Propojeni MySQL a MS SQL

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 05.1.2006 22:33:27

----- Original Message -----
From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

> [...]
> nalinkovany ten vnejsi a pomoci jobu a storovanych procedur prenasi data
> zvenku dovnitr a zevnitr ven. Data jdouci dovnitr jsou jina, nez ta, ktera
> se prenaseji ven, zdrojove a cilove tabulky maji odlisny format. Vsechno bez
> problemu funguje uz par let. Ted se ale webova aplikace prepracovava a bude
> postavena na MySQL a PHP. V prvnim priblizeni bych rad pouzil stejny princip
> prenosu pres linkovani, protoze by s tim bylo nejmin prace. Pokud by to
> neslo, najdeme jine reseni, ale radsi bych pouzil to, co uz dlouho dobre

Ahoj,
V podstate je to to same, ja taky nemam tabulky vevnitr a venku stejne. Napriklad slozite dotazy s mnoha joiny do spousty tabulek spoustim na vnitrnim serveru a vysledek uz jde do tabulky na webu, jednak to nemusim znovu prepocitavat, druhak na www jsou jen nezbytne nutne udaje.

Ludek

Propojeni MySQL a MS SQL

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 05.1.2006 22:25:27

Ahoj,

> [...]

> nakonec je spustena procedura spMSSQL_NAME_RESUME bez
> parametru a ta dokonci operaci
>
> Prikazy pak vypadaji takto:
> spMSSQL_NAME=sqldotazMYSQL
> spUPODATUJ=select pole1,pole2 from objednavky
>
> Funguje to hezky, zmeny jsou dilem chvilicky (vytvorit
> tabulku nebo napsat updatovaci proceduru, sesmolit dotaz, dat
> do textaku a vyzkouset.
>
> Jo jeste jsou dva specialni parametry
> SLEEP=nnn ten provede zpozdeni nnn (klasicky sleep)
> ten je pro oba smery a pro smer MySQL-MSSQL mam jeste
> SETSLEEP=nnn ketry u nasledujiciho kroku vlozi zpozdeni po

Propojeni MySQL a MS SQL

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 05.1.2006 20:09:06

> [...]

ten je pro oba smery a pro smer MySQL-MSSQL mam jeste SETSLEEP=nnn ketry u nasledujiciho kroku vlozi zpozdeni po kazdem radku.

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 05.1.2006 16:46:31

Diky, to jsem nasel, ale vysledkem je pouze zminovana OPENQUERY...

Jiri Foldyna

> Na http://forums.mysql.com/list.php?60 je forum, ktere se
> necim takovym
> zabyva, mozna by se tam dalo neco vystourat...
>
> Jirka Matejka

> serveru k MS
> SQL
> uspokojive
> SELECT FROM

Dedicnost - castecna a vicenasobna

> Urcite to v Delphi nejde. Vicenasobna dedicnost je pouze u interfacu,
> ale to neni ta prava dedicnost a ne to, cpo potrebujes.
> Karel Kral, reditel IT / IT manager

Presne tak.

Vicenasobna dedicnost je zcela zasadni otazkou architektury programovacich nastroju.
Delphi (Object Pascal) to nepodporuje, C++ v nejake podobe ano.

Co je spravne, co je lepsi?
Rozhodne se neda na tuto otazku (ostatne jako na mnoho dalsich) odpovedet pod zornym uhlem "ted by se mi to prave hodilo". Je to totiz otazka spise velmi "prvotnich" vychodisek o tom, jak v programovacim jazyce modelovat realny svet. Z tohoto pohledu se casto setkavame s principialni kritikou vicenasobne dedicnosti.

Snad muze napovedet:
C++ vicenasobnou dedicnost podporuje, C# nikoli.

Propojeni MySQL a MS SQL

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 05.1.2006 16:38:31

> [...]

> OPENQUERY, coz docela opruz).
> Idealni by byla kucharka jak na to, ale uvitam i odkazy :-) Nejak mi to

OT: Propojeni MySQL a MS SQL

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 05.1.2006 16:24:30

Ahoj,

[...]

zprava o zmene aktivni aplikace

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 05.1.2006 14:42:23

Dobry den,
zasilaji Windows nejakou zpravu vsem oknum (aplikacim), kdyz dojde ke zmene aktivni
aplikace (zmena vstupu)?
Potreboval bych zjistovat aktivni aplikaci a pripada mi spatne testovat to pomoci cyklu,
coz lze a umim.
Dekuji predem
Ing. Pavel Spisar

Dedicnost - castecna a vicenasobna

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 05.1.2006 13:02:16

Karel Kral wrote:

>Urcite to v Delphi nejde. Vicenasobna dedicnost je pouze u interfacu,
>ale to neni ta prava dedicnost a ne to, cpo potrebujes.

Resi se to pomoci interfaces a composition.
Compostion je nekdy vhodne presunout v hierarchii dedicnosti uplne na
zacatek, takze uz prvni formular ma nas interface a obsahuje nas objekt,
ktery pro nej implementuje nektere metody.

Lukas

Dedicnost - castecna a vicenasobna

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 05.1.2006 12:54:15

Kalhous napsal(a):
> Asi to v D7 nejde, ale pro jistotu se zeptam: vicenasobna dedicnost aby konkretne formular dedil po dvou predcich? A castecna dedicnost aby dedil po jednom ale ne vsechno - neco jako moznost definovat co se dedit ma a co ne.
> Konkretne mam dva formulare (A0,A1) coz jsou potomci formulare A a potreboval bych formular, ktery bude take potomkem A ale neco (dost) by mel podedit od A0, neco (taky dost) od A1 a par vlastnosti by mel vlastnich, nezdedenych. Takze takovy mensi incest.
> Z.Kalhous

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

> [...]

> A ale neco (dost) by mel podedit od A0, neco (taky dost) od A1 a par
> vlastnosti by mel vlastnich, nezdedenych. Takze takovy

Vicenasobna dedicnost nejde. Castecne lze vicenasobna dedicnost obejit
pomoci Interface.

[...]

generator tiskovych sestav

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 05.1.2006 08:39:57

http://ekrtf.code.net.ru
>>> mydelphi(zv)seznam(tec)cz 5.1.2006 8:01 >>>
Dobry den,

mam delphi 7 a vyvyjim v soucasne dobe aplikaci, ktera bude volne
stazitelna na netu (freeware). Aplikace bude mit tiskove vystupy.
Mam dotaz, existuje nejaky vhodny generator tiskovych sestav, ktry
bude umet cestinu a je free? Nechci platit licencni poplatky , kdyz
vim, ze z aplikace nebudu mit ani korunu.

Michal Adler
email: mydelphi(zv)seznam(tec)cz

generator tiskovych sestav

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 05.1.2006 08:35:56

Zdravim

> Mam dotaz, existuje nejaky vhodny generator tiskovych sestav, ktry
> bude umet cestinu a je free? Nechci platit licencni poplatky , kdyz
> vim, ze z aplikace nebudu mit ani korunu.
*Ak nechces pouzit, to co je priamo v Delphi, skus
*napr. Free Report http://freereport.sourceforge.net/en/

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)smware.sk

Nahled na compositereport (QR)

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 05.1.2006 08:33:56

Ahoj vsem,
tak mam, po delsi dobe, problemek. Mam vlastni formular na nahled na
sestavy, ktery se aktivuje v OnPreview - to funguje dobre. Ale ted jsem byl
nucen pouzit COMPOSITEREPORT a ten OnPreview nema. Jak mu muzu vnutit svuj
nahledovy formular?

predem moc diky za pomoc

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
465325097, 465321096, 465322889, 603833124, 724185948
primy: 469813131
ICQ: 47636291
Skype: brejsaz

generator tiskovych sestav

[*] mydelphi(zv)seznam(tec)cz - 05.1.2006 08:01:53

[...]

Sinea a kreslici oblast

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 04.1.2006 22:09:13

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>> mam tiskovou sestavu vygenerovanou pres Sineu, pouzivam v ni kreslici
> oblast, do ktere vykresluji text pres:
> ACanvas.Font.Name:='Arial Narrow';
> ACanvas.Font.Size:=11;
> ACanvas.TextOut(pozice,0,tmp);
>
> Ale bohuzel text vykresleny v teto oblasti je o pixel mensi, nez text
> polozky DB, ktery je nastaven stejne.

Kreslici plocha pracuje ve volitelnem rozliseni 100,200, 300, 400, 500 nebo
600 DPI. Vzdy je to nasobek 100.
Je to asi proto, aby to lepe odpovidalo rozlisenim tiskaren a aby jeden
pixel na monitoru v editoru predloh a v nahledu presne odpovidal 1/100
palce.

Klasicke textove polozky asi pouzivaji obvyklych 96 DPI. Je tedy mozne, ze
se lisi velikosti pisem v pomeru 96:100.
S tim se asi nic neudela, tak to je.

Vaclav Krmela

Thread - predavani dat (zacatecnicky dotaz)

> [...]
> Data z AdamThread predavam v metode Execute pomoci Synchronize(
> ShowValues).
> Data jsou predavana pomoci objektu TAnyObject = class( TObject).
> Prvni otazka je lepsi aby AnyObject vytvoril MainForm (Vytvorit AnyObject
> pak vytvorit AdamThread) nebo aby tento objekt vytvoril a AdamThread?
> Dalsi otazka, potrebuji predat data obracene, to znamena z MainForm do
> AdamThread. Je rozumne to realizovat treba v metode ShowValues, ktera by
> po
> provedeni zobrazeni data precetla z MainForm, pokud by data byla

Pouziti Synchronize je mozne, ale kdyz ma hlavni vlakno hodne "prace", tak
se vlakno zasekne na dlouhou dobu, coz se ne vzdy hodi.

Me se osvedcilo nasledujici, vyhodou je, ze vlakno bezi porad, nezavisle na
tom, co dela hlavni vlakno:
Odesilatel vytvori objekt, prida ho do spolecneho TList a nastavi Event nebo
odesle zpravu pomoci PostMessage. Jakmile adresat zjisti nastavene Event
nebo dostane Message, tak si ze spolecneho TListu objekt vyzvedne a objekt
zrusi. Samozrejme pristup do TListu musi byt synchronizovany, napriklad
pomoci TCriticalSection.

Ve Vasem pripade potrebujete samozrejme TList i TCriticalSection dvojmo,
kazde pro jeden smer.

Thread - predavani dat (zacatecnicky dotaz)

[*] Ing. Antonin Spurny <spurny(zv)kavlounky(tec)cz> - 04.1.2006 09:22:20

Ahoj,

[...]
Prvni otazka je lepsi aby AnyObject vytvoril MainForm (Vytvorit AnyObject a
[...]

dekuji
A.Spurny

Delphi 7, Windows XP Profesional

Sinea a kreslici oblast

mam tiskovou sestavu vygenerovanou pres Sineu, pouzivam v ni kreslici oblast, do ktere vykresluji text pres:
ACanvas.Font.Name:='Arial Narrow';
ACanvas.Font.Size:=11;
ACanvas.TextOut(pozice,0,tmp);

Ale bohuzel text vykresleny v teto oblasti je o pixel mensi, nez text polozky DB, ktery je nastaven stejne.

Nevite nekdo co s tim?

SQL order by

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 03.1.2006 22:53:33

> V tabulce mam zaznamy lidi s datumy narozeni a potrebuji je dostat
serazene
> po jednotlivych mesicich v roce.
> Query1.SQL.Add('select * from registr where (roky=50) or (roky=60) or
> (roky>=70) order by ??????');

Melo by to jit takto: order by Extract (month from datum_narozeni), ....

SQL order by

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.1.2006 22:25:31

V tabulce mam zaznamy lidi s datumy narozeni a potrebuji je dostat serazene
po jednotlivych mesicich v roce.

Narozeni v lednu
Josef Vomacka 05.01.1950
Karel Maly 15.01.1938
Ivan Mach 27.01.1978
.
Narozeni v unoru
Petr Kvak 10.02.1945
Jiri Knecht 18.02.1930
.
Query1.SQL.Add('select * from registr where (roky=50) or (roky=60) or
(roky>=70) order by ??????');

Virtualni mechanika

> Tak jo. Jak na to?

Sehnat si Driver Development Kit, coz oficialne nelze stahnout, ale jenom
objednat CD z Microsoftu, venovat dva mesice zivota na pochopeni, jak
funguje Windows uvnitr, seznamit se s nekolika stovkami funkci a pak uz
jenom staci nainstalovat Microsoft Visual Studio a sepsat to v C++.
Na druhou stranu udajne existuji firmy, ktere dodavaji aplikace na podporu
psani ovladacu, ale je to pochopitelne velmi slusne zpoplatneno.

Prenechani licence na SQL server za uplatu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 03.1.2006 14:50:38

My jsme to tak udelali, toto mi napsali z MS:
V prapade krabicov+AOk-ho produktu nen+AO0- nutne svoleni od Microsoftu.
Podrobnejsi informace:

Software zakoupen+AP0- jako krabicov+AOE- verze:
Takov+AP0- produkt lze rovn+ARsBfg- p+AVk-ev+AOk-st na jinou osobu (spole+AQ0-nost, pr+AOE-vn+AO0-
subjekt). V tomto p+AVkA7Q-pad+ARs- nen+AO0- t+AVk-eba +AX4A4Q-dat Microsoft, s.r.o. o p+AO0-semn+AP0-
souhlas s p+AVk-evodem (prodejem) software. Jako doklad o leg+AOE-ln+AO0-m nabyt+AO0-
softwaru bude nov+AOk-mu u+AX4-ivateli slou+AX4-it smlouva o p+AVk-evodu krabicov+AOk-ho
software (v p+AVkA7Q-pad+ARs- prodeje kupn+AO0- smlouva).

Smlouva mus+AO0- m+AO0-t tyto n+AOE-le+AX4-itosti:

jednozna+AQ0-n+AOE- identifikace obou subjekt+AW8- (n+AOE-zev spole+AQ0-nosti, adresa, I+AQw-O)
specifikace software v+AQ0-etn+ARs- uveden+AO0- verze produktu, edice a jeho
jazykov+AOk- mutace
po+AQ0-et p+AVk-ev+AOE-d+ARs-n+AP0-ch licenc+AO0-
podpisy obou smluvn+AO0-ch stran
Sou+AQ0A4Q-st+AO0- p+AVk-evodu tak+AOk- mus+AO0- b+AP0-t v+AWE-echny n+AOE-le+AX4-itosti, kter+AOk- z+AO0-skal p+AW8-vodn+AO0-
majitel n+AOE-kupem dan+AOk-ho softwaru (origin+AOE-ln+AO0- instala+AQ0-n+AO0- m+AOk-dia, manu+AOE-l,
certifik+AOE-t pravosti,...). P+AVk-evod konkr+AOk-tn+AO0-ho softwaru je pops+AOE-n v
"Licen+AQ0-n+AO0- smlouv+ARs- s koncov+AP0-m u+AX4-ivatelem na software spole+AQ0-nosti
Microsoft". Tato licen+AQ0-n+AO0- smlouva je sou+AQ0A4Q-st+AO0- balen+AO0- Va+AWE-eho produktu v
elektronick+AOk- podob+ARs- (Eula.txt) nebo v ti+AWE-t+ARs-n+AOk- podob+ARs-. Tato licen+AQ0-n+AO0-
smlouva je sou+AQ0A4Q-st+AO0- balen+AO0- Va+AWE-eho produktu v elektronick+AOk- podob+ARs-
(Eula.txt) nebo v ti+AWE-t+ARs-n+AOk- podob+ARs-.

S pratelskym pozdravem

Vladka Deskova

Microsoft tym

Ing. Igor Vodicka napsal(a):
> Zdravim konferu!
>
> Mam takovy dotaz, zda je mozne nasledujici:
> Nekdo vlastni licenci na uzivani SQL serveru (napr. MS SQL enterprise), ale
> prestane ji pouzivat, protoze prejde na jine SQLko. Je mozne tuto licenci
> prenest (za uplatu) na jiny subjekt? Mate s tim nekdo nejake zkusenosti?
>
> Ing. Igor Vodicka
> informacni systemy
> Nakladatelstvi Sagit
> Tel.: 59 6786 001
> HTTP://www.sagit(tec)cz/

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
> [...]

Firebird - jake komponenty pouzit

> Tibor BELAN
> http://www.ibobjects.com/
> Pouzivam viac ako 5 rokov a este som sa nestretol s problemom, ktory sa
> nedal vyriesit.

IBO sice osobne neznam, ale zkusenosti nasich ucastniku skoleni vyse uvedene jenom potvrzuji.

> Nevyhoda - velmi tesna zviazanost s FB/IB a nemoznost portacie vytvorenych
> aplikacii na ine DB - na druhej strane vdaka specializacii
> vyborna rychlost.

Prenos na jine databaze
- pouzit TDataSetProvider + TClientDataSet
- vizualni rozhrani napsat nad TClientDataSet
- TDataSetProvider se snadno prepne z IBO na jinou technologii pro jinou databazi

Je to stejne jako u jinych specialnich technologii (dobra zkusenost napr. s TORADataSet), kde tesna svazanost s danou databazi prinasi spolehlivost a rychlost, TClientDataSet naopak prinasi snadne a z uzivatelskeho pohledu komfortni programovani klientskeho rozhrani.

Firebird - jake komponenty pouzit

[*] RNDr. Tibor BELAN <belan(zv)mediatel.sk> - 03.1.2006 14:16:25

> [...]

aplikacii na ine DB - na druhej strane vdaka specializacii vyborna rychlost.
Velmi dobra komunita a podpora...

Tibor BELAN

OT: Prenechani licence na SQL server za uplatu

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 03.1.2006 13:24:00

[...]

Delphi Twain - Pri dalsim skenovani v poradi se na

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 03.1.2006 13:09:59

On Tue, Jan 03, 2006 at 11:59:51AM +0100, Vlastislav Cilek wrote:
> Pouzivam ke skenovani DelphiTwain a dopracoval jsem se k naskenovani
> obrazku do souboru. Ale stava se, ze pri prvnim skenovani nacte a ulozi
> obrazek do souboru, pri druhem skenovani ve stejne aplikaci vsak nacita a
> uklada opet ten predchozi obrazek (asi z pameti scanneru?). Jak se to
> resi?

Ja to resim tak, ze odladuji a naladuji zdroj. IMHO je to kvuli tomu, ze se
nechova podle specifikace, je samozrejme mozne, ze neco nekde delam blbe ja,
ale treba s Epsony mi vse fungovalo dle ocekavani, s HP byly se stejnym
kodem ruzne problemy, zrejme proste ten Twain realizuji jen tak trochu.

S pozdravem, P.

Delphi Twain - Pri dalsim skenovani v poradi se na

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 03.1.2006 11:59:51

[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 03.1.2006 10:07:43

Martin Pavera napsal(a):
> Zdravim,
>
> nainstaloval jsem si Firebird 1.5.2.4731 a pouzivam Delphi 5 prof.
> Jake komponenty pouzit pro pristup k FB ?
> Zkousel jsem ZEOSLIB, ale chova se nejak podivne...

^^^Dobry den,
docela bych zapropagovat UIB2
(http://www.progdigy.com/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=2
), funkcost bezproblematicka, jen obcas zlobi trochu male mnozstvi
dokumentace, ale na leccos jsem nasel reseni v jejich foru. Podle toho,
co zatim vim, jsou tyto komponenty spriznene s Jedi VCL.
S pozdravem a pranim uspechu
MaReK Olsavsky
btw: Pokud mate dostatek penez na utraceni, jsou vyhodnou koupi IBO
komponenty...

--

- --

MaReK "Penguin" Olsavsky
PHP Voodoo
private mail: orsm(zv)centrum(tec)cz
private web: http://orsm.wz(tec)cz
ICQ#: 160 178 925; MSN: orsm(zv)centrum(tec)cz; Skype: Penguin_007
tel.: +420-603-519-650; +420-775-154-689 (775-1-LINUX)

ms access, mdb a prodleva na siti

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 03.1.2006 09:49:42

> pouzivam ve sve sitove aplikaci access, mdac2.8, delphi 2005, TAdoQuery a TAdoDataSet. Mam problem ze kdyz udelam rychle za sebou
sql update a pak select (v te same aplikaci) tak hodnoty v tom selectu neodpovidaji tomu co tam ma byt. Kdyz ale mezi update a
selectem dam asi tak 2000 sleep tak je vse ok. Zda se jako by tam byla nejaka prodleva - je to mozne? Da se tomu nejak vyhnout?,
treba nejake flush do databaze nebo tak neco?
> Napriklad mssql 2000 to nedela, tam je vsechno hned

ked pouzijes spolocny connection, tak by si mal
vidiet aktualizovane udaje okamzite. Ine riesenie
AIK nie je, koli kesovaniu je urcite oneskorenie.

Erik Salaj

Vicekazycna aplikace

> From: Slavomir Skopalik [mailto:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz]

> po tom, na co jsem se puvodne ptal http://dybdahl.dk/dxgettext/.
> Alespon zde se mi zda, ze maji nektere veci vyreseny lepe, nez VCL
> (nepouzivaji resource DLL). Samozrejme tento projekt ma hromadu
> omezeni a proto se ptam, ma nekdo zkusenosti s timto SW ?

Do ostreho provozu jsme to nenasadili, ale az to budeme potrebovat, pouzijeme dxgettext. Testovali jsme to cca pred rokem a podle testovani nam to vyhovuje nejlip, chteli jsme :
- prepinani jazyku za behu nebo parametrem pri startu programu, navic lze automaticke prepinani dle locale Windows (volitelne)
- zadne zvlastni DLL
- textak pro prekladatele, je dostupny free editor prekladu
- kazdy stejny vyraz se prelozi jen jednou
- neni nutne vyrazy nahrazovat resource stringy, jen se uzavrou do zavorek _('Nejaky cesky text')
- retezce ulozene v Design Time v DFM se vytahnou podle nazvu property - Caption, Text, StringList, opet jeden vyraz se prelozi jen jednou.
- do zdrojaku, ktere se maji prelozit, se do uses prida jen jedna unita, ktera se pak za behu o vse postara
- je podporovana dedicnost formularu, takze predka nastavite pro preklad v Create a v potomcich se uz nemusite o nic starat.

Chce to sice trochu casu na sziti s programem, ale pak uz to jde.
Kdo potrebuje dalsi podporu mimo dokumentaci, funguje konference, kde to zije.

Virtualni mechanika

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 04.1.2006 18:54:59

> Neexistuje, musite napsat ovladac.

Tak jo. Jak na to?

ms access, mdb a prodleva na siti

[*] Karel Vomacko <karelvomacko(zv)seznam(tec)cz> - 03.1.2006 09:25:40

Zdravim,

[...]

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 03.1.2006 09:01:38

[...]

Active directory

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 03.1.2006 08:13:33

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>

>A jak to muzu vyresit?
> Kreslici oblast pouzivam, jelikoz text chci tisknout jednou tlusty a
> jednou
> zase normalni, atd.
> Nepouzivam v ni nic jineho nez text.

Kreslici oblast, jak napovida nazev, je zamyslena predevsim pro kresleni,
napr. grafu. Asi proto byla dana prednost celistvemu nasobku 100 DPI.

Pro tisk textu je lepsi pouzivat klasicke textove polozky. Pokud jde o ruzne
tisky za ruznych podminek, je mozne vyuzit podmineneho tisku. Jsou mozne dve
varianty. Jedna zcela pod kontrolou koncoveho uzivatele, bez nutnosti
spoluprace volajici aplikace. Druha varianta je s urcitou spolupraci s
programatorem aplikace.

Obsah kreslici plochy je zcela pod kontrolou programatora aplikace a koncovy
uzivatel nema moznost ovlivnit obsah vykreslovaneho obrazku. To je dalsi
nevyhoda pouziti kreslici plochy oproti klasickym prvkum.

Nevim, jestli jsem problem spravne pochopil. Testoval jsem velikosti pisma
'Arial Narrow' od 8 do 18 a rozdily mi pripadaji naprosto zanedbatelne.
Teoreticky to je asi 0,1 mm, okem nepostrehnutelne, obvyklymi meritky
nemeritelne.

OT: Zkusenosti s prechodem SQL 2000 na SQL 2005

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 06.1.2006 11:47:49

Zdravim vsechny

Chci se zeptat na prakticke zkusenosti z pohledu zvyseni vykonu aplikace pri
prechodu z MS SQL 2000 na MS SQL 2005.

Puvodni stav:
RAM 3 GB, Windows Server 2000 standard, MS SQL 2000 standard, velikost
databaze 5,5 GB, prumerna odezva (prikaz select) je radove v desitkach
sekund nekdy i nekolik minut pri plnem zatizeni.
Cilovy stav:
RAM 6 GB, Windows Server 2003 enterprise, MS SQL 2005 standard.

Maximalni zatizeni 12 uzivatelu.

Ma nekdo prosim vas zkusenosti s podobnym pripadem? Jde nejak odhadnout o
kolik se asi zvysi vykon?

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Com porty pres USB

> Potrebuji napsat aplikaci v D7 pro W XP pracujici na notebooku se seriovym
> rozhranim, ktere bude realizovano pomoci redukce USB - RS232. Mam vsak
> problem s tim, ze po zasunuti teto redukce dojde k nahodnemu nastaveni COM
> portu. Jednou to je 4 pak 6, 7, 5 atd. Je mozne nejak nastavit, aby se
> tato
> redukce neustale mapovala na stejny port.

Neni mozne cekat, ze se COM port bude mapovat na stale stejny port, jak uz
bylo receno je to asociovano s USB portem. Dnesni PC maji 4-6 USB portu a
uzivatele jsou nedisciplinovani, takze to strkaji to ruzne a spousta z nich
vlastni USB HUB, tudiz tudy cesta nevede. Lepsi je detekovat pripojene
zarizeni na vsech nalezenych portech a jeste lepsi je zjistit si, na jaky
port se USB zarizeni namapovalo. Hotovou komercni unitu pro vyse uvedene si
lze vyzadat na emailu delphin(zv)post(tec)cz

Predek objektu

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 06.1.2006 20:49:40

From: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Presne tak, a jde to nastavit na kterykoliv volny port (i COM1 a COM2).

Zapomel jsem jeste dodat, ze se to samozrejme nenastavuje v BIOSu ale v driveru
Device Manager->Ports->ATEN USB to Serial Cable (COM1)->Properties->Port Settings->Advanced

Ludek

Com porty pres USB

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 06.1.2006 19:33:40

> Neni to nahodne, jen musis strkat ten prevodnik porad do stejne dirky.
> Ja to takto pouzivam k me temer plne spokojenosti.
> Nastesti se jiz zacal RS232 zase vracet a je mozne si koupit NB s timto
> rozhranim bez vetsich problemu (treba HP nc8230 :))).

Ahoj,
Presne tak, a jde to nastavit na kterykoliv volny port (i COM1 a COM2).

Ludek

Com porty pres USB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 06.1.2006 19:13:08

> [...]

Nastesti se jiz zacal RS232 zase vracet a je mozne si koupit NB s timto
rozhranim bez vetsich problemu (treba HP nc8230 :))).

Slavek

OT: Com porty pres USB

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 06.1.2006 18:36:10

Ahoj vsem.

[...]
Jeste jeden dotaz. Nikdy se nemapuje jako COM1 az COM3. COM3 je rezervovan
pro mys a prvni dva i presto ze fyzicky neexistuji a v BIOSU neni zadna
polozka o seriovych portech, jsou blokovane. Jak tyto porty uvolnit. Externi
mys na tomto notebooku neni pouzivana.

Predem vsem dekuji
Jirka

Tiskove sestavy

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 06.1.2006 16:29:18

Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz wrote:

> mam za ukol udelat k programu tiskovou sestavu a vubec nevim jak na
> to. Nemohl by mi prosim nekdo dat nejake informace, nebo odkazy na
> nejake materialy, komponenty a podobne? Diky, Petr

ty snad zertujes?
1. jaky mas SW (Delphi, Builder, .NET ap.) ?
2. jakou sestavu ?
3. z ceho bude brat data?

Obavam se, ze bez techto info ti nikdo neporadi.

Jarek Uher

Dedicnost - castecna a vicenasobna

> Erik Salaj
> C# ma zas interface, co je obdoba viacnasobnej dedicnosti
> s urcitymi obmedzeniami.

Object Pascal ma (COM) interface taky a je v tomto ohledu se C# priblizne na stejne lodi. Tedy alespon v kontextu svych (omezenych) moznosti.
Ale to asi neni potreba podtrhavat.

> Ta otazka totiz nie je o tom, CI
> treba viacnasobnu dedicnost alebo nie, ale AKO ju rozumne
> implementovat a pouzivat.

Ja jsem chtel jenom rici, ze C# do vicenasobne dedicnosti na rozdil od C++ nesel.

Tiskove sestavy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 06.1.2006 15:46:12

Zdravim,
[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)netkosice.sk> - 06.1.2006 15:19:33

> [...]
>
> Snad muze napovedet:
> C++ vicenasobnou dedicnost podporuje, C# nikoli.

C# ma zas interface, co je obdoba viacnasobnej dedicnosti
s urcitymi obmedzeniami. Ta otazka totiz nie je o tom, CI
treba viacnasobnu dedicnost alebo nie, ale AKO ju rozumne
implementovat a pouzivat.

Erik Salaj

ADO a datetime parametr s MS Acces

[*] Petr MatiA?L?ek <matiap1(zv)feld.cvut(tec)cz> - 07.1.2006 13:32:30

Zdravim,

m+AOE-m probl+AOk-m s ADOTQuery a MS Acces. V selectu dat m+AOE-m parametry typu
datetime pro v+AP0-b+ARs-r dat z +AQ0-asov+AOk-ho intervalu. Parametry pln+AO0-m spr+AOE-vn+AP0-mi
daty, ale ve v+AP0-b+ARs-ru se neuva+AX4-uje +AQ0-as, pouze datum.Pokud chci data jen za
jeden den, mus+AO0-m zadat rozsah dvoz dn+AW8-. P+AVk-itom ve v+AP0-stupu je datetime
polo+AX4-ka Eventtime v po+AVkA4Q-dku (obsahuje jak +AQ0-as, tak datum). Kdy+AX4- to
krokuju, tak po p+AVk-i+AVk-azen+AO0- +AQ0-asovejch +APo-daj+AW8- do Value parametru je vid+ARs-t
spr+AOE-vnej +AQ0-as, ale jak se ud+ARs-l+AOE- ADOQuery.Open, tak se hodnoty parametr+AW8-
zm+ARs-n+AO0- pouze na datum. Pokud by ste nekdo vedel, co stim, tak prosim
dejte vedet.Diky

Petr

P+AVk-ikl+AOE-d+AOE-m k+APM-d:

SQL dotaz:
Select
Eventtime,Signalstatustable.Signalmessageno,Functiongrouptext,Signalstatustext,Signalmessagetext,Signalmessagename

>From
Signalstatustable,Functiongrouptexttable,Signalstatustexttable,Signalmessagetexttable,Devicetable

Where *Eventtime between :OdT and :DoT* and
Signalstatustable.Functiongroup=Functiongrouptexttable.Functiongroup and
Signalstatustable.Functiongroup=Signalmessagetexttable.Functiongroup and
Signalstatustable.Signalstatusno=Signalstatustexttable.Signalstatusno and
Signalstatustable.Signalmessageno=Signalmessagetexttable.Signalmessageno
and Signalstatustable.Device=Devicetable.Device and
Devicetable.Devicename=:Device
order by Eventtime desc

Nastaven+AO0- parametr+AW8-:
DataModule1.ADOQSignaly.Parameters.ParamByName('OdT').Value:=FSignaly.DTP_OD.DateTime;

DataModule1.ADOQSignaly.Parameters.ParamByName('DoT').Value:=FSignaly.DTP_DO.DateTime; (DTP_ je TDateTimePicker)
Properties parametr+AW8-:
- Datatype je nastavenej na ftDateTime
- Value->type na Date, ale zkousel sem i NULL

ADO a datetime parametr s MS Acces

[*] Petr Matiasek <matiap1(zv)feld.cvut(tec)cz> - 07.1.2006 14:14:33

Zdravim,

mam problem s ADOTQuery a MS Acces. V selectu dat mam parametry typu
datetime pro vyber dat z casoveho intervalu. Parametry plnim spravnymi
daty, ale ve vyberu se neuvazuje cas, pouze datum.Pokud chci data jen za
jeden den, musim zadat rozsah dvoz dnu. Pritom ve vystupu je datetime
polozka Eventtime v poradku (obsahuje jak cas, tak datum). Kdyz to
krokuju, tak po prirazeni casovejch udaju do Value parametru je videt
spravnej cas, ale jak se udela ADOQuery.Open, tak se hodnoty parametru
zmeni pouze na datum. Pokud by ste nekdo vedel, co stim, tak prosim
dejte vedet.Diky

Petr

Prikladam kod:

[...]

Nastaveni parametru:
DataModule1.ADOQSignaly.Parameters.ParamByName('OdT').Value:=FSignaly.DTP_OD.DateTime;

DataModule1.ADOQSignaly.Parameters.ParamByName('DoT').Value:=FSignaly.DTP_DO.DateTime;

(DTP_ je TDateTimePicker)
Properties parametru:
- Datatype je nastavenej na ftDateTime
- Value->type na Date, ale zkousel sem i NULL

z3950

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 07.1.2006 22:36:01

> z3950 nemate nekdo zkusenost se z3950? Prikladne nemate nekdo
> hlavickovou unitu se vsemi fcemi mam jen fce API ZOOM. nebo mi alespon
> poradte jak pouzit record ktery je sice nadefinovany v ceckovy hlavicce
> ale delphi tuto strukturu nemaji... nemuzu vsechno prevest... jsou to
> datove typy naprosto hruzostrasny...existuje nejaky zpusob? Zavolat si to
> jako neznamy typ a pak si to nejak pretypovat a vycucnout z toho hodnoty
> ktere record ma?

No, ne ze bych to delal, ale vim, ze Z39.50 protokol pouziva ASN.1-BER
kodovani. Protokol posila serveru ruzne druhy zprav a server posila ruzne
druhy odpovedi. kazdy ten druh zpravy a odpovedi ma jinou strukturu.

For toho ASN.1 kodovani je v tom, ze je schopno popsat jakoukoliv datovou
strukturu. Proste je to serie nejakych elementu, pricemz kazdy ten
element o sobe vi nejen jaka obsahuje data, ale take o jaky druh dat se
jedna. A jsou i elementy, ktere slouzi jako kontejnery na dalsi vnorene
elementy, atd.

A ta tvoje ukazkova datova struktura na mne budi dojem, ze se jeji
implementator snazi prave o nejaky nastroj, kterym tu variabilni ASN.1
strukturu prochazet a pracovat s ni.(jsou tam veci jako element, kazdy
element ma svuj 'tag' - tedy urceni druhu dat, kazdy element vi svoji
delku. Element muze obsahovat dalsi vnorene elementy, pokud je tag
specifickeho druhu. Vsimni si, vsechno tohle v tom tvem 'rekordu' najdes.

A to mne privadi na myslenku (mozna spasnou, mozna nepruchozi), a to ze
nastroje na rozebirani i skladani ASN.1-BER kodovani existuji v Synapsi.
Bez zadnych zbesilych rekodru, vcelku jednoduchy a lidsky kod. (toto
kodovani je totiz pouzito i v jinych protokolech, jako je SNMP ci LDAP)

Takze vlastne synapse umi komunikovat pres TCP, umi kodovat a dekodovat
ASN.1-BER... nevim co vsechno ta ZOOM knihovna dela, ale jestli jen
tohle, da se to urcite pohodlne napsat v Synapsi.

ceckovy typ NMEM v delphi

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 07.1.2006 22:01:21

NMEM je nejaky datovy typ C++ netusite nekdo jak ho nahradit v delphi?

ADO a datetime parametr s MS Acces

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 07.1.2006 20:36:40

DataModule1.ADOQSignaly.Parameters.ParamByName('OdT').Value:=FSignaly.
DTP_OD.DateTime;

Ja to pisu nejak takhle:

q1.Params.ParamByName('OdT').AsString :=
FormatDateTime('mm"/"dd"/"yyyy hh":"nn":"ss', Now);

Je to pro MS SQL pres KAAdo a Native MS SQL client. Nemam cas badat
nad tim, proc to je, proste to kdysi pri .AsDateTime hlasilo nejakou
divnou vyjimku a pri zjistovani priciny jsem zjistil, ze se stringem
problemy nejsou, tak jsem to nechal tak a venoval se tomu za co mne
plati, i kdyz vim, ze je to prasarna.

z3950

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 07.1.2006 20:01:59

[...]

Pro ukazku c++
***************************
struct Odr_private {
/* stack for constructed types (we above) */
struct odr_constack *stack_first; /** first member of allocated stack */
struct odr_constack *stack_top; /** top of stack */ const char **tmp_names_buf; /** array returned by odr_get_element_path */
int tmp_names_sz; /** size of tmp_names_buf */

struct Odr_ber_tag odr_ber_tag; /** used by ber_tag */

yaz_iconv_t iconv_handle;
int error_id;
char element[80];
void (*stream_write)(ODR o, void *handle, int type,
const char *buf, int len);
void (*stream_close)(void *handle);
};

****************************
jak to prevest do recordu? Reknete mi nekdo az po ten element dejme tomu ale dal s tema funkcema stream_write a close nevim...

Com porty pres USB

[*] John Bricklayer <bricklayer(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2006 12:41:11

> [...]
>port se USB zarizeni namapovalo. Hotovou komercni unitu pro vyse uvedene si
>lze vyzadat na emailu delphin(zv)post(tec)cz

No ja mam portu 13 a to mam nainstalovane jen BlueTooth :-)

Podpora ceckovych hlavicek v delphi

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 08.1.2006 15:01:21

existuje nejaka podpora pro ceckove hlavicky v delphi?

Nevite nekdo?

Ales

Virtualni mechanika

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 08.1.2006 15:25:22

From: "P&v" <pa.v(zv)seznam(tec)cz>
> Ja myslel spis soubor, ktery nebude na disku
> zapsany, ale ostatnim aplikacim se bude jevit jako
> normalni.

Tak jeste jednou, NTFS sparse files.

Petr Vones

Virtualni mechanika

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2006 15:17:22

> [...]
> MujFileStream.Size := MaxInt;

Ja myslel spis soubor, ktery nebude na disku
zapsany, ale ostatnim aplikacim se bude jevit jako

[*] P&v <pa.v(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2006 19:21:38

> Tak jeste jednou, NTFS sparse files.

Wow.. diky, diky, diky.

Asi to bude znit rozezrane... ale co nejaky trik s FATkou?

Tiskove sestavy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2006 20:09:42

> ty snad zertujes?
Nikdy jsem sestavy nedelal, zatim se to ucim na stredni :-) tak proto se ptam
> 1. jaky mas SW (Delphi, Builder, .NET ap.) ?
Delphi
> 2. jakou sestavu ?
sestavu, aby me to proste tisklo :-)
> 3. z ceho bude brat data?
data by mely byt z databaze

Petr

Vytvoreni vlastni tiskove fronty

[*] Stepan Dobias <stepan.dobias(zv)del(tec)cz> - 09.1.2006 07:38:28

Ahoj, mam nasledujici problem. V nasi firme dosud funguje sprava serveru a
tedy i tiskovych front na bazi Novelu. Kazdy clovek ma sve identifikacni
cislo a pokud neco posle na tiskaru, tak k fyzickemu vytisteni dojde az v
okamziku kdy osobne dorazi k tiskarne a zada sve indentifikacni cislo na
vedlejsim terminalu. V soucasne dobe budeme prechazet od Novelu k Windows
2003 Server a chteli bychom tuto vlastnost zachovat. Neresil nekdo podobny
problem nebo nema nekdo nejaky napad jak to vyresit?

Diky
Stepan

Po instalaci VS.NET nejde OLE z Delphi

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 09.1.2006 09:24:37

Dobry den,
vcera jsem na pracovnim pocitaci nainstaloval VS.NET2005, vedle nej mam
i Delphi 6. Okamzite jsem narazil na mensi problem s programem pro
komunikaci s PVS. Pri jeho spusteni z Delphi mi, kdyz zacne hledat
certifikaty spadne na vyjimce 'EOleSysError', tudiz mam duvod se
domnivat, ze instalace preinstalovala nektere dll, ale potreboval bych
zjistit ktere konkretne, nejpravdepodobneji tykajici se Capicom a XML.
Spustil jsem program ProcessExplorer, abych vysledoval, ktere vsechny
dll nas soft pouziva, ale podle datumu souboru (jasne, ze to neni moc
spolehlivy ukazatel) zadna z tech primych dll menena nebyla.
Setkal se zde nekdo s timto problemem??
Dekuji
MO

--

- --

[...]

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 09.1.2006 09:40:39

Omlouvam se jeste a doplnuji, ze doplnkovy text je "Chyba pri nacitani
knihovny, nebo typu". Podle toho, co jsem vyggoglil jsem zkusil stahnout
a znovuzaregistrovat stdvcl32.dll, ale stav se nezmenil :-(.

--

- --

[...]

Tisk TChart

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 09.1.2006 10:40:43

Ahoj vsem,
mam kolacovy graf udelany pres TChart. Kdyz ho tisknu funkci Print, je moc
maly, protoze jsou hrozne velke okraje a nejak se mi nedari mu vnutit mensi.
Tak to tisknu pres:

var
a: TRect;
a.Right := Printer.PageWidth-1;
a.Bottom := Printer.PageHeight-1;
chart1.PrintRect(a);

To je pekne pres celou stranu, ale kolac je sisaty.

Jak dosahnu toho, aby byl graf pres celou stranku a nebyl deformovany ...

predem diky za pomoc

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT
465325097, 465321096, 465322889, 603833124, 724185948
primy: 469813131
ICQ: 47636291
Skype: brejsaz

Prevod PSafeArray na POleVariant

[*] Martin Krakora <mkkonfera(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2006 11:20:46

Hezky den vsem,

chtel jsem se zeptat, jak udelat subject. Jde mi o to, ze se snazim ve svem programu implementovat CallBack COM objektu. Metoda rozhrani eventu ma jako parametr pole hodnot typu SafeArray. Kdyz jsem importoval do Delphi typovou knihovnu, tak mi u rozhrani misto PSafeArray nastavil typy POleVariant, vypada to asi takhle:

procedure DataChange(TransactionID: Integer; NumItems: Integer;
var ClientHandles: {??PSafeArray}OleVariant;
var ItemValues: {??PSafeArray}OleVariant;
var Qualities: {??PSafeArray}OleVariant;
var TimeStamps: {??PSafeArray}OleVariant); dispid 1;

Event se mi vola, ale ty pramatery (typu POleVariant) jsou null. Vim urctie, zy by null byt nemeli. Stejny kod jsem zkousel ve VBA a tam to chodi dobre. Nemuze byt problem s tou zamenou typu? Lze takhle jednoduse nahradit SafeArray za POleVariant?

Kdyz si v Invoke metode zkusim hodnotu parametru ulozit jako PSafeArray, tak neni null.

Mimochodem, znasim se udelat klienta OPC serveru, pomoci OPC Automation 2.0. Ja jen kdyby s tim mel nikdo zkusenosti.

Mam Delphi 7 Ent a WinXP+SP2.

Diky za kazdou radu, Martin

Po instalaci VS.NET nejde OLE z Delphi - vyreseno

[*] MaReK Penguin Olsavsky <orsm(zv)centrum(tec)cz> - 09.1.2006 11:10:45

MaReK Penguin Olsavsky napsal(a):
> Omlouvam se jeste a doplnuji, ze doplnkovy text je "Chyba pri nacitani
> knihovny, nebo typu". Podle toho, co jsem vyggoglil jsem zkusil stahnout
> a znovuzaregistrovat stdvcl32.dll, ale stav se nezmenil :-(.
^^^Takze, stalo se pravdepodobne to, ze VS.NET mi odregistroval
Capicom.dll, a nektere z msxml.dll, po jejich preregistraci vse funguje
100%.
S pozdravem
Marek Olsavsky

--

- --

[...]

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 09.1.2006 11:38:47

> Nikdy jsem sestavy nedelal, zatim se to ucim na stredni :-) tak proto
> se ptam

ok, ale kdyz pises do konference, mel bys uvadet vzdy alespon
zakladni prostredi ap.
> 1. jaky mas SW (Delphi, Builder, .NET ap.) ? Delphi

Delphi (nepises verzi) v D4-D6 maji integrovany QuickReport .
Ja uz s nim asi 5 let nepracuji (existuji lepsi nahrady), ale na
uceni by ti mohl stacit

> 2. jakou sestavu ? sestavu, aby me to proste tisklo :-)

> 3. z ceho budes brat data? data by mely byt z databaze

Jdou tam delat jak formulare, tak i tabulkove vystupy z DB.

Jarek U.

Po instalaci VS.NET nejde OLE z Delphi

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 09.1.2006 11:10:45

MaReK Penguin Olsavsky dne 9 Jan 2006 v 9:24:

> [...]
> domnivat, ze instalace preinstalovala nektere dll, ale potreboval bych
> zjistit ktere konkretne, nejpravdepodobneji tykajici se Capicom a XML.

mam podezreni, ze instalace VS.NET nejak ponici Path, kde system hleda knihovny, takze Delphi
a/nebo aplikace pak nemohou najit napr. nektere .BPL - to se alespon stalo u me.

Karel Rys

Synapse a problem se SSL

Zdravim konferenci.

ve sve aplikaci puzivam SSL moznosti od balicku Synapse..

v hlavnim execute vlaknu volam tento kod pro cteni dat od klienta
(tohle je server) ale jakmile se napojim na dany server bez SSL pres
telnet tak mi Sock.RecvString(timeout); vrati o nekolik bytes kratsi
retezec.

napriklad kdy tam poslu

GET /pokus.dat HTTP/1.0 tak mi to u SSL v reply vrati "GET /pokus.dat HTTP/1.0"
ale pokud SSL neni spusteno tak mi to vrati "1.0". Tj je to o nekolik
bytes skraceno... Jakmile vyhodim SSLAcceptConnection tak to vsechno
funguje jak ma. Nevite nekdo co by to mohl byt za problem

sock.SSLCertificateFile := cacert.pem';
sock.SSLPrivateKeyFile := cakey.pem';
sock.SSLCertCAFile := ca-bundle.crt';

if not sock.SSLAcceptConnection then
begin
// exit;
end;

while not terminated do
begin

reply:=Sock.RecvString(timeout);

if sock.LastError<>0 then
begin
Terminate;

Thx . David

Podpora ceckovych hlavicek v delphi

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 09.1.2006 13:06:54

> existuje nejaka podpora pro ceckove hlavicky v delphi?
>
> Nevite nekdo?
>
> Ales

Ja jsem zrovna nedavno jednu konvertoval (takrka na 1. pokus uspesne)
H2Pas
nebo a to je lepsi
*** HeadConv 4.20 (c) 2000/12/16 by Bob Swart (aka Dr.Bob - www.drbob42.com)
***

Tisk TChart

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 09.1.2006 13:02:54

No asi tak ze v TRect zachovas puvodni pomer stran toho TChart...

Tisk TChart

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 09.1.2006 13:18:55

Zjisti si, ktery z rozmeru PageWidth a PageHeight je mensi (ne vzdy to musi
byt PageWidth, obecne muze byt papir situovany nalezato) a potom musis zadat
tento mensi rozmer do obou hodnot tedy do a.Right i do a.Bottom - tisknuta
plocha musi byt ctverec.

Honza

> [...]

> a.Bottom := Printer.PageHeight-1;
> chart1.PrintRect(a);

> To je pekne pres celou stranu, ale kolac je sisaty.

synapse sniffer

[*] v <mail(zv)votavasw(tec)com> - 09.1.2006 13:14:55

dobry den,
je mozne pomoci synapse napsat jednoduchy sniffer?
Jedna se hlavne o monitorovani protokolu TCP na portu 80,

s pozdravem Votava D5Pro, WinXP SP2

Synapse a problem se SSL

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 09.1.2006 13:10:54

> [...]
> (tohle je server) ale jakmile se napojim na dany server bez SSL pres
> telnet tak mi Sock.RecvString(timeout); vrati o nekolik bytes kratsi

Vcelku pochopitelne, protoze tech par bytu dat sezral SSL modul, kdyz
se pokosuel neuspesne zahajit SSL. A kdyz zjistil ze teda ne, tak
zahlasil chybu. Misto toho abys zarval chybu, ze se nepodarilo
navazat SSL spojeni, tak chybu ignorujes a pokracujes dal, a z toho
plynou tve problemy.

Otatne, tak jak to delas ty, to zadny HTTP server nedela! HTTP bez
SSL standardne sedi na portu 80, zatimco HTTPS sedi na portu 443.
Tedy HTTP bez SSL a HTTP se SSL jsou dva nezavisle servery!

Jako nema smysl posilat SSL na normalni HTTP (server s tebou
vybehne), ta nema smysl posilat normalni TTP na HTTPS server. (HTTPS
server s tebou take vybehne). Ty se pokousis udelat HTTPS
server,ktery dokaze reagovat na HTTP. To je skoro stejny nesmysl,
jako kdyby ses pokousel udelat HTTP server, ktery ale dokaze rozumnet
i POP prikazum. ;-)

Pokousis se delat neco jako "chci SSL, ale kdyz se to nepovede, tak
vlastne nevadi?" Pak nechapu smysl tohoto snazeni.

synapse sniffer

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 09.1.2006 13:24:56

> je mozne pomoci synapse napsat jednoduchy sniffer?
> Jedna se hlavne o monitorovani protokolu TCP na portu 80,

Pokud to operacni systenm umoznuje, pak jde...

http://synapse.wiki.dubaron.com/?page=RawIP

Export do Excelu, bez Excelu

potrebuji exportovat DB do Excelovych souboru,
bez nutnosti mit nainstalovany Excel a aby to bylo
jeste slozitejsi, musi to exportovat i memo sloupce
(bez memo to uz umim).

Nevite nekdo o necem rychlem a vhodnem (tj. vyzkousenem)?

Pro: D5 + D2005.

Pavel

Prevod PSafeArray na POleVariant

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 09.1.2006 13:24:56

> [...]
> zkousel ve VBA a tam to chodi dobre. Nemuze byt problem s
> tou zamenou typu? Lze takhle jednoduse nahradit SafeArray za

To je asi chyba v Type Library Import. Vseobecny prevod z PSafeArray na
OleVariant (array) neexistuje. Myslim si, ze importer jednoducho kazdy typ,
s ktorym si nevie poradit, nadeklaruje ako var OleVariant. Najlepsie bude,
ak si to prepises spet na PSafeArray. S parametrami typu PSafeArray mozes
pracovat bud priamo pomocou SafeArray* API (v ActiveX.pas), co je vsak
pomerne zlozite; alebo, ak su to polia "jednoduchych" typov, mozes si ich
previest na variant array, napriklad:

// povedzme, ze P je jednoduche, jednorozmerne pole prvkov typu integer:

procedure SafeArrayToIntVarArray(P: PSafeArray; out V: OleVariant);
begin
VarClear(V);
TVariantArg(V).vt := varInteger or varArray;
TVariantArg(V).PArray := P;
end;

S jednoduchymi Variant arrays sa potom pracuje jednoduchsie:
for I := VarArrayLowBound(V, 1) to VarArrayHighBound(V, 1) do
IntValue := V[I];

V pripade zlozitejsich poli (viacrozmerne polia, polia s prvkami roznych
typov atd.) Ti nezostava nic ine, len pouzit tie SafeArray* API funkcie.
Takze skus si najst v dokumentacii, co vlastne v tom callbacku v tych
parametroch dostanes. Ale na zaklade toho, ze to funguje vo VB,
predpokladam, ze to budu nejake jednoduche polia.

Odskusane to nemam, ale snad Ti to pomoze.

Export do Excelu, bez Excelu

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 09.1.2006 14:17:00

http://www.maxcomponents.net

pouzivam jiz dlouho a snad na vsechno a funguje perfektne!

Zaplik

> [...]
> jeste slozitejsi, musi to exportovat i memo sloupce
> (bez memo to uz umim).
>
> Nevite nekdo o necem rychlem a vhodnem (tj. vyzkousenem)?

Export do Excelu, bez Excelu

[*] Pavel Poles <delphi(zv)noni(tec)cz> - 09.1.2006 14:45:02

Free Excel Sylk, hledej na netu.
Neni to sice primo excel ale vytvori to sylk soubor,
ktery umi excel otevrit (myslim ze ho i standartne asociuje).
Jde to otevrit bez problemu i v 602 Writeru a v OpenOffice

Pavel Poles

lelicek(zv)volny(tec)cz napsal(a):

> [...]
>jeste slozitejsi, musi to exportovat i memo sloupce
>(bez memo to uz umim).
>
>Nevite nekdo o necem rychlem a vhodnem (tj. vyzkousenem)?

Problem pri spusteni programu na WIN XP SP2 ze ser

[*] Jiri Goth <jiri goth(zv)gordic(tec)cz> - 09.1.2006 15:59:07

Dobry den,
u dvou nasich zakazniku se objevil problem zobrazujici chybove hlaseni:
"Spusteni teto aplikace se nezdarilo, protoze konfigurace aplikace neni
spravna. Tyto potize lze pravdepodobne vyresit opakovanou instalaci
aplikace.". K hlaseni dojde pri spusteni programu ze sdileneho adresare
pocitace WIN 98 SE (pravdepodobne i WIN 98) na pocitaci s WIN XP SP2.
Zakaznik mi tvrdil, ze ma pocitace i s WIN XP SP1 a tam program lze spustit.
Matne bych tusil, ze se pravdepodobne jedna o nejake "bezpecnostni"
vylepseni. Bohuzel vubec netusim co ta hlaska vlastne znamena, protoze jine
programy napsane v DELPHI a pouzivajici stejny development spustit lze.
Ve Sprave pocitace (kontrolni panely), v polozce Systemove
nastroje/Prohlizec udalosti/System se objevuje chyba "Generate Activation
Context pro x:xxxx\xxx.exe se nezdarila. Referencni chybova zprava: Operace
byla dokoncena uspesne." - zdroj: SideBySide, id udalosti: 59.
Experimentalne jsem zkousel trasovat onen EXE souboru, ale ihned pri stisku
klavesy F7 dojde k zobrazeni vyse zmineneho chyboveho hlaseni.

Nevite nekdo co s tim?
Jiri Goth

Tisk TChart

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 09.1.2006 15:31:05

> [...]
zadat
> tento mensi rozmer do obou hodnot tedy do a.Right i do a.Bottom - tisknuta

Tak tohle nepomohlo. Urcite je treba zachovat nejaky pomer Height/Width, ale
z jake vlastnosti ? Zkousel jsem chart1.Height/Width ... blizi se to, ale
neni to ono. Vlastnost TPieSeries(chart1.SeriesList[0]).CircleHeight/Width
je uplne scestna ... takze ktery rozmer/pomer je ten pravy?

Tiskove sestavy

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2006 15:01:03

> ok, ale kdyz pises do konference, mel bys uvadet vzdy alespon
> zakladni prostredi ap.
>
> Delphi (nepises verzi) v D4-D6 maji integrovany QuickReport .
D2005
> Ja uz s nim asi 5 let nepracuji (existuji lepsi nahrady), ale na
> uceni by ti mohl stacit

> Jdou tam delat jak formulare, tak i tabulkove vystupy z DB.
>
> Jarek U.

Nevis o nejakych materialech, clanky a pod, mohou byt i v anglictine.
Petr

Tiskove sestavy

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 09.1.2006 17:23:13

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>

> D2005
> Nevis o nejakych materialech, clanky a pod, mohou byt i v anglictine.

http://www.google.com/search?hl=cs&q=Delphi%2BQuick+Report&btnG=Vyhled
at+Googlem&lr=

Jarek

OT: Diakritika v programech z Delphi

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 09.1.2006 17:25:14

Zdravim,

Provedl jsem zaplatovani Windows XP a zjistil jsem, ze programy napsane v
Delphi nemaji nektere znaky s diakritikou spravne zobrazene. Ve vyvojovem
prostredi Delphi to je zajimave. V Object inspektoru v Caption se diakritika
ukazuje, ale na formulari uz to je bez diakritiky. To same jmena souboru a
adresaru na serveru jsou najedno bez diakritiky. Je tam proste nejaky jiny
znak. Jsem presvedcen, ze to udelala nejaka zaplata Windows XP Profesional.
Na pocitaci, ktery neni zaplatovan to jede tak jak ma.

Poradte nekdo co mam udelat, aby to fungovalo zase tak jak ma.

Predem vsem moc dekuji

Jirka

Diakritika v programech z Delphi

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2006 21:51:31

Zdravim,
tohle me taky dela, ale ceho jsem si vsiml, dela to jak ktera
kompilace. Nekdy ne, nekdy jo. Hlavne se mi to projevuje ve vlastnech
exe, kde mam verzi souboru a vsechny ty veci kolem. Jinak s tim zadne
jine problemy nemam.
Takze cim to je, netusim.
Petr

ObjectDataSource Control pro ASP.NET

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 09.1.2006 22:23:34

Zdravim vsechny,

nevite nekdo, jestli se da v Delphi udelat %subj%, eventuelne jak zhruba na
to ?

t.bradle(zv)sanet(tec)cz

jak zakazat presun v DBGridu na dalsi radek

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 10.1.2006 08:16:19

nepomuze dataset.DisableControls ?

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2006 08:10:19

[...]

Diakritika v programech z Delphi - upresneni

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.1.2006 07:46:17

Zdravi,

Jeste upresnuji. V Delphi jsou takhle poskozene jen nektere komponenty.
Napriklad nabidky, ale label je OK. Jaka komponenta (DLL knihovna?) Windows
se pouziva pri vytvareni nabidek. Predpokladam, ze bud nejaky doinstalovany
program nebo zaplata prepsala ceskou knihovnu.

Predem vsem dekuji
Jirka

> [...]
>souboru a adresaru na serveru jsou najedno bez diakritiky. Je tam proste

Sin a stupne

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 10.1.2006 07:44:17

Udelat si svoje funkce a v nich prevadet stupne na radiany a pak zavolat
puvodni funkci s prepoctenym parametrem.

Ladislav Stary

Ing. Dubsky Jan napsal(a):

>Goniometricke funkce jsou standardne pocitany s argumentem v radianech. Jak
>lze nastavit, aby zadavana hodnota byla reprezentovana ve stupnich.
>
>Dik za radu - Honza

Sin a stupne

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 10.1.2006 07:08:14

Goniometricke funkce jsou standardne pocitany s argumentem v radianech. Jak
lze nastavit, aby zadavana hodnota byla reprezentovana ve stupnich.

Dik za radu - Honza

OT: InnoSetup a DllRegisterServer

[*] Milan Dvorak <dvorak(zv)gymzn(tec)cz> - 10.1.2006 15:40:53

Vytvarim instalaci programu pomoci InnoSetup, ktery pouziva Firebird. Chci nainstalovat gds32.dll a pomoci direktivy regserver zaregistrovat. Skript se zkompiluje ale kdyz zkusim vlastni instalacku, tak mi to nahlasi, ze "...nelze nalezt export DLLRegisterServer". Hledal jsem DLLRegisterServer na svem pocitaci (WinXP, SP1) ale nenalezl. Hledal jsem i na Googlu, ale tam jsem jen nasel odkazy, jak ji pouzit, ale primo DLLregserver jsem taky ke stazeni nenasel.
Hledam snad neco co na mem pocitaci ani nalezt nemohu? REsp. jak to mohu vyresit? Poradte prosim. Mohl bych si napsat program, ktery mi tu DLL zaregistruje sam, ale chtel jsem to udelat primo InnoSetupem.

Milan Dvorak

Spatna knihovna?

[*] delphi(zv)spst(tec)cz - 10.1.2006 15:46:53

Zdravim,

Testoval jsem, proc mi nefunguje na nekterych pocitacich diakritika a na nic
jsem neprisel.
Napsal jsem si program:

program Chyba;

uses
Dialogs;

begin
MessageDlg('ESCRZ escrzya. Exit now?', // zobrazovane znaky jsou s
diakritikou
mtError , [mbOK], 0);
end.

Na nekterem pocitaci se diakritika zobrazuje a na nekterem jsou znaky
s?diakritikou nahrazene necim jinym.
Jakou pouziva funkce "MessageDlg" knihovnu. Nebo kde muze byt problem.

Predem vsem dekuji
Jirka

Modularni aplikace - formular v balicku

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2006 15:36:52

> Jake jsou tedy vase zkusenosti? A proc vubec neco takoveho delat? Kazdy
> asi z jinych duvodu v zavislosti na typu aplikace, slozitosti, poctu

Ahoj,
balicky jsou fajn, ale priprav se na mnohem mensi stabilitu IDE, zejmena
pak ve spojeni s frames.

> - jednodussi aktualizace, treba jenom jedne casti informacniho systemu

Tohle je IMHO mytus, protoze v dynamicky se vyvijejicim projektu se nejspis
neustale meni vsechny balicky, ze kterych je sestaven, takze nakonec stejne
musis vymenit vse, a naopak mas potize, kdyz nejaky balicek nechas ve stare
verzi. Pokud pak pouzivas nejake externi komponenty nebo nastroj (jako
treba Fastreport), kde se casto meni verze, posilas navic jeste i externi
balicky. S balicky je take mnohem vetsi uvodni instalace. Ja jsem po
pocatecnim nadseni pro balicky ponekud ochladl, a dnes pouzivam balicky v
podstate jen pro vyvoj (kompilace casti, na ktere delas je mnohem ry
chlejsi, nez celeho projektu), zakaznikum davam radeji single-exe
distribuce. Coz ovsem znamena urcitou "pakarnu", aby byl projekt
prelozitelny jak s balicky, tak bez.> - dynamicke volani BPL, nenacita se vse do pameti, nekteri uzivatele
> vyuzivaji pouze 50% vysledneho IS

Asi zalezi na velikosti, ale aplikace s balicky se spousti pomaleji nez
single exe, alespon pokud se dostupne balicky natahuji pri startu.

MB

Firebird, PHP, violation of FOREIGN KEY

[*] aldik(zv)quick(tec)cz - 10.1.2006 15:00:50

to je preci jednoduche...mate tam generator a udaje zapisujete do tabulky kde uz
zrejme existuje zaznam se stejnym id, podruhe se to nestane a to jen protoze se
generator nevraci zpet ani po chybe. neni to chyba jen si udelejte poradek v
generatorech a ideckach. v tom to asi bude.

>violation of FOREIGN KEY constraint "FK_ORD_ORDER_CLIENTS_CLIENT_ID" on
>table "ORD_ORDER_CLIENTS". Procedura UPD_ORD_ORDER_CLIENTS updatuje

Ales

Firebird, PHP, violation of FOREIGN KEY

[*] Petr Borkovec <petr.borkovec(zv)elevator(tec)cz> - 10.1.2006 14:50:49

Rozbihame vetsi program. Database Firebird 1.5 + PHP 5. Bezi to jako
intranet na serveru Linux SuSe uz asi mesic, pracuje tam i treba 30 az
40 ucastniku. V poslednich dnech se obcas (cca 2x za den) stane toto:
EXECUTE PROCEDURE UPD_ORD_ORDER_CLIENTS( '10720', '22883', '1' )
violation of FOREIGN KEY constraint "FK_ORD_ORDER_CLIENTS_CLIENT_ID" on
table "ORD_ORDER_CLIENTS". Procedura UPD_ORD_ORDER_CLIENTS updatuje nebo
insertuje radek do tabulky ORD_ORDER_CLIENTS. Problem je v tom, ze
1) Chyba se mnohokrat pri pouziti teto procedury nevyskytne, pak
jednou ano.
2) Vubec nechapu, jak by mohlo dojit k naruseni klice
FK_ORD_ORDER_CLIENTS_CLIENT_ID - prislusna ID v obou tabulkach jsou.
3) Pri zopakovani identickeho prikazu uz k chybe nedojde, takze
vubec nevim, jak chybu hledat.

Neda se z Firebirdu ziskat nejaka podrobnejsi chybova hlaska?

Predem dekuju za kazdy postreh.

Modularni aplikace - formular v balicku

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.1.2006 13:30:43

From: "Martin Matousek" <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz>
> rohodujeme jakym zpusobem "modularizovat" nasi aplikaci a zkousime ruzne
> moznosti. Moje otazka nezni kterou techniku pouzit, i kdyz vase zkusenosti
> by me urcite zajimaly. V tuto chvili je muj problem v BPL.

Pouziti balicku je jedina moznost, protoze pouze timto zpusobem lze predavat
objekty mezi jednotlivymi moduly a take (predevsim) sdilet globalni objekty
nutne pro VCL infrastrukturu (jako napriklad Application atd.)

Dobre je to popsane napriklad tady:
http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Ikona asociovana s typem souboru

[*] Ales <konference(zv)vasicek.biz> - 10.1.2006 13:24:43

Pokud se jedna o zjistovani pomoci SHGetFileInfo, tak staci kdyz do te
metody predas nazev souboru napr. jako "*.txt"

> From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
>
> Potreboval bych zjistit ikonu, ktera je asociovana se
> souborem urciteho
> typu. Problem je, ze ten soubor fyzicky na disku neexistuje a vsechny
> metody, ktere jsem nasel tu existenci vyzaduji. Potrebuji to tedy
> vlastne zjistit jenom podle koncovky souboru.

Modularni aplikace - formular v balicku

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.1.2006 13:16:42

Uz se tu dost psalo o plug-in architekture vcetne odkazu na framework,
ktery to umoznuje. Prohledej archiv.

Martin Matousek napsal(a):
> Sam si sobe :)

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

Ikona asociovana s typem souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 10.1.2006 13:14:42

Zde to je:
procedure GetFileTypeIcon(const FileName: string; Icon: TIcon);
var
ImgList: TImageList;
ShFileInfo: TSHFileInfo;
begin
ImgList := TImageList.Create(nil);
try
ImgList.Handle := SHGetFileInfo('', 0, ShFileInfo, SizeOf(ShFileInfo),
SHGFI_SYSICONINDEX or SHGFI_SMALLICON);
ImgList.ShareImages := True;
if FileExists(FileName) or DirectoryExists(FileName) then
SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, ShFileInfo, SizeOf(ShFileInfo),
SHGFI_SYSICONINDEX or SHGFI_SMALLICON)
else
SHGetFileInfo(PChar(FileName), FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, ShFileInfo,
SizeOf(ShFileInfo), SHGFI_SYSICONINDEX or
SHGFI_USEFILEATTRIBUTES or
SHGFI_SMALLICON);
if ShFileInfo.iIcon <> 0 then
ImgList.GetIcon(ShFileInfo.iIcon, Icon);
finally
ImgList.Free;

Michal S. napsal(a):
> [...]
> D2005, WinXP Pro

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

fsStayOnTop, ale neaktivni

[*] Jan Harman <jharman(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2006 13:00:41

Preji vsem pekny den,
potrebuji vytvorit aplikaci B, ktera se po zaslani Message z
aplikace A zobrazi, bude zobrazena nad vsemi aplikacemi
(fsStayOnTop) ale nikdy si nevezme focus, tedy nelze ji ani vybrat
"Alt+Tab", vlastne by nemela byt zobrazena ani na liste. Takze kdyz
kliknu na tlacitko v app B, app B zasle Message do app A, ale focus
zustane stale na puvodni aplikaci A. Dekuji za napady,
Jan Harman

Modularni aplikace - formular v balicku

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.1.2006 12:44:39

Sam si sobe :)

> [...]

Jake jsou tedy vase zkusenosti? A proc vubec neco takoveho delat? Kazdy
asi z jinych duvodu v zavislosti na typu aplikace, slozitosti, poctu
programatoru, atd. Nase aplikace je klasicka ekonomicka c/s zalezitost,
podili se na ni programatori kteri spolu sedavaji kazdy den, tak i
programatori externi. V celkovem poctu vzdy max.5 lidi.

Proc o necem takovem uvazujem?
- chceme mit moznost oddelene otestovat jednotlive verze modulu a ty pak
vyuzivat jako stabilni se 100% spolehlivosti, ze pri dalsi kompilaci
hlavni aplikace nedojde k nejake odlisnosti od otestovane verze.
- jednodussi vyvoj v tymu
- viditelnejsi zodpovednost
- verzovani balicku
- jednodussi aktualizace, treba jenom jedne casti informacniho systemu
- dynamicke volani BPL, nenacita se vse do pameti, nekteri uzivatele
vyuzivaji pouze 50% vysledneho IS

Nejprve jsme premysleli nad DLL, ty vsak neumeji MDI okna, na kterych je
nase aplikace postavena. A pak DLL umi exportovat pouze procedury, BPL
zvlada i objekty. Jake jsou dalsi moznosti? ActiveX, COM, nebo nekdo
vytvari samostatne projekty a kazdy modul je samostatny EXE?

> V mem pripade chci vytvorit form TPokladna zalozeny
> na formu TSeznam. Jak to ale udelat v delphi balicku? Dialog pod
> menu->file->new neobsahuje tuto moznost.

Tento problem jsem vyresil, ale nezda se mi to idealni. Chci-li vytvorit
form TPokladna podedeny od TSeznam a vysledne ma byt zabalen do BPL. Tak
samotne zalozeni TSeznamu provedu pod novym standardnim projektem.
Pridam do nej zakladni unitu s tridou TSeznam a pouziju fci
menu-file-new zalozka projektu a vyberu form a zalozim tak TPokladna.
Vytvoreny form TPokladna pak pribalim do balicku. Jak snadne :-)

Martin Matousek
D5, D2005

Ikona asociovana s typem souboru

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 10.1.2006 12:44:39

[...]

[*] Vlastislav Cilek <bigvlci(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2006 11:30:34

Dik, slo to.
Jeste doplnujici zjisteni. Pouzivam HP3020, a zjistil jsem, ze kdyz povolim zobrazeni okna upravy dokumentu pred naskenovanim, tuto funkci nabizi original software(ovladac skenneru), tak potom je to OK, tj. nacte se vzdy novy obrazek. Kdyz zobrazeni zakazu (a neodloaduji zdroj:-) ), tak nacita ten uz jen ten stary. To jen pro poradek
V..
[...]

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2006 11:20:33

> [...]
udelat v delphi balicku? Dialog pod menu->file->new neobsahuje tuto moznost.

Alespon v D6 to funguje tak, ze na TSeznam kliknes pravym, a vyberes "Add to
repository". Potomka vytvoris new->other->....
Tseznam pak muze byt v uplne jinem balicku.

Modularni aplikace - formular v balicku

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 10.1.2006 10:58:32

Dobry den,
rohodujeme jakym zpusobem "modularizovat" nasi aplikaci a zkousime ruzne moznosti. Moje otazka nezni kterou techniku pouzit, i kdyz vase zkusenosti by me urcite zajimaly. V tuto chvili je muj problem v BPL.
Snazim se do balicku "pribalit" jeden ze standardnich ekonomickych modulu, dejme tomu ze je to formular TPokladna. V puvodni aplikaci je tento formular podeden od obecneho formulare TSeznam. Kdyz v normalnim delphi projektu chci vytvorit novy formular zalozeny na jiz existujicim formulari tak pouziji funci menu->file->new, prejdu na zalozku meho projektu a zvolim ze ktereho formu ma byt muj novy form podeden. V mem pripade chci vytvorit form TPokladna zalozeny na formu TSeznam. Jak to ale udelat v delphi balicku? Dialog pod menu->file->new neobsahuje tuto moznost.

Martin Matousek
D5,D2005

jak zakazat presun v DBGridu na dalsi radek

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2006 08:58:23

> nevite jak v DBGridu zakazat posun na dalsi radky. Muzu odchytnout
klavesy a zakazat posouvani pres klavesnici ale jak zakazat posun pres mys
na dalsi radky ?

Osetri si udalost datasetu onBeforeScroll, dej tam Abort.

Spatna knihovna?

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 10.1.2006 16:08:55

> [...]
>s?diakritikou nahrazene necim jinym.
>Jakou pouziva funkce "MessageDlg" knihovnu. Nebo kde muze byt problem.

Spatne cesky to bude pokud nemas ve Windows nastavene v Regional options
jazyk na cestinu (mozna bude fungovat i jiny Windows-1250 jazyk).

Lukas

Spatna knihovna?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 10.1.2006 16:04:55

> [...]
> s?diakritikou nahrazene necim jinym.
> Jakou pouziva funkce "MessageDlg" knihovnu. Nebo kde muze byt problem.

stahni si process explorer od sysinternals a ten ti zobrazi vsechny
knihovny ktere to pouziva

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

R.

Zmeneny konstruktor

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 10.1.2006 16:20:56

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>constructor create(trid:string);
>a jeho definice
>constructor Tpridat_studenty.create(trid:string);
>begin
>trida:=trid;
>end;
>
>trida je v sekci private, vsechny hodnoty se predavaji korektne, tzn,
>ze existuji.
>
>potom jej volam:
>pridat_studenty:=Tpridat_studenty.Create('aa');
>a chci zobrazit, jenze na tomhle vznikne vyjimka, ale pokud dam
>ShowModal, tak se mi zobrazi vyjimka, ze nemuze na visible form

je to jednoduche

constructor Tpridat_studenty.Create(aowner:tcomponent; trid:string);
begin
inherited Create(aOwner);
trida := trid;
end;

ten aowner v TForm.Create tam neni pro srandu, pro vizualni komponenty
je povinny.

Radim

Zmeneny konstruktor

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2006 16:12:55

[...]

Miznuce exception = ADO + ClientDataSet

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 10.1.2006 19:15:09

Hello delphi-l,

mam projekt, ktory v debuggeri zastavi kvoli exception - je tam
nastavene Stop On Delphi Exceptions.

Ale v runtime tu exception nezacytavam, jedna sa o EOleException
a potrboval by som zitit, kde mi mizne.

Potreboval by som ju totiz obsluzit.

Aplikacia je jednovrstva, ale vyuziva ADO a ClientDataSety
a nedokazem v app. zachytit tuto exception, ktora je generovana
niekde vo vnutri ClientDataSet.ApplyUpdates(-1).

Jedna sa o porusenie UNIQUE Constraintu na MS-SQL SB.

Jaroslav mailto:delphi1(zv)acc.sk

Firebird, PHP, violation of FOREIGN KEY

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 10.1.2006 18:27:06

Ahoj, no v tom pripade to spis vypada ze to zapisuje driv do te tabulky
ord_order_clients nez to zapise do te ord_clients klienta, protoze
"kouknuti" se na stav tabulky ma jiste zpozdeni tak uz tam ten klient je
a proto i ta procedura napodruhe probehne.

Tedy alespon takto to chapu ja.
Hoj Tom

Petr BoL?kovec napsal(a):
> Alesi, dekuju za odpoved, ale nebude to ono.
> FK_ORD_ORDER_CLIENTS_CLIENT_ID je cizi klic, ktery spojuje CLIENT_ID
> tabulky ORD_ORDER_CLIENTS s CLIENT_ID tabulky ORD_CLIENTS. V CLIENT_ID
> obou tabulek nemohu najit zadny problem, generator pro tabulku
> ORD_ORDER_CLIENTS pracuje s jinym sloupcem teto tabulky
> (ORD_ORDER_CLIENTS_ID).
>
> Petr

Zmeneny konstruktor

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2006 16:32:57

Diky, o tomhle jsem nevedel, uz to funguje.
Petr

InnoSetup a DllRegisterServer

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 10.1.2006 16:32:58

-----PLZvodnA? zprA?va-----
From: "Milan Dvorak" dvorak(zv)gymzn(tec)cz
Date: Tue, 10 Jan 2006 16:41:08 +0100
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: OT: InnoSetup a DllRegisterServer

[...]

Pokud mne pamet neklame tak DLLRegisterServer je exportovana funkce urcena pro registraci OLE Serveru - je t gds32.dll OLE server ? Tutuo funkci obsahuji pouze DLL knihovny v nichz je umisten kod OLE serveru.

Petr Koukal.

InnoSetup a DllRegisterServer

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.1.2006 16:46:59

> Chci nainstalovat gds32.dll a pomoci direktivy regserver
> zaregistrovat. Skript se zkompiluje ale kdyz zkusim
> vlastni instalacku, tak mi to nahlasi, ze "...nelze nalezt
> export DLLRegisterServer".

DllRegisterServer je funkcia, ktoru exportuje kazdy out of process (tj. DLL)
COM server.
gds32.dll nie je COM server a neexportuje ju.
Nesnaz sa gds32.dll zaregistrovat, je to zbytocne.

Firebird, PHP, violation of FOREIGN KEY

[*] Petr BoL?kovec <petr.borkovec(zv)elevator(tec)cz> - 10.1.2006 16:34:58

> [...]

> generator nevraci zpet ani po chybe. neni to chyba jen si
> udelejte poradek v
> generatorech a ideckach. v tom to asi bude.

Obavam se, ze to asi nebude ono.
To by to hlasilo poruseni constraint PRIMARY KEY.
Jenze to hlasi FOREIGN KEY, tedy poruseni referencni integrity.

Zmeneny konstruktor

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 11.1.2006 08:42:04

Konstruktor objektu odvozenych od TComponent (to je i TForm) je
virtualni a tudiz bych ho moc neprepisoval. Muzes si vytvorit samozrejme
tvuj staticky, jak tio radi Radim, ale spis se to resi tak, ze si udelas
v tride TPridat_Studenty property typu Trida: string a pak zavolas:

pridat_studenty:= Tpridat_studenty.Create(Self);
pridat_studenty.Trida:= 'aa';

Radim Kunz napsal(a):

> [...]
>
> Radim

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 11.1.2006 07:21:59

Jen male upresneni - DllRegisterServer exportuje jen DLL - coz je In-process
COM server. U out-process serveru (tj. exe) je registrace delana pomoci
parametru prikazove radky.

ADMIN: Diakritika v programech z Delphi - upresnen

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2006 02:11:38

Puvodni zprava ze dne 11.1.2006:

> To vypada jako by mrkvosoft rozsiril nabidku voleb pisem pro system

> Vlastne jsem zapomel, mrkvosoft to dava !!! ZADARMO A TO SE VYPLATI
> :-) !!! vir vir vir vir kolaps

Bud prosim tak hodny a nech si podobne hlasky a zrovna tak podobne
zkomoleniny znamych a vazenych spolecnosti treba nekam do hospody. Uz
to tu nechci videt. Dekuji.