Invalid breakpoint v IDE

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2005 16:37:18

Ing. Jan Dvorak wrote:

> Nevim k cemu by bylo dobre potlacovat generovani debug info, takze to
> nepouzivam.

A ten breakpoint nejde nastavit nikde v te unit nebo jen v urcite metode?
Pokud je to jen u urcite subroutiny, tak to muze byt proto, ze ji linker
vypustil jako nepouzivanou - to se pozna podle absence tecek vlevo v
gutteru,
jak uz psal TK.

pf

Pomaly connect k *.GDB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 16:19:16

Ahoj,

na Win XP se kvuli nastroji pro obnoveni systemu doporucuje pouzit
priponu FDB misto GDB (FDB odvozeno od Firebirda, ale AFAIK je skoro
jedno jakou tam das), protoze GDB si uzurpuje OS a provadi automatickou
zalohu tohoto souboru.
Dale je by v IB 6.0 mohl byt problem s rychlosti pripojovani pod XP,
ktery byl ve FB 1 a mel by byl opraveny, ale nevim presne od jake verze.
Zvaz prechod z IB 6.0 na FB 1.5. Stara IB 6.0 ma na mus vkus dost chyb a
FB 1.5 prinasi zajimave novinky (podminene vypocty, spusteni dotazu z
promenne, moznost definovani hlasky vyjimky za pochodu...).

Peca

Pomaly connect k *.GDB

[*] Libor Junek, Medisoft International <libor.junek(zv)medisoft(tec)cz> - 15.2.2005 16:11:15

To uz se tu nekolikrat resilo. Nejjednodussi by bylo pouzit Firebird (1.5.2)
uz i z duvodu nedostatku a chyb v IB6. Potom jeste zmenit nazev souboru na
fdb a uz to pojede.

From: "Ing. Jan Dvorak" <dvorak(zv)szu(tec)cz>
> [...]

> program prerusi. Neznate nekdo pricinu neobvykleho chovani?

nekdy pomuze smazat v projektu vsechny .dcu a .exe.

Virtual TreeView

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.2.2005 12:54:53

Dalibor wrote:

> Ahoj, jak donutim Virtual TreeView nacist najednou vsechny polozky, ne jenom ty, ktere zobrazi?

ja si ho v takovych pripadech spise plnim sam programove a ne pres
udalosti, ale zkusil bych neco z tohoto s parametry RootNode, True

procedure ReinitChildren(Node: PVirtualNode; Recursive: Boolean);
procedure ReinitNode(Node: PVirtualNode; Recursive: Boolean); virtual;
procedure ValidateChildren(Node: PVirtualNode; Recursive: Boolean);
procedure ValidateNode(Node: PVirtualNo

nebo ExpandAll pokud to chces na ne rozbalit :)

R.

Invalid breakpoint v IDE

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 15.2.2005 12:54:53

[...]

[*] Bauglir <konference(zv)xhtmlweb(tec)com> - 15.2.2005 13:02:54

K cemu to potrebujes? Resp. co potrebujes udelat?

> Ahoj, jak donutim Virtual TreeView nacist najednou vsechny polozky, ne jenom ty, ktere zobrazi?
>
> D.

Bronislav Klucka

----------=[ pro2-soft.com ]=----------
http://pro2-soft.com
Bronislav.Klucka(zv)pro2-soft.com
+420 605 58 29 22

* webove aplikace
* software na zakazku
---------------------------------------

multi-language project

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 15.2.2005 13:00:54

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

vic,
tak to znovu exportneme a pomoci nejake merge utility treba Araxis Merge

QReport - jak zacit?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 15.2.2005 12:58:53

Petr Cafourek wrote:

> Problem je v tom, ze muj sef do nakupu komponent nevrazi ani cent.
> Chce totiz vsechno, ale neda nic. :-(

Ale free report by melo byt free verze FastReport
ja sice taky pouzivam fast report, takze nevim

jinak QReport fakt asi nebrat

http://www.fast-report.com/en/products/products.php?BID=27

Radek

QReport - jak zacit?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.2.2005 12:50:52

V tom pripade doporucuji vykaslat se na vyvoj SW nebo mit obrovsky tym
programatoru, ktery je schopen vsechny komponenty na pozadani vyvinout.
Qreport byl spatny uz v dobach kdy vysel, Sinea je na tom lepe, ale je
placena. RaveReport jsem nezkousel, protoze mi to proste nesedlo a krom
jineho - Borland meni generatory sestav jako ponozky a pri prechodech na
jinou verzi prostredi pokazde predelavat vsechny sestavy je fakt desna
predstava. Nevim jak je to s licenci na FreeReport, ale mozna by to slo
pouzit...

QReport - jak zacit?

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 12:42:51

> [...]
> Doporucuji vyzkouset FreeReport popr. si stahnout FastReport trial.

Problem je v tom, ze muj sef do nakupu komponent nevrazi ani cent.
Chce totiz vsechno, ale neda nic. :-( Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Virtual TreeView

Ahoj, jak donutim Virtual TreeView nacist najednou vsechny polozky, ne jenom ty, ktere zobrazi?

D.

QReport - jak zacit?

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 15.2.2005 12:18:49

> [...]
sestav je rychlejsi a kvalitnejsi... Podpora cestiny je take v pohode...
Doporucuji vyzkouset FreeReport popr. si stahnout FastReport trial.

Jake delphi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 15.2.2005 12:08:48

From: "David Kraina" <dkx(zv)seznam(tec)cz>
> A tak se chci zeptat na vase zkusenosti, jake Delphi by bylo nejvyhodnejsi,
> a ma-li cenu z D6 vubec prechazet. Predpokladam, ze nova verze s sebou
> prinasi i kladne novinky, lepsi compiler, optimalizace atd.

Prechazet ma asi smysl pouze na jinou platformu. Prechod D6 -> D7 (nebo D2005
pro Win32) mi neprijde nijak extra vyhodny. Co se tyce kompilatoru tak drobna
optimalizace je v D2005 (inlining) jinak nic prevratneho. Ohledne VCL je snad
pro GUI aplikace zajimava podpora XP themes (jiz od D7) jinak opet nic co by
bylo nejak zasadne zajimave.

> Nad kompilaci do .NET zatim moc neuvazujeme, mozna nekdy. Take mame v D6 par

Kompilace je to posledni, tam je treba zacit se vsim uplne od zacatku ;-)

Petr Vones.

multi-language project

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 15.2.2005 12:00:48

V prvni rade je nutne napsat spravne samotnou aplikaci. Uplne nejhorsi, co
muzes udelat, je psat texty, ktere se maji zobrazit, primo do kodu. O neco
mene horsi je deklarovat jako konstanty. Takze, texty patri budto na
formular, nebo do resourcestrings. Jakmile dodrzit tuto zakladni zasadu,
muzes si pak vybirat, jak budes pokracovat dal.

Texty, ktere jsou na formularich napriklad v labelech, je vhodne umistovat
tak, aby byly co nejmensi problemy s prekladem. Kazdy jazyk ma jinak dlouha
slova, takze nejvhodnejsi zpusob je umistit label NAD komponentu, ne pred
ni. A pokud das label pred ni, pak tam nech misto pro pripadny preklad.
Pokud tam to misto nebude, budes muset posouvat i tu komponentu, coz lze
povazovat za nevitanou komplikaci.

Vlastni preklad spravne napsaneho programu muze probihat podle dvou
zakladnich scenaru.
1. Texty mas ulozene nekde mimo (treba v INI, jinem textovem souboru,
binarnim souboru, databazi, ...) a v programu je dosazujes rucne podle
zvoleneho jazyka. Tento zpusob je univerzalni a relativne jednoduchy, ale
kazde prirazeni musis vyprogramovat, zejmena u textu ve formularich. Avsak
beda, kdyz na neco zapomenes, hned to bude videt.

2. Delphi od verze 3 umi pracovat s externi resource dll, ve ktere jsou
tytez texty jako v zakladnim exaci, ale v jinem jazyku. Prace s nim je
jednoducha, program si tuto dll umi natahnout sam podle jazyka nastaveneho
ve Windows (musi vsak existovat prislusna dll), pripadne lze vyber jazykove
mutace celkem jednoduse ovlivnit zaznamem v registrech. Jakousi podporu
tohoto zpusobu najdes v nejvyssich verzich Delphi, nebo treba zde:
http://www.localizator.com

Jake delphi

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 15.2.2005 11:56:47

Ahoj,
> [...]

na urovni OllyDebuggeru. Taky bych si to musel nejdriv zadarmo vyzkouset

Pro .NET bych s nejvyssi pravdepodobnosti (dle ohlasu lidi) volil Visual
Studio.

Tk.

QReport - jak zacit?

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 15.2.2005 11:44:46

From: Petr Cafourek [mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz]

DD,
omlouvam se za tak hloupy dotaz, ale nevite, kde bych mohl najit
nejaky navod (pokud mozno CZ), jak zacit s QReportem?

Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

multi-language project

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 11:40:46

jeste nikdy jsem nepsal vicejazycnou aplikaci takze nez se do toho pustim
radeji bych rad slysel ktery zpusob je podle vas nejlepsi i s oduvodnenim ..
?
videl sem ulozeni jazyku treba v INI nebo pres resourcestringy ... urcite
jsou dalsi zpusoby ... nechci zacit levou nohou

QReport - jak zacit?

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 11:34:45

DD,
omlouvam se za tak hloupy dotaz, ale nevite, kde bych mohl najit
nejaky navod (pokud mozno CZ), jak zacit s QReportem?

Petr Cafourek mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

default multi-array in class

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 15.2.2005 11:24:44

> (succ) treba od is16 neni jak bych cekal is32 ale is16 + 1
> ... to si myslim
> borland podelal.

No me to prislo jenom nezvykly, protoze ty explicitni indexy nepouzivam.
Mozna to nejak souvisi s puvodnim Pascalem pro DOS (ted nevim presne), asi z
duvodu zpetne kompatibility nechteli nebo nemohli do kompileru pridat
ukladani RTTI i pro explicitni vyctove typy (kde by byly ulozeny i ty
indexy). Museli by pak zmenit i Succ a Pred a provest dalsi upravy. Mj.
prekladac zkousne i is32 = 32 pred is16 = 16. Jinak to chovani je myslim
docela dobre popsano v helpu.

> ted k dotazu ... mam obj. Pack te tridy TIconPack .. ne ze by
> to byla nejaka
> vada, jen informacne at se neco dozvim .. takto k nim muzu
> pristupovat ted:
> Pack[isOther][10] ... zapis Pack[isOther, 10] neni povolen
> ... exist zp jak
> to umoznit ?

Ano, jen musis napsat dalsi property:

type
TIconSize = (is16, is32, is48, isOther);
TIcons = array of TIcon;
TAllIcons = array[TIconSize] of TIcons;

TIconPack = class
private
FIcons : TAllIcons;
function GetIconGroup(Index: TIconSize): TIcons;
function GetIcon(GroupIndex: TIconSize; Index: Integer): TIcon;
public
property IconGroup[Index: TIconSize]: TIcons read GetIconGroup; default;
property Icon[GroupIndex: TIconSize; Index: Integer]: TIcon read
GetIcon;
end;

function TIconPack.GetIconGroup(Index: TIconSize): TIcons;
begin
Result := FIcons[Index];
end;

function TIconPack.GetIcon(GroupIndex: TIconSize; Index: Integer): TIcon;
begin
if (Index >= 0) and (Index < Length(FIcons[GroupIndex])) then
Result := FIcons[GroupIndex, Index]
else
Result := nil;
end;

Ten prvni zpusob je neprakticky a hlavne nebezpecny z duvodu chybejiciho
orezani indexu.

> jinak Tomasi, nemam ted cas poradne to odzkouset - tvoje
> unita KIcon - umi
> manipulovat spravne i s ikonami s alfa kanalem ??

Ano, me to zatim funguje bez problemu (W98SE, W2K, WXP).

Tk.

random access files

TNamerRecord=record
FixedData:record
cas:string[8];
vata1,vata2,vata3,vata4:byte;
end;
mdat:array of Single;
mfyz:array of Single;
end;

Zmena velikosti
SetLength(NamerRedord.mdat,pocet)
Delphi indexuje natvrdo od 0.

Ukladani

var i:integer;

Stream.Write(NamerRecord.FixedData,SizeOf(NamerRecord.FixedData));
i:=Length(NamerRecord.mdat);
Stream.Write(i,sizeof(i));
Stream.Write(NamerRecord.mdat[0],i*sizeof(single));
i:=Length(NamerRecord.mfyz);
Stream.Write(i,sizeof(i));
Stream.Write(NamerRecord.mfyz[0],i*sizeof(single));

Cteni:

var i:integer;

Stream.Read(NamerRecord.FixedData,SizeOf(NamerRecord.FixedData));
Stream.Read(i,sizeof(i));
SetLength(NamerRecord.mdat,i);
Stream.Read(NamerRecord.mdat[0],i*sizeof(single));
Stream.Read(i,sizeof(i));
SetLength(NamerRecord.mfyz,i);
Stream.Read(NamerRecord.mfyz[0],i*sizeof(single));

random access files

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 15.2.2005 10:50:41

Dobry den,
mam jednu otazku, kterou neumim v Delfi vyresit, tak prosim o radu.
Zabyvam se merenim teplotechnickych velicin v energetice, k tomu pouzivam
nejakou merici ustrednu, ze ktere taham data. Mam na to udelany program ve
Visual Basicu a chtel bych jej prepsat do delfi. A ted ten dotaz: Namerena a
vypoctena data ukladam do random access souboru pres rekordy, jejichz delku
dopredu neznam, protoze je uloha od ulohy jina. Na to existuje ve VB takova
finta jako.

Public Type NamerRecord ' Create user-defined type.
cas As String * 8
vata1 As Byte
vata2 As Byte
mdat() As Single ' Definuje dynamicke pole nasnimanych hodnot
vata3 As Byte
vata4 As Byte
mfyz() As Single ' Definuje dynamicke pole vypoctenych hodnot
End Type

Toto pripravi strukturu, kde pole mdat a mfyz nemaji konkretni rozmer.
A pak v pri mereni, kdyz uz program zna pocet merenych mist udelam pri
inicializaci timeru redim poli

ReDim Namer.mdat(1 To pocetmist)
ReDim Namer.mfyz(1 To pocetmist)

a velice pohodlne pres random acces prikazy get a put ctu a zapisuji
libovolny odecet

Get #1, cyklus, NamerRecord
Put #1, cyklus, NamerRecord

Prosim Vas, jde neco takoveho napsat v delfi a jak, nebo jak to resit?

Diky za odpovedi
Dalibor Faltynek
ORGREZ, a.s.
tel.: 541 613 312
fax: 541 613 299
E-mail: dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

OT: Jake delphi

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 10:36:40

Dobry den,
nas tym ma nyni nabidku za velmi slusne penize koupi vyvojovych nastroju -
tedy i Delphi, verze 7-2005 (ceny dle stari - D7 je skoro za babku)

Jsme tym pouze par programatoru, vetsinou delame software na zakazku (tedy
ruzne jednoduche DB apod.) + vlastni vyvoj - spise vse rozdelane, dost casto
systemove API vecicky. Momentalne mame D6 a jsme relativne spokojeni,
nicmene upgrade bude drive nebo pozdeji nutny.

[...]
svych vizualnich i nevizualnich komponent, u kterych by bylo fajn, kdyby
jsme je mohli pouzivat nadale.

Diky za vas cas

S pozdravem

David Kraina, DKx
---------------------------
Vedouci vyvojarskeho tymu MX-3, programator

http://DKx.MX-3(tec)cz
http://www.MX-3(tec)cz
ICQ : 328925997

default multi-array in class

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2005 10:30:40

ahoj Tomasi, diky za te :-)
// TIconSize = (is16 = 16, is32 = 32, is48 = 48, isOther = 0);
s tim vyctem to je docela zabavny ... chtel sem s vyhodou na nekterych
mistech vyuzit moznosti definice hodn. polozek ale vcera sem byl trochu
vyveden z omylu - kdyz ho mam def. s temi predef. hodn. tak nasledujici clen
(succ) treba od is16 neni jak bych cekal is32 ale is16 + 1 ... to si myslim
borland podelal. To sem chtel vyuzit napr. pri Destroy te tridy aby mi
uvolnilo pole FORem ... chvili mi trvalo nez mi doslo proc se ten cyklus
chova divne ...

[...]

//TIconSize = (is16, is32, is48, isOther); - spis bych pouzil tohle
[...]

listen on vice IP:port

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.2.2005 09:30:34

DD,>A nestacilo by tu kartu prepnout do promiskuitniho modu? Pak by mela
> prijimat vsechno bez ohledu na IP adresy.

to michas hrusky s japkama. Promiskuitni rezim slouzi k tomu, aby si
sitovka prestala vybirat mezi eth ramci a pustila do vyssi vrstvy
ramce vsechny. S tim, jestli se do nejakyho TCP socketu dostanu nebo
nedostanou nejaky packety to vubec nesouvisi (pomineme-li nektere
chybne implementace TCP/IP stacku).

Proste pokud potrebuje nekdo naslouchat pomoci TCP ci UDP socketu na
jednom PC na vice rozhranich, tak bud posloucha na vsech bez rozdilu a
staci mu jeden socket na jeden protokol nebo potrebuje poslouchat sice
ne na vsech ale na vice nez na jednom rozhrani (IP adresach v PC) a
pak musi (bohuzel) pouzit tolik socketu kolik je tech rozhrani.

Zdravi
Dalibor Toman

Synapse - HTTPSend prekodovava posilane data do UN

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 15.2.2005 09:22:34

Zkousel jsem Tvuj sifrovaci certifikat, ale porad nic. Zpracovani datove
vety RELDP jsem udelal podle navodu pana Hribala se Siemensu, ale porad
nechapu co tu datovou vetu prekoduje ?
Jakou verzi CAPICOM pouzivate ?
Ja pouzivam CAPICOM 2.0.0.3.
Ted jsem na Microsoftu nasel CAPICOM verze 2.1.0.1. Neni problem, ze
pouzivam starou verzi ?

http://www.lcs(tec)cz/?lang=cz&page=hel_user_elektronicky
| a to mi kupodivu funguje.
|
| Martin

default multi-array in class

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 15.2.2005 09:10:32

To je jednoduche:

type
> [...]

> architekturu tak potrebuji pomoci s nasledujicim:
> mam takto definovane pole a uryvek tridy:

listen on vice IP:port

Od: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Predmet: Re: TADOQuery a vlozeni zaznamu
Datum: 14.2.2005 - 17:28:47

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

TADOQuery a vlozeni zaznamu

[*] petr-kucera(zv)volny(tec)cz - 14.2.2005 16:01:09

[...]

[*] Martin Fisar <martin_fisar(zv)gordic(tec)cz> - 14.2.2005 15:35:07

Zdar,

nevim proc, ale s timhle certifikatem mi to proste nechodilo, tak jsem
> [...]

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 14.2.2005 15:23:06

From: <david.kopecek(zv)hacktrack.com>
> vytvoril vlastni exception odchytavac ktery mi jednou za cas nahlasi
> chybu na urcitem radku kde se zrovna vytvari nove vlakno .. Chyba
> nastane v procedure GetSysMem v unite System tj.
>
> zajimalo by me toto
>
> 1. Kolik si alokuje nove vlakno vychazejici ze tridi TTHREAD
> prostredku ?.

Temer nic. Neverim tomu ze jde o nedostatek pameti, ta je omezena:

- adresovym prostorem 2GB (popripade 3GB) na proces
- velikosti page file

Chyba bude spise v necem jinem.

Petr Vones

Firebird 1.5 a ceske trideni Unicode

[*] Jiri Sokol <js-delphi(zv)hotmail(tec)com> - 14.2.2005 13:12:56

>URBAN Leos
>Sent: Monday, February 14, 2005 12:33 PM

>existuje nejaka moznost jak u Firebirdu 1.5 u databaze ulozene v
>UNICODE_FSS dosahnout ceskeho trideni?

Ahoj.
Jestli jsem uplne mimo, tak sorry, ale co to udelat pres select a jeho order
by?

select * from table order by prijmeni collate pxw_csy

Pri nejhorsim si muzes udelat svuj vlastni collate - v archivu konference
bys mel najit odkazy (urcite budou i na www.ibphoenix(tec)cz

D6ProfSP3; WinXPSP2; FB 1.5.2

Emotikony a pozadi programu MSN Messenger ozivi vasi konverzaci.
http://messenger.msn(tec)cz/

Synapse - HTTPSend prekodovava posilane data do UN

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 14.2.2005 12:36:54

> [...]
> "citelnou" datovou vetu, ale v UNICODE...
> Fakt nevim, kde je chyba. (CAPICOM to prekodovani pry nedela....)

Ja si myslim, ze to dela prave CAPICOM. Nechci to tvrdit na 100%, ale jsem o
tom presvedcen.

Jaroslav Nadhera

tel.: 224 312 344-5, fax: 235 522 892
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz , WWW: http://www.csh(tec)cz
pobocka Ostrava: Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 596 635 687

Synapse - HTTPSend prekodovava posilane data do UN

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 14.2.2005 12:34:53

Od: "Petr Cafourek" <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz>

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

TEdit - 1. pismeno vzdy velke

[*] Bohumila Tumova <btumova(zv)tiscali(tec)cz> - 11.2.2005 16:19:27

Je zapotrebi osetrit i situaci, kdy uzivatel pouzije Ctrl+V a vlozi do Edit1
(UzivatelskeJmeno) "neznamy" text, ktery muze obsahovat i nepovolene znaky,
popripade i povolene znaky, ale nebude dodrzeno pravidlo = 1.znak - velke
pismeno, ostatni znaky - mala pismena. Pak je nutno pri Edit1Change
zkontrolovat spravnost retezce a v pripade nutnosti ho upravit.

BT

From: "Jan Netrval" <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz>
Subject: Synapse .NET

> Hledame nejakou obdobu synapse pro .NET. Potrebovali bychom neco v cem by
> bylo mozne realizovat pristup k emailove schrance (POP3, IMAP), vytahnout
> z ni emaily, rozebrat zjistit zda je email podepsany, pripadne podpis
> overit. A rovnez aby bylo vhodne mit moznost emaily odeslat.
>

> Nejlepe free, ale neni to podminkou.
>
> Ing. Jan Netrval

Query a automaticke prihlaseni do DB

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 11.2.2005 10:51:01

> [...]

> nezasifrovane a nastroj pro prolomeni hesla to dokaze asi za cca 10
> min. a to MS jeste mozna fandim).

> Pavel

No, pouzivam TQuery, ale klidne mohu pouzit TADOQuery. Mam ale jeden
maly dotaz. Jakym zpusobem se tvori Parameters u TADOQuery?
U TQuery jsem mel toto:

Q2.ParamByName('sn').AsString := sEdit1.Text;

Ale u TADOQuery mi to nefungovalo. Tak jsem zkusil toto:

Q2.Parameters.ParamByName('sn').AsString := sEdit1.Text;

Ale to mi zase napise chybu v AsString. Jak na to tedy mam jit, aby to

S pozdravem,
Petr mailto:petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz

Synapse .NET

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 11.2.2005 10:26:59

[...]

PilsCom, s.r.o. www.pilscom(tec)cz
Houskova 16
326 00 Plzen (Pilsen) Czech Republic
Tel.: +420 377 441 306
GSM: +420 603 851 391
E-mail: jnetrval(zv)pilscom(tec)cz

Quick report deformace nactene sestavy

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 11.2.2005 09:20:51

Ahoj vsichni

Mam D7, QR 3.5.0, tisknu na jehlickove tiskarne.
Mam sestavu, kterou ulozim do souboru. Je zvlastni tim, ze ji tisknu na uzivatelsky definovany papir. Kdyz tisknu primo je vse OK (sestava sedi do kolonek).
Problem nastava kdyz ji chci z binarniho souboru vytisknout. V tom pripade se mi deformuje (je uzsi) a nesedi do kolonek.

Postup tisku

1) spustim tisk prazne stranky se stejnou velikosti a okraji jako puvodni sestava,
2) muj prohlizec se dozvi ze ma natahnou soubor a spusti timer ktery to udela
3) obsluha timeru natahne soubor:

[...]

Prosim muzete mi poradit co stim?
Jaromir Cermak

vytvoreni vlastniho mapi rozhrani

zabyval se nekdo z vas vytvorenim vlastniho MAPI rozhrani pro
klienta v delphi.

--
Thx David

Od: "Petr Cafourek" <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz>

--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Komponenty

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 10.2.2005 17:15:43

Zdravim,
stale pracuju na textovem editoru a potreboval bych nejakou komponentu,
ktera by umela zobrazit text i obrazek a nasledne to pak ulozit do xml,
nebo rtf.
diky

Napojeni helpu *.chm

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 10.2.2005 15:25:36

http://www.helpware.net/delphi/delphi_and_hh.htm
> Zdravim a prosim mo radu,
> jak napojit nejlepe help *.chm do Delphi 5 ?
> Prosim o priklad.
> Diky.

Napojeni helpu *.chm

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 10.2.2005 15:09:34

On 10 Feb 2005 at 12:57, Stranik Frantisek Ing. wrote:

> Zdravim a prosim mo radu,
> jak napojit nejlepe help *.chm do Delphi 5 ?
> Prosim o priklad.

vytvor si unitu, napr.

unit CHMHelpInt; // CHM (chameleon) help

(*
opsano Delphi konference
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Hhctrl.ocx = standardni soubor v %Windows%\system32
*)
interface

uses Windows, Forms;

//konstanty
const
HH_DISPLAY_TOPIC = 0; //tahle na normalni praci staci
HH_DISPLAY_TOC = 1;
HH_DISPLAY_INDEX = 2;

function HtmlHelp(hwndCaller: HWND; pszFile: PChar;
uCommand: UINT; dwData: DWORD): HWND; stdcall;

function HTMLHelp_Topic(Topic: String): Integer;

implementation

function HtmlHelp(hwndCaller: HWND; pszFile: PChar;
uCommand: UINT; dwData: DWORD): HWND; stdcall;
external 'Hhctrl.ocx' name 'HtmlHelpA';

function HTMLHelp_Topic(Topic: String): Integer;
begin
if Topic = ''
then Topic := Application.HelpFile // Jmeno souboru popripade
cesta k nemu
else Topic := Application.HelpFile +
'::/' +Topic; // dtto + konkretni
stranka v souboru CHM

Result :=HtmlHelp(Screen.ActiveForm.handle, PChar(Topic),
HH_DISPLAY_TOPIC, 0);

a v jednotlivych formech potom uz zavolas jen:
procedure TFormxxx.Button_HelpClick(Sender: TObject);
begin
HTMLHelp_Topic('xxx.htm')

Konverze barevne hloubky bitmapy

[*] Krysl, Tomas <tomas.krysl(zv)cherry.de> - 10.2.2005 14:51:33

Ahoj,
[...]
I kdyz me napada, jak bych to napsal, radeji bych pouzil jiz hotove reseni.

Diky

Tk.

Napojeni helpu *.chm

[*] Stranik Frantisek Ing. <fstranik(zv)cpoj(tec)cz> - 10.2.2005 12:57:25

Zdravim a prosim mo radu,
jak napojit nejlepe help *.chm do Delphi 5 ?
Prosim o priklad.
Diky.

F.Stranik

Query a automaticke prihlaseni do DB

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 10.2.2005 11:23:18

Od: "Petr Cafourek" <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz>
--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
http://adsl.volny(tec)cz

Query a automaticke prihlaseni do DB

Nevim, jak je to u jinych komponent, ale u IBDatabase staci nastavit
LoginPrompt na false. Samozrejme v Params musi byt vyplneno spravne jmeno a
heslo.

http://brant.wz(tec)cz

pred casem se mi tu diky Vam podarilo pridat novy record do SQL, ale
mam v tom jeste jedem maly hacek. Pri pokusu o vlozeni recordu chce DB
uzivatelske jmeno a heslo. A to je presne to, co nechci, aby uzivatel
musel delat. Da se to nejak obejit?

Query a automaticke prihlaseni do DB

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 10.2.2005 10:33:13

Musis sestavit prihlaseni v programu, v komponente, kterou pouzivas (byva
tam ConnectString ci neco obdobneho). Pristupove jmeno a heslo tedy musis
mit nekde ulozene, samozrejme nejlepe na serveru, pokud se jedna o sitove
reseni. Pokud to ulozis na klientovi a uzivateli nekdo prohleda pocitac, pak
vam vsem pomahej Buh. :)

Query a automaticke prihlaseni do DB

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 10.2.2005 10:25:13

Zdravim vsechny,
[...]

D6Ent, WinXPPro, SP2
SQL Srv 2K, Win2003Srv

ako urobit server apl. na data z mdb?

nejake navody na webe by neboli ?

> ADO (ADODB.Connection) nebo jeste lepe ADO.NET
>
> Pokud jde jenom o to, dostat data ven, pak treba z ASP zavolam
ADODB.Connection a poslu na stranku jakykoli pozadovany "select".

> Pokud by na serveru mela byt nejaka dalsi aplikacni logika, pak asi
nejlepe nejaky .NET modul, ktery by ty pozadavky zpracovaval. Nebo treba
..NET web service, aby to bylo pekne modularni.

> Pekny na tom je, ze klienta vubec nemusi zajimat, jetli beres data z mdb,
MSSQL nebo z cehokoli jineho.

> Pokud chces alespon prehled toho, co to vsechno obnasi, podivej se na
osnovy nasich kurzu (Databazove aplikace .NET, Webove aplikace .NET).

> [...]

Pokud chces alespon prehled toho, co to vsechno obnasi, podivej se na osnovy nasich kurzu (Databazove aplikace .NET, Webove aplikace .NET).

====================================

Visio

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)musumperk(tec)cz> - 10.2.2005 09:27:08

Ahoj,
existuje nejaka komponenta pro delphi, ktera dovede zobrazit projekt Microsoft Visio v me aplikaci a ovladat ho( menit barvy objektu, texty atd.) Nebo se to da udelat nejak rozume pres OLE ?

Milos

ako urobit server apl. na data z mdb?

mohli by ste ma nakopnut ? mam databazu mdb a chcel by som urobit aplikaciu
, ktora by bezala na serveri a mohol by som pristupovat zo stanice bud cez
internet prehliadac alebo cez nejaku klient aplikaciu. Data musia ostat v
mdb. Apliakcia by robila nejake vystupy z udajov v mdb. V prehliadaci by to
bolo lepsie. Nemam ani sajnu ako sa take nieco robi, tak by sa zisli nejake
typy, v com to spravit a prip. nejake odkazy na web s touto problematikov
ale iba cestina, slovencina, nevladnem natolko anglictinou aby som mohol
take nieco preluskat, rozumiem ak aspon viem o com toje.

Hledani Tnode v TTree

V podstate existuju dva sposoby,
cyklus na prechadzanie vsetkych uzlov:

for i:= 0 to Tree.Items.Count-1 do
if Tree.Items[i] ....

cyklus na prechadzanie podradenych uzlov:
var
Nod, Cld: TTreeNode;
begin
Nod:= ...
Cld:= Nod.GetFirstChild;
while Cld <> nil do
begin
if Cld ...
Cld:= Nod.GetNextChild(Cld);
end;

Fait wrote:
> Ahoj
>
> Jak mohu hledat v Ttree komponente konkretni Tnode?
> Jde mi o takovou konstrukci. Mam vytvorenou nejakou polozku v Ttree a pak
> prochazim podrizene data, ktera maji urceno jake nadrizene polozce patri.
> Nemohu udelat neco takoveho jako ze pri tvorbe nadrizene polozky vyberu
> vsechny podrizene a nacpu je tam.
>
> Jde nejak rozumne hledat v Tree?
> Nakopnete me nekdo? V Napovede jsem se moc nedocetl, nobo jsem to
> nepochopil.

Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

TIdAttachment a zmena nazvu souboru

[*] MAd <mad(zv)worldmail(tec)cz> - 9.2.2005 21:48:15

Zdravim,

odesilam e-mail pomoci Indy (idSMTP) a k e-mailu pripojuji soubor. Chtel
bych zmenit nazev pripojeneho souboru zobrazovany v e-mailovem klientu -
patrne se bude jednat o zmenu v hlavicce, ale nemuzu prijit, jak na to.

Dekuji za nakopnuti, S pozdravem M.A.

ADMIN: Program

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.2.2005 18:36:01

Puvodni zprava ze dne 9.2.2005:

> jestli mate zajem podivat se na muj program, tak se mrknete na adresu
> http://pebe.chytrak(tec)cz/Pomocnikinstall.exe Muzete mi i napsat, co bych
> tam mel zlepsit

1. NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA SPATNY NEBO ZADNY
SUBJEKT

2. NAPOMENUTI ADMINISTRATORA KONFERENCE DELPHI ZA PRISPEVEK S NULOVOU
INFORMACNI HODNOTOU

A vubec to tu nema co delat. To snad neni mozny tohleto...

Program

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2005 17:55:58

Zdravim,
jestli mate zajem podivat se na muj program, tak se mrknete na adresu
http://pebe.chytrak(tec)cz/Pomocnikinstall.exe Muzete mi i napsat, co bych
tam mel zlepsit
Diky

ADMIN: OT: ochrana CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.2.2005 16:23:52

Puvodni zprava ze dne 9.2.2005:

> Cas od casu se mi stane ze nejakou cestou ziskam ruzna CD ktera maji
> ochranu v podobe viditelneho tenkeho prouzku (typicky jde o nejakou
> hru) - nazev te ochrany neznam. Paradoxne prestoze je proti
> kopirovani jako vsechny podobne .. mne ani nikomu koho znam nejde z
> takovychto CD obsah

Tohle je konference o Delphi, ne o hrach ani kopirovani CD, takze to
tu nema co delat.

DBGrid a export do Excelu

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.2.2005 16:19:51

No on export z tabulek neni taky jen o komponentach pro export. Podle me
to neni tak strasne.(este abych si to pomlouval:-)

Ona novejsi verze je lepsi tech prvnich par verzi bylo pomalejsich,
ale trochu si s ni pohral David Lebeda a zrychlilo se to.

>Pri vetsim objemu dat je to trochu pomalejsi, da se to potom resit vytvoreni
>souboru s pripono slk, ktery excel umi otevrit.
>Funguje to dobre. Excel NEMUSI byt nainstalovat.
>
>Viz link http://talpa.chytrak(tec)cz/

Ales

DBGrid a export do Excelu

Viz link http://talpa.chytrak(tec)cz/> Ahoj,
> neni to trochu pomale, kdysi jsem s tim experimentoval
> a vetsi tabulky byly zoufale pomale.
>
> Pavel
>
> Od: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
>

> --
> Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte
> VOLNY ADSL 512/128 3GB za cenu 1GB!
> http://adsl.volny(tec)cz

OT: ochrana CD

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2005 13:35:37

Zdravim konferenci a omlouvam se za OT.

[...]
precist/nainstalovat. Dneska sem se nastval a vyzkousel snad vsechno,
nevyjimaje Alcohol 120% ... prestoze se mi podari ten obsah zkopirovat - s
preskokem vadnych sektoru (coz je tedy ten prouzek) situace se nemeni ... no
byl to jen pokus ... kazdopadne predpoklam ze nekdo by tu s tim mohl mit
vetsi/mensi zkusenost takze pokud nekdo vite poprosil bych o reseni. Diky.

[WXPP.SP2, CDRW Teac 52x .., DVDRW BTC 8x ..]

OT: ochrana CD

[*] Vlastimil Burian <vlastax.b(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2005 13:35:38

[...]

Pocet vyuzitych radku? U DBGridu jde asi spise o
DBGrid.DataSource.DataSet.RecordCount
ale aby byl RecordCount datasetu v poradku, je pry dobre udelat na nem
fetchall nebo skok
na posledni zaznam.

> tak zle nebylo, ale u DBGridu jsem nenasel zpusob, jak spocitat pocet
> vyuzitych radku. Nevite prosim nekdo, jak na to?

DBGrid a export do Excelu

Od: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>
> [...]
> Musis mit nainstalovy Excel.
--
Akcni unorova nabidka "3 za cenu 1"! Ziskejte

FB - WHERE LIKE / UNION

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2005 10:23:51

MUDr.Patrik Valenta wrote:
> as toto je druhy problem, ze pokud jsou dva dotazy spojene UNION tak
ORDER
> BY uz nelze pouzit.

Ale lze. Nekde musis mit nejakou botu.

SELECT 0, a.Jmeno FROM...
UNION
SELECT 1, b.Jmeno FROM...
ORDER BY 1, 2

by mel normalne fungovat. Sam to obcas pouzivam (FB 1.0 i FB 1.5).

Peca

Komponenta pro strom slozek

[*] Pavol Stugel, NETGraphics <palo(zv)netgraphics.sk> - 9.2.2005 10:21:50

VirtualShellTools

http://www.mustangpeak.net/phpBB2/

... zalozene na VirtualStringTree

palo

DBGrid a export do Excelu

[*] Petr Brada, uniCODE systems <brada(zv)unicodesys(tec)cz> - 9.2.2005 10:15:49

Zdravim,

ja pouzivam nize uvedenou funkci. Zohlednuje sloupce, ktere nejsou v DBGridu
zobrazeny, poradi a zahlavi sloupcu. Hodnoty True, False se zobrazuji jako
"fajfka" nebo mezera. Otevira vzdy novou instanci Excelu.

uses OLEServer, Excel97;

function LBGridToExcel(AGrid: TDBGrid; const WorkSheetName: String):
Boolean;
var
WorkBk : _WorkBook;
WorkSheet : _WorkSheet;
I, J, R, C, TC, x: Integer;
IIndex : OleVariant;
TabGrid : Variant;
BM: TBookMark;
FirstCell: String;
AVis: array of Integer;
DataSet: TDataSet;
XLApp: TExcelApplication;
BoolCols: TStringList;

function GetColLetter(i: Integer): String;
var
M,C: Byte;
begin
M := i div 26;
C := i mod 26;
Result := Chr(C+Ord('A'));
if M > 0 then
Result := Chr(M-1+Ord('A')) + Result;

DataSet := nil;
if Assigned(AGrid.DataSource) then
if Assigned(AGrid.DataSource.DataSet) then
DataSet := AGrid.DataSource.DataSet;

if not Assigned(DataSet) then begin
ShowMsgDlg('Nejsou nactena data.', mtError,[mbOK],-1);

if not DataSet.Active then begin
ShowMsgDlg('Nejsou nactena data.', mtError,[mbOK],-1);

if DataSet.RecordCount = 0 then begin
ShowMsgDlg('Tomuto zobrazeni neodpovida zadny zaznam.',
mtError,[mbOK],-1);

IIndex := 1;
R := DataSet.RecordCount;
TC := AGrid.Columns.Count;
SetLength(AVis,TC);
C := 0;
for I := 0 to (TC - 1) do
if AGrid.Columns[I].Width > 0 then begin
AVis[C] := I;
Inc(C);
end;
SetLength(AVis,C);

TabGrid := VarArrayCreate([0,R,0,High(Avis)],VarOleStr);
for J := Low(AVis) to High(AVis) do
TabGrid[0,J] := AGrid.Columns[AVis[J]].Title.Caption;
Screen.Cursor := crHourGlass;
BoolCols := TStringList.Create;
try
I := 1;
DataSet.DisableControls;
BM := DataSet.GetBookmark;
try
DataSet.First;
if not DataSet.Eof then begin
repeat
for J := Low(AVis) to High(AVis) do begin
if AGrid.Fields[AVis[J]].DataType = ftBoolean then begin
if AGrid.Fields[AVIs[J]].AsBoolean then
TabGrid[I,J] := #252
else
TabGrid[I,J] := #32;
BoolCols.Add(GetColLetter(J));
TabGrid[I,J] := AGrid.Fields[AVis[J]].AsString;
except
TabGrid[I,J] := '???';
Inc(I);
DataSet.Next;
until DataSet.Eof;
DataSet.GotoBookmark(BM);
DataSet.FreeBookmark(BM);
DataSet.EnableControls;
end;

XLApp := TExcelApplication.Create(nil);
try
XLApp.AutoConnect := False;
XLApp.AutoQuit := False;
XLApp.ConnectKind := ckNewInstance;

XLApp.Connect;
try
XLApp.WorkBooks.Add(xlWBatWorkSheet,0);
WorkBk := XLApp.WorkBooks.Item[IIndex];
WorkSheet := WorkBk.WorkSheets.Get_Item(1) as _WorkSheet;

Worksheet.Range['A1',Worksheet.Cells.Item[R+1,High(AVis)+1]].Value
:= TabGrid;

WorkSheet.Name := WorkSheetName;
with WorkSheet.Columns.Font do begin
Name := 'MS Sans Serif';
Size := 8;
Bold := False;
end;

for x := 0 to BoolCols.Count-1 do begin

WorkSheet.Range[BoolCols.Strings[x]+'2',BoolCols.Strings[x]+IntToStr(R+1)].F
ont.Name := 'Wingdings';

WorkSheet.Range[BoolCols.Strings[x]+'2',BoolCols.Strings[x]+IntToStr(R+1)].F
ont.Size := 10;

WorkSheet.Range[BoolCols.Strings[x]+'2',BoolCols.Strings[x]+IntToStr(R+1)].F
ont.Bold := True;
end;

for J := Low(AVis) to High(AVis) do begin
FirstCell := Chr(J+65) + IntToStr(1);
with WorkSheet.Range[FirstCell, FirstCell].EntireColumn do begin
ColumnWidth := (AGrid.Columns[AVis[J]].Width div 7);
case AGrid.Columns[AVis[J]].Alignment of
taRightJustify: HorizontalAlignment := xlHAlignLeft;
taCenter: HorizontalAlignment := xlHAlignCenter;
else HorizontalAlignment := xlHAlignLeft;

WorkSheet.Rows.RowHeight := 14;
with WorkSheet.Range['A1','A1'].EntireRow do begin
RowHeight := 24;
VerticalAlignment := xlVAlignCenter;
HorizontalAlignment := xlHAlignCenter;
Font.Bold := True;
end;

XLApp.Visible[0] := True;

finally
XLApp.Disconnect;
ShowMsgDlg('Aplikace MS Excel nelze spustit',mtError,[mbOK],-1);
AVis := nil;
BoolCols.Free;
TabGrid := Unassigned;
Screen.Cursor := crDefault;
> chtel bych provest export dat z DBridu do Excelu.

FB - WHERE LIKE / UNION

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.2.2005 10:05:48

as toto je druhy problem, ze pokud jsou dva dotazy spojene UNION tak ORDER
BY
uz nelze pouzit.

Mohl bych poprosit o ukazku takove procedury ? Nemam s nima zadne
zkusenosti.

> Neco na zpusob
>
> SELECT
> 0,
> a.Jmeno
> FROM .... a
>
> UNION
>
> SELECT
> 1,
> b.Jmeno
> FROM ... b
>
> ORDER BY 1, 2

FB - WHERE LIKE / UNION

[*] MUDr.Patrik Valenta <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.2.2005 09:59:47

tak to je zajimave, met to tridi presne naopak
aaNNN
bbNNN
NNN

mozna verze FB ??? --- doma mam versi FB 1.0, jinde 1.5 ale chova se to
stejne

> Ne union all, ale jen union. To jsem nejak presadil. Ale tak to porad
funguje.

DBGrid a export do Excelu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 9.2.2005 09:39:46

Co myslis tim vyuzitych radku? Pocet radku = pocet zaznamu =
Table1.RecordCount.

Martin

> [...]

DBGrid a export do Excelu

Ja pouzivam export do Excelu bez nejakych komponent, takhle :

procedure ExportdatdoMSExcel( DBGrid : TDbGrid);
var
SouborExcel: Variant;
i, Radek, sloupec: Integer;
tmpJmeno : string;

resourcestring
sNotExcel = 'Microsoft Excel neni nainstalovan';

begin
Radek:=1;
tmpJmeno:='';
sloupec:=2;

try
SouborExcel := GetActiveOleObject('Excel.Application');
SouborExcel := CreateOleObject('Excel.Application');
except
Chyba('Export', sNotExcel);
SouborExcel.WorkBooks.Add;
Screen.Cursor:=crHourglass ;
// vytvoreni hlavicky v prvnim radku //// pvodne -1 , -2 je at
//neexportuje obrazek
with DBGrid.DataSource.DataSet, DBGrid do
begin
DisableControls;
First;
SouborExcel.Rows[Radek].Font.Bold := True;
for i := 0 to Columns.Count - 1 do
begin
if Columns[i].Visible then begin
SouborExcel.Cells[Radek, sloupec].Value :=Columns[i].Title.Caption;
inc(Sloupec);
// vytvoreni ostatnich radku
Radek := 2; // skok na druhy radek v Excelu
while not Eof do // prochazi radky Gridu
begin
Sloupec:=2;
for i := 0 to Columns.Count - 1 do begin// prochazi sloupce Gridu
if Columns[i].Visible then begin
SouborExcel.Cells[Radek, (sloupec) ].Value :=
FieldByName(Columns[i].FieldName).DisplayText;
Inc(Sloupec)
Inc(Radek);
Next;
end; //while
First;
EnableControls;
end;//White
SouborExcel.Cells.Columns.AutoFit;
SouborExcel.Visible := True;
Screen.Cursor:=crDefault ;
SouborExcel.Visible := True;
end;> Zdravim vsechny,
> [...]
> tak zle nebylo, ale u DBGridu jsem nenasel zpusob, jak spocitat pocet
> vyuzitych radku. Nevite prosim nekdo, jak na to?

[*] Petr Cafourek <petr.cafourek.d7(zv)seznam(tec)cz> - 9.2.2005 09:11:43

[...]

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 9.2.2005 08:01:36

Jiri Cincura wrote:
> Nikdo nic? :(

http://www.endimus.com/oldcontent/files/tbrowseforfolder.htm

Komponenta pro strom slozek

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 9.2.2005 01:11:42

Nikdo nic? :(

[...]

[*] Fait <develop(zv)lmss(tec)cz> - 8.2.2005 22:41:02

[...]

Dik

Lze pouzit dbExpress pro volani Stored Procedure/F

[*] Kass, Pavel <pavel.kaess(zv)airplus(tec)com> - 8.2.2005 22:22:59

Zdravim,
D7, WinXP SP1.
Ma nekdo reseni, jak zavolat funkci (z Package z Oraclu), ktera obsahuje OUT-Parametry? V horsim pripade bych prezil i procedure (z Package z Oraclu).

Podarilo se mi rozchodit pres TSQLDataSet jen Funkce, ktere meli jen IN-Parametry pres trik se select from dual... Navic se misto Integeru musel pouzit BCD...
Priklad:
========
SQLDataSet1.CommandType := ctQuery;
SQLDataSet1.CommandText := 'SELECT PACKNAME.FUNC1(:par1) FROM DUAL';
SQLDataSet1.Params.CreateParam(ftBCD,'PAR1',ptInput);
SQLDataSet1.ParamByName('PAR1').AsBCD := 322;
SQLDataSet1.Open;
========
TSQLStoredProc ani TSQLDataSet s CommandType=ctStoredProc jsem nerozchodil. Na internetu jsem nasel plno problemu s dbExpress, vetsina zprav byla ale pres rok stara. Nevyresil uz Borland tyto problemy?

Predem dekuji za kazdou radu.
S pozdravem
Pavel Kass

Potrebuji modifikovane TreeView

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 8.2.2005 16:40:35

Jiri Bouchala wrote:

> abych

> Po urcitem zvazeni potrebuji TreeView jen z malou modifikaci a vetsina z
> toho jde osetrit v obsluze udalosti OnCustomDrawItem. Jeste bych ale
jenom mala modifikace
> potreboval, aby se mi vykresloval cely strom o neco niz, abych mohl nad nej
> dopsat zahlavi - jen text. Neprisel jsem na to, kde se vlastne strom
> vykresluje - jestli to jde vubec ovlivnit. Potrebneho efektu docilim
a jeste jedna modifikace (hledal bych okolo Paint)
> nastavenim BorderWidth, ale nechci ten okraj vlevo, vpravo a dole ;) Do
a jeste jedna
> okraje pak muzu psat pres GetWindowDC a DrawTextEx. Jak na to? Nebo zna
> nekdo lepsi (jednodussi) reseni? VirtualTreeView se mi zda prilis mohutne na
potom co tady navrhujes se ti zda VT zbytecny?
Nevim. Vsichni ti tady radi VT (ja taky) ale ty mermoci chces pouzit
TreeView. Tak si ho pouzij. Nakonec zjistis, ze kdybys na zacatku pouzil
VT tak bys na tom byl mnohem lepe.
Jen na okraj, pokud to nepujde ve VT tak uz nikde.

> studovani a nevim jestli by v nem tohle take slo. Presto bych se s
> VirtualTreeView do budoucna rad seznamil, takze pokud mi nekdo (a Josef
> Slany:) je ochoten poslat priklady, jak ho pouziva, budu vdecny. Ma tu nekdo
cetl jsi ty dva dokumenty co ti doporucovali? To je fakt zaklad a
vetsinu ti osvetli, dale jsou tam dema (na homepage) co ti musi staci,
nic lepsiho neni. Pro zacatek bych zacal tim Minimal. V podstate je
jedna o napsani tak 4 obsluh udalosti.

> vytvoren, alespon nejaky Items editor pro VirtualTreeView v dobe navrhu?
pochybuje ze existuje - uz z principu prace s VT
> Mustr vse urychli!
Ale vzdyt ho tam mas, ja jsem u prvniho pouziti VT taky vychazel z dem
a z tech dvou dokumentu.

A co takhle trochu vlastni snahy. RTFM.

Radek.

Potrebuji modifikovane TreeView

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 8.2.2005 16:40:35

Ahoj...

Virtual TreeView je dobra volba.
Mel by jsi si podle potreby rozsirit TreeviewDataClass.
Pote si nadelas sloupce a vy vykreslovackach si do nich dotlacis udaje z
takto rozsirenych uzlu.
Co se tyka designu je to jina kapitola a sam jsem od nej upustil, kvuli
tomu, ze jsem TreeDataClass
rozsiroval uz asi dvacetkrat... a nevyplatilo by se mi proto si psat
designtime editor polozek.

Co se tyka vykreslovani textu polozek, podivej se na tuto metodu....

VSTGetText(Sender: TBaseVirtualTree;
Node: PVirtualNode; Column: TColumnIndex; TextType: TVSTTextType;
var CellText: WideString);
var
Data: PTreeData;
Buffer: TStringList;
begin
Data := VST.GetNodeData(Node);
if not Assigned(Data) then
exit;
Buffer := TStringList.Create;
try
if VST.Separator <> '' then
Buffer.Delimiter := VST.Separator[1]
else Buffer.Delimiter := ';';
Buffer.DelimitedText :=
AnsiReplaceStr(TTreeDataClass(Data.FObject).AddInfo, ' ', '_');
case Column of
0: CellText := TTreeDataClass(Data.FObject).PCName;
1: CellText := TTreeDataClass(Data.FObject).NName;
2: CellText := TTreeDataClass(Data.FObject).IP;
3: begin
if Buffer.Count > 1 then
CellText := AnsiReplaceStr(Buffer[1], '_', ' ')
else CellText := '';
end;
4: begin
if Buffer.Count > 2 then
CellText := AnsiReplaceStr(Buffer[2], '_', ' ')
else CellText := '';
end;
5: begin
if Buffer.Count > 3 then
CellText := AnsiReplaceStr(Buffer[3], '_', ' ')
else CellText := '';
end;
else CellText := '';
Buffer.Free;

Co se tyka obrazku:

procedure TFrmKlienti.VSTGetImageIndex(Sender: TBaseVirtualTree;
Node: PVirtualNode; Kind: TVTImageKind; Column: TColumnIndex;
var Ghosted: Boolean; var ImageIndex: Integer);
var
Data: PTreeData;
begin
Data := VST.GetNodeData(Node);
if not Assigned(Data) then
exit;
case Column of
-1, 0: case Kind of
ikNormal:
ImageIndex := TTreeDataClass(Data.FObject).GetImageIndex;
ikSelected:
// .....

V priloze mas kompletni zdroj meho stromu i s definici TreeDataClass...
Nebudu vysvetlovat na co to bylo napsany, ale snad ti to pomuze. :)
Nepujde ti to prelozit, budou ti chybet podpurne unity, ale jako priklad to
bude dostacujici...

Milan

Apliace s Plug-Iny

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 8.2.2005 16:30:34

.NET

> je to to nejlepsi co jsem od
> *MS* zatim zahledl (taky se nedivim, kdyz hlavnim architektem
> je autor Delphi)

No vidis. :) Z toho totiz plyne jedna dost podstatna vec - poucil se z chyb,
ktere udelali ve VCL, dal tomu i lepsi architekturu, takze by bylo vic nez
hloupe, kdyby .NET byl horsi nez VCL.

Zkousel jsem psat modularni aplikace (tedy podle myslenky puvodniho
pozadavku tohoto threadu) v Delphi. Jde to - ale je to kostrbate, kazdy z
vyjmenovanych zpusobu ma sva pro a proti. O .NET mohu rict, ze oproti Delphi
slucuje prakticky vsechna pro, a zaroven eliminuje kdejaka proti. Mluvim z
praxe, vyzkousel jsem tuto koncepci v obou prostredich.

> Ale MS uz me tolikrat zklamal, ze jsem opatrnejsi a je mi
> jedno ze si myslis, ze jsi napred. Ja treba pisu i pro Linux
> takze z toho pohledu jsem napred ja :-).

O tom prece nebyla rec. Puvodni otazky se to nijak netyka. A predpokladal
jsem, ze Davich chtel psat pro Windows, jinak bych cekal explicitni urceni.

> A navic je vetsina lidi co pise veci pro NET tak nejak vic
> komercni, chybi mi tam lide co delaji programovani tak nejak
> od srdce - priklad pro Delphi: FastReport, VirtualTree, JCL
> ..., ale mozna jen mou neznalosti "nepritele".

Ano, posledni radek plati.

> Ma poznamka byla spise o tom, ze v kazdem tvem mailu je nutne
> poznamka o tom ze ty jsi presel na NET a my ne, a jsme slepi,

Nepisu to v kazdem mailu. Ale vetsinou reaguju na prispevky, ke kterym mam
co rict. Protoze v Delphi uz delam jen nutnou udrzbu starych veci, rada
temat me proste uz nezajima.

Ale kdyz zminuju neco o .NET, rozhodne to nedelam proto, ze bych se chtel
nad nekym vytahovat. Delam to proto, ze jsem presvedcen, ze .NET je skutecne
o nekolik trid lepsi nez VCL. A delam to i proto, abych si sam usnadnil
zivot pri psani aplikaci, ktere komunikuji s jinymi - a na to je .NET skvela
zalezitost.

Apliace s Plug-Iny

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 8.2.2005 16:04:32

> Uz sis to aspon zkousel? Ja jen, jestli vubec vis, o cem je rec...

U .net jsem zkousel hlavne veci ohledne webu (tam musim uznat ze to maji
fakt dobre vymyslene i kdyz dokonale to neni - a to ze to 98% lidi neumi
- a to myslim vazne - pouzivat je vec druha :-) a prilezitostne jsem
okoukl ostatni a jak jsem uz jednou psal je to to nejlepsi co jsem od
*MS* zatim zahledl (taky se nedivim, kdyz hlavnim architektem je autor
Delphi), ted mne jen zajima jak budou veci pokracovat dal, tj. jak moc
bude NET2 kompatidebilni s 1 (hlavne na urovni kodu) apod.

[...]

tom ze ty jsi presel na NET a my ne, a jsme slepi, ze nevidime jak je
sqelej atd. Snazim se vyhybat ruznemu presvedcovani a vcelku mne to tady
prekvapilo a tak jsem to jen poznamenal.

A kdyz tak doporucuji velectenemu ctenarstvu aspon ke shlednuti
FreePascal (bude uz verze 2.0) a Lazarus, prvni uz preklada v 64bitech
:), u druheho se na tom pracuje (zato si tam muzete doprogramovat co vam
chybi)

Radek Cervinka

http://radekc.regnet(tec)cz

Apliace s Plug-Iny

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 8.2.2005 15:52:31

From: "Zbysek Hlinka" <konference(zv)hlinka(tec)cz>
> V implementaci klidne mohu pouzit VCL (Lokalizator to tak dela), ovsem
> nemohu si predavat cele objekty. Mohu predavat jen hodnoty, jak ostatne v

Coz je v mnoha pripadech k nicemu ...

Petr Vones

Potrebuji modifikovane TreeView

[*] Jiri Bouchala <bouchala(zv)starmon(tec)cz> - 8.2.2005 15:48:31

> [...]

vytvoren, alespon nejaky Items editor pro VirtualTreeView v dobe navrhu?

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 8.2.2005 15:46:30

puvodnim dotazu bylo pozadovano.

Ale stejne je to pekny opruz...

Apliace s Plug-Iny

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 8.2.2005 15:42:30

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> Ale kdyz uz se to tady probira, potreboval bych poradit nejaky sikovny
> nastroj na analyzovani zavislosti unit a balicku. Na projektu jsme drive

To jsou uplne rozdilne veci. Balicky jsou jen technologie jak umoznit sdileni
unitu (a tim i objektu, globalnich promennych atd...) v jednom procesu pomoci
rozdeleni do vice souboru (balicku). Zjistit ktere balicky jsou vyzadovany EXE
nebo BPL souborem je relativne snadne, jsou na to i funkce v JCL.

> delali dva, a je v tom trochu neporadek, takze dnes aplikace podle mne
> zbytecne vyzaduje spostu pro ni nepotrebnych cizich balicku (v uses je
> spousta zbytecnosti, ktere potrebuji vyhazet). Muze nekdo neco sikovneho
> doporucit? Diky,

Tento problem je vicemene neresitelny nejak automaticky. Existuji nastroje co
dokazi zobrazit reference unitu, ale stejne musis nakonec sam rozhodnout
jestli je dany unit potreba (sice se z neho nepouziva zadny kod ale treba
poskytuje nejakou funkci jen diky kodu v inicializaci unitu) nebo ne. Urcitym
resenim je se vyvarovat jakychkoli inicializaci globalnich objektu v ramci
unitu a toto presunout az do aplikace ktera je pripadne pouziva.

Petr Vones

Apliace s Plug-Iny

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 8.2.2005 15:40:30

Ja vidim jako dobre reseni ty dll - najit si nekde postup (spousty clanku na
netu), a pak pres stdcall funkce dll <-> app. Veci jako canvas apod. pokud
neni nutne predavat jako objekt Delphi, tak bezne pres GDI & WinAPI.