Firebird a rychlost vyberu v selectu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 21.3.2006 22:42:19

On 21.3.2006 12:41 Tomas Bradle wrote:
> jsou indexy. Jediny rozdil, ktery jsem nasel je, ze ve sloupecku tsv jsou i
> hodnoty null. Je mozne, ze to ma vliv na rychlost selectu ? Kdyz si zobrazim
> plan v obou pripadech, ukazuje pouziti tech spravnych indexu.

Jaka je selektivita tech indexu?

http://www.cincura.net/

CASE nastroje pro databaze

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 22.3.2006 07:04:56

No kdyby to bylo az takto, tak by bylo vse skvele, ale bohuzel tomu tak
neni - Case studio neukaze, ze pribyla nova vazba, ale jen novy sloupec.
Dalsi neprijemna drobnost je ta, ze kdyz chci skript prevedeny na velka
pismena, tak bohuzel prevede i textove hodnoty napr. ve stored
procedurach na velka pismena nebo napr. nutnost kliknuti na root node v
textovych objektech pro pridani noveho, coz je v pripade dlouheho
seznamu opravdu velice neprijemne. Dale je zde nedostatek pri kopirovani
(casti) modelu z jednoho do druheho - zmizi prirazeni domen namisto
toho, aby se napr. zeptalo na jejich automaticke pridani.
Nicmene souhlasim, ze za danou cenu se jedna o skvely produkt a podpora
ze strany vyrobce rozhodne neni spatna (reaguje ochotne a celkem i
pruzne na ruzne pozadavky). Jeste by to chtelo dotahnout komponentovy
model tak, aby se napr. pomoci skriptu dalo ono automaticke slucovani
domen dodelat a neni problem :)

Co ja vim, tak rozdilovy skript neumi a ani umet nebude (dle tehdejsiho
vyjadreni) nicmene mi to ani moc nevadi, protoze neni problem si zalozit
databazi pred a po zmene a pomoci napr. database compareru
(www.clevercomponents.com) si tento skript vygenerovat.

Karel Pecinka napsal(a):
> Me se CASE Studio 2 moc libi, ale vadi mi na nem, ze neumi rozdilove
> skripty.
> Napr. pridam relaci mezi tabulky, vytvorim si novou verzi modelu a dam je
> porovnat. Spravne
> mi to ukaze ze pribyla vazba, ale uz mi nedokaze vygenerovat odpovidajici
> alter table prikaz.

Access -> MS SQLExpress

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 22.3.2006 09:49:09

K tem problemum prechodu, ktere jsem popsal posledne, se objevil
dalsi:

Bezne jsme v dotazech pouzivali konstrukci 'SELECT konec - zacatek AS
trvani' pripadne SELECT SUM(konec-zacatek) AS trvani_celkem', kde
sloupce tabulky i vysledek byli casove udaje a z Delphi jsme vysledek
vybirali jako TField.AsDateTime do promenne TDateTime.

Ale po presunu dat z MDB na MS SQLExpress se ve vystupech programu
zacali objevovat podivne velka cisla a zjistili jsme, ze napriklad 6
hodin dlouhy usek se do promenne TDateTime dostal jako 2.25 misto
ocekavanych 0.25 a to i pres TField.AsFloat ! Bylo potreba primo do
dotazu napsat

SELECT CONVERT(FLOAT, konec-zacatek) AS trvani ...

a pak jiz TField.AsFloat zacal davat ocekavanou hodnotu. Tak to zde
zverejnuji, abyste vedeli, na co si jeste davat bacha. Pouzivame
komponenty KaAdo s providerem MSNCLI (Native client) nebo MSOLEDB (DAC
2.8), u obou je to stejne.

Access -> MS SQLExpress

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 22.3.2006 10:13:11

> [...]
> Pouzivame komponenty KaAdo s providerem MSNCLI (Native
> client) nebo MSOLEDB (DAC 2.8), u obou je to stejne.

Pri pouzivani funkce DATEDIFF v SQL by se tento problem objevit nemel. (alespon jsem se s nim nesetkal)

Jirka

Zjisteni adresare spusteneho souboru

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 22.3.2006 10:27:12

zkus RunningProcessesList z JCL (unit JclSysInfo)
rek bych ze je to presne to co potrebujes.

[*] Ing. Ludek Florian <ludek.florian(zv)bluerose(tec)cz> - 22.3.2006 11:39:18

Dekuji, to je presne to pravy...

Bye Ludan

> zkus RunningProcessesList z JCL (unit JclSysInfo)

DPAPI

potreboval bych vyuzivat sluzeb DPAPI Windows z
WIN32 aplikace v Delphi, jde to vubec ?
nebo to lze jen .NET ?

Pokud ano tak nejaky odkaz "jak na to" nebo priklad.

Pavel

Firebird a rychlost vyberu v selectu

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)sanet(tec)cz> - 22.3.2006 12:43:22

Co to je a kde to zjistim ? Zatim jsem na ten termin nenarazil.

> Jaka je selektivita tech indexu?
>
> --
> Jiri Cincura
> http://www.cincura.net/

Firebird a rychlost vyberu v selectu

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2006 12:53:23

Tomas Bradle wrote:

> Co to je a kde to zjistim ? Zatim jsem na ten termin nenarazil.

Treba wikipedia o tom rika:

In a database index, a measure for how many records will be retrieved for a
given value of an attribute.

Transbase

[*] Svoboda Jiri <jsvoboda(zv)lekis(tec)cz> - 22.3.2006 13:13:24

Zdravim vsechny,
nemate prosim nejakou zkusenost s pripojenim a praci s DB Transbase ? Ktere
komponenty pouzit a podobne.

Dik
JS

Win XP
D 5, Ent.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Michal S. <micsdelphi(zv)centrum(tec)cz> - 22.3.2006 14:05:28

> zdravim lidi,
> mame program jehoz exe soubor je pomerne dost velky. pouziva nekdo z vas
> nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
> ale mensi?

Kdysi jsme pouzivali UPX. Ale stalo se nam, ze vysledny exe se choval
jinak nez puvodni, tak jsme moznost komprimace uplne zavrhli. Mozna uz
je to nyni lepsi, nevim.

Treeview a zobrazovani ikon u jednotlivych polozek

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 22.3.2006 14:01:28

A opravdu chces pouzivat StateIndex a ne ImageIndex?

ZdeHar napsal(a):
> Zdravim,
>
> na komponentu TreeView mam napojen ImageList, ktery obsahuje 26 obrazku. Pokud u polozky v TreeView nastavim StateIndex na 1 az 15, tak vse funguje OK. Jakmile ale nastavim StateIndex na 16, tak se nezobrazi zadna ikona a pokud je StateIndex > 16, tak se zobrazuji znovu ikony s indexem 2 az 15. Nevite nekdo co s tim?
>
> Zdenek

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

OT: komprimovani velkych exe souboru

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 22.3.2006 13:59:28

zdravim lidi,
mame program jehoz exe soubor je pomerne dost velky. pouziva nekdo z vas
nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
ale mensi?
diky za odpoved
jarek

komprimovani velkych exe souboru

[*] Stanislav Smejkal <ssmejkal(zv)gmail(tec)com> - 22.3.2006 14:11:29

Franta Flinta napsal(a):
> zdravim lidi,
> mame program jehoz exe soubor je pomerne dost velky. pouziva nekdo z vas
> nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
> ale mensi?

upx

Standa

komprimovani velkych exe souboru

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2006 14:27:30

Ahoj,

Franta Flinta napsal(a):
> zdravim lidi,
> mame program jehoz exe soubor je pomerne dost velky. pouziva nekdo z vas
> nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
> ale mensi?

A jaky to ma smysl? Velikost na disku neni az tak zatezujici a
instalacka je zabalena sama o sobe (za pouziti nejakeho instalatoru).
BTW, nam mnohem vice mista, nez exe zabira dokumentace, takze nejaka
velikost exe je IMHO zcela nepodstatna. Navic tu myslim kdysi nekdo
upozornoval na nevhodnost komprimace exe souboru. Nevim duvod, ani je-li
to skutecne duvodne.

> jarek

Peca

komprimovani velkych exe souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 22.3.2006 14:19:30

Uz se tu o tom mockrat diskutovalo, komprimace je velky nesmysl a
oduvodneni pouze v ojedinelych pripadech. Komprimovany soubor neni
schopny spravne spoluprave s manazerem pameti Win32 atd.

Michal S. napsal(a):

> [...]
> je to nyni lepsi, nevim.

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ

OT: Nabidka prace (Zlin)

[*] Cabak Pavel <delphikonf(zv)cross(tec)cz> - 22.3.2006 14:47:32

Firma Cross Zlin zabyvajici se aplikacemi pro silnicni dopravu prijme programatora.

Pozadavky:

- na HPP

- programator analytik

- dobra znalost objektoveho programovani v Delphi a prace s databazemi vcetne SQL (pro systemy Windows)

- schopnost prace na projektu v tymu

- vyhodou znalost tvorby klient-server aplikaci, sluzeb, programovani v PHP, programovani pro Win CE nebo mikrocipu

- anglictina, pripadne nemcina, na komunikativni urovni

- ridicsky prukaz skupiny B

Zajemci mohou sve zivotopisy posilat vyhradne na adresu cabak(zv)cross(tec)cz. Ne do konference.

Ing. Pavel CABAK

vedouci vyvoje

CROSS Zlin, s.r.o.

Louky 397, 763 02 Zlin

tel: +420 577 110 220

fax: +420 577 110 222

internet: www.cross(tec)cz

OnChange na InplaceEditoru v TDBGridu

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp.sk> - 22.3.2006 14:45:32

Zdravim,

> potrebuju se zahaknout na zmenu textu v InplaceEditoru v TDBGridu.
> Dokazu se na ten InplaceEditor dostat, ale podle helpu nema zadne
> udalosti. Nemate nekdo nejakou radu?
>
> Potrebuju to k automatickemu doplnovani psaneho textu, tedy potrebuji
> chytit kazdy napsany znak uzivatelem a doplnit zbytkem textu vyhledanym
> v seznamu.

Dalo by sa to vyriesit zhruba takto aj bez vytvorenia vlastneho upraveneho
gridu.
Je vsak potrebne zabezpecit aby sa procedura InstallHandler zavolala vtedy
ked je InplaceEditor uz vytvoreny (toto je v priklade osetrene nastavenim
dgAlwaysShowEditor co nemusi byt prave ziaduce).

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, DB, DBTables, Grids, DBGrids, StdCtrls;

DBGrid1: TDBGrid;
DataSource1: TDataSource;
Table1: TTable;
procedure FormShow(Sender: TObject);
procedure FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
procedure OnKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);

procedure InstallHandler(ADBGrid: TDBGrid; AKeyPressHandler:
TKeyPressEvent);

implementation

{$R *.dfm}

type
THackGrid = class(TDBGrid);
THackInplaceEdit = class(TInplaceEdit);
THackWinControl = class(TWinControl);

procedure InstallHandler(ADBGrid: TDBGrid; AKeyPressHandler:
TKeyPressEvent);
var
Grid: THackGrid;
Editor: THackInplaceEdit;
begin
if Assigned(ADBGrid) then begin
Grid := THackGrid(ADBGrid);
if Grid.InplaceEditor is TInplaceEdit then begin
Editor := THackInplaceEdit(Grid.InplaceEditor);
if Editor is TWinControl then
THackWinControl(Editor).OnKeyPress := AKeyPressHandler;

procedure TForm1.OnKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);

DBGrid1.Options := DBGrid1.Options + [dgAlwaysShowEditor];
end;

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
InstallHandler(DBGrid1, OnKeyPress);
end;

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
InstallHandler(DBGrid1, nil);

komprimovani velkych exe souboru

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.3.2006 14:51:32

> nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
> ale mensi?

Podivej se na AsPack a AsProtect. Zkousel jsem a nezjistil jsem zadne
potize, subjektivne nedoslo k poklesu vykonu, rozdil v pouzivane pameti
minimalni. Ovsem jako jediny mozny smysl komprimace vidim prave jeji
pouziti jako jednoho ze zpusobu ochrany pred hacknutim.

MB

Firebird a rychlost vyberu v selectu

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 22.3.2006 20:51:57

On 22.3.2006 12:43 Tomas Bradle wrote:
> Co to je a kde to zjistim ? Zatim jsem na ten termin nenarazil.

No nevim v cem adminujes DB, ale kazdy takovy nastroj to umi zobrazit.
Mozna i isql pres show index jmeno; tohle zobrazi (ale nejsem si jist).

Pokud je selektivita indexu spatna (ale ne moc, aby to optimalizator
vzdal), muze pomoci index vytvorti znova, pripadne udelat jiny.

http://www.cincura.net/

komprimovani velkych exe souboru

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.3.2006 16:15:38

> Podle mne to pouzivat jako ochranu nema vubec smysl,

A co tedy smysl ma?

> tim odradis prakticky jen opravdove amatery,

A o to prave myslim bezi, odradit uplne amatery.

> prakticky prvni odkaz v googlu:
> http://www.exetools.com/unpackers.htm

Hmm, nastroje z tehle stranky mozna funguji na AsPack (nezkousel jsem), ale
na AsProtect-nute exe nikoli - tj, uplny amater timto nejspis konci ;).
Mozna ze nekde roste neco, co fungovat bude - ale net je na prvni pohled
spise plny dotazu techto "uplnych amateru", kteri si s rozlousknutim nevedi
rady...

MB

Belohrad 2006 - priklady

Na mem webu jsou ke stazeni prezentace a priklady ze seminare.
http://www.haes(tec)cz/ws_pozv.asp

komprimovani velkych exe souboru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 22.3.2006 15:45:36

Martin Burle napsal(a):

> [...]

Podle mne to pouzivat jako ochranu nema vubec smysl,
tim odradis prakticky jen opravdove amatery,

R.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 23.3.2006 01:56:20

From: "Franta Flinta" <jarek2(zv)centrum(tec)cz>
> mame program jehoz exe soubor je pomerne dost velky. pouziva nekdo z vas
> nejaky program pro kompresi exe souboru, tak aby z nej byl stale exe,
> ale mensi?

Koprimace ma opodstatneni pouze pro distribuci (tedy instalaci) a to uz
zaridi bezny instalator. Takove ty udajne "kompresory" prinaseji pouze
problemy a znacne (zbytecne) naroky na alokaci pameti. Nastesti je mozne
takto "zavirovany" EXE soubor detekovat a pozadovat po vyrobci korektni
format.

Petr Vones

Zavreni modalnich dialogu

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 23.3.2006 09:40:53

Ahoj vsichni

V D7 ent mam nasledujici situaci. Program komunikuje s COM serverem a pta se ho, zda se ma automaticky ukoncit, napr kvuli vymene softwaru. Ten priznak na serveru nastavuje centralne nekdo jiny (spravce). Je to reseno timerem na datamodulu. Ten pak po upozorneni a urcite dobe projde vsechny formulare a volanim nejake jejich akce je zavre. Kdyz se aplikace nepodari zavrit zavola se po urcite dobe Halt. Celkem to funguje, az na situaci kdy mam otevreny Dialog TOpenDialog (a zrejme i jine), pak mi to pada na acces violation. Nevite nekdo, jak a kdy uzavrit dialogy aby to zafungovalo jako stik tlacitka storno, jeste pred tim nez se zavre formular, ktery vlastni komponentu dialog?

Zkousel jsem SendMessage na hodnotu Handle Dialogu v OnClose formulare ale, vysledek Byl stejny Acces violation nebo runtimeerror 216).
Jaromir Cermak

Jak predavat parametry do ActiveForm

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 23.3.2006 10:22:57

Ahoj vsem!

Napsal jsem ActiveX jako ActiveForm (D5ent). Zaklad jsem vygeneroval
wizardem, nahazel komponety na form a vytvoril OCX.
OCXko jsem si zaregistroval a volam ho z HTML a vse funguje OK.

Ted se ovsem vyskytl pozadavek predavani vice ruznych hodnot do objektu pri
jeho zavolani. Nevite nekdo, kde se definuji parametry v ActiveFormX, abych
do nich mohl prevzit predavane hodnoty a pak s nimi dal pracovat? Mozna by
stacil odkaz na web na nejaky priklad.

informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Jak predavat parametry do ActiveForm

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 23.3.2006 10:50:59

Ahoj...

Pridej si parametry v definici tlb tveho ActiveX...
Na to, aby jsi je umel pak pouzit treba z Javascriptu v html musis rozsirit
interface
o IPersistPropertyBag.

Pak implementujes

function IPersistPropertyBag.InitNew = PersistPropBagInitNew;
function IPersistPropertyBag.Load = PersistPropBagLoad;
function IPersistPropertyBag.Save = PersistPropBagSave;
function PersistPropBagInitNew: HResult; stdcall;
function PersistPropBagLoad(const pPropBag: IPropertyBag;
const pErrorLog: IErrorLog): HResult; stdcall;
function PersistPropBagSave(const pPropBag: IPropertyBag;
fClearDirty: BOOL; fSaveAllProperties: BOOL): HResult;
stdcall;
function GetClassID(out classID: TGUID): HRESULT; stdcall;

kde nejdulezitejsi se pak bude odehravat v ... BagLoad a BagSave...

kde treba pak muzes delat neco podobneho...

function TMKCoderLib.PersistPropBagLoad(const pPropBag: IPropertyBag;
const pErrorLog: IErrorLog): HResult;
var
v: OleVariant;
begin
if pPropBag.Read('Buffer', v, pErrorLog) = S_OK then Set_Buffer(v);
if pPropBag.Read('Result', v, pErrorLog) = S_OK then Set_Result(v);
if pPropBag.Read('CryptingCertificate', v, pErrorLog) = S_OK then
Set_CryptingCertificate(v);
Result := S_OK;
end;

function TMKCoderLib.PersistPropBagSave(const pPropBag: IPropertyBag;
fClearDirty, fSaveAllProperties: BOOL): HResult;
var
v: OleVariant;
begin
v := Get_Buffer; pPropBag.Write('Buffer', v);
v := Get_Result; pPropBag.Write('Result', v);
v := Get_CryptingCertificate; pPropBag.Write('CryptingCertificate', v);
Result := S_OK;
end;

V definici objektu na strance HTML si pak pridas tve properties jako
PARAM...
V Javascriptu je pak uz muzes pouzit pres teckovou konvenci jako v Delphi...

Jsem vice praktik nez teoretik a kdysi jsem to vyuzil pro visualni dhtml
editor...

Milan Kajnar

Webbrowser

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2006 11:17:01

Ahoj,
mam TWebbrowser na formulari ktery uzivatel muze zadockovat. Po zadockovani ale zmizi obsah TWebbrowseru. Vypada to ze se dostane TWebbrowser do nejakeho podivneho stavu. Tipoval bych ze to souvisi s tim ze se pri dockovani meni handly atd.
Vi nekdo z vas cim je to zpuzobene, a jak tomu popripade zamezit.
Zkousel jsem nahravat stranku ktera byla pred dockovanim, ale neni to zrovna elegantni reseni a navic mi obcas vyskoci "Nespecifikovana chyba OLE objectu".
Pokud nekdo zna jinou komponentu jako alternativu k Twebbrowseru, mohl bych to zkusit i s ni.
Diky moc Petr

Posilani stringovych hodnot pres Socket.SendBuff

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 23.3.2006 12:19:05

Ahoj vsichni,
mam ServerSocket a ClientSocket, posilam na klienta nejaka data ...
v pripade, ze posilam JEN skupinu stringu, pouzivam Socket.SendText a vse je v pohode ...
Napada vas nejaky spolehlivy zpusob, jak posilat ruznorode datove typy (TDateTime, Integer, string atp.) ?

Prozatim pouzivam Varianty, ale mam trosku problem v pripade stringu ....
V momente, kdy potrebuju poslat vice dat [napr. TDateTime, 2x string, 2xInteger], vsechny hodnoty nacpu do bufferu jako variant
a pres Socket.SendBuff je poslu ... na klientu se precte spravne delka, zjisti se typ Variantu a prevede do spravneho typu promenne ....

Problem: bohuzel variant mi vsechny stringy oreze na 16B - tedy cokoli je za, to usekne :(

A ted co s tim? :( Jak tohle resite?
budu vdecny za konstruktivni napovedu, url, kus kodu ... cokoli

Milan
D7, WinXP
P.S. nerikam, ze cely ten mechanismus je nejidealnejsi reseni, ale zatim jsem na lepsi neprisel :(

Dve interbase databazy

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 23.3.2006 12:15:05

V Delphi programoch je mozne pracovat s dvoma databazami.

Neviete nahodou niekto, ako pracovat s dvoma databazami na urovni remote
procedur?

Konkretne ide o nasledovne:
-- V jednej Databaze1 mam tabulku A, v Databaze1 tabulku B
-- V databaze1 robim select * from A
--- Potreboval by som v databaze1 pridat left join na tabulku B a neviem,
ako sa na nu odkazovat, kedze nie je v databaze A.

Poradite mi niekto? Matne tusim, ze by sa to malo dat, mozno cez aliasy,
ale viac netusim. Je vobec mozne takto prepojit tabulky z dvoch databaz?

Dakujem za kazdu radu.
Ivan Kozak

Dve interbase databazy

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2006 12:29:06

Ahoj,

Ivan Kozak napsal(a):

> [...]
> --- Potreboval by som v databaze1 pridat left join na tabulku B a neviem,
> ako sa na nu odkazovat, kedze nie je v databaze A.

pokud vim, tak ve stavajici verzi FB 1.5 toto udelat nelze a nepujde
to ani ve FB 2.0. Jedine pomoci UDF, a dotazovatelne ulozene procedury,
ktera by to pomoci te UDFky dolovala.

Peca

Posilani stringovych hodnot pres Socket.SendBuff

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 23.3.2006 12:25:06

No ja jsem neco podobneho nedavno resil pomoci Synapse. Udelal jsem to
tak, ze jsem vse ulozil do XML a ten prekodoval do hexa a ten potom
posilam... Na druhe strane prekoduju do ASCII a rozparsuju a neni problem...

Skalsky Milan napsal(a):
> [...]

Posilani stringovych hodnot pres Socket.SendBuff

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 23.3.2006 12:39:08

Predtim mi spadla posta, proto posilam znovu...

Napada me toto...

V alokovanem bloku pameti pretypovanem pomoci Record si vypln co potrebujes
posilej pres socket jako
buffer o delce recordu... Proste surova data. Na druhe strane to zase
opacnym zpusobem prectes...

Priklad

if Socket.ReceiveLength = SizeOf(TCommandHeader) then
begin
Socket.ReceiveBuf(CH, SizeOf(TCommandHeader));
if pos(C_LOGIN, CH.CommandStr) > 0 then .....

kde CH je TCommandHeader

TCommandHeader = record
PCName: string[255];
UID: string[255];
CommandStr: string[255];
ParamStr: string[255];
Key: string[128];
IP: string[16];
CVersion: string[16];
end;

Zde se posilaji stringy dlouhe 255 znaku a to bez problemu - zadne
orezavani...
Tady nemam pouzit integer, ale pokud by to neslo, pak IntToStr a StrToInt
pomuze...
Kvuli ruznorodym typum dat v ruznych OS doporucuji udelat prevod na neco
citelneho
tam a zpet kvuli prenosu vzdy. Jen je pak lepsi pro bezpecnost prenaseny
blok dat jeste
prekodovat nejakou sifrou...

Priklad je z meho stareho kodu, dnes uz bych to psal jinak - treba pres to
XML a zakodovani jak tu nekdo psal...
ale toto asi staci taky...

Posilani stringovych hodnot pres Socket.SendBuff

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 23.3.2006 12:35:07

Napada...

V alokovanem bloku pameti pretypovanem pomoci Record si vypln co potrebuje a
[...]

Priklad je z meho stareho kodu, dnes uz bych to psal jinak... ale toto asi
staci taky...

Firebird hlaskai - localhost:service_mgr is not de

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 23.3.2006 12:55:09

Ahoj

Pri pokusu zalohovat databazi Firebird v 1.5.3 pomoci komponent IBX 7.08
mi aplikace nahlasi :
service localhost:service_mgr is not defined

Chyba se objevi pouze pri spusteni v embeded rezimu , pokud jedu na
server je to v poradku.

Diky Jura

OT: Programator Brno a okoli

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 23.3.2006 15:15:18

Zdravim,

omlouvam se ze OT ale programator v Delphi ktereho hledam je mezi delphisty
spis
vyjimka.

Takze v pripade ze je zde programator z Brna ci okoli ktery by mel zajem na
fulltime spolupraci muze poslat svuj profesni zivotopis na muj email
voltr(zv)ibisit.com

Pozadavky :

- znalost Delphi nebo C++ se zamerenim na Win32 API
- fulltime zamestnani v Brne

doplnkove informace :

- neni vyzadovana znalost SQL a DB
- znalost tvorby komponent, prace s Inetem a TCP/IP je vyhodou
- dalsi informace na mailu

neni vyzadovane :

- formalni vzdelani (samozrejme je vyhodou ale neni vyzadovane a jsme
otevreni i pro vyvojare samouky nebo prebehliky z jinych oboru :-))))

Diky
Radek Voltr

Fyzicke umiestnenie dat pri PostgreSQL

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 23.3.2006 22:09:48

Od ver 8.x lze definovat umisteni jak cele databaze, tak i jednotlivych
tabulek, indexu...

viz:
http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/sql-createtablespace.html
http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/sql-createdatabase.html
http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/sql-createindex.html
http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/sql-createtable.html
a pouziti "TABLESPACE" u SQL.

Peter Ondras wrote:
> Je mozne ich ukladat (a
> connectovat sa) na nejaky konkretny (najlepsie len jeden) subor rovnako
> ako je tomu pri Firebirde?

O tom, ze by to slo udelat celou DB do jednoho souboru nevim, ale
samozrejme nic nebrani, v pripade linuxu, udelat dostatecne velky
soubor, vytvorit vnem filesystem, moutnout jej a pres table space tam
vytvaret DB. Dokonce muze byt to uloziste kryptovane, atd...

Zdenek Janis

Cteni dat z DBGridu

[*] ZdeHar <zharinger(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.2006 21:23:44

A co zkusit pohyb datasetem. Asi takhle

dbgZobraz.Datasource.Dataset.DisableControls;
while not(dbgZobraz.Datasource.Dataset.Eof) do
dbgZobraz.Datasource.Dataset.Next; // Posun na dalsi radek
dbgZobraz.Datasource.Dataset.EnableControls;
dbgZobraz.Datasource.Dataset.First; // Navrat na zacatek

< ----------------------------------------
< Potrebuju cist data z DBGridu, ale dokazu to pouze u aktualniho radku
< (dbgZobraz.Fields[0].Text)
<
< Potrebuju se nejak posunout na dalsi radek, prosel jsem snad vsechny metody,
< ale nejak uz nevim :-(

Cteni dat z DBGridu

[*] Ladislav Stary <stary(zv)ekodat(tec)cz> - 23.3.2006 21:11:43

Pohyb se neprovadi primo gridem, ale pripojenym Datasetem

Postupne projdes vsechny radky timto kodem:

with gdbZobraz.datasource.dataset do
begin
First; // zvoleni prvniho radku
while not Eof do // dokud nenarazi na konec, tak pracuje
begin
.... // nejake prikazy
Next; // prechod na dalsi radek

Jo a nemusis pouzivat Fields[0] ale lepsi je pouzit metodu
FieldByName(jmenosloupce)

Ladislav Stary

Petr Podany napsal(a):

> [...]
>(dbgZobraz.Fields[0].Text)
>
>Potrebuju se nejak posunout na dalsi radek, prosel jsem snad vsechny metody,

Cteni dat z DBGridu

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 23.3.2006 20:33:41

[...]

TCustomWinSocket.SendBuff - maximalni velikost pos

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 23.3.2006 16:31:24

jj, to je jednoduchy a prehledny zpusob ... sifrovani mame vyresene jinym zpusobem. Za pomoc moc dekuji! :)
jen doplnim, ze to funguje bezproblemove jak pro ShortString, tak i pro integer, real a TDateTime ... dalsi typy jsem nezkousel.

na zaver jedna otazka:
netusi nekdo, je-li nejakym zpusobem omezena velikost bufferu, ktery mohu pres Socket.SendBuff poslat? - nikde jsem o tom zadnou zminku nenasel :(
(pripadne jestli se to neda nekde nastavit ...)

Milan

D7 Arch., WinXP

From: "David Klodner" <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
> Pouzivam 3 roky ASPack v. 2.12 a uplne bez problemu.
> Kdyz vydavate casto nove verze, casto se uploaduje/downloaduje exe, tak je
> rozdil, jestli ma 6 nebo 1,7 MB.

Od toho je instalace (s komprimaci) a ne "zavirovani" souboru.

Petr Vones

Preruseni ulohy zpracovavane firebirdem

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2006 10:56:26

Zdravim,

[...]

David Klodner

komprimovani velkych exe souboru

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2006 10:52:25

> [...]

Pouzivam 3 roky ASPack v. 2.12 a uplne bez problemu.
Kdyz vydavate casto nove verze, casto se uploaduje/downloaduje exe, tak je

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.3.2006 19:58:38

To jsem nejak nepochopil. Moje nejpomalejsi karta ma 100 Mb, takze nejake
megove soubory me ani v nejmensim netrapi (zato filmy uz ano). Posledni 10
Mb jsem nedavno slavnostne vyhodil.

Dale, nevim, co to je za aplikaci, ze potrebuje menit nekolikrat denne. Ja
si s kolegy vymenuju nekolikrat denne pouze zdrojaky pres VSS, a ani tam
nikoho objemy netrapi (nekolik mega neni zadna velikost).

> I pro nase zakazniky jsou pak aktualizace rychlejsi, zvlast
> kdyz maji net pres GPRS.

Pak bych to videl spis takto. Na serveru se program zkomprimuje, na cilovem
miste dekomprimuje a preinstaluje. Je v tom nejaky problem?

komprimovani velkych exe souboru

[*] David Klodner <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2006 19:30:36

Ja nerikam, ze kazdy musi komprimovat exe.
Nekdo se tady ptal, jestli to lze, protoze by mu to vyhovovalo, tak ja jsem
mu odpovedel, ze me to taky vyhovuje a ze to bez problemu 3 roky delam.
Nekdy i nekolikrat za den uploaduju na server exe, aby meli vsichni kolegove
k dispozici nejnovejsi verzi a je pro me rozdil, jestli uploaduju 1,7 nebo 6
MB.
S mistem na disku to nema co delat.
I pro nase zakazniky jsou pak aktualizace rychlejsi, zvlast kdyz maji net
pres GPRS.
Nevim, proc bych jim mel posilat zip nebo zapakovanou celou instalaci, kdyz
muzu rovnou poslat komprimovany exe.
Zadny problem s antivirem nikdy nebyl, upgrady se stahuji pres nas https
server.

David Klodner

komprimovani velkych exe souboru

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 26.3.2006 19:16:35

To vis, disky jsou dnes hrozne male. Kdyz nahraju z TV film o delce 2 hodin
v mpeg 2, zabere to 4 giga. Kopie filmu z DVD zabere cca 6 az 7 giga. Par
takovych nahravek, nez to archivuju na DVD, a na disku neni zadne misto. Tak
aspon usetrime na exe, at se tam tak neroztahujou. Jeste by to mel vedet
Mrkvosoft, instalace Woken take mistem moc nesetri, take by meli trochu
svoje programy komprimovat.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.3.2006 18:56:34

From: "David Klodner" <delphikonfer(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> FTP jsme ze zacatku pouzivali, ale byly s tim porad problemy -
> nespolehlivost a hlavne spousta zakazniku mela FTP port zakazany.

To je prece samozrejme. Od toho existuji napriklad webove sluzby ktere
komunikuji HTTP protokolem.

Petr Vones

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 26.3.2006 23:54:56

From: "Milan Kajnar" <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz>
> pakovanim... Maji sve duvody i kdyz ve vysledku samozrejme zabira produkt
> nakonec stejnou pamet jako by pakovany nebyl.

Prave ze vubec ne, spotreba je mnohonasobna. Navic je tim zcela pohrbeno
strankovani, typicky predevsim pri nahravani resources kde se pak z disku
nenatahuji stranky (o velikosti 4k) az kdyz je resource potrebny, ale cele
se to musi dekomprimovat do predem alokovaneho pametoveho prostoru (tedy se
vlastne cely soubor dekomprimuje a ulozi do pagefile - naprosto zbytecne
plytvani prostredky i casem).

Jak uz bylo mnohokrat receno, tato "komprimace" neprinasi naprosto zadne
objektivni vyhody (velikost souboru pro distribuci lze resit jinak) a jde
proti mnoha principum operacniho systemu.

V pripade velkych bitmap snad neni problem tyto ulozit do EXE souboru jako
resource data napriklad v JPEG nebo PNG formatu.

Petr Vones

komprimovani velkych exe souboru

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 27.3.2006 00:02:57

Sunday, March 26, 2006, 11:04:52 PM, you wrote:

MK> Ahoj kolegove...

[snip]

> [...]

MK> pak u klientu vasi dll ci exe vyklidi ze systemu a vy pak mate na
MK> krku nastvanych treba i 500 uzivatelu vaseho produktu v jedne

Mam presne opacnou zkusenost, DLL po komprimaci zacalo AVG detekovat
jako virus. Uzil jsem si s tim hodne srandy... Ale to nesouviselo
primo s tou komprimaci. Nicmene, tohle neni duvod pro pouzivani
packeru. Sance ze se nahodne strefim do retezce ktery je specificky
pro virus je IMHO v podstate stejna u packovaneho i nepackovaneho
exe...

> [...]
MK> Komprimujte tedy, kdyz mate sve duvody, ale overte si, ze to bezi pak vsude,

Tahle flamewar se da nastesti od jinych flamewar celkem jednoduse
rozlousknout :) Staci si sepsat vyhody a nevyhody packovani exe.
Vyhoda je, ze spustitelny soubor ulozeny na pocitaci uzivatele zabira
na jeho disku mene mista (a jak uz tu nekdo uvedl, je to dost
zanedbatelna vyhoda). Zadnou jinou jsem tady zatim neslysel, zato
nevyhod je cela rada (vcetne prokazatelnych problemu s pameti pri
rozpakovani za behu). Beru ted ciste komprimaci za ucelem zmenseni
velikosti (UPX), ne ochrany proti crackovani (i kdyz i ty povazuju za
zbytecnost :))

Jak uz tu zaznelo, deployment neni absolutne zadny duvod pro pouziti
EXE packeru, na to existuje cela rada jinych nedestruktivnich reseni,
ktera navic resi problem lepe (v kolika pripade je v deployment
balicku jen EXE?).

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

komprimovani velkych exe souboru

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.3.2006 00:12:58

Ahoj,

> [...]
> ne vzdycky (administratory, kteri zakazuji dorucovani EXE ci pachaji
> jine podobne cunarny, bych s chuti nakopal do zadku zepredu).

az budes administrovat sit s 50 idioty, kteri pres N vystrah, vyhruzek a
upozorneni na ten exac v priloze mailu stejne poklepou, tak to zakazes taky
(pokud nekoho z nich pri jedne ceste taky nenakopes do zadku zepredu). Je
dobrym zvykem zakazat i ZIP, protoze pokud ma user nainstalovany WinZip a
asociovanou priponu, tak je pri poklepani na pruser zadelano.

Neni prece problem posilat soubor s priponou .EX_, nebo .ZI_, ne ?

komprimovani velkych exe souboru

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2006 00:30:59

Ahoj,

Jiri Foldyna napsal(a):
> az budes administrovat sit s 50 idioty, kteri pres N vystrah, vyhruzek a
> upozorneni na ten exac v priloze mailu stejne poklepou, tak to zakazes taky

tihle lide maji mit antivirak, ktery jim spustit zavirovanou prilohu
poste nedovoli.

> Neni prece problem posilat soubor s priponou .EX_, nebo .ZI_, ne ?

To ne, ale zase je problem, ze si to adresat neumi prejmenovat. S
lidma, kterym muzu poslat "setup.exe" nemam problem. A bohuzel ti, kteri
jakz takz zvladnou praci se soubory (ulozit, rozbalit, prejmenovat,
nakopirovat,...), jsou jako naschval ti, kterym muzu poslat i exe.

> Jiri Foldyna

Peca aka Petr Palicka

komprimovani velkych exe souboru

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.3.2006 00:51:01

> [...]
> jakz takz zvladnou praci se soubory (ulozit, rozbalit, prejmenovat,
> nakopirovat,...), jsou jako naschval ti, kterym muzu poslat i exe.

No vzdyt to pisu - lidem, kterym muzes ZIP nebo EXE poslat, nedela problem
prilohu ulozit a prejmenovat. A ti, co nemaji EXE (nebo ZIPy, nebo cokoli)
dostavat, je proste nedostanou, protoze je postovni server ufikne a ulozi u
admina. Takto to aspon mame u nas a nikomu to v praci neprekazi.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.3.2006 01:01:02

From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>
> To ne, ale zase je problem, ze si to adresat neumi prejmenovat. S
> lidma, kterym muzu poslat "setup.exe" nemam problem. A bohuzel ti, kteri

Instalace by mela byt jako MSI package a ne .exe

> jakz takz zvladnou praci se soubory (ulozit, rozbalit, prejmenovat,
> nakopirovat,...), jsou jako naschval ti, kterym muzu poslat i exe.

Pokud jde o aktualizaci aplikace tak to by snad mela delat ta aplikace primo
(pomoci nejake "Get Update" funkce) napriklad jiz zminenou webovou sluzbou a
ne ze bude uzivatel spoustet kdovi co z nejake prilohy v mailu.

Petr Vones

komprimovani velkych exe souboru

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2006 01:19:04

Ahoj,

Petr Vones napsal(a):
> Instalace by mela byt jako MSI package a ne .exe

nevim, jestli InnoSetup umi MSI balicky (mrknu se na to), ale copak
MSI balicke nemuze obsahovat virus? To je potom jedno, jestli je to MSI
nebo EXE.

> Pokud jde o aktualizaci aplikace tak to by snad mela delat ta aplikace primo
> (pomoci nejake "Get Update" funkce) napriklad jiz zminenou webovou sluzbou a
> ne ze bude uzivatel spoustet kdovi co z nejake prilohy v mailu.

Coz je bezesporu pravda. Na druhou stranu ne vzdycky se jedna exe
urcene pro upgrade aplikace. Vyjimecne trva zakaznik na zaslani nove
instalace, demoverze nebo je potreba poslat nejaky pomocny programek.

OT: posilani exe v prilohach mejlu - WAS: komprimo

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2006 01:13:03

Ahoj,

Jiri Foldyna napsal(a):
> [...]
> dostavat, je proste nedostanou, protoze je postovni server ufikne a ulozi u
> admina. Takto to aspon mame u nas a nikomu to v praci neprekazi.

jinak.

Poslu lidem setup.exe. Nekteri (treba tiscali(tec)cz) blokuji dorucovani
exe priloh a me se takovy email vrati jako nedorucitelny (a ze jsem byl
na tiscali kvuli tomu uz docela sprostej, ted zakaznikum rikam, at jsou
jinam), vcetne prilohy. Nebohy klient cekajici na email s novou verzi se
nedocka.
Ano, mohu dat novou verzi na web (taky to tak v nouzi delam). Jenze
ti lide jsou kolikrat na tom tak bidne, ze si umi osubor z webu stezi
stahnout, ulozit a potom spustit. Zatimco "poklepat" na prilohu v mejlu
by jeste zvladli. Podle me ma dojit k blokovani az teprve v pripade,
kdyz poklepou na prilohu, ktera skutecne obsahuje virus, eventuelne je
spravne, kdyz se takovato _opravdu zavadna_ priloha nedoruci.
Pokud nekdo nekomu zamerne odmitne dorucit email s prilohou exe nebo
zip, protoze je to _potencionalne_ nebezpecne, tak jak to delaji cunata
u tiscal(tec)cz, pak svym klientum neposkytuje plnohodnotnou sluzbu.

> Jiri Foldyna

Peca

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2006 01:35:05

Puvodni zprava ze dne 27.3.2006:

> Instalace by mela byt jako MSI package a ne .exe

To lze pouze v pripade, ze na pocitaci je jiz k dispozici sluzba
installer v dane verzi. Coz muze byt znacny problem.

posilani exe v prilohach mejlu - WAS: komprimovani

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.3.2006 01:47:06

> [...]
> delaji cunata
> u tiscal(tec)cz, pak svym klientum neposkytuje plnohodnotnou sluzbu.

Ano, s tvym nazorem se da souhlasit v pripade verejnych postovnich sluzeb.
U firemniho postovniho serveru je veci firemni bezpecnostni politiky, jake
e-maily akceptuje.

posilani exe v prilohach mejlu - WAS: komprimovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2006 01:41:06

> [...]

> zip, protoze je to _potencionalne_ nebezpecne, tak jak to delaji
> cunata u tiscal(tec)cz, pak svym klientum neposkytuje plnohodnotnou

Ano, s tim souhlasim. Je to cunarna. Holt se to pak musi resit jinak.

posilani exe v prilohach mejlu - WAS: komprimovani

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2006 01:55:07

Ahoj,

Jiri Foldyna napsal(a):
> Ano, s tvym nazorem se da souhlasit v pripade verejnych postovnich sluzeb.
> U firemniho postovniho serveru je veci firemni bezpecnostni politiky, jake
> e-maily akceptuje.

no, jenze to je zase jiny kafe, protoze s takovym clovekem se muzu
dohodnout rovnou a on to uz si nejak poradi. Respektive, ve firmach, kde
maji nejakeho admina, tak byva v takovychto pripadech "k ruce". To potom
ma pomerne rychly happyend.

> Jiri Foldyna

Peca

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 27.3.2006 07:55:31

Dobry den,
muzete mi nekdo doporucit free msi instaler s obdobnymi vlastnostmi jako ma
Inno Setup. Ten z Visual Studia mi pripada dost nedokonaly.
Uz nejaky cas se snazim prepsat sve Inno Setup (.exe) instalacni programy
do msi formatu, ale stale se mi nedari vytvorit msi instalacni program se
stejnou funkcnosti jako mel instalacni program (.exe) vytvoreny v Inno
Setupu.

Petr Kejval

> [...]
> (pomoci nejake "Get Update" funkce) napriklad jiz zminenou webovou sluzbou
> ne ze bude uzivatel spoustet kdovi co z nejake prilohy v mailu.

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2006 07:15:29

Petr Vones napsal(a):
> From: "petr palicka" <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz>

> Instalace by mela byt jako MSI package a ne .exe

No zrovna u tohoto se urcite neshodneme - myslim, ze vyber instalatoru
je vcelku jen na volbe dodavatele SW a je to pro uzivatele vicemene
nepodstatny detail (naopak - drtiva vetsina BFU je zvykla na setup.exe).
Takovouhle poznamku bych od Tebe Petre necekal...

komprimovani velkych exe souboru

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2006 07:07:28

Ahoj,

nevim nevim, ale pokud zakompiluji DLL pro nase projekty s kompletnim
frameworkem, maji tyto knihovny kolem 6MB. Ani v tomto pripade si
nemyslim, ze je pakovani nutne. :)
Nechapu, proc nekdo (treba muj dodavatel ucetniho SW - Stereo) pouziva
UPX. Vzdy po instalaci aktualni verze to musim rucne rozbalovat sam a
pritom jde o usporu pouhych 10MB na disku, coz je v dnesni dobe naprosto
smesne... Nehlede na to, ze doba spusteni rozbaleneho a zabaleneho
souboru je jiz celkem znatelne rozdilna...

Milan Kajnar napsal(a):
> [...]
> tomu
> 32 bitove ikony s alpha kanaly). Pro kazdy dialog jine...

StringGrid - barva mrizky

Nevite nekdo jakou barvou se default vykresluje mrizka (oddelovaci linky) ve StringGrid a jestli lze tuto barvu nejak z programu zmenit?

Z.Kalhous

LBSTRING.PAS problem

[*] stan <standus(zv)post(tec)cz> - 27.3.2006 08:11:33

Taky mi to pak doslo.
Diky
St.

Delphi, clipboard a Excel

Jeste jsem chtel dodat:

kdyz delam export do Excelu pres Excell.Application, tak je vsechno OK.
_____________________

Pokousim se dostat data z DBGridu do Excelu pres Clipboard.

Pohoda: zjistil jsem, ze staci oddelit polozky tabulatorem a OK.

Ale do Excelu (Notepadu, ...) se dostane pomrsena cestina.
Kdyz udelam Paste do TMemo, je to OK.

Kde delam chybu?
Co jsem kde spatne nastavil nebo nenastavil?

Honza

komprimovani velkych exe souboru

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 27.3.2006 08:51:38

Ahoj. Je nejaka velikost exe ci dll povazovana za hranicni? Mam-li dll velkou 1,5 MB a chci ji distribuovat v jedinem souboru 250 kB bez externich dat, tak snad
nepacham takovou skodu? Neco jineho je asi exe velke 30 MB...
Png se jevi pouzitelnejsi, zvazim to. Potrebuji alfakanaly. Ale i diky nim jsou male ikonky velke 24 kB. To je jako z blata do louze.

Delphi, clipboard a Excel

[...]

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 27.3.2006 09:13:40

Zdar,
experimentalne jsem vysledoval, ze pokud kopiruju do schranky z aplikace,
kde mam aktualne zapnutou EN klavesnici, pak pri pastu napr. do Excelu se
cestina zmrsi (bez ohledu jaka je nastavena klavesnice v Excelu). Pokud je
ve zdrojove aplikaci nastavena CZ klavesnice, tak je to v pohode. Nechapu
proc, ale je to tak :)
Stalo se mi to u moji aplikace (take kopiruju z DBgridu), ale i u jine,
napr. MySQL Front 2.x, D6pro, WXP.

Jirka Matejka

> [...]
> Kdyz udelam Paste do TMemo, je to OK.
>
> Kde delam chybu?
> Co jsem kde spatne nastavil nebo nenastavil?

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.3.2006 09:11:40

Pokud se jedna napriklad o obrazky, pouzivej jpeg, ten je komprimovany uz
sam o sobe. Nebo si muzes napsat tridu, ktera bude do resourcu ukladat
komprimovana data, a obracenym smerem je dekomprimuje.

Delphi, clipboard a Excel

> Pokud je
> ve zdrojove aplikaci nastavena CZ klavesnice, tak je to v pohode. Nechapu
> proc, ale je to tak :)

No jo, mas pravdu...
Pekna cunarna...
Nastesti uzivatel (na rozdil ode mne) pouziva ceskou, takze to bude v pohode.
Nejde to nejak ovlivnit lepe?

Threadu

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2006 09:55:44

Ahoj,

potrebuji akutne vyresit nasledujici problem:

Mam thread starajici se o zalohu databaze a tridu, ktere zabaluje jeho
funkcnost. Tento thread posila jednotlive radky s informacemi o prubehu
zalohy. Trida, ktera zabaluje jeho funkcnost by mela delat to, ze thread
spusti a pocka na jeho dokonceni a postara se o vyvolavani udalosti.
Pokud nepouziju Synchronize, tak se aplikace zakousne. Pokud Synchronize
pouziju, tak se pri pouziti WaitForSingleObject aplikace taky zakousne
(pri volani Synchronize). Nezakousne se jedine pri pouziti Synchronize a
TThread.WaitFor. Rad bych, aby aplikace prubezne zobrazovala prubeh
zalohy, jenze pokud pouziji WaitForSingleObject (popr. TThread.WaitFor),
tak stejne nemam vyhrano a dane memo se prekresli az pri ukonceni...

Muzete mi nekdo poradit, jakym zpusobem tedy synchronizovat podruzne
vlakno s hlavnim tak, aby se vse zobrazovalo dle mych pozadavku ???

Jeste kousek kodu toho threadu:

procedure TDBBackupThread.Execute;
IBOService.Attach;
IBOService.ServiceStart;
while IBOService.IsServiceRunning do
begin
FVerboseLine := IBOService.GetNextLine;
if Assigned(FVerboseCallback) and (FVerboseLine <> '') then
Synchronize(DoVerbose);
on E: EIBOClientError do
raise EG3CoreError.Create(E.Message);
on E: EIBOInterBaseError do
raise EG3IBError.Create(E.Message, E.ERRCODE, E.SQLCODE,
E.ErrorMessage.Text);
on E: EIBOInterBaseRoleError do
raise EG3IBError.Create(E.Message, E.ERRCODE, E.SQLCODE,
E.ErrorMessage.Text);

procedure TDBBackupThread.DoVerbose;
begin
FVerboseCallback(FVerboseLine, FCallbackUserData);
end;

A volan je takto:

procedure TDBBackup.Execute;
var
begin
Thread := TDBBackupThread.Create(Server, Port, Protocol, UserName,
Password, Database, Options, OutputFiles, Verbose, VerboseCallback, 0);
try
// Thread.WaitFor;
WaitForSingleObject(Thread.Handle, INFINITE);
finally
freeAndNil(Thread);

Delphi, clipboard a Excel

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 27.3.2006 09:49:43

Zkousel sem ruzne experimentovat s nastavenim windows, ale nic to
neprineslo. Vzhledem k tomu, ze to pro me nebyl (neni) v dane aplikaci tak
zavazny problem, tak sem se tomu hledani moc dlouho nevenoval, takze je
mozny ze nejake reseni existuje... Jinak mi to takhle zlobilo i na W2000.

Jirka

> No jo, mas pravdu...
> Pekna cunarna...
> Nastesti uzivatel (na rozdil ode mne) pouziva ceskou, takze to bude v
> [...]

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2006 09:59:44

No, popravde nevim jestli z vas nekdo slysel o WinSCP (obecne o SCP),
ktere ma v sobe v prenosvem protokolu ZIP kompresi. Takze nahravany
soubor je na me strane zipovan, prenasen a na serveru rozipovan. A pri
stahovani z webu me uz velikost netrapi. Nejpomalejsi je upload a to je
diky ZIP kompresi dooost rychlej.

Tomas Rosa
http://www.hotel-keeper.com

Delphi, clipboard a Excel

> Vzhledem k tomu, ze to pro me nebyl (neni) v dane
> aplikaci tak
> zavazny problem, tak sem se tomu hledani moc dlouho nevenoval,

Tak to jsme na tom stejne...
:-)

> Jinak mi to takhle zlobilo i na W2000.

To jsem zapoimnel napsat a ani jsem si to neuvedomil.
Ja mam Win2000, uzivatel ma WinXP.
Z toho co rikas ale vyplyva, ze to bude stejne, tedy s ceskou klavesnici v poradku.

Delphi, clipboard a Excel

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.3.2006 10:53:48

ja mam udelanou funkci (kdysi se to tady diskutovalo a podle toho sem si ji
udelal) a ta mi funguje

procedure Clipboard_Text (const txt : string);
var locale : string; lc : cardinal;
procedure SetText (format : word; text : string);
var data : tHandle; dataptr : pointer; size : longint;
begin
text:=text+#0;
size:=length(text);
data:=GlobalAlloc (GMEM_MOVEABLE+GMEM_DDESHARE,size);
try
dataptr:=GlobalLock(data);
try
Move (text[1],dataptr^,Size);
SetClipboardData (format,data);
finally
GlobalUnlock (data);
GlobalFree (data);
lc:=GetUserDefaultLCID;
locale:=IntToStr (lc);
Clipboard.Open;
try
EmptyClipboard;
SetText (CF_TEXT,txt);
SetText (CF_LOCALE,locale);
finally
Clipboard.Close;

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 27.3.2006 12:15:54

From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> nepodstatny detail (naopak - drtiva vetsina BFU je zvykla na setup.exe).
> Takovouhle poznamku bych od Tebe Petre necekal...

Ne tak docela. Instalator ve forme .exe je proprietalni software ktery je
timto pomerne "neduveryhodny" (predevsim pak korektni odinstalace) zatimco
MSI je sluzba operacniho systemu k tomu ucelu zhotovena.

Stejne tak je jakykoli EXE soubor podstatne snadneji napadnutelny virem, coz
lze resit snad jen digitalnim podpisem.

Petr Vones

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2006 13:38:00

> [...]

> ktery je timto pomerne "neduveryhodny" (predevsim pak korektni
> odinstalace) zatimco MSI je sluzba operacniho systemu k tomu ucelu

To je take jen castecna pravda. Ze je installer service implementovana
jakoby do operacniho systemu, to je fakt, ale v praxi je to opet zase
jen dalsi EXE. Spousta ruznych verzi, dotahovani installeru z
internetu nebo primo na CD. Stejne kazdy, kdo dela instalace, tak
dodava soucasne ten vlastni EXE installeru, protoze je mu jasne, ze by
to normalne obtizne instaloval, kdyz kazdy nema tu jeho verzi. Kdyz se
poohlednes vsude mozne, tak zjistis, ze jen male procento instalaci je
distribuovano jako soubor MSI, vetsina jako EXE obsahujici MSI. A ty
pouhe MSI jsou zase vetsinou jen pro specificke aplikace, kde se
ocekava lepsi programatorska povedomost. Pro BFU to je uplne vzdy EXE
soubor, pripadne rovnou "one click" instalace, aby to BFU vubec
dokazal.

Co se tyka poznamce o korektni odinstalaci, tak to jsem tak nejak
nepochopil. Podle meho nazoru i mych vlastnich zkusenosti z mych
pocitacu a pocitacu mych zakazniku, tak korektni odinstalace je zcela
nezavisla na tom, zda je pouzit windows installer nebo jiny installer.
Kdyz se to udela spatne, tak to pak dopadne spatne v obou pripadech,
kdyz se to udela dobre, tak neni co resit. Mohl bych ti podrobne
povypravet o odinstalaci treba jednoho velmi znameho balicku software
s windows installerem, ktery mi pri odinstalaci vzal s sebou podporu
COM+, nacez prestala chodit polovina operacniho systemu, a musel jsem
to obnovit ze zalohy.

> Stejne tak je jakykoli EXE soubor podstatne snadneji napadnutelny
> virem, coz lze resit snad jen digitalnim podpisem.

Ty EXE soubory dodane spolu s MSI nebo uvnitr MSI jsou take
napadnutelne bez nejmensich problemu. Nevidim zadne rozdily.

PS: Nechapu, proc resime zrovna viry. Ty tu byly a jsou od dob
MS-DOSu, jsou s nami treba 15 let a vzdycky z vyvojoveho nastroje
lezly EXE soubory a nikdy to nikomu nevadilo a najednou budeme delat
poplach, ze mame EXE? Smarja, lidi, neblbnete...

komprimovani velkych exe souboru

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 27.3.2006 15:02:06

> [...]
> ocekava lepsi programatorska povedomost. Pro BFU to je uplne vzdy EXE
> soubor, pripadne rovnou "one click" instalace, aby to BFU vubec

Pokud se nepletu tak MSI je asociovany v systemu tak ze staci one click
taky.

Takze je to jen otazka casu nez to nekomu kdo dela mail viry dojde a rozesle
se formou MSI nacez vsichni admini zakazou dorucovani MSI a nasledne MS
prida do Outlooku filtr na MSI stejne jako je tam ted filtr na exe a zip

aplikace kterou nepouziva BFU by podle me melo pouzivat zipy, aplikace pro
BFU by mela pouzivat automaticky update bud pravidelnou kontrolou nebo dle
manualniho spusteni. Lze implementovat jednak rozumne diferencialni patche
a jednak kontrolu proti zneuziti (blby upraveny vypocet MD5 tak aby bez
reverzniho rozebrani kodu nebylo jasne co je tam pridane je pro 99% aplikaci
dostatecny).

Nechapu proc napr. Pohoda pouziva obskurni systemy updatu ktere si user musi

stahnout, umistit do adresare a pak si ho teprve exe veme. Mozna domluva s
firmama ktere ji prodavaji aby mely co delat, updatu podobneho razu je do
roka
nekolik (vetsinou kdyz ucetne hori termin) a vetsina ucetnich to nezvladne
sama
ani nahodou

Cus
Radek

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2006 15:12:07

Puvodni zprava ze dne 27.3.2006:

> Pokud se nepletu tak MSI je asociovany v systemu tak ze staci one
> click taky.

One click je ale neco jineho. One click install je to, ze primo na
webu kliknes a spusti se ActiveX, ktery primo provede instalaci z
webu. Neni treba instalacni program stahovat a spoustet, proste jede
to na jedno kliknuti primo z webu.

Jinak co se tyka asociace ve Windows, to je samozrejme pravda, ale jak
jsem uvedl, jsou ruzne verze. Kdyz nekdo dostane CD a na nem ma MSI,
nebo kdyz stahne MSI z webu, odpoji se od internetu a spusti MSI, tak
se mu to proste nemusi nainstalovat. Jednoduse proto, ze muze mit
starsi verzi windows installer service.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 27.3.2006 15:32:08

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 27.3.2006:

MSI JE proprietarni software a z meho hlediska potencionalni
bezpecnostni problem a myslim ze se v budoucnosti jeste pobavime na
ucet uzivatelu outlooku a IE

> [...]
> webu kliknes a spusti se ActiveX, ktery primo provede instalaci z
> webu. Neni treba instalacni program stahovat a spoustet, proste jede

az doted jsem s tebou souhlasil (ohledne MSI), ale to co tady naznacujes
je sebevrazda. Mit povolene ActiveX (ma to jeste nekdo vubec?) a jeste
pro takovou vec je proste riziko a zadelavka na prusvih prvni kategorie.
Jeste mozna bych to povolil v ramci lokalni site.

Ano jsem paranoidni, ale to neznamena ze po mne nejdou :)

> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Radek Cervinka

komprimovani velkych exe souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2006 15:42:09

Puvodni zprava ze dne 27.3.2006:

> MSI JE proprietarni software a z meho hlediska potencionalni
> bezpecnostni problem a myslim ze se v budoucnosti jeste pobavime na
> ucet uzivatelu outlooku a IE

Co ma Outlook a Internet Explorer spolecneho s Installer Service ci
MSI? Zase bych nerad, aby tu byla nejaka flame...

> az doted jsem s tebou souhlasil (ohledne MSI), ale to co tady
> naznacujes je sebevrazda. Mit povolene ActiveX (ma to jeste nekdo
> vubec?)

Jezisku na krizku... Prejit pres ulici po prechodu je taky sebevrazda.
Ja mam s klidnym svedomim povolene ActiveX. A nebojim se.

> a jeste pro takovou vec je proste riziko a zadelavka na prusvih
> prvni kategorie. Jeste mozna bych to povolil v ramci lokalni site.

Zadelavky na prusvih prvni kategorie jsou uplne jine veci a ne
povolene ActiveX s potvrzenim, kdyz vis, co delas. A nejhorsi smrt je
z ustraseni.

> Ano jsem paranoidni, ale to neznamena ze po mne nejdou :)

Generovani PDF

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)gmail(tec)com> - 28.3.2006 12:03:57

Taky jsem zkousel (i administratora). Zadne zmeny.

Jiri

#13'SQL: '#13 +- E.SQL.Text;
Synchronize(DoError);
> [...]

> pouzivajici Synchronize pomoci WaitForSingleObject, protoze pak se to

Threadu

> [...]

pouzivajici Synchronize pomoci WaitForSingleObject, protoze pak se to

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 27.3.2006 16:52:14

Kazdy, kdo chce komunikovat s formulari statni spravy a nekterymi bankami
pres internet s vyuzitim elektronickeho podpisu.
:-(

Ani si nechtej vyslechout ta slova, ktera jsem pronasel pri povolovani veci,
ktere jsem povolit ani moc nechtel.

komprimovani velkych exe souboru

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)technodat(tec)cz> - 27.3.2006 16:00:10

Petr Zahradnik napsal(a):
> Puvodni zprava ze dne 27.3.2006:

> Co ma Outlook a Internet Explorer spolecneho s Installer Service ci
> MSI? Zase bych nerad, aby tu byla nejaka flame...

Reagoval jsem jen na to ze se da instalace msi spustit primo na priponu
v outlooku (nevim - nepouzivam - nechci flame).
> [...]

> z ustraseni.

Bavime se porad o BFU instalaci? Ja verim ze ty mas na to znalosti a

Fakt nechci flame.
> [...]
jineho.

Za trest (za moznou flame) odpovim nejmene na dva zacatecnicke dotazy :)

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.3.2006 15:58:10

From: "Petr Malasek" <malasek(zv)carsoft(tec)cz>
> Hvezdicka znamena ukazatel (pointer) a znamena ze se jedna o navratovy
> parametr, prepis ji takto:
> NejakaProcedura( VAR promenna : integer);
> Nebo
> NejakaProcedura(promena : PInteger);

Na tohle je pomerne jednoduche pravidlo. Pokud puvodni C funkce umoznuje
predat krome platneho ukazatele i NULL (nutno vycist z dokumentace) pak je
spravny ten druhy zapis. Pokud neumoznuje pak ten prvni. Toho je prave
jeden z duvodu proc nelze konverzi provadet strojove, je treba tyto pripady
rozlisit.

Petr Vones

Prevod hlavicky z C++ do Deplhi

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 28.3.2006 15:56:15

PeM