek v databazi (ID jsou delany triggerem,
> takze jsou "auto incerement").
>
> UDF pouzit nemohu - snaz az v krajni nouzi a za cenu zabiti admina.

bug tracer

[*] Cizek Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2005 20:59:39

> chtel bych se zeptat jake aplikace pouzivate na bugtracing
> (bugzilla) a
> to-do, kdyz potrebujete aby to behalo po siti (umoznilo pracovat vice
> lidem naraz), pritom aby to fungovlao na Windowsech (s
> windows serverem)
> a aby to bylo implementovano do Delphi IDE, nebo aby to melo aspon
> jineho nez web klienta. Super by bylo aby tatyto programky
> umoznili jak
> praci on-line tak i praci off-line.

Ahoj,
Mantis, phpcollab. S integraci snad jen JEDI-VCS.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D7 Ent
Win2k (SP4) a WinXP, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

MMX pod Delphi

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 16.2.2005 20:49:38

unita VectorGeometry.pas v GLScene (www.glscene.org) je tam 3DNow! optimalizacia
cize AMD only ;)

palo
> potrebujem prenasobit velmi dlhe pole (radovo desiatky megebajtov)
> konstantnou hodnotou,
> pripadne pripocitat k velmi dlhemu polu (vektoru) iny vektor. Je to
> problem na ktoreho riesenie sa

OT: bug tracer

[*] Benda Lukas <bendal(zv)volny(tec)cz> - 16.2.2005 20:45:37

Dobry den,

[...]

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2005 19:15:31

DD,
Mam takovy dotaz.
[...]

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

MMX pod Delphi

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 16.2.2005 18:19:27

Zdravim,
potrebujem prenasobit velmi dlhe pole (radovo desiatky megebajtov)
konstantnou hodnotou,
pripadne pripocitat k velmi dlhemu polu (vektoru) iny vektor. Je to
problem na ktoreho riesenie sa
hodia viacprocesorove stroje alebo da sa vyuzit aj MMX sada instrukcii.
Nevie niekto z vas o nejake matematickej kniznici, ktora by tento vypocet
urobila pomocou MMX istrukcii?
P.

Detekce CD mechaniky

[*] Tomas Juricek <krusty(zv)razdva(tec)cz> - 16.2.2005 18:11:26

> najde se tu nejaky dobrak, ktery mi poradi, jak mohu v
> aplikaci detekovat CD mechaniku? Potrebuji to pro aplikaci, ktera
> by byla nekde na HDD a tahala by data z CD, resp. DVD.

Pomoci WinAPI. GetLogicalDrives nacte seznam vsech zarizeni a pomoci
GetDriveType zjistis jeho typ. Pokud potrebujes i detekovat vlozeni media,
vyuzi zpravu WM_DEVICECHANGE.

Detekce CD mechaniky

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 16.2.2005 17:57:25

Dobry den,

najde se tu nejaky dobrak, ktery mi poradi, jak mohu v
aplikaci detekovat CD mechaniku? Potrebuji to pro aplikaci, ktera
by byla nekde na HDD a tahala by data z CD, resp. DVD.

Dekuji

Petr Kucera

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

FB: Jak na Random

[*] Chaosz <chaosz-veliky(zv)volny(tec)cz> - 16.2.2005 16:57:20

Ahoj, nevim jak na FB, ale u MSSQL lze v SQL provadet vypocty. Napr:
SELECT (zv)I = 1
UPDATE d_table SET id = (zv)I, (zv)I = (zv)I + 1
Tohle naplni sloupec id vzrustajici hodnotou.

Tak zkusit neco podobneho v SELECTU. Ze tam budes provadet nejaky
"nahodny" vypocet a zaroven vysledek vypoctu pouzit jako podminku pro
vyber.

Stepan o:) -=* Jiri Cincura <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>, 16.2.2005 14:57 wrote *=-

> [...]

JC> polozek v databazi (ID jsou delany triggerem, takze jsou "auto incerement").

JC> UDF pouzit nemohu - snaz az v krajni nouzi a za cenu zabiti admina.

SQL - Filtrovani pres DBLookupComboBox

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2005 16:35:18

Hello ,

Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

SQL - Filtrovani pres DBLookupComboBox

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2005 16:41:19

DD,
pokousim se filtrovat data z SQL, ktera jsou v tabulce X, podle dat
v tabulce Y pres DBLookupComboBox. Mam to napsane takto:

procedure TForm2.DBLookupComboBox11Click(Sender: TObject);
begin
OddFltr := DBLookupComboBox11.Text;
ADODataSet1.Active := False;
ADODataSet1.Filtered := True;
ADODataSet1.Active := True;
end;

procedure TForm2.ADODataSet1FilterRecord(DataSet: TDataSet;
var Accept: Boolean);
begin
Accept := (Pos(OddFltr, ADODataSet1.FieldByName('Oddleni').Asstring) <> 0);
end;

pricemz OddFltr mam definovano v Public jako String.

Kdyz se pokusim o zmenu filtru, data v polich zmizi a filtrovana se
jiz neobjevi. Muzete mi prosim nakopnout, kde muze byt chyba?

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

FreeReport - Rozdtahovani textu

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2005 16:35:17

DD,
dal jsem na vasi radu (viz. e-mail: QReport - jak zacit?) a stahl
jsem si komponenty FreeReport. Musim rict, moc se mi libi.
Nicmene, udelal jsem si sestavu, do niz vkladam udaje z DB (SQL pres
ADO). To mi jde bez problemu. Kdyz si pak sestavu v programu zobrazim,
je vse v poradku, ale kdyz ji poslu na tiskarnu, pole, kde jsou udaje
z DB se roztahnou a tim vzniknou mezi slovy a nekde i pismeny dost
osklive mezery.
Da se to nejak upravit?

S pozdravem,
Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

FR3 a tisk stitku

[*] Miso <delphinpp(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.2005 16:23:17

Od: "mato" <mato.tino(zv)inmail.sk>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: algoritmus na spocitanie zlomkov
Datum: 15.2.2005 - 16:17:38

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Upgrade JVCL 2.10

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 15.2.2005 17:35:23

Dobry den vsem,
[...]

random access files

> Delam nekde chybu, nebo to tak proste nejde? Pres stream jsem to nezkousel

File of nejde pouzit. Pres TFileStream to pujde urcite.

random access files

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.2.2005 17:05:21