Prevod hlavicky z C++ do Deplhi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 28.3.2006 15:36:13

From: "Marek Dostal" <konf(zv)agnis(tec)cz>
> Mam hlavicku v C k jedne dll, prepsal jsem ji do Delphi, ale nektere
> funkce nefunguji jak maji, zrejme se nepredavaji spravne parametry typu
> int. V te souvislosti jsem se chtel zeptat, co znamena hvezdicka pred
> nazvem parametru. U nekterych parametru je a u nekterych ne, v C jsme
> nikdy nedelal, tak nevim:

Prelozis to jako:

> NejakaProcedura( int *promenna)

NejakaProcedura(var Parametr: Integer);

> JinaProcedura( int promenna)

NejakaProcedura(Parametr: Integer);

Mozna pomuze tohle: http://delphi-jedi.org/APICONVTEAMS

Petr Vones

Prevod hlavicky z C++ do Deplhi

[*] Martin Pisarik <martin.pisarik(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2006 15:28:13

int * je ukazatel na promennou typu int. - ma velikost 4B jako kazdy
ukazatel, aspon myslim

> [...]
> znamena hvezdicka pred nazvem parametru. U nekterych parametru je
> a u nekterych ne, v C jsme nikdy nedelal, tak nevim:

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 28.3.2006 15:20:12

[...]

JinaProcedura( int promenna) Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Generovani PDF

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2006 14:38:09

http://www.slunecnice(tec)cz/product/Free-PDF/

SIce trosku slozitejsi instalace, ale funguje to. Ja osobne pouzivam
ghostscript a redmon + moji aplikaci na urceni jmena souboru na disku a
nasledne otevreni acrobata.

Pripadne google tvrdi hned jako prvni odkaz http://www.primopdf.com/

Pripadne tento navod je velmi nazorny a prehledny. Navic je to opet
postavene nad free nastroji

http://www.stat.tamu.edu/~henrik/GSWriter/GSWriter.html

TR

Generovani PDF

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 29.3.2006 10:55:34

On Tue, Mar 28, 2006 at 02:38:09PM +0200, Tomas Rosa wrote:
> [...]
>
> Pripadne google tvrdi hned jako prvni odkaz http://www.primopdf.com/
>
> Pripadne tento navod je velmi nazorny a prehledny. Navic je to opet

Presne tohle jsem udelal, ale mam dva problemy (a podobne na tom jsou i
dalsi reseni zalozena na gs, tedy CutePDF a PDFCreator).

Co mne vadi nejvic, je nemoznost neinteraktivniho zadani jmena vystupniho
programu. Mate prosim tohle nekdo nejak vyresene? Podarilo se mi tam to
jmeno jedine flaknout natvrdo, ale to je ohromna security hole, protoze
pokud budu prevadet nekolik po sobe a selze mi mazani i tvorba dalsiho,
vratim jiny dokument, coz je pro me nepripustne. Muzu to jeste nejak
komplikovat, aby se pravdepodobnost co nejvic snizila, ale rikam si, ze snad
nejsem prvni, kdo chce proste generovat PDFka, aniz by uzivatel nekde
vyplnoval nazvy vystupnich souboru. Jsem slepy? Jak to delate?

Navic je to podivne pomale. Pokud ze 150 strakoveho souboru vygeneruju
postscript skrze (taky virtualni) tiskarnu Adobe Generic PS Driver, trva to
pul minuty, na unixu pak ps2pdf (cili volani toho ghostscriptu v podstate
stejne, jako to dela redmon) dve vteriny. Tisk pres PDF tiskarnu trva minutu
a pul, cili minuta se nekde ztraci. Nemate nekdo tuseni? Procesor pritom nic
nezatezuje (respektive misty trochu gswin32c, ale tak zase je logicke, ze
nejak se to vygenerovat musi).
Diky moc, P.

ComboBox undo

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 29.3.2006 11:55:39

Pomoci:
if SendMessage(((Sender as TPopupMenu).PopupComponent as TWinControl).handle,EM_GETMODIFY,0,0) <> 0 then .....
zjistuji zda doslo ke zmene komponenty. To funguje pro vsechny TEdit a z ni odvozene, ale pto TComboBox to nejde,
jak na to?
Samotna Windows to dokazi zjistit, viz lokalni menu, ktere se snazim vlastnim nahradit a na zjisteni zmeny textu jsem se zastavil.
Vite jak zjistit, zda doslo ke zmene v ComboBox.Text obecne?

Nebo existuje nejake popup menu, ktere by obsahovalo polozky Windows (systemoveho) popup menu (lokalniho menu)?
Dekuji
Pavel Spisar

ComboBox undo

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 29.3.2006 12:13:40

> [...]
> snazim vlastnim nahradit a na zjisteni zmeny textu jsem se zastavil.
> Vite jak zjistit, zda doslo ke zmene v ComboBox.Text obecne?

Predpokladam, ze PopupComponent je v tomto pripade TComboBox. Problem je
pravdepodobne v tom, ze combobox na spravu EM_GETMODIFY nereaguje. Skus ju
poslat priamo na jeho edit control. Jeho handle zistis poslanim spravy
CB_GETCOMBOBOXINFO na ten combobox. Neskusal som to.

Generovani PDF

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2006 13:05:44

Proc to neudelate v RaveReportu ?

Radek

Generovani PDF

> [...]
>
> Co mne vadi nejvic, je nemoznost neinteraktivniho zadani jmena vystupniho
> programu. Mate prosim tohle nekdo nejak vyresene? Podarilo se mi tam to

Nevim, jak CutePDF, ale PDFCreator ma
Options / AutoSave / FileName

Pokud do FileName dame napr. <title>, pak staci programove nastavit "title" sestavy na pozadovane jmeno souboru a vsechno funguje v pohode. V Sinea to rozhodne lze.

Generovani PDF

> Proc to neudelate v RaveReportu ?
> Radek

To je samozrejme taky reseni, ale

a)
RaveReport nepouzivam, pouzivam Sinea

b)
Jak jsem zaslechl v konferenci, RaveReport umoznuje design sestavy specificky pro PDF.
(kdyz ho nepoutivam, mohu se mylit)
Namisto toho ja mam jednu sestavu, kterou mohu tisknout na tiskarnu, do PDF, do Faxu, ...

c)
PDFCreator vyuziji nejen na svoje Delphi sestavy, ale na tisk cehokoli.

Generovani PDF

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 29.3.2006 13:49:47

On Wed, Mar 29, 2006 at 01:03:43PM +0200, Jan Sebelik wrote:

> Nevim, jak CutePDF, ale PDFCreator ma
> Options / AutoSave / FileName
>
> Pokud do FileName dame napr. <title>, pak staci programove nastavit
> "title" sestavy na pozadovane jmeno souboru a vsechno funguje v pohode. V

I cesta lze takto nastavit? V kazdem pripade, aktualni verze PDFCreatoru mi
spadla pri jakemkoli pokusu o pristupu k Options. Ke starsi verzi tam zase
byl jakysi patch, tak to uz mi prislo ne uplne duveryhodne. :) Ozelel jsem
tedy trochu cistoty, tisknu do PS a pak prevadim volanim ghostscriptu.

Diky, P.

Generovani PDF

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2006 14:51:51

Sineu jsem taky pouzival - pak jsem presel na RAVE a uz bych nemenil. Podle me je nejvetsim problemem RAVE reportu lenost programatoru si o tom neco precist.

Radek

Generovani PDF

> Podle me je nejvetsim problemem RAVE reportu lenost
> programatoru si o tom neco precist.
> Radek

Myslim, ze lenost programatoru neni jenom problemem RaveReportu, ale problemem obecne.
Mne nevyjimaje...
:-)

Kdyz neco funguje, tak v tom nestouram a snazim se programovat, tedy byt produktivni.

Kdyz je potreba ucinit nejaky zasadni krok (treba .NET), ktery moji produktivitu radove zvysi, tak se holt neda nic delat a musime se do toho pustit.

Generovani PDF

> I cesta lze takto nastavit?

Cesta, zda se, ne.
Ale to mi v kontextu jedne tiskove davky celkem nevadi.

> V kazdem pripade, aktualni verze
> PDFCreatoru mi spadla pri jakemkoli pokusu o pristupu k Options.

verze 0.8.0 (2)

Bayesian filter

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 29.3.2006 22:58:25

Zdravim,

nevite nekdo o free bayesian filtr algoritmus implementaci do Delphi ?

Letny cas - datum suboru

> datumy bez ohladu na casovu zonu. Vsetko fungovalo v pohode, az kym sa
> nezmenil zimny cas na letny. To sa nejako inac sprava > ako casove zony
> GMT? Kde som mohol urobit chybu, ze to teraz nefunguje?

Zrejme pracujete s FAT.
Na NTFS se cas uklada jako UTC, tedy pri cteni vzdy dostanu stejnou hodnotu,
kterou si pak prepocitam na aktualni lokalni cas.
Na FAT se uklada cas jako aktualni lokalni cas pri zapisu a pri cteni se to
prepocitava do aktualniho casu. Moje domenka je, ze kdyz zapisu soubor na
FAT v zimnim case, tak v letnim case dostanu o hodinu min.

Tisk v QuickReportu

[*] Petr Podany <podany(zv)students.zcu(tec)cz> - 29.3.2006 18:42:08

Tisknu v QuickReportu vysledek dotazu, ale tiskne se mi pouze posledni
polozka z vysledku dotazu. V DBGridu vidim vsechny data.

Netusite?

OT: Prezentace Belohrad 2006

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 29.3.2006 18:00:05

Ahoj,

na web jsem soupnul svou prezentaci z Belohradu 2006 v PowerPointu,
pokud si nekdo chce prohlednout slajdy a pripomenout prednasku o
marketingu:

http://www.clexpert(tec)cz/zahradnik_belohrad_2006.zip

Bude to tam do te doby, nez to Honza nacucne k sobe na web k seminari.
Timto Te tedy Honzo prosim, abys to pridal k ostatnim. Diky.

OT: programek pro DDM

[*] Jaroslav Bucek <jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2006 15:51:56

Zdravim vas,

chci se zeptat, jestli nekdo z vas nekdy nedelal aplikaci, ktera by
evidovala nejake krouzky pro dum deti a mladeze, nebo neco (hodne)
podobneho. A taky, kolik by za takovou, jiz vytvorenou aplikaci ocekaval.

Konkretneji:
Jedna se o evidenci ruznych krouzku v mistnostech nejake budovy. Aplikace by
take obsahovala rozvrh hodin, seznam deti, moznost pronajmu mistnosti pro
skupiny, atd.

Delal jste nekdo nekdy hodne podobny SW?

Prosim info na soukr.mail jaroslav.bucek-kd(zv)seznam(tec)cz

Diky predem
Jarda

Generovani PDF

[*] marek <marek.rakowski(zv)trz(tec)cz> - 30.3.2006 06:08:55

http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php

muzes zavolat AfterPrintProgram, kde dalsi tisk ceka na ukonceni toho
programu
nastavit cestu kde se uklada dokument a ten treba prejmenovat podle nazvu
souboru ze spoolu

EnumJobs(hPrinter, 0, 1000, 1, nil, 0, bytesNeeded, numJobs);
(Format('%s', [SavePChar(pJ^[Pred(numJobs)].pDocument)]));

Marek

Subject: Generovani PDF

Potrebuju v aplikaci generovat PDF. Diky za rady.

PostgreSql a zaloha

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 30.3.2006 01:00:34

Ako mozem urobit zalohu v PostgreSql. Existuju na to nejake sql prikazy
alebo musim pouzit externy program? Ak externy ako sa pouziva pg_dump.
Na Windows som si dal vypisat jeho help a podla neho som zostavil takyto
prikaz:
pg_dump -Umeno_vlastnika -Wheslo_vlastnika NAZOV_DB >
g:\!prac\zaloha.zdb

kde meno_vlastnika=meno uzivatela, ktory je owner, heslo_vlastnika je
jeho heslo a NAZOV_DB je nazov databazy. Tento prikaz mi vsak nefunguje,
namiesto zalohy vypise "pg_dump: unknown option --e" aj ked mu nikde
parameter "e" neposielam!

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Vykreslovani TLabel

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 30.3.2006 07:55:02

Zdravim vsechny,

jiz delsi dobu pozoruji problemy pri vykreslovani TLabel ve specifickych
situacich:
- Pokud na PageControl (v mem pripade TdxPageControl) umistim TGroupBox,
tak se mi vsechny komponenty TLabel, ktere jsou umisteny mimo tento
groupbox prestanou vykreslovat a to i v designu (pokud je vyberu, tak se
vykresli)
- Na hlavni TFrame mam umisteny jiny TFrame a krom toho nekolik TLabel.
Opet dochazi ke spatnemu vykreslovani TLabel, ktere jsou umisteny primo
na hlavnim framu (labely na vnorenem framu se vykresluji spravne).

Neresil jste nekdo tento problem ???

WinXP Prof., zapnuta temata, Delphi 7 Prof.

citanie xls a rychlost

[*] Pavol Svorc <svorc(zv)slovanet.sk> - 30.3.2006 07:53:02

Ahoj,

mam xls subor s pevnou strukturou a neznamym poctom riadkov. Mam
takyto kod (vynechane su nepodstatne veci):

var
excel:variant;
i, j:integer;
s1, s2, s3, s4:string;
begin
Excel := CreateOleObject('Excel.Application');
Excel.Workbooks.open(Subor);
excel.sheets[1].activate;
i:=1;
repeat
s1:=excel.cells[i,1].value;
s2:=excel.cells[i,2].value;
s3:=excel.cells[i,3].value;
s4:=excel.cells[i,4].value;
inc(i);
until S1='';

Problem je v tom, ze je to priserne pomale. Ten xls ma standardne
30000-40000 riadkov. Na P4 2.8GHz a 1GB RAM mam rychlost cca 6000
riadkov za minutu. Ako prerobit aby to slapalo rychlejsie ?

P.Svorc

Bayesian filter

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 30.3.2006 08:39:05

> nevite nekdo o free bayesian filtr algoritmus implementaci do Delphi ?

Nejlepsi je si to napsat sam. Ja to tak udelal. ;-)

Kdysi jsem pustil jako free jednu starou verzi meho bayes fltru,
muzes se podivat na: http://www.ararat(tec)cz/download/bayes-3.0.0.zip

Je tam ale hromada veci, ktere dneska delam mnohem lepe a mnohem
rychleji, a s mnohem mensimi naroky na velikost uchovavanych dat. Ale
jako inspirace by to mohlo stacit.

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 30.3.2006 10:17:14

Je mozne v Delphi (Delphi 7) vytvorit boolean premennu, ktora by sa sama
postarala o synchronizovany zapis a uzamknutie? Nieco ako "lock" zo C#?

Peter Ondras - www.ondras.sk
+421 904 421 925

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.3.2006 10:25:15

> Je mozne v Delphi (Delphi 7) vytvorit boolean premennu, ktora
> by sa sama postarala o synchronizovany zapis a uzamknutie?
> Nieco ako "lock" zo C#?

Urcite je mozne napisat si na to triedu, ale mozno Ti postacia API funkcie
InterlockedIncrement a InterlockedDecrement. Pracuju sice s 32-bitovym
integerom, ale mozes si stanovit, ze 0 = False a nenulova hodnota = True.

PostgreSql a zaloha

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 30.3.2006 10:43:16

Peter Ondras wrote:
> pg_dump -Umeno_vlastnika -Wheslo_vlastnika NAZOV_DB >
> g:\!prac\zaloha.zdb

Posup mate spravny, jen je nepochopen prepinac -W
ten totiz jen zajisti vynuceny prompt pro zadani hesla, viz. --help ci man:

-W, --password vynuceny dotaz na heslo (me(l by byt proveden
automaticky)

Predpokladam, ze chcete delat zalohu automaticky a tak predejit zadavani
hesla. To se da resit bud upravou pg_hba.conf
(http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/client-authentication.html),
a nebo vytvorenim souboru .pgpass
(http://www.postgresql.org/docs/8.1/static/libpq-pgpass.html)

Zdenek Janis

PostgreSql a zaloha

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 30.3.2006 11:07:18

> Ako mozem urobit zalohu v PostgreSql. Existuju na to nejake sql prikazy

Pokud vim, tak SQL prikazy pro zalohu neexistuji pro PgSQL.

> [...]
> jeho heslo a NAZOV_DB je nazov databazy. Tento prikaz mi vsak nefunguje,
> namiesto zalohy vypise "pg_dump: unknown option --e" aj ked mu nikde

Ale posilate ;-) za -U i -W (zkratka za kazdym parametrem pg_dumpu) musi
byt mezera. Jinak to pg_dump bere jako seznam parametru.
Tzn. -aex je ekvivalentni zapisu -a -e -x

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 30.3.2006 10:43:16

Bool je pro zapis i cteni atomicky a konzistentni, neni treba jej
synchronizovat.
Tohle plati i pro byte, word a integer.

Neplest si s vypoctem :

b:=b ...

Kdy se nova hodnota pocita na zaklade predhcozi.
Tohel samozrejme atomicke neni.

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> Je mozne v Delphi (Delphi 7) vytvorit boolean premennu, ktora
> by sa sama postarala o synchronizovany zapis a uzamknutie?
> Nieco ako "lock" zo C#?

PostgreSql a zaloha

[*] Zdenek Janis <zdenek.janis(zv)brajan(tec)cz> - 30.3.2006 11:59:22

Ludek Finstrle wrote:
> Ale posilate ;-) za -U i -W (zkratka za kazdym parametrem pg_dumpu) musi
> byt mezera. Jinak to pg_dump bere jako seznam parametru.
> Tzn. -aex je ekvivalentni zapisu -a -e -x

Ne zcela mate pravdu, napisete-li:

pg_dump -Ublb cosi
tak se pouzije uzivatel "blb" a databaze "cosi" (bez uvozovek)

To co pisete je hodne a hojne pouzivane - viz. tar, ale chce to pouzivat
dokumentaci (--help, man) a casto taky vyzkouset ;-)

PS: priklad pro pg_dump plati pro utility k PG 8.1 a OS linux debian

Zdenek Janis

citanie xls a rychlost

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2006 12:23:24

a co to zkusit pres ADO ?

http://delphi.about.com/od/database/l/aa090903a.htm

Radek

Tisk pomoci TPrinters

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2006 18:01:47

Dal jsem si standardni komponenty PrinterDialog a PrinterSetupDialog na
hlavni formular a odebral jsem vsechny tiskarny ze systemu. Kdyz jsem
spustil aplikaci, vyskocila nejaka vyjimka v PrinterDialog, tusim, ze to
nemohlo nacist pocet kopii.
Ale uz jsem to vyresil.

On 3/30/06, Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio.com> wrote:

> [...]

Tisk pomoci TPrinters

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)casestudio(tec)com> - 30.3.2006 17:57:47

> [...]

vytvareji uz pri spusteni programu?.
Objekt Printer je pristupny vzdycky, v nem mas property
Printers, coz je seznam nainstalovanych tiskaren.

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2006 17:17:44

> [...]
> tisknu pomoci tridy TPrinters a narazil jsem na problem, ze abych aplikaci
> spustil, musi byt nainstalovana tiskarna.

Problem je jiny. Jde o to, ze jeste pouzivam dialogy pro praci s tiskarnou a
[...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2006 16:55:42

[...]

[*] Petr Daricek <petr.daricek(zv)seznam(tec)cz> - 30.3.2006 15:59:38

Ahoj,
nevim jestli je to presne ono, ale mel jsem podobny problem pri umisteni komponent na frame ktery jsem pak nekam umistil na formular. V XP vzhledu(v klasickem bylo vse OK) se neprekreslovali a nedokazal jsem to vyresit, nakonec jsem na ten frame musel dat jeste panel a na nej az pak ty komponenty.
Ovsem nepamatuji se co to bylo presne za pripad v kterem mi to blblo.
Petr

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 31.3.2006 08:56:48

On Thursday, March 30, 2006 10:43 AM ,
Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> wrote:

> Bool je pro zapis i cteni atomicky a konzistentni, neni treba jej
> synchronizovat.

nejsem si jist, ze bez rozumneho zamykani tohle bude safe na PC s vice
CPU... . Vice CPU najednou precte promennou a pak ji zmeni a zapisi -
vysledkem neni ocekavana hodnota....

Zdravi
Dalibor Toman

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 31.3.2006 09:06:49

No myslim si, ze to Slavek napsal spravne - jednotlive operace cteni a
zapis jsou atomicke, ale pokud pozadujes precteni hodnoty, vypocet a
ulozeni, tak toto samozrejme jiz atomicke neni a to Slavek psal take...

Dalibor Toman napsal(a):

> [...]
>
> Zdravi
> Dalibor Toman

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 31.3.2006 11:49:02

Boolean, byte funguje spolehlive i na vice CPU, u vice bytovych typu
muze byt problem se zarovnanim, pokud by presahovali zarovnani
(tj. vice pametovych cyklu, tedy pokud nevypnete zarovnani tak bude fungovat i
32bit integer).

U SMP to funguje tak, ze si CPU mezi sebou posilaji informace
pro invalidaci interni cache (tj. zneplatneni casti obsahu internich cache)
pri kazdem zapisu do pameti.
Zneplatneni se provede pro minimalne pro jednu adresu pameti, tj. 8 byte
od CPU Pentium I).

Proto take nektere programy, byt vicevlaknove funguji na vice CPU
pomaleji, nez na jednom (neustala sychronizace a zneplatnovani
cache).

http://www.root(tec)cz/clanky/porovnani-linux-freebsd-2/

Slavek

> [...]
> vysledkem neni ocekavana hodnota....

Synchronizovany zapis do boolean premennej

V teto oblasti casto panuji nejasnosti, dovolil bych si proto male shrnuti:

Atomicke operace, tj. operace probehne cela najednou i na viceprocesorovem
stroji:
I486 a novejsi:
- cteni nebo zapis Byte
- cteni nebo zapis Word zarovnany na Word
- cteni nebo zapis DoubleWord zarovnany na DoubleWord

P1-P4, Xeon a novejsi:
- cteni nebo zapis QuadWord zarovnany na QuadWord
- cteni nebo zapis Word v ramci zarovnaneho DoubleWordu na necacheovane
pameti

P6:
- cteni nebo zapis nezarovnaneho Word,DoubleWord,QuadWord v ramci 32-byte
"Cache line"

Pozn. Operandem se mysli operand prislusne asm instrukce, napriklad cteni
nebo zapis Longint za vyse uvedenych predpokladu atomicke byt muze, zatimco
Int64, tak jak je to udelano dneska, zrejme nemuze.

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 31.3.2006 14:19:13

> Pozn. Operandem se mysli operand prislusne asm instrukce, napriklad cteni
> nebo zapis Longint za vyse uvedenych predpokladu atomicke byt muze, zatimco
> Int64, tak jak je to udelano dneska, zrejme nemuze.

Dotazujici se zrejme myslel, zda je atomicke:

if (a=0) then a=1
else chyba();

Coz atomicke neni. Je potreba pouzit "instrukci TEST" a proto pascal
nema podporu, proto jsou nutna synchronizacni primitivat z jazyka, api
nebo operacniho systemu (jinym slovy 3x totez a nakonec vzdy volani
instrukce "TEST").

Lukas

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 31.3.2006 14:41:14

Ano presne toto som myslel. Takze nakoniec to teda atomicke nie je.
Je mozne to bezpecne v pascale urobit?

Delphi a Help & Manual

31.3.2006 Petr Zahradnik:
> Puvodni zprava ze dne 31.3.2006:

> Jo a ja jeste dodam, co uz jsem jednou psal, i kdyz hned na to nekdo
> odpovedel, ze jemu to maka nadherne. Tak me jednou uplne z niceho nic
> zacala aplikace pri ukoncovani hazet chyby 216 a delat podobne nejapne
> zertiky. Ani zaboha jsem nemohl prijit na to, cim to je, temer uplne
> celou jsem ji prekopal, vsechno vykopal... a asi po trech dnech, kdy
> uz jsem ztracel chut do prace, jsem prisel na to, ze to dela prave
> tato komponenta. Tak jen pro inspiraci.

Jasne, mozne je vse a podobne informace jsou cenne. Ja ji pouzil z
toho duvodu, ze jsem potreboval v aplikaci pouzivat oba typy helpu
(HLP i CHM) - uzivatel ma moznost si pridavat dalsi.
Pri ukonceni aplikace provedu:

HelpRouter.Helpfile := '';
HelpRouter.HelpType := htWinhelp;

A zadne chyby od HelpRouter nemam

Delphi a Help & Manual

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.3.2006 22:41:47

> [...]

celou jsem ji prekopal, vsechno vykopal... a asi po trech dnech, kdy
uz jsem ztracel chut do prace, jsem prisel na to, ze to dela prave

PS: A nepiste mi zase jako minule, ze to vsichni pouzivate, a ze
nikomu to problemy nedela. Me je to prece jedno, ja jen davam tip, az
to nekomu take zacne delat, kde ma zacit hledat :-)

Delphi a Help & Manual

20.3.2006 LUKES Vaclav:
> Ahoj,

> dovoluji si vas poprosit o radu. Mam D6 a Help & Manual 4.5 ale
> nedari se mi toto propojit a ziskat tak touzebny vysledek - help pro Delphi (nejlepe eBook).

Nejjednodussi cesta:
Ze stranek ECSoftware si stahnes EHS komponenty (free)
Na hlavni form polozis komponentu HelpRouter, nastavis soubor s Helpem
a pak s tim pracujes stejne jako se starym HLP pomoci HelpContext u
formularu nebo jednotlivych komponent

Listview a tooltips

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 31.3.2006 18:05:28

Zdravim,

nebojoval jste nekdo s LVN_GETINFOTIP message ?

Nejak se me nedari to naimplementovat at delam co delam, dostanu
TTN_NEEDTEXTW message (WinXP) ale LVN_GETINFOTIP ani tuk

ExStyl ma (myslim) na listview nastaven dobre ale nechodi a nechodi :-(

PS: Samozrejme ze nemluvim o VCL ale o listview pres API

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.3.2006 16:17:21

Lukas Barton wrote:

> Doporucuji si precist neco o synchronizacnich primitivech - tj. nejaky
> material od operacnich systemech.
> Napr. knihy od pana Tannenbauma.

Mozna by mohlo stacit jen nahlednout do SDK na heslo Synchronization...

pf

Synchronizovany zapis do boolean premennej

[*] Lukas Barton <lukas(zv)cnawr(tec)cz> - 31.3.2006 15:13:17

Peter Ondras napsal(a):
> [...]

[*] Radek Voltr <voltr(zv)eleasoftware(tec)com> - 01.4.2006 21:59:26

Odpovim si sam - LVN_GETINFOTIP je WM_NOTIFY message a tudiz
se ji tezko muzu dockat na okne list view protoze samozrejmen chodi
do okna parentu

Jsem to ale truhlik :-(

TDBRichEditor a PasteFromClipboard

[*] Ales Pavel <aldik(zv)quick(tec)cz> - 01.4.2006 10:08:38

Ahoj mam nejaky problem s TDBRichEditorem nejak se mi nedari zkopirovat
do clipboardu nad form vzdy se mi to nakopci na jiny TDBRichEditor
nevite co s tim? Jen pro upresneni mam TDBRichEditor na TFrame, je
zvlastni ze pokud to delam pres tlacitka tak je to OK ale pres horke
klavesy to proste nakopiruje na druhy TRichEditor...ach jo.

Ales

Delphi a Help & Manual

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 01.4.2006 09:00:32

Ja sa sice nevyjadrim priamo ku tym EHS komponentam, ale nieco podobne
ako rozne chyby pri ukonceni, resp. zruseni formulara som zazil pri
komponente BassPlayer (vyborny free multimedialny prehravac) a pri
Abbrevia Zip (vyborny free pakovaci nastroj). Pri obidvoch pomohlo ked
som ich nepouzival polozenim na formular, ale vytvorenim v kode vo
FormShow a rucnym zrusenim vo FormClose. Hlavne to rucne rusenie v
pripade oboch bolo to rozhodujuce. Mozno by to pomohlo aj na tie EHS
komponenty.

Delphi a Help & Manual

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 02.4.2006 14:12:33

Puvodni zprava ze dne 2.4.2006:

> Dekuji za inspiraci, v jednom projektu me to take stale hazelo chybu
> 216 a padalo pri ukonceni. Vcera jsem vyhodil ehs komponenty a vse
> je ok. Jeste jednou dekuji a pripojuji odkaz na priklad implementace

No vida. A kdyz jsem to sem napsal pred rokem nebo dvema, tak me hned
nekolik lidi servalo, co si to vubec dovoluji rikat, protoze nikdo
jiny s tou komponentou nema sebemensi problem :-)

Delphi a Help & Manual

[*] Milos Jircik <m.jircik(zv)mjsoft(tec)cz> - 02.4.2006 13:54:32

Dekuji za inspiraci, v jednom projektu me to take stale hazelo chybu 216 a
padalo pri ukonceni. Vcera jsem vyhodil ehs komponenty a vse je ok. Jeste
jednou dekuji a pripojuji odkaz na priklad implementace htmlHelpu v
delphi: http://www.murin.net/vse/it_381/index.htm.

--
Milos Jircik
MJ Soft

Delphi a Help & Manual

[*] Jiri Cincura <diskuze(zv)cincura(tec)net> - 02.4.2006 12:44:27

> [...]

Kdysi jsem jeste videl zapozdreni volani fci pro HTML helpy jako
jednoduchou unitu (jen nejzakladnejsi fce). Myslim, ze neco je soucasti

http://www.cincura.net/

OracleDB 10.1 vs. D5 (D7)

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 03.4.2006 10:53:58

Ahoj delphini,
mame aplikace psane v D7 i D5, z obojiho bychom radi lezli do OracleDB verze 10.1. Pro D7 pouzijeme pravdepodobne DBExpress, ale co pro D5? Nevite nekdo o komponentach, ktere by umely pracovat s OraDB verze 10.1 a bezely pod D5?
Idealni by samozrejme bylo pouzivat jedny a ty same (pokud mozno free) komponenty pro D5 i D7 ... nejaxe mi nedari nic takoveho najit :(

Milan
D7 Arch., WinXP

OracleDB 10.1 vs. D5 (D7)

> [...]
> Idealni by samozrejme bylo pouzivat jedny a ty same (pokud mozno
> free) komponenty pro D5 i D7 ... nejaxe mi nedari nic takoveho najit :(

1.
Nativni ORA komponenty (ORADataSet)
Nejsou zadarmo, ale chodi paradne.

2.
BDE je urrite spatne, ale ve spojeni s vicevrstvou architekturou by to nebylo az tak zle...
dbExpress se taky musi pouzit spolu s DataSetProvider a ClientDataSet.

3.
A co ADO? V D5 ale asi nebylo ...

Kazdopadne bych asi navrhoval nejakyDataSet + DataSetProvider + ClientDataSet.
Pak by bys mohl snadno rezignovat na "ty same komponenty pro D5 a D7", vsechno je pak napsano na DataSetProvider a ClientDataSet, samotny "nejakyDataSet" se vyuzije jenom pro nacteni data a pro IProviderSupport.

OracleDB 10.1 vs. D5 (D7)

[*] Roman Borkovec <roman(zv)borkovec(tec)com> - 03.4.2006 11:38:01

Zkuste free www.borkovec.com/comps/atom.zip

Roman

Odborny seminar o ECO

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 03.4.2006 12:34:05

Vazeni vyvojari,
Borland s.r.o. zamysli usporadat v Praze ciste odborny technicky
seminar o modelovani aplikaci a platforme ECO (Enterprise Core
Objects), ktery je predbezne planovan na jeden den z intervalu 26.4.
az 28.4.2006 (podle dostupnosti vhodnych prostor). Prednaset bude
nejspise pan Gerard van der Pol, technicky manazer pro vyvojove
nastroje z Borland Europe. Prednaska bude tlumocena z anglictiny do
cestiny. Seminar bude mozno navstivit zdarma; pouze po predchozi
registraci. Predpokladam zacatek cca v 10:00, aby byl cas dorazit na
seminar i ze vzdalenejsich mist republiky.
Zajimalo by mne, zda byste meli o seminar zajem, jake datum byste
preferovali a zda by vam vyhovoval celodenni nebo spise jen zkraceny
puldenni program. Rad bych vas vsechny, kteri byste meli zajem
prijit, pozadal o strucnou odpoved typu  celodenni/27.4. , nebo
puldenni/28.4. a podobne. Vase odpoved mi pomuze v rozhodovani, jak
velky sal mam najit a ktere datum seminare zvolit. Pokud mohu o neco
zadat, poslete mi, prosim, sve odpovedi obratem, nejpozdeji vsak do
stredy 5.4. Odpovedi laskave zasilejte na muj firemni mail  rkubat(zv)
borland(tec)cz(mailto:+IB4-rkubat(zv)borland(tec)cz) , abychom nezatezovali
konferencni server.
Vsem kteri odpovi, moc dekuji predem. Vsem, ktere to nezajima, se
omlouvam za tento mail. Vsem dohromady preji krasny den!
S pratelskym pozdravem, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Celodenni program (puldenni program)

Uvod - 60 (30) minut
- Vyuziti MDD (Model Driven Development, tvorba aplikaci podle
modelu) ve vasich vlastnich projektech
- Zaklady ECO
- Podnikovy ramec pro tvorbu aplikaci a softwarovych sluzeb

----- Prestavka -----

Aplikace ECO na vase stavajici projekty - 90 (60) minut
- Prevod kodu na diagram
- Prevod databaze na diagram

----- Prestavka na obed ------

ECO v akci - 90 (60) minut
- Uvod do ECO
- Uvod do OCL
- Pouziti balicku  packages
- ECO a Winform
- ECO a ASP.NET
- ECO a webove sluzby

----- Prestavka -----
Skalovani software - 60 (30) minut
- Sluzby ECO
- Synchronizace
- Subskripce
- Verzovani
- Oblasti

Shrnuti  30 (15) minut
- Shrnuti seminare
- Uzitecne odkazy
- Dalsi kroky

Uzivatelske zobrazovani a tisk grafu

[*] Jan Horsky <jan.horsky79(zv)atlas(tec)cz> - 03.4.2006 15:06:16

Dobry den,

potrebovali bychom do naseho systemu pridat funkcionalitu pro
uzivatelske zobrazovani a tisk grafu.

Predstava je takova, ze program vyvola nejakou komponentu, ktere
predhodi tabulku s daty. Komponenta umozni nejakym zpusobem uzivateli
data (napr. formou wizardu) zpracovat do podoby grafu, ktery bude mozne
bud vytisknout, nebo formou obrazku prevzit zpet do systemu a napr.
zaradit do sestavy.

Mate nekdo s necim podobnym zkusenosti, pripadne mohli byste neco doporucit?

Platforma .... Delphi 4.0 ...

DBGrid nad dvema tabulkami - FF

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.4.2006 11:07:40

Ahoj,

mam aplikaci zalozenou na souborove databazi (konkretne
FlashFiler, ale to je asi jedno) a potreboval bych v
DBGridu rozchodit editaci. Problem je v tom, ze data v
jednom radku jsou slozena ze dvou tabulek.

Necht tabulka T1 obsahuje sloupce KOD a NAZEV a tabulka T2
sloupce KOD a POCET. V gridu potrebuji mit tri sloupce -
KOD, NAZEV, POCET (kod je spojovaci pole).

Tabulka T1 je pevna, sloupce readonly. Vsechny radky z T1
musi byt videt v gridu. Tabulka T2 nemusi obsahovat zaznam
ke kazdemu zaznamu z T1. V Gridu by mel jit editovat jedine
sloupec POCET, ktery je v tabulce T2.

Reseni pres lookup pole sice do gridu dokazi zobrazit
spravna data, ale lookup pole nejde editovat (coz je samo o
sobe jasne).

Neslo by ale nejak zaridit, aby lookup pole editovatelne
bylo a v nejakem eventu si pak ja definoval, jak se se
zadanou hodnotou ma nalozit? Tj. ja sam bych se postaral o
zapis do T2. Mam na mysli podobny mechanismus jako
komponentu UpdateSQL, ktera u jinak needitovatelneho
zaznamu predepise, co se pri editaci ma udelat.

Mozna to vyresit nelze a budu si muset pomoci memory
tabulkou - ale kdybyste mel nekdo nejaky napad...

DBGrid nad dvema tabulkami - FF

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purusmeda(tec)cz> - 04.4.2006 11:49:43

Bohuzel, s DB Gridem nevim... Tohle umi napr. DevExpress grid, kde si
pripojite dodatecny svuj sloupec nezavisly na databazi.

Nebo opravdu memory table.

Lebeda David napsal(a):
> [...]
>
> Mozna to vyresit nelze a budu si muset pomoci memory
> tabulkou - ale kdybyste mel nekdo nejaky napad...

Karel Kral, reditel IT / IT manager
PURUS-MEDA, s.r.o., Palackeho 174, 621 00 Brno, CZ
E-Mail: kral(zv)purusmeda(tec)cz

DBGrid nad dvema tabulkami - FF

a zobrazovat

T2.kod,T1.Nazev,T2.Pocet ?

zmenis kod - automaticky se zmeni nazev

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.4.2006 12:29:46

> T2.kod,T1.Nazev,T2.Pocet ?
>
> zmenis kod - automaticky se zmeni nazev

Ne. Tabulka T1 je fixni a nikdy se needituje. A hlavne
urcuje obsah. Edituje se jen POCET v tabulce T2. Tabulka T2
muze byt na zacatku klidne prazdna a editaci se do ni budou
pridavat zaznamy. Nebo editovat - pokud jiz zaznam s
prislusnym kodem v T2 existuje.

David Lebeda

> [...]
> komponentu UpdateSQL, ktera u jinak needitovatelneho zaznamu predepise, co

no vsak

zobrazovat v gridu budu zaznamy

T2.kod,T1.Nazev,T2.Pocet

kde T1. nazev bude lookup do tabulky T1 pres T1.kod=T2.kod

nazev se nebude editovat, jen zobrazovat ...

- udelam rucne insert noveho kodu do tabulky T2
- automaticky se mi doplni nazev z ciselniku T1
- skocim na POCET a doplnim pocet

- udelam update
zmenim kod - zmeni se mi nazev edituju POCET

Jirka Virt

> [...]
prazdna a editaci se do ni budou pridavat zaznamy. Nebo editovat - pokud jiz
zaznam s prislusnym kodem v T2 existuje.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 04.4.2006 12:47:47

> zobrazovat v gridu budu zaznamy
>
> T2.kod,T1.Nazev,T2.Pocet
>
> kde T1. nazev bude lookup do tabulky T1 pres T1.kod=T2.kod
>
> nazev se nebude editovat, jen zobrazovat ...

Ale on se nema editovat ani kod. Pokud bude grid mit jako
master tabulku T2, bude zpocatku prazdny. Ja ho chci mit
naplneny daty z T1 a obcas nekde zmenit POCET v T2. Tohle
by fungovalo, kdybych do T2 predem nabouchal kody z T1. To
ale nechci.

Nad tim gridem se nebude delat insert ani delete - dokonce
jde o zakazane operace. Jen edit jedineho sloupce - POCET.

Ale uz to resim pres memory tabulku, nevypada to slozite.

David Lebeda

DBGrid nad dvema tabulkami - FF

pokud to nema byt naplneno kody - nema do nich uzivatel co mluvit , tak si
je naplnim pres SQL insertem
no a pak staci na ne dat v gridu readonly a jediny pole k editaci vyjde
Pocet

Jirka Virt

> [...]

operace. Jen edit jedineho sloupce - POCET.

Ale uz to resim pres memory tabulku, nevypada to slozite.

TRichEdit a prekreslovani

[*] radek_456 radek_456 <radek 456(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 13:29:50

Ahoj,

pridavam do TRichEditu vetsi mnozstvi radku a je to docela pomale - po pridani kazdeho radku se to prekresluje. Neni nejaky zpusob jak tam pridat vsechno na jednou a prekreslit to az na konec po pridani posledniho radku ?

Radek

Automaticka tvorba XML

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 04.4.2006 13:47:52

Mam LEN subor DTD. Je v Delphi 7 nejaka trieda, ktora by automaticky
vytvorila vyhovujuci XML subor?
Je takato trieda v .NET 1.1?

Ak take nieco aj v jednom aj v druhom existuje a nahodou poznate linky
na priklady pouzitia, tak mi prosim prilozte aj tie. Dakujem.

Automaticka tvorba XML

[*] vlko <vlko(zv)zilina(tec)net> - 04.4.2006 14:19:54

Peter Ondras wrote:
> [...]
>
> Ak take nieco aj v jednom aj v druhom existuje a nahodou poznate linky
> na priklady pouzitia, tak mi prosim prilozte aj tie. Dakujem.

taky jednoduchy parser xsd suborov (ten by mal obsahovat
definiciu DTD) som si kedysi robil pre vlastnu potrebu:
http://vlko.zilina.net/index.php?page=XSDParse

vlko

mail: vlko(zv)zilina.net
web: http://vlko.zilina.net

OT: Konference Excelu

[*] Dalibor Faltynek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 04.4.2006 14:51:56

Ahoj,
prosim nevite nekdo o nejake pokud mozno ceske konferenci programovani v Excelu?
Kdyz tak prosim na muj e-mail dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

Dekuji Dalibor.

TRichEdit a prekreslovani

[*] Ondrej Kelle <o.kelle(zv)digitalpublishing.de> - 04.4.2006 16:00:01

> [...]
> nejaky zpusob jak tam pridat vsechno na jednou a prekreslit
> to az na konec po pridani posledniho radku ?

Skus:

RichEdit.Lines.BeginUpdate;
try
...(pridavanie textu)
finally
RichEdit.Lines.EndUpdate;

Odebrani souboru

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 16:26:03

Zdravim,
potrebuju z projektu smazat nektere soubory, unity a formulare. Otevru si
Project manager a vsechno co chci, tak v nem smazu. Ale kdyz pak nasledne
smazu i fyzicke soubory, zkompiluju aplikaci, vyskytne se chyba, ze nemuze
nalezt soubory, ktere jsem smazal.
Nevite nekdo jak korektne odstranit soubory z projektu, nebo v cem by mohla
byt tato chyba?

Odebrani souboru

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 04.4.2006 16:46:04

> [...]
> smazu i fyzicke soubory, zkompiluju aplikaci, vyskytne se chyba, ze nemuze

Rekl bych, ze na odebrane unity stale odkazujes v uses jinych unit. Pri
odebirani zkus treba prohledat vsechny soubory projeku na vyskyt odebiraneho
nazvu.

MB

Fiskalni pameti

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 20:06:19

Zdravim,

Nema nekdo nejaky tip jak napojit muj program na tiskarnu s fiskalni
pameti, tak aby toto reseni odpovidalo zakonu? Jakou tiskarnu pouzivate
a jake mate zkusenosti?

Bernak dokonce poskytuje zvyhodneni 50%, max 8k na pokladu pokud si
ji zivnostnici koupi do konce 7 mesice (tusim). Jedna se jen v pripade
PC reseni o tiskarnu, nebo o reseni jako celek?

Diky TR

Zablokovani chodu programu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 20:02:18

Zdravim,

resim napojeni na server (TCP) a potrebuju udelat blokujici operaci.
Tedy obecne mam objekt ktery ma event ve kterem zada data. Ja v tomto
eventu poslu TCP/IP pozadavek, ale odpoved me prijde asynchrone v
threadu ktery resi prijem dat ze site. Ja vsak potrebuju zablokovat
program (hlavni vlakno), aby me pockal az prijdou data a mohl jsem je
vratit tomu eventu ktery me puvodne zavolal. Tedy nejaky pseoudo kod:

procedure TForm1.OnMyComponentData(var data:string);
begin
socket.send('request');
cekej_na_odpoved;
data:=odpoved_nactena_v_threadu;
end;

procedure TTCPIPTHread.Execute;
begin
while socket.pripojen and not terminated do
begin
if socket.readstringtimeout(odpoved_nactena_v_threadu,10) then
begin
odblokuj_hlavni_vlakno;

Neni problem to samozrejmne zastavit pomoci TEvent, ale ma to nekolik
problemu. Co kdyz bude sit pomala a bude se cekat dlouho? Aplikace
zmrzne. Co kdyz data neprijdou nikdy - spojeni spadlo?

Jak toto evektivne resit, resp. jak to treba resi libmysql, ktera posila
data na server a ceka na odpoved a pritom blokuje?

Prosim nepiste odpovedi jako ze to mam delat asynchrone - ne, nejde to.
Potrebuji opravdu poslat pozadavek a mit odpoved v tom samem volani eventu.

Diky za odpoved.

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.4.2006 20:40:21

Puvodni zprava ze dne 4.4.2006:

> Nema nekdo nejaky tip jak napojit muj program na tiskarnu s fiskalni
> pameti, tak aby toto reseni odpovidalo zakonu?

No uplne normalne dle navodu k te dane fiskalni tiskarne. Jinak to ani
nejde, program certifikovan byt nemusi, kdyz to jede pres fiskalni
tiskarnu.

> Jakou tiskarnu pouzivate a jake mate zkusenosti?

Ja jsem certifikovany servisni technik na Epsonky, takze Epsonky.

> Bernak dokonce poskytuje zvyhodneni 50%, max 8k na pokladu pokud si
> ji zivnostnici koupi do konce 7 mesice (tusim).

Do 30.6. musi byt uvedena do provozu nova pokladna. Pripadne
modernizace ma mensi zvyhodneni az do konce roku.

> Jedna se jen v pripade PC reseni o tiskarnu, nebo o reseni jako
> celek?

Jedna se o pokladnu. Pokladna je bud registracni pokladna s fiskalni
pameti a nebo pocitac s fiskalni tiskarnou a zakaznickym displejem.
Podle meho nazoru se jedna vzdy o kompletni pokladnu, tj. vcetne
snimace caroveho kodu, supliku apod.

Zablokovani chodu programu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 04.4.2006 20:50:22

> [...]
> (hlavni vlakno), aby me pockal az prijdou data a mohl jsem je vratit tomu
> eventu ktery me puvodne zavolal. Tedy nejaky pseoudo kod:

Tak proc to resis pres asynchronni komunikaci? Neni lepsi to resit pomoci
synchronni komunikace, treba pomoci Synapse ci Indy?

> procedure TForm1.OnMyComponentData(var data:string);
> [...]

Treba se synapsi to pak vypada presne takhle:

socket.send('request');
data := socket.RecvString(10000);

To 10000 je timeout na cteci operaci v milisekundach, tedy v tomto
pripade 10 sekund. A zadny thread na to nepotrebujes. Nikdy se to nemuze
zablokovat na delsi cas nez udas jako timeout. Pochopitelne po operaci
cteni je dobre se podivat na sock.lasterror a zjistit, jestli operace
cteni dopadla uspesne, nebo jestli se neco potentovalo. Podle toho se pak
zachovas.

multilanguage a delphi

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 22:00:27

> udelat v delphi multi jazykovou aplikaci stejne jak je
ten potom nacitat.

Ano, ja to take tak bezne resim, je to jednoduche a efektivni, lehce se
muzou pridat dalsi jazyky a pripadni prekladatele (zajemci) nemaji problem
pochopit strukturu.

multilanguage a delphi

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 21:48:26

Kdysi jsem resil podobne tema, ale nedoresil jsem ho dokonce. Myslenka byla
velice jednoducha, veskere texty naskladat do ini souboru a ten potom
nacitat.
Da se tim jednoduse menit jazyk za chodu aplikace.
Petr

On 4/4/06, David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack.com> wrote:

> Zdravim konferenci
>

> jak jendoduse udelat v delphi multi jazykovou aplikaci stejne jak je
> TotalCommander. tj za chodu vymenit jazyk mit jeden exac a pro kazdej
> jazyk jeden soubor s preklady ?..
>
> thx david.

multilanguage a delphi

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 04.4.2006 21:42:26

[...]

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 04.4.2006 21:24:25

> potrebuju zablokovat program (hlavni vlakno)

A co to resit pres mutexy/eventy - WaitForSingleObject ?

nova tabulka a insert v ramci transakcie

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 05.4.2006 15:21:44

Zdravim,
DDL (CREATE TABLE, ALTER TABLE) jde mimo transakci, tzn. nelze
rollbacknout. Nevim jak na FB, ale jinde dokonce provede commit bezici
transakce.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

Wednesday, April 5, 2006, 3:11:43 PM, you wrote:

H> snazim sa vytvorit novu tabulku (create table)
H> nastavit kluce (alter table) a nahadzat tam data (insert)
H> robim na fb cez komponenty ibx.

H> je nutne pred insertom to commitnut?

H> rad by som to mal cele v ramci jednej transakcie
H> a commit resp. rollback robil az na zaver aby som
H> mal vsetko alebo nic.

Pristup ke scanneru

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.4.2006 15:13:43

Hledej "Delphi Twain". Je to nekde na sf

Pouzivam je, jsou pomerne dobre.

TR

> potreboval bych z aplikace pristupovat ke scanneru, nastavovat parametry scannovani, pripadne urcovat vystupni format ...
> Predpokladam ze nejschudnejsi cesta bude pres TWAIN rozhrani - muzete me nekdo poradit zda-li je nejaka komponenta nebo unita ktera toto zapouzdruje, pripadne prakticke zkusenosti kterak na to?
> Dik za radu

nova tabulka a insert v ramci transakcie

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 05.4.2006 15:11:43

[...]

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 05.4.2006 15:01:42

Ahoj,
[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 05.4.2006 12:21:31

Pouzivam http://dybdahl.dk/dxgettext/
K tomuto je primo editor na preklady + kompilator do binarni DB.
Vse Open Source.
Automaticke preklady formularu ovsem obcas delaji problem.

S pozdravem

> [...]
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> Jeste chci rict ze ukladani v INI souboru jsem zavrhl, XML mi
> pripada mnohem vhodnejsi, muzes si strukturovat a navic, mam
> tam i sekci pro messages, takze zavolam proceduru s ceskou
> hodnotou a on mi vrati retezec v nastavenem jazyku. Nevyhodou
> je, ze pokud chces pohodlnou editaci, musis si ji napsat sam.

multilanguage a delphi

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 05.4.2006 10:39:24

[...]

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 05.4.2006 11:41:29

Aplikacia je sice ukazkova, ale ta chyba je v LanDriver.pas :-). Staci
vsak tu podmienku co je hned nad cyklom rozsirit pomocou begin a end a
za end pridat este "else Result:=False;" a bude to ok.

multilanguage a delphi

[*] David Kraina <dkx(zv)seznam(tec)cz> - 05.4.2006 10:37:24

> Keby niekto chcel pouzit multilanguage cez INI subory moze pouzit moj
> stary LanDriver - http://www.ondras.sk/LanDriver.zip - verzia 1 spolu s
> ukazkovou aplikaciou a ukazkou 3

Teda az na to zacykleni, kdyz neni dostupne languages.ini ;) Jasne, je to
jen ukazkova aplikace...

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 10:43:25

> Nema nekdo nejaky tip jak napojit muj program na tiskarnu s fiskalni
> pameti, tak aby toto reseni odpovidalo zakonu? Jakou tiskarnu pouzivate
> a jake mate zkusenosti?

Zatim jsou certifikovane (pokud vim) 2 typy od Epsonu a jeden od STARu. Ale
jeste by meli prijit snad 4 dalsi vyrobci - a podle toho, co nekteri z nich
rikaji myslim, ze jejich reseni bude lepsi.

> Bernak dokonce poskytuje zvyhodneni 50%, max 8k na pokladu pokud si
> ji zivnostnici koupi do konce 7 mesice (tusim). Jedna se jen v pripade
> PC reseni o tiskarnu, nebo o reseni jako celek?

To je rekl bych docela jedno, protoze fiskalni tiskarnu sotva koupis pod
16kkc. Navic je to cele trochu bouda - a) jeste jsem neslysel o nikom, kdo
by o tuhle slevu mel zajem b)Fu ma na vyrizeni zadosti 3 mesice, takze je
otazka, zda by to jeste slo stihnout.

MB

multilanguage a delphi

[*] Petr Malasek <malasek(zv)carsoft(tec)cz> - 05.4.2006 10:37:24

Nevim jestli je to to co hledas, ale mam napsanou komponentu, kterou dam na
Form, ona si pri create projde vsechny Controly na Formu, zjisti jejich
textove property a ty si ulozi do XML pokud neexistuji, pokud uz je v XML
pro danou property zaznam v danem jazyce, naplni ji.
Mam funkci, ktere predam TControl v promenne InObj.
//Vycte si pro dany Control vsechny textove property a ulozi v promenne
VAR
List: TPropInfoList;

ATypeKinds := [tkClass, tkString, tkLString, tkWString];
List := TPropInfoList.Create(InObj, ATypeKinds);
//Pro vsechny property pokud se nejedna o NAME
for j := 0 to list.Count-1 do
Begin
if UpperCase(List.items[j]^.name) <> 'NAME' then
// a hodnota neni prazdny retezec
if GetStrProp(InObj, List.items[j]^.Name) <> '' then
// si je ukladam do sveho objektu
MLItem.AddItemProperty(
List.items[j]^.Name,
List.items[j]^.PropType^.Name,
GetStrProp(InObj,List.items[j]^.Name)

Pomoci GetStrProp muzes naplnit nove hodnoty.

Pokud ti to pripada zmatene, ptej se.

PeM

OT: Nabidka spoluprace

[*] delphi(zv)dsoft(tec)cz - 05.4.2006 10:23:22

Dobry den,
hledam programatora na ZL v Delphi 5 se znalosti MSSQL z Prahy, ktery by mel
zajem spolupracovat (prevzit) jeden mensi projekt.
http://www.dsoft(tec)cz/spl.html

Odpoved zasilejte na cadsky(zv)dsoft(tec)cz

S pozdravem Vladislav Cadsky
D-SOFT s.r.o
Kontaktni adresa: Nad Rokoskou 2a / 2361, 182 00 Praha 8

multilanguage a delphi

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 05.4.2006 10:13:21

Jde to menit docela jednoduse. Ke kazdemu dialogu si vytvoris v ini novou sekci. A pak si pri zobrazeni dialogu napises funkci, ktera ti to bude nacitat z vybraneho ini souboru.
Pokud chces zmenit vsechno na hlavnim formu po zmene ini, tak si tam jednoduse napises funkci pri vyberu ini, aby to nacetlo z noveho ini a zmenilo to treba main menu.
Petr

< jo to me napadlo mit data v ini souboru ale jak za chodu zmenit ty
< texty..

multilanguage a delphi

[*] Peter Ondras <konfery(zv)pse.sk> - 05.4.2006 09:57:20

Keby niekto chcel pouzit multilanguage cez INI subory moze pouzit moj
stary LanDriver - http://www.ondras.sk/LanDriver.zip - verzia 1 spolu s
ukazkovou aplikaciou a ukazkou 3 jazykov - moznost zmenit za behu
programu jazyk a http://www.ondras.sk/LanDriver2.zip - v podstate to
iste len podporuje viac komponent (vratane zostav), DataModule (IBX,
Zeos) a pridavne volby ako ikonu a help subor podla nastaveneho jazyka a
je tu prilozena ukazka prelozeneho datamodulu a prelozeneho main
formulara spolu s volbami pre help atd.

Pouzitie je jednoduche. Staci pridat do uses akehokolvek formulara
LanDriver a do FormShow pridat jeden riadok (podla ukazkovej aplikacie),
ktory priradi caption a hint vsetkym komponentam na formulari. V pripade
textu na poziadanie staci pouzit funkciu GetLanguageText. Napr.
GetLanguageText(Self, AktLanguage, 1) nacita text zo suboru, ktoreho
nazov je zhodny s nazvom formulara (Self.Name), z jazyka AktLanguage
(globalna premenna LanDriveru, ktora sa nastavuje podla vybraneho
jazyka, a nacita riadok ktory ma na lavej strane v INI subore cislo 1
(napr 1=toto je nejaky text)

Vzhladom na pouzitie ini suborov doporucujem radsej pouzit model z
ukazkovej aplikacie kedy kazdy formular je v samostatnom subore a texty
na poziadanie su tiez pre kazdy formular v samostatnom subore. Najma
texty na poziadanie su kriticke, pretoze pri kazdej poziadavke sa otvara
a nacitava cely ini subor a v nom sa vyhladava pozadovany riadok. Preto
je doporucene mat tieto subory co najkratsie.

multilanguage a delphi

[*] j.binder(zv)albacon(tec)cz - 05.4.2006 09:09:16

> jak jendoduse udelat v delphi multi jazykovou aplikaci stejne jak je
> TotalCommander. tj za chodu vymenit jazyk mit jeden exac a pro kazdej
> jazyk jeden soubor s preklady ?..

Podle me je nejefektivnejsi toto

http://dybdahl.dk/dxgettext/

Jiri Binder

multilanguage a delphi

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 05.4.2006 08:05:10

Caf

> [...]
PB> Petr

jo to me napadlo mit data v ini souboru ale jak za chodu zmenit ty

Pristup ke scanneru

[*] Pavel Smerk <xsmerk(zv)fi.muni(tec)cz> - 05.4.2006 15:45:46

On Wed, Apr 05, 2006 at 03:13:43PM +0200, Tomas Rosa wrote:
> Hledej "Delphi Twain". Je to nekde na sf
>
> Pouzivam je, jsou pomerne dobre.

Taky, takze pak pripadne muze psat i nejake nejasnosti, kdyby se naskytly.
Ale az na par detailu je to i docela dobre zdokumentovane.

Problem ocekavej spis v tom, ze ty scannery ne vzdy implementuji twain, jak
by mely. Bez problemu se mi jevil jeden konkretni Epson, naopak
nesrovnalosti (ignoruje to pokus o nastaveni nejake veci, vraci spatne
hodnoty, vraci jine chybove hlasky, nez v dane situaci ma podle normy
vracet, ...) vykazovaly snad vsechny scannery od HP, ktere se ke mne
dostaly. Zejmena to bylo v souvislosti s ADF, tento dojem ale muze byt
ovlivnen tim, ze nic moc jineho jsem se nesnazil pouzivat/nastavovat. Mozna
je to tim, ze HP je pouze associated member ci co toho TWAIN Consortia,
zatimco Epson "plny".
P.

nova tabulka a insert v ramci transakcie

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 05.4.2006 15:49:46

Mezi DLL (Create Table) a DML (insert) je treba commit.
Proto se dava na DDL standartne autocommit.
Je to vnitrni omezeni IB/FB.

Slavek

> [...]

> je nutne pred insertom to commitnut?
>
> rad by som to mal cele v ramci jednej transakcie
> a commit resp. rollback robil az na zaver aby som

CAPICOM v praxi

[*] Martin Matousek <martin.matousek(zv)topspin(tec)cz> - 06.4.2006 10:17:07

>Zasadni nevyhoda je IMHO v tom, ze musis davat velkeho bacha na verzi
>CAPICOM, kterou mas nainstalovanou...
>Nejlepsi je vyuzit primo CryptoAPI, ale priprav se na peklo na zemi... :)

Proc si davat bacha na verzi? To jako vysledne zakodovane soubory nejsou kompatibilni s pouzitim ruznych verzi CAPICOM? :-) Nebo se pouze v ruznych verzich CAPICOM jinak volaji fce? Proc nepouzit CAPICOM, nejenom pro podepisovani souboru, ale obecne pro podepisovani a sifrovani dat (S/MIME)?

Existuji jiz hotove balicky, ktere resi kompletni problematiku napr. http://www.chilkatsoft.com za vcelku rozumnou cenu.

Martin Matousek

Aktualni vytizeni CPU

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 06.4.2006 08:43:00

const
SystemBasicInformation = 0;
SystemPerformanceInformation = 2;
SystemTimeInformation = 3;

type
TPDWord = ^DWORD;

TSystem_Basic_Information = packed record
dwUnknown1: DWORD;
uKeMaximumIncrement: ULONG;
uPageSize: ULONG;
uMmNumberOfPhysicalPages: ULONG;
uMmLowestPhysicalPage: ULONG;
uMmHighestPhysicalPage: ULONG;
uAllocationGranularity: ULONG;
pLowestUserAddress: Pointer;
pMmHighestUserAddress: Pointer;
uKeActiveProcessors: ULONG;
bKeNumberProcessors: byte;
bUnknown2: byte;
wUnknown3: word;

TSystem_Performance_Information = packed record
liIdleTime: LARGE_INTEGER;
dwSpare: array[0..75] of DWORD;

TSystem_Time_Information = packed record
liKeBootTime: LARGE_INTEGER;
liKeSystemTime: LARGE_INTEGER;
liExpTimeZoneBias: LARGE_INTEGER;
uCurrentTimeZoneId: ULONG;
dwReserved: DWORD;

NtQuerySystemInformation: function(infoClass: DWORD;
buffer: Pointer;
bufSize: DWORD;
returnSize: TPDword): DWORD; stdcall = nil; liOldIdleTime: LARGE_INTEGER = ();
liOldSystemTime: LARGE_INTEGER = ();

function Li2Double(x: LARGE_INTEGER): Double;
begin
Result := x.HighPart * 4.294967296E9 + x.LowPart
end;

procedure GetCPUUsage;
var
SysBaseInfo: TSystem_Basic_Information;
SysPerfInfo: TSystem_Performance_Information;
SysTimeInfo: TSystem_Time_Information;
status: Longint;
dbSystemTime: Double;
dbIdleTime: Double;

bLoopAborted : boolean;

begin
if (zv)NtQuerySystemInformation = nil then
NtQuerySystemInformation := GetProcAddress(GetModuleHandle('ntdll.dll'),
'NtQuerySystemInformation');

// pocet procesoru v systemu
status := NtQuerySystemInformation(SystemBasicInformation, (zv)SysBaseInfo,
SizeOf(SysBaseInfo), nil);
if status <> 0 then Exit;

// dalsi info
with SysBaseInfo do
begin
ShowMessage(
Format('uKeMaximumIncrement: %d'#13'uPageSize: %d'#13+
'uMmNumberOfPhysicalPages: %d'+#13+'uMmLowestPhysicalPage: %d'+#13+
'uMmHighestPhysicalPage: %d'+#13+'uAllocationGranularity: %d'#13+
'uKeActiveProcessors: %d'#13'bKeNumberProcessors: %d',
[uKeMaximumIncrement, uPageSize, uMmNumberOfPhysicalPages,
uMmLowestPhysicalPage, uMmHighestPhysicalPage, uAllocationGranularity,
uKeActiveProcessors, bKeNumberProcessors]));
end; bLoopAborted := False;

while not bLoopAborted do
begin

// ziskej novy systemovy cas
status := NtQuerySystemInformation(SystemTimeInformation, (zv)SysTimeInfo,
SizeOf(SysTimeInfo), 0);
if status <> 0 then Exit;

// ziskej novy CPU "idle" cas
status := NtQuerySystemInformation(SystemPerformanceInformation,
(zv)SysPerfInfo, SizeOf(SysPerfInfo), nil);
if status <> 0 then Exit;

// prvni volani preskoc
if (liOldIdleTime.QuadPart <> 0) then
begin

// CurrentValue = NewValue - OldValue
dbIdleTime := Li2Double(SysPerfInfo.liIdleTime) -
Li2Double(liOldIdleTime);
dbSystemTime := Li2Double(SysTimeInfo.liKeSystemTime) -
Li2Double(liOldSystemTime);

// CurrentCpuIdle = IdleTime / SystemTime
dbIdleTime := dbIdleTime / dbSystemTime;

// CurrentCpuUsage% = 100 - (CurrentCpuIdle * 100) /
NumberOfProcessors
dbIdleTime := 100.0 - dbIdleTime * 100.0 /
SysBaseInfo.bKeNumberProcessors + 0.5;

// Ukaz procenta
Form1.Label1.Caption := FormatFloat('Vytizeni CPU: 0.0 %',dbIdleTime);

Application.ProcessMessages;

// prerus beh na zadost uzivatele
bLoopAborted := (GetKeyState(VK_ESCAPE) and 128 = 128) or
Application.Terminated;

end;

// uloz si casy liOldIdleTime := SysPerfInfo.liIdleTime;
liOldSystemTime := SysTimeInfo.liKeSystemTime;

// pockej (neni nutne)
Sleep(1000);

GetCPUUsage
end;

CAPICOM v praxi

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 06.4.2006 08:02:56

delphak(zv)centrum(tec)cz napsal(a):
> Ahoj, zajimal by me nazor tech co maji prakticke zkusenosti jake jsou vyhody a nevyhody CAPICOM pro podepisovani souboru a overovani podpisu s pouzitim CAPICOM v Delphi aplikaci bezici pod windows.
> Pripadne co by bylo z vaseho pohledu lepe pouzitelne ...

Sirka hintu

Lze nejak nastavit maximalni sirku systemoveho hintu zobrazovaneho k vizualnim komponentam? Kdyz je tam dlouhy text tak se hint natahuje na celou sirku obrazovky a az pak se zacne zalamovat coz se mi nelibi.

Z.Kalhous

Aktualni vytizeni CPU

[*] Jakub Cermak <cermiforum(zv)centrum(tec)cz> - 05.4.2006 22:38:18

DD,
jak zjistim aktualni vytizeni CPU v procentech? To co je ve Spravci uloh
dole, pojmenovany jako Vyuziti CPU.

Jakub Cermak
ICQ 159971304
http://cermi.wz(tec)cz

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 22:36:17

Puvodni zprava ze dne 5.4.2006:

> Mam za to, ale mozna ze jsem tu informaci spatne pochopil, ze pamet
> muze byt pod uzaverou prilozenou servisnim strediskem.

Servisni stredisko peceti celou pokladnu nebo tiskarnu v kazdem
pripade, ale pamet je bud spojena s ramem nebo uredni uzavera. Vsak si
precti ?7 odst. 3 zakona...

> Rozhodne se k ni nedostane nikdo bez poruseni uzavery, takze urcite
> ne kdokoliv.

To je asi neco proti servisnimu stredisku, nechapu sice vyznam, ale
zakony se nedaji chapat...

> Asi to ukoncime a nechame se prekvapit, volby rozhodnou :-)

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 22:30:17

>Rikaji 3 dny a to, ze to delaji sami, komentuji tak, ze musi evidovat
>seriova cisla komponent a ze zakona to neni tak jednoduche, aby to
>mohl provest nekdo jiny nez oni.

Toz to jsem na ne zvedav ;-) S cestou mozna tyden.

> No a chces rict, ze Star nema fiskalni modul pevne spojeny s ramem
> tiskarny a neni treba prikladat uredni uzaveru? A ze si ji muze
> dodelat kdokoliv? To bych se dost divil...

Mam za to, ale mozna ze jsem tu informaci spatne pochopil, ze pamet muze byt
pod uzaverou prilozenou servisnim strediskem. Rozhodne se k ni nedostane
nikdo bez poruseni uzavery, takze urcite ne kdokoliv.

Asi to ukoncime a nechame se prekvapit, volby rozhodnou :-)

MB

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 22:06:15

Puvodni zprava ze dne 5.4.2006:

> To je prave to, ze to jde i jinak - bez zbytecne vymeny kusu plechu,
> ktery nota bene musis jako subjekt 10 nebo kolik let nekde
> schovavat. Uzaveru tam muze dat i servisni stredisko. Vubec bych se
> nebal toho, ze FU bude nekam chodit a neco plombovat - ti budou radi
> kdyz stihnou to svoje papirovani.

To je nekolik ruznych veci. Kus plechu se nemusi archivovat, muzes
zakaznikovi nuzkami na plech vystrihnout ten kvadr s modulem, zbytek
plechu zahodis nebo odevzdas do sberu :-)

Uzaveru _musi_ dat servisni stredisko, ovsem na pokladnu/tiskarnu, aby
se povinny subjekt nedostal dovnitr. Ovsem to je technicka uzavera, ta
tam byt tak jako tak musi. Neco jineho je uredni uzavera, ktera zase
musi byt na fiskalnim modulu, pokud ten neni spojen s ramem
pokladny/tiskarny.

Jednoduse, pri provadeni certifikace pokladny/tiskarny se zjisti,
jestli je nebo neni fiskalni pamet spojena s ramem pokladny. A pokud
neni, pak musi byt v osvedceni uvedeno, ze musi byt prilozena uredni
uzavera a ta proste prilozena byt musi. Tak zni zakon.

> [...]
> provoz, nebo si musi koupit jinou, a prachy za dofiskalizaci shrabne
> servis.

Rikaji 3 dny a to, ze to delaji sami, komentuji tak, ze musi evidovat
seriova cisla komponent a ze zakona to neni tak jednoduche, aby to
mohl provest nekdo jiny nez oni.

> No ovsem ze je lepsi, ale ze zacatku to uplne odmitli, davat Ej do
> jehlicek, ted se probudili. Pokud se nepletu, bylo u verze kterou
> jsem videl nutno stahovat EJ pri kazde uzaverce - to je zbytecne.
> Ovsem maji nejakou novou verzi formware, tak nevim, jestli to

No to se musi zurnal stahovat po kazde fiskalni uzaverce, je to
logicke. Zurnal se uklada do provozni pameti a pri uzaverce se soucty
danych polozek ukladaji do fiskalni pameti, zatimco provozni pamet se
maze. Samozrejme technicky by bylo mozne mit oddeleny zurnal od souctu
pro fiskalni pamet, ale stejne je treba provozni pamet prubezne
uvolnovat kvuli kapacite. Tak je lepsi, kdyz se to deje soucasne s
fiskalni denni uzaverkou. Jinak machri z MFCR tvrdi, ze neni treba
delat denni fiskalni uzaverku kazdy den. Na tohle se ale musim podivat
do zakona, nekde jsem cetl neco o 24 hodinach, ale uz si nepamatuji,
kde to bylo.

> Neni tu zakazana reklama? :-)

No cele tohle je OT a nema to tu co delat, kdyz uz to neni o
programovani, takze to brzy sam ukoncim. Presto si myslim, ze to
nekoho zajimat bude, tak snad to prezijeme vsichni :-)

> [...]

tiskarny a neni treba prikladat uredni uzaveru? A ze si ji muze
dodelat kdokoliv? To bych se dost divil...

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 21:52:13

> [...]

stahovat EJ pri kazde uzaverce - to je zbytecne. Ovsem maji nejakou novou
verzi formware, tak nevim, jestli to nezmenili.

Neni tu zakazana reklama? :-)
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 21:40:12

> [...]

problem na elektronickem zurnalu? Vsak to je lepsi nez papirovy, ne?

> a porovnam si to s konkurencnim resenim...jsem ponekud na rozpacich

S jakym konkretnim?

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 21:32:12

> [...]

tam zamontovany fiskal, ze se pri jeho vymene bude muset menit cela tahle
skatule (pokud se neco nezmenilo), jak jsou vyresene dofiskalizace
stavajicich tiskaren, jak je tam nalozeno se zurnalem (do jehlicek ho zatim
vubec nedali), atd atd, a porovnam si to s konkurencnim resenim...jsem
ponekud na rozpacich ;)

MB

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 21:22:11

Puvodni zprava ze dne 5.4.2006:

> ..aneb prvni a nejhorsi :(

No ja bych zase nerekl, ze UPOS je nejaka blba firma. Tak spatne bych
to nevidel.

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 21:20:11

> kdyz uz je tu debata o fiskalnich zarizenich, podarilo se uz nekomu pomoci
> DLL knihovny dodavane k tiskarne zprovoznit fiskalni tiskarnu epson ?

Rad bych ti odpovedel, ze ano, ale to by mi napred hosi od Epsonu museli
konecne poslat slibeny funkcni vzorek ;-), abych se snim mohl poprat. Jinak
ale myslim, ze bude lepe se na ty jejich dll vykaslat, a napsat si vlastni
komunikaci pomoci esc sekvenci.

MB

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 21:16:10

> Ano, jsem pro obe tyto moznosti - to by byla idealni situace :)

Bojim se jen aby to ale nebyla nejaka vyhra-nevyhra a neco jako
zruseni-nezruseni...

> fiskalni cast UPOS Polsko.
..aneb prvni a nejhorsi :(

MB

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 20:58:09

Puvodni zprava ze dne 5.4.2006:

> To zruseni myslim nenastane, vyhra snad ano ;)

Ano, jsem pro obe tyto moznosti - to by byla idealni situace :)

> Neni pravda, ale vetsinou je to tak, ze si ceske firmy nechaly
> fiskal vyvinout od Slovaku (v lepsim pripade) nebo od Polaku (v
> horsim). Takze Slovaci tu jsou. Euro tu certifikovanou verzi ma
> take.

Jsem autorizovan a dodavam Euro, to jsou pokladny, Slovensko, delaji
komplet vyvoj a vyrobu, a pak jsem autorizovan a dodavam Epson, pro ty
dela fiskalni cast UPOS Polsko.

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 20:52:08

Puvodni zprava ze dne 5.4.2006:

> Zajimalo by mne, jestli se ten prispevek bude muset vratit, kdyz
> volby vyhraje ODS a zakon zrusi driv, nez zacne platit.

Zakon o registracnich pokladnach plati uz davno, nic se nebude vracet,
ta odecitatelna polozka proste existuje a dalo se odecitat uz za
minuly rok v danovem priznani, ktere se podavalo ted v breznu nebo se
bude podavat ted v cervnu (s danovym poradcem).

Nehlede na to, ze ten zakon bude zrusen jen velmi tezko, ty sance jsou
opravdu male. Nesmis verit vsem volebnim heslum...

> Dale by mozna bylo dobre vedet, proc dodavatele vsech tech Axisu,
> Retaxu a Euro ze Slovenska nejevi zajem o cesky trh...

To co jako? Muzes to rozvest bliz?

Fiskalni pameti

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)omega-lbc(tec)cz> - 05.4.2006 21:12:10

kdyz uz je tu debata o fiskalnich zarizenich, podarilo se uz nekomu pomoci
DLL knihovny dodavane k tiskarne zprovoznit fiskalni tiskarnu epson ?

petrd

Fiskalni pameti

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 20:52:08

> [...]

vyvinout od Slovaku (v lepsim pripade) nebo od Polaku (v horsim). Takze
Slovaci tu jsou. Euro tu certifikovanou verzi ma take.

[*] Jan Novak <delfin4(zv)volny(tec)cz> - 05.4.2006 20:22:06

> [...]

Dale by mozna bylo dobre vedet, proc dodavatele vsech tech Axisu,
Retaxu a Euro ze Slovenska nejevi zajem o cesky trh...

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 05.4.2006 20:06:05

[...]

Dik za rady a namety.
V.

Fiskalni pameti

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 05.4.2006 19:48:03

> [...]

> nikom, kdo by o tuhle slevu mel zajem b)Fu ma na vyrizeni zadosti 3
> mesice, takze je otazka, zda by to jeste slo stihnout.

To jsou nejake zmatecne informace. Tri mesice jsou na vyrizeni
autorizace servisniho strediska. To nema absolutne nic spolecneho s
porizenim fiskalni pokladny nebo fiskalni tiskarny povinnym subjektem,
uvedenim do provozu a uplatnenim danove motivace. Neni to zadna bouda,
pouze spatne informace.

IB/FB - lze udelat union pres dve databaze

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 05.4.2006 17:41:54

Vim co myslis, ale reseni co ti poradim NENI vubec hezke.
Pouzij BDE, to to umi (BDE je takovy mali access).

Nebo si data proste slinkuj na klientovi nejak takto:

ibq.sql.Text:='Select ...';
ibq.Prepare;
while not Table1.eof do begin
ibq.ParamByName.asNeco(Table1.FieldByName('pole').asneco;
ibq.execute;
ibq....
ibq....
ibq.Close;

> Resim problem viz subjekt. Prochazel jsem historii konference
> a nasel klasickou tvorbu Master-Detail. Bohuzel to neni to,
> co potrebuju. Potreboval bych ze dvou databazi (dvou FB
> souboru) spojit dve tabulky. Vite nekdo jak na to? Nevim,
> jestli se vyjadruju jasne, ale je to to same jako napr "join"
> dvou tabulek, ale pres dve databaze. Dekuju za odpoved popr
> jakykoli napad. Jirka

IB/FB - lze udelat union pres dve databaze

[*] Ing. Jiri SOKOL <js-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 05.4.2006 17:29:53

Ahoj v sem.
[...]

Ing. Jiri Sokol, jiri.sokol(zv)seznam(tec)cz, 724 144 097
D6Prof+SP3; WinXP+SP2; Firebird 1.5.3
programator amater

nova tabulka a insert v ramci transakcie

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 05.4.2006 16:13:49

Oops, je to mozne :) Znam to z Oracle a mam nejaky predsudek ze to
takhle funguje obecne. Moje chyba :)

Wednesday, April 5, 2006, 4:09:48 PM, you wrote:

H> no neviem, mam transakciu, kde spustam create table, altertable a insert.
H> na tom inserte prave dojde k chybe
H> a ani tabulky nemam vytvorene, rollback to pekne vrati.

H> aj teraz som skusal dal som pre insert
H> mam tam par create table
H> v poslednom som spravil umyselnu syntakticku chybu
H> a nevytvorilo nic
H> zda sa mi ze transakcia pekne vracia nazad aj DDL prikazy

nova tabulka a insert v ramci transakcie

[*] Hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 05.4.2006 16:09:48

Jakub Dusek wrote / napisal(a):
> Zdravim,
> DDL (CREATE TABLE, ALTER TABLE) jde mimo transakci, tzn. nelze
> rollbacknout. Nevim jak na FB, ale jinde dokonce provede commit bezici
> transakce.

CAPICOM v praxi

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 06.4.2006 10:33:09

Sam to nechapu, ale nektere funkce nepracuji tak jak bych ocekaval v
ruznych verzich CAPICOM... :(

Martin Matousek napsal(a):

> Proc si davat bacha na verzi? To jako vysledne zakodovane soubory nejsou kompatibilni s pouzitim ruznych verzi CAPICOM? :-) Nebo se pouze v ruznych verzich CAPICOM jinak volaji fce? Proc nepouzit CAPICOM, nejenom pro podepisovani souboru, ale obecne pro podepisovani a sifrovani dat (S/MIME)?

MySQL: Lost connection to MySQL server during quer

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 06.4.2006 11:07:11

Zdravim,

pripojuji se v siti k MySQL 5.0.19 programem napsanym v D5prof. a
pouzivam knihovnu ZeosLib (zeosdbo-6.5.1-alpha 2004-11-14).
Zeoslib pouziva pro pripojeni k MySQL soubor libmySQL.dll, ktery jsem
vzal z adresare BIN instalace MySQL5. Tento soubor jsem nakopiroval do
slozky k programu prejmenoval na libmySQL41.dll.
Nevite nekdo, proc program chvili funguje a po nejake chvili nastane
chyba "Lost connection to MySQL server during query", Error: 2013
(CR_SERVER_LOST) ?

Dekuji za radu
Martin Pavera

MySQL: Lost connection to MySQL server during quer

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 06.4.2006 11:29:13

A nastava jeste chyba "MySQL server has gone away."...

Dekuji za radu
Martin Pavera

MySQL: Lost connection to MySQL server during quer

[*] Jiri Matejka <matejka(zv)stemmark(tec)cz> - 06.4.2006 11:57:15

Pripojeni k MySQL 5 jsem se Zeosy jeste nezkousel, ale zatim podle vseho
Zeosy podporuji jen 4.1. Sice podle udaju ve Zeos-foru by to melo vicemene
fungovat i na petku, ale asi bez zaruky...

Jirka Matejka

> [...]
> Nevite nekdo, proc program chvili funguje a po nejake chvili nastane
> chyba "Lost connection to MySQL server during query", Error: 2013

CAPICOM v praxi

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 06.4.2006 12:05:16

A jine problemy krome uhlidani verze se nevyskytuji? Potrebuji pouze podpisovat data a overovat podpisy.

Jake vyhody by prineslo prime pouziti CryptoApi ktere je dle meho nazoru vyrazne slozitejsi, krome toho ze by program nezavisel na capicom.dll?

> Sam to nechapu, ale nektere funkce nepracuji tak jak bych ocekaval v
> ruznych verzich CAPICOM... :(

Pristup ke scanneru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 06.4.2006 12:23:17

Dik za radu. Vypada a funguje to celkem rozumne. Jen jsem se chtel zeptat jestli nekdo cirou nahdou nemate/nevite o nejakem uz hotovem formulari (vyuzivajicim Delphi Twain) slouzicim k nastaveni parametru scanneru (Rozliseni, Barevna hloubka ...). Neni problem to sice napsat, ale pokud uz to je tak je to ztrata casu ...

> [...]
> zatimco Epson "plny".
> P.

MySQL: Lost connection to MySQL server during quer

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 06.4.2006 12:49:19

MySQL 5 uz zkousim na svem pocitaci asi 4 mesice a zatim jsem takovou
chybu nevidel... (asi to bude tim, ze spojeni je lokalni)
vcera jsem program poprve vyzkousel v siti a nebyl problem... az od
dnesniho rana... asi bude problem na serveru (Linux-debian) nebo nekde v
siti.

Martin

Jiri Matejka napsal(a):
> [...]
> Zeosy podporuji jen 4.1. Sice podle udaju ve Zeos-foru by to melo vicemene
> fungovat i na petku, ale asi bez zaruky...

OT: Instalace mysql

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.2006 19:19:46

Zdravim,
omlouvam se za OT, ale tohle jsem nikde nenasel, tak se jen chci zeptat, zda
nekdo nemate zkusenosti s instalaci mysql serveru na localhosta tak, aby to
melo co nejmensi velikost a fungovalo to. Mam verzi 4.1.19. Potrebuju to
dodat k me aplikaci a nejakych 40MB je pro me hodne.

MySQL: Lost connection to MySQL server during quer

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.2006 16:07:32

Zdravim,
tahle chyba se mi stavala, i v konzoli mysql, pokud jsem ji mel dlouho
otevrenou, ale nekomunikoval jsem s mysql serverem.
Petr

Instalace mysql

[*] Jakub Cermak <cermiforum(zv)centrum(tec)cz> - 07.4.2006 00:02:05

Petr Berek napsal(a):

> [...]
>melo co nejmensi velikost a fungovalo to. Mam verzi 4.1.19. Potrebuju to
>dodat k me aplikaci a nejakych 40MB je pro me hodne.

Pokud vim tak mysql jde prifarit k aplikaci jako embedded - nikdy jsem
to nedelal, ale je to oficialni, takze by o tom melo byt popsano spousty
virtualniho papiru :)

Jakub Cermak
ICQ 159971304
http://cermi.wz(tec)cz

Firebird a pocet medzier v recorde

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 07.4.2006 08:54:45

Zdravim

Mam mozno trochu blby problem, ale predsa ...

Mam databazu Firebird, v nej je polozka "Firma"
dlzka 50 znakov. Polozka "Firma" obsahuje
slovo "test"
Potrebujem napr. zobrazit obsah aktualneho zaznamu
v TLabel
Takze :
Label1.Caption := MojaTabulka.FieldValues['Firma'];

Uvedeny kod sposobi ze dostanem toto :
'test '
ja by som vsak uvital ;-) keby som dostal tento
vysledok : 'test'

Jednoducho sa mi do captionu nasackuju aj
vsetky medzery (teda 50 znakov), bez ohladu na
fakt, ze samotny zaznam je len slovo "test" - teda styri znaky.

Otazka : robim nieco blbo, alebo je toto
slovami klasika "vlastnost" databaze Firebird?

Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Firebird a pocet medzier v recorde

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 07.4.2006 09:16:48

Pokud bys nemohl nastavit VARCHAR muzes pouzit:
Label1.Caption := TrimRight(MojaTabulka.FieldValues['Firma']);

Jirka

>a nemas nahodou typ polozky firma char? pokud by byl varchar nemelo by
>to delat....

Firebird a pocet medzier v recorde

Ja bych to videl, ze ten sloupec mas nadefinovany jako CHAR. Zkus ho dat
jako VARCHAR.

> [...]
>
> S pozdravom
>
> Ivan Dulgerov
> Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 07.4.2006 09:10:47

a nemas nahodou typ polozky firma char? pokud by byl varchar nemelo by
to delat....
franta flinta

Ivan Dulgerov napsal(a):

> [...]
>
>S pozdravom
>
> Ivan Dulgerov
>Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 07.4.2006 09:12:47

> Label1.Caption := MojaTabulka.FieldValues['Firma'];
>
> Uvedeny kod sposobi ze dostanem toto :
> 'test '
> ja by som vsak uvital ;-) keby som dostal tento
> vysledok : 'test'
Muzes pouzit funkci trim, ktera oreze mezery zleva i zprava:
Label1.Caption := trim(MojaTabulka.FieldValues['Firma']);> Otazka : robim nieco blbo, alebo je toto
> slovami klasika "vlastnost" databaze Firebird?
Pokud je pole tabulky 'Firma' nadefinovane jako Char(50), potom se do
databaze uklada celych 50 znaku, vcetne mezer. V tomto pripade by asi bylo
lepsi pole definovat jako VarChar(50) a potom se do databaze uklada jen
tolik znaku, kolik ma ukladany text, bez tech doplnujicich mezer zprava.
Mezery zleva se ponechaji. Napr. kdyz budu ukladat nazev firmy:
" Banany s.r.o." do Char(50) se ulozi jako " Banany s.r.o.
" a do VarChar(50) jako " Banany s.r.o.".

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Firebird a pocet medzier v recorde

Polozka Firma je asi definovana jako CHAR(50) takze vraci i mezery vlevo.
Bude-li definovana jako VARCHAR bude ji server vracet bez mezer. A pro
jistotu treba trim v programu.

> [...]
> Uvedeny kod sposobi ze dostanem toto :
> 'test '
> ja by som vsak uvital ;-) keby som dostal tento

Indy SMTP charset?

Pro odesilani mailu z programu pouzivam TIdSMTP a TIdMessage. Zpravy jsou samozrejme s diakritikou ale: kdyz nastavim pro message property
Charset:='win-1250'
diakritika je sice v poradku ale text se posle jako priloha s priponou "dat" coz nechci. Kdyz k tomu nastavim ContentType:='Text/Plain'
tak je sice zprava v textu ale zase se spatnou diakritikou. A kdyz nastavim
ContentType:='Text/Plain; Charset=''win-1250'''
tak to nepomuze. Jak docilim aby se zprava poslala jako prosty text a pritom s diakritikou?

Z.Kalhous

Indy SMTP charset?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 07.4.2006 09:40:50

> [...]
> Charset=''win-1250''' tak to nepomuze. Jak docilim aby se zprava
> poslala jako prosty text a pritom s diakritikou?

Indy a diakritika, to je nocni mura. Pouzij Synapsi a zjistis jak
snadny muze zivot byt. Myslim to fakt uprimne!

Firebird a pocet medzier v recorde

[*] Ivan Dulgerov <idulgerov(zv)stonline.sk> - 07.4.2006 09:32:49

> Ja bych to videl, ze ten sloupec mas nadefinovany jako CHAR. Zkus ho dat
> jako VARCHAR.

*Aaa riesenie je ako obvikle uplne trivialne,
*je to presne tak, staci ten stlpec nadefinovavat
*ako VARCHAR, a je to v suchu ;-))

*Dik
Delphi5 Prof+ SP1, Delphi 4 St, Win XP Porf. + SP1, Win98 SE
mail : idulgerov(zv)stonline.sk

Firebird a pocet medzier v recorde

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 07.4.2006 10:34:54

No nemas pravdu - Firebird na urovni ukladani do databaze nerozeznava
rozdil mezi char a varchar, ale uklada vsechno jako varchar. Klientska
knihovna to pri cteni konvertuje... :)

Marek Dostal napsal(a):

> [...]
> lepsi pole definovat jako VarChar(50) a potom se do databaze uklada jen

[*] Marek Dostal <konf(zv)agnis(tec)cz> - 07.4.2006 10:46:55

> No nemas pravdu - Firebird na urovni ukladani do databaze nerozeznava
> rozdil mezi char a varchar, ale uklada vsechno jako varchar. Klientska
> knihovna to pri cteni konvertuje... :)

Diky za upresneni, tento detail mi unikl. Vetsinu udaju mame jako VarChar a
vse funguje k plne spokojenosti.

Marek Dostal
D7Prof, WinXP, FireBird 1.0, 1.5

Indy SMTP charset?

Tak tedy jsem pouzil SendTo ze Synapse (SMTPSend). Je pravda ze pouziti je
snadne a zda se ze to i chodi rychleji nez Indy ale pismenka "z" s hackem a
"s" s hackem (ktera zde nemuzu napsat kvuli pravidlum) se i tak zmeni na
ctverecky. Takze zivot snadnejsi neni. Ale kdyz uz jsem to stahnul a je to
zadarmo ...
> Indy a diakritika, to je nocni mura. Pouzij Synapsi a zjistis jak
> snadny muze zivot byt. Myslim to fakt uprimne!
> Lukas Gebauer.

Indy SMTP charset?

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 07.4.2006 12:39:03

> [...]
> pravidlum) se i tak zmeni na ctverecky. Takze zivot snadnejsi neni.
> Ale kdyz uz jsem to stahnul a je to zadarmo ...

No bodejd, protoze tim odesilas uz pripraveny a zakodovany text
mailu... Tim jsi nahradil jen idsmtp, ne vsak idmessage! Na
vygenerovani spravne zakodovaneho dopisu pouzij mimemess a vysledek
pak odesli pres sendtoraw.

Neco jako:

m:TMimemess;
begin
m:=TMimemess.create;
try
m.AddPartText(memo1.lines,nil);
m.header.from:='youraddress(zv)somewhere.com';
m.header.tolist.add('You(zv)somewhere.com');
m.header.subject:='test message';
m.EncodeMessage;
sendtoraw('youraddress(zv)somewhere.com', 'You(zv)somewhere.com',
'smtp.iol(tec)cz', m.lines, '', '');
finally
m.free;

No, nemohu si pomoci, ale me to prijde mnohem snadnejsi nez v Indy,
navic vyse uvedeny kod se postara o spravne zakodovani mailu, vcetne
toho ze si sam prekoduje vse do spravneho charsetu (CP1250 opravdu
NENI spravny charset na posilani mailem!), vse spravne zakoduje dle
MIME, atd.

AsyncPro "TAPI wave file error"

[*] Zapletal Martin <zapletal(zv)inoma(tec)cz> - 07.4.2006 15:19:14

Nevite proc mi AsyncPro TAPI pri snaze o prehrani wav hlasi "TAPI wave file
error". Nejde to v zadnem demu. Modem Voice je ale asi nebude neco jak ma.
Pokud si pustim aplikaci SuperVoice dodanou k modemu tak prehrani wav i
zaznam funguje. Kde je problem?

D5, WinXP
Martin

Pristup ke scanneru

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 07.4.2006 15:45:16

Dik. Delphi Twain funguje celkem dobre, ale mam nasledujici problem:

Pokud stisknu Cancel pri hlasce scanneru "Wait To scanner" tak se v aplikaci nezavola OnCancel udalost Delphi Twain a aplikace nema jak zjistit ze to uzivatel zrusil.

Jde toto nejak obejit?

Dik za radu

> [...]
> je to tim, ze HP je pouze associated member ci co toho TWAIN Consortia,

OT: Zmrseny text v Richeditu

[*] cizek.milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 07.4.2006 21:23:39

Ahoj,
po reinstalaci Win2k Prof. SP4 cz (+vsechny dostupne updaty) se potykam s
problemem, kdy se mi v richeditu mrsi znaky. Spoustecem je zpravidla cesky
znak "e", od nehoz je font rozhozeny a mnohdy necitelny. Vim, ze se jedna o
nejaky
Bug, a uz se to tu parkrat resilo (nedari se dohledat) se spatnou
interpretaci, ale nejsem si ted schopny vybavit jak ho
opravit. Zkousel jsem prenest riched*.dll z XP, ale nepomohlo. Muzete prosim
poradit jestli je na to dostupny nejaky update ci jine reseni? Diky.

riched20.dll: 5.30.23.1215
riched32.dll: 5.0.2134.1

Milan

QuickRep

[*] Ivan Kozak <ivan(zv)boucek(tec)cz> - 07.4.2006 21:15:38

Dobry vecer,

neviete niekto ako nainstalovat QuickRep do Delphi 2006 Professional
(pripadne, odkial vziat)? Pokial viem, Borland to uz nedodava s Delphi 2006,
ale aby som mohol preniest programy zo starsich Delphi, tak to potrebujem. V
D7 sa to instalovalo tak, ze sa instaloval dclqrt70.bpl. Ako je to teraz?
Pracujete s tym niekto?

Ked uz som pri tom: vidim, ze D2006 sa da spusti v rezime Win32. Je take
nieco mozne aj v Delphi 8? Alebo tam to bolo striktne oddelene, a pre Win 32
sa dalo pouzivat len Delphi 7, preto to predavali spolu?

Dik za napady. Kozak