ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 13.3.2006 15:12:04

> A kde sa to nastavuje?

TZPgSqlTransact.NewStyleTransactions := true;

Prace s XML dokumentem - nacteni, zapis...

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 14.3.2006 12:59:36

Petr Vones wrote:

> Pro pohodlenjsi
> praci s dokumentem (mas-li k nemu schema) doporucuji XML Data
> Binding. Je to jedna z veci ktera je v Delphi pomerne pekne udelana.

Ja bych na zaklade zkusenosti s XML Bindings v D7 nabadal k velke
obezretnosti
ve vztahu v povaze XML formatu tj. k jeho predpokladanemu zivotnimu cyklu:

1. XML Bindings v D7 nepodporuji name spaces (!) tj. neumi spravne vytvorit
a pojmenovat tridu, ktera obsahuje element napr. <dc:name>. Pro urcite
pripady se to da obejit vhodnou substituci jmen v definici a jejich
opetovnyn
nahrazenim ve vygenerovanem kodu, ale to stejne funguje jen v R/O
rezimu.
Jakmile se objevi pozadavek vytvaret XML dokument v run-time, tak je
konec.
To by vyzadovalo skutecnou podporu name spacu...

2. XML bindings neumeji rozlisovat stejna jmena na ruzne urovni, napr.
element
<name> v nasledujicich strukturach (zapsanych v XPath):

/city/name
/person/name
/product/name
etc...

Aby to fungovalo, muselo by se to pojmenovat unikatne, treba:

/city/cityName
/person/sureName
/product/productName

Ale to neni vzdycky mozne, takze nakonec jsme to z projektu museli vykopat
a mame klid.

IME bych XML Bindings pouzil jen na struktury, u kterych jsem si jisty,
ze se nezmeni a nevyskytne se v nich nektera z vyse uvedenych vlastnosti.

HTH, pf

Hlaseni - Pamet nemuze byt read

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.3.2006 13:09:37

> Delam jednoduchy programek na odesilani souboru na FTP server (D5
> Ent.
> Win2000, komponenta FTP ze standartni kolekce FastNet v D5).
>
> Od urciteho okamziku mi programek hlasi pri ukonceni programu (je to
> az za udalosti onClose):
>
> "Instrukce na 0x00000000 se odkazovala na pamet na 0x00000000. Pamet
> nemuze byt read"
>
> pak
>
> "Exception EAccesViolation in module ..."
>
> Pamet jsem si otestoval nastrojem MemTest-86 v3.2 a je OK. Nevite
> nekdo co presne uvedena hlaseni znamenaji a jak se dobrat toho, v
> [...]

pamet PC je pravdepodobne v naprostem poradku. Zato v programu dochazi
z nejakeho duvodu k sytuaci , ze se pokousi precist pamet, ktera je
mimo jeho adresni prostor (na adrese 0). Dokonce to snad vypada, ze
doslo k tomu, ze program ma vykonat instrukci na adrese 0. Zrejme
nekde nacitas do nejake promenne vic dat nez se do ni vejde a prepises
navratovou adresu procedure/funkce na stacku.
Zkusil bych zapnout range checking, proverit jakym zpusboem nacitas
data z toho souboru atd

D. Toman

Prace s XML dokumentem - nacteni, zapis...

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2006 13:07:36

Pouzivam to obdobne pres komponentu http://www.destructor.de/xmlparser/

Milan
D7Prof. WXP

> <?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>
> <vyber>
> <od datum="2.3.2004" cas="10:25:25"/>
> <do datum="6.3.2006" cas="01:25:26"/>
> </vyber>

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 14.3.2006 12:59:36

Zapletal Martin napsal(a):
> Nevim jak Delphi ale v sobotu jsme takto pod Wine ladili MCU PIC v MPLAB-u
> a silene se to plazilo. Predpokladam ze Delphi ktere maji jiste vetsi narok
> na pamet polezou zelvim tempem.

kdysi (asi rok zpatky) jsem zkousel nejake aplikace provozovat pod Wine
a ty co jeli (vcetne nejakeho meho IS psaneho v Delphi - cca 250
formularu) jsou rychlejsi nez pod Windows.

to jen tak mimochodem

R.

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 14.3.2006 12:53:35

> ze
>
> Muzes to vice rozvest ? ;-)
>
> Jinak jako prakticky pouzitelne reseni tehle situace se mi jevi pouziti
> virtualniho stroje (VMware, Virtual PC ...) Ono staci ladit chyby ktere
> jsou
> v samotnem Delphi (a obcas i Win32 API), pridavat k tomu jeste chyby
> dalsich
> polofunkcnich vrstev uz by bylo mozna prilis.

No, jde o to, ze ta aplikace je klient do windows, ktery komunikuje s nejakyma serverama na Linuxu. Protoze nemam doma vic compu, zkousel jsem ty servery rozjet pod cygwin (neuspesne), v coLinuxu se mi nepodarilo rozjet sit a na VMWare nemam penizky (ale zas existuje nejaky free VMWare Player a ke stazeni jsou i nejake ISO obrazy s linuxama, tak to by to asi slo vyresit). Ale stejne chci prejit na Linux, tak by mi pripadny vyvoj v Delphi primo pod Linuxem docela vyhovoval (a hlavne ten vyvoj v Delphi je jen docasny, nez se ta aplikace udela). No, asi nakonec prozatim zkusim ten VMWare Player :-)

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 14.3.2006 12:39:34

Nevim jak Delphi ale v sobotu jsme takto pod Wine ladili MCU PIC v MPLAB-u
a silene se to plazilo. Predpokladam ze Delphi ktere maji jiste vetsi narok
na pamet polezou zelvim tempem.

Zapletal Martin

>jsou na Linuxu (urcite servery apod.) a s timhle je ve Win dost problem
>(lepe receno se mi to nepodarilo zprovoznit). Z toho duvodu jsem se >ptal,
>zda by bylo mozne provozovat vyvoj v Delphi (ne v Kylixu) pod Wine.
>
> Petr

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.3.2006 12:35:34

From: <peca.konference(zv)centrum(tec)cz>
> [...]

v samotnem Delphi (a obcas i Win32 API), pridavat k tomu jeste chyby dalsich
polofunkcnich vrstev uz by bylo mozna prilis.

Petr Vones

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 14.3.2006 12:23:33

Ano, tohle samozrejme vim, nekolikrat jsem to tak taky mel. Problem je, ze bych potreboval pri te praci s Delphi pouzit nektere veci, ktere jsou na Linuxu (urcite servery apod.) a s timhle je ve Win dost problem (lepe receno se mi to nepodarilo zprovoznit). Z toho duvodu jsem se ptal, zda by bylo mozne provozovat vyvoj v Delphi (ne v Kylixu) pod Wine.

Petr

> No, ja osobne mam na PC nainstalovany i LINUX i WINXP a pro startu si
> vyberu
> co chci spustit. Neni problem na PC s Win dat jeste LINUX. Ten pri
> instalaci
> zaridi vse potrebne pro multiboot. V obojim delam (Win - Delphi, Lazarus)
> (Linux - Kylix, Lazarus). Nemam problem.

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 14.3.2006 12:19:32

Ano, sem jsem samozrejme koukal, ale zajimalo me, jestli s tim ma nekdo primou zkusenost.

> http://appdb.winehq.org/search.php?q=delphi ?

Delphi pod Wine na Linuxu?

peca.konference(zv)centrum(tec)cz wrote:

> mate nekdo zkusenosti s vyvojem sice pro Windows, ale s Delphi
> spustenymi na Linuxu pod Wine? Konkretne se mi jedna o vezi 7 (Prof /
> Ent). Da se to nebo je to sebevrazda? Co debugovani, funguje jak ma?
> Pouziti threadu, komunikace TCP/IP, komponenty primo z Delphi + ruzne
> tretich stran (at uz se zdrojakama nebo jen zkompilovane)... Kvuli
> jednomu projektu, ktery delam na vedlejsak musim porad mit OS Win,
> chci prejit na Linux/Unix, a tohle je zatim (snad) jediny zadrhel.
> Pokud mate zkusenosti (at uz kladne ci zaporne), tak prosim napiste.

Sice jsem v tom nedelal zadny projekt, ale zkousel jsem to kvuli clanku
pro LinuxExpress (vysel tusim v cisle 9 z lonska). Delphi 7 Profi na
SuSE 9.3 s CrossoverOffice (ciste Wine jsem nezkousel). Vyzaduje
nainstalovat nejdriv Internet Explorer (s CrossOver to neni problem, je
to jedna z nabidek menu instalace IE primo z netu), pak funguje i XML.
Samozrejme nefunguje BDE, COM/DCOM a podobne veci, ale IDE mi bezelo,
debugger taky, thready jsem bohuzel nezkousel. Komponenty co pouzivam
jely taky, predevsim vizualni a IBX/FIBPlus. Vysmahnul jsem v tom dve
maly aplikace, zkousel standardni examples, co bych cekal ze bude
fungovat, to fungovalo, co jsem cekal ze fungovat nebude, to nefungovalo
:-) Obecne je to sviznejsi nez Kylix, rekl bych i stabilnejsi. Myslim,
ze by se dalo vyvijet v D7 a pak prekladat radkovym kompilatorem Kylixu
do nativni binarky. Jinak lze totez delat i na Windows, k dispozici je i
crosscompiler, takze lze prekladat Kylixem i na Windows (podivej se na
Torry).

Jinak samozrejme bez zaruky, zadny velky projekt jsem v tom nedelal.

IBPhoenix

Maximalizovany form a filtr like T9

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2006 12:05:31

Tohle TNoteBook nekdy dela.
Zkus dat na formular nejdriv Panel, tomu dat alClient a na nej teprve dej
TNoteBook - tenhle problem by pak mel zmizet.
Karel

HI *,
1. Mozna zacatecnicky dotaz.
Spoustim app, kde form ma align:alClient na nem je notebook a na nem jsou
komponenty ukotveny tak, aby doslo k jejich rozlozeni po okne. Jenze nekdy
se stava, ze komponenty "usnou" v navrhove pozici a az po prehozeni
activepage se spravne rozlozi. Testoval jsem Refesh, Repaint formu i
notebooku, ale nic... Nemam silu se stim trapit

Prace s XML dokumentem - nacteni, zapis...

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.3.2006 11:43:29

From: "Petr Podany" <podany(zv)students.zcu(tec)cz>
> Potrebuji tento dokument nacist a dale pracovat s atributy, rovnez
> potrebuji ukladat do teto struktury.

Pouzij IXMLDocument (v pripade Delphi 6 a novejsich). Pro pohodlenjsi praci
s dokumentem (mas-li k nemu schema) doporucuji XML Data Binding. Je to jedna
z veci ktera je v Delphi pomerne pekne udelana.

Petr Vones

Prace s XML dokumentem - nacteni, zapis...

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 14.3.2006 11:37:28

Zdravim,

mam xml dokument ve tvaru:

[...]

Neco jsem nalezl na netu, ale nejsem z toho moc moudry.

Diky za rady a za kod.

Delphi pod Wine na Linuxu?

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 14.3.2006 11:35:28

> [...]

> delam na vedlejsak musim porad mit OS Win, chci prejit na Linux/Unix, a
> tohle je zatim (snad) jediny zadrhel. Pokud mate zkusenosti (at uz kladne

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2006 11:33:28

> mate nekdo zkusenosti s vyvojem sice pro Windows, ale s Delphi spustenymi na
> [...]

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 14.3.2006 11:25:28

Ahoj,

[...]

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 14.3.2006 11:19:27

Ahoj!

[...]

Predem dik

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

IntraBase - zmena typu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.3.2006 10:31:23

Jan Sebesta dne 14 Mar 2006 v 9:35:

> Mam v IB 7.0 table kde je nekolik polozek definovanych jako NOT NULL.
> Potreboval bych to NOT NULL vymazat. Nevite nekdo jak? Nechce se mi
> pred treti polozku.

Ahoj,

nedavno jsem nekde nasel neco v tomto smyslu:

update RDB$RELATION_FIELDS set
RDB$NULL_FLAG = NULL /*or "RDB$NULL_FLAG = 1" to set it back */
where (RDB$FIELD_NAME = 'KODADRESY') and
(RDB$RELATION_NAME = 'MEDIA');

UPDATE RDB$RELATION_FIELDS F1
SET F1.RDB$DEFAULT_VALUE = NULL,
F1.RDB$DEFAULT_SOURCE = NULL
WHERE (F1.RDB$RELATION_NAME = 'MEDIA') AND
(F1.RDB$FIELD_NAME = 'KODADRESY');

Karel Rys

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 14.3.2006 10:15:22

Asi ano. Ja som to stiahol minuly tyzden z webu a tam to uz nie je.
Zjavne to vyzera na chybu v dll pre postgre 8. Zatial to funguje bez
problemov aj s dll pre 7.4, takze pri tom asi ostanem.

Este otazka: existuje pri PostgreSql nieco ako je Firebird embedded
pouzitelne na Windows Mobile smartphone (instalacia nutna na pamatovu
kartu)

IntraBase - zmena typu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 14.3.2006 09:45:20

Nevim jak v IB 7, ale obecne dropnuti Not null constraintu je docela
problem. Nejjednodussi (pokud vynecham primy zasah do systemovych
tabulek) je vytvorit novou tabulku, kam presypu data, zrusim puvodni a
zalozim ji znovu a opet presypu data do puvodni tabulky...

Jan Sebesta napsal(a):
> [...]

> po okne. Jenze nekdy se stava, ze komponenty "usnou" v navrhove pozici
> a az po prehozeni activepage se spravne rozlozi.

Pokud neodhalis pricinu, tak zkus v Create formu napred nastavit activepage na nejakou nasledujici a az pak na tu prvni.

IntraBase - zmena typu

[*] Jan Sebesta <doma(zv)cube(tec)cz> - 14.3.2006 09:35:19

Ahoj vsem,

Mam v IB 7.0 table kde je nekolik polozek definovanych jako NOT NULL.
Potreboval bych to NOT NULL vymazat. Nevite nekdo jak? Nechce se mi pred
treti polozku.

Jsou definovany:

"DATUM" DATE NOT NULL

Potrebuji:

"DATUM" DATE

Dik

Jan Sebesta

Maximalizovany form a filtr like T9

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 14.3.2006 09:29:19

[...]

2. Neskladal jste nekdo select podobny slovniku T9 ? Tedy tak,
aby stisk cisla definoval vycet znaku, ktere mohou byt na miste
odpovidajicimu poradi stisku?

DIK

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

Vytvoreni slozky pomoci SHBrowseForFolder

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2006 20:44:27

Ted jeste koukam na net, tak jsem nasel, ze to pres tu funkci, jak jsem
psal nejde, tak se zeptam jinak. Je nejaka funkce, ktera umi vytvaret
adresare a zaroven vypada jako SHBrowseForFolder?
Petr

Vytvoreni slozky pomoci SHBrowseForFolder

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2006 19:14:21

Zdravim,
resim takovy problem, jak vytvorit novou slozku v dialogu vyvolaneho pomoci
api funkce SHBrowseForFolder. Na msdn jsem narazil na neco jako
BrowseCallbackProc, ale jak tou pouzit nevim.

D2005, WXP-SP2

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 13.3.2006 18:56:19

> Prehladal som cely adresar Zeos-u, ale nenasiel som ziadny subor
ktory
> by obsahoval v nazve alebo vo svojom tele TZPgSqlTransact alebo
> NewStyleTransactions

Ja mam v souboru VERSION text 5.0.7 beta a je to z r. 2002, to bude
asi tim

sitova karta

[*] jiri(zv)bartonek(tec)cz - 13.3.2006 18:34:18

Zdravicko,

jedna z moznosti nastaveni IP, DNS atd. je pouziti prikazu systemu NetSh s
prislusnymi parametry viz napoveda systemu Windows.
Na tomto principu je postaveno fungovani aplikace IP-Switcher
http://www.ip-switcher.com/

dalsi moznosti je pouziti pres funkce WMI.

v pripade nejasnosti poslu ukazku kodu,

s pozdravem
Jiri Bartonek

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 13.3.2006 16:34:10

Predbezne sa mi podarilo spojit ked som vybral driver namiesto 8.x
verziu 7.4 (databaza mi ostala realne 8.1+posledna verzia zeos, len dll
pre zeos som vybral 7.4).
Mozno by to teda teoreticky mohlo byt tymi a.) transakciami, alebo b.)
internou chybou dll pre verziu 8.x

scrollovani v dbgridu

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 13.3.2006 16:20:08

Ahoj,
Lze ve standardni TDBGrid komponente zabranit tomu aby pri kliknuti
na scrollbar doslo ke zmene aktualne oznaceneho radku?

Chtel bych pomoci scrollbaru sjet "o stranku" niz ale nemenit aktualne
oznaceny zaznam.

D5Ent, W2000 a vyse

Dekuji
Tomas Bihary

ZeosDB a PostgreSql 8

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 13.3.2006 16:16:08

Prehladal som cely adresar Zeos-u, ale nenasiel som ziadny subor ktory
by obsahoval v nazve alebo vo svojom tele TZPgSqlTransact alebo
NewStyleTransactions

Ta chyba, ktoru som popisoval na zaciatku sa mi prejavuje aj v
ukazkovych programoch dodanych ku zeos-u.

Osobne si nemyslim, ze tie transakcie v tejto chvili suvisia s mojim
problemom. Moja aplikacia ma v tejto chvili len ZConnection a nic ine,
ziadne query, data ani necitam ani nezapisujem. Ja sa nedokazem cez ten
zeos ani pripojit.
Ak by to aj bolo v tych transakciach ako mozem rozbehat ten nizsie
popisany kod ked je to pre "Undeclared identifier"?

[*] Ji?i Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 14.3.2006 13:15:38

Tech chyb muze byt vic.
Jako jedna z prvnich me napada, ze uvolnujete rucne neco co se uvolnuje
automaticky.
Jiri Vojtek

Quoting "Ing. Igor Vodicka" <vodicka(zv)sagit(tec)cz>:

> [...]
> Tel.: 59 6786 001
> HTTP://www.sagit(tec)cz/

Prace s XML dokumentem - nacteni, zapis...

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 14.3.2006 13:15:37

Petr Podany napsal(a):

> [...]
> ukladat do teto struktury.
>
> Neco jsem nalezl na netu, ale nejsem z toho moc moudry.

ja pouzivam JvSimpleXml z JVCL, proti MSXML (coz je na mne moc velky
moloch) je to nativni Object Pascal a tim padem se to linkuje do
aplikace a pro vetsinu veci (cteni/zapis) mi to staci (a podle toho co
pises by ti to mohlo taky stacit) a odpadnou problemy s DLL.

> Diky za rady a za kod.

R.

HTMLHelp, neexistujici stranka

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 14.3.2006 14:03:41

Ahoj vsichni

Nevit nekdo jak dosahnout toho, ze mi funkce HTMLHelp zobrazi zvolenou stranku ,kdyz stranka na kterou se v helpu odkazuji neexistuje. Pouzivam volani HtmlHelp(GetDesktopWindow, PChar(URL), HH_DISPLAY_TOPIC, 0)
Jaromir Cermak

Hlaseni - Pamet nemuze byt read

[*] mnprokonf(zv)quick(tec)cz - 14.3.2006 14:31:43

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On Behalf Of Petr Podany

je mozne nejakym zpusobem zajistit, aby pri otevreni OpenDialogu a
naslednemu vybrani souboru, bylo mozno vybrat soubor s urcitou priponou?

> [...]

> je mozne nejakym zpusobem zajistit, aby pri otevreni OpenDialogu a
> naslednemu vybrani souboru, bylo mozno vybrat soubor s

V napovede si najdi TOpenDialog a prostuduj property DefaultExt nebo Filter. Je tam i priklad.

OpenDialog - otevreni pouze urcite pripony

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 15.3.2006 13:41:22

V te komponente je vlastnost Filtrer, staci nastavit

Petr Podany napsal(a):

> [...]
>zajistit v komponente OpenDialog.

OpenDialog - otevreni pouze urcite pripony

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 15.3.2006 13:29:21

Zdravim,

[...]

Jmeno pocitace na druhem harddisku

[*] Straka Josef <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.2006 12:19:16

Dobry den,
nema nekdo napad, jak by se dalo zjistit, pripadne zmenit jmeno
pocitace? Ale ne na harddisku, z ktereho bezi Windows. Jedna se o jine
Windowsy, ktere jsou na hardu pripojenem treba pomoci USB, tedy neni z
nich nabootovano. Ty windowsy, ktere jsou na pocitaci spusteny jsou
Win2000/XP a pripojeny harddisk, u ktereho bych potreboval to jmeno
zjistovat ma WinNT4.

Delphi 2005 Personal, WinXP SP2
Straka Josef

IntraBase SQL Copy

[*] Jan Sebesta <doma(zv)cube(tec)cz> - 15.3.2006 11:19:12

Ahoj

Zapomel jsem napsat, ze i kdyz maji stejnou strukturu tak potrebuji zacit at
od druheho Fieldu. Prvni je unikatni pro kazdou tabulku (ID) a nelze jej
prenaset. Nechce se mi na tvorit SQL (tabulky maji pres 90 Filedu)

Jan Sebesta

From: "Ladislav Stary" <stary(zv)ekodat(tec)cz>
> Jasne, myslel jsem program urceny pro DOS.
>
> Poznamku na funkci Shell Execute jsem nepochopil. Nespoustim z Windows
> DOS aplikaci, ale obracene.
> Jak je ve skutecnosti realizovano spousteni toho Win programu netusim,
> protoze DOS aplikace k tomu
> pouziva svoji funkci (jde o PC FAND), ale typuju, ze by mohla volat
> shell DOSu nebo neco takovyho a
> pres nej teprve spousti vlastni Win aplikaci.
> Aha, tak jsem ted trochu experimentoval a spousti
> c:\windows\system32\command.com

Po spusteni z Dosu zustane aplikace na pozadi

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 15.3.2006 19:27:47

Jiri Vojtek napsal(a):

>Tak moment,
>dos WINXP, to je nejake divne. Predpokladam, ze DOSem je myslena cmd line. No
>otazka je jak ta konzolova aplikace spousti to s GUI. Doporucuju
>pozornosti fci
>shell execute.
>Jiri Vojtek

vypocet RoundTo (statisticke zarovnani)

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 15.3.2006 19:27:48

Na vsechny veci souvisejici se zaokrouhlovanim a zarovnavanim vystupu vubec
jsem nakonec volil cestu vlastnich UDF. kde si muzu definovat vse, co
potrebuju (protoze ruzne DB servery maji ruzny pristup a take pozadavky v
praxi na zaokrouhlovani jsou nekdy hodne variabilni). Doporucuji tuto
variantu, do budoucna se investice do vytvoreni vlastni udf bohate vrati
Roman

OT: vypocet RoundTo (statisticke zarovnani)

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 15.3.2006 18:23:43

Vi nekdo jak vypocitat hodnotu, kterou dava RoundTo (statisticke
zaokrouhleni) s pozitim DB funkci (napr. trunc, floor, round)? Potrebuji to
totiz pouzit v SQL prikazu.

RoundTo(1.25, 1) => 1.2
RoundTo(1.35, 1) => 1.4

Diky F.

Po spusteni z Dosu zustane aplikace na pozadi

[*] Jiri Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 15.3.2006 18:19:43

> [...]

> programu.

FB - zjisteni poctu aktivnich uzivatelu FDB (na se

[*] Jaroslav Uher <jarek(zv)iuher(tec)cz> - 16.3.2006 11:18:58

On 16 Mar 2006 at 7:18, Jiri Cincura wrote:

> A uzivatele beres jako ciste uzivatele (tj. bez opakovani) nebo te
> zajima pocet celkovych spojeni (tj. i vice spojeni od jednoho
> uzivatele)?

mozna jsem se spatne vyjadril, potrebuji pouze zjistit, jestli s
databazi nekdo pracuje = jestli je FDB v aktivnim stavu.
Stacilo by true/false, popr. 0..x

Dekuji, preji hezky den

Jarek Uher

OT: Delphi 7 licence

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 16.3.2006 17:13:22

D-SOFT s.r.o.Zdravim,
neprodava nekdo licenci Delphi7 Professional ?

Odpoved prosim na email: cadsky(zv)dsoft(tec)cz

Vlada

rustina v programu

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 16.3.2006 21:43:41

Potreboval bych poradit, jak vytvorit jazykovou mutaci programu v RUSTINE.
Mam predevsim problem se zobrazovanim RUSKYCH znaku. Anglictina a cestina je
OK.

Diky Petr

rustina v programu

[*] Milan Kra'ta <krata.milan(zv)seznam(tec)cz> - 17.3.2006 07:44:21

Je potreba mit nainstalovany prislusny font. Jestli se nepletu tak se jmenuje Cyrylice.
Milan

> [...]
> Mam predevsim problem se zobrazovanim RUSKYCH znaku. Anglictina a cestina je

rustina v programu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.3.2006 08:12:23

> Potreboval bych poradit, jak vytvorit jazykovou mutaci
> programu v RUSTINE. Mam predevsim problem se zobrazovanim
> RUSKYCH znaku. Anglictina a cestina je OK.

Na tohle tema jsem napsal pomerne dost informaci do konference pred cca
dvema roky plus minus autobus. Uz to v hlave podrobne nemam doporucuji
nejprve zkusit vyhledat v archivu.

Jinak je ale treba na zacatku si ujasnit, co ma byt cilem:

1) Aplikaci, ktera bude umet zobrazovat azbuku (v kombinaci s latinkou) na
Win s RUSKYM narodnim prostredim.

2) Aplikaci, ktera bude umet zobrazovat azbuku (v kombinaci s latinkou) na
jakychkoli Win s jakymkoli narodnim prostredim.

Prvni pripad je totiz znatelne jednodussi.

Azbuka se obecne na ruskych Win nebo na win s ruskym narodnim
prostredim totiz ve fontech resi podobne jako cestina - tj. cela abeceda v
azbuce je uvedena v horni polovine ASCII tabulky. Neni tak problem
libovolne mixovat latinku a azbuku v pomalu libovolnem fontu.

Problem nastane, kdyz nemame ruske narodni prostredi. Vetsina fontu totiz v
sobe znaky azbuky neobsahuje, a to ani v charsetu cyrilice, pismu Arial CYR
apod. Tam podle me neni jina cesta nez unicode komponenty - TNT apod.

David Lebeda�

Desatinna bodka na konzoli

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 17.3.2006 08:16:24

Zdravim,

potrebujem spustat DOS program na WinXP, tak, aby klavesnica bola slovenska,
ale aby na numerickej klavesnici bola desatinna bodka nie desatinna ciarka.

Regional settings (Miestne nastavenia) sa v konzoli neprejavia - stale je
tam ciarka (aj v okne CMD aj v okne COMMAND).

Viete niekto riesenie?

Jan Kostial.

servis a default account

[*] Dusan Nagy <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 17.3.2006 08:28:25

Hello.

Mam vytvoreny servis ktory potrebujem spustat pod
samostatnym uctom.
Servis je skompilovant s nastavenim pre prihlasenie
pod tymto uctom
TService.Startname = .\XXX
TService.Password = YYY

Pred instalaciou servisu vytvorim z bat suboru ucet XXX s heslom
YYY. nainstalujem servis.

Chyba je v tom ze servis nejde spustit z dovodu ze ucet XXX
nemapovolenie prihlasit sa ako sluzba.

Akym prikazom z bat suboru dokazem nastavit tieto prava.

Ak sa niekto stymto stretol staci hociaky napad. Dolezite je to ze to
chcem nastavovat z bat suboru.

dik.,

Desatinna bodka na konzoli

[*] Miroslav Suchy <suchy(zv)jplusj(tec)cz> - 17.3.2006 09:16:30

Zkus ten program poustet z batche a do nej pridat tohle:

if %OS%==Windows_NT %SYSTEMROOT%\system32\kb16.com us,437

Ahoj Mirek

> [...]
>
> Regional settings (Miestne nastavenia) sa v konzoli neprejavia - stale je
> tam ciarka (aj v okne CMD aj v okne COMMAND).

Desatinna bodka na konzoli - riesenie

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 17.3.2006 10:10:34

> if %OS%==Windows_NT %SYSTEMROOT%\system32\kb16.com us,437
>
> Ahoj Mirek

predpokladam, ze toto prepne klavesnicu na anglicku, ale ja potrebujem v
programe pouzivat slovensku.

Vygooglil som pekny programcek, ktory vyrobi novy layout klavesnice. (vie
vytvorit kbd??.dll)
http://www.klm32.com/index.html

Jan Kostial.

Jaroslav Uher wrote:

> [...]
>
> Na strane klient. aplikace to umim (v IBX i FIBPlus) a bohuzel z
> jejich zdrojaku moc chytry nejsem.
>
> V knice P. Cisare jsem hledal take, marne.

Mno, pokud FB bezi jako aplikace a ne jako service, pak z menu na tray
icone volba properties vypise pocet aktivnich pripojeni. Z prikazove
radky vazne nevim, ze standardnich nastroju to primo zjistit pokud vim
nedovoluje zadny, ale je spousta jinych nastroju ktere to zobrazuji
(napr. IBExpert, ale ten neni CLI). V nejhorsim by se dala napsat
trivialni CLI aplikace v Delphi pomoci Service API.

IBPhoenix

quick report

[*] Roman Lostak <roman(zv)irl(tec)cz> - 17.3.2006 14:22:52

Ahoj vsem,

mam sestavu v Quick Report a z toho tisknu neco na jehlickovou pokladni
tiskarnu. Na konci tisku potrebuji poslat na tiskarnu sekvenci znaku pro
otevreni supliku nebo pro odriznuti papiru.

Nevite nekdo jak tohle udelat v quickreportu?

Roman Lostak

Vyber adresara v sieti

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 17.3.2006 19:35:13

Zdravim

Potreboval by som aby si mohol user vybrat
adresar zo standardneho dialogu co je vo Win.
Problem je v tom, ze potrebujem,
aby sa dialog otvoril na presne urcenom pocitaci v sieti.

V archive konfery som nasiel unit od Rndr. Petra Branta,
vsetko funguje az do chvile ked sa pokusam
predat ako startovaci adresar nejaky sietovy adresar.
V takomto pripade sa dialog vzdy otvori na "Tento pocitac".
Rovnako som dopadol aj z navodom, co som si stiahol z C-builder.

Podotykam, ze ak predam ako startovaci dir nejaky adresar
na lokalnom PC, je vsetko OK.

Mam takuto predstavu : 1 User vyberie nazov PC zo zoznamu
vcetkych PC v sieti
2 Tento nazov "podstrcim" potom ako
startovaci dir dialogu pre vyber
adresara,
ktory sa otvory na zelanom kompe.

Otazka : 1. Je toto mozne nejako rozumne realizovat ?
2. Ako? ;-))

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Zjisteni existence property

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 18.3.2006 17:32:47

Ahoj,
hledej GetPropInfo, SetStrProp (atd.), unita TypInfo.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Saturday, March 18, 2006, 4:44:44 PM, you wrote:

PL> Ahoj,
PL> potreboval bych v programu zjistit, zda urcita komponenta obsahuje
PL> property zadaneho jmena a v pripade ze ano, priradit ji hodnotu. Zatim
PL> mne nenapada, jak na to. Muzete mi, prosim, poradit.

PL> Predem diky

PL> Pavel

Zjisteni existence property

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 18.3.2006 16:44:44

[...]

[*] Martin Radvansky <delphiconf(zv)radvansky(tec)net> - 17.3.2006 20:37:17

Dobry den,
17. brezna 2006, 14:22:52, napsal jste:

> [...]

RL> otevreni supliku nebo pro odriznuti papiru.

RL> Nevite nekdo jak tohle udelat v quickreportu?

No pokud se dobre pamatuju, tak Quick report tiskne klasicky tj pres
context zarizeni, vyuzivajici ovladac dodany k tiskarne atd.

Vy ale v tomto pripade potrebujete poslat na tiskarnu nejakou ESC
sekvenci a to se Vam IMHO pres Quick report nepovede. Ja osobne
pouzivam na podobne veci FastReport 3, kde je zabudovan znakovy tisk a
tam je moznost zaslat ESC sekvenci.

Jeste taky zalezi pro jake to mate prostredi a jak je tiskarna
pripojena. Pokud je to pokladni tiskarna na seriovem portu, mozna by
slo po tisku poslat na seriovy port pres API windows esc kod, ale taky
jen hadam. Tezko rict jak to vypada po tisku. Muselo by se pockat na
to az se dotiskne a pak to udelat.
Martin Radvansky

Knihovna JCLExcel

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 20.3.2006 13:07:55

Mate nekdo zkusenosti s generovanim XLS souboru bez Excelu? A primo knihovna
JCLExcel?

SQL - InterBase - UPDATE

[*] Jan Sebesta <doma(zv)cube(tec)cz> - 20.3.2006 11:07:47

Diky vsem za snahu,

Musim proste udelat "dlouhy" update.

Myslel jsem, ze kdyz lze udelat "kratky" insert (INSERT INTO AAA SELECT *
FROM BBB WHERE Job_No=cislo) tak ze pujde i "kratky" UPDATE.

Sebik

From: "Ing. Dubsky Jan" <dubsky(zv)s-palava(tec)cz>
> [...]
> promenou
> Honza

Rozpoznani na ktere tlacitko se kliknulo

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2006 07:57:30

Zdravim,

kazda komponenta ma property TAG ktera je sice integer, ale zato je
jen pro tve pouziti. Takze kuprikladu si do teto property muzes dat
ordinalni hodnotu pismenka ktere tlacitko reprezentuje. Tedy kuprikladu

Bn1.Tag priradis 49
Bn2.Tag priradis 50
BnPlus.Tag priradis 43

A pak samozrejmne budes mit neco jako:

procedure TFkalk.AllClick(Sender: TObject);
var ch:char;
begin
ch:=chr((Sender as TButton).Tag);
case ch of
'0'..'9':...;
'+':...;
'-':...;
'=':...;

http://www.hotel-keeper.com

Ing. Dubsky Jan napsal(a):
> [...]
>
> Diky za radu
>
> Honza

Rozpoznani na ktere tlacitko se kliknulo

[*] Pavel Malinsky <malinsky(zv)pmcom(tec)cz> - 20.3.2006 07:51:29

Ahoj,

> V Sender je pointer na to tlacitko, na ktere je kliknuto.
> Petr

A pak si muzes ke kazdemu tlacitku do property Tag dat identifikaci
a nasledne pouzit spolecnou case tak jak si predstavujes :

case TButton(Sender).Tag of
0: blabala
[...]
N: blabala
end;

> provadim podle

Rozpoznani na ktere tlacitko se kliknulo

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 20.3.2006 07:47:28

> [...]

> Diky za radu
>
> Honza

Rozpoznani na ktere tlacitko se kliknulo

[*] Petr Vetesnik <vetesnik(zv)gmail(tec)com> - 20.3.2006 07:45:28

On 19/03/06, Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> wrote:

> Mam radu tlacitek (asi 50 - kalkulacka) a po kliknuti mysi provadim podle
> tlacitka prirazeni znaku a nasledne dalsi operace - viz. priklad.

Rozpoznani na ktere tlacitko se kliknulo

[*] Ing. Dubsky Jan <dubsky(zv)s-palava(tec)cz> - 20.3.2006 07:31:27

[...]

Vlozeni obrazku do databaze

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.3.2006 21:34:46