IB Dataset a transakce

pouzivam toto nastaveni:

Transaction.AutoStopAction := saCommitRetaining;
Transaction.DefaultAction := TACommitRetaining;
Transaction.Params.Add('read_committed');
Transaction.Params.Add('rec_version');
Transaction.Params.Add('nowait');

Jirka Virt

IB Dataset a transakce

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 10.4.2006 07:43:41

Ahoj

Chtel bych castecne prejit na pouzivani IBdataset a DataWare grid .
(ciselniky)
Potreboval bych poradit jak nejlepe nastavit vse okolo transakci tak aby
vznikalo co nejmene "problemu" napr Commit versus commitRetaing.
Zatim pouzivam IBX ale ve hre je i FIBPLUS
Diky za kazdou radu i uvahu.

Jura

ESC sekvence

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2006 07:15:39

Ta funkce prida jen apostrofy, spis potrebuju neco, co zdvoji vsechny znaky,
ktere tam nesmi byt. Zatim jsem prisel na tyhle: zpetne lomitko, apostrof,
uvozovky. Ty vsechny se musi zdvojit, jinak to vyhodi chybu.
Petr

On 4/10/06, Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> wrote:

> Co zkusit pouzit fci QuotedStr ??? Ta projde retezec a vsude kde je
> apostrof, tak prida dalsi + prida apostrofy na zacatek a konec retezce.

ESC sekvence

[*] Milan Tomes <delphi(zv)haida(tec)cz> - 10.4.2006 06:53:37

Petr Berek napsal(a):
> ciste jen znacky. Kdyz mi vsak nekdo do toho textu napise uvozovky, tak mi
> to vyhodi chybu, protoze ten sql prikaz vypada takto: SQL.Add('insert into
> tabulka values("", "'+text+'")')

ESC sekvence

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 09.4.2006 22:57:03

Zdravim,
nevite nekdo jak odstranit esc sekvence ze znacek rtf? Pouzivam pro ukladani
rich edit do databaze zpusob, ze to ulozim a pak to nactu jako holy text -
ciste jen znacky. Kdyz mi vsak nekdo do toho textu napise uvozovky, tak mi
to vyhodi chybu, protoze ten sql prikaz vypada takto: SQL.Add('insert into
tabulka values("", "'+text+'")');
Takze si asi vsichni dovedete predstavit, co to s tim udela. Nevite nekdo,
bud jak to obejit, nebo jako to odstranit?
Pres streamy to nejde.
Diky, Petr
Delphi 2005, MySQL, ZeosAccess.

Jake jsou zkusenosti se SP1 pro MS SQL 2005

[*] Ing. Igor Vodicka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 10.4.2006 08:05:43

Ahoj vsem!

Neinstaloval uz nekdo SP1 pro MS SQL 2005? Zajimaji me zkusenosti jak s
instalaci tak s naslednym provozem, a to jak kladne tak i zaporne. V
dokumentaci je psano, ze SP1 nelze samostatne odinstalovat, pouze cele SQL
2005 a pak znova nainstalovat bez SP.
Pomohlo by vytvoreni bodu obnovy ve Windows a pak pripadne pri problemech to
vratit cele zpet.

Provozuji Windows 2003 sever Enterprise a MS SQL 2005 standard.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 596 786 001
Mob.: 604 175 519
HTTP://www.sagit(tec)cz/

ESC sekvence

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2006 08:15:44

Ahoj,

Petr Berek napsal(a):
> to vyhodi chybu, protoze ten sql prikaz vypada takto: SQL.Add('insert into
> tabulka values("", "'+text+'")');
> Takze si asi vsichni dovedete predstavit, co to s tim udela. Nevite nekdo,

spravne to mas udelat takto:

mojesqlkomponenta.SQL.Add('insert into tabulka values("", :text)');
mojesqlkomponenta.Params[0].AsString:=text;

Zmrseny text v Richeditu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2006 08:39:46

> po reinstalaci Win2k Prof. SP4 cz (+vsechny dostupne updaty) se potykam s
> problemem, kdy se mi v richeditu mrsi znaky. Spoustecem je zpravidla cesky
> znak "e", od nehoz je font rozhozeny a mnohdy necitelny. Vim, ze se jedna o
> nejaky
> Bug, a uz se to tu parkrat resilo (nedari se dohledat) se spatnou
> interpretaci, ale nejsem si ted schopny vybavit jak ho
> opravit. Zkousel jsem prenest riched*.dll z XP, ale nepomohlo. Muzete prosim
> poradit jestli je na to dostupny nejaky update ci jine reseni? Diky.

Ahoj,

jestli ono spis nejde o pokus richeditu byt chytry, chytry
az bude nejchytrejsi na svete. Mel by pomoci nasledujici
kod trebas nekde v OnCreate formu a vice informaci, o co
jde, najdes v msdn.

pom := SendMessage(RichEdit1.Handle,
EM_GETLANGOPTIONS, 0, 0)
and not IMF_AUTOFONT;
SendMessage(RichEdi.Handle, EM_SETLANGOPTIONS, 0,
pom);

David Lebeda

JCL a mapi

pouzivam JCL na posielanie e-mailu s prilohami z konzolovej aplikacie.
Pokial aplikaciu spustim priamo, vsetko funguje ako ma a e-mail sa
odosle. Pokial som nechal aplikaciu spustat cez planovac uloh vo Windows
tak to urcitu dobu fungovalo OK, potom vsak zacala aplikacia vyhadzovat
chybu MAPI Error: (2) "General MAPI failure". Pritom v nastaveni
mailoveho klienta ani v kode aplikacie sa nic nezmenilo.
Viete mi niekto poradit ?

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

JCL a mapi

Este male doplnenie, mailovym klientom je Outlook Express a OS Windows
2000 Server SP 4.

--
Martin Cajbik
SCT s.r.o. Kosice

Zmrseny text v Richeditu

[*] Cizek.Milan <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2006 10:01:53

> [...]
> EM_GETLANGOPTIONS, 0, 0)
> and not IMF_AUTOFONT;
> SendMessage(RichEdi.Handle, EM_SETLANGOPTIONS, 0,

Ahoj,
nevim jestli jsem to nepopsal spatne, ale jedna se o obecny systemovy problem. Chybne zobrazeni se projevuje v ruznych aplikacich, napr. ICQ,DC...

Milan

Zmrseny text v Richeditu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2006 12:26:03

> Ahoj,
> nevim jestli jsem to nepopsal spatne, ale jedna se o obecny
> systemovy problem. Chybne zobrazeni se projevuje v ruznych
> aplikacich, napr. ICQ,DC...

No a zkusils, jestli to resi problem? Zaslany kod shazuje
richeditu priznak, ze se ma pokouset o nejakou autodetekci
fontu. Richedit ho ma zrejme implicitne nahozeny. Jak se
zmrseni projevuje? V nasem pripade byl text citelny, ale
zmenil se font, velikost apod. Viz IMF_AUTOFONT v MSDN.

Jde-li o neco jineho, tak ja uz nic jineho poradit neumim.

David Lebeda

Update programu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2006 12:44:04

Cau,

jak resite uprate programu pres internet? Samotne overeni zda-li je k
dispozici nova verze a pripadne stazeni neni problem, ale jde me o
samotny prubeh updatu. Bohuzel nemam jednouduchou aplikaci typu
kalkulacka, takze obycejne prepsani souboru nestaci. Jde me o zalohovani
dat, pripadny update databaze, prehrani novych souboru (neco je sluzba,
takze vypnuti sluzby, pripadne prehrani pri restartu OS).

Neexistuje na to nejake rozumne reseni? Zatim sice pouzivam
InnoSetup, ktery vesmes umi to co potrebuju, ale muj problem je v tom,
ze ne vscihni zakaznici maji to same.

Napadlo me to resit pres nejaky skriptovany jazyk (asi pascal :-D)
kde vzdy vydam soubory, skript ke kazdemu souboru a ten updater si
stahne ten kod, pusti ho a ten uz pak vi co udelat, co stahnout a & spol.

TR

Mysql: ocislovani radku vracene mnoziny dat

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)gmail(tec)com> - 10.4.2006 14:20:11

Zdravim *,

jde nejak v MySQL (verze 4.x nebo 5.0) v prikazu SELECT ocislovat radky
stale se zvysujicim cislem (treba nejakou funkci...) ?
Umim to pro MS SQL Server..., ale pro MySQL me nic nenapada...

Priklad pro MS SQL Server (pouziti funkce IDENTITY, ktera vraci cislo
stale o jednicku vetsi):
SELECT IDENTITY(int, 1000,1) AS CisloRadku, a.* FROM
(SELECT * FROM tabulka) a

Dekuji za radu.
Martin Pavera

Stazeni souboru z internetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2006 14:16:11

Ahoj,

prosim o nasmerovani v nasledujici oblasti. Potrebuji se
podivat na jiste misto v internetu a vratit seznam souboru,
ktere se tam nachazeji. Nebo zjistit, zda se tam nachazi
soubor vyhovujici zadane masce. Potrebuji zkratka stahnout
soubor, jehoz nazev neni presne znam - ale uzivatel si
vybere z nabidky utvorene podle obsahu onoho internetoveho
mista. No a otazka je, kudy do toho.

Nepotrebuji poradit, jak to udelat technologicky - jsem
rozhodnut sahnout po Synapsi, ale sonduji, co je treba
udelat na strane serveru a pripadne klienta pro realizaci
vyse uvedeneho - a zda to vubec jde.

D5E, Win32

David Lebeda

Stazeni souboru z internetu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.4.2006 14:32:12

> [...]
> soubor, jehoz nazev neni presne znam - ale uzivatel si
> vybere z nabidky utvorene podle obsahu onoho internetoveho

Predne si musis ujasnit, ktery z mnoha internetovych protokolu na to
hodlas pouzit.

nejbeznejsi jsou:

Http - jednoduchy, snadno prolezes pres ruzne firewally a proxy, ale
je primarne urcen na sthovani dokumentu/souboru. Sam o sobe
nepodporuje vypis nejakeho adresare. Resi se to tak,z e mas na http
serveru stranku/skript, ktery ti vygeneruje seznam souboru, a ten si
pak zpracujes.

ftp - primarne urceny na souborove sluzby, tedy sam o sobe umi nejen
prenaset soubory, ale take treba vypisovat obsah adresaru. Nicemne je
technicky mnohem slozitejsi nez treba HTTP, casto jsou probemy s
ruznymi firewally, preklady adres ci proxy.

Stazeni souboru z internetu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.4.2006 14:56:14

> Jednoznacne HTTP. O reseni se skriptem vim, ale chtel jsem
> zjistit, zda neni i cesta fungujici "sama od sebe". Kdyz se
> podivam na nektere downloadovaci stranky, zobrazi se mi v
> IE vypis adresare. Nabyl jsem proto dojmu, ze to je otazka
> nejakeho nastaveni na serveru, aby zobrazoval vypis
> adresare.. To, jestli stranku na sevreru generuje skript,
> jeste zjistimv kazdem pripade diky za odpoved, myslim, ze
> mi to takhle staci.

Ano, HTTP servery umi zobrazit obsa ahdresare, pokud jsou tak
nakonfigurovane, ale:

- probiha to vzdy tak, ze server vygeneruje HTML s obsahem toho
adresare, nazvy souboru nastavi jako HTML odkaz, atd.

- Format takto vygenerovane stranky je u kazdeho serveru jiny. kazdy
serveri si tu stranku muze vygenerovat jak chce, to muze znacne
komplikovat nejake automaticke zpracovani v programu.

Stazeni souboru z internetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.4.2006 14:46:13

> [...]

adresare.. To, jestli stranku na sevreru generuje skript,
jeste zjistimv kazdem pripade diky za odpoved, myslim, ze

potomok TXmlDocument

[*] brano <odber(zv)centrum.sk> - 10.4.2006 15:54:18

dobry den,

je mozne vytvorit potomka triedy TXMLDOCUMENT tak, aby mohol byt
vytvarany za behu programu bez pouzitia komponenty na formulari?

mam takyto kod, v kode je oznacene, kde dava chybu:

NA RIADKU S ACTIVE, ALEBO AJ NA RIADKU POD NIM PROGRAM HLASI VYNIMKU:
projest raised exception class EAccessViolation with message 'Access
Violation at adress... Read of adress 0000000'
DA SA S TYM NIECO ROBIT, ALEBO JE V RUNTIME MOZNE VYTVARAT A PRACOVAT
S XML LEN CEZ INTERFACE IXMLDOCUMENT?

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
Forms,
Dialogs, xmldom, XMLIntf, msxmldom, XMLDoc, StdCtrls;

TMyXML = class(TXMLDocument)
constructor Create(name: DomString);

{$R *.dfm}

{ TMyXML }

constructor TMyXML.Create(name: DomString);
begin
inherited Create(name);
DOMVendor:=GetDOMVendor('MSXML');

(*
KAZDY Z NASLEDOVNYCH RIADKOV UROBI POPISOVANU VYNIMKU
*)
Active:=true;
DocumentElement:=CreateElement('ROOT', '');

mxf: TMyXML;
begin
mxf:=TMyXML.Create('subor.xml');

potomok TXmlDocument

[*] Jiri Vojtek <jiri(zv)vojtek.biz> - 10.4.2006 16:10:19

Mrkni sem
http://groups.inetbot.com/showgrp/borland_ppublic_pcppbuilder_pxml_s3.htmlQuoting
Jiri Vojtek

Stazeni souboru z internetu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.4.2006 22:26:46

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Nepotrebuji poradit, jak to udelat technologicky - jsem
> rozhodnut sahnout po Synapsi, ale sonduji, co je treba
> udelat na strane serveru a pripadne klienta pro realizaci
> vyse uvedeneho - a zda to vubec jde.

Aha, takze klient neni prohlizec ale Win32 GUI aplikace ? Pak bych to v
pripade pouziti HTTP protokolu resil jako webovou sluzbu, ktera bude mit
potrebne metody k vyhledani, prochazeni a stazeni tech souboru.

Petr Vones

Stazeni souboru z internetu

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.4.2006 22:22:45

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> soubor, jehoz nazev neni presne znam - ale uzivatel si
> vybere z nabidky utvorene podle obsahu onoho internetoveho

Neni tohle typicka webova aplikace ?

Petr Vones

potomok TXmlDocument

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 10.4.2006 17:30:25

From: "brano" <odber(zv)centrum.sk>
> DA SA S TYM NIECO ROBIT, ALEBO JE V RUNTIME MOZNE VYTVARAT A PRACOVAT
> S XML LEN CEZ INTERFACE IXMLDOCUMENT?

Je podstatne lepsi s nim pracovat jako s IXMLDocument, pripadne pouzit XML
Data Binding.

Trida TXmlDocument je navrzena tak, ze pokud je na formulari (ma Owner) tak
se uvolnuje explicitne, coz je trochu nepruhledne.

Petr Vones

Stazeni souboru z internetu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.4.2006 17:22:25

On Monday, April 10, 2006 2:46 PM ,
Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> wrote:

> [...]
> adresare.. To, jestli stranku na sevreru generuje skript,
> jeste zjistimv kazdem pripade diky za odpoved, myslim, ze

stahni si z Internetu libovolne 2 ruzne HTTP servery a zkus si je
nastavit aby zobrazily obsah adresare a podivej se co z nich leze.
Pokud se jedne o nejake specialni reseni neni problem (via PHP apod
lze donutit server generovat treba i TXT format se seznamem souboru),
pokud ma jit o obecnejsi reseni tak je problem s rozparsovanim stranky
s obsahem adresare.

Aby nevznikla mylka - pomoci FTP je sice pritulnejsi co se ziskani
obsahu adresare tyce, ale format vypisu _neni_ zadnym RFC stanoven.
Takze existuje cca 10 bezneji pouzivanych formatu (se spoustou
modifikaci) a FTP klient se s tim musi nejak poprat (pokud chce vypis
preformatovat, znat jmeno, velikost a datum souboru atd)

D. Toman

Jak nacist seznam souboru z FTP serveru

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 11.4.2006 14:45:54

Lukas Gebauer wrote:

>Pak tvuj server musi mit natolik kuriozni format vypiosu adresare, ze
>jej synapse nedokazala dekodovat. (predpokladam ze posledni verzi ze
>Synasnapu jsi zkousel...)

Diky, mel jsem starou verzi. Uz mi to chodi.

Jirka

CAPICOM v praxi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.4.2006 14:35:53

Puvodni zprava ze dne 11.4.2006:

> Mrknul jsem na to (www.haes(tec)cz, Seminare/2004) a koukam, ze je ten
> odkaz jeste zivy.
> http://www.clexpert(tec)cz/podpora/belohrad2004/download.asp

Jasne, ze je zivy, ale v nem to neni popsane, to jsem prave rikal
hlavne osobne, ten priklad je jen priklad a vysvetloval jsem "per
huba", jak se to ma spravne udelat :-)

CAPICOM v praxi

> A ja jsem o tom povidal na prednasce v Belohrade pred dvema roky, kdyz
> jsem prednasel na tema prave praxe v sifrovani s priklady pro Delphi i
> [...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.4.2006 13:01:47

> [...]

A ja jsem o tom povidal na prednasce v Belohrade pred dvema roky, kdyz
jsem prednasel na tema prave praxe v sifrovani s priklady pro Delphi i

[*] m.mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 11.4.2006 13:01:47

>From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz] On
Behalf Of Petr Vones
>Tenhle problem patrne souvisi se "zneuzitim" typu BSTR (WideString) pro
prenos binarnich dat. Nicmene je to snadno resitelne opravou velikosti v
hlavicce u typu WideString.
Mohol by si uviest aku upravu halvicky mas na mysli?

Dik Miro

CAPICOM v praxi

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 11.4.2006 12:45:45

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> [...]

Tenhle problem patrne souvisi se "zneuzitim" typu BSTR (WideString) pro
prenos binarnich dat. Nicmene je to snadno resitelne opravou velikosti v

DBAltGrid, zmena Column.Caption

Pred par dny mi zde nekdo poradil pro viceradkovy grid zkusit DBAltGrid od Quasidata. Je to OK, ale nevite nekdo jak zabranit tomu aby po zmene Column.Caption jakehokoliv sloupce se automaticky obnovilo "uplne" zobrazeni vsech subradku zaznamu? Totiz za chodu programu nastavim ze chci zobrazit jen prvni subradek, to funguje, ale jakmile zmenim caption nektereho sloupce, automaticky se obnovi zobrazeni vsech subradku. Ze se to chova stejne kdyz nejaky sloupec mysi presunu nebo zmenim jeho sirku by tak nevadilo. Dik.

Z.Kalhous
ToWare s.r.o.
tel.: 466 614 024
kalhous(zv)eu(tec)cz

CAPICOM v praxi

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.4.2006 12:37:45

Napriklad jsme meli nasledujici kuriozni problem s CAPICOM pri
implementaci komunikace s PVS (Portal verejne spravy).

Na odesilaci strane jsme sifrovali primo pomoci CryptoAPI ale na PVS
pouzivali CAPICOM, ve kterem byla chyba -- nespravne zpracoval
stream s lichym poctem znaku v otevrene podobe. Proste to obcas
fungovalo, obcas ne. Nakonec jsme to vyresili tak, ze stream s
(nastesti) XML, ktery se ma sifrovat, nejprve rozsirime na sudy
pocet znaku jednou mezerou :-)

Viz http://www.google.com/search?q=capicom+odd.number.of.bytes

Martin Schayna

delphak(zv)centrum(tec)cz wrote:
> A jine problemy krome uhlidani verze se nevyskytuji? Potrebuji pouze podpisovat data a overovat podpisy.
>
> Jake vyhody by prineslo prime pouziti CryptoApi ktere je dle meho nazoru vyrazne slozitejsi, krome toho ze by program nezavisel na capicom.dll?
>
> S pozdravem
> V.
>
> From: "Milan Tomes" <delphi(zv)haida(tec)cz>

Borland: odborny skolici seminar DELPHI + ECO III

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 11.4.2006 12:23:44

Dobry den vsem,

Borland vas zve na odborny skolici seminar "DELPHI + ECO III" o
modelovani aplikaci s vyuzitim Enterprise Core Objects III (ECO III)
- technologii obsazene v novem nastroji Borland Developer Studio
2006. Veskera tematika bude predvadena na mnoha prikladech
zdrojoveho kodu formou odborneho skoleni.

Datum a misto: 26.4.2006 od 10:00 hodin DIVADLO METRO, Narodni trida
25, Praha 1

Prednaset budou panove Jason Vokes a Gerard van der Pol. Prednaska
bude simultanne tlumocena do cestiny. Vstup je ZDARMA, podminkou je
vsak predchozi registrace.

Program seminare, profily prednasejicich a registracni formular
najdete na adrese:

http://www.borland(tec)cz/events/delphi2006eco.html

Kapacita salu je cca 180 lidi; mate-li zajem, prosim nevahejte s
prihlaskou.

S pranim hezkeho dne, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

Jak nacist seznam souboru z FTP serveru

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.4.2006 08:55:29

> [...]

Pak tvuj server musi mit natolik kuriozni format vypiosu adresare, ze
jej synapse nedokazala dekodovat. (predpokladam ze posledni verzi ze

Jak ten vypis adresare vypada?

XML a server 2003

[*] Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 11.4.2006 08:29:27

Dobry den,

Mam nasledujici problem. Vytoril jsem windows service ktera zpracovava XML dokumenty a jejich obsah transformuje do DB (parsovano pomoci MSXML DOMDocument, xml soubory jsou utf-8). Service behala na Windows 2k serveru bez problemu. Nyni byl vymenen server na 2003. Pokud si otevru XML v exploreru zobrazi korektni ceske znaky, pokud v programu jsou nektere znaky nahrazeny jejich verzemi bez diakritiky. Tusite nekdo pricinu problemu, pripadne cestu jak obejit.

Diky
Marek Hradil

Fast report a FNC1

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 11.4.2006 06:37:19

Dobry den,
jiz delsi dobu pouzivam FastReport3, ke sve plne spokojenosti. Vcera jsem ale narazil na problem pri tisku caroveho kodu CODE128B a FNC1. Prosel jsem cely help i FAQ na FastReportu, ale nikde jsem nenasel priklad jak zadat FNC1.
Neresil jste prosim nekdo tento problem?

Diky za kazde nakopnuti

Jiri Tyslic

Jak nacist seznam souboru z FTP serveru

[*] Jiri Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 10.4.2006 23:52:52

Ahoj,

[...]

if FTPPosli.Login then
begin
ListBox1.Items.Add(FTPPosli.GetCurrentDir); // Tady je vsechno OK
ListBox1.Items.Add(IntToStr(FTPPosli.FileSize('index.html'))); //
Tady je vsechno OK
OK := FTPPosli.List('',false);
if not OK then Exit;
for i:=0 to FTPPosli.FtpList.List.Count-1 do // tady je 0, PROC?
begin
OneRec:=FTPPosli.FtpList.List[i];
ListBox1.Items.Add(OneRec.FileName+'
'+DateTimeToStr(OneRec.FileTime));
Button1.Caption:='Neproslo to.';

Mam Delphi 6 Pro, Win XP.

Jirka

Try - except nezachyti vynimku

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 11.4.2006 16:34:02

Zdravim,

konstrukcia try-except mi nezachyti vynimku.

Spracovavam datovy subor pomocou externej kniznice (DLL).
Obcas sa stane, ze funkcia z kniznice sposobi vynimku.
Potrebujem ale prejst vsetky zaznamy v datovom subore,
aj ked sa na niektorych vyskytne vynimka.
Urobil som to takto (zjednodusene) asi takto:

Subor.Open(Parametre);
try
Subor.Top;
while not Subor.Eof do begin
//spracovanie zaznamu - v nasledujucich riadkoch moze vzniknut chyba
Subor.Operacia;
Subor.Ina_Operacia;
on E: EVariantTypeCastError do ZapisChybuDoProtokolu;
end;
Subor.Next;
on E:Exception do ZapisChybuDoProtokolu;
end;

Problem je, ze vnutorny try-except nezachyti vynimku. (Ani ked tam je E: Exception).
Vynimka ma vyhodi z cyklu a neviem spracovat subor do konca.
Ked vynimku odchytim vo vonkajsom cykle a zistim typ (E.ClassName) - tak je to EVariantTypeCastError.
Chybova hlaska je "Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double)".

Preco sa vynimka neda odchytit vo vnutornom try-except?

Jan Kostial.

Try - except nezachyti vynimku

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 11.4.2006 16:44:03

Ahoj,
pokud to zachyti ten venkovni except blok, neni duvod aby ji
nezachytil ten vnitrni. Takze bych tipoval, ze ji vyvola neco vne ten
vnitrni blok (Subor.Next?). Kazdopadne krokovani by to melo odhalit.

web : http://corexpert.com, mobile : +420 724 505 904, ICQ : 8606 3232

> [...]

L> Chybova hlaska je "Could not convert variant of type (OleStr) into type (Double)".

L> Preco sa vynimka neda odchytit vo vnutornom try-except?

Zkus tohle ...
[...]
else
ShowMessage('Nejaka jina chyba');
end;
Subor.Next;
on E:Exception do ZapisChybuDoProtokolu; end;

Jirk aVirt

Fast report a FNC1

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 11.4.2006 17:52:07

Resil a stavajici komponenty to neumi ve FR3. Prepsal jsem si trosku jejich
kod a upravil jen pro 128C, kde nejaky svuj znak pak nahrazuji za FNC1, u
A/B by to slo podobne.

Roman

Tyslic Jiri wrote:
> [...]
> Prosel jsem cely help i FAQ na FastReportu, ale nikde jsem nenasel
> priklad jak zadat FNC1. Neresil jste prosim nekdo tento problem?

Fast report a FNC1

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 12.4.2006 07:41:04

Mohl by jsi prosim popsat tu provedenou upravu? Myslim, ze by to mohlo zajimat i vice lidi.

Diky

> [...]
> trosku jejich
> kod a upravil jen pro 128C, kde nejaky svuj znak pak

CAPICOM v praxi

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.4.2006 07:15:02

Znamena to tedy, ze i v prikladu http://www.clexpert(tec)cz/download/belohrad2004/kryptografie_praxe_delphi.zip je to spatne - presneji receno, ze to bude zlobit s daty a soubory liche delky? Pokud ano, mohl bys prosim napsat jak to opravit?

Diky.

> Jasne, ze je zivy, ale v nem to neni popsane, to jsem prave rikal
> hlavne osobne, ten priklad je jen priklad a vysvetloval jsem "per
> huba", jak se to ma spravne udelat :-)
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

CAPICOM v praxi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.4.2006 10:41:17

Puvodni zprava ze dne 12.4.2006:

> [...]
> je to spatne - presneji receno, ze to bude zlobit s daty a soubory
> liche delky? Pokud ano, mohl bys prosim napsat jak to opravit?

Ano, ta funkce pro prevod retezce do WideString je zamerne velmi
zjednodusena pro ucely prezentace. Je treba ji upravit pro liche
retezce pridanim asi trech radku, kdy se natvrdo zmeni delka retezce
primo v hlavicce WideString.

CAPICOM v praxi

[*] delphak(zv)centrum(tec)cz - 12.4.2006 11:03:19

A nebylo by, PROSIM, mozne uvest tady ty 3 radky? Ja jsem si to tedy nejak zmodifikoval, ale proverene reseni autora by potesilo :)> Ano, ta funkce pro prevod retezce do WideString je zamerne velmi
> zjednodusena pro ucely prezentace. Je treba ji upravit pro liche
> retezce pridanim asi trech radku, kdy se natvrdo zmeni delka retezce
> primo v hlavicce WideString.

CAPICOM v praxi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.4.2006 11:13:19

Puvodni zprava ze dne 12.4.2006:

> A nebylo by, PROSIM, mozne uvest tady ty 3 radky? Ja jsem si to tedy
> nejak zmodifikoval, ale proverene reseni autora by potesilo :)

No ja osobne to delam touhle prasarnou:

var
Ptr: Pointer;

Ptr := Pointer(Integer(Pointer(VyslednyWideString)) - 4);
PInteger(Ptr)^ := DelkaRetezce;

Muzes si to prepsat i na jeden radek :-)

Odpojeni uzivatelu od MSSQL bez restartu

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 12.4.2006 11:47:22

Ahoj
Momententalne resim, jak provest odpojeni vsech uzivatelu od databaze bez
restartu MSSQL. Zjistil jsem, ze pripojeni se zapisuje do MASTER databaze do
tabulky sysprocesses. Ale nedoporucuje se tam mazat naprimo. Tak jsem si
nasel na strance
http://www.databasejournal.com/features/mssql/article.php/1481861 velmi
pekne a efektni reseni. Bohuzel mi ale nefunguje. Jestli chapu spravne,
prikaz:

declare (zv)xxx varchar(100)
set (zv)xxx = 'osql -Usa -E -S . -dmaster -Q"kill 52"'
exec master.dbo.xp_cmdshell (zv)xxx, no_output

by mel zabit pripojeni s SPID=52. Pokud s tim mate nekdo zkusenosti,
pripadne vite nejake stranky o teto problematice, poradte pls na co koukam
spatne...

Dan

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 12.4.2006 12:07:23

Ahoj, resime prave problem s rozhodnutim jake komponenty pouzit pro
vyvoj aplikace ktera musi podporovat vic serveru (min Oracle a MSSQL,
Firebird), muzeme samozrejme pouzit dbExpress, nebo jsme nasli na netu
komponenty SQLDirect, pripadne ceckovou knihovnu SQLAPI++, nemate s tim
nekdo zkusenosti??
Je to docela dulezite rozhodnuti a tak se radsi ptam jestli tyhle nebo
nejake jine vice databazove komponenty nekdo pouziva a jak je s nimi
spokojeny.

Diky moc Tom

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] JaromA?r SolaL? <solar(zv)magion(tec)cz> - 12.4.2006 12:17:25

Ahoj,
pouzivame v nase celkem rozsahle aplikaci SQLDirect. Pripojujeme se k
Firebird, MSSQL, Oracle, Informix, Sybase ASA a jsme s tim spokojeni.
Pouzivame to v podstate zjednodusene, ze vybereme data, nasypeme do
nasi "memory table" a updaty jsou pres sql prikazy.

S pozdravem
Jaromir Solar

Tomas Krejzek napsal(a):
> [...]

> Pouzivame to v podstate zjednodusene, ze vybereme data, nasypeme do
> nasi "memory table" a updaty jsou pres sql prikazy.

SQLDirect neznam, ale v zasade jde urcite o spravny pristup: oddelit databazi od programu co nejtlustsi carou.

Pokud bych chtel zustat u Delphi komponent, postavil bych to na trivrstve architekture:
NejakyDataSet + DataSetProvider + ClientDataSet (to je taky memory table)

99.9 % aplikacni logiky a uzivatelskeho rozhrani se programuje bez toho "NejakyDataSet", takze si mohu dovolit postavit ke kazde databazi modul, ktery bude obsahovat pro kazdou databazi specificke datasety.

Fast report a FNC1

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2006 12:13:24

Mno, tak funguje to tak, ze jako kod do 128C predam retezec napr.
(00)1234567(01)123456.
Do kodu se pak ulozi
00[mezera][FNC1]1234567[mezera][FNC1]01123456 - kod se prepina pred mezerou
na B, pak zase zpatky na C. Textove se to pod kodem vypise ve tvaru se
zavorkama. Mezera se pred AI vkladat nemusi (a tudiz neni treba prepinat na
B), ja ji tam mam zamerne.
Pro 128A/B se vklada jen FNC1.

Takhkle vypada telo v frxBarcod.pas:

function TfrxBarcode.Code_128:string;
if (FTyp = bcCode128C) or (FTyp = bccodeEAN128C) then
begin
if (Length(FText) mod 2<>0) then FText:='0'+FText;
i:=1;
while i<Length(FText) do
begin
if (FText[i]='(') then //zacatek AI
begin
if (i>1) then //na zacatku ne
begin
result := result + tabelle_128[100].data; //prepne se na B
Inc(checksum, 100*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);

result := result + tabelle_128[0].data; //prida se mezera
Inc(checksum, 0*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);

result := result + tabelle_128[102].data; //prida se FNC1
Inc(checksum, 102*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);

result := result + tabelle_128[99].data; //prepne se na C
Inc(checksum, 99*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);
end;
Inc(i,1)
end else
if (FText[i]=')') then //konec AI
begin
Inc(i,1)
kod:=FText[i];
if FText[i+1]=')' then
begin
if i+2>length(FText) then kod:=kod+'0'
else kod:=kod+FText[i+2];
end else kod:=kod+FText[i+1];

idx:=Find_Code128C(kod);
if idx < 0 then idx := Find_Code128C('00');
result := result + tabelle_128[idx].data;
Inc(checksum, idx*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);
Inc(i,2)
for i:=1 to Length(FText) do
begin
if (FText[i]='(') then //zacatek AI
begin
result := result + tabelle_128[102].data;
Inc(checksum, 102*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);
end else
if (FText[i]=')') then //konec AI
idx := Find_Code128AB(FText[i]);
if idx < 0 then
idx := Find_Code128AB(' ');
result := result + tabelle_128[idx].data;
Inc(checksum, idx*codeword_pos);
Inc(codeword_pos);

checksum := checksum mod 103;
result := result + tabelle_128[checksum].data;

result := result + Stop; {Stopcode}
Result := Convert(Result);
end;

v const BCData upravit:
(Name:'EAN128C'; num:False)

http://kouzelne.misto(tec)cz

Dne Wednesday, April 12, 2006 7:41 AM [GMT+1=CET],
Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup.com> napsal(a):

> Mohl by jsi prosim popsat tu provedenou upravu? Myslim, ze by to
> mohlo zajimat i vice lidi.

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.4.2006 12:13:25

From: "Tomas Krejzek" <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz>
> [...]
> Firebird), muzeme samozrejme pouzit dbExpress, nebo jsme nasli na netu
> komponenty SQLDirect, pripadne ceckovou knihovnu SQLAPI++, nemate s tim

Pro MS SQL jednoznacne ADO, na Oracle s nim take nebude problem.

Petr Vones

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Petr Gregor <pgregor(zv)orsia(tec)cz> - 12.4.2006 12:55:28

> Oracle a MSSQL,
> nasli na netu
>
> Pro MS SQL jednoznacne ADO, na Oracle s nim take nebude problem.
>
> Petr Vones

Pozivam ADO proti ORACLE 8,9,10 bez problemu u nekolika aplikaci.

Petr Gregor

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] LUKES Vaclav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 12.4.2006 13:05:29

A co DOA pro Oracle ?

> [...]

Pro MS SQL jednoznacne ADO, na Oracle s nim take nebude problem.

Petr Vones

Odpojeni uzivatelu od MSSQL bez restartu

[*] Zalesak Tomas <tomas.zalesak(zv)lcs(tec)cz> - 12.4.2006 12:09:24

> by mel zabit pripojeni s SPID=52. Pokud s tim mate nekdo
> zkusenosti, pripadne vite nejake stranky o teto problematice,
> poradte pls na co koukam spatne...

viz SQL Server Books Online:

MSDN Library > SQL Server 2000 > Transact-SQL Reference - KILL:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/tsqlref/ts_kf-kz_1zos.asp

nenapsal jste o jakou verzi MSSQL jde (7.0 / 2000 / 2005)

Tomas Zalesak

JET versus ODBC

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.4.2006 13:09:29

Zdravim,
Mam problem s nasledujicim:

pristupuji k zaheslovane mdb databazi pomoci ADO.
Pokud pouziju Providera Microsoft.Jet.OLEDB.4.0 :

ADOConnection1.ConnectionString:='Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:\xxx.MDB;Persist Security Info=False';
ADOConnection1.Open('Admin','password');

Konci mi to hlaskou :
Cannot start your application. The workgroup information file is missing or opened exclusively by another user

poku na totez pouziju Providera=MSDASQL.1 a zalozim DSN Data Source pak mi to projde OK:

ADOConnection1.ConnectionString:='Provider=MSDASQL.1;Persist Security Info=False;Extended Properties="'+'DBQ=C:\xxx.MDB;DefaultDir=C:\;'+'Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DriverId=281;FIL=MS Access;FILEDSN=C:\Program Files\Common Files\ODBC\Data Sources\test.dsn;MaxBufferSize=2048;MaxScanRows=8;PageTimeout=5;SafeTransactions=0;Threads=3;UID=admin;UserCommitSync=Yes;"';
ADOConnection1.Open('Admin','password');

kde hledat chybu. Diky

Ludek

Odpojeni uzivatelu od MSSQL bez restartu

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 12.4.2006 12:09:24

Zkus se v TSQL helpu mrknout na

SINGLE_USER
sp_dboption

Ahoj, Lada

> Momententalne resim, jak provest odpojeni vsech uzivatelu od databaze bez
> restartu MSSQL.

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 12.4.2006 13:35:31

Diky moc za informaci, maji nejak tyhle komponenty vyreseno vice
transakci nad jednou connection? Nebo je connection == transakce?

Tom

JaromA?r SolaL? napsal(a):
> [...]
>
> S pozdravem
> Jaromir Solar

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Tomas Krejzek <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz> - 12.4.2006 13:33:31

Fajn, ale to ADO potrebuje pro Firebird a Oracle nejaky OLE DB ovladac
predpokladam? Nevim s ADO jsem jeste nepracoval, zatim jsem jel pres IBX
komponenty.

Tom

Petr Vones napsal(a):
> From: "Tomas Krejzek" <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz>
>
> Pro MS SQL jednoznacne ADO, na Oracle s nim take nebude problem.
>
> Petr Vones

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] JaromA?r SolaL? <solar(zv)magion(tec)cz> - 12.4.2006 13:47:32

Tomas Krejzek napsal(a):
> Diky moc za informaci, maji nejak tyhle komponenty vyreseno vice
> transakci nad jednou connection? Nebo je connection == transakce?

Ano, connection == transakce.
Jarom+AO0-r Sola+AVk-

MDI Child form jako DLL knihovna.

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 12.4.2006 13:59:33

Dobry den.

Potrebji do MDI aplikace dostat MDI child okno (form) jako plug in v dll knihovne . (predpokladam pomoci win32 api v C ..? .) (Program je napsan v Borland delphi 2005).

Resil tento problem nekdo ?

Jde mi o princip (napr ve win32 api) - co je traba ucinit.

Odkaz, priklad..

Diky

Petr koukal.

Jake komponenty pro pripojeni k SQL databazim

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.4.2006 14:13:35

From: "Tomas Krejzek" <tomas.krejzek(zv)kpsys(tec)cz>
> Fajn, ale to ADO potrebuje pro Firebird a Oracle nejaky OLE DB ovladac
> predpokladam? Nevim s ADO jsem jeste nepracoval, zatim jsem jel pres IBX
> komponenty.

ADO a OLE DB drivery (celkove pod nazvem MDAC) je standardne soucasti
vetsiny soucasnych verzi Windows (urcite od Windows 2000 vyse). Pripadna
instalace ci aktualizace je zde:
http://msdn.microsoft.com/data/mdac/downloads/

Je dobre si uvedomit, ze ADO pouziva podstatne vice vyvojaru nez dbExpress,
kde navic jeho drivery pise jen Borland a ne dodavatel SQL serveru. Tim chci
naznacit jak to asi bude s opravami pripadnych chyb.

Petr Vones

MDI Child form jako DLL knihovna.

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.4.2006 14:09:34

From: <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz>
> Resil tento problem nekdo ?
>
> Jde mi o princip (napr ve win32 api) - co je traba ucinit.
>
> Odkaz, priklad..

Nelze predavat Delphi objekty do DLL. V jednom procesu smi byt pouze jedna
globalni instance TApplication objektu, coz nelze vyresit pomoci DLL, kde
v EXE i DLL je vlastne cela VCL dvakrat a navzajem o sobe nevi.

Vsechny priklady ktere se toto snazi nejak obejit (pomoci ruznych hruz s
prirazovanim window handle) jsou spatne.

Jedine spravne a udrzovatlene reseni je pouziti Delphi balicku, viz
napriklad zde: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Try - except nezachyti vynimku

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 12.4.2006 14:07:34

Tiez sa mi to zda divne, ale nezachyti. A urcite vznikne v tom vnutornom
bloku.
Aj presne viem v ktorom riadku (skusil som si pred aj za ten prikaz vlozit
ShowMsg...).
Odkrokovat to tiez nejde, lebo vsetky breakpointy sa pri spusteni programu
zdisabluju.
Nemoze to suvisiet s tou DLL kniznicou? Je to konkretne mon2kdbe.dll
od Cigler Software na pristup k datam programu MoneyS3.

Jan Kostial

> [...]
> odesilani smsek, vizitek, log a melodii, snadna integrace do Vaseho IS
> => Sms GateKeeper, Sms GateKeeper Service

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 12.4.2006 14:19:35

Diky za odpoved.

Jeste oplnujiic otazka.

S baklicky nemam zkusenosti, aplikace jede na Win 2000 nebo Win XP - je nutno balicky priparvit pro kazdou platformu zvlast
nebo staci jen napr pro win XP ?

> [...]

prirazovanim window handle) jsou spatne.

Jedine spravne a udrzovatlene reseni je pouziti Delphi balicku, viz

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.4.2006 14:17:35

From: "Lucky62" <lucky62(zv)datarix.sk>
> Spracovavam datovy subor pomocou externej kniznice (DLL).
> Obcas sa stane, ze funkcia z kniznice sposobi vynimku.

Typicky spatne napsana DLL. Delphi vyjimka nesmi opustit DLL, protoze nelze
predavat objekty mezi DLL (ci EXE). Pripadna chyba musi byt predana pomoci
chyboveho kodu nebo jinym zpusobem. Je nutne si uvedomit ze TObject v EXE
neni totez co (privatni) TObject v DLL. Predavat Delphi objekty lze pouze
pomoci balicku.

Petr Vones

TWindowsMediaPlayer

[*] Franta Flinta <jarek2(zv)centrum(tec)cz> - 12.4.2006 15:25:40

Ahoj,
resim nasledujici problem. V aplikaci pouzivam activeX komponentu
TWindowsMediaPlayer a za boha nemuzu najit propertu, ktera mi umozni
schovat control bar, tak aby zustalo jenom "ciste" okno s videem.
Muze me nekdo prosim "nakopnout" spravnym smerem? (google mi moc
nepomohl :-( )
s pozdravem
jarek

TWindowsMediaPlayer

[*] Vit Krska <krska(zv)del(tec)cz> - 12.4.2006 16:05:43

FormStyle := fsNone;

vitek

TWindowsMediaPlayer

[*] Pavel GRATZER <pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz> - 12.4.2006 16:01:43

Jsou 2 cesty :

1) V Object Inspectoru v uiMOde prepsat na none
nebo
2) doubleclick na componente otevre konfiguraci a v zalozce Obecne ,
Rozlozeni ovladacich prvku nastavit rezim.

Pavel GRATZER
pavelg(zv)stbk.mcs(tec)cz

> [...]
> schovat control bar, tak aby zustalo jenom "ciste" okno s videem.
> Muze me nekdo prosim "nakopnout" spravnym smerem? (google mi moc

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 12.4.2006 16:13:44

From: <koukal(zv)petrkoukal(tec)cz>
> S baklicky nemam zkusenosti, aplikace jede na Win 2000 nebo Win XP - je
> nutno balicky priparvit pro kazdou platformu zvlast nebo staci jen napr
> pro win XP ?

S platformou to nema nic spolecneho, je to ciste produkt prekladace. Pro
unity ktere dodava Borland uz mas odpovidajici hotove balicky, rozdelene
do kategorii.

Petr Vones

onPaint na MDIForm

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2006 17:05:47

Ahoj,

dostal jsem se k tomu kresleni na MDIForm az ted a zjistil jsem, ze mi to
nejede.
V Delphi5 neni v Classes MakeObjectInstance.
Jakeho typu jsou FNewClientProc a FOldClientProc?
Kdyz vytvorim tu zpravu, vleze mi to do ni, napr. showmessage mi vyskoci,
ale nic to na Canvas nekresli. Asi to bude tim ze jsem to okuchal a
nenastavuju
ty FNewClientProc atd.

Vite nekdo co s tim?

Diky Karel

From: "Kalhous" <kalhous(zv)eu(tec)cz>

> [...]
> balicek sessinea70.bpl
> musi byt kompilovan do exe, kdyz se necha mimo tak v programu neprojde

Nemusi byt v EXE, muze to byt balicek. U mne to jde normalne.

>Mozna to nejak netusim jak souvisi s tim, ze pri kompilaci to hlasi tri
>hinty
>
> [Hint] sest_dlg.pas(302): ..............

Predpokladam, ze ty hinty jsou pouze pri prekladu balicku. Tam zcela urcite
nevadi.
Pri prekladu aplikace s balicky se snad tyto hinty neobjevuji.

Vaclav Krmela

> [...]

> urcite nevadi.
> Pri prekladu aplikace s balicky se snad tyto hinty neobjevuji.
Pri prekladu s balicky se samozrejme hinty neobjevuji. Nechodivost po
prekladu s balickem se projevuje tak, ze kdyz v programu udelam Create na
formular na kterem jsou komponenty TSestava a TPrintDialogSinea tak
vytvoreni toho formulare neprojde. Pokusim se tedy vystopovat pricinu.
Z.Kalhous

synapse a problemy s novou verzi..

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 13.4.2006 10:21:03

Dobry den,

myslite 37b3 ?.. a vcem byl problem?

--
Thx david

> [...]

> urcite nevadi.
> Pri prekladu aplikace s balicky se snad tyto hinty neobjevuji.

Nechodivost po prekladu s balickem se projevovala tak, ze kdyz v programu
udelam Create na formular na kterem jsou komponenty TSestava a
TPrintDialogSinea tak vytvoreni toho formulare neprojde. Tedy jsem zkusil
vystopovat pricinu - vratil jsem balicek sesinea70 do seznamu ... a ono to
chodi. Pritom jedina zmena je v tom ze ted je ten balicek v seznamu jako
posledni ale to snad ????

Z.Kalhous

Timer - jeden s kratsim intervalem nebo dva ruzne?

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 13.4.2006 10:55:06

Ahoj,
jak narocne jsou TTimery na prostredky a "zdrzovani" aplikace? Potrebuju spoustet dve akce, kazdou po jinem intervalu. Jedna se spousti 1x 60s, druha nastavitelne, nejkratsi cas ovsem muze byt 30s. Tak premyslim, jestli udelat dva timery (60s a nastavitelny) nebo udelat jeden s intervalem 1s a mit tam citac a jednu akci spoustet kdyz bude citac = 60 a druhou kdyz bude roven nastavene hodnote. Jde taky o to, ze je mozne, ze casem pribude dalsi akce, ktera muze mit zase jiny interval spousteni.
Co je dle vaseho nazoru lepsi reseni?

Timer - jeden s kratsim intervalem nebo dva ruzne?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.4.2006 11:35:09

peca.konference(zv)centrum(tec)cz dne 13 Apr 2006 v 10:55:

> [...]
> taky o to, ze je mozne, ze casem pribude dalsi akce, ktera muze mit
> zase jiny interval spousteni. Co je dle vaseho nazoru lepsi reseni?

jestli je sance, ze postupne budou dalsi akce pribyvat, spis bych volil 1 timer a v nem kratkou
obsluhu. Da Ti to vetsi volnost pri pridavani akci a az bys jinak casem mel mit 20 timeru, mohly
by to mozna i starsi win tezce nest...

Karel Rys

Zmrseny text v Richeditu

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2006 22:23:54

> V nasem pripade byl text citelny, ale zmenil se font, velikost apod. Viz
IMF_AUTOFONT v MSDN.

Ahoj,
udelal jsem screenshot: ftp://ftp.chvalsiny.net/upload/rebug.gif
Jak jsem zjistil, tent problem se obcas vyskytne i na XP, vznikne to
instalaci nejakeho programu (zrejme zalezi na poradi v jakem se instaluje).
Az bude chvile vyzkousim vliv IMF_AUTOFONT... Diky

Milan

Lokalizator 6 zdarma

[*] Zbysek Hlinka <konference(zv)hlinka(tec)cz> - 13.4.2006 22:17:53

Ahoj,

dnes jsem uvolnil Lokalizator 6 (pro Win32) jako freeware. Sledujte
http://www.localizator.com, kdy se tam objevi instalacni balik.

FTP, SOCKS 4, SYNAPSE

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.4.2006 14:13:21

Zda se ze se v tom nejak placam, chtel bych do sveho programu zabudovat FTP klienta ktery projde stanoveny adresar na serveru, stahne si soubory, ktere tam jsou nahrane a po tom co je zpracuje, je z toho serveru smaze. Navic muze byt za Firewallem. Neexistuje nejaka dokumentace nebo priklad v Delphi jak to udelat. Kdybych pochopil, jak to dela TotalComander, bylo by to idealni.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On

FWmod nesouvisi s proxy. Nemusis kvuli tomuto na nej vubec sahat.
FWmod urcuje sekvenci FTP prikazu pri pripojovani-se k FTP serveru.
Kdyz se podicvvas do zdrojaku, mas tam dost presne popsane co ktery
FWmod dela.

Pokud ale chces pouzit Socks4, pak musis pouzit pasivni prenosovy
rezim (je pouzit defaultne), a pak nastavit SocksIP pro TFTPsend.Sock
a TFTPsend.DSock. (pripadne i dalsi okolni property, pokud je ten
SOCKS4 server na nestandardnim portu ci jestli vyzaduje
autorizaci...)

Lukas Gebauer.

synapse a problemy s novou verzi..

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.4.2006 14:11:21

> jj opraveno skompilovano .. uvidime co to udela zatim bezi vse jak
> ma.. etc. nepotrbujete nejakej help se synapse?

potrebuji. nejlip je mi mozno pomoci tim, ze budete obohacovat Wiki
stranky synapse, specielne how-to sekci. ;-)

synapse a problemy s novou verzi..

[*] David Kopecek <david.kopecek(zv)hacktrack(tec)com> - 13.4.2006 14:05:20

Caf

LG> Jo. Problem byl v me blbosti, coz je bezne. ;-) Pri zavirani socketu
LG> jsem se snazil cistit socket od neprectenych dat tak nestatbne, ze
LG> kdyz byl socket v bklbe situaci, nastala nekonecna smycka. Odstraneno
LG> to bylo ve verzi 37b2.

jj opraveno skompilovano .. uvidime co to udela zatim bezi vse jak
ma.. etc. nepotrbujete nejakej help se synapse?

LG> ostatne viz.: http://synapse.ararat(tec)cz/Synapse_history.htm

synapse a problemy s novou verzi..

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.4.2006 13:51:19

> [...]

jsem se snazil cistit socket od neprectenych dat tak nestatbne, ze
kdyz byl socket v bklbe situaci, nastala nekonecna smycka. Odstraneno

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.4.2006 13:13:16

> [...]

> Dekuji
>

> Jaromir Cermak

Timer - jeden s kratsim intervalem nebo dva ruzne?

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 13.4.2006 13:37:18

> Diky. Ja prave jeste nevim, jestli dalsi Timery budou pribyvat nebo ne.
Osobne doufam ze ne :)
> Kdyz bych to vzal pro pripad jen tech dvou timeru (60s. a volitelny), je
lepsi je asi udelat samostatne, ze?

Muzes take pouzit treba RXtimerList, ktery (snad se nepletu) je postaven na
jednom internim timeru.

MB

Timer - jeden s kratsim intervalem nebo dva ruzne?

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.4.2006 13:13:16

peca.konference(zv)centrum(tec)cz dne 13 Apr 2006 v 12:15:

> Diky. Ja prave jeste nevim, jestli dalsi Timery budou pribyvat nebo
> ne. Osobne doufam ze ne :) Kdyz bych to vzal pro pripad jen tech dvou
> timeru (60s. a volitelny), je lepsi je asi udelat samostatne, ze?

To asi ano, system to prezije a pro Tebe to bude snazsi a prehlednejsi.

KR

OT : zjisteni IP adresy ve FreePascalu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 13.4.2006 13:11:16

> Zdravim vespolek,
> nezabyval se nekdo, jakym zpusobem jde zjistit IP nebo MAC
> adresa sitove karty ve freepascalu (predpokladam WinNT nebo W98)?

V pripade pouziti Synapse je to pod FreePascalem nachlup stejne jako
v delphi. ;-)

FTP, SOCKS 4, SYNAPSE

[*] Jaromir Cermak <cermak(zv)procom(tec)cz> - 13.4.2006 12:37:13

Ahoj vsichni

[...]

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 13.4.2006 12:15:12

> [...]

> timer a v nem kratkou
> obsluhu. Da Ti to vetsi volnost pri pridavani akci a az bys jinak casem

[*] Jerry <jry2000(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2006 12:13:11

Zdravim vespolek,
nezabyval se nekdo, jakym zpusobem jde zjistit IP nebo MAC
adresa sitove karty ve freepascalu (predpokladam WinNT nebo W98)?

Predem moc diky za odpovedi

Jaroslav Vorlicek

Nelze zjistit chybu pri krokovani

[*] bleak vm <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 14.4.2006 11:24:49

Zdravim vas,
mam program, ktery na w95, w98, w2k chodi bez problemu. Na WXP za behu
po spusteni a ukonceni externiho programu (pouzivam funkci
WinExecAndWait32) dojde k chybe Acces Violation. Kdyz tento kod
krokuju na WXP, k zadne chybe na tomto miste v programu nedojde a vse
probehne normalne. Prosim o tipy, jak zjistit pricinu chyby ve
zkompilovanem programu.

bleak

DBExpress, storedProc + vraceny dataset

[*] Skalsky Milan <skalsky(zv)komercpoj(tec)cz> - 14.4.2006 12:26:53

Ahojky,
v nekolika programech, ktere se konektuji do ORADB, se vetsinou pouzivaji dost podobne SQL - metoda copyPaste je sice fajn, ale kdo to ma vsude menit v momente, kdy se neco zmeni :( Tudiz by ty SQL bylo dobre nejak sdilet - pravdepodobne pres ulozene procedury - doposud jsem bohuzel nemel tu cest s nima v tomhle smyslu pracovat.
Nasel jsem na webu par prikladu pro procedury, ktere maji nejake vstupy a zpravidla jednu vystupni hodnotu - ty nase SQL ale z drtive vetsiny vraci nejakou sadu dat, ktera se v ramci programu dale zpracovava - lze nejakym jednoduchym zpusobem nacist z TStoredProc cely dataset?

Na webu jsem prozatim s hledanim uspesny nebyl, v DelphiHLP toho bohuzel taky je dost malo :( Nema nekdo nejaky ilustracni (select * from tabName) prikladek volani procedury a telo te ulozene procedury jako takove pripadne link na nejake materialy?

za help diky

Milan
D7 Arch., WinXP, Ora10g

> [...]

> ale z drtive vetsiny vraci nejakou sadu dat, ktera se v ramci
> programu dale zpracovava - lze nejakym jednoduchym zpusobem

S dbExpress a Oracle jsem to nezkousel,
nad IBX a Firebird to funguje spolehlive:

SQLDataSet.CommandText = 'select * from jmenoulozeneprocedury(:parametr1, :parametr2, ...)'
nastavim parametry a Open a tim mam cely DataSet, ktery procedura vraci.

DBGrid , bookmark a stejna pozice

[*] Ludek <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.4.2006 13:28:57

Zdravim,
Mam toto :
function TForm1.CountValue(const Name, Value: string): integer;
var rs: integer;
rec: Pointer;
begin
rs := -1;
rec := ADOTable1.GetBookmark;
ADOTable1.DisableControls;
try
ADOTable1.First;
rs := 0;
while not ADOTable1.EOF do
begin
if ADOTable1.FieldByName(Name).AsString = Value then Inc(rs);
ADOTable1.Next;
ADOTable1.GotoBookmark(rec);
ADOTable1.EnableControls;
end;
Result := rs;
end;

Vse je OK, jenze ADOTable1 je napojeno na DBGrid, no a pokud je pred volanim funkce kursor nekde v dolni polovine gridu po ukonceni fce se grid prescroluje a aktualni zaznam preskoci nekam na prostredek gridu.

Jak tomu zabranit ?

Diky Ludek

DBGrid , bookmark a stejna pozice

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 14.4.2006 13:50:59

From: "Ludek" <konference(zv)sales(tec)cz>
> finally
> ADOTable1.GotoBookmark(rec);
> ADOTable1.EnableControls;
> end;
> Result := rs;
> end;

Chybi tam jeste volani TDataSet.FreeBookmark (coz sice neresi puvodni
problem, ale je to chyba).

Petr Vones

DBGrid , bookmark a stejna pozice

[*] Ludek Finstrle <ludek.finstrle(zv)pzkagis(tec)cz> - 14.4.2006 13:42:59

> [...]
> pred volanim funkce kursor nekde v dolni polovine gridu po ukonceni
> fce se grid prescroluje a aktualni zaznam preskoci nekam

Zkuste prohledat archiv konference. Reseni neni zrovna trivialni.
Doporucuji hledat "DBGrid" a "TopRow".

Nelze zjistit chybu pri krokovani

[*] Milan Kajnar <mkajnar(zv)mikesoft(tec)cz> - 14.4.2006 22:59:36

EurekaLog ti da odpoved. Hledej v google.

PredmetNelze zjistit chybu pri krokovani
[...]

Navrhar databaze pro FireBird

[*] Pavel Lavicka <konference(zv)zus(tec)cz> - 16.4.2006 17:32:32

Ahoj vsichni,
muzete mi poradit njeaky kvalitni nastroj - samozrejme nejlepe free -
pro interaktivni navrh databaze a tabulek ve FireBird 1.5?

program jako sluzba Win2003

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 17.4.2006 14:33:59

Zdravim, mam programek pod D7 a potrebuji jej mit jako sluzbu pod
Win2003Serverem. Je to problem? Jak na to?

Kejchal

Dobry den.

Princip :

Sluzba je v Delpi implementovana jako trida TService.

Telo programu se umisti do vlakna (Trida thread) viz. popis v helpu Delphi.
Ve sluzbe je toto vlakno spusteno jako podproces

Ale nevim, jak se shodne program v D7 s Win2003Serverem. ....

Existuje i rada utilit urcenych k tomuto ucelu (spusti program jako sluzbu) napr zde :

http://www.firedaemon.com/

Petr Koukal.

program jako sluzba Win2003

[*] Pavel Simek <p.simek(zv)svscr(tec)cz> - 17.4.2006 08:41:35

Zdravim, mam programek pod D7 a potrebuji jej mit jako sluzbu pod
Win2003Serverem. Je to problem? Jak na to?

Kejchal

Navrhar databaze pro FireBird

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.2006 07:41:29

Ahoj,

Pavel Lavicka napsal(a):
> Ahoj vsichni,
> muzete mi poradit njeaky kvalitni nastroj

CaseStudio 2 od Charonware

> - samozrejme nejlepe free -

Neni to free, ale je opravdu levny. Vzhledem k pomeru cena/vykon se
da rici, ze je skoro zadarmo.

> pro interaktivni navrh databaze a tabulek ve FireBird 1.5?

Peca

Aplikace bez formulare se systray ikonou

[*] peca.konference(zv)centrum(tec)cz - 18.4.2006 08:21:13

Ahoj,

potreboval bych udelat aplikaci, ktera nema zadny formular, jen systray ikonu s popup menu (kvuli ukonceni) + modul na komunikaci se serverem. Jde o aplikaci, ktera ma v systray zobrazovat stav na zaklade informaci ze serveru.

Zkusil jsem to pres DataModule, do ktereho jsem dal komponentu pro systray ikonu (CoolSystrayIcon), popup menu a listimage. Upravil jsem DPR source:

-----------------------
program Monitor;

uses
Forms,
UDM in 'UDM.pas' {DM: TDataModule};

{$R *.res}

Application.CreateForm(TDM, DM);
Application.ShowMainForm := false;

Bohuzel to nefunguje, respektive aplikace se spusti a hned se ukonci. Na webu se mi nepodarilo nic najit, lepe receno o aplikaci bez formulare tam byly jen veci uplne bez unity Forms a volani pres Application.

Je nejaka cesta, jak mnou pozadovanou funkcnost zajistit? Prinejhorsim udelam formular, ktery udelam neviditelny, ale zajimalo by me, jestli to lze udelat bez nej.

Aplikace bez formulare se systray ikonou

[*] koukal(zv)petrkoukal(tec)cz - 18.4.2006 09:01:17

Dobry den

Je to cast kodu snad sem na nic nezapomel (Princip jak na to)

Interface
..
Type ....
Private
Tnd : TNotifyIconData;
End;

Implementation

{Registrovane okno zpravy}
Const TrayMsgStr = 'DDG.TrayNotifyIconMsg';
Var DGM_TRAYICON : Cardinal;

// na form umistit popupmenu na to se budou odkazovat spravy generovane klikem na ikonu v systray

Icon := TIcon.Create; // ikona v toolbaru

Icon.LoadFromFile('FACTORY.ICO');

{Zobraz Ikonu}
SendTrayMessage (NIM_ADD,NIF_MESSAGE or NIF_ICON or NIF_TIP);

Hide; // hide main form - v object minspektoru nechat visible = true
end;

{Form events} // udalost pro ukonceni chodu aplikace

procedure TForm1.BitBtn2Click(Sender: TObject);
begin
If (MessageDlg ('Ukoncit program ?',mtConfirmation,
[mbYes,mbNo],0)= IdYes) Then
Begin

{Skryj Ikonu}
SendTrayMessage (NIM_DELETE ,NIF_MESSAGE or NIF_ICON or NIF_TIP);

If Icon <> Nil then
Icon.Free;

Application.Terminate;
End;
end;// musi se modifikovat -- pozor !!!!

procedure TForm1.WndProc(var Message: TMessage);
Var Pt : TPoint;
Begin
{Obsluha zprav od ikpny}
With Message do
Begin
{Je to od ikony ?}
If (Msg = DGM_TRAYICON) Then
case lparam of
WM_LBUTTONDOWN : Begin
Show;
End;

WM_LBUTTONDBLCLK : Begin
Show;
End;

WM_RBUTTONDOWN : Begin
SetForegroundWindow (Form1.Handle);
GetCursorPos (Pt);
Popupmenu1.Popup (Pt.X,Pt.Y); // na form u popupmenu pro ikonu - zobraz form / konec aplikace apod....
PostMessage(Form1.Handle,WM_USER,0,0);
End;
End
Else
Begin {Obsluz ostatni udalosti okna} // musi byt jinak aplikace nepojede !!!!!!
Inherited WndProc (Message);

// zpravy pro toolbar
Function TForm1.SendTrayMessage (Msg : DWORD; Flags : UINT) : Boolean;
Begin
With Tnd Do
Begin
cbSize := Sizeof(Tnd);
StrPlCopy (szTip , PChar (FHint), Sizeof(szTip));
uFlags := Flags;
uID := UINT(Self);
Wnd := Form1.Handle; // mainform

uCallbackMessage := DGM_TRAYICON;

hicon := Icon.Handle; // ikona
End;
Shell_NotifyIcon (Msg,(zv)Tnd);
End;

Initialization
DGM_TRAYICON := RegisterWindowMessage(TrayMsgStr);

export z FB

[*] Votava <mail(zv)votavasw(tec)com> - 18.4.2006 11:11:27

dobry den,
je mozne exportovat data z tabulky do txt souboru pomoci sql prikazu?

s pozdravem Votava FB1.5, D5Pro, WXPPro

export z FB

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2006 11:19:27

Ahoj,

Votava napsal(a):
> dobry den,
> je mozne exportovat data z tabulky do txt souboru pomoci sql prikazu?

omrkni v dokumentaci External Tables - Externi tabulky

> s pozdravem Votava FB1.5, D5Pro, WXPPro

Peca

export z FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)elektlabs(tec)cz> - 18.4.2006 11:23:28

Ano, je to mozne pomoci external table.

CREATE TABLE table [EXTERNAL [FILE] 'filespec']
(<col_def> [, <col_def> | <tconstraint> ...]);

EXTERNAL [FILE] 'filespec' Declares that data for the table under creation
resides in a table or
file outside the database; filespec is the complete file specification
of the external file or table

Zbytek je v dokumentaci k interbase.

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158
783 72 Velky Tynec
Mobil: +420 724 207 851
icq:199 118 333
e-mail:skopalik(zv)elektlabs(tec)cz
http://www.elektlabs(tec)cz

> je mozne exportovat data z tabulky do txt souboru pomoci sql prikazu?
>
> s pozdravem Votava FB1.5, D5Pro, WXPPro

SOAP a jak na klienta

uspesne jsem vytvoril SOAP server, z browseru so na nej dostanu.
No a narazil jsem na problem, jak s nim komunikovat z klienta.
Snazim se udelat klienta v .NET a WIN32. Nemate nekdo odkaz na
nejaky priklad nebo kousek kodu ?

Diky Pavel

SOAP a jak na klienta

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 18.4.2006 14:15:40

From: <lelicek(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> No a narazil jsem na problem, jak s nim komunikovat z klienta.
> Snazim se udelat klienta v .NET a WIN32. Nemate nekdo odkaz na

Nejprve bych opravdu nedoporucoval psat v roce 2006 serverovou cast webove
sluzby v Delphi Win32. Ten SOAP framework od Borlandu ma plno chyb, stejne
tak je dost pozadu co do implementace standardu a predevsim vykonu. Tim ze
je to realizovane jako ISAPI DLL (a tim potencialne dost nebezpecne) je asi
jedine realne nasazeni mozne na vlastnim serveru.

Ohledne klienta ve Win32 a .NET, neni s tim v zasade problem, ovsem je
potreba nastavit nektere veci v te serverove casti aby to produkovalo
korektni SOAP format.

Pokud si pamatuji tak je treba na serveru nastavit v TSOAPDomConv.Options:
[soTryAllSchema, soRootRefNodesToBody, soUTF8InHeader, soUTF8EncodeXML]

V Delphi Win32 klientu pak v THTTPRIO komponente:
HTTPWebNode.UseUTF8InHeader = True

Z vlastni zkusenosti mohu pro webovou sluzbu na strane serveru jednoznacne
doporucit .NET, predevsim z hlediska spolehlivosti a vykonu.

Petr Vones

Navrhar databaze pro FireBird

> muzete mi poradit njeaky kvalitni nastroj - samozrejme nejlepe free -
> pro interaktivni navrh databaze a tabulek ve FireBird 1.5?
> Pavel

CASE Studio 2
Neni sice free, ale pomer cena/vykon je vynikajici.
CASE Studio se vyrovna jinym konkurencnim nastrojum, ktere jsou 10x drazsi.

Taky CASE Studio skolime...

Navrhar databaze pro FireBird

[*] Lucky62 <lucky62(zv)datarix.sk> - 18.4.2006 15:07:43

Tiez existuje DBDesigner - ten je free (GPL)
http://www.fabforce.net/dbdesigner4/

Jan Kostial

From: "Petr Berek" <sojokl(zv)seznam(tec)cz>
> neznate nekdo nahradni kod pro konstantu CSIDL_WINDOWS? (abych dostal
> adresar windows).

Nejlepe je se podivat do dokumentace
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/shellcc/platform/shell/reference/enums/csidl.asp

Petr Vones

Konstanta CSIDL_WINDOWS

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2006 16:53:51

Diky, uz jsem na to prisel, tak, ze jsem si to dal do cyklu :-)
P.

On 4/18/06, Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> wrote:

> adresar windows).
>
> Decimalni hodnota je 36; hex je H24.
>
> P.

Konstanta CSIDL_WINDOWS

[*] Sommer Pavel <psommer(zv)cpoj(tec)cz> - 18.4.2006 16:47:50

>Zdravim,
>neznate nekdo nahradni kod pro konstantu CSIDL_WINDOWS? (abych dostal
> [...]

[*] Petr Berek <sojokl(zv)seznam(tec)cz> - 18.4.2006 16:19:48

Zdravim,
neznate nekdo nahradni kod pro konstantu CSIDL_WINDOWS? (abych dostal
adresar windows).
Diky, Petr

Komponenty pro VB z Delphi.

Je mozne v Delphi(7) vytvorit neco, co by bylo mozne jako "komponentu" pouzit jak v Delphi tak ve VB ? Pry snad jakesi ocx ale v zivote jsem s tim nedelal. Nejde o zadne komplikovanosti, v podstate jen nejake funkce ktere by mely byt spolecne. DLL nelze, musi to byt uvnitr programu. Alespon nasmerovani kde zacit s cetbou ... Dik.
Z.Kalhous

> [...]

> podstate jen nejake funkce ktere by mely byt spolecne. DLL nelze,
> musi to byt uvnitr programu. Alespon nasmerovani kde zacit s cetbou ...

No OCX je ActiveX object, kt. sa da potom pouzit v comkolvek, ale je to
DLL
Asi sa ti to bez pouzitia DLL nepodari napisat

Marian Stevlik (Michal)
IS programmer / developer

web: www.gamo.sk
mail: mstevlik(zv)gamo.sk
tel: +421 48 4372098, 4137935, 4372111
gsm: +421 905 462010
icq: 38493645
skype: majklbb

Kopirovani recordu v tabulce

[*] info(zv)drnholec(tec)cz <info(zv)drnholec(tec)cz> - 19.4.2006 09:43:06

Ahoj
Kdysi jsem si napsal komponentu pro subjekt. V Paradoxu fungoval bez
problemu. Jeji vyhodu bylo ze umela kopirovat i Blob pole.
Nyni jsem si to chtel poridit i Firebird pre IBX. Bohuzel se nemohu
domluvit s velikosti poli.
Pro lepsi distribuci jsem to nyni upravil na obycejnou tridu a Dataset
jsem prepsal na IBdataset.
Vedel by nekdo pomoci ?

Hlavni

unit CopyIBRecord;

SysUtils, Messages, Classes,dialogs,Controls,Db,IBCustomDataSet;

resourcestring
ReWriteRecordAll = 'Prepsat existujici zaznam daty ze sablony';
ReWriteRecordFieldOne = 'Prepsat pole >> %s << daty ze sablony';
type

pInfoRecord=^TInfoRecord;

TInfoRecord= packed record
Buff : Pointer; // Ukazatel na data
FieldEmpty:boolean; // Ano pokud pole prazdne - null
FieldNameRec:string[255];
FieldSizeRec:Integer;
FieldTypeRec:TFieldType;
FieldNoRec:Integer;
IsBlobRec:boolean;
CopyMark:boolean;
end; type
TCopyRecord = class(TPersistent)
private
FMemoryStream:TMemoryStream;
// Vytvori instanci TMemoryStream a vlozi do nej obsah pole blob
function BlobInMemoryStream (BLOB:TBlobField):Integer;

// Vlozi obsah instance TmemoryStream do Blob
function MemoryStreamInBlob( BLOB:TBlobField):Integer;

function GetTableActive:boolean;
{ Protected declarations }
public
// RecordList patri do private, zatim kvuli testovani
RecordList :TList;
CopyRecTable: TIBdataset ;
TableActive :boolean ;

// Nacte obsah aktualniho zaznamu v tabulce do bufferu a seznamu typu TList
procedure ReadCurRecord;

// Uvolni veskerou alokovanou pamet procedurou WriteInList (aspon doufam )
function FreeMemoryList:boolean;

// Zapise do aktualniho zaznamu obsah Tlist
procedure WriteCurRecord;

// Zapise do aktualniho pole v zaznamu obsah Tlist[index]
procedure WriteCurField(Index:Word); constructor Create;
destructor Destroy; override;
{Public declarations} end;
implementation

//------------------------------------------------------------------------------
constructor TcopyRecord.Create;
begin
RecordList :=Tlist.Create;

end;
//------------------------------------------------------------------------------

destructor TCopyRecord.Destroy;
begin
FreeMemoryList;
RecordList.Free;
inherited Destroy;

end;

//------------------------------------------------------------------------------
function TcopyRecord.BlobInMemoryStream(BLOB:TBlobField):Integer;
Var
pP:pInfoRecord;
begin

New(pP);
Result:=Blob.BlobSize;
FMemoryStream :=TMemoryStream.Create;
Blob.SaveToStream(FMemoryStream);
pp.Buff:=FMemoryStream;
pP^.FieldNameRec:=Blob.FieldName;
pP^.FieldSizeRec:=Blob.BlobSize;
pP^.FieldNoRec:=Blob.FieldNo;
pP^.FieldTypeRec:=Blob.datatype;
pP^.IsBlobRec:=true;
RecordList.Add(pP);
end;//------------------------------------------------------------------------------

function TcopyRecord.MemoryStreamInBlob( BLOB:TBlobField):Integer;
begin
if FMemoryStream<>nil then begin
Blob.LoadFromStream(FMemoryStream);
Result:=Blob.BlobSize;

//------------------------------------------------------------------------------

function TCopyRecord.FreeMemoryList:boolean;
var
I:Integer;
pP:pInfoRecord;
begin

FOR i:=0 to RecordList.Count-1 do

begin
if RecordList[i]<>nil
then begin
pP:=RecordList[i];// pokud je pole typu blob, uvolni stream jinak pouze alokovanou pamet
procedurou GetMem

if pp.IsBlobRec then
TmemoryStream(pp.buff).Free
else
FreeMem(pp.Buff,pP.FieldSizeRec);

// Uvolni z pameti zaznam typu TInfoRecord
Dispose(pP);

// Odstrani se reference na ukazatel
RecordList[i]:=nil;

// po projiti celeho sezmamu se Tlist vycisti
RecordList.Clear;
end;//------------------------------------------------------------------------------

function TcopyRecord.GetTableActive;
begin
Result:=CopyRecTable.Active;
end;

//------------------------------------------------------------------------------

procedure TcopyRecord.ReadCurRecord;
Var
i:Byte;
pP:pInfoRecord;
H:Variant;
begin
FreeMemoryList;

for i:=0 to CopyRecTable.FieldCount-1 do
if not CopyRecTable.Fields[i].isBlob then
begin
New(pP);
GetMem(pP^.Buff, CopyRecTable.Fields[i].DataSize);
//FTableRec.Fields[i].GetData(pP^.Buff);
CopyRecTable.Fields[i].GetData(PP.Buff);
pP^.FieldNameRec:=CopyRecTable.Fields[i].FieldName;
pP^.FieldSizeRec:=CopyRecTable.Fields[i].DataSize;
pP^.FieldNoRec:=CopyRecTable.Fields[i].FieldNo;
pP^.FieldTypeRec:=CopyRecTable.Fields[i].datatype;
pP^.IsBlobRec:=False;
RecordList.Add(pP);

MessageDlg(Format('%d
%s',[pP^.FieldSizeRec,CopyRecTable.Fields[i].FieldName]), mtWarning,
[mbOK], 0);

BlobInMemoryStream(TblobField(CopyRecTable.Fields[i]));

//------------------------------------------------------------------------------

procedure TcopyRecord.WriteCurRecord;
Var
I:Integer;
pP:pInfoRecord;
Accept:boolean;
begin
Accept:=true;

if RecordList=nil then exit;
if RecordList.Count<=0 then Exit;

if CopyRecTable.State in [dsBrowse] then
BEGIN
if MessageDlg(ReWriteRecordAll, mtConfirmation,[mbNo,mbYes], 0)=mrNo then
Accept:=false else
CopyRecTable.Edit;
end;

if Accept then

FOR i:=0 to CopyRecTable.fieldcount-1 do

begin
pP:=RecordList.items[i];

if not pp.IsBlobRec
then

CopyRecTable.Fields[i].SetData(pp.buff)
TBlobField(CopyRecTable.Fields[i]).LoadFromStream(TMemoryStream(pp.Buff));

//------------------------------------------------------------------------------

procedure TcopyRecord.WriteCurField(Index:Word);
var
pP:pInfoRecord;
Accept:boolean;
begin
Accept:=true;

if ((RecordList=nil) or (RecordList.Count<=0)) then exit;
if CopyRecTable.State in [dsBrowse] then
BEGIN
if MessageDlg(Format
(ReWriteRecordFieldOne,[CopyRecTable.Fields[Index].FieldName]),
[...]

pP:=RecordList.items[index];

if not pp.IsBlobRec
then

CopyRecTable.Fields[Index].SetData(pp.buff)

TBlobField(CopyRecTable.Fields[index]).LoadFromStream(TMemoryStream(pp.Buff));

//------------------------------------------------------------------------------

end.

SOAP a jak na klienta

[*] Ing. Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 19.4.2006 09:47:06

Je nejaka rozumna moznost psat ws-klienty v D5 bez instalace MS SOAP Toolkit na klientech?

Dik MH.

> [...]

Z vlastni zkusenosti mohu pro webovou sluzbu na strane serveru jednoznacne
doporucit .NET, predevsim z hlediska spolehlivosti a vykonu.

[*] Karel Pecinka <k.pecinka(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2006 10:23:09

Zkousim tento DBDesigner s Firebirdem pres ODBC. Natahne mi to tabulky, ale
ne relace. Umi to s FB pracovat nativne, napr. pres nejake doplnkove
pluginy?

Karel

Tiez existuje DBDesigner - ten je free (GPL)
http://www.fabforce.net/dbdesigner4/

Jan Kostial

Update 2 pro BDS 2006

[*] rkubat(zv)email(tec)cz - 19.4.2006 11:11:12

Vazeni uzivatele BDS 2006,

update 2 pro Borland Developer Studio (BDS) 2006, tez zname jako
Delphi 2006, C++Builder 2006 nebo C#Builder 2006; jiz je k
dispozici. Opraveno bylo pres 500 chyb registrovanych internim
systemem Borland, z toho vice nez 100 nahlasenych vyvojarskou
komunitou prostrednictvim QualityCentral. Update je zdarma pro
vsechny registrovane uzivatele BDS 2006 v edicich Professional,
Enterprise nebo Architect.

http://bdn.borland.com/article/0,1410,33463,00.html
(http://bdn.borland.com/article/0,1410,33463,00.html"><b>update)
http://www.borland.com/downloads/registered/download_delphi.html
(http://www.borland.com/downloads/registered/download_delphi.html"><b>na)

Vsechny zdravi, -- Richard Kubat, Borland s.r.o.

SOAP a jak na klienta

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.4.2006 11:59:16

From: "Ing. Marek Hradil" <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz>
> Je nejaka rozumna moznost psat ws-klienty v D5 bez instalace MS SOAP
> Toolkit na klientech?

Rozumna ne, tady se asi vyplati zvazit upgrade na Delphi 7 ci novejsi (nebo
opustit Delphi uplne).

Jako experimentalni reseni je mozne zkusit Indy SOAP:
http://www.indyproject.org/SOAP/

Z komercnich reseni pak RemObjects:
http://www.remobjects.com/page.asp?id={7C89039C-54E7-452F-B6B6-66B8A6BDFD67}

Petr Vones

SOAP a jak na klienta

[*] Petr Vones <konference(zv)petrvones(tec)net> - 19.4.2006 12:13:17

From: "Jakub Dusek" <conference(zv)corexpert.com>
> A i v Delphi 7 je to porod... S tim poctem chyb implementace WS
> klienta u jen trochu slozitejsi WS (enumy, dobre pouzite namespace...)
> IMHO v podstate nemozne.

Pravda, nicmene je to podstatne lepsi (prepracovane) nez v Delphi 6. Pokud
je mi znamo tak v novejsich Delphi Win32 verzich (2005, 2006) se v tom nic
neaktualizovalo.

> Skoncil jsem tak, ze pro starou klientskou aplikaci v Delphi 7 jsem
> delal v .NET zvlastni interface, ktery se vyhybal chybam Delphi
> implementaci... Abych ho udelal normalne jako ostatni WS a dodrzel
> pravidla zakaznika, to se ukazalo pro interface volany z Delphi 7 jako
> nemozne...

To je bohuzel realita ktera se uz asi nezmeni ... Opet duvod pro zvazeni
toho jestli neopustit Delphi Win32 i na strane klienta.

Petr Vones

SOAP a jak na klienta

[*] Jakub Dusek <conference(zv)corexpert(tec)com> - 19.4.2006 12:07:16

Wednesday, April 19, 2006, 11:59:16 AM, you wrote:

PV> Rozumna ne, tady se asi vyplati zvazit upgrade na Delphi 7 ci novejsi (nebo
PV> opustit Delphi uplne).

prace s barevnou paletou

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2006 17:03:36

Ahoj,

mam takovy maly programek :-) Nacitam v nem obrazky a pokud jsou tyto
cernobile, melo by jit, nastavit jim barvu kresby. At delam co delam,
tak mi to nefunguje, pricemz pri pokusech s barvou pozadi, se to chova
dle ocekavani. Posilam ukazku, snad mi nekdo poradi.

if (FBitmap.PixelFormat=pf1bit)and(FBarva<>clNone) then
begin
FBitmap.Monochrome:=True;

Pal.Log.palVersion:=$300;
Pal.Log.palNumEntries:=2;
// pozadi
Pal.Ent[0].peRed:=0;
Pal.Ent[0].peGreen:=0;
Pal.Ent[0].peBlue:=0;
Pal.Ent[0].peFlags:=PC_NOCOLLAPSE;
// popredi
b:=ColorToRGB(FBarva);
Pal.Ent[1].peRed:=GetRValue(b);
Pal.Ent[1].peGreen:=GetGValue(b);
Pal.Ent[1].peBlue:=GetBValue(b);
Pal.Ent[1].peFlags:=PC_NOCOLLAPSE;

FBitmap.Palette:=CreatePalette(Pal.Log);

PS: Delphi 6 pro, Win XP pro CZ

Synchronizace ftp adresare

[*] Venca Zaruba <zaruba(zv)elastoform(tec)cz> - 20.4.2006 09:46:47

HI *,
Prosim pekne, nemate nekdo proceduru (komponentu), ktera by sesynchronizovala lokalni adresar s ftp adresarem (prepsala novejsi, pridala chybejici....)?

D7pro, XP

Prijemny zbytek dne
Vasek Zaruba
8^)

TTime na vice nez 24 hodin

Existuje neco jako TTime ale aby bylo mozne tam mit vetsi hodnoty nez 23:59:59 ? Treba 215:30 (215,5 hodiny) ale jinak aby se to chovalo jako TTime (prevody, zobrazeni ,,,).

Z.Kalhous

Firebird v Linuxu - Access to UDF library "ddudf.s

[*] Jakub <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 20.4.2006 14:03:05

Dobry den, jsme nuceni prevest Firebird na server Linux Mandriva 2006CZ.
Stanice jsou ve WinXP a W98.V konsole pri vyvolani funkce ve vlastnim UDF
mame tuto hlasku viz predmet. UDF mame odlabeni v Delphi 2006 a prelinkovany
v Delphi Kylix3 Open Source. Nainstalovan meme
FirebirdSS-1.5.3.4870.nptl.i686.rpm. Vse jde spustit, select jdou ale pri
pokusu pouzit vlastni fce z UDF to nejde. Udf mame v /opt/firebird/UDF s
priponou so.

V cem je zrada ? Dekuji za nakopnuti

Firebird v Linuxu - Access to UDF library "ddudf.s

[*] petr palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2006 14:15:06

Ahoj,

Jakub napsal(a):
> Udf mame v /opt/firebird/UDF
> V cem je zrada?

musis tu cestu pridat do konfigurace serveru, jako ze z ni muze
nacitat so s UDF.

Peca

Zaokrouhlovani SimpleRoundTo - nefunguje?

[*] Tyslic Jiri <jiri.tyslic(zv)opp.tbggroup(tec)com> - 20.4.2006 15:07:09

Narazil jsem na nasledujici problem a nechce se mi verit vlastnim ocim.

simpleroundto(1.15,-1) = 1.1 ???
simpleroundto(1.25,-1) = 1.2 ???
simpleroundto(1.35,-1) = 1.4 OK
simpleroundto(1.55,-1) = 1.5 ???

Je to v poradku? Jak resite zaokrouhlovani?
D7Pro

Diky

Jiri Tyslic

Firebird v Linuxu - Access to UDF library "ddudf.s

[*] Jakub <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 21.4.2006 08:26:20

Dekuji, ale nejsem moudrej, kde ? v firebird.conf tam to mam nastaveny,
jinak Firebird byl nainstalovan v pod root . Jeste nezexistuje neco jako
IBConsole pod Linux ?

Jakub